Enkele maanden terug is mijn Microsoft Band na 3 jaar dienst defect gegaan (helaas) en een tweedehandse Band 1 of Band 2 was me iets teveel geld.
Nu kon ik gaan voor een Fitbit, maar ik las al her en der dat er wat issues waren met de stabiliteit in de verbinding en notificaties.
Maar ik vernam laatst dat er een app was voor de Xiaomi Mi Band, een soort van Fitbit van Chinese bodem. Voor een paar tientjes heb je een Band 2 via AliExpress geregeld en nu heb ik hem enkele weken in gebruik icm W10M.
Vervolgens met
Bind Mi Band gekoppeld aan mijn Lumia 950/WM10 en met
Notify Mi Band kun je aangeven welke soort notificaties de band moet krijgen.
Enkele tekortkomingen heb je natuurlijk wel:
- Geen ingebouwde GPS zoals de Microsoft Band
- Om de Band 2 te gebruiken diende ik hem eerst aan een Android toestel te koppelen zodat de laatste firmware er op werd geinstalleerd (dit staat ook duidelijk in de app).
- Inkomend gesprek wordt niet gecommuniceerd naar de band (maar dit staat ook duidelijk in de releasenotes)
- Enkele notificaties van bepaalde applicaties worden niet herkend in de Notify app (eerder de schuld van Facebook, want die applicaties van hun zijn behoorlijk ruk)
Toch ben ik enorm tevreden met deze gratis apps en een 2 tientjes kostende Chinese Fitbit clone van Xiaomi.