Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zipper646
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-06 00:02

zipper646

...shit happens

Weer een hype die ik dankzij Windows Phone niet zal meemaken.

Jammer dit.

Apple iMac 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

zipper646 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 22:55:

Jammer dit.
Koop je er toch gewoon een cheapy android bij? Ik heb een dual-boot android tablet voor die paar apps die ik mis (of niet goed werken), maar hele pokemon boeit mij namelijk niets.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alphyraz
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 23:43
Ik had eigenlijk ook wel graag Pokémon Go willen spelen. Ik overweeg nu iets met BlueStacks op m'n Windows-tablet te doen.
Ik baal er ook nog steeds van dat Hearthstone niet voor Windows 10 Mobile komt en dat Blizzard zo'n gare oude rotauthenticator heeft terwijl iOS en Android een mooie en handige nieuwe app hebben.

Tot zover mijn frustratie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-09 19:46
Ik zie het maar zo: Windows Phone is voor volwassen mensen, Android en iOS voor kleuters. Ik zit helemaal niet op Pokémon te wachten en ook niet op Snapchat. Als die bedrijven niet bereid zijn hun product beschikbaar te stellen aan Microsoft is dat hun goed recht. Ik heb er geen moeite mee. Niets houdt mij tegen een Android of iOS toestel te kopen. Gezonde concurrentie. Microsoft doet bijzonder weinig moeite voor zijn klanten - ze besluiten zo maar even dat ze geen telefoon meer gaan maken, ze stellen W10M niet beschikbaar voor X20 toestellen. Het boeit ze allemaal niks .... en blijkbaar boeit het de heren en dames Snapchat en Pokémon nou eens een keertje niks waar het Microsoft betreft. Prima.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Laatst online: 04-08 02:19
Nou gercor....stiekem diep in je hart ben je ergens wel een beetje jaloers.
Ik kom net uit de binnenstad van groningen en gosh.....ja hoor allemaal van die idiote pokemonjagers op het zuiderdiep.
Regelrecht de kroeg uitwagelend met de mobiel voor de neus.
Nee, daarmee wil ik zeer zeker niet mee geassocieerd worden.
Ik stoor me al aan de appende facebookers in het verkeer.
En nu weer dit....

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 12:46
Amadeus1966 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 03:27:
Nou gercor....stiekem diep in je hart ben je ergens wel een beetje jaloers.
Ik kom net uit de binnenstad van groningen en gosh.....ja hoor allemaal van die idiote pokemonjagers op het zuiderdiep.
Regelrecht de kroeg uitwagelend met de mobiel voor de neus.
Nee, daarmee wil ik zeer zeker niet mee geassocieerd worden.
Ik stoor me al aan de appende facebookers in het verkeer.
En nu weer dit....
Och, man.. 't Suuderdaip, de Peperstraat, de Poelestraat, de Grote Markt... mooie herinneringen. Off topic....Daar ook al? Maar goed, ik sluit me hier bij aan. Ik heb absoluut niet het idee dat ik hier iets aan mis. En ik vind het eigenlijk wel een soort van chique dat het op onze toestellen niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
Ik mis Pokemon wel en ben nu aan het overwegen om over te stappen naar een Android. Maar dat komt ook omdat ik minder tevreden bent met WM10 dan WP8.1.

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:00

daffie82

Minisforum UM773 Lite

JerX schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 07:53:
Ik mis Pokemon wel en ben nu aan het overwegen om over te stappen naar een Android. Maar dat komt ook omdat ik minder tevreden bent met WM10 dan WP8.1.
Dan blijf je toch lekker bij WP 8.1 ?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
daffie82 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 09:21:
[...]

Dan blijf je toch lekker bij WP 8.1 ?
Heb ik ook een tijd gedaan toen ik WM10 echt niet meer werkbaar vond :) Heb na aanschaf een tijd WM10 gebruikt en ben toen 2 maanden weer op WP8.1 over gegaan met oud toestel. Enige nadeel is dat ik het scherm van het oude toestel nu te klein vind :P

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-07 22:01

Jammer dit. He, lekker.
FTFY :o
Alphyraz schreef op maandag 11 juli 2016 @ 23:01:
Ik baal er ook nog steeds van dat Hearthstone niet voor Windows 10 Mobile komt en dat Blizzard zo'n gare oude rotauthenticator heeft terwijl iOS en Android een mooie en handige nieuwe app hebben.

Tot zover mijn frustratie.
Hearthstone heb ik op m'n tablet...maar om nou te zeggen dat ik het op m'n telefoon mis...het scherm is dan toch wel erg klein.

Wat betreft de authenticator ben ik het wel met je eens dat het een beetje jammer is van Bliz...om nou te zeggen dat we het daar over een mega-uitgebreide app gaat...nou nee. Ze hadden W10 best even mee kunnen nemen, ook al hadden ze 'em opnieuw als UWP moeten bouwen. Aan de andere kant is het nou ook weer niet zo dat de 'oude' app onbruikbaar is.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-11-2022

Jammer dit.
Hoezo? Is al een oud spel met een pokemon sausje. Wees blij dus ;)
"Pokémon Go is een augmented-realitygame, waarbij van de camera van de smartphone wordt gebruikgemaakt om de wereld te verkennen en om Pokémon te vangen. Het spelconcept is vergelijkbaar met Ingress, dat ook door Niantic is ontwikkeld."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-11-2022
Ik vind persoonlijk quizup (https://www.quizup.com/en) een veel leuker spel, en gewoon te spelen op mijn Lumia 930.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• coenox
De laatste hype waar ik aan meedeed was Flappy Bird, maar dat vond ik uiteindelijk strategisch te ingewikkeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 10:05
De "oudere' groep zal het een worst wezen dan Pokemon niet op het toestel komt, maar voor de jongere groep smartphone gebruikers is het weer een argument om voor al geen WP te kopen.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Telfordia schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 12:18:
De "oudere' groep zal het een worst wezen dan Pokemon niet op het toestel komt, maar voor de jongere groep smartphone gebruikers is het weer een argument om voor al geen WP te kopen.
Volgens mij is het ontbreken van (vooral) Snapchat al voldoende om die groep niet aan een Windows mobiel te krijgen, denk niet dat die nieuwe no brainer daar nog extra schade aan toe zal brengen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Pffff het gaat maar door: http://www.windowscentral...o-focuses-android-and-ios

In plaats van dat er apps bij komen door UWP, Project Islandwoods (iOS port) worden er alleen maar apps verwijderd. En Microsoft die treurt er niet om hoor, nee.

Waar iedereen Microsoft tegenwoordig beter vind, met al hun services op verschillende platformen, heb ik liever de Microsoft uit 2012/13, met Steve Ballmer, die niet z'n eigen platformen de grond in trapte. Sinds Satya Nadella er is gaat het marktaandeel wel heel hard omlaag, 0.7%...

[ Voor 33% gewijzigd door Stefan22 op 12-07-2016 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Precies. Microsoft begint echt een zielig bedrijf te worden. Ontslaan met gemak tienduizenden mensen, geven presentaties waar nooit meer een applaus klinkt (yeah,what ever, duh). Ik heb mijn telefoon al 2 maanden terug maar kijk ik naar de reparatiestatus dan is mijn order nog steeds in behandeling. Surface 3 is niet meer te koop, Surface 4 is er nooit van gekomen. Ze zijn zelf niet trots op hun 950 lijn.

Man man man, het gaat alleen maar bergafwaarts. Die Nutella is net Cor Boonstra van Philips destijds. Saneren en winsten optimaliseren net zolang je niks meer hebt dat mensen aanspreekt. Philips, ooit een wereldmerk ....vrijwel niks van over.

Dus .... uiteindelijk wordt het voor 'ons' toch een Android of Apple. Helaas.

ps. eigenlijk vind ik het ook wel lachen dat mensen weigeren te upgraden naar Windows 10.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:45

Punkrocker

Mostly harmless

GerCor schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 13:35:
Precies. Microsoft begint echt een zielig bedrijf te worden. Ontslaan met gemak tienduizenden mensen, geven presentaties waar nooit meer een applaus klinkt (yeah,what ever, duh). Ik heb mijn telefoon al 2 maanden terug maar kijk ik naar de reparatiestatus dan is mijn order nog steeds in behandeling. Surface 3 is niet meer te koop, Surface 4 is er nooit van gekomen. Ze zijn zelf niet trots op hun 950 lijn.

Man man man, het gaat alleen maar bergafwaarts. Die Nutella is net Cor Boonstra van Philips destijds. Saneren en winsten optimaliseren net zolang je niks meer hebt dat mensen aanspreekt. Philips, ooit een wereldmerk ....vrijwel niks van over.

Dus .... uiteindelijk wordt het voor 'ons' toch een Android of Apple. Helaas.

ps. eigenlijk vind ik het ook wel lachen dat mensen weigeren te upgraden naar Windows 10.
Zeg, GerCor, moet jij nu je onderschrift niet eens aanpassen? :P O-)

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 12:42:
[...]

Volgens mij is het ontbreken van (vooral) Snapchat al voldoende om die groep niet aan een Windows mobiel te krijgen, denk niet dat die nieuwe no brainer daar nog extra schade aan toe zal brengen.
Klopt. WM10 is toch vooral zakelijk nog wel in gebruik bij veel mensen, maar volgens mij staat het marktaandeel al rond de 1% in NL. Dus dat gaat ook geen nieuwe apps meer opleveren ben ik bang. Pokemon is trouwens wel de eerste app in tijden die weer wat momentum heeft en waar men het uitgebreid over heeft. Dat we die missen is natuurlijk jammer, maar was wel te verwachten. Als je overigens ook nog ziet hoe ze de registratie hebben gedaan (volledige toegang tot Google account nodig 8)7 ), dan is dat nog wel opvallend.

Verder merk ik wel dat ik eigenlijk de afgelopen maanden geen enkel noemenswaardig spel geïnstalleerd heb gehad. Ook qua apps staat het al een tijdje droog, al was het fijn dat er nu een officiële F1 app is. Punt is echter met het huidige marktaandeel dat we eigenlijk geen grote Nederlandse app meer zullen krijgen en dat daardoor het gat met de concurrentie alleen maar groter wordt. Of je moet fan zijn van websites vastpinnen

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Martinspire schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 14:28:
[...]

Klopt. WM10 is toch vooral zakelijk nog wel in gebruik bij veel mensen, maar volgens mij staat het marktaandeel al rond de 1% in NL. Dus dat gaat ook geen nieuwe apps meer opleveren ben ik bang.
..wat op zich jammer is, aangezien je voor sommige apps weer net naar windows m10 moet updaten. Dus zit je een beetje in "limbo". Wil je een goed werkend OS zonder app updates, of een minder goed werkend OS waar iig nog apps voor uitkomen, maar wel weer steeds minder omdat maar devs af blijven haken?

Ik vind het gemis van de game eigenlijk wel jammer. Was voorheen MS/Nokia nog lekker aan het pionieren met augmented reality:

city lens:
https://www.tnooz.com/art...eality-in-the-mainstream/

..en natuurlijk de holo lens.. Nu is er echt eens een toepassing voor, bedoeld voor het grote publiek en geven ze niet thuis bij Microsoft. Ook geen moeite doen om het naar je toe te trekken of zo. Eens een keer een primeur te hebben. Nope.

Dat de achterban de rambam kon krijgen was al duidelijk maar dit soort kansen laten liggen is gewoon heel jammer. Weer een rare beslissing in een lijn met rare beslissingen op mobiel vlak. Ik heb inmiddels zelf als daily driver een Android telefoon, mijn partner gebruikt nog steeds haar Lumia 735. Maar met de rare sprongen van Microsoft kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om, aan het einde van de levensduur van de Lumia, haar nog een andere Windows telefoon aan te bevelen. Te veel "opnieuw beginnen", je eigen gebruikersgroep en developers in de steek laten en de daarmee gepaarde zekerheid dat het ecosysteem levensvatbaar blijft.Om nog maar te zwijgen nover het feit dat er op hardware vlak niet eens een echte upgrade beschikbaar is. Want mid end is MS ergens helemaal vergeten in hun hardware lineup. :X |:(

Naast de PR afdeling lijkt men ook de common sense afdeling weggesaneerd te hebben bij Microsoft.

Jammer. OS met zoveel potentie maar als de eigen maker er niet in gelooft dan kan je moeilijk van developers blijven verwachten dat ze dit blijven doen.

[ Voor 12% gewijzigd door xxxneoxxx op 12-07-2016 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30
richdb schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 10:02:
[...]

Hoezo? Is al een oud spel met een pokemon sausje. Wees blij dus ;)
"Pokémon Go is een augmented-realitygame, waarbij van de camera van de smartphone wordt gebruikgemaakt om de wereld te verkennen en om Pokémon te vangen. Het spelconcept is vergelijkbaar met Ingress, dat ook door Niantic is ontwikkeld."
Dat augmented is leuk, maar vreet batterijen. In de praktijk zet je dat dus uit en dan heb je een 'gare map' waar je de Pokemon op ziet. Je kan nog net niet vanuit je luie stoel de Pokemons vangen (al is zelfs dat mogelijk door je GPS te foolen en zelf coördinaten naast een Pokemon op te geven)...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Ik wacht op de dag dat Apple en Google zeggen: wij staan niet langer toe dat Microsoft apps in onze stores plaatst. Alle huidige apps worden verwijderd.

Haha, dan is het echt afgelopen met MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
GerCor schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 13:35:
Precies. Microsoft begint echt..
Dat heeft je vast goed opgelucht :)
En nee, ik ben het niet met je eens.
Microsoft gaat prima zo.

OT
Vanmiddag de Skype UWP preview app voor mobiel geïstalleerd.
Ik wist niet dat sideloaden zo gemakkelijk gaat.
SkypeApp_11.6.72.0.appxbundle naar phone gekopieerd. Openen en installeren.
Heerlijk snel trouwens de Skype UWP preview app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Stefan22 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 12:53:
In plaats van dat er apps bij komen door UWP, Project Islandwoods (iOS port) worden er alleen maar apps verwijderd. En Microsoft die treurt er niet om hoor, nee.
Sterker nog; ik had zelf iets van 30 apps voor Windows Phone gemaakt, de afgelopen 2 tot 3 jaar.

Een tijdje terug ben ik overgestapt op Cordova om mee te werken; één codebase die je dan uitrolt voor zowel Windows Phone / Mobile / Desktop als Android.

De apps zijn 100% gelijkwaardig en de cijfers liegen er niet om;

Als een app onder Android 100x wordt gedownload, dan is dat voor Windows ongeveer 2 tot 3x...

Daarnaast verdien ik (hobby) met de apps voor Android (één met reclame) ongeveer 75 eur per kwartaal aan advertentie-inkomsten. Ik heb voor Windows diezelfde app én nog iets van 5 andere apps met reclame en ik ben in 3 jaar tijd nog nooit uitbetaald :)

Het enige dat Google ondersteunde voor Windows (Phone) was hun AdMob SDK - die is nodig om hun advertenties in de apps te kunnen tonen, maar zelfs de SDK wordt niet meer ondersteund binnenkort (voor Windows - die voor Android / iOS wordt volop doorontwikkeld).

Laatst kreeg ik allemaal meldingen van Microsoft dat mijn apps niet aan hun strenge voorwaarden voldoen en uit de store worden gehaald, als ik me niet conformeer aan hun kwaliteitsnormen.

Omdat ze toch al niet werden gedownload, besloot ik te kijken wat er mis was en wat er ging gebeuren als ik niets zou doen.

Wat bleek? Ik had keywords voor de apps ingevoerd met een spatie en dat mag niet (je mag maar één keyword toevoegen per entry en een spatie zou dan twee woorden opleveren).

Een app over een kleine jongen in de ruimte (interactief stripverhaal) had als keyword "little boy" en / of "kleine jongen".

Dat mag niet... dus hebben ze bijna al mijn apps uit de store gehaald... in één keer dus 25 apps weg :)

Mij maakt het niet uit; ik ondersteun ze toch al niet meer en was al van plan ze weg te halen, maar het is tekenend voor het beleid;

De store staat vol met zooi en troep, en apps waar echt tijd aan is besteed, worden zo weggehaald.

Andere issues (behalve de keywords) waren dat ik bv. een app waarmee je IBAN kon berekenen geen leeftijdsmelding had gegeven... ook verwijderd :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kU01hyO.png

[ Voor 1% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 12-07-2016 15:59 . Reden: Screenshot toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 14:43

The Inquisitor

Greetings weaklings

Yup, het gaat zwaar achteruit. Ik ben overgestapt nadat ik had besloten dat de 950 een wanproduct was, en ik heb 0 spijt. Ik dacht ook altijd dat de app-gap wel meeviel, maar als je overstapt weet je wel beter. Eindelijk eens ondersteunde apps, eindelijk eens updates, eindelijk eens een fatsoenlijk OS.

Dag WP/W10m, tot nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
The Inquisitor schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 15:59:
Yup, het gaat zwaar achteruit. Ik ben overgestapt nadat ik had besloten dat de 950 een wanproduct was, en ik heb 0 spijt. Ik dacht ook altijd dat de app-gap wel meeviel, maar als je overstapt weet je wel beter. Eindelijk eens ondersteunde apps, eindelijk eens updates, eindelijk eens een fatsoenlijk OS.

Overstappen doe ik voorlopig niet... mijn L820 doet nog steeds trouwe dienst.

Het is niet eens de app-gap die opbreekt, maar vooral de kwaliteit van apps.

Zelfs een simpele app als NU.nl of ING is zo extreem blokkerig en grof op Windows, in vergelijking met bv. d iOS versie (waar alles net wat subtieler in / uit fade, menu's zijn verfijnder, de hele user-experience is gewoon 100x beter).

Dat laatste ligt niet aan Windows, maar echt aan de manier waarop apps worden gebouwd en ondersteund;

Natuurlijk kan je op Windows net zulke mooie / goede apps draaien (het systeem / de SDK ondersteunt het), maar developers doen het gewoon niet.

Alleen LinkedIn al... eigendom van Microsoft maar sinds 2013 niet meer geupdate :P

Andere hell-app is die van Uitzending Gemist (Windows Tablet).

Totaal onbruikbare interface, jaren niet aangepast en dit moet je doen om te zoeken naar een uitzending;
  1. Druk op de bovenkant van het scherm / de app
  2. Veeg een héél kleine stukje naar beneden
  3. Je ziet nu een soort mini-ribbon verschijnen
  4. Trek deze ribbon verder naar beneden (eerst het scherm loslaten)
  5. Je ziet nu de app-bar
  6. Klik op het hamburgermenu links in de bar
  7. Er komt een pulldown-menu
  8. Klik op zoeken
...hoe moeilijk kan je het maken?!

[ Voor 20% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 12-07-2016 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaker1234
Nee hoor. Het gaat steeds beter. Je wil graag een bevestiging van je keuze zien. Nou, prima.
Mij boeit het niet om bij de 1 a 3% te zitten. En de Lumia 950 is inmiddels een super phone geworden.
Ja ja, inclusief DTTW :)
Er komen nog altijd apps bij. Mede dankzij UWP. Zoals van de week de FIA F1 app.

Maar ja, klagen is zo makkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Tweaker1234 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:04:
[...]

Ik ben al jaren een WP gebruiker geweest, ben nu overgestapt. Maar Microsoft is nu voor de derde keer opnieuw begonnen, en het loopt wéér op niks uit. Ieder keer wordt er gezegd, jaaaa met WP8 wordt het beter, met WP8.1 wordt het beter, maar we zijn nog niks vooruit, want bekende titels als Angry Birds worden nu al verwijderd zie je dus.

Klagen? Na al die jaren mag dat wel ja.

En Microsoft kan het niks schelen, die hebben allemaal wel een leuke iPhone of Android. (Ben Rudolph - Retail Marketing Director bij Microsoft, tweet via iPhone wat al genoeg zegt) -- Hij is natuurlijk vrij om te kiezen welke telefoon hij gebruikt, maar dit is niet de eerste werknemer die een ander toestel dan een WP gebruikt, en het zegt natuurlijk ook niet veel.

[ Voor 25% gewijzigd door Stefan22 op 12-07-2016 16:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
[...]

Nee hoor. Het gaat steeds beter. Je wil graag een bevestiging van je keuze zien. Nou, prima.
Mij boeit het niet om bij de 1 a 3% te zitten. En de Lumia 950 is inmiddels een super phone geworden.
Er komen nog altijd apps bij. Mede dankzij UWP. Zoals van de week de FIA F1 app.

Wat gaat er nou beter dan? Elke dag is er wel garagesale van Microsoft of bedrijven die artikelen van MS verkopen. Ze willen er zo snel mogelijk van af. Jij kunt je 950 wel een super telefoon vinden maar MS weet niet hoe snel ze er van af kunnen komen. Zelfs acties als: koop een 950XL krijg je een 950 gratis. En diehards maar onzinverhalen in de lucht houden over een Surface Phone. Die komt er niet ... MS is er klaar mee. Het was een softwarebedrijf en dat wordt het ook weer. Maar ze gaan de strijd verliezen. Niemand heeft ze nodig alleen realiseren ze dat zelf nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
Stefan22 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:06:
[...]
Ik ben al jaren een WP gebruiker ...
Wellicht ben ik niet zo app geil en kijk niet wat sommige anderen gebruiken.
Het gaat mij er om wat mij het beste bevalt. Heb ik niemand anders voor nodig.
En ja, ik zie dat het nog altijd beter gaat. En de nadelen van overstappen altijd nog veel groter zijn.

Buiten dat zit ik in een app topic dus zal de gemiddelde poster apps wel belangrijker vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Stefan22 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:06:
[...]
Ik ben al jaren een WP gebruiker geweest, ben nu overgestapt. Maar Microsoft is nu voor de derde keer opnieuw begonnen, en het loopt wéér op niks uit. Ieder keer wordt er gezegd, jaaaa met WP8 wordt het beter, met WP8.1 wordt het beter, maar we zijn nog niks vooruit, want bekende titels als Angry Birds worden nu al verwijderd zie je dus.

Klagen? Na al die jaren mag dat wel ja.

En Microsoft kan het niks schelen, die hebben allemaal wel een leuke iPhone of Android. (Ben Rudolph - Retail Marketing Director bij Microsoft, tweet via iPhone wat al genoeg zegt)
Volgens mij is een van de redenen de teleurgang van het bedrijf wat achter Angry Birds zit? Als je moet gaan snijden dan doe je dat daar waar toch al niet veel te verdienen valt?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Tweaker1234 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:12:
[...]

Wellicht ben ik niet zo app geil en kijk niet wat sommige anderen gebruiken.
Het gaat mij er om wat mij het beste bevalt. Heb ik niemand anders voor nodig.
En ja, ik zie dat het nog altijd beter gaat. En de nadelen van overstappen altijd nog veel groter zijn.

Buiten dat zit ik in een app topic dus zal de gemiddelde poster apps wel belangrijker vinden.
Dan zien wij beide verschillende dingen, want ik zie dat het alleen maar achteruit gaat. ;)

App geil? Neehoor, zoveel apps gebruik ik niet, maar als er steeds apps verwijderd worden, kan er binnenkort ook zo een app verwijderd worden die ik wel gebruik, en daar zit ik niet op te wachten, maar dat kun je natuurlijk nooit van te voren voorspellen.

En ik was ook liever bij WP gebleven, maar Microsoft kan het niet veel meer schelen, maar dat heb ik nu al vaak genoeg aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
GerCor schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:10:
[...]
Wat gaat er nou beter dan? Jij kunt je 950 wel een super telefoon vinden ..
Nu mag je stoppen. Dat vind ik inderdaad.
Lees nog eens wat je schrijft. Daar zit een berg onzin tussen.

[ Voor 17% gewijzigd door Tweaker1234 op 12-07-2016 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:14:
[...]

Volgens mij is een van de redenen de teleurgang van het bedrijf wat achter Angry Birds zit? Als je moet gaan snijden dan doe je dat daar waar toch al niet veel te verdienen valt?
Ik gebruikte Angry Birds even als voorbeeld, aangezien dat nieuws vandaag bekend is gemaakt. Maar zo heb je ook nog Paypal, Amazon, Waze en vast nog wel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Stefan22 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:16:
[...]
je ook nog Paypal, Amazon, Waze en vast nog wel meer.
Paypal is een goede;

Ik wilde gisteren een app aanschaffen via de Wallet.

Daaraan had ik Paypal gekoppeld als payment-optie.

Kreeg ik een popup dat Paypal niet meer wordt ondersteund en ik dus geen apps meer kan kopen via de Wallet.

Ik moest een andere betalingsoptie kiezen, die ik niet heb - dus uiteindelijk kan ik geen apps meer kopen, als ik dat al zou willen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The Inquisitor schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 15:59:

Moet je wel je signature updaten ;)

Zo te merken is er wel interesse in een overstap topic? Ik zie het namelijk in meerdere (software/hardware)topics voorbij komen, al weet ik niet of dat van de modjes mag? Zelf zit ik de laatste dagen te kijken wat mijn volgende toestel gaat worden, gezien er de laatste tijd meer apps uit dan in de store komen. Maar toch vind ik het niet netjes om topics als deze weg te kapen.

Overigens vind ik het commentaar van deathgrunt wel interessant. Ik kan me voorstellen dat meer devs die mail gebruiken als reden om maar te stoppen. Overigens denk ik dat het bij sommige apps kwa inkomsten wel meevalt, maar dat zijn dan ook vooral apps die je (bijna) dagelijks gaat gebruiken. Dingen die je hoogstens 1x per maand gebruikt, zijn er wel langzaam aan het verdwijnen.

Wat ik het meest opvallend vind echter, is dat MS zo ongelofelijk stil is over deze situatie. Die moeten toch ook ingrijpen? Of gaan we in september of iets gewoon een aankondiging krijgen dat WM10 in slaapmodus gaat?

[ Voor 38% gewijzigd door Martinspire op 12-07-2016 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Martinspire schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:19:
[...]

Zo te merken is er wel interesse in een overstap topic? Ik zie het namelijk in meerdere
Het Grote Ik Wil Overstappen Van Windows Naar Android / iOS Maar Ik Twijfel Nog Topic-topic [deel 241]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:21:
[...]

Het Grote Ik Wil Overstappen Van Windows Naar Android / iOS Maar Ik Twijfel Nog Topic-topic [deel 241]
Haha, zoiets. Of meer "de status van W10M" of iets? Ik ben in ieder geval wel op zoek naar beweegredenen om te blijven :+
Ben best een grote van al sinds lange tijd, maar bij mij is nu ook een punt bereikt dat ik hem simpelweg niet meer kan aanraden.
Want zeg nou zelf: wat zijn nu nog de unieke apps (we zitten tenslotte in het store-topic) dat je voor WM zou kiezen?

[ Voor 25% gewijzigd door Martinspire op 12-07-2016 16:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Martinspire schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:22:
[...]

Haha, zoiets. Of meer "de status van W10M" of iets? Ik ben in ieder geval wel op zoek naar beweegredenen om te blijven :+
Ben best een grote van al sinds lange tijd, maar bij mij is nu ook een punt bereikt dat ik hem simpelweg niet meer kan aanraden.
Idem hier... mijn eerste smartphone was / is een Windows Phone en ik heb jaren lang veel apps er voor ontwikkeld, maar ik ben er wel klaar mee;

Support is nul, de apps zijn nul, ondersteuning is nul, nieuwe devices is nul, interesse / backing vanuit Microsoft is nul en hun strategie is nul.

Voorlopig blijf ik mijn L820 gewoon houden, maar raad het niemand meer aan (heb wel drie anderen aan de WP gekregen, maar heb daar spijt van omdat ze erg teleurgesteld waren achteraf in de mogelijkheden / kwaliteit van de apps).

Apple is geen optie voor mij, dus ik kijk het nog even aan en anders wellicht een Nexus... of Microsoft moet met een echt goed toestel komen, waarvan je voelt dat dit de nieuwe, definitieve richting gaat worden (ergens volgend jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Martinspire schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:22:
[...]

Want zeg nou zelf: wat zijn nu nog de unieke apps (we zitten tenslotte in het store-topic) dat je voor WM zou kiezen?
Misschien gewoon verder in deze?: De kans op slagen van Windows Phone/10 Mobile

Ik heb ook getwijfeld. Op mijn werk ligt een spiksplinternieuwe Galaxy S6 op mij te wachten. Maar ik blijf nog even. Wachtend licht in de tunnel, of het moment dat de kaars echt uit gaat.

[ Voor 13% gewijzigd door coenox op 12-07-2016 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:18:
[...]

Paypal is een goede;

Ik wilde gisteren een app aanschaffen via de Wallet.

Daaraan had ik Paypal gekoppeld als payment-optie.

Kreeg ik een popup dat Paypal niet meer wordt ondersteund en ik dus geen apps meer kan kopen via de Wallet.

Ik moest een andere betalingsoptie kiezen, die ik niet heb - dus uiteindelijk kan ik geen apps meer kopen, als ik dat al zou willen :)
Werkelijk? Een paar dagen geleden nog een aankoop met PayPal gedaan. Blijft Microsoft over....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:26:
[...]

Apple is geen optie voor mij, dus ik kijk het nog even aan en anders wellicht een Nexus... of Microsoft moet met een echt goed toestel komen, waarvan je voelt dat dit de nieuwe, definitieve richting gaat worden (ergens volgend jaar).
Had Continuum for Phones dat niet moeten worden? De feature waarvan je gewoon weet dat straks Apple of Google het jatten en dan brengen als revolutie? Dat apps dan een desktop-mode krijgen (want meer is het niet dan), maar omdat vrijwel elke app dat gaat toevoegen, ze de desktop overslaan? Tenminste, dat is wat ik nu wel verwacht. MS had al in Januari weinig aandacht voor Mobile meer en ik denk niet dat dit nog terug gaat komen. Ik hou ook mn L950 nog wel voor de updates maar ga denk ik toch wel over naar Android. Vooral omdat ik op de desktop nog gewoon graag Windows gebruik.

Als MS Mobile niet doorzet, ben ik bang dat Desktop het ook niet gaat halen en dat hebben ze helemaal zelf veroorzaakt.

Dat modjes hier afwezig zijn, nog niet het topic naar Windows Mobile Store en applicaties hebben hernoemd, en het forum nog Windows Phone heet, zegt wat mij betreft ook al wel wat de insteek vanuit Tweakers is momenteel.

[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 12-07-2016 16:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
GerCor schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:28:
[...]

Werkelijk? Een paar dagen geleden nog een aankoop met PayPal gedaan. Blijft Microsoft over....
Ik opende de Wallet, klikte op mijn aangekoppelde PayPal account en kreeg een popup dat de ondersteuning was gestaakt... dus betalen ging niet via die optie.

Creditcard heb ik wel, maar die is zakelijk en de aankoop was privé - dus dat ging niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Overigens was ik een jaar geleden uitgenodigd door Microsoft.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PzvyLUT.png

Om te praten over mijn apps / visie op het platform / etc...

Ik natuurlijk trots als een pauw dat ik mocht langskomen bij het Grote Microsoft, kreeg een mooi bezoekerspasje, etc... (de persoon die me ontving is overigens een maand later weggegaan als App Evangelist daar... ik had beter moeten weten...).

Uiteindelijk was het leuk / aardig / gezellig - maar het ging nergens over; ondersteuning / support (naar mij en andere devs toe) is nooit gekomen; ik twijfel zelfs of de WP tak nog wel actief is in Nederland... en dat zeg ik als devver zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
Weer een die doorslaat.
Natuurlijk blijft de desktop. W10 is juist een doorslaand succes.

Ik wilde niet meer reageren, maar ik zie wel graag zin en geen onzin.
Het is Tweakers.net hier en geen jij.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tweaker1234 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:39:
[...]

Weer een die doorslaat.

Ik heb het over wat de consument gaat doen. Voor bedrijven blijft het nog wel bestaan natuurlijk, maar voor een consument is de PC-markt al niet meer relevant. Alleen nog voor gaming imo. En hobbyprojecten (muziek, art, programmeren, video). Maar momenteel kan je al aardig wat met een tablet en keyboard/muis.

Maar zeg zelf: heb jij de laatste 5 jaar nog noemenswaardige nieuwe desktop(only)-apps geïnstalleerd?

[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 12-07-2016 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
[...]

Weer een die doorslaat.
Dat laatste moet je ook wel relativeren, zeker qua apps; die zijn er namelijk niet (voor W10) op een handje vol na.

De reden? Niemand, en dan echt niemand, opent de store op zijn desktop.

Laatst kwam Microsoft vol trots zeggen dat er 1.5 miljard bezoeken aan de store waren geweest, sinds W10.

Echter, W10 staat op 300.000.000 apparaten, dus gemiddeld gaat iemand 5 keer naar de store... en waarschijnlijk per ongeluk of omdat er een popup komt dat er een update klaar staat (van de calculator of notepad...).

W10 werkt fantastisch, maar qua apps, en daar gaat het hier om, is het mislukt - wat mij betreft (kwaliteit nul, kwantiteit nul).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:32:
[...]

Ik opende de Wallet, klikte op mijn aangekoppelde PayPal account en kreeg een popup dat de ondersteuning was gestaakt... dus betalen ging niet via die optie.

Creditcard heb ik wel, maar die is zakelijk en de aankoop was privé - dus dat ging niet :)
Vreemd. Om te testen zojuist een liedje van Adele 25 gekocht. Gaat prima met PayPal. Dan is er vast iets anders aan de hand ..... :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

[...]

Haha prima, oké. Ben jij niet degene die een bevestiging van jouw keuze (om te blijven) wilt zien? Want ik heb heel helder voor mezelf waarom WP niet is wat het was, en ik WAS een groot fan en heb mensen toentertijd overgehaald om ook WP te nemen.

En ach, alle reacties na mij zeggen ook genoeg.

"Ik ben niet app geil", ja prima, dat is zo'n standaard argument van de WP mensen geworden. De apps zijn gewoon ver out-of-date, hoe je het ook went of keert. SNS bank lanceert een app waarbij je ideal kan autoriseren via mobiele telefoon, ha ideaal, dan hoef ik niet meer die digireader telkens te zoeken... oh, alleen voor iOS/Android. Netflix app heeft Wp wel, maar je kunt niet casten naar je tv of chromecast. Top. En zo kan ik wel een hele lijst maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:34:
Overigens was ik een jaar geleden uitgenodigd door Microsoft.
De focus zal ook niet meer op consumenten apps liggen.
Microsoft heeft al lang en breed aangegeven dat de zakelijke markt de markt is die Microsoft ziet voor W10 op de mobiel. Gisteren las ik op Hardware.info, dat Microsoft de Surface Phone net als de Elite X3 voor de zakelijke markt zal positioneren.

Dan zal het wat apps voor de mobiel betreft, voortaan vooral om apps gaan die UWP zijn en de dev de app erbij doet omdat het weinig moeite kost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Martinspire schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:43:
[...]

Ik heb het over wat de consument gaat doen. Voor bedrijven blijft het nog wel bestaan natuurlijk, maar voor een consument is de PC-markt al niet meer relevant.
Klopt, ik ken niemand die de afgelopen vijf jaar een laptop / pc heeft gekocht binnen de familie / vrienden... wel tablets / telefoons / etc... en juist daar is Microsoft mislukt.

PC zal - denk ik - langzaam doodbloeden, behalve dan die 1% die echt productie draait (100% van de Tweakers, maar Tweakers zijn maar 1% van de gebruikers).

Dus de stand van zaken voor Microsoft;
  • Mobiel - mislukt
  • Tablet - mislukt
  • Band - mislukt
  • Desktop - blijft nog even
  • Xbox - gelukt
Natuurlijk is de Surface Tablet / Book een mooi ding (maar niet te koop hier...), maar daar red je het niet mee. Mobiel / tablet / smartwatch is de toekomst en daar falen ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
[...]

Weer een die doorslaat.

Misschien verstandiger dat je niet reageert al staat het je natuurlijk vrij. Maar je werkt wel op de lachspieren en dat is altijd goed: W10 is juist een doorslaand succes. Man, ga het toneel op, je trekt vast volle zalen met je sarcasme.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:43:
[...]

Dat laatste moet je ook wel relativeren, zeker qua apps; die zijn er namelijk niet (voor W10) op een handje vol na.

De reden? Niemand, en dan echt niemand, opent de store op zijn desktop.

Laatst kwam Microsoft vol trots zeggen dat er 1.5 miljard bezoeken aan de store waren geweest, sinds W10.

Echter, W10 staat op 300.000.000 apparaten, dus gemiddeld gaat iemand 5 keer naar de store... en waarschijnlijk per ongeluk of omdat er een popup komt dat er een update klaar staat (van de calculator of notepad...).

W10 werkt fantastisch, maar qua apps, en daar gaat het hier om, is het mislukt - wat mij betreft (kwaliteit nul, kwantiteit nul).
Mwoah, het komt vast wel als meer apps beschikbaar komen, maar grote devs zijn gewoon nog niet over. En de kwaliteit laat vaak nog te wensen over, vooral ook omdat ze het platform niet pushen. Plus ik hoor ook van andere developers dat ze nog regelmatig problemen tegenkomen in de SDK die al lang opgelost hadden moeten zijn. Dat omwegen nodig zijn om bepaalde dingen te ontwikkelen.

Het poorten van x86 apps en beschikbaar maken van nieuwe desktop-apps in de store gaat nog wel wat positiviteit brengen, maar het zal qua aandeel gewoon te weinig zijn. Want er zijn simpelweg niet genoeg specialisten bezig met het platform.
GerCor schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:43:
[...]

Vreemd. Om te testen zojuist een liedje van Adele 25 gekocht. Gaat prima met PayPal. Dan is er vast iets anders aan de hand ..... :? 8)7
Weet je zeker dat je die met je Wallet hebt aangeschaft en niet simpelweg met een betalingsmiddel die je hebt gekoppeld met je account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Maakte de XBOX divisie ook geen verlies? Of waren dat alleen speculaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
The Inquisitor schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:48:
[...]

Ik dacht dat ze wel winst draaiden, maar het is in ieder geval gelukt qua naamsbekendheid / marktaandeel; geld komt later wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
GerCor schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:46:
[...]
Misschien verstandiger..
Hoezo? W10 draait op heel veel computers. En was binnen een maand Linux en OSX voorbij.
Doorslaand succes dus. Nog nooit is een OS zo snel gegroeid. Ik weet niet wat jij als succes ziet dan?
Ja, je hoorde geen applaus tijden de laatste presentaties. Misschien ligt het wel aan iets anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Inquisitor schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:48:
[...]

Nee dat was de hele hardwaredivisie volgens mij waar ook surface en lumia onder vielen, maar dat kwam ook vooral op afschrijvingen van Nokia uiteindelijk.
De laatste maanden gaat de Xbox divisie volgens mij wel goed. Ten tijde van de 360 was het nog wat heen en weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Martinspire schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:49:
[...]

Nee dat was de hele hardwaredivisie volgens mij waar ook surface en lumia onder vielen, maar dat kwam ook vooral op afschrijvingen van Nokia uiteindelijk.
De laatste maanden gaat de Xbox divisie volgens mij wel goed. Ten tijde van de 360 was het nog wat heen en weer
Ah oké, interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
The Inquisitor schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:44:
[...]

"Ik ben niet app geil", ja prima, dat is zo'n standaard argument van de WP mensen geworden. De apps zijn gewoon ver out-of-date, hoe je het ook went of keert.
Ik weet dat dat zo'n standaard argument is. Ik ben inmiddels geen WP mens meer, zit nu op een Android. Maar dat is nou juist zo lollig, op die fansites, komt dan een bericht dat er weer eens een app is verwijderd, en bij de reacties staan dan dingen als: ik gebruikte die app toch niet, de app was toch al waardeloos (klopt meestal ook wel).

Maar ik bedoel met ik ben niet app geil, dat apps niet de enige reden voor mij was om naar Android te gaan, het is de complete support van Microsoft zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Martinspire schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:47:
[...]
[...]
Weet je zeker dat je die met je Wallet hebt aangeschaft en niet simpelweg met een betalingsmiddel die je hebt gekoppeld met je account?
Oja ... PayPal als betaalmiddel gekozen. Gebruik Wallet/Portemonnee nooit en ook nog nooit geweten dat PayPal daar in zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
GerCor schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:43:
[...]

Ik geloof je direct, wellicht hebben we het over 2 diverse zaken?

Als ik iets wilde kopen, dan deed ik dat via de Wallet. Opende ik die, dan zag ik mijn aangekoppelde betalingsopties (Creditcard, paypal).

Paypal heeft zichzelf gedeactiveerd bij mij, met de melding dat het niet meer werd support.

Zie screenshot... enkel deze "kaarten" kan ik gebruiken om te betalen, maar die zijn totaal vaag / outdated / niet relevant voor mij.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/L4xAWaP.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stefan22 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:50:
[...]

Ik weet dat dat zo'n standaard argument is. Ik ben inmiddels geen WP mens meer, zit nu op een Android. Maar dat is nou juist zo lollig, op die fansites, komt dan een bericht dat er weer eens een app is verwijderd, en bij de reacties staan dan dingen als: ik gebruikte die app toch niet, de app was toch al waardeloos (klopt meestal ook wel).

Maar ik bedoel met ik ben niet app geil, dat apps niet de enige reden voor mij was om naar Android te gaan, het is de complete support van Microsoft zelf.
Valide argument hoor. De support is daar tegenwoordig beter dan op hun eigen platform. Zelf eerder al een uitstapje gemaakt naar iOS, maar mijn volgende wordt ook Android denk ik. Al blijf ik de strijd daartussen ook weer interessant vinden en hoe de aantallen in mijn omgeving afwijken met de totale sales. iPhone overheerst daar toch echt.

Overigens is mijn beweegreden vooral services om over te stappen. Nederlandse spraakherkenning iemand? Of Bing in NL (ivm US)? Cortana Quiet Hours?
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:51:
[...]

Ik geloof je direct, wellicht hebben we het over 2 diverse zaken?

Als ik iets wilde kopen, dan deed ik dat via de Wallet. Opende ik die, dan zag ik mijn aangekoppelde betalingsopties (Creditcard, paypal).

Paypal heeft zichzelf gedeactiveerd bij mij, met de melding dat het niet meer werd support.

Zie screenshot... enkel deze "kaarten" kan ik gebruiken om te betalen, maar die zijn totaal vaag / outdated / niet relevant voor mij.

[afbeelding]
Mja die Wallet, net als andere diensten zijn eigenlijk nooit naar NL gebracht. Paypal, iDeal en CC was eigenlijk alles wat nodig was. Een bonuskaart hier en daar was fijn geweest en volgens mij totaal geen moeite. Maar het mocht niet baten. Nog afgezien van het feit dat het nog het oude design is.

[ Voor 37% gewijzigd door Martinspire op 12-07-2016 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Martinspire schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:52:
[...]
hoe de aantallen in mijn omgeving afwijken met de totale sales
Op Tweakers is WP / WM veel populairder dan in het echt; het aandeel hier is volgens mij 10x hoger dan wereldwijd :)

Ik zie het aan mijn eigen Tweakers app voor WP / WM - die is duizenden keren gedownload en kent net zo veel sessies per dag; dat is echt niet tekenend voor WP / WM buiten Tweakers om.

Een bericht over WP / WM op Tweakers wordt ook goed gelezen met soms wel honderden reacties er onder; er is dus een kleine, maar enthousiaste community hier - die helaas geen aftekening is van de werkelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Tweaker1234 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:49:
[...]

Hoezo? W10 draait op heel veel computers. En was binnen een maand Linux en OSX voorbij.
Doorslaand succes dus. Nog nooit is een OS zo snel gegroeid. Ik weet niet wat jij als succes ziet dan?
Ja, je hoorde geen applaus tijden de laatste presentaties. Misschien ligt het wel aan iets anders ;)
En nog nooit hadden zoveel mensen een computer. Het zal allemaal wel. Het zou een succes zijn - voor mij dan - als iedereen die dagelijks 600.000 keer de melding kreeg dat W10 gratis is ook werkelijk hun computer geupgrade hebben. Maar dat is niet zo en vind ik het vies tegenvallen. Op een veelvoud van wat jij veel vindt, draait geen W10.

[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 12-07-2016 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
GerCor schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:54:
[...]

En nog nooit hadden zoveel mensen een computer. Het zal allemaal wel. Het zou een succes zijn - voor mij dan - als iedereen die dagelijks 600.000 keer de melding kreeg dat W10 gratis is ook werkelijk hun computer geupgrade hebben. Maar dat is niet zo en vind ik het vies tegenvallen.
Als W10 zo'n succes is, zou Rovio niet 100% stoppen met support voor W10... net als vele andere partijen.

Er komen 3 apps bij, 10 worden teruggetrokken en 150 worden nooit meer geupdate... dat is de stand van zaken voor W10 momenteel...

Lol. zelfs dit topic De kans op slagen van Windows Phone/10 Mobile is al een maand niet meer actief...

[ Voor 9% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 12-07-2016 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:54:
[...]

Op Tweakers is WP / WM veel populairder dan in het echt; het aandeel hier is volgens mij 10x hoger dan wereldwijd :)

Ik zie het aan mijn eigen Tweakers app voor WP / WM - die is duizenden keren gedownload en kent net zo veel sessies per dag; dat is echt niet tekenend voor WP / WM buiten Tweakers om.

Een bericht over WP / WM op Tweakers wordt ook goed gelezen met soms wel honderden reacties er onder; er is dus een kleine, maar enthousiaste community hier - die helaas geen aftekening is van de werkelijkheid.
Ja is ook, maar dat is al jaren. Vooral omdat veel bedrijven het nog gebruiken. Maar lange tijd was het aanvallen van MS ook helemaal hip natuurlijk, dus dan schieten mensen ook sneller uit hun slof. Dat is nu minder, maar het is nog steeds niet gezellig.
GerCor schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:54:
[...]

En nog nooit hadden zoveel mensen een computer. Het zal allemaal wel. Het zou een succes zijn - voor mij dan - als iedereen die dagelijks 600.000 keer de melding kreeg dat W10 gratis is ook werkelijk hun computer geupgrade hebben. Maar dat is niet zo en vind ik het vies tegenvallen.
Maar ook dat komt weer door het hele opdringende upgradebeleid, gelijk met het hele privacyschandaal die ze gewoon totaal verkeerd behandeld hebben. Had een installatieprofiel gemaakt waarbij je niks deelt en niks laat weten en het had gewoon al op miljoenen zoniet een miljard pc's gestaan. Hoe ze de Win10upgrade hebben aangepakt is iets wat ik van het moderne MS niet meer had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Tekenend dat ik hier best "bekende" gezichten / avatars / namen voorbij zie komen die echt vanaf dag nul MS hebben gesteund; en dat dat deze mensen - net als ik - openlijk twijfelen over de toekomst van MS / WM...

...blijkbaar was ik niet de enige die de laatste tijd "toestaat" om zichzelf te laten twijfelen over een overstap.

Dat was vorig jaar nog ondenkbaar voor mij, maar ik sta er nu best voor open...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
GerCor schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:51:
[...]

Oja ... PayPal als betaalmiddel gekozen. Gebruik Wallet/Portemonnee nooit en ook nog nooit geweten dat PayPal daar in zat.
Yes, dat was het - Paypal ondersteunt geen betalingen meer via de Wallet.

Ik vond het altijd wel een veilig idee dat ik via de Wallet aankopen deed; zit toch een extra layer van veiligheid tussen.

Dus nu koop ik gewoon niets meer, scheelt me toch weer 1.5 euro per jaar aan app-aankopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:56:
[...]
Als W10 zo'n succes is, zou ..
LOL. Apps zijn bepalend voor het succes van een ook desktop OS.
Maakt wel duidelijk hoe je visie van een OS verschilt van die van mij.
Ga eens bij bedrijven kijken, dan stap je waarschijnlijk op mars :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 17:03:
[...]
Dus nu koop ik gewoon niets meer, scheelt me toch weer 1.5 euro per jaar aan app-aankopen :)
Wow, je wordt nog eens rijk.... :9 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
Nou nee. Zie er maar een paar voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Tweaker1234 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 17:09:
[...]

LOL. Apps zijn bepalend voor het succes van een ook desktop OS.
Maakt wel duidelijk hoe je visie van een OS verschilt van die van mij.
Ga eens bij bedrijven kijken, dan stap je waarschijnlijk op mars :)
Hi, op de man spelen lijkt me overbodig :)

Overigens heb ik een eigen bedrijf en kom - ook in die hoedanigheid - veel bij andere bedrijven over de vloer.

In mijn branche, development, is het 95% Apple wat ik tegenkom, 4% Linux en 1% Windows (even kort door de bocht).

Zelf develop ik 100% op Windows; extreem snel (systemen van tien jaar oud hier - geen reden om te upgraden), stabiel, betrouwbaar en dus zeer winstgevend.

Echter, bij consumenten heeft MS de slag wel verloren, vrees ik... in die zin denken we hetzelfde er over (zakelijk zijn ze goed bezig zich te transformeren - maar de grootste markt is consumenten en daar falen ze).

Leuke is dat Apple groot is geworden in de professionele branche en dat zij nu juist de consumenten-branche op gaan (en zakelijk steeds slechtere systemen samenstellen).

Die lopen dus de omgekeerde route... en dat hun systemen bagger zijn boeit de pro's niet; want die kopen ze toch wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Tweaker1234 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 17:10:
[...]

Nou nee. Zie er maar een paar voorbij komen.
Als je een nieuwe auto koopt, zeg een Audi, en je gaat er mee de weg op valt het ineens op hoeveel Audi's er op de weg rijden. Viel je eerder nooit op als Mercedesrijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:54:
[...]

Onderhoud je nog wel je fijne Tweakers app als je het Windows mobiele bijltje erbij neer gaat gooien? Dat zou ik namelijk wel heel erg jammer vinden als dat niet meer zou kunnen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 17:15:
[...]

Onderhoud je nog wel je fijne Tweakers app als je het Windows mobiele bijltje erbij neer gaat gooien? Dat zou ik namelijk wel heel erg jammer vinden als dat niet meer zou kunnen.
Gisteren nog 2 updates door gevoerd voor die app ;)

Dus ik blijf het gewoon ondersteunen, zolang ik zelf nog WP / WM heb... en dat blijft zeker nog wel een jaar (zo lang geef ik MS ook nog wel om iets te bewijzen).

Daarna weet ik het niet, maar ik had al besloten de hele source-code gewoon openbaar te maken; dan mag iedereen hem forken :P

Overigens werkt de app nog niet 100% omdat Tweakers alles van de app blokkeert via https; daar wordt nog aan gewerkt (door mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 17:17:
[...]
Gisteren nog 2 updates door gevoerd voor die app ;)

[knip]
Heb de update voorbij zien komen ;) je support wordt aan deze zijde erg gewaardeerd :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 17:01:
Tekenend dat ik hier best "bekende" gezichten / avatars / namen voorbij zie komen die echt vanaf dag nul MS hebben gesteund; en dat dat deze mensen - net als ik - openlijk twijfelen over de toekomst van MS / WM...

...blijkbaar was ik niet de enige die de laatste tijd "toestaat" om zichzelf te laten twijfelen over een overstap.

Dat was vorig jaar nog ondenkbaar voor mij, maar ik sta er nu best voor open...
Haha, mja ik ken nog 1 die-hard die niet gaat opgeven volgens mij. Maar die moet ook al in bochten wringen om te doen alsof ie nergens last van heeft.

Het is bij mij eigenlijk al wel een jaar of 2 geleden begonnen. Al was het eerste incident wel dat Whatsapp populair werd, maar daar had ik zelf nog niet zo heel veel last van (Kik voldeed). Maar toen Cortana kwam en NL er niet bij zat. Toen Xbox werd uitgesteld in NL vanwege taal en die toen nog steeds geen Cortana had. En zo nog wat zaken die constant aantoonden dat MS hier in NL gewoon totaal nergens aandacht aan besteed, dat is wat mij vooral doet opbreken om maar wat anders te zoeken. iOS heb ik ondertussen geprobeerd en met Android heb ik ook een haat-liefde verhouding, maar ik denk dat ik daar nu gelukkiger mee ben dan met WM10 momenteel. Het is leuk hoe ze bezig zijn met het insider programma en hoe de boel daar ontwikkeld. Maar dat is momenteel het enige wat me nog wel trekt.

Tel daarbij dat de interface gewoon nog steeds naatje is op veel vlakken (consistentie bestaat blijkbaar niet), dat veel diensten heel belabberd zijn (die zoek-knop is bv zo'n ding die ik kan missen als kiespijn) of de belabberde staat van 3rd party apps en het feest is voor mij gewoon klaar.

Ja hubs waren leuk. Ja irisscanner was leuk bedacht en ook double-tap to wake of Glance zijn leuke features. Maar de concurrentie doet zaken beter (of op zijn minst net zo goed) en er is niks meer wat het platform uniek maakt. Vingerafdrukscanner vind ik nog steeds een betere oplossing. Double-tap is overal wel overgenomen, net als Glance wel mogelijk is op Android. Integratie van services werkt beter, alles loopt vloeiender en (met wat customizen) is zelfs Android tegenwoordig betrouwbaar te noemen (daar WM10 nog steeds problemen kent). Zo kan ik van een Flitsmeister op WM10 niet aan, op iOS of Android wel én je hebt er nog extra features ook. En ja, misschien is het een slecht voorbeeld en kan ik alternatieven ook gebruiken, maar van mij hoeft het gewoon niet meer.

Voor mij persoonlijk irriteer ik me ook al jaren aan verplichte Exchange policies voor smartphones (schuld van sysadmin, ik weet het), ook al zou voor mij voldoende zijn als dit een aparte app was met eigen login. Op Android kun je daar al wat meer mee doen, maar W10 biedt daar totaal geen mogelijkheden toe. En ja, het is een veilig OS, maar de meeste dingen geef je uit handen door apps toegang te geven tot je gegevens. Is iets persoonlijks (en in mijn situatie kan het ook prima), maar wat dat betreft is er gewoon niks mogelijk binnen W10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 17:19:
[...]

Heb de update voorbij zien komen ;) je support wordt aan deze zijde erg gewaardeerd :)
Thx - ik had iets van 30 apps gemaakt voor WP, de meeste zijn verwijderd (zie bericht hierboven...) - dus ik heb er nu nog iets van 5, deze gebruik zelf (erg) actief en support ik dus 100%

Nieuwe apps komen er wellicht ook nog wel aan, maar dan wel via Cordova - omdat ik dan ook Android kan bedienen...

Overigens heb ik laatst mijn eerste commerciële (in opdracht) app gemaakt / verkocht; dus alle jaren ontwikkeling voor WP hebben toch flink wat opgeleverd :) (de kennis zette zich om in geld, zeg maar).

De opdrachtgever wilde wel een Android-app hebben, maar omdat het Cordova was - heb ik hem er gratis een Windows app bij gedaan (desktop / tablet / telefoon), maar die wilde hij (zelfs gratis) niet eens hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 17:21:
[...]

Thx - ik had iets van 30 apps gemaakt voor WP, de meeste zijn verwijderd (zie bericht hierboven...) - dus ik heb er nu nog iets van 5, deze gebruik zelf (erg) actief en support ik dus 100%

Nieuwe apps komen er wellicht ook nog wel aan, maar dan wel via Cordova - omdat ik dan ook Android kan bedienen...

Overigens heb ik laatst mijn eerste commerciële (in opdracht) app gemaakt / verkocht; dus alle jaren ontwikkeling voor WP hebben toch flink wat opgeleverd :) (de kennis zette zich om in geld, zeg maar).

De opdrachtgever wilde wel een Android-app hebben, maar omdat het Cordova was - heb ik hem er gratis een Windows app bij gedaan (desktop / tablet / telefoon), maar die wilde hij (zelfs gratis) niet eens hebben :P
Als je dan toch bezig bent, gooi dan even een lijstje/links met welke apps je nu nog hebt/ondersteund ;)

Overigens vandaag een mailtje gehad dat ons token-systeem voor bedrijfsaccounts over gaat naar iets anders wat alleen op iOS/Android werkt :'(

[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 12-07-2016 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Martinspire schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 17:21:
[...]

Haha, mja ik ken nog 1 die-hard die niet gaat opgeven volgens mij. Maar die moet ook al in bochten wringen om te doen alsof ie nergens last van heeft.
Swerfer, of Niels?

Voor mij ging er echt een wereld open toen ik van WP-only naar Cordova (Android / WP) overstapte;

Opeens had exact dezelfde app wel honderden gebruikers en kreeg ik er zelfs een (heel klein) beetje geld voor...

Eén (nieuws) app heeft binnen een jaar nu al - letterlijk - 100x meer gebruikers onder Android dan de Windows versie die al drie jaar in de store staat...

Wat ik wel merk, is dat ik meer feedback krijg van Windows gebruikers;

Van Android hoor ik niets - maar de downloads spreken boekdelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Martinspire schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 17:25:
[...]
Als je dan toch bezig bent, gooi dan even een lijstje/links met welke apps je nu nog hebt/ondersteund ;)
http://deathgrunt.com

En die ik nog volledig support;...overige apps werken wellicht nog, maar dat is zonder garantie van mijn kant;

Die hebben hooguit 10 actieve gebruikers en dat staat niet in verhouding tot de gigantisch veel uren die het kost apps te bouwen / onderhouden.

- edit - Zoals ik al zei zijn de meeste apps uit de store verwijderd, omdat ze niet voldeden aan de kwaliteits-eisen van Microsoft (en ik geen zin had die (soms onzinnige) eisen na te leven).

[ Voor 13% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 12-07-2016 17:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Ik weet dat ik niet drie keer onder elkaar mag reageren, maar wat ik ook tekenend vind...

...dat Microsoft haar eigen Developers App uit de store heeft gehaald en je als developer dus geen app op je eigen telefoon op je eigen OS hebt om je eigen app te monitoren; wie verzint dat?

Ze beloofden toen dat er "soon" een nieuwe app zou komen met betere / meer features, maar dat is twee jaar geleden.

Er is wel een Dev Center Essentials app gekomen (third party, Nederlands) maar die werkt niet altijd goed / zeer traag / laatste tijd helemaal niet meer.

Dus ik kan niet eens support bieden via een app, als ik dat al zou willen...

Wat ook irritant is, dat alle third-party apps voor de trein-tijden verwarrende informatie geven (vaak dubbel) sinds de NS haar API lichtelijk heeft aangepast;

Uiteindelijk haal ik de juiste info wel naar boven, maar ik heb gehad dat ik in een verkeerde trein zat, omdat de app de info dubbel weergaf, zonder aan te geven dat er een overlap in zat;

Als je dan de NS app op iPhone ziet, dan voel je jezelf toch wel heel triest met je bakelieten third-party app die ook al 2 jaar niet is aangepast... (overigens géén kritiek op de bouwer, ik snap hem / haar maar al te goed!).

[ Voor 31% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 12-07-2016 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 07:38:
Kent misschien iemand een app waarmee je video's op internetsites kan casten? 'Video's en TV cast' voor Windows dus eigenlijk.
Ik quote mezelf even;
Ik kom er net achter dat dit tegenwoordig standaard binnen Edge op de desktop kan:
3-puntjes... media op apparaat weergeven

maar nu de vraag hoe ik dit op de mobiel kan doen?

toevoeging: en dan doel ik op casten middels DLNA

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2016 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 22:25:
[...]

Ik quote mezelf even;
Ik kom er net achter dat dit tegenwoordig standaard binnen Edge op de desktop kan:
3-puntjes... media op apparaat weergeven

maar nu de vraag hoe ik dit op de mobiel kan doen?

toevoeging: en dan doel ik op casten middels DLNA
TubeCast wordt veel gebruikt, maar ik weet niet of die aan je wensen voldoet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 22:39:
[...]

TubeCast wordt veel gebruikt, maar ik weet niet of die aan je wensen voldoet...
Dank. Voor YouTube filmpjes werkt dit uitstekend, gebruik het ook al daarvoor. Maar ik kijk soms via de browser live naar buitenlandse zenders (via hun officiële website) en dat wil ik graag op de tv zien te krijgen. En dat kan dus helaas niet met tubecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 22:45:
[...]

Dank. Voor YouTube filmpjes werkt dit uitstekend, gebruik het ook al daarvoor. Maar ik kijk soms via de browser live naar buitenlandse zenders (via hun officiële website) en dat wil ik graag op de tv zien te krijgen. En dat kan dus helaas niet met tubecast.
Microsoft heeft wel een wireless display adapter;

https://www.microsoft.com...splay-adapter-2/p3q-00001

Beetje het - open source - alternatief voor Chromecast... Miracast.

Je hangt dat ding aan je telefoon / tablet / etc... en je kan streamen (moet je hardware het wel ondersteunen, natuurlijk).

"Vroeger" hadden ze een ingebouwde stream-app (van Nokia) maar die hebben ze de nek omgedraaid.

https://lumiabeamer.com/

Je hebt nog Lumia Play To - maar of dat nog werkt...

https://www.microsoft.com...umia-play-to/9wzdncrfhx3f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 23:08:
[...]

Microsoft heeft wel een wireless display adapter;

https://www.microsoft.com...splay-adapter-2/p3q-00001

Beetje het - open source - alternatief voor Chromecast... Miracast.

Je hangt dat ding aan je telefoon / tablet / etc... en je kan streamen (moet je hardware het wel ondersteunen, natuurlijk).
Nou nee, je hangt dat ding aan je TV. Je mobiel ondersteund het al, als het goed is. Kijk even in Action Center: 'Apparaten aansluiten' en gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:19

P_Tingen

omdat het KAN

En een nieuwe update is binnen ....

Ik zit niet op het insider program, maar gebruik de gewone versie. Wat mij opvalt is dat het OS soms wat te agressief lijkt in het onderdrukken van apps op de achtergrond. Zo had ik een Live Tile Clock app, die de actuele tijd op een live tile zette. Deze heb ik er maar afgegooid omdat de tijd regelmatig niet meer werd bijgewerkt. Ik zie het ook bij andere apps, oa Regenmeter en Accuweather hebben er ook last van bij mij.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iridium
  • Laatst online: 16-09 22:12
P_Tingen schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 08:29:
En een nieuwe update is binnen ....

Ik zit niet op het insider program, maar gebruik de gewone versie. Wat mij opvalt is dat het OS soms wat te agressief lijkt in het onderdrukken van apps op de achtergrond. Zo had ik een Live Tile Clock app, die de actuele tijd op een live tile zette. Deze heb ik er maar afgegooid omdat de tijd regelmatig niet meer werd bijgewerkt. Ik zie het ook bij andere apps, oa Regenmeter en Accuweather hebben er ook last van bij mij.
Bij mij werkten de livetiles weer nadat ik de browsergeschiedenis had leeggemaakt. Dit is het proberen waard.

[ Voor 75% gewijzigd door Iridium op 13-07-2016 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbenjamins
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:58
Ik heb het probleem dat ik Windows Voice Recorder niet kan updaten krijg de volgende fout melding 0x80073cfb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

mbenjamins schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 08:59:
Ik heb het probleem dat ik Windows Voice Recorder niet kan updaten krijg de volgende fout melding 0x80073cfb.
ja, is al twee builds ofzo.
Komt bij veel mensen voor, als het onlangs ook in de comments bij wpcentral :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
GerCor schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 17:14:
[...]Als je een nieuwe auto koopt, zeg een Audi, en je gaat er mee de weg op valt het ineens op hoeveel Audi's er op de weg rijden. Viel je eerder nooit op als Mercedesrijder.
Inkoppertje. Geld bij beide gevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaker1234
Je bedoelt de app development. Dat is maar een klein deel.
De zakelijke wereld is veeel groter.
Bij bedrijven zie ik vaak niet eens een app dev afdeling. Wel een grote applicatie dev afdeling.
Dat zijn de bedrijven op aarde ;)

De applicatie dev afdeling is meestal voornamelijk de traditionele zakelijke applicaties.
Denk CRM/ERP/Microsoft/SAP/IBM. Daar zit de business.
Kijk je naar Backoffice dan is dat voornamelijk Microsoft en Linux.
Vooral Microsoft domination. AD, Exchange/Office365/Office/Dynamics enz.
Alleen bij devices zie je Apple en Android mobiels.
Maar kijk je verder naar mobiele devices, dan zie ik bij bedrijven nota bene meer handhelds.
Over de niche tablets en smartwatches in het bedrijfsleven hoeven we het helemaal niet te hebben. Ik moet de eerste smartwatch nog tegen komen.
Nee desktop (VDI/RDS) en laptop is de maatstaf in de zakelijke wereld. De mobiel of tablet is vooral voor erbij.

In het algemeen: De enige device groeimarkt is Laptops/2in1. De markt waar Microsoft zeer sterk in is.
En dit zie je in het beurs aandeel terugkomen. Kijk maar eens naar de ontwikkeling van de aandeelwaardes de afgelopen 12 maanden.

PS We willen zakelijk ook graag dat met smartphones en tablets een leuke cent te verdienen is, maar dat is in de praktijk zwaar tegen gevallen. Tenzij je een hele goede app hebt, valt daar niet goed in te verdienen.
Back and frontoffice CRM/ERP en dergelijke.zit nog altijd het goede geld. Beter Backoffice/AX/SAP dev/engineer doen dan app(je)s maken. Of je moet toevallig een hele goede app hebben, maar dat is eerder een uitzondering.

PS Wat ik vaak doe als bij een bedrijf kom, is vragen om een rondleiding. Om de vraag te beantwoorden wat het bedrijf nu eigenlijk doet. En welke resources ze daarbij gebruiken. Erg leuk.

[ Voor 51% gewijzigd door Tweaker1234 op 13-07-2016 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
GerCor schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 02:32:
[...]

Nou nee, je hangt dat ding aan je TV. Je mobiel ondersteund het al, als het goed is. Kijk even in Action Center: 'Apparaten aansluiten' en gaan met die banaan.
Foutje :) Ik bedoelde ook dat je die dongle aan de ontvangende partij moest hangen :P

Overigens ondersteunen niet alle telefoons wireless casting; de mijne bv. niet - maar dan had ik maar niet zo zuinig op mijn spullen moeten zijn ( vier jaar later, nog als nieuw ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:09

PeaceNlove

Deugleuter

Heb jij een WP8 device met de leeftijd van 4 jaar? Dat kan toch haast niet?
* PeaceNlove kijkt ff naar zijn 920 van Maart 2013 O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakathefox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-08 21:35
Wat ik wel merk, is dat ik meer feedback krijg van Windows gebruikers;
Ik denk dat dat ook typerend is voor de gebruikers die momenteel nog op Windows Phone zitten. Mijn oma daargelaten natuurlijk, want die zal geen feedback geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
PeaceNlove schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 15:57:
Heb jij een WP8 device met de leeftijd van 4 jaar? Dat kan toch haast niet?
* PeaceNlove kijkt ff naar zijn 920 van Maart 2013 O+
HTC 8X? Volgens mij kwam die direct bij het uitbrengen van WP8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo? Die met WP8? ((De kenner (daar schaar ik je even onder) weet dat Windows Phones (met een hoofdletter) Windows 8/8.1 draaien. Degene met W10 Mobile zijn Windows phones (met een kleine letter))
Ik denk eerder dat feedback gegeven wordt door degene die Insider Builds draaien.
Meer on the cutting edge of technology zeg maar.

De normale gebruiker weet half niet dat die feedback kan geven. Wel mooi dat ze het doen natuurlijk.
Beter dan schaapachtig een app blijven gebruiken.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2016 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Update Twitter. Eindelijk van die eeuwigdurende notificatie af die ik al had gelezen. Beter ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
jodeltje schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 18:51:
[...]

HTC 8X? Volgens mij kwam die direct bij het uitbrengen van WP8.
Die, en de Samsung Ativ S. Beiden van November/December 2012, dus nog niet helemaal 4 jaar maar het komt in de buurt.
Pagina: 1 ... 96 ... 118 Laatste

Let op:
Discussies/updates over eigen gemaakte apps mogen in het Post hier je eigen Windows Phone App! topic.