Dat is - vrees ik - wishfull thinking;Minneyar schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:42:
Ik ben geen developer, maar zoals ik dit lees:
[...]
Geld dit alleen voor WP8 apps en niet voor W10m, ik kan mij vergissen natuurlijk.
Google spreekt al jaar en dag van WP en heeft het nooit over WM.
De WP-versie van de ad-SDK is gelijk aan die van WM, dus het lijkt me stug dat ze plots 100% kappen met alle support voor WP en binnen nu en één maand op de proppen komen met een totale re-design van de SDK voor WM.
Natuurlijk ziet iedereen ads liever gaan dan komen, maar in de praktijk van alle dag is een ad wel de meest effectieve manier om nog iets aan je (hobby-) app te verdienen.
Nu je dus enkel nog gratis apps kan maken voor het platform, vrees ik dat de weinige developers die er nog zijn wel 2x zullen nadenken om WM / WP te gaan supporten.
Tel daarbij op dat alle apps die geen accurate age-certificate hebben (en dat is 90% van alle apps in de store) op dezelfde datum worden verwijderd, en er blijft weinig over... zelfs LinkedIn (eigendom van MS!) is al 3 jaar niet geupdate en moet dus verwijderd worden (als ze consequent zijn).
Van de +/- 30 apps die ik zelf heb, verdwijnen er 25; ik ga ze niet meer updaten nu er geen ad-model mogelijk is...
Voor de helderheid; De WP admob-SDK wordt teruggetrokken en er is géén WM admob-SDK momenteel. Dus je kan de WP admob-SDK ook niet inzetten voor WM; die is immers deprecated.
Het is mij ook niet 100% helder was ze nu bedoelen, maar hoe dan ook trekt Google het enige item (advertenties...) dat ze ooit hebben ontwikkeld voor WP / WM nu vrolijk terug.
[ Voor 11% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 02-09-2016 13:51 ]