Klopt dit werkt met Apple productenronaldinho schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 19:42:
Ik zat een beetje op YouTube rond te neuzen en toen kwam ik een filmpje tegen zoals hieronder:
[video]
Nu is mijn vraag:
Iemand al ervaring of een bluetooth toetsenbord en muis een beetje lekker werkt met de PlayBook?
Nu kwam ik ergens een adv. tegen waarin iemand een bluetooth muis en toetsenbord te koop had staan van Apple. Vroeg me af of zo'n combi ook werkt op de Playbook, iemand een idee en/of ervaring hier mee?
Bedankt voor de info, hier kan ik verder mee
Het is wel geen Apple keyboard, maar hij ziet er goed stevig uit en ook makkelijk mee te nemen (lees: dubbel vouwen)
https://skydrive.live.com...arid=C6F75B138B2DCE58!239
https://skydrive.live.com...arid=C6F75B138B2DCE58!239
[ Voor 61% gewijzigd door ronaldinho op 25-12-2011 01:18 ]
Verwijderd
Hoe zit het met de ruimte. Is 32gb nuttig? Scheelt toch al 50e en de 32gb incl prijsverlaging is erg moeilijk te ritselen.
Geen idee. Misschien dat mensen die de PlayBook al hebben kunnen vertellen wat het systeem incl. Android kwa omvang is?Verwijderd schreef op zondag 25 december 2011 @ 00:38:
Hoe zit het met de ruimte. Is 32gb nuttig? Scheelt toch al 50e en de 32gb incl prijsverlaging is erg moeilijk te ritselen.
Het is geen goede en/of eerlijke vergelijking, maar doe het toch
Heb zelf een Sensation met standaard 8GB. Heb nu nog ruim 3GB over.
Hangt er ook van af hoeveel apps je gaat installeren, en nog belangrijker, zijn het kleine apps van max. een paar MB of juist grote, ben je van plan aardig wat muziek en/of films er op te zetten.
Zelf ben ik niet zo van muziek en films erop zetten. Misschien een paar, laat ik zeggen max. tien nummers die elk een 4 of 5MB ruimte in beslag nemen. Verder heb ik meer dan 1000 in de cloud staan (Google).
Gebruik op mijn phone de app van Google (Google music).
Voor mij is 16GB dan ook genoeg, dacht ik zelf zo in te schatten.
Zoals je zelf al zegt is het inderdaad wel aantrekkelijk om voor 50 euro meer de 32GB te kopen. Word je niet slechter van
Heb ff een paar foto's gemaakt met mijn phone en op Skydrive gezet:
https://skydrive.live.com...arid=C6F75B138B2DCE58!240
Ik heb een 16 GB, zolang ik er geen films en MP3 opzet red je het daar makkelijk mee. films kijk ik thuis op de Playbook met TVersity (of gewoon op de tv in de woonkamer natuurlijk) en voor muziek heb ik m'n iPod of streamen vanaf m'n Qnap nas met de qmobile app. Dus voor mij is die 16 GB genoeg... Voordat ik TVersity gebruikte kwam ik wel vaak tekort aangezien films nogal snel "vullend" zijn.Verwijderd schreef op zondag 25 december 2011 @ 00:38:
Ik heb dit keyboard besteld bij DealExtreme en dat werkt probleemloos, via bluetooth, met mijn PB: http://www.dealextreme.co...erry-playbook-black-67131ronaldinho schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 19:42:
Ik zat een beetje op YouTube rond te neuzen en toen kwam ik een filmpje tegen zoals hieronder:
[video]
Nu is mijn vraag:
Iemand al ervaring of een bluetooth toetsenbord en muis een beetje lekker werkt met de PlayBook?
Nu kwam ik ergens een adv. tegen waarin iemand een bluetooth muis en toetsenbord te koop had staan van Apple. Vroeg me af of zo'n combi ook werkt op de Playbook, iemand een idee en/of ervaring hier mee?
Verwijderd
Heeft er iemand nog tips mbt covers? Ik zoek er eigenlijk 1 waarbij er evt ook een standaard kan worden uitgeklapt.
Zo niet, dan zoek ik er 1 die in het oog springt, bijv die envelop.
Bedoel je zo'n case als ik heb?:Verwijderd schreef op zondag 25 december 2011 @ 13:26:
Heeft er iemand nog tips mbt covers? Ik zoek er eigenlijk 1 waarbij er evt ook een standaard kan worden uitgeklapt.
Deze kan je in 3 standen zetten.
Laat ik voorop stellen dat ik mijn playbook over een paar dagen krijg.Verwijderd schreef op zondag 25 december 2011 @ 14:37:
Ja zoiets idd. wat kost dat en is het een beetje stevig?
Het hoesje dat ik heb ziet er wel stevig uit. Volgens de omschrijving is hij van leer gemaakt. Als ik het zo zie en voel dan lijkt mij dat dit wel klopt. Overigens zie ik net dat hij tijdelijk is uitverkocht, maar geef je toch ff de link:
http://www.mobielbereikba...mium-kickstand-case-black
Die van mij is de zwarte uitvoering en kostte €14,95 (gratis verzenden)
Dezelfde case, maar dan in een caramelkleur:
http://www.mobielbereikba...um-kickstand-case-caramel
Deze is 2 euro duurder als de mijne.
Mocht je i.p.v. een leren case eentje willen hebben die gemaakt is van nylon, dan kan dat ook:
http://www.mobielbereikba...mium-kickstand-case-black
Kosten: €27,95
Hier wou ik het bij laten
toenet een besteld bij bol.com 16 gb binne 3-5 werkdagen is huis benbenieuwd
Met aleen de beta 2.0 kun je android apps laten draaien he?
En heeft iemand negatiefe ervaringen met het rooten ?
Met aleen de beta 2.0 kun je android apps laten draaien he?
En heeft iemand negatiefe ervaringen met het rooten ?
Je kan beter wachten totdat 2.0 uit is (live niet beta)
RIM is nu al bezig om patches uit te brengen tegen het rooten en las net dat je voorlopig niet kan rooten omdat ze een beta versie offline hebben gehaald en een nieuwe hebben uitgebracht.
RIM is nu al bezig om patches uit te brengen tegen het rooten en las net dat je voorlopig niet kan rooten omdat ze een beta versie offline hebben gehaald en een nieuwe hebben uitgebracht.
Verwijderd
Ik ben ook van plan als de 32 GB op voorraad is er een te bestellen. Nu ben ik een echte Android fan maar voor die 249 euro kan je deze tablet gewoon niet laten liggen. Ik vraag me dan ook af of het straks met v2 mogelijk is Android Apps meteen op de Playbook te installeren zonder dat je de Android Player nodig hebt?
Ook kan ik nergens vinden of het dan ook mogelijk is op Android 3.2 Apps erop te draaien. Anders heb je natuurlijk alleen maar de telefoon applicaties en op zo'n groot scherm is dat denk ik niet altijd even praktisch.
Ondersteed de PB ook USB OTG zodat je bijvoorbeeld met zo'n stekkertje: www.dealextreme.com/p/mic...st-otg-adapter-pair-50774 een USB stick kan aansluiten?
Bedankt!
Ook kan ik nergens vinden of het dan ook mogelijk is op Android 3.2 Apps erop te draaien. Anders heb je natuurlijk alleen maar de telefoon applicaties en op zo'n groot scherm is dat denk ik niet altijd even praktisch.
Ondersteed de PB ook USB OTG zodat je bijvoorbeeld met zo'n stekkertje: www.dealextreme.com/p/mic...st-otg-adapter-pair-50774 een USB stick kan aansluiten?
Bedankt!
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2011 14:21 ]
Verwijderd
Kun je misschien een paar foto's of een filmpje maken van de case met de Playbook erin. Als ik een Playbook koop heb ik ook wel interesse in dit keyboard.Frank S schreef op zondag 25 december 2011 @ 13:21:
[...]
Ik heb dit keyboard besteld bij DealExtreme en dat werkt probleemloos, via bluetooth, met mijn PB: http://www.dealextreme.co...erry-playbook-black-67131
Alvast bedankt!
YouTube: BlackBerry PlayBook USB Host - eltecnoblog.com[b][message=37389206,noline]
Bedankt!
Dus voorlopig geen andorid apps ?Ryatzu schreef op maandag 26 december 2011 @ 13:29:
Je kan beter wachten totdat 2.0 uit is (live niet beta)
Verwijderd
Ik heb al van gigantisch veel mensen gehoord dat ze de playbook hebben besteld op bol.com. Ik vraag me dan ook af of bol wel aan de vraag kan voldoen. Is dit een assortiment wat nog wordt aangevuld? Ik heb maar het zekere voor het onzekere genomen en ben naar mediamarkt gegaan en heb de 16gb gekocht. Het liep storm zei die man en hij wist niet of voorrafen nog werden aangevuld...
Ik heb net m'n bestelling bij Bol geannuleerd. Mediamarkt was hier open, ben er even langs gegaan.
Kan iemand mij vertellen wat er in de doos hoort te zitten?
Bij mij zat er een boekje in vijf verschillende talen in over energiegebruik en een doekje voor het scherm, maar niets om hem mee op te laden. Dat vind ik wel heel erg basic.
Hij ligt nu te laden met de lader van m'n phone, maar dat vind ik niet zo heel handig.
Nu ga ik spelen
Bij mij zat er een boekje in vijf verschillende talen in over energiegebruik en een doekje voor het scherm, maar niets om hem mee op te laden. Dat vind ik wel heel erg basic.
Hij ligt nu te laden met de lader van m'n phone, maar dat vind ik niet zo heel handig.
Nu ga ik spelen
Wordt normaal geleverd met oplader en hoesje.miles schreef op maandag 26 december 2011 @ 15:53:
Ik heb net m'n bestelling bij Bol geannuleerd. Mediamarkt was hier open, ben er even langs gegaan.
Nu ga ik spelen
Vandaag was hier Saturn open, daar heen geweest maar uiteraard geen BB PB's meer.
Had zaterdag geprobeerd bij MyCom te bestellen, die bestelling werd na aanname automatisch alweer geannuleerd. Nu zie ik ineens bij Dixons en Dynabyte dat ze wel weer kunnen leveren... maar bij MyCom is die status niet veranderd....wordt er wel een beetje gek van zo!
Had zaterdag geprobeerd bij MyCom te bestellen, die bestelling werd na aanname automatisch alweer geannuleerd. Nu zie ik ineens bij Dixons en Dynabyte dat ze wel weer kunnen leveren... maar bij MyCom is die status niet veranderd....wordt er wel een beetje gek van zo!
De link op playbookbars.com en de google doc spreadsheet voor wat betreft de ICS launcher is al een tijdje dood sinds een aantal dagen. Heb even wat gezocht op crackberry en daar vond ik een werkende link:
http://www.megaupload.com/?d=2QEPY880
http://www.megaupload.com/?d=2QEPY880
Uhm ik zou niet bij dynabyte, mycom of dixons bestellen.
Ze geven aan voorraad te hebben terwijl dit niet zo is.
Bij dynabyte staat er:
Dit product is online te bestellen, maar dient opgehaald te worden in de betreffende winkel.
Hmm de 16gb versie staat nu opeens wel weer op voorraad.
Had al een email gestuurd dat mijn bestelling geannuleerd moest worden. Bij mijn order staat zelfs geannuleerd op 1.
Dus hopelijk krijg ik morgen niet een tablet binnen en woensdag weer 1.....
Bij dynabyte staat er:
Dit product is online te bestellen, maar dient opgehaald te worden in de betreffende winkel.
Had al een email gestuurd dat mijn bestelling geannuleerd moest worden. Bij mijn order staat zelfs geannuleerd op 1.
[ Voor 35% gewijzigd door Ryatzu op 26-12-2011 19:23 ]
Als ik de verhalen hier hoor omtrent het kopen van een PlayBook, dan lijkt het soms net een stoelendans
Jammer dat (web) winkels hier niet goed op inspelen.
Heb al verscheidene bar files gedownload, maar er is er ééntje die hoog op mijn verlanglijstje staat en dat is die van Wordfeud. Archie_T, heb jij deze nog? Heb al wel gezocht en vind ook links die je naar crackberry en megaupload brengen, maar zijn dode links. Zit ook al op het forum te kijken van crackberry, helaas (nog) zonder resultaat!
Ik heb zaterdag de playbook bij Dynabyte besteld. Stond op voorraad en levering 27 december.Ryatzu schreef op maandag 26 december 2011 @ 19:20:
Uhm ik zou niet bij dynabyte, mycom of dixons bestellen.
Bij dynabyte staat er:
Zondag was de voorraad ineens 0. Nu maandagavond weer voldoende voorraad en levering weer 27 december.
Maar mijn order staat nu op geannuleerd. Wat een amateurs!!!!!
Had ik maar bij Bol.com besteld die geeft tenminste duidelijkheid. Wel een boze mail gestuurd.
[ Voor 38% gewijzigd door frank58 op 26-12-2011 19:58 ]
http://www.playbookfanclu...rt-microsoft-silverlight/Verwijderd schreef op maandag 26 december 2011 @ 20:05:
Eerste probleem nu al op mn 16gb playbook: hoe kijk ik rtl gemist, geen silverlight?
Enigste wat we kunnen doen of er iemand een plugin kan maken, als dat mogelijk tenminste
Weet iemand of er al iemand bezig is met een android port heb heel xda en crakcberry afgezocht maar vindt niks
mediamarkt staat ie gewoon op 349 wel de 32gb versie.
Bij dixons, de 16gb is all1 op te halen in emmeloord.
Overigens wel te bestellen staat op groen.
Wil de pb bestellen maar geen idee waar.
Ik wacht het tot morgen af anders bij bol.com
Ik las laatst in één van de nieuwspost, wat uiteraard over de PlayBook ging, dat iemand de 32GB versie had gekocht, in de winkel, dus niet online. Vroeg toen of ie de MediaMarkt prijs had betaald of de laagste prijs, zoals vermeld hier in de pricewatch (€249,-). Het laatste bleek het geval. Zelf wist ik het niet, maar hij of zij verteldde me dat ze bij MediaMarkt de laagste prijsgarantie ofzo hanteren. Dan gaan ze kijken of hij ergens anders inderdaad goedkoper is.jatt123 schreef op maandag 26 december 2011 @ 20:23:
mediamarkt staat ie gewoon op 349 wel de 32gb versie.
Hier de link naar de post van deze persoon: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=5208196
Laagste prijsgarantie MediaMarkt: http://www.mediamarkt.nl/...prijsgarantie,10101,.html
[ Voor 5% gewijzigd door ronaldinho op 26-12-2011 20:42 ]
bedankt, ik ga het morgen proberen. Hoop in ieder geval niet dat ik eerst het volledige bedrag moet betalen en dan het verschil terug moet vragen.ronaldinho schreef op maandag 26 december 2011 @ 20:33:
[...]
Ik las laatst in één van de nieuwspost, wat uiteraard over de PlayBook ging, dat iemand de 32GB versie had gekocht, in de winkel, dus niet online. Vroeg toen of ie de MediaMarkt prijs had betaald of de laagste prijs, zoals vermeld hier in de pricewatch (€249,-). Het laatste bleek het geval. Zelf wist ik het niet, maar hij of zij verteldde me dat ze bij MediaMarkt de laagste prijsgarantie ofzo hanteren. Dan gaan ze kijken of hij ergens anders inderdaad goedkoper is.
Hier de link naar de post van deze persoon: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=5208196
Laagste prijsgarantie MediaMarkt: http://www.mediamarkt.nl/...prijsgarantie,10101,.html
Verwijderd
mediamarkt alkmaar had vandaag de volgende prijzen:
16 - 199
32 - 249
64 -299
waarbij de 32 uitverkocht was.
16 - 199
32 - 249
64 -299
waarbij de 32 uitverkocht was.
Graag gedaanjatt123 schreef op maandag 26 december 2011 @ 20:51:
[...]
bedankt, ik ga het morgen proberen. Hoop in ieder geval niet dat ik eerst het volledige bedrag moet betalen en dan het verschil terug moet vragen.
Wat je, naar mijn idee kan doen is het volgende:
Aan een verkoper/verkoopster vragen of de 32GB bij hen op voorraad is
Zo ja, Zeg dan dat je hem elders (lees: Dixons, Dynabyte, Mycom) goedkoper hebt gezien en vraag of ze dat kunnen checken (moeten die winkels, zo lees ik in de voorwaarden, wel binnen een bepaalde straal kwa km zitten van de MediaMarkt waar jij naar toe gaat).
Word aan deze volwaarde voldaan, laat dan een bon aanmaken voor de prijs van €249,-
Afrekenen bij de kassa
Proberen kan je het tenslotte altijd. Ja heb je, nee kan je krijgen
Verwijderd
loop er nu alweer even mee te spelen, het werkt allemaal prettig.
nu is natuurlijk de vraag:
wat zijn must-haves om te installeren en kan iemand me uitleggen hoe dat met android zit? doe je dan niks meer met rim os? en kun je dan wel silverlight afspelen?
wat zijn must-haves om te installeren en kan iemand me uitleggen hoe dat met android zit? doe je dan niks meer met rim os? en kun je dan wel silverlight afspelen?
Zo ver ik op Google heb gezocht, zie ook een paar post terug van mij, heb ik niks kunnen vinden waarop duidt dat RIM silverlight gaat supporten, dus je/we mogen hopen dat de community hier iets op vindt.Verwijderd schreef op maandag 26 december 2011 @ 21:04:
Ben niet zo op de hoogte wat de must-haves betreft, kijk altijd naar wat ik voor mezelf interessant/leuk/mooi vind en niet wat populair is, dus misschien dat iemand anders hier iets over kan vertellen.
Hoe dat met Android zit? Simpel. Je installeeert in eerste instantie alleen de Android player, niet het hele Android OS. Wie weet daarna nog de Android Market, but that it. Dus QNX zul je vast en zeker wel gebruiken, b.v. de browser van dit OS of apps die je uit de BlackBerry AppWorld download en apps die voor geïnstalleerd zijn (lees: die er op staan als je PlayBook koopt)
Verwijderd
dan zou je dus in principe die app via android appworld kunnen downloaden om alsnog tv terug te kijken?
de zgn androidgemist app
http://www.tabletguide.nl/3715/televisie-kijken-tablet/
de zgn androidgemist app
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2011 21:30 ]
Verwijderd
Hallo allemaal,
In verschillende reviews las ik dat de aan/uit-knop een serieuze pain in the ass is, wat vinden jullie daarvan heb je na een tijd daar nog steeds last van?
Weten jullie ook of hij vlot pdf's kan openen? Op mijn ipod touch durft dat wel eens enorm te haperen...
Bedankt.
In verschillende reviews las ik dat de aan/uit-knop een serieuze pain in the ass is, wat vinden jullie daarvan heb je na een tijd daar nog steeds last van?
Weten jullie ook of hij vlot pdf's kan openen? Op mijn ipod touch durft dat wel eens enorm te haperen...
Bedankt.
Je hebt de android player nodig, maar deze zit in het OS ingebouwd. Dus het is niet zo dat je iets aparts moet installeren.Verwijderd schreef op maandag 26 december 2011 @ 14:15:
Ik ben ook van plan als de 32 GB op voorraad is er een te bestellen. Nu ben ik een echte Android fan maar voor die 249 euro kan je deze tablet gewoon niet laten liggen. Ik vraag me dan ook af of het straks met v2 mogelijk is Android Apps meteen op de Playbook te installeren zonder dat je de Android Player nodig hebt?
Heb je een voorbeeld? Het liefst een freeware APK'tje, zal ik hem even naar BAR toe gooien en kijken of het werkt.Ook kan ik nergens vinden of het dan ook mogelijk is op Android 3.2 Apps erop te draaien. Anders heb je natuurlijk alleen maar de telefoon applicaties en op zo'n groot scherm is dat denk ik niet altijd even praktisch.
Alleen wat gezien met een jailbreak, RIM kennende zullen ze het dan wel inbouwen, ik heb wel het idee dat ze erg aan het volgen zijn wat de community wilt en dat ze dat implementeren.Ondersteed de PB ook USB OTG zodat je bijvoorbeeld met zo'n stekkertje: www.dealextreme.com/p/mic...st-otg-adapter-pair-50774 een USB stick kan aansluiten?
Bedankt!
Voor deze keer danronaldinho schreef op maandag 26 december 2011 @ 19:44:
Heb al verscheidene bar files gedownload, maar er is er ééntje die hoog op mijn verlanglijstje staat en dat is die van Wordfeud. Archie_T, heb jij deze nog? Heb al wel gezocht en vind ook links die je naar crackberry en megaupload brengen, maar zijn dode links. Zit ook al op het forum te kijken van crackberry, helaas (nog) zonder resultaat!
Must haves zijn persoonlijk, mijn lijstje wat ik er op heb staan:Verwijderd schreef op maandag 26 december 2011 @ 21:04:
QNX:
Blaq twitter client
Gee Reader
Blackberry News
EPUB Reader
Skytunes
File Browser
IMT VNC (Connect ik naar mijn ipod
Citrix Client
Bluebox
Angry Birds
N.O.V.A 2
Let's Golf 2
Spiderman
Crystal Balls
Bejeweled.
Android:
ABN Amro Bankieren
Jouw aanbieding app
IMO
Google Maps
Astro File Manager
Remote RDP Desktop
AndSMB
QMobile
Wordfeud
Fruit Slice
Maar zoals ik al zei, het is vrij persoonlijk, je kan ook vrij veel met de browser.
Klopt, gebruik hem alleen zelden, standby doe je door op het batterijtje te klikken en standby te kiezen en wake up doe je van kant naar kant te bewegen.Verwijderd schreef op maandag 26 december 2011 @ 21:29:
Hallo allemaal,
Ja hoor, gaat rap, het enige "nadeel" is dat de volgende pagina niet omhoog en omlaag scrollen is, maar dat het naar links en rechts is.Weten jullie ook of hij vlot pdf's kan openen? Op mijn ipod touch durft dat wel eens enorm te haperen...
Bedankt.
Dat lijkt er wel op, maar......om het te op je PlayBook te zetten is weer een ander verhaal. Deze werkt nl. met zgn. bar files en niet, zoals bij Android, met apk files.Verwijderd schreef op maandag 26 december 2011 @ 21:28:
dan zou je dus in principe die app via android appworld kunnen downloaden om alsnog tv terug te kijken?
de zgn androidgemist app
Dit klinkt tegenstrijdig zou je waarschijnlijk zeggen, omdat je er de Android PLAYER op kan zetten, maar zoals ik al eerder zei, de Android player en Android OS is niet helemaal het zelfde. Het QNX OS kent geen apk files, vandaar dat je deze om moet zetten of een download ervan moet zien te vinden. De Android player maakt zeg maar gebruik van het QNX OS, correct me if i'm wrong.
Bedankt voor je link Archie_T
Zelf denk nog maar even te wachten met de Android Market erop te zetten. Heb voorlopig aardig wat bar files gedownload, dus ik wacht wel na de officiële release van 2.0 of hij geroot kan worden. Zal dan een kwestie van tijd zijn
klein vraagje hoe zet je alle apk files om in bar files?
En bar files instaleren kun je op QNX 1.0 ? Of heb je daar de 2.0 beta voor
Antwoord op je eerste vraag kon je dichter bij huis vinden dan je dacht, maar ok, geef je ff het linkje wat je leidt naar een bericht van Archie_T: http://gathering.tweakers...message/36986355#36986355martijn600m schreef op maandag 26 december 2011 @ 21:51:
klein vraagje hoe zet je alle apk files om in bar files?
Antwoord op je tweede vraag moet ik schuldig blijven, iemand anders?
Je kan altijd Bar files installeren, ook op 1.0. Alleen als je APK's omzet naar bar (wat in weze niets meer is dan een zip file met de APK en XML file) dan moet je de android player hebben. Dus native BAR files kan je prima naar 1.x gooien. Er waren met de release van de Playbook nog wel wat mensen die BAR files aanboden voor apps die niet goedgekeurd waren door RIM.ronaldinho schreef op maandag 26 december 2011 @ 22:00:
[...]
Antwoord op je eerste vraag kon je dichter bij huis vinden dan je dacht, maar ok, geef je ff het linkje wat je leidt naar een bericht van Archie_T: http://gathering.tweakers...message/36986355#36986355
Antwoord op je tweede vraag moet ik schuldig blijven, iemand anders?
Ik heb de android market er ook niet opstaan, met het rooten van mijn Playbook kreeg ik wat problemen met de certificaten en ik vind dat android gespeel prima, maar mijn QNX moet gewoon blijven werken, dus ik heb mijn Playbook weer opnieuw geinstalleerd. De APK file heb ik gedownload via een andere site en zo omgezet naar .BAR. Voorlopig denk ik dat rooten weinig toevoegd aan de functionaliteit van de Playbook.ronaldinho schreef op maandag 26 december 2011 @ 21:49:
Bedankt voor je link Archie_TZelf denk nog maar even te wachten met de Android Market erop te zetten. Heb voorlopig aardig wat bar files gedownload, dus ik wacht wel na de officiële release van 2.0 of hij geroot kan worden. Zal dan een kwestie van tijd zijn
Zelf apk files omzetten naar bar files lijkt mij wel cool en ook een uitdaging, maar als ik filmpjes op youtube zie d.m.v. cmd in windows te werken, dan zie ik daar nog wel tegenop 
Archie_T: je zei net in je vorige post dat je bar files op de PlayBook kan zetten zonder beta 2.0 te installeren. Je moet/kan dan wel de Android player erop zetten zonder deze beta of zie ik iets over het hoofd?
Archie_T: je zei net in je vorige post dat je bar files op de PlayBook kan zetten zonder beta 2.0 te installeren. Je moet/kan dan wel de Android player erop zetten zonder deze beta of zie ik iets over het hoofd?
[ Voor 36% gewijzigd door ronaldinho op 26-12-2011 22:30 ]
Is vrij simpel hoor, je moet even keys aanvragen bij RIM. Vervolgens heb je een aantal commando's die beschreven staan bij RIM. Hierna moet je even wat tools installeren en een paar batch files aanpassenronaldinho schreef op maandag 26 december 2011 @ 22:24:
Zelf apk files omzetten naar bar files lijkt mij wel cool en ook een uitdaging, maar als ik filmpjes op youtube zie d.m.v. cmd in windows te werken, dan zie ik daar nog wel tegenop
Maar als je al tegen CMD opziet ben ik inderdaad bang dat het niets voor jou word. Als je een uitgebreide uitleg nodig hebt hoor ik het graag!
kan je 720p mkv's op de playbook afspelen? zoja waarmee?
Nou ja, tegen CMD opzien is het ook weer niet. Heb in het verleden mijn Sensation geroot via adb en ook in 1x gelukt, maar misschien is het ook gewoon, zoals met veel dingen, kwestie van proberen, er goed voor gaan zitten en er de tijd voor nemen. Kan het altijd proberenArchie_T schreef op maandag 26 december 2011 @ 22:28:
[...]
Is vrij simpel hoor, je moet even keys aanvragen bij RIM. Vervolgens heb je een aantal commando's die beschreven staan bij RIM. Hierna moet je even wat tools installeren en een paar batch files aanpassen
Maar als je al tegen CMD opziet ben ik inderdaad bang dat het niets voor jou word. Als je een uitgebreide uitleg nodig hebt hoor ik het graag!
Ik heb het idee dat ik een exemplaar heb gekregen die eerder door iemand anders is teruggebracht.zezke schreef op maandag 26 december 2011 @ 16:12:
[...]
Wordt normaal geleverd met oplader en hoesje.
Morgen even contact opnemen met de MM. (-> ik heb trouwens gevraagd of ze hem hadden -> ja. Nou da's mooi, doe mij er maar één, enneh, jullie hebben laagste prijs garantie, toch? Toen moest ik zeggen waar ik hem gezien had en heeft zij even met haar baas gebeld en ging ze een bon voor me maken)
Om te checken of m'n apparaat wel helemaal goed is wil ik graag wat dingen van andere playbook bezitters weten.
Ik heb hem opgeladen, toen de stekker in het stopcontact zat zag ik geen ledje oid branden dat 'ie opgeladen werd. Op het scherm stond een batterij die zeker een uur op 0% heeft gestaan. Daarna tijdje niet meer gekeken (kerstdiner ed) en toen stond er ineens een update schermpje.
Dat updaten is allemaal prima gelukt, batterij staat nu (na even spelen) op 94%, dat zal dus wel goed zitten.
Hebben anderen dat ook, dat er geen lampje brandt bij het opladen?
lijkt erop dat je een showroom model hebt?miles schreef op maandag 26 december 2011 @ 22:39:
[...]
Ik heb het idee dat ik een exemplaar heb gekregen die eerder door iemand anders is teruggebracht.
Morgen even contact opnemen met de MM. (-> ik heb trouwens gevraagd of ze hem hadden -> ja. Nou da's mooi, doe mij er maar één, enneh, jullie hebben laagste prijs garantie, toch? Toen moest ik zeggen waar ik hem gezien had en heeft zij even met haar baas gebeld en ging ze een bon voor me maken)
Om te checken of m'n apparaat wel helemaal goed is wil ik graag wat dingen van andere playbook bezitters weten.
Ik heb hem opgeladen, toen de stekker in het stopcontact zat zag ik geen ledje oid branden dat 'ie opgeladen werd. Op het scherm stond een batterij die zeker een uur op 0% heeft gestaan. Daarna tijdje niet meer gekeken (kerstdiner ed) en toen stond er ineens een update schermpje.
Dat updaten is allemaal prima gelukt, batterij staat nu (na even spelen) op 94%, dat zal dus wel goed zitten.
Hebben anderen dat ook, dat er geen lampje brandt bij het opladen?
Ik citeer een stukje uit http://tweakers.net/revie...n-voor-de-liefhebber.html : Vooral de videospeler verraste ons met de mogelijkheid om 1080p-video met hoge bitrates af te spelen. Bestanden die op Android-tablets met een Tegra 2-chip niet vloeiend verwerkt konden worden, bleken geen probleem voor de Omap 4430 van de PlayBook. De speler werkt jammer genoeg alleen met .mp4-bestanden - ondersteuning voor de .mkv-container had het verhaal compleet gemaakt. Verder kunnen de 1080p-video's via de hdmi-uitgang op een hdtv worden afgespeeld. Zoals mag worden verwacht, werkt dat prima en de kwaliteit is hoog.roflexx schreef op maandag 26 december 2011 @ 22:28:
kan je 720p mkv's op de playbook afspelen? zoja waarmee?
Ik vond nog een leuk linkje voor mensen die een blue-ray speler hebben in hun pc/laptop: http://liuyesi54.over-blo...t-converter-61473697.html
[ Voor 13% gewijzigd door ronaldinho op 26-12-2011 22:56 ]
Ik kan wel een hele nederlandse how to schrijven, maar gelukkig zijn er mensen die veel slimmer zijn dan ik:ronaldinho schreef op maandag 26 december 2011 @ 22:34:
[...]
Nou ja, tegen CMD opzien is het ook weer niet. Heb in het verleden mijn Sensation geroot via adb en ook in 1x gelukt, maar misschien is het ook gewoon, zoals met veel dingen, kwestie van proberen, er goed voor gaan zitten en er de tijd voor nemen. Kan het altijd proberen
http://forums.crackberry....ar-process-easier-662772/
Installatie van BARs:
http://forums.crackberry....-without-appworld-615199/
In het kort komt het hier op neer:
Vraag keys aan bij RIM:
https://www.blackberry.com/SignedKeys/
Installeer JAVA SE Runtime Enviroment (www.java.com)
Installeer Android SDK:
http://developer.android.com/sdk/index.html
Download android 2.3 image in de SDK.
Nu zal je wel een mailtje van RIM gekregen hebben met de keys, gebruik deze keys om een P12 certificaat te maken:
http://docs.blackberry.co...m_cmd_line_1463563_11.jsp
Download de sign tools:
http://www.mediafire.com/?ob2wcio8x3uwd6u
Pas de batch file aan met de goed paden zoals hierboven beschreven in de howto van Hatax.
Download de installer tools:
http://hatax.home.comcast.net/~hatax/bb/Playbook_Tools.zip
Ook hiervoor geldt, pas de batch aan zodat goede IP en Pass in de batch file staan.
Converteer nu een APK naar bar met de apk2bar-hatax batch
Sign de bar met signbar-hatax batch
Zet je playbook in development mode en upload de bar met de pb-installer batch van hatax.
Dit was heel kort beschreven en uit mijn hoofd, lees de crackberry links die ik hierboven gezet heb goed door en je snapt het helemaal, het lijkt ingewikkeld maar dat is het zeker niet!
Ik hoop dat mensen nog wat apps vinden die werken op de Playbook, zou erg leuk zijn als we wat freeware apps op de Playbook krijgen!
Verwijderd
Moet je nou playbook rooten om die android apps erop te krijgen? Of kan dit ook met de 2.0 versie (niet echt duidelijk of archie de boel nou aan het rooten is of 2.0 gebruikt; i.e. wat heb je aan 2.0?)
Zou je evt ook moonlight werkende kunnen krijgen? Dit programma kan silverlight vervangen geloof ik.
Hoeveel moeite is het om die apps werkend te kunnen krijgen en wat zijn de risico's? Doet die androidgemist app het ook?
Thx.
Zou je evt ook moonlight werkende kunnen krijgen? Dit programma kan silverlight vervangen geloof ik.
Hoeveel moeite is het om die apps werkend te kunnen krijgen en wat zijn de risico's? Doet die androidgemist app het ook?
Thx.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2011 23:07 ]
Verwijderd
Bij mij staat nu ook Besteld 1, geannuleerd 1. De status is wel in behandeling dus ik wacht maar af. Anders morgen ook even naar de Media Markt.
Nee je hoeft niet te rooten, zoals ik al eerder zei rooten heeft weinig toegevoegde waarde en is afgeschermd in de laatste 2.0 versie. Als je Android apps wilt draaien op je Playbook moet je de laatste 2.0 beta installeren en daarna kan je Android apps draaien.Verwijderd schreef op maandag 26 december 2011 @ 23:06:
Moet je nou playbook rooten om die android apps erop te krijgen? Of kan dit ook met de 2.0 versie (niet echt duidelijk of archie de boel nou aan het rooten is of 2.0 gebruikt; i.e. wat heb je aan 2.0?)
Thx.
De android apps moeten geconverteerd zijn naar BAR files en er zijn genoeg mensen op het internet die dat doen, een overzichtje kan je hier vinden:
http://bit.ly/apk2bar
Dus 2.0 installeren, bars sideloaden met een scriptje en gaan. Mocht er nog steeds onduidelijkheid zijn wil ik wel een complete how to schrijven, hoe je aan 2.0 komt, hoe je Android apps sideload en hoe je APK omzet naar BAR, maar denk niet dat ik er snel aan toe kom.
Verwijderd
Ik zit te denken aan de playbook als internet en media speler. kan iemand mij vertellen of je nicleoden online kan streamen , dus de tv zender. Kun je ook via ziggo.nl de site via entertainment programma's streame
Ik was hier benieuwd naar. Thanx
Verwijderd
Ah ok, thx voor de snelle reactie.Archie_T schreef op maandag 26 december 2011 @ 23:14:
[...]
Nee je hoeft niet te rooten, zoals ik al eerder zei rooten heeft weinig toegevoegde waarde en is afgeschermd in de laatste 2.0 versie. Als je Android apps wilt draaien op je Playbook moet je de laatste 2.0 beta installeren en daarna kan je Android apps draaien.
De android apps moeten geconverteerd zijn naar BAR files en er zijn genoeg mensen op het internet die dat doen, een overzichtje kan je hier vinden:
http://bit.ly/apk2bar
Dus 2.0 installeren, bars sideloaden met een scriptje en gaan. Mocht er nog steeds onduidelijkheid zijn wil ik wel een complete how to schrijven, hoe je aan 2.0 komt, hoe je Android apps sideload en hoe je APK omzet naar BAR, maar denk niet dat ik er snel aan toe kom.
Zo'n complete how-to zou denk ik wel worden gewaardeerd door veel mensen hier, zeker aangezien de populariteit van dit topic door de prijsdaling waarschijnlijk flink gaat toenemen.
Ik zou het in ieder geval erg op prijs stellen.
Nog even over die lijst:
Als bepaalde apps er niet tussen staan, kan dan ergens een verzoek worden ingediend aan een community met de vraag of zij die app kunnen proberen om te zetten?
Algemene vraag:
is het (op termijn) mogelijk om een externe hdd aan je playbook te hangen en van daar af video's enzo af te spelen?
Verwijderd
Misschien staat het hier bij?Verwijderd schreef op maandag 26 december 2011 @ 23:20:
Ik zit te denken aan de playbook als internet en media speler. kan iemand mij vertellen of je nicleoden online kan streamen , dus de tv zender. Kun je ook via ziggo.nl de site via entertainment programma's streame
Ik zal eens kijken wanneer ik zin en tijd heb.. Wellicht is het dan handig om zoiets meteen in de TS te zetten?Verwijderd schreef op maandag 26 december 2011 @ 23:55:
[...]
Ah ok, thx voor de snelle reactie.
Zo'n complete how-to zou denk ik wel worden gewaardeerd door veel mensen hier, zeker aangezien de populariteit van dit topic door de prijsdaling waarschijnlijk flink gaat toenemen.
Ik zou het in ieder geval erg op prijs stellen.
Ik heb geen idee, als je wat APK's heb kan ik ook wel even voor je kijken, maar ook hiervoor geldt als ik tijd/ zin hebNog even over die lijst:
Als bepaalde apps er niet tussen staan, kan dan ergens een verzoek worden ingediend aan een community met de vraag of zij die app kunnen proberen om te zetten?
Is al eerder gevraagd, ik heb wat truukjes gezien met een geroote Playbook, verwacht het wel maar zeker weten doe ik het niet. Het zou een beetje onzin zijn om dan 16,32 en 64 GB te verkopen als iedereen gewoon een HD eraan kan hangen met meer ruimte. Ik weet het dus niet, maar wellicht dat er iemand anders is die een beter antwoord heeft.Algemene vraag:
is het (op termijn) mogelijk om een externe hdd aan je playbook te hangen en van daar af video's enzo af te spelen?
Volgens het forum op crackberry heb ik begrepen dat de PlayBook geen usb OTG ondersteund.Verwijderd schreef op maandag 26 december 2011 @ 23:57:
[...]
Misschien staat het hier bij?
update:
Vond nog wel wat anders op dat forum:
The only way that I believe to connect the PB<>USB drive is:
use the original PB>USB cable with a USB A Female <> A Female Adapter / Coupler. Then you can plug the USB drive into the PB's cable. I don't have one, therefore I could not try it out.
[ Voor 32% gewijzigd door ronaldinho op 27-12-2011 00:06 ]
Verwijderd
En dient dan dan te gebeuren met nieuwste OS of boeit dat niet?ronaldinho schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 00:03:
[...]
Volgens het forum op crackberry heb ik begrepen dat de PlayBook geen usb OTG ondersteund.
update:
Vond nog wel wat anders op dat forum:
The only way that I believe to connect the PB<>USB drive is:
use the original PB>USB cable with a USB A Female <> A Female Adapter / Coupler. Then you can plug the USB drive into the PB's cable. I don't have one, therefore I could not try it out.
Verder hebben veel HDD's 2 usb-stekkers om in te pluggen, dus dan werkt de voorgestelde constructie niet. Dat het met originele kabel moet vind ik niet logisch klinken. Kabel is toch een kabel?
Is een constructie ,et
http://www.kabeltje.com/u...ale-mini-male-p-1286.html
en een flash memorystick wel mogelijk? Ik ben best bereid om het voor dat geld te proberen,
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2011 00:23 ]
Nou, de juiste SDK geïnstalleerd en ook de apk2bar. Ook in directory zoals beschreven op crackberry. Heb ook een apk gepakt en op apk2bar-HaTax.bat los gelaten, maar er wordt geen bar file aangemaakt, wel zie ik dat die de cmd opent. Maar dit was meer als test, want moet eerst bij RIM keys aanvragen en daarvoor, juist heb ik een PlayBook nodig, want er wordt gevraagd naar de pin van de tablet, dus hopelijk gaat dat morgen gebeuren. Word vervolgd 
Archie_T: als ik t.z.t. die keys heb en ik heb ze geactiveerd en een werkbare p12 certificaat file heb, heb ik het dan goed dat je met je muis een apk bestand pakt en deze los laat boven de apk2bar-HaTax.bat. Je krijgt er dan een bar bestand bij. Deze pak je met je muis en laat hem vervolgens los boven de signbar-HaTax.bat?
Zover als ik het nu zie is het voorwerk het meest lastigste. Ik had alles zo geïnstalleerd zoals beschreven op crackberry, dus met dezelfde directory. Hoef ik niks aan te passen in de 2 batch files, allleen moet ik t.z.t. kijken naar de signbar file dat mijn ip en password daar goed vermeld worden, dus die moet ik dan aanpassen.
Zo, eindelijk weer wat leven in de brouwerij wat dit topic betreft
Archie_T: als ik t.z.t. die keys heb en ik heb ze geactiveerd en een werkbare p12 certificaat file heb, heb ik het dan goed dat je met je muis een apk bestand pakt en deze los laat boven de apk2bar-HaTax.bat. Je krijgt er dan een bar bestand bij. Deze pak je met je muis en laat hem vervolgens los boven de signbar-HaTax.bat?
Zover als ik het nu zie is het voorwerk het meest lastigste. Ik had alles zo geïnstalleerd zoals beschreven op crackberry, dus met dezelfde directory. Hoef ik niks aan te passen in de 2 batch files, allleen moet ik t.z.t. kijken naar de signbar file dat mijn ip en password daar goed vermeld worden, dus die moet ik dan aanpassen.
Zo, eindelijk weer wat leven in de brouwerij wat dit topic betreft
[ Voor 47% gewijzigd door ronaldinho op 27-12-2011 00:59 ]
Nee, klonk voor mij ook niet logisch. Dacht ook dat usb kabels universeel waren kwa gebruik.Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 00:16:
[...]
En dient dan dan te gebeuren met nieuwste OS of boeit dat niet?
Verder hebben veel HDD's 2 usb-stekkers om in te pluggen, dus dan werkt de voorgestelde constructie niet. Dat het met originele kabel moet vind ik niet logisch klinken. Kabel is toch een kabel?
Wat bedoel je precies dat HDD's 2 usb stekkers hebben? Zelf dacht dat je nl. bedoelde dat er eentje was om aan b.v. de pc hangen en de andere voor stroom d.m.v. een plug, zodat hij zichzelf voorziet van strroom?
Verwijderd
Dit is een (dure) andere optie
http://www.geardiary.com/...-mobile-wireless-storage/
het mooiste zou gewoon zijn dat je memory stick via switch erin zou kunnen pluggen.
http://www.geardiary.com/...-mobile-wireless-storage/
het mooiste zou gewoon zijn dat je memory stick via switch erin zou kunnen pluggen.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2011 00:59 ]
Als aanvulling op de HaTaX beschrijving leg ik dit hier even neer:
http://linkai8424.blogspo...o-bar-for-blackberry.html
Voor degene met interesse
En voor een review van de BB PB met versie 2 OS:
http://linkai8424.blogspo...aybook-qnx-os-review.html
Ook voor degene met interesse
http://linkai8424.blogspo...o-bar-for-blackberry.html
Voor degene met interesse
En voor een review van de BB PB met versie 2 OS:
http://linkai8424.blogspo...aybook-qnx-os-review.html
Ook voor degene met interesse
[ Voor 32% gewijzigd door dasail op 27-12-2011 04:40 ]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik altijd een command prompt open, daar apk2bar intype en dan de apk sleep. Ik heb ook alle "exit" commando's uit de batch gehaald en type gewoon alles in. Maar zover ik het lees is het inderdaad een kwestie van slepen.ronaldinho schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 00:20:
Ik ga straks in mijn pauze langs bij de MM in A`dam. Hopelijk doen ze daar minder moeilijk.
FNAC 16 GB status overzicht: www.outfitted.nl , stuur me een DM met jou status om het nog completer te maken!
En wat zeiden ze toen je zei dat ze elders wel €249,- kostten?418O2 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 09:53:
sta bij de MM groningen en die wouden de 32gb niet voor 249 meegeven...
dan maar verder op jacht
Heb je ze ook gevraagd of ze hun eigen voorwaarden wel kenden (lees: laagste prijs garantie)?
Beetje vreemd
Verwijderd
Worden de blackberries nog wel bijgeproduceersd, i.e. worden de voorraden weer bijgevuld of is het een uitlopend product?
ja. blabla fysieke import grijze import.ronaldinho schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 10:12:
[...]
En wat zeiden ze toen je zei dat ze elders wel €249,- kostten?
Heb je ze ook gevraagd of ze hun eigen voorwaarden wel kenden (lees: laagste prijs garantie)?
Beetje vreemd
anyways, had er 1 bij de dynabye gereserveerd toen ik besloot even naar de saturn te fietsen en die had wel een 16gb op voorraad voor de nieuwe prijs.
dus als je 1 in groningen wil moet je naar de saturn. tevens heb ik reserveringen bij de mycom en dynabyte die je zo over mag nemen. stuur dan even een dm.
Klopt, dat werkt dus. Had het filmpje gisterenavond ook een keer gezien, later niet meer aan gedacht om 'm hier neer te zetten. Bedankt voor de link
Mediamarkt Arena + Amsterdam Noord hebben op dit moment geen 16gb meer op voorraad. De 32 + 64 GB wel en voor de goede prijs (staat ook al op de prijskaartjes bij het toestel).
Dan maar de 32 GB genomen
FNAC 16 GB status overzicht: www.outfitted.nl , stuur me een DM met jou status om het nog completer te maken!
Verwijderd
Ik wil evt wel ruilen?SuperSpoof schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 13:05:
Mediamarkt Arena + Amsterdam Noord hebben op dit moment geen 16gb meer op voorraad. De 32 + 64 GB wel en voor de goede prijs (staat ook al op de prijskaartjes bij het toestel).
Verwijderd
Gisteren de 32 gb versie gekocht bij de Mediamarkt Cruqiuis. Verkoper was een beetje verbaasd over de prijsdaling. Na het bekijken van de website van Dixons kreeg ik een offerte mee van €249,-.
Vandaag 2.0 geïnstalleerd. Heeft iemand al wat Nederlandse apps gevonden (bar-files) naast die van ABN-AMRO en Nu.nl?
Vandaag 2.0 geïnstalleerd. Heeft iemand al wat Nederlandse apps gevonden (bar-files) naast die van ABN-AMRO en Nu.nl?
Verwijderd
Kun je even vertellen hoe je dit doet? En moet je na elke update weer opnieuw alle apps installeren? Of moet je iets backuppen oid?Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:20:
Gisteren de 32 gb versie gekocht bij de Mediamarkt Cruqiuis. Verkoper was een beetje verbaasd over de prijsdaling. Na het bekijken van de website van Dixons kreeg ik een offerte mee van €249,-.![]()
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2011 14:27 ]
neem je smartphone mee en laat de prijs zien
bij de saturn was de daling al bekend en toen ik vroeg of de nieuwe prijzen.al golden was t antwoord Ja.
Hoe je moet updaten naar de beta versie? Moet je even een zoekopdracht geven rechts bovenaan.Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:26:
[...]
Kun je even vertellen hoe je dit doet? En moet je na elke update weer opnieuw alle apps installeren? Of moet je iets backuppen oid?
Zoals ik het zie lijkt het mij handig/verstandig om een backup te maken op het moment dat je een melding krijgt over een update van het OS, mits je dan al apps geïnstalleerd hebt. Mocht er iets mis gaan bij de update of hij is niet stabiel of whatever, dan kan je die backup er weer opzetten.
Welke apps heb je in gedachten? Ik heb nog een BAR file van jouwaanbieding.nl gemaakt. Meer heb ik nog niet nodig gehad...Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:20:
Gisteren de 32 gb versie gekocht bij de Mediamarkt Cruqiuis. Verkoper was een beetje verbaasd over de prijsdaling. Na het bekijken van de website van Dixons kreeg ik een offerte mee van €249,-.![]()
Heb hem deze ochtend besteld via mycom.nl, zojuist een bevestiging gekregen dat ik hem morgen binnen krijg. Het is uiteindelijk de 32gb versie geworden... kon voor die 50e die 16gb goed gebruiken ;-)
heb verder nog elders een cradle en een hoes besteld, ben benieuwd! Als ie binnen is meteen 2.0 er op zetten...
heb verder nog elders een cradle en een hoes besteld, ben benieuwd! Als ie binnen is meteen 2.0 er op zetten...
tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...
Heb de 2 sign files gekregen. Nou eens kijken wat en waar ik daar iets mee moest doen. Alle hulp is welkom 
Ik heb ze nu in de apk2bar map gezet.
Heb toen een apk bestand gepakt en gesleept naar de apk2bar bat bestand en daar los gelaten.
Kreeg toen een bar file.
Vervolgens sleep ik die gemaakte bar file naar de signbar bat file en laat hem daar los.
Geen idee of ik dit zo goed heb gedaan
Ik heb ze nu in de apk2bar map gezet.
Heb toen een apk bestand gepakt en gesleept naar de apk2bar bat bestand en daar los gelaten.
Kreeg toen een bar file.
Vervolgens sleep ik die gemaakte bar file naar de signbar bat file en laat hem daar los.
Geen idee of ik dit zo goed heb gedaan
[ Voor 57% gewijzigd door ronaldinho op 27-12-2011 15:13 ]
Verwijderd
Ik heb eerst een back-up gemaakt. De rest staat al in dit forum beschreven. Ook kun je op het forum van crackberry veel vinden.Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:26:
[...]
Kun je even vertellen hoe je dit doet? En moet je na elke update weer opnieuw alle apps installeren? Of moet je iets backuppen oid?
@ Archie_T: ik ben opzoek naar apps zoals 9292ov, appie en uitzendinggemist. Zou ik die van jouwaanbiedingen.nl kunnen krijgen?
Voor mijn werk (onderwijs) gebruik ik magister. Hiervan is ook een Andriod app beschikbaar (aMeastro). Alleen is hier geen apk file van te vinden. De web-versie van dit programma kan ik ook niet openen, omdat deze gebruik maakt van Silverlight. Weet iemand of er een app bestaat die met Silverlight overweg kan?
Verwijderd
Was de prijs al standaard 299 of had je het ergens anders gezien voor 299?Fraggar schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 10:44:
Ik heb zojuist de 64GB voor 299 meegekregen bij de MM in Ehv. De 16GB en 32GB waren daar al op.
Want toen ik daar was verkochten ze het gewoon voor 449 en ik had verder geen winkel gezien die het goedkoper verkocht.
Of het is een typefoutje (de goedkoopste in de pricewatch is nl. 399,-) of het is een geluksvogeltjeVerwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 15:21:
[...]
Was de prijs al standaard 299 of had je het ergens anders gezien voor 299?
Want toen ik daar was verkochten ze het gewoon voor 449 en ik had verder geen winkel gezien die het goedkoper verkocht.
Ik heb twijfels over het kopen van de Playbook, heb er gisteren een uurtje mee gespeeld in de Mediamarkt, heerlijk snel & de grootte is perfect.. Ik heb nu een iPad 2 van het werk.. Uiteraard ook super, toch trekt de Playbook mij wel, en het groeiende aantal posts in dit topic is alleen maar positiever
Verwijderd
Standaard 299.Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 15:21:
[...]
Was de prijs al standaard 299 of had je het ergens anders gezien voor 299?
Verwijderd
Ik heb besloten om het toen niet te doen, want die 64gb maakte de playbook toch weer 1,5x zo duur. En met een aantal accesoires erbij ben je dan zo weer 360 kwijt.
Ik vond 200 een prachtig bedrag voor zo'n topding en waarschijnlijk kun je binnenkort usb-stick inpluggen.
Dan kun je 32 gb voor 35e oid krijgen, wat natuurlijk prima deal is.
Ik vond 200 een prachtig bedrag voor zo'n topding en waarschijnlijk kun je binnenkort usb-stick inpluggen.
Dan kun je 32 gb voor 35e oid krijgen, wat natuurlijk prima deal is.
Heb uiteindelijk via dixons nl besteld, let's see.
Tot nu toe geen status update nog in behandeling.
Tot nu toe geen status update nog in behandeling.
Verwijderd
Ik vind niet dat je beide met elkaar kunt vergelijken. Al was het maar omdat je voor de prijs van een iPad 2 op dit moment twee PB's kunt kopen.rscheper schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 15:30:
Ik heb twijfels over het kopen van de Playbook, heb er gisteren een uurtje mee gespeeld in de Mediamarkt, heerlijk snel & de grootte is perfect.. Ik heb nu een iPad 2 van het werk.. Uiteraard ook super, toch trekt de Playbook mij wel, en het groeiende aantal posts in dit topic is alleen maar positiever

Wat ik persoonlijk erg prettig vind aan de PB is de manier waarop het os met multitasking omgaat. Met één veeg kun je tussen verschillende programma's wisselen, zonder dat deze worden afgesloten.
True, maar de vergelijking maar je natuurlijk al snel.. Maar goed, dit apparaat is niet van mij, en op het moment dat ik geen werk meer heb, heb ik geen tablet meer.. Ik had de playbook al veel eerder willen hebben, €200,- blijkft natuurlijk ontzettend veel geld, maar het is wel een goed bedragVerwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 15:46:
[...]
Ik vind niet dat je beide met elkaar kunt vergelijken. Al was het maar omdat je voor de prijs van een iPad 2 op dit moment twee PB's kunt kopen.![]()
Wat ik persoonlijk erg prettig vind aan de PB is de manier waarop het os met multitasking omgaat. Met één veeg kun je tussen verschillende programma's wisselen, zonder dat deze worden afgesloten.
De manier van multitasking is inderdaad wel heel prettig, NFS, Duke nukem & een filmpje ging prima naast elkaar..!
[ Voor 7% gewijzigd door rscheper op 27-12-2011 15:50 ]
Hij was normaal even duur als de ipad2. Dus de vergelijking klopt. Dat hij nu voor minder dan de helft weg gaat doet vrezen dat BB stopt met tablets. 200 euro is een mooi bedrag in de zin van uitverkoop - alles moet weg - halve prijs!
Houd er rekening mee dat apps over het algemeen gemaakt zijn om de beperking van een browser op te vangen. Vooral in het geval van de iPad had je het probleem dat de browser niet alle sites goed deed en dus werden er apps gemaakt. Waarom zou je een NU.nl app willen als de site ook 100% werkt?Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 15:20:
[...]
@ Archie_T: ik ben opzoek naar apps zoals 9292ov, appie en uitzendinggemist. Zou ik die van jouwaanbiedingen.nl kunnen krijgen?
Lever de APK's maar aan en ik zal kijken wat ik voor je kan doen. Volgens mij had ik appie al eens geprobeerd en die deed het niet, maar weet het niet zeker meer aangezien ik vrij veel apps getest had..
Aanbieding app:
http://dl.dropbox.com/u/31290258/Jouwaanbieding.bar
Dat ze er mee kunnen stoppen is inderdaad wel een minpunt, maar in februari komt natuurlijk nog wel de nieuwe update + messneger appGianni Rombios schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 16:00:
Hij was normaal even duur als de ipad2. Dus de vergelijking klopt. Dat hij nu voor minder dan de helft weg gaat doet vrezen dat BB stopt met tablets. 200 euro is een mooi bedrag in de zin van uitverkoop - alles moet weg - halve prijs!
Let op:
Dit topic is ALLEEN bedoeld voor het bespreken van de tablet zelf.
Dit topic is ALLEEN bedoeld voor het bespreken van de tablet zelf.