Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zal je maar even snel uit de droom helpen met de onderstaande vragen:
shyblue schreef op donderdag 04 april 2013 @ 16:59:
[...]
* een CIFS/Samba client: lezen, schrijven, kopieren van fotos, videos, muziek, documenten vanaf een NAS naar je foon = naar de micro-sd kaart. AFP en/of NFS protocol zou ook leuk zijn.
Het gebruik van kabels om bestanden to kopieren is vorige eeuw ;-)
Ik denk dat je daar maar weinig mee kunt doen. Je kunt niet echt met bestanden aan rommelen op het OS en daardoor heeft het weinig zin om toegang te hebben. Enige wat je mogelijk kunt doen is streamen van bestanden, maar je kunt ze toch niet opslaan.
* een s/ftp client: benaderen van een ftp server
Benaderen is geen probleem, maar je kunt er verder weinig mee. Je hebt niet zomaar toegang tot het 1 en ander, waardoor het vrij nutteloos is om de verbinding te maken.
* een mediaplayer, die meer codecs kan afspelen.
VLC is met iets bezig voor Win 8 die later ook naar WP8 moet komen. Maar ga er niet vanuit dat dit een eureka mediaplayer gaat zijn. Mediabestanden zijn nog best beperkt op het platform. Ik verwacht overigens niet dat dit nog veel gaat worden. Ik denk dat ze in de toekomst toch meer en meer gaan streamen ipv opslaan.
* een counter (data, belminuten, sms) zoals de Nokia Counter voor WP7.5. Anders moeten we nog jaren wachten totdat de telcos de data sense ondersteunen.
Gaat je niet lukken. Hiervoor heb je meer nodig dan je met de api's kunt bereiken. Hierbij ben je dus overgeleverd aan de fabrikanten of telco's. Ik verwacht overigens wel dat Nokia zijn counters app wel beschikbaar zal maken, maar mogelijk willen ze bij MS eerst dat meer telco's overgaan op de wp8 functionaliteit.

Al met al heb je dus verzoeken die eigenlijk niet mogelijk zijn. Zeker niet voor de hobbyist. Een probleem wat ik zelf overigens ook ervaar. Het meeste is er nu al wel en anders is het onmogelijk om als (beginnend) ontwikkelaar mee te beginnen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-08 11:41
Ik wist precies wat nu komt, Martinspire. En toch heb ik het genoemd. Dat zijn geen dromen. Dat het nu nog niet mogelijk is, betekent een cruciale tekort tegenover Android en iOS. MS moet er iets aan doen en/of de ontwikkelaars. Mijn mening.

P.S.: op de micro sd kaart kun je alles opslaan wat je wilt. usb kabel. Met je eigen dirs. En het wordt gelezen door de apps - als de bestanden worden ondersteund. Een smb/cifs client kan lezen en schrijven. Op de sd kaart.

[ Voor 32% gewijzigd door shyblue op 04-04-2013 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Gelukkig komt Simyo (mijn mobiele provider) met een app voor het resterende aantal Belminuten/MB's/SMS, er is nu ook al een app te vinden in de store maar die is betaald als je push notifications wilt. Die van Simyo doet dat gratis, en hopelijk incl. live tile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y-Foxy
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 18:54
Assasins Creed is verlaagd naar 99 cent. Leuke Xbox live titel die best aardig speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shyblue schreef op donderdag 04 april 2013 @ 17:09:
Ik wist precies wat nu komt, Martinspire. En toch heb ik het genoemd. Dat zijn geen dromen. Dat het nu nog niet mogelijk is, betekent een cruciale tekort tegenover Android en iOS. MS moet er iets aan doen en/of de ontwikkelaars. Mijn mening.

P.S.: op de micro sd kaart kun je alles opslaan wat je wilt. usb kabel. Met je eigen dirs. En het wordt gelezen door de apps - als de bestanden worden ondersteund. Een smb/cifs client kan lezen en schrijven. Op de sd kaart.
Niet ieder WP toestel heeft een SD kaart. Maar dat andere systemen dat wel hebben, wil nog niet zeggen dat het naar WP gaat komen. Ik zie zelf ook weinig noodzaak in bovenstaande functionaliteit (waarvan ik me niet kan herinneren dat Android en iOS dat vanaf het begin ondersteunden). Het probleem is dat MS het nu al druk genoeg heeft met OS functionaliteiten dat dit ook voorlopig niet zal komen. Ontwikkelaars kunnen het ook maar beperkt oplossen en ik denk dat de vraag ook nog niet groot genoeg is om er echt werk in te steken (of je moet er aardig wat euro's tegenaan gooien).

Je vergeet waarschijnlijk dat Windows Phone geen tweakers OS is en dat waarschijnlijk ook nooit zal worden. Zodra je dergelijke functionaliteiten gaat toevoegen, wordt het geheel al snel onoverzichtelijk. Ook is het erg kwetsbaar voor misbruik (zowel virussen als piraterij maar pin me hier niet op vast). Ik zie het voorlopig niet gebeuren en denk dat je dan ook veel beter af bent met een laptop. Want wie de neuk gaat nu met een FTP zitten prutsen op zijn telefoon. Leuk dat je het wilt hebben hoor, maar ik heb liever dat ze hun tijd steken in het toevoegen van profielen en een mooi notificatiecentrum dan aan dergelijke eisen te voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Bestanden kopieren naar je WP8 telefoon doe je via SkyDrive ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
autje schreef op donderdag 04 april 2013 @ 20:59:
Bestanden kopieren naar je WP8 telefoon doe je via SkyDrive ;) .
Grapjas :+

Er bestaat zoiets als een thuisnetwerk. Honderden millioenen mensen hebben dat. Je noemt het ook 'bestanden delen'. En gelukkig is er zoiets uitgevonden als wifi, kabelloos. En netwerk protokollen, die geen problemen hebben met verschillende OS'sen zoals MS Windows, Mac OS X, Linux, Unix, Solaris, Android, iOS, met embedded systemen etc.
Een billioen bedrijf als Microsoft dat niet in staat is, de basis netwerk protokollen in een thuisnetwerk in zijn mobiele OS te implementeren is wel heel bijzonder O-)

Ik persoonlijk heb absoluut geen behoeftes aan xbox meuk, haha.

@Martinspire: ik ben niet zeker of wij het over hetzelfde hebben. Wat jij beschrijft is al mogelijk in WP8, namelijk met een usb kabel met behulp van het mtp protokol. Je kan alles overzetten, heen en weer, naar de interne opslag en naar een sd kaart. - Een smb/cifs/afp/nfs/ftp client zou hetzelfde kunnen doen, zonder usb kabel, en zonder aparte software op de computers te installeren, omdat deze functionaliteit al bestaat op alle OS'en. Alleen een app op WP8 is nodig. Een samba client bv is kleiner dan 900k ;-) De normale gebruiker hoeft helemaal niets te maken hebben met termen als samba, ftp etc. Hij maakt gewoon verbinding met zijn computers, NAS, laptops etc thuis. Dat is niets voor tweakers of nerds.

[ Voor 31% gewijzigd door shyblue op 04-04-2013 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
Je moet je bestanden ook niet lokaal (= ergens in je thuisnetwerk) opslaan. Althans, niet de bestanden waarvan je verwacht dat je ze over meerdere apparaten wilt delen. Zo kun je er overal bij, en de bestanden waar je vrienden ook bij moeten kunnen, die maak je (semi-)openbaar. Als het handig is om bestanden lokaal op één van de devices te hebben (bijvoorbeeld een plaatje wat je als achtergrond van je lockscreen wilt hebben), dan kopieer je het naar je telefoon of ander device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
autje schreef op donderdag 04 april 2013 @ 21:56:
Je moet je bestanden ook niet lokaal (= ergens in je thuisnetwerk) opslaan. Althans, niet de bestanden waarvan je verwacht dat je ze over meerdere apparaten wilt delen. Zo kun je er overal bij, en de bestanden waar je vrienden ook bij moeten kunnen, die maak je (semi-)openbaar. Als het handig is om bestanden lokaal op één van de devices te hebben (bijvoorbeeld een plaatje wat je als achtergrond van je lockscreen wilt hebben), dan kopieer je het naar je telefoon of ander device.
Ik bepaal waar ik mijn bestanden wil hebben. En wel in 'mijn' cloud. Die kan ik vanaf thuis en van buitenaf benaderen. Het is gratis, veilig. En ik ben de baas. Niet MS, niet Google, niet dropbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
shyblue schreef op donderdag 04 april 2013 @ 22:02:
[...]

Ik bepaal waar ik mijn bestanden wil hebben. En wel in 'mijn' cloud. Die kan ik vanaf thuis en van buitenaf benaderen. Het is gratis, veilig. En ik ben de baas. Niet MS, niet Google, niet dropbox.
Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shyblue schreef op donderdag 04 april 2013 @ 22:02:
[...]

En wiens probleem is dat dan? Daar kies je toch zelf voor om de moeilijke manier te nemen?

Voor mensen die de cloud niet gebruiken is het mogelijk om als usbstick bij je telefoon te kunnen. Gebruik je geen skydrive of dropbox voor je documenten, dan is dat de enige manier en dat vind ik eigenlijk best logisch. Je gaat nu niets meer handmatig doen in deze tijd. Je muziek sync je draadloos, je instellingen sla je op, je email en berichten worden opgeslagen, etc. Misschien dat er een ontwikkelaar is die locale clouds laat opzetten en daar ook een wp tooltje voor wil maken, maar je zit nu WP af te schrijven op iets wat geen probleem hoeft te zijn.

Ik zal het nog maar een keer herhalen want je hebt het blijkbaar niet gelezen: WP is geen OS voor tweakers. Wat jij noemt zijn zaken voor tweakers en horen er dus ook gewoon niet thuis. Of in ieder geval hoeft het geen prioriteit te zijn voor de ontwikkeling van het OS.

Verder geld iets wat gratis is nooit 100% veilig kan zijn en iets wat veilig is nooit 100% gratis kan zijn.

Maar goed, maak anders een topic aan voor een ontwikkelaar die er mogelijk mee aan de slag gaat. Op deze manier komen we toch nergens in dit topic. We kunnen het bv beter hebben over alle updates die de laatste tijd zijn toegevoegd en nieuwe games als Amazing Alex, Spiderman of Batman die nu in de store staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-12-2023

Sak3d

Reise, Reise

GoT is geen helpdesk. Dit is niet de bedoeling van dit topic.

[ Voor 79% gewijzigd door RoD op 05-04-2013 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
Martinspire schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 02:10:
[...]

En wiens probleem is dat dan? Daar kies je toch zelf voor om de moeilijke manier te nemen?

Voor mensen die de cloud niet gebruiken is het mogelijk om als usbstick bij je telefoon te kunnen. Gebruik je geen skydrive of dropbox voor je documenten, dan is dat de enige manier en dat vind ik eigenlijk best logisch. Je gaat nu niets meer handmatig doen in deze tijd. Je muziek sync je draadloos, je instellingen sla je op, je email en berichten worden opgeslagen, etc. Misschien dat er een ontwikkelaar is die locale clouds laat opzetten en daar ook een wp tooltje voor wil maken, maar je zit nu WP af te schrijven op iets wat geen probleem hoeft te zijn.

Ik zal het nog maar een keer herhalen want je hebt het blijkbaar niet gelezen: WP is geen OS voor tweakers. Wat jij noemt zijn zaken voor tweakers en horen er dus ook gewoon niet thuis. Of in ieder geval hoeft het geen prioriteit te zijn voor de ontwikkeling van het OS.

Verder geld iets wat gratis is nooit 100% veilig kan zijn en iets wat veilig is nooit 100% gratis kan zijn.

Maar goed, maak anders een topic aan voor een ontwikkelaar die er mogelijk mee aan de slag gaat. Op deze manier komen we toch nergens in dit topic. We kunnen het bv beter hebben over alle updates die de laatste tijd zijn toegevoegd en nieuwe games als Amazing Alex, Spiderman of Batman die nu in de store staan.
En nu is het mijn beurt om te zeggen: amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred-Erik
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-04 18:51
Lief zijn mensen.
shyblue schreef op donderdag 04 april 2013 @ 17:09:
Write access naar SD kaart bestaat niet in WP8. Het is onwaarschijnlijk dat iets als een Samba- of FTP-client beschikbaar wordt omdat Windows Phone vanaf versie 1 geen bestandsbeheer mogelijkheden heeft, laat staan voor gebruikers. Dit zit duidelijk in de ontwerpfilosofie van Windows Phone; het feit dat er read-only access is naar de SD kaart is echt geen technische beperking, maar een keuze.
urk_forever schreef op donderdag 04 april 2013 @ 16:04:
Als je nog andere apps hebt die je mist op WP laat het hier dan even weten, misschien kan ik er wat mee.
Over Marktplaats: heb je ze al benaderd? Misschien vinden ze het wel fijn als je een app voor ze maakt en stellen ze de API beschikbaar.

Grooveshark is ook iets waar ik graag een app voor zou zien, specifiek eentje die background playback ondersteund. Als je html5.grooveshark.com opent op Windows Phone blijft-ie weliswaar het huidige liedje doorspelen, maar je moet de website weer tevoorschijn halen om het volgende nummer in je playlist te laten afspelen. Als je een wrapper of een volledige app daarvoor zou kunnen maken zou je denk ik heel wat mensen blij maken. :)

Als je een spelletje zou willen maken: de flashgames Dice Wars, Super Puzzle Platformer en het aloude Scorched Earth zijn m.i. allemaal spellen die zich prima zouden lenen als mobiele games, maar waar nog geen (goede) Windows Phone versies voor zijn, dus je zou die concepten kunnen lenen.

Meer ontopic: Doors is een leuk gratis puzzelspel, waarbij het idee volgens mij is afgekeken van 100 Doors. Als je dat spel leuk vond op je Android-iets zal je dit ook bevallen me dunkt. Ik vind 't iig erg leuk: uitdagend, maar toch wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:12
Sak3d schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 02:27:
En waarom heeft de tweakers app geen live tile :X
Je weet dat de twee Tweakers apps die in de Marketplace staan niet officieel zijn uitgebracht door Tweakers.net?

[ Voor 7% gewijzigd door InZane op 05-04-2013 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
Fred-Erik schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 11:07:
p://stackoverflow.com/questions/13177731/can-i-write-some-data-to-sd-card-on-windows-phone-8]Write access naar SD kaart bestaat niet in WP8.[/url] Het is onwaarschijnlijk dat iets als een Samba- of FTP-client beschikbaar wordt omdat Windows Phone vanaf versie 1 geen bestandsbeheer mogelijkheden heeft, laat staan voor gebruikers. Dit zit duidelijk in de ontwerpfilosofie van Windows Phone; het feit dat er read-only access is naar de SD kaart is echt geen technische beperking, maar een keuze.
Ik heb write-access naar SD kaart en naar de interne opslag in WP8, met een Lumia 820. Per usb kabel. Het is een afgeschermd ruimte voor videos, muziek, photos, documenten.
Op die manier heb ik namelijk mijn bestanden overgezet. Moet ik daar een video over maken? O-)

Toegang r/w via een netwerk protocol zou niets anders gaan doen, maar dan wel minder omslachtig en zonder kabel.

Geen kommentaar verder. Ik heb een antwoord gegeven op een vraag van een ontwikkelaar. Iemand anders begon met de discussie. Ik ben er klaar mee.

[ Voor 6% gewijzigd door shyblue op 05-04-2013 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred-Erik
shyblue schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 11:31:
[...]

Ik heb write-access naar SD kaart en naar de interne opslag in WP8, met een Lumia 820. Per usb kabel. Het is een afgeschermd ruimte voor videos, muziek, photos, documenten.
Op die manier heb ik namelijk mijn bestanden overgezet. Moet ik daar een video over maken? O-)
Het punt is, zoals correct wordt aangegeven op de link die ik zojuist gaf, dat het voor ontwikkelaars onmogelijk is om data te schrijven naar een SD kaart, dus dat er geen FTP client gemaakt kan worden waarmee data van een externe bron naar de SD kaart kan worden geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
En mijn punt was dat het echt tijd wordt voor MS en ontwikkelaars het kabelloos overzetten van bestanden te implementeren.
Het MTP protocol (met een soort bestandsbeheer) is er al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
Grooveshark is ook iets waar ik graag een app voor zou zien, specifiek eentje die background playback ondersteund. Als je html5.grooveshark.com opent op Windows Phone blijft-ie weliswaar het huidige liedje doorspelen, maar je moet de website weer tevoorschijn halen om het volgende nummer in je playlist te laten afspelen. Als je een wrapper of een volledige app daarvoor zou kunnen maken zou je denk ik heel wat mensen blij maken. :)
Lijkt in aantocht: http://www.wpcentral.com/...testing-needs-your-skills

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shyblue schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 11:55:
En mijn punt was dat het echt tijd wordt voor MS en ontwikkelaars het kabelloos overzetten van bestanden te implementeren.
Het MTP protocol (met een soort bestandsbeheer) is er al.
En mijn punt is dat je je telefoon helemaal niet gaat gebruiken voor bestanden. Die stream je of bekijk je tijdelijk waarna je ze weer weghaalt. Ik kan bij al mijn dropbox of skydrive bestanden (voor zover ik ze kan openen), maar hoef daar weinig interne ruimte voor op te offeren. Mocht je echt een backup van bestanden willen hebben, dan zet je ze lekker op je SD kaart, maar verder moet je er niet over gaan lopen zeuren imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred-Erik
Goed nieuws! Hopelijk ondersteund hij ook Windows Phone 7(.8), zie dat nergens vermeld staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:53
[...]

Over Marktplaats: heb je ze al benaderd? Misschien vinden ze het wel fijn als je een app voor ze maakt en stellen ze de API beschikbaar.
Microsoft heeft heel veel connecties met bedrijven en instellingen die een app willen maar daar geen resources voor hebben (als het goed is is dat een gigantische lijst). Misschien is het wat om jezelf te laten introduceren tot één van die bedrijven en te kijken wat er te regelen valt? Stuur me even een mailtje als je in contact wilt komen met iemand van Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-12-2023

Sak3d

Reise, Reise

InZane schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 11:12:
[...]

Je weet dat de twee Tweakers apps die in de Marketplace staan niet officieel zijn uitgebracht door Tweakers.net?
Doe eens even normaal

[ Voor 18% gewijzigd door PaT op 06-04-2013 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:53
Logische reactie, maar hier hebben we een Topicreport knop voor.

[ Voor 67% gewijzigd door PaT op 06-04-2013 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmir
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-08 15:33
Ik weet niet of deze app al eens voorbij is gekomen, maar toch wil ik deze niet onthouden.

Shoopix
http://www.windowsphone.c...d8-41f1-8f8c-e0e54f6347fb

Enjoy the world's most beautiful photography with Shoopix for 500px. Browse the works of the world's most talented photographers in a smooth and minimalist interface with a native feel.

- Browse 500px photo streams (most popular, editor’s choice, upcoming, newest shots…)
- View photos from these feeds on the app’s tile and on the lock screen
- View photo details, statistics and comments
- Search 500px photographers’ works by keywords

Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/h0n9cyhbn/8d28787b_25d6_4102_a9c7_f679b250835d.png Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/5pklolagj/bcd21530_c3b6_42c9_94d9_79be3bb64c7c.png Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/tulb6aur7/214e9448_e422_48be_adcd_0106ceca5710.png Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/5fd358vub/5ed2618c_9b1f_4b45_b5ef_50786722eebb.png

Met deze app is het mogelijk om foto's te bekijken van de website 500px, een verzamel site van foto's van proffesionele fotografen. Oftewel super veel mooie kiekjes van de natuur.

Het belangrijkste aan deze app is (vind ik) is dat je deze foto's als lock screen afbeelding kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:55
urk_forever schreef op donderdag 04 april 2013 @ 16:04:
[...]

Ik zou zelf graag een app willen ontwikkelen voor Windows Phone, maar zoals je aangeeft wel iets wat er nog niet is voor WP. Ik heb deze week even gekeken naar een Marktplaats app, maar Marktplaats heeft geen publieke api voor zover ik vinden kan. Daarnaast is het verkeer tussen de Android app en de marktplaats servers versleuteld via https dus reverse engineren is niet zo makkelijk te doen.

Als je nog andere apps hebt die je mist op WP laat het hier dan even weten, misschien kan ik er wat mee.
Standen van NeVoBo .... ?

http://www.volleybal.nl/competitie/poule/MATA/1000

[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 06-04-2013 12:26 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:04
Weet iemand ook waar de whatsapp app zijn berichten backup neerzet?
Ik kom daar maar niet achter en wil graag een backup van mijn berichten.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weid1374
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04-2024

weid1374

Levensgenieter

rimave schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 15:02:
Weet iemand ook waar de whatsapp app zijn berichten backup neerzet?
Ik kom daar maar niet achter en wil graag een backup van mijn berichten.
Die backup staat op de servers van Whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 23:29

Mystikal

It never hurts to help!

Sickbeard lijkt me ook een erg goede app, echter bij mij blijft hij crashen, nadat ik mijn server instellingen heb toegevoegd. Meer mensen met dit probleem? Lumia900, WP7.8

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Hmmm.

1 Update, Media Smart. Ik kon een xvid niet 'local' afspelen. Contact opgenomen met de makers. 'Gaan we zo snel mogelijk toevoegen'. Dat 'local' nu wel selecteerbaar is klopt, maar afspelen ... nee.
En, mijn 'player', de Tv dus wordt niet meer gevonden.

EDIT: Geen update of zo, maar de Tv staat er weer bij als player.

2. Viber geïnstalleerd. Ik kan er mee chatten en bellen maar contactpersonen synchroniseren is een NO GO. Maar daar hebben veel Viber gebruikers last van, dus afwachten tot Viber (ze weten er van) dat oplost. (ik wil eigenlijk van WhatsApp af..... ben het wachten beu).

Geen beste dag voor mij, gisteren. :'(

[ Voor 13% gewijzigd door GerCor op 09-04-2013 23:17 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 07:46

defcon84

Multipass?

Die Media Smart vind mijn speler niet, mijn nas niet, mijn computer niet, ... weet niet wat er fout loopt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iivvvii
  • Laatst online: 20:17
Zijn er meer mensen die de app Das Image gebruiken? Ik vind het een goede app met mooie foto's om af en toe door te bladeren. Er zitten ook functies in om foto's van flickr, picasa en instagram die in de buurt gemaakt zijn door te kijken. Deze functie werkt echter niet bij mij op de lumia 920. Ik heb contact gehad met de maker, maar na het doorlopen van wat standaard instellingen krijg ik geen reacties meer. Iemand enig idee, naar mijn weten staan alle locatie functies aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 09:36
Wel eens in zitten bladeren. Had precies hetzelfde, die services doen het niet. Dus weer er af gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 19:03

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Miniclip heeft 4 games die tijdelijk gratis zijn:
- iStunt2

- Gravity Guy

- Monster Island

- Fragger

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-07 13:35

marrik

Live long and prosper

Tomba schreef op woensdag 10 april 2013 @ 09:24:
Miniclip heeft 4 games die tijdelijk gratis zijn:
- iStunt2

- Gravity Guy

- Monster Island

- Fragger
Top! Thanks! Hoe kom jij trouwens aan deze info?

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
marrik schreef op woensdag 10 april 2013 @ 10:22:
[...]

Top! Thanks! Hoe kom jij trouwens aan deze info?
Ik gok via deze site: http://www.wpcentral.com/

Directe link naar het artikel inclusief QR codes (handig!): http://www.wpcentral.com/...e-games-free-limited-time

WPcentral heeft trouwens ook een handige app. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBB
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-07-2024
Ik heb de navigatie app Here Drive Beta geinstalleerd door mijn Huawei W1 op de locatie VS te zetten (in de NL store is deze app niet beschikbaar). Als ik de app opstart (ongeacht of ik hem op locatie VS laat staan of terugzet naar NL) krijg ik de melding "Licentie komt niet overeen. Uw navigatielicentie is niet geldig in dit land of gebied. MCC=204". Met andere locatiegebonden apps heb ik zo'n probleem nooit gehad.

Hebben anderen dezelfde ervaring met deze app en weet iemand misschien een "work around"?

PS Op Nokia telefoons werkt deze app wel in NL heb ik begrepen. De vraag is dus vooral aan mensen met een niet-Nokia WP8 toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:25
MrBB schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:30:
Ik heb de navigatie app Here Drive Beta geinstalleerd door mijn Huawei W1 op de locatie VS te zetten (in de NL store is deze app niet beschikbaar). Als ik de app opstart (ongeacht of ik hem op locatie VS laat staan of terugzet naar NL) krijg ik de melding "Licentie komt niet overeen. Uw navigatielicentie is niet geldig in dit land of gebied. MCC=204". Met andere locatiegebonden apps heb ik zo'n probleem nooit gehad.

Hebben anderen dezelfde ervaring met deze app en weet iemand misschien een "work around"?

PS Op Nokia telefoons werkt deze app wel in NL heb ik begrepen. De vraag is dus vooral aan mensen met een niet-Nokia WP8 toestel.
Ik krijg precies dezelfde melding op mijn W1.
Op het internet lees ik dit:
There are 2 Versions of HERE Drive Beta:

HERE Drive Beta + for Nokia Highend devices only (worldwide license)

HERE Drive Beta for all other WP8 devices with local license determined via Provider coountry.

Later there shall be an Option to upgrade from Drive to Drive+ with some charges
Dus, ik denk dat het afwachten wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
Best handig: reclamefolders van reclamefolders.nl:
http://www.windowsphone.c...46-487d-8334-089e776c0f36

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah handig. Zal mn moeder ook wel fijn vinden als ze weer eens in een supermarkt staat en vergeten is welke aanbieding ze ook alweer wilde meenemen. Of als ze nog even wil weten wat de aanbieding van winkel X is als ze in winkel Y staat :)

[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 11-04-2013 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 19:03

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Stravincy schreef op woensdag 10 april 2013 @ 10:40:
[...]

Ik gok via deze site: http://www.wpcentral.com/

Directe link naar het artikel inclusief QR codes (handig!): http://www.wpcentral.com/...e-games-free-limited-time

WPcentral heeft trouwens ook een handige app. :)
Inderdaad via WPCentral :P
Nice, heel handig!

[ Voor 26% gewijzigd door Tomba op 11-04-2013 13:52 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TajTaj
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-11-2024
De app Simple Calendar ziet er goed uit:

http://www.windowsphone.c...d8-4cf8-9891-da9579ce2692

Helaas crasht hij voor mij ook bij het opstarten (lumia 920). Is dit toevallig een gekend fenomeen? Zijn er bepaalde apps die conflicten veroorzaken ofzo? Ik heb hetzelfde voor bij het spelleke Toro Diablo Free, opstarten en direct crash naar home screen. Héél vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 16:53

FoggyFreek

I'm a llama again!

Via Nokia Conversations liep ik tegen Greed City aan

http://www.windowsphone.c...6c-447c-b3d8-4db7af4bd966

Erg leuke combinatie van Foursquare en Monopoly. Ik ben zo vrij geweest in Groningen en omstreken een aantal bedrijven op te kopen. Doel is zo veel mogelijk te verdienen aan je eigendommen door mensen bij je te laten inchecken. Dat kun je doen door je zaak aantrekkelijk te maken (men ontvangt dan geld als ze inchecken). Ik heb de Librije in Zwolle gekocht, IKEA in Groningen.
Ben nu aan het sparen voor de Universiteit van Groningen.

Erg vermakelijk, ik zou zeggen, probeer het eens uit. Het is nog wel erg rustig qua Nederlanders maar je kunt dan ook eenvoudig nieuwe bedrijven starten.

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
TajTaj schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:40:
De app Simple Calendar ziet er goed uit:

Helaas crasht hij voor mij ook bij het opstarten (lumia 920). Is dit toevallig een gekend fenomeen? Zijn er bepaalde apps die conflicten veroorzaken ofzo? Ik heb hetzelfde voor bij het spelleke Toro Diablo Free, opstarten en direct crash naar home screen. Héél vreemd.
Inderdaad mooi en ook bij mij gaat het mis. FF wachten op een update dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TajTaj
Ik begrijp ergens toch niet waarom het bij sommige L920 gebruikers met dezelfde firmware (portico) wél werkt en bij sommige niet.

Wat kan het verschil zijn? Héél frustrerend eigenlijk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TajTaj schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 08:45:
Ik begrijp ergens toch niet waarom het bij sommige L920 gebruikers met dezelfde firmware (portico) wél werkt en bij sommige niet.

Het verschil kan zijn dat je wel of geen wifi verbinding hebt bijvoorbeeld.
Een slecht gebouwde app zal dat misschien slecht afvangen/controleren en dan crashen in een volgende actie. Of een verkeerd ingevuld wachtwoord van een on line account waar gegevens moeten worden opgehaald wat door de app niet goed wordt verwerkt en daarna leidt tot crashes enz enz
Er zijn talloze redenen te bedenken waarom apps in een bepaalde situatie wel crashen terwijl anderen dat niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Toch vreemd dat de Viber app op de Lumia 920 het prima doet -als ik de opmerkingen in de store lees- en op de HTC 8X er geen synchronisatie is met personen. Het niet synchroniseren is bekend bij Viber en versie 3.0 zal over enkele weken uitkomen.

EDIT: ook al weer achterhaald. Ook op sommige Lumia's gaat het synchroniseren niet goed.

[ Voor 15% gewijzigd door GerCor op 15-04-2013 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhorvers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06-2023
Iemand hier last van Tiles die niet updaten ? Zo heb ik 'De Telegraaf' app geinstalleerd en merk iedere keer weer dat de Tile niet ververst. App verwijderen en opnieuw installeren werkt maar 'even' ... en is uiteraard geen oplossing. Trouwens ook al weer heel lang geen updates op mijn Store Tile gezien ... daar hoor ik ook meerdere mensen over klagen ! Misschien wordt het tijd dat MS eens haar 'Tile-update-mechanisme' voorziet van een update ... ;-) ... juist die Live Tiles maken WP8 zo onderscheidend !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Nergens last van. Maar nou heb ik de app van de Televaag natuurlijk NIET.

En bij de store tile hoop ik altijd op een update van:

Microsoft, zodat WA de music API niet langer hoeft te misbruiken. (+ nuttiger gebruikt van portemonnee, en agenda en optimale synchronisatie Outlook.com >> personen en mijn contactpersonen in de telefoon)

en

Skype, Viber, WhatsApp, ABN-AMRO (graag op minimaal iOS niveau), Twitter (graag in het Nederlands) en nog een paar kleintjes waaronder Media Smart, NOS en BNR.

[ Voor 87% gewijzigd door GerCor op 15-04-2013 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bhorvers schreef op maandag 15 april 2013 @ 10:35:
Iemand hier last van Tiles die niet updaten ? Zo heb ik 'De Telegraaf' app geinstalleerd en merk iedere keer weer dat de Tile niet ververst. App verwijderen en opnieuw installeren werkt maar 'even' ... en is uiteraard geen oplossing. Trouwens ook al weer heel lang geen updates op mijn Store Tile gezien ... daar hoor ik ook meerdere mensen over klagen ! Misschien wordt het tijd dat MS eens haar 'Tile-update-mechanisme' voorziet van een update ... ;-) ... juist die Live Tiles maken WP8 zo onderscheidend !
Ik vermoed dat sommige apps kiezen om niet het standaard notificatie proces te gebruiken waarbij het server driven gebeurt (push) via windows phone maar kiezen voro een (achtergrond) proces met ene pull systeem om de tile te updaten. Dan wordt het update proces nogal afhankelijk van het in de lucht blijven van dat proces.
Reboot, weg proces, batterij leeg, weg proces, app crasht, weg proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:31:
[...]

Ik vermoed dat sommige apps kiezen om niet het standaard notificatie proces te gebruiken waarbij het server driven gebeurt (push) via windows phone maar kiezen voro een (achtergrond) proces met ene pull systeem om de tile te updaten. Dan wordt het update proces nogal afhankelijk van het in de lucht blijven van dat proces.
Reboot, weg proces, batterij leeg, weg proces, app crasht, weg proces.
Mja de telegraaf-app doet het bij mn moeder ook vaak niet goed. Pas als ie opent dan gaat ie vernieuwen. Op Windows 8 hetzelfde verhaal. Wordt waarschijnlijk wachten op een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TajTaj
TajTaj schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 08:45:

Probleem gevonden waarom sommige apps niet opstarten (en bij anderen wel). Het heeft te maken met de regional settings.

Voor Simple Calendar heb ik mijn region op United States ipv Belgium gezet en nu werkt het wel. Eens ik terug ga naar Belgium, start het niet meer.

Zijn er enige voor/na-delen als ik mijn Region niet op Belgium zet?

[ Voor 6% gewijzigd door TajTaj op 15-04-2013 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 11:18
TajTaj schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:25:
[...]
Voor Simple Calendar heb ik mijn region op United States ipv Belgium gezet en nu werkt het wel.
Klopt, bij mij ook, maar moest ook de Taal op Engels zetten.
Overigens werkt AppoinTile (zie appstore) wel met Nederlandse taal... althans, de app biedt niet helemaal dezelfde functionaliteit maar wel de tile met meerdere agendapunten.

[ Voor 24% gewijzigd door robg1984 op 15-04-2013 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TajTaj schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:25:
[...]
Probleem gevonden waarom sommige apps niet opstarten (en bij anderen wel). Het heeft te maken met de regional settings.

Voor Simple Calendar heb ik mijn region op United States ipv Belgium gezet en nu werkt het wel. Eens ik terug ga naar Belgium, start het niet meer.

Zijn er enige voor/na-delen als ik mijn Region niet op Belgium zet?
Toch iets om terug te melden aan de bouwer lijkt me ?!
Die simple calender app zou er niet op moeten crashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TajTaj
Jup, hij heeft al een update (v 1.2) gesubmit voor de store. Is er wel nog niet doorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhero10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08-2023
Ik ga deze week naar Rome op vakantie en heb gehoord dat je Nokia kaarten / Rijden ook offline kunt gebruiken. Klopt dit en zo ja, waar en hoe kan ik de kaart van Rome dan vinden / downloaden ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:25
Zhero10 schreef op maandag 15 april 2013 @ 19:52:
Ik ga deze week naar Rome op vakantie en heb gehoord dat je Nokia kaarten / Rijden ook offline kunt gebruiken. Klopt dit en zo ja, waar en hoe kan ik de kaart van Rome dan vinden / downloaden ?.
Ga naar de app Here Drive+ -> Instellingen -> Kaarten beheren -> Toevoegen -> Europa -> Italië -> Lazio. De regio Lazio moet je hebben voor zover ik weet. Is wel 53,5 MB. De rest van Italië kun je met ook gewoon downloaden door op 'Alle regio's' te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhero10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08-2023
Insert12 schreef op maandag 15 april 2013 @ 20:00:
[...]

Ga naar de app Here Drive+ -> Instellingen -> Kaarten beheren -> Toevoegen -> Europa -> Italië -> Lazio. De regio Lazio moet je hebben voor zover ik weet. Is wel 53,5 MB. De rest van Italië kun je met ook gewoon downloaden door op 'Alle regio's' te klikken.
Hmm, die app heb ik niet en kan ik ook niet vinden, is dat van Nokia zelf? Heb WP 7.8 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Bij wp7.8 heet het nog gewoon Nokia Rijden (of Drive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Laatst online: 20:25
Zhero10 schreef op maandag 15 april 2013 @ 20:29:
[...]

Hmm, die app heb ik niet en kan ik ook niet vinden, is dat van Nokia zelf? Heb WP 7.8 trouwens.
Oh, ik heb WP8 :+

In WP7.8 kun je het vinden via Nokia Rijden of Drive en dan via instellingen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Insert12 schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:14:
[...]

Oh, ik heb WP8 :+

In WP7.8 kun je het vinden via Nokia Rijden of Drive en dan via instellingen denk ik.
Nokia Rijden -> Instellingen -> Kaarten beheren -> Toevoegen -> Europa -> Italië -> Lazio (29MB)

Heel Italie (278MB)

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Update voor Skype ... Mijn telefoon zegt wachten en uiteindelijk ... probeer het later nog eens.

http://www.wpcentral.com/...update-make-you-more-sane

Staat er op.

[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 16-04-2013 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die Skype update fixed wat bugs en haalt hem uit de beta (wat imo ook wel kon nu). Nu ze een betrouwbare versie hebben, zal er vast wel meer aankomen. Ben blij dat ie er uiteindelijk is. Kon hem overigens al wel vanmiddag binnenhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Maar het koppelen van personen via de telefoon wil nog steeds niet. Als je een contactpersoon hebt in personenhub, en diegene heeft ook Skype onder een andere (Skypenaam) dan heb je er 2 in Skype ook al staan ze gekoppeld in Outlook.com >> personen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ze nu eens mogelijk maken om met MS account in te loggen op Skype met WP7.8. Jammer genoeg is MS echt enorm aan het aankloten. Mijn geduld begint nu echt heel snel op te raken. Heb nu al sinds oktober 2010 een WP7 device, maar bij de volgende aanschaf (eind van de zomer) ga ik toch echt serieus overwegen een ander OS te kiezen. Android en iOS krijgen momenteel meer aandacht van MS dan WP7 heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Caelorum schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 10:18:
Als ze nu eens mogelijk maken om met MS account in te loggen op Skype met WP7.8. Jammer genoeg is MS echt enorm aan het aankloten. Mijn geduld begint nu echt heel snel op te raken. Heb nu al sinds oktober 2010 een WP7 device, maar bij de volgende aanschaf (eind van de zomer) ga ik toch echt serieus overwegen een ander OS te kiezen. Android en iOS krijgen momenteel meer aandacht van MS dan WP7 heb ik het idee.
Waarom ga je niet over op WP8 dan bij je volgende aanschaf?
WP8 gaat nog redelijk lang ondersteunt worden in tegenstelling tot WP7.

Plus, eind deze zomer denk ik dat de meeste WP8 mobieltjes een stuk betaalbaarder zijn als nu. :)

Maar ik moet wel zeggen dat Skype erg kut werkt op dit moment op mijn L620.

[ Voor 4% gewijzigd door Stravincy op 16-04-2013 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Update Simple Calendar. Werkt helemaal prima.

[ Voor 52% gewijzigd door GerCor op 16-04-2013 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijskl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:32
Stuk overzichtelijker dan de standaard agenda app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippetje01
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 14:21
thijskl schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 11:21:
[...]

Stuk overzichtelijker dan de standaard agenda app.
Ik lees op het wpcentral forum dat mensen facebook in die agenda kunnen zien, maar ik krijg dat niet voor elkaar? Nu weet ik dat Appointile en Chronos dat niet kunnen dus het verbaasde me al te lezen dat het met deze wel zou kunnen.

Neem aan dat jullie dus facebook ook niet via deze app kunnen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
@kippetje01 Misschien stel ik je teleur maar ik heb geen FB, want ik vind dat om te .... :r

@thijskl Ik ga er bijna van uit dat MS dat ooit gaat toevoegen. :9

@Stravincy had ik al gemeld .... ;w

Nog even een tip: App Deals. http://www.windowsphone.c...f7-4b33-b754-54dd121b3c5d

Op dit moment is Ding http://www.windowsphone.c...38-4834-9a3c-702866669536 gratis. Krijg je via App Deals een notificatie van.

[ Voor 51% gewijzigd door GerCor op 16-04-2013 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stravincy schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 10:35:
[...] Waarom ga je niet over op WP8 dan bij je volgende aanschaf? [...]
Ik weet het, maar ik heb al een WP sinds oktober 2010 en sinds die tijd heb ik nog niet echt het idee gekregen dat ze echt heel erg graag de mobile phone markt willen hebben. Ik was altijd heel erg positief en WP8 op zich is ook niet veel mis mee, maar de houding van MS is IMO niet al te best vergeleken met sommige concurrenten (beetje gemiddeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Ik zal mijn creatie hier ook eens promoten :p

www.windowsphone.com/s?ap...a1-475f-91b9-3e9f4d93e8ce
Afbeeldingslocatie: http://cdn.marketplaceimages.windowsphone.com/v8/images/15ce7476-6582-4327-a8ed-ea10c579fd8d?imageType=ws_screenshot_small&rotation=0 Afbeeldingslocatie: http://cdn.marketplaceimages.windowsphone.com/v8/images/f07debbe-a601-479b-a877-1b88e4493177?imageType=ws_screenshot_small&rotation=0 Afbeeldingslocatie: http://cdn.marketplaceimages.windowsphone.com/v8/images/b797be79-9fc2-44fe-8a0c-2f41a9c578be?imageType=ws_screenshot_small&rotation=0 Afbeeldingslocatie: http://cdn.marketplaceimages.windowsphone.com/v8/images/5e46d811-9148-478c-85f5-318071b5b281?imageType=ws_screenshot_small&rotation=0

Ik vond de mobiele website van GeenStijl irritant werken, omdat de artikelen steeds inklappen als je op een link wilt klikken en er net iets naast klikt. Er was wel een GeenStijl 'app', maar deze had een beroerde layout en werkte maar half. (video's kunnen niet worden bekeken).

Dus ik heb zelf maar een app gemaakt om GeenStijl te lezen voor Windows Phone :)

Je kunt de embedded video's gewoon bekijken en als er wordt gelinkt naar GeenStijl TV of Dumpert dan kan deze app het filmpje direct openen. Dit is een voordeel ten opzichte van de mobiele site, omdat GeenStijl TV en Dumpert geen mobiele website hebben en je dus normaal flash nodig hebt om de video's te bekijken op de site zelf.

Feedback is meer dan welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FricoRico
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 22:34
Whatson schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 19:21:
Ik zal mijn creatie hier ook eens promoten :p

www.windowsphone.com/s?ap...a1-475f-91b9-3e9f4d93e8ce
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Ik vond de mobiele website van GeenStijl irritant werken, omdat de artikelen steeds inklappen als je op een link wilt klikken en er net iets naast klikt. Er was wel een GeenStijl 'app', maar deze had een beroerde layout en werkte maar half. (video's kunnen niet worden bekeken).

Dus ik heb zelf maar een app gemaakt om GeenStijl te lezen voor Windows Phone :)

Je kunt de embedded video's gewoon bekijken en als er wordt gelinkt naar GeenStijl TV of Dumpert dan kan deze app het filmpje direct openen. Dit is een voordeel ten opzichte van de mobiele site, omdat GeenStijl TV en Dumpert geen mobiele website hebben en je dus normaal flash nodig hebt om de video's te bekijken op de site zelf.

Ziet er heel goed uit, jammer dat je de headlines niet cached of iets dergelijks, tenminste, zo lijkt het. Zodra je de terug knop in drukt vanuit een artikel duurt het een aantal seconden (met een laad balkje) voordat de headlines weer tevoorschijn komen.

Zou data en tijd schelen als dit wel zou zijn. Verder lekker snel en smooth, en goede resume tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Hij cached wel, maar ik gebruik een webbrowser element om het artikel te tonen (ivm de embedded videos die er soms in zitten). Het unloaden van het webbrowser element duurt 1-2 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FricoRico
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 22:34
Whatson schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 20:16:
Hij cached wel, maar ik gebruik een webbrowser element om het artikel te tonen (ivm de embedded videos die er soms in zitten). Het unloaden van het webbrowser element duurt 1-2 seconden.
Ah op die fiets, well in any case ziet er heel goed uit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
...

Nice app. Heb hem net even gedownload, geprobeerd en daarna een rating gegeven. :)
Op het eerste gezicht ziet het er allemaal netjes uit hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
De app schijnt bij sommigen vrij snel om een beoordeling te vragen, lees ik in de store feedback. Als het goed is zou dit pas na 5x laden van de headlines moeten gebeuren. (Worden geladen bij het starten van de app en bij het drukken op de ververs knop).

Kan iemand bevestigen dat hij bij de eerste of tweede keer daar al om vraagt? (te vroeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Bij mij niet, na 5 keer o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:26
Whatson schreef op woensdag 17 april 2013 @ 00:35:
De app schijnt bij sommigen vrij snel om een beoordeling te vragen, lees ik in de store feedback. Als het goed is zou dit pas na 5x laden van de headlines moeten gebeuren. (Worden geladen bij het starten van de app en bij het drukken op de ververs knop).

Kan iemand bevestigen dat hij bij de eerste of tweede keer daar al om vraagt? (te vroeg)
Net even geinstalleerd en een aantal keer gestart en gesloten, na 4x kreeg ik de rate & review vraag.
Mooi app trouwens! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

...
mooie app hoor, mss voor een volgende versie: als reaguursels uitstaan nu, komt er gewoon een melding te staan van 'zet aan in menu'.
maar ik wil niet bij elk artikel de reaguursels. zou mooi zijn om (als ze uitstaat in het menu) om ipv die melding te krijgen, gewoon een knop om de reaguursels alsnog meteen op te halen en weer te geven 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Whatson schreef op woensdag 17 april 2013 @ 00:35:

Gebeurde bij mij bij de 5de keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
defcon84 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 09:27:
[...]

mooie app hoor, mss voor een volgende versie: als reaguursels uitstaan nu, komt er gewoon een melding te staan van 'zet aan in menu'.
maar ik wil niet bij elk artikel de reaguursels. zou mooi zijn om (als ze uitstaat in het menu) om ipv die melding te krijgen, gewoon een knop om de reaguursels alsnog meteen op te halen en weer te geven 8)
Oke zal ik doen in de volgende update
Stravincy schreef op woensdag 17 april 2013 @ 12:17:
[...]

Gebeurde bij mij bij de 5de keer.
Oke mooi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

en bij mij ook bij nummertje 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Gelezen op twitter
Het is eindelijk zover: de ING Mobiel Bankieren app voor Windows Phone komt eraan! Op 25 april ben ik bij de eerste gebruikerstest. #wpnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Het zal tijd worden, kunnen we net als onze Apple en Android makkers tenminste ook eens een onbereikbare ING mee gaan maken via een eigen Windows Phone app ;)

Kan niet wachten.... :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Laatst online: 11:41
hardware-lover schreef op woensdag 17 april 2013 @ 17:31:
[...]

Het zal tijd worden, kunnen we net als onze Apple en Android makkers tenminste ook eens een onbereikbare ING mee gaan maken via een eigen Windows Phone app ;)

Kan niet wachten.... :+
_O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zak aarde
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-03 13:01
Ik heb de betreffende tweet gevonden maar ik kan nu nergens terugvinden of WP7 ook nog ondersteund gaat worden door de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
http://www.wpcentral.com/...p-data-be-stored-sd-cards

Storage Check beta.
Nieuw: kaarten/maps kunnen nu ook op een SD-kaart gezet worden. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeNer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 22:07
Whatsapp komt met een heel erg welkome update! Zie whatsapp topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
eeNer schreef op donderdag 18 april 2013 @ 18:10:
Nice! Het gaat de goede kant op met nieuwe apps en updates voor WP8. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y-Foxy
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 18:54
Sonic CD is vandaag 1,99 ipv 4,99 Zeker de moeite waard voor een 1:1 port van de XBLA game

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eeNer schreef op donderdag 18 april 2013 @ 18:10:
Geen onaardige update nee (eindelijk die audio-bug-abuse weg _O_ ). Nu hopen dat ie ook wat stabieler en betrouwbaarder is. Vooralsnog blijf ik nog wel even kijk gebruiken, maar als ze hun zaakjes bij Whatsapp nu wel op orde hebben, ga ik mogelijk wel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
  • Laatst online: 06-09 05:12
Fred-Erik schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 13:29:
[...]

Niels, je maakt echt uitstekende apps, maar waarom alleen maar apps waar al goede WP apps voor bestaan? Regenvoorspeller doet alles wat jouw Regenmeter doet, en Treintijden doet alles wat jouw Trein doet. Aangezien zowel jij als de developers van die andere apps met dezelfde APIs werken valt er ook niet veel te toe te voegen.

Als je wat toe wilt voegen lijkt het me nuttiger om apps te maken waar nog geen goede Windows Phone-versies van zijn. Zoals iemand voor me voorstelt een huizenvindapp bijvoorbeeld, als daar inderdaad nog geen goede versie van is (ik zoek geen huis dus ben er niet mee bekend). Of een Marktplaats app, daar is nog helemaal niets voor beschikbaar.
Je onderschat alleen 1 ding: goed design. Ik weet dat de gemiddelde Tweaker hier kritisch tegenoverstaat, maar we weten allemaal dat een goede UX belangrijk is bij een app. Dat is wat ik met mijn apps probeer: simpel beginnen, dan langzaam uitbouwen met behulp van gebruikers-feedback. In mijn ogen zijn er veel te weinig kwalitatief goede applicaties die er ook nog gelikt uit zien. Vergelijk het eens met iOS. Waarschijnlijk zijn daar 10.000 weer apps, maar er zitten echt hele mooie parels tussen die ook nog eens gratis zijn. Dit is iets wat Windows Phone ook verdiend.

Als je goede suggesties hebt zijn die natuurlijk welkom. Ik ben ontwerper, geen software engineer, dus het bouwen kost voor mij meer tijd. Daarnaast is het ook erg moeilijk om aan de juiste (gratis) data bronnen te komen. Een 'huizenvindapp' maken is dan ook makkelijker gezegd dan gedaan.

Niet alleen functionaliteit is belangrijk; ook design en een goede UX!

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
  • Laatst online: 06-09 05:12
Zo, terug van een geslaagde vakantie. 3 weken internetloos in Cuba doet je goed ;). (Wi-fi is echt non-existent daar).

Toch in mijn vrije tijd een klein lijstje kunnen maken voor verbeteringen van Regenmeter en Trein. Trein 2.1 hoop ik dit weekend in te kunnen dienen!

Groeten,
Niels

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Niels9001 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 22:57:
[...]

..... Een 'huizenvindapp' maken is dan ook makkelijker gezegd dan gedaan.

Niet alleen functionaliteit is belangrijk; ook design en een goede UX!
Je bent van harte welkom in Groningen bij Fundament All Media. Je moet alleen zelf de stap even durven zetten, en ik ben er van overtuigd dat ze graag met jou aan de slag gaan om SAMEN iets prachtigs te maken. De koffie is er in ieder geval prima. Gewoon jongens en meiden van de straat hoor, geen omhooggevallen winst najagende ICT-ers met aardappelen in de mond.

En vind je het daar maar niks, dan ga je gewoon even winkelen in Groningen. Vrijheid, blijheid. Maar als ik steeds opnieuw lees hoe enthousiast jij zaken kunt overbrengen, zul je hen ook makkelijk kunnen overtuigen van Windows 8 en WP8. Wordt vast gezellig.

Cuba .... lijkt mij een prachtig land. Laatst nog een docu gezien over Fidel Castro. Wijze man .... geworden, en geliefd bij zijn bevolking.

------

Toch maar even de app MyHotmail, die eenmaal geïnstalleerd, MyOutlook heet, geïnstalleerd. Ziet er prachtig uit, alleen jammer van de reclame en zie ook geen manier de app te kopen om er van af te komen. Het is me ook nog niet gelukt bestanden te downloaden die in mijn mail staan en agenda doet het niet.

Updaten dus ......

[ Voor 36% gewijzigd door GerCor op 19-04-2013 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 11:18
GerCor schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 01:27:
[...]

Toch maar even de app MyHotmail, die eenmaal geïnstalleerd, MyOutlook heet, geïnstalleerd. Ziet er prachtig uit, alleen jammer van de reclame en zie ook geen manier de app te kopen om er van af te komen. Het is me ook nog niet gelukt bestanden te downloaden die in mijn mail staan en agenda doet het niet.

Updaten dus ......
Hier staat de betaalde versie: http://www.windowsphone.c...2f-4a7a-a3cd-83cb9457f351

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
Afbeeldingslocatie: https://photos-3.dropbox.com/t/0/AADU_4euSblJd2BUuVyeX0tpn1fO1ug9aZTB38VhqK9OVQ/12/164097582/jpeg/32x32/3/_/1/2/ss20130419-095754.jpg/TKINL8hiHfjdn4T0lAZm0IgLGJPjXuVjoaQjiLY_04Q?size=1280x960

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Nog steeds geen data-usage (wifi, 3G, etc.) app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sanction schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 10:05:
Nog steeds geen data-usage (wifi, 3G, etc.) app?
Dat is ook gewoon onmogelijk voor ons gewone developers. Alleen providers (dacht ik), OEMs en natuurlijk MS kunnen dat doen.
Pagina: 1 ... 38 ... 118 Laatste

Let op:
Discussies/updates over eigen gemaakte apps mogen in het Post hier je eigen Windows Phone App! topic.