Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:21
Is het jullie ook opgevallen dat bij de laatste update android apps stabieler zijn? Bij de vorige versie moest ik met Wordfeud vaak herstarten en nu niet meer.
Wat dan weer fout gaat met de laatste update is de E met puntjes typen (e lang ingedrukt houden) en Wifi lijkt iets minder stabiel. Ook heb ik nu het inlog probleem op meerdere sites, eerst kon ik alleen niet op tweakers.net inloggen maar nu ook niet meer op Crackberry. Meer klachten heb ik op dit moment niet, nog steeds erg tevreden met de PlayBook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 20:43
Muchachooo schreef op maandag 23 januari 2012 @ 19:46:
Ik meld me ook maar even in dit topic, over 2 weekjes sta ik op de Blackberry Dev Con en dan ontvang ik ook een Playbook :) Ben best wel benieuwd, zeker nu je met OS 2.0 straks niet meer afhankelijk bent van een BlackBerry telefoon (die ik niet heb)..
Me too, ik heb met name interesse in ontwikkeling in HTML 5 / javascript en misschien triggert die Playbook me om ook iets met de Blackberry API te gaan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 16:06:
[...]

Nee hoor, dat gaat ook prima zonder root. Alleen niet via de market, je zal individuele apps van het standaard .apk formaat naar .bar moeten omzetten, of iemand vinden die het voor je doet. Dan kan je ze sideloaden.

Is er trouwens iemand met een android tablet die me aan een apk of bar van de nieuwe KPN iTV online app voor tablets? Ik heb geen android tablet, alleen een telefoon, en dan kan je helaas alleen de phone versie downloaden. Als je wil helpen, graag uploaden naar sendspace en even een PM met link.

Ik wil graag testen of ik ook live TV kan ontvangen op de playbook, dat zou wel echt GE-WEL-DIG zijn. :)
Thanks! Gisteren het sideloaden geprobeerd en werkt als een trein. Vandaag eens wat APK's gaan Barren... als je mij die KPN apk stuurt zal ik die ook omzetten (moet gewoon kunnen geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:51
@ Archie_T, Android apps zijn inderdaad veel stabieler, in de vorige versie gebeurde het dagelijks dat Wordfeud vast liep (Half scherm) en dat de Playbook een herstart nodig had, nu heb ik dat al enkele dagen niet meer mee gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiPasta
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 17:11

AntiPasta

d1 m0z4rella

Gianni Rombios schreef op zondag 22 januari 2012 @ 13:41:
Voor wie toch "iets" wil proberen met Android, het kan met heel weinig moeite en zonder rooten etc:

Zet de playbook in developer mode (configuratie playbook - beveiliging - ontwikkelingsmodus)
Download playbook-tools.zip http://www.mediafire.com/?msi5u4ni3h8nx53
Wijzig de bat file in de playbook tools map: ip-adres van playbook wijzigen (kies gewoon het wifi ip adres)
Wijzig het wachtwoord naar dat wat je net hebt ingesteld.

Nu kun je een bar file op de bat file in de playbook-tools map slepen en hij wordt direct geïnstalleerd op je playbook.
Dank je! Ik had tot dusver geen zin in Dingleberry e.d. maar op deze manier werkt het heerlijk simpel! Ik moest wel even handmatig Java.exe in het PATH zetten, maar het gaat als een trein nu 8)

Dual Hitachi SH2 @ 28mhz + SH1 @ 20mhz / 6 mb RAM / 1.5 mb VRAM / 2x VDP video / 68k+DSP+SCSP sound / 2x speed CD-ROM / 28K8 netlink modem / nifty white case saying "Sega Saturn" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

rscheper schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 09:20:
@ Archie_T, Android apps zijn inderdaad veel stabieler, in de vorige versie gebeurde het dagelijks dat Wordfeud vast liep (Half scherm) en dat de Playbook een herstart nodig had, nu heb ik dat al enkele dagen niet meer mee gemaakt.
Ik onderbouw die mening ook zeer zeker, Wordfeud is volgens mij nog wel 1 keer vastgelopen (en soms kun je je Games niet in) maar de Hele Android Player heeft een behoorlijke verbetering doorgemaakt sinds de laatste OS2 Beta (7111).

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Playbook met 64GB voor 250,00 euro, maar doen of niet...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

CLB schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 14:53:
Playbook met 64GB voor 250,00 euro, maar doen of niet...
De vraag is, wat wil je (als Android fan¿) met een Tablet gaan doen, ik zelf heb mijn iPad inmiddels volledig vervangen door een Playbook, echter mis ik bepaalde Apps als Spotify.

Ik blijf erbij dat het Core OS van de Playbook superieur is aan iOS & Android, maar dit is slechts een Mening die voortkomt uit de Bruikbaarheid van het OS (Stabiliteit, vloeiend, Bezel Gestures).

OS2 klinkt veel belovend met haar Integrated Social Media / Message App en Native E-Mail (welke ik, door de Bridge met m'n BlackBerry geen moment gemist heb). Maar denk wel dat je niet moet verwachten dat hij ooit "Native Android" in z'n Volle Potentie gaat draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-03 18:37
Waar kan je hem halen voor 250 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
JunkieXP schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 16:07:
[...]

De vraag is, wat wil je (als Android fan¿) met een Tablet gaan doen, ik zelf heb mijn iPad inmiddels volledig vervangen door een Playbook, echter mis ik bepaalde Apps als Spotify.
Grooveshark HTML5 helpt misschien wel wat http://crackberry.com/gro...nd-blackberry-smartphones

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand die dit nog kan beantwoorden, ik krijg m'n Playbook nooit als harde schijf te zien en kan er dus geen filmpjes / muziek of foto's op syncen... Via het netwerk lukt het wel, maar dat is niet te doen, 200kb/seconde.
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2011 @ 09:12:
Gisteren een playbook gekocht bij belcompany á EUR 249,-- vindt ik een mooie prijs voor deze tablet. Duidelijke uitleg bij het opstarten van de tablet. Gewoon doen wat er wordt aangegeven. Was gemakkelijk op de WIFI aan te sluiten en de updates kwamen snel binnen. Scherm is mooi, goed helder en duidelijk leesbaar. Internetten gaat prima en is best snel, alle sits werken goed. Loop nog wel tegen wat probleempjes aan.
Heb BlackBerry Desktop Software geïnstalleerd op Win7 64 bit, dit wordt prima geïnstalleerd en start ook op. Krijg de playbook echter moeilijk aangemeld via de USB kabel.
[...]
Vervolgens opnieuw mijn playbook aan de usb gekoppeld, maar deze werd opnieuw niet meer herkend in de BlackBerry Desktop Software. Ik zie de playbook ook niet als extra HD onder mijn computer. Ook via WIFI kom ik niet in de playbook. Ik zie hem wel als netwerkt computer, maar als ik er vervolgens op klik kan ik er niet in. Ik heb in de playbook aangegeven dat hij bestanden mag delen, zowel met als zonder wachtwoord h.e.e.a. geprobeerd, zonder resultaat.. Iemand een idee wat te doen? Het is namelijk wel lastig als ik geen bestanden kan over zetten!!!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
configuratie playbook - opslag en delen - usb verbindingen op Windows zetten ipv automatisch detecteren (waar hij standaard op staat).

Hiermee kreeg ik de z: drive erbij, connectieprobleem had ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zal het even aankijken, thanks! Heb nu BlackBerry Desktop Software geinstalleerd en kan warempel wel backups maken en filmpjes en dergelijke syncen.. Maar dat gaat wel rete-traag. Bij 'deze computer' staat bij m'n netwerklocaties wel de PlayBook, dus ik heb het vermoeden dat hij (zo traag) synct via het netwerk, maar het werkt tot nu toe.. Ik ben er even allerlei filmformaten op aan het zetten, ben benieuwd wat hij out-of-the-box slikt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Dit ondersteund hij.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 07:57:
[...]

Thanks! Gisteren het sideloaden geprobeerd en werkt als een trein. Vandaag eens wat APK's gaan Barren... als je mij die KPN apk stuurt zal ik die ook omzetten (moet gewoon kunnen geloof ik)
Bedankt voor de behulpzaamheid. Dat is meer dan ik in drie subfora heb kunnen vinden tot zover. d:)b

Helaas is nu juist die apk het probleem. Omzetten naar bar kan ik zelf ook, na een bak gepiel met bat files. Maar helaas kan ik niet aan die apk komen zonder device dat wordt herkend als android tablet. Dat is de playbook dus helaas niet. Ik zal wel van het weekend naar de MM gaan om daar op een android tab te kijken of ik hem kan downloaden, backuppen en vervolgens weer uploaden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
CLB schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 19:17:
Ik zal het even aankijken, thanks! Heb nu BlackBerry Desktop Software geinstalleerd en kan warempel wel backups maken en filmpjes en dergelijke syncen.. Maar dat gaat wel rete-traag. Bij 'deze computer' staat bij m'n netwerklocaties wel de PlayBook, dus ik heb het vermoeden dat hij (zo traag) synct via het netwerk, maar het werkt tot nu toe.. Ik ben er even allerlei filmformaten op aan het zetten, ben benieuwd wat hij out-of-the-box slikt!
Het blijft sowieso langzaam, een sdcard slot was leuk geweest...
Draadloos haal je ongeveer 1MB/s (op mijn 40/4 verbinding 11mbit lezen, 3,5 mbit schrijven)
Via de USB kabel iets van 7MB/s lezen, 3,5MB/s schrijven.

Bluetooth is relatief vrij snel, iets van 70KB/s.
Schijnbaar heb je met 32bit Windows wat meer functionaliteit (compoorten) met BT maar is voor mij niet van belang om verder uit te zoeken.

Met een draadloze verbinding op je laptop/pc valt de verbinding met internet weg als je draadloos connect naar de Playbook, wil je Desktop software updates checken moet je USB gebruiken en draadloos op de Playbook uitzetten.

[ Voor 10% gewijzigd door Gianni Rombios op 24-01-2012 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm ik heb 'm maar weer in de V&A gegooid, ik zie het wel, Android blijft me toch meer trekken..
Iets simpels zoals een mapje aanmaken voor bijvoorbeeld series kan wel, maar in de video-app zie je alles door elkaar, dus dan zie ik films en afleveringen van series, niet mooi in mapjes.. Zulke dingen vind ik irritating :) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shimi
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-06-2024
Wie heeft met dit probleem te maken gehad? 0x80070035 "kan netwerk pad niet vinden"
Probeer dus al een paar dagen contact te maken via Wi-Fi File Sharing en krijg telkens bovenstaande melding.
Helpdesk van de BlackBerry ook al een paar keer gebeld, hebben een paar oplossingen aangedragen waaronder virusscanner en firewall uitschakelen, maar tot op heden nog geen succes opgeleverd.
Werk met windows 7, 64 bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dengregg
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 19:48
al eens geprobeerd om je playbook via het ip te bereiken?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shimi

Kun je mij in het kort vertellen hoe ik dat het beste voor elkaar kan krijgen
Van het netwerk heb ik net iets te weinig kaas gegeten! :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is dit mogelijk? Dus de video-app opstarten en daar dan mapjes zien? Bijvoorbeeld 'films' en 'series'
Zelfde vraag voor de foto-applicatie, kan ik daarin mapje 'IJsland' plaatsen en daar weer in 'Tim' en 'Henk'?
CLB schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 22:04:
Iets simpels zoals een mapje aanmaken voor bijvoorbeeld series kan wel, maar in de video-app zie je alles door elkaar, dus dan zie ik films en afleveringen van series, niet mooi in mapjes.. Zulke dingen vind ik irritating :) :+
Is het mogelijk om de naam van bookmarks te veranderen? Ik zie die optie hopelijk over het hoofd..?

[ Voor 12% gewijzigd door CLB op 25-01-2012 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06:45
shimi schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 12:55:

Kun je mij in het kort vertellen hoe ik dat het beste voor elkaar kan krijgen
Van het netwerk heb ik net iets te weinig kaas gegeten! :F
Je kijkt eerst op je playbook wat het ip adres van het apparaat is.
Dan klik je op je computer (win 7) op start, er opent zich een balk met programma's.
Het eerste vakje vanonder is een leeg vak waar de cursur in staat te knipperen.
Hier tik je \\ (dus 2 backslashes) gevolgd door het ipadres van de playbook (inclusief puntjes) ( \\192.456.0.342 als voorbeeld)
Als de playbook op hetzelfde (draadloze) netwerk zit als de computer waarvandaan dit commando gegeven wordt, kan je op die manier de playbook benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Wat ik wel jammer vindt is dat de App Switch Bezel Gesture niet werkt in de Android Player. Opzich niet onbegrijpelijk (aangezien er andere meerdere Android Instanties moeten draaien die het apparaat zullen vertragen) maar draai inmiddels stiekem al een behoorlijk Scala aan Android Apps (Hootsuite, ABN Amro Bankieren, GetGlue, IMDB, Tapatalk, Evernote, Paper Toss, Wordfeud) en dan zou "Snel Switchen" toch wel handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
CLB schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 14:27:
Is dit mogelijk? Dus de video-app opstarten en daar dan mapjes zien? Bijvoorbeeld 'films' en 'series'
Zelfde vraag voor de foto-applicatie, kan ik daarin mapje 'IJsland' plaatsen en daar weer in 'Tim' en 'Henk'?

[...]

Is het mogelijk om de naam van bookmarks te veranderen? Ik zie die optie hopelijk over het hoofd..?
Die mapjes kun je niet in de video app zien maar wel gewoon vanuit een browser zoals Air Browser (gratis). Daarmee kun je de mappen ook aanmaken (maar gaat makkelijker vanaf de pc).

In de foto app gaat het wel (albums ).

De naam van bookmarks kun je (geloof ik) niet veranderen maar de volgorde wel:
bewerken, dan eerst in lijst modus zetten ipv pictogrammen, dan kun je ze heen en weer slepen.

(Ga je hem toch houden?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shimi
miles schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 14:52:
[...]

Je kijkt eerst op je playbook wat het ip adres van het apparaat is.
Dan klik je op je computer (win 7) op start, er opent zich een balk met programma's.
Het eerste vakje vanonder is een leeg vak waar de cursur in staat te knipperen.
Hier tik je \\ (dus 2 backslashes) gevolgd door het ipadres van de playbook (inclusief puntjes) ( \\192.456.0.342 als voorbeeld)
Als de playbook op hetzelfde (draadloze) netwerk zit als de computer waarvandaan dit commando gegeven wordt, kan je op die manier de playbook benaderen.
Dat was de oplossing hartelijk dank voor het meedenken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gianni Rombios schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 16:09:
[...]

Die mapjes kun je niet in de video app zien maar wel gewoon vanuit een browser zoals Air Browser (gratis). Daarmee kun je de mappen ook aanmaken (maar gaat makkelijker vanaf de pc).

In de foto app gaat het wel (albums ).

bewerken, dan eerst in lijst modus zetten ipv pictogrammen, dan kun je ze heen en weer slepen.

(Ga je hem toch houden?)
Ik twijfel nog best wel... Zitten een paar erg goede voordelen aan de Playbook, zoals de bouwkwaliteit, die subliem is, het design wat simpel maar toch ook chique is, de afwerking waarop niks aan te merken is, het scherm, lekker klein en zo'n resolutie met IPS-technologie is een genot, stereo-speakers FTW, echt heel fijn.

Het OS is gewoon echt strak, mooi, werkt goed, leuk dat die bezel gestures aankan.. Maar er zitten ook wel wat nadelen aan die hopelijk met dat 2.0 OS opgelost zijn.. Zoals die bookmarks niet kunnen renamen of die mapjes in de video- / fotoapplicatie.. Dat zijn gewoon kinderlijk eenvoudige dingetjes die het genot net een beetje wegnemen...

De Market heb ik nog niet goed bekeken, veelal zijn apps en games wel erg prijzig in vergelijking met de Androidmarket.. Daar betaal je 2,50 voor een game en dezelfde game voor de PlayBook kost 6,50... Ach veel games zal ik toch niet gaan spelen, het is vooral voor media (en dan voornamelijk films) en dat is toch wel perfect.

Flash in de browser is fijn, de browser werkt fijn, Office-documenten zijn standaard al uit te lezen en worden goed weergegeven ook erg leuk.. Moet nog even kijken naar het tetheren, dat lijkt me af en toe weleens handig.. Het ontbreken van een micro-SD slot is altijd jammer, maar met 64GB bijna geen klagen en een micro-HDMI kabeltje is besteld in Hongkong voor de paar momenten om te pimpen.

Het zou leuk zijn als er nog .MKV'tjes kunnen worden afgespeeld, of met een update van de video-player of met een andere video-applicatie, maar eigenlijk mag ik niet klagen want m'n Androidtelefoon kon dat ook niet.. Al met al is het ook nog is een exclusief apparaatje wat je niet vaak zal zien in iPad en Androidtabletland en dat is ook wel zo leuk.. Met dat 2.0 kunnen veel Androidapps en games ook worden gedaan/gespeeld op de Playbook wat ik dan ook wel weer erg leuk vind, want dan zal ik wel wat meer gaan gamen, leuk met zo'n 7" schermpje natuurlijk...

En als laatste, zou iemand een foto kunnen maken van de inhoud van het adapterdoosje?
Is het echt handig, goed om die open te maken of zal ik hem gaan opladen via USB-kabel aan de PC ofzo?

PS. Ik zal nog is kijke naar die foto-applicatie, maar ik had er dus een map IJsland op gezet.. met daarin twee submappen en als ik de foto-applicatie opende zag ik dus geen IJslandmapje, maar wel gelijk die twee.. Ik wil gewoon IJsland, klik, twee submappen zien, klik 1 map aanklikken en die specifieke foto's kijken.. Kleine dingetjes, maar RIM, fix het en CLB wordt steeds blijer en blijer :9

EDIT: Als ik m'n Playbook wil syncen zie ik ook een bookmarks-folder, maar als ik daar m'n bookmarks van de PC in zet zie ik ze niet op m'n Playbook, is dat gek, of klopt dat? Waarom is er anders een bookmarksfolder?

[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 25-01-2012 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
shimi schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 19:11:
[...]

Dat was de oplossing hartelijk dank voor het meedenken _/-\o_
Het kan zelfs nog leuker, want je kunt ook een snelkoppeling naar dit ip adres maken.....
Klikje op de snelkoppeling en je zit in je playbook (die bij mij nu boven ligt terwijl ik beneden zit, maar wel gevuld wordt met verse film en series :) )

@ cbl Ik heb de Airbrowser geinstalleed, soort verkennerachtige omgeving die mapjes weergeeft die ik gemaakt heb.
Opladen via de adapter vind ik erg lang duren. Als 'ie rond 30% zit en ik leg hem om 2300 uur aan de oplader zit 'ie rond 700 uur op 99%. Ik ben zelf dus nog op zoek naar een snellader. Daarentegen "vreet" ie geen batterijen bij mij. Ik gebruik hem als ebook en om internet te checken en er worden regelmatig filmpjes op gekeken.

[ Voor 34% gewijzigd door miles op 25-01-2012 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Fotoalbums zal wel een beta 2 update zijn dan. Over foto en filmmapjes zou ik mij geen zorgen maken, dat gaat lukken. Geef je verder weinig om apps dan is het een mooi amerk apparaat voor een bmerk prijs. Sd card slot is jammer, leuk om foto's te laten zien. Geluid is echt goed, foto is goed en vooral video is zeer goed. Bij amazone.de nog even een mooie leather sleeve halen plus eventueel een rapid charger (niet meer zo voordelig helaas) http://www.amazon.de/s/ref=sr_nr_p_36_2?__mk_de_DE=ÅMÅZÕÑ&bbn=364918031&keywords=Blackberry+playbook&qid=1327534283&rh=n:562066,k:Blackberry+playbook,n:!569604,n:1384526031,p_4:Blackberry,n:364918031&rnid=389294011&low-price=0&high-price=50&x=0&y=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan hoef ik mn oplader ook niet uit te pakken natuurlijk :) Quickcharger is misschien een optie, ben bijna jarig dus misschien wel leuk (eerst maar is kijken of ik hem houd natuurlijk maar toch) evenals een mooie hoes of dock. Zag bv al een mooie deskcharger, 60 euro bij tabletshop.nl, 33 euro via Amazon :) Er zijn wat kleine dingen die me negatief opvallen, maar dat is software / kwestie van wennen / aanpassen (qua software)

[ Voor 11% gewijzigd door CLB op 26-01-2012 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

miles schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 22:28:
[...]

Het kan zelfs nog leuker, want je kunt ook een snelkoppeling naar dit ip adres maken.....
Klikje op de snelkoppeling en je zit in je playbook (die bij mij nu boven ligt terwijl ik beneden zit, maar wel gevuld wordt met verse film en series :) )

@ cbl Ik heb de Airbrowser geinstalleed, soort verkennerachtige omgeving die mapjes weergeeft die ik gemaakt heb.
Opladen via de adapter vind ik erg lang duren. Als 'ie rond 30% zit en ik leg hem om 2300 uur aan de oplader zit 'ie rond 700 uur op 99%. Ik ben zelf dus nog op zoek naar een snellader. Daarentegen "vreet" ie geen batterijen bij mij. Ik gebruik hem als ebook en om internet te checken en er worden regelmatig filmpjes op gekeken.
Dat is toch prima, als je hem in een nacht kan opladen? Mijne ging gisteren met 10% aan de lader, en is nu ook gewoon weer vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Opladen via die breekbare micro-usbaansluiting stond mij meteen al tegen. Ik heb de snellader erbij gekocht. Mooi zoals die met een magneet aan het Playbook contact blijft hangen, handig dat hij er op 2 manieren op kan, jammer dat er zo'n lompe 3 polige stekker aan zit waardoor je toch weer een grote stroomkabel (die tussen de lader en het stopcontact) moet meenemen naast een mooie compacte lader.
Via de snellader is hij ook vele malen sneller opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
Ik was in eerste instantie totaal niet onder de indruk van de BlackBerry Playbook en dacht dat het weer een of andere doomed-to-fail tablet was. Maar na wat reviews en videos bekeken te hebben ben ik zeer aangenaam verrast.

Ben inmiddels wel wat meer concreet aan het kijken naar een tablet die ik zo nu en dan even onder de salontafel vandaan kan toveren en even kan mailen / browsen of een spelletje spelen. Een iPad valt voor mij al direct af vanwege het gebrek aan Flash, de hoge prijs en ik gewoon nooit mee wil gaan met de massa en altijd even iets anders wil hebben :)

Samsung Galaxy Tab 8.9 vond ik ook een mooie optie maar de Playbook is in sommige gevallen net even wat goedkoper.

Heb wel wat vragen nog:

- Hoe staat het met de accuduur, gaat hij standy bijvoorbeeld 3 dagen mee?
- Klopt het dat als hij standby staat en je over het scherm veegt hij vrijwel direct aan staat, dus zonder lange timeouts?
- Klopt het dat het Android Apps beschikbaar zijn na de update van Tablet OS 2.0?
- Zitten er nog haken en ogen aan de Android Apps? Dat er bijvoorbeeld sommige bepaalde apps zijn die niet goed werken?

Als de Android Apps goed gaan werken dan is de interesse in deze tablet voor mij zeer concreet. Vind het formaat ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:51
- Klopt het dat als hij standby staat en je over het scherm veegt hij vrijwel direct aan staat, dus zonder lange timeouts?

Dit klopt, die van mij reageer direct op de "veeg".

- Klopt het dat het Android Apps beschikbaar zijn na de update van Tablet OS 2.0?

Volgens mij worden de apps niet beschikbaar in de Appworld, maar moeten ze nog altijd als apk file omgezet worden naar .bar

Er komen echter welke dag verscheidene apps bij in de Appworld, vermoed dat dit na uitrol van de officiele versie 2 alleen nog maar beter wordt!

- Zitten er nog haken en ogen aan de Android Apps? Dat er bijvoorbeeld sommige bepaalde apps zijn die niet goed werken?

Uiteraard, maar ook dit wordt steeds beter, in de "oudere" versies van 2 stopte mijn Wordfeud er nog wel eens mee, met den ieuwste update is me dit nog niet 1x gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3NSE
  • Laatst online: 05-11-2020
Nieuw gekocht

Alleen bij het initieel aanmelden krijg ik een "Onbekende Serverfout (-6)"

Kan er dus niks mee op het moment

Greetings from Earth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Powerknop ingedrukt houden geeft een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Gianni Rombios schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 13:48:
Powerknop ingedrukt houden geeft een reboot.
En drukken op het scherm geeft input.

spoiler:
Wat wil je ermee zeggen?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Lastig die spoiler op de playbook te ontcijferen... Ik bedoel ermee te zeggen dat Rense2002 op die manier kan rebooten en mogelijk verder komt...
(beta2 autocomplete lijkt bij mij vaak het geheugen vol te laten lopen, dan is het soms moeizaam reageren. Maar begint te wennen).

[ Voor 31% gewijzigd door Gianni Rombios op 26-01-2012 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3NSE
  • Laatst online: 05-11-2020
Gianni Rombios schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 13:57:
Lastig die spoiler op de playbook te ontcijferen... Ik bedoel ermee te zeggen dat Rense2002 op die manier kan rebooten en mogelijk verder komt...
(beta2 autocomplete lijkt bij mij vaak het geheugen vol te laten lopen, dan is het soms moeizaam reageren. Maar begint te wennen).
Helaas hielp een reboot niet en aan de computer hangen in eerste instantie ook niet

Toen uiteindelijk uitgezet en toen pas aan de pc gehangen waarop ik een geforceerde update kon uitvoeren en de initiele registratie wel kon doen.

Dus voor andere mensen met Onbekende Serverfout (-6)
Playbook uit
Blackberry desktop software aan
Aansluiten
Wachten
Een of ander waarschuwingsbericht en dan update en dan stappen volgen

En anders andere usb poort om de "foutmelding" van de pc opnieuw voorelkaar te krijgen

Greetings from Earth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Mooi dat het gelukt is.

Leaked of fake, de nieuwe playbook
http://www.playbookdaily....kberry-playbook-3g-specs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vlassie1980 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 10:34:
Ik was in eerste instantie totaal niet onder de indruk van de BlackBerry Playbook en dacht dat het weer een of andere doomed-to-fail tablet was. Maar na wat reviews en videos bekeken te hebben ben ik zeer aangenaam verrast.

Ben inmiddels wel wat meer concreet aan het kijken naar een tablet die ik zo nu en dan even onder de salontafel vandaan kan toveren en even kan mailen / browsen of een spelletje spelen. Een iPad valt voor mij al direct af vanwege het gebrek aan Flash, de hoge prijs en ik gewoon nooit mee wil gaan met de massa en altijd even iets anders wil hebben :)

Samsung Galaxy Tab 8.9 vond ik ook een mooie optie maar de Playbook is in sommige gevallen net even wat goedkoper.

Heb wel wat vragen nog:

Als de Android Apps goed gaan werken dan is de interesse in deze tablet voor mij zeer concreet. Vind het formaat ook prima.
Ja, ja, ja en ja. Je hebt je huiswerk al goed gedaan. :)
De echte release van 2.0 komt in februari. In de beta zijn er heel veel apps die niet werken. Zodra het grafisch wat mooier is of net iets meer functionaliteit gebruikt werkt het niet op het moment. Wat de release versie gaat brengen weten we nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
Weet iemand ook of er snelladers zijn die iets compacter zijn dan de laders die lijken op een complete laptop voeding?
Ik wil de playbook meenemen tijdens m'n fietsvakantietrektocht, snel opladen is dan noodzakelijk (zie het niet zitten om een hele nacht in een toiletgebouw te zitten om m'n playbook op te laden) maar de lader moet ook compact zijn, mag niet teveel ruimte innemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
  • Laatst online: 02-03 18:37
Ik zou nog even wachten met het kopen van de playbook mid 2012 komt er een nieuwe versie uit van de playbook met een betere processor aan boord + 3g voor een niet al te hoge prijs.

Ik heb zelf de playbook voor een weekje uitgeprobeerd maar wel weer terug gebracht. De OS is super, dit door echt multitasking maar de playbook heeft toch beperkte instel mogelijkheden vergeleken met een android tablet en dan nog de beperkte apps. Ik had mijn playbook ook gejailbreaked maar niet alle apps werken zo soepel als op een android tablet. Als je veel apps op je tablet wil kan je beter wachten op de asus 7 inch met tegra 3, deze tablet kost waarschijnlijk ook 250 euro.
Vlassie1980 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 10:34:

Heb wel wat vragen nog:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan kun je net zo goed wachten op de iPad met 7,85'' scherm. Dat zijn veel apps..
Of op de nieuwe Asus Transformer Anioti met octacore 2,8GHz cpu en 2GB videokaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shizzel026
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-07 12:56
miles schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 20:19:
Weet iemand ook of er snelladers zijn die iets compacter zijn dan de laders die lijken op een complete laptop voeding?
Ik wil de playbook meenemen tijdens m'n fietsvakantietrektocht, snel opladen is dan noodzakelijk (zie het niet zitten om een hele nacht in een toiletgebouw te zitten om m'n playbook op te laden) maar de lader moet ook compact zijn, mag niet teveel ruimte innemen.
Zo groot is de snel lader niet.
Weegt ook maar 110 gram exclusief kabel natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: http://img23.imageshack.us/img23/5841/img00000036fp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar die drie polige kabel is ook niet zo klein als 'n micro-usb kabeltje of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Het lukt me maar niet om de beta te installeren op mijn playbook. Ik heb me al meerdere keren geregistreerd m.b.v. mijn pin en emailadres, maar ik krijg geen update notification. Kan ik ook via dingleberry naar de laatste OS? Dat heb ik gisteren geprobeerd, maar toen kwam ik niet verder dan OS 2.0.0.4689. Toen ik via ddpb installer android apps uploaden ging dat prima, maar de apps werkten niet als ik ze probeerde op te starten.

Update: inmiddels via dingleberry geupgrade naar 2.0.0.7111, maar als ik via ddpb installer android apps upload, zie ik ze wel op mijn playbook, maar ze starten niet op.

Update 2: sjips, het lag aan de app zelf denk ik. Angrybirs.bar werkt gewoon.

[ Voor 22% gewijzigd door Kasj op 27-01-2012 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kasj schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 09:21:
Het lukt me maar niet om de beta te installeren op mijn playbook.
...
Als je wilt up- of downgraden kan je de nieuwste dingleberry (3.1.0) gebruiken of een virtual machine installeren en offline up- of downgraden.
Met de nieuwste dingleberry kan je ook alleen de core os installeren zodat je toch root toegang kan verkrijgen op de laatste beta (2.0.0.7111 met core os 2.0.0.6149) en de android market kan gebruiken ;)
Het staat allemaal duidelijk uitgelegd op crackberry en dingleberry wijst zich vanzelf :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2012 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Ok, thanks. Ik heb inmiddels 2.0.0.7111 draaien (niet geroot). Klopt het dat veel files van http://playbookbars.com/ toch niet werken ondanks dat ze de status hebben van tested & works. De android email bijvoorbeeld lijkt niet te werken.

Iemand nog goede links voor bars?
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 09:56:
[...]

Als je wilt up- of downgraden kan je de nieuwste dingleberry (3.1.0) gebruiken of een virtual machine installeren en offline up- of downgraden.
Met de nieuwste dingleberry kan je ook alleen de core os installeren zodat je toch root toegang kan verkrijgen op de laatste beta (2.0.0.7111 met core os 2.0.0.6149) en de android market kan gebruiken ;)
Het staat allemaal duidelijk uitgelegd op crackberry en dingleberry wijst zich vanzelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shizzel026
CLB schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 01:07:
Maar die drie polige kabel is ook niet zo klein als 'n micro-usb kabeltje of zo...
Het verschil is echt minimaal de 3 polige aansluiting is iets groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Okee, dan valt het wel mee... Iemand ervaringen met deze dock / oplaadstation?
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/71xOcMwllZL._AA1500_.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/718uCgJGg-L._AA1500_.jpg
Kost hier 60,00 maar via eBay / Amazon ongeveer de helft... Snel, handig of plasticness en brak?
Of bestaat er iets soortgelijks (third party mag ook) die ook gelijk weer kan syncen met de PC (liefst aparte USB)

[ Voor 29% gewijzigd door CLB op 27-01-2012 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:55
Ja ik heb hem! Erg handig, maar let goed op welke je koopt. Die op ebay zijn meestal dockingstations die opladen via de micro usb, en niet via de oplaadpinnetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Okee, daar moet op gelet worden dan!
Via Micro-USB is alleen al zonde / lastig om de aansluiting natuurlijk..
Via Amazon.de of Amazon.co.uk heb je de Blackberry OEM voor zo'n 33,50
(denk dan dat Duitsland de beste keuze is ivm plug / stopcontact, waar je bij de UK andere pinlayout hebt)

[ Voor 14% gewijzigd door CLB op 27-01-2012 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net USB OTG werkend gekregen op mijn PlayBook 8)
Met behulp van de volgende info:

Link 1 en
Link 2

De scripts werken (nog) niet bij mij, en het is nog geen plug and play maar het begin is er.

Zodra je de usb folder gemount hebt kan je met bijv. AIR Browser de inhoud van je usb device bekijken en starten.
Je kan ook direct een ander usb device inpluggen, je hoeft niet eerst te unmounten en alles opnieuw te doen :)

Mijn PlayBook draait op de laatste Beta 2.0.0.7111 met de core OS van 2.0.0.6149.

Edit: de scripts werken inmiddels ook (wel een hoop foutmeldingen).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2012 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat die Rapid Charging stand van hierboven betreft: doet het zelfde als de Rapid charger zonder dock. Worden allebei verkocht bij Capi op Schiphol Plaza, heb'm zelf daar gekocht 2 weken geleden voor 39,95. Volgens bij was de snellader zonder dock een tientje duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02:24
Tip voor iedereen die het kopieren van bestanden naar de Playbook via wifi ook niet snel genoeg vind gaan, probeer het eens met Teracopy. Ik zit nu gemiddeld tussen de 2,5MB/s en 3,5MB/s in tegenstelling tot ongeveer 500kb/s via verkenner..

Afbeeldingslocatie: http://s17.postimage.org/j8fpl2vof/image.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Leuke tip. Maar Ik haal er niet echt hogere snelheden mee geloof ik? Wat is je wifi snelheid volgens de configuratie van de Playbook? Ik krijg hem niet hoger dan 65mbps (op een 300N TP-Link router).

Wat de rapid charger betreft, ik heb ook de travel charger van Amazon (32 euro was die) zonder het plastic dock. Voordeel is dat je flexibeler bent. Kunnen laden terwijl je hem vasthoudt vind ik belangrijker dan dat hij op tafel staat voor een film oid. De gehoekte aansluiting past er op twee manieren op dus de kabel kan naar links en naar rechts wijzen. De magneetaansluiting is sterk genoeg maar schiet makkelijk los als je tegen de kabel trapt - geen kans op schade zoals bij de wat gammele micro usb. Veel accessoires waren net als de Playbook zelf voor minder dan de helft in de uitverkoop en dat is nu grotendeels wel afgelopen. Daarom nog even toeslaan waar dat nog kan (amazon.de) als de Playbook bevalt.

Wat wachten op de 3G betreft: die gaat denk ik niet goedkoper zijn dan 500 euro, dat is wel heel wat anders dan 199 euro. Ik ben wel benieuwd of de aangekondigde goedkope tablets (Asus tegra2 vanaf 250 euro) echt wat gaan voorstellen/ echt zo goedkoop worden...!

Heb inmiddels toch heel wat apps/browsers gezien die ineens gesloten werden. Soms krijg je vooraf nog wel een "low system memory warning". Multitasken kan theoretisch maar je loopt toch snel tegen de beperking van 1GB RAM geheugen aan. Verder lijkt de Playbook soms gecrasht maar als je half minuutje of nog iets langer wacht blijkt hij er toch zonder reboot uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denyo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 21:19
Doe originele snellader voelt zeer degelijk en relatief zwaar aan, dmw een ingebouwd magneetje word de playbook op de contactpuntjes gehouden. Het netsnoer is inderdaad vrij dik en stug, maar de grote van de stekker valt wel mee.

Model Y LR 2023, 11kWp ☀️.O/W. Zappi 2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Vergelijking van een micro USB connector met de connector van de quickloader van de Blackberry Playbook:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7030/6770999735_974d12c2b6_z.jpg
IMG_1815 by A.J. Haverkamp, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shizzel026
Heeft een van jullie ook het probleem met het updaten of installeren van apps bij de laatste update?

Als ik naar me BB ID ga bij configuratie scherm krijg ik de melding:

U hebt het maximum aantal pogingen om uw wachtwoord te controleren overschreden.
U kunt zich om veiligheidsredenen gedurende 49454778 min niet aanmelden.

Zag genoeg meldingen op Crackberry.com maar geen fix.

Iemand die wel een fix heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ik heb alleen iets in de trant van "connectieproblemen bla". Sinds een dag of twee. Misschien door drukte. Viel me al op dat de App World behoorlijk veel nieuws had.
Aanrader is zoeken op jigsaw. Heel veel gratis puzzels van handster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:55
ajhaverkamp schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:02:
Vergelijking van een micro USB connector met de connector van de quickloader van de Blackberry Playbook:
[afbeelding]
IMG_1815 by A.J. Haverkamp, on Flickr
De Dock gebruikt dezelfde pinnetjes, ik lees op de website dat de Dock ook een rapid charger is.

The BlackBerry Charging Pod for your BlackBerry PlayBook is optimized for desktop use at the perfect viewing angle while charging. You'll have full access to the keyboard and speakerphone capability while you can also make calls, read and send email, as well as utilize the multimedia player.

Features:

Convenient and attractive way to charge your BlackBerry PlayBook
Charge efficiently in the office, or home
Recharge while watching movies or listening to music
Optimized for desktop use at the perfect viewing angle
Rapid charger; Charging 2x faster than traditional chargers
OEM BlackBerry Charging Pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
24W tegen 10W. Ik heb het niet gemeten maar voor mijn gevoel minstens 2.4x zo snel. Zie youtube voor filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shizzel026 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 17:11:
Heeft een van jullie ook het probleem met het updaten of installeren van apps bij de laatste update?

U hebt het maximum aantal pogingen om uw wachtwoord te controleren overschreden.

Verwijder je wifi instellingen en maak opnieuw verbinding met je wifi, wellicht dat je een nieuw blackberry wachtwoord moet aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shizzel026
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 18:19:
[...]

Verwijder je wifi instellingen en maak opnieuw verbinding met je wifi, wellicht dat je een nieuw blackberry wachtwoord moet aanvragen.
Jammer WIFI reset werkt niet.

Weet je zo waar ik een nieuw wachtwoord kan aanvragen?
Apps installeren op me BB werkt wel. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gianni Rombios schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 18:18:
24W tegen 10W. Ik heb het niet gemeten maar voor mijn gevoel minstens 2.4x zo snel. Zie youtube voor filmpjes.
2x sneller. heb zelf ook deze lader.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2012 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• figgu
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-08-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Dit is geen softwaretopic, daarnaast is het niet de bedoeling om dit op het forum uit te wisselen.

[ Voor 72% gewijzigd door RoD op 29-01-2012 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Ik heb sinds kort een PlayBook maar ik kom niet verder dan de browser. Ik heb verder niks op de tablet staan. Hoort dit ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
madmaxnl schreef op zondag 29 januari 2012 @ 00:35:
Ik heb sinds kort een PlayBook maar ik kom niet verder dan de browser. Ik heb verder niks op de tablet staan. Hoort dit ???
Dit hoort in ieder geval niet zo op GoT. We verwachten hier eigen initiatief, dus leg eens uit wat je precies geprobeerd hebt om het probleem op te lossen en wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Ik vroeg alleen of het normaal was. Ik had het nog helemaal niet over een probleem. Enfin, het is dus blijkbaar niet normaal gezien jou reactie. Dus het is een probleem.

Ik heb bestanden op mijn PlayBook gezet die ik vervolgens op mijn PlayBook niet kan benaderen. Ik heb alle opties op de PlayBook afgestruind. Ik heb gekeken of alles in de BlackBerry Desktop Software in orde is en dat is het geval. Het enige wat ik momenteel op/in het menu van mijn PlayBook zie is de browser. Ik heb ook al gekeken of ik hem misschien moet resetten en even terug moet naar de fabrieksinstellingen, maar deze optie kan ik nergens vinden.

Wellicht belangrijke informatie:

De OS-versie is 2.0.0.6149
Toepassingen 2
Muziek 0
Video's 1
Afbeeldingen 492
Documenten 0

Zoals ik al zei, de video die ik erop heb gezet en de 492 afbeeldingen kan ik niet vinden op de PlayBook.

[ Voor 8% gewijzigd door madmaxnl op 29-01-2012 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, ik heb gisteren mijn Playbook ontvangen en ben er erg blij mee. Heb al een iPad2 maar heb de Playbook voornamelijk aangeschaft als ereader. Wat me wel erg stoort is dat ik de achttergrondfoto's niet kan verwijderen. Ben al de hele dag op zoek hoe ik deze kan verwijderen maar ik heb tot nu toe niets gevonden.
Weet iemand van jullie hoe ik de achtergrondfoto's (met slotje) kan verwijderen?
Was het al spuugzat dat Apple me dingen oplegt die ik niet wil, hoop dat Blackberry daar makkelijker mee omgaat en ik deze foto's zonder 'root' kan verwijderen.

Lees graag hoe dit moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

madmaxnl schreef op zondag 29 januari 2012 @ 00:44:
Ik vroeg alleen of het normaal was. Ik had het nog helemaal niet over een probleem. Enfin, het is dus blijkbaar niet normaal gezien jou reactie. Dus het is een probleem.

Ik heb bestanden op mijn PlayBook gezet die ik vervolgens op mijn PlayBook niet kan benaderen. Ik heb alle opties op de PlayBook afgestruind. Ik heb gekeken of alles in de BlackBerry Desktop Software in orde is en dat is het geval. Het enige wat ik momenteel op/in het menu van mijn PlayBook zie is de browser. Ik heb ook al gekeken of ik hem misschien moet resetten en even terug moet naar de fabrieksinstellingen, maar deze optie kan ik nergens vinden.

Wellicht belangrijke informatie:

De OS-versie is 2.0.0.6149
Toepassingen 2
Muziek 0
Video's 1
Afbeeldingen 492
Documenten 0

Zoals ik al zei, de video die ik erop heb gezet en de 492 afbeeldingen kan ik niet vinden op de PlayBook.
Kun je hier wat mee?

hardware-lover in "BlackBerry PlayBook - Deel 1"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ik wil vandaag voor of een Playbook 16GB of een Samsung Galaxy Tab 8.9 gaan kijken. Bij de MediaMarkt hebben ze natuurlijk die BTW actie maar volgens mij verkopen ze geen Playbook's.

Zijn er nog andere winkelketens in de omgeving Rotterdam / Den Haag die Playbooks verkopen en vandaag open zijn? Ik moet vandaag 1 van de 2 hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MM Rijswijk, heb ik 'm vandeweek gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
CLB schreef op zondag 29 januari 2012 @ 11:01:
MM Rijswijk, heb ik 'm vandeweek gekocht
Welke versie? En hoeveel moest je ervoor neerleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
64GB voor 299, 00 of 32GB voor 249,00, 16GB heb ik niet gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DakuGosuto
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-10-2024
Vlassie1980 schreef op zondag 29 januari 2012 @ 10:49:
Ik wil vandaag voor of een Playbook 16GB of een Samsung Galaxy Tab 8.9 gaan kijken. Bij de MediaMarkt hebben ze natuurlijk die BTW actie maar volgens mij verkopen ze geen Playbook's.

Zijn er nog andere winkelketens in de omgeving Rotterdam / Den Haag die Playbooks verkopen en vandaag open zijn? Ik moet vandaag 1 van de 2 hebben :P
Toevallig gister 1 zien liggen bij de MM Alexandrium, maar de eigenlijke doos was nergens te bekennen, misschien hebben ze hem nog ergens achter liggen (al ga ik daar niet van uit).

Heb nu sinds deze week ook een PB 64GB, besteld bij Bol.com echt een geweldig apparaat. Heb er nu ook os2 op gezet (7111). Werkt als een zonnetje maar wel een beetje vaag mijn video player wil niet meer werken en mijn browser crasht na het kijken van bv. een youtube filmpje en daarna weer van de browser gebruik te maken is door de pb te resetten iemand anders hier ook last van?

Overigens een beetje gespeeld met tethering enzo geniaal hoe dat met 2 stappen of iets dergelijks is in te stellen voor zowel een bb als een niet bb. Heb zelf een Torch dus de integratie mbt. bridge en dergelijke is fantastisch en super gemakkelijk op te zetten, maar had even gecheckt of ik met een Samsung Galaxy ook kon tetheren en dat werkte gewoon perfect, precies dezelfde wizard en je kunt meteen internetten.

[ Voor 38% gewijzigd door DakuGosuto op 29-01-2012 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchkiller
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-09 16:45
Trouwens; de oude (dump)prijzen zijn weer terug op de Blackberry shop; de 16gb versie is weer 199, de 32 gb versie is 249 en de 64gb versie is 299 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
DakuGosuto schreef op zondag 29 januari 2012 @ 12:16:
[...]

Toevallig gister 1 zien liggen bij de MM Alexandrium, maar de eigenlijke doos was nergens te bekennen, misschien hebben ze hem nog ergens achter liggen (al ga ik daar niet van uit).

Heb nu sinds deze week ook een PB 64GB, besteld bij Bol.com echt een geweldig apparaat. Heb er nu ook os2 op gezet (7111). Werkt als een zonnetje maar wel een beetje vaag mijn video player wil niet meer werken en mijn browser crasht na het kijken van bv. een youtube filmpje en daarna weer van de browser gebruik te maken is door de pb te resetten iemand anders hier ook last van?

Overigens een beetje gespeeld met tethering enzo geniaal hoe dat met 2 stappen of iets dergelijks is in te stellen voor zowel een bb als een niet bb. Heb zelf een Torch dus de integratie mbt. bridge en dergelijke is fantastisch en super gemakkelijk op te zetten, maar had even gecheckt of ik met een Samsung Galaxy ook kon tetheren en dat werkte gewoon perfect, precies dezelfde wizard en je kunt meteen internetten.
Ik heb voor 251 het demo model meegenomen van 64GB, het was de laatste! Bij thuiskomt er gelijk even een doekje overheen gehaald want er zaten natuurlijk allemaal vette vingers op :)

Hij is nu aan het updaten dus we gaan zometeen maar eens even lekker spelen ermee _/-\o_

Ook fijn, wil ik een app installeren dan moet ik het wachtwoord van de Media Markt Alexandrium invoeren, dan toch maar ff een factory reset doen....

[ Voor 5% gewijzigd door Vlassie1980 op 29-01-2012 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Leuke tip waar ik tegenaan liep:
Volume up en down knoppen tegelijk indrukken = printscreen.

Ook leuk, je kunt tijdens filmen gewoon wat anders gaan doen, hij filmt gewoon door. Geldt voor beide camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shizzel026 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 17:11:

Heb dit probleem nu voor de 2e keer. Geen idee waardoor het komt.
Wat rondgesnuffeld in de diverse fora. Het enige wat werkt is een complete clean up.
Heb wel eerst een back up gemaakt, maar was wel een aantal apps kwijt, waaronder appworld.
Alle androids ook weg.
Om een deel weer terug te krijgen (o.a. appworld) de laatste beta opnieuw geinstalleerd.

Ook geprobeerd, maar zonder succes :
BlackBerryID via browser verwijderen en opnieuw aanmaken. Geen succes,
Ook verwijderen en een andere id helpt ook niet.
Het lijkt erop dat het in de software van de playbook zit.

Wie betere tips heeft, ik verneem ze graag !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Gianni Rombios schreef op maandag 30 januari 2012 @ 00:06:
Leuke tip waar ik tegenaan liep:
Volume up en down knoppen tegelijk indrukken = printscreen.
Er waren genoeg mensen die dat in de Media Markt op mijn demo-model hebben gedaan want hij zat bomvol met printscreens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe wordt er gedacht over een apart topic voor applicaties / games voor de Blackberry Playbook / QNX?
Zodat daar ervaringen, prijzen en allerlei geneuzel over apps en games voor de Playbook geplaatst kunnen worden? Wijs elkaar op aanbiedingen, help elkaar met het vinden van de beste applicatie voor dit en dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shizzel026
CLB schreef op maandag 30 januari 2012 @ 15:54:
Hoe wordt er gedacht over een apart topic voor applicaties / games voor de Blackberry Playbook / QNX?
Zodat daar ervaringen, prijzen en allerlei geneuzel over apps en games voor de Playbook geplaatst kunnen worden? Wijs elkaar op aanbiedingen, help elkaar met het vinden van de beste applicatie voor dit en dat...
Daar zat ik een tijdje geleden ook al over na te denken, goed idee ;)
Lijkt mij geen verkeerde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Over aanbiedingen gesproken, Monopoly met 50% korting voor €4,50.

Was het jullie trouwens ook opgevallen dat (bij gebruik van Bridge) in 't geval je telefoon over gaat, dit gewoon op 't Display van je Playbook wordt getoond =O. Maakt het deste spijtiger dan SMSjes niet "Native" op je PB te lezen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Wery much tanks ;) Het 'probleem' is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ljkt mij ook een goed idee! Stiekem wat aanraders:
Nos Teletekst
Scrapbook
Box
Book Reader
TubeMate (Android)
Psychoban en Push Box
Machinarium
Blaq
Cinetrailer (best handig)
Turbo Grannies (lachen)
Cut the rope
Asphalt6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Je kan in de browser ook een pagina toevoegen als bladwijzer. Maar als ik vervolgens de browser sluit en opnieuw start dan werken de meeste preview thumbs niet en staat er gewoon een standaard icoontje bij de meeste pagina's. Iemand die weet hoe je dat op kunt lossen?

En is het ook mogelijk om de volgorde van die thumbs te bepalen, ik heb al geprobeerd te drag en droppen maar dat werkt dus niet en ze blijven dus op volgorde van gemaakte bookmark staan.

[ Voor 26% gewijzigd door Vlassie1980 op 30-01-2012 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gianni Rombios schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 16:09:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Nu heeft dat geloof ik geen blijvend effect. Die ontbrekende thumbs heb ik soms ook. Herstart is af en toe aan te raden. Verder gewoon de thumb aantikken en opnieuw opslaan en je hebt hem weer.

Configuratie - algemeen - demonstratie is toch wel erg fijn multitasken, standaard is task switchen. Vaak wil je het geluid laten doorspelen.

Meter battery guru zag ik dat mijn batterij maar 92% gezond is. Maar ja hij heeft een dik half jaar op de plank gelegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
De batterij van mijn Playbook was gisterenavond 15%, dus ik heb hem 's nachts aan de standaard USB lader gehangen en vanochtend was hij 82%. Dus dat viel me wel een beetje tegen, denk dat ik toch maar even de app Battery Guru ga downen om te checken hoe die batterij ervoor staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:21
Vlassie1980 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 09:33:
De batterij van mijn Playbook was gisterenavond 15%, dus ik heb hem 's nachts aan de standaard USB lader gehangen en vanochtend was hij 82%. Dus dat viel me wel een beetje tegen, denk dat ik toch maar even de app Battery Guru ga downen om te checken hoe die batterij ervoor staat.
Welk lader gebruik je? De bijgeleverde of een "standaard" Blackberry telefoon lader? De standaard lader duurt namelijk veel langer (4x minder vermogen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Afbeeldingslocatie: http://www.kloegcom.nl/bibliotheek/Blackberry/Laders/Blackberry_ASY-18080-006_Micro_USB_Oplader_Lader_220V.jpg
Ik gebruik deze, die dus ook in de verpakking zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Vlassie1980 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 20:35:
Je kan in de browser ook een pagina toevoegen als bladwijzer. Maar als ik vervolgens de browser sluit en opnieuw start dan werken de meeste preview thumbs niet en staat er gewoon een standaard icoontje bij de meeste pagina's. Iemand die weet hoe je dat op kunt lossen?
Ik heb nog een andere irritatiefactor. Als je Inzoomt op de te Bookmarken pagina dan is dat ook het "Icoontje" wat je te zien krijgt in je Bookmarks, als je vervolgens de Pagina 1x inlaad (al dan niet via de Bookmark geloof ik), dan laat ie de huidige "Landingspagina" van die Bookmark zien.
Vlassie1980 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 10:01:
[afbeelding]
Ik gebruik deze, die dus ook in de verpakking zat...
Heb jij echt die =O? Die van mij heeft heel Duidelijk een Gele MicroUSB Plug =O.

[ Voor 23% gewijzigd door JunkieXP op 31-01-2012 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
JunkieXP schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 10:02:
Heb jij echt die =O? Die van mij heeft heel Duidelijk een Gele MicroUSB Plug =O.
Geel? Das handig als je hem kwijt bent in het donker 8)
Zat die standaard in de verpakking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Laatst online: 26-06 17:55
mijn micro usb plug is ook geel:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Jammer, ik had ook graag een gele USB kabel gehad :)

Maar... Is het normaal dat hij er zo lang over doet om op te laden met die lader? En hoe lang doen jullie gemiddeld op 1 lading met je Playbook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yes, want die lader is niet bijster krachtig :)

@ Vlassie1980: Zat die oplader van jou in zo'n doosje, of kreeg je 'm er los bij (omdat je demomodel hebt):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oMOl6VcF6wuvVTwT9RtxoVDN/full.jpg

[ Voor 67% gewijzigd door CLB op 31-01-2012 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ja, hij zat inderdaad in dat doosje. De verpakking lag achter en was verder volledig compleet.

Bedenk me opeens dat hij natuurlijk al die weken / maanden daar heeft gelegen met een kabel erin dus ik hoop niet dat de batterij brak is. Maar dat moet ik vnv maar ff checken met Battery Guru.
http://appworld.blackberry.com/webstore/content/51274

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb 'm nog nooit opengemaakt, laad wel op via USB aan m'n laptop, maar bij de MM lag een gele kabel..
Iemand deze docking via amazon.de besteld, er staat namelijk 'EU-version' bij dus hoop op Nederlandse stopcontact layout qua pinnen, maar op de foto staat weer de drie pins layout (waarschijnlijk stockphoto) maar just
to be shure... Voor 30,00 lijkt me dat een mooi ding ipv 60,00 bij PDAshop ofzo. Maar NL stopcontact ja / nee?

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/718uCgJGg-L._AA1500_.jpg

EDIT: Je kan verschillende layouts kiezen, EU, UK, AR, CN en SK, dus EU zal wel goed zijn dunkt me?

[ Voor 7% gewijzigd door CLB op 31-01-2012 12:39 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 25 Laatste

Let op:
Dit topic is ALLEEN bedoeld voor het bespreken van de tablet zelf.