Matthijs Hoekstra schreef op donderdag 12 april 2012 @ 21:46:
[...]
Je verteld het halve verhaal. Ik heb aangegeven dat de Rabo problemen heeft met jouw app (en terecht want het marketplace team heeft je app verwijderd) Dat heeft helemaal niets met mij te maken. Ik gaf aan dat de Rabo zelf met een app bezig, ik maak die app niet, heb ze geholpen als ze vragen hadden.
Ik heb je gevraagd de app te verwijderen. Rabo heeft daarna het officiele process gevolgt om de app te laten verwijderen (dat gaat via mij of het marketplace team) en dat is gebeurd. Niets vreemd aan maar een standaard proces wat daar voor bestaat.
Wat je maar niet wit begrijpen is dat het voor gebruikers niet wenselijk is dat er 3rd party banking apps in de marketplace verschijnen. Die apps moeten het hebben van vertrouwen. Dat gaat alleen als de banken zelf de apps publiseren en niet via een hobbyist.
Laten we toch aub niet het hele verhaal hier weer gaan herhalen, maar dan wil ik hier toch nog een paar zaken rechtzetten:
- Mij is nooit gevraagd om de app te verwijderen. In eerste instantie heb ik alleen van jouw persoonlijk (dus niet uit naam van MS of Rabo) te horen gekregen dat het niet gewenst zou zijn dat een dergelijke app op de marketplace staat.
- Als het standaard proces bij windows phone is dat je app wordt verwijdert zonder dat je daar als ontwikkelaar van op de hoogte wordt gesteld vind ik dat een vreemde gang van zaken. Ik heb zelf een support ticket moeten inschieten om achter de officiele toedracht te komen.
- Ik snap het trust probleem maar al te goed, maar vind dat mensen daar zelf een oordeel over moeten vellen. Nergens claim ik 100% veiligheid of dat dit een officiele rabo app is. Ik zie ook verder weinig verschil met bijvoorbeeld te verschillende credit card apps die er zijn:
*
My Bank
*
Credit Cards
*
CreditCard
of met een paypal app als
HelpPayMe
Hier worden CC gegevens gevraagd van gebruikers, inclusief verloopdatum, CCV, etc. Genoeg om iemands rekening mee te plunderen. In het geval van mijn app was het enkel mogelijk saldo's in te zien, voor transacties is immers de random reader nodig.
- Waarom wordt de Zweedse app '
Bankhubben' bijvoorbeeld niet verwijdert? Deze app staat al sinds 23-12-2011 in de marketplace. De uitgever CosmoMedia is toch zeker zelf geen bank? Deze app kan zelfs met meerdere banken overweg.