Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
MRELynx schreef op maandag 19 maart 2012 @ 19:36:
Ik zit nog te twijfelen om het te kopen. Heb net Nokia Drive de route naar Italie laten berekenen. Die gaat bij Arnhem de grens over, dan een stukje Duitse A3 en dan via de A61 via Frankrijk (Straatsburg) naar Basel.

Mijn eigen route is gewoon de Duitse A3 tot aan Frankfurt, dan een klein stukje A67 en dan via de A5 naar Basel. Veel makkelijker en het scheelt een stuk tolweg in Frankrijk (A35). Ik vraag me dus sterk af of de volgende versie van Nokia Drive alternatieve routes laat kiezen.

Hier een review van de nieuwe Nokia Drive 2.0

YouTube: MWC: Nokia Drive 2.0 Previewed by its Product Manager Andre Kuhn
Ziet er goed uit!! Hoop dat ik hem snel kan uit proberen op mijn omnia. 1.5 werkte in mijn ogen nog niet zo goed als Navigon (qua functies en offline maps natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

vali schreef op maandag 19 maart 2012 @ 20:26:
[...]

Ziet er goed uit!! Hoop dat ik hem snel kan uit proberen op mijn omnia. 1.5 werkte in mijn ogen nog niet zo goed als Navigon (qua functies en offline maps natuurlijk).
Nokia Drive op je Omnia? :?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 21:52
PaT schreef op maandag 19 maart 2012 @ 20:32:
[...]

De Nokia Drive XAP (installatiebestand) is vroeger eens uitgelekt. Met een Chevron unlocked toestel kan je dus deze installeren.
Zie The Verge - Nokia Drive XAP leaked, works on HTC and Samsung WP7 devices
en filmpje op Youtube.

Benieuwd of je dan wel de update zal ontvangen. Vermoed wel dat Nokia een extra beveiliging in de update heeft geplaatst zodat deze alleen bij Nokia-toestellen update. Natuurlijk als de XAP van Nokia Drive 2.0 ook uitlekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
PaT schreef op maandag 19 maart 2012 @ 20:32:
[...]

Het is op dit moment nog steeds erg makkelijk om .xaps te downloaden van de marketplace en die installeren vanaf de computer. Sterker nog, als je custom rom draait op je wp7 toestel kan je zelfs meerdere alternatieve markets installeren. Hier zijn alle xaps gratis te vinden. (erg offtopic)

Enige reden dat ik Nokia drive 1.5 heb geinstalleerd is meer uit intresse. Ik vind dat Samsung erg weinig intresse toont voor wp7 en ik ben zeker vanplan om een Nokia wp8 te kopen als deze uit komt.

[ Voor 42% gewijzigd door vali op 19-03-2012 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsr
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-08-2024
Nokia Rijden (Drive) 2.0.0.2148 is inmiddels te vinden in Marketplace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:32

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

fritsr schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 17:47:
Nokia Rijden (Drive) 2.0.0.2148 is inmiddels te vinden in Marketplace.
Nokia kaarten is ook aan het updaten. NOkia Drive ziet er goed uit. MOest wel de kaart van NL opnieuw downloaden. Download alle kaarten die ik had opnieuw. Wellicht dat ze allemaal geupdate zijn.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
Ik heb alleen moeite met het offline zoeken naar adressen, hij vind bijvoorbeeld Duitse adressen niet terwijl ik de Duitse map wel heb geinstalleerd. Doe ik iets fout of is de manier van invoeren niet correct? iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 17:34
badluckboy schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 21:42:
Ik heb alleen moeite met het offline zoeken naar adressen, hij vind bijvoorbeeld Duitse adressen niet terwijl ik de Duitse map wel heb geinstalleerd. Doe ik iets fout of is de manier van invoeren niet correct? iemand enig idee?
Heb ik ook, het land erbij zetten helpt helaas niet :(

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik straat, plaats, land invoer werkt het. Niet op huisnummer, maar de straat vindt ie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Driek schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 21:50:
[...]

Heb ik ook, het land erbij zetten helpt helaas niet :(
Kies je wel het juiste land om mee te beginnen (het vlaggetje boven de balk waar je de plaatsnaam invert)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan in Nokia Drive ook een algemene naam invullen. Een soort Google/Bing search. Ik vul meestal alleen een bedrijfsnaam in als ik naar een klant moet. Werkt tot nu toe ongeveer 9 van de 10 gevallen perfect.
.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2012 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:50

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Wel jammer dat Nokia zoveel Nokia-only apps uitbrengt.
Net of ze hiermee het hele platform naar zich toe trekken.

* CAP-Team heeft een HTC

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
CAP-Team schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 09:07:
Wel jammer dat Nokia zoveel Nokia-only apps uitbrengt.
Net of ze hiermee het hele platform naar zich toe trekken.

* CAP-Team heeft een HTC
ik had ooit ergens gelezen dat de Nokia apps ook voor andere telefoons beschikbaar komen in de vorm van betaalde apps.
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 22:00:
Als ik straat, plaats, land invoer werkt het. Niet op huisnummer, maar de straat vindt ie wel.
ja zo werkt hij nu wel. bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Vanochtend toch een raar probleem met Nokia Drive 2.0. Gisteravond dus de update gehad en had de kaarten van NL, DE, BE, LUX, CH en IT er al op staan van de 1.5 versie evenals de mannelijke en vrouwlijke stemmen van NL. Na installatie zegt 2.0 dat hij de stem moet downloaden en de kaart van NL. Nou prima, ga je gang maar. Daarna de kaarten van DE, CH, LUX, BE en IT verwijderd en opnieuw gedownload. Het rare was dat de NL kaart niet in het lijstje stond met geinstalleerde kaarten ondanks dat de NL stem en NL kaart wel gedwonload waren want ik kreeg na een paar minuten gewoon mijn locatie te zien.

Vanochtend in de auto Nokia Drive eens getest. Krijg ik gewoon helemaal geen map te zien en als ik een adres invoer, dan vraagt hij om online te gaan omdat er offline geen locatie gevonden kan worden. Ingevoerd als straat, nummer, stad overigens. Maar lees dus nu dat je alleen straat, stad, land moet doen.

Vooralsnog loopt het niet helemaal lekker. Kunnen jullie kijken of bij jullie NL wel in het lijstje staat met geinstalleerde kaarten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
^ik heb alle kaarten en daarna de hele applicatie verwijderd. daarna heb ik de app opnieuw gedownload en de boel geinstalleerd. dus met andere woorden een clean install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Badluckboy, bedankt. Heb dat nu ook gedaan echter heb hier geen wifi dus kan de mappen niet downloaden. Laat het vanavond wel weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Nokia update inderdaad niet automatisch de mappen van Nokia drive. Ik had een filmpje gezien (kan hem jammer genoeg niet meer vinden) waarin een Nokia medewerker vertelde dat je van 1.5 naar 2.0 alle mappen opnieuw moet downloaden. Ze zijn er wel mee bezig om een automatische mappen updater erin te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via deze nieuwslink
http://newsroom.nokia.nl/...-maps-krijgen-update.html
las ik dat de ov 9292 app ook binnenkort naar Windows Phone komt. Volgens mij een nieuwtje. Op de 9292.nl site zie ik nog geen aankondiging

In Nederland geeft Nokia Transport je informatie over het openbaar vervoer in Amsterdam en Rotterdam. Om in andere steden je reis met bus, tram, trein of metro te plannen, is binnenkort voor je Nokia Lumia de app 9292 beschikbaar. Dit is de mobiele versie van de website 9292.nl, waarmee je een volledig reisadvies van deur tot deur krijgt. Deze reisplanner maakt met de 9292-app zijn debuut op Windows Phone. Gebruikers van een Nokia Lumia kunnen na de introductie tijdelijk exclusief gebruikmaken van deze applicatie, die geheel in stijl is met de nieuwe look & feel van de website. De 9292-app is binnenkort gratis te downloaden vanuit de Windows Phone Marketplace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:57:
Via deze nieuwslink
las ik dat de ov 9292 app ook binnenkort naar Windows Phone komt. Volgens mij een nieuwtje. Op de 9292.nl site zie ik nog geen aankondiging

In Nederland geeft Nokia Transport je informatie over het openbaar vervoer in Amsterdam en Rotterdam. Om in andere steden je reis met bus, tram, trein of metro te plannen, is binnenkort voor je Nokia Lumia de app 9292 beschikbaar. Dit is de mobiele versie van de website 9292.nl, waarmee je een volledig reisadvies van deur tot deur krijgt. Deze reisplanner maakt met de 9292-app zijn debuut op Windows Phone. Gebruikers van een Nokia Lumia kunnen na de introductie tijdelijk exclusief gebruikmaken van deze applicatie, die geheel in stijl is met de nieuwe look & feel van de website. De 9292-app is binnenkort gratis te downloaden vanuit de Windows Phone Marketplace.
Aaah nice!!! op 9292 was ik ook al een tijd op aan het wachten (had het eigenlijk al opgegven tbh). Bedankt dat je het poste, was hier niet echt van op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:57:
Via deze nieuwslink

...
Aan de ene kant goed nieuws, aan de andere kant jammer, dan wordt mijn eigen app Ovay (die nu nog wacht op goedkeuring) wel erg snel overbodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Kreeg vandaag een mailtje met wat Windows (Phone) info. Staat er in dat EA en Nokia 25 games als eerste op de Nokia's gaan uitbrengen, met een filmpje; YouTube: EA and Nokia bringing games to Windows Phones!. Je verwacht dan toch dat het nieuwe games zijn die als eerste op WP7 (icm een Nokia) uitgebracht worden, maar uit de comments blijkt dat die games allemaal al lang op iOS en Android bestaan. Wtf... 8)7 MS wil dus eigenlijk dat we allemaal Nokia's kopen en geen ander merk WP tel meer? Of zit hier een bijzonder slimme business strategie achter? :?

Dat diensten van Nokia zélf alleen voor Nokia zijn snap ik nog, maar games van EA alleen voor Nokia uitbrengen vind ik wel erg triest worden. Wil MS nou marktaandeel voor WP of voor Nokia genereren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 18:22
Het staat HTC of Samsung natuurlijk vrij om ook zelf exclusieve apps voor WP7 uit te brengen of deals te sluiten met 3rd party studios. Ze doen dat in beperkte mate ook, maar niet op de schaal dat Nokia dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WingsOfFury schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 00:21:
Kreeg vandaag een mailtje met wat Windows (Phone) info. Staat er in dat EA en Nokia 25 games als eerste op de Nokia's gaan uitbrengen, met een filmpje; YouTube: EA and Nokia bringing games to Windows Phones!. Je verwacht dan toch dat het nieuwe games zijn die als eerste op WP7 (icm een Nokia) uitgebracht worden, maar uit de comments blijkt dat die games allemaal al lang op iOS en Android bestaan. Wtf... 8)7 MS wil dus eigenlijk dat we allemaal Nokia's kopen en geen ander merk WP tel meer? Of zit hier een bijzonder slimme business strategie achter? :?

Dat diensten van Nokia zélf alleen voor Nokia zijn snap ik nog, maar games van EA alleen voor Nokia uitbrengen vind ik wel erg triest worden. Wil MS nou marktaandeel voor WP of voor Nokia genereren?
Nokia legt er geld voor en (zoals altijd) krijgt EA hier ook weer wat geld voor, waardoor het interessant is om de games alsnog te porten. Ik denk dat ze het met een aantal games al wel van plan waren, maar goed.

Ik heb liever dat ze deze porten voor weinig geld en er zodoende gewoon langzaam een normale zaak van maken om op 3 platformen uit te brengen, dan dat je een paar exclusives hebt die eigenlijk niet genoeg opleveren en daardoor weer worden omgezet. Grote kans dat toekomstige EA games ook wel gewoon naar WP7 komen, maar EA heeft volgens mij geen enkele game die echt uniek is voor een bepaald platform.
Zoals met de normale games komen er voor bv Fifa niet alleen de Xbox 360, PS3, PC, Wii versies uit, maar ook Android, iOS, Vita en nu dus WP7 versies voor uit.

Het grote probleem op dit moment is dat bij elk nieuw mobiel spel er altijd maar 2 actief worden ondersteund en promoot, maar dat moeten er natuurlijk 3 worden.

Ik vraag me af of de lancering van Windows 8 het nog wat gaat verbeteren, maar dat is nog effe te bezien.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nokia Rijden 2.0: Ik ga morgen naar Montreux, en dacht ik toets het adres vast in. Hij kiest een werkelijk heel onlogische route van maar liefst 949 km, wel allemaal autobaan, en hij geeft een totale rijstijd aan van 17 uur!!

met mijn tomtom is het 789 km en reistijd van 7.15 uur......

blijkbaar zitten er een paar vreemde bugs in Nokia Rijden 2.0!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Wunderlist is nu ook beschikbaar voor Windows Phone incl syncing (wireless)

http://goo.gl/vCCDY

Afbeeldingslocatie: http://cdn2.sbnation.com/entry_photo_images/3456505/wunderlist_windowsphone_640_large.jpg

Bron: The Verge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 11:37

defcon84

Multipass?

Ik ben gisteren van Venray naar Best gereden met Nokia Drive.
Op 1 foutje na (ineens wou ie rechts afdraaien om 50 meter verder weer terug op dezelfde straat te komen, en het was gewoon een rechte straat :F ) ging alles goed!

De route was in dit geval heel wat beter dan bvb google of tomtom voorstelt.
De geplande aankomst datum zat er maar 1 minuutje langs (op 60 minuten rijde) dus zeer goed..
De snelheidsmelder was ook steeds correct. d:)b

Ik had ook de telefoon volledig opgeladen vlak voor vertrek, en na 61 minuten rijden had ik nog 77% batterij over, dus in theorie kan je 4 uur en een beetje je navigatie gebruiken zonder opladen.. wat ook zeer netjes is.

Ook fijn is het offline zoeken, maar het online zoeken blijft toch mooier.
Je zoekt gewoon op bvb 'makro, best' en hij navigeert je der zo heen, hoef je niet het adres in te typen of op te zoeken. Ideaal voor luie drukbezette mensen :)

Ik mis alleen de flistmeldingen nog..
nu heb ik eigenlijk 2 lumia's nodig als ik ga rijden: 1tje voor nokia drive en eentje voor Flitsservice.nl FlitsNav

maar om het in 1 smiley te zeggen: _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 12:56:
Nokia Rijden 2.0: Ik ga morgen naar Montreux, en dacht ik toets het adres vast in. Hij kiest een werkelijk heel onlogische route van maar liefst 949 km, wel allemaal autobaan, en hij geeft een totale rijstijd aan van 17 uur!!

met mijn tomtom is het 789 km en reistijd van 7.15 uur......

blijkbaar zitten er een paar vreemde bugs in Nokia Rijden 2.0!
Tja hoe ND2 het berekend weet ik niet, maar raar is het wel. Zoals ik al eerder schreef gaat ND2 via Frankrijk naar Basel. Waarom zou ik in Frankrijk extra toll gaan betalen als ik gratis gebruikkan maken van de autosnelweg in Duitsland ? Route loopt haast parallel aan de Duitse A3.

Zit daarom nog steeds er over na te denken om Navigon te kopen uit de marketplace...

EDIT: http://nok.it/LAzEP
Bovenstaande route geeft wel de goede route weer. Gewoon via de 3 en de 5 naar Basel. ND2 geeft echt via de Franse A35 richting Straatsburg aan. 8)7

@Defcon: Ik heb 2 Lumia's :9 Nou ja, mn vriendin heeft er eentje en ik heb er eentje....Flitsnav heb je toch alleen maar in NL nodig....

[ Voor 19% gewijzigd door MRE-Inc op 22-03-2012 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

MRELynx schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 14:58:
[...]

EDIT: http://maps.nokia.com/#/4....8432399,9,0,0,normal.day?

Bovenstaande route geeft wel de goede route weer. Gewoon via de 3 en de 5 naar Basel. ND2 geeft echt via de Franse A35 richting Straatsburg aan. 8)7
Je hebt de route url niet gekopieerd, maar gewoon die 'viewstate' van de kaart
je moet even de juiste link kopieren via: Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/icoJb.png?1
@Defcon: Ik heb 2 Lumia's :9 Nou ja, mn vriendin heeft er eentje en ik heb er eentje....Flitsnav heb je toch alleen maar in NL nodig....
haha, zal ook maar weer eens een vriendin moeten zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Aangepast.....

Ook jammer dat ND2 geen alternatieve route aanbied. Net nog even gekeken. Naar mijn vakantie adres word alleen via Frankrijk rijden als ik het via ND2 doe. Navigon bied 3 routes aan en is momenteel maar 42 euro voor Europa in de market. Echter vind ik Navigon weer overkill om dat ook opmn telefoon te gaan zetten terwijl ND2 in NL prima voldoet. Lastige keuze....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

mss in een toekomstige update :)
ik ben iig zeer tevreden over de gratis app!

[ Voor 41% gewijzigd door defcon84 op 22-03-2012 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
Navigon is echt een enorme aanrader. Ik heb geen Nokia, dus ken Drive niet, maar weet wel dat ik al maanden super tevreden over Navigon ben. In eerste instantie lang de hoop gehad op een TomTom app, maar die is nog steeds niet aangekondigt (zelfs "afgekondigt" dat ze hem niet gaan maken voor WP7), dus toen toch maar voor Navigon gekozen. Ik kende het niet, maar bleek een Garmin bedrijf te zijn, waar ook al onze navigatie-horloges van zijn en die super goed werken.

Navigon is dus echt een aanrader. Je stelt gewoon het adres in en hij geeft altijd 3 suggesties voor de route. Soms is het een straat verder doorrijden en dan pas naar links, ipv links-rechts-links, maar dat is juist fijn als je de omgeving kent. En op grotere afstanden krijg je echt duidelijk andere keuzes, incl het aantal km's en reistijd uiteraard. Ook als je fout rijd (moest vorige week omrijden omdat er een straat was afgesloten) pakt hij binnen een paar seconden de nieuwe route op.

Daarnaast heb je verschillende snelheidsprofielen zoals voetganger, fietser en auto. Maar ook vrachtwagen en motor. Verschil tussen motor en auto kan ik niet bedenken, maar goed. Deze profielen werken ook top, heb hem als auto (uiteraard), voetganger in Brussel en fietser uitgetest en werkt allemaal goed. Als voetganger of fietser herkent hij ook daadwerkelijk alle voetgangers- en fietsersgedeelten zoals parken of voetgangerstunnels.

Ik zie nu ook dat je de soort route kunt instellen, een optie is hier "Mooi". Ben nu toch wel benieuwd wat dat gaat opleveren voor de rit naar school bijvoorbeeld. Binnenkort eens testen :P

In december 2011 heb ik Navigon voor € 59,49 gekocht (toen een aanbieding) en nu kost hij maar € 42,49. Zeker een aanrader voor dat bedrag! Ik voel me niet eens genaaid oid vanwege het prijsverschil van € 17,00 nu, ik ben er super tevreden over en had niet nog 3 maanden zonder navigatie willen doen om die € 17,00 te "verdienen".
Zoals ik al eerder schreef gaat ND2 via Frankrijk naar Basel. Waarom zou ik in Frankrijk extra toll gaan betalen als ik gratis gebruikkan maken van de autosnelweg in Duitsland ? Route loopt haast parallel aan de Duitse A3.

Zit daarom nog steeds er over na te denken om Navigon te kopen uit de marketplace...
In Navigon kun je tolwegen gewoon "niet toestaan". Ook veerboten kun je uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja ik vind navigon ook erg fijn. Heb er tijdens mn stage erg veel plezier van gehad. Doordat ze met de rondweg bezig waren, moest ik nog wel eens omrijden en omdat ik hier niet bekend ben (of rond mijn stageplek), ging het zo erg makkelijk.

Je moet trouwens effe verduidelijken dat je met het doorrijden bedoelt dat ie ene indicatie geeft van de eindbestemming. Hij berekend percentueel waar ongeveer het huis moet zijn, maar kan niet zien dat er tussen huis nummer 16 en nummer 18 een weiland ligt en die dus iets verder ligt. Maar dat heb je volgens mij met vrijwel elke navigatie.

Ik had bij de bekende omgevingen soms wel dat ik andere wegen wat fijner vond (niet perse sneller, maar de keuze tussen 8 stoplichten en een weg die wat langer is met maar 2 vind ik dan een makkelijke keuze) en het duurde even voordat ie dat snapte, maar over het algemeen kom je gewoon goed op je bestemming aan.

1x snapte ik niet waarom ie een hele smalle weg koos om mij naar huis te loodsen terwijl er een meter of 100 noordelijker een normale weg lag waar je elkaar kunt passeren, maar ik denk dat in de opname van de weg niet overal is gekeken naar hoe breed een weg is.

Navigeren zelf gaat erg duidelijk en de onscreen info is erg handig. Blokkeren van aankomende wegen mocht wel wat meer dan alleen de komende kilometers, maar dat is eigenlijk het enige. Hij is inderdaad wel duur, maar als de keuze is tussen een tomtom halen (waardoor je weer een extra apparaat moet verbergen in sommige buurten) of Navigon, dan doe je met Navigon echt geen miskoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Ik heb navigon altijd gebruikt op mn HTC Desire met Android. Was er heel erg tevreden over tot dat ik vorig jaar bij Arnhem bij de grens stond en Navigon er mee kapte omdat hij een data verbinding nodig had. Toen ben ik over gestapt op Sygic en dat werkte ook goed.

Het geld is niet zo'n probleem, maar meer het gevoel wat ik erbij heb. ND2 is gewoon een app die nog niet helemaal af is, maar wel ongelooflijk veel potientie heeft om een goede concurrent te worden van de leading navigatie apps die bestaan. ND2 voldoet qua vormgeving en uiterlijk aan mijn eisen. Ik hoef niet van die drukke kleurtjes, fancy plaatjes en tig miljoen opties. Ja het brengt je van A naar B maar of je dat nou via route 1 of 2 wilt doen, is dan helaas nog niet mogelijk. Tevens wil ik niet 2 navigatie programma's hebben op mn telefoon. Heb nu al voor ND2 BeNeLux, DE, IT en CH op mn telefoon staan. Als ik navigon koop, dan heb ik weer die kaarten op mn telefoon staan. En voor 1x per jaar heen en terug naar het Gardameer...tja....vind ik ook een beetje zonde....

Tevens kan ik de route NL - Gardameer wel dromen, alleen net op sommige kleine stukjes, voornamelijk knooppunten, is het handig om navigatie bij je te hebben, vooral in het Ruhrgebied, het stuk bij Basel en het stukje bij Milaan waar veel rijstroken bij elkaar komen en weer splitsen naar andere autosnelwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Laatst online: 08:01
Nog een Navigon gebruiker hier, ben in principe tevreden alleen zit ik met smart hierop te wachten:
Fresh Maps XL binnenkort ook voor Windows Phone 7
Binnenkort kunnen ook Windows Phone 7 gebruikers gebruik maken van de kaartupdatedienst FreshMaps XL. De app laat je iedere keer als je de software start weten of er nieuwe kaarten beschikbaar zijn. Fresh Maps XL voor Windows Phone 7 smartphones zou nog dit voorjaar beschikbaar moeten zijn.
Het huidige kaartmateriaal is namelijk niet wat je noemt up-to-date...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
soganta schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 12:29:
Nog een Navigon gebruiker hier, ben in principe tevreden alleen zit ik met smart hierop te wachten:

[...]

Het huidige kaartmateriaal is namelijk niet wat je noemt up-to-date...
True, had zelf ook al wel een keer een update verwacht, maar tot op heden nog geen problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:59
Weet iemand of er voor WIndows Phone een applicatie is om je verbindingen op ingestelde tijden aan/uit te zetten? Bijvoorbeeld 's avonds om 23 uur automatisch flightmode aan en 's ochtends alle verbindingen weer aan? Op mijn Android telefoon werkt dat ideaal namelijk, maar mocht ik een WP telefoon kopen in de toekomst, zou ik die functionaliteit graag behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cinner schreef op zondag 25 maart 2012 @ 14:48:
Weet iemand of er voor WIndows Phone een applicatie is om je verbindingen op ingestelde tijden aan/uit te zetten?
Nee dat is er niet.
Die functionaliteit om verbindingen uit of aan te zetten is niet ter beschikking aan apps maar alleen aan de gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Ik weet niet of dit zozeer app gerelateerd is, maar ik zit momenteel in Engeland en roaming staat uit.
Het valt me op dat de GPS het dan ook veel slechter tot niet doet, dat uit zich dan in een offline navigatie app Navigon, die dus zeer slecht kan bepalen waar je bent. Wordt er veel data verbruikt bij het bepalen van je positie? Dit omdat ik volgende maand naar Ierland ga en mijn telefoon ook als navigatie wil gaan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Laatst online: 15-09 13:55
Hier ook een navigon gebruiker, erg tevreden snel en goede routes. Laatst naar Udenhout gereden eerst met de tomtom langer dan een half uur gereden allemaal door polderwegen en door alle dorpjes in de buurt. Terug met navigon was in een kwartier thuis want erg lag schijnbaar gewoon een rechte weg naar mijn huis. Het is me nog steeds een wonder waarom tomtom die weg niet gekozen had. Hij kende de weg en stond op de snelste route.

Overigens heeft Navigon echt dataverbinding nodig bij het navigeren? Hiervoor gebruikte ik Sygic Aura voor android en kon hierbij gewoon zonder data in het buitenland navigeren.

Edit: ik heb data uit gezet en wifi ook. En had binnen enkele seconde GPS signaal en kon naar huis navigeren. Ik neem dan ook aan dat ik dus in het buitenland zonder data kan navigeren.

[ Voor 13% gewijzigd door ndonkersloot op 26-03-2012 08:45 ]

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

CAP-Team schreef op zondag 25 maart 2012 @ 23:56:
Ik weet niet of dit zozeer app gerelateerd is, maar ik zit momenteel in Engeland en roaming staat uit.
Het valt me op dat de GPS het dan ook veel slechter tot niet doet, dat uit zich dan in een offline navigatie app Navigon, die dus zeer slecht kan bepalen waar je bent. Wordt er veel data verbruikt bij het bepalen van je positie? Dit omdat ik volgende maand naar Ierland ga en mijn telefoon ook als navigatie wil gaan gebruiken
Heb je niet bepaalde regio's waar gps een slecht dekking heeft op een of andere manier?
Heb dat altijd als ik naar Dinxperloo rij, dan heeft hij ook op een bepaald moment moeite met gps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Voor zover ik weet, gebruikt WP7 zowel AGPS als GPS. Ik heb binnenshuis gewoon gps ontvangst, maar dat ligt denk ik gewoon aan de AGPS die gewoon via wifi/gsm mn locatie bepaalt.

En slechte dekking van GPS bestaat niet. Slecht gps ontvangst heeft meer te maken met bv dichte bewolking of warmtewerende voorruit waardoor het signaal niet lekker doorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 09:05
De officiele 9292 app komt er aan: http://www.wp7.nl/10984/review-9292-ov-windows-phone/
Afbeeldingslocatie: http://www.wp7.nl/wp-content/uploads/2012/03/Screen-Capture-8-180x300.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die officiele 9292 app is toch een paar maanden exclusief voor Nokia Lumia gebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat ook in het artikel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Kan niet wachten tot het uit is. Vind de website van ze echt dramatisch werken op mijn mobiel... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Flitsnav versie 1.2 in de marketplace met de volgende verbeteringen:

- Blikveld functie: om flitsers achter je te negeren
- Knop in menubalk om vaste flitsers aan/uit te zetten (flitspalen dus)

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimage.org/7tq2vvw4v/FN1.jpg Afbeeldingslocatie: http://s17.postimage.org/qot68af7z/FN2.jpg

[ Voor 2% gewijzigd door PaT op 26-03-2012 12:54 . Reden: even het plaatje werkend gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

[b][message=37927787,noline]
Overigens heeft Navigon echt dataverbinding nodig bij het navigeren? Hiervoor gebruikte ik Sygic Aura voor android en kon hierbij gewoon zonder data in het buitenland navigeren.

Edit: ik heb data uit gezet en wifi ook. En had binnen enkele seconde GPS signaal en kon naar huis navigeren. Ik neem dan ook aan dat ik dus in het buitenland zonder data kan navigeren.
Navigon gebruikt de dataverbinding alleen voor verkeersinfo, en dat kost maar een paar KB per rit weet ik uit ervaring. Maar ook zonder dataverbinding werkt Navigon prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gauchov6 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 12:51:
[...]

Navigon gebruikt de dataverbinding alleen voor verkeersinfo, en dat kost maar een paar KB per rit weet ik uit ervaring. Maar ook zonder dataverbinding werkt Navigon prima!
Toch zul je met Assisted GPS wel sneller een GPS lock hebben. Als je aan het roamen bent en je hebt de optie aanstaan dat je geen data verstuurd bij roamen, dan zul je minder snel een lock hebben met GPS, maar als ie hem eenmaal heeft, zul je hem volgens mij niet meer nodig hebben. Maar het kan wel de reden zijn dat het verkrijgen van een GPS lock langer duurt (zoals het met GPS apparaten een paar jaar geleden ook was).

[ Voor 10% gewijzigd door Martinspire op 26-03-2012 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er niet een apart navigatie topic komen het is nog al vervelend om door een bezig onzin te moeten spitten als je op zoek bent naar nieuws over apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Vandaag ging het wel beter met offline navigeren moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

iemand een tip over een EK 2012 app?
Euro2012Guide ziet er opt eerste zicht wel goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItWasntMe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-04-2024
Even een vraagje tussendoor :)

Weet iemand een app waarmee je je dataverbruik kunt bijhouden? Ik weet bijvoorbeeld dat op iOS KPN zelf een app daarvoor heeft gepubliceerd.

Of zijn die allemaal nog in ontwikkeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
@Itwasntme

Niet helemaal,als je bijv. zoekt naar "KPN" in de marketplace vind je de belstatus app.
http://www.windowsphone.com/nl-NL/search?q=KPN

Tevens Tmobile en Vodafone:
http://www.windowsphone.com/nl-NL/search?q=belstatus

Bij Voda kan je in ieder geval nog zien hoeveel je van je databundel nog over hebt, dus weet je toch je verbruik. Bij KPN & Tmobile is dat aan de screenshots niet te zien.

[ Voor 62% gewijzigd door Yippie op 27-03-2012 22:54 . Reden: correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
ItWasntMe schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 12:33:
Even een vraagje tussendoor :)

Weet iemand een app waarmee je je dataverbruik kunt bijhouden? Ik weet bijvoorbeeld dat op iOS KPN zelf een app daarvoor heeft gepubliceerd.

Of zijn die allemaal nog in ontwikkeling?
Ik gebruik zelf deze met mijn vodafone abbo. Live titel laat je belminuten en dataverbruik zien. De app werkt echt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yippie schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 22:49:
@Itwasntme

Niet helemaal,als je bijv. zoekt naar "KPN" in de marketplace vind je de belstatus app.
http://www.windowsphone.com/nl-NL/search?q=KPN

Tevens Tmobile en Vodafone:
http://www.windowsphone.com/nl-NL/search?q=belstatus

Bij Voda kan je in ieder geval nog zien hoeveel je van je databundel nog over hebt, dus weet je toch je verbruik. Bij KPN & Tmobile is dat aan de screenshots niet te zien.
T-Mobile laat dat ook niet zien, maar dat doet ie ook op de website niet. Dat is dus tot op heden onmogelijk te zien op WP7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItWasntMe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-04-2024
vali schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 23:03:
[...]

Ik gebruik zelf deze met mijn vodafone abbo. Live titel laat je belminuten en dataverbruik zien. De app werkt echt perfect
&&
Martinspire schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 00:04:
[...]

T-Mobile laat dat ook niet zien, maar dat doet ie ook op de website niet. Dat is dus tot op heden onmogelijk te zien op WP7
Die gebruik ik ook, maar ik wil inzicht krijgen in hoeveel ik ongeveer in de maand verstook aan data verbruik.

Hierdoor kan ik een goede inschatting maken hoeveel MB ik bij mijn komende abonnement moet nemen. Ik heb op dit moment nog niet 'overal internet' op mijn telefoon. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ItWasntMe schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 09:07:
[...]

&&

[...]

Die gebruik ik ook, maar ik wil inzicht krijgen in hoeveel ik ongeveer in de maand verstook aan data verbruik.

Hierdoor kan ik een goede inschatting maken hoeveel MB ik bij mijn komende abonnement moet nemen. Ik heb op dit moment nog niet 'overal internet' op mijn telefoon. :X
Mja dat kun je dus alleen zien op je rekening volgens mij. Vind het ook wel raar, maar je kunt het gewoon niet met apps uitlezen, dus als de provider het niet zomaar vrij geeft, wordt dat lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

HI en MTV kun je een sms sturen naar 1245 met de tekst: mbverbruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

hjs schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 12:30:
HI en MTV kun je een sms sturen naar 1245 met de tekst: mbverbruik
Ook eens geprobeerd. Heb zelf KPN en werkt gewoon.... Handig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:08
Ik weet dat ze bij T-mobile bezig zijn met een nieuwe app waarin ook het dataverbruik te zien is.
De My T-Mobile app.
Helaas al meerdere malen gevraagd of er ook een WP7 app komt maar die komt er voorlopig niet volgens t-mobile.
Ik heb nu nog onbeperkt internet maar vanaf juni niet meer.
Zou het wel fijn vinden om toch mijn verbruik te kunnen zien.
Als is het bij t-mobile wel fijn dat je niks hoeft bij te betalen als je over je bundel heen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

XNL073 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 14:19:
Als is het bij t-mobile wel fijn dat je niks hoeft bij te betalen als je over je bundel heen gaat.
Eigenlijk vindt ik, dat als je nergens kan checken hoeveel je verbruikt, ze ook niet moeten zeuren als je teveel verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Appje voor tweakers

Netwerk test app van Microsoft

http://www.windowsphone.c...33-4571-9425-cf031a3312bb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

jammer.. alleen voor en-US :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Is er ook een mogelijkheid om talen voor de marketplace in te stellen? Ik heb verdomd weinig aan Chinese / Russische apps en deze komen er steeds meer in te staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat zo?
Tja, ik heb een US account dus ik had niet gemerkt dat de app niet voor NL beschikbaar zou zijn.
Vreemd actie van Microsoft om zo'n technisch appje niet wereldwijd beschikbaar te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spNk schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 14:47:
Is er ook een mogelijkheid om talen voor de marketplace in te stellen? Ik heb verdomd weinig aan Chinese / Russische apps en deze komen er steeds meer in te staan..
Nee een talen filter zit er niet in.
Gebruik nederlands talige en engelstalige zoektermen om je apps te vinden en je hebt minder last van die russische en chinese apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Ja, het probleem is alleen dat ik meestal gewoon een beetje in de marketplace aan het rondneuzen ben, dus dan gebruik ik geen zoektermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er was (of is?) wel een app die alle Nederlandse apps verzamelde, maar die kan ik zo 1 2 3 niet meer terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:08
Martinspire schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 16:51:
Er was (of is?) wel een app die alle Nederlandse apps verzamelde, maar die kan ik zo 1 2 3 niet meer terug vinden.
Je bedoelt wss "WP7NL Apps".
Maar ik vind het zelf geen fijne app. Komen nauwelijks apps bij en geen handige lijsten zoals meest gedownload etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XNL073 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 17:08:
[...]

Maar ik vind het zelf geen fijne app. Komen nauwelijks apps bij en geen handige lijsten zoals meest gedownload etc.
Mja, ik vond hem ook niet topie, maar als je even de NL-apps wilt doorbladeren is het wel de snelste optie. Al moet ik inderdaad zeggen dat het overzicht in de marketplace zo langzaam weg valt omdat iedereen voor elke poep of scheet een nieuwe app maakt. Ik heb het al eerder gemeld bij de nieuwsberichten over hoe erg mensen nu focussen op de hoeveelheid apps in een marketplace om hun aankoop op te richten, heb liever 100 apps die de moeite waard zijn, dan 10.000 fart apps te moeten omzeilen om bij wat interessants te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 09:05
XNL073 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 17:08:
[...]

Hier komt een nieuwe versie van en er staan er ondertussen toch al meer dan 1000 in, dus komt nauwelijks wat bij klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:35

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Martinspire schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 17:22:
Ik heb het al eerder gemeld bij de nieuwsberichten over hoe erg mensen nu focussen op de hoeveelheid apps in een marketplace om hun aankoop op te richten, heb liever 100 apps die de moeite waard zijn, dan 10.000 fart apps te moeten omzeilen om bij wat interessants te komen.
_/-\o_

Windows Phone heeft er idd steeds meer troep tussen staan. Hoop dat ze qua app-beleid snel inzien dat je de massa om krijgt met kwaliteit in plaats van met kwantiteit, met het OS zelf begrijpen ze dat namelijk heel goed.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
DeNachtwacht schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 23:19:
[...]

_/-\o_

Windows Phone heeft er idd steeds meer troep tussen staan. Hoop dat ze qua app-beleid snel inzien dat je de massa om krijgt met kwaliteit in plaats van met kwantiteit, met het OS zelf begrijpen ze dat namelijk heel goed.
Met de apps weten ze het ook. Heb je de powerpoint slides nergens gezien? Ik weet niet of Tweakers ze ook gepost heeft, want die skippen nog al eens WP nieuws (zoals de 18 miljoen euro investering in apps met Nokia), maar op WPCentral staan ze zeker.

Ze zien ook eindelijk in dat hun games te duur zijn en dat de prijzen gelijk getrokken moeten worden met iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
zou leuk zijn als google earth en streetview ook op de WP7 komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
Weet iemand of de beoordelingen die wij plaatsen alleen voor Nederlanders te zien zijn? Ik kom bijna altijd alleen NL commentaar tegen in de Marketplace. Soms ook Engels, maar ik plaats zelf mijn commentaar ook altijd in het Engels zodat de ontwikkelaar er ook iets aan heeft, dus ik denk dat ook de Engelse commentaren door NLers worden geplaatst.

Frans/Spaans/Italiaans/Duits/Russisch/Chinees/etc. heb ik volgens mij nog nooit gezien.

Iemand die dit kan bevestigen of weerleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:33
Je review is aan jouw taal gekoppeld. Standaard zie jij de review van mensen in jouw land. De auteur kan per taal de reviews bekijken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
badluckboy schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 16:51:
Reken daar maar niet op... WP7 is om bing heen gebouwd (+/-), dus dat word wachten tot MS dezelfde diensten aanbied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spNk schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 22:42:
[...]
Reken daar maar niet op... WP7 is om bing heen gebouwd (+/-), dus dat word wachten tot MS dezelfde diensten aanbied.
Daar hebben ze dus apps voor uitgevonden ;)
Maar gezien de trackrecord van Google voor WP7 zou ik daar ook niet op hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 16:53

FoggyFreek

I'm a llama again!

badluckboy schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 16:51:
Nee, Nokia 3D Maps wellicht? (check maps.nokia.com -> 3D maps)

:9~

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het tooltje 7Pass Free? dit is een onofficiële KeePass app, lijkt me dus erg handig om wachtwoorden mee op te slaan maar hoe veilig is dit? KeePass is vrij bekend en opensource dus zal wel goed zitten, maar wie garandeert me dat deze app ook zo veilig is?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 14:28
Ik gebruik het al sinds C/P is geïntroduceerd in WP7 en tot op de dag van vandaag geen gekke dingen gezien met mijn wachtwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik zelf LastPass, die vind ik persoonlijk wat fijner geïntegreerd in mn browsers. Heb tot op heden nog geen problemen ermee gehad, al zet ik dingen als de bank en paypal niet daarin (omdat ik die toch wel weet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:01

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zojuist via 'Games' Duudle geinstalleerd, paar rondjes gespeeld (werkt vaag..) maar nu ga ik zoeken in de market naar 'Duudle' en hij vind nóg een duudle (gratis) en kan deze ook installeren.

Nu staat er in mijn Xbox games 2x Duudle, maar hoe weet ik nu welke versie welke is?
Gok dat 1 van de 2 'proberen' is, maar ik krijg in beide versie gewoon advertenties.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
SinergyX schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:37:
Zojuist via 'Games' Duudle geinstalleerd, paar rondjes gespeeld (werkt vaag..) maar nu ga ik zoeken in de market naar 'Duudle' en hij vind nóg een duudle (gratis) en kan deze ook installeren.

Nu staat er in mijn Xbox games 2x Duudle, maar hoe weet ik nu welke versie welke is?
Gok dat 1 van de 2 'proberen' is, maar ik krijg in beide versie gewoon advertenties.
De 'probeer' versie en de gratis versie kunnen gewoon dezelfde rechten hebben. Alleen denk ik dat de probeer versie na een paar levels stopt. En de gratis versie zal gewoon verdergaan, met advertenties.

De vraag is niet welke Duudle welke versie, maar welke versie jij wilt houden. Open ze allebei en zoek de verschillen. Ik denk dat in de gratis versie geen link zit naar "Buy full game", en in de probeer versie uiteraard wel.

En anders gewoon 1 van de 2 verwijderen en in de Marketplace kijken naar welke je weer kunt downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

In beide versies staat precies hetzelfde, buy to remove adds, de random adds na elk potje. Maar heb er inderdaad 1 verwijderd en merk er verder niets van.

€ 2.99 is het absoluut niet waard, dat is duidelijk.

Elke keer is het maar weer horen 'we werken er aan', 'we gaan er geld in pompen', maar elk groot programma loopt ver achter de feiten aan als je kijkt naar de Android of iOS versie (goed, facebook is dan weer beter). Per saldo blijft de markt van WP te klein en zal je games/programma's altijd later of gewoon niet krijgen.

Gelukkig heb ik nog een HD2 met Android, die zonder sim ook perfect werkt op de Wifi :)

[ Voor 49% gewijzigd door SinergyX op 02-04-2012 16:46 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
SinergyX schreef op maandag 02 april 2012 @ 16:44:
Elke keer is het maar weer horen 'we werken er aan', 'we gaan er geld in pompen', maar elk groot programma loopt ver achter de feiten aan als je kijkt naar de Android of iOS versie (goed, facebook is dan weer beter). Per saldo blijft de markt van WP te klein en zal je games/programma's altijd later of gewoon niet krijgen.

Gelukkig heb ik nog een HD2 met Android, die zonder sim ook perfect werkt op de Wifi :)
Wow, geen idee hoe je van de vraag "hoe kan ik de game-versies onderscheiden" wéér uitkomt op het bashen van WP7 8)7

"We werken eraan" != "Morgen is alles PERFECT", even voor de duidelijkheid :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elk groot programma loopt ver achter de feiten aan als je kijkt naar de Android of iOS versie (goed, facebook is dan weer beter).
Dat is natuurlijk deels waar maar dat komt ook mede omdat jij het groot noemt als het een succes is op de iphone of android

Maar bijvoorbeeld en top apps als de Amazon Kindle app is ook beter op WP dan op iOS en ook apps als Evernote en zijn top op WP.
En ook the Guardian app en de onofficiele BBC news app met allebei pinnable nieuws sections als livetiles
En bijvoorbeeld de Skydrive app is er zelfs niet op android en ook Netflix niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Geef het gewoon tijd, ik kan mij herinneren dat de eerste versie van TomTom op de iPhone ook erg achter de feiten aanliep en is dat op den duur ook goedgekomen.

Naarmate WP meer marktaandeel krijgt zal de kwaliteit van de apps ook toenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-09 08:04
Bashen van WP7-app ontwikkelaars, niet van WP7 zelf.
Ik zelf vind het apart dat ie gaat van 'dit spel werkt niet zoals het zou moeten werken' naar 'alle WP7-app ontwikkelaars zijn prut'. Vooral omdat ik mijn WP7 telefoon niet voor een spelletje hebt gekocht.
Vanuit commercieel oogpunt vind ik het eigenlijk niet meer dan logisch dat ontwikkelaars minder tijd en moeite in WP7 stoppen. Het is aan MS om WP7 proberen te laten slagen, aan de man te brengen. En als je af en toe leest wat ze doen om app-ontwikkelaars te ronselen lijkt het alsof ze goed hun best doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
fruitbakje schreef op maandag 02 april 2012 @ 22:10:
Bashen van WP7-app ontwikkelaars, niet van WP7 zelf.
Ik zelf vind het apart dat ie gaat van 'dit spel werkt niet zoals het zou moeten werken' naar 'alle WP7-app ontwikkelaars zijn prut'. Vooral omdat ik mijn WP7 telefoon niet voor een spelletje hebt gekocht.
Vanuit commercieel oogpunt vind ik het eigenlijk niet meer dan logisch dat ontwikkelaars minder tijd en moeite in WP7 stoppen. Het is aan MS om WP7 proberen te laten slagen, aan de man te brengen. En als je af en toe leest wat ze doen om app-ontwikkelaars te ronselen lijkt het alsof ze goed hun best doen.
Ik sluit mij bij jou aan!

Ik vind het ook de goede richting op gaan en MS, Nokia en nu ook AT&T doen echt hun best om het OS te laten groeien. Waarna ook de apps vanzelf zullen komen.
Maar ik merk sowieso al langer dat ik véél minder vrije tijd heb dan sommige bashers hier op het forum. Aan de apps die er zijn heb ik echt genoeg. Ik kijk misschien een keer per maand in de Marketplace, tenzij ik hier of op WPCentral lees dat er een specifieke app uit is gekomen, maar dan zoek ik daar gericht op.
Alleen de apps van de banken mis ik nog wel echt. En ja, een data-teller zou wel leuk zijn, maar niet nodig.

Dat ik niet mee kan doen aan de WordFeud hype of de DrawSomething rage zie ik eigenlijk alleen maar als een zege ipv een vloek; ik heb er toch geen tijd voor :)

Als je leven echt zo leeg is dat je van dat soort spelletjes afhankelijk bent... tsja, zal mijn mening daar maar niet over geven denk ik :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wordfeud doet het gewoon hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-09 08:04
En is ook best leuk. M'n vader was helemaal teleurgesteld dat ik het weer van m'n telefoon had afgegooid omdat het zoveel batterij zuipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

magnifor schreef op maandag 02 april 2012 @ 22:06:
Geef het gewoon tijd, ik kan mij herinneren dat de eerste versie van TomTom op de iPhone ook erg achter de feiten aanliep en is dat op den duur ook goedgekomen.

Naarmate WP meer marktaandeel krijgt zal de kwaliteit van de apps ook toenemen.
En wie gebruikt vandaag de dag nog Tomtom op zijn mobiel, als er 10 alternatieven zijn te vinden? Vergelijking gaat niet helemaal goed op, tomtom was initieel gericht op eigen apparaten (en pre-core8 op windows mobile) en ging pas later richting mobiel, logisch dat je de hype van de iphone als eerste beetpak. Waar trouwens WM daarna nooit meer de core update heeft gekregen (rijbaan indicatie etc).

Zulke populaire apps zullen simpel de maatstaaf blijven hoe populair WP7 is/wordt, achtergebleven WA en Feud, de facebook issues, natuurlijk ook de T.net app, of je krijgt een half gekopieerd maar werkt niet programma of ze maken het gewoon niet. En zélfs als iets werkt, is het zo batterij vretend (duudle en WF) dat je het niet langer dan een uurtje gebruiken anders haal je eind van de dag niet met je batterij.

En of dat nu de schuld van MS, Nokia of de developers is, laat ik in het midden. Er hoeft geen schuldige te zijn om het platform alsnog niet aan te laten slaan bij de massa.

Tja, geef het tijd? Ik geef ze ruim de tijd. Hopelijk vergeten ze niet, dat de rest ook niet stil zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:33
Aan MS ligt het zeker niet, die promoten het platform de pan uit. Ik heb zelfs een Lumia 800 van ze gehad om wat apps te maken. De reden dat ik zelf nog geen hele dendere apps heb gemaakt is puur tijdgebrek, maar ik ben zeker wel van plan veel met WP7 te gaan doen want ik vind het een waanzinnig fijn platform om voor te ontwikkelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

SinergyX schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 15:23:
En of dat nu de schuld van MS, Nokia of de developers is, laat ik in het midden. Er hoeft geen schuldige te zijn om het platform alsnog niet aan te laten slaan bij de massa.

Tja, geef het tijd? Ik geef ze ruim de tijd. Hopelijk vergeten ze niet, dat de rest ook niet stil zit.
Microsoft heeft ervaring met het langzaam uit de markt duwen van grote spelers: hoe denk je dat de Xbox zich ontwikkeld heeft? Ik denk dat ze stapje voor stapje de concurrentie inhalen en het zou me ook niet verbazen als ze een boost gaan krijgen op het moment dat windows 8 (en phone 8 ) uit gaat komen. Komend jaar zal het nog niet schokkend zijn, maar het jaar daarna des te meer denk ik.

[ Voor 0% gewijzigd door PaT op 04-04-2012 07:45 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
SinergyX schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 15:23:
[...]

En wie gebruikt vandaag de dag nog Tomtom op zijn mobiel, als er 10 alternatieven zijn te vinden? Vergelijking gaat niet helemaal goed op, tomtom was initieel gericht op eigen apparaten (en pre-core8 op windows mobile) en ging pas later richting mobiel, logisch dat je de hype van de iphone als eerste beetpak. Waar trouwens WM daarna nooit meer de core update heeft gekregen (rijbaan indicatie etc).

Zulke populaire apps zullen simpel de maatstaaf blijven hoe populair WP7 is/wordt, achtergebleven WA en Feud, de facebook issues, natuurlijk ook de T.net app, of je krijgt een half gekopieerd maar werkt niet programma of ze maken het gewoon niet. En zélfs als iets werkt, is het zo batterij vretend (duudle en WF) dat je het niet langer dan een uurtje gebruiken anders haal je eind van de dag niet met je batterij.

Ga naar de App Store op een iDevice, tap op Top 25 en daarna op Top opgebracht. Daar zal je zien dat TomTom West-Europa op nummer 1 staat. Dus alhoewel er volgens jou 10 alternatieven zijn is TomTom wel de meest gekochte navigatiepakket in de Nederlandse App Store.

Waarom zou de vergelijking niet goed opgaan? App ontwikkelaars richten zich eerst op de iPhone (Eigen apparaten van TomTom) en als Windows Phone meer aandeel krijgt dan zullen ontwikkelaars meer tijd insteken in hun Windows Phone Apps (TomTom voor iPhone die dus met elke update meer features kreeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
DeNachtwacht schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 16:20:
[...]

Microsoft heeft ervaring met het langzaam uit de markt duwen van grote spelers: hoe denk je dat de Xbox zich ontwikkeld heeft? Ik denk dat ze stapje voor stapje de concurrentie inhalen en het zou me ook niet verbazen als ze een boost gaan krijgen op het moment dat windows 8 (en phone 8) uit gaat komen. Komend jaar zal het nog niet schokkend zijn, maar het jaar daarna des te meer denk ik.
Apps voor Windows 8 gaan ook op WP8 draaien, dus zodra W8 uitkomt zal het app-aanbod op WP super snel toenemen. Mits deze apps 'standaard' op alle 3 de platformen draaien tenminste, als dit handmatig moet worden geprogrammeerd is het nog even afwachten.

Hmm, beetje off-topic, maar wat gaan Windows tablets eigenlijk draaien? W8 of WP8? :? Of WT8? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WingsOfFury schreef op woensdag 04 april 2012 @ 04:32:
[...]
Hmm, beetje off-topic, maar wat gaan Windows tablets eigenlijk draaien? W8 of WP8? :? Of WT8? :P
W8 en dus geen WP8

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2012 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WingsOfFury schreef op woensdag 04 april 2012 @ 04:32:
[...]Hmm, beetje off-topic, maar wat gaan Windows tablets eigenlijk draaien? W8 of WP8? :? Of WT8? :P
Tablets gaan windows 8 draaien, daarnaast lijkt het mij sterk dat Windows 8 apps zo op WP8 zullen draaien. Er zal op zijn minst een andere interface moeten worden gemaakt, omdat de eisen aan de interface voor beide platformen op een paar punten elkaar tegenspreken.
Wat wel zal kunnen zijn is dat ze een gedeelde library kunnen gebruiken. Dus dan is iig de core van de applicatie, mits goed geprogrammeerd, hetzelfde op zowel Windows 8 als WP8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Jongens, we gaan behoorlijk off-topic. Back on track please.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Pagina: 1 ... 22 ... 118 Laatste

Let op:
Discussies/updates over eigen gemaakte apps mogen in het Post hier je eigen Windows Phone App! topic.