Over Nokia Drive: ik heb reeds lang ervaring met dit product. Van de Nokia 5800, naar de Nokia N8 en nu de Lumia 800, Tot mijn grote spijt heeft een update van een half jaar geleden het een onwerkbaar product gemaakt. Sindsdien heeft Nokia Driver GEEN ENKELE route op een normale wijze berekend. Je komt er opzicht wel als je de navigatie volgt, maar wel vaak 20 minuten later. Zelfstandig eerst de weg uitzoeken en vervolgens de navigatie negeren tot enkele kilomters voor de eindbestemming werkt bij mij vaak het best. Tijdens het navigeren naar de locatie zal Nokia Drive de route herberekenen, waarna deze ineens 20 minuten minder aangeeft. Het verkeerd aangeven van de route is niet afhankelijk van de locatie waar wordt gereden. In de randstad, in de buurt van Eindhoven, in Duitsland: allemaal geeft de software niet de kortste route weer. Ook is het niet afhankelijk van de telefoon: op alle drie de telefoons werkt het niet meer goed na de update.
Wanneer je reviews bekijkt over Nokia drive zal je ook zien dat deze niet recent zijn geschreven. Echt zonde van iets dat aanvankelijk een mooi product was.
Edit: voorbeeldje:
- rij Rotterdam naar Eindhoven. De navigatie zal je via Oosterhout sturen. Het scheelt 10 minuten om onder Breda door te rijden naar Eindhoven.
- Randstad-Keulen. Je wilt niet weten op wat voor tussendoorweggetjes je rijdt. En nee, dit ligt niet aan de instellingen zoals fileontwijking of snelste-route.
[
Voor 12% gewijzigd door
wcduck op 25-06-2013 16:00
]
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.