Ik verbaas me ook, als ik de fragmenten autolijstjes zie, dat er vooral van de oosterse merken zoveel van dezelfde auto's inzitten die vrijwel hetzelfde zijn. Andere livery erop en de marketing afdeling kan zeggen dat er nog meer auto's inzitten.
Als je naar de
verkoopcijfers kijkt van de GT reeks dan is Europa de grootste afzetmarkt (GT4: EU - 6,6mln, VS - 3mln, JP - 1,2mln, rest van Asië - 170k. Erg vreemd ook dat er dan niet veel meer Europese auto's inzitten. Wel een 190E 2.3 maar niet de originele M3, wel een A160 maar geen enkele Black Edition? Opel en Vauxhall met vrijwel dezelfde modellen, maar geen FXX of Reventon. Geen enkele Porsche, Koenigsegg of zelfs maar een Saab. Sommige keuzes zullen we wel nooit begrijpen
Hopelijk wordt dat tegen de tijd dat GT6 komt de variatie een beetje rechtgetrokken. Uit historisch perspectief kan Kaz gewoon niet anders, of was elke Civic, RX-7 of GT3000 variant zo baanbrekend

Ik bedoel: als ze de enige bestaande Miura concept op de wereld weten te vinden en high-res in een game opnemen, dan zou je denken dat je met doorgewinterde autoliefhebbers te maken hebt. Ik hoop bij het volgende deel dan ook veel meer auto's te zien die historisch belangrijk zijn geweest. Laat ze bij Jay Leno in de buurt GT6 ontwikkelen

Of laat de fans hun eigen wish-list samenstellen
Ik ga hem halen en ik hoop vooral dat het realistische rijden en de snelheidsbelevenis in orde zijn, ze promoten het tenslotte als "real driving simulator". Ik heb nog geen ervaring met de GT-reeks en ken eigenlijk alleen GTR2 als "benchmark". Ik vond GT5P daarom erg tegenvallen. Verder zie ik het allemaal wel, ik sta in ieder geval de 24e in de winkel en ik denk ik wat overtollige dagen ga opnemen