Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphyraz
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 23:43
Ook al geef ik het niet graag toe, ik moet toch zeggen dat ik mezelf wel aardig heb miskeken op het aanbod qua apps. Jullie mening over Microsoft die zelf niet (heel erg) meer naar Windows 10 Mobile omkijkt kan ik niet helemaal delen, maar ook niet ontkennen.

Het is natuurlijk wel zo dat ze gewoon nog steeds vol inzetten op UWP-apps, daarmee pakken ze dus ook gewoon smartphones. Ook zetten ze gewoon vol in op promotie (kijk naar alle reclames etc. opeens), maar dat deden ze bij Vista ook al en dat was ook gewoon een ruk OS.

Ondersteuning in Nederland vind ik ook zeer ondermaats. Je kunt nu niet eens stiltetijd inschakelen omdat dit gebruikmaakt van Cortana. Wat is dat voor flauwekul?

Kaarten is ook zeer ondermaats uitgewerkt, het lijkt wel of ze daar bij Microsoft dan niet nadenken hoe een gebruiker (zoals ik) naar iets zoekt: ik voer een straat in o.i.d. (eigenlijk altijd zonder plaatsnaam) en je krijgt niet eens resultaat. Ik ben zelf niet zo weg van Google, maar die hebben dat met Maps tenminste wél begrepen. Moet zeggen dat ik Kaarten heel veel weg vind hebben van Apple Maps toen het net uitkwam, het was het gewoon net niet.

Ik heb nu vier maanden een 950 en ik ben er over het algemeen wel blij mee en er zitten leuke features op met goede hardware. Alleen de app gap is verdomd groot en soms lang niet zo gebruiksvriendelijk, snel, betrouwbaar en stabiel als Apple (heb zes jaar een iPhone gehad en altijd heel tevreden over geweest, wou een keer wat anders).

Nu ook weer met Pokémon Go, ik vind het gewoon zuur dat dat er niet is. Ik denk dat ik blij ben dat ik dit toestel los heb gekocht en over twee maanden, als Apple hoogstwaarschijnlijk een iPhone 7 aankondigt, dan sluit ik een overstap naar Apple zeker niet uit, al zijn die wel vele malen duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
PeaceNlove schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 15:57:
Heb jij een WP8 device met de leeftijd van 4 jaar? Dat kan toch haast niet?
* PeaceNlove kijkt ff naar zijn 920 van Maart 2013 O+
Een Lumia 820 - gekocht ergens in 2012 / 2013 geloof ik...

- edit - First Release November 7, 2012

Dus dat is wel vier jaar :)

Ding is nog in nieuw-staat... heb laatst een officiële Nokia batterij gekocht, zodat hij weer wat jaartjes mee kan... ik gebruik hem als daily driver (zeer intensief) en development-device voor mijn eigen apps...

Misschien is het probleem van Lumia wel dat ze te goed zijn en je zelfs na vier jaar geen reden hebt om een nieuwe te kopen... 0x gecrashed, 0x opnieuw opgestart, 0x reset... het werkt gewoon.

[ Voor 43% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 13-07-2016 23:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Alphyraz schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 23:00:
[knip]

Ik heb nu vier maanden een 950 en ik ben er over het algemeen wel blij mee en er zitten leuke features op met goede hardware. Alleen de app gap is verdomd groot en soms lang niet zo gebruiksvriendelijk, snel, betrouwbaar en stabiel als Apple (heb zes jaar een iPhone gehad en altijd heel tevreden over geweest, wou een keer wat anders).

[knip]
Ik vraag mij eigenlijk af waarom je de overstap hebt gemaakt? Dat zullen er niet zo heel veel doen of gedaan hebben verwacht ik. Het kan niet anders als dat je misgrijpt op app's, als je weet wat je mist is dat moeilijk te accepteren verwacht ik. Als je net zoals ik enkel een Windows mobiel toestel in gebruik hebt gehad in al die jaren, dan is het gemis aan app's veel eenvoudiger te accepteren, je weet gewoon niet beter.
Mocht ik mij ooit vergrijpen aan iPhone of Android, hoewel ik laatste al heb liggen, dan zal ik de stap terug ook niet meer gaan maken verwacht ik, laten we reëel zijn. Voor nu voldoet het toestel nog prima voor mij, maar nog meer uitkleden aan app's en mogelijkheden zal niet enkel mij naar de andere kant duwen verwacht ik.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakathefox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-08 21:35
(De kenner (daar schaar ik je even onder) weet dat Windows Phones (met een hoofdletter) Windows 8/8.1 draaien. Degene met W10 Mobile zijn Windows phones (met een kleine letter))
Die discussie laat ik graag over aan de taalnazi's onder ons. Voegt weinig toe om hierover te gaan bitchen.
Ik denk eerder dat feedback gegeven wordt door degene die Insider Builds draaien.
Meer on the cutting edge of technology zeg maar.
Yes. Tweakers dus, die in verhouding veel vaker een smartphone met Windows zullen hebben dan de gemiddelde consument. En inderdaad ook vaker de Insider Builds. En omdat Tweakers een hele andere insteek, achtergrond en belangen hebben dan geen gemiddelde consument, zullen ze ook eerder geneigd zijn om contact op te nemen met de ontwikkelaar van een app. De drempel is lager (het is immers bijna ons-kent-ons), de feedback is beter en de belangen zijn groter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

mind123 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 00:30:
[...]Die discussie laat ik graag over aan de taalnazi's onder ons. Voegt weinig toe om hierover te gaan bitchen.
[...]

Yes. Tweakers dus, die in verhouding veel vaker een smartphone met Windows zullen hebben dan de gemiddelde consument. En inderdaad ook vaker de Insider Builds. En omdat Tweakers een hele andere insteek, achtergrond en belangen hebben dan geen gemiddelde consument, zullen ze ook eerder geneigd zijn om contact op te nemen met de ontwikkelaar van een app. De drempel is lager (het is immers bijna ons-kent-ons), de feedback is beter en de belangen zijn groter.
LOL, juist geen taal nazi. De kleine of grote letter heeft juist een betekenis.

Ik zie in verhouding veel meer gebruikers met een Windows op de mobiel in mijn werk en privé omgeving dan op tweakers.net. Je verwart het waarschijnlijk met die paar ChromeOS gebruikers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakathefox
Ik zie in verhouding veel meer gebruikers met een Windows op de mobiel in mijn werk en privé omgeving dan op tweakers.net.
Ik moest er even over nadenken, maar denk dat het een mooie poll zou zijn. Binnen mijn privé omgeving ken ik vrijwel niemand meer die nog een Windows smartphone heeft. Bijna iedereen - en ook de mensen die ik in het verleden aan een Windows smartphone heb geholpen incl. mezelf - is over op Android of iOS. Het zijn natuurlijk ook allemaal hele hippe en eigentijdse mensen, dus vandaar <-- dit is een grapje.

Zakelijk gezien hebben we een paar jaar terug de keuze voor Windows gemaakt als het gaat om mobiel. Ik ben er nog steeds blij mee, omdat het qua uitrol en updates een hoop gezeur heeft gescheeld. Maar eind dit jaar gaan de contracten eruit en moeten we nieuwe keuzes maken. En dat gaat een lastige worden.
Je verwart het waarschijnlijk met die paar ChromeOS gebruikers ;)
Die zie ik inderdaad vrijwel nergens, behalve op het werk (10 man) en in de trein (studenten). En in de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 12:46
mind123 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 01:13:
[...]

Ik moest er even over nadenken, maar denk dat het een mooie poll zou zijn. Binnen mijn privé omgeving ken ik vrijwel niemand meer die nog een Windows smartphone heeft. aat een lastige worden.

[...]
Thuis nog twee gezinsleden met een Windows phone, maar er beginnen scheurtjes in de overtuiging te komen. En af en toe zie ik in de trein iemand. Maar bij mij op het werk (1400 fte) is gekozen voor Apple en Samsung. Ik ben de enige die voor een eigen toestel (BYOD) met Windows heeft gekozen. Het risico bestaat dus dat ik op een gegeven moment een app nodig hebt die er niet is voor WM10 of niet meer ondersteund wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dakathefox
Het risico bestaat dus dat ik op een gegeven moment een app nodig hebt die er niet is voor WM10 of niet meer ondersteund wordt.
Dat laatste zie ik eigenlijk steeds meer en meer. UWP is mooi, maar ik wacht al drie jaar op 'de belofte die maar niet komt'. Maar elk nadeel heb een voordeel: doordat er zo weinig ondersteuning is, hoef ik mij als werkgever ook niet druk te maken over andere risico's zoals bijv. het sideloaden van Pokemon Go.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 13:07
coenox schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 09:36:
[...]

Thuis nog twee gezinsleden met een Windows phone, maar er beginnen scheurtjes in de overtuiging te komen. En af en toe zie ik in de trein iemand. Maar bij mij op het werk (1400 fte) is gekozen voor Apple en Samsung. Ik ben de enige die voor een eigen toestel (BYOD) met Windows heeft gekozen. Het risico bestaat dus dat ik op een gegeven moment een app nodig hebt die er niet is voor WM10 of niet meer ondersteund wordt.
Bij mij op het werk (gok een toestel of 2000) leek het W10m te gaan worden, uiteindelijk gaan ze toch voor Samsung A3, mede door het ontbreken van apps, we hebben van die mooie smart boarden die met een app (iOS/ Android) werken...

Privé houdt mijn pa het na zijn L925 voor gezien, mist spelletjes :X
Mijn schoonouders zijn er nog wel gelukkig mee en mijn vrouw klaagt heel af en toe.

Zelf ben ik wel erg bang voor de toekomst, de app gap lijkt alleen maar groter en groter te worden. Bestaande apps worden niet meer ondersteund... Maar wat is het alternatief?
- Android: Privacy? Updates? Nooit van gehoord!
- iPhone: Werkt perfect als je alles van Apple hebt, meeste en beste apps. Verschrikkelijk veel te duur en aan mijn iPhone 4 van het werk heb ik nooit kunnen wennen

Dus als W10m een stille dood sterft wordt het denk ik maar een Nokia 3310 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
St00mwals schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 10:35:
[...]

Misschien niet eens zo gek: een 4 G dumb phone (bestaat dat?) i.c.m. Een Surface Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 10:39
Leuke nieuwe app (gratis)
360 graden video kijken app. Werkt op 950XL erg goed.
http://www.windowscentral...s-your-windows-phone-free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Nixo schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 11:23:
Leuke nieuwe app (gratis)
360 graden video kijken app. Werkt op 950XL erg goed.
http://www.windowscentral...s-your-windows-phone-free
Op mijn Lumia 640 XL doet ie het ook goed, ondersteunt alleen geen cardboard mode. Is dat bij de 950 ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
coenox schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 11:58:
[...]

Op mijn Lumia 640 XL doet ie het ook goed, ondersteunt alleen geen cardboard mode. Is dat bij de 950 ook zo?
Ik kan hem wel op cardboard mode zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
St00mwals schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 10:35:
[...]

Bij mij op het werk (gok een toestel of 2000) leek het W10m te gaan worden, uiteindelijk gaan ze toch voor Samsung A3, mede door het ontbreken van apps, we hebben van die mooie smart boarden die met een app (iOS/ Android) werken...

Privé houdt mijn pa het na zijn L925 voor gezien, mist spelletjes :X
Mijn schoonouders zijn er nog wel gelukkig mee en mijn vrouw klaagt heel af en toe.

Zelf ben ik wel erg bang voor de toekomst, de app gap lijkt alleen maar groter en groter te worden. Bestaande apps worden niet meer ondersteund... Maar wat is het alternatief?
- Android: Privacy? Updates? Nooit van gehoord!
- iPhone: Werkt perfect als je alles van Apple hebt, meeste en beste apps. Verschrikkelijk veel te duur en aan mijn iPhone 4 van het werk heb ik nooit kunnen wennen

Mjah.. Ik heb zelf een half jaar geleden de overstap gemaakt van WP naar Android, een Chinees toestel omdat dit gewoonweg value for money bood. Mijn recente ervaringen m.b.t. jouw 2 bovenstaande punten:

- Privacy en updates: Windows phone (Op mijn Ativ S): Zonder hacks/downgraden en aanpassen van spullen komt deze niet eens bij 8.1.1, laat staan W10M. Op vlak van privacy heb je een punt, alhoewel je dat binnen de nieuwe android releases eigenlijk op hetzelfde vlak in kan stellen als bijv. tegenwoordig onder Windows Mobile. Dus op dat vlak is er denk ik weinig verschil. Alhoewel mijn gevoel zegt dat onder Android apps zich meer info zullen proberen toe te eigenen. Alhoewel de checks vanuit de Windows Appstore ook dramatisch blijken dus ik zou er op dat vlak niet vanuit gaan dat dit bij MS ook allemaal zichzelf wel regelt.

- Iphone: Als je alles van Apple hebt werkt het goed. Klopt. Maar wat moet je nog hebben om je telefoon "goed" te laten werken? Itunes om muziek over te zetten? (In de tijd van Spotify/Streaming?)
Het enige wat ik kan bedenken zijn zaken als specifieke appratuur die apple certified moet zijn, maar tegenwoordig, tsjah.. Een laadkabeltje of zo? Het is niet meer zo dat onderling echt niks meer werkt, IOS is wat opener geworden en Apple doet wat minder moeilijk op sommige vlakken.
Te duur? Klopt. Staat wel tegenover dat je hier het privacy issue niet zo zeer hebt omdat je zelf als consument niet, of iig minder i.t.t. Android, het product bent. Daar betaal je voor. Verder is natuurlijk het "wil je meer geheugen, dan betaal je 100 euro meer" geneuzel een ordinaire cashgrab vanuit Apple zelf, maar de isheep blijven toch wel kopen dus ligt niemand er wakker van, op een kritische, niet apple gebruikende consument na dan denk ik.

Wat mij zelf het meest opvalt qua apps met betrekking tot WP - Android btw; is dat sommige apps op Windows phone destijds het gewoon deden zonder volcontinue reclames, terwijl dezelfde apps op android in sommige gevallen bij elke schermwisseling fullscreen reclame laten zien. Maar goed, dat zal, zoals eerder aangehaald, allicht iets te makne hebben met het feit dat de reclame API van Google iig werkt, in tegenstelling tot de implementatie van MS die eigenlijk niet eens de moeite is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alphyraz
hardware-lover schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 23:39:
[...]

Ik vraag mij eigenlijk af waarom je de overstap hebt gemaakt? Dat zullen er niet zo heel veel doen of gedaan hebben verwacht ik. Het kan niet anders als dat je misgrijpt op app's, als je weet wat je mist is dat moeilijk te accepteren verwacht ik. Als je net zoals ik enkel een Windows mobiel toestel in gebruik hebt gehad in al die jaren, dan is het gemis aan app's veel eenvoudiger te accepteren, je weet gewoon niet beter.
Mocht ik mij ooit vergrijpen aan iPhone of Android, hoewel ik laatste al heb liggen, dan zal ik de stap terug ook niet meer gaan maken verwacht ik, laten we reëel zijn. Voor nu voldoet het toestel nog prima voor mij, maar nog meer uitkleden aan app's en mogelijkheden zal niet enkel mij naar de andere kant duwen verwacht ik.
Ik heb het vooral gedaan om de hardware, die vond ik vrij indrukwekkend. 20 MP camera, standaard 32GB opslag, 3GB RAM, Quad HD, ondersteuning voor Continuum, irisscanner (al valt die in de praktijk aardig tegen). Ik vind Windows 10 op de pc ook gewoon een heel fijn OS, dus waarom dan op mobiel niet? Ik vind Windows 10 Mobile nog steeds gewoon een aardig OS, maar het mist (te) veel (apps).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Alphyraz schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 13:15:
[...]
Ik heb het vooral gedaan om de hardware, die vond ik vrij indrukwekkend. 20 MP camera, standaard 32GB opslag, 3GB RAM, Quad HD, ondersteuning voor Continuum, irisscanner (al valt die in de praktijk aardig tegen). Ik vind Windows 10 op de pc ook gewoon een heel fijn OS, dus waarom dan op mobiel niet? Ik vind Windows 10 Mobile nog steeds gewoon een aardig OS, maar het mist (te) veel (apps).
Je noemt in ieder geval die hardware redenen op waarom ik de upgrade heb gedaan naar de 950 XL van een niet door W10M ondersteunde Lumia 820, en wat dat betreft heb ik daar dan ook helemaal geen spijt van tot nu toe. Continuum zit echter nog in een gesloten verpakking, en de Iris-scanner had er voor mij ook niet echt in hoeven te zitten, maar is mooi meegenomen. In de praktijk staat deze nu echter standaard uit.

Er zit ook een (flink) positieve noot aan het app gat is mij opgevallen. Ik heb op een Android toestel dezelfde apps geïnstalleerd (als ze er voor beide toestellen waren), en dan is de reclame op Android toch wel heel erg overheersend als het om "gratis" apps gaat. Die schreeuwen werkelijk om gekocht (of gedeïnstalleerd) te worden, dat is bij de Windows mobiele apps stukken minder. Dat heeft beslist met onpopulariteit te maken en het gebrek aan updates voor de bestaande apps, maar dat vind ik toch een prettige bijkomstigheid in het voordeel van Windows mobiel.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Hmm. Ik ga er vanuit dat dit tijdelijk is?: http://mspoweruser.com/ne...disappears-windows-store/ Of moet ik me nu echt zorgen gaan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
coenox schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:07:
Hmm. Ik ga er vanuit dat dit tijdelijk is?: http://mspoweruser.com/ne...disappears-windows-store/ Of moet ik me nu echt zorgen gaan maken?
Verhaal gaat over Windows 10, niet W10M, of zie ik het verkeerd? Ik zie de app NU ook nog in de store staan, hoewel er wel degelijk opstart-problemen zijn op diverse W10M toestellen. Daar is echter een slinger aan te geven zodat de app wel werkt en niet steeds maar afsluit.

Edit: gebruik geen Insider build.

Edit2: even de 820 erbij gepakt waarop de laatste preview build draait, en daarop komt ie ook tevoorschijn in de store en laat zich ook installeren.

Edit3: en in de Windows 10 store staat ie ook? 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door hardware-lover op 14-07-2016 16:38 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Bij mij staat ie ook niet meer in de store op mijn telefoon (Insider, fast ring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:19

P_Tingen

omdat het KAN

Hee, kijk eens hier: een Lenovo W10 toestel.
5-inch 720p display, octa-core 1.5GHz Snapdragon 617, 32GB of internal storage, 4G LTE, Bluetooth 4.0, and a 2250mAh battery. In terms of cameras, there's an 8MP shooter on the rear with a 5MP selfie capturer on the front.
Misschien wel een opvolger voor mijn 735 ....

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-09 19:46
coenox schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:07:
Is inderdaad tijdelijk, inmiddels alweer aanwezig in de Windows phone Store.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-07 14:25
De onofficiële NPO app werkt momenteel niet voor het Live gedeelte bij mij, iemand anders hier last van ? Verder krijg ik ook de Netflix app niet meer aan de praat, bij het starten staat NETFLIX in het scherm waarna ie gewoon afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Atila schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 15:30:
Verder krijg ik ook de Netflix app niet meer aan de praat, bij het starten staat NETFLIX in het scherm waarna ie gewoon afsluit.
Ik had net een toestel switch gedaan en moest Netflix nog installeren. Net gedaan er werkt prima. Misschien herinstalleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Anarchist
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-09 19:34
De onofficiële NPO app werkt momenteel niet voor het Live gedeelte bij mij, iemand anders hier last van ? Verder krijg ik ook de Netflix app niet meer aan de praat, bij het starten staat NETFLIX in het scherm waarna ie gewoon afsluit.
Op mijn 930 ook geen livefeed, Netflix werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-07 14:25
coenox schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 15:35:
[...]

Ik had net een toestel switch gedaan en moest Netflix nog installeren. Net gedaan er werkt prima. Misschien herinstalleren?
Heb ik ook al meerdere malen gedaan, werkt helaas ook niet. Hetzelfde met READIT, ik krijg daar sinds 2 weken 'failed to download links' en de app is eigenlijk onbruikbaar. Opnieuw installeren, andere accounts etc, niks werkt. Frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
https://help.netflix.com/help
We ondervinden momenteel problemen met streamen op Apple iPad-, iPhone- en/of iPod-apparaten; op andere apparaten doet het probleem zich mogelijk niet voor.
We werken aan een oplossing van het probleem. We verontschuldigen ons voor het ongemak dat mogelijk werd veroorzaakt.

Het lijkt er op dat Netflix vandaag voor iedereen niet altijd even lekker gaat

[ Voor 11% gewijzigd door Tweaker1234 op 14-07-2016 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 13:41
Gisteravond deed de live npo stream het ook niet. Ook niet op mijn android tablet trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Misschien dat de Netflix app wordt geupgrade naar de UWP app? Die is namelijk tot nu toe alleen voor Windows 10 op de desktop. (UWP is het niet te noemen dus 8)7 )

Dit vond ik wel leuk nieuws: http://www.windowscentral...-windows-10-pc-and-mobile

Zeer handige app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Voor dat laatste is er al langer een soort van oplossing beschikbaar, na het starten van de Netflix app ga je terug middels de Windows toets, en daarna activeer je de gestarte Netflix app opnieuw. Mocht het scherm dan zwart zijn, dan opnieuw die Windows toets en weer terug naar de Netflix app die nog steeds op de achtergrond draait. Je zult zien dat deze daarna wel gaat starten. Het is omslachtig, ik weet het, en je kunt zien dat Netflix eigenlijk weinig effort steekt in de Netflix ondersteuning op W10M. Het probleem bestaat namelijk al maanden, maar oplossen doen ze het niet. Op de 820 met de laatste Preview versie, start de app meteen probleemloos, op de 950 enkel via de omweg. Verwijderen en opnieuw installeren, op intern- of extern geheugen, niets mag baten op mijn 950 met laatste Production build. Heb het probleem al maanden, maar maak eigenlijk geen gebruik van Netflix op mijn mobiel, dus echt storen doe ik mij er niet aan.

[ Voor 15% gewijzigd door hardware-lover op 14-07-2016 18:04 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Werkt hier overigens met een 950XL met laatste insider versie gewoon prima hoor. Doet het al maanden gewoon zoals het hoort. Wat dat betreft is er, vind ik, weinig mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Netflix wordt niet verwijderd van Windows 10 Mobile, dus daar hoeven we niet bang voor te zijn. http://www.neowin.net/new...rms-no-plans-to-remove-it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Ja, voor de voetballiefhebbers zeker een mooie app. Ik heb er zelf niks mee maar het ziet er heel mooi uit. Misschien straks toch eens installeren, kijken hoe dat met die standen werkt. Ik vind het altijd -jammer- dat die standen niet LIVE worden gemeld. Maar bij deze misschien wel.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
GerCor schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 02:22:
[...]

Ja, voor de voetballiefhebbers zeker een mooie app. Ik heb er zelf niks mee maar het ziet er heel mooi uit. Misschien straks toch eens installeren, kijken hoe dat met die standen werkt. Ik vind het altijd -jammer- dat die standen niet LIVE worden gemeld. Maar bij deze misschien wel.
Deze doet dat wel, als ik goed begrijp wat je bedoeld. Als er een goal komt, komt dat binnen in de app, en je kunt per wedstrijd instellen dat je daar een melding van krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08:47
De nu.nl uwp beta is weer bruikbaar, de app wordt weer gevuld met nieuws items.

Edit: Nu nog de live tile...

[ Voor 16% gewijzigd door ardvark99 op 15-07-2016 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Stem over Bluetooth werkt weer sinds de W10M update van gisteren.
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 09:39:
Mmmmm, met de nieuwste versie van Kaarten werkt de stem bij navigatie niet meer over mijn Bluetooth (Parrot CK3100), terwijl dat met de vorige versie wel zo was. De radio wordt wel even gemute, maar ik hoor niets, alleen een beetje ruis. Ook werkt het nog wel over de telefoonspeaker als ik Bluetooth uitzet en werkt Here Drive+ ook nog wel met stem over Bluetooth. Wat kan dat zijn? Meer mensen last van?
Ik heb een Lumia 640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Stefan22 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:58:
[...]

Deze doet dat wel, als ik goed begrijp wat je bedoeld. Als er een goal komt, komt dat binnen in de app, en je kunt per wedstrijd instellen dat je daar een melding van krijgt.
Dat bedoel ik inderdaad. Kijk, dan is het wel een nuttige app. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Weer een hele rits met updates op W10M zie ik? Office, Groove, Foto's, Telefoon, enz..

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
hardware-lover schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 15:12:
Weer een hele rits met updates op W10M zie ik? Office, Groove, Foto's, Telefoon, enz..
Ja, die zie jij ..... ik niet. Groove (3.6.2304.0) had ik vanmorgen ook plus camera (2016.404.191.0). Maar de rest niet hoor.

Vreemde van de camera app is dat wanneer ik naar de instellingen ga - mijn thema is licht - de achtergrond donker is. Schiet mij maar lek :? 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:08

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Stefan22 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 16:23:
Misschien dat de Netflix app wordt geupgrade naar de UWP app? Die is namelijk tot nu toe alleen voor Windows 10 op de desktop. (UWP is het niet te noemen dus 8)7 )

Dit vond ik wel leuk nieuws: http://www.windowscentral...-windows-10-pc-and-mobile

Zeer handige app
Ga ik zeker eens proberen. Ik gebruik nu OneFootball. Die geeft ook de scores en pushmeldingen direct door. Tevens een UWP app die ook Continuum ondersteund, volldig in het Nederlands, speciaal voor GerCor :D
https://www.microsoft.com/store/apps/9wzdncrfj4kx

[ Voor 4% gewijzigd door MRE-Inc op 15-07-2016 16:45 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
Ik gebruik eredivisie PRO. Bevalt me uitstekend. SofaScore ook geïnstalleerd, kijken of dat mooi werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 15:09
Sofascore werkt mooi.
Gister een tamelijk obscure voetbal kwalificatie wedstrijd in midden Europa gekozen; netjes aanvang, rust, aanvang 2e helft, einde wedstrijd en de 4 goals via push notificaties ontvangen.
Reminders, elftallen etc. kan je ook ontvangen.

[ Voor 14% gewijzigd door Baserk op 15-07-2016 18:52 ]

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Baserk schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 18:49:
Sofascore werkt mooi.
Gister een tamelijk obscure voetbal kwalificatie wedstrijd in midden Europa gekozen; netjes aanvang, rust, aanvang 2e helft, einde wedstrijd en de 4 goals via push notificaties ontvangen.
Reminders, elftallen etc. kan je ook ontvangen.
Ik heb deze app al voor het laatste EK in gebruik genomen, liep er toevallig destijds tegenaan. Ik zie ook geen specifieke UWP update staan dus verwacht ik dat ik de juiste al geïnstalleerd heb staan. Prima app inderdaad, geeft meer dan afdoende info indien ook ingesteld.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Sofascore geïnstalleerd. Mooi in het Nederlands, volg op dit moment volleybal USA-BRA in Polen via YouTube. Werkt perfect wat de realtime standen betreft. Belletje aangeklikt en aan startscherm gepinned.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terpstars
  • Laatst online: 15-09 10:59
Ik gebruik SofaScore nu alweer een paar jaar en ik vind het de meest complete en goedwerkende live-sportapp die er is. Ik volg er tennis- en voetbaluitslagen mee. Toppertje! En met de laatste update is de app ook nog eens veel mooier geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Mijn vriendin heeft SofaScore ook geïnstalleerd ........................................................... op haar iPhone.

Vooruit dan maar. :+

Op mijn telefoon een blijvertje. Notificaties werken prima ... dat wordt nog wat op verjaardagen waar de TV uitgeschakeld staat en ze toch willen weten wat de stand is van totaal onbelangrijke voetbalwedstrijden van bijvoorbeeld Ajax, PSV of Feyenoord.

[ Voor 46% gewijzigd door GerCor op 16-07-2016 02:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkrekel
Ja, op avonden als die je schetst pingelt het (helaas) net te vaak. Maar goed, eerst die grieken maar van de mat rossen.

En: Als een app zelfs op Gercor zijn tel mag blijven staan móet het wel een topper zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
robkrekel schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 12:52:
Ja, op avonden als die je schetst pingelt het (helaas) net te vaak. Maar goed, eerst die grieken maar van de mat rossen.

En: Als een app zelfs op Gercor zijn tel mag blijven staan móet het wel een topper zijn
Ik zet het alleen aan als ik anderen daarmee de loef kan afsteken. Zoals op verjaardagen. Voetbal boeit me helemaal niet. Ik zie mijn zwager altijd Teletekst openen op zijn Andriod. (pfffff).

Inderdaad, alleen de mooiste apps 'mogen' op mijn telefoon staan. _/-\o_ Toegegeven, ik heb er ééntje die minder mooi is maar er is geen mooier alternatief en dat is PVMonitor (om de gegevens te bekijken van mijn omvormer/zonnepanelen) en WPCentral. Prachtige app, WPCentral, maar alleen in het Engels. (Ondanks mijn vruchteloze pogingen dit ook in het Nederlands te krijgen).

Ik zit er al tijden aan te denken zelf een app te - laten - maken i.s.m. mijn broer. Er is hier iemand die in onze lokale suffertje elke week prachtige korte verhalen schrijft. Alleen verdwijnen die verhalen elke week bij het oud papier. Die verhalen wil ik in een W10M app hebben voor naslag. Ik zal dan wel één van de weinige zijn die hier interesse voor heeft maar dat vind ikzelf onbelangrijk. Het 'moet' er gewoon zijn. Moet ik de auteur waarschijnlijk om toestemming vragen maar dat is brug twee om te nemen.

En dan dit lettertype, opmaak e.d. bijvoorbeeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5IAxq24t1SYVblkxDc8bY2cq/full.png

[ Voor 6% gewijzigd door GerCor op 16-07-2016 13:53 . Reden: Gewoon fantatisch mooi ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

GerCor schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 13:27:
[...]
Ik zit er al tijden aan te denken zelf een app te - laten - maken i.s.m. mijn broer. Er is hier iemand die in onze lokale suffertje elke week prachtige korte verhalen schrijft. Alleen verdwijnen die verhalen elke week bij het oud papier. Die verhalen wil ik in een W10M app hebben voor naslag. Ik zal dan wel één van de weinige zijn die hier interesse voor heeft maar dat vind ikzelf onbelangrijk. Het 'moet' er gewoon zijn. Moet ik de auteur waarschijnlijk om toestemming vragen maar dat is brug twee om te nemen.

En dan dit lettertype, opmaak e.d. bijvoorbeeld.

[afbeelding]
Misschien de schrijver eens benaderen. Misschien vindt die het zelf wel leuk om de verhalen op een blog te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
P_Tingen schreef op zondag 17 juli 2016 @ 16:46:
[...]

Misschien de schrijver eens benaderen. Misschien vindt die het zelf wel leuk om de verhalen op een blog te hebben.
Maar ik vind het wel leuk om zelf eens een app in de store te hebben. Ik ben namelijk een mierenneuker en let op elk nietszeggend detail.... Ik kan dus niet zo goed tegen mensen die zeggen: 'ik vind het zo prima' als ik dat zelf niet prima vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreas2005
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 11:43
Ik heb een apart probleem met de kaarten-app van microsoft: Wat ik ook probeer, ik kan geen locaties toevoegen als favoriet.
Volgens diverse handleidingen zou het voldoende moeten zijn om een plek te selecteren en daarna op de ster te tikken. Ik kom dan in de lijst van favorieten terecht, maar zonder dat de locatie is toegevoegd. Lang vasthouden van de ster doet niets anders dan de korte tik.
De locatie lang indrukken op de kaart zelf geeft wel een menuutje, maar daar zit geen favorieten toevoegen in.

Zie ik iets verschrikkelijk eenvoudigs over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
"Drop a Pin", klik op de pin, schuif de drawer omhoog, en dan kan je "save" doen. Inderdaad niet erg logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreas2005
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 11:43
Dank! Het werkt inderdaad. Nu kan ik een bushalte toevoegen als locatie, scheelt weer een hoop slechte adviezen in het ov-gedeelte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

GerCor schreef op zondag 17 juli 2016 @ 22:36:
[...]
Maar ik vind het wel leuk om zelf eens een app in de store te hebben. Ik ben namelijk een mierenneuker en let op elk nietszeggend detail.... Ik kan dus niet zo goed tegen mensen die zeggen: 'ik vind het zo prima' als ik dat zelf niet prima vind.
Het één sluit het ander toch niet uit?

Toestemming van de schrijver betekent geen gezeur, want netjes afgehandeld. En om het voor de schrijver aantrekkelijker te maken, zou je kunnen voorstellen dat jij voor hem een blog inricht (denk standaard Wordpress met een niet al te comlex thema).

Als tegenprestatie daarvoor zou de schrijver jou dan toestemming kunnen geven om er een app bij te maken. En in die app zou jij al je mierenneukerigheid de vrije loop kunnen laten.

Beide partijen blij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardvark99
Voor diegene die in de fast ring zitten, en Skype regelmatig gebruiken, de nieuwe UWP versie is nu te downloaden vanuit de store:

http://mspoweruser.com/mi...wp-for-windows-10-mobile/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
P_Tingen schreef op maandag 18 juli 2016 @ 16:17:
[...]

Het één sluit het ander toch niet uit?

Toestemming van de schrijver betekent geen gezeur, want netjes afgehandeld. En om het voor de schrijver aantrekkelijker te maken, zou je kunnen voorstellen dat jij voor hem een blog inricht (denk standaard Wordpress met een niet al te comlex thema).

Als tegenprestatie daarvoor zou de schrijver jou dan toestemming kunnen geven om er een app bij te maken. En in die app zou jij al je mierenneukerigheid de vrije loop kunnen laten.

Beide partijen blij.
Je maakt het veel te groot, hoe nobel het dan ook klinkt. Ik ben helemaal niet van plan om een blog voor de schrijver te maken. Ik wil een W10M app maken, meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

GerCor schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 07:07:
[...]
Ik wil een W10M app maken, meer niet.
Dat snap ik. Maar stel je voor dat jij de schrijver bent en er komt een pipo bij je met de vraag of hij jouw verhalen in een app mag stoppen. Waarom zou je daar in hemelsnaam toestemming voor geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
P_Tingen schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 07:53:
[...]

Dat snap ik. Maar stel je voor dat jij de schrijver bent en er komt een pipo bij je met de vraag of hij jouw verhalen in een app mag stoppen. Waarom zou je daar in hemelsnaam toestemming voor geven?
Ik heb vroeger ooit een website gemaakt over voor de particuliere beveiliging relevante onderwerpen zoals de cao en de Wet PBR, regeling enz. Zit allemaal copyright op. Niet dat het mij iets uitmaakt want ik hoor of lees het wel als iemand bezwaar maakt. Nooit iets gehoord van officiële instanties.

Ik kreeg toen berichten van beveiligers uit Rotterdam dat ze mijn site gebruikten omdat de informatie snel beschikbaar was (2 muisklikken, maximaal). En ik zat toen op een forum, waar ook een paar politie-agenten opzaten. Leverde mooie discussies op met die agenten. Dus, het nut was groter, in mijn ogen, dan het nadeel (copyright).

Dus, ik maak dat gewoon met of zonder toestemming van belanghebbenden. Mocht ik, in dit geval. ooit horen dat het niet mag, maak ik er een privé-app van. Kijk, ik wil iets maken, of het nou wel of niet met de toestemming van de schrijver is. Een aantal van zijn verhalen staat nu ook al online en elke week staat het in een gratis krantje.

Google is groot geworden door informatie, zoals boeken, online te publiceren ZONDER toestemming van schrijvers. Ook niet netjes natuurlijk.

Ik zou het, als schrijver, toejuichen. Maar wie ben ik? Aan de andere kant ... hoe groot is nou het bereik van een W10M app over verhalen uit de regio? Minimaal volgens mij.

Eerst maar eens kijken of mijn broer in staat is en de wil heeft .... dan maak ik het en dan vraag ik het eventueel de schrijver ... of niet. Ik zie wel. Je moet ook iets durven ...

En eigenlijk ben ik van mening: pleurt de schrijver of zijn uitgever het op internet dan is het al publiek eigendom.

[ Voor 13% gewijzigd door GerCor op 19-07-2016 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Update van Outlook mail client op W10M. Enige verschil wat ik zie is dat er nu een smalle regel zitten tussen de mails die vandaag zijn binnen gekomen en gisteren.

Het is een smalle balk met Gisterern. Blader ik nog verder terug dan zie ik een smalle balk Zondag 17 juli 2016.

Is dit nieuw of zat dit er al in ?

EDIT: zat er blijkbaar al in....was me nog nooit opgevallen.....

EDIT2: Op de pc versie laat de kalender in groot formaat tile nu meerdere afspraken zien. Hele verbetering.

[ Voor 21% gewijzigd door MRE-Inc op 20-07-2016 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levi1700
  • Laatst online: 16-09 09:55
Officiele f1-app met live timing (mits betaling) is ook uit:
Klik hier

[ Voor 10% gewijzigd door levi1700 op 20-07-2016 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:39

Rhapsody

In Metal We Trust

MRE-Inc schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 21:23:
Update van Outlook mail client op W10M. Enige verschil wat ik zie is dat er nu een smalle regel zitten tussen de mails die vandaag zijn binnen gekomen en gisteren.
...
EDIT2: Op de pc versie laat de kalender in groot formaat tile nu meerdere afspraken zien. Hele verbetering.
Op de telefoon ook! Mooie verbetering.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Rhapsody schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 12:24:
[...]

Op de telefoon ook! Mooie verbetering.
Wat op de telefoon ? De live tile die meerdere afspraken laat zien, of de extra regel in bij de mail die Gisteren, Zondag 18 juli laat zien ?

Bij mij laat de live tile op de telefoon maar 1 afspraak zien. Het vreemde is, wanneer je 2 afspraken op de zelfde tijd maakt, dan draait de live tile om en laat de 2e afspraak zien. Daarna draait deze weer om en laat de eerste afspraak zien. Waarom dan niet altijd de live tile laten flippen met de 2 eerste volgende afspraken ongeacht of deze nou tegelijkertijd zijn of niet.

[ Voor 38% gewijzigd door MRE-Inc op 20-07-2016 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:39

Rhapsody

In Metal We Trust

MRE-Inc schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 12:27:
[...]

Wat op de telefoon ? De live tile die meerdere afspraken laat zien, of de extra regel in bij de mail die Gisteren, Zondag 18 juli laat zien ?

Bij mij laat de live tile op de telefoon maar 1 afspraak zien. Het vreemde is, wanneer je 2 afspraken op de zelfde tijd maakt, dan draait de live tile om en laat de 2e afspraak zien. Daarna draait deze weer om en laat de eerste afspraak zien. Waarom dan niet altijd de live tile laten flippen met de 2 eerste volgende afspraken ongeacht of deze nou tegelijkertijd zijn of niet.
Die meerdere afspraken (rest had ik uit de quote gehaald)
Enige waar ik nu nog tegenaan loop is dat de live tile vaak niet ververst, voor zowel Mail, Calendar als Regenmeter en diverse anderen. Garmin en Striver (Strava app) lijken daar minder last van te hebben.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Het wordt leuker om W10M toestellen te beheren: http://mspoweruser.com/up...ol-windows-mobile-device/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
Dit is toch een leuke/handige app om erbij te hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:36

PeaceNlove

Deugleuter

Nixo schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 09:45:
[...]

Dit is toch een leuke/handige app om erbij te hebben. :)
Anniversary update verplicht?, ik kan hem niet installeren op mijn 1520 non-insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:18

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Dat is toch niet zo'n ramp aangezien die Anniversary Update er toch al binnenkort is :)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Net effe Teamviewer getest, ziet er leuk uit, alleen het scherm op de pc is niet zo scherp. En wanneer de telefoon in slaapstand schiet, ben je de verbinding kwijt. Daarna moet je de app weer naar voren zetten om weer verbinding te kunnen maken.

Maar voor bedrijven die W10M toestellen aan medewerkers geven, een mooie tool voor beheer door de servicedesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphyraz
Ziet er leuk uit! Ga ik binnenkort zeker even proberen. Het lijkt me zeer handig als je bij iemand op de telefoon even mee kunt kijken (en zelfs helpen) als iemand een probleem heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30
ardvark99 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 10:50:
Net effe Teamviewer getest, ziet er leuk uit, alleen het scherm op de pc is niet zo scherp.
Ik vind de scherpte prima. Misschien omdat ik een L950XL heb die zelf een hoge resolutie heeft en er op een groot scherm dus nog steeds goed uit ziet. Hooguit wat lichte compressieartifacts.

En natuurlijk lag, maar zeker acceptabel. Ik weet alleen niet hoe je moet swipen met een muis. Ik heb het TeamViewer scherm maar naar mijn SP3-scherm gesleept, zodat ik touch kon gebruiken...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Waar slaat dit nou weer op dan? nieuws: Microsoft stopt Skype-ondersteuning voor Windows Phone 8.1 en Windows RT

Windows Phone 8.1 wordt nog het meest gebruikt, maar wel ondersteuning stoppen zonder W10M te pushen?

Windows Phone 8.1 komt uit 2014, Android 4.0.3 uit 2011!

We care about our customers wordt daar altijd gezegd bij Microsoft, laat me niet lachen man.

[ Voor 4% gewijzigd door Stefan22 op 21-07-2016 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Kom je er nu pas achter? :o

Ze zijn op RT al gestopt met MSN apps zoals nieuws, geldzaken en weer. Niet meer te vinden in de store. Al maanden niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-11-2022
Slechte ontwikkeling, hoeveel moeite kost het om Skype beschikbaar te houden op Windows 8.1? En met meer dan 80% gebruikers op 8.1 is dit eigenlijk een boodschap van 'zakken jullie maar in de stront'. Ik vind dit een heel slecht signaal van Microsoft, en past ook niet bij het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

richdb schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 10:31:
En met meer dan 80% gebruikers op 8.1 is dit eigenlijk een boodschap van 'zakken jullie maar in de stront'. Ik vind dit een heel slecht signaal van Microsoft, en past ook niet bij het bedrijf.
*kuch* Windows Phone 7 naar 8 update? En nou is 80% van je gebruikers veel, maar 80% van bijna niets is heel weinig.

Ik gok dat inmiddels de andere platforms een grotere userbase hebben qua Microsoft apps dan het eigen WP8.1/W10M en dus daar de prioriteit ligt...

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:19

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb een vraagje over Groove. Zoals veel muziekspelers laat dit programma een verzamelalbum zien als 20 losse cd's. Ook als ik de albumweergave gebruik, want blijkbaar kan een nummer van artiest A niet op hetzelfde album staan als artiest B.

Is hier mogelijk een oplossing voor? Ik heb eigenlijk geen zin om alle bestanden aan te passen en dezelfde artiest te geven.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 10:48:
Ik heb een vraagje over Groove. Zoals veel muziekspelers laat dit programma een verzamelalbum zien als 20 losse cd's. Ook als ik de albumweergave gebruik, want blijkbaar kan een nummer van artiest A niet op hetzelfde album staan als artiest B.

Is hier mogelijk een oplossing voor? Ik heb eigenlijk geen zin om alle bestanden aan te passen en dezelfde artiest te geven.
Je bedoelt je eigen muziek? Die zet hij bij elkaar op basis van de MP3 tags, heb zelf me een uurtje boos gemaakt en alle informatie aangepast (mp3tag), zo kon ik ook eigen albums maken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb nogal wat verzamelalbums in mijn collectie zitten ja. Simpel voorbeeldje: als je de 538 Dance smash nummer zoveel hebt, verschijnt die niet als 1 album, maar als 20 albums omdat het om 20 verschillende artiesten gaat. Als je ook nog eens albums hebt die uit meerdere schijfjes bestaan is het einde helemaal zoek.

Een oplossing is natuurlijk om alle artiesten te hernoemen naar "various artists", maar dat zoekt op de computer weer zo moeilijk in programma's als Winamp die dit wel correct afhandelt. Mijn losse mp3 speler begrijpt ook gewoon wat de bedoeling is, alleen Groove niet.

Ik heb juist consequent altijd de bestanden in het zelfde formaat hernoemd en gezorgd dat de tags klopten. Daar heb ik flink wat uurtjes in zitten.

Waarschijnlijk is het "handigste" om zelf maar playlists in elkaar te draaien in Groove?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:04
Er is een verschil tussen artist en album artist. Misschien kan je de album artist hernoemen, want daar worden albums op bepaald.

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
richdb schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 10:31:
Slechte ontwikkeling, hoeveel moeite kost het om Skype beschikbaar te houden op Windows 8.1? En met meer dan 80% gebruikers op 8.1 is dit eigenlijk een boodschap van 'zakken jullie maar in de stront'. Ik vind dit een heel slecht signaal van Microsoft, en past ook niet bij het bedrijf.
Skype blijft altijd beschikbaar via de browser, al is dat natuurlijk niet een charmante oplossing. Dat Microsoft op een andere, veel stabielere, en snellere architectuur overgaat heeft waarschijnlijke zulke drastische consequenties dat het er op neer komt dat Skype voor W(P)8 totaal herschreven moet worden en waarschijnlijk niet alleen Skype, maar ook het OS...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zipper646
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-06 00:02

zipper646

...shit happens

Meer mensen die problemen hebben om de weerplaza app te installeren op een Lumia 630?
Het downloaden gaat prima, maar tijdens het installeren geeft hij halverwege een error aan, heb de telefoon al herstart maar het probleem blijft. Overige apps worden wel goed geinstalleerd.

Apple iMac 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 10:58:
Ik heb nogal wat verzamelalbums in mijn collectie zitten ja. Simpel voorbeeldje: als je de 538 Dance smash nummer zoveel hebt, verschijnt die niet als 1 album, maar als 20 albums omdat het om 20 verschillende artiesten gaat. Als je ook nog eens albums hebt die uit meerdere schijfjes bestaan is het einde helemaal zoek.

Een oplossing is natuurlijk om alle artiesten te hernoemen naar "various artists", maar dat zoekt op de computer weer zo moeilijk in programma's als Winamp die dit wel correct afhandelt. Mijn losse mp3 speler begrijpt ook gewoon wat de bedoeling is, alleen Groove niet.

Ik heb juist consequent altijd de bestanden in het zelfde formaat hernoemd en gezorgd dat de tags klopten. Daar heb ik flink wat uurtjes in zitten.

Waarschijnlijk is het "handigste" om zelf maar playlists in elkaar te draaien in Groove?
Toch even aan je tagging skills werken ;). Groove kijkt netjes naar de Album Artist en de Artist tag dus als je die beiden goed hebt staan voor alle nummers in een verzamel album komt het goed (d.w.z.; Album Artist als Various Artists en Artist als artiest van dat specifieke nummer).

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/20p6b6r.jpg Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/30u8zzl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Uffeltje schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 11:01:
Er is een verschil tussen artist en album artist. Misschien kan je de album artist hernoemen, want daar worden albums op bepaald.
Ah, zou dat het zijn. Dan is het met een uurtje wel geregeld als ik Tag & Rename er even doorheen haal.

Thnx. :)
Propane schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:04:
[...]

Toch even aan je tagging skills werken ;). Groove kijkt netjes naar de Album Artist en de Artist tag dus als je die beiden goed hebt staan voor alle nummers in een verzamel album komt het goed (d.w.z.; Album Artist als Various Artists en Artist als artiest van dat specifieke nummer).

[afbeelding] [afbeelding]
Ook bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Swerfer schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 11:21:
[...]

Skype blijft altijd beschikbaar via de browser, al is dat natuurlijk niet een charmante oplossing. Dat Microsoft op een andere, veel stabielere, en snellere architectuur overgaat heeft waarschijnlijke zulke drastische consequenties dat het er op neer komt dat Skype voor W(P)8 totaal herschreven moet worden en waarschijnlijk niet alleen Skype, maar ook het OS...
Dat zal allemaal best, maar het is iedere keer hetzelfde liedje bij Microsoft. In 2014 stoppen ze de ondersteuning voor Skype voor WP7.8, en WP7.8 komt uit 2013.

Maar ondertussen wel lekker Android 2.3 uit 2010 blijven ondersteunen. En ja, ik weet dat WP7.8 een update is voor WP7, maar WP7 komt net zoals Android 2.3 uit 2010.

Als Skype compleet herschreven moet worden, zegt dat volgens mij behoorlijk veel over hoe moeilijk Microsoft het zichzelf af en toe maakt...

[ Voor 5% gewijzigd door Stefan22 op 22-07-2016 17:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richdb
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-11-2022
Swerfer schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 11:21:
[...]

Totaal herschrijven lijkt mij een beetje onzin. Ze ondersteunen ook gewoon IOS en Android. En op de desktop ook OSX en Linux. Zijn nieuwe onderdelen die denk ik vrij eenvoudig in de 8.1 versie te implementeren zijn. Het gaat hier om de gebruikers die je hebt (of nog hebt), totaal geen ondersteuning meer te geven. Is een bewuste keuze, die ik niet had verwacht. Valt me zoals ik al zei zwaar tegen van Microsoft. Ik denk dat ze zich nu alleen nog maar gaan richten op zakelijke gebruikers. Want gewone consumenten nemen ze met zulke beslissingen totaal niet meer serieus. Helaas 😞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 14:48

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik wil mijn 640XL met fast-insider vandaag even factory-restoren om vervolgens de officiële W10 te draaien. Gezien ik op vakantie ga, wil ik gewoon even alles stabiel hebben. Maar ik ben verdomd ver met Plants vs Zombies. Ben ik dat allemaal kwijt? Kan ik dat backuppen? Anders wordt 't huilen :/

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
NeFoRcE schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 09:47:
Ik wil mijn 640XL met fast-insider vandaag even factory-restoren om vervolgens de officiële W10 te draaien. Gezien ik op vakantie ga, wil ik gewoon even alles stabiel hebben. Maar ik ben verdomd ver met Plants vs Zombies. Ben ik dat allemaal kwijt? Kan ik dat backuppen? Anders wordt 't huilen :/
Als Plants vs Zombies zelf geen backupsysteem heeft (al dan niet via een accountsysteem of OneDrive), dan ben je hoogstwaarschijnlijk alles kwijt na een factory reset...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Eindelijk weer eens wat beter nieuws op het gebied van apps!

http://www.winbeta.org/ne...ndows-phone-arriving-soon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Heb de afgelopen week al in 4 talen een waarschuwing ontvangen dat de oude app er mee op gaat houden, dus ik vind dit inderdaad wel prettig nieuws om te lezen.

Hello,

We're contacting you because our records indicate that you have previously installed the Amazon App for Windows Phone from the Microsoft App Store. We will be retiring the app you currently have on your device, meaning its contents will no longer be updated. You will still have access to the app until August 15th, 2016. We encourage you to visit Amazon.com on your mobile browser where you will have access to our newest shopping features and customer experience.

We look forward to seeing you again soon.

Sincerely,

Customer Service
Amazon.com

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Ik zie idd steeds meer apps, en vooral UWP natuurlijk, die aangekondigd worden, of uitkomen. Goed teken, samen met de komende Anniversary Update. Alleen jammer dat sommige apps eerst terug getrokken worden, en daarna pas de aankondiging dat er aan een W10M app gewerkt wordt, wat in de tussen tijd weer negatief berichtgeving geeft, zoals met Amazon gebeurd is. Maak eerst de nieuwe app, en dan pas de oude terugtrekken uit de store, en dan de nieuwe in de store. Gooi niet eerst de oude schoenen weg....

Maar nu nog apps voor de Nederlandse en/of Europese markt, tot nu toe zijn het vooral Amerikaanse bedrijven die apps uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeFoRcE schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 09:47:
Bij factory reset kom je weer terug op de laatste fast build. Je zal via WDRT terug moeten naar 8.1 en dan via upgrade advisor naar de officiële 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
ardvark99 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 01:40:
[...]

Alleen jammer dat sommige apps eerst terug getrokken worden, en daarna pas de aankondiging dat er aan een W10M app gewerkt wordt, wat in de tussen tijd weer negatief berichtgeving geeft, zoals met Amazon gebeurd is.
Maar het is voor het bedrijf wel 2 keer in het nieuws komen. Negatieve berichtgeving is ook 'aandacht', en gratis. En vaak is het onder het motto: het maakt niet uit HOE je in het nieuws komt, ALS je maar in het nieuws komt. En dat is hier dan ook weer aardig gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-07 22:01
hardware-lover schreef op zondag 24 juli 2016 @ 01:32:
Heb de afgelopen week al in 4 talen een waarschuwing ontvangen dat de oude app er mee op gaat houden, dus ik vind dit inderdaad wel prettig nieuws om te lezen.
Ja, die kreeg ik ook....weer zo'n moment van "oh ja, die app had ik ook nog"...wat al weer aangeeft hoe erg ik 'em ga missen.

Wellicht dat er mensen apps als Amazon en PayPal veel gebruiken, maar ik merk gewoon dat ik dat soort werk eigenlijk altijd op de PC doe.

Maar goed, altijd leuk als er een goede UWP komt en wellicht dan een W10M. Wel hopen dat ze dan wel even de taalkeuze loskoppelen van het land.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Het zullen vooral Amerikanen zijn die de Amazon app missen. Ik gebruik het zelf nooit, heb en had het ook nooit geïnstalleerd. Maar goed, Windows Mobile is dan ook echt gericht op Amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janchtw
  • Laatst online: 18-08 13:34
GerCor schreef op zondag 24 juli 2016 @ 10:16:
[...]

Maar het is voor het bedrijf wel 2 keer in het nieuws komen. Negatieve berichtgeving is ook 'aandacht', en gratis. En vaak is het onder het motto: het maakt niet uit HOE je in het nieuws komt, ALS je maar in het nieuws komt. En dat is hier dan ook weer aardig gelukt.
Ik neem aan dat de verhouding WP : overige phones = 1% : 99% ook wel zal opgaan voor de Amazon klanten dus zal het aantal klanten dat dit als negatief nieuws zal ervaren hooguit 1% zijn. De overige 99% zal het aan de **** roesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Hangt er maar net vanaf hoeveel mensen 1% is. De VS telt 320 miljoen inwoners, 1% is 3,2 miljoen. Laat daarvan nou eens een 10% Amazonklant zijn, heb je het toch over 320.000 mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janchtw
GerCor schreef op zondag 24 juli 2016 @ 10:36:
Hangt er maar net vanaf hoeveel mensen 1% is. De VS telt 320 miljoen inwoners, 1% is 3,2 miljoen. Laat daarvan nou eens een 10% Amazonklant zijn, heb je het toch over 320.000 mensen.
Ehrm..., nulletje te weinig. >:) Maar dan nog staan daar 316.800.000 tegenover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 21:30
janchtw schreef op zondag 24 juli 2016 @ 11:33:
[...]

Ehrm..., nulletje te weinig. >:) Maar dan nog staan daar 316.800.000 tegenover.
10% van 1% van 320.000.000 is toch echt 320.000.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
janchtw schreef op zondag 24 juli 2016 @ 11:33:
[...]

Ehrm..., nulletje te weinig. >:)
Man man man .... :Z Ook eerst maar een sterke bak koffie nemen dan ... _O-

[ Voor 12% gewijzigd door GerCor op 24-07-2016 12:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janchtw
Universal Creations schreef op zondag 24 juli 2016 @ 11:35:
[...]

10% van 1% van 320.000.000 is toch echt 320.000.
Oeps, overheen gelezen, sorry!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janchtw
GerCor schreef op zondag 24 juli 2016 @ 12:16:
[...]

Man man man .... :Z Ook eerst maar een sterke bak koffie nemen dan ... _O-
ja, ja, *bloos*, enzo... 8)7 Maar goed, dit maakt het "negatieve nieuws" alleen nog maar kleiner. 320.000 tov 319.680.000 zullen het dus wellicht als negatief ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:35
Ik krijg het maar niet voor elkaar om notificaties of live tile werkend te krijgen bij Regenmeter. Microsoft Health transparant/live tile werkt ook niet.

Zijn er andere mensen die hier last van hebben? Zij had het op de production builds maar nu ook op insider fast ring.

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Pagina: 1 ... 97 ... 118 Laatste

Let op:
Discussies/updates over eigen gemaakte apps mogen in het Post hier je eigen Windows Phone App! topic.