Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
Voorlopig is skype volgens mij de enige die SMS kan versturen. Dus achter welke laptop of PC en van waar ik ook zit ik kan altijd een sms versturen , zonder aan een sim gekoppeld te zitten en hoef e telefoon niet eens in de hand buurt te hebben. Marketing en uitvoering zijn meestal bedroevend maar voor mij is het nog steeds de winnaar.

[ Voor 9% gewijzigd door shiptronic op 03-06-2017 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Na een nieuwe install (met dank aan MS ) ziet de kaarten app mijn vorige kaarten op de SD niet meer, dus die maar opnieuw down loaden, valt me opeens op dat de laatste verzie weer een stuk groter is , nu 364 MB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:38
shiptronic schreef op zondag 4 juni 2017 @ 01:45:
Na een nieuwe install (met dank aan MS ) ziet de kaarten app mijn vorige kaarten op de SD niet meer, dus die maar opnieuw down loaden, valt me opeens op dat de laatste verzie weer een stuk groter is , nu 364 MB
Weet je wel zeker dat je de laatste updates van het OS hebt en ook die van de kaarten app?
Bij mij is NL nog steeds 174MB, ook na het opnieuw downloaden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Volgens mij zit shiptronic nog niet op CU, dus daarmee ook nog niet op de nieuwste kaarten app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Ah ha, dat klink logies. Ik heb nog de oude kaarten, maar toch ook weer vreemd dat die dus met ander kaarten werkt, dat zou wel verklaren waarom mijn kaarten set, die dan bij CU horen, niet gezien word op de SD kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:15
shiptronic schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 16:58:
Wat is daar het voordeel van? Waarom niet een par miljoen gebruikers erbij (waar je weer data van kunt stelen) die het gewoon op een Tablet of id. instaleren? Mijn meest gehate beperking is juist die Sim gebondenheid. Doe mij maar Skype werkt op alles en overal :)

Maar WA mag van mij verdwijnen ;)
Moeten ze wel even 'Status' toevoegen aan Skype. Want dat vind ik wel erg leuk van WA. Voor de rest mag het wel weg. Al ben ik binnen mijn contacten van WA wel zo'n beetje de enige die Skype gebruikt.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Wat bedoel je met stautus? Volgens mij zit het er gewoon in , Online, Afwezig, niet storen, onzichtbaar, Offline.

Maar mijn gevoel zegt dat je iets anders bedoeld.

EN anders net als mij , langzaam je contacten opvoeden met skype, heel mijn familie zit er onder tussen al op (met lichte dwang :) ) maar dat komt met name omdat het grootste deel (broer schoonzus en kid's) een W10M hebben en dan zit het er standaard al in, of wel ben je standaard met je MS account ingelogd. Vaders is een ander verhaal, die heeft ook skype op zijn android, maar op een of andee manier (ik vermoed updates) moet ik die regelmatig opnieuw aanmelden.

[ Voor 58% gewijzigd door shiptronic op 04-06-2017 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
shiptronic schreef op zondag 4 juni 2017 @ 09:52:
Wat bedoel je met stautus? Volgens mij zit het er gewoon in , Online, Afwezig, niet storen, onzichtbaar, Offline.

Maar mijn gevoel zegt dat je iets anders bedoeld.
Mijn gevoel ook, haha. Nee, Status is een foto o.i.d. plaatsen en dat blijft 24 uur zichtbaar. Als je dat doet ziet iedereen in jouw WA contacten dat. Je gebruikt WhatsApp zeker niet?

[ Voor 10% gewijzigd door GerCor op 04-06-2017 09:59 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Tja whats app heb ik na het update drama nog niet terug gezet, en die status functie, nu je het zegt die heb ik wel voorbij zijn komen, nooit echt gebruikt, miste allen de oude status waar je zelf tekst in kon zetten, later is die volgens mij terug gekomen. Ik gebruik het niet en zie het nut er niet van :) En zoals reeds vermeld, helaas kan je sociaal gezien bijna niets anders , maar ze mogen van mij morgen stoppen en iedereen over op skype :)

Ik heb nog even te gaan, na het update drama eerst weer zien om op CU te komen (lukt nog niet echt) dan een fabrieks reset, en daarna weer opnieuw ales er op zetten. Maar zit nog vast op AU, kan zo 1,2,3 geen Info vinden of ik daar nu de laatste build heb (14393.1198) en dan als insider preview verder moet, of dat ik eerst nog een regulier update op moet halen en dan de insider in. Heb al van alles geprobeerd (insider aan/uit) maar verder als dit kom ik op het moment niet. mischien teveel OT, maar als iemand een hint heeft, graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18:15
shiptronic schreef op zondag 4 juni 2017 @ 10:12:
....
Ik heb nog even te gaan, na het update drama eerst weer zien om op CU te komen (lukt nog niet echt) dan een fabrieks reset, en daarna weer opnieuw ales er op zetten. Maar zit nog vast op AU, kan zo 1,2,3 geen Info vinden of ik daar nu de laatste build heb (14393.1198) en dan als insider preview verder moet, of dat ik eerst nog een regulier update op moet halen en dan de insider in. Heb al van alles geprobeerd (insider aan/uit) maar verder als dit kom ik op het moment niet. mischien teveel OT, maar als iemand een hint heeft, graag
Misschien moet je echt effe geduld hebben, en heeft MSFT misschien het een en ander dicht gezet om geen problemen te krijgen met insiders in het weekend. Maar dit heb ik gevonden:

-- If you are on an unsupported device not on the Windows 10 Creators Update (Build 15063):
To get to Build 15063, join the Windows Insider Program on your device and get into the Fast or Slow ring. Once in the Fast or Slow ring, your device will begin taking multiple “hops” to get to Build 15063. Older devices will likely have to take the Windows 10 November Update (Build 10586) and Windows 10 Anniversary Update (Build 14393) in order to get to Build 15063. Once you get to Build 15063 on your device, make sure you go to Settings > Update & security > Windows Insider Program and move to the Release Preview ring in order to continue receiving Cumulative Updates for Build 15063.

http://m.winsupersite.com...date-unsupported-handsets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
ardvark99 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 11:53:
[...]

, join the Windows Insider Program on your device and get into the Fast or Slow ring. Once in the Fast or Slow ring,
Thanks !! even op slow gezet , en er rolt gelijk een update binnen15063.2 , die nog even instalenen een fabrieks reset en ik zou weer helemaal bij moeten zijn ( en natuurlijk terug naar preview ;) )

Vanavond weer wat te doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:46
En daar gaat de ASN bank app:
Geachte heer *******

Graag willen wij u attenderen op het volgende. Door wijzigingen in wetgeving, marktontwikkelingen en regeldruk van onze toezichthouders hebben we besloten om vanaf 1 oktober a.s. te stoppen met de ondersteuning op de App ASN Mobiel Bankieren voor Windows Phone.
Bij het maken van deze keuze hebben we gekeken naar het Windows Phone gebruik onder onze klanten (1%) versus de bijkomende kosten die deze wijzigingen en onderhoud zouden kosten.

Waarom ontvangt u dit bericht?
Uit onze laatste klantgegevens hebben wij vernomen dat u in de afgelopen twee maanden gebruik heeft gemaakt van de app op een Windows Phone toestel.
Voor u heeft dit besluit helaas negatieve gevolgen. Onze excuses daarvoor. U kunt de App ASN Mobiel Bankieren op uw Windows Phone tot 1 oktober 2017 blijven gebruiken.

Vragen & Contact
Heeft u vragen n.a.v. dit bericht? Belt u dan gerust met de ASN Klantenservice 070 – 35 69 335, bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 8.00 en 18.00 uur.
U kunt ook een e-mail sturen naar informatie@asnbank.nl.

Met vriendelijke groet,

Joyce van der Est
Directeur ASN Bank
Het is dat ik de ASN bank alleen gebruik voor een spaarrekening, maar als het de Rabobank app was dan moest ik toch wel heel hard gaan nadenken of ik bij WM blijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

:'( mijn geliefde bank stopt er ook mee (maar dat was wel te verwachten aangezien mamabank SNS ook al stopte)
* PeaceNlove gaat prive sparen voor een mooie Appel, over mijn lijk dat ik met een Google/Android device ga lopen. En zakelijk zal mijn 920 vervangen worden door opnieuw een Appeltje. Ik wacht nog even tot de 7S uit is tot ik de directeur verzoek de portemonnee te trekken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Minneyar schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:29:
En daar gaat de ASN bank app:

Het is dat ik de ASN bank alleen gebruik voor een spaarrekening, maar als het de Rabobank app was dan moest ik toch wel heel hard gaan nadenken of ik bij WM blijf.
Dat is nummer 3 in enkele weken tijd? Dit kan geen toeval meer zijn en ik denk toch dat er nu naar elkaar wordt gekeken en hoe meer schapen er over de dam zijn hoe meer er zullen volgen.

Nu zal het mij niet meer gaan verbazen indien Rabobank en ING mee gaan liften op de aankondigingen van anderen en binnenkort ook met de aankondiging tot beëindiging gaan komen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
hardware-lover schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 16:56:
[...]

Dat is nummer 3 in enkele weken tijd? Dit kan geen toeval meer zijn en ik denk toch dat er nu naar elkaar wordt gekeken en hoe meer schapen er over de dam zijn hoe meer er zullen volgen.

Nu zal het mij niet meer gaan verbazen indien Rabobank en ING mee gaan liften op de aankondigingen van anderen en binnenkort ook met de aankondiging tot beëindiging gaan komen.
ASN en SNS zijn dezelfde bank (SNS eigenaar van ASN oid). Dus waarschijnlijk lijkt het als of het de derde bank is, maar ASN is afhankelijk van SNS. Laten we hopen dat het hierbij blijft... of dat er zo meteen een UWP app komt. Maar dat is waarschijnlijk wishful thinking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Dat zou ook best kunnen, maar voor mij als simpele ziel lijken het 3 aparte banken te zijn. Ze hebben ook allen hun app apart in de store staan en ze zijn verschillend van grootte, dus het is niet zo dat ASN/SNS gebruik maken van dezelfde app als basis. Niet dat dit allemaal veel uitmaakt.

Maar ik heb al maatregelen genomen om niet voor het blok te worden gezet door "mijn" banken, wat niet wil zeggen dat ik geen klacht in zal dienen bij desbetreffende bank mocht het zover gaan komen. Tenslotte betaal ik als klant ook voor de mobiele app. Maar ook dat zal geen zoden aan de dijk gaan zetten dus gaan we eens bekijken hoe goed de mobile websites van de banken zijn als ik ze via een browser-oplossing (bijv. via de AA-browser app) ga benaderen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim62
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17:41
Dit gaat zeker heel snel .
Hebt ook een bericht gehad van sns bank .
Er zijn op mijn 950 al een aantal apps die er mee gestopt zijn .
Maar ik hebt nog tot 1 oktober de tijd om een ander toestel uit te zoeken die vergelijkbaar is als de 950 .
Zal denk ik wel de samsung s7 worden .
Alleen heeft deze geen offline fm radio .

We zullen wel zien waar het schip strand .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Andere bank gezocht, weet iemand een bank die wel Windows blijft ondersteunen. En als de mobile APP verdwijnt betekend dat ook de PC versie verdwijnt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30
shiptronic schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 18:39:
Andere bank gezocht, weet iemand een bank die wel Windows blijft ondersteunen. En als de mobile APP verdwijnt betekend dat ook de PC versie verdwijnt?
Niemand weet het, maar de Rabobank heeft een app voor zowel mobiel als desktop. De app is al zeer lang niet geupdate, maar wel goed bruikbaar. Omdat er ook een app is voor de desktop, denk ik dat ze mobiel ook wel blijven ondersteunen. Wel kwam er ongeveer een jaar geleden een grote update op iOS en Android en Windows zou volgen, maar na een jaar dus nog niet. De iOS en Android app zijn eigenlijk HTML-wrappers en daarmee niet moeilijk om ook voor Windows uit te brengen, maar het is al een tijd stil...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St00mwals
shiptronic schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 18:39:
Triodos bankieren??

Op de website staat niks over stoppen met ondersteuning.

Een berichtje sturen kan natuurlijk nooit kwaad.
Een berichtje gestuurd 8)

Al antwoord van Triodos:
Geachte heer,
Dank voor uw bericht en leuk om te lezen dat u aan ons denkt. Ik zou alleen niet meteen overstappen vanwege de Windows-App aangezien bij ons de ondersteuning voor de App op Windows Phone in de nabije toekomst ook onzeker is. Dit heeft alles te maken met de houding van Windows zelf (gaan ze verder investeren in dit platform of wordt het wat anders?) en het zeer kleine marktaandeel dat de Windows Phone parten speelt.

We zien het overgrote deel van onze klanten op iOS en Android werken dus automatisch gaat daar meer aandacht naartoe dan naar Windows. Einde van dit jaar komt de nieuwe App van Triodos uit en die zal alleen voor iOS en voor Android zijn.

In uw geval zou ik eerder kijken naar een alternatief voor uw mobiel, of het abonnement uitzitten zonder de bankieren App en daarna voor een Android- of Apple toestel kiezen (afhankelijk van uw smaak).

U bent hoe dan ook van harte welkom bij ons, met of zonder de App, nu of later. Fijne dag verder en bel ons gerust als u nog vragen heeft hierover.

Met vriendelijke groet,

Afdeling Klantcontact
In elk geval een realistisch en eerlijk antwoord.

[ Voor 53% gewijzigd door St00mwals op 09-06-2017 11:49 . Reden: Antwoord van Triodos toegevoegd ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vosManz
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Voor de zekerheid ook even via de chat aan de rabobank gevraagd, en die hebben een positief antwoord :)
Ik heb een vraagje. Ik zit momenteel bij ASN, maar die gaan stoppen met de bank-app voor Windows Phone. Nu ben ik groot fan van Windows Phone, en wil ik dus liever niet overstappen van telefoon, maar liever van bank. Nu zie ik dat de Rabobank ook een app voor Windows Phone heeft, al lijkt die minder features te hebben dan de versie voor bijvoorbeeld Android. Dat vindt ik niet zo erg, zolang ik maar mijn rekening kan inzien en wat kan overmaken. Weet je misschien of de app voor Windows Phone zoals die nu is (of beter) gewoon ondersteund blijft?
Bedankt voor het wachten. Wij blijven de app ondersteunen op Windows Phone. In de App worden ook updates klaargezet te verbetering van de App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
St00mwals schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 20:02:
[...]

Triodos bankieren??

Op de website staat niks over stoppen met ondersteuning.

Een berichtje sturen kan natuurlijk nooit kwaad.
Een berichtje gestuurd 8)

Al antwoord van Triodos:

[...]

In elk geval een realistisch en eerlijk antwoord.
Dit geeft al aan dat een hoop bedrijven ook niet weten waar ze aan toe zijn met Windows Mobile ondersteuning. (alleen jammer dat W10 UWP niet aangekaart is met bredere ondersteuning van devices). In sommige gevallen is het dus niet alleen onwil en kostenbesparing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shiptronic
Die laatste quote van de Rabobank, en met name de laatste regel, zou ik met een korrel zout nemen, ik zou niet weten wanneer de App voor het laatst een update heeft gehad. En dat geeft ook geen vertrouwen in de rest van de bewering.

Triodos doet dat dan beter, die komen met een eerlijk antwoord. Wel jammer dat ze allemaal de mogelijk heden van de App op PC, Laptop of Tablet over het hoofd zijn. Als je die groep mee zou tellen is de markt volgens mij groter dan die van Android of Apple.

En een App op de telefoon onderweg is handig, maar bankzaken doe ik toch even het liefst van achter mijn bureau, en ja dan liever de App tov de website. Er is voor ze veel te winnen maar ze zien het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

shiptronic schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:56:
Triodos doet dat dan beter, die komen met een eerlijk antwoord. Wel jammer dat ze allemaal de mogelijk heden van de App op PC, Laptop of Tablet over het hoofd zijn. Als je die groep mee zou tellen is de markt volgens mij groter dan die van Android of Apple.

En een App op de telefoon onderweg is handig, maar bankzaken doe ik toch even het liefst van achter mijn bureau, en ja dan liever de App tov de website. Er is voor ze veel te winnen maar ze zien het niet?
Dat is ook beetje kip-ei verhaal, omdat de toegankelijkheid van de app op een mobiel zoveel beter is geworden in de jaren, maar de PC/tablet juist via de website moet, trekt je publiek ook mee naar mobiel. Vervolgens baseer je je toekomst op basis van je bezoek, waarin juist iedereen naar mobiel trok.

Mobiel heeft gewoon pluspunten, vingerscan ipv rekenmachine en bankpas, altijd bij de hand. Geen idee hoe uniforme biometrisch logins werken voor sites, maar dat lijkt me op iOS en Android een stuk makkelijker (daarom de bankapp daarmee ook werkt) dan op een Windows PC/tablet.

Denk dat daarin ook UWP geen oplossing gaat bieden, of MS komt ook met een standaard voor biometrisch inloggen en ze dit vanuit een API oid in elke UWP kunnen wegzetten.

[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 09-06-2017 17:14 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer
SinergyX schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 17:12:
[...]
Denk dat daarin ook UWP geen oplossing gaat bieden, of MS komt ook met een standaard voor biometrisch inloggen en ze dit vanuit een API oid in elke UWP kunnen wegzetten.
Die is er al met Windows Hello: https://docs.microsoft.co...curity/microsoft-passport

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vergeet niet de beta implementatie van Web Authentication niet! (aan te zetten in about:flags van Edge op alle apparaten). Op safari na gaan alle grote browsers het implementeren (https://www.chromestatus.com/feature/5669923372138496).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 22:10
Is er een app waarmee ik kan zien hoe snel mijn Lumia950 oplaadt (mA), zodat ik diverse opladers in effectiviteit kan vergelijken?

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
kruila schreef op maandag 12 juni 2017 @ 09:37:
Is er een app waarmee ik kan zien hoe snel mijn Lumia950 oplaadt (mA), zodat ik diverse opladers in effectiviteit kan vergelijken?
Geen idee maar gelukkig zit er een klok op je telefoon en je kunt zien hoeveel procent de accu is. Tel 1 + 1 op en dan lijkt mij een app overbodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardvark99
Ik gebruik Battery X Pro:

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/hsq6c6.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:34
Aida64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Laatst online: 08:17

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Iemand een app waarmee ik als live-tile de koers van Ethereum coin kan zien? Zoek me een ongeluk maar 't bestaat niet denk ik?

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 13:54
NeFoRcE schreef op maandag 12 juni 2017 @ 15:51:
Iemand een app waarmee ik als live-tile de koers van Ethereum coin kan zien? Zoek me een ongeluk maar 't bestaat niet denk ik?
Deze pagina met Edge bezoeken en vastmaken aan start?

https://btcdirect.eu/nl-nl/ether-kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beste-spellen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:20
Het viel mij op dat de LinkedIn app een ander icoontje had gekregen. Open ik de app, blijkt het gewoon een simpele webview te zijn van linkedin.com... Er staat zelfs een banner onderaan dat linkedin sneller werkt via de app, maar de link naar de microsoft store werkt niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:28
Ja, viel mij ook opeens op. Ik kijken in de update geschiedenis van de store, geen update geweest... Maar goed, het werkt zo voor mij ook. Whatsapp heeft wel een update gehad zag ik. Je kunt nu gesprekken vastpinnen. Op zich leuk, maar ik heb graag "favorieten" terug.

[ Voor 19% gewijzigd door Universal Creations op 16-06-2017 19:41 ]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
beste-spellen schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 19:29:
Het viel mij op dat de LinkedIn app een ander icoontje had gekregen. Open ik de app, blijkt het gewoon een simpele webview te zijn van linkedin.com... Er staat zelfs een banner onderaan dat linkedin sneller werkt via de app, maar de link naar de microsoft store werkt niet :'(
https://mspoweruser.com/m...nkedin-app-windows-store/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Tijd terug heeft MS al aangegeven (nadat ze LinkedIn hadden overgenomen) alle support voor WP / W10M te staken.

Dus de app is gewoon verdwenen nu - bestaande gebruikers wilden ze niet lastig vallen, dus de binary is veranderd, zodat de app geen native code meer draait, maar gewoon de site.

Overigens was de app ooit gemaakt in Silverlight - dus dit is 1 van de vele(n) die gaan volgen binnenkort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kanarchie
  • Laatst online: 19-04-2024
Ondanks alle negatieve berichten m.b.t. stopzetten van verschillende banken-apps, vandaag toch een mooie nieuwe versie van de KBC Mobile app binnengekregen. Respect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 20:41

The_Scarabial

MTB for life!

Ik gebruik al vanaf het begin gewoon de website van linkedin via de telefoon en dat werkt echt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
kanarchie schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:11:
Ondanks alle negatieve berichten m.b.t. stopzetten van verschillende banken-apps, vandaag toch een mooie nieuwe versie van de KBC Mobile app binnengekregen. Respect!
Ik zou er bijna voor gaan emigreren ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:42

GerkeP

Vragen mag altijd........

Ik ben inmiddels toch om, ik heb mijn Lumia 950 aan de kant gelegd. Overgestapt op een GM5 met dual sim. voor 169 euro prima toestel en alles werkt. verbazingwekkend dat wanneer je dan mobiele sites bezoekt je niet die irritante medlingen krijgt om een app te installeren uit Google Play.

Ook daar binnen een week een app die verdwijnt en waar gezegd wordt dat je maar gebruik moet maken van de responsive website. In dit geval Multi Tank Card.

Belangrijkste wat me is opgevallen is dat de apps op Windows Phone niet zo slecht zijn, op Android is het ook af en toe flink waardeloos. De app van ABN Amro is een gedrocht op Android, of dat komt door de extra functionaliteiten of slecht programmeerwerk, ik weet het niet.

Ik zie nu helaas een vergelijk met Betamax vs VHS vs Video2000. Het is niet het beste product wat wint, vroeger was het de porno waardoor VHS en Betamax het wonnen van Video 2000, nu zijn het de apps die bepalen wat het gaat winnen.

Zo jammer, maar het is niet anders. Ook voor mij de reden om niet te gaan voor de Surface Laptop met Windows S, ik ben bang dat het niet los komt met de apps. En dan naar Windows 10 Pro met het gevolg een halvering van de accuduur? Nope............................

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:57
kanarchie schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:11:
KBC is en blijft koploper als het gaat om digitale toepassingen. Maar ben daar ook niet zo positief meer over. Payconiq, wat enorm aan het opkomen is en waarvan KBC geldschieter is, krijgt geen Windows Phone app.

Ook dat nieuwe inlog platform (kan nu niet op de naam komen) waar KBC mede aandeelhouder is, krijgt geen Windows Phone app.

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:31

P_Tingen

omdat het KAN

GerkeP schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 07:53:
Ik zie nu helaas een vergelijk met Betamax vs VHS vs Video2000. Het is niet het beste product wat wint, vroeger was het de porno waardoor VHS en Betamax het wonnen van Video 2000, nu zijn het de apps die bepalen wat het gaat winnen.
Contrary to popular misconception, pornographic movies market wasn't a key factor in the videotape format war
bron
:+

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedOfShadows
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-09 21:59
Kenhas schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:53:
[...]
Ook dat nieuwe inlog platform (kan nu niet op de naam komen)
Itsme, bedoel je. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:21
Zo jammer, maar het is niet anders. Ook voor mij de reden om niet te gaan voor de Surface Laptop met Windows S, ik ben bang dat het niet los komt met de apps. En dan naar Windows 10 Pro met het gevolg een halvering van de accuduur? Nope............................
Niet dat dit een onderwerp is voor dit topic maar waar haal je die onzin vandaan ? De batterij duur zal met Pro vergelijkbaar zijn met andere laptops en als je geen gekke dingen installeert gewoon de aangegeven batterij tijd halen. Je moet natuurlijk niet 20 update checkers en andere meuk hebben draaien maar in dat geval zou ook je XPS na drie minuten leeg zijn...

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:17
Sc0tTy schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 18:20:
[...]

Niet dat dit een onderwerp is voor dit topic maar waar haal je die onzin vandaan ? De batterij duur zal met Pro vergelijkbaar zijn met andere laptops en als je geen gekke dingen installeert gewoon de aangegeven batterij tijd halen. Je moet natuurlijk niet 20 update checkers en andere meuk hebben draaien maar in dat geval zou ook je XPS na drie minuten leeg zijn...
De Surface Pro "5" heeft een prima accuduur van ongeveer negen uur en bevat ook Windows 10 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
https://www.windowscentra...erformance-windows-10-pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Krijg net een melding in de Android app van RegioBank dat de Windows Phone app wordt uitgefaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Stefan22 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 14:30:
Krijg net een melding in de Android app van RegioBank dat de Windows Phone app wordt uitgefaseerd.
Het staat eveneens bij de Windows store info. 1 oktober, hadden we dat al niet eerder ergens gelezen bij andere apps?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
hardware-lover schreef op zondag 25 juni 2017 @ 19:47:
[...]

Het staat eveneens bij de Windows store info. 1 oktober, hadden we dat al niet eerder ergens gelezen bij andere apps?
Ja, nog even wachten op Rabobank en ING dan is het gebeurd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Stefan22 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 20:35:
[...]
Ja, nog even wachten op Rabobank en ING dan is het gebeurd.
Dankzij een tip hiero op het forum heb ik laatst m.rabobank.nl geprobeerd als alternatief voor de app. Ik maak me niet zoveel zorgen meer. Mocht de Rabo app verdwijnen dan bankier ik net zo makkelijk via de browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Als ik m.rabobank.nl kies kom ik op mb.rabobank.nl terecht en die werkt niet echt lekker op mijn toestel (voorkeur staat op mobiele verzie).

Gewoon rabobank.nl ziet er dan een stuk beter uit.

Maar kan je ook betalen zonder de random reader? ben niet van plan dat ding overal mee naar toe te slepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zarhrezz
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-07 22:01
P_Tingen schreef op maandag 26 juni 2017 @ 08:52:
Dankzij een tip hiero op het forum heb ik laatst m.rabobank.nl geprobeerd als alternatief voor de app. Ik maak me niet zoveel zorgen meer. Mocht de Rabo app verdwijnen dan bankier ik net zo makkelijk via de browser
De ING app gebruik ik nog wel regelmatig voor overschrijvingen, de Rabo app (gezamenlijke rekening) gebruik ik eigenlijk alleen om saldo te checken. Natuurlijk zou ik ook graag meer app support zien voor Windows / Windows mobile, maar eerlijk gezegd zou ik ook de bank-apps niet echt missen.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

shiptronic schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:44:
Als ik m.rabobank.nl kies kom ik op mb.rabobank.nl terecht en die werkt niet echt lekker op mijn toestel (voorkeur staat op mobiele verzie).

Gewoon rabobank.nl ziet er dan een stuk beter uit.

Maar kan je ook betalen zonder de random reader? ben niet van plan dat ding overal mee naar toe te slepen.
De mobiele versie ziet er bij mij zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/LgymGun.png

En werkt net als de app verder. Ik moest mijn browser ook registreren als 'apparaat'. Werkt prima eigenlijk. Belangrijk verschil is dat de app je automatisch uitlogt als je bv even teruggaat naar je startscherm of een andere app en de browser gewoon actief blijft. Kan handig zijn. Of niet, maar net wat je zelf vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Iemand die werkt met Enpass (of andere) met ondersteuning voor Windows Hello? Ik heb lastpass en Enpass (betaalde versie), maar beide vragen bij opstarten continue m'n masterwachtwoord ipv Windows Hello. Support geeft een simpele 'reset your hello settings', die heb ik er nu 5x vanaf gehaald en nog steeds werkt het niet.

Ga in ieder geval m'n geld terugvragen van Enpass, flut support kom je ook niets verder mee.

Edit, blijkbaar werkt Enpass enkel als de app altijd op de achtergrond blijft met Hello, maar ik sluit standaard alle openstaande apps af.

[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 26-06-2017 16:29 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrBuggyB
  • Laatst online: 03-09 16:43
SinergyX schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:26:
Iemand die werkt met Enpass (of andere) met ondersteuning voor Windows Hello? Ik heb lastpass en Enpass (betaalde versie), maar beide vragen bij opstarten continue m'n masterwachtwoord ipv Windows Hello. Support geeft een simpele 'reset your hello settings', die heb ik er nu 5x vanaf gehaald en nog steeds werkt het niet.
Enpass werkt wel zoals je beschrijft hierboven (altijd te unlocken met iris) op mijn Lumia 950XL. Echter op mijn laptop (oud Sony Vaio beestje) moet ik ook altijd eerst eenmalig mijn ww invoeren, pas daarna doet ie het met mijn vingerafdrukscanner.

Volgens mij heeft het met hardware restrictie te maken. Alleen sommige biometrische randapparatuur is volledig Windows Hello gecertificeerd. Wat dat betreft ligt het dus misschien niet aan Enpass , maar aan jouw hardware i.c.m. Windows Hello.

[ Voor 30% gewijzigd door BrBuggyB op 26-06-2017 17:20 . Reden: Ik haalde enpass en keepass door elkaar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

BrBuggyB schreef op maandag 26 juni 2017 @ 17:15:
[...]

Keepass werkt wel zoals je beschrijft hierboven (altijd te unlocken met iris) op mijn Lumia 950XL. Echter op mijn laptop (oud Sony Vaio beestje) moet ik ook altijd eerst eenmalig mijn ww invoeren, pas daarna doet ie het met mijn vingerafdrukscanner.
Bij Enpass had ik het deels werken, maar dan komt hij met die Hello popup waar je dus naar de camera moet kijken, maar ook gelijktijdig 'doorgaan' moet aantikken. Moment dat je natuurlijk dan kijkt naar je scherm (950XL) dan is hij je iris kwijt en kan ik niet meer inloggen.

[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 26-06-2017 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-11-2022
En de volgende die de ondersteuning stopt:

On June 29, 2017, Evernote will discontinue support for BlackBerry and Windows Phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
richdb schreef op maandag 26 juni 2017 @ 19:50:
En de volgende die de ondersteuning stopt:

On June 29, 2017, Evernote will discontinue support for BlackBerry and Windows Phone.
Laten we meteen maar even wat mogelijke alternatieven delen?

https://www.intermediair....ternatieven-voor-Evernote

OneNote zou kunnen misschien? Geen idee, heb nooit van EverNote of OneNote gebruik gemaakt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:45
hardware-lover schreef op maandag 26 juni 2017 @ 20:22:
[...]

Laten we meteen maar even wat mogelijke alternatieven delen?

https://www.intermediair....ternatieven-voor-Evernote

OneNote zou kunnen misschien? Geen idee, heb nooit van EverNote of OneNote gebruik gemaakt.
OneNote is zeker een goed alternatief. Belangrijkste concurrent van Evernote. Ik ben zelfs volledig op OneNote overgestapt nadat Evernote een betaalmodel heeft ingevoerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
https://www.windowscentra...g-down-windows-app-studio

Toch een redelijke aderlating - ik ben zelf ooit, jaren terug, begonnen met App Studio om mijn eerste app-probeersels te maken (voor Windows Phone).

Natuurlijk is App Studio (erg) beperkt, maar het leidde wel tot nieuwsgierigheid en enthousiasme, waardoor ik 'serieuze' apps ben gaan maken in C# / XAML / Silverlight.

Indirect iets van 30 apps gemaakt, puur vanwege App Studio - die nu dus afgestoten wordt... :'(

- edit - Microsoft wijst door naar een 'alternatief', maar in de praktijk werkt dat veel ingewikkelder; dus juist voor beginnende developers worden de UWP-apps nu veel complexer om te maken.

Groot voordeel van App Studio was dat je totaal geen code hoefde te kloppen, en toch interactieve apps kon maken. De code werd gegenereerd door de App Studio en kon je downloaden als de app klaar was;

Door die code dan te bestuderen, leerde je vrij vlot hoe je zelfstandig UWP apps kon maken - dat is nu dus gestopt.

Uiteindelijk zijn er duizenden apps mee gemaakt, de afgelopen jaren.

[ Voor 38% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 01-07-2017 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardvark99
NeFoRcE schreef op maandag 12 juni 2017 @ 15:51:
Is dit wat je zoekt? Vandaag gratis:

https://www.microsoft.com...7651)(%7bwaid%7d)()&rtc=1

Btw, in America zijn er 2 banken toegevoegd aan de Wallet , terwijl hier de banken weglopen...

https://mspoweruser.com/t...support-microsoft-wallet/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Er zijn toch nog wel bedrijven die WP/WM ondersteunen. _/-\o_
Kreeg vanmorgen een update van LastPass Authenticator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Sinds een week een andere "battery app" op mijn L950.

Bemerk een aanzienlijk minder batterij verbruik: Pure battery indicator Pro.

Heb betaalde versie (€ 0,99).

[ Voor 9% gewijzigd door kruila op 11-07-2017 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:04

nwagenaar

God, root. What's the differen

Enkele maanden terug is mijn Microsoft Band na 3 jaar dienst defect gegaan (helaas) en een tweedehandse Band 1 of Band 2 was me iets teveel geld.

Nu kon ik gaan voor een Fitbit, maar ik las al her en der dat er wat issues waren met de stabiliteit in de verbinding en notificaties.

Maar ik vernam laatst dat er een app was voor de Xiaomi Mi Band, een soort van Fitbit van Chinese bodem. Voor een paar tientjes heb je een Band 2 via AliExpress geregeld en nu heb ik hem enkele weken in gebruik icm W10M.

Vervolgens met Bind Mi Band gekoppeld aan mijn Lumia 950/WM10 en met Notify Mi Band kun je aangeven welke soort notificaties de band moet krijgen.

Enkele tekortkomingen heb je natuurlijk wel:

- Geen ingebouwde GPS zoals de Microsoft Band
- Om de Band 2 te gebruiken diende ik hem eerst aan een Android toestel te koppelen zodat de laatste firmware er op werd geinstalleerd (dit staat ook duidelijk in de app).
- Inkomend gesprek wordt niet gecommuniceerd naar de band (maar dit staat ook duidelijk in de releasenotes)
- Enkele notificaties van bepaalde applicaties worden niet herkend in de Notify app (eerder de schuld van Facebook, want die applicaties van hun zijn behoorlijk ruk)

Toch ben ik enorm tevreden met deze gratis apps en een 2 tientjes kostende Chinese Fitbit clone van Xiaomi.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

kruila schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:51:
Sinds een week een andere "battery app" op mijn L950.

Bemerk een aanzienlijk minder batterij verbruik: Pure battery indicator Pro.

Heb betaalde versie (€ 0,99).
Wat doet dit ding wat het icoontje in het notification screen niet doet? En is je verminderd verbruik door deze app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
nwagenaar schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:56:
Enkele maanden terug is mijn Microsoft Band na 3 jaar dienst defect gegaan (helaas) en een tweedehandse Band 1 of Band 2 was me iets teveel geld.

Nu kon ik gaan voor een Fitbit, maar ik las al her en der dat er wat issues waren met de stabiliteit in de verbinding en notificaties.

[....knip...]
Ter info.

Er zijn/waren idd wat issues met de Fitbit app. Maar Fitbit en MS zijn een tijd geleden begonnen met het verbeteren van de app/bluetooth/W10M betreffende de connecties met smartwatches.
Zelf heb ik sinds een paar weken een Fitbit Blaze, wat met functionaliteiten dicht in de buurt komt van de MS Band 2 (behave GPS), en sommige functies zijn zelfs beter dan de MS Band 2. De app werkt ook prima. Tot nu toe zeer te vrede, standaard notificaties werken bij mij prima, nu nog thirth party notificaties als WA. Bovendien staan er nog meer uitbreidingen op de roadmap.

Zie forum: https://community.fitbit....-Server/m-p/1763026#M8454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

ardvark99 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 13:13:
[...]

Ter info.

Er zijn/waren idd wat issues met de Fitbit app. Maar Fitbit en MS zijn een tijd geleden begonnen met het verbeteren van de app/bluetooth/W10M betreffende de connecties met smartwatches.
Zelf heb ik sinds een paar weken een Fitbit Blaze, wat met functionaliteiten dicht in de buurt komt van de MS Band 2 (behave GPS), en sommige functies zijn zelfs beter dan de MS Band 2. De app werkt ook prima. Tot nu toe zeer te vrede, standaard notificaties werken bij mij prima, nu nog thirth party notificaties als WA. Bovendien staan er nog meer uitbreidingen op de roadmap.

Zie forum: https://community.fitbit....-Server/m-p/1763026#M8454
Ik zat ook te kijken naar de Fitbit Blaze, maar met een prijskaartje van om en nabij de 170 euro en datgene wat jij net ook al aangaf; had ik niet echt zin om zoveel geld neer te leggen en te hopen dat alles op den duur opgelost gaat worden.

Al is het alleen maar omdat MS en hun inzet op W10M wat.... onduidelijk is geworden...

Dus uiteindelijk gekozen voor een apparaatje van 20 euro en met enkele tekortkomingen die voor mij geen probleem zijn. Overigens komen de Third Party Notifications van bijvoorbeeld WA en Telegram wel door; het gaat echt alleen om de apps van Facebook Inc (Facebook, Facebook Messenger en Instagram).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
nwagenaar schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 13:26:
[...]

.....
Dus uiteindelijk gekozen voor een apparaatje van 20 euro en met enkele tekortkomingen die voor mij geen probleem zijn. ...
Zou je willen verklappen welke dat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

coenox schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:00:
[...]
Zou je willen verklappen welke dat is?
Nee hoor, ik had dat in een eerdere posting gezegd: De Xiaomi Mi Band 2 (circa 20 euro via AliExpress of 35 euro via Nederlandse webshops)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 15:24
Bij twee applicaties (Fiets en Wandelknooppunten) krijg ik steeds de melding 0x80073CF9.

Alle oplossingen verwijzen naar de default installatie op "This device" maar dat is reeds de huidige setting (er zit trouwens geen SD kaartje in m'n toestel).

Ik had dit probleem bij een vorig toestel ook en heb het toen opgelost al weet ik niet meer hoe :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
nwagenaar schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:11:
[...]

Nee hoor, ik had dat in een eerdere posting gezegd: De Xiaomi Mi Band 2 (circa 20 euro via AliExpress of 35 euro via Nederlandse webshops)
OK. Dank je,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
P_Tingen schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:57:
[...]

Wat doet dit ding wat het icoontje in het notification screen niet doet? En is je verminderd verbruik door deze app?
kun je lezen in de store bij deze app wat hij precies doet.

Kan niet bewijzen dat dit door deze app komt, maar het energieverbruik is wel verminderd nadat ik deze app heb geinstalleerd, maar het is te proberen waard he, om eventueel andere battery app (tijdelijk) te vervangen door deze app.

en ook niet is uit te sluiten dat mijn vorige battery app (insider pro) veel meer energie vrat.

[ Voor 40% gewijzigd door kruila op 11-07-2017 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

R.G

De app, ABN AMRO meldt steeds dat de werking ophoudt, is hiervoor een ander alternatief? of werkt dit zonder authenticator via het web?, wel zonde hoor dat steeds meer bedrijven windows phone opgeven..

Hoe lossen jullie dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
R.G schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 17:38:
De app, ABN AMRO meldt steeds dat de werking ophoudt, is hiervoor een ander alternatief? of werkt dit zonder authenticator via het web?, wel zonde hoor dat steeds meer bedrijven windows phone opgeven..

Kijk eens hier: Antoniya001 in "[W10] Post hier je Universal Windows Platform app (UWP app)"

Het is geen vervangende app, maar een wrapper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

kruila schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:11:
[...]
kun je lezen in de store bij deze app wat hij precies doet.
Haha, dat bedacht ik me zelf ook net nadat ik het gepost had. Ziet er indrukwekkend uit wat het allemaal kan
Kan niet bewijzen dat dit door deze app komt, maar het energieverbruik is wel verminderd nadat ik deze app heb geinstalleerd, maar het is te proberen waard he, om eventueel andere battery app (tijdelijk) te vervangen door deze app. en ook niet is uit te sluiten dat mijn vorige battery app (insider pro) veel meer energie vrat.
Ik gebruik zelf geen battery-app. Aan het einde van de dag heb ik meestal nog wel zo'n 60% over dus ik hoef er niet op te letten. Zou wel een beetje cynisch zijn overigens als je nieuwe battery app heel goed lijkt omdat je oude app zelf veel stroom nam 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
R.G schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 17:38:

Ik denk dat de meesten het oplossen door voor een ander OS te kiezen .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 13:07
D'r blijft helaas ook maar weinig te kiezen over. Gek dat de mobile-OS markt nu sterkt lijkt op die PC markt van 15 jaar geleden: 1 dominante speler met Apple de luxe niche op nummer twee, en verder klein grut waar behalve de liefhebber niemand naar omkijkt.

Overigens is dit met name in Nederland wel zo, omdat hier, net als in de VS, er maar weinig buiten iOS/Android gekocht wordt. Kijk je naar wat landen om ons heen, is de ondersteuning van WinPhone en andere OSen (BBOS, zelfs Symbian) een stuk normaler. Ook omdat het anno-nu nooit zo simpel was om crossplatform te coden.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
nwagenaar schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 13:26:
[...]

Ik zat ook te kijken naar de Fitbit Blaze, maar met een prijskaartje van om en nabij de 170 euro en datgene wat jij net ook al aangaf; had ik niet echt zin om zoveel geld neer te leggen en te hopen dat alles op den duur opgelost gaat worden.

Al is het alleen maar omdat MS en hun inzet op W10M wat.... onduidelijk is geworden...
Effe een update betreffende de Fitbit Blaze, ik kan dus wel thirth party apps ontvangen, zonder dat ik in de tussentijd een update van Fitbit of W10M heb gehad.

Het zat er al in, maar niet duidelijk. Je hebt in de settings de mogelijkheid om verschillende notificaties aan of uit te zetten, de laatste is voor de thirth party apps. Wanneer je deze aan zet, kan je daarna op de tekstregel voor de switch tappen, en dan laat ie alle apps zien die notificaties kunnen geven. Dat is niet duidelijk in de app (niet door opvallende kleur of onderstreept). Nu werken bij mij de notificaties van mail, whatsapp en andere apps wel. Heb ze nog niet allemaal kunnen proberen, nog geen berichten van gehad, maar ben nu helemaal blij met deze watch.
What's Next on the Roadmap?

We're not finished yet. Some of the issues reported and still under investigation/work, include:

Connected GPS stability, accuracy.
Quiet Hours respected
Reviewing initial setup/bonding process (to ensure that there is far less need to all of these multi-step processes to get the notifications enabled).
Refinements to the UI.

We're also continuing to review feedback from everyone here in the forum to identify new issues to investigate.
En wat betreft de onduidelijkheid van MS over W10M, daar ben ik het met jou eens, maar aan de andere kan, waarom wordt er dan energie gestoken door MS in de Bluetooth GATT, en door Fitbit in de app op W10M? Waarom blijft bv Whatsapp nieuwe functies toevoegen, en zo zijn er nog wel een paar apps meer. Wel is het duidelijk waarom sommige apps verdwijnen, die hebben geen vertrouwen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
ardvark99 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 22:00:

En wat betreft de onduidelijkheid van MS over W10M, daar ben ik het met jou eens, maar aan de andere kan, waarom wordt er dan energie gestoken door MS in de Bluetooth GATT, en door Fitbit in de app op W10M? Waarom blijft bv Whatsapp nieuwe functies toevoegen, en zo zijn er nog wel een paar apps meer. Wel is het duidelijk waarom sommige apps verdwijnen, die hebben geen vertrouwen meer.
Hier ook hel tevreden met mijn Fitbit charge 2 in combinatie met de 930. Mis alleen nog het GPS gedeelte (GATT). Is mij niet geheel duidelijk in welek versie van 10 dit nu onderstuend gaat worden? Ook al in RS2? Of alleen in RS3? Het werkt nog steeds niet (volgens mij).
En je verhaal klopt. Een aantal bedrijven maken gewoon nog goede apps voor Windows phone. Denk ook dat de verhouding in andere alnden wat betreft Android/Ios/Win/Overige toch iets anders ligt dan in Nederland.

Ben momenteel zeer tevreden met mijn 930 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

@ardvark99
Sinds gisteren heb ik een update van Notify Mi Band gehad. Nu worden de Facebook Inc. applicaties ook getriggered en krijg ik nu ook de notifications van Facebook, Instagram en Messenger op m'n Xiaomi Mi Band 2 binnen.

Blijft alleen nog over inkomende telefoontjes, maar dit schijnt door de WM10 API niet te kunnen. Maar daar kan ik wel mee leven eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Fitbit geeft wel inkomende telefoon door. Dus het zou moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Sinds vandaag is de telegram messenger app op de één of andere manier corrupt. Er is een nieuwe versie van de telegram messenger app die wil updaten maar de update gaat niet helemaal goed en uiteindelijk installeert de update dan ook niet.

Ik weet niet of het alleen op mijn toestel is of dat dit een generiek probleem is. Ik zal kijken of ik het kan oplossen en zo ja dan meld ik het hier even. Er is dus schijnbaar wel een nieuwe update die dit probleem veroorzaakt.

Is er nog iemand die hier last van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Telegram: Hier heb ik ook last van, op meerdere toestellen.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Indoubt schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 12:52:
Sinds vandaag is de telegram messenger app op de één of andere manier corrupt. Er is een nieuwe versie van de telegram messenger app die wil updaten maar de update gaat niet helemaal goed en uiteindelijk installeert de update dan ook niet.

Ik weet niet of het alleen op mijn toestel is of dat dit een generiek probleem is. Ik zal kijken of ik het kan oplossen en zo ja dan meld ik het hier even. Er is dus schijnbaar wel een nieuwe update die dit probleem veroorzaakt.

Je kan Unigram ook proberen. Goede Telegram client helemaal UWP. Vind ik persoonlijk fijner werken dan de officiële client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Yep, toevallig had ik daar ook last van. Wat bij mij heeft geholpen: Telegram verwijderen en vervolgens opnieuw installeren vanuit de store.
menzo schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:37:
Fitbit geeft wel inkomende telefoon door. Dus het zou moeten kunnen.
Het enige verschil is dat de Mi Band wordt ontwikkeld door iemand op z'n zolderkamertje tegen zo'n grote organisatie als Fitbit (al dan niet in samenwerking met Microsoft) :+

Overigens kreeg ik net een mailtje in mijn mailbox:
LinkedIn Windows Mobile App is being retired

Niels,

We are retiring the existing Windows Mobile App on 08/31/2017, which means the app icon will remain on your phone but will no longer work. You can continue to use LinkedIn on your Windows phone by going to www.linkedin.com from your mobile web browser (Edge, Internet Explorer). From here you'll be able to access the full range of LinkedIn features, including search and profile editing, which were not available on the app.

For easy access to LinkedIn mobile web, you can pin the website to your start screen on your mobile device and open it with a single tap. Instructions on how to do so below.

1. Open the web browser on your Windows phone.
2. Enter www.linkedin.com and navigate to the site.
3. Tap the three-dot menu button at the top right.
4. Select "Pin To Start"

Additionally, we will be launching a new LinkedIn Windows desktop app in a few weeks on the Microsoft Windows App store.

Please feel free to contact us with any questions.

The LinkedIn Team
Geen woord van LinkedIn of de LinkedIn Windows Desktop app een UWP applicatie gaat worden, want dan zou het alsnog op W10M kunnen draaien.

[ Voor 53% gewijzigd door nwagenaar op 13-07-2017 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

LinkedIn stopt ook met ontwikkelen.
We are retiring the existing Windows Mobile App on 08/31/2017, which means the app icon will remain on your phone but will no longer work. You can continue to use LinkedIn on your Windows phone by going to www.linkedin.com from your mobile web browser (Edge, Internet Explorer). From here you'll be able to access the full range of LinkedIn features, including search and profile editing, which were not available on the app.
^ vond ik net in mijn mailbox...

[ Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 13-07-2017 14:12 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Het grappige is dat ze op de site van LinkedIn het volgende zeggen: LinkedIn App for Windows Phone - No Longer Available..... bron: https://www.linkedin.com/...l-mktg-mmc-windows-sunset

En officieel gezien is Windows Phone != Windows 10 Mobile

En dan is LinkedIn ook nog eens een dochterbedrijf van Microsoft... Als je een LinkedIn app for Windows maakt, dan maak je die toch direct in UWP zodat het ook beschikbaar is voor alle Windows 10 gebaseerde apparaten?

[ Voor 13% gewijzigd door nwagenaar op 13-07-2017 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
nwagenaar schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 14:26:
Het grappige is dat ze op de site van LinkedIn het volgende zeggen: LinkedIn App for Windows Phone - No Longer Available..... bron: https://www.linkedin.com/...l-mktg-mmc-windows-sunset

En officieel gezien is Windows Phone != Windows 10 Mobile

En dan is LinkedIn ook nog eens een dochterbedrijf van Microsoft... Als je een LinkedIn app for Windows maakt, dan maak je die toch direct in UWP zodat het ook beschikbaar is voor alle Windows 10 gebaseerde apparaten?
Hier ook de mail, en ja new Linkedin Windows desktop app. Geen idee of dit UWP is, lijkt me wel als Microsoft zijnde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99

Op Appraisin staat bij de comments van 8 juli dat je idd de app moet verwijderen, dan opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
ardvark99 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 16:29:
[...]

Op Appraisin staat bij de comments van 8 juli dat je idd de app moet verwijderen, dan opnieuw installeren.
en hoe verwijder je die dan? Want ik heb hetzelfde probleem, maar krijg de app niet verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Universal Creations schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 16:35:
[...]

en hoe verwijder je die dan? Want ik heb hetzelfde probleem, maar krijg de app niet verwijderd.
Ik heb de Telegram Messenger op de gebruikelijke manier kunnen verwijderen. Misschien eerst de telefoon herstarten, dan verwijderen? Of draai je de CU update, de app resetten via settings menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
LinkedIn stopt alsnog met werken op Windows Phone: https://www.neowin.net/ne...e-app-is-being-killed-off

Er komt wel een nieuwe Windows desktop app waar vrijwel niemand op zit te wachten (meeste mensen gaan toch gewoon naar de website via de browser). De kracht van UWP! Waarom zouden andere developers UWP apps gaan maken voor meerdere apparaten als Microsoft het zelf niet doet?

Ik ben blij dat ik over ben gestapt naar Android en naar Linux. Ik moet er niet aan denken om nog langer producten van Microsoft te gebruiken terwijl ze je continu weer laten merken dat ze eigenlijk geen moer om je geven. (Windows Phone 7 -> 8, Windows Phone 8 -> 10, Windows/Surface RT, support WP8.1 stoppen en 70% die dat gebruikt niet laten weten dat er een veilige opvolger is) Ik heb van elke grap mogen genieten.

Misschien geeft Google ook geen moer om zijn eigen klanten, maar die ondersteunen hun eigen platform gewoon (meeste apps werken nog op Lollipop, ook van Google zelf, beveiliging is wel een probleem bij Android natuurlijk).

Microsoft moet zich vooral lekker gaan bezig houden met hun Android en iOS apps.

[ Voor 74% gewijzigd door Stefan22 op 13-07-2017 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-09 23:48

matroosoft

Lone Christian

Tussen alle verhalen over apps die ermee stoppen wik ik toch nog even een geweldige app onder de aandacht brengen, NextGen Reader. Ik maak er al jaar en dag gebruik van en ben nog geen vergelijkbare app tegengekomen op iOs/Android. Het is helaas wel een betaalde app, maar z'n geld meer dan waard. Ik heb de app een keer gratis kunnen downloaden op zo'n MyAppFree dag. Hij is er ook voor de pc en je hoeft hem maar één keer te kopen om te gebruiken op alle apparaten

Het gaat om een RSS reader met full text ondersteuning, dus je kan volledige artikelen lezen zonder naar de website te gaan. Ikzelf maak gebruik van Feedly om te abonneren op RSS feeds van bijvoorbeeld tweakers, Tweakblogs, nos, etc.

De app schakelt ook netjes mee met het thema dus je kunt ook prettig in het donker lezen. In de lijst met artikelen kan je vooraf artikelen selecteren en markeren als gelezen zodat ze uit de lijst verdwijnen. Artikel en list view zijn ook erg overzichtelijk en bijna alles kun je aanpassen. Ik had er eigenlijk nooit zo bij stilgestaan hoe goed de app was totdat ik onlangs iOs en Android een tijdje probeerde als OS. Ik had verwacht dat er wel een vergelijkbare RSS reader beschikbaar zou zijn, maar ik heb er geen een kunnen vinden die ook maar in de buurt komt.

Hier een linkje naar de Store:
http://www.windowsphone.c...24-e011-854c-00237de2db9e

Edit: Ik denk dat je de app ook kunt uitproberen voordat je hem koopt, maar dat kan ik zelf niet zien omdat de app bij mij all in m'n eigendom is.

Edit2: Zie nu in de online Store dat de app nog 2 dagen in de aanbieding is met een aantal euro korting.

[ Voor 8% gewijzigd door matroosoft op 13-07-2017 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
ardvark99 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 16:44:
Ik heb de Telegram Messenger op de gebruikelijke manier kunnen verwijderen. Misschien eerst de telefoon herstarten, dan verwijderen? Of draai je de CU update, de app resetten via settings menu?
Gebruikelijke manier lukt niet. Herstarten helaas ook niet. CU update? En hoe reset je een app?

Edit: heb het nu via opslag kunnen verwijderen. Bedankt voor de tips. Eens kijken of ie nu goed wil installeren.
Edit2: hmmm, dat lukt dus niet. Blijft proberen en krijg een foutmelding.

[ Voor 18% gewijzigd door Universal Creations op 13-07-2017 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Ik heb telegram messenger gewoon op de normale manier kunnen verwijderen. Geen herstart of CU update nodig gehad.

In de store wilde de Telegram messenger app nu wel gewoon updaten en installeren. Na die nieuwe installatie van de Telegram app had ik ook al mijn oude chats terug (behalve logischerwijze de encripted chats want die staan ook niet op de server)

bij mij is het probleem(pje) dus opgelost, Thanks heren voor het advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Unigram krijg ik ook niet geïnstalleerd. Even herstarten, misschien helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Zijn er meer mensen waarbij de NOS-app geen berichten meer laadt?
Dit is bij mij en mijn vrouw sinds gistermiddag het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:18
Bij mij ook niet inderdaad. Gisteren nog wel een notificatie gehad over die speler van ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Hier werkt het ook niet. Allemaal maar even een bericht richting de NOS sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Ja, gelukkig is de website ook prima. Maar de notificaties waren wel handig.
Pagina: 1 ... 112 ... 118 Laatste

Let op:
Discussies/updates over eigen gemaakte apps mogen in het Post hier je eigen Windows Phone App! topic.