Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:49

PeaceNlove

Deugleuter

Als men nou eens massaal overstapt richting deze banken en daarbij meldt dat dit op voorwaarde van een Windows app is, zou dat helpen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:34
PeaceNlove schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:53:
Als men nou eens massaal overstapt richting deze banken en daarbij meldt dat dit op voorwaarde van een Windows app is, zou dat helpen? :P
Daar zat ik ook al aan te denken. Volgens GerkeP (GerkeP in "Windows Phone Store en applicaties") zijn dat al ruim 40000 gebruikers bij de ABN AMRO. Neem ING en Rabobank gebruikers mee, en sluit een goede deal met een andere kleinere bank. Maar hoe bereik je die gebruikers? En hoeveel van deze gebruikers hebben hier überhaupt interesse in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:11
ardvark99 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:47:
[...]

Tja, vriendin ook maar inruilen... >:)

Maar ik begrijp idd niet dat banken geen W10 app maken, die op PC/table/mobiel te gebruiken is. Daarmee is de doelgroep veel groter.

Daarbij komt dat er ook steeds meer W10 tablets verkocht worden. En ik denk dat je met een W10 app ook een belangrijke doelgroep kan bedienen, namelijk bejaarden. Die zullen zo'n app op W10 meer waarderen dan een phone app.
Denk dat switchen van bank goedkoper is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30
St00mwals schreef op maandag 22 mei 2017 @ 21:23:
[...]

Twee posts boven die van jou... :X

[...]
Dat is de link naar ABN-Amro en niet naar de Rabobank van GerCor...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 00:49:
[...]

58 updates in vijf maanden tijd?

Dan is er toch iets mis met je update / repository beleid, want je pushed dan een paar keer per week een update.
Ik heb een behoorlijk uitgebreide app en naast nieuwe opties breng ik meteen een update uit als ik (kleine) bugs tegen kom. Mijn app meldt automatisch eventuele bugs met de locatie in de code en dan repareer ik die meteen. Crashes heb ik eigenlijk nooit, behalve als een library van Microsoft/Windows de crash veroorzaakt waar ik niets tegen kan doen. Ik krijg gelukkig ook veel 5 sterren reviews (https://playlistconverter.net/webapi/reviews) een enkele 1-ster, maar die zeggen nooit waarom, ook niet als ik reageer op de review...
Ik update ze 1 tot 2x per 2 maanden, maar zie het aantal gebruikers extreem teruglopen.
Ik heb veel bezoekers via Windows 10 (75%) en minder van Windows 10M (25%). Vind het percentage mobiel nog hoog in vergelijking met desktop, dus daar valt nog veel te halen met mensen die de Store niet echt (willen) kennen...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Swerfer schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 18:41:
[...]

Ik heb veel bezoekers via Windows 10 (75%) en minder van Windows 10M (25%). Vind het percentage mobiel nog hoog in vergelijking met desktop, dus daar valt nog veel te halen met mensen die de Store niet echt (willen) kennen...
Ik zou het inderdaad ook andersom verwachten; de store op telefoon is toch bekender dan op desktop.

Zelf zit ik nooit in de store (desktop) en zelden nog op mobiel (al een jaar zie ik alleen instagram, facebook en starbucks als aangeboden apps).

Wel mooi dat de store voor jou toch goede zaken doet :)

Sowieso valt er geen pijl op te trekken; gemiddeld heb ik iets van 80 of 85 euro per maand aan inkomsten - vorige maand was dat plots 140 euro, terwijl de gebruikers afnemen... snap jij het :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Swerfer schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 18:33:
[...]
Dat is de link naar ABN-Amro en niet naar de Rabobank van GerCor...
GerCor reactie betreft ABN-Amro, niet Rabobank (of ik moet er flink naast kijken).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:09

The_Scarabial

MTB for life!

ardvark99 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 16:00:
[...]

Daar zat ik ook al aan te denken. Volgens GerkeP (GerkeP in "Windows Phone Store en applicaties") zijn dat al ruim 40000 gebruikers bij de ABN AMRO. Neem ING en Rabobank gebruikers mee, en sluit een goede deal met een andere kleinere bank. Maar hoe bereik je die gebruikers? En hoeveel van deze gebruikers hebben hier überhaupt interesse in?
hoho, de Rabobank App werkt perfect, die enkele keer dat ik ff een klein bedragje overboek naar een vriend als we een pilsje hebben gedronken in het café, ideaal. Geen onnodige poespas. Echte bankzaken doe ik wel vanachter de laptop/desktop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer
hardware-lover schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 19:00:
[...]

GerCor reactie betreft ABN-Amro, niet Rabobank (of ik moet er flink naast kijken).
8)7 Logisch dat ik het nieuws niet kon vinden bij de Rabobank. Hoe ik erbij kwam... Geen idee. Misschien heb ik dit |:( teveel gedaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardvark99
The_Scarabial schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 19:04:
[...]
hoho, de Rabobank App werkt perfect, die enkele keer dat ik ff een klein bedragje overboek naar een vriend als we een pilsje hebben gedronken in het café, ideaal. Geen onnodige poespas. Echte bankzaken doe ik wel vanachter de laptop/desktop.
Daar ben ik mee eens, maar de ING en Rabo app zijn nog oude 8.1 apps, ik verwacht daar geen W10(M) apps voor de komende tijd. En hoe lang duurt het voor deze banken de stekker er uittrekken? Ik ben al langer aan het kijken naar andere banken apps. Maar voorlopig zie ik geen W10(M) apps komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Naar een andere bank gaan puur om de app voor WP (hier in het topic lees ik ook andere redenen, dus niet specifiek voor die mensen bedoeld) lijkt mij niet verstandig, het platform is aan het doodbloeden en het wordt elke week erger, en je kunt er dus wel vanuit gaan dat ook andere banken hun apps niet heel lang meer gaan ondersteunen.

Banken kunnen apps voor de desktop maken, maar waarom? Vrijwel geen mens opent die Store en gebruikt gewoon de site. Consumenten kopen vooral nog Android en iOS tablets denk ik, aangezien Windows 10 tablets gewoon ook weinig apps hebben vergeleken met iOS (onder andere geen Google apps). Zakelijk zijn Windows 10 tablets wel wat populairder en daar zal zo'n app dan wel handig voor zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik zie bij Android in de store bij diverse bank apps ook aardig wat gebruikers klagen over niet goed of helemaal niet werkende apps. Daar wordt ook vrolijk door de banken gereageerd met; "upgraden naar een nieuwere Android build of simpelweg een nieuwer Android toestel". Het is niet zo dat enkel Windows Phone aan de kant wordt gesmeten, datzelfde gaat ook op voor de andere OS (maar vooral Android) platformen, het valt nu alleen meer op verwacht ik.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 22:24:
Ik zie bij Android in de store bij diverse bank apps ook aardig wat gebruikers klagen over niet goed of helemaal niet werkende apps. Daar wordt ook vrolijk door de banken gereageerd met; "upgraden naar een nieuwere Android build of simpelweg een nieuwer Android toestel". Het is niet zo dat enkel Windows Phone aan de kant wordt gesmeten, datzelfde gaat ook op voor de andere OS (maar vooral Android) platformen, het valt nu alleen meer op verwacht ik.
Omdat ik toch niets beters te doen hebt en je geen links of bronnen plaatst ben ik gaan fact-checken... Even de reviews voor de laatste 6-10 maanden in de Play Store gechecked voor ABN, Rabo en SNS bankieren apps. Letterlijk de enige vermelding die ik kon vinden van een probleem dat werd veroorzaakt door een oudere Android versie, was vanwege een vier jaar oude Android versie die geen ondersteuning heeft voor vingerafdrukken en waarvan de gebruiker klaagde dat hij geen vingerafdruk kon instellen...

Voor de rest zie ik in de Play Store eigenlijk alleen maar positieve dingen aan die apps. Klantenservice die antwoorden geeft op reviews, aanbied te helpen via Whatsapp/Telefoon whatever. Wanneer heb je dat gezien in de Windows Store? :P

Sorry, Android is absoluut ook niet het beste qua updatebeleid voor OS updates via fabrikanten enzo. Maar wat je postte is, met alle respect, een redelijk grote hoop bullshit mijns inziens. Blij zijn met je platform is één ding, fanboy zijn is iets anders. W10M en WP zijn en waren prachtige systemen maar qua apps is het nooit een succes geweest en is het momenteel toch echt een langzame dood aan het sterven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Is er een reden waarom je ING ook niet mee hebt genomen in je fact check als je dan toch tijd over lijkt te hebben?

Edit: laat maar achterwege, een eigen geplaatste recensie (door dochter), van enkele weken geleden kan ik nu al niet meer terugvinden daar, en zij ook niet meer binnen haar account? Hoe gaat trouwens het sorteren op het aantal sterren in de Playstore?

Edit2: het is idd opvallend hoe snel men reageert op geplaatste reviews in de Playstore. Dat gebeurd overigens ook wel in de Windows App store heb ik gemerkt bij eigen geplaatste reviews, maar het staat natuurlijk tot geen enkele verhouding tot de Android store. Het zijn vaak wel de ontwikkelaars van specifiekere apps die een reactie geven en goede ondersteuning bieden, bedrijven zie je niet of nauwelijks reageren. SiliconDust is daar overigens een uitzondering op.

[ Voor 92% gewijzigd door hardware-lover op 24-05-2017 14:10 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 12:27:
Is er een reden waarom je ING ook niet mee hebt genomen in je fact check als je dan toch tijd over lijkt te hebben?
Niet aan gedacht. Eerste drie namen die bij me op kwamen bekeken. Allemaal vrij grote banken. Aangezien je niet een specifieke bank app noemde maar naar een meervoud van apps wees... Maar toon maar eens wat voorbeelden dan zou ik zeggen ;) . Zelfs dan is het blijkbaar één van de vier? Meer een kwestie van slechte klantenservice dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:18
Ik ben op zoek naar een goede app om text over een plaatje heen te leggen en een foto te croppen, dit op te slaan in een template (of dat er al een vast stramien is) zodat ik dit met meerdere foto's in een zelfde stijl/font etc kan doen. Iemand een goede suggestie? Heb er al heel wat uit geprobeerd maar alles is het net niet (of teveel gedoe, of geen vast stramien mogelijk)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ramon schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 11:51:
Ik ben op zoek naar een goede app om text over een plaatje heen te leggen en een foto te croppen, dit op te slaan in een template (of dat er al een vast stramien is) zodat ik dit met meerdere foto's in een zelfde stijl/font etc kan doen. Iemand een goede suggestie? Heb er al heel wat uit geprobeerd maar alles is het net niet (of teveel gedoe, of geen vast stramien mogelijk)
Kun je misschien aangeven met welke apps je al bezig bent geweest, dan kunnen we die buiten beschouwing laten?

Edit: en misschien een voorbeeldje?

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 25-05-2017 15:12 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:42

GerkeP

Vragen mag altijd........

[Sarcasme]

Ze hebben bij ABN Amro geen geld om de app te onderhouden (in 4 jaar tijd 3 updates)

https://www.abnamro.com/n...o-q1-resultaten-2017.html

[/SARCASME]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:45
GerkeP schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 07:56:
[Sarcasme]

Ze hebben bij ABN Amro geen geld om de app te onderhouden (in 4 jaar tijd 3 updates)

[/SARCASME]
Ik denk eerder dat het een probleem met netwerkcapaciteit is.. http://www.telegraaf.nl/b..._blokkeert_Netflix__.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Laatst online: 12-09 14:11
Stefan22 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 21:52:
Naar een andere bank gaan puur om de app voor WP (hier in het topic lees ik ook andere redenen, dus niet specifiek voor die mensen bedoeld) lijkt mij niet verstandig, het platform is aan het doodbloeden en het wordt elke week erger, en je kunt er dus wel vanuit gaan dat ook andere banken hun apps niet heel lang meer gaan ondersteunen.

Banken kunnen apps voor de desktop maken, maar waarom? Vrijwel geen mens opent die Store en gebruikt gewoon de site. Consumenten kopen vooral nog Android en iOS tablets denk ik, aangezien Windows 10 tablets gewoon ook weinig apps hebben vergeleken met iOS (onder andere geen Google apps). Zakelijk zijn Windows 10 tablets wel wat populairder en daar zal zo'n app dan wel handig voor zijn.
Waar is dat op gebaseerd dat niemand de store opent en de apps niet gebruiken? Misschien zou het slimmer zijn geweest als de bank iets meer reclame maakt dat er überhaupt een Windows 10 app is. Bedoel, op je smartphone wordt je ook zowat geforceerd om de app te gebruiken, waarom deden ze dit niet bij Windows 10?

Ook zal het niet beter op worden als zelfs de gebruiker dezelfde oudewetse mindeset hebben als banken. Niet alleen de tablet gebruikers maken gebruik van de store. Kijk maar eens hoe Plex en Netflix ermee om gaan. Zeer goede app die ook prima werkt met toetsenbord en muis. De Android store daar in tegen is goed voorbeeld waar bijna alle apps gemaakt zijn voor touch devices en dat is ook de reden waarom 2in 1 devices niet werkt als er Android op draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
GerkeP schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 07:56:
[Sarcasme]

[/SARCASME]
Het gaat echt slecht bij ABN Amro: http://www.nu.nl/carriere...s-fruit-personeel-af.html

Waarschijnlijk komt te bank binnenkort in de etalage te staan, en moet er ineens een hoop bezuinigd worden....
Maar jammer dat ze er voor kiezen om de WP app niet meer te ondersteunen. Vraag mij af wat ze bezuinigen als er (bijna) niets meer op ontwikkeld wordt, maar toegang met de app wel openhouden. Andere banken hebben ook een bruikbare app, wel niet up to date tov de andere OS'en, maar er wordt ook geen tijd in ontwikkeling gestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
ABN AMRO rapporteert onderliggende nettowinst van EUR 2.076 miljoen over 2016 (+8% tov 2015).

Een netto-winst van ruim 2 miljard per jaar én een stijging van bijkans 10% is niet echt slecht (ik zou het er voor doen, bijna dan).

Overigens zijn ze nog steeds bezig met een renovatie - vorig jaar hebben ze al 200.000.000 bespaard (toch lekker) en scheelde het afschaffen van kerstkado's ook 1.500.000 aan kosten.

Vergeet niet van hoe ver ze zijn gekomen (failliet, opgekocht door de Staat en sindsdien erg winstgevend - waarbij de Staat een paar miljard kan cashen als ze de boel doorverkopen).

[ Voor 59% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 26-05-2017 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
b2vjfvj75gjx7 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 16:22:
[...]

ABN AMRO rapporteert onderliggende nettowinst van EUR 2.076 miljoen over 2016 (+8% tov 2015).

Een netto-winst van ruim 2 miljard per jaar én een stijging van bijkans 10% is niet echt slecht (ik zou het er voor doen, bijna dan).

Overigens zijn ze nog steeds bezig met een renovatie - vorig jaar hebben ze al 200.000.000 bespaard (toch lekker) en scheelde het afschaffen van kerstkado's ook 1.500.000 aan kosten.

Vergeet niet van hoe ver ze zijn gekomen (failliet, opgekocht door de Staat en sindsdien erg winstgevend - waarbij de Staat een paar miljard kan cashen als ze de boel doorverkopen).
Ik weet dat ze weer winst maken, en dat ze van ver komen. Maar dit soort bezuinigingen begrijp ik weer niet, staat niet in verhouding. De enigste die hier beter van worden is de top, bij verkoop. (Vroeger, als je bij een bank werkte zat je gebeiteld voor je leven, nu is het totaal anders geworden. En service verlenend is het al lang niet meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
ardvark99 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 16:32:
[...]

Maar dit soort bezuinigingen begrijp ik weer niet, staat niet in verhouding.
Het is onderdeel van een bezuinigings-traject van 200.000.000 per jaar... door gewoon wat beter op de 'vlottende' uitgaven te letten (zoals dat heet...).

Dat is dan toch mooi meegenomen en zo'n app (WP) van zeg 75.000 per jaar (of minder?) boeit ze natuurlijk niet - er zijn gewoon geen gebruikers meer (ja, 40.000 - waarvan er 37.500 gewoon een andere telefoon nemen, ipv. een andere bank).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:13

B64

b2vjfvj75gjx7 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 23:14:
[...]

Het is onderdeel van een bezuinigings-traject van 200.000.000 per jaar... door gewoon wat beter op de 'vlottende' uitgaven te letten (zoals dat heet...)
Ik weiger te geloven dat het zó slecht gaat met ABN Amro dat ze een deel van hun bestaande clientèle op deze manier van zich moeten vervreemden. Dit is gewoon een kwestie van dom knopen tellen.
Dat is dan toch mooi meegenomen en zo'n app (WP) van zeg 75.000 per jaar (of minder?) boeit ze natuurlijk niet - er zijn gewoon geen gebruikers meer (ja, 40.000 - waarvan er 37.500 gewoon een andere telefoon nemen, ipv. een andere bank).
Laat ze me dan die telefoon vergoeden, in plaats van mij af te schepen met een draak van een mobiele website die er lichtjaren over doet om te laden, en bovendien steevast reclame laat zien voor de Android app waar je op WP natuurlijk niks aan hebt. En dat laatste kunnen ze heel goed zien, want natuurlijk kunnen ze zien met welke browser en OS ik de site benader...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Net een flinke kaartupdate geïnstalleerd voor Nederland (Kaarten app staat niet ingesteld op automatisch kaarten bijwerken, dat doe ik zelf), maar ik zie niets aan kaartupdates in positieve zin in deze regio dus lopen ze nog steeds hopeloos achter vergeleken met sommige andere kaartaanbieders.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 13:43:
Net een flinke kaartupdate geïnstalleerd voor Nederland (Kaarten app staat niet ingesteld op automatisch kaarten bijwerken, dat doe ik zelf), maar ik zie niets aan kaartupdates in positieve zin in deze regio dus lopen ze nog steeds hopeloos achter vergeleken met sommige andere kaartaanbieders.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eeK8O1Vc4fb56JlSjJVraePz/full.png

Nog steeds 174 MB. Ik weet niet wat jij geïnstalleerd hebt?

[ Voor 6% gewijzigd door GerCor op 27-05-2017 19:13 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:06
hardware-lover schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 13:43:
Volgens mij heb je dit keer niet verder gekeken als je neus lang is >:)

zie de opmerking van GerCor

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kruila schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 19:17:
[...]
Volgens mij heb je dit keer niet verder gekeken als je neus lang is >:)

zie de opmerking van GerCor
Is nog niet met zoveel woorden gezegd kruila. hardware-lover heeft een Italiaans toestel en staat bekend - in ieder geval bij mij - als iemand die vaak eerder updates ontvangt dan wij eenvoudige Nederlanders.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
GerCor schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 19:10:
[...]
[afbeelding]

Nog steeds 174 MB. Ik weet niet wat jij geïnstalleerd hebt?
Dat bericht stond in beeld nadat de Kaarten-app zelf was bijgewerkt, eerder deze week. Nu stond er als push-melding afgelopen nacht dat er kaart-updates waren. Ik weet niet hoeveel verder ik nu nog moet kijken Kruila? 8)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
De update voor de kaarten app heb ik ook gehad, maar voorheen had ik de optie om te zoeken naar kaart updates, ik zie nu negens deze functie meer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:13

B64

shiptronic schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 20:19:
De update voor de kaarten app heb ik ook gehad, maar voorheen had ik de optie om te zoeken naar kaart updates, ik zie nu negens deze functie meer ?
In de Kaarten app onder instellingen, of in het instellingenmenu van WP onder Systeem en dan Offlinekaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
shiptronic schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 20:19:
Dat zit nog steeds op dezelfde plek, onderin het scherm waar je ook offline kaarten kunt selecteren.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Nope , ik weet waar het hoort te staan, maar is foetsie. Alle kaarten verwijderen werkt ook niet.

Tip: flikker de kaart van nederland weg (of willekeurige andere kaart) en download hem opnieuw enzie:

1: ik heb de optie om handmatig op nu zoeken te duwen (was voorheen gewoon weg)
2 ik kan nu wel alle kaarten verweideren.

Nog iets vreemds, na NL weggegooid te hebben en opnieuw gedownload word ook ineens deze tekst weer weergegeven:

Meest recent gezocht naar updates: 10 uur geleden.
Meest recent geïnstalleerde update's : 17-5-2017

EN; er zijn een paar updates gevonden

Bij nu installeren loopt er een balk vol met de tekst updates instaleren, wat welke hoe word er niet bij vermeld :(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BrBuggyB
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-09 16:43
De citrix receiver is eindelijk uwp! Werkt op w10m en ook op continuum!
Dit is best wel een game changer wat mij betreft. Alleen 2fa werkt nog niet...

Citrix Receiver

https://www.microsoft.com/store/apps/9wzdncrfj2kj

[ Voor 19% gewijzigd door BrBuggyB op 27-05-2017 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
shiptronic schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 20:36:
[knip]

Bij nu installeren loopt er een balk vol met de tekst updates installeren, wat welke hoe word er niet bij vermeld :(
Ik heb enkel Nederland als offline kaart geïnstalleerd staan, dus welke een update krijgt is dan niet moeilijk te raden. Wat er bij de kaart ge-update wordt, dat blijft inderdaad gissen.

Vaak is zo'n kaart_update tamelijk snel afgerond, maar nu duurde het behoorlijk lang, eigenlijk net zo lang als dat je de hele kaart offline zou installeren.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:06
hardware-lover schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 20:09:
[...]

Dat bericht stond in beeld nadat de Kaarten-app zelf was bijgewerkt, eerder deze week. Nu stond er als push-melding afgelopen nacht dat er kaart-updates waren. Ik weet niet hoeveel verder ik nu nog moet kijken Kruila? 8)
die opmerking over die neus en verder kijken, ik kon het niet laten omdat die opmerking ook bij je naam staat, grapje

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
kruila schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 22:32:
[...]
die opmerking over die neus en verder kijken, ik kon het niet laten omdat die opmerking ook bij je naam staat, grapje
Het kwartje was gevallen hoor 😋

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:18
Mijn office apps starten niet meer op. Tik excel aan, lijkt te openen en keert gelijk weer terug naar home. Als ik een document open zegt ie dat ik geen geschikte app op mijn 950xl fast ring heb staan. Meer mensen last van?

Edit: Soft reset al gedaan, app opnieuw instellen ook

[ Voor 11% gewijzigd door robkrekel op 28-05-2017 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinM7H
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-07 12:18
robkrekel schreef op zondag 28 mei 2017 @ 07:55:
Mijn office apps starten niet meer op. Tik excel aan, lijkt te openen en keert gelijk weer terug naar home. Als ik een document open zegt ie dat ik geen geschikte app op mijn 950xl fast ring heb staan. Meer mensen last van?

Insider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
Ja, zoals in mijn post staat "950xl fast ring" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreas2005
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 11:43
Bij mij wekren de office apps in de fast ring ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Uit die Fast Ring dan maar als ze wel moeten werken?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Tja... weer wat schade opgelopen in het vertrouwen van de apps.

Afgelopen weekend een filmpje geschoten van een "belangrijk" evenement, iets van 2 tot 3 minuten.

Op mijn L820 onder WP8.1 had ik goede ervaringen met Video Tuner; een heerlijk stukje software om films mee te editen (inkorten, geluid fine-tunen, geen poespas verder - gewoon straight2the point).

Maar onder W10M...

Afbeeldingslocatie: https://s9.postimg.org/e4bt4wpin/wp_ss_20170529_0001.png

Is de app niet meer compatible...

Ander alternatief; de Microsoft Movie Creator Bèta (jaren na dato nog steeds in bèta...).

190mb voor een app, erg veel opties - cleane interface, maar onder W10M...

Afbeeldingslocatie: https://s9.postimg.org/dsucs592n/wp_ss_20170529_0002.png

Is de app niet meer compatible...

Ik kan nu dus niet eens een first-party app downloaden om een filmpje mee te knippen / editen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Ik wil geen verheerlijking richting Android doen, maar daar kan je iig nog de app zelf backuppen.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Amadeus1966 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 19:58:
Ik wil geen verheerlijking richting Android doen, maar daar kan je iig nog de app zelf backuppen.
Tja, ik heb nog 3 andere alternatieven geprobeerd.

2 hadden dikke reclame (fullscreen) in beeld en 1 crashede direct bij het verwerken van de video...

Het is geen groot issue, maar ik wilde de video even croppen (vierkant maken, handiger met delen via WhatsApp) en roteren... maar dat lukt niet op de telefoon zelf.

Ik ga hem nu maar via de sd-card exporteren naar pc, daar editen in Sony Vegas, dat terugzetten naar sd-card op telefoon en dan doorsturen via WhatsApp.

Het werkt... maar handig is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
andreas2005 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 16:49:
Bij mij wekren de office apps in de fast ring ook niet meer.
Dan ligt het iig niet aan mij :P
hardware-lover schreef op maandag 29 mei 2017 @ 17:50:
Uit die Fast Ring dan maar als ze wel moeten werken?
Moeten is een groot woord, irritant is het wel. Maar ik wacht nog wel even een update af, dan zien we wel weer verder wat ik ga doen. Zou wellicht toch al eens aan een hard-reset, maar de tijd heb ik er gewoonweg (nog) niet voor gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Mijn agenda app (standaard app van W10m) heeft ineens een hele vreemde weergave. Ik kan niks meer lezen en zie alleen gekleurde blokjes.
Ik had gisteren nog een gewone weekweergave waarbij ik alles kon lezen. Nu is de weekweergave een chaotische blokkendoos.
Heeft iemand een idee waar de instelling zit om dit goed te krijgen? Ik kan m niet vinden!

Edit, ok dit is raar. Ik hield mn telefoon even in landscape en weer terug in portriat. Nu is de portrait weergave goed en landscape nog anders. Echt vreemd.

[ Voor 18% gewijzigd door BounceMeister op 30-05-2017 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Wow, blast from the past :p

Krijg ik een mail dat de app Simply Tweakers eindelijk beschikbaar is in de store.

Afbeeldingslocatie: https://s18.postimg.org/7s33k94a1/Clipboard-3.png

Mag ook wel, want die heb ik 2 jaar geleden ingediend en was direct verboden.

Afbeeldingslocatie: https://s18.postimg.org/xmcwa14a1/Clipboard-2.png

Overigens is hij helemaal niet beschikbaar in de store... pfff... waar zijn ze mee bezig?

Die 2e listing (met . achter de naam) is een andere app trouwens... was ook al verboden.

[ Voor 9% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 30-05-2017 23:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:42

GerkeP

Vragen mag altijd........

b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:08:
[...]

Tja, ik heb nog 3 andere alternatieven geprobeerd.

2 hadden dikke reclame (fullscreen) in beeld en 1 crashede direct bij het verwerken van de video...
Dat kan toch gewoon vanuit foto's en video's? Selecteren en bewerken zit er gewoon in ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
robkrekel schreef op zondag 28 mei 2017 @ 07:55:

Inmiddels een update gehad van Excel en Word, en het werkt weer. Opgelost!

Wel weer vreemd dat basisfunctionaliteit opeens niet meer werkt. Als je ontwikkelaar bent, en een update is klaar, dan test je toch of alle apps van je eigen bedrijf in ieder geval werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat de afdelingen van Microsoft tegenwoordig mee samenwerken wil nog niet zeggen dat alles ineens perfect gaat, he? Die leven nog steeds gewoon voor groot deel langs elkaar heen en de ene afdeling boeit het weinig hoe het de ander vergaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik kreeg vandaag een brief van Ziggo thuis betreffende een eventuele storing op een specifiek Film1 kanaal. De storing heb ik, dus het nummer gebeld wat in de brief stond en het verhaal aan de Ziggo medewerkster uit de doeken gedaan. De brief was onbekend daar dus of ik een foto wilde maken van die brief via een link die mij via SMS werd toegezonden. Of ik mijn Android of iPhone ter hand wilde nemen en foto door zou willen sturen via een live verbinding. Ik zei tegen de mevrouw aan de andere kant dat er buiten Android en iPhone nog een andere kleine groep was die gebruik maakt van een ander OS, zijnde Windows. Daar was ze zich schijnbaar inderdaad niet van bewust. Afijn, link vanuit SMS werd keurig geopend en een foto-scherm opende zich. Na accepteren van de rechten (om de camera te mogen gebruiken), bleef het echter angstvallig donker op het scherm en jullie begrijpen het al, enkel Android en iOS worden ondersteund ;)

Het is daar verder maar bij gebleven, foto versturen via mail was blijkbaar geen goed alternatief voor Ziggo en we hebben een draai gegeven aan het verhaal betreffende de storing op het bewuste kanaal om dat iig wel goed op te lossen. Er moet wat aan apparatuur worden vervangen en een klant mag dit niet zelf doen helaas, dus komt er een monteur.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E. Brinkman
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-02 12:41
KPN stopt met de windows app. Heb net een update gehad en de app is nu helemaal afgesloten met een ingebouwde link naar de webversie van mijn KPN. Weer een app minder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:45
hardware-lover schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 15:11:
..... Of ik mijn Android of iPhone ter hand wilde nemen en foto door zou willen sturen via een live verbinding. Ik zei tegen de mevrouw aan de andere kant dat er buiten Android en iPhone nog een andere kleine groep was die gebruik maakt van een ander OS, zijnde Windows. Daar was ze zich schijnbaar inderdaad niet van bewust. Afijn, link vanuit SMS werd keurig geopend en een foto-scherm opende zich. Na accepteren van de rechten (om de camera te mogen gebruiken), bleef het echter angstvallig donker op het scherm en jullie begrijpen het al, enkel Android en iOS worden ondersteund ;)
Ik ben overgestapt op een iPhone als main device. Maar door dit soort verhalen wil ik bijna terug. Ik had altijd heel veel lol aan de verbazing aan de andere kant van de lijn bij dit soort gesprekken. Het helpt niet echt, maar het voelt lekker tegendraads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Groove Music heeft na een update ook Fluent Design op Windows 10 Mobile (Productie).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SUEf6j2.png

[ Voor 24% gewijzigd door Stefan22 op 02-06-2017 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beste-spellen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:20
En de volgende bank stopt met ondersteuning van Windows Phone :'( SNS Mobiel Bankieren app:
SNS mobiel bankieren

[ Voor 3% gewijzigd door beste-spellen op 02-06-2017 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Als één schaap......

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Ik hoop het niet. Flink klagen misschien? Service verlenend? Niet dat het helpt. Of hopen dat er een W10(M) UWP versie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:22

Punkrocker

Mostly harmless

ardvark99 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:10:
[...]

Ik hoop het niet. Flink klagen misschien? Service verlenend? Niet dat het helpt. Of hopen dat er een W10(M) UWP versie komt.
Uiteraard klagen. Doe ik ook altijd.
Vergezeld van een link naar de statistieken van het aantal Windows10 installaties (dus niet alleen mobiel) en een korte uitleg van de UWP. :+

Niet dat het veel helpt, vrees ik...
Maar als iedere WM gebruiker dat nu eens zou doen i.p.v. alleen klagende Tweakers. 8)

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
ardvark99 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:10:
[...]
Nou ja, SNS is eigenlijk al het tweede schaap, volgend op ABN-Amro. Het kromme is dat er ook kosten in rekening worden gebracht voor het faciliteren van de mobiele app. Dat doet vrijwel elke bank met zijn betaalpakket(ten).

Ik vraag mij werkelijk af wat het een bank per jaar zou "kosten" om een app voor een Windows mobiel minimaal te onderhouden. Of hebben we de kennis niet in Nederland om een bank app op niveau te ontwikkelen voor Windows mobiel? Hoeveel medewerkers zouden er bij een bank in dienst zijn om bijv. de app voor Android te onderhouden, of wordt dat allemaal uitbesteed?
Ze hebben er in ieder geval minimaal één in dienst die op alle slechtere recensies reageert die worden geplaatst, al hoef je daar ook niet echt een HBO opleiding voor te hebben.

Ik begrijp wel dat de phone groep steeds kleiner wordt, maar de UWP groep gaat toch ook steeds meer richting mobiel (lees draagbaar). Dat is toch een steeds groter wordende groep? Wordt daar überhaupt niet naar gekeken of dienen klanten massaal bij een bank aan te kloppen en worden ze daardoor wat wakker misschien?

Een bedrijf zoals Ziggo heeft tenminste wel de ballen gehad om een UWP app te maken, twee stuks nog wel. Dus waar KPN stopt op Windows Phone ziet de directe concurrent schijnbaar wel brood in het Windows (10) platform?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ziggo snap ik nog wel, ze verliezen veel klanten. Maar bij banken moet je allang niet meer denken aan een bedrijf dat jouw geld beheerd. Je kunt er niet eens geld ophalen, daarvoor moet je naar een geldautomaat (GEA) of (OLGA). Haal maar eens een rolletje geld uit de muur..... is bij de Rabo gewoon G4S. Dus, een app beschikbaar stellen zal ook wel uitbesteed zijn. Wat kost het en wat levert het op? Ik weet dat banken bijvoorbeeld hypotheken verzamelen en dan als het pakket (aantallen) groot genoeg is, doorverkopen.

Ik heb vroeger bij een aannemer (bouw) gewerkt. De grootste van Nederland. En toen was het al zo: we willen naar: Zo weinig mogelijk eigen personeel, alles uit laten voeren door onderaannemers maar wel zelf 'penvoerder' zijn.

Een vriend van mij heeft ook -in zijn branche- een groot bedrijf. Heeft laatst een bedrijf overgenomen. Iedereen die in dienst was, incl. de directeur bleven gewoon in dienst. Alleen de naam van het bedrijf werd aangepast. En mijn vriend zei: zo moet het. Zij doen al het werk en ik stuur de facturen.

Tsja ....

Ik werk nu ergens anders. Een grote klant heeft de hele facilitaire dienst de deur gewezen. Als er nu iets is mogen wij dat oplossen met onderaannemers. Kwestie van bellen met een meldkamer (ook extern) en een monteur komt ter plaatse. Veel goedkoper dan eigen mensen.

[ Voor 11% gewijzigd door GerCor op 02-06-2017 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Na ABN nu ook SNS (asn & regiob.) dat meld dat ze stoppen. Next de rabo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Of ING, hun app is ook al eeuwen niet geupdate.

Maar, eerlijk is eerlijk: dat banken weggaan is eigenlijk wel het ultieme teken dat een platform geen lang leven meer heeft. Het is voor de gemiddelde gebruiker zo'n beetje de belangrijkste app, naast WhatsApp en FB, dus als hun bank een OS niet ondersteunt, laten ze dat OS gewoon links liggen.

En zo wordt het aandeel nog lager waardoor nog meer apps verdwijnen etc etc, en die spiraal des doods doorbreken is nagenoeg onmogelijk.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ach. Het is maar een mobieltje hè. Er zijn veel ergere dingen in het leven heb ik inmiddels wel moeten ervaren. Ik heb er ondertussen al een mouw aan gepast maar voor nu blijf ik mijn Windows compactcamera/navigatiehulpmiddel/mindersmarttelefoon/enz. nog steeds meer veel plezier gebruiken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevens20
  • Laatst online: 14-09 22:21
Nou zeg, het wil wel met de apps die verdwijnen. Zelf gebruik ik amper apps maar wanneer bijvoorbeeld Whats-app gaat verdwijnen dan is het echt over!

Apps die ik gebruik:
Buienradar: traag als dikke tront in een trechter
Whatsapp: Sluit regelmatig zomaar af
Rabobank: Minimale mogelijkheden maar prima
Spotify: Komt soms in een loadloop terecht en is ook erg traag
Simyo: ik kan er alleen zien hoeveel ik al verbruikt heb. Verder kan ik er niks. Werkt verder prima

Voor de rest gebruik ik eigenlijk geen apps die niet van microsoft zijn. Ik gebruik bijvoorbeeld wel Outlook, Office, Edge, kaarten, wekker, berichten, foto's Onedrive, Weer en Skype. Die verken eigenlijk allemaal uitstekend.

Apps kunnen het dus prima doen maar helaas lukt het derden niet om het voor elkaar te krijgen.
Inmiddels in het zo'n zinkend schip dat er bij mij geen W10M mobiel meer komt. Ik vind het OS verder echt super fijn, veel beter dan Android destijds en iOS is me te duur. Jammer, jammer, jammer... het had zo veel meer kunnen zijn.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Het is gewoon grappig om te zien op Twitter hoe die Microsoft fans van Windows Central (Meneer Rubino) zitten ze zeuren dat Silverlight wordt verwijderd uit de volgende versie van W10M, en dat WhatsApp geen UWP is. (Rubino vind het verwijderen van Silverlight goed)

Er zijn bijna geen apps meer voor W10M (Volledig de schuld van MS) en nu ook nog Silverlight verwijderen.
Microsoft pusht W10M niet naar WP8.1 toestellen, en geeft niks om WP gebruikers. WP heeft 1% marktaandeel, en van die 1% gebruikt het grootste gedeelte WP8.1. Klein gedeelte gebruikt W10M.

En serieus, ga je dan echt op WhatsApp zitten te zeuren dat ze geen UWP app maken? Wees blij dat ze een app maken voor 1% van de smartphone gebruikers, of verwacht je echt dat ze vervolgens een nieuwe UWP app van de grond af gaan opbouwen voor het kleinste deel van die 1%?

[ Voor 4% gewijzigd door Stefan22 op 03-06-2017 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:55
Stefan22 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 00:27:
En serieus, ga je dan echt op WhatsApp zitten te zeuren dat ze geen UWP app maken? Wees blij dat ze een app maken voor 1% van de smartphone gebruikers, of verwacht je echt dat ze vervolgens een nieuwe UWP app van de grond af gaan opbouwen voor het kleinste deel van die 1%?
Een UWP app is nauwelijks werk als de huidige app al 8.1 XAML is.

[ Voor 8% gewijzigd door Wietsee. op 03-06-2017 00:37 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Wietsee. schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 00:36:
[...]

Een UWP app is nauwelijks werk als de huidige app al 8.1 XAML is.
Ja, maar dat is die niet. Volgens mij is de app WP7 of WP8 Silverlight, geen WP8.1 XAML.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Laatst online: 26-12-2023
Zo, sinds gister weer zo'n pleuris Android... WP is toch echt een gigantisch goed OS!

Alleen al die appjes die ik nu weer tot m'n beschikking heb, tja... Een mobiel os kan op dit moment toch echt niet zonder goede apps, dat blijkt.

(ik weet alleen niet wat de Ui designers bij Google gebruiken... Wat een chaos)

[ Voor 14% gewijzigd door warhamstr op 03-06-2017 00:40 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Trouwens ook nog goed nieuws, met je Fitbit wearable is het sinds vandaag, zei het op het beta kanaal mogelijk om notificaties te ontvangen.
Stefan22 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 00:37:
[...]

Ja, maar dat is die niet. Volgens mij is de app WP7 of WP8 Silverlight, geen WP8.1 XAML.
Zie het inderdaad, de extensie is van de huidige app is .xap (8.0 / 8.1 SL), waar .appx gebruikt wordt voor 8.1 XAML.

[ Voor 35% gewijzigd door Wietsee. op 03-06-2017 00:49 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Wietsee. schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 00:40:
Zie het inderdaad, de extensie is van de huidige app is .xap (8.0 / 8.1 SL), waar .appx gebruikt wordt voor 8.1 XAML.
Dat maakt het dus niet zo makkelijk om er zo ineens een UWP app van te maken. En ik zie WhatsApp niet snel een nieuwe UWP app bouwen voor een klein percentage van 1%, en gelijk geef ik ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Stefan22 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 00:50:
[...]

Dat maakt het dus niet zo makkelijk om er zo ineens een UWP app van te maken. En ik zie WhatsApp niet snel een nieuwe UWP app bouwen voor een klein percentage van 1%, en gelijk geef ik ze.
Dat is geen probleem, de vraag is of het ooit wel een probleem wordt. De huidige generatie toestellen gaan die update nooit ontvangen :).

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stefan22 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 00:37:
[...]
Ik dacht dat je geen gebruik kon maken van de nieuwe foto launcher enz in Silverlight? Overigens is het omzetten van Silverlight naar "XAML" ** ook niet eens zo heel veel werk.
Volgens mij zitten ze gewoon nog op het 8.0 model en moeten ze eens "upgraden" en minimaal 8.1 vereisen. Vandaaruit kan het niet veel moeite zijn om naar UWP te gaan. Niet als ze de app vanaf het begin al goed hebben gemaakt.

**Ik heb ten tijde van uitbrengen van WP7.0 een app gemaakt en die maakte ook gewoon gebruik van XAML. Het Silverlight-model dat erachter ligt is wel behoorlijk anders dan een WP8.0 app, maar ook niet schokkend ofzo. Die overstap is niet moeilijk.

[ Voor 40% gewijzigd door Caelorum op 03-06-2017 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Wietsee. schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 00:52:
[...]

Dat is geen probleem, de vraag is of het ooit wel een probleem wordt. De huidige generatie toestellen gaan die update nooit ontvangen :).
Als dat officieel bekend is weet ik niet, maar het zal me inderdaad niets verbazen als de huidige toestellen de volgende update van W10 niet krijgen. Lumia 950 denk ik nog wel.
Caelorum schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 00:52:
[...]

Ik dacht dat je geen gebruik kon maken van de nieuwe foto launcher enz in Silverlight? Overigens is het omzetten van Silverlight naar "XAML" (De Silverlight apps maken ook gewoon gebruik van XAML) ook niet eens zo heel veel werk.
Eerlijk gezegd geen idee hoe dat precies in elkaar zit. Als het echt makkelijk is zie ik WhatsApp het nog wel doen. Een compleet nieuwe UWP app bouwen, wat ik eerst dacht, zie ik ze niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wietsee.
Stefan22 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 00:54:
[...]

Als dat officieel bekend is weet ik niet, maar het zal me inderdaad niets verbazen als de huidige toestellen de volgende update van W10 niet krijgen. Lumia 950 denk ik nog wel.

[...]

Eerlijk gezegd geen idee hoe dat precies in elkaar zit. Als het echt makkelijk is zie ik WhatsApp het nog wel doen. Een compleet nieuwe UWP app bouwen, wat ik eerst dacht, zie ik ze niet doen.
Valt inderdaad mee, mijn app heeft alle stadia doorlopen ;). En die van Caelorum denk ik ook.

Afbeeldingslocatie: https://static.regenthetin.nl/images/regenthetin_promo_042017.jpg

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Wietsee. schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 00:58:
[...]

Valt inderdaad mee, mijn app heeft alle stadia doorlopen ;). En die van Caelorum denk ik ook.

[afbeelding]
Ah oke! Dan valt het misschien toch nog mee :) Niet zoveel verstand van app development, maar als het echt weinig moeite heb hoop ik dat WhatsApp dat gewoon doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Stefan22 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 00:54:
[...]
Nouja, er zijn vooral een hoop nieuwe dingen bij gekomen sinds uitbrengen van WP7, maar wat er was is niet ineens radicaal verandert ofzo. Natuurlijk kost het werk, maar gebruik maken van de nieuwere technieken (even UWP buiten beschouwing laten) kan best. Dan zouden ze het vandaaruit door kunnen schuiven naar UWP.
Zoals ik al zei, als ze de scheiding goed hebben aangebracht, dan zou het niet super veel werk moeten zijn. Maar persoonlijk, als ik er zakelijk naar kijk, zou ik het niet eens overwegen als ik WhatsApp was. Zelfs met die pakweg 60 IT'ers die ze in dienst hebben.
Wietsee. schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 00:58:
[...]

[afbeelding]
Nee. Dit was een afstudeerproject welke bedoelt was om in gebruik te worden genomen. Na afstuderen nog een tijd daar gewerkt om het een en ander af te ronden, maar ik ben het nooit in het wild tegengekomen, ondanks dat het prima werkte. Ik kan wel een gok doen waarom het niet in gebruik is genomen, maar daar laat ik me hier niet over uit ^^
Ik ben daarna uiteraard nog wel alles blijven volgen vanaf de zijlijn. Vorig jaar nog een app voor het bedrijf waar ik nu werk geport naar W10M, maar ook die heeft de store niet bereikt door omstandigheden en het ziet er naar uit dat die nooit de store gaat bereiken (het is echt zeg maar 98% klaar, nog ~24 uur werk). Jammer, maar zelfs ik als W10M gebruiker en WP gebruiker van het eerste uur kan het zakelijk gewoon niet meer goedpraten richting klant :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Tja, WhatsApp is ook al gestopt met BlackBerry, dus ik denk dat ze ook niet meer zoveel in Windows Phone zien inderdaad. Het lijkt me inderdaad niet meer goed te praten. Het marktaandeel daalt, en zal ook niet meer groter worden. Toestellen gaan kapot maar worden niet vervangen met andere W10M toestellen, ze zijn er namelijk niet. Puur vanuit hobby is het nog te doen, een WM app maken, maar voor een bedrijf is het inderdaad niet meer echt aan te raden er geld in te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Voor WA niet, die is onlosmakelijk verbonden met je tel.nr. maar voor andere App's zag ik wel toekomst, bv de banken, zeker voor op tablets en 2 in 1 apparaten. maar ik gebruik ze ook op mijn PC en laptop. Heb het dan wel altijd weer vreemd gevonden dat je in de store nooit kon kiezen wat je met een app wou, nu zie je soms, niet geschikt voor je apparaat , alleen mobiel. Dan denk ik, ja dat was de bedoeling ook push hem er even naar toe, Google kan dat ook en vraagt je zelf naar welk apparaat, als je er meerdere hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Stefan22 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 01:07:
Tja, WhatsApp is ook al gestopt met BlackBerry, dus ik denk dat ze ook niet meer zoveel in Windows Phone zien inderdaad. Het lijkt me inderdaad niet meer goed te praten. Het marktaandeel daalt, en zal ook niet meer groter worden. Toestellen gaan kapot maar worden niet vervangen met andere W10M toestellen, ze zijn er namelijk niet. Puur vanuit hobby is het nog te doen, een WM app maken, maar voor een bedrijf is het inderdaad niet meer echt aan te raden er geld in te stoppen.
Het einde van WhatsApp is het einde van W10M?

Het is volgens mij redelijk simpel;

WhatsApp voor Windows Phone

WhatsApp is een Silverlight-app (compatible met WP7, WP8, WP8.1 en W10M) en Microsoft heeft aangekondigd te stoppen met Silverlight;

nieuws: Gerucht: Microsoft werkt aan apparaat met Windows 10 Mobile

Windows Phone / -Mobile heeft +/- 0.3 procent marktaandeel, dus als je WP7, 8, 8.1 en het huidige W10M annuleert, houd je nauwelijks iets over;

Gaat Facebook (eigenaar van WhatsApp) dan een compleet nieuwe app bouwen voor haar platform? Voor 0,01% van de gebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 10:55
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 01:45:
[...]

Het einde van WhatsApp is het einde van W10M?

Het is volgens mij redelijk simpel;

WhatsApp voor Windows Phone

WhatsApp is een Silverlight-app (compatible met WP7, WP8, WP8.1 en W10M) en Microsoft heeft aangekondigd te stoppen met Silverlight;

nieuws: Gerucht: Microsoft werkt aan apparaat met Windows 10 Mobile

Windows Phone / -Mobile heeft +/- 0.3 procent marktaandeel, dus als je WP7, 8, 8.1 en het huidige W10M annuleert, houd je nauwelijks iets over;

Gaat Facebook (eigenaar van WhatsApp) dan een compleet nieuwe app bouwen voor haar platform? Voor 0,01% van de gebruikers?
Volgens mij is MS aandeelhouder van Facebook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Wietsee. schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 00:40:

Phonegapp / Cordova (cross-platform / OS-agnostisch) is ook gewoon .xap

Dus dat betekent dat geen enkele Cordova-app nog werkt onder nieuwe versies van W10M?

Ik heb zelf niet heel veel apps in Cordova gemaakt voor Windows Phone, hooguit 15 stuks - maar die worden dan dus wel onbruikbaar...

Overigens zijn ze compatible vanaf Android 2.3 - dus dat scheelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shiptronic schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 01:24:
[...]. Heb het dan wel altijd weer vreemd gevonden dat je in de store nooit kon kiezen wat je met een app wou, nu zie je soms, niet geschikt voor je apparaat , alleen mobiel. Dan denk ik, ja dat was de bedoeling ook push hem er even naar toe, Google kan dat ook en vraagt je zelf naar welk apparaat, als je er meerdere hebt.
Ten tijde van wp7.5 en daarvoor kon dat ook. Dat kon je gewoon zeggen, installeer het op dat device. Werkte prima.
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 01:50:
[...]

Phonegapp / Cordova (cross-platform / OS-agnostisch) is ook gewoon .xap

Dus dat betekent dat geen enkele Cordova-app nog werkt onder nieuwe versies van W10M?[...]
er zal nog wel een update komen die ervoor zorgt dat je het kan packagen als appx.

[ Voor 25% gewijzigd door Caelorum op 03-06-2017 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Caelorum schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 02:01:
er zal nog wel een update komen die ervoor zorgt dat je het kan packagen als appx.
Dat kan nu al, maar het breekt comptabiliteit met WP8 en W10M.

Dus als developer moet je dan kiezen;

Of (weer) speciale versies maken voor WP8 en W10M, of één van beide platforms droppen.

Bizarre is dat je momenteel dan beter W10M kan droppen, omdat die veel kleiner is dan het (ook erg kleine) WP8.

In principe is dat toch de doodsteek voor cross-OS apps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Hier meer informatie over Silverlight apps in de nieuwe variant van W10M.

https://www.windowscentra...-include-silverlight-apps

[ Voor 41% gewijzigd door Stefan22 op 03-06-2017 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Stefan22 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 13:29:
Hier meer informatie over Silverlight apps in de nieuwe variant van W10M.

https://www.windowscentra...-include-silverlight-apps
Onderstaande begrijp ik niet helemaal, hoezo moet Whatsapp een keuze maken? Het hoeft toch niet of te zijn, maar kan en/en zijn? Dus een app voor WP8 en een UWP voor W10M?

WhatsApp, for example, now has a choice. Either continue supporting its Silverlight app for Windows Phone 8.1 and Windows 10 Mobile devices, or build a UWP app and bring it to Windows 10 Mobile, Microsoft's next attempt at Windows phone, and 500 million Windows 10 PCs. I think the smart choice is pretty obvious.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
hardware-lover schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 14:04:
[...]

Onderstaande begrijp ik niet helemaal, hoezo moet Whatsapp een keuze maken? Het hoeft toch niet of te zijn, maar kan en/en zijn? Dus een app voor WP8 en een UWP voor W10M?

WhatsApp, for example, now has a choice. Either continue supporting its Silverlight app for Windows Phone 8.1 and Windows 10 Mobile devices, or build a UWP app and bring it to Windows 10 Mobile, Microsoft's next attempt at Windows phone, and 500 million Windows 10 PCs. I think the smart choice is pretty obvious.
Met zo'n klein marktaandeel denk ik niet dat ze 2 apps simultaan naast elkaar gaan ontwikkelen.

Kiezen ze voor Silverlight, dan sterft het vanzelf uit - kiezen ze voor UWP, dan sterft het ook uit;

90% van de WP toestellen kan geen UWP apps draaien (want W10M vereist) en een 'echte' desktop-app is niet de visie van WhatsApp; het is en blijft een telefoon-app (anders moeten ze ook desktop-apps voor Mac gaan maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 14:19:
[...]
Met zo'n klein marktaandeel denk ik niet dat ze 2 apps simultaan naast elkaar gaan ontwikkelen.

Kiezen ze voor Silverlight, dan sterft het vanzelf uit - kiezen ze voor UWP, dan sterft het ook uit;

90% van de WP toestellen kan geen UWP apps draaien (want W10M vereist) en een 'echte' desktop-app is niet de visie van WhatsApp; het is en blijft een telefoon-app (anders moeten ze ook desktop-apps voor Mac gaan maken).
Ze hoeven ze ook niet beiden te blijven onderhouden, laten werken "as is" zou op WP8 toestellen al voldoende kunnen zijn. Er zijn meer bedrijven die dezelfde keuze hebben gemaakt, en enkel de UWP versie wordt dan nog van updates voorzien, WP8 versie blijft verder ongemoeid.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
hardware-lover schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 14:04:
[...]

Ik denk dat de huidige toestellen (WP8.1/W10M) een uitstervend ras wordt. Zo wie zo de WP8 toestellen, die nu de merendeel van de gebruikers heeft. Wanneer MSFT een doorstart maakt op mobiel willen ze Silverlight niet meer ondersteunen, alleen UWP. Op zich een begrijpelijke keuze, en ik ondersteun die wel. Wat wel betekend dat we zo meteen op de nieuwe toestellen gelijk een hele grote app gap krijgen. Dat betekend dat WP8 apps of omgebouwd moeten worden of die zien we niet meer terug. Btw, Silverlight wordt allang niet meer ondersteund door MSFT, is lang een doodlopende zaak.

Door de komst van Windows S wordt ook verwacht dat er meer UWP bij gaan komen. Wat we nu zien aan bijvoorbeeld banken apps die zich aan het terug trekken zijn, hopelijk komen ze toch snel met UWP apps, en gaan ze inzien dat ze niet alleen mobiel daarmee ondersteunen, maar ook tablets en PC/laptop.

Het is ook de vraag of de laatste generatie toestellen (zoals L950/XL) en nieuwe W10M krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
hardware-lover schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 14:26:
[...]

Ze hoeven ze ook niet beiden te blijven onderhouden, laten werken "as is" zou op WP8 toestellen al voldoende
Dat gaat helaas nooit werken;

Stel dat ze een nieuwe feature implementeren, bv. het delen van je locatie inclusief omgevingsgeluid tijdens je chat (ik roep maar iets sufs).

Dat moet dan werken op alle telefoons; als jij die nieuwe functie wil gebruiken (als Android / iOS gebruiker) dan wil je wel dat de ontvanger dat ook ontvangt - als die dan een oude, niet onderhouden versie van WhatsApp draait, dan zit jij te streamen en de ontvanger ontvangt niets.

Hetzelfde als video-bellen; je wil je niet druk maken of de ontvanger het wel kan zien, want je gaat er van uit dat WhatsApp op elk toestel hetzelfde draait.

Op een gegeven moment lopen die versies dan zo ver uit elkaar, dat je niets anders kan doen dan besluiten er mee te kappen.

Qua functionaliteit moeten alle OS'en dus dezelfde WhatsApp ervaring bieden, anders wordt het nadelig voor WhatsApp zelf;

Als jij een SMS verstuurt en die komt niet aan, omdat de ontvangende partij een telefoon zonder SMS-functie heeft, gaat niemand meer SMS gebruiken; je wil 100% zeker weten dat wat jij verzend ook door willekeurig een ander ontvangen wordt...
ardvark99 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 14:30:
[...]

Btw, Silverlight wordt allang niet meer ondersteund door MSFT, is lang een doodlopende zaak.
Tja, als ik in Visual Studio een nieuw project aanmaak, krijg ik vrolijk de optie om te kiezen voor Silverlight.

Veel YouTube-apps werken 100% in Silverlight, omdat die als enkele de API ondersteunt waarbij je wel audio, maar geen video hoeft te streamen als je telefoon 'uit' staat (lockscreen).

Dus een nieuw mobiel besturingssysteem (of hoe ze het ook noemen) zonder Silverlight, betekent iig. GEEN WhatsApp, GEEN YouTube-app, GEEN Banken-apps (staat daar los van, maar toch), etc...

Wie heeft daar nu interesse in?

Privé onbruikbaar, zakelijk onbruikbaar (er van uit gaande dat je zakelijk ook wat met financiën doet).

En de web-versie van deze platforms zijn leuk, maar helaas werkt het zo niet; mensen willen apps, geen sites... (of dat verstandig is, is een 2e - ik vind van niet.).

Enige dat ik kan bedenken is dat dit ook het doel is van Microsoft;

Een platform maken dat geen enkele app heeft en op dat gebied dus ook niet op zijn bek kan gaan.

Maar goed, zelfs hun eigen apps werken op Windows / Mobile slechter dan Android / iOS (Outlook, Onedrive, Maps, Office, Teams, etc...) dus wat houd je dan over? Een kaal OS, zonder apps, geen visie, geen doelgroep en geen gebruikers...

[ Voor 34% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 03-06-2017 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Er is nu al een verschil tussen de WA mogelijkheden met Android/iOS toestellen. Dan zie je iets niet met de WP versie die anderen met een Andriod/iOS toestel wel te zien krijgen. Dus die verschillen zijn er al. Al het gaat om plat communiceren en een leuk icoontje toevoegen, dat zal niet veel anders worden. Op een gegeven moment ga je wel heel erg achterlopen in de mogelijkheden, dit zonder twijfel, maar dan zijn we alweer een hele poos verder en is het afscheid nemen misschien helemaal niet zo rampzalig.

Stel dat de ideeën en aankomende veranderingen van Microsoft voor Windows 10 wel goed in de smaak gaan vallen dan is Whatsapp op W10 misschien wel heel erg interessant en dan hebben we het helemaal niet meer over een hele kleine doelgroep?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 14:33:
[...]

Tja, als ik in Visual Studio een nieuw project aanmaak, krijg ik vrolijk de optie om te kiezen voor Silverlight.

Veel YouTube-apps werken 100% in Silverlight, omdat die als enkele de API ondersteunt waarbij je wel audio, maar geen video hoeft te streamen als je telefoon 'uit' staat (lockscreen).
Wat ik bedoelde is dat de ontwikkeling van Silverlight alleen is gestopt, op security en bugfixing na dan. Het is niet dat je het niet meer kan gebruiken. Het wachten is alleen op HTML 5.

Stukje van Wikipedia:
Nadelen
  • Microsoft Silverlight neemt meer ruimte in beslag dan Adobe Flash Player.
  • Geen ondersteuning voor Windows RT, Android en iOS.
  • Ontwikkeling is in 2011 stopgezet ten voordele van HTML5.
  • Moonlight heeft slechts ondersteuning tot Silverlight 3, waardoor applicaties voor Silverlight 4 en hoger vaak niet onder Linux werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
ardvark99 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 14:55:
[...]

Wat ik bedoelde is dat de ontwikkeling van Silverlight alleen is gestopt, op security en bugfixing na dan. Het is niet dat je het niet meer kan gebruiken. Het wachten is alleen op HTML 5.

Stukje van Wikipedia:
Nadelen
  • Microsoft Silverlight neemt meer ruimte in beslag dan Adobe Flash Player.
  • Geen ondersteuning voor Windows RT, Android en iOS.
  • Ontwikkeling is in 2011 stopgezet ten voordele van HTML5.
  • Moonlight heeft slechts ondersteuning tot Silverlight 3, waardoor applicaties voor Silverlight 4 en hoger vaak niet onder Linux werken
Dat is een andere Silverlight - namelijk de 'opvolger' / 'vervanger' van Flash (vooral om video's te tonen).

Die was ooit bedacht om Flash op te volgen, maar is - op video na - nooit van de grond gekomen.

Omdat Silverlight (de web-versie) wel DRM kende en Flash (toen) niet, zijn veel platforms over gegaan op Silverlight (voor video).
hardware-lover schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 14:52:
Stel dat de ideeën en aankomende veranderingen van Microsoft voor Windows 10 wel goed in de smaak gaan vallen dan is Whatsapp op W10 misschien wel heel erg interessant en dan hebben we het helemaal niet meer over een hele kleine doelgroep?
Ik hoop het van ganse harte - maar vanuit WA zou ik eerst wachten tot het een succes is (zeg 10% aandeel en een stabiele basis voor langere termijn) en dan pas gaan supporten;

Ze zullen niet wéér een OS gaan promoten dat onzeker is, qua support en toekomst.

Vanuit mijzelf bekeken zou ik het ook zo doen; leuk dat er weer een reboot van het OS komt, maar ditmaal kijk ik (als developer) de kat uit de boom.

Van WM6 naar WP7 waren je apps niet meer bruikbaar.

Van WP7 naar WP8 waren je apps niet meer bruikbaar.

Op WP8 waren de W10M apps niet meer bruikbaar.

(straks) op W10M zijn de WP8 apps niet meer bruikbaar.

...daar is als developer geen beginnen aan; zelfs Android 2.2 draait nog onder Android 7 (behalve de exotische API's, maar in de basis werkt het gewoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 15:13:
[...]
[knip]

Ik hoop het van ganse harte - maar vanuit WA zou ik eerst wachten tot het een succes is (zeg 10% aandeel en een stabiele basis voor langere termijn) en dan pas gaan supporten;
[knip]
Ik heb het niet enkel over het mobiele gedeelte van de Windows 10 gebruikers. Het totale aandeel van Windows 10 users ligt nu al ver boven die 10%. Waarom zou WA zich beperken tot het mobiele platform?

De WEB versie die er nu al is zou wel eens vervangen kunnen worden door een stand-alone versie voor desktop. Als ze zich daarbij focussen op W10 (en alle varianten), dan komt die UWP versie er. Of die UWP versie dan ook voor W10M geschikt zal zijn wordt dan weer afwachten, UWP wil niet automatisch zeggen dat het ook voor alle W10 platformen bruikbaar is.

Maar laten we het rustig afwachten, het is niet zo dat we het af kunnen dwingen op dit moment. We zien wel hoe het zich allemaal ontvouwt en of we over enkele jaren nog met een Windows Mobiel op zak rondlopen. Er mee bellen zal allicht nog wel mogelijk zijn? ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 15:13:
[...]

Dat is een andere Silverlight - namelijk de 'opvolger' / 'vervanger' van Flash (vooral om video's te tonen).

Die was ooit bedacht om Flash op te volgen, maar is - op video na - nooit van de grond gekomen.

Omdat Silverlight (de web-versie) wel DRM kende en Flash (toen) niet, zijn veel platforms over gegaan op Silverlight (voor video).
Dat klopt niet helemaal, in het artikel en Wikipedia, en ook op tweakers (nieuws: Microsoft stopt mogelijk met ontwikkeling Silverlight, wordt het allemaal in een adem genoemd. Hoe het precies in elkaar zit weet ik niet, ik heb mij nooit in Silverlight verdiept. (Heb er wel boeken van liggen, maar ben er nooit aan toe gekomen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
hardware-lover schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 15:22:
[...]

Waarom zou WA zich beperken tot het mobiele platform?
Omdat dat hun product is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 15:22:
[...]De WEB versie die er nu al is zou wel eens vervangen kunnen worden door een stand-alone versie voor desktop. Als ze zich daarbij focussen op W10 (en alle varianten), dan komt die UWP versie er. [...]
Waarom zouden ze? Er is al een desktop app (als web-wrapper), die prima werkt. Daarnaast wil WhatsApp gewoon niet dat je er gebruik van kan maken zonder dat het apparaat een mobiel nummer heeft. Dat forceren ze nu mooi door in te laten loggen met de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Wat is daar het voordeel van? Waarom niet een par miljoen gebruikers erbij (waar je weer data van kunt stelen) die het gewoon op een Tablet of id. instaleren? Mijn meest gehate beperking is juist die Sim gebondenheid. Doe mij maar Skype werkt op alles en overal :)

Maar WA mag van mij verdwijnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
shiptronic schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 16:58:
Wat is daar het voordeel van? Waarom niet een par miljoen gebruikers erbij (waar je weer data van kunt stelen) die het gewoon op een Tablet of id. instaleren? Mijn meest gehate beperking is juist die Sim gebondenheid. Doe mij maar Skype werkt op alles en overal :)

Maar WA mag van mij verdwijnen ;)
Daar ben ik het met jou eens. Das waarschijnlijk de reden waarom Skype veel functies er bij krijgt, maar WA ziet de bui ook hangen en ontwikkelen ook verder. Maar zolang die sim koppeling blijft, gaan ze het op den duur verliezen. Hier is WA groot, maar wanneer Skype hier mee voet aan wal krijgt, gaan ze het moeilijk krijgen. Zelfde geldt eigenlijk voor meerdere apps, zoals telegram en snapchat. Die laatste krijgt het zo meteen ook moeilijk wanneer steeds meer apps als WA, Skype en Instragram het zelfde kunnen?
Waarom tig apps gebruiken wanneer je met één app zo meteen alles kan?
Pagina: 1 ... 111 ... 118 Laatste

Let op:
Discussies/updates over eigen gemaakte apps mogen in het Post hier je eigen Windows Phone App! topic.