Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Heb nu 2 csj bestanden in de map apk2bar staan.
Geen idee waar en hoe ik deze moet activeren.
Ook heb ik 3 regels in mijn signbar-HaTax.bat staan die ik moet veranderen:
SET DEVCERTFILE=C:\apk2bar\My_Dev_Cert.p12
SET DEVCERTPASS=mYcErTpAsSwOrD
SET CSKPASS=MyCsKpAsSwOrD
Wat en hoe moet ik dit veranderen?
Zover ik weet moet de naam van regel 1 kloppen wanneer ik de csj bestanden heb geactiveerd. Dan krijg ik een .p12 bestand en die moet in de map apk2bar komen te staan.
Iemand die mij kan helpen met deze vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:12
ronaldinho schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 16:24:
Heb nu 2 csj bestanden in de map apk2bar staan.
Geen idee waar en hoe ik deze moet activeren.
Ook heb ik 3 regels in mijn signbar-HaTax.bat staan die ik moet veranderen:
SET DEVCERTFILE=C:\apk2bar\My_Dev_Cert.p12
SET DEVCERTPASS=mYcErTpAsSwOrD
SET CSKPASS=MyCsKpAsSwOrD
Wat en hoe moet ik dit veranderen?
Zover ik weet moet de naam van regel 1 kloppen wanneer ik de csj bestanden heb geactiveerd. Dan krijg ik een .p12 bestand en die moet in de map apk2bar komen te staan.
Iemand die mij kan helpen met deze vragen?
Ten eerste moet je de CSJ activeren, hier is een knowledgebase artikel van bij Research in Motion, kijk even in één van mijn eerdere postings met die links. Bij het activeren geef je twee passwords op, ik zou ze hetzelfde houden. Op het moment dat jij een P12 hebt met al je wachtwoorden kan je pas de volgende stap doen.
Ik zal als ik tijd heb een goede handleiding maken, wellicht nog wel een script met alles erop en eraan, maar dan moet ik echt zin hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Opti
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-06 12:39
418O2 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:28:
neem je smartphone mee en laat de prijs zien :) bij de saturn was de daling al bekend en toen ik vroeg of de nieuwe prijzen.al golden was t antwoord Ja.
Ik was er gister en toen had ik om een 16gb gevraagd en tevens de prijsdaling gemeld..... maar toen was er geen 16gb meer. Was het prijskaartje ook aangepast of moest je nog onderhandelen met een verkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 431345

Big-Opti schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 16:31:
[...]

Ik was er gister en toen had ik om een 16gb gevraagd en tevens de prijsdaling gemeld..... maar toen was er geen 16gb meer. Was het prijskaartje ook aangepast of moest je nog onderhandelen met een verkoper?
Bij de MM in Cruquius moest ik er om vragen. Na het bekijken van de Dixons website kreeg ik een offerte mee voor €250,- voor de 32gb versie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSpoof
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-07 10:12
Anoniem: 431345 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 15:46:
[...]

Ik vind niet dat je beide met elkaar kunt vergelijken. Al was het maar omdat je voor de prijs van een iPad 2 op dit moment twee PB's kunt kopen. 8)7
Wat ik persoonlijk erg prettig vind aan de PB is de manier waarop het os met multitasking omgaat. Met één veeg kun je tussen verschillende programma's wisselen, zonder dat deze worden afgesloten.
Bij mij is de maat doorslaggevend. Ik kan nu als ik hem horizontaal houdt lekker snel typen (misschien door mijn grote handen). Met een 10 incher lukt me dat niet. Ook het navigeren gaat gewoon soepel omdat ik twee handen heb om te gebruiken. Met een 10 inch moet ik 1 van mijn handen gebruiken om hem vast te houden en 1 om dingen mee te doen.

FNAC 16 GB status overzicht: www.outfitted.nl , stuur me een DM met jou status om het nog completer te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Anoniem: 431345 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 16:36:
[...]

Bij de MM in Cruquius moest ik er om vragen. Na het bekijken van de Dixons website kreeg ik een offerte mee voor €250,- voor de 32gb versie. :)
Hadden ze daar ook de 16GB versie?

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-07 08:21
Ik heb 'm ook besteld.. Hij stond al een hele tijd op m'n verlanglijstje maar ik vind 16GB te weinig en wilde niet meer als 350 euro betalen. Hopelijk komt morgen m'n 32GB versie, ga ik er dan eens even lekker mee spelen.

Hoop alleen niet dat Blackberry de support voor het OS over een paar maanden ineens stop omdat er (wellicht) een opvolger voor komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wimpie schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:18:
[...]

Hadden ze daar ook de 16GB versie?
Nee, alleen de 32gb en 64gb waren nog op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Bestellingen, winkels en prijzen horen hier niet thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05-2024
Vinze schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:25:
Hoop alleen niet dat Blackberry de support voor het OS over een paar maanden ineens stop omdat er (wellicht) een opvolger voor komt..
Wees daar maar niet bang voor in februari staat OS 2.0 voor de deur en een eventueel nieuw model Playbook zal zekerweten ook gebaseerd zijn op QNX 6.6 (de basis waarop 1.0 ook draait). Het zou zeer onwaarschijnlijk zijn zo goed als uitgesloten dat in het komende jaar de support voor de Playbook gedropt wordt zeker ook omdat de tablet zakelijk wordt gebruikt:
http://crackberry.com/can...-500-blackberry-playbooks

Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
Anoniem: 431345 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:20:
Gisteren de 32 gb versie gekocht bij de Mediamarkt Cruqiuis. Verkoper was een beetje verbaasd over de prijsdaling. Na het bekijken van de website van Dixons kreeg ik een offerte mee van €249,-. :)
Vandaag 2.0 geïnstalleerd. Heeft iemand al wat Nederlandse apps gevonden (bar-files) naast die van ABN-AMRO en Nu.nl?
kijk eens op: www.playbookbars.com

Daarnaast is er een super handige teletekst app in appworld te vinden (vind hem zelf erg handig).

Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-07 16:55
Mijn bestelling bij bol staat nog steeds op word verwerkt :(
Aantal dagen staat nu op 3-5 dagen inplaats van volgende dag in huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
Ryatzu schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 18:26:
Mijn bestelling bij bol staat nog steeds op word verwerkt :(
Aantal dagen staat nu op 3-5 dagen inplaats van volgende dag in huis
Misschien is het handig om een "playbook prijzen en levertijden" topic te starten ook gezien hetgeen de moderator nog maar 3 posts terug heeft vermeld.

-edit-
Zie
BlackBerry Playbook levertijden

[ Voor 8% gewijzigd door Rubén89 op 27-12-2011 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennartb
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-07 07:51
*weg* zie hierboven.

[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 27-12-2011 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Ik heb net een zut posts verwijderd. Het is niet de bedoeling om alles in dit topic te dumpen. Aub eerst kijken voordat je post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Van de vele Android apps die ik gedownload heb werkt Wordfeud tot nog toe wel en ook de meest recente Facebook app. Astro file start wel op, maar kan geen mappen openen. Ga weer eens wat uitproberen. Heb Twitter geprobeerd, maar is webbased en gaat helaas ook nog eens naar de mobiele site ervan. Tabletshare geeft zwart beeld. Twitter app die al standaard in Android zit werkt goed. Guitar hero 5 mobile werkt ook. Kaiten mail werkt ook, helaas geen junkmail map.

[ Voor 41% gewijzigd door ronaldinho op 28-12-2011 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THID
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-05-2024
vraagje aan de eigenaars van een playbook:

als ik een tablet zoek waarop ik kan surfen, mailen (dat zal na 2.0 update kunnen lijkt me), videos kijken en chatten (via msn, liefst ook gtalk en skype). is de playbook dan een goede optie of mist deze dan toch functionaliteit?

(lees bijvoorbeeld veel gedoe met de android apps die niet lekker of helemaal niet draaien in veel gevallen, klopt dat?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
THID schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 22:34:

als ik een tablet zoek waarop ik kan surfen, mailen (dat zal na 2.0 update kunnen lijkt me), videos kijken en chatten (via msn, liefst ook gtalk en skype). is de playbook dan een goede optie of mist deze dan toch functionaliteit?

(lees bijvoorbeeld veel gedoe met de android apps die niet lekker of helemaal niet draaien in veel gevallen, klopt dat?)
Ik heb zelf een Playbook, dus je kunt mij niet onafhankelijk noemen ;)
Je hoeft niet op de officiële 2.0 te wachten hoor om te kunnen mailen.
Hij bevalt me uitstekend. Ok, de 2.0 heeft nog wat tijd nodig om optimaal te functioneren, maar het is niet voor niets een beta hè. Het word alleen maar beter.
Mensen zijn druk bezig (internationaal) met het omzetten van Android apk bestanden naar bar bestanden+testen ervan welke wel en niet werken. Kortom, een vrij actieve, wereldwijde community.
En als je dan ook nog eens kijkt naar de prijs/kwaliteit verhouden, zou ik je het aanbevelen :-)
Alleen jij bent de degene die bepaalt of je er wel of niet eentje koopt.
Nou hou ik op met mijn (verkoop) praatje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:41
feit is dat je voor dit geld geen tablet koopt met zulke goede specs (scherm , hardware, camera) met zon degelijke behuizing. en je kan alles eigenlijk wel. helemaal als jw straksandroidapps hebt.

vraag me wel af hoe t moet met androidapps updaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
ronaldinho schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 22:26:
Van de vele Android apps die ik gedownload heb werkt Wordfeud tot nog toe wel en ook de meest recente Facebook app. Astro file start wel op, maar kan geen mappen openen. Ga weer eens wat uitproberen. Heb Twitter geprobeerd, maar is webbased en gaat helaas ook nog eens naar de mobiele site ervan. Tabletshare geeft zwart beeld.
Dat is raar, astro doet het prima bij mij...
THID schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 22:34:

Ik heb ervaring met iPad, Galaxy Tab en Playbook. Voor Browsen zou ik de tab en Playbook adviseren, waarbij de Playbook nummer 1 is. Video kijken wederom die 2 waarbij de Samsung volgens mij iets meer aan kan. MSN, GTalk en Skype wederom Galaxy Tab... Dus als je het mij vraagt is de Galaxy Tab perfect voor je. Wil je iets minder geld uitgeven is de Playbook zeker een goede keuze (imo.im voor chatten en een briljante browser). De iPad ben ik zelf niet zo gek van, vind ik te gesloten en beperkte browser... Wil je meteen aan de gang en is je budget hoog pak een Galaxy Tab. Wil je minder geld uitgeven en een beetje tweaken, pak een Playbook! Laten we eerlijk zijn voor de huidige prijs is er geen betere tablet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Wat een verademing. Zit net op slowradio.nl muziek te luisteren d.m.v. de flashplayer, hoewel je er ook kan kiezen voor externe players als winamp etc. Vervolgens naar een andere tab gaan om te surfen, ook geen probleem. Browser minimalieren (thumbnail) en Wordfeud maximaliseren, ook geen probleem. Vervolgens Playbook op standbye gezet en muziek blijft gewoon doorspelen, heerlijk :)
Je kan op die site bij de flashplayer kiezen voor 128, 64 en 32 kbps.
Bij 128 kbps schokt hij regelmatig, maar heb dat bij 64 en 32 kbps niet.
Dat heeft niks met de Playbook te maken, heeft met mijn router te maken, die ondersteund max. 802.11g.
Daar komt nog bij dat ik Ziggo soms heb (de goedkoopste en tevens langzaamste verbinding van Ziggo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Kan het mis hebben, maar volgens mij heb ik een keer een vraag voorbij horen komen over draadloos printen. In de App World zag ik wel iets staan wat daar op lijkt. In het hoofdmenu tik je bovenaan op toepssingen en dan op testcentrum. Naam: Hotspot printing for BlackBerry PlayBook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157478

Ik probeerde vandaag te connecten op een Wifi in een gebouw, alleen het lukte niet. Errors post ik via mn playbook.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 157478 op 28-12-2011 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSpoof
Heeft iemand de Internet Tethering optie kunnen gebruiken met Vodafone? Ik kon met mijn laptop <-> BB 9700 wel altijd doen via USB. Met de playbook wilt alleen de bridge optie werken, maar ik vermoed dat het browsen met internet tethering toch wat sneller werkt.

FNAC 16 GB status overzicht: www.outfitted.nl , stuur me een DM met jou status om het nog completer te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THID
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-05-2024
ronaldinho schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 22:50:
[...]

Ik heb zelf een Playbook, dus je kunt mij niet onafhankelijk noemen ;)
Je hoeft niet op de officiële 2.0 te wachten hoor om te kunnen mailen.
Hij bevalt me uitstekend. Ok, de 2.0 heeft nog wat tijd nodig om optimaal te functioneren, maar het is niet voor niets een beta hè. Het word alleen maar beter.
Mensen zijn druk bezig (internationaal) met het omzetten van Android apk bestanden naar bar bestanden+testen ervan welke wel en niet werken. Kortom, een vrij actieve, wereldwijde community.
En als je dan ook nog eens kijkt naar de prijs/kwaliteit verhouden, zou ik je het aanbevelen :-)
Alleen jij bent de degene die bepaalt of je er wel of niet eentje koopt.
Nou hou ik op met mijn (verkoop) praatje ;)
Archie_T schreef op woensdag 28 december 2011 @ 00:03:
[...]

Ik heb ervaring met iPad, Galaxy Tab en Playbook. Voor Browsen zou ik de tab en Playbook adviseren, waarbij de Playbook nummer 1 is. Video kijken wederom die 2 waarbij de Samsung volgens mij iets meer aan kan. MSN, GTalk en Skype wederom Galaxy Tab... Dus als je het mij vraagt is de Galaxy Tab perfect voor je. Wil je iets minder geld uitgeven is de Playbook zeker een goede keuze (imo.im voor chatten en een briljante browser). De iPad ben ik zelf niet zo gek van, vind ik te gesloten en beperkte browser... Wil je meteen aan de gang en is je budget hoog pak een Galaxy Tab. Wil je minder geld uitgeven en een beetje tweaken, pak een Playbook! Laten we eerlijk zijn voor de huidige prijs is er geen betere tablet!
bedankt voor de reacties, dat helpt weer in de zoektocht, de playbook maakt een goede kans ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Laatst online: 14-07 12:13
SuperSpoof schreef op woensdag 28 december 2011 @ 16:25:
Heeft iemand de Internet Tethering optie kunnen gebruiken met Vodafone? Ik kon met mijn laptop <-> BB 9700 wel altijd doen via USB. Met de playbook wilt alleen de bridge optie werken, maar ik vermoed dat het browsen met internet tethering toch wat sneller werkt.
Daar is een handige tip voor als je een OS versie hebt boven 1.07. Je kan verbinding maken met de bridge en dan kan je ook gewoon alle apps openen (zoals browser e.d.). Je kunt gewoon internetten via je 3G, alleen appworld werkt niet. Je hebt de tethering optie dus helemaal niet nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door __1337__ op 28-12-2011 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-06 09:31
Ja, tethering werkt probleemloos met mijn Bold9700 en Vodafone. Enige nadeel: de BIS services zijn tijdens het tetheren uitgeschakeld, dus geen pushmail op je 9700 gedurende het tetheren.

Ik heb een PB-16, met de laatste 2.0 beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-07 15:08

cdoens

Peugeot-gek

Tethering met mijn BB9800 werkt niet. Het standaard profiel linkt naar de APN office.vodafone.nl maar dit is alleen voor zakelijke aansluitingen van Vodafone. Voor particuliere is het live.vodafone.com maar als ik deze handmatig aanzet, werkt ie ook niet. Ik zal binnenkort nog even wat testen/priegelen.

Ik heb hem trouwens uit de MM en stond bij de laatste 32Gb. Kerel voor mij pakt hem op (de laatste) en vraagt naar de prijs. Verkoper gaf de oude prijs aan en zei deze niet voor de nieuwe prijs te kunnen verkopen.
Klant niet tevreden, legt doos terug en ik pak de doos, loop naar een andere verkoper en krijg hem gewoon voor 249 mee... Raar geregeld maar ik was er wel blij mee. ;)

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144867

Sorry voor de niet heel erg forum waardige post, maar ik wil even mijn liefde voor de pb verklaren. Wat een heerlkjk ding zeg. Ben benieuwd wat de 2.0 allemaal nog meer voor moois gaat brengen. Is het de moeite om te voor upgraden mbv de dev versie, en dan android apps te gaan sideloaden? Heb het gevoel dat ik op zich nog wel even kan wachten maar misschien zie ik nog andere voordelen over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157478

Hopelijk uploadt die gast van crackberry snel een instructie hoe je USB OTG kan doen bij Playbook. Dan koop ik een 64gb/2 32gb kaartjes en heb je een belachelijke deal gemaakt met 199e voor 16gb en 50e voor 64gb erbij.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 157478 op 28-12-2011 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346095

Ik vroeg me wel een ding af. In alle Nederlandse review filmpjes zie je dat de taal op Engels staat. Er is er ook een mogelijkheid deze op Nederlands te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Anoniem: 346095 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 19:33:
Ik vroeg me wel een ding af. In alle Nederlandse review filmpjes zie je dat de taal op Engels staat. Er is er ook een mogelijkheid deze op Nederlands te zetten?
Wanneer je de Playbook de eerste keer opstart krijg je o.a. een (te klein) menuutje te zien waar je verschillende talen om uit te kiezen hebt. Achteraf kan je de taal ook nog veranderen in het instellingen menu. Dat is de derde optie van onderen. Hier kan je huidige taal en land/regio wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ronaldinho schreef op woensdag 28 december 2011 @ 19:58:
[...]

Wanneer je de Playbook de eerste keer opstart krijg je o.a. een (te klein) menuutje te zien waar je verschillende talen om uit te kiezen hebt. Achteraf kan je de taal ook nog veranderen in het instellingen menu. Dat is de derde optie van onderen. Hier kan je huidige taal en land/regio wijzigen.
Dat snap ik maar kan je dan voor Nederlands kiezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Anoniem: 346095 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 20:02:
[...]

Dat snap ik maar kan je dan voor Nederlands kiezen :P
Tuurlijk, anders had je hier al wel negatieve reacties gelezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ronaldinho schreef op woensdag 28 december 2011 @ 20:06:
[...]

Tuurlijk, anders had je hier al wel negatieve reacties gelezen ;)
Haha, bedankt! Ik neem dan ook aan dat de apps die standaard op de PB aanwezig zijn ook in het Nederlands zijn zoals de weer, rekenmachine en de Word app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-07 22:57
Ben ik ook nieuwsgierig naar. Ik heb geen bb phone maar een android, met vodafone.
Heb wel eea geprobeert maar het wil niet lukken.
(eerst contact via bluetooth gelegd (dat lukte), toen internet thetering aangeklikt maar er kwam geen verbinding tot stand)

Nav de tip hieronder, http://www.brightpointuk....ire-portable-wifi-hotspot staat beschreven hoe je met android een wifi hotspot kunt opzetten. Bij mij werkt het super.

[ Voor 13% gewijzigd door miles op 29-12-2011 10:55 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
edit: verplaatst naar levertijden topic.

[ Voor 88% gewijzigd door Kasj op 28-12-2011 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
miles schreef op woensdag 28 december 2011 @ 20:16:
[...]

Ben ik ook nieuwsgierig naar. Ik heb geen bb phone maar een android, met vodafone.
(eerst contact via bluetooth gelegd (dat lukte), toen internet thetering aangeklikt maar er kwam geen verbinding tot stand)
Waarom tether je niet via wifi? Dus dat je Android telefoon een access point wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperBrouwer
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-07 22:44
Anoniem: 144867 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 18:23:
Sorry voor de niet heel erg forum waardige post, maar ik wil even mijn liefde voor de pb verklaren. Wat een heerlkjk ding zeg. Ben benieuwd wat de 2.0 allemaal nog meer voor moois gaat brengen. Is het de moeite om te voor upgraden mbv de dev versie, en dan android apps te gaan sideloaden? Heb het gevoel dat ik op zich nog wel even kan wachten maar misschien zie ik nog andere voordelen over het hoofd?
Ik heb momenteel de nieuwste 2.0 draaien met wat Android apps erbij en dit werkt ronduit geniaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
miles schreef op woensdag 28 december 2011 @ 20:16:
[...]

Ook ik heb een Playbook zonder een Blackberry phone en ook een android phone met Vodafone ;)
Bij mij wou tetheren net ook niet lukken, alleen het laatste scherm niet. Daar waar een gebruikersnaam en wachtwoord al staat ingevuld. Overigens stond in datzelde scherm bovenaan: office.vodafone.nl (kan je niet wijzigen).
Voor mij maakt het niet uit, gebruik hem toch alleen thuis via wifi, maar snap wel dat je het wil testen, gewoon omdat het misschien wel zou lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Ik weet dat er een Youtube app (die witte) op dePlaybook staat, maar wou toch eens kijken op de website van Youtube zelf, ook omdat ik daar wat nummers bij mijn favorieten heb staan. Welk nummer ik ook probeer af te spelen, niks werkt. Op de plek waar ne de video zou moeten zien, zie je gaas/hekwerk met in het midden de letter "i". Als ik daar op klik gebeurt er niks. Iemand dit probleem ook gehad of wil het even checken voor mij. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-07 15:08

cdoens

Peugeot-gek

Inmiddels is tethering met mijn BB9800 gelukt (Vodafone).
Ik heb de APN op blackberry.net gezet en gebruikersnaam en wachtwoord op 'vodafone' gezet.
Works like a charm... Doe er je voordeel mee.

PS @Hierboven, bij werkt YouTube gewoon via de browser.

[ Voor 13% gewijzigd door cdoens op 28-12-2011 21:31 ]

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSpoof
cdoens schreef op woensdag 28 december 2011 @ 21:23:
Inmiddels is tethering met mijn BB9800 gelukt (Vodafone).
Ik heb de APN op blackberry.net gezet en gebruikersnaam en wachtwoord op 'vodafone' gezet.
Works like a charm... Doe er je voordeel mee.
Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jatt123
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-05-2024
youtube werkt wel via de site.
Echter gaat dit zeer stroef kwaliteit is ook moeilijk in te stellen dan zit ie weer vast. Had het een tijdje laten laden maar werkte niet.

De youtube app is overigens wel heel snel.

Ik durf het bijna niet te vragen maar hoe krijg je er android op, of android apps. Ik heb wat posts gelezen maar volgens mij toch niet de juiste.
Heb de pb vandaag binnengekregen upgedate naar 1.08.6067.
Ik ben bereid het 1 en andere zelf uit te zoeken maar wie kan me de richting wijzen.
Alvast bedankt. Prima tablet alleen de apps vallen tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
Hmmm... net liep mijn PB vast tijdens een potje Wordfeud, 3 knoppen reset gedaan en nu alleen nog maar een knipperend rood ledje.. Even kijken of ik met de desktopmanager nog leven krijg in het speeltje, kan ik wel weer opnieuw beginnen met 2.0 en al mijn apps, zucht was net zover met Angry Birds ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jatt123 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 22:23:
Ik durf het bijna niet te vragen maar hoe krijg je er android op, of android apps.
Dat vind ik ook wel interessant ja... De Playbook is leuk door z'n IPS-scherm met 1024x600 pixels, maar ik zou er wel graag Android / Androidapps op willen draaien, anders koop ik wel een Archos ofzo, maar kan dit dus(al) ?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
CLB schreef op woensdag 28 december 2011 @ 22:45:
[...]

Dat vind ik ook wel interessant ja... De Playbook is leuk door z'n IPS-scherm met 1024x600 pixels, maar ik zou er wel graag Android / Androidapps op willen draaien, anders koop ik wel een Archos ofzo, maar kan dit dus(al) ?
Lees het hele topic eens door. Upgraden naar 2.0 via deze link https://bdsc.webapps.blac...beta/bbtablet20/register/ zit de android player bij. Ook in dit topic staat uitgelegd hoe je de android apps kan sideloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Volgens mij wordt het hier wel een aantal keren verteld/verwezen naar andere site's..

Het is sowieso de bedoeling om versie 2.0 (beta) van het OS te installeren? Daar zit naar mijn weten de Android Player bij in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:41
kom er net achter dat marktplaats onbruikbaar is op de playbook. als je tikt verliest het keyboard de focus bij de autocomplete van marktplaats en verdwijnt hij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jatt123
bedankt voor de link pb is nu bezig om 511 mb binnen te krijgen voor de update naar 2.0.0.6149.
Effe dichtbij mn router zetten en intussen deze toppic lezen hoe ik er apps op kan krijgen, tips hints over verwijzingen zijn welcom. Bedankt nogmaals

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bedankt mannen, ik begrijp 'm! Wil er iemand een filmpje maken van het gebruik van Androidapps?
Ben benieuwd hoe dat eruit ziet op de playbook / hoe de androidicons zijn op de schermen enzovoort..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
jatt123 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 22:23:
youtube werkt wel via de site.
Echter gaat dit zeer stroef kwaliteit is ook moeilijk in te stellen dan zit ie weer vast. Had het een tijdje laten laden maar werkte niet.

De youtube app is overigens wel heel snel.

Ik durf het bijna niet te vragen maar hoe krijg je er android op, of android apps. Ik heb wat posts gelezen maar volgens mij toch niet de juiste.
Heb de pb vandaag binnengekregen upgedate naar 1.08.6067.
Ik ben bereid het 1 en andere zelf uit te zoeken maar wie kan me de richting wijzen.
Alvast bedankt. Prima tablet alleen de apps vallen tegen
Bij dit bericht http://gathering.tweakers...message/37379546#37379546 staat de meest stabiele link voor de 2.0 beta.
Op pagina 8 moet je de de review van Archie_T lezen

Wat Youtube betreft:
Tablet opnieuw opgestart en nou doet ie 't weer. Ga ik een andere tab openen, dan pauzeert de clip automatisch.

Wallpapers:
Bij toeval ontdekt hoe je deze kan veranderen.
Niet in QNX, maar wel door gebruik te maken van de Adroid player, mits je natuurlijk de beta hebt geïinstalleerd, maar dat spreekt voor zich ;)
Ik heb een bestandsbeheerprogramma geopend(in mijn geval es explorer), vervolgens ging ik naar de map DCIM en drukte op een jpg file. Vervolgens kies je ervoor deze in de gallerij te openen. Daar aangekomen swipe je de bezel aan de bovenkant naar beneden en dan moet er een optie bij staan om de huidige foto in te stellen als achtergrond.
Zelf dacht ik in eerste instantie dat de achtergrond van de Android launcher zou veranderen, maar niets leek minder waar.
Overigens, als je naar de app world gaat en je zoekt daar op wallpaper, dan vind je daar een gratis app met veel wallpapers, speciaal voor tablets zeg maar. Als je vervolgens deze app start, dan wordt het pictures progr. van QNX gestart. Je kan dan bladeren door de foto's en zie er één die je mooi vind, moet je rechts bovenin op downloaden klikken. Vervolgens de handelingen uitvoeren zoals eerder beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Bij het typen van een bericht maken alleen de spatiebalk, enter toets, backspace en de symbooltoets geluid, de rest niet.
Bij het opladen brand er geen rood lampje. Zowel niet bij de standaard lader als de snellader. Als ie volledig is opgeladen brand er ook geen geel lampje. Rood lampje brandt alleen even kort wanneer ik de tablet opnieuw opstart.
Ik gaf in mijn post hier boven een link van de beta, maar als ik die andere link noj een ga gebruiken, zal ik dan minder problemen hebben? Of toch mijn huidige beta opnieuw installeren?

[ Voor 21% gewijzigd door ronaldinho op 28-12-2011 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jatt123
@ronaldinho

is gewoon dezelfde link als ik beide links met elkaar vergelijk.
En bedankt naar de verwijzing naar pagina 8. beta is nu aan et installeren. Zo effe wat files downloaden en uittesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
Archie_T schreef op woensdag 28 december 2011 @ 22:44:
Hmmm... net liep mijn PB vast tijdens een potje Wordfeud, 3 knoppen reset gedaan en nu alleen nog maar een knipperend rood ledje.. Even kijken of ik met de desktopmanager nog leven krijg in het speeltje, kan ik wel weer opnieuw beginnen met 2.0 en al mijn apps, zucht was net zover met Angry Birds ;)
Even mezelf quoten, dode Playbook aan Blackberry desktop gehangen 1.08 geinstalleerd. opnieuw geregistreerd voor Beta 2.0 en nu weer alle apps erop zetten. Hopen dat het niet vaker gebeurd..

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
418O2 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 22:55:
kom er net achter dat marktplaats onbruikbaar is op de playbook. als je tikt verliest het keyboard de focus bij de autocomplete van marktplaats en verdwijnt hij...
Bij mij verliest hij de focus niet, werkt dus prima. Ik gebruik de 2.0 beta.

Vind het 'taskmanager' gedeelte in 2.0 ook veel prettiger werken nu de applicaties wat groter worden weergegeven.

• ronaldinho
Ik heb nu ook een mooie bak. Ik kon nergens terug vinden hoe ik terug kon naar fabrieksinstellingen. Toen heb ik 'm maar aan de laptop gehangen, DM gestart gestart en mijn gisteren gemaakte backup (gemaakt na de update van 1.08) terug gezet. Kijk ik vervolgens bij de instellingen, zie ik daar nog "gewoon" v.2.0 staan bij OS. Geen idee wat ik fout heb gedaan. Alles werkt, wachtwoorden, apps, etc, bestaan allemaal nog :) Belangrijkste is dat alles (voorlopig?) werkt zonder vastlopers of wat dan ook. Heb nu Pool break pro draaien met de Android player (spel als bar file gedownload via die site waar je die spreadsheet ziet, zie link hier ergens in dait topic). Verder heb ik de browser van QNX draaien met 2 tabs, ééntje draait een flash player. ander is GoT ;) Heb nog ong. 140MB aan geheugenruimte over, genoeg, maar viel me toch wat tegen. Verder valt me op dat je, waar je ook iets typt, je nergens een woordvoorspelling krijgt.

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Kan iemand aangeven of je via de playbook mail vanaf een exchange account kunt bekijken zonder webmail in de browser te hoeven openen? Kan hier maar weinig over vinden. Heb de mijne nog niet binnen dus kan het ook niet testen.

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-07 22:57
@ Kasj,
Kan volgens mij niet anders dan via webmail (maar ik wordt graag verbeterd)
Je kunt natuurlijk wel een bookmark maken naar de webmail pagina.

Kasj schreef op donderdag 29 december 2011 @ 07:31:
Kan iemand aangeven of je via de playbook mail vanaf een exchange account kunt bekijken zonder webmail in de browser te hoeven openen? Kan hier maar weinig over vinden. Heb de mijne nog niet binnen dus kan het ook niet testen.
Zonder 2.0 is dit alleen mogelijk als je een Blackberry bezit (via de Blackberry Brigde). Voor os 2.0 kun je vast wel een Android app vinden waarmee dit wel lukt zonder het gebruik van een Blackberry. Heb het zelf nog niet uitgeprobeerd aangezien ik een Blackberry bezit.

Het viel mij trouwens op dat Andriod mail gewoon notificaties geeft links boven aan als ik een nieuwe e-mail binnen krijg. _/-\o_

• JudgeTreve
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-06 15:33
Net ook mijn PB binnen gekregen...guess what...4 dooie pixels...einde oefening...retour....jammer!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:39
en bij mij is pb ook binnen!
zojuist aangemeld om 2.0 te downloaden, we shall see

overigens is dit bericht vanaf de pb, valt me op dat er een vrij grote lag is tussen typen en verschijnen op het scherm, heb ik elders nog niet gezien..

het is verder een schitterend apparaat, Im happy ;)

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

• RoelsRules
JudgeTreve schreef op donderdag 29 december 2011 @ 11:47:
Net ook mijn PB binnen gekregen...guess what...4 dooie pixels...einde oefening...retour....jammer!
balen! hopelijk heb je snel een nieuwe!

• Shizzel026
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-07 13:49
JudgeTreve schreef op donderdag 29 december 2011 @ 11:47:
Als je nummer van Blackberry playbook belt wordt hij morgen nog opgehaald.
Ze hebben een hele snelle rma afhandeling.

Wel vervelend voor je.

• JudgeTreve
Shizzel026 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 12:14:
[...]

Als je nummer van Blackberry playbook belt wordt hij morgen nog opgehaald.
Ze hebben een hele snelle rma afhandeling.

Wel vervelend voor je.
Oh...dat klinkt goed...waar vind ik dat nummer...ergens in de beschrijving...?
Thnx for feeling with me..... :|

• Shizzel026
JudgeTreve schreef op donderdag 29 december 2011 @ 12:31:
[...]

Oh...dat klinkt goed...waar vind ik dat nummer...ergens in de beschrijving...?
Thnx for feeling with me..... :|
Hier heb je de site: http://nl.blackberry.com/...blet/playbook-support.jsp
Telefoon nummer: 08000227316

Ik was heel snel geholpen.

Suc6!

• RoelsRules
2.0 staat er op. nu nog even uitzoeken hoe de rest moet maar ben in ieder geval alle fotos en "mappen" kwijt, ff kijken hoe ik die weer terug krijg...

Anoniem: 438283

Ik heb vanwege de positieve reviews/ervaringen ook een playbook gekocht. Thuis bleek dat hij niet wilde opstarten en opladen niet via de lader en ook niet via de USB kabel. Echt balen!
Blackberry support gebeld en na alles geprobeerd te hebben (resetten, stekker in en uit) is de RMA in werking gesteld. Dit ging vrij vlot.

Anoniem: 368894

Onlangs mijn Blackberry Playbook gekocht en werkt allemaal prima behalve App world. Elke keer wanneer ik een app wil downloaden krijg ik de melding 'Uw blackberry ID kan niet worden gevalideerd. Probeer het opnieuw'.

Wifi verbinding werkt, op de site van Blackberry kan ik er niets over vinden m.b.t dit probleem. Heeft één van jullie dit probleem ook of weet iemand een oplossing ?

• JudgeTreve
Anoniem: 368894 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 20:14:
Onlangs mijn Blackberry Playbook gekocht en werkt allemaal prima behalve App world. Elke keer wanneer ik een app wil downloaden krijg ik de melding 'Uw blackberry ID kan niet worden gevalideerd. Probeer het opnieuw'.

Wifi verbinding werkt, op de site van Blackberry kan ik er niets over vinden m.b.t dit probleem. Heeft één van jullie dit probleem ook of weet iemand een oplossing ?
Op een BlackBerry telefoon kun je AppWorld resetten...misschien kan dat ook op de PlayBook...
Ik zal eens zoeken... ;)

Many BlackBerry users are familiar with the ALT+RST method for resetting the local cache of App World in your BlackBerry smartphone. David pointed out to me that this method also works on the BlackBerry PlayBook without the ALT key. You simply bring up the keyboard by swiping from the bottom left bezel and type in the letters “rst”.

Dus terwijl appworld actief is doen wat daar staat...misschien helpt het...?

Wat het precies odet weet ik niet maar het lijkt er op dat de cache gewist wordt en daarmee misschien een foute "instelling"....

[ Voor 31% gewijzigd door JudgeTreve op 29-12-2011 20:21 ]

Anoniem: 368894

JudgeTreve schreef op donderdag 29 december 2011 @ 20:18:
[...]

Op een BlackBerry telefoon kun je AppWorld resetten...misschien kan dat ook op de PlayBook...
Ik zal eens zoeken... ;)

Many BlackBerry users are familiar with the ALT+RST method for resetting the local cache of App World in your BlackBerry smartphone. David pointed out to me that this method also works on the BlackBerry PlayBook without the ALT key. You simply bring up the keyboard by swiping from the bottom left bezel and type in the letters “rst”.

Dus terwijl appworld actief is doen wat daar staat...misschien helpt het...?

Wat het precies odet weet ik niet maar het lijkt er op dat de cache gewist wordt en daarmee misschien een foute "instelling"....
Bedankt voor de snelle reactie en de moeite,

Ondertussen al de oplossing gevonden die nogal simpel was, naar een betaalde app gaan waar ik vervolgens wel moest inloggen met mijn Blackberry ID en nu werkt het wel direct goed !

Kasj schreef op donderdag 29 december 2011 @ 07:31:
Met deze app kun je je Exchange account bekijken. Het is een Android app, dus os 2.0 is noodzakelijk. Ik kreeg het niet werkend onder de Android mail app. Iemand dit wel gelukt?

Weet iemand of het ook mogelijk is om voor aankopen van een app eenmalig toestemming te geven? Ik wou iets kopen, maar schrok een beetje van het 'als je hier je paypal data invoert geef je toestemming om deze in de toekomst ook te gebruiken zonder opnieuw in te voeren' of iets van die strekking. Kan je die toestemming ook weer intrekken?

• Shizzel026
Anoniem: 431345 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 20:34:
[...]

Met deze app kun je je Exchange account bekijken. Het is een Android app, dus os 2.0 is noodzakelijk. Ik kreeg het niet werkend onder de Android mail app. Iemand dit wel gelukt?
Helaas werkt puch niet op de PB 2.0.

Weet iemand andere nog een goede exchange app met puch?

:)

Edit:
Is er nog steeds een up-to-date lijst waar je de Android apps kan downloaden voor 2.0?

[ Voor 8% gewijzigd door Shizzel026 op 29-12-2011 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144867 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 21:20:
Weet iemand of het ook mogelijk is om voor aankopen van een app eenmalig toestemming te geven? Ik wou iets kopen, maar schrok een beetje van het 'als je hier je paypal data invoert geef je toestemming om deze in de toekomst ook te gebruiken zonder opnieuw in te voeren' of iets van die strekking. Kan je die toestemming ook weer intrekken?
Kijk onder het kopje profiel -> rekeninggegevens -> vooraf goedgekeurde betalingen. Daar kun je deze weer intrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shizzel026 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 22:52:
[...]

Edit:
Is er nog steeds een up-to-date lijst waar je de Android apps kan downloaden voor 2.0?
Alles hieronder is al vermeld in dit forum:
Hier vind je een lijst met Android apps voor 2.0. Een enkele link werkt niet meer helaas. Maar deze kun je in het onderstaand forum vaak wel weer vinden. Ook kun je in dat forum soms updates vinden (nieuwere versie).
In dit forum kun je zelf een app aanvragen. Staan er inmiddels al heel veel tussen. Je moet wel zoeken in dit forum.
In dit forum staan er ook een paar.

Hier vind je een makkelijke manier om de bestanden op je PB te zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn600m
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-07 23:12
waarom zijn de helft van de links dood in het goolge doc spreadsheet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:29
martijn600m schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 10:10:
waarom zijn de helft van de links dood in het goolge doc spreadsheet ?
Ik ben er nog weinig tegengekomen die het niet deden, ik kan ze wel even voor je opzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn600m
Rub147 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 10:18:
[...]

Ik ben er nog weinig tegengekomen die het niet deden, ik kan ze wel even voor je opzoeken?
danke zoek voornamelijk wordfeud maar in de google doc is de link dood :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:29
martijn600m schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 10:20:
[...]

Ik kan hem ook niet voor je vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 431345 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 09:19:
[...]

Kijk onder het kopje profiel -> rekeninggegevens -> vooraf goedgekeurde betalingen. Daar kun je deze weer intrekken.
Thanks! Dan kan ik met een veiliger gevoel wat aankopen doen. :)

Is het niet een idee om ergens met wat tweakers een verzameling Nederlandse apps om te zetten / bij te houden? Nu.nl app bijvoorbeeld, en de applicaties van Nederlandse banken, tweakers.net app etc. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shizzel026
martijn600m schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 10:20:
[...]

Die heb ik nog wel voor je ik zou hem straks via pm even sturen, Wordfeud dan.

Daarom vroeg ik ook of er nog een up to date lijst van apss was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
Shizzel026 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 11:39:
[...]

Volgens mij is dit de laatste http://bit.ly/apk2bar
Uit deze thread gehaald: http://forums.crackberry....esting-converting-662497/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 437737

Volgens mij hebben er weinigen last van, maar mijn browser doet het niet meer na installeren 2.0.
Kan via de andere fora ook niks over vinden... iemand hier ervaring mee?

>> correctie: ligt aan m'n netwerkverbinding/wifi, zo te zien. BB Bridge browser doet het namelijk wel..

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 437737 op 30-12-2011 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn600m
Shizzel026 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 11:39:
[...]

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103465

Ik heb bij Vendex (dixons, dynabyte VenD ) de laatste 32 Gb besteld en ga deze morgen ophalen en meteen denk ik maar de beta installeren. Ik hoor er aardige dingen over. Nu hoop ik niet dat dit een retour produkt is wat al gebruikt is want dan weiger ik het tenzij ik het voor 200,00 meekrijg.

Wat is de ervaring met OS 2 beta tenopzichte van de orginele software. Zijn er verschillen in performance , Is de browser beter en kun je gewoon apk bestanden naar os 2 beta slepen en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
nee apk files moeten omgezet zijn naar bar files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

roflexx schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 15:44:
nee apk files moeten omgezet zijn naar bar files.
ok. dan ga ik daar even naar zoeken thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
Anoniem: 103465 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 15:42:
Ik heb bij Vendex (dixons, dynabyte VenD ) de laatste 32 Gb besteld en ga deze morgen ophalen en meteen denk ik maar de beta installeren. Ik hoor er aardige dingen over. Nu hoop ik niet dat dit een retour produkt is wat al gebruikt is want dan weiger ik het tenzij ik het voor 200,00 meekrijg.

Wat is de ervaring met OS 2 beta tenopzichte van de orginele software. Zijn er verschillen in performance , Is de browser beter en kun je gewoon apk bestanden naar os 2 beta slepen en installeren.
Performance van de browser is volgens mij iets beter, ook sites zoals google maps en music hadden wat problemen op 1.08 en dat zie ik niet op 2.0. Dus zondermeer updaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Heb inmiddels via Eclipse een .p12 bestand aangemaakt middels de 2 keys. Heb van de maker HaTax het windows programma apk2bar op de laptop staan welke 2 .bat bestanden heeft. Heb het p12 bestand in dezelfde directory staan als die van apk2bar. Het eerste bat bestand, apk2bar.bat, heb ik gecontroleerd door te kijken of het juiste pad naar de android-sdk map juist was. Dit was het geval. Het andere bestand, signbar.bat, heb ik ook gecontroleerd én aangepast. Heb hem zo aangepast dat de driveletter+map, waar het p12 zich bevindt, juist is. Verder heb ik in dit bestand de 2 andere regels aangepast (devcertpass en cskpass). Beide regels bevatten dezelfde wachtwoorden die ik ook in het programma eclipse heb opgegeven om een p12 bestand aan te maken. D.m.v. het slepen van een apk bestand en loslaten boven apk2bar.bat, word er een bar bestand aangemaakt. Vervolgens sleep ik dit bar bestand naar signbar.bat en laat hem hier los. Vreemd genoeg gaat dat soms goed, maar soms gaat het signen niet goed. Wanneer dit wel goed gaat, upload ik het met het programma ddpb installer (die ook heb gebruikt om mijn gedownloade bar bestanden te uploaden en uiteraard met succes). Afijn, heb een apk van google music op deze manier gesigned. Geen foutmelding. Vervolgens geupload naar de playbook. Helaas zie ik hem niet staan bij mijn andere apps. Ook nog voor de zekerheid de playbook opnieuw opgestart, maar nergens de google music app te vinden. De hamvraag is: wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
weet er iemand een goed werkende app voor mkv bestanden, heb er nu al een stuk of 5 getest,maar allemaal zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperBrouwer
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-07 22:44
ronaldinho schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 17:07:
Heb inmiddels via Eclipse een .p12 bestand aangemaakt middels de 2 keys. Heb van de maker HaTax het windows programma apk2bar op de laptop staan welke 2 .bat bestanden heeft. Heb het p12 bestand in dezelfde directory staan als die van apk2bar. Het eerste bat bestand, apk2bar.bat, heb ik gecontroleerd door te kijken of het juiste pad naar de android-sdk map juist was. Dit was het geval. Het andere bestand, signbar.bat, heb ik ook gecontroleerd én aangepast. Heb hem zo aangepast dat de driveletter+map, waar het p12 zich bevindt, juist is. Verder heb ik in dit bestand de 2 andere regels aangepast (devcertpass en cskpass). Beide regels bevatten dezelfde wachtwoorden die ik ook in het programma eclipse heb opgegeven om een p12 bestand aan te maken. D.m.v. het slepen van een apk bestand en loslaten boven apk2bar.bat, word er een bar bestand aangemaakt. Vervolgens sleep ik dit bar bestand naar signbar.bat en laat hem hier los. Vreemd genoeg gaat dat soms goed, maar soms gaat het signen niet goed. Wanneer dit wel goed gaat, upload ik het met het programma ddpb installer (die ook heb gebruikt om mijn gedownloade bar bestanden te uploaden en uiteraard met succes). Afijn, heb een apk van google music op deze manier gesigned. Geen foutmelding. Vervolgens geupload naar de playbook. Helaas zie ik hem niet staan bij mijn andere apps. Ook nog voor de zekerheid de playbook opnieuw opgestart, maar nergens de google music app te vinden. De hamvraag is: wat doe ik fout?
Ik heb precies hetzelfde probleem! Converten en signen gaat succesvol maar wanneer ik hem installeer op mijn Playbook via DDPB is hij niet zichtbaar in de applicatielijst :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
ik gebruik PB-Installer ,geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

roflexx schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 17:16:
weet er iemand een goed werkende app voor mkv bestanden, heb er nu al een stuk of 5 getest,maar allemaal zonder succes.
Zoek naar handbrake voor je playbook en selecteer ipdad of ipad TV. je krij.gt geweldige filmpjes in Mp4 en wat ik heb gelezen zeer goed geschikt voor playbook. omzetting DVD is ongeveeer gelijk aan looptijd film.

Heb me al aardig verdiept :) moet alleen playbook morgen nog ophalen

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 103465 op 30-12-2011 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
handbrake net gecheckt,duurt mij te lang,ga nu avidemux checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
roflexx schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 17:42:
ik gebruik PB-Installer ,geen problemen.
Die gebruik ik dus ook (gedownload van crackberry). Hij geeft ook aan wanneer die klaar is met uploaden, maar vervolgens verschijnt hij dus niet bij de apps :(
Gedownloade bar files zie ik wel bij de apps als ik deze heb geupload met pb installer. Rara, hoe kan dit.

Hier een linkje om wel bestand het gaat, kan iemand het misschien even testen of het werkt:
https://skydrive.live.com...arid=C6F75B138B2DCE58!243

[ Voor 20% gewijzigd door ronaldinho op 30-12-2011 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
roflexx schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 17:56:
handbrake net gecheckt,duurt mij te lang,ga nu avidemux checken.
Ik heb een tijdje gespeeld met XviD4PSP. Bij MKV's deed ik een copy stream van de video (die kan de Playbook namelijk aan) en een transcode van de audio naar 2.0. Dat samenvoegen in een MP4 bestand en de Playbook speelde het af. Kwartiertje werk voor 7 Gbyte films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnfield
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-07 16:55
roflexx schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 17:16:
2.0 speelt gewoon mkv's, zij het met een AAC geluidsspoor. Ik gebruik MKVToolnix en MKVExtractGui om het geluidssppoor te extraheren en na omzetting naar aac weer te mergen. Voor de omzetting gebruik ik AVS audio converter, maar er zullen vast gratis converters zijn die hetzelfde doen. Dit werkte voor mij het snelst; het op crackberry geprezen XenonMKV, dat MKV omzet naar MP4, genereerde bij mij onafspeelbare MP4's (voor zowel Daum Potplayer als de Playbook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
Ik ben ook wel benieuwd naar het omzetten van films voor de Playbook.
Aangezien ik toch niet vaak films naar de TV zal sturen is het onnodig om 720p of 1080i films van 4 tot 10GB erop te zetten. Dit is zonde van de ruimte en zal de accu sneller leegtrekken.

Nu ben ik al even bezig geweest met het converteren van mkv bestanden naar mp4 en heb hier diverse programma's voor gebruik zoals Freemake Video Converter en Handbrake. Alleen het duurt echt rete lang om een film (720p, 4.8GB) om te zetten en te verkleinen naar een breedte van 1024. (+/- 3uur)

Dus mocht iemand tips hebben of handige snelle programma's weten waarmee je een film kan converteren en verkleinen dan hou ik me aanbevolen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
avidemux, heb een 4,5 gig 720p mkv omgezet in 15 min. naar .mp4. en ziet er retestrak uit op mn playbook.
Pagina: 1 ... 5 ... 25 Laatste

Let op:
Dit topic is ALLEEN bedoeld voor het bespreken van de tablet zelf.