Makster schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 10:18:
@Niels9001: Re-install heeft helaas ook niet geholpen. Gisteravond was de Regenmeter alweer geblokkeerd bij de achtergrondtaken. Weer aangezet en toen deed hij het weer. Vannacht mijn mobiel uitgezet en vanochtend weer aangezet en gecheckt of hij nog aan stond bij de achtergrondtaken, wat het geval was. Hij heeft echter niet ge-update (laatste update tijd staat op 1:22) en toen ik net checkte was hij weer geblokkeerd. Erg vervelend, want hiervoor had ik nooit problemen (en ik vind het verder een erg fijne app). Zal ook eens op internet kijken of ik iets over dit soort gedrag kan vinden.
Inderdaad heel vervelend.. Je maakt gebruik van Windows Phone 8? Het probleem lijkt alleen hier voor te komen. Vreemd.
UPDATE: Ik heb de code naast elkaar gehouden, en zo te zien zit in de WP8 versie een stukje code dat bij falen niet wordt afgevangen. (Bij het ophalen van de Buienradar data moet hij dit verwerken, het verwerken wordt niet opgevangen.).
Er zijn 2 redenen waarom een Achtergrondtaak uit wordt gezet: als de taak 2x of vaker achter elkaar 'crashed' of als de app 2 weken niet worrdt opgestart. Het lijkt dus alsof bij het verwerken van de Buienradar info hij stopt. (Bij WP7 wordt dit netjes afgevangen, maar wordt de tile verder niet bijgewerkt.)
Wat ik nu ga doen is zorgen dat het weer eerst wordt opgehaald en dan pas de Buienradar data. Crashed de Buienradar data op een of andere manier, dan moet de taak er maar gewoon van uit gaan dat het droog is en de 'droge' tiles moet laden. Ik zal deze post updaten als ik de update heb ingediend bij MS. Hopelijk verhelpt dit de problemen, excuses voor het ongemak!
UPDATE II: versie 2.2.1.0 is ingediend bij Microsoft. Hopelijk is de update begin volgende week te downloaden!
[
Voor 3% gewijzigd door
Niels9001 op 08-03-2013 14:57
]