Hier een Lumia 640 en een 950 waarop de NOS-app geen berichten meer laadt. Ik heb hierover een tweet naar de NOS gestuurd.St00mwals schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 07:12:
Zijn er meer mensen waarbij de NOS-app geen berichten meer laadt?
Dit is bij mij en mijn vrouw sinds gistermiddag het geval.
Vanmorgen een WA bericht gestuurd, nog niks over gehoord...richdb schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 08:43:
Hier werkt het ook niet. Allemaal maar even een bericht richting de NOS sturen.
Het probleem is bekend, er wordt aan gewerkt
Op de website kun je niet naar het volgende/vorige bericht, je moet elke keer terug naar het homepage.menzo schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 10:19:
Ja, gelukkig is de website ook prima. Maar de notificaties waren wel handig.
(of ik zie iets over het hoofd...)
[ Voor 5% gewijzigd door St00mwals op 14-07-2017 13:45 . Reden: Reactie NOS toegevoegd ]
Beter laat dan nooit, maar er is een goed bruikbare Tour de France app;
https://www.microsoft.com/store/apps/9pll7jnk9htv
https://www.microsoft.com/store/apps/9pll7jnk9htv
Testing, one, two ...
Werkt iemand toevallig met de Sygic navigatie? Die is nu UWP, maar zijn favorieten en opgeslagen locaties niet te delen tussen de desktop en mobiele versie? Ik dacht dat juist onderdeel van UWP was dat er stukje 'cloudsync' zat tussen de apps.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dan moet de developer dat wel implementeren. Die kan er nog steeds voor kiezen om dat soort data lokaal op te slaan en niet in de cloud. Of wel in de cloud, maar dan gekoppeld aan een enkele installatie...SinergyX schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 16:54:
Werkt iemand toevallig met de Sygic navigatie? Die is nu UWP, maar zijn favorieten en opgeslagen locaties niet te delen tussen de desktop en mobiele versie? Ik dacht dat juist onderdeel van UWP was dat er stukje 'cloudsync' zat tussen de apps.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Sinds gisteravond/vanochtend geen nieuwsberichten (wel weer- en file-info)meer in de NOS-app op 8.1. Heb de app al een keer opnieuw geïnstalleerd, is het een algemeen of individueel probleem?
- eerst lezen, sorry
- eerst lezen, sorry
[ Voor 12% gewijzigd door Chiel op 14-07-2017 17:21 ]
Misschien ook de berichten hierboven lezen??Chiel schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 17:07:
Sinds gisteravond/vanochtend geen nieuwsberichten (wel weer- en file-info)meer in de NOS-app op 8.1. Heb de app al een keer opnieuw geïnstalleerd, is het een algemeen of individueel probleem?
ardvark99 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 17:09:
[...]
Misschien ook de berichten hierboven lezen??

Ik heb dat al eens eerder getest, op verzoek, in het recente verleden, en ook teruggemeld hier op Tweakers (maar mogelijk is die reactie verwijderd door admin ivm offtopic misschien?).SinergyX schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 16:54:
Afijn, favorieten aangemaakt op desktop en/of mobiel worden gedeeld op beiden (middels eenzelfde account en ook zo ingesteld).
Edit; Sygic kaartupdates beschikbaar zie ik.
[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 16-07-2017 01:01 ]
Testing, one, two ...
Hoe kan ik de apps Mail en Agenda(421 MB...), Edge(340 MB) en OneDrive(713 MB) minder ruimte laten innemen?
Van alles geprobeerd, verwijderen van mails, verwijderen van bestanden uit OneDrive, cache leeggegooid in Edge. Blijven allemaal zo groot, en hierdoor kan ik de laatste update van W10M niet uitvoeren. (Heb ook geen enkele app die verwijderbaar (nouja, WhatsApp is verwijderbaar, maar dat doe ik liever niet uiteraard) of verplaatsbaar is op de systeem-schijf staan)
Van alles geprobeerd, verwijderen van mails, verwijderen van bestanden uit OneDrive, cache leeggegooid in Edge. Blijven allemaal zo groot, en hierdoor kan ik de laatste update van W10M niet uitvoeren. (Heb ook geen enkele app die verwijderbaar (nouja, WhatsApp is verwijderbaar, maar dat doe ik liever niet uiteraard) of verplaatsbaar is op de systeem-schijf staan)
Dat probleem heb ik recentelijk ook gehad.fjjl schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 22:48:
Hoe kan ik de apps Mail en Agenda(421 MB...), Edge(340 MB) en OneDrive(713 MB) minder ruimte laten innemen?
Ik heb toen alle offline kaarten verwijderd en uiteindelijk WA ook.
Als je eerst een backup van WA maakt (naar SD-kaart of OneDrive), dan kun je hem daarna ongestoord verwijderen.
Windows updaten.
WA installeren en die zal je backup vinden en vragen voor een restore. WA is dan precies weer hetzelfde als voor de backup.
Weet iemand een leuk spelletje dat ik met mijn Lumia 950 kan spelen tegen iemand met een iPhone 4S? Het liefste iets waarbij je kunt kiezen of je er even 1 minuut mee bezig bent en daarna een paar dagen later weer verder gaat of dat je allebei een half uurtje o.i.d. blijft spelen. Het moet grafisch ook niet te overweldigend zijn, want ik ben niet zo van de spelletjes op mijn mobiel en dat zal dan ook wel veel energie vragen. Ik dacht aan iets als Wordfeud, maar volgens mij is dat er niet voor W10M. Co-op zou ook wel leuk zijn, maar het is wel prettig als je niet ook altijd met elkaar aan de telefoon moet zijn om het dan een beetje tactisch te kunnen spelen. Als laatste zou het een bonus zijn als hij ook op een Lumia 920 is te spelen of via desktopversie van W10. Dat zou me weer mooi wat batterijleven schelen nl.
Ik heb wat lijstjes op internet gevonden, maar die zijn meestal erg gericht op mooie graphics, richten zich op online gamen i.p.v. tegen 1 contactpersoon of duren veel te lang. Wat ik leuk vind zou ik ook niet weten. Op mijn 920 had ik wel een soort side-scroller waarbij je met een auto naar rechts moest blijven rijden en muntjes moest verzamelen om zo upgrades te kopen, maar ik denk niet dat dat in co-op kan. Zij houdt van anime, misschien geeft dat nog inspiratie?
Ik heb wat lijstjes op internet gevonden, maar die zijn meestal erg gericht op mooie graphics, richten zich op online gamen i.p.v. tegen 1 contactpersoon of duren veel te lang. Wat ik leuk vind zou ik ook niet weten. Op mijn 920 had ik wel een soort side-scroller waarbij je met een auto naar rechts moest blijven rijden en muntjes moest verzamelen om zo upgrades te kopen, maar ik denk niet dat dat in co-op kan. Zij houdt van anime, misschien geeft dat nog inspiratie?
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Zijn de offline-kaarten bij de instellingen van de telefoon zelf, ook dezelfde die Sygic gebruikt?hardware-lover schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 19:41:
[...]
Ik heb dat al eens eerder getest, op verzoek, in het recente verleden, en ook teruggemeld hier op Tweakers (maar mogelijk is die reactie verwijderd door admin ivm offtopic misschien?).
Afijn, favorieten aangemaakt op desktop en/of mobiel worden gedeeld op beiden (middels eenzelfde account en ook zo ingesteld).
Edit; Sygic kaartupdates beschikbaar zie ik.
Of zijn die alleen maar voor de eigen kaarten-navigatie?
Het eerste toch?
Volgens mij gebruikt Sygic TomTom kaarten. In de US is de app nu in de aanbieding:Arjantje72 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 17:37:
[...]
Zijn de offline-kaarten bij de instellingen van de telefoon zelf, ook dezelfde die Sygic gebruikt?
Het eerste toch?
https://m.windowscentral....fetime-licenses-right-now
WordFeud is er zeker wel voor WM. Verder zijn er volgens mij niet (meer) zoveel cross platform spellen die je tegen elkaar zou kunnen spelen...Ample Energy schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 17:18:
Weet iemand een leuk spelletje dat ik met mijn Lumia 950 kan spelen tegen iemand met een iPhone 4S? Het liefste iets waarbij je kunt kiezen of je er even 1 minuut mee bezig bent en daarna een paar dagen later weer verder gaat of dat je allebei een half uurtje o.i.d. blijft spelen. Het moet grafisch ook niet te overweldigend zijn, want ik ben niet zo van de spelletjes op mijn mobiel en dat zal dan ook wel veel energie vragen. Ik dacht aan iets als Wordfeud, maar volgens mij is dat er niet voor W10M. Co-op zou ook wel leuk zijn, maar het is wel prettig als je niet ook altijd met elkaar aan de telefoon moet zijn om het dan een beetje tactisch te kunnen spelen. Als laatste zou het een bonus zijn als hij ook op een Lumia 920 is te spelen of via desktopversie van W10. Dat zou me weer mooi wat batterijleven schelen nl.![]()
Na uitgebreid zoeken heb ik hem kunnen vinden, maar er staat bij "Wordfeud is not currently available". Ik kwam op die Store-pagina via deze url. Heb jij misschien een andere die ik kan proberen?NNF schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 19:37:
[...]
WordFeud is er zeker wel voor WM. Verder zijn er volgens mij niet (meer) zoveel cross platform spellen die je tegen elkaar zou kunnen spelen...
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
WF ?
Daar heb ik nog een xap bestandje van.
Niet meer de nieuwste maar in ieder geval wel een versie die niet crasht of reclames toont.
Heb dat spel echt een paar jaar elke dag gespeelt en leuke contacten aan overgehouden.
Maar op een één of andere dag was ik er spuugzat van.
Daar heb ik nog een xap bestandje van.
Niet meer de nieuwste maar in ieder geval wel een versie die niet crasht of reclames toont.
Heb dat spel echt een paar jaar elke dag gespeelt en leuke contacten aan overgehouden.
Maar op een één of andere dag was ik er spuugzat van.
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Gelukkig niet nee, dan zouden ze zwaar verouderd zijn. Sygic gebruikt zijn "eigen" kaarten en de data leverancier is idd TomTom.Arjantje72 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 17:37:
[...]
Zijn de offline-kaarten bij de instellingen van de telefoon zelf, ook dezelfde die Sygic gebruikt?
Het eerste toch?
Edit: ik ben maar weer noodgedwongen terug naar de standaard berichten app. Ik moet van het ene op het andere moment ineens een Skype tegoed hebben wil ik nog een sms kunnen versturen? Mogelijk is het ergens aangekondigd maar dan heb ik dat gemist? Dus terug naar de standaard berichten app en Skype van het toestel verwijderd. Ik gebruikte deze toch enkel voor versturen en ontvangen van sms en verder nergens anders voor.
[ Voor 33% gewijzigd door hardware-lover op 19-07-2017 23:25 ]
Testing, one, two ...
Ik krijg net een update voor de Regenmeter binnen. Althans dat probeert mijn toestel. (L640, geen insider)
De update "blijft hangen". Error melding met 0x8007000B
Als ik in de feedback hub kijk zijn er een heleboel van dit soort foutmeldingen.
zou het aan de app liggen of aan het OS?
Als ik in de feedback hub kijk zijn er een heleboel van dit soort foutmeldingen.
"What do you get if you multiply six by nine..."
@Punkrocker
Het OS. Een mogelijkheid kan zijn dat dit komt omdat de app is geinstalleerd op de sdcard en dat je hem moet verplaatsen naar het interne geheugen.
Een tijd terug had ik met m'n 640XL soortgelijke problemen (Microsoft Office Apps notabene) en zelfs na een complete fabrieksreset was het probleem niet verholpen. Bleek het te komen door een bug in de Insider versie.
Overigens ben ik nu op zoek naar een goede Hiking app. Het belangrijkste voor mij is dat het GPX bestanden kan inlezen en dat het een duidelijke kompas functie heeft. Het gebruik van Offline maps zou leuk zijn, maar is geen verplichting.
Nu heb ik enkele gevonden:
- GPX viewer and recorder -> Gratis, voldoet aan mijn minimale eisen. Geen offline maps, maakt gebruik van Open Street Maps (OSM)
- Hike Blackbox -> € 0,99, GPX files inlezen via OneDrive en ondersteuning voor Offline Maps.
- Malooo Outdoor -> € 2,99, GPX kunnen worden ingelezen, OSM ondersteuning, Geocaching, etc.
Heeft iemand ervaringen met deze applicaties of hebben zij wellicht een alternatief?
Het OS. Een mogelijkheid kan zijn dat dit komt omdat de app is geinstalleerd op de sdcard en dat je hem moet verplaatsen naar het interne geheugen.
Een tijd terug had ik met m'n 640XL soortgelijke problemen (Microsoft Office Apps notabene) en zelfs na een complete fabrieksreset was het probleem niet verholpen. Bleek het te komen door een bug in de Insider versie.
Overigens ben ik nu op zoek naar een goede Hiking app. Het belangrijkste voor mij is dat het GPX bestanden kan inlezen en dat het een duidelijke kompas functie heeft. Het gebruik van Offline maps zou leuk zijn, maar is geen verplichting.
- GPX viewer and recorder -> Gratis, voldoet aan mijn minimale eisen. Geen offline maps, maakt gebruik van Open Street Maps (OSM)
- Hike Blackbox -> € 0,99, GPX files inlezen via OneDrive en ondersteuning voor Offline Maps.
- Malooo Outdoor -> € 2,99, GPX kunnen worden ingelezen, OSM ondersteuning, Geocaching, etc.
Heeft iemand ervaringen met deze applicaties of hebben zij wellicht een alternatief?
Bij mij kwam ie goed binnen, geen problemenPunkrocker schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 11:09:
Ik krijg net een update voor de Regenmeter binnen. Althans dat probeert mijn toestel. (L640, geen insider)
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Is NaviComputer ( https://www.microsoft.com/store/apps/9wzdncrfhxwr) wellicht iets om te overwegen?nwagenaar schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 11:38:
@Punkrocker
Standaard Kaarten app, offline kaarten werkt weer niet...ja, ik heb de kaarten wel 
Alleen pre-paid, geen data...sta je dan, in de jungle die Almere heet
Meer mensen met dat probleem?
Van die kaarten die offline niet werken dus, niet Almere...
Alleen pre-paid, geen data...sta je dan, in de jungle die Almere heet
Meer mensen met dat probleem?
Van die kaarten die offline niet werken dus, niet Almere...
Live from Denmark
Heeft iemand een alternatief voor de Facebook app ? Ik gebruik nu al een tijdje de mobile site aangezien die echt veel sneller is. Maar een wrapper app met bijvoorbeeld notificatie ondersteuning of contact profiel foto sync zou wel super zijn.
Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider
Ik had begrepen dat de nieuwe UPW wrapper ook notificaties ondersteund, privacy instellinkje ergens ?
Sorry, ik hussel FB en LinkdIn door elkaar
Sorry, ik hussel FB en LinkdIn door elkaar
[ Voor 21% gewijzigd door shiptronic op 22-07-2017 14:43 ]
slimsocialSc0tTy schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 11:22:
Heeft iemand een alternatief voor de Facebook app ? Ik gebruik nu al een tijdje de mobile site aangezien die echt veel sneller is. Maar een wrapper app met bijvoorbeeld notificatie ondersteuning of contact profiel foto sync zou wel super zijn.
+1 inderdaad voor SlimSocial. Mooie lichtgewicht wrapper voor FB met wat extra opties, zoals een donker thema.
... en gaat over tot de orde van de dag
Sinds gisteren een melding in de store dat er 1 update is maar in de lijst is er geen programma wat geupdate dient te worden. Iemand hetzelfde probleem?
Die staat hier ook ik beeld ja. Mogelijk heeft het iets te maken met de update van de Store app zelf, die was er gisteren bij mij namelijk ook.lowiesjie schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 10:00:
Sinds gisteren een melding in de store dat er 1 update is maar in de lijst is er geen programma wat geupdate dient te worden. Iemand hetzelfde probleem?
Testing, one, two ...
Hier niet.lowiesjie schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 10:00:
Gisteren update van Store, vandaag van Groove Muziek.
Jup, hier ookkruila schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 19:07:
[...]
Hier niet.
Gisteren update van Store, vandaag van Groove Muziek.
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Dacht even dat de mysterieuze app update weer verdwenen was, maar toen ik handmatig zoeken startte kwamen er toch weer 2 in beeld, waarvan 1 daadwerkelijk een app update was. Mysterie blijft bestaan hier 😱
Testing, one, two ...
De store is de laatste tijd bij mij drama.
Na een WDRT op mijn 650 kan ik MetroTube niet meer installeren.
Nu weer heb ik een error (0x8007000B) op updates van Regenmeter en Formula 1.
Herstart van de telefoon helpt niet, installeren op intern geheugen of SD-kaart maakt ook niet uit
As we speak komt een update van Groove wel netjes door...
Feedback Hub staat er ook vol mee...
Herstart van de telefoon helpt niet, installeren op intern geheugen of SD-kaart maakt ook niet uit
Die Slim Social was een goede tip. Scheelt een stuk met de originele app
Viel me op dat alle Microsoft zaken (zoals Store, Excel, Films en TV, ...) wel zonder problemen konden updaten.
Had ik vorige week ook. Bij mij hielp het installeren op intern geheugen wel. Dus verwijderd, instellen "nieuwe apps op Dit Apparaat" en opnieuw installeren.St00mwals schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 08:32:
De store is de laatste tijd bij mij drama.
Herstart van de telefoon helpt niet, installeren op intern geheugen of SD-kaart maakt ook niet uit![]()
Viel me op dat alle Microsoft zaken (zoals Store, Excel, Films en TV, ...) wel zonder problemen konden updaten.
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Voor Formula 1 hielp bij mij het volgende , ga naar alle instellingen en kies Apps, Dan Apps en onderdelen, Zoek in de lijst de F1 APP op en klik er op , kies vervolgens de optie : verplaatsen en verplaats de app naar het toesel, niet de SD kaart.
Deze methode werkt voor veel (bij mij alle) apps die niet willen updaten. Ook had ik in het verleden de instelling veranderd dat alle apps op het toesel gezet moeten worden, maar als er apps op he kaart staan werkt het niet, eerst met deze methode verplaatsen. Alle MS apps moeten zowieso op het toestel staan en niet op de SD kaart.
Succes.
Deze methode werkt voor veel (bij mij alle) apps die niet willen updaten. Ook had ik in het verleden de instelling veranderd dat alle apps op het toesel gezet moeten worden, maar als er apps op he kaart staan werkt het niet, eerst met deze methode verplaatsen. Alle MS apps moeten zowieso op het toestel staan en niet op de SD kaart.
Succes.
Thx, dat werkt iddshiptronic schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 02:19:
Voor Formula 1 hielp bij mij het volgende , ga naar alle instellingen en kies Apps, Dan Apps en onderdelen, Zoek in de lijst de F1 APP op en klik er op , kies vervolgens de optie : verplaatsen en verplaats de app naar het toesel, niet de SD kaart.
Succes.
Ik dacht onterecht dat bij mij alles al nasr het interne geheugen ging...
Er is weer een Update van de kaarten App, morgen maar eens tetsen wat er nu weer verdwenen is/niet werkt
Voor Release Preview, niet voor Production?shiptronic schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 01:34:
Er is weer een Update van de kaarten App, morgen maar eens tetsen wat er nu weer verdwenen is/niet werkt
Testing, one, two ...
IDD, ik draai release preview, geen andere optie met een N 735
Er is misschien nog hoop voor de nieuwe LinkedIn app:
https://www.windowscentra...new-app-windows-10-mobile
Je moet hem wel apart downloaden, en dan side loaden. Dus niet via de Windows Store. Maar als ie op deze manier al prima draait, waarom wordt ie niet officieel via de Windows Store voor Mobile uitgebracht?
Btw, wanneer ik de comments zo lees, is dit de zelfde app als die we een paar weken geleden gehad hebben ter vervanging van de WP8.1 versie. Maar deze vervanging op W10M kan zover ik weet niet met notificaties omgaan. Ik heb tot nu toe niets gezien. Kan zijn dat dat op W10M niet mogelijk is, al lijkt mij dat niet. Een beetje vaag dus allemaal.
Je moet hem wel apart downloaden, en dan side loaden. Dus niet via de Windows Store. Maar als ie op deze manier al prima draait, waarom wordt ie niet officieel via de Windows Store voor Mobile uitgebracht?
Btw, wanneer ik de comments zo lees, is dit de zelfde app als die we een paar weken geleden gehad hebben ter vervanging van de WP8.1 versie. Maar deze vervanging op W10M kan zover ik weet niet met notificaties omgaan. Ik heb tot nu toe niets gezien. Kan zijn dat dat op W10M niet mogelijk is, al lijkt mij dat niet. Een beetje vaag dus allemaal.
[ Voor 34% gewijzigd door ardvark99 op 29-07-2017 23:10 ]
Via myAppFree is de app Hear it first! aangeboden. Je zou verwachten dat deze gratis is, er staat niet in de store dat de app in prijs is verminderd. Misschien dat de in-app aankopen gratis zijn? Nee, hiervoor moet ik betalen.
Waarom word deze app aangeboden via myAppFree?
Waarom word deze app aangeboden via myAppFree?
Ik heb de .appx gedownload (slechts 40kb) en de source bekeken.ardvark99 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 23:00:
Het is gewoon een wrapper rondom de mobiele site van LinkedIn zelf.
Er is wel een functie 'background Toasts' aanwezig (notificaties worden op Android 'toasts' genoemd), maar of die werkt weet ik niet; de app zelf heb ik niet geïnstalleerd.
Maar omdat het een 'wrapper' rondom de site is, hoef je niet veel meer te verwachten dan de site zelf; kan ook haast niet voor 40kb (waarvan 30kb aan logo's en iconen).
Iemand nog een tip voor een goede VNC App?
ik gebruik nu TinyVNC, maar die maakt een puinhoop van de kleuren , die de comments zijn er meer die er over klagen , maar helaas nog geen oplossing. Zelf kan ik in de store en met google niets anders vinden
ik gebruik nu TinyVNC, maar die maakt een puinhoop van de kleuren , die de comments zijn er meer die er over klagen , maar helaas nog geen oplossing. Zelf kan ik in de store en met google niets anders vinden
In TinyVNC kan je het aantal bit kleuren aanpassen. Probeer dit eens, dat zorgt er hier voor dat de Raspberry prima op afstand te bedienen is.shiptronic schreef op zondag 30 juli 2017 @ 16:02:
Iemand nog een tip voor een goede VNC App?
Dat het grotendeels een web wrapper is, vind ik in dit geval prima. Maar voor notificaties zou het wel prettig zijn. Maar dat heb ik zelfs bij de PC versie nog niet gezien. En wanneer ik die open, moet ik het venster telkens resizen.b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 14:19:
[...]
Ik heb de .appx gedownload (slechts 40kb) en de source bekeken.
Het is gewoon een wrapper rondom de mobiele site van LinkedIn zelf.
Er is wel een functie 'background Toasts' aanwezig (notificaties worden op Android 'toasts' genoemd), maar of die werkt weet ik niet; de app zelf heb ik niet geïnstalleerd.
Maar omdat het een 'wrapper' rondom de site is, hoef je niet veel meer te verwachten dan de site zelf; kan ook haast niet voor 40kb (waarvan 30kb aan logo's en iconen).
Even zodat je het weet, ook in Windows wordt het zo genoemd: MSDN: Toast Notification and Action Center Overview for Windows 10 – Ti...b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 14:19:
[...]
Er is wel een functie 'background Toasts' aanwezig (notificaties worden op Android 'toasts' genoemd), maar of die werkt weet ik niet; de app zelf heb ik niet geïnstalleerd.[...]
Heb me een slag in de rondte gezocht, maar de Advance functies eindelijk gevondenWietsee. schreef op zondag 30 juli 2017 @ 23:36:
[...]
In TinyVNC kan je het aantal bit kleuren aanpassen. Probeer dit eens, dat zorgt er hier voor dat de Raspberry prima op afstand te bedienen is.
AhCaelorum schreef op maandag 31 juli 2017 @ 01:06:
[...]
Even zodat je het weet, ook in Windows wordt het zo genoemd: MSDN: Toast Notification and Action Center Overview for Windows 10 – Ti...
Anyhow - de 'app' is een wrapper die gewoon https://linkedin.com/feed opent - meer niet...
Er is wel een background-agent-task aanwezig die 'iets' doet met 'toasts' - maar het lijkt niet geactiveerd te zijn.
Vage app... bouw dan niets
De ABN-AMRO app meldt nu dat het per 1 oktober 2017 niet meer werkt. Eerder stond die datum er niet bij.
Moet zeggen dat ik de mobiele website ook meer dan prima vind. Goed opgelost door ABNAMRO.
Moet zeggen dat ik de mobiele website ook meer dan prima vind. Goed opgelost door ABNAMRO.
[ Voor 31% gewijzigd door GerCor op 01-08-2017 10:34 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
ING update zijn app al heel lang niet meer voor WP. Gaat dit ten koste van de veiligheid, vraag ik me dan af?
Heb de app al een keer gedeïnstalleerd maar het duurde niet lang voor ie er weer op stond. Is toch errrug handig zo'n app.
Jammer dat ook de banken zich gaan terugtrekken...
Heb de app al een keer gedeïnstalleerd maar het duurde niet lang voor ie er weer op stond. Is toch errrug handig zo'n app.
Jammer dat ook de banken zich gaan terugtrekken...
In de basis niet, hooguit ten koste van bepaalde functionaliteit.peerke63 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:21:
ING update zijn app al heel lang niet meer voor WP. Gaat dit ten koste van de veiligheid
Aan de andere kant; hoe meer functies, hoe groter de kans op bugs en veiligheids-issues.
Dus een secure app zonder verdere functies en updates blijft veiliger dan telkens een nieuwe met updates
Vandaag getest, en het werkt !! nog bedankt voor de tip. Standaard stond de App ingesteld op Server Decides, en maakte er een puinhoop van , toen eens Thousands geprobeerd en direct de goede kleuren en helder beeld. Ook nog even de andere opties lang gelopen (je weet nooit , misschien kan het nog beter) Met Hundreds wel de goed kleur maar een "grof" beeld, tja dan zal Millions wel beter zij? Nope, die geeft het zelfde rare kleur effect als Server Decides, dus weten we nu ook wat de server (real VNC op win XP, maar daar kan/mag ik niets aan veranderen, bedrijfsproces computer) beslistWietsee. schreef op zondag 30 juli 2017 @ 23:36:
[...]
In TinyVNC kan je het aantal bit kleuren aanpassen. Probeer dit eens, dat zorgt er hier voor dat de Raspberry prima op afstand te bedienen is.
Terug naar Thousands gezet en een happy gebruiker ( de opties Black&wite & Tens maar net meer geprobeerd)
Touchscreen mode doet wat het zegt, zet je dit af krijg je een muis aanwijzer over het scherm om bepaalde dingen te selecteren. Show screen, als je deze op Off zet? dan zie je niets
Ik vind de normale site van LinkedIn redelijk traag op Mobile (dus ook als je de PC app sideload), dus daarom heb ik een simpele app gemaakt die wat beperkter is maar wel veel sneller.ardvark99 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 23:00:
Bovendien heeft die ook support voor (interactieve!) notificaties. Je kunt bijvoorbeeld vanuit het Action center een uitnodiging accepteren
Ik zal er nog even wat energie insteken zodat deze naar de Store kan, en dan laat ik in dit topic (en hier) weten. Een aantal Tweakers die de app testen zijn dan namelijk wel welkom!
(In verband met op vakantie gaan duurt het misschien nog wel even..)

Ik wil best wel testen, volgende week ben ik weer terug van vakantie. Graag zou ik ook de source code eens willen bekijken. Ik kan een beetje in c# programmeren, maar heb nog nooit iets gedaan voor mobile.Koode schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:37:
[...]
Ik vind de normale site van LinkedIn redelijk traag op Mobile (dus ook als je de PC app sideload), dus daarom heb ik een simpele app gemaakt die wat beperkter is maar wel veel sneller.
Bovendien heeft die ook support voor (interactieve!) notificaties. Je kunt bijvoorbeeld vanuit het Action center een uitnodiging accepteren
Ik zal er nog even wat energie insteken zodat deze naar de Store kan, en dan laat ik in dit topic (en hier) weten. Een aantal Tweakers die de app testen zijn dan namelijk wel welkom!
[afbeelding][afbeelding]
Zet mij maar op je testlijstje!!Koode schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:37:
[...]
Ik vind de normale site van LinkedIn redelijk traag op Mobile (dus ook als je de PC app sideload), dus daarom heb ik een simpele app gemaakt die wat beperkter is maar wel veel sneller.
[afbeelding][afbeelding]
Dat klinkt dan ook wel weer logisch jab2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:06:
[...]
In de basis niet, hooguit ten koste van bepaalde functionaliteit.
Aan de andere kant; hoe meer functies, hoe groter de kans op bugs en veiligheids-issues.
Dus een secure app zonder verdere functies en updates blijft veiliger dan telkens een nieuwe met updates
Vandaag weer eens een melding ontvangen dat er kaart-updates waren voor Windows Kaarten/Maps. Nog steeds is er geen update aan de N279 te zien voor het traject Veghel <> den Bosch. Inmiddels hebben de beschikbare navigatie-apps voor Windows mobiel hun kaarten met dat gedeelte wel bijgewerkt (Copilot, Mapfactor, Sygic, Navigon, Waze).
Testing, one, two ...
Kom er vandaag ineens achter dat Lego/Duplo tegenwoordig ook spelletjes in de store heeft gezet!
Zullen ze wel voor tablets/pc's gedaan hebben en direct mobiel ook maar meegenomen.
De kids blij
en vaders is de de telefoon kwijt
Zullen ze wel voor tablets/pc's gedaan hebben en direct mobiel ook maar meegenomen.
De kids blij

en vaders is de de telefoon kwijt
Hoezo? Een beetje tweakertvader neemt dan toch gelijk zelf die Lego/Duplo in beslag?St00mwals schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 20:30:
Kom er vandaag ineens achter dat Lego/Duplo tegenwoordig ook spelletjes in de store heeft gezet!
De kids blij![]()
en vaders is de de telefoon kwijt![]()
Edit: of doet gewoon mee, dat kan ook
[ Voor 4% gewijzigd door P_Tingen op 06-08-2017 08:21 ]
Met de echte Duplo idd wel, helaas wordt het wat lastig om met z'n tweeën op een telefoon te spelen...P_Tingen schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 00:01:
[...]
Hoezo? Een beetje tweakertvader neemt dan toch gelijk zelf die Lego/Duplo in beslag?
Edit: of doet gewoon mee, dat kan ook
Ehh... Zojuist Get Updates gedaan in de Store en heb opeens 32 apps met een update op mn 920
Volgens mij gaat er iets niet goed... Kan dat zijn omdat ik mn 820 weer eens aan heb geslingerd met een factory reset ?

[ Voor 27% gewijzigd door Sc0tTy op 06-08-2017 23:01 ]
Met de tekstgrootte binnen de instellingen gespeeld misschien?Sc0tTy schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 22:54:
Ehh... Zojuist Get Updates gedaan in de Store en heb opeens 32 apps met een update op mn 920Volgens mij gaat er iets niet goed... Kan dat zijn omdat ik mn 820 weer eens aan heb geslingerd met een factory reset ?
Ow, factory reset. Herinstallatie van je standaard apps wellicht?
[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 06-08-2017 23:53 ]
Testing, one, two ...
Ja heb ook de tekst grote op zn laagst gezet op mn 950. Doet ie dan een alle apps opnieuw downloaden ?hardware-lover schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 23:51:
[...]
Met de tekstgrootte binnen de instellingen gespeeld misschien?
Ow, factory reset. Herinstallatie van je standaard apps wellicht?
Jawel, dat is idd dan het geval, vandaar mijn eerste (oorspronkelijke) reactie.Sc0tTy schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 00:24:
[...]
Ja heb ook de tekst grote op zn laagst gezet op mn 950. Doet ie dan een alle apps opnieuw downloaden ?
Testing, one, two ...
Ehhh. ondertussen toch wel ongemakkelijk aan het worden met de vakantie, de store van MS..
Tegenwoordig gaan alle 'vervoersbewijzen' digitaal. Trein of inchecken bij een luchtvaartmaatschappij. Geen 'papier' meer nodig. Mijn vriendin (iPhone) heeft zojuist ingecheckt bij Ryanair voor een vlucht die we over enkele dagen gaan maken. Ik weet nu al in welke stoel ik moet gaan zitten.
Tegenwoordig gaan alle 'vervoersbewijzen' digitaal. Trein of inchecken bij een luchtvaartmaatschappij. Geen 'papier' meer nodig. Mijn vriendin (iPhone) heeft zojuist ingecheckt bij Ryanair voor een vlucht die we over enkele dagen gaan maken. Ik weet nu al in welke stoel ik moet gaan zitten.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Je kan toch via de mobiele website inchecken bij Ryanair?GerCor schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:09:
Ehhh. ondertussen toch wel ongemakkelijk aan het worden met de vakantie, de store van MS..
Zolang bedrijven een goedwerkende (responsive) website hebben vind ik een app minder belangrijk.
Ja, dat kan. En via de app krijg je dan een instapkaart. Net mijn vriendin gevraagd. Op de mobiele website niet te vinden. Die kun je overigens wel printen, wat ik niet wil. En die instapkaart wil je dus uiteindelijk hebben. Je opent de app, toont jouw instapkaart en wordt gescand door de vervoerder.walterworld schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:30:
[...]
Je kan toch via de mobiele website inchecken bij Ryanair?
Ervaring met OV in Nederland, vervoersbewijzen tonen op een mobiele websites? Zoals een NS en Arriva?Zolang bedrijven een goedwerkende (responsive) website hebben vind ik een app minder belangrijk.
[ Voor 11% gewijzigd door GerCor op 07-08-2017 14:00 ]
Ja, ik heb ervaring met OV in NederlandGerCor schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:44:
[...]
Ja, dat kan. En via de app krijg je dan een instapkaart. Net mijn vriendin gevraagd. Op de mobiele website niet te vinden. En die instapkaart wil je dus uiteindelijk hebben. Je opent de app, toont jouw instapkaart en wordt gescand door de vervoerder.
[...]
Ervaring met OV in Nederland, vervoersbewijzen tonen op een mobiele websites? Zoals een NS en Arriva?

Voor beide is het tot nu toe mij nog steeds gelukt om een pdf van de mobiele website te halen.
Oké. iets meer handelingen dus maar het is mogelijk.walterworld schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:27:
[...]
Ja, ik heb ervaring met OV in Nederland![]()
Voor beide is het tot nu toe mij nog steeds gelukt om een pdf van de mobiele website te halen.
Voor digitale boarding passen, heb ik onlangs "All my passes" gebruikt. I.c.m. Ryanair werkte dat prima.
Ik wil graag gpx routes op fiets/lopend volgen op mijn lumia 950. Voorheen gebruikte ik altijd de app Gpx viewer (https://www.microsoft.com...s/gpx-viewer/9nblggh080t1). Hoewel niet perfect, was deze app wel bruikbaar. Helaas kan ik deze app niet meer installeren sinds mijn laatste factory reset. De store pagina is volledig verdwenen en in mijn bibliotheek is die ook onvindbaar...
Mijn eisen:
- Gpx-route te importeren/gebruiken
- Route te zien op kaart
- Gebruik van offline maps van de kaarten app (voorheen Here maps)
- Mogelijkheid om huidige locatie volgen (dus niet zelf steeds de kaart te verplaatsen)
Sindsdien heb ik de volgende apps geprobeerd, zonder succes:
- GPX viewer and recorder (volgt niet de huidige locatie, tenzij volgen aangezet wordt maar dan verdwijnt de route)
- GPS-GPX logger
- Outdoor Navigation (ik kreeg het niet voor elkaar een gpx route te volgen)
- NaviComputer (alleen andere 3rd party offline maps)
- Run the map (blijft uitzoomen om gehele route te laten zien, ondanks settings)
- en nog wat andere apps...
Enige app die mogelijk kan wat ik zoek is Runtastic Pro. Kan iemand bevestigen of dat zo is? Geen zin om kosten te maken voor niks...
Mijn eisen:
- Gpx-route te importeren/gebruiken
- Route te zien op kaart
- Gebruik van offline maps van de kaarten app (voorheen Here maps)
- Mogelijkheid om huidige locatie volgen (dus niet zelf steeds de kaart te verplaatsen)
Sindsdien heb ik de volgende apps geprobeerd, zonder succes:
- GPX viewer and recorder (volgt niet de huidige locatie, tenzij volgen aangezet wordt maar dan verdwijnt de route)
- GPS-GPX logger
- Outdoor Navigation (ik kreeg het niet voor elkaar een gpx route te volgen)
- NaviComputer (alleen andere 3rd party offline maps)
- Run the map (blijft uitzoomen om gehele route te laten zien, ondanks settings)
- en nog wat andere apps...
Enige app die mogelijk kan wat ik zoek is Runtastic Pro. Kan iemand bevestigen of dat zo is? Geen zin om kosten te maken voor niks...
Vandaag weer diverse app updates binnengehaald, waaronder eentje voor windows Kaarten/Maps (is nog steeds niet veel soeps hoewel recente recensies anders doen vermoeden?). Die ene mysterieuze update blijft echter nog steeds in beeld, geen idee waar deze nu eigenlijk voor bedoelt is.
Edit: ook alweer een kleine kaart-update er achteraan, niets positief gewijzigd in deze regio.
Edit: ook alweer een kleine kaart-update er achteraan, niets positief gewijzigd in deze regio.
[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 08-08-2017 21:04 ]
Testing, one, two ...
Heb je daar al eens een printscreen van gemaakt en die hier gepost?hardware-lover schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 18:01:
knip Die ene mysterieuze update blijft echter nog steeds in beeld. Geen idee waar deze nu eigenlijk voor bedoeld is.
Daar is geen noodzaak voor, ik ben niet de enige met dit "probleem". Ik wilde enkel bevestigen dat het nog aanwezig is nadat "we" het enige tijd geleden al hadden aangekaart hier op Tweakers.GerCor schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:38:
[...]
Heb je daar al eens een printscreen van gemaakt en die hier gepost?
Testing, one, two ...
Zo'n idee had ik al maar had niet zo'n zin in zoeken.hardware-lover schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:58:
[...]
Daar is geen noodzaak voor, ik ben niet de enige met dit "probleem". Ik wilde enkel bevestigen dat het nog aanwezig is nadat "we" het enige tijd geleden al hadden aangekaart hier op Tweakers.
Edit: al gevonden. Er wordt over een update die niet wil updaten gesproken. De getroffenen zijn het wel eens dat dit een 'probleem' is en verder is er geen uitleg. Maar goed, dat is blijkbaar niet nodig ......
Verder.....
De app van WindowsCentral begint nu echt irritant te worden. Nu was het inladen van nieuwe berichten al een trage zooi en scrollen vrijwel onmogelijk. Nu zie je, maar dat was al eerder door gebruikers gemeld, aan het aantal reacties dat het plaatsen van 'comments' helemaal niet meer mogelijk is.
[ Voor 42% gewijzigd door GerCor op 08-08-2017 23:16 ]
Nou weet ik niet of het met deze update meegekomen is of dat het ook al in de vorige updates zat maar de Central as ..... Burgum - Dokkum (naar Holwerd) staat er al op. En de bouwkeet van mijn zwager (verantwoordelijk voor deze weg) wordt over 3 weken pas weggehaald. Dus er wordt wel aan de app Kaarten getimmerd. Of 'geasfalteerd', misschien toepasselijker.hardware-lover schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 18:01:
Simpel: de store zegt dat er een update is door middel van een "1" met het download-icoontje ernaast. Tegelijkertijd is er geen app die je kan updaten en blijft de "1" dus staan. Dat kun je als irritant ervaren, meer niet.GerCor schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 23:00:
[...]
Zo'n idee had ik al maar had niet zo'n zin in zoeken.
Edit: al gevonden. Er wordt over een update die niet wil updaten gesproken. De getroffenen zijn het wel eens dat dit een 'probleem' is en verder is er geen uitleg. Maar goed, dat is blijkbaar niet nodig ......
Hai!
Ik kan al een paar weken geen apps meer downloaden. Blijf foutmeldingen krijgen...
Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
Ik heb online iets gevonden over de privacy instellingen aanpassen bij de xbox app?
Ik kan al een paar weken geen apps meer downloaden. Blijf foutmeldingen krijgen...
Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
Ik heb online iets gevonden over de privacy instellingen aanpassen bij de xbox app?
de oplossing voor de meeste foutmeldingen is om de app eerst van SD naar apparaat te zetten, dan pas te updaten. (sommige zetten hem daarna weer terug naar SD, maar daar heb ik geen ervaring mee)
Zijn er nog meer mensen waarbij Striver (Strava app) raar doet? Opnieuw installeren biedt geen soelaas.
Is bij iedereen de Microsoft Band app nog steeds down ?
Dit is ondertussen al een ganse week
Ik heb geen Band 2 meer helaas. Mis 'm nog steedsr2504 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 08:56:
Is bij iedereen de Microsoft Band app nog steeds down ?
https://mspoweruser.com/a...band-users-is-a-disgrace/
Ik heb ook geen Band maar gebruik de app met de ingebouwde sensor van m'n 950, en m'n gewicht geef ik manueel in.
Ik heb de app nog geïnstalleerd staan, maar werkt nog prima, sync werkt dus bij mij. Maar ik draai fastring, en zie daarover meer berichten die geen problemen hebben in de fastring. Misschien zit het probleem in de productie ring?r2504 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:37:
Ik heb ook geen Band maar gebruik de app met de ingebouwde sensor van m'n 950, en m'n gewicht geef ik manueel in.
Ik had al eens een reset geprobeerd van de app maar nu gaat het fout tijdens het opstarten van de app (hij tracht namelijk in te loggen op de MS servers). Ik vind het wel bizar dat het bij jou werkt aangezien insider of niet geen verschil zou mogen maken voor de backend servers (ik zit trouwens in de slow ring).
Wat gebeurt er als jij inlogt op https://dashboard.microsofthealth.com ?ardvark99 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:04:
[...]
Ik heb de app nog geïnstalleerd staan, maar werkt nog prima, sync werkt dus bij mij. Maar ik draai fastring, en zie daarover meer berichten die geen problemen hebben in de fastring. Misschien zit het probleem in de productie ring?
Dan zie ik bv het overzicht wat ik deze maand dagelijks gelopen heb. En mijn activiteiten zijn van eind mei, toen heb ik mijn Band opgestuurd.PeaceNlove schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:29:
[...]
Wat gebeurt er als jij inlogt op https://dashboard.microsofthealth.com ?
precies, ik kan daar dus ook niet op inloggen, netzoals dat de band app dus bij mij ook foutmeldingen geeft.
Maar diegene die problemen ondervinden, draaien die W10M productie of ook fastring?PeaceNlove schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:55:
precies, ik kan daar dus ook niet op inloggen, netzoals dat de band app dus bij mij ook foutmeldingen geeft.
Na de update van deze week doet mijn Run The Map het niet meer. Ook bij een collega doet die het niet. Meer mensen last van?
Release preview met een Lumia 1520ardvark99 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 12:11:
[...]
Maar diegene die problemen ondervinden, draaien die W10M productie of ook fastring?
En het syncen werkt eindelijk weer

Yesss... hier ook sinds vanmorgen... eindelijk.
Zijn er nog meer mensen met problemen met de Runtastic app hij blijft maar crashen .. Opnieuw instaleren heeft niet geholpen .
Heeft volgens mij te maken met de laatste update. Ik heb sinds die tijd problemen met Run the Map. Uit narrigheid heb ik vanmiddag een andere app hiervoor geprobeerd (GPS Tracker Free) maar ook die levert problemen op. Het lijkt alsof de app iets wil benaderen maar dat niet (meer) mag van Windows. Beide apps crashen direct na het starten. Beide vragen bij de eerste keer opstarten of ze locatie mogen gebruiken en laten dan nog eventjes een scherm van de app zien (halve seconde of zo) en zijn dan foetsiepicardo schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 17:56:
Zijn er nog meer mensen met problemen met de Runtastic app hij blijft maar crashen .. Opnieuw instaleren heeft niet geholpen .
Zelfde probleem met striver. Wel fast ring overigens.
Net terug uit Londen. Deze app werkt uitstekend en heb het ook gebruikt. Boardingpass wordt netjes gescand door de apparatuur op het vliegveld.Minneyar schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:39:
Voor digitale boarding passen, heb ik onlangs "All my passes" gebruikt. I.c.m. Ryanair werkte dat prima.
Kom er net achter dat mijn werk-account (Exchange) niet meer synchroniseert. Account verwijderen en weer toevoegen is het enige wat helpt. Heb ik zo'n bloedhekel aan hè.
[ Voor 16% gewijzigd door GerCor op 13-08-2017 14:56 ]
Het was van korte duur... heeft nog geen dag gewerkt denk ik... ondertussen krijg ik al gans de dag terug fouten en werkte Microsoft Band wederom niet meer
Edit: Di 15/08 10:30... en het werkt weer terug, afwachten voor hoelang.
[ Voor 10% gewijzigd door r2504 op 15-08-2017 10:33 ]
Let op:
Discussies/updates over eigen gemaakte apps mogen in het Post hier je eigen Windows Phone App! topic.
Discussies/updates over eigen gemaakte apps mogen in het Post hier je eigen Windows Phone App! topic.