Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:55
Niet beschikbaar in Nederland (your region). De gratis app is ook niet te vinden in de appstore als je op de naam MyHotmail zoekt. Wel bij Nieuw.

Afwachten dan maar .... en de advertentiebalk voor lief nemen. Thanx voor de link, robgeerts. _/-\o_

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 11:18
GerCor schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 10:43:
[...]

Niet beschikbaar in Nederland (your region). De gratis app is ook niet te vinden in de appstore als je op de naam MyHotmail zoekt. Wel bij Nieuw.

Afwachten dan maar .... en de advertentiebalk voor lief nemen. Thanx voor de link, robgeerts. _/-\o_
Ik gaf een link naar de US-store... deze werkt wel..
http://www.windowsphone.c...2f-4a7a-a3cd-83cb9457f351

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:58
Zowel Endomondo Sports Tracker als Sports tracker geven bij het zelfde probleem: Ik start een workout (wandelen), zie dat er gps contact is, doe daarna de lumia 920 in de broekzak. Aan het einde van de wandeling wil ik dan kijken hoeveel km ik gelopen heb, er staat dan 0 km of 0,1 km, de tijd dat ik gelopen heb is wel correct. Beide apps getest in de auto, lumia 920 op het dashboard, en dan werkt alles correct.
Ik vermoed dus dat a-gps en netwerk-gebaseerde plaatsbepaling het niet doen als de telefoon in mijn broekzak zit (gps uiteraard niet in mijn broekzak). Ik kan niet vinden of a-gps ergens in of uitgeschakeld kan worden.
Iemand de gouden tip?

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Wederom dank, maar heb geen creditcard en/of PayPal account. Betaal normaal gesproken via telefoonrekening T-Mobile.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimbjorno
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 11:52
Korte vraag, ik ben opzoek naar een datasense achterige app voor men Lumia 920. Kan niet vinden dus vraag jullie om advies !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

kruila schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 11:06:
(gps uiteraard niet in mijn broekzak). Ik kan niet vinden of a-gps ergens in of uitgeschakeld kan worden.
Iemand de gouden tip?
Hoezo GPS uiteraard niet in je broekzak? Mijn 800 houdt prima bij wat ik gedaan heb en WAAR als dat ding in mijn broekzak zit.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
PaT schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 11:42:
[...]

Hoezo GPS uiteraard niet in je broekzak? Mijn 800 houdt prima bij wat ik gedaan heb en WAAR als dat ding in mijn broekzak zit.
Hoe weet je zeker dat de gps dit bijhoudt en niet de a-gps of plaatsbepaling via netwerk en/of wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
OFFTOPIC//

'Ja, dat mod'. _O-

ONTOPIC//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

PaT schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 11:42:
[...]

Hier ook, geen probleem met Endomondo of Runtastic om dat hardloop rondje te tracken.
Heb je de optie "aktief onder lock-screen" uit staan ofzo (of hoe het ook heet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
hjs schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 12:01:
[...]

Hier ook, geen probleem met Endomondo of Runtastic om dat hardloop rondje te tracken.
Heb je de optie "aktief onder lock-screen" uit staan ofzo (of hoe het ook heet).
run under lockscreen staat aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Laatst online: 18-09 09:36
Ik ben op zoek naar een app waarmee ik foto's standaard kan uploaden naar een map op facebook. Ik maakte voorheen van elke maand een aparte map aan via pixelpipe, maar dat bestaat niet op WP8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-01-2024
Weet iemand wat de betaalde versie van Metrotube meer te bieden heeft dan de 'try'-versie? Ik kan het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:30
Tropicc schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 16:44:
Weet iemand wat de betaalde versie van Metrotube meer te bieden heeft dan de 'try'-versie? Ik kan het nergens vinden.
Ik weet het niet zeker meer, maar ik dacht dat dit eigenlijk een soort 'doneer' functie was. De ontwikkelaar van MetroTube heeft al behoorlijk wat werk verzet om de applicatie werkende te houden. Functionaliteit dus hetzelfde.

[ Voor 13% gewijzigd door Wietsee. op 19-04-2013 16:51 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 05:12
Trein 2.1 laat nog (even) op zich wachten. De lijst van functionaliteiten en bugfixes is behoorlijk gegroeid. (Vooral de WP8 versie had last van een hoop UI foutjes zoals scroll-lijsten die niet helemaal mooi tegen de kanten waren uitgelijst). Het vastpinnen van trajecten en de stationsvoorzieningen op een traject moet ik nog implementen, dus dat hoop ik in de loop van de week te doen. Excuses!

Groeten hoeft niet op GoT hoor, Tweakers zijn van nature al een aardig soort mensen :+

[ Voor 9% gewijzigd door PaT op 22-04-2013 11:15 ]

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:27
Niels9001 schreef op zondag 21 april 2013 @ 21:50:
Trein 2.1 laat nog (even) op zich wachten. De lijst van functionaliteiten en bugfixes is behoorlijk gegroeid. (Vooral de WP8 versie had last van een hoop UI foutjes zoals scroll-lijsten die niet helemaal mooi tegen de kanten waren uitgelijst). Het vastpinnen van trajecten en de stationsvoorzieningen op een traject moet ik nog implementen, dus dat hoop ik in de loop van de week te doen. Excuses!

Groeten,
Niels
Hoewel het best aardig is om vaak updates te krijgen lijkt het me ook niet zinvol om een versie uit te brengen waar je zelf nog niet tevreden mee bent. In elk geval is het na de vorige versie al wel mijn standaard treinapplicatie geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Sh0ckTr00per schreef op maandag 22 april 2013 @ 07:04:
[...]

Hoewel het best aardig is om vaak updates te krijgen lijkt het me ook niet zinvol om een versie uit te brengen waar je zelf nog niet tevreden mee bent. In elk geval is het na de vorige versie al wel mijn standaard treinapplicatie geworden :)
Klopt :). Goed om te horen! Als je nog suggesties hebt voor 2.2 dan hoor ik die graag!

Microsoft NL heeft weer een "bouw-apps-voor-een-gratis-Lumia"-actie.

Ik heb de vorige keer meegedaan (Trein was er een van bijv.) en ook een toestel (820 gekregen!). Ik moet eerlijk zeggen dat ik gemengde gevoelens heb bij deze acties. Ik heb gezien dat andere deelnemers letterlijk een RSS reader voor 4 verschillende sites hebben gemaakt, en Microsoft keurt dit goed.

http://blog.rajenki.com/2...nd-get-a-windows-phone-8/

Misschien zouden ze bij deze acties 1 app moeten vragen, die nieuw, goed werkt (inc. Windows Phone functionaliteiten zoals Live Tiles!!!) en er mooi uit ziet. De Store is al vervuild genoeg zoals 'ie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Laatst online: 08:27
Ik vind het jammer dat Windows 8 vereist is voor het ontwikkelen, anders was ik al lang bezig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutje!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Sh0ckTr00per schreef op maandag 22 april 2013 @ 11:16:
Ik vind het jammer dat Windows 8 vereist is voor het ontwikkelen, anders was ik al lang bezig geweest.
Idem. Ik zou er ook graag mee aan de slag gaan maar het gaat me wat te ver om mn Win 7 laptop enkel hiervoor te vervangen.

@Niels,
In je 'Zon' app staan de ondergangstijden op mn Lumia 620 zover naar rechts dat het laatste cijfer maar half op het scherm staat. Ik kan je een screenshot sturen als je daar belang bij hebt. Draait verder als een zonnetje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
Rutje! schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:49:
[...]

Idem. Ik zou er ook graag mee aan de slag gaan maar het gaat me wat te ver om mn Win 7 laptop enkel hiervoor te vervangen.

@Niels,
In je 'Zon' app staan de ondergangstijden op mn Lumia 620 zover naar rechts dat het laatste cijfer maar half op het scherm staat. Ik kan je een screenshot sturen als je daar belang bij hebt. Draait verder als een zonnetje. ;)
Vergaart toch niet veel werk om een vm op te zetten ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timminater
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 00:41
Ik zit al even te kijken naar de mogelijkheden van ontwikkeling voor windows phone. Enige tijd geleden zag ik dat windows 8 apps ontwikkeld kunnen worden met html + css, is dit ook mogelijk voor windows phone? aangezien ik goed thuis ben in webdevelopment zou dit voor mij de handigste optie zijn.
Zo niet, iemand een goed startpunt om te beginnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
vali schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:50:
[...]

Vergaart toch niet veel werk om een vm op te zetten ? :?
Je kunt de emulator niet draaien binnen een vm. Je hebt hardware acceleratie daarvoor nodig:
Hardware-assisted virtualization.

Second Level Address Translation (SLAT).

Hardware-based Data Execution Prevention (DEP).
bron: MSDN: System requirements for Windows Phone Emulator
timminater schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:54:
Ik zit al even te kijken naar de mogelijkheden van ontwikkeling voor windows phone. Enige tijd geleden zag ik dat windows 8 apps ontwikkeld kunnen worden met html + css, is dit ook mogelijk voor windows phone? aangezien ik goed thuis ben in webdevelopment zou dit voor mij de handigste optie zijn.
Zo niet, iemand een goed startpunt om te beginnen ?
Ja dit kan, dan moet je werken met een full screen browser element. Visual Studio for Windows Phone heeft daar een standaard template voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTML5 kan inderdaad.
Je kunt de emulator niet draaien binnen een vm. Je hebt hardware acceleratie daarvoor nodig:
Onzin, dat kan wel. Ik heb een VMWare image met Windows 8 en hierin draait de emulator als een zonnetje.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2013 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Whatson schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:58:
[...]

Hardware-assisted virtualization.

Second Level Address Translation (SLAT).

Hardware-based Data Execution Prevention (DEP).
bron: MSDN: System requirements for Windows Phone Emulator

[...]

Ja dit kan, dan moet je werken met een full screen browser element. Visual Studio for Windows Phone heeft daar een standaard template voor.
Dat weet ik inderdaad, bedoelde meer dat je je huidige omgeving omzet naar een vm (VMWare biedt een mooie tool om dat te doen) en als main OS Windows 8 draaien om daarin te programmeren.

Zo werk ik tenminste op school, moet soms in bepaalde blokken flink wat software installeren en wil daarbij mijn main installatie niet vervuilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Inderdaad jammer dat developen op Win7 niet mogelijk is. Ik draai zelf Windows 8, alleen ondersteund mijn (oude) vertrouwde laptop geen Windows Phone 8 Emulator. Kan mijn apps dus alleen testen op mijn eigen Windows Phone hardware (Lumia 800 & 820). Minder optimaal, maar goed.
Rutje! schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:49:
[...]

@Niels,
Bedankt, zie het hier ook. Moet sowieso nog een kleine aanpassing maken in Zon, dus dit neem ik mee naar de volgende update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:59:

[...]

Onzin, dat kan wel. Ik heb een VMWare image met Windows 8 en hierin draait de emulator als een zonnetje.
In feite draai je dan een vm in een vm. Volgens deze post kan dat inderdaad met vmware:
http://blog.catenalogic.c...in-a-virtual-machine.aspx
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Whatson schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:20:
[...]

In feite draai je dan een vm in een vm. Volgens deze post kan dat inderdaad met vmware:
Ik wist niet dat dit tegenwoordig kon, weer wat geleerd :) Moet zeggen dat ik hyper-v meer gebruik dan VMWare, vooral op 2008r2 en 2012 server werkt het fantastisch (voornamelijk ram gebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
@Niels9001

Heb al een paar weken die regenmeterapp geinstalleerd staan maar om de hoeveel tijd wordt de livetile eigenlijk bijgewerkt? Loopt op dit moment weer drie uur achter en vind ik toch iets te veel van het goede.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
The Dolf schreef op maandag 22 april 2013 @ 17:09:
@Niels9001

Heb al een paar weken die regenmeterapp geinstalleerd staan maar om de hoeveel tijd wordt de livetile eigenlijk bijgewerkt? Loopt op dit moment weer drie uur achter en vind ik toch iets te veel van het goede.
Elk uur als ik het goed heb.

Heb je hem wel aan staan bij je background tasks?

[ Voor 6% gewijzigd door Stravincy op 22-04-2013 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Stravincy schreef op maandag 22 april 2013 @ 18:42:
[...]

Elk uur als ik het goed heb.

Heb je hem wel aan staan bij je background tasks?
Uiteraard. Anders zou hij nooit updaten. Nu loopt ie weer een uur en een kwartier achter.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Ligt niet aan de app, maar aan wanneer je telefoon besluit om eens de backgroundtask voor Regenmeter te laten draaien. Is namelijk niet precies iedere 60 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Bij mij draait regenmeter als een tierelier. En Niels, graag voor Trein meldingen van storingen op de livetile. Ik hou wel van updates .... dus ga je gang. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Whatson schreef op maandag 22 april 2013 @ 20:11:
Ligt niet aan de app, maar aan wanneer je telefoon besluit om eens de backgroundtask voor Regenmeter te laten draaien. Is namelijk niet precies iedere 60 minuten.
Dat kan best zijn maar drie uur is natuurlijk overdreven.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:59:
HTML5 kan inderdaad.

[...]

Windows 7 64 bit met VMWare (+Windows 8, Visual Studio 2012, Windows Phone SDK, Emulator) werkt dus gewoon??? Lijkt me handig om in ieder geval de Emulator te draaien (voor het maken van screenshots op verschillende resoluties.
The Dolf schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 01:22:
[...]

Dat kan best zijn maar drie uur is natuurlijk overdreven.
Dat is erg vervelend. Welke versie gebruik je? (WP7.8 of WP8?).

Aantal zaken wat betreft een achtergrondtaak:
De achtergrondtaak wordt volgens mij elke 30 minuten uitgevoerd. Dit wordt echter bepaald door het OS, en zo gepland dat sommige taken tegelijk worden uitgevoerd (kan dus zijn dat de ene app pas na 40 minuten geupdate wordt samen met de andere app).

Tijdens de achtergrondtaak heb je als developer 25 seconden de tijd (en een geheugenlimiet van 6 MB op WP7, en 11 MB op WP8) om een stuk code uit te voeren.

Het kan dus zijn dat de Buienradar back-end langzaam is, of bijvoorbeeld je internetverbinding slecht. Dan kan het zijn dat hij er langer over doet, en wordt de taak dus gecancelled tot de volgende 30 minuten.

Ook kan het een combinatie zijn van een trage verbinding, en het geheugenlimiet: data ophalen kost geheugen, maar het generen van de tiles ook.

Ik heb de achtergrondtaak zo efficient mogelijk proberen te maken, maar ik ben een amateur op het gebied van coden dus waarschijnlijk kan het nog veel en veel beter. Op mijn WP8 lopen mijn tiles prima (ik controleer dit ook meerdere keren per dag), en ook van de Lumia's in mijn familie hoor ik geen klachten. Wellicht helpt een herinstallatie?
GerCor schreef op maandag 22 april 2013 @ 21:08:
Bij mij draait regenmeter als een tierelier. En Niels, graag voor Trein meldingen van storingen op de livetile. Ik hou wel van updates .... dus ga je gang. :9
Op dit moment wordt dit al ondersteund. Je kunt een station vastpinnen op het startscherm, en bij Instellingen de achtergrondtaak aanzetten. De station tile wordt dan geupdate met relevante storingen (via de NS API, dus het is niet mijn schuld als er 'Utrecht Centraal - Schiphol' bij Eindhoven Centraal staat :-)!). Zie screenshot uit de Store:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.marketplaceimages.windowsphone.com/v8/images/24a89a83-63d8-4f7d-9a26-8e65de1fe2fe?imageType=ws_screenshot_large&rotation=0

Volgende versie (2.1) ondersteund ook een toast message bij een vertraging, en hebben de stationstiles ieder een eigen icoon zodat er makkelijker onderscheid tussen te maken valt.

[ Voor 9% gewijzigd door Niels9001 op 23-04-2013 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutje!
  • Niet online
Whatson schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:20:
[...]

Bedankt voor de tip, ik wist niet dat het zo kon. Moet er misschien toch aan geloven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-07 13:35

marrik

Live long and prosper

Niels9001 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 09:03:
[...]
Windows 7 64 bit met VMWare (+Windows 8, Visual Studio 2012, Windows Phone SDK, Emulator) werkt dus gewoon??? Lijkt me handig om in ieder geval de Emulator te draaien (voor het maken van screenshots op verschillende resoluties.
[...]
Yup! Ik werk al een hele tijd zo! :)

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Niels9001 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 09:03:
[...]

[...]
De emulator heeft nog steeds SLAT nodig om te werken :) (Alleen Intel core i3 - i5 - i7 en AMD: link)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Whatson schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 10:52:
[...]

De emulator heeft nog steeds SLAT nodig om te werken :) (Alleen Intel core i3 - i5 - i7 en AMD: link)
Thanks. Dat mis ik dus op m'n Windows 8 laptop. Windows 7 van m'n werk is i7 dus dat moet dan goed komen!

UPDATE: Moet kunnen lukken. Gratis versie van VMWare werkt gewoon toch?

http://www.vmware.com/products/player/

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2097414/SLAT.png

[ Voor 17% gewijzigd door Niels9001 op 23-04-2013 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Niels9001 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 10:59:
[...]

Gratis versie van VMWare werkt gewoon toch?
Ik zou het niet weten, ik draai Windows 8 native :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-07 13:35

marrik

Live long and prosper

Niels9001 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 10:59:
[...]

Thanks. Dat mis ik dus op m'n Windows 8 laptop. Windows 7 van m'n werk is i7 dus dat moet dan goed komen!

UPDATE: Moet kunnen lukken. Gratis versie van VMWare werkt gewoon toch?

http://www.vmware.com/products/player/

[afbeelding]
Ja, ik gebruik VMWare Player.

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-07 20:26
Ligt het aan mij of zijn er de laatste tijd bijna geen een nieuwe apps verschenen op de store?
Ben super tevreden over windows phone 8 maar gezien de achterstand had k wel verwacht dat Microsoft de store zou volgooien met apps..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred-Erik
  • Laatst online: 18-04 18:51
Niels9001 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 22:57:
[...]

Je onderschat alleen 1 ding: goed design. Ik weet dat de gemiddelde Tweaker hier kritisch tegenoverstaat, maar we weten allemaal dat een goede UX belangrijk is bij een app. Dat is wat ik met mijn apps probeer: simpel beginnen, dan langzaam uitbouwen met behulp van gebruikers-feedback. In mijn ogen zijn er veel te weinig kwalitatief goede applicaties die er ook nog gelikt uit zien. Vergelijk het eens met iOS. Waarschijnlijk zijn daar 10.000 weer apps, maar er zitten echt hele mooie parels tussen die ook nog eens gratis zijn. Dit is iets wat Windows Phone ook verdiend.

Als je goede suggesties hebt zijn die natuurlijk welkom. Ik ben ontwerper, geen software engineer, dus het bouwen kost voor mij meer tijd. Daarnaast is het ook erg moeilijk om aan de juiste (gratis) data bronnen te komen. Een 'huizenvindapp' maken is dan ook makkelijker gezegd dan gedaan.

Niet alleen functionaliteit is belangrijk; ook design en een goede UX!
Beetje late reactie, maar goed.

Natuurlijk snap ik dat een goed design belangrijk is. Mijn punt is juist dat jij mooie apps maakt voor doeleinden waar al mooie apps voor bestaan. Regenmeter heeft een prima Metro-stijl uiterlijk, vergelijkbaar met jouw Regenmeter. En voor Treintijden geld hetzelfde, net als voor jouw Trein: de apps die al bestonden zijn strak en dekken de functionaliteit die respectievelijk de Buienradar- en NS-APIs aanbied. Dan kun je de jouwe nog net dat tikkeltje strakker en sneller maken, maar je vult er geen gat in de markt mee op, zoals je in dit topic zelf beweert.

Ik snap het ook wel: als designer is het interessanter om een mooie app te maken met een simpel basisprincipe, zodat je dat goed kunt uitwerken en niet te veel tijd kwijt bent aan het alleen al programmeren van de basisfunctionaliteit. Maar juist daarom zijn Regenmeter en Treintijden er al: omdat het laaghangend fruit is.

Niet bedoeld om je af te kraken, zoals eerder gezegd, je maakt heel mooie apps. Ik kan niet zo een app verzinnen die ik zou willen zien waar nog geen goede WP-app voor is, en die bestaan uit een API aanspreken.

Misschien een Nu.nl- of De Speld-app. Er was eerst een snelle onofficiële nu.nl-app (die ik nog geïnstalleerd heb), maar kan 'm niet meer vinden in de Marketplace, en er lijkt ook niet meer aan gewerkt te worden. De Speld is een simpele app voor, maar daar valt nogal wat aan toe te voegen dus. Ik heb alleen geen idee hoe het zit met de APIs van die partijen; misschien is die onofficiële nu.nl-app wel verwijderd op last van Sanoma Media.

Wat ingewikkeldere suggesties: er is nog geen gratis slaapcyclus-app, alleen het betaalde SleepMaster en SmartWakeup (die wel goed werken). Of als je een spel zou willen maken: een Pandemic-kloon voor WP (de kloon op iOS en Android heet Plague Inc. en doet het erg goed). Maar zoals gezegd, zulke apps vereisen nogal wat extra programmeren, me dunkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Fred-Erik schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 15:09:
[...]

Beetje late reactie, maar goed.
Goed design is veel meer dan alleen een mooie kleur: het gaat om de complete beleving inclusief functies die er ook daadwerkelijk toedoen nog eenvoudiger te maken. Bij de introductie van de iPhone had de concurrentie toestellen die veel geavenceerder waren - nu, 6 jaar later kunnen we allemaal zien hoe dat afgelopen is. Met goed design, een vernieuwde UI of UX is er dus weldegelijk winst te behalen. Dit is ook terug te zien in de reviews van Regenmeter - binnen 5 maanden 330 reviews (4.5/5 *) en 5k aan downloads. Schijnbaar is er dus wel vraag.

Daarnaast is het ook niet zo zeer een 'gat in de markt'. Maar aangezien Microsoft erg weinig schijnt te geven om kwalitatief goede, mooi-uitziende, indie apps in de Store hoop ik dat ik mijn steentje kan bijdragen om andere developers te stimuleren om hier ook op te letten.

Naar mijn mening zijn Regenmeter en Trein op het gebied van design de concurrentie voor. En dat is alleen maar goed, hoe meer concurrentie hoe beter de kwaliteit ;).

Goede suggesties voor de andere apps. Ik ben nu nog druk bezig met wat (kleine) updates. Wellicht dat ik me hierna waag op andere apps :). (Al weet ik via WP7.nl forum dat Sanoma inderdaad liep te bitchen op het gebruik van 'Nu.nl').

Groeten,
Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is tegenwoordig anders erg lastig om een 'gat in de markt' app te verzinnen. Het meeste is er nu inmiddels ook wel, dus grote potten zul je niet breken. Zelf komt Fred-Erik ook met klonen of alternatieven voor bestaande apps (er is gewoon een nu.nl app, ga bij die developer klagen als je dingen mist).

Concurrentie op bestaande apps die niet zozeer bij 1 fabrikant horen, is prima. Zelf zou ik nog wel iets van een verkeersinfo app willen zien. Dan werk je langzaam toe naar apps voor onderweg.

Zelf zit ik ook nog te spelen met het idee om een app te maken. Aangezien mijn programmeerkennis niet ver reikt, zijn mijn opties aardig beperkt en van wat ik kan verzinnen is al wel een alternatief.

Overigens is het inderdaad wat rustiger qua app releases, maar dat is volgens mij op alle platformen wel zo. Q1 en Q2 zijn meestal niet echt drukke releasetijden, al is er op bv wpcentral wel aardig wat aangekondigd wat over een tijd uit gaat komen.

Toch heb ik de laatste tijd aardige apps en games gevonden.
Appdeals
Fastfood NL
Paypal
Facebook JDB + Social Scout

Amazing Alex
Cut The Rope Experiments
Gravity Guy 2
Azkend 2
FlipSomeTiles
SquarO

[ Voor 42% gewijzigd door Martinspire op 23-04-2013 17:11 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Laatst online: 11:41
Nog een suggestie voor een WP7/WP8 app: een werkende Dirkjan app. Degene in de store werkt al maanden niet. Volgens mij vrij simpel te maken en je maakt mij er in elk geval heel blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:11
Niels en anderen, ik mis nog steeds een goede voetbalapp die de scores bijhoudt van de verschillende nationale als internationale competities. Ik gebruik nu al tijden Soccer Livescores, maar die is lange van perfect en heeft ook niet het design van WP. Ik heb natuurlijk ook andere apps geprobeerd, maar tot op heden niks kunnen vinden wat in de buurt komt van Soccer Livescores, laat staan beter.

Dus Niels, als je toevallig een voetballiefhebben bent :P Voel je geroepen! ;)
Mocht iemand anders toevallig een tip hebben voor een goede voetbal-app, ik hoor het graag!

P.s. Je regenmeter app is top! Trouwens een idee om gevoelstemperatuur toe te voegen? Of is dat lastig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

@Terpstars ik gebruik hiervoor MyFootball, werkt best aardig met toast notifications bij doelpunten van je favoriete club(s).

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Eindelijk, MyHotmail Pro is te downloaden en te installeren (via telefoonrekening).

Prachtige app. Agenda werkt nog (is er nog) niet en het is voor de helft in het Engels en voor de andere helft in het Nederlands, maar ik heb dit liever dan de gewone mail.

Ik denk dat de app Vaarkaart Nederland ook een nuttige aanvulling is in de store. :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutje!
  • Niet online
Terpstars schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 19:57:
...

P.s. Je regenmeter app is top! Trouwens een idee om gevoelstemperatuur toe te voegen? Of is dat lastig?
Vrij eenvoudig. Gevoelstemperatuur is echter niet zo eenduidig als andere parameters die gewoon gemeten kunnen worden, er zijn verschillende methoden. Het is een maat voor hoe snel je lichaam warmte verliest. Als je dezelfde methode als het KNMI gebruikt (JAG/TI) dan heb je aan de luchttemperatuur en windsnelheid genoeg, en die zitten al in regenmeter.

Zie helemaal onderaan:
http://www.knmi.nl/actueel/omrekenen.html

Ik vind de voetbal uitslagen/standen in de NOS app ook wel fijn werken trouwens, alleen enkel Nederlandse en Europese competities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
[b][message=40145705,noline] Trouwens een idee om gevoelstemperatuur toe te voegen? Of is dat lastig?
Rutje! schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:56:
[...]Vrij eenvoudig. Gevoelstemperatuur is echter niet zo eenduidig als andere parameters die gewoon gemeten kunnen worden, er zijn verschillende methoden. Het is een maat voor hoe snel je lichaam warmte verliest. Als je dezelfde methode als het KNMI gebruikt (JAG/TI) dan heb je aan de luchttemperatuur en windsnelheid genoeg, en die zitten al in regenmeter.

Zie helemaal onderaan:
http://www.knmi.nl/actueel/omrekenen.html
Die request krijg ik vaker, en ben ik zelf ook in geinteresseerd. Wist niet dat je deze kunt uitrekenen, bedankt voor de tip! Ik zal kijken of ik er iets mee kan.

Weet iemand een goede gratis weer-service provider? World Weather Online gaat haar API veranderen, wat er op neer komt dat ik veel minder requests kan uitvoeren per uur (500, das dus echt niets) :(.

Groeten,
Niels

EDIT: Gaaf, die gevoelstemperatuur is echt maar een formule :). Moet dan inderdaad mogelijk zijn. Even kijken hoe ik de windsnelheid ook weer terug krijg. Mocht dit allemaal lukken, zal ik het in ieder geval implementeren in de app. Live tile weet ik nog niet aangezien daar niet heel veel plek is!

EDIT2:
De JAG/TI-methode is ontwikkeld voor een luchttemperatuur tussen -46 en +10 °C en voor een gemiddelde windsnelheid tussen 1,3 en 49,0 m/s, beide gemeten op standaard meethoogte (1,50 meter, resp. 10 meter) bij een wandelsnelheid van 4,8 km/uur.
Moet dus lukken. En zou niet getoond moeten worden als de temp. boven de 10 graden is.

[ Voor 23% gewijzigd door Niels9001 op 24-04-2013 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutje!
  • Niet online
Niels9001 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:18:
[
EDIT: Gaaf, die gevoelstemperatuur is echt maar een formule :). Moet dan inderdaad mogelijk zijn. Even kijken hoe ik de windsnelheid ook weer terug krijg. Mocht dit allemaal lukken, zal ik het in ieder geval implementeren in de app. Live tile weet ik nog niet aangezien daar niet heel veel plek is!

EDIT2:
Moet dus lukken. En zou niet getoond moeten worden als de temp. boven de 10 graden is.
Inderdaad. Je zou kunnen overwegen om iets vergelijkbaars te tonen bij warm weer. Bij warm weer speelt luchtvochtheid ook een grote rol omdat je zweet moet kunnen verdampen voor afkoeling. Zie bijvoorbeeld:
http://www.knmi.nl/cms/content/29296/hitte_index

en:
http://en.wikipedia.org/wiki/Heat_index

Daarvoor heb je luchttemperatuur en relatieve luchtvochtigheid nodig. Die formule lijkt intimiderend maar het is enkel een hoop vermenigvuldigen. Als je behoefte hebt kan ik wel helpen met de berekeningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tussen 10 en 20 graden kan je ook de australische formule (apparent temperature) gebruiken. Die houd overigens ook rekening met luchtvochtigheid.

[ Voor 16% gewijzigd door Caelorum op 24-04-2013 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

-46 °C, pfff, dan heb ik wel iets anders aan mijn hoofd dan gevoelstemperaturen uitrekenen :+

On a more serious note, is Mehdoh bij anderen ook veel trager bij het opstarten sinds de laatste update? Ik heb sinds kort ook eindelijk WP7.8 dus ik weet niet of dat mogelijk de boosdoener is.

Wel veel kleine bugs verholpen, vooral dat hij na tombstoning bij refresh niet meer automatisch naar de nieuwste tweet springt is erg fijn :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 07:46

defcon84

Multipass?

OMG! Dat lijkt veel op The Incredible Machine van enorm lang geleden! :D
Die ga ik een proberen! Wat een geweldig game was TIM ook :p
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martell
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-09 13:01
Zojuist tot mijn grote verbazing, maar vooral vreugde, Jazz Jackrabbit gezien in de Store! Gelijk maar downloaden, ben benieuwd hoe het speelt. Jeugdsentiment! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Niels9001 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:18:
Live tile weet ik nog niet aangezien daar niet heel veel plek is!
Eventueel alleen op de grootste brede livetile plaatsen dan? Daar is nog wel ruimte over namelijk.

Dit was trouwens ook iets wat ik wel mistte, gevoelstemperatuur.
Aangezien de gevoelstemperatuur soms erg verschild van de echte temperatuur, zou dit een mooie update zijn.

Trouwens, is het misschien ook een idee om de weer-data op je lockscreen te kunnen weergeven?
Ik zou dit gebruiken als de mogelijkheid er was. :)

Er zijn wel andere weer-apps waar dit wel mee kan, maar die zijn lang niet zo goed en mooi als die van jou Niels. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Hoe kun je de data van een app wissen? Wil bijvoorbeeld Angry Birds opnieuw (en schoon) spelen, maar kan niet vinden hoe (bij Android is dat geloof ik 'clear data').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:11
CAP-Team schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 21:10:
@Terpstars ik gebruik hiervoor MyFootball, werkt best aardig met toast notifications bij doelpunten van je favoriete club(s).
Ik ga hem uitproberen, bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeNer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 22:07
Terpstars schreef op woensdag 24 april 2013 @ 19:26:
[...]

Ik ga hem uitproberen, bedankt voor de tip.
Ik gebruik sinds kort Goal.com:

http://www.windowsphone.c...2d-46e2-88d4-33b353638c5d

Werkt goed en zou ook notificaties moeten geven. Dat is mij alleen nog niet voorgekomen. Een hele nette app en geeft veel informatie over de wedstrijd.

en gratis!

[ Voor 10% gewijzigd door eeNer op 24-04-2013 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Sanction schreef op woensdag 24 april 2013 @ 18:53:
Hoe kun je de data van een app wissen? Wil bijvoorbeeld Angry Birds opnieuw (en schoon) spelen, maar kan niet vinden hoe (bij Android is dat geloof ik 'clear data').
Verwijderen en opnieuw installeren is de enige manier (gewoon 'Buy' klikken, hij zegt daarna dat je hem al betaald hebt en hem kosteloos opnieuw kan downloaden).

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlphaWierie schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 15:00:
Ligt het aan mij of zijn er de laatste tijd bijna geen een nieuwe apps verschenen op de store?
Ben super tevreden over windows phone 8 maar gezien de achterstand had k wel verwacht dat Microsoft de store zou volgooien met apps..
Kijk eens regelmatig op wpcentral.com. Dan zie je dagelijks menig nieuwe app voorbij komen.
Zoals eergisteren een hele grote voor menigeen: Tumblr.
http://www.windowsphone.c...b2-4075-ac7b-488846998b72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:57
Gebruikt iemand van jullie ook Yxplayer? Ik heb hem vandaag gekocht, maar vind hem nog niet geweldig werken. Spelen vanaf SD-kaart lijkt niet te werken, wat niet zo handig is met afleveringen van 2gb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred-Erik
  • Laatst online: 18-04 18:51
Niels9001 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 15:41:
[...]
Naar mijn mening zijn Regenmeter en Trein op het gebied van design de concurrentie voor. En dat is alleen maar goed, hoe meer concurrentie hoe beter de kwaliteit ;).
Hierin heb je natuurlijk helemaal gelijk, concurrentie zorgt alleen maar voor verbetering. Zelf vind ik je Regenmeter inderdaad beter dan Regenvoorspeller, en als Trein straks een eigen icoon voor elk station heeft is het ook beter dan Treintijden. Dus in de concurrentie verslaan ben je m.i. geslaagd. :)

Misschien klopt mijn idee inderdaad gewoon niet, en zijn er niet echt meer apps die missen. Bij de voorstellen die ik deed heb ik wel het idee dat meer te winnen valt dan bij de twee apps die je nu hebt gemaakt, maar jij en Martinspire hebben gelijk dat dit eigenlijk ook alternatieven voor bestaande apps zouden zijn.

Conclusie: je hebt gelijk, en blijf vooral zo doorgaan. Maar dat deed je toch al wel. ;) Ik zie uit naar je volgende app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Alleen blijf ik de naam 'regenmeter' ongelukkig gekozen vinden. Neerslagmeter had ik beter gevonden. Ik kan zelf wel een paar apps bedenken die ik mis. Maar die heb ik dan ook al eerder genoemd.

Aan de andere kant kent Niels zijn eigen beperkingen. Geen ster in programmeren. Maar gelukkig heeft Niels wel gevoel voor design, en dat is inderdaad ook heel veel waard.

Volgens mij begon het met Zon en iets van een microfoon. Toen regenmeter en nu Trein.

Zo bouw je een leuke portfolio. Al is de microfoon inmiddels niet meer beschikbaar in de store.

Bij mij is de hoop op een http://www.niki.nl/xml/action/index app vervlogen. Maar er leiden meer wegen naar Rome.

Ik mis trouwens nog steeds de Ziggo app. Schiet maar niet op. Op de Xbox is al een teaser te zien, dus dat staat in de steigers?

[ Voor 10% gewijzigd door GerCor op 25-04-2013 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Laatst online: 18-09 09:36
Beetje jammer dat er nog geen antwoord gekomen is https://twitter.com/voetbalpuntnl/status/325151500848488448

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Rutje! schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:38:
[...]

Inderdaad. Je zou kunnen overwegen om iets vergelijkbaars te tonen bij warm weer. Bij warm weer speelt luchtvochtheid ook een grote rol omdat je zweet moet kunnen verdampen voor afkoeling. Zie bijvoorbeeld:
http://www.knmi.nl/cms/content/29296/hitte_index

en:
http://en.wikipedia.org/wiki/Heat_index

Daarvoor heb je luchttemperatuur en relatieve luchtvochtigheid nodig. Die formule lijkt intimiderend maar het is enkel een hoop vermenigvuldigen. Als je behoefte hebt kan ik wel helpen met de berekeningen.
Als je me zou willen helpen met de Heat Index zou dat geweldig zijn! PM-en gaat helaas niet?
Stravincy schreef op woensdag 24 april 2013 @ 18:05:
[...]

Eventueel alleen op de grootste brede livetile plaatsen dan? Daar is nog wel ruimte over namelijk.

Trouwens, is het misschien ook een idee om de weer-data op je lockscreen te kunnen weergeven?
Ik zou dit gebruiken als de mogelijkheid er was. :)
Zit er wel aan te denken, dus wie weet in de toekomst ;).

Vind alleen dat het huidige lockscreen beleid niet helemaal ideaal.

Eigenlijk zou je je eigen afbeelding moeten kiezen, en zo in kunnen stellen dat bij bijv. Break News door CNN het overgenomen wordt.
GerCor schreef op woensdag 24 april 2013 @ 23:02:
Alleen blijf ik de naam 'regenmeter' ongelukkig gekozen vinden. Neerslagmeter had ik beter gevonden.

Bij mij is de hoop op een http://www.niki.nl/xml/action/index app vervlogen. Maar er leiden meer wegen naar Rome.
Achteraf was dat wellicht beter geweest. Aanpassen kan altijd nog mocht daar echt vraag naar zijn :-). Het is begonnen met alleen regen data, daarna kwam er weer bij, toen de radar etc..

Geef de hoop zeker niet op. Ik ben nu bezig met Trein 2.1, daarna een kleine update aan Regenmeter (met hopelijk gevoelstemperatuur!), Zon heeft een (hele) kleine update nodig, en daarna nog Regenmeter voor Windows 8. Dan maar weer zien of er nieuwe suggesties komen voor de bestaande apps, en als er dan tijd is kan ik natuurlijk weer verder kijken naar ideeen :-). Best veel werk om in je vrije tijd dit soort apps te onderhouden, maar ik klaag zeker niet ;)!

[ Voor 18% gewijzigd door Niels9001 op 25-04-2013 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Weet iemand of er een applicatie is om uit een video genomen in windows phone 8 (nokia 920) er een frame uit te halen om als foto op te slaan?

Ik had het laatst gedaan door hem af te spelen, te pauzeren en een printscreen te maken. Maar echt handig is dat niet. Ook had ik dan 1 OSD icoontje rechts onderin vaag zichtbaar.

Mooier zou zijn dat ik gewoon door het filmpje kan scrollen en daar een frame uit kan pakken. Bestaat zo'n applicatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Niels9001 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 08:38:
[...]

Als je me zou willen helpen met de Heat Index zou dat geweldig zijn! PM-en gaat helaas niet?
http://wiki.crowe.co.nz/Heat%20Index%20Calculation.ashx

http://thekannon-server.a...com/pastebin.com/NSuGH7Cv

8)

[ Voor 14% gewijzigd door defcon84 op 25-04-2013 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Awesome :). Thanks! Als ik het goed begrijp moet ik dus kijken of de temp. tussen -46 en 10 graden Celcius is, en dan de KNMI formule uitvoeren. Is dit niet het geval, voert hij het stukje code uit van de Heat Index?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Niels9001 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 08:38:
[...]
Zit er wel aan te denken, dus wie weet in de toekomst ;).

Vind alleen dat het huidige lockscreen beleid niet helemaal ideaal.

Eigenlijk zou je je eigen afbeelding moeten kiezen, en zo in kunnen stellen dat bij bijv. Break News door CNN het overgenomen wordt.
Nice.
Ja, de opties voor lockscreen mogelijkheden zijn jammer genoeg vrij beperkt.

Trouwens, mooie nieuwe 500px app! http://www.wpcentral.com/...fix-shoopix-windows-phone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Niels9001 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:05:
[...]

Awesome :). Thanks! Als ik het goed begrijp moet ik dus kijken of de temp. tussen -46 en 10 graden Celsius is, en dan de KNMI formule uitvoeren. Is dit niet het geval, voert hij het stukje code uit van de Heat Index?
Je moet wel opletten, want beide stukjes code zijn in Fahrenheit, dus je moet eerst Celsius naar naar Fahrenheit omzetten en na die functie weer opnieuw naar Celcius, of een eigen functie schrijven daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Klopt ja, maar dat is ook geen gekkigheid:

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
public double ConvertCelsiusToFahrenheit(double c)
{
    return ((9.0 / 5.0) * c) + 32;
}

public double ConvertFahrenheitToCelsius(double f)
{
    return (5.0 / 9.0) * (f - 32);
}

[ Voor 3% gewijzigd door defcon84 op 25-04-2013 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhorvers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06-2023
Iemand al Indigo uitgeprobeerd ? Bij mij op de Lumia 920 werkte die nog niet helemaal ... Ik kreeg een melding over de taal en had geen spraak. Zou het soms aan mijn instellingen (Nederlandse taal) liggen en moet in Engels instellen ? En wat is eigenlijk de toegevoegde waarde van zo'n 'personal assistent' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Misschien moeten degene die WhatsApp gebruiken eens kijken naar Hike. Ik denk dat WA die kant op moet. Heb het zelf net geïnstalleerd maar verder ken ik geen hond die het ook gebruikt.

http://www.windowsphone.c...2f-4144-826a-3e3d41f50714

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:55
bhorvers schreef op donderdag 25 april 2013 @ 22:47:
Iemand al Indigo uitgeprobeerd ? Bij mij op de Lumia 920 werkte die nog niet helemaal ... Ik kreeg een melding over de taal en had geen spraak. Zou het soms aan mijn instellingen (Nederlandse taal) liggen en moet in Engels instellen ? En wat is eigenlijk de toegevoegde waarde van zo'n 'personal assistent' ?
Je moet in WP8 zelf bij Instellingen - Spraak de taal op Engels (US) zetten.

Overigens werkt het niet echt geweldig. Ik spreek best goed Engels (vind ik zelf :)), maar ik moest toch vier of vijf keer mijn verzoek herhalen toen ik een afspraak in mijn agenda wilde zetten, waarbij ze vooral moeite hd met datum en tijd herkennen. Een Facebook post werd helemaal niets.

De toegevoegde waarde is in principe de snelheid. Als het soepel zou werken zet je op deze manier sneller iets in je agenda dan op de 'normale' manier e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

GerCor schreef op donderdag 25 april 2013 @ 23:01:
Misschien moeten degene die WhatsApp gebruiken eens kijken naar Hike. Ik denk dat WA die kant op moet. Heb het zelf net geïnstalleerd maar verder ken ik geen hond die het ook gebruikt.

http://www.windowsphone.c...2f-4144-826a-3e3d41f50714
Dat is idd het probleem met alle andere messengers.. niemand die het gebruikt.
Hike kende ik nog niet, maar ik heb wel Kik Messenger, LINE en Viber getest, en die werken al zoooveel malen fijner dan WA.. maarja..

[ Voor 7% gewijzigd door defcon84 op 26-04-2013 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
ING banking app in juni

bron: http://www.wp7.nl/32348/ing-app-testen-bij-ing/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Aangezien dit toch al het officiële Regenmetertopic is :P

Niels, als ik Regenmeter een tijd heb openstaan en de gegevens vernieuw dan wordt dat ook gedaan. De pijl blijft echter staan bij het tijdstip waarop ik de app opende. Het is 12:15 geweest maar het pijltje staat nog bij 12:00. Open ik de app opnieuw, staat het pijltje wel bij 12:15.

Tevens worden weerdata, regendata en neerslagmeldingen zonder spatie geschreven :P

Verder erg blij met de app, vooral op een dag als vandaag waar je van het weer niet blij wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoensSocialL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-08 10:06

KoensSocialL

Mezelf.

Ik heb problemen met een app die ik enkele minuten geleden op me toestel heb gezet.
Het gaat om Lumia storage check beta.

Telkens als de app data zoekt hangt deze uiteindelijk. En dan krijg ik deze melding:
Afbeeldingslocatie: http://desmond-secure.yfrog.com/secure_scaled/filter/large/0/814/g9ys.png

Als ik de app dan weer opstart krijg ik dit als melding:
Afbeeldingslocatie: http://desmond-secure.yfrog.com/secure_scaled/filter/large/0/814/uf7m.png

Wie weet wat er aan de hand is. Het toestel dat ik heb is een Lumia 620.

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
KoensSocialL schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 14:01:
Ik heb problemen met een app die ik enkele minuten geleden op me toestel heb gezet.
Het gaat om Lumia storage check beta.

Telkens als de app data zoekt hangt deze uiteindelijk. En dan krijg ik deze melding:
[afbeelding]

Als ik de app dan weer opstart krijg ik dit als melding:
[afbeelding]

Wie weet wat er aan de hand is. Het toestel dat ik heb is een Lumia 620.
Dat is vaag, hij werkt hier zonder probleem op mijn Lumia 620. Al eens opnieuw geïnstalleerd? SD kaart keer verwijderen (mits geinstalleerd)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoensSocialL

KoensSocialL

Mezelf.

The_MAN schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 14:08:
[...]

Dat is vaag, hij werkt hier zonder probleem op mijn Lumia 620. Al eens opnieuw geïnstalleerd? SD kaart keer verwijdert (mits geinstalleerd)?
Heb het toestel al enkele keren opnieuw opgestart, ook al enkele keren verwijderd & opnieuw geïnstalleerd. Zonder resultaat

EDIT: 14:16: SD kaart weg gedaan. Helpt ook niet

[ Voor 6% gewijzigd door KoensSocialL op 26-04-2013 14:16 ]

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Heb je de laatste nokia update al? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoensSocialL

KoensSocialL

Mezelf.

defcon84 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 15:05:
Heb je de laatste nokia update al? :)
Ja, ik heb de laatste update voor de Lumia 620. HIER staat welke update je moet hebben hebben. & deze heb ik. Maar ik ben er intussen achter gekomen dat deze app bij me instellingen staat. Maar die doet er minuten over eer die geladen is. Eigenlijk is het nog niet gelukt dat die volledig is geladen...

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
KoensSocialL schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 15:14:
[...]

Ja, ik heb de laatste update voor de Lumia 620. HIER staat welke update je moet hebben hebben. & deze heb ik. Maar ik ben er intussen achter gekomen dat deze app bij me instellingen staat. Maar die doet er minuten over eer die geladen is. Eigenlijk is het nog niet gelukt dat die volledig is geladen...
De app bij je instellingen is leuk, maar daar kan je niet de maps naar de SD kaart zetten. De Beta app heeft trouwens afgelopen dinsdag een update gehad, heb je de laatste versie? Anders app even opnieuw erop zetten, of had je dat ook al gedaan? Draai mijn L620 in het Engels trouwens, geen idee of dat verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:57
Eddos schreef op woensdag 24 april 2013 @ 22:14:
Gebruikt iemand van jullie ook Yxplayer? Ik heb hem vandaag gekocht, maar vind hem nog niet geweldig werken. Spelen vanaf SD-kaart lijkt niet te werken, wat niet zo handig is met afleveringen van 2gb..
niemand? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:26
LUMIA PUSHER – NICE APP FOR MANUALLY PUSHING NOKIA SYSTEM APP UPDATES

New in store, “Lumia Pusher” is a nice utility app for Nokia Lumia WP8 smartphone users for manually pushing the Nokia system app updates. The app uses direct links to all Lumia system apps in Windows Phone Store, which are not visible via direct search. To check for the update simply select any app and Lumia Pusher will take you to the app download page at the store.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.symbiantweet.com/wp-content/uploads/2013/04/LUMIA-pusher-Tag.png
http://www.symbiantweet.c...-for-nokia-windows-phones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoensSocialL

KoensSocialL

Mezelf.

The_MAN schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 15:26:
[...]

De app bij je instellingen is leuk, maar daar kan je niet de maps naar de SD kaart zetten. De Beta app heeft trouwens afgelopen dinsdag een update gehad, heb je de laatste versie? Anders app even opnieuw erop zetten, of had je dat ook al gedaan? Draai mijn L620 in het Engels trouwens, geen idee of dat verschil maakt.
Ik heb alles al geprobeerd. verschillende keren opnieuw geinstalleerd, herstart. SD kaart eruit, niks helpt

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

The_MAN schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 15:26:
[...]

Bedoel je hiermee te zeggen dat je in feite 2 keer de app op het toestel heb staan? Dus onder instellingen de niet-beta en dan (in je applist?) de beta?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
PaT schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:55:
[...]

Bedoel je hiermee te zeggen dat je in feite 2 keer de app op het toestel heb staan? Dus onder instellingen de niet-beta en dan (in je applist?) de beta?
Dat is juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
kenneth schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 12:19:
Het is 12:15 geweest maar het pijltje staat nog bij 12:00. Open ik de app opnieuw, staat het pijltje wel bij 12:15.

Tevens worden weerdata, regendata en neerslagmeldingen zonder spatie geschreven :P
Klopt, hij pakt altijd dezelfde positie, zal het meenemen.

Oh bedankt, ik moet sowieso alle tekst even door een spellingschecker halen :-).

Veranderingen die voor Regenmeter 2.3 gepland staan op dit moment:
- SlideInEffect toevoegen (in ieder geval voor WP7 totdat de WP8 bug verholpen is).
- Donker-lichter patroon in de tijdstippen (eerste tijdstip is iets donkerder, de volgende iets lichter, de volgende iets donkerder etc.)
- Foutmeldingen aanpassen - hier gaat het vaak mis. Foutmelding geeft aan dat er geen internetverbinding is terwijl Buienradar gewoon ligt te slapen.
- Gevoelstemperatuur

Voor de Windows 8 versie veelal hetzelfde, alleen daar zitten nog meer kleine bugs in. Als er nog dingen zijn om aan te vullen: laat het weten! Europa radar / wolkenradar / hourly forecast zou ik erg graag willen, maar is op dit moment niet mogelijk aangezien ik niet (gratis) aan de data kan komen.

Wat betreft Trein is het vastpinnen van 'n traject grotendeels geimplementeerd, dus bijna klaar. Keep you updated!

Groeten,
Niels

[ Voor 8% gewijzigd door Niels9001 op 27-04-2013 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Euh .... voor diegene die denkt: waar zal ik eens een app voor maken? Nou, een app vlaggenprotocol?

http://www.rijksoverheid....Nj9gK-06rYCFRMQtAodZlwAGQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
GerCor schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 10:17:
Euh .... voor diegene die denkt: waar zal ik eens een app voor maken? Nou, een app vlaggenprotocol?

http://www.rijksoverheid....Nj9gK-06rYCFRMQtAodZlwAGQ
Heh, das best 'n coole :-). Wil ik me wel aan wagen (in de toekomst)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
En actueel, want ik moet echt even kijken of we vandaag moeten/mogen vlaggen voor onze Koning in spé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden jullie van Ship Battle? Hij is ook te downloaden voor Android.
Er komt binnen nu en een paar dagen een update waarbij je vrienden kan verwijderen (nu kun je alleen toevoegen); en nog een paar kleine fixes. Staat op Processing Certification.

Ik ben nog bezig met een grotere update waarbij het grafisch wat gepimpt wordt, er meer helpteksten staan (bijv. als je nog geen vrienden hebt), de UI-blocks die soms optreden verholpen zijn, opstarten versneld (ik doe nu een await update in de OnNavigatedTo, dat gaat er uit...), etc.
Tips zijn welkom! Als je een klacht hebt, graag mij mailen op bobbyware@Outlook.com / het hier posten en geen 1-ster reviews uiteraard :) Als je het tof vindt, mag je natuurlijk ratings geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Ziet er leuk uit, maar ik heb zelf helemaal niks met spelletjes op de telefoon. Of het nou gratis is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En voor de mensen die vinden dat er veel permissies gevraagd worden: De lijst bestaat inderdaad uit toegang tot anonieme identificaties device en gebruiker en toegang media library.
Helaas is dit nodig voor de werking van de advertenties. Als ik die uitzet, werkt alleen AdDuplex en niet meer de adverteerders die me ook geld opleveren.
Vertrouw me gerust dat ik er niks geks mee doe...

En, identificatie device en gebruiker is niks anders dan een unieke GUID, ik kan niet bij je e-mailadres / LiveID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Nou, als ik de foto zo zie bij jouw naam, heb ik wel een vermoeden waar dat geld naar toe gaat. (knipoog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 12:43:
Nou, als ik de foto zo zie bij jouw naam, heb ik wel een vermoeden waar dat geld naar toe gaat. (knipoog)
Oke, tijd voor een ander icoon :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekoopman
  • Laatst online: 13-09 16:08
Niels9001 schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 10:19:
[...]

Heh, das best 'n coole :-). Wil ik me wel aan wagen (in de toekomst)!
Ik heb er alvast een voorschot opgenomen en vanmiddag een (gratis) app gemaakt en gesubmit in de appstore. 'Mag Ik Vlaggen', geen idee hoe lang de certificering gaat duren.
Afbeeldingslocatie: http://3v3rt.nl/magikvlaggen.jpg
Pagina: 1 ... 39 ... 118 Laatste

Let op:
Discussies/updates over eigen gemaakte apps mogen in het Post hier je eigen Windows Phone App! topic.