Toevallig veel bij elkaar. Ik heb er vandaag opgelet en ik moest ze 'zoeken'.
Voor wie het Engels niet zo goed machtig is. Hierbij de instructie in het Nederlands.
(had 'm al gemaakt, dus ik dacht: laat ik een aantal Tweakers er ook een plezier mee doen)
Versie 1.0.7 staat vandaag op GitHub (PokemonGo-UWP_1.0.7.0_ARM_Debug.appx)
1. Maak een Pokémon Trainer Club account aan. Je kan dat op de officiële website doen
https://www.pokemon.com/us/pokemon-trainer-club/
2. Installeer Bluestacks (een Android emulator voor Windows) Open Bluestacks. Log aan met een Google account. Installeer de Pokemon app in Bluestacks. Of gebruik een app op een android of ios apparaat
3. Log aan met je eerder aangemaakte Pokemon trainer account. Maak een poppetje aan.
4. In Bluestacks sluit je de Android app door op de X te klikken.
5. Download van Github de bestanden naar een PC. Download ze naar een folder met bijvoorbeeld de naam pokemon. Zoals bijvoorbeeld c:\pokemon
De PC/laptop moet in hetzelfde netwerk zitten als je Windows 10 Mobiel. De PC mag ook bekabeld aangesloten zijn. Als het maar hetzelfde netwerk is.
Dat is thuis bijna altijd het geval.
6. Ga naar instellingen en zoek op ontwikkelaars. Ontw intypen is al voldoende.
En dan zet je het volgende aan:
- Modus voor ontwikkelaars
- Apparaatdetectie
en Apparaatportal.
Je kan nu het IP adres van de mobiel zien.
7. Onder Apparaatportal zie je een webadres. Bijvoorbeeld
https://192.168.2.124
Ga naar je PC, open een browser en type dit adres in. Je krijgt nu een pagina te zien (webpagina van je mobiel)
Ga terug naar je mobiel en druk op 'koppelen' (deze vind je onder apparaatdetectie)
Op je mobiel zie een 6 cijferige code. Type die code in op de webpagina die je open hebt staan op je PC. En druk op submit.
Je hebt nu een verbinding tussen je PC en je mobiel!
Nu alleen nog de app naar je mobiel krijgen.
8. Klik in de linkerkant in je browser op Apps.
9. Onder +install-'app App package' , druk je op browse en browse je naar de folder op de PC waar je de installatiebestanden geplaatst hebt. Zoals bijvoorbeeld c:\pokemon
Selecteer "PokemonGo-UWP_1.0.7.0_ARM_Debug.appx"
10. Onder +install app-'Dependency' druk je op 'add dependency' en daarna browse.
Browse naar de folder waar de bestanden staan. Zoals bijvoorbeeld c:\pokemon
En selecteer Microsoft.NET.CoreRuntime.1.0.appx
Daarna doe je hetzelfde en dan voor het bestand Microsoft.VCLibs.ARM.Debug.14.00.appx.
11. Druk op Go en de app wordt geïnstalleerd.
Wacht even tot de installatie voltooid geeft.
12. Open de PoGo-UWP app op je mobiel (swipe naar rechts en bovenaan zie je de PoGo-UWP app staan)
Login met het account wat je eerder op de Pokemon website aangemaakt hebt.