Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Testing, one, two ...
Woah, niet alleen die. Ik krijg er nu een stuk of 17. Lijkt wel alsof MS een paar apps heeft gehercompileerd ofzo.hardware-lover schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 13:23:
Update van WhatsApp, nieuwe versie met Turbo. Ongekend snel op Windows Mobiel. Ik sta er van te kijken.
Ik weet niet precies over welke apps je het nu hebt, maar direct na het installeren van de AU stonden er flink wat updates klaar om geïnstalleerd te worden. Zie je er wat bekends tussen staan?Caelorum schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:37:
[...]
Woah, niet alleen die. Ik krijg er nu een stuk of 17. Lijkt wel alsof MS een paar apps heeft gehercompileerd ofzo.

Testing, one, two ...
Die had ik uiteraard allemaal al gedownload. Ik was gisteravond nog helemaal up to date. Daarom viel het ook op.hardware-lover schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:54:
[...]
Ik weet niet precies over welke apps je het nu hebt, maar direct na het installeren van de AU stonden er flink wat updates klaar om geïnstalleerd te worden. Zie je er wat bekends tussen staan?
[afbeelding]
Maar ik zie dat die wel aangaf dat er updates klaar stonden en dat hij ze aan het installeren was, maar in de "recent activity" staan ze nog op last updated yesterday. Klein bugje in de Store dus
Je bent niet toevallig met je tekstgrootte aan het spelen geweest?Caelorum schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 15:23:
[...]
Die had ik uiteraard allemaal al gedownload. Ik was gisteravond nog helemaal up to date. Daarom viel het ook op.
Maar ik zie dat die wel aangaf dat er updates klaar stonden en dat hij ze aan het installeren was, maar in de "recent activity" staan ze nog op last updated yesterday. Klein bugje in de Store dus
Testing, one, two ...
Ah, triggered dat dit gedrag? Ja, moest wel, want anders heb ik geen instellingen in de agenda ^^ (die worden niet getoond op ene 950XL met tekstgrootte op zijn kleinst)hardware-lover schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 15:31:
[...] Je bent niet toevallig met je tekstgrootte aan het spelen geweest?
Testing, one, two ...
Ben vooral blij dat de bel knop nu boven aan staathardware-lover schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 13:23:
Update van WhatsApp, nieuwe versie met Turbo. Ongekend snel op Windows Mobiel. Ik sta er van te kijken.
Slechte vertaling van Preview. De nieuw UWP versie van Skype zit in Preview/Beta fase. Zodra dat klaar is wordt het met een update weer gewoon Skype.fjjl schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 21:50:
Wellicht is het mij ontgaan, maar ik had altijd Skype, gewoon "Skype". Nu zag ik toevallig dat het geupdate was en hernoemd is naar Skype-voorbeeld. Waarvoor die toevoeging -voorbeeld?
[ Voor 11% gewijzigd door FreshM op 18-08-2016 23:47 ]
Die leeftijd bij apps, zou dat op de page van een app in de store moeten staan? Ik zie bij de rabo app namelijk ook niets over een leeftijd.
crap...net gedownload op mijn 950xl, app crashed direct bij opstarten, terug naar home.FreshM schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 23:32:
De officiële Facebook-app van Facebook inc. is er nu. Te downloaden uit de Store voor mobiel en pc, want UWP. Vergeet je privacy-instellingen niet te checken voordat je de app opstart. Veel plezier! https://www.microsoft.com/nl-nl/store/p/app/9wzdncrfj2wl
Nu bedenk ik mij dat dat ook met een andere app gebeurd die ik na de AU update heb geinstalleerd.
En ik krijg een error bij installeren van de laatste whatsapp client....ik zie die op internet meer voorbij komen...
zucht...ik hoop niet dat dit weer een hard reset gaat betekenen...
Crashed direct na opstarten van de app? Ben bang dat er dan toch wat mis is ergens. Uit nieuwsgierigheid Facebook geïnstalleerd en opgestart, maar verder dan aanmelden ga ik niet, wilde enkel controleren of ik dat probleem ook zou hebben, en dat lijkt niet het geval te zijn. Ook niet met de laatste (niet Beta) versie van Whatsapp hoor.andrik1 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 09:52:
[...]
crap...net gedownload op mijn 950xl, app crashed direct bij opstarten, terug naar home.
Nu bedenk ik mij dat dat ook met een andere app gebeurd die ik na de AU heb geinstalleerd.
En ik krijg een error bij installeren van de laatste whatsapp client....ik zie die op internet meer voorbij komen...
zucht...ik hoop niet dat dit weer een hard reset gaat betekenen...
"weer een hard reset"? Hoe vaak heb je deze al moeten doen dan?
Testing, one, two ...
Ik heb sinds het begin (november vorig jaar) 2 x eerder een hard reset moeten doen. Zeker in het begin was het een ellende om alles weer te restoren naar hoe het was...kijk ik niet echt naar uit. Maar goed.. Ik kijk het nog paar dagen aan, als de boel dan nog steeds crashed, dan weet ik wat me te doen staat.hardware-lover schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 14:05:
[...]
"weer een hard reset"? Hoe vaak heb je deze al moeten doen dan?
Ik ben 2 dagen bezig geweest. 3 keer terug naar WP8.1 om vervolgens op .67 te komen. Ik moet zeggen: als je de tijd er voor (over) hebt vind ik het een uitstekend leerproces. En ach, je legt de telefoon ergens neer en de installatie gaat verder vanzelf.andrik1 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 14:18:
[...]
Ik heb sinds het begin (november vorig jaar) 2 x eerder een hard reset moeten doen. Zeker in het begin was het een ellende om alles weer te restoren naar hoe het was...kijk ik niet echt naar uit. Maar goed.. Ik kijk het nog paar dagen aan, als de boel dan nog steeds crashed, dan weet ik wat me te doen staat.
Inrichten van mijn telefoon kan ik nu bijna blind doen, half uurtje werk. Houdt je scherp, ook qua wachtwoorden en instellingen in zowel de telefoon als apps.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Hier kan je ook SMB shares inzetten.
Dit werkt ook perfect bij mij.
Enkel wil ik nu een andere map toevoegen met als enige verschil dat deze map een spatie heeft. En dat krijg ik dus niet aan de praat. Hij herkent de map/share niet.
Enige idee hoe ik dit kan oplossen? heb alles vanalles geprobeerd : quotes, dubbele quotes, <>, de map zelf tussen quotes, de hele locatie tussen quotes, %20, ... NIKS werkt.
HELP?
\\ip.adres\map naam\
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)
https://www.flickr.com/people/137281057@N05/
stevens20 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:15:
De laatste Whatsapp update is wel een hele mooie. Niet meer het selecteren onder het toetsenbord en bellen vanuit een gesprek. Prima zo.
Ondanks dat het toch een WP8.1 UI is, wordt het wel steeds leuker inderdaad. En ik heb wel iets met geleidelijk updates uitbrengen. Elke keer een stapje extra vooruit.
Ik zie ook liever geen hamburger menu.GerCor schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:37:
[...]
![]()
Ondanks dat het toch een WP8.1 UI is, wordt het wel steeds leuker inderdaad. En ik heb wel iets met geleidelijk updates uitbrengen. Elke keer een stapje extra vooruit.
Ik vind een hamburgermenu prima.
Te vettig?mister9 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:16:
Wat is toch het probleem van iedereen met een hamburger-menu?
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)
Locatie. Waar voorheen het merendeel van de acties binnen duimbereik zat met de app bar of door een simpele swipe, wordt het hamburger menu vaak links bovenin gezet. Een flinke duimstretch op 5"+ telefoons voor een doorsnee hand. En dan ook de inconsistentie... In Groove Music is dat menu met een swipe te openen, in andere MS apps die daar net zoveel baat bij hebben niet.mister9 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:16:
Het hamburgermenu zit vaak linksboven, en dat is net de plek waar je met je duim lastig bij kan, zeker met de grote schermen van tegenwoordig. Ook zie je niet in één oogopslag wat er onder het menu zit.mister9 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:16:
Daarom was het menu van Windows Phone (a.k.a app bar) ook zo goed. Deze zat onderaan, waardoor je er eenvoudig bij kan met je duim. Tevens kan je d.m.v. icoontjes snel de meest gebruikte acties laten zien, en zelfs gebruiken zonder het menu ook maar te openen. Voor de minder vaak gebruikte opties kun je eenvoudig het menu openen, en kun je er met je duim eenvoudig bij omdat alles vanaf de onderkant van het scherm gaat.
Ik heb op internet hele lijsten van minpunten voor het hamburger menu gezien. Het zou slechte conversie opleveren, veel mensen weten niet wat het doet (hoewel het tegenwoordig steeds meer gebruikt en dus herkenbaarder is), etc.
Maar voor mij is het grootste probleem dat je die knop simpelweg lastig bij kan met je duim.
edit: Propane was me voor
Inmiddels is die app er eindelijk!b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 17:35:
Ik weet dat ik niet drie keer onder elkaar mag reageren, maar wat ik ook tekenend vind...
...dat Microsoft haar eigen Developers App uit de store heeft gehaald en je als developer dus geen app op je eigen telefoon op je eigen OS hebt om je eigen app te monitoren; wie verzint dat?
Ze beloofden toen dat er "soon" een nieuwe app zou komen met betere / meer features, maar dat is twee jaar geleden.
Er is wel een Dev Center Essentials app gekomen (third party, Nederlands) maar die werkt niet altijd goed / zeer traag / laatste tijd helemaal niet meer.
Dus ik kan niet eens support bieden via een app, als ik dat al zou willen...
Ik weet niet zeker of dit iets unieks is van de higher-end toestellen, maar als ik de Windows-toets even inhoud op mijn Lumia 950 kan ik het apparaat met 1 hand bedienen. Deze modus is niet heel handig voor langdurig gebruik, maar even snel op een hamburger duwen is het perfect voor.
Ik zou zeggen, probeer het eens.
Die ken ik inderdaad, werkt ook op mijn 950, en ik dacht ook op mijn oudere 1020 met w10 insider (weet niet of het bij 8.1 ook al werkte).terrordrone_nl schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 15:13:
[...]
Ik weet niet zeker of dit iets unieks is van de higher-end toestellen, maar als ik de Windows-toets even inhoud op mijn Lumia 950 kan ik het apparaat met 1 hand bedienen. Deze modus is niet heel handig voor langdurig gebruik, maar even snel op een hamburger duwen is het perfect voor.
Ik zou zeggen, probeer het eens.
Maar zoals Propane al aangeeft, het vergt weer een extra handeling enkel om bij een knopje te kunnen, welke met de app-bar niet nodig was.
Ja, is nog steeds mogelijk, echter... De meeste ontwikkelaars incl. Microsoft doen de moeite niet om het in te vullen en dus zie je het niet, *of* ze laten de oude changelog staan á la Facebook.Sh0ckTr00per schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:28:
Kan ik in de store bij apps nog zien wat de laatste update is geweest, en wat de wijzigingen van die update waren? Ik meen me te herinneren dat daar vroeger een apart blokje tekst voor was. Zie nu wel informatie over systeemvereisten en machtigingen maar niet meer wat er nieuw is.
Ze vullen het soms in op de Store, maar meestal hebben de meeste apps een popup (Groove bijv.) of menuoptie (vaak in third party) in hun app ingebouwd waar je het terug kan zien. De Store is nog een beetje een zooitje helaasSh0ckTr00per schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:28:
Kan ik in de store bij apps nog zien wat de laatste update is geweest, en wat de wijzigingen van die update waren? Ik meen me te herinneren dat daar vroeger een apart blokje tekst voor was. Zie nu wel informatie over systeemvereisten en machtigingen maar niet meer wat er nieuw is.
7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"
Geworden bedoel je. Ten tijde van WP7(.5) en WP8.0 vulde iedereen het netjes bij de app in de store in. Toen is Microsoft er op een gegeven moment mee gestopt bij hun eigen apps en is iedereen er daar maar in mee gegaan. Vervolgens heeft MS een in-app changelog gemaakt bij *sommige* apps en nu doet iedereen dat weer. Als MS nou eens gewoon zelf alles netjes in de Store zou invullen he.. Bedoel, als Microsoft het niet doet, waarom zou een andere ontwikkelaar dan wel die moeite moeten doen? Hetzelfde geld voor hun eigen design guidelines. Granted, het zijn richtlijnen, maar Microsoft wijkt er tegenwoordig zo vaak zo veel van af dat ze die dingen net zo goed door de WC kunnen spoelen.blmp schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 15:44:
[...]
De Store is nog een beetje een zooitje helaas.
Dat zou ik niet weten, zit pas sinds het eind WP8.1/begin W10M tijdperk op het platform.Caelorum schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 16:11:
[...]
Geworden bedoel je. Ten tijde van WP7(.5) en WP8.0 vulde iedereen het netjes bij de app in de store in.
Dat lijkt toch wel een Microsoft euvel te zijn. Het is nooit echt precies duidelijk hebben wat ze willen, wat ze verwachten en welke resultaten ze willen zien.Toen is Microsoft er op een gegeven moment mee gestopt bij hun eigen apps en is iedereen er daar maar in mee gegaan. Vervolgens heeft MS een in-app changelog gemaakt bij *sommige* apps en nu doet iedereen dat weer. Als MS nou eens gewoon zelf alles netjes in de Store zou invullen he.. Bedoel, als Microsoft het niet doet, waarom zou een andere ontwikkelaar dan wel die moeite moeten doen? Hetzelfde geld voor hun eigen design guidelines. Granted, het zijn richtlijnen, maar Microsoft wijkt er tegenwoordig zo vaak zo veel van af dat ze die dingen net zo goed door de WC kunnen spoelen.
Edit: volgens mij is er bij Kaarten een kompas pijltje toegevoegd aan de actuele positie (ronde cursor)? Was dat voorheen ook al zo?
[ Voor 42% gewijzigd door hardware-lover op 23-08-2016 12:42 ]
Testing, one, two ...
Ik gebruikte Cyclers maar deze neemt de rit niet meer goed op. (ook nog nooit een update van gehad). Nu gebruik ik soms runkeeper (goede fix) maar dan moet ik handmatig gaan exporteren / importeren.
Zijn er nog goede alternatieven?
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Op de lumia 925 werkte dit in alle talen als je enkel routebegeleiding nam
Probeer eens: taal Engels (Verenigde Staten) te installeren. Als je toestel op Engels staat dan Maps starten en kijken of stembegeleiding het dan wel doet. Werkt het, dan weer op Nederlands zetten.dafz0r schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 12:29:
Is er iemand die Waze gebruikt op W10 mobile? Sinds mijn overstap naar een lumia 950 heb ik geen voice navigation meer.
Werkt het niet, dan zorgen dat Cortana op je telefoon aanwezig is. Dan weer Maps starten en kijken of stembegeleiding (Cortana) het doet. Werkt het, dan je toestel weer op Nederlands zetten.
[ Voor 34% gewijzigd door hherrie op 24-08-2016 15:15 ]
Ja, ik kan wel lezen hoor. En mijn tips hebben betrekking op Kaarten/Maps. Ik heb geen Waze.hherrie schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 15:14:
dafz0r had het over Waze, niet over Kaarten/Maps... Maar misschien zijn je tips daarvoor ook bruikbaar!
Waarom dan tips geven over Maps als er specifiek naar Waze werd gevraagd en je hebt dat gelezen?GerCor schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 15:21:
[...]
Ja, ik kan wel lezen hoor. En mijn tips hebben betrekking op Kaarten/Maps. Ik heb geen Waze.
Ik dacht dat Waze niet meer ondersteund werd en er ook geen gesproken navigatie is.dafz0r schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 12:29:
Is er iemand die Waze gebruikt op W10 mobile? Sinds mijn overstap naar een lumia 950 heb ik geen voice navigation meer.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Vóór mijn algehele reset van mijn 950 had ik Waze er op staan (naast vrijwel alles wat maar aan navigatie gerelateerd was), en de stem begeleiding werkte daarbij, in het Nederlands. Wordt inderdaad niet meer actief ondersteund op Windows mobiel, maar bij een nieuwe installatie kunnen nog steeds kaarten en stemmen worden binnengehaald.Universal Creations schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 17:33:
[...]
Ik dacht dat Waze niet meer ondersteund werd en er ook geen gesproken navigatie is.
Testing, one, two ...
Edit: en vandaag komt daar, had ik eigenlijk al verwacht, OneNote bij.
[ Voor 23% gewijzigd door GerCor op 25-08-2016 06:59 ]
[ Voor 3% gewijzigd door janchtw op 25-08-2016 09:37 ]
Heeel handig. Dank!janchtw schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 08:49:
Steve Litchfield heeft op zijn website een overzicht geplaatst van, in zijn ogen en die van de AAWP community, apps in de store die de moeite waard zijn. Ze zijn gecatagoriseerd naar toepassingsgebied. Ook heeft hij aangegeven welke er UWP zijn. Misschien handig om snel even te checken of er iets nuttigs bij zit.
Voor de update naar WM10 op de 930 gebruikte ik MyMediaHub, maar nu kan ik er geen video meer mee afspelen.
Ik ben al aan het zoeken geweest, maar kan er heel weinig over vinden. De meeste apps zijn netwerk detectie en speedtesters.
Plex?Rob-T6 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:56:
Heeft iemand een goede app voor het kijken van films op je telefoon vanaf je thuisnetwerk / Nas?
Voor de update naar WM10 op de 930 gebruikte ik MyMediaHub, maar nu kan ik er geen video meer mee afspelen.
Ik ben al aan het zoeken geweest, maar kan er heel weinig over vinden. De meeste apps zijn netwerk detectie en speedtesters.
dus uninstallen en terug installen? Of raad je nu een hard reset aan?hardware-lover schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 18:46:
[...]
Vóór mijn algehele reset van mijn 950 had ik Waze er op staan (naast vrijwel alles wat maar aan navigatie gerelateerd was), en de stem begeleiding werkte daarbij, in het Nederlands. Wordt inderdaad niet meer actief ondersteund op Windows mobiel, maar bij een nieuwe installatie kunnen nog steeds kaarten en stemmen worden binnengehaald.
Bij mij heeft het nooit gewerkt op mijn 950 (en ik heb hem nog maar 3 weken)
Ik heb al een groep aangemaakt - was even zoeken -, nu nog even uitvinden hoe ik een profielfoto aan de groep toevoeg.
[ Voor 39% gewijzigd door GerCor op 25-08-2016 15:52 ]
Heb hem even speciaal voor dit probleem maar weer geïnstalleerd.dafz0r schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:41:
[...]
dus uninstallen en terug installen? Of raad je nu een hard reset aan?
Bij mij heeft het nooit gewerkt op mijn 950 (en ik heb hem nog maar 3 weken)
Heb je het geluid onder de instellingen ook op > Alleen routebeschrijving (met thema) < staan?
Bij een (erg korte) test hier lijkt de NL stem > inclusief straatnamen < (TTS) het niet te doen, de andere NL stemmen echter wel.
Ik ben de laatste om iemand naar een harde reset toe te praten, zou niet nodig hoeven zijn.
Er is overigens wel iets vreemds aan de hand met de installatie van Waze. Na installatie komt deze niet onder > downloads en updates < te staan in de Windows app store? De ander nieuw geïnstalleerde apps allemaal wel? Vreemde zaak.
Testing, one, two ...
Hier ook.hardware-lover schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 16:22:
[...]
Heb hem even speciaal voor dit probleem maar weer geïnstalleerd.
Heb je het geluid onder de instellingen ook op > Alleen routebeschrijving (met thema) < staan?
Bij een (erg korte) test hier lijkt de NL stem > inclusief straatnamen < (TTS) het niet te doen, de andere NL stemmen echter wel.
Ik ben de laatste om iemand naar een harde reset toe te praten, zou niet nodig hoeven zijn.
Er is overigens wel iets vreemds aan de hand met de installatie van Waze. Na installatie komt deze niet onder > downloads en updates < te staan in de Windows app store? De ander nieuw geïnstalleerde apps allemaal wel? Vreemde zaak.
Staat Waze in het nederlands (NL)? En welke stem (Jaap of Gijs)?
Alles op NL op mijn toestel, ik heb beiden maar binnengehaald, staat nu op Jaap zie ik.dafz0r schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 16:28:
[...]
Hier ook.
Staat Waze in het nederlands (NL)? En welke stem (Jaap of Gijs)?
Testing, one, two ...
Als ik de app Foto's opstart zie ik mijn foto's, waarna de app afsluit. Herstarten en soft reset helpt niet.
Iemand die dit herkent? Is ook als je de foto's via een andere app probeert te benaderen.
Externe opslag in gebruik op het toestel en ingesteld dat de foto's standaard daarop worden opgeslagen? Mogelijk corrupt, dus misschien even buiten het toestel testen?Paulus73 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 18:24:
Ik kan mijn foto's niet meer bekijken op mijn Lumia 735. Heb de laatste reguliere windows 10 versie.
Als ik de app Foto's opstart zie ik mijn foto's, waarna de app afsluit. Herstarten en soft reset helpt niet.
Iemand die dit herkent? Is ook als je de foto's via een andere app probeert te benaderen.
Testing, one, two ...
Heb net via een kabel de SD-kaart op mijn telefoon gewoon kunnen benaderen en de foto's kunnen downloaden naar mijn laptop. Ook dan reageert mijn foto-app niet goed. Ook de SD-kaart verwijderd en opnieuw geplaatst. Maar ook dat mocht niet baten.hardware-lover schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 18:34:
[...]
Externe opslag in gebruik op het toestel en ingesteld dat de foto's standaard daarop worden opgeslagen? Mogelijk corrupt, dus misschien even buiten het toestel testen?
Heb geen adapter bij me op vakantie. Zal het thuis proberen. Wellicht lost e.e.a. zich spontaan op. Gebeurt ook wel eens....
[ Voor 31% gewijzigd door Paulus73 op 25-08-2016 20:41 . Reden: Iets nieuws geprobeerd. ]
VLCRob-T6 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:56:
Heeft iemand een goede app voor het kijken van films op je telefoon vanaf je thuisnetwerk / Nas?
Even mezelf quotenGlacier schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 07:26:
Wat me de laatste dagen opviel, is dat er tegenwoordig een officiele instagram app is, maar die app nergens te vinden is op hun site, terwijl de android en ios apps prominent in beeld staan..waar zou ik dat het beste kunnen melden? Instagram lijkt niet echt een contact mogelijkheid te hebben..
Die leeftijd bij apps, zou dat op de page van een app in de store moeten staan? Ik zie bij de rabo app namelijk ook niets over een leeftijd.
Dat staat bij de app in de store. Misschien iets beter kijken.Glacier schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 07:44:
[...]
Even mezelf quotenIemand enig idee? Ik zie nergens een leeftijd..
Ik heb een shared calendar gemaakt in Office365. Die op een of andere manier toegevoegd in Windows 10 Mobile calendar app. Die via Offce365 verwijderd maar hij blijft maar zichtbaar op mijn mobiele device.
Ik heb wel weer een andere gemaakt maar die krijg ik weer met geen mogelijkheid zichtbaar.
Accounts al allemaal verwijderd gehad en opnieuw toegevoegd maar mocht allemaal niet baten. Sowieso begreep ik dat shared calendars ook niet konden onder Android of IOS dus misschien een gezamelijke agenda maar helemaal opgeven (lijkt me niet dat dat iets heel bijzonders is maar buiten binnen gmail of apps die specifiek die dienst aanbieden ben ik nog niet echt iets eenvoudigs tegen gekomen).
Helaas werken zowel Plex als VLC niet als bedoeld. Tenminste niet zoals ik zoek. Ik ben opzoek naar een app waarmee ik het netwerk kan benaderen ala de verkenner. Dit kan met MyMediaHub, maar ik kan er nu niets meer mee afspelen.
Bij Plex moet je chat een Plex server hebben, en VLC kan ik niet vinden.
VLC remote doet wellicht wat jij wilt. Ik kan er mijn shares in Windows/NAS op benaderen, en vervolgens afspelen op de telefoon of op de pc.Rob-T6 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 22:23:
[...]
Helaas werken zowel Plex als VLC niet als bedoeld. Tenminste niet zoals ik zoek. Ik ben opzoek naar een app waarmee ik het netwerk kan benaderen ala de verkenner. Dit kan met MyMediaHub, maar ik kan er nu niets meer mee afspelen.best lastig, j zou toch denken dat het te vinden moet zijn.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
(ff een beetje promoten
Met vlc remote kun je de vlc op je PC mee bedienen, maar niet afspelen op je telefoon.wcduck schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 23:12:
[...]
VLC remote doet wellicht wat jij wilt. Ik kan er mijn shares in Windows/NAS op benaderen, en vervolgens afspelen op de telefoon of op de pc.
Als ik in VLC in de browse tab zit, zie ik onder network mijn Nas, en alle netwerk shares (samba).Rob-T6 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 22:23:
[...]
Helaas werken zowel Plex als VLC niet als bedoeld. Tenminste niet zoals ik zoek. Ik ben opzoek naar een app waarmee ik het netwerk kan benaderen ala de verkenner. Dit kan met MyMediaHub, maar ik kan er nu niets meer mee afspelen.best lastig, j zou toch denken dat het te vinden moet zijn.
Je kunt daar gewoon de files/films opzoeken en afspelen.
Lijkt me precies wat je zoekt.
Wel heel even de tijd geven de netwerk shares te vinden.
VLC staat gewoon in de Store (van Videolan).

[ Voor 19% gewijzigd door stroom op 31-08-2016 22:16 ]
Zou mij niet verbazen dat Lumia steps niet fatsoenlijk werkt omdat die app EOL is, volgensmij zit dat nu allemaal in Microsoft Health. Agenda en Outlook Mail tiles zijn vaker een beetje de weg kwijt; lijkt een langdurig euvel.St00mwals schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 21:30:
...
Nu gaat bijna alles goed, alleen nu werken de live tiles van mijn agenda, store en Lumia Steps en krijg ik het niet meer voor elkaar om Flits Meister op te laten starten als ik connectie maak met mijn carkit, is deze optie weg?
En dat flitsmeister openen probleem lijkt mij iets van de Gadget app, ook hier zijn al langer problemen mee sinds de Anniversary Update. Dus voor zo'n beetje alles is het wachten tot het beter wordt
Flitsmeister heeft zijn ondersteuning voor Windows Mobile gestaakt. http://support.flitsmeist...-windows-phone-niet-meer-St00mwals schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 21:30:
Nu gaat bijna alles goed, alleen nu werken de live tiles van mijn agenda, store en Lumia Steps en krijg ik het niet meer voor elkaar om Flits Meister op te laten starten als ik connectie maak met mijn carkit, is deze optie weg?
THX!!blmp schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 22:40:
[...]
Zou mij niet verbazen dat Lumia steps niet fatsoenlijk werkt omdat die app EOL is, volgensmij zit dat nu allemaal in Microsoft Health. Agenda en Outlook Mail tiles zijn vaker een beetje de weg kwijt; lijkt een langdurig euvel.
En dat flitsmeister openen probleem lijkt mij iets van de Gadget app, ook hier zijn al langer problemen mee sinds de Anniversary Update. Dus voor zo'n beetje alles is het wachten tot het beter wordt.
Ga ik de Health app maar eens proberen.
Gelukkig werken de agenda notificaties en de meldingen op mijn lockscreen wel
Alleen speelt hij geen Dvd's en blurays afstroom schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 21:57:
[...]
Als ik in VLC in de browse tab zit, zie ik onder network mijn Nas, en alle netwerk shares (samba).
Je kunt daar gewoon de files/films opzoeken en afspelen.
Lijkt me precies wat je zoekt.
Wel heel even de tijd geven de netwerk shares te vinden.
VLC staat gewoon in de Store (van Videolan).
[afbeelding] [afbeelding]
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
FreshM schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 23:24:
[...]
Flitsmeister heeft zijn ondersteuning voor Windows Mobile gestaakt. http://support.flitsmeist...-windows-phone-niet-meer-
Tja, je voortaan maar aan de snelheid houden dan.
"What do you get if you multiply six by nine..."
Ziet er goed uit. Maar Flismeister deed ook briljant aan File-melding? Dat ga ik ook wel missen.PeaceNlove schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:08:
Nee hoor, gewoon doorplanken: https://www.microsoft.com...ice-flitsnav/9wzdncrdd24p
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
iddPunkrocker schreef op donderdag 01 september 2016 @ 11:56:
[...]
Tja, je voortaan maar aan de snelheid houden dan.
Pagina werkt niet ?PeaceNlove schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:08:
Nee hoor, gewoon doorplanken: https://www.microsoft.com...ice-flitsnav/9wzdncrdd24p
We are sorry, the page you requested cannot be found.
The URL may be misspelled or the page you're looking for is no longer available.
See search results below
[ Voor 24% gewijzigd door Isane op 01-09-2016 13:02 ]
Op mijn iPad welIsane schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:02:
[...]
Pagina werkt niet ?
We are sorry, the page you requested cannot be found.
The URL may be misspelled or the page you're looking for is no longer available.
See search results below
Op Nederlands, want ik ben een Nederlander. En ja, Engels zou een oorzaak kunnen zijn dat je telefoon instabieler wordt/is omdat Cortana e.d. dan wel beschikbaar is. Let wel, zou kunnen zijn.mister9 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 22:08:
Hebben jullie julllie w10m systeem in NL ingesteld of Engels? En waarom?
Zou het beide even stabiel moeten zijn?
Even zijstraatje:
Op Mobile worden de updates aangeboden en kun je er niet onderuit. Op PC krijg je (ik dan op 2 laptops en 1 desktop op kantoor) de AU niet aangeboden en moet ik die handmatig installeren door Windows-upgrade assistent te gebruiken.
En dat gedaan om van die desktop Skype met veel te veel reclame af te komen en Skype-voorbeeld (zonder advertenties) te kunnen installeren. BETER......
[ Voor 12% gewijzigd door GerCor op 01-09-2016 13:19 ]
Vast. Het is in ieder geval een app. En een hele mooie app.Caelorum schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:20:
"Skype-voorbeeld" is dat weer zo'n typische Microsoft vertaling van "Skype-preview"?
Maakt ook niet uit want is een goede vertaling. Wat ook mag:: afdrukvoorbeeld of voorbeeldweergave. Dus ja, voorbeeld .... niks mis mee.
[ Voor 21% gewijzigd door GerCor op 01-09-2016 13:27 ]
Behalve dan dat het niets te maken heeft met een voorbeeld zijn. Afdrukvoorbeeld en voorbeeldweergave zijn gewoon zoals ze uiteindelijk worden als je ze print etc. De Skype apps is een preview en hoeft *niet* zo te worden. Het is hooguit zoals Google als optie aangeeft een "beoordeling vooraf", maar zelfs dat dekt de lading in dit geval niet. Interessant genoeg is er overigens ook geen Nederlands Wikipedia pagina van "Preview".GerCor schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:21:
[...]
Vast. Het is in ieder geval een app. En een hele mooie app.
Maakt ook niet uit want is een goede vertaling. Wat ook mag:: afdrukvoorbeeld of voorbeeldweergave. Dus ja, voorbeeld .... niks mis mee.
Ach, wat maakt het ook uit. Persoonlijk vind ik "voorbeeld" hier niet passen, maar zou zo snel ook niet een ander woord weten behalve het Engelse "preview" en uiteraard *moet* in een vertaling alles vertaald zijn (zoals de Fransen ook doen...)
Als jij tegen iemand zegt: we gaan waarschijnlijk op vakantie naar Texel ..... dan zegt dat niet of je nu definitief wel of niet gaat. Dat zeg je pas als je zegt: we gaan naar Texel. Dus, Skype-voorbeeld zou zo maar Skype kunnen worden zonder dat er aan de preview iets gewijzigd is. Het 'voorbeeld' laat ruimte om dingen te veranderen maar moeten niet perse veranderd worden.
Heel leuk, nu weer naar het onderwerp van deze topic?
Ging mij er even om dat er nogal wat verschil is tussen updates op Mobile en PC.
Clplayer?Rob-T6 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:56:
Zal ook CLplayer proberen
De officiele die net uit is vind ik zeer irritant met de live-tile die vaak blijft hangen en oude dingen laat zien, en merk net ook nog dat de bluetooth gaat stoteren zodra ik hem opstart.
Bezoek 9 vd 10 keer fb via Edge, maar een app heb je toch wel nodig voor het uploaden van een foto volgens mij.
Dear Publisher,
You are receiving this email because you have an app that is using AdMob Windows Phone 8 SDK. On November 1st, we will deprecate the AdMob Windows Phone 8 SDK.
What is going to happen once AdMob Windows Phone 8 SDK support is deprecated?
- You will no longer be able to create Windows Phone ad units on the AdMob front-end
- You will no longer be able to download the AdMob Windows Phone 8 SDK
- AdMob Windows Phone 8 developer documentation and samples, and Windows Phone 8 category on the Google Mobile Ads SDK developer forum will be removed
We currently have no plans to block ad serving for existing Windows Phone 8 apps on November 1st, but we cannot make any ad serving guarantees after that time.
If you have any questions, please find us on the developer forum.
Stay tuned for more updates and tips.
Cheers,
The AdMob Team
...oftewel; vanaf nu kan je geen geld meer verdienen als developer als je Windows Phone / Mobile apps maakt via een advertentie-model.
Voor veel developers is dit model het enige dat rendabel is, dus het kan grote impact hebben voor de apps (natuurlijk haat iedereen advertenties en zijn er alternatieven naast Google - maar die leveren niets op, been there / done that).
Ook de support voor Cordova ads vervalt hiermee, waardoor het hele "platform agnostische" eco-systeem van Cordova / Phonegap voor WM / WP een flinke optater krijgt.
Microsoft heeft een eigen, alternatief, ad-system; maar die is zó slecht dat ze het zelf ook erkennen deze beter niet te gebruiken (lage fillrate, geen users, geen opbrengst).

Edit: ben blijkbaar niet de enige.
[ Voor 23% gewijzigd door JerX op 02-09-2016 13:51 ]
Geldt dit alleen voor WP8 apps en niet voor W10m, ik kan mij vergissen natuurlijkb2vjfvj75gjx7 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:34:
....
You are receiving this email because you have an app that is using AdMob Windows Phone 8 SDK. On November 1st, we will deprecate the AdMob Windows Phone 8 SDK.
.....
Start op, alleen blijft scherm hangen, waar je ook op klikt.
Discussies/updates over eigen gemaakte apps mogen in het Post hier je eigen Windows Phone App! topic.