Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 392597

mkv is een container, net als bijvoorbeeld avi of mov. in die container zit een audio en een video stream (er kunnen er ook meerdere inzitten maar laten we het daar nu even niet over hebben). De audio en video stream hebben allebei een codec. Niet alle codecs worden door alle containers ondersteund.

In deze link staan de audio en video codec / container combinaties de playbook ondersteund:

http://www.google.com/url...SBT_PC8OnD-FnzIapx_safPjA

als de mkv een video en audio stream heeft die de playbook ondersteund hoef je alleen maar de streams in een anders container te stoppen.
mijn ervaring is dat je meestal de audio stream om moet zetten van aac naar mp3, de video stream kan je gelijk laten.

Ik gebruik hiervoor de volgende (gratis) programma's:

MediaInfo, hier bekijk ik wat de codecs van de verschillende streams in de container zijn.
MediaCoder, hier zet ik de container en eventuele streams mee om. voor een audio stream kost dat 1 a 2 minuten.

Los van de snelheid is een bijkomend voordeel van deze methode dat je geen extra kwaliteit verliest. De playbook is echt super om films mee te kijken, vooral vanwege de speakers, die zijn erg goed en zo geplaatst dat je een goede scheiding tussen het rechter en linker kanaal hebt.
Bekijk dit maar eens op je playbook, dat is echt te gek, pak je vliegenmepper er alvast maar bij:
http://www.princeton.edu/engineering/video/player/?id=3990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-07 08:21
En hoe doen jullie het met ondertiteling dan? Die moe je toch in de film 'branden'? Of ondersteunt de Playbook media speler ook ondertiteling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 392597

Met MediaCoder kan je de ondertiteling in de film 'branden'. Dat betekent helaas wel dat je de video stream opnieuw moet encoden.

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 392597 op 30-12-2011 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik lees dat de RTLgemist Android app het goed doet op de Playbook. De link naar de .bar werkt helaas niet meer. Zou er iemand ergens een nieuwe .bar kunnen produceren en uploaden?

Ik neem trouwens aan dat dit niet onder warez valt omdat de app gratis en voor iedereen vrij verkrijgbaar is in de Android market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Is er misschien een alternatieve videoplayer voor de playbook om .mpg avi en .mts meteen af te spelen? Als je gaat converteren welk programma en welke settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennartb
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-07 07:51
Fraggar schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 21:06:
Ik lees dat de RTLgemist Android app het goed doet op de Playbook. De link naar de .bar werkt helaas niet meer. Zou er iemand ergens een nieuwe .bar kunnen produceren en uploaden?

Ik neem trouwens aan dat dit niet onder warez valt omdat de app gratis en voor iedereen vrij verkrijgbaar is in de Android market.
Ik liep ook steeds tegen de problemen aan dat er bestanden niet te vinden zijn als APK (vooral de gratis apps).

2 opties:
- De apk uit je android telefoon halen (met adb) mocht je die hebben
- De market installeren op je playbook.

Nou, gisteren een hele dag besteed aan de eerste optie maar op basis van een emulator aangezien ik geen android phone meer heb. Wat een ramp, uiteindelijk de market aan de praat maar zag maar een 20tal apps. Iets met fingerprints etc. Dag verder en geen resultaat.

2e optie vandaag een dag aan besteed (leve vakantie en kinderdagverblijf) met resultaat. Het downgraden van de playbook naar versie 4869 (zie crackberry), dingleberry installeren voor root access. weer upgraden naar 6149. Launcher installeren (honeycom launcher werkt prima) Via winscp market installeren van de cyanogenmod en, jawel, na 7 uur pielen zagen van vanavond de market in beeld. Downloaden apps (nu etc) werkt prima!

Alles wat op crackberry en andere sites staat is nog redelijk actueel, alle mogelijke foutmeldingen staat op crackberry. Het is in ieder geval de moeite waard.

Misschien een overweging ;-) Reken wel op 3 uur speeltijd alleen al vanwege het installeren (megatraag) en het downloaden van een update (nog trager :-) )

Edit: Vraag waar ik mee zat maar inmiddels is beantwoord is de leeftijd van de root. De root gaat elke update gewoon mee maar na een security wipe is het weg.

[ Voor 8% gewijzigd door lennartb op 30-12-2011 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:21
hebben jullie ook al een paar keer een reset moeten uitvoeren? de pb is een keertje vastgelopen en een aantal keren werkte oa de browser niet meer.
mis ook de mogelijkheid om bestanden vanaf de bb op mijn pb te benaderen, iemand dat al gelukt in 2.0? De programma's in appworld lukt het niet mee.

heb helaas ook een dode pixel (of 2 direct naast elkaar) gevonden die bij mn zwart erg opvalt. weet iemand hoe bb hier mee omgaat? is 1 acceptabel voor ze of?

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb geloof ik geen dode pixels, is ook maar de vraag of je voor twee pixels zelf een hoop gedoe over hebt. Inderdaad had ik ook 1 vastloper met 1.08 en nog wat hakerige momenten met de browser. Toch maar direct vandaag al naar beta 2. Is inderdaad sneller, geheugen wordt nu goed aangegeven, applicaties zijn veel makkelijker te sluiten. Belangrijk voor mij is dat mijn bluetooth koptelefoon/headset nu ook werkt, eerst kon ik hem alleen pairen maar kon de BB geen services vinden op de koptelefoon. Erg mooi die update.

@ronaldinho: met beta 2 kun je zonder meer direct een wallpaper/achtergrond instellen. Gewoon pictures - foto openen - instellen als achtergrond.

[ Voor 12% gewijzigd door Gianni Rombios op 30-12-2011 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Zojuist 12 gb aan foto's erop geknald en nog wat films. Echter de Photo en Video "viewer" geeft maar de helf weer. Als ik via mijn pc naar de mappen ga , staan alle fotos er doodleuk in. Google verteld me dat developpers bekend zijn met het probleem, "give them time to fix it". Dit was echter een bericht uit januarie 2011....... Iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn600m
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-07 23:12
zo net de playbook aan gekomen zometeen registreren voor de 2.0 beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:46
Ik heb net m'n PlayBook ontvangen, maar ik zit met een probleem. Hij komt niet verder bij het update deel, daar geeft hij steeds error 3001, en de desktop software werkt pas als de playbook geactiveerd is.

Iemand ervaring mee/oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:01
Rub147 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 10:57:
Ik heb net m'n PlayBook ontvangen, maar ik zit met een probleem. Hij komt niet verder bij het update deel, daar geeft hij steeds error 3001, en de desktop software werkt pas als de playbook geactiveerd is.

Iemand ervaring mee/oplossing voor?
Heb ik ook in een ver verleden gehad, uiteindelijk op mijn werk op de Wifi geactiveerd en toen ging het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-06 15:33
Zo...na een paar mislukte pogingen lijkt het er nu op dat ik een goede PB heb...
Zonder dooie pixels...joepie...
Ben nu zwaar aan het twijfelen of ik me op zal geven voor de beta access...
Ik heb zo'n gevoel van.."nu heb ik een goeie...en dan gaat dat dalijk mis..."

Zo op de laatste dag van het jaar.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
JudgeTreve schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 11:52:
Zo...na een paar mislukte pogingen lijkt het er nu op dat ik een goede PB heb...
Zonder dooie pixels...joepie...
Ben nu zwaar aan het twijfelen of ik me op zal geven voor de beta access...
Ik heb zo'n gevoel van.."nu heb ik een goeie...en dan gaat dat dalijk mis..."

Zo op de laatste dag van het jaar.......
Dat is een persoonlijke keus/overweging. Zijn er apps die alleen onder Android draaien en die je nodig hebt of niet wilt missen, dan installeer jebde beta. Denk je van: ik kan het nog wel "even" volhouden totdat ergens in februari de officiële 2.0 uit komt, dan zou ik alleen updaten naar 1.08.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
ronaldinho schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 12:03:
[...]

Dat is een persoonlijke keus/overweging. Zijn er apps die alleen onder Android draaien en die je nodig hebt of niet wilt missen, dan installeer jebde beta. Denk je van: ik kan het nog wel "even" volhouden totdat ergens in februari de officiële 2.0 uit komt, dan zou ik alleen updaten naar 1.08.
Maar zonder de android afweging...ga je er dan echt op vooruit of werken er sommige dingen niet meer die nu wel werken...voor mij is vooral de mail belangrijk (via bridge) en BBm en internet...
Ik wil graag mee "voorop" lopen...maar ik wil geen risico lopen dat sommige dingen dan ineens niet meer werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb net 2 nieuwe PB's ontvangen, de 16Gb en 32GB versie. De 16GB heeft 1 dode pixel rechtsonder, de 32GB heeft er 2, maar dan linksonder. Door de hoge schermresolutie zijn ze zo klein dat ze bijna niet opvallen maar ze zitten er natuurlijk wel. Ik heb er n.a.v. de meldingen in dit topic specifiek op gelet. Is het uitzonderlijk om een PB te krijgen die geen dode pixels heeft of wordt (werd) het apparaat misschien op verschillende locaties geproduceerd waardoor er "kwaliteits" verschillen zijn?

Er werd melding gemaakt in dit topic dat er bij de eerste start een taal gekozen kan worden waaronder Nederlands maar bij beide PB's staat deze niet in het talen_lijstje. Zou Nederlands direct te kiezen moeten zijn bij de allereerste boot?

Edit: een of meerdere dode pixels komen blijkbaar toch redelijk vaak voor? Helaas scoor ik 100%.

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 31-12-2011 12:32 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
hardware-lover schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 12:20:
Ik heb net 2 nieuwe PB's ontvangen, de 16Gb en 32GB versie. De 16GB heeft 1 dode pixel rechtsonder, de 32GB heeft er 2, maar dan linksonder. Door de hoge schermresolutie zijn ze zo klein dat ze bijna niet opvallen maar ze zitten er natuurlijk wel. Ik heb er n.a.v. de meldingen in dit topic specifiek op gelet. Is het uitzonderlijk om een PB te krijgen die geen dode pixels heeft of wordt (werd) het apparaat misschien op verschillende locaties geproduceerd waardoor er "kwaliteits" verschillen zijn?

Er werd melding gemaakt in dit topic dat er bij de eerste start een taal gekozen kan worden waaronder Nederlands maar bij beide PB's staat deze niet in het talen_lijstje. Zou Nederlands direct te kiezen moeten zijn bij de allereerste boot?
Ik heb er ook twee gekocht en bij beide was NL een optie in het taalkeuze menu...bij eerste boot
en ik had er dus ook een met 4 dooie pixels....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSpoof
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-07 10:12
Die android player werkt zeker niet meer op de nieuwste 2.0 beta? Ik krijg hem wel geinstalleerd maar wanneer ik het icoontje dan aanklik sluit hij meteen weer.

FNAC 16 GB status overzicht: www.outfitted.nl , stuur me een DM met jou status om het nog completer te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 438161

SuperSpoof schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 12:35:
Die android player werkt zeker niet meer op de nieuwste 2.0 beta? Ik krijg hem wel geinstalleerd maar wanneer ik het icoontje dan aanklik sluit hij meteen weer.
Je hoeft bij 2.0 geen androidplayer te installeren. Zit al ingebouwd. Gewoon Android apps installeren via bijv. DDPBinstaller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-07 12:13
SuperSpoof schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 12:35:
Die androidplayer zit ingebouwd in de nieuwste versie.. door de oude player te installeren heb je nu je hele OS verkracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSpoof
__1337__ schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 12:37:
[...]

Die androidplayer zit ingebouwd in de nieuwste versie.. door de oude player te installeren heb je nu je hele OS verkracht.
Doh, dat ik dat nergens gelezen heb.. voel me nu best wel een sukkel.
Oke tnx, ga ik lekker android apps installeren.

Edit: Nee ik heb toevallig net alles opnieuw geinstalleerd behalve de android player. Dus ik hoef gelukkig niet weer opnieuw te beginnen.

[ Voor 16% gewijzigd door SuperSpoof op 31-12-2011 12:41 ]

FNAC 16 GB status overzicht: www.outfitted.nl , stuur me een DM met jou status om het nog completer te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Bij mij stond stond hij in het schermpje met de talen op Engels. Heb het zo gelaten, later aangepast via instellingen. Ben maar ff snel door de opstart menu's geraced, was allemaal niet zo moeilijk.

Bij mij werkt de android player wel in 2.0 Gebruik hem nu zonder andere android launchers geinstalleerd te hebben. Als ik vervolgens op de Wordfeud app tik, start deze gewoon op zonder gelijk weer af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198824

Net even uitzending gemist gesigned en getest en deze werkt erg goed :)
Wordfeud blijft problemen geven, na 2e keer opstarten van android loopt de app en de pb vast. Als je hem open laat staan gaat het wel goed.
Als iemand hier een oplossing voor heeft hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSpoof
Heeft iemand toevallig de teamviewer app .bar? Staat wel in het lijstje maar de link is dood. Zou dit progje redelijk graag willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muddie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-12-2022
Even wat vragen over file transfer over Wi-Fi.
Ik wil files via Wi-Fi van mijn PB naar mijn netwerk shares (NAS) kopieren (en andersom). Dit moet toch mogelijk zijn, lijkt mij ? Ik heb OS 2 op mijn PB staan.
Ik heb 'Delen via Wi-Fi' aangezet, maar ik zie mijn PB niet op mijn Win7 PC. Ook op mijn PB zie ik mijn netwerk shares niet (in Air Browser).
Is er een speciale app nodig ofzo?
Is er een app waarmee ik muziek en films kan streamen via Wi-Fi van mijn netwerk share naar mijn PB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Ik gebruki de Facebook app die speciaal gemaakt is voor de Playbook. Helaas mis ik toch wel wat functies die wel op de Android app zijn terug te vinden, zoals alleen de geuploade foto's bekijken van al je vrienden of alleen de statusupdates. Dus toch maar ff de Facebook app van Android op mijn tablet zetten. De Facebook for the Blackberry Playbook werk op zich fijn en soepel, dus maar wachten op een toekomstige update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

muddie schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 13:06:
Even wat vragen over file transfer over Wi-Fi.
Ik wil files via Wi-Fi van mijn PB naar mijn netwerk shares (NAS) kopieren (en andersom). Dit moet toch mogelijk zijn, lijkt mij ? Ik heb OS 2 op mijn PB staan.
Ik heb 'Delen via Wi-Fi' aangezet, maar ik zie mijn PB niet op mijn Win7 PC. Ook op mijn PB zie ik mijn netwerk shares niet (in Air Browser).
Is er een speciale app nodig ofzo?
Is er een app waarmee ik muziek en films kan streamen via Wi-Fi van mijn netwerk share naar mijn PB?
Ik heb 2 progjes geprobeerd, Samba en SwiFTP, de 1e heeft su toegang nodig en de 2e kan geen ftp adres creëren via de wifi verbinding...
Dus ik ben ook benieuwd hoe je de PB kan benaderen via WiFi ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperBrouwer
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-07 22:44
lennartb schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 21:54:

[...]

Ik liep ook steeds tegen de problemen aan dat er bestanden niet te vinden zijn als APK (vooral de gratis apps).

2 opties:
- De apk uit je android telefoon halen (met adb) mocht je die hebben
- De market installeren op je playbook.

Nou, gisteren een hele dag besteed aan de eerste optie maar op basis van een emulator aangezien ik geen android phone meer heb. Wat een ramp, uiteindelijk de market aan de praat maar zag maar een 20tal apps. Iets met fingerprints etc. Dag verder en geen resultaat.

2e optie vandaag een dag aan besteed (leve vakantie en kinderdagverblijf) met resultaat. Het downgraden van de playbook naar versie 4869 (zie crackberry), dingleberry installeren voor root access. weer upgraden naar 6149. Launcher installeren (honeycom launcher werkt prima) Via winscp market installeren van de cyanogenmod en, jawel, na 7 uur pielen zagen van vanavond de market in beeld. Downloaden apps (nu etc) werkt prima!

Alles wat op crackberry en andere sites staat is nog redelijk actueel, alle mogelijke foutmeldingen staat op crackberry. Het is in ieder geval de moeite waard.

Misschien een overweging ;-) Reken wel op 3 uur speeltijd alleen al vanwege het installeren (megatraag) en het downloaden van een update (nog trager :-) )

Edit: Vraag waar ik mee zat maar inmiddels is beantwoord is de leeftijd van de root. De root gaat elke update gewoon mee maar na een security wipe is het weg.
Heb je toevallig een how to of de links naar de topics om dit te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144867

JasperBrouwer schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 13:49:
[...]

En kunnen we daar dan misschien meteen een aantal (links naar) bar files van NL apps bij voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn600m
als sommige bar files in zip files staan hoe krijg je deze dan geinstaleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
unzippen met winzip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn600m
ja maar dan komen er allemaal files die geen .bar zijn dus krijg ik ze niet op mijn playbook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
.zip renamen naar .bar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperBrouwer
martijn600m schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 14:23:
als sommige bar files in zip files staan hoe krijg je deze dan geinstaleerd?
Unzippen en de bar files installeren doormiddel van DDPB Installer (http://www.filearchivehav...s/pb/DDPB%20Installer.msi). Zorg er wel voor dat je playbook in dev mode staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn600m
JasperBrouwer schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 14:31:
[...]

Unzippen en de bar files installeren doormiddel van DDPB Installer (http://www.filearchivehav...s/pb/DDPB%20Installer.msi). Zorg er wel voor dat je playbook in dev mode staat.
maar het probleem is dat als ik alles unzip er 2 folders met meta inf en android komen en geen enkle bar file

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
gewoon renamen werkt niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:03
martijn600m schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 14:34:
[...]

maar het probleem is dat als ik alles unzip er 2 folders met meta inf en android komen en geen enkle bar file
Het APK bestand m0oet natuurlijk eerst worden omgezet naar een BAR bestand...!

Ik heb nu Wordfeud.bar, gesigned en wel. maar als ik versie 1.08 van DDPB gebruik blijft hij aangeven wrong ip or password, pak 1,07 dan laadt hij hem wel naar de BB playbook toe, maar zie ik niets op te tablet zelf?

Iemand een idee hoe ik wordfeud geinstalleerd krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
rscheper schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 15:00:
[...]

Het APK bestand m0oet natuurlijk eerst worden omgezet naar een BAR bestand...!

Ik heb nu Wordfeud.bar, gesigned en wel. maar als ik versie 1.08 van DDPB gebruik blijft hij aangeven wrong ip or password, pak 1,07 dan laadt hij hem wel naar de BB playbook toe, maar zie ik niets op te tablet zelf?

Iemand een idee hoe ik wordfeud geinstalleerd krijg?
http://limetrip.blogspot....ngrybirdsbar-apps-to.html

wordfeud werkt trouwens nie lekker op pb ,loopt na een paar keer vast en dan loopt heel je pb vast.

[ Voor 8% gewijzigd door roflexx op 31-12-2011 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn600m
danke dat was de clue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Anoniem: 198824 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 13:37:
[...]

Ik heb 2 progjes geprobeerd, Samba en SwiFTP, de 1e heeft su toegang nodig en de 2e kan geen ftp adres creëren via de wifi verbinding...
Dus ik ben ook benieuwd hoe je de PB kan benaderen via WiFi ?
Je hoeft niks te gebruiken, gewoon via \\naamvanPB
Dus vanaf de pc - explorer adres \\playbook-xxxx
gebruikersnaam is
playbook (tenzij je die gewijzigd hebt)
Onthouden aanvinken en snelkoppeling maken op bureaublad

wachtwoord: je zelf bedachte wachtwoord
Je ziet dan twee mappen: certs en media
Gaat echt rap hier (draadloos n verbinding)

[ Voor 3% gewijzigd door Gianni Rombios op 31-12-2011 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:03
roflexx schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 15:03:
[...]

http://limetrip.blogspot....ngrybirdsbar-apps-to.html

wordfeud werkt trouwens nie lekker op pb ,loopt na een paar keer vast en dan loopt heel je pb vast.
Super, bedankt! heb het eindelijk geinstalleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennartb
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-07 07:51
JasperBrouwer schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 13:49:
[...]

Hey Jasper,

Nu iets meer inspiratie, de stappen:

Check:
Downgrade tutorial: (100% werkend, peanuts duurt wel een uur ofzo)
http://opensourcebb.com/2...e-playbook-os-local-copy/

Dingleberry: (alles staat in de app zelf uitgelegd, klik voor klik)
http://crackberry.com/so-...-here%E2%80%99s-how-do-it

Hierna weer updaten naar de nieuwste versie (als de root gelukt is). Gewoon op dezelfde manier als de downgrade maar het bestand niet vervangen. Niet upgraden voordat de root gelukt is, zonde van de tijd. Ik moest bijvoorbeeld de root tot 2 keer toe opnieuw uitvoeren (waarom geen idee) en de 2e keer kreeg ik keurig het "#" teken.

Market op playbook: (het inloggen via root gaat niet, daarom bij het kopieren via winscp de link hieronder pakken. Inloggen als devuser en via het SH script Root access krijgen) Als je het 1 keer hebt gedaan is het een eitje.

http://liliputing.com/201...-blackberry-playbook.html

Juiste WinSCP instellingen:
http://forums.crackberry....s-2-1-dingleberry-676827/

In alle topics zijn links naar de bestanden te vinden. Ik heb zelf de honeycomb launcher gebruikt. Werkt prima! Via de market krijg ik netjes alle hd versies binnen van apps. Best grappig. De android browser werkt ook gewoon.

Als je googled op de specifieke stappen kom je meer info tegen voor als punten niet helder zijn.

WinSCP is nu ook nog cool. Alle data op je playbook kun je benaderen, toevoegen, aanpassen etc. Complete filebrowser. Zo ook de mogelijkheid om losse apk's te downloaden.

Succes en als je vragen hebt stel ze maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperBrouwer
lennartb schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 15:20:
[...]

Hey Jasper,

Check:
Downgrade tutorial: (100% werkend, peanuts duurt wel een uur ofzo)
http://opensourcebb.com/2...e-playbook-os-local-copy/

Dingleberry: (alles staat in de app zelf uitgelegd, klik voor klik)
http://crackberry.com/so-...-here%E2%80%99s-how-do-it

Hierna weer updaten naar de nieuwste versie (als de root gelukt is). Gewoon op dezelfde manier als de downgrade maar het bestand niet vervangen. Niet upgraden voordat de root gelukt is, zonde van de tijd. Ik moest bijvoorbeeld de root tot 2 keer toe opnieuw uitvoeren (waarom geen idee) en de 2e keer kreeg ik keurig het "#" teken.

Market op playbook: (het inloggen via root gaat niet, daarom bij het kopieren via winscp de link hieronder pakken. Inloggen als devuser en via het SH script Root access krijgen) Als je het 1 keer hebt gedaan is het een eitje.

http://liliputing.com/201...-blackberry-playbook.html

Juiste WinSCP instellingen:
http://forums.crackberry....s-2-1-dingleberry-676827/

In alle topics zijn links naar de bestanden te vinden. Ik heb zelf de honeycomb launcher gebruikt. Werkt prima! Via de market krijg ik netjes alle hd versies binnen van apps. Best grappig. De android browser werkt ook gewoon.

Als je googled op de specifieke stappen kom je meer info tegen voor als punten niet helder zijn.

WinSCP is nu ook nog cool. Alle data op je playbook kun je benaderen, toevoegen, aanpassen etc. Complete filebrowser. Zo ook de mogelijkheid om losse apk's te downloaden.

Bedankt :) Downgrade is succesvol verlopen en root ging ook in één keer goed, ben nu weer aan het updaten naar de nieuwste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn600m
weet iemand een goeie native gratis twitter app ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lennartb schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 15:20:
[...]

Hey Jasper,

....
Versie 2.0.0.4869 is niet zichtbaar bij mij in de bb desktop software, alleen 1.0.8.4985, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103465

Vanmorgen de 32 Gb gehaald bij Dynabyte en alles ging meteen vlot door naar nederlands en een update gedaan en nu volledig aan het opladen. Zit nog te twijfelen op 2.0 beta te installeren maar hoorde dat dit vrij simpel gaat. Wat ik heb begrepen moet je via een bepaalde site je code doorgeven en krijg je binnen een uur een update melding en deze installeer je en dan is dat klaar. Klopt toch? (1)

Hoe werkt zoizo 2.0 als OS in het algemeen. Zitten er nog bugs in en dan bedoel is dus in het älgemeen zonder android want dat boeit me niet zo veel.

Voor wordfeud er schijnt een 2.11 te zijn die wel werkend is. Heb dat ergens gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144867

Shiiiiiiiiit wat een gedoe weer met die .bat files enz..
Heb er alweer twee uur aan verkloot voordat alles netjes converteert en gesigned wordt.

Hint: zorg ervoor dat alles in dir names zonder spatie staat. En heel belangrijk, ook ALLES op hetzelfde volume.

Heb nu mijn PB niet bij de hand, maandagavond testen of ze ook laden.
Is er iemand die BBHTool gebruikt voor conversie/laden van apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
@Jasper
Heb net versie 7 van BB Desktop Manager gedownload en geinstalleerd, Bij stap 2 moet je naar de map "Loader Cache" gaan. Natuurlijk heb ik dat weer, want, je raad het al, heb deze map niet. Als ik op een gegeven moment in de map "Blackberry" ben aangekomen, zie ik daar dus niet de eerder genoemde map, wel de mappen "AddinSync" en "Intellisync". :(
Heb de 1.0.8. al wel vast gedownload, maar wachtbwel even met verder gaan, aangezien verder in het verhaal de map Loader cache volgens mij wel belangrijk is ;)

[ Voor 18% gewijzigd door ronaldinho op 31-12-2011 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ronaldinho schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 20:09:
@Jasper
Heb net versie 7 van BB Desktop Manager gedownload en geinstalleerd, Bij stap 2 moet je naar de map "Loader Cache" gaan. Natuurlijk heb ik dat weer, want, je raad het al, heb deze map niet. Als ik op een gegeven moment in de map "Blackberry" ben aangekomen, zie ik daar dus niet de eerder genoemde map, wel de mappen "AddinSync" en "Intellisync". :(
Blackberry map open houden, die map wordt namelijk pas gemaakt bij het downloaden van de "update".
Heb jij wel die Versie 2.0.0.4869 in de bb desktop software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Anoniem: 198824 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 20:14:
[...]

Blackberry map open houden, die map wordt namelijk pas gemaakt bij het downloaden van de "update".
Heb jij wel die Versie 2.0.0.4869 in de bb desktop software?
Ik heb de 1.0.8 versie gedownload. Zelf staat bij mij de 2.0.0.6149 geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dat heb ik ook, maar in dat screenshot staan er 2 versie in de desktopmanager?? nu kan ik niet gelijk de Android Market installeren, maar moet ik eerst weer naar 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Anoniem: 198824 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 20:22:
Ja dat heb ik ook, maar in dat screenshot staan er 2 versie in de desktopmanager?? nu kan ik niet gelijk de Android Market installeren, maar moet ik eerst weer naar 2.0.
Dan zijn er 2 opties zoals ik het zie (correct me if i'm wrong):
1: download ook de 2.0.0.4869 versie of
2: later, na registreren voor de beta, versie 2.0.0.6149 OTA downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na wat zoekwerk schijnt het zo te zijn dat de 2.0.0.4869 versie niet meer beschikbaar is, vandaar dat ie er dus niet bij staat...
Edit:
De officiële versie van blackberry via de desktopmanager.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 198824 op 31-12-2011 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Anoniem: 198824 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 20:38:
Na wat zoekwerk schijnt het zo te zijn dat de 2.0.0.4869 versie niet meer beschikbaar is, vandaar dat ie er dus niet bij staat...
Huh? Deze kan je toch downloaden? Of bedoel je wat anders?
Deze staat nl. onder de link van de 1.0.8.

[ Voor 6% gewijzigd door ronaldinho op 31-12-2011 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperBrouwer
Na vele uurtjes proberen is het uiteindelijk toch gelukt ik zal morgen even een korte howto maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:57
Anoniem: 103465 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 17:51:
[...]

Zoek naar handbrake voor je playbook en selecteer ipdad of ipad TV. je krij.gt geweldige filmpjes in Mp4 en wat ik heb gelezen zeer goed geschikt voor playbook. omzetting DVD is ongeveeer gelijk aan looptijd film.

Heb me al aardig verdiept :) moet alleen playbook morgen nog ophalen
Welke size kiezen jullie dan? Als ik voor Iphone kies komt er te staan dat m'n source 720-576 is, de display size 1024x576 maar op m'n playbook wordt maar een heel klein, niet beeldvullend filmpje weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggiesberts
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-07 11:08
Voor de liefhebbers: bij MediaMarkt (Roermond) is de 64 GB 299,- geprijsd en er was vanmiddag nog wat voorraad. Lijkt me errug interessant tov 249,- van de 32 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
JasperBrouwer schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 21:13:
Na vele uurtjes proberen is het uiteindelijk toch gelukt ik zal morgen even een korte howto maken.
Bij mij is het downgraden ook gelukt: eerst van 2.0 naar 1.0.8.4985 en daarna gelijk OTA een update gekregen en geinstalleerd naar 1.0.8.6067 :)
Verder heb ik de tabs Alles, Favorieten, Media en Spelletjes weer terug, was ik ook al kwijt :)

[ Voor 12% gewijzigd door ronaldinho op 31-12-2011 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Heb hem uitgeprobeerd bij de BC. Goh wat werkt dat ding fijn zeg, multitasken vooral ideale groote beter dan de Apple iPad 1/2. En de BB PlayBook is nu wel spotgoedkoop 32 gb voor 369 euro dat prachtige pareltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:46
Iedereen een gelukkig nieuwjaar. Inmiddels werkt m'n playbook, alleen hoelang duurt het voordat je de update naar 2.0 ziet? Op de blackberry website staat ergens paar minuten tot een uur, maar dat klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Iedereen de beste wensen!
Rooten wil nog niet lukken, paar keer geprobeerd, maar aan het eind, als ik het cmd schermpje te zien krijgt, staat er: sh: tmp/setuidgid: cannot execute - No such file or directory
Jailbreak Failed
$
orginele settings bestand weer terug gezet
gebruikte dingleberry beta 2.11
geen idee wat ik fout heb gedaan, paar keer opnieuw geprobeerd, helaas niet gelukt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb nu eindelijk de android market draaien, eerst gedowngrade naar 1.0.8.4985, daarna geroot, toen update naar 1.0.8.6067 (kwam automatisch binnen in de desktop manager).
Daarna weer de Beta aangevraagd en geupdate naar 2.0.0.6149.
Vervolgens de Android Market geïnstalleerd, en daarna via DDPBInstaller GO_Launcher_EX_2.70 erop gezet.
Het lijkt erop dat Wordfeud nu stabieler is..., morgen weer verder testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank58
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-04 09:52
Net gisteren nog om 16.00 uur mijn playbook ontvangen via TNT.
Erg mooi apparaat, Wat een verademing t.o.v. alle goedkope android tablets zoals de TomTec, Minipad, Qmedia's ect. Ik heb ze allemaal geprobeerd maar ook weer heel snel terug gebracht.
Ik heb de volgende vraag. De android player hoe werkt deze?
Ik heb geupdate naar 2.0.0.6149. Maar ik krijg geen android player te zien. Ook geen virtuele android versie zoals Android X86. Is de android player alleen maar een executable die er voor zorgt dat een android app omgezet naar .bar draait op de PB? Het is dus niet een soort VM omgeving waar je een compleet android os draait. Wie wil het uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:43
Er is min of meer een volledige android VM aanwezig: je kunt met een tooltje een .apk file omzetten naar .bar en die dan op je playbook zetten. Als je hem opent wordt die app in de VM gestart. In die zin merk je er weinig van dat er een volledige VM is, het is gewoon een app die draait als alle anderen (met de uitzondering dat je maar één android app tegelijk open kan hebben). Maar er is wel degelijk volledige android emulatie: je kunt namelijk een android launcher converteren naar .bar en die op je PlayBook zetten. Via die app heb je dan toegang tot alle settings en native android apps (email, calendar).
Ik heb via zo'n launcher mail ingesteld en ik krijg nu ook notificaties (zelfs zonder dat een android app draait) van nieuwe emails.

Het is nogal een geklooi om apps erop te krijgen en het is ook allemaal niet zo stabiel. In deze thread kun je geconverteerde apps vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank58
Tom-Z schreef op zondag 01 januari 2012 @ 10:49:
Er is min of meer een volledige android VM aanwezig: je kunt met een tooltje een .apk file omzetten naar .bar en die dan op je playbook zetten. Als je hem opent wordt die app in de VM gestart. In die zin merk je er weinig van dat er een volledige VM is, het is gewoon een app die draait als alle anderen (met de uitzondering dat je maar één android app tegelijk open kan hebben). Maar er is wel degelijk volledige android emulatie: je kunt namelijk een android launcher converteren naar .bar en die op je PlayBook zetten. Via die app heb je dan toegang tot alle settings en native android apps (email, calendar).
Ik heb via zo'n launcher mail ingesteld en ik krijg nu ook notificaties (zelfs zonder dat een android app draait) van nieuwe emails.

Het is nogal een geklooi om apps erop te krijgen en het is ook allemaal niet zo stabiel. In deze thread kun je geconverteerde apps vinden.
Dank voor je uitleg. Ik dacht al zoiets. Ik ff kijken of ik een laucher in bar formaat over kan zetten.
Zag een stukje op crackberry over een batch applicatie die dat kan. Is wel cool een android os draaiend op de pb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
frank58 schreef op zondag 01 januari 2012 @ 10:54:
[...]

Dank voor je uitleg. Ik dacht al zoiets. Ik ff kijken of ik een laucher in bar formaat over kan zetten.
Zag een stukje op crackberry over een batch applicatie die dat kan. Is wel cool een android os draaiend op de pb.
Ik heb 2 bar files, allebij zijn het werkende launchers. Eentje is een ICS, de andere is Honeycomb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• splackavellie85
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-11-2023
Ik heb sinds gisteravond ook een Playbook, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik wilde updaten naar de 2.0 beta, maar als ik mijn pin en email invul, krijg ik vervolgens geen mail met verdere instructies..

Sideloaden van apps is met DDPB niet te doen op een Mac begrijp ik. Zijn er alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

splackavellie85 schreef op zondag 01 januari 2012 @ 12:56:
Ik heb sinds gisteravond ook een Playbook, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik wilde updaten naar de 2.0 beta, maar als ik mijn pin en email invul, krijg ik vervolgens geen mail met verdere instructies..
Gewoon je PB koppelen met Blackberry Desktop en op bijwerken klikken. Update verschijnt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• splackavellie85
Geen software beschikbaar..

Vreemd. Ik heb het net nog een keer geregistreerd.

edit: hij is aan het downloaden :)

[ Voor 19% gewijzigd door splackavellie85 op 01-01-2012 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank58
Ik heb een probleem. Hoe krijg ik de balk terug onderin in de android emulator (functie terug en setting)
Ik heb hem weg geklikt en krijg hem met geen mogelijkheid terug.
Stond erbij maar niet gelezen. Weer te snel.
Dank voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:43
Voor de mensen die problemen hebben met het installeren van OS2, er zijn twee verschillende paginas waar je kan registeren:
- https://bdsc.webapps.blac...beta/bbtablet20/register/
- https://bdsc.webapps.blackberry.com/native/beta/register/
De eerste lijkt niet goed te werken, als het je nog niet is gelukt probeer het dan eens via de tweede link.

Je krijgt geen email, je moet in instellingen op "check for updates" klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
Voor iedereen die met Wordfeud problemen heeft http://dl.dropbox.com/u/31290258/w211.bar deze heb ik er al een tijdje opstaan en gaat goed, heel af en toe hangt de app nog. Maar over het algemeen leg ik wat woordjes neer!

[ Voor 1% gewijzigd door Archie_T op 01-01-2012 14:07 . Reden: Zin wat logischer maken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• splackavellie85
Bedankt. Weet iemand hoe ik dit kan sideloaden op een MacBook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn600m
weet iemand waar in de converter app e android skd path moet staan heb hem nu op C:\Program Files (x86)\Android\android-sdk en de tool geeft aan dat de path leeg is iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Archie_T schreef op zondag 01 januari 2012 @ 14:04:
Voor iedereen die met Wordfeud problemen heeft http://dl.dropbox.com/u/31290258/w211.bar deze heb ik er al een tijdje opstaan en gaat goed, heel af en toe hangt de app nog. Maar over het algemeen leg ik wat woordjes neer!
Dat was al zo, als je hem afsluit en je begint opnieuw, crasht de app en/of je pb.
Ik heb hem geïnstalleerd via de market en draai hem via Launcher Pro en tot nu toe gaat dat perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank58
frank58 schreef op zondag 01 januari 2012 @ 13:27:
Ik heb een probleem. Hoe krijg ik de balk terug onderin in de android emulator (functie terug en setting)
Ik heb hem weg geklikt en krijg hem met geen mogelijkheid terug.
Stond erbij maar niet gelezen. Weer te snel.
Dank voor jullie reacties.
Zelf al gevonden. swipe van linksonder rand naar linkerzijkant.
Dan komt het keuze menu weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346095

Heb de PlayBook nu sinds 2 dagen in gebruik en kan niet anders zeggen dat het een super fijne tablet is. De bediening is erg eenvoudig en gebruiksvriendelijk. Het multicast gedeelte is erg prettig in gebruik en reageert erg soepel.

Ik heb momenteel maar 2 minpunten kunnen ontdekken. De eerste is de er zich een dode pixel bevind dit alleen zichtbaar is bij de weergave van zwart en er een zwart puntje (stofje?) onder het glas zit. Dit is dus geen dode pixel. Een ander nadeel is dat ik bij de instellingen het beschikbare geheugen en opslag niet kan zien. Hier staat nu NaN GB in plaats van een bepaalde grote. Natuurlijk geen super probleem maar storend is het wel een beetje. Misschien dst iemand hiervoor een oplossing weet?

Heb er nog een dus anders gaat er een terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
Kan iemand even in het kort aangeven waarom ik meteen zou moeten ("moeten") updaten naar de BETA..2.0
Zijn er dingen die nu goed werken en na de update niet meer of is het alleen maar "beter" en op sommige stukken nog duidelijk in ontwikkeling....

Blijft de bridge functionaliteit gewoon werken (mail en bbm)?
En worden die beta versies ook regelmatig geupdate of staat die al lang op de huidige versie...

Bedankt vast en allemaal een gelukkig nieuwjaar!

Oh ja...kun je nog makkelijk terug...naar de 1.08 (en dan bedoel ik ook makkelijk of is dat met allemaal omwegen...)

Als ik beter had moeten zoeken dan sorry..heb nog last van vannacht..haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• splackavellie85
Na een hele dag kloten, is het nog steeds niet gelukt om apps te sideloaden. Ik heb de 2.0 beta geinstalleerd, maar geen van de sideloading-mogelijkheden voor mac os werkt, en in VMware kan er geen connectie gemaakt worden met de Playbook.

De Playbook in combinatie met een mac is dus blijkbaar een dikke faal.. Jammer, want in elk ander opzicht vind ik het een heerlijke tablet. Maar als ik er niet eens applicaties op kan zetten, gaat ie toch echt weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
@JudgeTreve:
Op pagina 22 staat bij lennarb een link hoe je terug kan naar 1.08.(downgraden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperBrouwer
Zoals beloofd de manier hoe het bij mij is gelukt om op 2.0.0.6149 de Android Market te krijgen (via Windows).

- Volg deze tutorial om te downgraden naar 1.0.8 (http://opensourcebb.com/2...e-playbook-os-local-copy/) en daarna weer te upgraden naar 2.0.0.4869.
- Download Dingleberry en volg de instructies (http://www.dingleberry.it/)
- Upgrade weer naar 2.0.0.6149 via de Playbook zelf (Instellingen -> Software-updates).
- Download Google Apps (http://goo-inside.me/gapps/gapps-gb-20110828-signed.zip) en unzip het.
- Download de Honeycomb Launcher (http://www.multiupload.com/MWC2OJ8IHN) en installeer hem doormiddel van DDPB 1.0.7 (http://www.filearchivehav...s/pb/DDPB%20Installer.msi)
- Start Dingleberry en SSH naar je Playbook (zodat je verbonden bent).
- Download en start WinSCP (http://winscp.net/eng/docs/lang:nl).
* Hostname: 169.254.0.1
* Protocol: SCP
* Username: devuser
- Upload nu de GApps naar "/" (dus de system en MET-INF map).
- Verwijder SetupWizard.apk uit /system/apps
- Ga terug naar de terminal in Dingleberry en voer de onderstaande commando's uit:
* cd /apps/sys.android.HIER STAAN HEEL VEEL CIJFERS DIT IS BIJ IEDEREEN ANDERS.ns/native/scripts
* ./android-player-cmd.sh
- Start de HCL Updater uit de applicatie lijst en als het goed is staat daar een volledig werkende Android Market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Aan te raden is Discover now! uit de Appworld te downloaden, erg nette video tutorial voor de nieuweling.

Het na GB probleem had ik ook. was weg na update naar v2beta.

Ik heb nu een wifi connect van 65mb, tijdens de download van de beta had ik maar 11mb. Dus duidelijk sneller nu. Wat halen jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog even terugkomen op Wordfeud via de launcher, ook die crasht nu net bij mij, met hetzelfde effect als die crasht wanneer die als .bar file draait op de PB.
De helft van het WF scherm verdwijnt, WF loopt vast en de PB crasht, PB moet uitgezet en herstart worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JasperBrouwer schreef op zondag 01 januari 2012 @ 18:10:
Zoals beloofd de manier hoe het bij mij is gelukt om op 2.0.0.6149 de Android Market te krijgen (via Windows).

- Volg deze tutorial om te downgraden naar 1.0.8 (http://opensourcebb.com/2...e-playbook-os-local-copy/) en daarna weer te upgraden naar 2.0.0.4869.
- Download Dingleberry en volg de instructies (http://www.dingleberry.it/)
- Upgrade weer naar 2.0.0.6149 via de Playbook zelf (Instellingen -> Software-updates).
- Download Google Apps (http://goo-inside.me/gapps/gapps-gb-20110828-signed.zip) en unzip het.
- Download de Honeycomb Launcher (http://www.multiupload.com/MWC2OJ8IHN) en installeer hem doormiddel van DDPB 1.0.7 (http://www.filearchivehav...s/pb/DDPB%20Installer.msi)
- Start Dingleberry en SSH naar je Playbook (zodat je verbonden bent).
- Download en start WinSCP (http://winscp.net/eng/docs/lang:nl).
* Hostname: 169.254.0.1
* Protocol: SCP
* Username: devuser
- Upload nu de GApps naar "/" (dus de system en MET-INF map).
- Verwijder SetupWizard.apk uit /system/apps
- Ga terug naar de terminal in Dingleberry en voer de onderstaande commando's uit:
* cd /apps/sys.android.HIER STAAN HEEL VEEL CIJFERS DIT IS BIJ IEDEREEN ANDERS.ns/native/scripts
- Start de HCL Updater uit de applicatie lijst en als het goed is staat daar een volledig werkende Android Market.
Bedankt voor je handleiding. Alles lukt, behalve het uploaden van de system en MET-INF map naar "/".
Ik krijg de bestanden niet overgezet. Krijg steeds een popupscherm met foutmelding. Rooten enz is wel gelukt, # staat ook in het SSH scherm. Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank58
Ik krijg geen bestanden over van mijn pc naar mijn PB na update 2.0.0.6149.
BAR files installeren graat prima. PB wordt ook herkend door device manager alleen volume is niet te koppelen.
Met de desktop software krijg ik ook geen verbinding. Wat doe ik verkeerd? Of werkt dit niet in V2.
Bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat mij enorm geholpen heeft staat in de volgende 2 links;

Stap 1:
Downgrade

Stap 2:
Video uitleg van het hele proces
In het bijschrift staat een link naar alle bestanden die je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
Het lijkt er op dat iedereen die de playbook heeft meteen gaat upgraden naar 2.0....
Wat is de belangrijkste reden om dat te doen...behalve "vooraan" lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
splackavellie85 schreef op zondag 01 januari 2012 @ 17:47:
Na een hele dag kloten, is het nog steeds niet gelukt om apps te sideloaden. Ik heb de 2.0 beta geinstalleerd, maar geen van de sideloading-mogelijkheden voor mac os werkt, en in VMware kan er geen connectie gemaakt worden met de Playbook.

De Playbook in combinatie met een mac is dus blijkbaar een dikke faal.. Jammer, want in elk ander opzicht vind ik het een heerlijke tablet. Maar als ik er niet eens applicaties op kan zetten, gaat ie toch echt weer terug.
Hmmm... Ik vond het wel meevallen hoe moeilijk het was, de loader is namelijk java en java is platform onafhankelijk.

Ik ben uitgegaan van OSX 10.7.2 en daar zit geen java in dus installeer eerst java http://kb2.adobe.com/cps/909/cpsid_90908.html
Vervolgens download je de installer van hatax, als je niet weet waar heb ik even wat op dropbox gezet:
http://dl.dropbox.com/u/31290258/Playbook_Tools.zip
Pak deze zip uit en onthoud waar de LIB directory staat (ik ben zelf uitgegaan van mijn desktop)
Vervolgens ga je naar terminal (apple - spatie terminal intypen)
daar voer je in:
code:
1
java -Xmx512M -jar ~/Desktop/lib/BarDeploy.jar -installApp -device <DEVICE IP> -password <DEVICE PASSWORD> <PAD NAAR BAR FILE>

Hier installeer ik connectbot.bar (die op mijn desktop staat) vanuit OSX:
code:
1
java -Xmx512M -jar ~/Desktop/lib/BarDeploy.jar -installApp -device 192.168.1.16 -password <HET WACHTWOORD> ~/Desktop/ConnectBot1.7.1.bar

Zorg ervoor dat je Playbook in development mode staat en klaar.. Bij vragen hoor ik het graag!
JudgeTreve schreef op zondag 01 januari 2012 @ 20:08:
Het lijkt er op dat iedereen die de playbook heeft meteen gaat upgraden naar 2.0....
Android apps, betere browser, folders in je home screen, streaming audio op je bluetooth.. Dat zijn zo even de redenen waarom ik het heb. Rooten doe ik voorlopig nog niet tenzij er echt iets nuttigs komt, de APK's converteer ik wel dus ik heb geen Android Market nodig.

[ Voor 14% gewijzigd door Archie_T op 01-01-2012 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:14

Perkouw

Moderator General Chat
JudgeTreve schreef op zondag 01 januari 2012 @ 20:08:
Ik gok met name hierom;
Zo zal de update e-mail-, kalender- en contacten-apps bevatten, waardoor gebruikers voor die functionaliteit niet meer verplicht worden om een BlackBerry-telefoon te koppelen. Daarnaast bevat de nieuwe versie van het besturingssysteem een Android-runtime. Ontwikkelaars kunnen hun Android-applicaties opnieuw verpakken voor de Playbook, waarbij nauwelijks aanpassingen nodig zijn. BlackBerry Messenger, de populaire instant messaging-client van het bedrijf, komt pas bij een latere update beschikbaar.
Bron; nieuws: RIM: BlackBerry PlayBook OS 2 komt in februari 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• splackavellie85
Archie_T schreef op zondag 01 januari 2012 @ 20:30:
[...]

Hmmm... Ik vond het wel meevallen hoe moeilijk het was, de loader is namelijk java en java is platform onafhankelijk.

Ik ben uitgegaan van OSX 10.7.2 en daar zit geen java in dus installeer eerst java http://kb2.adobe.com/cps/909/cpsid_90908.html
Vervolgens download je de installer van hatax, als je niet weet waar heb ik even wat op dropbox gezet:
http://dl.dropbox.com/u/31290258/Playbook_Tools.zip
Pak deze zip uit en onthoud waar de LIB directory staat (ik ben zelf uitgegaan van mijn desktop)
Vervolgens ga je naar terminal (apple - spatie terminal intypen)
daar voer je in:
code:
1
java -Xmx512M -jar ~/Desktop/lib/BarDeploy.jar -installApp -device <DEVICE IP> -password <DEVICE PASSWORD> <PAD NAAR BAR FILE>

Hier installeer ik connectbot.bar (die op mijn desktop staat) vanuit OSX:
code:
1
java -Xmx512M -jar ~/Desktop/lib/BarDeploy.jar -installApp -device 192.168.1.16 -password <HET WACHTWOORD> ~/Desktop/ConnectBot1.7.1.bar

Zorg ervoor dat je Playbook in development mode staat en klaar.. Bij vragen hoor ik het graag!
Dat had ik inderdaad al geprobeerd, maar het lukt me niet. Ik heb de lib-map op mijn bureaublad gezet en dit in terminal ingevuld:

java -Xmx512M -jar ~/Desktop/lib/BarDeploy.jar -installApp -device 192.168.0.27 -password <mijn wachtwoord> ~/Desktop/SimpleBrowser.bar

Dan krijg ik:

-bash: mijn wachtwoord: No such file or directory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
splackavellie85 schreef op zondag 01 januari 2012 @ 21:00:
[...]

Dat had ik inderdaad al geprobeerd, maar het lukt me niet. Ik heb de lib-map op mijn bureaublad gezet en dit in terminal ingevuld:

java -Xmx512M -jar ~/Desktop/lib/BarDeploy.jar -installApp -device 192.168.0.27 -password <mijn wachtwoord> ~/Desktop/SimpleBrowser.bar

Dan krijg ik:

-bash: mijn wachtwoord: No such file or directory
Met "mijn wachtwoord" bedoel je ook je wachtwoord neem ik aan? Heb je toevallig spaties in je wachtwoord? Zet het wachtwoord eens terug naar a ofzoiets, gewoon om even te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• splackavellie85
Archie_T schreef op zondag 01 januari 2012 @ 21:05:
[...]

Met "mijn wachtwoord" bedoel je ook je wachtwoord neem ik aan? Heb je toevallig spaties in je wachtwoord? Zet het wachtwoord eens terug naar a ofzoiets, gewoon om even te testen.
Uiteraard. Mijn wachtwood is gewoon een enkel zesletter woord, geen spaties, hoofdletters, cijfers of leestekens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198824 schreef op zondag 01 januari 2012 @ 20:05:

Video uitleg van het hele proces
In het bijschrift staat een link naar alle bestanden die je nodig hebt.
Thnx voor de youtube link. Het is al gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346095

Zo juist mijn andere tablet van de Dynabyte ook maar even uitgepakt om te kijken of die beter was. Die heeft zeker 50 dode pixels aan de bovenkant en linkerkant! Ben blij dat ik er twee heb besteld. Die van de Dynabyte gaat morgen dus retour! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
splackavellie85 schreef op zondag 01 januari 2012 @ 21:07:
[...]

Uiteraard. Mijn wachtwood is gewoon een enkel zesletter woord, geen spaties, hoofdletters, cijfers of leestekens.
Bizar, welke OSX versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• splackavellie85
OS X Lion 10.7.2, zelfde als jij.

Op m'n Playbook geeft hij aan:

Development Mode ON
Expires in 10 days
IP Addresses 169.254.246.213, 192.168.0.27

Bij beide adressen geeft hij in terminal dezelfde reactie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
splackavellie85 schreef op zondag 01 januari 2012 @ 21:16:
[...]

OS X Lion 10.7.2, zelfde als jij.

Op m'n Playbook geeft hij aan:

Development Mode ON
Expires in 10 days
IP Addresses 169.254.246.213, 192.168.0.27

Bij beide adressen geeft hij in terminal dezelfde reactie..
OK en als je het wachtwoord op je Playbook naar 1 letter zet? Werkt het dan wel? Ik doe dat namelijk zelf wel, omdat ik te lui ben om te typen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• splackavellie85
No such file or directory...

Ik snap er echt geen kut van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
splackavellie85 schreef op zondag 01 januari 2012 @ 21:30:
No such file or directory...

Ik snap er echt geen kut van :(
Ik heb even een screenshot van de actie gemaakt, wellicht type ik iets anders dan jij? Mijn password is dus a ip adres 192.168.1.16, en ow ja ik heb de Playbook alleen op Wifi staan, jij volgens mij niet?
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/dmtaio.png

[ Voor 9% gewijzigd door Archie_T op 01-01-2012 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• splackavellie85
Ik heb toch praktisch hetzelfde ingevuld. Ik heb nu ipv "Desktop" "Bureaublad" ingevuld, en krijg nu weer deze foutmelding:

Afbeeldingslocatie: https://vaqbug.blu.livefilestore.com/y1p1v1SEASK8_KAz3NJYwQpfM-8bZG0YKMEPE_yT6gQ5yyBmofwOsCfC19a7_uX6WlwW9VYhcaaI1rNwPXTbRg2aZHZXreYGVfn/Schermafbeelding%202012-01-01%20om%2021.59.40.png?psid=1
Pagina: 1 ... 6 ... 25 Laatste

Let op:
Dit topic is ALLEEN bedoeld voor het bespreken van de tablet zelf.