Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:30
walterworld schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 11:45:
[...]

Met deze app kan je radio luisteren zonder internet verbinding, gebruikt gewoon je oordoppen als antenne.
https://www.microsoft.com...52)(259740)(2804583)()()#
Gaat bij mij niet werken. Op mijn 950 is de hardware voor FM radio niet geactiveerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wim62
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10:55
Hoi Coenox,
Kijk eens op deze site , http://forum.xda-develope...indows-10-mobile-t3373675

werkt bij mij ook .

[ Voor 4% gewijzigd door wim62 op 07-10-2016 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Cool. Ik zie alleen dat het niet voor native W10M toestellen werkt, dus niet voor mijn Lumia 950.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
coenox schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 21:33:
[...]

Cool. Ik zie alleen dat het niet voor native W10M toestellen werkt, dus niet voor mijn Lumia 950.
Kan zijn dat het een oud topic is, maar je kan inmiddels sinds een maand of 2 geloof ik ook x50 devices interop unlocken. Zie o.a. https://mspoweruser.com/y...indows-10-mobile-devices/

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coenox
blmp schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 22:49:
[...]

Kan zijn dat het een oud topic is, maar je kan inmiddels sinds een maand of 2 geloof ik ook x50 devices interop unlocken. Zie o.a. https://mspoweruser.com/y...indows-10-mobile-devices/
OK, ik ga er eens induiken.

<edit>
Zo blij als een kind! Ik heb FM radio op mijn Lumia 950! Met dank aan een paar Tweakers hierboven die me op het goede spoor hebben gezet. Het was me al lang een doorn in het oog: mijn vrouw had wel FM radio op haar Lumia 950 XL en ik niet op mijn 950. Alleen omdat Microsoft het om onduidelijke redenen uitgezet heeft.

Zo heb ik het gedaan:
Voor de goede orde, je hebt geen Interop unlock nodig. Alleen de Interop tools app. In het kort:

1. Zet je toestel in developers mode
2. Installeer de Interop tools app
3. Zet de juiste registry key op 0
4. Opnieuw opstarten
5. Installeer een FM radio app.

Voor meer info: https://enzocontini.wordp...nality-in-your-lumia-950/

</edit>

[ Voor 49% gewijzigd door coenox op 08-10-2016 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online
Best aardig app nieuws vandaag.

- FIFA17 Mobile is uit (en ondersteund zelfs Continuum heb ik gemerkt :9 ) https://mspoweruser.com/f...ilable-windows-10-mobile/

- Nieuwe versie van Speedtest (van Ookla) is ook beschikbaar voor mobile. Schijnt nog een scaling bug in te zitten, maar als je de PC versie download kan je hem op mobile uit je library downloaden. https://mspoweruser.com/s...s-new-windows-10-app-pcs/

[ Voor 13% gewijzigd door blmp op 08-10-2016 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-10 15:34
coenox schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 01:30:
[...]

OK, ik ga er eens induiken.

<edit>
Zo blij als een kind! Ik heb FM radio op mijn Lumia 950! Met dank aan een paar Tweakers hierboven die me op het goede spoor hebben gezet. Het was me al lang een doorn in het oog: mijn vrouw had wel FM radio op haar Lumia 950 XL en ik niet op mijn 950. Alleen omdat Microsoft het om onduidelijke redenen uitgezet heeft.

Zo heb ik het gedaan:
Voor de goede orde, je hebt geen Interop unlock nodig. Alleen de Interop tools app. In het kort:

1. Zet je toestel in developers mode
2. Installeer de Interop tools app
3. Zet de juiste registry key op 0
4. Opnieuw opstarten
5. Installeer een FM radio app.

Voor meer info: https://enzocontini.wordp...nality-in-your-lumia-950/

</edit>
Dit soort tweakwerk is bij mij ook niet geheel onbekend.

Een weetje.
Heathcliff was degene die dit voor het eerst mogelijk maakte op de windowstoestellen.
EN laat dat nu net weer een hollandse kaaskop geweest zijn ;-)

Let wel, bij een eventuele firmwareupdate heb je kans dat je dit weer opnieuw moet gaan doen.
En......heb je een ( kleine ) kans dat het mede dankzij een dergelijke update de interop niet meer mogelijk is.

[ Voor 8% gewijzigd door Amadeus1966 op 08-10-2016 23:39 ]

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coenox
Amadeus1966 schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 23:36:
[...]

Dit soort tweakwerk is bij mij ook niet geheel onbekend.

Een weetje.
Heathcliff was degene die dit voor het eerst mogelijk maakte op de windowstoestellen.
EN laat dat nu net weer een hollandse kaaskop geweest zijn ;-)

Let wel, bij een eventuele firmwareupdate heb je kans dat je dit weer opnieuw moet gaan doen.
En......heb je een ( kleine ) kans dat het mede dankzij een dergelijke update de interop niet meer mogelijk is.
Dank voor deze aanvulling. En wat die firmwareupdates betreft: we gaan het wel zien. Het maakt het allemaal weer een stuk interessanter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amadeus1966
En leuker.
Daarvoor zijn we tenslotte tweakers ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:18
*knip*. Spam.

[ Voor 98% gewijzigd door rens-br op 10-10-2016 09:36 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

Mail naar Moneyou internet sparen bank. Meer mensen die Moneyou gebruiken? even mailen!
Beste heer ****,

Hartelijk dank voor het bericht.

De Sparen App is in eerste instantie ontwikkeld voor de iPhone en iPad en voor Android smart phones. Overige besturingssystemen, zoals Windows Phones, voegen we toe als blijkt dat er voldoende vraag naar is vanuit onze klanten. We zullen daarom dit verbeterpunt zeker meenemen.

Wanneer hier nog vragen over zijn, verzoeken we vriendelijk om via dit bericht te antwoorden.
Vragen naar aanleiding van dit bericht? Stel je vraag via onze Online klantenservice. Mocht je daar je antwoord niet kunnen vinden, stuur dan een e-mail naar klantenservice@moneyou.nl of neem contact op met onze klantenservice via 0800 - 666 3993 (kosteloos). We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 21.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur.

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
mswp schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 19:20:
Mail naar Moneyou internet sparen bank. Meer mensen die Moneyou gebruiken? even mailen!

[...]
Maar wat is 'voldoende vraag?' Als 20 mensen mailen? Als 200 mensen mailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
coenox schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 20:05:
[...]

Bij de 200000 denk ik ongeveer. Maar misschien is 200 ook wel voldoende?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp

mswp

Wie Niet?

warhamstr schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 20:58:
[...]

Bij de 200000 denk ik ongeveer. Maar misschien is 200 ook wel voldoende?
coenox schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 20:05:
[...]

Ik heb de vraag bij Moneyou zelf neergelegd, ben benieuwd naar het antwoord. Al is het hopen op een gepast antwoord. Zal wel zoiets zijn van, ik kan dit niet inzien enz. Enz.

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-10 10:31

icecreamfarmer

en het is

Mijn vader heeft een L650 en ik heb twee vragen:
Werkt bij jullie de lumia offers app?
Gebruikt bij jullie whatsapp ook buitensporig veel stroom?

Hij gebruikt de telefoon amper maar whatsapp slokt 33% van de accucapaciteit op.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:14:
Mijn vader heeft een L650 en ik heb twee vragen:
Werkt bij jullie de lumia offers app?
Offers app is al een hele tijd dood (3+ maanden). Volgensmij doen ze ook niet de moeite om het te fixen dus denk dat de app gewoon EOL is.
Gebruikt bij jullie whatsapp ook buitensporig veel stroom?

Hij gebruikt de telefoon amper maar whatsapp slokt 33% van de accucapaciteit op.
Ja, WhatsApp en efficientie gaan niet samen. Weet nou niet of het komt omdat het een WP8.1 app is of omdat ze een of andere energieslurpende berichtonvang-mechanisme gebruiken maar het is al tijden triest met WhatsApp. Zeker als je ook WhatsApp Web aan hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:38
blmp schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:55:
[...]

Offers app is al een hele tijd dood (3+ maanden). Volgensmij doen ze ook niet de moeite om het te fixen dus denk dat de app gewoon EOL is.

[...]

Ja, WhatsApp en efficientie gaan niet samen. Weet nou niet of het komt omdat het een WP8.1 app is of omdat ze een of andere energieslurpende berichtonvang-mechanisme gebruiken maar het is al tijden triest met WhatsApp. Zeker als je ook WhatsApp Web aan hebt staan.
Bellen via WhatsApp is ook een enorme stroomvreter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp

mswp

Wie Niet?

zijn er mensen wie een Wi-Fi analyzer app gebruiken? ik ben op zoek naar een app waar ik makkelijk een overzicht kan hebben, het liefst 1 waar ik ook kan zien met welke access point er een verbinding is zodat ik makkelijk kan zien als er bijvoorbeeld 1 uit is gevallen.

Wat zijn jullie ervaringen? En welke apps gebruiken jullie?

😲

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik heb Wifi Analyzer op het toestel (op W10M), en deze voldoet prima voor mij.

[ Voor 38% gewijzigd door hardware-lover op 13-10-2016 10:56 . Reden: platform vermeld ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online
mswp schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 22:21:
zijn er mensen wie een Wi-Fi analyzer app gebruiken? ik ben op zoek naar een app waar ik makkelijk een overzicht kan hebben, het liefst 1 waar ik ook kan zien met welke access point er een verbinding is zodat ik makkelijk kan zien als er bijvoorbeeld 1 uit is gevallen.

Volgensmij zijn er zoveel apps voor dat doeleinde. 3 die ik geprobeerd heb zijn Wifi Analyzer, Wifi Analyzer and Scanner en Wifi Commander. Doen in principe allemaal hetzelfde al dan niet op en net wat andere wijze. Kies er 1 uit zou ik zeggen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
mswp schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 22:21:
Wi-Fi Analyzer, mooie app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RKCa5kHDPsLuSfTqC0WFuBaM/full.png

[ Voor 34% gewijzigd door GerCor op 13-10-2016 00:24 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
blmp schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 23:46:
[...]

Volgensmij zijn er zoveel apps voor dat doeleinde. 3 die ik geprobeerd heb zijn Wifi Analyzer, Wifi Analyzer and Scanner en Wifi Commander. Doen in principe allemaal hetzelfde al dan niet op en net wat andere wijze. Kies er 1 uit zou ik zeggen :+
Op Windows Phone? Ik zie ze niet in de store? (WP8.1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 08:32
Ik zie op iBood een aanbieding voor WeMo switches, maar alleen met app van die andere twee, uiteraard. Zoeken op WeMo in de store levert deze op:
https://www.microsoft.com/store/apps/9nblggh30wp5

Iemand al ervaring mee toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
BounceMeister schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 06:41:
[...]
Dat zou best eens kunnen, dat de genoemde apps er niet zijn voor WP8.1, maar dat krijg je als er maar één algemeen Windows mobiel app topic is. Degene die er naar vroeg gaf niet aan voor welk platform het moet zijn, degene die erop reageerden, zoals ik, eveneens niet. Dat kan dus beter zolang we het bij één topic houden 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online
[...]

Dat verklaart in elk geval een hoop. Volgensmij zijn die ik opnoemde allemaal W10(M) UWP apps :P

[ Voor 0% gewijzigd door blmp op 13-10-2016 11:52 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp

mswp

Wie Niet?

De wifi analyzer welke jullie vooral aanraden had ik al getest, ik was er al positief over. Vandaag de 12 uur pro geprobeerd. Ik denk dat ik over ga op pro aankoop.

Bedankt voor jullie ervaringen

[ Voor 4% gewijzigd door mswp op 13-10-2016 21:45 ]

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp

mswp

Wie Niet?

mswp schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 21:47:
[...]

[...]

Ik heb de vraag bij Moneyou zelf neergelegd, ben benieuwd naar het antwoord. Al is het hopen op een gepast antwoord. Zal wel zoiets zijn van, ik kan dit niet inzien enz. Enz.
Bericht terug van Moneyou. Ik hoop dan toch op een goede mobile website. We wachten het af.
Het is een strategische keuze dat wij bij MoneYou vooralsnog de Sparen app voor iOS en Android aanbieden. Wel werken wij aan alternatieve oplossingen zodat onze klanten onze producten online kunnen beheren. Ervaringen en wensen van onze klanten staan in deze alternatieven centraal. Jouw suggestie nemen we dan ook zeker mee. Dank hiervoor.?
-----
MRE-Inc schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 13:06:
[...]

Ik gebruik copy space. Is volgens mij wel betaald, maar werkt prima tussen devices. Regelmatige updates en de dev reageert snel op bugs die ik destijds tegenkwam....

https://www.microsoft.com/store/apps/9nblggh5919s
Ik twijfel toch nog of ik over wil gaan tot aankoop van de app. Stel ik kopieer een tekst op Tweakers.net, dan komt deze kopie in clipboard van de app te staan. Vervolgens kan ik deze opslaan naar kopieën. Kan ik de app zo instellen dat ik altijd in mijn notificatie center de recente kopie te zien krijg zonder dat ik deze doorverwezen heb naar kopieën? en synct hij deze dan ook naar mijn andere apparaten?

Ik vind hem erg prijzig voor mijn twijfels. Ik moet hem 1 keer aanschaffen voor al mijn Windows 10 apparaten. €2,-. Wil ik ook syncen met mijn android tablet moet ik hem daar ook aanschaffen, rond de €2,50.

[ Voor 39% gewijzigd door mswp op 14-10-2016 23:25 ]

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-10 23:45

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik zat gisteren te kijken in mijn OneDrive app, tot mijn schrik waren een aantal grote mappen (foto's, muziek en documenten) niet meer zichtbaar. Ik kon gelukkig nog wel zoeken waarbij de bestanden wel gevonden worden.
Bug in de laatste OneDrive app versie (17.15.6.0)?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-10 13:21
CAP-Team schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:52:
Ik zat gisteren te kijken in mijn OneDrive app, tot mijn schrik waren een aantal grote mappen (foto's, muziek en documenten) niet meer zichtbaar. Ik kon gelukkig nog wel zoeken waarbij de bestanden wel gevonden worden.
Bug in de laatste OneDrive app versie (17.15.6.0)?
Ik heb hier hetzelfde, de app op de Lumia geeft het niet goed weer. Het uit en inloggen op de OneDrive app lost het voor een paar minuten op.. Gelukkig bestaan de mappen nog wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Het schijnt dat Facebook en Messenger minimaal 2 Gb RAM vereisen: http://www.phonearena.com...10-Mobile-devices_id86638

Geen probleem voor mijn Lumia 950, maar dus wel voor de 640 XL die ik op reserve heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13:32
coenox schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:41:
Het schijnt dat Facebook en Messenger minimaal 2 Gb RAM vereisen: http://www.phonearena.com...10-Mobile-devices_id86638

Geen probleem voor mijn Lumia 950, maar dus wel voor de 640 XL die ik op reserve heb.
Op toestellen met minder dan 2GB geheugen kunnen de applicaties wel geladen worden, alleen werken de apps nog trager. Dit is waarschijnlijk gedaan zodat gebruikers van die toestellen die niet aan de eisen voldoen geen negatieve reacties in de Store kunnen achterlaten. En dan is dit de oplossing voor slecht port werk.

nieuws: Facebook stelt systeemeisen voor recensies van zijn Windows 10 Mobile...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-10 11:24
ardvark99 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:48:
[...]

Op toestellen met minder dan 2GB geheugen kunnen de applicaties wel geladen worden, alleen werken de apps nog trager. Dit is waarschijnlijk gedaan zodat gebruikers van die toestellen die niet aan de eisen voldoen geen negatieve reacties in de Store kunnen achterlaten. En dan is dit de oplossing voor slecht port werk.

nieuws: Facebook stelt systeemeisen voor recensies van zijn Windows 10 Mobile...
Inderdaad, porten is leuk, maar de code zou voor W10M geoptimaliseerd moeten worden. Ik vraag me ook af hoe toekomstige app-updates toegevoegd worden. Het lijkt me toch niet dat er iedere keer opnieuw een port van de iOS-app wordt gemaakt.
Overigens, Facebook mag dan officieel een UWP-app zijn, maar in Continuum werkt hij al helemaal niet goed, hij wordt verticaal weergegeven. Jammer dat Microsoft zo kritiekloos zo'n app toelaat in de Store. Het zet W10M in een slecht daglicht, terwijl het over het algemeen een soepel OS is. Maar ja, het is Facebook, hè? Slikken of stikken blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-10 23:45

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Twitter is dan wel een goed voorbeeld van hoe UWP moet. Bij Continuüm schakelt hij mooi over naar de desktop modus.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
CAP-Team schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 13:33:
Twitter is dan wel een goed voorbeeld van hoe UWP moet. Bij Continuüm schakelt hij mooi over naar de desktop modus.
Dat klopt, maar UWP-Twitter heeft dan ook de nodige updates gehad om te worden wat het nu is.
Hij verbruikt nog steeds veel data, waardoor ik onderweg toch liever de mobiele website gebruik dan de app. Zo zie je dus dat een app toch aan verschillende eisen moet voldoen per apparaat. Dat de interface van een app zich aanpast aan je apparaat is heel mooi, maar dat is slechts 1 aspect. UWP-apps moeten ook schakelen tussen datagebruik, waarmee ik bedoel dat ze zouden moeten herkennen of je gebruik maakt van je mobiele databundel of van je breedband-internetaansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
FreshM schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 13:46:
[...]

Dat klopt, maar UWP-Twitter heeft dan ook de nodige updates gehad om te worden wat het nu is.
Hij verbruikt nog steeds veel data, ...
Twitter gebruikt veel data als je filmpjes, gifjes e.d. automatisch laat afspelen. Zet ik dan ook direct uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
GerCor schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 18:19:
[...]

Twitter gebruikt veel data als je filmpjes, gifjes e.d. automatisch laat afspelen. Zet ik dan ook direct uit.
Dat kun je inderdaad uitzetten en het scheelt behoorlijk. Jammer is dat plaatjes altijd ingeladen worden en dat is niet uit te zetten. De mobiele website laadt plaatjes niet, tenzij je op een tweet met plaatje tikt.

Opmerkelijk is dat Facebook, hoe slecht de app ook, opmerkelijk minder data lijkt te verstoken.

[ Voor 9% gewijzigd door FreshM op 17-10-2016 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperEye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-10 06:50
Ik ben sterk overwegende dit toestel aan te schaffen. Ik word hierin gesterkt door de vele positieve reacties van nieuwe gebruikers over dit toestel. Ik ben jaren Android gebruiker maar wil nu wat anders. Waar ik mijn telefoon hoofdzakelijk voor gebruik/ wat ik hoofdzakelijk op mijn telefoon doe:
  1. Email (Gmail, Outlook en zakelijk, ofwel meerdere accounts)
  2. SMS
  3. Whatsapp
  4. Browsen op het internet
  5. Twitter
  6. Facebook
  7. Buienradar
  8. Muziek luisteren via Google Play
  9. Muziek via bluetooth afspelen in mijn auto
  10. Muziek via bluetooth afspelen op mijn Bose Soundtouch 20
  11. Youtube kijken en afspelen op mijn TV via de Chromecast
  12. Google Authenticator
  13. Flightradar 24
  14. Rabobank internetbankieren
  15. Agendafunctie (eveneens via Google)
  16. Notities maken en beheren (Google Keep)
  17. Netflix
  18. Nefit Easy bedienen
  19. Booking.com app gebruiken
  20. Blendle
  21. LinkedIn
  22. MyVodafone
  23. Blauwlicht filter
  24. Amazon shopping
  25. Alarmfase1
  26. Flickr
  27. Soundhound
  28. Dropbox
  29. Glympse
  30. Ebay
  31. ANWB Onderweg (vanwege parkeren)
  32. Q-Dance Radio
Zoals jullie zien heb ik mijzelf behoorlijk afhankelijk gemaakt van Google producten. Ik ben bang dat deze niet te hergebruiken zullen zijn op een Lumia 950XL. Zeker Google Authenticator zal een lastige worden als ik zo vluchtig kijk. Nefit Easy is ook wel handig, veel geld in gestoken voor de aanschaf dan wil je er ook optimaal gebruik van kunnen maken.

Een hoop van de andere apps zou je ook kunnen vervangen door via je mobiele browser naar de website te browsen. Echter is de browser net zo prettig in gebruik en zijn de mobiele sites fatsoenlijk leesbaar?

Enfin, is een overstap haalbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
SniperEye schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 19:08:
Ik ben sterk overwegende dit toestel aan te schaffen. Ik word hierin gesterkt door de vele positieve reacties van nieuwe gebruikers over dit toestel. Ik ben jaren Android gebruiker maar wil nu wat anders. Waar ik mijn telefoon hoofdzakelijk voor gebruik/ wat ik hoofdzakelijk op mijn telefoon doe:
  • [knip]
  • Nefit Easy bedienen
  • [knip]
Zoals jullie zien heb ik mijzelf behoorlijk afhankelijk gemaakt van Google producten. Ik ben bang dat deze niet te hergebruiken zullen zijn op een Lumia 950XL. Zeker Google Authenticator zal een lastige worden als ik zo vluchtig kijk. Nefit Easy is ook wel handig, veel geld in gestoken voor de aanschaf dan wil je er ook optimaal gebruik van kunnen maken.

Een hoop van de andere apps zou je ook kunnen vervangen door via je mobiele browser naar de website te browsen. Echter is de browser net zo prettig in gebruik en zijn de mobiele sites fatsoenlijk leesbaar?

Nefit Easy is een no go, ook niet in de nabije toekomst als ik Nefit moet geloven.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09 20:43

SED

I
[
Google Authenticator
• Flightradar 24
[
Google authenticator kan moeiteloos vervangen worden door de authenticaor van MS. Werkt op dezelfde manier met dezelfde techniek.
Flightradar heb ik destijds aangeschaft onder WP8.1 en werkt prima onder WP10. Helaas is de app niet meer verkrijgbaar in de store. Bij herinstallatie krijg ik hem wel keurig aangeboden. De app werkt ook prima. jammer..

https://www.flightradar24.com/50.23,6.32/6

Al met al zou ik in jouw geval niet overstappen. Daarmee ga je jezelf teveel beperkingen opleggen en dat zal zich uiteindelijkw reken in de pret bij het gebruik.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
[..knip..]

SED schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 20:21:
[...]
Al met al zou ik in jouw geval niet overstappen. Daarmee ga je jezelf teveel beperkingen opleggen en dat zal zich uiteindelijkw reken in de pret bij het gebruik.
Ik ben het niet helemaal eens met SED. Natuurlijk staan er apps bij die er niet zijn voor W10M, of er zijn vervangers voor. In sommige gevallen is de website een goede vervanger (sommige websites hebben ook een app voor W10M, maar ik gebruik soms liever de website, wat vaak meer functionaliteiten bied, en in Edge prima te gebruiken is op de L950XL). Flightradar 24, Amazone, Ebay zijn geen apps (meer) voor, maar prima te doen in Edge.

Maar je wil eventueel de overstap maken van Android naar W10M. Dit is op zich al heel verschillend. En hoeveel hecht je aan Google apps? Google play kan je al schudden, in W10M kan je bv Groove gebruiken, prima in combinatie met bluetooth in de auto. Google Mail en agenda werkt wel, maar kan je later eventueel overstappen naar MS account's? Gebruik je al zakelijk Exchange? Outlook is natuurlijk geen probleem.

En wat gebruik je nog meer? PC's of tablets met W10?, dan biedt een W10M toestel steeds meer doordat het 1 eco systeem is. Ik gebruik bv apps op mijn mobiel die ik ook op mijn laptop kan gebruiken met dezelfde data, zoals MS Band (was Health).

De Nefit is idd al een no go. Er wordt al 2 jaar een web versie belooft, maar volgens mij staat dat niet eens meer op de site.

De meeste andere apps zijn er wel voor W10M, kijk eens op https://www.microsoft.com/nl-nl/store/apps/windows-phone.

Maar heb je niet iemand in de buurt die ook een L950 oid heeft om eens te proberen en te bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Kleine correctie. Amazon heeft zelfs recentelijk een UWP app uitgebracht. Da's nog eens een meevaller voor ons W10M gebruikers? ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 22:29
Ik heb sinds een paar dagen een test toestel Lumia 950 met Continuum van mijn werk in gebruik. Na de nieuwste W10M update verbaast hij me hoe goed het werkt. Op dit moment werken we nog met Citrix VDI-In-A-Box. Met de Citrix receiver is dat niet aan de praat te krijgen op dit toestel, met RDP wel. We gaan overstappen naar Office 365.
Wat mij opvalt maar misschien doe ik iets verkeerd is dat Skype for Business niet met Continuum werkt en Skype-voorbeeld wel.

Kan iemand mij uitleggen waarom of hoe ik dat kan aanpassen?

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
Rudi Vader schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 21:43:
Ik heb sinds een paar dagen een test toestel Lumia 950 met Continuum van mijn werk in gebruik. Na de nieuwste W10M update verbaast hij me hoe goed het werkt. Op dit moment werken we nog met Citrix VDI-In-A-Box. Met de Citrix receiver is dat niet aan de praat te krijgen op dit toestel, met RDP wel. We gaan overstappen naar Office 365.
Wat mij opvalt maar misschien doe ik iets verkeerd is dat Skype for Business niet met Continuum werkt en Skype-voorbeeld wel.

Kan iemand mij uitleggen waarom of hoe ik dat kan aanpassen?
Ik denk dat Skype for Business nog niet als UWP-app gebouwd is, dat zou verklaren waarom hij niet werkt in Continuum. Het zal slechts een kwestie van tijd zijn. Zodra Skype-voorbeeld (UWP) rijp is zal ook de Business-variant wel gauw volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09 20:43

SED

Skype for business UWP: http://www.windowscentral...-windows-10-mobile-leaked

http://www.windowscentral...w-windows-10-mobile-leaks

[ Voor 25% gewijzigd door SED op 17-10-2016 22:36 ]

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 22:29

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
hardware-lover schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 21:42:
[...]

Kleine correctie. Amazon heeft zelfs recentelijk een UWP app uitgebracht. Da's nog eens een meevaller voor ons W10M gebruikers? ;)
Sorry, ja je hebt gelijk. Om een of andere reden zet ik er vaak een e achter :9. En ja, er is een W10M UWP app (al is dat meer een web wrapper), helemaal vergeten (had 'm wel erop staan), maar qua lay-out gebruik ik toch liever Edge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Gadgets heeft een update, weer iets om te proberen GerCor? Whatsapp trouwens ook.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-10 19:58
hardware-lover schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 00:56:
Gadgets heeft een update, weer iets om te proberen GerCor? Whatsapp trouwens ook.
Gadgets lijkt het bij mij weer te doen!! *O*
kan instellen dat bij inpluggen headset Groove opstart

Het gehele office pakket heeft trouwens ook weer een update gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:29

PeaceNlove

Deugleuter

St00mwals schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 07:22:
[...]

Bij mij wordt de headset ook weer herkend, hopelijk vanmiddag de auto ook, zodat Flitsnav ook weer automatisch gestart wordt :9

Update: Flitsnav start ook weer :)

[ Voor 4% gewijzigd door PeaceNlove op 18-10-2016 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:07
En bij mij heeft die hem weer om zeep geholpen.
Maakt wel verbinding, maar kan geen app instellen voor notificaties.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Laatst online: 10-10 23:23
Rhodan schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:39:
[...]

En bij mij heeft die hem weer om zeep geholpen.
Maakt wel verbinding, maar kan geen app instellen voor notificaties.
Heb je al een keer daarna opnieuw opgestart?

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
PeaceNlove schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 07:47:
[...]

Bij mij wordt de headset ook weer herkend, hopelijk vanmiddag de auto ook, zodat Flitsnav ook weer automatisch gestart wordt :9
Mijn auto wordt weer herkent en na instellen start Flitsnav ook weer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
[...]

Klopt, werkt niet. API van W8.1 laat niet toe vergaande wifi data uit te lezen. Is dus een WP10 only app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:07
kruila schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:15:
[...]

Heb je al een keer daarna opnieuw opgestart?
Yep, soft reset, 15 minuutjes uit en weer aan, opnieuw gepaired, alleen a totally reset van de telefoon niet :(

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-10 15:33

mrsar

waar een sar is,is een wodka

St00mwals schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 07:22:
[...]

Het gehele office pakket heeft trouwens ook weer een update gehad.
Goed nieuws, mistte het toch wel :+

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Nu alleen nog de live tile van de agenda fixen en ik ben weer helemaal gelukkig.
Zelfs na een hard-reset doet die tile het t/m de eerste meeting, daarna stopt die ermee. Feedback-hub staat er ook vol mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online
  1. Email (Gmail, Outlook en zakelijk, ofwel meerdere accounts)
  2. - kan prima
  3. SMS
  4. - kan prima
  5. Whatsapp
  6. - is aanwezig en werkt op zich prima
  7. Browsen op het internet
  8. - Edge browser dus vergelijkbare browse ervaring als op je pc
  9. Twitter
  10. - Prima officiele app, zelfs betere third parties
  11. Facebook
  12. - Werkt op zich, maar traag met opstarten
  13. Buienradar
  14. - Gebruik ik niet, gebruik zelf Regenmeter/Rain Gauge
  15. Muziek luisteren via Google Play
  16. - Er zijn third parties maar zou dan toch eerder aanraden om Groove Music te nemen imo.
  17. Muziek via bluetooth afspelen in mijn auto
  18. - Speel zelf muziek op bluetooth headphones en dat gaat prima.
  19. Muziek via bluetooth afspelen op mijn Bose Soundtouch 20
  20. - zie hierboven
  21. Youtube kijken en afspelen op mijn TV via de Chromecast
  22. - youtube kijken kan prima (third party apps), Chromecast support is meh op Windows 10 overigens (is dan ook een custom protocol). Er is wel een YouTube client TubeCast die ook kan casten naar Chromecast.
  23. Google Authenticator
  24. - Microsoft Authenticator, werkt in principe hetzelfde
  25. Flightradar 24
  26. - Ken ik niet
  27. Rabobank internetbankieren
  28. - Nu nog een (erg) oude app. Rabobank zegt op Twitter dat een W10(M) app onderweg is (al zeggen ze dat al sinds begin dit jaar).
  29. Agendafunctie (eveneens via Google)
  30. - Kan in Outlook Calendar
  31. Notities maken en beheren (Google Keep)
  32. - Microsoft heeft daar OneNote voor
  33. Netflix
  34. - Oude WP8.1 app nog, maar werkt wel prima. W10M versie schijnt nog steeds onderweg te zijn.
  35. Nefit Easy bedienen
  36. - Geen idee
  37. Booking.com app gebruiken
  38. - Geen idee
  39. Blendle
  40. - Geen idee
  41. LinkedIn
  42. - Oude WP8.1, zal ergens deze jaren wel een UWP app worden gezien Microsoft ze overneemt
  43. MyVodafone
  44. - Geen idee
  45. Blauwlicht filter
  46. - Een soort f.lux achtig iets? Dat komt met de volgende grote update in Maart 2017
  47. Amazon shopping
  48. - Webwrapper
  49. Alarmfase1
  50. - Geen idee
  51. Flickr
  52. - Perfect Flicker is er sinds kort. Echt een top Flickr app voor Windows 10.
  53. Soundhound
  54. - Volgensmij alleen als oude WP8.1 app beschikbaar. Cortana en Schazam doen volgensmij hetzelfde en die zijn er wel voor W10(M).
  55. Dropbox
  56. - Erg goede Dropbox app imo.
  57. Glympse
  58. - Geen idee
  59. Ebay
  60. - Ebay app is laatst gepulled door Ebay. Dus voorlopig moet je de website gebruiken.
  61. ANWB Onderweg (vanwege parkeren)
  62. - Geen idee
  63. Q-Dance Radio
  64. - Geen idee.
Bovenstaand het lijstje even aangevuld met mijn ervaringen.
Microsoft, of beter gezegd Windows 10 Mobile is nog niet zo top met third parties. Sommige populaire devices zoals Philips Hue en Nest hebben best goede thirdparty apps, maar van Nefit zou ik niet weten.
Een goede mobiele site is fatsoenlijk leesbaar. Of het bedrijf dan ook rekening heeft gehouden met een goede mobiele site is weer een andere vraag :P.
Tsja dat ligt aan hoeveel jij je kan en wil aanpassen.

[ Voor 6% gewijzigd door blmp op 18-10-2016 14:15 . Reden: wat uitgebreid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

ANWB Onderweg is er, stelt overigens niet heel veel voor, FlightRadar was er wel, maar is onlangs gepulled omdat het te weinig gebruikt werd.

Slimme thermostaten kun je qua apps ook wel vergeten, en omdat heel veel ook geen goede webversie hebben [waarom, stelletje prutsers?!] is dat wel echt een nadeel.

Edge vind ik zelf een prima browser, gebruik hem op zowel desktop [na AU] en op mobiel, een goede mobiele site werkt er prima op, echter, echt goede mobiele websites zijn jammer genoeg nog erg zeldzaam. Veel mensen hebben om de een of andere vage reden liever een app dan een goedwerkende responsieve site, dus, alle energie gaat naar de app, en de site blijft brak.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
RobinHood schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:15:
ANWB Onderweg is er, stelt overigens niet heel veel voor, FlightRadar was er wel, maar is onlangs gepulled omdat het te weinig gebruikt werd.

Slimme thermostaten kun je qua apps ook wel vergeten, en omdat heel veel ook geen goede webversie hebben [waarom, stelletje prutsers?!] is dat wel echt een nadeel.

Edge vind ik zelf een prima browser, gebruik hem op zowel desktop [na AU] en op mobiel, een goede mobiele site werkt er prima op, echter, echt goede mobiele websites zijn jammer genoeg nog erg zeldzaam. Veel mensen hebben om de een of andere vage reden liever een app dan een goedwerkende responsieve site, dus, alle energie gaat naar de app, en de site blijft brak.
De ondersteuning van Tado (minder domme thermostaat), voor o.a. Windows mobiel, is op dit moment bewonderenswaardig. Zelfs hier op het forum wordt er support gegeven. Regelmatig updates van de app. Maar hoewel de app echter al een tijdje op mijn telefoon staat, en de Tado zelf al maanden in huis ligt, moet ik nog wel de Easy van de wand rukken en deze vervangen door de Tado.

Voor de Nefit Easy is er geen 3th party alternatief voor Windows mobiel te vinden. Ook niet onder een andere naam, aangezien de Easy in de omringende landen als product anders wordt genoemd. Ook daar geen Windows ondersteuning beschikbaar.

Edit: bovenstaand is niet echt specifiek v.w.b. de 950 serie, maar dat krijg je als er een vraag wordt gesteld over de Lumia 950 en apps voor die hardware ;)

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 18-10-2016 16:26 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-10 10:54
... Ik begin steeds meer last te krijgen van de 0x80070019 bug. Bij normale apps kan je dit door de app te verwijderen en opnieuw te downloaden verhelpen maar bij systeem apps gaat dit niet. Ik heb nu al twee maanden geen update voor Mail kunnen doen bijvoorbeeld.

Alles al geprobeerd los van een hard reset maar nog geen oplossing kunnen vinden (op Google/Bing). Hard reset weiger ik te doen aangezien dat het probleem niet verhelpt en het probleem daarna zeer waarschijnlijk weer optreed.

De Feedback hub heeft inmiddels al behoorlijk wat topics er over... Maar er is nog geen fix :(

[/rant]

Oh ja dit is op release preview (zelfs als production bij mijn weten)

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Sc0tTy schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 19:26:
[knip]

Op welke build zit je nu dan?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Geprobeerd ...... zucht. :-(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hCRz9I4d3zvizsYfsiQyUAWX/full.png

[ Voor 15% gewijzigd door GerCor op 18-10-2016 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
GerCor schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:44:
[...]

Geprobeerd ...... zucht. :-(
Toch wel apart, volgens https://mspoweruser.com/g...ts-connected-accessories/ is er een update voor draadloos laden. Heb je al feedback gegeven via de hub? Ik wil 'm wel upvoten... Zet er het versienummer bij van de gadget.
Sc0tTy schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 19:26:
... Ik begin steeds meer last te krijgen van de 0x80070019 bug. Bij normale apps kan je dit door de app te verwijderen en opnieuw te downloaden verhelpen maar bij systeem apps gaat dit niet. Ik heb nu al twee maanden geen update voor Mail kunnen doen bijvoorbeeld.

Alles al geprobeerd los van een hard reset maar nog geen oplossing kunnen vinden (op Google/Bing). Hard reset weiger ik te doen aangezien dat het probleem niet verhelpt en het probleem daarna zeer waarschijnlijk weer optreed.

De Feedback hub heeft inmiddels al behoorlijk wat topics er over... Maar er is nog geen fix :(

[/rant]

Release preview hoeft niet altijd het zelfde te zijn als Production. Maar los daarvan, jou probleem lijkt toch bijna het zelfde te zijn als bij: Hammetje in "Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen"
En bij hem heeft een factory reset geholpen.

[ Voor 57% gewijzigd door ardvark99 op 18-10-2016 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-10 10:54
ardvark99 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:57:
[...]
Release preview hoeft niet altijd het zelfde te zijn als Production. Maar los daarvan, jou probleem lijkt toch bijna het zelfde te zijn als bij: Hammetje in "Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen"
En bij hem heeft een factory reset geholpen.
Dat klopt maar bij mijn weten is de build afgelopen week tegelijk naar de production en preview rings gegaan.
Draai overigens 14393..321.

Bij hammetje gaat het om een 950 die hij nu een paar dagen heeft. Ik geloof wel dat een hard-reset het probleem voor nu op lost. Maar dat wil niet zeggen dat ik bij een volgende appupdate het probleem niet weer gewoon krijg. Daarnaast is dit een probleem wat MS gewoon moet fixen, production heeft er ook last van en daarvan kunnen zij niet zeggen dat je maar je telefoon moet resetten. Zeker niet als het probleem zelf daarmee niet opgelost word.

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
ardvark99 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:57:
[...]

Toch wel apart, volgens https://mspoweruser.com/g...ts-connected-accessories/ is er een update voor draadloos laden. Heb je al feedback gegeven via de hub? Ik wil 'm wel upvoten... Zet er het versienummer bij van de gadget.
Ik heb de feedback app verwijderd. Ik hecht er geen enkele waarde aan. Sinds de AU werkt het niet meer voor de DT903. Dat is al tijden bekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshM
Ik blijf het gek vinden dat de Live Tile van de Weer-app zichzelf wel ververst via mobiel internet, maar niet via Wi-Fi. Net zo raar als dat je bij handmatige app-updates uit de Store notificaties krijgt, maar bij automatische app-updates niet. Het zou juist andersom moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
FreshM schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 23:19:
Ik blijf het gek vinden dat de Live Tile van de Weer-app zichzelf wel ververst via mobiel internet, maar niet via Wi-Fi. Net zo raar als dat je bij handmatige app-updates uit de Store notificaties krijgt, maar bij automatische app-updates niet. Het zou juist andersom moeten zijn.
Ik zit voornamelijk op wifi, ga niet zo vaak van huis, maar de Microsoft weer live tile ververst bij mij.

Dat van de app update notificaties begrijp ik niet helemaal, jij werkt de beschikbare updates handmatig bij in de store maar je krijgt daarvoor al eerder notificaties?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
hardware-lover schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 23:55:
[...]

Dat van de app update notificaties begrijp ik niet helemaal, jij werkt de beschikbare updates handmatig bij in de store maar je krijgt daarvoor al eerder notificaties?
Nee, je update een app en als deze klaar is krijg je een notificatie dat de app geupdate is. Dat wist ik dus al, want ik heb hem net zelf geupdate 8)7

Overigens heb ik er ook last van dat hij de setting niet onthoudt om NIET te update op wifi niet. Staat elke keer weer aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
St00mwals schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 06:32:
[...]
Nee, je update een app en als deze klaar is krijg je een notificatie dat de app geupdate is. Dat wist ik dus al, want ik heb hem net zelf geupdate 8)7

[knip]
Die notificatie heb ik al een tijdje geleden uitgezet, dat vond ik zo irritant. Dus onder de instellingen bij > meldingen en acties > Store > uit. Gekozen instelling wordt ook vastgehouden daar.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:24

Indoubt

Always be indoubt until sure

Office365 Apps op je Win10 Mobile phone.

Ik heb uiteraard al even gezocht maar kan geen duidelijkheid vinden.

Ik heb recent een nieuwe laptop aangeschaft met win 10. Daarbij heb ik office 365 personal aangeschaft. Die kun je op 3 apparaten installeren (1 pc, 1 tablet, 1 phone)

Nu had ik excel, word, powerpoint al op mijn telefoon, je kunt die gratis in de store vinden.

Na de aanschaf van office 365 heb ik deze apps geupdate op de telefoon maar merk geen verschil met eerder.

Ik kan bij de apps sowieso niet terugvinden of het office 365 apps zijn of niet. Voor laptop en telefoon geld hetzelfde microsoft account.

Hoe kom ik erachter of ik op mijn telefoon nu de juiste app heb, m.a.w. waar zou ik moeten kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Er is maar 1 app en die kreeg je zoals je had gemerkt al volledig met alle functionaliteit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hherrie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-10 16:13
Inderdaad. Tot een bepaalde schermafmeting (weet ik even niet uit mijn hoofd) heb je ook zonder abonnement volledige functionaliteit in de Office-apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:24

Indoubt

Always be indoubt until sure

@Caelorum & hherie,

Thanks, ik kon al geen verschillen ontdekken. Het is alleen lastig te checken indien de app al ge-update is en je dus niet kunt vergelijken.

Ik moet wel zeggen dat de site van MS zelf dit soort dingen wel wat duidelijker zou mogen maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rened80
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-08 11:47
Misschien al bekend maar wat mij is opgevallen is de HP printer app die prima lijkt te werken. Eerst kreeg ik alleen een enterprise versie in de store bij het zoeken maar nu deze windows 10 versie van HP zelf

https://www.microsoft.com...inter-remote/9wzdncrfhwlh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dal673
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:47
Zeker Google Authenticator zal een lastige worden als ik zo vluchtig kijk.
Ik weet niet zeker of het voor jou ook geldt, maar om Google MFA-codes te genereren gebruik ik zelf de volgende twee apps:
Microsoft Authenticator Beta (mobile only). Voordeel hiervan is dat je bij Microsoft account gebruik een push-bericht krijgt waarop je gewoon ja kunt drukken. Nadeel bij mij is dat het scannen van QR-codes niet (goed) werkt en ik andere accounts als Google, Facebook, etc. handmatig invoer d.m.v. een eenmalige gegenereerde sleutel.
Authenticator for Windows (UWP). Deze werkt ook prima, inclusief het scannen van QR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperEye
Inmiddels besloten toch de gok te nemen en een UWP te kopen. Vrijdagavond ga ik hem ophalen.

De muziek die ik beluister via Google Play heb ik als MP3 en kan ik normaliter gaan gebruiken op mijn telefoon.

99% van de apps zijn zoals al werd gesteld ook te bereiken via het web wanneer er geen separate apps voor zijn. Ik ben benieuwd hoe ik het ga ervaren maar als ik her en der zo lees zijn de meesten die overstappen naar UWP positief verrast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik las op windowscentral over een andere facebook app ( slim social ).
Gelijk even geprobeerd en moet zeggen gaat inderdaad stukken vlotter dan de eigenlijke facebook app voor win 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Laatst online: 10-10 23:23
Amadeus1966 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:22:
Gelijk even geprobeerd en moet zeggen gaat inderdaad stukken vlotter dan de eigenlijke facebook app voor win 10.
heb hem gedownload en geinstalleerd, ziet er niet gek uit

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 11:12
Tot mijn verbazing werkt de nieuwe Facebook app op mijn 950 de laatste dagen stabiel & hij ziet er gelikt uit... :9

Goed te zien dat er nog altijd flink wat progressie is! :+

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
SniperEye schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 06:13:
Inmiddels besloten toch de gok te nemen en een UWP te kopen. Vrijdagavond ga ik hem ophalen.

De muziek die ik beluister via Google Play heb ik als MP3 en kan ik normaliter gaan gebruiken op mijn telefoon.

99% van de apps zijn zoals al werd gesteld ook te bereiken via het web wanneer er geen separate apps voor zijn. Ik ben benieuwd hoe ik het ga ervaren maar als ik her en der zo lees zijn de meesten die overstappen naar UWP positief verrast.
Wat heb je gekocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperEye
Excuses, ik heb de Lumia 950XL gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 11:50
Amadeus1966 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:22:
Ben al een tijd een tevreden gebruiker van deze app :) , vooral de nachtweergave/Dark theme vind ik erg fijn. Aanrader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Na het bekijken van een TV uitzending deze week waarin te zien was hoe slecht het is gesteld met delen van privacy gegevens via sommige apps, ben ik nu extra oplettend geworden. En als ik dan bij een app onderstaand lijstje tegenkom dan zou je bijna denken dat deze enkel is gemaakt om zoveel mogelijk van je te weten te komen of te willen hebben?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/app%20privacy.png

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 27-10-2016 16:47 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jozzle
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-10 13:39
Wow, inderdaad. Je moet hier alert op zijn. Het is in de store ook niet heel duidelijk aangegeven...

Je kunt de app ook reporten; [Report this product] > [Tell microsoft about inappropriate content] en vervolgens de reason [privace concerns] selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Jozzle schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 17:04:
Wow, inderdaad. Je moet hier alert op zijn. Het is in de store ook niet heel duidelijk aangegeven...

Je kunt de app ook reporten; [Report this product] > [Tell microsoft about inappropriate content] en vervolgens de reason [privace concerns] selecteren.
Gedaan, maar dan via de Nederlandse App store.

Maar niet heel duidelijk aangegeven in de store? Ik zie dat lijstje ook via de desktop tevoorschijn komen? Of bedoel je dat anders?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperEye
Mijn eerste indruk is echt boven verwachting. Moet natuurlijk nog veel ontdekken maar waar ik mijn telefoon hoofdzakelijk voor gebruik werkt.

Wat ik mij afvraag, ik heb geen displaydock gekregen bij mijn telefoon (kon niet bij CoolBlue of hadden ze niet), je hebt ook zo'n draadloze dongel. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@SnyperEye, je zit niet in het juiste topic met je vraag. Er is een specifiek Lumia 950 gebruikers- en accessoires topic.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozzle
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-10 13:39
hardware-lover schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 17:36:
[...]
Maar niet heel duidelijk aangegeven in de store? Ik zie dat lijstje ook via de desktop tevoorschijn komen? Of bedoel je dat anders?
Standaard staan er +/- 3 privacy claims. Pas als je klikt op [meer] zie je ze allemaal; in dit geval 12+. Je ziet dus niet meteen of het er veel zijn of weinig en helemaal niet of ze qua functionaliteit te verantwoorden zijn. Het is namelijk uit te leggen dat een photo editing app iets met je foto's kan, maar van heel veel apps weet je op voorhand niet wat ze qua functionaliteit kunnen en daarvoor aan rechten ècht nodig hebben.

Dit moet beter kunnen.
  1. Publishers zouden per recht wat ze claimen een verantwoording moeten schrijven. Die is vervolgens verifieerbaar door MS of gebruikers zelf.
  2. Rechten-claims moet je kunnen weigeren en daarvoor desnoods aan functionaliteit inleveren, voorbeeld; ik kan bij een spel niet automatisch vrienden toevoegen op basis van mijn contactenlijst.
Weet niet of andere platforms dit al hebben, maar met Microsofts wens om het business smartphone platform te worden, zou dit een speerpunt/usp kunnen zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online
Nice, Paint 3D (aangekondigd voor de Creators Update) komt toch ook naar Windows 10 Mobile :). Leek eerst nog wat twijfel over maar Dona Sarkar heeft bevestigd.

https://mspoweruser.com/p...ndows-10-mobile-in-alpha/

--------------

Lijkt erop dat Microsoft zijn schoonmaak actie flink van start is gegaan.

Duitse Windows Store is praktisch gehalveerd: https://mspoweruser.com/h...ows-store-no-one-noticed/
Italiaanse? Store: - 100.000 apps https://mspoweruser.com/r...00000-apps-windows-store/

[ Voor 59% gewijzigd door blmp op 30-10-2016 16:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coenox
Ah, goed nieuws. Ik ben vervent motorrijder en kampeerder en zie nu dat 'Archies Campings' een Windows 10 UWP heeft uitgebracht: http://www.archiescampings.eu/ned1/

Het gaat hier om een POI bestand met alle campings in Europa, ook de kleinere. Kan offline gebruikt worden op alle Windows 10 apparaten en te koppelen aan Windows Kaarten. Niet gratis, maar wel erg handig vooral als je op de bonnefooi onderweg bent met motor, camper, fiets, etc.

[ Voor 8% gewijzigd door coenox op 01-11-2016 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-10 22:07

P_Tingen

omdat het KAN

coenox schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 09:43:
Ah, goed nieuws. Ik ben vervent motorrijder en kampeerder en zie nu dat 'Archies Campings' een Windows 10 UWP heeft uitgebracht: http://www.archiescampings.eu/ned1/

Het gaat hier om een POI bestand met alle campings in Europa, ook de kleinere. Kan offline gebruikt worden op alle Windows 10 apparaten en te koppelen aan Windows Kaarten. Niet gratis, maar wel erg handig voor al je op de bonnefooi onderweg bent met motor, camper, fiets, etc.
Dat is zeker goed nieuws! Ik heb in het verleden wel zijn POI lijst gebruikt op mijn TomTom, maar op mijn telefoon zou ook retehandig zijn. En dat voor nog geen 3 euro....

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-10 08:15
coenox schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 09:43:

Het gaat hier om een POI bestand met alle campings in Europa, ook de kleinere. Kan offline gebruikt worden op alle Windows 10 apparaten en te koppelen aan Windows Kaarten. Niet gratis, maar wel erg handig voor al je op de bonnefooi onderweg bent met motor, camper, fiets, etc.
Leuk! Toch komen er soms nog leuke nieuwe apps bij :D

Windows is still alive!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-10 12:12
Nixo schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:13:
[...]

Leuk! Toch komen er soms nog leuke nieuwe apps bij :D

Windows is still alive!
Dat ius gelukkig de sterke kant van UWP. Misschien was het niet de moeite voor de ontwikkelaar om een app voor W10M te ontwikkelen, maar met W10 bereiken ze natuurlijk een enorm grote groep. Aangezien het een kleine moeite is om de app gelijk ook aan te passen zodat hij ook voor Mobile geschikt is, komen er zo toch stiekem steeds meer aaps voor W10M beschikbaar...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 08:32
Ik zal wel niet goed genoeg zoeken, maar is er ook een qr code reader die ook doet wat er in de qr code staat? Dus als er een url in staat dat ie deze ook opent? Of een mailadres (of mailto link) dat ie deze ook opstart?
Heb er al een paar geprobeerd, en die lezen inderdaad wat er staat. Kan je de tekst kopiëren of zo. Dat schiet natuurlijk niet op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-10 12:12
robkrekel schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:40:
Ik zal wel niet goed genoeg zoeken, maar is er ook een qr code reader die ook doet wat er in de qr code staat? Dus als er een url in staat dat ie deze ook opent? Of een mailadres (of mailto link) dat ie deze ook opstart?
Heb er al een paar geprobeerd, en die lezen inderdaad wat er staat. Kan je de tekst kopiëren of zo. Dat schiet natuurlijk niet op....
QR Code Reader

Afbeeldingslocatie: https://store-images.s-microsoft.com/image/apps.6324.9007199266243050.84e0d4ae-34fb-4016-b696-307f629497c3.7b404cb3-c3c1-42ce-a32e-f8da5f58b99e?w=180&h=180&q=60

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Wow, een update van de Rabo app? Het moet niet gekker worden :)

Edit: Versienummer 4.6.0. << had ik die eerder ook al niet? Aan de Google resultaten te zien wel. WTF?

Edit2: app komt ook niet in het lijstje met recente updates te staan, de andere app updates voor vandaag wel. Glitch van de store?

[ Voor 73% gewijzigd door hardware-lover op 04-11-2016 15:06 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-10 18:58
hardware-lover schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 14:33:

Edit: Versienummer 4.6.0. << had ik die eerder ook al niet? Aan de Google resultaten te zien wel. WTF?

Edit2: app komt ook niet in het lijstje met recente updates te staan, de andere app updates voor vandaag wel. Glitch van de store?
Ik heb de Rabo app zonet ook geupdate, Ik zag niets nieuws inderdaad. Zelfs het versienummer is hetzelfde?
Of is dit alleen een teken van leven van de Rabo?

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Potverdikkeme. De nieuwe Skype Voorbeeld app is toch echt mooi gemaakt hoor. Combinatie Skype en SMS bevalt mij uitstekend, echt mooi gedaan. Helemaal blij het weekend in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
GerCor schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 23:47:
Potverdikkeme. De nieuwe Skype Voorbeeld app is toch echt mooi gemaakt hoor. Combinatie Skype en SMS bevalt mij uitstekend, echt mooi gedaan. Helemaal blij het weekend in.
Nu alleen de naam nog veranderen Skype voorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-10 22:07

P_Tingen

omdat het KAN

hardware-lover schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 14:33:

Ik heb toevallig vorige week via Twitter de Rabo gevraagd wanneer er een update van de app zou komen en kreeg dit antwoord:

Hoi Patrick! Ik kan hier geen uitspraak over doen helaas. Houd onze website in de gaten voor updates :) ^Monique

Kun je twee kanten mee op natuurlijk, maar omdat ze wel met de iPhone app bezig zijn, zou het natuurlijk best kunnen dat ze ook met een nieuwe windows app bezig zijn. Laat ze er dan gelijk een uwp app van maken, de pc app kan ook wel wat features gebruiken. Zoals zoeken bijvoorbeeld, of geagendeerde opdrachten bekijken.

... en gaat over tot de orde van de dag

Pagina: 1 ... 102 ... 118 Laatste

Let op:
Discussies/updates over eigen gemaakte apps mogen in het Post hier je eigen Windows Phone App! topic.