Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-09 12:12

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Had Sygic vorig jaar al gekocht en gisteren voor het eerste eens goed gebruikt. Voorheen werkte de stem instructies niet als ik mijn autoradio in de radio modus had staan (dus gewoon radio luisteren). Het werkte alleen als ik via BT audio aan het streamen was naar de autoradio vanaf mijn 950 (en 930 ook).

Gisteren getest en steminstructies werken nu dus ook als de radio in radio stand staat. Dat is mooi. Verder werkt sygic prima. Heb nog niet echt irritante dingen kunnen vinden. Enige verschil mbt de Microsoft Kaarten app is dat de steminstructie van Sygic te snel is. Niet qua routeaanwijzing, maar qua spraaksnelheid.

Sygic zegt bv de zin: Neem bij de volgende rotonde, de 2e afslag, in 1,5 seconde
Kaarten zegt deze zin in 2,5 seconde, dus die spraaksnelheid is iets rustiger en dat laatste vind ik net iets prettiger.

Overigens had ik tot 2 weken geleden de Kaarten app van de insider preview erop staan en geprobeerd. Die zat toen nog vol bugs waaronder dat de locatie op de kaart niet klopt waar op dat moment mijn auto rijdt. Ik was de rotonde al ruim 50 meter voorbij en toen ga de kaarten app nog aan dat ik de rotonde op moest rijden.

Ik las vanochtend dat de Kaarten app een update had gekregen met veel bugfixes: http://mspoweruser.com/wi...siders-updated-changelog/

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Swerfer schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 11:06:
[...]
De kaarten app van Microsoft pakt dat adres ook prima, inclusief route, dus ik denk dat het een Sygic dingetje is...
Nu ik het exacte adres in kan geven gaat het met de algemene versie idd mis. Het goede nieuws voor de W10M gebruikers is dat de Beta UWP versie de route wel berekend zonder de foutmelding. Die laat als eindbestemming dan de rotonde zien aan het einde van de weg over het water.
Aanvulling op bovenstaande;

- de UWP versie met verlopen premium-periode, geeft geen foutmelding
- dezelfde UWP versie, maar dan met Premium licentie, geeft wel dezelfde foutmelding.

Er zit v.w.b. die foutmelding dus niet werkelijk een verschil tussen de Premium versies van UWP en niet UWP. Ik zou niet willen hebben dat iemand nu ten onrechte geld uit gaat geven aan iets wat geen oplossing voor dit probleem geeft.

Navigon doet het probleemloos, maar adresnummers zijn niet in te geven bij die vijverlaan.
MRE-Inc schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 12:50:
[knip]

Gisteren getest en steminstructies werken nu dus ook als de radio in radio stand staat. Dat is mooi. Verder werkt sygic prima. Heb nog niet echt irritante dingen kunnen vinden. Enige verschil mbt de Microsoft Kaarten app is dat de steminstructie van Sygic te snel is. Niet qua routeaanwijzing, maar qua spraaksnelheid.

Sygic zegt bv de zin: Neem bij de volgende rotonde, de 2e afslag, in 1,5 seconde
Kaarten zegt deze zin in 2,5 seconde, dus die spraaksnelheid is iets rustiger en dat laatste vind ik net iets prettiger.

[knip]
Persoonlijk vind de stemmen binnen Navigon het meest prettig. Rustig, erg duidelijk, heldere uitspraak, man (Jan TTS) of vrouw (standaard, geen TTS) en een erg uitvoerige TTS indien gekozen.
Als voorbeeld, het waarschuwen voor een scherpe bocht indien genaderd met te hoge snelheid, wordt ook uitgesproken. Bij Sygic is deze waarschuwing geen stem maar signaal en dat is voor mij ook de grootste misser bij Sygic.

Door die mogelijkheid van het instellen voor allerlei gebeurtenissen (en dat zijn er nogal wat), wordt de stembegeleiding afgebroken bij zo'n waarschuwing. Daarom heb ik ervoor gekozen om niet alle toeters en bellen aan te zetten waarvoor je gewaarschuwd zou kunnen worden. Mocht ik vrijwel alles aan waarschuwingen uitschakelen, dan is er eigenlijk ook geen probleem meer, maar waarom niet de mogelijkheden gebruiken al ze beschikbaar zijn?

Geen enkel stukje software zal naar volle tevredenheid werken, het is meestal waar naar geld.

[ Voor 66% gewijzigd door hardware-lover op 09-04-2016 22:45 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subliminal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-10-2022
Weet iemand toevallig hoeveel Windows apparaten je mag gebruiken met 1 license voor Sygic Premium? Ik kan op hun website geen vermelding er over terug vinden.

[ Voor 1% gewijzigd door subliminal op 09-04-2016 14:45 . Reden: Tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:10
Ik heb Sygic jaren gebruikt op Android tot dat hij op een gegeven moment regelmatig begon te crashen.
Dit bijna na elke update. De druppel was dat hij me op een gegeven moment niet van de file wegstuurde, maar er juist in.
Toen overgestapte naar CoPilot, ff wennen na jaren Sygic, maar nu vind ik hem prettiger en doet wat die moet doen.
Voor de goede orde, geen ervaring met Sygic op Windows phone, maar CoPilot doet het hier prima op mijn Lumia 950XL.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
subliminal schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 14:44:
Weet iemand toevallig hoeveel Windows apparaten je mag gebruiken met 1 license voor Sygic Premium? Ik kan op hun website geen vermelding er over terug vinden.
Ik houd het op één, maar of er een loophole in die registratie zit kan je gemakkelijk zelf achterhalen door op meerdere toestellen dezelfde Microsoft account te gebruiken voor de app store en dan Sygic te installeren en activeren via de beschreven werkwijze?

http://www.manula.com/man...ivate-lifetime-navigation

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Ik draai Sygic op meerdere toestellen, zonder problemen O-)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:42

Radeon

Today is a good day to die

De MS Maps heeft zojuist een update gehad op de Slow en Fast rings met een hoop bug fixes waaronder dat er ook weer aanwijzingen in andere talen gegeven wordt.
The full changelog reads as below:

Ability to manually save your location when GPS isn’t available, which can now be used by Windows and other apps and services that you allow.
Reliability, accessibility, and performance improvements.
New airport venue maps. You’ll see a purple layout on places that have it and tapping on it will show you the indoor map for that airport. You can also switch between multiple floors.
Fixed remaining issues with voice instructions, all languages supported should now be speaking instructions.
Fixed several bugs that were leaving guided directions in weird states (arrows disappeared or it stopped tracking your location)
Fixed issue with StreetSide becoming unresponsive when you were dragging the mouse outside the app window.
Reliability, accessibility, and performance improvements

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:22
Voor mensen zoals ik is het misschien leuk om te weten dat in de Nederlandse app-store Microsoft Windows Phone 10 heeft vervangen door Windows 10 Mobile. Nou heb ik ze een paar dagen geleden een berichtje daarover gestuurd en wellicht hebben ze het -mede - daarom aangepast, maar in feite maakt dat mij ook niks uit. Het staat nu goed.

Detail ..... d:)b

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
PinokkioTV schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 16:53:
Ik draai Sygic op meerdere toestellen, zonder problemen
Hoe heb je de Premium licentie geactiveerd gekregen op meerdere toestellen tegelijk?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
hardware-lover schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 22:46:
[...]

Hoe heb je de Premium licentie geactiveerd gekregen op meerdere toestellen tegelijk?
Door gewoon in te loggen met mn sygic-credentials. Geen melding, gewoon werken. Ik heb -meen ik - een keer ergens gelezen dat je tot vijf devices mag activeren, maar ik weet zeker dat ik het op meer toestellen heb geïnstalleerd. Uiteraard gebruik ik ze niet tegelijkertijd :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:45

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Vandaag nog eens Sygic premium gebruikt met de liveservices.
Tevreden.
Enige wat vreemd is : op een bepaald kruispunt waar flitspalen staan (Zie je ook duidelijk op de Sygic kaart), krijg ik echter geen waarschuwingssignaal. Terwijl dit op andere kruispunten wel werkt.
Het kruispunt in kwestie Ben ik ook langs twee verschillende kanten langsgereden en telkens geen hoorbaar signaal.

Bug?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30
daffie82 schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 22:55:
Vandaag nog eens Sygic premium gebruikt met de liveservices.
Tevreden.
Enige wat vreemd is : op een bepaald kruispunt waar flitspalen staan (Zie je ook duidelijk op de Sygic kaart), krijg ik echter geen waarschuwingssignaal. Terwijl dit op andere kruispunten wel werkt.
Het kruispunt in kwestie Ben ik ook langs twee verschillende kanten langsgereden en telkens geen hoorbaar signaal.

Bug?
Rood-licht flitspalen ipv snelheid flitspalen?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Swerfer schreef op zondag 10 april 2016 @ 08:38:
[...]

Rood-licht flitspalen ipv snelheid flitspalen?
Geen idee. Maakt die een onderscheid daartussen?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
daffie82 schreef op zondag 10 april 2016 @ 10:44:
[...]

Ik weet er ook niks van maar snelheid meten gebeurt volgens mij met een signaal dat wordt uitgezonden door de paal en rood licht volgens mij via lussen in het wegdek. Kun je zeggen: maar daar wil ik ook voor gewaarschuwd worden maar zal het uitgangspunt zijn: Rood licht is stoppen. En snelheidscamera's staan toch meer op plekken die, als je de weg niet kent, je met hun aanwezigheid kunnen verrassen. Lijkt mij dat roodlicht camera's zichzelf uitschakelen wanneer de verkeersregeling via lichten is uitgeschakeld. Dan is een waarschuwing overbodig want de installatie is niet actief.

Ik doe maar een gok hoor. Zou je aan de makers van de software moeten vragen.

[ Voor 43% gewijzigd door GerCor op 10-04-2016 11:03 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
daffie82 schreef op zondag 10 april 2016 @ 10:44:
[...]

Weet ik niet, maar ik kan mij voorstellen dat je 'per ongeluk' net te hard rijdt en daarvoor niet bekeurd wilt worden en dus gewaarschuwd wilt worden. Bewust door rood rijden zou nooit aangemoedigd mogen worden, dus een waarschuwing voor een rood-licht flitspaal lijkt mij niet iets wat in een app als Sygic thuishoort...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Flitspaal waarschuwing bij stoplicht zit erin en een waarschuwing daarvoor, indien ingesteld, ook. Net nog even getest op een locatie waarvan ik zeker weet dat ze er zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
hardware-lover schreef op zondag 10 april 2016 @ 12:22:
Flitspaal waarschuwing bij stoplicht zit erin en een waarschuwing daarvoor, indien ingesteld, ook. Net nog even getest op een locatie waarvan ik zeker weet dat ze er zijn.
Weet je ook zeker dat het alleen rood-licht flitspalen zijn en niet gecombineerde snelheid/rood-licht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

hardware-lover schreef op zondag 10 april 2016 @ 12:22:
Die flitst op je testlocatie enkel op rood licht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Swerfer schreef op zondag 10 april 2016 @ 12:37:
[...]

Weet je ook zeker dat het alleen rood-licht flitspalen zijn en niet gecombineerde snelheid/rood-licht?
Roodlicht palen controleren OOK op snelheid. Dat is al jaren zo. Zowel de oude Gatso palen als de nieuwe digitale palen doen dat middels de lussen in het wegdek. Dus als de snelheid bij zo'n paal 50km/.u is en rijdt met 60km/u door groen, dan krijg je dus een boete voor de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
MRE-Inc schreef op zondag 10 april 2016 @ 12:52:
[...]

Roodlicht palen controleren OOK op snelheid. Dat is al jaren zo. Zowel de oude Gatso palen als de nieuwe digitale palen doen dat middels de lussen in het wegdek. Dus als de snelheid bij zo'n paal 50km/.u is en rijdt met 60km/u door groen, dan krijg je dus een boete voor de snelheid.
Dus, zo'n paal weet wanneer de lichtinstallatie uitgeschakeld is maar snelheid wordt dan nog steeds gemeten? Niet dat dat onderscheid voor zo'n paal nou een enorme opgave is, maar toch? Jij zegt dat - althans zo lees ik dat - voor zowel rood licht als ook de snelheid m.b.v. lussen in het wegdek wordt gemeten.

Ik vraag me altijd af hoe zo'n lus snelheid kan meten, als dat m.b.v. lussen wordt gemeten. De wielbasis van auto's is immers niet altijd hetzelfde. Of neem een vrachtwagen met aanhanger of personenauto met caravan. Dus, je rijdt door rood licht en dat is vast te stellen met lussen of het aantal voertuigen wordt geteld maar snelheid?

[ Voor 19% gewijzigd door GerCor op 10-04-2016 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Jongens, het werkt allemaal veel simpeler. De stoplicht flitser zit in een database en Sygic waarschuwt voor de aanwezigheid van die flitser als je deze nadert (afstand is in te stellen).
daffie82 schreef op zondag 10 april 2016 @ 12:51:
[...]
Die flitst op je testlocatie enkel op rood licht?
_O-

[ Voor 34% gewijzigd door hardware-lover op 10-04-2016 13:13 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

MRE-Inc schreef op zondag 10 april 2016 @ 12:52:
[...]

Ook in België?
Mijn "bug" was in België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

hardware-lover schreef op zondag 10 april 2016 @ 13:09:
Jongens, het werkt allemaal veel simpeler. De stoplicht flitser zit in een database en Sygic waarschuwt voor de aanwezigheid van die flitser als je deze nadert (afstand is in te stellen).
Als het zo simpel is, dan is het zeker een bug. Want op de map zag je idd dat er een stoplicht flitser was, maar hij gaf geen signaal. Terwijl dit wel zo ingesteld staat.

Zou mij toch niet verbazen dat er in België flitspalen staan die enkel op rood licht flitsen en niet op snelheid.

Edit : http://flits.bnet.be/info/faq_detl.php?id=3

Bug locatie : http://flits.bnet.be/cont...l_list.php?pc=3740&prov=1
"143 Bilzen"

[ Voor 9% gewijzigd door daffie82 op 10-04-2016 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-08 11:47
Er zijn verschillende youtube apps in de appstore. Nu is heb ik met vrienden wel eens een youtubeavondje waarbij we allerlei nummers in de wachtrij zetten via de chromecast. Nu ondersteunt tubecast wel chromecast maar hiermee kun je nummer niet in de wachtrij zetten. Hij overrult de wachtlijst en speelt gelijk het nummer af. Voor mij leuk maar voor de algehele gezelligheid niet :-) Zijn er youtube apps die chromecast ondersteunen op de standaard wijze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 10:55
rened80 schreef op zondag 10 april 2016 @ 14:39:
Er zijn verschillende youtube apps in de appstore. Nu is heb ik met vrienden wel eens een youtubeavondje waarbij we allerlei nummers in de wachtrij zetten via de chromecast. Nu ondersteunt tubecast wel chromecast maar hiermee kun je nummer niet in de wachtrij zetten. Hij overrult de wachtlijst en speelt gelijk het nummer af. Voor mij leuk maar voor de algehele gezelligheid niet :-) Zijn er youtube apps die chromecast ondersteunen op de standaard wijze?
Kijk eens naar AV Remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Radeon schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 18:11:
De MS Maps heeft zojuist een update gehad op de Slow en Fast rings met een hoop bug fixes waaronder dat er ook weer aanwijzingen in andere talen gegeven wordt.

[...]
Mmm, net even gekeken maar mis toch nog de nederlandse taal op m'n .1000 versie.
Iemand een andere ervaring op deze .1000 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Onderstaande post heb ik ook al in het [W10] Post hier je Universal Windows Platform app (UWP app) topic geplaats, maar ik denk dat daar een stuk minder lezers zijn, vandaar deze cross-post:

Ik ben na een jaar ontwikkelen in het stadium gekomen dat ik voor mijn eerste UWP app beta-testers zoek. Inmiddels heb ik van een paar beta-testers al feedback gehad (hulde _/-\o_ ) en zijn er al diverse bugs geplet, maar de app is zo uitgebreid dat er vast nog wel wat bugs in kieren en gaten verstopt zitten die ik ook nog wil pletten.

Onderstaande link is de link naar de store, waar je als het goed is de app niet kan downloaden, maar wel alle overige gegevens kan bekijken.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/I6eBzzHdpQSUIvxiG7LFwG7O/full.png

https://www.microsoft.com...apps/questie/9nblggh16ntn

Als je mee wilt helpen als beta-tester, stuur mij dan een DM met je email adres of stuur een email naar contact@questie.net. Ik stuur je dan de promotiecode waarmee je de app kan downloaden en 3 promotiecodes voor in-app aankopen. In het menu in de app (altijd zichtbaar op de desktop, op mobiel alleen in 'Quest beheer') is een feedback knop aanwezig waar je alle foutmeldingen, tekortkomingen en tips kwijt kan.

In de app is een quest store aanwezig, die nu nog leeg is. Elke quest die je maakt, kan je publiceren en komt dan in de quest store te staan. Graag alleen quests publiceren die ook daadwerkelijk de moeite waard zijn en geen 'test quests'.

Het is later de bedoeling dat iedereen die quests publiceert daar wat aan kan verdienen. Tijdens de beta 'verkochte' quests worden echter niet uitbetaald, daar er nog geen uitbetaal systeem in de app aanwezig is en omdat tijdens de beta periode promotiecodes worden uitgedeeld om de app te kunnen testen.

De app is nog een vroege beta, niet alle functionaliteit is aanwezig en er zullen zeker nog bugs in zitten en ik hoop dat die met behulp van de beta-testers naar voren komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
daffie82 schreef op zondag 10 april 2016 @ 14:03:
[...]
Als het zo simpel is, dan is het zeker een bug. Want op de map zag je idd dat er een stoplicht flitser was, maar hij gaf geen signaal. Terwijl dit wel zo ingesteld staat.

Zou mij toch niet verbazen dat er in België flitspalen staan die enkel op rood licht flitsen en niet op snelheid.

Edit : http://flits.bnet.be/info/faq_detl.php?id=3

Bug locatie : http://flits.bnet.be/cont...l_list.php?pc=3740&prov=1
"143 Bilzen"
Het is inderdaad zo simpel, maar v.w.b. de locatie die je aanhaalt, de melding voor de flitser komt niet, het blijft doodstil. Palen zijn zichtbaar op de route, worden door Sygic herkent voor het type roodlicht en snelheid, maar bij benadering geen piep te horen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

hardware-lover schreef op zondag 10 april 2016 @ 23:58:
[...]

Het is inderdaad zo simpel, maar v.w.b. de locatie die je aanhaalt, de melding voor de flitser komt niet, het blijft doodstil. Palen zijn zichtbaar op de route, worden door Sygic herkent voor het type roodlicht en snelheid, maar bij benadering geen piep te horen.
Klopt helemaal. Wordt herkend door Sygic maar toch geen piep te horen. Erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

GerCor schreef op zondag 10 april 2016 @ 12:55:
[...]

Dus, zo'n paal weet wanneer de lichtinstallatie uitgeschakeld is maar snelheid wordt dan nog steeds gemeten? Niet dat dat onderscheid voor zo'n paal nou een enorme opgave is, maar toch? Jij zegt dat - althans zo lees ik dat - voor zowel rood licht als ook de snelheid m.b.v. lussen in het wegdek wordt gemeten.

Ik vraag me altijd af hoe zo'n lus snelheid kan meten, als dat m.b.v. lussen wordt gemeten. De wielbasis van auto's is immers niet altijd hetzelfde. Of neem een vrachtwagen met aanhanger of personenauto met caravan. Dus, je rijdt door rood licht en dat is vast te stellen met lussen of het aantal voertuigen wordt geteld maar snelheid?
http://www.flitsservice.n...te%20palen/vastepalen.php

Dus niet altijd op snelheid. Maar he, dit is Nederland en onze Roverheid heeft een monopolie op legale diefstal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-07 22:01
MRE-Inc schreef op maandag 11 april 2016 @ 07:06:
http://www.flitsservice.n...te%20palen/vastepalen.php

Dus niet altijd op snelheid. Maar he, dit is Nederland en onze Roverheid heeft een monopolie op legale diefstal.
Verkeersboetes zijn geen legale diefstal hoor, het is pas diefstal als je het als brave burger niet kan voorkomen en dat kan hier prima (namelijk gewoon niet te hard rijden en / of gewoon niet door rood rijden).

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Zarhrezz schreef op maandag 11 april 2016 @ 11:01:
[...]

Verkeersboetes zijn geen legale diefstal hoor, het is pas diefstal als je het als brave burger niet kan voorkomen en dat kan hier prima (namelijk gewoon niet te hard rijden en / of gewoon niet door rood rijden).
Precies, en de overheid, dat zijn we allemaal zelf. Zelfs ons navigatiesysteem kan je waarschuwen bij snelheidsovertredingen, naast dat je gewoon de cruise control kunt inschakelen. Ben je toch een lutser als het je dan toch nog lukt te snel te rijden. Ik heb dan ook geen enkel medelijden met snelheidsovertreders, vind ze eigenlijk gewoon paupers omdat ze wettelijk, maar ook sociaal, niet geaccepteerd levensgevaar opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Kan iemand van de Sygic (al dan niet premium) gebruikers mij aangeven waarom ze sygic gebruiken?

Ik ben reuze tevreden met Here drive, dat heeft tot nu toe voor mij altijd gewerkt, ook in het buitenland. Alleen voor locaties zoals Curacao heb ik een andere navigatie op mn telefoon gezet want daar krijg ik Here drive niet aan de praat. (in Curacao werkte Mapfactor Gps navigation vrij goed)

Zijn het de flitspalen die in de navigatie zelf worden aangegeven of is er nog iets anders?

ik heb een 640 met W10m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Indoubt schreef op maandag 11 april 2016 @ 11:26:
Kan iemand van de Sygic (al dan niet premium) gebruikers mij aangeven waarom ze sygic gebruiken?

Ik ben reuze tevreden met Here drive, dat heeft tot nu toe voor mij altijd gewerkt, ook in het buitenland. Alleen voor locaties zoals Curacao heb ik een andere navigatie op mn telefoon gezet want daar krijg ik Here drive niet aan de praat. (in Curacao werkte Mapfactor Gps navigation vrij goed)

Zijn het de flitspalen die in de navigatie zelf worden aangegeven of is er nog iets anders?

ik heb een 640 met W10m.
1 reden om voor Sygic te kiezen is omdat Here Drive straks niet meer werkt vanaf 29 mei -O-

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janchtw
  • Laatst online: 18-08 13:34
Martinspire schreef op maandag 11 april 2016 @ 11:35:
[...]

1 reden om voor Sygic te kiezen is omdat Here Drive straks niet meer werkt vanaf 29 mei -O-
Een reden om toch nog even te wachten met de aanschaf van Sygic is een grote update van de MAPS app die MS binnenkort voor W10 gaat aanbieden en die al een tijdje voor de insiders beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

janchtw schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:50:

Een reden om toch nog even te wachten met de aanschaf van Sygic is een grote update van de MAPS app die MS binnenkort voor W10 gaat aanbieden en die al een tijdje voor de insiders beschikbaar is.
Een reden om niet te wachten was de promotie die afliep afgelopen zondag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
janchtw schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:50:
[...]

Duidelijk geen Microsoftkenner. Binnenkort is het bekende soonTM van MS en kan dus maanden duren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 14:33

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

GerCor schreef op maandag 11 april 2016 @ 15:31:
[...]

Duidelijk geen Microsoftkenner. Binnenkort is het bekende soonTM van MS en kan dus maanden duren. :+
Heu, deze wijzigingen zijn al doorgevoerd toch? Artikel is van een maand geleden. En die W10M Maps lijkt iig nu wat er in dat artikel wordt besproken?

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
GerCor schreef op maandag 11 april 2016 @ 15:31:
[...]

Het "soonTM" is inmiddels al veelvuldig vervangen door: In beta. :P
Als je alles gewoon uitbrengt als beta/demo, kunnen mensen ook niet klagen dat iets niet werkt, want dan kan je altijd roepen dat het nog in beta is. :) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
NeFoRcE schreef op maandag 11 april 2016 @ 15:36:
[...]

Heu, deze wijzigingen zijn al doorgevoerd toch? Artikel is van een maand geleden. En die W10M Maps lijkt iig nu wat er in dat artikel wordt besproken?
Ik heb versie 4.1601.10150.0 en dat is 4 uur geleden nog gecontroleerd op updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
NeFoRcE schreef op maandag 11 april 2016 @ 15:36:
[...]
Nee, beslist nog niet voor de W10M Production/niet Insiders gebruikers.

Ik mag hopen dat de verkeersinfo wel beter gaat worden dan nu het geval is met Kaarten/Maps maar wat dat betreft laten ze allemaal steken vallen. Behalve indien je een abonnement hebt op Sygic Liveservices, dan sturen ze je niet via de weg waarvan ik weet dat ie op dit moment is afgesloten.

Voorbeeld: Gennep vanuit Uden is via de normale route niet bereikbaar omdat de weg over het water nu is afgesloten. Enkel Sygic met Liveservices actief laat die afsluiting zien en geeft andere routes. Alle anderen, inclusief Sygic zonder Liveservice, willen je over de weg sturen die is afgesloten. Niet zo'n verschrikkelijke ramp omdat er ter plaatse een omleidingsroute beschikbaar is maar bij Sygic met Liverservices zie je direct alternatieve routes voor vertrek en dan kan je op dat moment je voorkeur selecteren.

Met allemaal bedoel ik;
  • Here+
  • Kaarten/Maps
  • Navigon (zonder Trafic Live)
  • Sygic (zonder Liveservices)
  • CoPilot (gratis versie)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerCor schreef op maandag 11 april 2016 @ 15:57:
[...]
Ik heb versie 4.1601.10150.0 en dat is 4 uur geleden nog gecontroleerd op updates.
5.1603.980.0, 1 min geleden gechecked op L950XL met RS1 ;)
Wat dat betreft zijn de wijzigingen al wel doorgevoerd. Ze werken ook prima, al mag de interface nog wel een klein beetje anders. Vraag me wel af waarom ze het niet ook voor niet-insiders vrij geven. Misschien omdat er onderwater een andere API wordt aangesproken?

[ Voor 34% gewijzigd door Caelorum op 11-04-2016 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
hardware-lover schreef op maandag 11 april 2016 @ 16:26:
[...]

...Niet zo'n verschrikkelijke ramp omdat er ter plaatse een omleidingsroute beschikbaar is maar bij Sygic met Liverservices zie je direct alternatieve routes voor vertrek en dan kan je op dat moment je voorkeur selecteren.....
Omleidingsroutes, fysieke bebording .... jaja. Meestal rij je de wereld om omdat ze jou daar niet willen hebben. Vaak kun je er gewoon langs maar moet je er bij wijze van spreken wonen/werken om dat te weten.

@Caelorum Ik lees van sommigen dat bij de insiders(versie) de stem het niet meer doet.

[ Voor 6% gewijzigd door GerCor op 11-04-2016 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
GerCor schreef op maandag 11 april 2016 @ 16:33:
[...]
Omleidingsroutes, fysieke bebording .... jaja. Meestal rij je de wereld om omdat ze jou daar niet willen hebben. Vaak kun je er gewoon langs maar moet je er bij wijze van spreken wonen/werken om dat te weten.

[knip]
In dit geval kan je een poging wagen indien je auto voertuig ook kan varen ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

hardware-lover schreef op maandag 11 april 2016 @ 16:26:
[...]

Ik mag hopen dat de verkeersinfo wel beter gaat worden dan nu het geval is met Kaarten/Maps maar wat dat betreft laten ze allemaal steken vallen. Behalve indien je een abonnement hebt op Sygic Liveservices, dan sturen ze je niet via de weg waarvan ik weet dat ie op dit moment is afgesloten.

Voorbeeld: Gennep vanuit Uden is via de normale route niet bereikbaar omdat de weg over het water nu is afgesloten. Enkel Sygic met Liveservices actief laat die afsluiting zien en geeft andere routes. Alle anderen, inclusief Sygic zonder Liveservice, willen je over de weg sturen die is afgesloten. Niet zo'n verschrikkelijke ramp omdat er ter plaatse een omleidingsroute beschikbaar is maar bij Sygic met Liverservices zie je direct alternatieve routes voor vertrek en dan kan je op dat moment je voorkeur selecteren.

Met allemaal bedoel ik;
  • Here+
  • Kaarten/Maps
  • Navigon (zonder Trafic Live)
  • Sygic (zonder Liveservices)
  • CoPilot (gratis versie)
Blij dat ik die Liveservices ook gepakt heb voor 6 euro voor 1 jaar.
Sygic gaf het afgelopen weekend al een mobiele flitser aan die volgens mij net weg was. Maar de volgende morgen hoorde ik op de radio een flitser op exact dezelfde plaats 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
hardware-lover schreef op maandag 11 april 2016 @ 16:42:
[...]

In dit geval kan je een poging wagen indien je auto voertuig ook kan varen ;)
Kijk, nou komt de aap uit de mouw. Jij werd toch omgeleid? Hoe weet je dan dat die weg daadwerkelijk niet bereikbaar is?....... :P :9 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 18:24
De W10 Maps biedt toch geen voice navigatie? Tenminste hier niet, Lumia 735 gisteren geupdate naar Windows 10. Kreeg direct een 2e update binnen. Daarna nog een factory reset gedaan. Alles werkt lekker, Here maar gelijk eraf gegooid. Maar Maps heeft dus geen voice turn-by-turn. Toestel staat op Engels ingesteld met Nederland als regio. Dus ik verwachtte op zijn minst een Engelse stem die Nederlandse straatnamen uitspreekt (zoals dat bij Google Maps gaat als je telefoon op Engels staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Hij moet gewoon voice navigatie doen hoor. Werkt hier ook verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
Jazco2nd schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 17:31:
De W10 Maps biedt toch geen voice navigatie? Tenminste hier niet, Lumia 735 gisteren geupdate naar Windows 10. Kreeg direct een 2e update binnen. Daarna nog een factory reset gedaan. Alles werkt lekker, Here maar gelijk eraf gegooid. Maar Maps heeft dus geen voice turn-by-turn. Toestel staat op Engels ingesteld met Nederland als regio. Dus ik verwachtte op zijn minst een Engelse stem die Nederlandse straatnamen uitspreekt (zoals dat bij Google Maps gaat als je telefoon op Engels staat).
Vreemd, ik heb m'n region op UK (voor Cortana) en localisation Nederlands. Ik heb een hele aardige dame die met haar Engels straatnamen enzo probeert uit te spreken...echt heel grappig.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Jazco2nd schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 17:31:
Staat je volume wel goed? Als je app-volume op 0 staat, dan hoor je inderdaad niks, je moet hem echt opkrikken naar 15 wil je haar goed verstaan.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
GerCor schreef op maandag 11 april 2016 @ 17:13:
[...]
Kijk, nou komt de aap uit de mouw. Jij werd toch omgeleid? Hoe weet je dan dat die weg daadwerkelijk niet bereikbaar is?....... :P :9 :+
Ik geloof niet altijd wat er geschreven staat maar dit lijkt me overtuigend genoeg om de wegblokkade niet te omzeilen en gewoon maar door te blijven rijden :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 18:24
RobinHood schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 17:52:
[...]

Staat je volume wel goed? Als je app-volume op 0 staat, dan hoor je inderdaad niks, je moet hem echt opkrikken naar 15 wil je haar goed verstaan.
Zarhrezz schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 17:41:
[...]

Vreemd, ik heb m'n region op UK (voor Cortana) en localisation Nederlands. Ik heb een hele aardige dame die met haar Engels straatnamen enzo probeert uit te spreken...echt heel grappig.
Ha het was laat, was van 19u tot 0.30 bezig met de 2 updates naar W10 (wel erg vervelend dat het zo lang duurde, maar fijn dat je volledige instellingen en apps direct hersteld zijn).
Zou best kunnen dat volume uit stond ja :)

Maar ik begrijp nu dus dat je Cortana geactiveerd moet hebben? Die heb ik nooit geactiveerd gehad, ook niet met W8. Het gaat om mijn moeders telefoon dus kan het nu niet checken.
Ik begrijp ook dat je je region dus echt op UK moet zetten, dat heb ik niet gedaan, Language = English (UK), Region en Localisation = NL/NL.

Het is dus helemaal niet mogelijk om Nederlandse voice in Maps te krijgen? Vandaar de populariteit van Sygic dus.

Sygic op Android was mijn standaardkeuze voor op vakantie. Maar de UI en werking vond ik echt een horror. Dat is afgelopen jaren wel iets verbeterd. Hopelijk is het op Windows 10 stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
Jazco2nd schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:01:
Maar ik begrijp nu dus dat je Cortana geactiveerd moet hebben? Die heb ik nooit geactiveerd gehad, ook niet met W8. Het gaat om mijn moeders telefoon dus kan het nu niet checken.
Ik begrijp ook dat je je region dus echt op UK moet zetten, dat heb ik niet gedaan, Language = English (UK), Region en Localisation = NL/NL.

Het is dus helemaal niet mogelijk om Nederlandse voice in Maps te krijgen? Vandaar de populariteit van Sygic dus.
Dat durf ik niet te zeggen. Ik heb 'em op UK wegens Cortana maar of dat een voorwaarde is om (voice) navigatie te hebben durf ik niet te zeggen. Wellicht dat anderen dat wel weten.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Met een Lumia 950 in productie mode (geen insider dus), en volledig op NL ingesteld, is de stem Nederlands. Geen Cortona vanzelfsprekend. Dit met de laatste .218 build die vandaag is vrijgegeven. Met build .164 en de build ervoor was de stem ook al Nederlands.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Maar, als je je telefoon op Engels of Amerikaans hebt staan voor Cortana, dan heb je geen Nederlandse stem in Maps.

Wel in Here Drive trouwens, maar moet je het nog even los downloaden. Gezien de kwaliteit van die stem zou het toch wel erg tof zijn als MS die gewoon kan overnemen. Die stem is echt veel fijner, vooral echter, dan wat ik van TomTom en Mio gewend ben.

Voice navigatie doet het trouwens ook wel zonder Cortana, maar het leuke [voor de Halo fans] is dat Cortana nu dus ook zegt waar je heen moet. Nu nog met "Hey [naam], you're speeding" en dat soort dingen :P

Zou helemaal erg worden als het dan wordt "If you don't stop speeding i'll text your mom that you're a reckless driver!" :+

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
In HERE Drive+ kon je stemmen downloaden, in Kaarten (of Maps, wat je maar wilt) kun je geen stemmen downloaden. Zit er gewoon ingebakken. Heb je alles op Nederlands staan, dan is de stem duidelijk hoorbaar dezelfde dame als in HERE Drive+

O, en wat ik van Sygic gezien heb ik de store? Inderdaad, te lelijk voor mijn telefoon. Dat komt er nooit op bij mij.

[ Voor 20% gewijzigd door GerCor op 13-04-2016 03:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Zou iemand een soort legenda kunnen geven van alle mogelijke symbolen van Sygic?
Ik denk dat ik er een paar door elkaar haal :)

Gisteren heb ik een ritje op en terug gemaakt op de Rijksweg, de baan richting Maasmechelen/Maaseik (Belgie). Op deze baan staan enkele flitspalen in beide richtingen.

Het gekke was, dat er bij het opgaan minder meldingen van flitspalen waren dan op de terugweg (op en terugweg waren hetzelfde, alleen andere rijbaan). Iemand een verklaring?

Ook is het mysterie van de flitspaal in Bilzen zonder geluidswaarschuwing opgelost. Op de kaart zie je een klein verkeerslicht staan. Ik weet niet zeker wat dit betekent, want je ziet dit symbool niet aan elk kruispunt met verkeerslichten??
Maar als het een flitspaal betreft heb je een ander en groter symbool dat flikkert en dus ook geluid maakt.

Ik heb ook Liveservices en maak hier ook altiijd gebruik van tijdens het rijden.

[ Voor 4% gewijzigd door daffie82 op 13-04-2016 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
GerCor schreef op woensdag 13 april 2016 @ 03:14:
In HERE Drive+ kon je stemmen downloaden, in Kaarten (of Maps, wat je maar wilt) kun je geen stemmen downloaden. Zit er gewoon ingebakken. Heb je alles op Nederlands staan, dan is de stem duidelijk hoorbaar dezelfde dame als in HERE Drive+

O, en wat ik van Sygic gezien heb ik de store? Inderdaad, te lelijk voor mijn telefoon. Dat komt er nooit op bij mij.
Het navigatie scherm van Sygic komt overeen met een lay-out die veel navigatie systemen hebben (PNA's e.d). Als dat je niet bevalt dan zal Navigon en anderen ook beslist niet naar je smaak zijn. Ik vraag me werkelijk af wat er mis kan zijn aan de opmaak, maar aangezien ik die van Kaarten/Maps spartaans vind zal het beslist een kwestie van smaak zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Dat is apart. Ik denk: ik gooi de Skype app er af, heb immers berichten. Ook van mijn beginscherm verwijderd. Zo gezegd, zo gedaan. Telefoon uitgeschakeld en weer ingeschakeld om te kijken of alle Skypeberichten zijn verdwenen uit de app 'berichten'. Nee, die staan er nog gewoon in. Maar ...... nu heb ik, ondanks dat ik Skype heb verwijderd, Skype toch weer in mijn applijst, op mijn beginscherm maar nu met een blanco icoon en valt niet, ondanks dat ik weer 'verwijderen' selecteer, te verwijderen.

Ik had het Skype-icoon al eerder van mijn beginscherm gehaald, want ja .... berichten staat er ook al op en hoef niet bij beide te zien dat er een bericht is. Maar, nadat ik dat had gedaan kreeg ik ook geen notificaties meer van berichten.

Skype weer geïnstalleerd vanuit de Store, blanco icoon is van mijn beginscherm verdwenen. Heul, heul, heul (red: Jochem Myjer) apart.... 8)7 :?

Kortom, alles ligt overhoop en werkt niet meer zoals in het begin. Jammer.

EDIT: Oja, gisteravond rond half 11 begon het bij ons flink te regenen maar grote afwezige - waar ik altijd op kon vertrouwen (.164)- was de notificatie van de app Regenmeter. Bleef angstig stil.

[ Voor 16% gewijzigd door GerCor op 13-04-2016 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
daffie82 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:50:
[knip]

Ook is het mysterie van de flitspaal in Bilzen zonder geluidswaarschuwing opgelost. Op de kaart zie je een klein verkeerslicht staan. Ik weet niet zeker wat dit betekent, want je ziet dit symbool niet aan elk kruispunt met verkeerslichten??
Maar als het een flitspaal betreft heb je een ander en groter symbool dat flikkert en dus ook geluid maakt.

[knip]
Ik ben bang dat het mysterie m.b.t. het niet horen van de waarschuwing nog niet geheel is opgelost. Het verschil in symbool is het onderscheid tussen een flitspaal en een verkeerslicht flitser met snelheidscamera.

Ik krijg bij laatste hier in de buurt wel een waarschuwing en die kreeg jij niet op die locatie die je eerder had aangegeven. Je hoort de waarschuwing ook enkel te krijgen als ie op je route ligt. Dus als je flitspaal/verkeerslicht flitsers op je display ziet staan, maar niet van belang zijn voor de route die jij neemt, dan blijft het stil (of hoort het stil te blijven).

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/flits-paal.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/flits-paal%20verkeerslicht.png

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

hardware-lover schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:02:
[...]

Ik ben bang dat het mysterie m.b.t. het niet horen van de waarschuwing nog niet geheel is opgelost. Het verschil in symbool is het onderscheid tussen een flitspaal en een verkeerslicht flitser met snelheidscamera.

Ik krijg bij laatste hier in de buurt wel een waarschuwing en die kreeg jij niet op die locatie die je eerder had aangegeven. Je hoort de waarschuwing ook enkel te krijgen als ie op je route ligt. Dus als je flitspaal/verkeerslicht flitsers op je display ziet staan, maar niet van belang zijn voor de route die jij neemt, dan blijft het stil (of hoort het stil te blijven).

[afbeelding]

[afbeelding]
Dank je wel! Verhelderend!

Ik ga volgende keer daar in Bilzen eens de andere richting op aan dat kruispunt, kijken wat dat geeft :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
In het verleden kreeg ik die flitsmeldingen wel eens nadat ik zo'n punt voorbij gereden was.
Soms wel weken later.....

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Amadeus1966 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:52:
In het verleden kreeg ik die flitsmeldingen wel eens nadat ik zo'n punt voorbij gereden was.
Soms wel weken later.....
Met te hoge snelheid waarschijnlijk en de melding kwam via de post? ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahako
  • Laatst online: 21:12
GerCor schreef op woensdag 13 april 2016 @ 12:07:
Dat is apart. Ik denk: ik gooi de Skype app er af, heb immers berichten. Ook van mijn beginscherm verwijderd. Zo gezegd, zo gedaan. Telefoon uitgeschakeld en weer ingeschakeld om te kijken of alle Skypeberichten zijn verdwenen uit de app 'berichten'. Nee, die staan er nog gewoon in. Maar ...... nu heb ik, ondanks dat ik Skype heb verwijderd, Skype toch weer in mijn applijst, op mijn beginscherm maar nu met een blanco icoon en valt niet, ondanks dat ik weer 'verwijderen' selecteer, te verwijderen.

Ik had het Skype-icoon al eerder van mijn beginscherm gehaald, want ja .... berichten staat er ook al op en hoef niet bij beide te zien dat er een bericht is. Maar, nadat ik dat had gedaan kreeg ik ook geen notificaties meer van berichten.

Skype weer geïnstalleerd vanuit de Store, blanco icoon is van mijn beginscherm verdwenen. Heul, heul, heul (red: Jochem Myjer) apart.... 8)7 :?

Kortom, alles ligt overhoop en werkt niet meer zoals in het begin. Jammer.

EDIT: Oja, gisteravond rond half 11 begon het bij ons flink te regenen maar grote afwezige - waar ik altijd op kon vertrouwen (.164)- was de notificatie van de app Regenmeter. Bleef angstig stil.
Gisteren kwam ik dit tegen, gelijk gebruikt om wat nokia rommel te verwijderen, misschien ?
SpeedOfShadows schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:13:
[...]

Mijn excuses, ik was een stapje vergeten. Het is
Instellingen> Systeem> Opslag> Dit apparaat> Apps en games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
jahako schreef op woensdag 13 april 2016 @ 15:18:
[...]

Gisteren kwam ik dit tegen, gelijk gebruikt om wat nokia rommel te verwijderen, misschien ?

[...]
Dat werkt, kende ik nog niet :9 maar kom tot mijn schrik ook dit tegen. 2 keer telefoon?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xo05ZI1CAIjEgIBIOEF9YkwB/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahako
  • Laatst online: 21:12
GerCor schreef op woensdag 13 april 2016 @ 15:46:
[...]

Dat werkt, kende ik nog niet :9 maar kom tot mijn schrik ook dit tegen. 2 keer telefoon?
Ik had er ook geen weet van, dus de poster bedankt, maar 2 telefoons? 1 bellen 1 smartfone?
wie niet waagt :) grapje , niet doen :P
Edit
ik heb er maar 1 telefoon microsoft 4,42 MB 29-3-2016

[ Voor 8% gewijzigd door jahako op 13-04-2016 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Is die Telefoon app van 656 KB niet van Windows Phone 8.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
Een update van Twitter in de Store. Ik hoop dat ze de problemen met onthouden waar je was in je timeline en het dataverbruik hebben opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
FreshM schreef op woensdag 13 april 2016 @ 22:33:
Een update van Twitter in de Store. Ik hoop dat ze de problemen met onthouden waar je was in je timeline en het dataverbruik hebben opgelost.
De update schijnt erg weinig voor te stellen?

"However, this appears to be a minor new version with no additional features."
http://www.windowscentral...c-and-mobile-gets-updated

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshM
hardware-lover schreef op woensdag 13 april 2016 @ 23:02:
[...]

De update schijnt erg weinig voor te stellen?

"However, this appears to be a minor new version with no additional features."
http://www.windowscentral...c-and-mobile-gets-updated
Ik schrok me wild van het dataverbruik van Twitter en de app is nog traag ook. Het schijnt niks nieuws te zijn volgens Google. Konden we de preload van plaatjes maar uitzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Je kan ook een andere twitter app zoals Tweetium gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
Rockvee2 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 23:15:
Je kan ook een andere twitter app zoals Tweetium gebruiken.
Kun je bevestigen dat die niet zo veel data verbruikt? Tweetium is immers een betaalde app. Ik ben best bereid te betalen voor een goede Twitter-client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Inderdaad zeg, Twitter is een goddamn datadrainer. Maar liefst 268 mb weg, terwijl nummer 2 system is met 57 MB. Kreeg net een bericht van T-Mobile dat ik door mijn databundel ben en op supertraag word gezet. Lukt me normaal nooit. (gelukkig maar 2 dagen tot de volgende 1.000 mb)

Man man man, dat moeten ze snel oplossen, hier zit niemand op te wachten. :N :(

Gelijk maar even een vette klacht richting @Twitter gedaan. Zijn ze nou helemaal gek geworden? :9

[ Voor 15% gewijzigd door GerCor op 14-04-2016 02:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 12:52

P_Tingen

omdat het KAN

Je kan in de instellingen bepalen welke apps wel en welke niet in de background mogen draaien. Via settings > zoek op 'back'. Je zou Twitter zo uit kunnen zetten. Het haalt dan alleen data op als je de app zelf start.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Rockvee2 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 20:33:
Is die Telefoon app van 656 KB niet van Windows Phone 8.1?
Dat had ik ook wel durven gokken. 2014 .... :+

Ach ja, ik heb er geen last van natuurlijk, viel me alleen op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:03

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik had hetzelfde, en die Phone app uit 2014 verwijderd. Mijn telefoon doet het nog.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
DrivinUCrazy schreef op donderdag 14 april 2016 @ 08:50:
Ik had hetzelfde, en die Phone app uit 2014 verwijderd. Mijn telefoon doet het nog.
Mooi, dan pleur ik het er ook af. _/-\o_

... verwijderen ...... telefoon opnieuw opstarten .......... en weer door.

[ Voor 13% gewijzigd door GerCor op 14-04-2016 09:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:59

PeaceNlove

Deugleuter

Zo even schaamteloos mijn nieuwe app hier adverteren:

Historische Kaarten Nederland

De app maakt het mogelijk om veel oude (gescande) kaarten van Nederland te bekijken, de oudste kaarten gaan tot 1815 terug!

De app is gemaakt op basis van WinJS en OpenLayers3. Reden waarom ik de app gemaakt heb is omdat het me leuk leek, ik Openlayers 3 vanuit mijn werkachtergrond wel eens op de mobiel wilde uitproberen en de kaarten beschikbaar zijn op internet.

Have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janchtw
  • Laatst online: 18-08 13:34
PeaceNlove schreef op donderdag 14 april 2016 @ 21:54:
De app is gemaakt op basis van WinJS en OpenLayers3. Reden waarom ik de app gemaakt heb is omdat het me leuk leek, ik Openlayers 3 vanuit mijn werkachtergrond wel eens op de mobiel wilde uitproberen en de kaarten beschikbaar zijn op internet.

Have fun!
Prachtig, man! Hoewel ik mobiel nog niet op W10 zit staat het wel op m'n pc en kan ik nu mooi de ontwikkelingen in mijn buurtje door de jaren heen volgen. Inderdaad, fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Er is een nieuwe YouTube app (Awesome Tube) in de store. Ik heb het geïnstalleerd en het eerste dat mij opviel is dat het goed aansluit op de W10M vormgeving. Misschien ook eens uitproberen? Ze zoeken trouwens mensen die de app willen vertalen. (HINT HINT)

Edit:

Voordelen:
- Sluit goed aan op W10M vormgeving

Nadelen:
- Geen transparante Live-Tile
- Geen Live-Tile
- Themakleur niet beschikbaar ook al stel je dat in.
- Onvindbaar in Store voor Surface 2

https://www.microsoft.com.../9nblggh69mg4#app-details

[ Voor 25% gewijzigd door GerCor op 15-04-2016 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

PeaceNlove schreef op donderdag 14 april 2016 @ 21:54:
Zo even schaamteloos mijn nieuwe app hier adverteren:

Historische Kaarten Nederland

De app maakt het mogelijk om veel oude (gescande) kaarten van Nederland te bekijken, de oudste kaarten gaan tot 1815 terug!

Have fun!
Dat klinkt als een app die ik wil hebben.

Maarrrrr. (#DTV)

Ik heb mijn telefoon op Engels staan ivm quiet hours van Cortana. Kan ik ongestraft de region nu op Nederland zetten, de taal op Engels en dan zowel Quiet Hours als Historische Kaarten gebruiken? Ik heb dit soort geknutsel al eens eerder gehad, maar toen zat ik nog op 8.1. En ik heb geen zin in steeds herstarten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:18

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Leuke app inderdaad :)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

P_Tingen schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 16:33:
[...]

Dat klinkt als een app die ik wil hebben.

Maarrrrr. (#DTV)

Ik heb mijn telefoon op Engels staan ivm quiet hours van Cortana. Kan ik ongestraft de region nu op Nederland zetten, de taal op Engels en dan zowel Quiet Hours als Historische Kaarten gebruiken? Ik heb dit soort geknutsel al eens eerder gehad, maar toen zat ik nog op 8.1. En ik heb geen zin in steeds herstarten O-)
Dat hoeft toch niet? Ik kon op mijn non-development Cortana-enabled 1520 de app zo installeren. De app is vooralsnog wel alleen in het nederlands, maar ik hoop met de volgende release ook engels toe te kunnen voegen (en als ik wat relaties van me vraag de app naar het Frans en het Duits te vertalen ook die talen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Leuke app, goed gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Going4Quests
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-07-2023
Kan er ook een Belgische variant komen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Dat wordt lastig, in Nederland is lang geleden de topografische dienst opgegaan in het kadaster, daardoor heeft het Nederlandse kadaster al deze kaarten en die hebben ze samen met Esri Nederland online gezet. Voor zover ik weet is er niet een vergelijkbaar Belgisch initiatief, maar de oudste kaarten dekken België ook geheel :) Ik zou daarvan wel de goede kunnen pakken en die voor de Belgische variant kunnen gebruiken.
Maar eigenlijk hadden de Belgen zich gewoon nooit moeten afscheiden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
En tot die tijd een flink aantal frietkotten er bij denken en wegen die niet op elkaar aansluiten of ergens in een weiland eindigen. Belgïe anno 2016. >:)

Edit: de app Regenmeter gaf al een paar dagen geen notificaties aan en alleen daarvoor heb ik de app geïnstalleerd. Stond op het punt de app te verwijderen want zonder notificaties zie ik - voor mij persoonlijk - geen meerwaarde. Maar vanmorgen zag ik tot groot plezier weer notificaties opduiken.

[ Voor 49% gewijzigd door GerCor op 17-04-2016 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Er was vanmorgen een update van Awesome Tube. Nieuwe kleuren, meerdere vertalingen en displaysettings zijn toegevoegd.

De maker zoekt nog vertalers. Dus, als je jouw naam ook een keer genoemd wilt ziet worden in een W10M app dan is nu jouw kans.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yZffSbQ82J5HJ7SDPDalpYPB/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Foto app is geupdate bij mij. Je kan nu eindelijk van living image een foto kiezen zonder 3rd party app. Dat werd tijd. Wellicht dat dit al in de RS builds mogelijk was, maar in de standaard Produktie build dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
MRE-Inc schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:57:
Foto app is geupdate bij mij. Je kan nu eindelijk van living image een foto kiezen zonder 3rd party app. Dat werd tijd. Wellicht dat dit al in de RS builds mogelijk was, maar in de standaard Produktie build dus niet.
Welk versienummer heeft deze nu?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

GerCor schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:47:
Er was vanmorgen een update van Awesome Tube. Nieuwe kleuren, meerdere vertalingen en displaysettings zijn toegevoegd.

De maker zoekt nog vertalers. Dus, als je jouw naam ook een keer genoemd wilt ziet worden in een W10M app dan is nu jouw kans.

[afbeelding]
Erg teleurgesteld in je Ger. Apps gebruiken die geen NL vertaling hebben, foei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
daffie82 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 22:10:
[...]

Erg teleurgesteld in je Ger. Apps gebruiken die geen NL vertaling hebben, foei!
Ach .... ik had er serieus over gedacht me te melden voor de vertaling. Aan de andere kant, ik gebruik ook Tubecast for YouTube Pro en die is wel in het Nederlands. Alleen vind ik Awesome Tube beter aansluiten bij het W10M design. Voor hetzelfde geld moet je straks app-inkopen doen bij Awesome Tube, en dan ben ik gelijk weer weg.

Tubecast is dus mijn favoriet, Awesome Tube een goede opvolger wellicht. Keuzes, keuzes, keuzes. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

GerCor schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:47:

[afbeelding]
Coole app inderdaad. Ik gebruik hem nu en heb voor de makers een vertaling gemaakt. Nu kijken wanneer hij verschijnt in de store ....

Overigens: ik weet niet of het tijdelijk is, maar je kan nu voor een bedrag van €0 de advertenties verwijderen via een in-app aankoop. Als je de app gebruikt zou ik dat doen, voor de mogelijkheid weer verdwijnt. Overigens zag ik bij het vertalen ook de string: "You are AWESOME! Here is the gift - rate us 5 stars to remove advertising! <3", dus er is nog een mogelijkheid om eraf te komen kennelijk

[ Voor 25% gewijzigd door P_Tingen op 20-04-2016 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Toch weer jammer dat hoewel de bijbehorende tile prima is voor transparancy (simpel icoontje op effen achtergrond), ze besloten hebben om hem een roze achtergrond te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Sissors schreef op woensdag 20 april 2016 @ 13:30:
Toch weer jammer dat hoewel de bijbehorende tile prima is voor transparancy (simpel icoontje op effen achtergrond), ze besloten hebben om hem een roze achtergrond te geven.
Ja, daarom zet ik hem niet op mn start scherm
en blijf ik metrotube gebruiken welke er wel staat :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05:09
Heeft er iemand al een app gevonden waarmee je een transparent tile voor Skype kunt gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triflip
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-08 13:15
SpaceAce schreef op woensdag 20 april 2016 @ 15:11:
Heeft er iemand al een app gevonden waarmee je een transparent tile voor Skype kunt gebruiken?
Transparent Tile Pack kan een transparante skype tile voor je maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
hjs schreef op woensdag 20 april 2016 @ 14:31:
[...]

Ja, daarom zet ik hem niet op mn start scherm
en blijf ik metrotube gebruiken welke er wel staat :9
Alleen is MetroTube, wat eerst mijn favoriet was, niet in het Nederlands en heeft een WP8.1 design. Live-Tile van Awesome Tube is inderdaad ruk, maar ik ga er van uit dat dat ook snel aangepakt zal worden naar een echte Live-Tile waar ook iets op te zien is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ze zijn idd bezig met een livetile was hun antwoord op mijn opmerking over het gemis van een transparant tile ;)

Ik heb geen behoefte aan een livetile was mijn antwoord, wel aan een transparante :+

[ Voor 28% gewijzigd door hjs op 20-04-2016 17:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
hjs schreef op woensdag 20 april 2016 @ 17:35:
Ze zijn idd bezig met een livetile was hun antwoord op mijn opmerking over het gemis van een transparant tile ;)

Ik heb geen behoefte aan een livetile was mijn antwoord, wel aan een transparante :+
Aan jouw wens en mijn wens is voldaan. Transparante Live-Tile en Nederlandse vertaling. d:)b :)F

Klein probleempje, de app doet het 'even' niet. :X

[ Voor 6% gewijzigd door GerCor op 21-04-2016 11:17 . Reden: App doet het weer ... ]

Pagina: 1 ... 92 ... 118 Laatste

Let op:
Discussies/updates over eigen gemaakte apps mogen in het Post hier je eigen Windows Phone App! topic.