Ik zal je maar even snel uit de droom helpen met de onderstaande vragen:
Al met al heb je dus verzoeken die eigenlijk niet mogelijk zijn. Zeker niet voor de hobbyist. Een probleem wat ik zelf overigens ook ervaar. Het meeste is er nu al wel en anders is het onmogelijk om als (beginnend) ontwikkelaar mee te beginnen.
Ik denk dat je daar maar weinig mee kunt doen. Je kunt niet echt met bestanden aan rommelen op het OS en daardoor heeft het weinig zin om toegang te hebben. Enige wat je mogelijk kunt doen is streamen van bestanden, maar je kunt ze toch niet opslaan.shyblue schreef op donderdag 04 april 2013 @ 16:59:
[...]
* een CIFS/Samba client: lezen, schrijven, kopieren van fotos, videos, muziek, documenten vanaf een NAS naar je foon = naar de micro-sd kaart. AFP en/of NFS protocol zou ook leuk zijn.
Het gebruik van kabels om bestanden to kopieren is vorige eeuw ;-)
Benaderen is geen probleem, maar je kunt er verder weinig mee. Je hebt niet zomaar toegang tot het 1 en ander, waardoor het vrij nutteloos is om de verbinding te maken.* een s/ftp client: benaderen van een ftp server
VLC is met iets bezig voor Win 8 die later ook naar WP8 moet komen. Maar ga er niet vanuit dat dit een eureka mediaplayer gaat zijn. Mediabestanden zijn nog best beperkt op het platform. Ik verwacht overigens niet dat dit nog veel gaat worden. Ik denk dat ze in de toekomst toch meer en meer gaan streamen ipv opslaan.* een mediaplayer, die meer codecs kan afspelen.
Gaat je niet lukken. Hiervoor heb je meer nodig dan je met de api's kunt bereiken. Hierbij ben je dus overgeleverd aan de fabrikanten of telco's. Ik verwacht overigens wel dat Nokia zijn counters app wel beschikbaar zal maken, maar mogelijk willen ze bij MS eerst dat meer telco's overgaan op de wp8 functionaliteit.* een counter (data, belminuten, sms) zoals de Nokia Counter voor WP7.5. Anders moeten we nog jaren wachten totdat de telcos de data sense ondersteunen.
Al met al heb je dus verzoeken die eigenlijk niet mogelijk zijn. Zeker niet voor de hobbyist. Een probleem wat ik zelf overigens ook ervaar. Het meeste is er nu al wel en anders is het onmogelijk om als (beginnend) ontwikkelaar mee te beginnen.