Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Relief2009
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 25-10 23:08
Mede-auteurs:
  • c-mattic
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 00:03

c-mattic

• CokeZero
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 05-11 21:52

CokeZero

http://i1217.photobucket.com/albums/dd398/Relief2011/nokia_titel.jpg

Hier komt het Nokia Lumia 710 Topic. De TS is nog under construction. Als iemand wil helpen met de TS, graag!
Dit topic is bedoeld om over de Nokia Lumia 710 te praten. Discussies over accessoires, providers, prijzen en abonnementen horen in een andere forum/topic en zijn dan ook ongewenst!!

Nokia Lumia 710 - Accesoires Topic
Nokia Lumia 710 Levertijden- en Abonnemententopic

http://i1217.photobucket.com/albums/dd398/Relief2011/intro_titel.jpg

The purposely built, no-nonsense Nokia Lumia 710 can be personalized with exchangeable back covers and thousands of apps to bring the Lumia experience to more people around the world. The Nokia Lumia 710 is designed for instant social & image sharing, and the best browsing experience with IE9. It is available in black and white with black, white, cyan, fuchsia and yellow back covers. With the same 1.4 GHz processor, hardware acceleration and graphics processor as the Nokia Lumia 800, the Nokia Lumia 710 delivers high performance at an affordable price.

http://i1217.photobucket.com/albums/dd398/Relief2011/specificaties_titel.jpg

CPUQualcomm MSM8255 1.4 GHz (WCDMA)
RAM512 MB
SchermtypeClearBlack LCD
Schermgrootte3.7 inch
Schermresolutie800 x 480 pixels (WVGA)
BatterijLi-ion 1300 mAh
Batterijduurtot 400h standby / 456 min. gesprekstijd / 38h muziek speeltijd
Opslag8GB intern flashgeheugen
Camera achter5 MP AF + LED flash
Camera (video)HD 720p
ConnectiviteitGSM/EDGE 850, 900, 1800, 1900 MHz
WCDMA 850, 900, 1800, 1900 en 2100
HSDPA cat 10: 14.4 Mbps, HSUPA cat 6: 5.76 Mbps
WiFi 802.11 b/g/n
Bluetooth 2.1
A-GPS
Stereo FM-ontvanger met RDS
SensorenDigitale Kompass, Accellerometer (kantelsensor), lichtsensor, nabijheidssensor
KnoppenPower/sleep, back, Start, search, volume up/down, camera
Aansluitingenmicro-USB 2.0 poort, 3.5 mm stereo audio jack
BesturingssysteemWindows Phone 7.5
Gewicht126 g
Afmetingen119.5mm x 62.4mm x 12.5mm

http://i1217.photobucket.com/albums/dd398/Relief2011/fotos_titel.jpg

http://i1217.photobucket.com/albums/dd398/Relief2011/videos_titel.jpg

http://i1217.photobucket.com/albums/dd398/Relief2011/reviews_titel.jpg

Engadget
http://www.engadget.com/2...-710-for-t-mobile-review/

Anandtech
http://www.anandtech.com/...-review-tmobile-nokia-wp7

Ubergizmo
http://www.ubergizmo.com/2012/01/nokia-lumia-710-review/

The Verge
http://www.theverge.com/2...lumia-710-review-t-mobile

Intomobile
http://www.intomobile.com...710-start-nokia-comeback/

Tom's Hardware
http://www.tomshardware.c...-phone-t-mobile,3109.html

Laptopmag
http://www.laptopmag.com/...ones/nokia-lumia-710.aspx

MobileTechReview
http://www.mobiletechreview.com/phones/Nokia-Lumia_710.htm

http://i1217.photobucket.com/albums/dd398/Relief2011/extra_titel.jpg

- Nokia Drive (gratis offline navigatie)
- Nokia Maps (Bing alternatief met meer gelocaliseerde info)
- Nokia Music (gratis muziekstreaming + gratis offline mix radio)
- Nokia Store
- Nokia Contacts Transfer
- Active Noise Cancellation (twee microfoons)

http://i1217.photobucket.com/albums/dd398/Relief2011/prijs_titel.jpg

- Adviesprijs: € 270. ex BTW
- Beschikbaarheid: Eind 2011 / Begin 2012

CokeZero wijzigde deze reactie 29-01-2012 17:17 (112%)

• c-mattic
Officiële specificaties zijn hier terug te vinden:
http://press.nokia.com/wp...-lumia-710-data-sheet.pdf
Heeft iemand zin om dit topic op hetzelfde niveau te brengen als de Nokia Lumia 800? Je kan dezelfde stijl overnemen?

Edit: ik heb het maar zelf gedaan.

Wel een mooi ding trouwens. Goede prijs en als camera niet zo belangrijk voor je is, mooie telefoon. Ik denk dat deze wel goed zal aanslaan bij de jeugd.

Relief2009 wijzigde deze reactie 26-10-2011 14:37 (48%)

• RobbieB
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 12-11 17:28
Ik denk dat dit toestel een groot succes gaat worden in de doelgroep 'nu-een-blackberry-maar-wil-eigenlijk-een-Android-maar-snap-er-geen-flikker-van-en-vind-ze-er-lelijk-uit-zien'. Kortom, alle vrouwen van 12-40.

Zonder gein. Mijn zusje is op zoek naar een nieuwe telefoon en ze wil een toestel waarmee ze kan whatsappen. Ze wil eigenlijk een iPhone, maar die vindt ze te duur (waar ik met de huidige NL prijzen in kan komen) en een Android zou ik haar ten alle tijden afraden omdat het gewoon niet n00b-friendly is en de goedkope toestellen spuuglelijk zijn.

Dit is echt een perfect toestel voor haar. Een hip design, goede camera, goedkoop én een gebruiksvriendelijk OS.

Afgezien van mijn zusje, denk ik dat dit wel eens de 3210/3310 van de huidige generatie zou kunnen worden.

offtopic:
Ik ben misschien een van de grootste Apple fanboys die er op dit forum rond hangt, maar ben zwaar onder de indruk van deze Nokia-toestellen. Ik vind WM7 als OS ook écht super (alleen ben niet zo fan van de 2-kleuren stijl) en hoop écht dat het goed van de grond gaat komen. Zowel voor Nokia als Microsoft.
Nogmaals, wauw.. zulke toestellen voor deze prijs laat mij weer beseffen waarom Nokia vroeger zo groot was.

• c-mattic
Pittige competitie voor de HTC Radar en de Samsung Omnia W.
Zeker met een toch wel luxe navigatie app die de andere telefoons niet bieden en de kleurtjes.
Zal daarom ook wel meer vrouwen aanspreken

80466 wijzigde deze reactie 26-10-2011 21:46 (17%)

• JeMoederr
  • Laatst online: 17-05 13:38
waarom heeft dit toetsel een kleinere batterij dan de 800 (n)
quote:
JeMoederr schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 21:55:
waarom heeft dit toetsel een kleinere batterij dan de 800 (n)
Omdat het een 100-150 euro goedkoper is?

• ChicaneBT
  • Registratie: november 2000
  • Niet online

ChicaneBT

.:Porsche:.

Tricky deze heeft dus een gewoon LCD display waar ze het woord ClearBlack ook maar voor hebben gezet.

....911....

• enverlin
  • Registratie: november 2006
  • Niet online
Zo even snel te zien ook wel een lekker klein telefoontje?
Afgeronden hoeken, en zulks.

Ik moet zeggen dat ik de witte voorkant niet verkeerd vind.
Het is wel een opvallende verschijning. Samen wat WP7, wat je ook aardig kan laten opvallen een leuke verschijning. Misschien wat eerder voor de meiden/vrouwen, maargoed dat is smaak gebonden.

Markt technisch gezien wel een sterk toestel denk ik. Niet zo grijs en tweaker-achtig als de huidige toestellen.

Ik zal niet zeggen dat het verkooprecords worden, maar met een beetje geluk zal het best aardig verkopen :)

• Marly
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 21:00
Feitelijk zijn er maar een paar verschillen met de 800, die uiteraard wel opvallender is, maar deze is zeker ook niet lelijk en je krijgt wel heel veel telefoon voor je geld.
Dus eigenlijk de opvolger van de 5800XM, die ook een niet te kloppen prijs/kwaliteit verhouding had :)

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 11-11 03:28

Matthijs Hoekstra

Ik werk aan Azure Identity

Heb vandaag met de verschillende hoesjes gespeeld en dat is toch wel weer mooi gedaan door Nokia. De gele glanzende voelt letterlijk anders dan de blauwe. Dus het is niet alleen de kleur van de cases die iets anders is maar ook de feeling.
Het is zeker een goedkoop toestelletje. Voor 270 ex btw heb je een telefoon die zeer goed presteert, redelijke camera, redelijk geheugen en gratis navigatie + gratis muziek.

• HollovVpo1nt
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 11-11 15:07

HollovVpo1nt

HD2 noob

Ik wil dit toestel graag voor mijn moeder aanschaffen, die best wel veel collegas heeft met blackberry's.. zelfs heeft ze een oude samsung en is ze jaloers op de collegas :P

• Dr. Rockzo
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 16-05-2014
quote:
enverlin schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 23:29:
... Misschien wat eerder voor de meiden/vrouwen, maargoed dat is smaak gebonden.
Waarom zou deze telefoon alleen voor vrouwen zijn? Het is in de betaalbare touchscreen-smartphone categorie de enige serieuze optie op dit moment. De kwaliteit van het alternatief Android op verschillende betaalbare smartphones is gewoon schrijnend. Dat wordt ook duidelijk als ik hier de Galaxy Gio of de Galaxy Ace fora lees. Vastlopers, batterij die na een dag leeg is, wifi die niet werkt, gps die niet werkt, iedereen loopt continu te klooien met upgrades, downgrades. Ik weet zeker dat Nokia/Microsoft dit beter gaan doen.

Deze Lumia 710 lijkt me op dit moment de beste optie dus wil ik wel graag weten waarom ik een vrouwen telefoon koop.

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

HD2 noob

@ Hierboven,

In die categorie valt denk ik de HTC Radar ook. De Radar kost 50 euro meer dan de adviesprijs van de 710. Waarschijnlijk zal de prijs van dit toestel bij release minder zijn dan de adviesprijs. Ik vind het trouwens ook niet echt een meiden/vrouwen phone. Ik zie mijzelf dit toestel wel gebruiken hoor.

HollovVpo1nt wijzigde deze reactie 30-10-2011 15:11 (20%)

Het heeft een zwarte variant welke prima geschikt is voor mannen. De witte-versie met kleurtjes is natuurlijk wat meer voor de dames, maar het heeft niet een vrouwelijk design. De 800 is juist meer voor vrouwen.

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

HD2 noob

Niet alleen de zwarte hoor, de blauwe en de gele zie ik mijzelf ook wel mee lopen :P . Daarnaast kun je spelen met de kleuren omdat de batterij kleppen verwisselbaar waren toch?
quote:
HollovVpo1nt schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 16:55:
Niet alleen de zwarte hoor, de blauwe en de gele zie ik mijzelf ook wel mee lopen :P . Daarnaast kun je spelen met de kleuren omdat de batterij kleppen verwisselbaar waren toch?
Er zijn toch alleen de zwarte en witte.
Met vijf verschillende kleuren backcovers

• bartvl
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 22:37

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Volgens Corning Gorilla Glass (zoekcredits voor rajboen) bezit de Lumia 710 evenals de 800 gorillaglass. Een mooie/nette extra feature. Maar ik ben nu wel erg benieuwd naar het scherm, is dit echt een minder scherm dan de 800, of gebruiken ze toch dezelfde?

Life is not about specs, it is about joy!

• bladerash
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 02-08 02:18
de 800 heeft een amoled scherm, deze heeft een betere zwartwaarde, hogere contrast en is zuiniger dan de gewone lcd scherm van de 710.

• bartvl

bartvl

Dus de 800 zal zuiniger zijn én heeft een grotere accu. Daarnaast ziet hij er ook wat beter uit. Hmmm, vandaar dat dit topic minder hard gaat dan dat van de 800 :P
Ik ben benieuwd naar de uiteindelijke prijzen en waar gsmtopdeal eventueel mee gaat komen.

• Texamicz
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 20-03-2018
quote:
bartvl schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 22:06:
Dus de 800 zal zuiniger zijn én heeft een grotere accu. Daarnaast ziet hij er ook wat beter uit. Hmmm, vandaar dat dit topic minder hard gaat dan dat van de 800 :P
Ik ben benieuwd naar de uiteindelijke prijzen en waar gsmtopdeal eventueel mee gaat komen.
Ik denk ook omdat het Design van de Lumia 800 mooier is. Daarnaast vind ik de 710 wel erg veel lijken op de oude N serie telefoons. Waar ook veel mensen slechte herinneringen aan gehad hebben...

• Marly
De Lumia 800 is opvallender qua design en ook duurder, de "tweakertjes" :) gaan toch voor het duurdere toestel met de betere specs, maar met de 710 krijg je veel waar voor je geld en nu de subsidies van de providers steeds minder worden, zal niet iedereen de meerprijs, of een duurder abo, overhebben voor de 800, terwijl er in het gewone dagelijkse gebruik waarschijnlijk niet veel verschil zal zijn tussen beide toestellen.

• Viegie
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 18-02 21:05
Ik denk dat de Lumia 710 toch een zeer mooi, strak toestel is, zeker volledig in het zwart. Op film oogt het toestel ook veel mooier dan op foto: YouTube: Nokia Lumia 710 hands-on preview from Nokia World 2011. Voornamelijk de prijs geeft voor mij de doorslag: om en bij de 300euro is toch meer dan 150euro goedkoper dan de Lumia 800.

Wanneer komt dit toestel precies in Nederland (of België) uit? November, December of eerder begin 2012?

Viegie wijzigde deze reactie 01-11-2011 16:27 (14%)

• bartvl

bartvl

Ziet er inderdaad toch best netjes uit. Daarnaast is de batterij in tegenstelling tot de Lumia 800 wel wisselbaar als ik het zo zie, toch ook wel een pluspunt. (ik heb nog nooit een batterij van een telefoon hoeven vervangen, maar toch is het wel handig om een reserve batterij achter de hand te kunnen houden bijvoorbeeld)

quote:
MichaelvGoethem schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 16:25:
Ik denk dat de Lumia 710 toch een zeer mooi, strak toestel is, zeker volledig in het zwart. Op film oogt het toestel ook veel mooier dan op foto: YouTube: Nokia Lumia 710 hands-on preview from Nokia World 2011. Voornamelijk de prijs geeft voor mij de doorslag: om en bij de 300euro is toch meer dan 150euro goedkoper dan de Lumia 800.

Wanneer komt dit toestel precies in Nederland (of België) uit? November, December of eerder begin 2012?
In het zwart ziet er zeker zeer goed uit. Ik moet hem echt een keer in me handen hebben. En de prijs is zeker gunstig.

• Mother_Goozz
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 21:21
Ik deze telefoon aan mijn vrouw laten zien, helemaal verliefd (wat ze totaal niet heeft omdat ze meeste telefoon's lelijk vind) Ik blij dat we eindelijk een telefoon gevonden hadden die betaalbaar was maar tegelijkertijd ook leuk uit zag.

Was er vanuit gegaan deze ook half november uit zou komen... Niet dus, komen ze alleen maar met de Lumia 800 wat een epic fail 8)7 Dit zou toch hun "redding" moeten zijn windows mobile, waarom dan alleen een overpriced Lumia 800 komen...

Ik heb op de facebook van Nokia Nederland gevraagd wanneer de 710 uit komt, en kreeg deze reactie:

NokiaCare Benelux: Hoi Michael, voor de Lumia 710 is nog geen datum bekend. Blijf ons volgen en je bent als eerste op de hoogte. Gr. Mike

Kom op zeg als je in de race wil blijven, ga dan niet zo'n rare "strategie" houden door alleen zogenaamd "high end" telefoon uit te brengen :?

Battle.net: Mother_Gooz#2440 - Destiny 2 - Overwatch

• Matthijs Hoekstra

Matthijs Hoekstra

quote:
Mother_Goozz schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 09:35:
Ik deze telefoon aan mijn vrouw laten zien, helemaal verliefd (wat ze totaal niet heeft omdat ze meeste telefoon's lelijk vind) Ik blij dat we eindelijk een telefoon gevonden hadden die betaalbaar was maar tegelijkertijd ook leuk uit zag.

Was er vanuit gegaan deze ook half november uit zou komen... Niet dus, komen ze alleen maar met de Lumia 800 wat een epic fail 8)7 Dit zou toch hun "redding" moeten zijn windows mobile, waarom dan alleen een overpriced Lumia 800 komen...

Ik heb op de facebook van Nokia Nederland gevraagd wanneer de 710 uit komt, en kreeg deze reactie:

NokiaCare Benelux: Hoi Michael, voor de Lumia 710 is nog geen datum bekend. Blijf ons volgen en je bent als eerste op de hoogte. Gr. Mike

Kom op zeg als je in de race wil blijven, ga dan niet zo'n achterlijke "strategie" houden door alleen zogenaamd "high end" telefoon uit te brengen :(
Beetje minder mag wel

Je moet het omdraaien. Het is ze gelukt om in ieder geval de 800 DIT jaar nog uit te brengen (binnen 8 maanden een toestel op de markt brengen is bizar snel!) Dus ipv te zeuren wat er niet is moet je blij zijn dat er nu wel wat is (dat ben ik in ieder geval wel)

Matthijs Hoekstra wijzigde deze reactie 08-11-2011 13:28 (1%)
Reden: wat getemperd

• Mother_Goozz
lol iemand op de tenen getrapt?
Het is een design van de N9 + Wp7 met paar eigen apps... Tuurlijk goed dat ze het in zo'n korte tijd een toestel op de markt brengen. Maar het zou toch een goeie stap zijn om de 2 toestellen tegelijk op de markt gooien? Vooral omdat de 710 in mijn ogen zijn geld meer waard is, tot tegenstelling van de 800. Heb je vooral direct ook een breder publiek die je pakt.

Ik vind het nogal raar als je 2 toestellen introduceert om vervolgens 1 toestel een halve maand later uit te brengen en de ander pas met geluk begin volgend jaar. Had die dan later geïntroduceerd dan. (marketing zullen we maar zeggen :P )

• Matthijs Hoekstra

Matthijs Hoekstra

quote:
Mother_Goozz schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:05:
lol iemand op de tenen getrapt?
Het is een design van de N9 + Wp7 met paar eigen apps... Tuurlijk goed dat ze het in zo'n korte tijd een toestel op de markt brengen. Maar het zou toch een goeie stap zijn om de 2 toestellen tegelijk op de markt gooien? Vooral omdat de 710 in mijn ogen zijn geld meer waard is, tot tegenstelling van de 800. Heb je vooral direct ook een breder publiek die je pakt.

Ik vind het nogal raar als je 2 toestellen introduceert om vervolgens 1 toestel een halve maand later uit te brengen en de ander pas met geluk begin volgend jaar. Had die dan later geïntroduceerd dan. (marketing zullen we maar zeggen :P )
Nee, niet op mijn tenen getrapt, valt me alleen op dat men hier zo veel verstand van marketing heeft en helemaal veel verstand van het bouwen van nieuwe hardware (het is niet alleen maar een N9 design + wp7) komt super arrogant over als je het zo stelt.

Ik denk dat Nokia en MS graag zulk talent in huis willen hebben die dit allemaal beter weten en bedenken :)

• c-mattic
quote:
Matthijs Hoekstra schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 13:30:
[...]

Nee, niet op mijn tenen getrapt, valt me alleen op dat men hier zo veel verstand van marketing heeft en helemaal veel verstand van het bouwen van nieuwe hardware (het is niet alleen maar een N9 design + wp7) komt super arrogant over als je het zo stelt.

Ik denk dat Nokia en MS graag zulk talent in huis willen hebben die dit allemaal beter weten en bedenken :)
Het komt inderdaad arrogant over voor sommigen, maar volgens sociologen is dit eigen aan de huidige generatie twintigers (Generation Y = Millenials). We zijn veeleisend en ongeduldig, verwachten veel van anderen, maar zijn zelf ook streng voor ons eigen. Ik ben geen sterke voorstander van dergelijke stereotypering, maar ik herken me er zelf deels in.

Net zoals Mother_Goozz vind ik het teleurstellend dat Nokia zowel de Lumia 800 als 710 aankondigd, maar alleen de Lumia 800 snel beschikbaar stelt en ons nog maanden laat wachten voor de Lumia 710.
Het is gevaarlijk iemand warm te maken voor een product, hoge verwachtingen te creëren en dan die verwachtingen niet kunnen voldoen binnen een redelijk termijn. Er zijn maar weinig bedrijven die dit kunnen en dat is meestal omdat ze exclusiviteit genieten (zoals Apple). Aan de andere kant snap ik ook wel dat ze iets wouden tonen, aangezien de hele wereld wachtte op een antwoord van Nokia.

Natuurlijk heb ik begrip voor Nokia en het feit dat ze een toestel binnen 8 maand hebben uitgebracht ipv de normale 2 jaar (heb ik onlangs ergens gelezen). Maar dit betekent niet dat het nog sneller kan. Er zijn voldoende concurrentie (HTC, Samsung) die wel met een hoge snelheid smartphones kunnen introduceren. Daarbij is het quasi onmogelijk om te weten hoe de markt voor consumentenelektronica er zal uitzien na 2 jaar. Dus op dit tempo zou Nokia smartphones ontwikkelen die bij introductie al verouderd zijn.
HTC, Samsung, Apple,.. hebben dit in mijn ogen verstaan en passen de nodige strategie toe.
Nokia heeft dit hopelijk verstaan, maar het is titanenwerk om het hele bedrijf aan te passen aan deze nieuwe strategie/visie. Maar ik heb goede hoop, gezien de snelheid waarmee Symbian (Anna en Belle) werd gemoderniseerd, al wordt dit OS uitgefaseerd.

• Matthijs Hoekstra

Matthijs Hoekstra

de 8 maanden gaat om een telefoon met een nieuw OS, de volgende toestellen zullen geen 8 maanden gaan duren gok ik zo :) HTC en Samsung produceren nieuwe toestellen maar wel op een bestaand OS, de eerste toestellen voor wp7 hadden ze ook niet in een paar maanden af.

• Mother_Goozz
Ik denk dat ik nogal verkeerd begrepen ben, want ik bedoel het helemaal niet arrogant. Maar ik weet dat ik soms niet goed over kan komen, of uit kan drukken :P eigenlijk gewoon wat c-mattic zegt :)
Ik heb veel liever dat ze tijd steken in het ontwikkelen van telefoon's ipv ze gewoon op de markt te drukken om maar telefoon's uit te brengen.. Alleen jammer om je lekker te maken met een telefoon die dan paar maanden later pas uitkomt

Mijn vrouw helemaal lekker gemaakt met die Lumia 710 wil ze niets anders haha (haar telefoon is echt kapot) dus maar even een tijdelijk toestelletje regelen :P

Mother_Goozz wijzigde deze reactie 09-11-2011 12:26 (8%)

8 maanden is bizar snel. En nee het is niet een N9 met een ander OS erop gegooid. De chipset is volledig anders en de eisen zijn ook anders waardoor je het ontwerp aan de binnenkant flink moet aanpassen. En dan heb ik het nog niet over het testen van productie en of dat wel goed gaat met het aangepaste ontwerp.

Een telefoon herontwerpen, nieuwe chipset implementeren, testen en apps ontwikkelen in 8 maanden is erg snel. Matthijs heeft gelijk om te stellen dat er hier nogal veel mensen het wel even denken te kunnen weten en dan over alles lopen zeiken.

• c-mattic
Ik wil even verduidelijken dat ik alle respect heb voor de ontwikkelaars en ingenieurs. Ik heb niets van ervaring in het ontwerpen en ontwikkelen van een telefoon. Ik geloof best dat 8 maand bizar snel is, zoals Matthijs en Relief2009 het stellen. Hierbij nog een dikke proficiat aan alle personen die verantwoordelijk zijn bij de ontwikkeling van de Lumia telefoons. _/-\o_

Ik wou gewoon even vermelden dat de verwachtingen bij veel klanten gewoon hoog zijn. De opkomende generaties - waaronder ik - zijn veeleisend en dit wordt soms geïnterpreteerd als ongeduldig (al dan niet onterecht). Dus een telefoon (te) vroeg aankondigen alvorens deze in de schappen ligt kan gevaarlijk zijn. Aan de andere kant had Nokia ook wel druk van aandeelhouders en andere stakeholders om snel de 'comeback' aan te kondigen. Je kan natuurlijk niet iedereen blij maken. :P

Daarbij is het enigszins positief dat (velen?) klagen dat de levertijd voor de Lumia 710 nog lang is. Het is een teken dat er grote vraag/interesse naar is! :D
[offtopic]Vandaar ook dat die generatie het over "kapot duur", "lauw" en weet ik al niet meer heeft, evenals die "super kritische" manier van taalgebruik op fora als deze. Let op, dit is niet tegen jou gericht c-mattic, met jouw taalgebruik is niets mis, maar meer in zijn algemeenheid, net zoals jij in zijn algemeenheid redeneert.

De Lumia 710 is voor zijn geld gewoon een leuk toestel, net zoals de HTC Radar en de Omnia W. Je krijgt vrijwel de zelfde gebruikerservaring als bij de dure toestellen, alleen in een iets ander jasje!
Ik kan mij voorstellen dat mensen het toestel liever gisteren dan vandaag zien verschijnen, maar helaas is dat in het geval van de 710 niet zo. Geduld is dus een schone zaak. Troost je, ik heb meer dan een half jaar moeten wachten op het toestel dat ik nu heb, het kan dus altijd erger!

EDIT: PS Bert Visscher fans in the house? :9

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• bartvl

bartvl

Tjsa, "moeten wachten"... Het is een keuze, het is een luxeprobleem. Maar goed, wij Hollanders zijn helaas nooit tevreden :P.
(geen persoonlijk aanval overigens)

• WingsOfFury
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Waarom kiest Nokia toch voor deze kinderlijke toestellen? Net als de 800 heeft ook deze weer allemaal kleurtjes. Ik denk dat, aangezien de concurrentie het niet doet, er niemand op zit te wachten, behalve de allerjongste smartphone gebruikers. En nou juist die groep zoekt niet zijn/haar eigen telefoon uit.

Ik vind dit toestel echt gruwelijk lelijk, en verwacht ook niet dat Nokia voor een WP7 boost gaat zorgen met deze en de 800. Het toestel is ook helemaal niet in verhouding, als je kijkt naar het formaat van het scherm en dan de hoogte van de tel. Waarom moet daar zo veel behuidzing omheen zitten?

Erg jammer dat MS hier miljarden aan heeft uitgegeven... Alleen als men nog denkt "Nokia was vroeger altijd zo goed" kan WP7 gaan groeien, maar puur gebaseerd op de toestellen wordt het een flop.

• Marly
Samsung lomt anders net op tijd voor de feestdagen met een roze verzie van de Galaxy SII :)

Verder is de Lumia 800 er ook in het zwart en bij de Lumia 710 kun je een witte, resp. zwarte voorkant combineren met een dito achterkant, dan heb je ook een geheel witte of zwarte foon.

Marly wijzigde deze reactie 11-11-2011 16:15 (3%)

• Woembah
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 12-11 09:52
quote:
WingsOfFury schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 14:50:
Waarom kiest Nokia toch voor deze kinderlijke toestellen? Net als de 800 heeft ook deze weer allemaal kleurtjes. Ik denk dat, aangezien de concurrentie het niet doet, er niemand op zit te wachten, behalve de allerjongste smartphone gebruikers. En nou juist die groep zoekt niet zijn/haar eigen telefoon uit.

Ik vind dit toestel echt gruwelijk lelijk, en verwacht ook niet dat Nokia voor een WP7 boost gaat zorgen met deze en de 800. Het toestel is ook helemaal niet in verhouding, als je kijkt naar het formaat van het scherm en dan de hoogte van de tel. Waarom moet daar zo veel behuidzing omheen zitten?

Erg jammer dat MS hier miljarden aan heeft uitgegeven... Alleen als men nog denkt "Nokia was vroeger altijd zo goed" kan WP7 gaan groeien, maar puur gebaseerd op de toestellen wordt het een flop.
De Lumia 800 is door velen geprezen als één van de mooiste toestellen van het moment, en ik persoonlijk vind het de eerste originele en écht mooie telefoon sinds jaren. Naar mijn mening zijn Nokia, SE en Motorola dan ook de enige fabrikanten die zo nu en dan met een mooi ontwerp komen. De iPhone is ook fraai, maar daar is al tijden niets aan veranderd. Van de toestellen van Samsung kan ik wel huilen zo saai zijn ze, om over LG en HTC nog maar te zwijgen :p.

De 710 vind ik kwa basisontwerp ook gewoon prima (al had ik liever touch-buttons gezien). Natuurlijk is het niet zo'n beauty als de 800, maar daar staat wel weer een stuk lager prijskaartje tegenover. Het is echter gewoon een elegant en slank toestel met een mooie glazen voorkant. De randen rondom het scherm vind ik niet heel onnodig dik overkomen (het kan technisch gezien misschien wat minder, al dan niet tegen een hogere prijs).

Je hebt de veronderstelling dat (felle) kleuren alleen kinderen (<14?) aanspreekt. Het is waar dat de meeste telefoons die je op straat ziet zwart, grijs of wit zijn (soms bruin), maar ik heb het idee dat dat vooral komt door een gebrek aan keuze. Als je ziet wat voor aparte kleurencombinaties mijn leeftijdsgenoten soms kiezen voor hun sneakers (Vans, All Stars was eerst alleen zwart of blauw, nu alle kleuren van de regenboog), rugzakken (Dakine), mutsen etc., kan ik alleen maar concluderen dat felle kleuren toch vaak in de smaak vallen. Bovendien passen de verschillende kleuren van het toestel mooi bij de gebruikte kleuren in de interface van WP7.

En voor wie dat niet mooi vindt, zijn er ook gewoon zwarte versies, toch? Ik zie het probleem niet. Sterker nog, ik zie juist dat Nokia hier een trend is begonnen die vooralsnog aan lijkt te slaan.

Check out my photography on Instagram

• Electrowolf
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 20:27

Electrowolf

Mod met Liefde!

Ik zit te kijken naar de 800 maar die is toch wat duur. Wat is nou eigenlijk het verschil tussen de 710 en de 800 als we de looks niet in beschouwing nemen? Ze hebben immers de zelfde hardware voor zo ver ik heb kunnen vinden.

Het enige echte verschil tot nu toe dat ik heb gehoord is de batterij, die kennelijk korter mee zou gaan?

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Een beetje zelf zoeken mag ook wel.

- Batterijduur is korter.
- LCD vs AMOLED
- 5MP normale camera tov 8MP Carl Zeiss
- 8GB vs 16GB
- Bouwkwaliteit welke bij deze stukken minder luxe aanvoelt. Wel een stevig toestel.

Als 8GB genoeg voor je is, je genoeg neemt met een 5MP camera en LCD scherm prima voor jou is dan is de Lumia 710 een ideaal toestel. Je moet de 800 zien als een luxe telefoon met extra kwaliteitsonderdelen en behuizing. Maar daar betaal je helaas ook de hoofdprijs voor.

• WingsOfFury
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
quote:
Woembah schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 18:36:
[...]

De Lumia 800 is door velen geprezen als één van de mooiste toestellen van het moment, en ik persoonlijk vind het de eerste originele en écht mooie telefoon sinds jaren. Naar mijn mening zijn Nokia, SE en Motorola dan ook de enige fabrikanten die zo nu en dan met een mooi ontwerp komen. De iPhone is ook fraai, maar daar is al tijden niets aan veranderd. Van de toestellen van Samsung kan ik wel huilen zo saai zijn ze, om over LG en HTC nog maar te zwijgen :p.

De 710 vind ik kwa basisontwerp ook gewoon prima (al had ik liever touch-buttons gezien). Natuurlijk is het niet zo'n beauty als de 800, maar daar staat wel weer een stuk lager prijskaartje tegenover. Het is echter gewoon een elegant en slank toestel met een mooie glazen voorkant. De randen rondom het scherm vind ik niet heel onnodig dik overkomen (het kan technisch gezien misschien wat minder, al dan niet tegen een hogere prijs).

Je hebt de veronderstelling dat (felle) kleuren alleen kinderen (<14?) aanspreekt. Het is waar dat de meeste telefoons die je op straat ziet zwart, grijs of wit zijn (soms bruin), maar ik heb het idee dat dat vooral komt door een gebrek aan keuze. Als je ziet wat voor aparte kleurencombinaties mijn leeftijdsgenoten soms kiezen voor hun sneakers (Vans, All Stars was eerst alleen zwart of blauw, nu alle kleuren van de regenboog), rugzakken (Dakine), mutsen etc., kan ik alleen maar concluderen dat felle kleuren toch vaak in de smaak vallen. Bovendien passen de verschillende kleuren van het toestel mooi bij de gebruikte kleuren in de interface van WP7.

En voor wie dat niet mooi vindt, zijn er ook gewoon zwarte versies, toch? Ik zie het probleem niet. Sterker nog, ik zie juist dat Nokia hier een trend is begonnen die vooralsnog aan lijkt te slaan.
Nou ja, aan lijkt te slaan, eerst even de verkoopcijfers afwachten he :) En het probleem 'kan' zijn dat het niet aanslaat en WP7 niet boven de 10% marktaandeel komt.

De vergelijking met kleding is een beetje vergezocht, denk ik. Tenzij dat jij niet zo vaak nieuwe telefoons koopt als schoenen of mutsen?

De 800 vind ik erg vreemd ogen doordat het glas zo in die behuizing zit. Tsja, het is een beleving, dus beetje moeilijk te verwoorden.

Bovendien ben ik iemand die van klassiek en zakelijk houd, dus de 800 in zwart zou ik nog steeds niet willen, terwijl ik mijn Titan wel mooi vind. Ok, HTC staat erom bekend hun designs te "recyclen", maar maakt dat ze per definitie ook minder mooi?
De vorige Audi A8 is ook 8 jaar mee gegaan, met af en toe een faceliftje, maar ik heb ze altijd mooi gevonden ondanks het "gerecyclede" design.

Nokia was vroeger de eerste die de zakelijke markt op ging, met hun E telefoons (volgens mij). Dat zijn nooit successen geworden. Nu kiezen ze weer voor een markt die er niet is; de "trend markt", en ik ben gewoon bang dat ze weer falen.

Overigens, als veel mensen de tels mooi vinden, zal het wel een SUPER goede marketing truc zijn om mense naan WP7 te helpen. De Nokia gebruikers zullen snel worden aangesproken over het uiterlijk van hun toestel, waarna ze kunnen opscheppen over hun OS :) Ik hoop dat het op deze manier uitpakt, maar in mijn vriendenkring zie ik niemand met een gekleurde telefoon rondlopen...

• exelletor
  • Laatst online: 30-06-2018
Ik zit heel erg de "echte" prijzen af te wachten. De 800 spreekt mij aan door het scherm, ontwerp en de camera, maar voor 480EUR(staat nu in de pricewatch) wil ik hem niet. De prijs moet echt rond de <350EUR uitkomen wil de telefoon een beetje een succes worden, de Galaxy SII gaat nu voor rond de 400EUR over de toonbank. De S+ met bijna dezelfde specs(Android ipv WP) als de 800 kost nu 280EUR! Dan heeft Android ook veel meer apps, lijkt op de iPhone, dus de jeugd(<14) zal sneller kiezen voor Android. Ik denk dat het grootste doelgroep voor deze telefoon de studenten(+/-) zijn(16-30). Zij hebben dan namelijk al een of meerdere Androids/iPhones gehad en willen wel eens iets anders proberen. Voor de jeugd(<14) is ook Android fris, nieuw en gaaf! :P
De Nokia 710 lijkt me wel wat, wanneer de 800 te duur blijft. Met TFT-scherm kan ik wel leven en ontwerp vind ik nog steeds hartstikke gaaf. Overigens, ik vind hardware-buttons beter dan capacitieve, dus dat komt goed uit. :P Maar ook deze telefoon moet niet voor 270EUR excl. BTW op de markt worden gezet. Voor dat geld haal ik wel een S+ of een SE...

BTW, hoewel ik gekleurde sneakers heb, zal mijn volgende telefoon gewoon zwart worden. Mijn telefoon hoeft echt niet op te vallen...

• Wietsee.
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 23:46
quote:
WingsOfFury schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 14:10:
[...]
Nokia was vroeger de eerste die de zakelijke markt op ging, met hun E telefoons (volgens mij). Dat zijn nooit successen geworden. Nu kiezen ze weer voor een markt die er niet is; de "trend markt", en ik ben gewoon bang dat ze weer falen.
Nokia heeft wel degelijk successen behaald met hun E serie.
Neem de Nokia E72 en E71.
De E72 is in 2009 uitgebracht en wordt nog steeds verkocht en afgelopen week is V81 uitgebracht. Inmiddels is er een opvolger de Nokia E6.

Web Enrichment - regenthet.in - Vakantiehuisje Vasse

• c-mattic
quote:
MichaelvGoethem schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 16:25:
Begin 2012 in Nederland.
Zie nieuws: Nokia kondigt eerste Windows Phone-toestellen aan

Deze zal officieel nog niet beschikbaar zijn in België, maar waarschijnlijk wel via grijze import.
Daarbij is Nederland niet zo ver rijden voor de meeste Belgen ;)

• c-mattic
De Lumia 710 is al beschikbaar bij Coolblue.

Nederland
Pdashop.nl - € 299
België
Pdashop.be - € 309

Verwacht volgende week dat andere webshops volgen, aangezien volgens vodafone (nl) de lumia 710 beschikbaar wordt vanaf week 52. Volgende week dus.

De prijs ziet er al goed uit. Excl. btw is hij al onder de adviesprijs (excl. btw) van € 270.

• fewips
  • Laatst online: 00:43

fewips

Huurautospecialist

Dank voor de links, dat ze nu al op voorraad zijn!
Belsimpel.nl heeft ze in Pre-order..

Wil er graag eentje in de winkel zien om eens dat scherm te bekijken naast een Lumia 800.

Dus als iemand een fysieke winkel tegenkomt met de 710 hoor ik het graag!

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

• c-mattic
quote:
fewips schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 13:48:
Dank voor de links, dat ze nu al op voorraad zijn!
Belsimpel.nl heeft ze in Pre-order..

Wil er graag eentje in de winkel zien om eens dat scherm te bekijken naast een Lumia 800.

Dus als iemand een fysieke winkel tegenkomt met de 710 hoor ik het graag!
Coolblue heeft een paar fysieke winkels. Daar kan je normaal gezien de meeste producten uittesten.
Misschien eens vriendelijk mailtje sturen naar Coolblue of je beide lumia's zou kunnen vergelijken in één van hun winkels?

• foefmeis
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 16-03-2016
Op de site staat dat ze (nog) niet in de winkels liggen.
Zodra dat zo is, ga ik zeker even kijken. Ze hebben hier in Groningen namelijk een winkel.
Wel jammer dat het voorlopig alleen de zwarte is. Ben wel benieuwd naar de kleurtjes in het echt....

• gauchov6
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 23:50

gauchov6

Tesla Model 3, BMW K1600

quote:
foefmeis schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 14:22:
Op de site staat dat ze (nog) niet in de winkels liggen.
De 800 hadden ze ook nog niet in de winkel liggen om te bekijken en voelen, wel ingepakt voor de verkoop in het magazijn. Dat was althans maandag in de Eindhovense vestiging...

• foefmeis
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 16-03-2016
Vergat even te vertellen dat ik de Lumia 800 heb en er heen wil om te vergelijken......

• mregeling
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 05:36
Heb er even mee gespeeld maar ik vind hem veel te licht .
Daarbij viel me gelijk een dode pixel in beeld op.

Vergeleken met de Radar is het maar een flut telefoon, naar mijn mening.
De Lumia ligt ook beetje vreemd in de hand.
Het enige wat dan weer wel goed was aan de 710 was de Mix Radio functie.

Toch ga ik voor de Radar.
Super gebouwd, net zo snel en een frontcam erop.

• c-mattic
quote:
mregeling2005 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 19:59:
Heb er even mee gespeeld maar ik vind hem veel te licht .
Daarbij viel me gelijk een dode pixel in beeld op.

Vergeleken met de Radar is het maar een flut telefoon, naar mijn mening.
De Lumia ligt ook beetje vreemd in de hand.
Het enige wat dan weer wel goed was aan de 710 was de Mix Radio functie.

Toch ga ik voor de Radar.
Super gebouwd, net zo snel en een frontcam erop.
Waar heb je hem al kunnen uittesten? Een Nokia/Microsoft event?

Ik wil een paar opmerkingen maken ivm je reactie.
  • De dode pixel is een non-argument. Dit kan bij elk toestel, van elke fabrikant voorkomen.
  • Al is het jouw persoonlijk interpretatie, ik kan moeilijk geloven dat alleen de mix radio functie het enige onderscheidende is van de Lumia 710. Dan kan je evengoed - op vlak van software - Nokia Drive (al ontbreken er nog veel functies) erbij vermelden.
  • Op vlak van vormgeving, ben ik ook verwonderd. Uit de meeste bronnen op het internet (video's, hands-on, etc.) zijn ze juist positief over de Lumia 710 en voelt deze goed in de hand. Natuurlijk is dit een héél subjectief gegeven. Zal er zelf ook maar over kunnen oordelen eens ik er één in handen heb.
  • De HTC Radar is niet even snel, maar trager. De Nokia Lumia 710 heeft een snellere processor. Zie de vergelijking van de specs tussen beiden. Akkoord dit verschil is misschien niet merkbaar in alledaagse applicaties, maar waarschijnlijk wel in zwaardere applicaties zoals games. Zomaar zeggen dat de HTC Radar even snel is, is - objectief gezien - fout.
Zelf ben ik vooral benieuwd naar het scherm van de Nokia Lumia 710. Meer precies of de filter (Clearblack Technologie) een meerwaarde biedt. Uit hands-on en video's heb ik al opgemerkt dat de zwartwaarden toch wel beter zijn dan normale lcd's op voorwaarde dat je pal voor het scherm staat. Bij afwijkende kijkhoeken krijg je weer dat grijze zwart. Amoled-schermen hebben het kijkhoekprobleem niet, maar dat maakt mij niet echt uit. Het is zijn meerprijs niet waard (vergelijking tss Lumia 710 en 800).
Zie bijvoorbeeld:

Om nog een verschil te vermelden, de Lumia 710 maakt gebruik van Corning Gorilla Glass en de HTC Radar - bij mijn weten - niet. Misschien niet voor iedereen belangrijk, maar het is toch een voordeel voor de Nokia.

Met al mijn bedenkingen, lijkt jouw reactie dus wat kort door de bocht. Maar ik zal pas definitief kunnen beoordelen eens ik het toestel zelf in handen heb gehad.

c-mattic wijzigde deze reactie 23-12-2011 21:28 (3%)

• Matthijs Hoekstra

Matthijs Hoekstra

Ik heb op Nokia world uitgebreid gespeeld met de 710. heb zelf al een tijd de 800. De 710 heeft mij blij verrast. Had daarvoor al op internet plaatjes gezien en toen leek de telefoon wat 'goedkoop' maar toen ik er mee speeld vond ik het juist een heel mooi en fijn toestel. De verschillende covers zijn echt goed gedaan, ze zien er anders uit, voelen ook anders, sommige zijn mat en wat zachter, andere glanzend en glad.

Zeker geen verkeerd toestel voor die prijsklasse!

• exelletor
Hmm, wist niet dat ie nu al op voorraad was. Morgen even een leuke abbo bijzoeken en dan, waarschijnlijk, bestellen maar. :P

• TMC
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 11-11 23:44
Ben benieuwd wanneer de witte versie in Nederland uitkomt. Als dit toestel gewoon in alle kleuren goed beschikbaar is heb je een toptoestel voor een lage prijs.

Windows Phone 7 moet zich over het algemeen gewoon sowieso inzetten op de mid-end markt, vind ik. Het loopt zo soepel op relatief 'oude' en langzame hardware, soepeler dan iOS en Android. Fabrikanten kunnen voor ~€300,- of goedkoper een prima toestel in elkaar zetten. De themes van WP7 sluiten daar mooi aan op, roze tiles + roze back cover, blauwe tiles + blauwe backcover, het ziet er erg fris uit. Alle potentie om een hit te worden mits goed in de markt gezet.

Maar helaas, ik zie nu al dat Coolblue enkel de zwarte versie heeft... Waarschijnlijk wordt dit dus weer zo'n toestel waarvan de overige kleuren minimaal leverbaar zullen zijn, waardoor alle potentiële populariteit down the drain gaat. ;w

TMC wijzigde deze reactie 25-12-2011 13:00 (16%)

• FoggyFreek
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 15-10 16:37

FoggyFreek

i'm a lama again !

quote:
TMC schreef op zondag 25 december 2011 @ 12:48:
Ben benieuwd wanneer de witte versie in Nederland uitkomt. Als dit toestel gewoon in alle kleuren goed beschikbaar is heb je een toptoestel voor een lage prijs.

Windows Phone 7 moet zich over het algemeen gewoon sowieso inzetten op de mid-end markt, vind ik. Het loopt zo soepel op relatief 'oude' en langzame hardware, soepeler dan iOS en Android. Fabrikanten kunnen voor ~€300,- of goedkoper een prima toestel in elkaar zetten. De themes van WP7 sluiten daar mooi aan op, roze tiles + roze back cover, blauwe tiles + blauwe backcover, het ziet er erg fris uit. Alle potentie om een hit te worden mits goed in de markt gezet.

Maar helaas, ik zie nu al dat Coolblue enkel de zwarte versie heeft... Waarschijnlijk wordt dit dus weer zo'n toestel waarvan de overige kleuren minimaal leverbaar zullen zijn, waardoor alle potentiële populariteit down the drain gaat. ;w
Blijf optimistisch. Een zwarte telefoon kun je prima aanpassen, de backcover is namelijk te verwisselen. Ik weet het niet zeker maar het zou gaaf zijn als een setje met backcovers gewoon meegeleverd wordt.

-- Altijd blijven prutsen --

• TMC
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 11-11 23:44
quote:
FoggyFreek schreef op zondag 25 december 2011 @ 15:52:
[...]

Blijf optimistisch. Een zwarte telefoon kun je prima aanpassen, de backcover is namelijk te verwisselen. Ik weet het niet zeker maar het zou gaaf zijn als een setje met backcovers gewoon meegeleverd wordt.
Wordt standaard niet meegeleverd... Echter, de Lumia 710 is officieel nog niet gelanceerd, dus misschien komt het nog. :)
Vanwege de beschikbaarheid van de 710, heb ik een speciale abbo-topic geopend. Graag hier verder discussiëren over prijzen, abonnementen.

Nokia Lumia 710 Levertijden- en Abonnemententopic

Relief2009 wijzigde deze reactie 27-12-2011 01:06 (22%)

quote:
FoggyFreek schreef op zondag 25 december 2011 @ 15:52:
[...]

Ope nokia site staat de inhoud van de doos en dusgeen extra backcovers.
http://www.nokia.nl/nl-nl...n/lumia710/specificaties/
Ik vraag me dus af of Nokia alleen de telefoon in de twee basis kleuren in de doos verkopen en hoe je dan aan die gekleurde back covers moet komen.

• c-mattic
quote:
hAl schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 08:48:
[...]

Ope nokia site staat de inhoud van de doos en dusgeen extra backcovers.
http://www.nokia.nl/nl-nl...n/lumia710/specificaties/
Ik vraag me dus af of Nokia alleen de telefoon in de twee basis kleuren in de doos verkopen en hoe je dan aan die gekleurde back covers moet komen.
Deze zullen apart te koop staan.

Een lijst met officiële Nokia accesoires is nu terug te vinden in het nieuwe topic Nokia Lumia 710 - Accesoires Topic

c-mattic wijzigde deze reactie 27-12-2011 14:43 (94%)
Reden: Accesoires topic aangemaakt

quote:
c-mattic schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 11:47:
[...]

Deze zullen apart te koop staan.

Een lijst met officiële Nokia accesoires is nu terug te vinden in het nieuwe topic Nokia Lumia 710 - Accesoires Topic
De backcover is echter geen accesoire maar een onderdeel van het toestel. Het bepaalt het juist uiterlijk van het toestel en is dus een toestel ervaring. Het is geen losse case of headset maar gewoon een onderdeel va het toestel.
De gekleurde backcovers zijn juist een belangrijk imago onderdeel van het toestel en in de officiele specificaties van nokia worden deze kleurvariaties ook al beschreven. Het lijkt me een essentieel onderdeel van de Lumia 710 ervaring en wordt ook zodanig door Nokia gepromoot.
Het is een erg relevante feature als je dit toestel wilt kopen.

80466 wijzigde deze reactie 28-12-2011 10:12 (3%)

hAl,

Er is een reden waarom we er specifiek bij zeggen dat over bepaalde zaken in de desbetreffende topics gepraat moet worden. Laten we dat dan ook doen.

Bedankt.

• vali
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 06-10 09:56
Wow, ik zag dit toestel voorbij komen op tweakers prijzen lijst en ik moet zeggen dat het er best mooi uit ziet! Ik ben nu nog steeds een trotse bezitter van een omnia 7, maar ik ben van plan om in 2012 te kijken naar een nieuw toestel (8gb wordt toch erg weinig de laatste tijd met apps's en muziek) Nokia is in mijn ogen er goed bezig en aan deze prijs te zien zijn ze druk bezig om te concurren met android.

• c-mattic
quote:
vali schreef op woensdag 28 december 2011 @ 20:50:
Wow, ik zag dit toestel voorbij komen op tweakers prijzen lijst en ik moet zeggen dat het er best mooi uit ziet! Ik ben nu nog steeds een trotse bezitter van een omnia 7, maar ik ben van plan om in 2012 te kijken naar een nieuw toestel (8gb wordt toch erg weinig de laatste tijd met apps's en muziek) Nokia is in mijn ogen er goed bezig en aan deze prijs te zien zijn ze druk bezig om te concurren met android.
Als 8GB voor jou te weinig wordt, zal de Lumia 710 ook geen goed alternatief zijn. Deze heeft namelijk ook 'maar' 8GB. Aan de andere kant, kan je opgeslagen muziek beperken door gebruik te maken van de (exclusieve) Nokia Music applicatie om muziek te streamen. Maar dat is dan ook mogelijk via alternatieven zoals Spotify. Natuurlijk is dit alleen een optie als je al niet te krap zit qua internetlimiet...

Misschien kondigen ze een 16GB versie aan van de Nokia Lumia 710 op de CES in januari? Wie weet. Er zijn al geruchten over de Lumia 900 en 719. Al denk ik dat de 719 gewoon een LTE versie zal zijn van de 710. Op een paar hands-on videos van de T-Mobile recepties in de VS hoorde ik vaag het vermelden van LTE ondersteuning.

--- update --

Ondertussen een nieuwe video op Youtube gevonden die de Lumia 710 met de Acer Allegro vergelijkt. Hier wordt de betere schermkwaliteit (o.a. dankzij de ClearBlack filter van Nokia) van de Lumia 710 héél duidelijk.

Zie ook mijn vorige post voor eenzelfde vergelijking tussen de Lumia 710 en HTC Radar
c-mattic in "Nokia Lumia 710 - Windows Phone 7 - Deel 1"

En een uitgebreide hands-on van de Windows Phone 7 interface ervaring op de Lumia 710

c-mattic wijzigde deze reactie 29-12-2011 00:45 (19%)
Reden: Video toegevoegd

Nu schijnt die Acer ook wel zo'n beetje het meest beroerde scherm te hebben van alle WP7 toestellen, dus dat de 710 een stuk beter is, is niet zo moeilijk :+

Wel leuk om te zien dat de processor van de Lumia 710 toch best wel een stukje vlotter is dan die van de Acer. Weet je gelijk waarom je iets meer uit moet geven.

• vali
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 06-10 09:56
quote:
Als 8GB voor jou te weinig wordt, zal de Lumia 710 ook geen goed alternatief zijn. Deze heeft namelijk ook 'maar' 8GB. Aan de andere kant, kan je opgeslagen muziek beperken door gebruik te maken van de (exclusieve) Nokia Music applicatie om muziek te streamen. Maar dat is dan ook mogelijk via alternatieven zoals Spotify. Natuurlijk is dit alleen een optie als je al niet te krap zit qua internetlimiet...
Ik wacht ook op de lumia 900, hoop dat hij snel wordt uitgebracht in Europa (februari 2012 als we geluk hebben). De reden waarom ik meer wil, komt voornamelijk door alle app's die ik heb op mijn telefoon. Navigon met paar mappen neemt al flink wat in beslag. Daarbij heb ik minimaal 80 apps op mijn telefoon staan en ik houw nog 2,5gb over voor muziek...

Muziek streamen heb ik ook een tijdtje gedaan met behulp van skydrive. Dit is alleen geen goed alternatief met mijn 1GB datalimiet. Jaag elke maand al 800 MB erdoor heen zonder streamen van muziek :')

vali wijzigde deze reactie 29-12-2011 14:32 (11%)

• Barrytjh
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 16-02-2016
Heb deze ook besteld. me eerste windows phone 7. Heb alleen wel prepaid en geen internet. In android was dat goed uit te zetten (dat het uit zichzelf niet aangaat), is dat bij windows phone ook het geval?

• c-mattic
quote:
Barrytjh schreef op donderdag 29 december 2011 @ 15:27:
Heb deze ook besteld. me eerste windows phone 7. Heb alleen wel prepaid en geen internet. In android was dat goed uit te zetten (dat het uit zichzelf niet aangaat), is dat bij windows phone ook het geval?
Het is jouw persoonlijke keuze, maar een smartphone zonder internetverbinding verliest veel van zijn gebruikswaarde. Ik zal hier niet verder op ingaan, aangezien je dit misschien al voldoende gehoord hebt. ;)

Niettemin als je niet bereid bent te betalen voor mobiel internet, kan je nog steeds alleen wifi gebruiken. Dit kan je bij Windows Phone instellen in de Settings menu. (zie deze how-to van Microsoft).

Zie ook pagina 36 in de handleiding van de Nokia Lumia 710.

Update: zoals fewips hieronder goed opmerkt, hoe rekening met de (negatieve) invloed op push notificaties bij het uitschakelen van data (3g, edge).

c-mattic wijzigde deze reactie 29-12-2011 17:45 (13%)

• fewips
  • Laatst online: 00:43

fewips

Huurautospecialist

quote:
c-mattic schreef op donderdag 29 december 2011 @ 15:38:
[...]

Het is jouw persoonlijke keuze, maar een smartphone zonder internetverbinding verliest veel van zijn gebruikswaarde. Ik zal hier niet verder op ingaan, aangezien je dit misschien al voldoende gehoord hebt. ;)

Niettemin als je niet bereid bent te betalen voor mobiel internet, kan je nog steeds alleen wifi gebruiken. Dit kan je bij Windows Phone instellen in de Settings menu. (zie deze how-to van Microsoft).

Zie ook pagina 36 in de handleiding van de Nokia Lumia 710.
Besef aub dat je hiermee alle push messaging faciliteiten van Microsoft laat schieten, die zijn mob. data afhankelijk. Scherm uit = wifi uit (tenzij je lader aansluit), alle verbindingen zijn dan permanent op slot, zonder mobiele data verbinding is je whatsapp dus dood tot je het scherm aanzet.. (en wifi aanspringt)..

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

• FoggyFreek
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 15-10 16:37

FoggyFreek

i'm a lama again !

Heeft iemand de 710 al binnen? Ben erg benieuwd naar indrukken /ervaringen!

-- Altijd blijven prutsen --

• exelletor
quote:
PaT schreef op donderdag 29 december 2011 @ 07:44:
Weet je gelijk waarom je iets meer uit moet geven.
Acer allegro - 274EUR
Nokia Lumia 710 - 271EUR

Wat zijn voor jou de redenen om voor de Allegro te gaan? ;)
quote:
exelletor schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 13:25:
[...]

Acer allegro - 274EUR
Nokia Lumia 710 - 271EUR

Wat zijn voor jou de redenen om voor de Allegro te gaan? ;)
Hahahahaha! Moet je nagaan! Hier zit echter een meer dan tevreden Lumia 800 gebruiker. Voor mij dus geen van beiden!

• crankthisup
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 11-11 15:53
Gisteren even met de Lumia 710 gespeeld. Was niet erg onder de indruk, maar dit is dan ook een van de goedkoopste WP7 toestellen op de markt. Op papier lijkt het apparaat even snel als de Lumia 800, maar om de een of andere reden lijkt het toestel een stuk minder te reageren.

Dit kan ook aan het scherm liggen. Deze heeft overigens nogal fletse kleuren, en een beetje een gele tint. ClearBlack werkt wel echt heel goed. Het zwart is bijvoorbeeld zwarter dan bij de HTC radar. De camera maakte opzich prima foto's, alleen het leek alsof er steeds een groen-achtig filter overheen werd gegooid nadat de foto gemaakt was. Uiteindelijk dus vooral hele groene foto's.

Verder ook jammer dat er maar 1 kleur achterkant wordt meegeleverd. 2 of zelf 1 extra kleurtje was toch wel leuk geweest.

Uiteindelijk zou ik toch zeggen dat de hardware van de HTC Radar of Omnia W wel iets beter is. Niet alleen voelen die toestellen degelijker aan, ook qua scherm en camera zijn deze superieur.
quote:
crankthisup schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 17:12:
Gisteren even met de Lumia 710 gespeeld. Was niet erg onder de indruk, maar dit is dan ook een van de goedkoopste WP7 toestellen op de markt. Op papier lijkt het apparaat even snel als de Lumia 800, maar om de een of andere reden lijkt het toestel een stuk minder te reageren.

Dit kan ook aan het scherm liggen. Deze heeft overigens nogal fletse kleuren, en een beetje een gele tint. ClearBlack werkt wel echt heel goed. Het zwart is bijvoorbeeld zwarter dan bij de HTC radar. De camera maakte opzich prima foto's, alleen het leek alsof er steeds een groen-achtig filter overheen werd gegooid nadat de foto gemaakt was. Uiteindelijk dus vooral hele groene foto's.

Verder ook jammer dat er maar 1 kleur achterkant wordt meegeleverd. 2 of zelf 1 extra kleurtje was toch wel leuk geweest.

Uiteindelijk zou ik toch zeggen dat de hardware van de HTC Radar of Omnia W wel iets beter is. Niet alleen voelen die toestellen degelijker aan, ook qua scherm en camera zijn deze superieur.
Als ik het zo lees vraag ik me echt af of je het wel een goed toestel hebt getest. Windows Phone reageert op elke toestel net zo goed. Als ik het zo hoor, gaat het om een foute versie. Qua snelheid zou er tussen een 710 en 800 nauwelijks verschil moeten zijn. En een groente tint op foto's wijst ook op oude firmware.

• crankthisup
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 11-11 15:53
quote:
Relief2009 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 00:49:
[...]

Als ik het zo lees vraag ik me echt af of je het wel een goed toestel hebt getest. Windows Phone reageert op elke toestel net zo goed. Als ik het zo hoor, gaat het om een foute versie. Qua snelheid zou er tussen een 710 en 800 nauwelijks verschil moeten zijn. En een groente tint op foto's wijst ook op oude firmware.
Ik heb zelf een WP7 toestel, dus ik weet hoe soepel het systeem is. Het ziet er gewoon niet zo snel uit als op de Lumia 800, ik was niet de enige die dit opviel. Het leek eerder alsof hij zich kon meten met mijn Optimus 7, ookal is deze langzamer. Mijn collega's viel het ook al op. Ik vond dit ook opvallend omdat het op papier toch een stuk beter zou moeten zijn. Heb nog een tweede toestel uit de doos gehaald (ik werk in een telefoonwinkel) om te testen en die had ditzelfde "probleem". Wat betreft de camerakwaliteit, ik kan nergens vinden dat er al een software/firmware-update voor is.

crankthisup wijzigde deze reactie 04-01-2012 01:07 (27%)

Dan moeten het echt wel foute hardware/software zijn. Volgens vele reviews zou de 710 net zo goed als de 800 moeten presteren.

Als ik jullie was zou ik toch even contact opnemen met Nokia. Kunnen jullie meteen ook over de performance van de camera praten.

Relief2009 wijzigde deze reactie 04-01-2012 10:33 (29%)

• c-mattic
Hopelijk is het een slechte batch (zoals Relief2009 suggereert) en nemen jullie contact op met Nokia. Er is onlangs een nieuwe (uitgebreide) unboxing video te vinden op Youtube. De reviewer heeft duidelijk weinig vooronderzoek gedaan. De specs van de Nokia 710 zijn hem onbekend, dus neem de review op dat vlak met een korrel zout.

http://wmpoweruser.com/no...-s-ii-and-nokia-n9-video/

Aan de andere kant lijkt het toestel bij hem geen enkele lag ofzo te vertonen. Ook is hij positief over de bouwkwaliteit van het toestel - zelfs voor een niet-premium telefoon.

Met het minder positief nieuws van crankthisup blijf ik sceptisch over de Lumia 710. Op papier ziet het er een toestel uit dat zijn geld meer dan waard is, maar ik heb nog altijd het gevoel dat de Lumia-reeks veel kinderziektes vertoont. Alhoewel dit blijkbaar de gewoonte wordt bij alle smartphones tegenwoordig of men merkt het gewoon sneller op dan vroeger (dankzij snellere communicatie via sociale media en internet).
Na de CES zal ik zeker eens gaan kijken in de winkel en zelf mijn oordeel vellen. ;)

• gauchov6
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 23:50

gauchov6

Tesla Model 3, BMW K1600

Ik had het nog niet gelezen in de specs of in dit topic maar het blijkt dat de 710 ook een micro SIM nodig heeft, net als de 800.

Een familielid had op mijn advies een 710 gekocht en toen bleken ze ook een nieuwe SIM te moeten aanvragen...

• DeBe
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 11-11 22:19
Of hij vraagt aan de telefoon winkel of ze de simkaart voor hem op maat knippen... Heb je meteen een microsim kaart adapter voor wanneer je de sim in een andere telefoon kwijt moet.

• Tweade
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 29-10 07:20
Nette review op Engadget, volgens mij één van de eerste na alle previews:

• c-mattic
quote:
Tweade schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 22:06:
Nette review op Engadget, volgens mij één van de eerste na alle previews:
Geen idee wie er het 'eerst' was, maar er zijn ondertussen al meer reviews.De review van Anandtech is veel uitgebreider dan deze van Engadget, maar leest minder vlot. In die zin dat er meer (objectieve) cijfers worden gegeven. Het is meer een review voor tweakers :)

In een notendop zijn de meeste reviews het eens dat de Lumia 710 een bijna uistekende budget smartphone is. Het scherm heeft een uitstekend contrast en de kijkhoeken zijn meer dan redelijk voor een lcd-scherm. Enig nadeel is de gevoeligheid voor vingerafdrukken volgens Anandtech. In die zin zelfs dat in zonlicht je waarschijnlijk meer last zal hebben van vingerafdrukken dan reflecties. :)
Over de constructie is men matig enthousiast. Het uiterlijk is zeker niet woaw (zoals de Lumia 800), maar de bouwkwaliteit is degelijk. Met uitzondering van de knoppen onderaan (Terug, Home en Zoek knop) en de volume en cameraknop aan de rechterzijkant. Deze laatste is zelfs slecht. Half indrukken is moeilijk en dus quasi onmogelijk om via de cameraknop scherp te stellen. "Gelukkig" kan je ook focussen via een tap op het scherm.
De foto- en videokwaliteit is zeer goed voor een 5MP camera in deze prijscategorie (niet rekening houdend met de slechte shutter-key).
Belkwaliteit is uitstekend. Volgens Anandtech veel beter dan de Lumia 800. De luidspreker is één van de luidste op de markt.

Zou Nokia in een volgend ontwerp iets doen aan de onderste knoppen en de cameraknop (=shutterkey) dan lijkt dit een ideale budget smartphone!

c-mattic wijzigde deze reactie 05-01-2012 23:57 (43%)

• Valcon
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 08-07-2015

• Robkazoe
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 12-11 17:24
Even alle recensies samengevat.

+ Beter scherm dan de Radar
+ Goede filmmogelijkheden
+ Prijs
+ Degelijk gebouwd

- Looks zijn degelijk maar niet spannend.
- Camera knop is een ramp om te bedienen (onderscheid tussen autofocus/foto schieten is lastig)
- Vergeleken met de Titan, de Focus en de 800 is hij langzaam en de batterij gaat iets minder mee.

http://www.anandtech.com/...-review-tmobile-nokia-wp7
+ Goed display welke zich kan meten met iPhone
+ Spraak komt luid en duidelijk over (een van de beste speakers van dit moment)
+ Degelijke fotos en filmpjes maken

- Batterij komt moeilijk mee met hedendaagse toestellen
- Ook hier klagen ze over de cameraknop
- Scherm is gevoelig voor vette vingers

offtopic:
Wat een barslechte conclusie, je verwacht een samenvattend verhaal maar je krijgt de gedachtegang te lezen van de toekomst van Windows Phone enz. Totaal niet boeiend.

http://www.phonearena.com...a-Lumia-710-Review_id2939
Matige review waar eigenlijk maar weinig naar voren komt. Van de vier paginas staat ongeveer de helft vol met fotos van de camera en de andere helft vol met fotos van het toestel zelf. Aan het einde wordt nog even gezegd dat het amper een concurrent is voor de Radar of de Focus Flash van Samsung terwijl in de hele recensie niets over die toestellen gezegd worden. Al met al het lezen niet waard.

http://www.ubergizmo.com/2012/01/nokia-lumia-710-review/
+ Duidelijk scherm (beter dan Radar)
+ Snellere processor (tov Radar)
+ Degelijke stijl en gebouwd
+ Nokia Drive

- Problemen met de auto-focus
- Geen front camera (tov van Radar)

Een van de weinige recensies waar de Radar eigenlijk wordt aangehaald. En dat vond ik eigenlijk wel een beetje jammer aangezien het directe concurrenten zijn van elkaar en er in Amerika een 4G Radar op de markt is voor ongeveer dezelfde prijs.

Nog een paar andere recensies die ik gevonden heb.
http://www.theverge.com/2...lumia-710-review-t-mobile
+ Scherp display (beter dan Radar)
+ Spraak is zeer goed

+/- Maakt gemiddelde fotos tov andere toestellen

- Geen internet sharing
- Slechte kijkhoek vergeleken met AMOLED en SUPER LCD schermen
- Saai design
- Geen front camera (tov Radar)

Korte maar krachtige samenvatting: Koop de Radar, heeft meer mogelijkheden of wacht de CES af die over een enkele dag begint. Op de video is overigens goed de vingerafdrukken te zien en de kleuren die slechter worden bij een mindere kijkhoek.

http://www.intomobile.com...710-start-nokia-comeback/
+ Goed scherm
+ Degelijke prijs

- Saai ontwerp
- Nokia camera's moeten beter kunnen.

Veel positieve en negatieve dingen over Mango er ook nog eens bij wat eigenlijk niet interessant is.

• Valcon
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 08-07-2015
Wat ik nog steeds mis (ook bij de Lumia 800) is een concrete datum waarop de update komt voor internet connection sharing, ofwel tethering. Niet-concrete beloftes op blogs, twitter e.d. leveren mij niet voldoende zekerheid, aangezien tethering voor mij een absolute must is.
In Amerika mag hij dan wel gelijk geprijsd zijn met de Radar, maar in Nederland blijft hij stukken goedkoper. Vergelijkingen met de 800 en Titan zijn helemaal scheef.

Ik zie liever vergelijkingen met Android smartphones van hetzelfde prijsniveau.

• ibidriv3r
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 12-11 17:14
Even een opmerking over de kijkhoek --> dat is puur theoretisch.
In de praktijk merk je er echt niets van, heb het uitgebreid vergeleken met de Lumia 800. De Lumia 800 heeft wel een beter scherm, maar de kijkhoek is echt niet dusdanig verschillend. Het maakt niet uit in welke hoek ik de Lumia 710 houd, de kijkhoek blijft goed. Enige verschil is dat de Lumia 800 betere zwartwaardes heeft. Maar vind de zwartwaarde van de Lumia 710 totaal niet storend, gewoon netjes. Zeker gezien de prijs.

Ik ben van plan binnenkort een uitgebreide review te schrijven over de Lumia 710 met oa pics van de kijkhoek. Daarnaast een "vs Lumia 800" er bij, mocht hier interesse in zijn.

• Barrytjh
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 16-02-2016
Heb de mijne binnen. Veel gezeur met post.nl (konden adres niet vinden :S) maar wel binnen. Het eerste wat me opvalt aan windows phone is dat er niet zoveel is in te stellen. Ik vind het bijvoorbeeld als mijn telefoon scheef wordt gehouden het beeld meedraaid. de optie omdat uit te schakelen is echter niet aanwezig.

Voor degenen die willen weten hoe de acuu is. Ik heb geen wifi of 3g aanstaan en nadat de telefoon 1 dag en 6 uur niet is opgeladen (ik heb er een uur of 4 radio mee geluisterd en voor de rest niet echt veel (paar smsjes)) op 56%. hij zou dus 2 dagen mee kunnen.

Als er nog vragen zijn over het toestel wel ik ze wel beantwoorden. Ik ben echter geen expert:P

• Ample Energy
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 06:02
Ik hoorde in een review dat de FM radio alleen te gebruiken is met "de" oortjes? Kan dat alleen met officiële Nokia oortjes of mag mijn koptelefoon ook gewoon?

Zit er een adapter bij om de Lumia via USB op te laden? Ik maak me namelijk toch wel een beetje zorgen om de accuduur.

Ample Energy wijzigde deze reactie 16-01-2012 16:28 (27%)

• c-mattic
quote:
Siempie schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:24:
Ik hoorde in een review dat de FM radio alleen te gebruiken is met "de" oortjes? Kan dat alleen met officiële Nokia oortjes of mag mijn koptelefoon ook gewoon?

Zit er een adapter bij om de Lumia via USB op te laden? Ik maak me namelijk toch wel een beetje zorgen om de accuduur.
Heb vanochtend mijn Lumia 710 ontvangen. Zal als ik even tijd vind, een uitgebreide review schrijven.

Ivm de radio. Deze is inderdaad alleen te gebruiken als een hoofdtelefoon (of oortjes) is aangesloten. De bekabeling van je hoofdtelefoon (of oortjes) wordt namelijk gebruikt als FM-antenne. Eerlijk gezegd, ben ik nog maar weinig telefoons tegengekomen die over een ingebouwde FM-antenna beschikten... ;)

Je kan ook altijd radio-streaming overwegen. Daarvoor zijn al verscheidene apps beschikbaar. Nadeel is het daarmee gepaarde datagebruik.

Er zit een adapter bij. Deze is van het type adapter met vaste kabel met mini-usb aansluiting. Het is geen adapter met ingebouwde usb-poort zoals bij de Lumia 800 en zoveel andere smartphones. Het is me een raadsel waarom Nokia daarvoor niet heeft gekozen. Zag zelf dat de Amerikaanse T-Mobile wel zo een adapter met had...
Ochja, je kan hem natuurlijk nog altijd opladen via de meegeleverde usb-kabel (hetgeen je bedoelde denk ik) aan je pc, laptop, of een zelfgekocht adapter met ingebouwde usb-poort. :)

• Ample Energy
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 06:02
Dat bedoelde ik inderdaad, bedankt!
Dan kan ik hem opladen via m'n laptop als ik op school ben.

Ik wil hem bestellen, maar ik kan maar niet kiezen tussen al die verschillende kleuren, haha. Ik denk dat ik voor zwart/zwart ga en later een gele achterkant neem.

Edit: Hé, hij is in een paar uur tijd een tientje goedkoper geworden.

Ample Energy wijzigde deze reactie 16-01-2012 19:33 (12%)

• c-mattic
Ik heb serieuze problemen met mijn batterij.

Gisterenavond was hij nog voor 80% vol. Ik zet hem voor het slapengaan volledig af. Deze ochtend start ik hem weer op en staat er maar 20%. En ik ben er zeker van dat hij uit stond (had namelijk het "tot ziens" bevestigingsscherm gehad).

Ik vond het bizar dat de accu leeg ging als hij uit stond.
Ik heb erna op vanalles getest. Wifi, 3G, lokalisatie, achtergrondtaken, ... uitschakelen met bijna geen zichtbaar effect. Ik controleerde namelijk het batterijverbruik via de diagnostische tool van Nokia (bel naar ##634#, accepteer voorwaarden en ga naar "battery status"). De gemiddelde discharge rate bleeft tussen de 200-205 mA

Daarnet deed ik - volgens mij - de ultieme test om alles behalve een fabricagefout uit te sluiten. Ik reset de telefoon (naar fabriekinstellingen). Zet hem op vliegtuigmodus en keek dan naar het verbruik. En deze blijft rond de 200mA! :o
Dus even rekenen leert dan dat 1305 mAh (= full charge capacity) / 200 mA (= verbruik in vliegtuigmodus) = +/- 6,5 uur. Dus hij zou het in vliegtuigmodus ongeveer 6 uur en een half uithouden... 8)7

Ofwel flipt de diagnostiche tool van Nokia, maar dat zou me verwonderen aangezien ook de batterij-indicator in de Windows Phone instellingen snel naar beneden gaat (in vliegtuigmodus).

Hebben andere Lumia 710 gebruikers eenzelfde verbruik?

c-mattic wijzigde deze reactie 17-01-2012 10:51 (8%)

• unknowndb
  • Laatst online: 02-11 20:42
Review van Tom's Hardware: http://www.tomshardware.c...-phone-t-mobile,3109.html
Stond idd al in TS 8)7 Kwam vandaag pas echter voorbij in een RSS-artikel (http://allaboutwindowspho...ware_takes_a_long_har.php), vandaar.

unknowndb wijzigde deze reactie 18-01-2012 17:05 (51%)
Reden: My bad

• c-mattic
quote:
Deze was al te vinden in de TS. Toch bedankt ;)

Ondertussen is mijn batterij-autonomie al wat verbeterd.
Het lukt nu nipt om de dag te overleven met laag verbruik (15 min bellen, +/- 10 berichten, +/- 10 emails, 1 uur browsen). De batterij blijkt dus te verbeteren...

• kernie
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 12-11 14:30
@c-mattic, is er nog geen update, zoals die van de 800, die dit op kan lossen? Hoort zeker twee daagjes mee te gaan bij matig gebruik

Mijn vriendin heeft er op aanraden van mij:p ook een gekocht! Heb zelf een iPhone 4 maar moet zeggen dat ook ik erg onder de indruk ben van WP7.

Alleen een probleem: met een Ben sim gaat sms ontvangen prima maar versturen werkt niet!:( Bij sms-centrum staat geen nr, deze kan ik wel invullen maar die blijft vervolgens niet staan...
Even met een Vodafone kaartje geprobeerd en dan werkt het wel en staat er ook meteen een sms-centrale nr ingevuld (wat bij de Ben sim niet lukt).
Iemand een idee?!

PS4

• c-mattic
quote:
kernie schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 10:19:
@c-mattic, is er nog geen update, zoals die van de 800, die dit op kan lossen? Hoort zeker twee daagjes mee te gaan bij matig gebruik
Er is nog geen firmware update van Nokia voor de Lumia 710.

Ik merk wel dat ik thuis een slechte ontvangst heb. Ik vermoed dat dit ook wel een invloed zal hebben op de batterij-autonomie.

Ik heb nu ook niet zoveel te klagen. Ik ben heel aangenaam verrast door Windows Phone en de Lumia 710. Een kleinere autonomie (vergeleken met een dumbphone) verwacht ik sowieso wel van een smartphone. Ik ben al blij dat ik nu de dag doorkom. ;)
quote:
c-mattic schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 10:31:
Ik heb serieuze problemen met mijn batterij.

Gisterenavond was hij nog voor 80% vol. Ik zet hem voor het slapengaan volledig af. Deze ochtend start ik hem weer op en staat er maar 20%. En ik ben er zeker van dat hij uit stond (had namelijk het "tot ziens" bevestigingsscherm gehad).

Ik vond het bizar dat de accu leeg ging als hij uit stond.
Ik heb erna op vanalles getest. Wifi, 3G, lokalisatie, achtergrondtaken, ... uitschakelen met bijna geen zichtbaar effect. Ik controleerde namelijk het batterijverbruik via de diagnostische tool van Nokia (bel naar ##634#, accepteer voorwaarden en ga naar "battery status"). De gemiddelde discharge rate bleeft tussen de 200-205 mA

Daarnet deed ik - volgens mij - de ultieme test om alles behalve een fabricagefout uit te sluiten. Ik reset de telefoon (naar fabriekinstellingen). Zet hem op vliegtuigmodus en keek dan naar het verbruik. En deze blijft rond de 200mA! :o
Dus even rekenen leert dan dat 1305 mAh (= full charge capacity) / 200 mA (= verbruik in vliegtuigmodus) = +/- 6,5 uur. Dus hij zou het in vliegtuigmodus ongeveer 6 uur en een half uithouden... 8)7

[afbeelding]

Ofwel flipt de diagnostiche tool van Nokia, maar dat zou me verwonderen aangezien ook de batterij-indicator in de Windows Phone instellingen snel naar beneden gaat (in vliegtuigmodus).

Hebben andere Lumia 710 gebruikers eenzelfde verbruik?
De discharge rate wordt voor het grootste deel bepaald door het scherm en de processor.
Dus als je de telefoon geactiveerd heb en naar de Nokia diagnostics app aan het kijken bent gebruikt de telefoon al relatief veel. Het uitzetten van de verbinding scheelt maar weinig zie je nu ze. 6,5 uur is dus meer de tijd dat de telefoon aan kan staan met een een app actief.

• coenox
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 11-11 21:09
quote:
c-mattic schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 16:56:
[...]

Deze was al te vinden in de TS. Toch bedankt ;)

Ondertussen is mijn batterij-autonomie al wat verbeterd.
Het lukt nu nipt om de dag te overleven met laag verbruik (15 min bellen, +/- 10 berichten, +/- 10 emails, 1 uur browsen). De batterij blijkt dus te verbeteren...
Mijn Lumia 800 is in een maand steeds verder verbeterd. De accu heeft gewoon een aantal ladingen nodig om goed te werken. Overigens zie ik bij 'instellingen' en dan 'batterijbesparing' onderaan hoeveel uur ik al met de lading gedaan heb en hoeveel uur ik nog kan. Geeft een goede indicatie.

coenox wijzigde deze reactie 25-01-2012 13:05 (13%)

Pagina: 1 2 3 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True