CJ's Radeon Nieuwsdiscussietopic - Deel 117 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 35.015 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Paprika schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 20:22:
Het idee lijkt een beetje zo van:
Ze hebben een aantal goede kaarten die weinig stroom verbruiken (5770/5850/5870/6850/6870) en toch leuke performance geven, maar er zijn mensen die voor nVidia gaan omdat stroom hun niets uitmaakt. Gezien ze daardoor niet de hele market in handen hebben (It Must Be Green-mensen zul je overigens nooit echt aantrekken) gaan ze nog maar eens een keer een mega-chip maken, puur omdat de concurrentie alleen maar zo'n chips heeft (in de high-end) en ze nu niet veel keus hebben door de cancel van 32nm. Dan zouden ze echt de low-end, mid-range & high-end gebieden bezetten.
Een grote chip is helemaal niet zo slecht want dan hoeven ze maar weinig te veranderen als ze straks op het 28Nm productie procedé verder gaan. Cayman GPU op 28nm met architecturale verbeteringen ?
(Southern Islands, refresh Evergreen (?) 28nm) Cayman is min of meer Evergreen in deze.)

Deze zal dan als HD78xx dienen, twee ervan gaan als HD79xx en de helft van Cayman is HD77xx.
Hey hey hey, naamgeving klopt. Er komt namelijk geen HD87xx productie procedé test kaartje.
(Want Hecatoncheires, new architecture (?) 28nm.)
HD77xx is 1/2 van Cayman dus ook de helft van de geheugen interface 128 bits dus. Net zoals HD4770, HD57xx en HD67xx.

Maar dit heb ik al eens gezegd. Heel veel lullen dan heb ik altijd wel wat goed :+
Anoniem: 357365 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 22:27:
Jongens, ik wil graag een HD6000 ervaringentopic starten. Ik had er al een gestart, maar die werd gesloten omdat er te weinig informatie in de startposts staat. Nu staat al veel informatie over de HD6000 in deze thread's FP, dit wil ik natuurlijk niet allemaal kopieeren. De vraag is dus: wat voor informatie zou moeten komen in een FP van een ervaringtopic? Overkloktips voor de HD6800, temperaturen? Beschikbare modellen?
Eerst maar eens een HD6000 kaart aanschaffen O-) ?

Alhoewel dat natuurlijk niet hoeft.

[ Voor 18% gewijzigd door madmaxnl op 29-10-2010 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

neliz schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 20:55:
[...]

Uhm, eerste "leaked" slides van de 6870 stond ook op <225W en dat werd uiteindelijk 151W.
<300W zegt helemaal niets.
Smokescreen anyone? Tactics revealed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:53

TGEN

Hmmmx_

Hmm, is er eik al een 10.10c voor XP? Want ik kan alleen een versie vinden voor 7.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

Jongens, ik wil graag een HD6000 ervaringentopic starten. Ik had er al een gestart, maar die werd gesloten omdat er te weinig informatie in de startposts staat. Nu staat al veel informatie over de HD6000 in deze thread's FP, dit wil ik natuurlijk niet allemaal kopieeren. De vraag is dus: wat voor informatie zou moeten komen in een FP van een ervaringtopic? Overkloktips voor de HD6800, temperaturen? Beschikbare modellen?
Kijk naar het Radeon HD5000 ervaringentopic en neem het gewoon stapsgewijs over met de Radeon HD 6000 informatie. Beetje fantasieloos, maar dan weet je zeker dat je geen belangrijke zaken mist.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

Topicstarter
TGEN schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 23:46:
Hmm, is er eik al een 10.10c voor XP? Want ik kan alleen een versie vinden voor 7.
10.10c brengt alleen performance improvements for HD6K, je gaat me toch niet vertellen dat je de allernieuwste videokaart belast met een OS van nagenoeg 10 jaar geleden?

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

neliz schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 01:08:
[...]

10.10c brengt alleen performance improvements for HD6K, je gaat me toch niet vertellen dat je de allernieuwste videokaart belast met een OS van nagenoeg 10 jaar geleden?
Jazeker wel. Ik heb geen zin cq. ben te lui om een Windows 7 install te doen. Als ik al denk aan alle apps en instellingen die ik opnieuw moet overzetten krijg ik al een burnout :P.

Pixilated NetphreaX
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

offtopic:
moet er niet aan denken dat ik terug moet naar XP..... brrrrr :X

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

TGEN schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 01:21:
[...]

Jazeker wel. Ik heb geen zin cq. ben te lui om een Windows 7 install te doen. Als ik al denk aan alle apps en instellingen die ik opnieuw moet overzetten krijg ik al een burnout :P.
En DX11 dan? Wat heeft het voor zin om over te stappen dan :? Ik zou maximaal bij een HD4850 of zelfs een HD3870 blijven, maar goed dat hoort niet hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:45
TGEN schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 01:21:
[...]

offtopic:
Long live Windows XP -> Windows 7 upgrade (heeft Microsoft zelfs nog een guide & tools voor).

Even gekeken naar wat we (bijna) zeker weten over Cayman in vergelijking met de performance/watt van Barts t.o.v. de 58XX-serie..... Gezien de 6870 eigenlijk al zeer goede performance heeft voor de specs (die-size, performance/watt etc), dan zou een kaart met de (verwachtte) specs van Cayman toch een behoorlijk gat tussen de 6870 en 6970 gooien, waardoor een 5870 echt een mid-range kaart zal moeten worden?

Mocht dat zo zijn dan lijkt het erop dat (mede door hem zoveel groter te maken dan de afgelopen series) ze het toch gelukt is om het een nieuwe serie (6) te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Paprika schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 10:20:
[...]

offtopic:
Long live Windows XP -> Windows 7 upgrade (heeft Microsoft zelfs nog een guide & tools voor).

Even gekeken naar wat we (bijna) zeker weten over Cayman in vergelijking met de performance/watt van Barts t.o.v. de 58XX-serie..... Gezien de 6870 eigenlijk al zeer goede performance heeft voor de specs (die-size, performance/watt etc), dan zou een kaart met de (verwachtte) specs van Cayman toch een behoorlijk gat tussen de 6870 en 6970 gooien, waardoor een 5870 echt een mid-range kaart zal moeten worden?

Mocht dat zo zijn dan lijkt het erop dat (mede door hem zoveel groter te maken dan de afgelopen series) ze het toch gelukt is om het een nieuwe serie (6) te maken.
Ben ik helemaal met je eens ;) En als daarna Antilles nog moet komen... Of zou die als een HD6870X2 gaan leven tussen Barts en Cayman performance in? :9 Just kidding...

PS: Is het al zeker dat Antilles zal gaan leven als HD6990 of bestaat er de kans dat de naamgeving X2 weer terugkomt?

[ Voor 5% gewijzigd door Fid3lity op 30-10-2010 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-07 16:32
Blue-Tiger schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 10:24:
[...]

Ben ik helemaal met je eens ;) En als daarna Antilles nog moet komen... Of zou die als een HD6870X2 gaan leven tussen Barts en Cayman performance in? :9 Just kidding...

PS: Is het al zeker dat Antilles zal gaan leven als HD6990 of bestaat er de kans dat de naamgeving X2 weer terugkomt?
Destijds was de X2 naamgeving weggedaan omdat ze geen 'echte' X2 binnen de 300watt konden houden.
Dus omdat de HD5970 niet dezelfde clocks als de HD5870 aankon binnen de 300watt hebben ze hem geen HD5870X2 genoemd.

En gezien de HD6970 boven de 225watt ligt lijkt het me aannemelijk dat ze weer geen 'echte' X2 kunnen maken binnen de 300watt. Dus krijgen we een HD6990. Stiekem denk ik ook dat dat een HD6950X2 is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Blue-Tiger schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 09:48:
[...]

En DX11 dan? Wat heeft het voor zin om over te stappen dan :? Ik zou maximaal bij een HD4850 of zelfs een HD3870 blijven, maar goed dat hoort niet hier :)
Onzin. Onder XP is de performance van een moderne kaart ook nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-07 09:43
Dat er nog überhaupt nog tweakerts zijn die op XP draaien, voor mij blijft dat nog steeds de versie die de heerlijke NT 5.0 kernel vernaggelde, wat een afgrijselijk stuk software :P

Kun je het meeste niet met behulp van de Migration Assistant doen? En anders rest je nog altijd het pad van XP -> Vista -> 7, raak je helemaal niks kwijt. Hoe lang dat duurt durf ik niet te zeggen, ik weet wel dat ik van zowel Vista als 7 zeker twee keer een schone installatie kan doen in de tijd die XP nodig heeft ;)

Anyway, ik ben benieuwd naar Cayman. Ik verwacht stiekem dat ze gewoon hetzelfde uithalen als vorig jaar met Cypress. Sowieso zie ik NVIDIA echt niet terug slaan qua performance/watt, maar AMD heeft voor de rest nog zo belachelijk veel ruimte qua optimalisaties en die size (zeker vergeleken met de groene mannetjes) dat ik het ook wel zie gebeuren dat ze nu de performance kroon probleemloos wegkapen.

Ik mag trouwens hopen dat er onder jullie wel een aantal zijn die snappen wat ik bedoel met m'n opmerking over XP. Wat een afschuwelijk O/S, jammer dat men altijd vergeet dat het tot SP1 nauwelijks bruikbaar was op de meeste systemen, en tot SP2 nog steeds instabiel als de pest was.

[ Voor 20% gewijzigd door Werelds op 30-10-2010 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Werelds schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 11:26:
Ik mag trouwens hopen dat er onder jullie wel een aantal zijn die snappen wat ik bedoel met m'n opmerking over XP. Wat een afschuwelijk O/S, jammer dat men altijd vergeet dat het tot SP1 nauwelijks bruikbaar was op de meeste systemen, en tot SP2 nog steeds instabiel als de pest was.
SP3 is alweer een aantal jaartjes uit. ;)
Kan me niks herinneren van problemen met SP2.
Op wat oudere hardware (single/dual core, 1 of 2 gb geheugen) ga ik geen W7 draaien.
Maar ja, dit is niet het Windows topic.

[ Voor 7% gewijzigd door Olaf van der Spek op 30-10-2010 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

Toettoetdaan schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 10:52:
[...]

Destijds was de X2 naamgeving weggedaan omdat ze geen 'echte' X2 binnen de 300watt konden houden.
Dus omdat de HD5970 niet dezelfde clocks als de HD5870 aankon binnen de 300watt hebben ze hem geen HD5870X2 genoemd.

En gezien de HD6970 boven de 225watt ligt lijkt het me aannemelijk dat ze weer geen 'echte' X2 kunnen maken binnen de 300watt. Dus krijgen we een HD6990. Stiekem denk ik ook dat dat een HD6950X2 is...
Ik denk ook dat het niet simpel is om een adequate HSF te ontwikkelen die de warmte van twee GPUs met dergelijke TDPs af kan voeren binnen de fysieke beperkingen van uitbreidingskaarten. Je kan er geen toren op zette à la Thermalright Ultra 120 eXtreme, en stock-watergekoelde GPUs zijn ook niet altijd populair. Al zou het voor een halo-part wel kunnen, de mensen die dat soort kaarten aanschaffen hebben meestal wat meer over voor de geleverde prestaties, niet in de laatste plaats qua kosten.

offtopic:
Ik gebruik mijn Windows PC puur en alleen voor games, en ook onder XP zijn er nog genoeg spellen die profijt hebben van nieuwere, snellere kaarten, ook al zit je 'maar' met DX9.0c en OpenGL. Dat laatste werkt trouwens niet meer sinds ik mijn GTX460 vervangen heb door die HD6870, ondanks de procedure met driver cleaners tussen het verwijderen van de oude drivers en het installeren van de nieuwe. Naar; misschien moet ik toch maar een SSD erbij kopen en Windows 7 installeren...?

Pixilated NetphreaX
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Die laatste drie sowieso, voordelen, nadelen. Daarnaast moet een beetje c/p-werk ook wel 'done' zijn, een flink deel in de TS van CJ voor HD4k en HD5k is ook gebruikt voor de ervaringentopics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Ik heb het nog niet voorbij zien komen, dus... Mogelijke performance leak van Cayman tov oa de GTX480 in de Heaven benchmark (bron: hexus.net):

Afbeeldingslocatie: http://img.hexus.net/v2/graphics_cards/ati/sapphire/6800CD/Graphs3/Cayman.png

[ Voor 8% gewijzigd door Fid3lity op 30-10-2010 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-07 18:01
Mah, AMD heeft zelf aangegeven dat ze de tesseltation unit in de Fermi overkill vinden. Gezien de 6870 lijkt die score wat te rooskleurig als je het mij vraagt :p

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357365

Ja, het lijkt me ook wel heel krachtig. Misschien is het niet zo zeer dat ze zelf ook zo'n sterk verbeterde tesselation hebben, maar dat de chip in z'n geheel gewoon een stuk krachtiger is geworden? Als ik ook de andere performancegetallen in ogenschouw neem, dan lijkt het het erop dat deze kaart zo'n beetje 2x zo sterk wordt als een HD6850..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Anoniem: 357365 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 13:43:
Ja, het lijkt me ook wel heel krachtig. Misschien is het niet zo zeer dat ze zelf ook zo'n sterk verbeterde tesselation hebben, maar dat de chip in z'n geheel gewoon een stuk krachtiger is geworden? Als ik ook de andere performancegetallen in ogenschouw neem, dan lijkt het het erop dat deze kaart zo'n beetje 2x zo sterk wordt als een HD6850..
*knip* ;(

Nu ben ik wss gewoon iets té optimistisch... :9

[ Voor 42% gewijzigd door Fid3lity op 30-10-2010 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Dat 36.6 resultaat is al op z'n minst op 100 verschillende manieren (grafiekjes, plaatjes, html resultaten etc) op 't internet gedoken en hij is nep ;).

[ Voor 18% gewijzigd door Paprika op 30-10-2010 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Vergeet de slide met tesselation-versies niet. Daarin stond duidelijk dat Barts verbeterde tesselation-prestatie neerzet ten opzichte van Evergreen, maar dat Cayman nog meer verbeteringen in de tesselation heeft. Het staatje staat als ik me niet vergis ook op de eerste pagina van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Whoa... mensen...

misschien is voorzichtigheid ook niet zo'n raar idee - de Heaven benchmark test vooral (en eigenlijk alleen) de tesselation capaciteiten van een kaart. Sterker nog, ze hebben voor de grap de tesselation op FULL BLAST gezet voor deze test (als dit origineel materiaal is ofc). Natuurlijk zou dit een mooie sprong zijn voor ATi AMD voor zover het de tesselation betreft.

Maarrrr.... het zegt heel weinig over real-life preformance.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Afbeeldingslocatie: http://techgage.com/reviews/amd/radeon/hd_6800_series/unigine_heaven_1920x1080.png

Overigens is deze waarschijnlijk wel echt doordat het GPU model nu wel als HD6900 staat (en 2048MB), die van 36.6 had HD6800 ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 00:26

edward2

Schieten op de beesten

De GTX 580 lijkt iets minder te scoren, met een op het oog lagere CPU freq., voor wat het waard is:

Afbeeldingslocatie: http://bbs.expreview.com/attachments/month_1010/1010300030662734442479bda5.png

Overigens wel in de gaten houden dat dit met tess. op normal is ;) maar als dit klopt heeft AMD flink gesleuteld aan de tess. perf. :)

[ Voor 25% gewijzigd door edward2 op 30-10-2010 16:27 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Paprika schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 15:00:
[afbeelding]

Overigens is deze waarschijnlijk wel echt doordat het GPU model nu wel als HD6900 staat (en 2048MB), die van 36.6 had HD6800 ;).
Dat betekent niet dat hij echt is, dat betekent dat hij echt is, of een minder slechte fake dan die andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cayman stond eerst bekend als de HD6800 serie, oudere GPU-z versies herkenden Cayman ook als een HD6800 in plaats van een HD6900 omdat dat gewoon zo in de database stond.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Hoe zouden ze de informatie van de 6970 kunnen halen (en dus een 6870 vinden) als ze dus geen officiële informatie hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er was wel een beetje info bekend, drivers lieten immers zien dat de device ID naar Cayman wees. En van Cayman werd gedacht dat dit de HD6800 videokaart was. Voor de rest liet een oude GPU-z alleen maar de kloksnelheden zien.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Laatst online: 28-04-2024
Paprika schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 18:46:
Hoe zouden ze de informatie van de 6970 kunnen halen (en dus een 6870 vinden) als ze dus geen officiële informatie hebben?
AMD heeft pas op het allerlaatste moment besloten om Barts toch maar wel HD6870 te noemen, ipv HD6770. Er zijn wel meerdere geluiden hierover te vinden. Met andere woorden, de oudere benchmarks kunnen inderdaad best wel HD6800 tonen voor een Cayman, ipv HD6900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297997

Dag iedereen,

Sinds de HD6850 en HD6870 zijn uitgebracht, zijn er al verscheidene 6850's op de markt gekomen met custom coolers. Ik zit al het hele weekend te zoeken na een release datum van de 6870's met custom coolers, maar kan niks vinden.

Weet iemand hier iets over een release van een 6870 met custom cooler? Wellicht een indicatie of misschien al een datum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
  • Laatst online: 14-07 23:01
Weet iemand al iets over verwachte prijzen van een HD 6970? Of wat de speculaties zijn?

Zou eigenlijk wel 2 van deze kaartjes in m'n pc willen stoppen met kerst. Mits ze niet meer dan 400 euro/stuk zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Afbeeldingslocatie: http://images.vizworld.com/wp-content/uploads/2010/08/6870Be.jpg
HD6970 met gare drivers.
Afbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/Q/F/230343/original/3DMark%20Score.png
HD5xxx met gare drivers. (en een hoger geclockte CPU als bij de grafiek hier onder, 3.87Ghz t.o.v. 4Ghz)
Afbeeldingslocatie: http://i216.photobucket.com/albums/cc273/madmaxnl/Naamloos-12.png?t=1288542569
HD5xxx met de betere drivers(10.6) alhoewel nog niet de nieuwste(10.10).
Ook zitten hier de nVidia kaarten en nieuwe HD68xx kaarten bij.
Afbeeldingslocatie: http://www.chiphell.com/data/attachment/forum/201010/29/160952m4fqf901of9hzuxd.jpg
GTX580 ?(met PhysX)
Afbeeldingslocatie: http://img831.imageshack.us/img831/3438/3dmextremegtx480oc.png
GTX480 @ 925/1850/1950 (met PhysX)

Waarom is het belangrijk te vermelden dat HD6970 met gare drivers is getest ?
Omdat deze kaart 4D shaders krijgt en dat betere geoptimaliseerd dient te worden.
Alle andere kaarten van ATI sinds de R600 zijn 4D+1D. De HD6970 is voor het driver team dus een beetje nieuw. Daarbij kun je ook zien dat er sinds de launch van de HD5xxx kaarten tot aan CAT 10.6 aardig wat verbeteringen zijn geboekt :o

De GTX580 is gewoon volledig geunlockte GF100 zonder de specifieke GPGPU gedeeltes. Nieuw naampje en een verbeterd productie procedé(dat hebben ze beter onder de knie).

[ Voor 3% gewijzigd door madmaxnl op 31-10-2010 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Anoniem: 297997 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 17:29:
Weet iemand hier iets over een release van een 6870 met custom cooler? Wellicht een indicatie of misschien al een datum?
Wat is er mis met de stock koeler als ik vragen mag? Meestal doen custom coolers de hitte in de kast droppen waardoor je chipset & processor warmer worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Laatst online: 08:57
Werelds schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 11:26:
Dat er nog überhaupt nog tweakerts zijn die op XP draaien, voor mij blijft dat nog steeds de versie die de heerlijke NT 5.0 kernel vernaggelde, wat een afgrijselijk stuk software :P

Kun je het meeste niet met behulp van de Migration Assistant doen? En anders rest je nog altijd het pad van XP -> Vista -> 7, raak je helemaal niks kwijt. Hoe lang dat duurt durf ik niet te zeggen, ik weet wel dat ik van zowel Vista als 7 zeker twee keer een schone installatie kan doen in de tijd die XP nodig heeft ;)

Anyway, ik ben benieuwd naar Cayman. Ik verwacht stiekem dat ze gewoon hetzelfde uithalen als vorig jaar met Cypress. Sowieso zie ik NVIDIA echt niet terug slaan qua performance/watt, maar AMD heeft voor de rest nog zo belachelijk veel ruimte qua optimalisaties en die size (zeker vergeleken met de groene mannetjes) dat ik het ook wel zie gebeuren dat ze nu de performance kroon probleemloos wegkapen.

Onzin, dat tot en met SP1 alles instabiel was, dat heeft elk systeem. tot SP1 heeft Microsoft veel overgenomen van W2k, dat geef ik toe. maar XP was toch nog tot eind vorig jaar het meest gebruikte OS in de wereld. En nu nog sterker, Vista heeft minder gebruikers dan XP. als er één OS vernaggelt is, dan is Vista dat wel. wat een rotOS. gelukkig is W7 er. maar ik heb nog geregeld mensen aan de deur die van Vista afwillen en weer XP willen, omdat het wennen aan Vista erg zwaar is. En het is zo instabiel als de pest. systemen met 1GB werkgeheugen en C2D's heb ik ook nog zien crashen op WV.
En nu weer even OT:
ik gok dat de 6970 wel onder de 400 blijft, maar wel krap. ik gok een 390 euro. maar dit is een claim met een hoog kristallen-bol gehalte.
Heeft iemand een lijstje met de prestaties van alle kaarten i.c.m. de 5xxx serie? Want ik had gehoord dat de 6770 met de 5850 en de 5830 concurreert, maar de 6850 weer tussen de 6770 en de 6830 zou zitten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Meer dan 400 euro zou niet erg logisch zijn. Er is nog niet veel bekent natuurlijk, maar 275 euro voor Cayman PRO en 350 voor Cayman XT zit denk ik wel aardig in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Topicstarter
naarden 4ever schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 17:42:
Heeft iemand een lijstje met de prestaties van alle kaarten i.c.m. de 5xxx serie? Want ik had gehoord dat de 6770 met de 5850 en de 5830 concurreert, maar de 6850 weer tussen de 6770 en de 6830 zou zitten :?
Kun je dit even nader uitleggen?

Er komt straks een Turks die volgens jou even snel is als een 960SP Barts? of.. wat vraag je nu precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

naarden 4ever schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 17:42:
[...]

Er bestaat nog helemaal geen HD6770.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
2 6870s heb je in huis voor +/- 430 euro en doen het (vaak) beter dan 2 5870s/5970. Cayman zal ongeveer een 5970 zijn waardoor mij een prijs van 380 euro wel ok lijkt.

Overigens zijn alle geruchten m.b.t. de GTX 580 bijna nutteloos, want het is overduidelijk dat dit puur allemaal marketing is m.b.t. Cayman release (event zo kort bij de Cayman release doen, net zoals toen de GTX 480 (mock-up) bij de Cypress release). Er zal waarschijnlijk een 8 a 10 weken tussen de echte winkel verkopen zitten en die versies kun je pas benchmarks mee vergelijken. Wees er maar zeker van dat eventuele GTX 580 leaks (mochten ze echt zijn) echt niet met stock waardes worden gedaan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Paprika schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 17:40:
[...]

Wat is er mis met de stock koeler als ik vragen mag? Meestal doen custom coolers de hitte in de kast droppen waardoor je chipset & processor warmer worden.
Ik heb nu ook een CF systeem, en tussen de kaarten zit erg weinig ruimte (halve cm misschien net).
De bovenste kaart wordt nu ook wel warmer, en aangezien custom coolers vaak de kaart wel koeler houden, denk en hoop ik dat het ook zo is met custom coolers.

De airflow in mijn kast is verder goed, maar dat is inderdaad wel iets waar ik mij dan zorgen om maak. Die kaarten worden natuurlijk wel aardig warm.

Raad jij simpelweg aan om een reference model te kopen en later te kijken of er eventueel een goede aftermarket custom cooler op de markt komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Anoniem: 297997 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 18:04:
[...]

Raad jij simpelweg aan om een reference model te kopen en later te kijken of er eventueel een goede aftermarket custom cooler op de markt komt?
Ja. Als er haast bij is wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klinkt logisch... argh keuzes maken soms ook!

Thanks voor de input in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126513

Als er nog niks is aangekondigd, betreft alternatieve koelers voor de HDxx70 serie, maar er wel al alternatieve koelers voor de HDxx50 serie uit zijn, dan zit de kans er wel in dat er een nieuwer PCB gaat uitkomen. Ik weet niet of AMD al heeft aangegeven of fabrikanten custom PCB's mogen gaan gebruiken.
Toch, in computerland, kun je op deze manier wel alles blijven uitstellen, voor een kleine verandering zou ik niet uitstellen. Mocht er iets groots veranderen dan kan het wel eens leuker zijn om een maandje of 2 te wachten.
Aan de andere kant daalt de prijs meestal, maar ook dat is soms meer dan minder.

Even terug op die tesselation units. Als jij kijkt naar spellen, en niet de heaven benchmark, zie je dat de HD5xxx serie het toch aardig goed doet met tesselation aan, tov de cuda kaarten. Met andere woorden, volgens mij gebruiken spellen nog helemaal geen extreme tesselation, zelfs een cuda kaart (met uitzondering van de GTX480) is daar te langzaam in.
Als je kijkt naar de nieuwe Stalker engine bijvoorbeeld, meestal wel nette graphics, zie je dat deze zelfs zeer goed presteert op de HD5xxx serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:03
persoonlijk vind ik dx11 tot nu toe erg teleurstellend: vaak een aardige hit op je fps en je krijgt er nauwlijks iets voor terug.

ik kan de verschillen zoals in stalker,dirt2,avp,bbc2 en f1 2010 echt nauwlijks zien. AA gaf in eerste instantie ook een behoorlijke hit maar dan zag je er wel echt iets mooiers voor terug, dat heb ik nu dus totaal niet.

mag hopen dat dit nog sterk verbeterd of was dx9 echt ZO goed? de ontwikkeling daarvan vanaf halflife 2 is toch wel enorm groot....(maar ook die zag er destijds al echt beter uit dan in dx8)

voorlopig zal de dx11 performance van de kaarten me dan ook nog weinig zeggen. ''vroeger'' had je games op de markt die zo mooi waren dat je er graag voor wilde upgraden zodat je hem op full kon spelen. tegenwoordig draait mijn 4890 nog steeds bijna alles op full hd en max. instellingen. mijn 5770cf setje is toch wel echt de eerste overbodige upgrade geweest door de spellen van nu.

erg jammer dat consoles zo belangrijk zijn geworden voor de devs......nu maar hopen dat de ps4 en xbox hupeldepup gauw komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

meljor schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 20:18:

erg jammer dat consoles zo belangrijk zijn geworden voor de devs......nu maar hopen dat de ps4 en xbox hupeldepup gauw komen.
Dit heeft niet veel te maken met AMD graphics nieuws. Plus: je zit dan wel weer een jaar of 5 vast aan verouderende hardware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:03
ik bedoelde eigenlijk dat de pc graphics dan automatisch ook weer mooier worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

meljor schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 20:22:
ik bedoelde eigenlijk dat de pc graphics dan automatisch ook weer mooier worden :+
Dat kan ook prima onafhankelijk gebeuren hoor, zolang de devs maar niet besluiten het nodig te vinden om software vanaf de consoles te porten en gewoon aparte versies gaan ontwikkelen. Als je ziet hoe ze men nu uitkloppen met dlc's bij vrijwel elke game denk ik toch wel dat ze dat makkelijk weer kunnen terugverdienen...

Maargoed, nu weer back ontopic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-07 00:54
meljor schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 20:18:
persoonlijk vind ik dx11 tot nu toe erg teleurstellend: vaak een aardige hit op je fps en je krijgt er nauwlijks iets voor terug.

ik kan de verschillen zoals in stalker,dirt2,avp,bbc2 en f1 2010 echt nauwlijks zien. AA gaf in eerste instantie ook een behoorlijke hit maar dan zag je er wel echt iets mooiers voor terug, dat heb ik nu dus totaal niet.

mag hopen dat dit nog sterk verbeterd of was dx9 echt ZO goed? de ontwikkeling daarvan vanaf halflife 2 is toch wel enorm groot....(maar ook die zag er destijds al echt beter uit dan in dx8)

voorlopig zal de dx11 performance van de kaarten me dan ook nog weinig zeggen. ''vroeger'' had je games op de markt die zo mooi waren dat je er graag voor wilde upgraden zodat je hem op full kon spelen. tegenwoordig draait mijn 4890 nog steeds bijna alles op full hd en max. instellingen. mijn 5770cf setje is toch wel echt de eerste overbodige upgrade geweest door de spellen van nu.

Op die consoles kan je nog 2 jaar wachten. En inderdaad jammer dat pc een ondergeschikte rol speelt. Maar speel voor de gein maar eens een game uit 2007. Ik ben Dirt (1) weer eens gaan spelen en dan merk je ineens hoeveel mooier Dirt 2 is.

Dat jij nog met je 4890 tevreden ben ligt trouwens volgens mij eerder aan het goede werk van AMD dan aan de game ontwikkelaars.

[ Voor 61% gewijzigd door haakjesluiten op 31-10-2010 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
edward2 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 16:24:
De GTX 580 lijkt iets minder te scoren, met een op het oog lagere CPU freq., voor wat het waard is:

Afbeeldingslocatie: http://bbs.expreview.com/attachments/month_1010/1010300030662734442479bda5.png

Overigens wel in de gaten houden dat dit met tess. op normal is ;) maar als dit klopt heeft AMD flink gesleuteld aan de tess. perf. :)
scoort ong. even hoog als mijn cfx 6850@790/1000
Afbeeldingslocatie: http://i82.photobucket.com/albums/j274/bul_photos/980x/unigine1920x1200.jpg

:D

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Bullus schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 20:43:
[...]

scoort ong. even hoog als mijn cfx 6850@790/1000
Dan moet die GTX580 maar niet veel duurder worden dan 350 euro :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
6870 anyone? Doe mij die HB maar :+

Afbeeldingslocatie: http://img842.imageshack.us/img842/6961/6870pyramid.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat lijkt haast bij iemand thuis. Gaat hij de beste eruit pikken voor overklokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Topicstarter
Anoniem: 357365 schreef op maandag 01 november 2010 @ 03:25:
Dat lijkt haast bij iemand thuis. Gaat hij de beste eruit pikken voor overklokken?
nee dat was bij overclockers.net in engeland (heb jij zo'n goot aan je muur thuis voor power+netwerk etc?) en dat plaatje is al eens voorbij gekomen.

[ Voor 10% gewijzigd door neliz op 01-11-2010 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06 10:45
Ik vond deze wel grappig: http://www.semiaccurate.c...paper-launch-gtx580-week/
Ik zou niet alles meteen geloven maar er zal vast veel waar zijn. Maar launch van de HD69xx is dus over 3 weken?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:24

Gamer

mobile

neliz schreef op maandag 01 november 2010 @ 07:16:
[...]

nee dat was bij overclockers.net in engeland (heb jij zo'n goot aan je muur thuis voor power+netwerk etc?) en dat plaatje is al eens voorbij gekomen.
Klopt, daar heb ik vorig jaar 3 5870's gehaald, ik had ze zelfs de volgende dag al binnen.
Toen ik bestelde waren er nog 10 op stock, als ik de betaling had afgehandeld binnen de minuut, nog 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-07 09:43
Astennu schreef op maandag 01 november 2010 @ 10:27:
Ik vond deze wel grappig: http://www.semiaccurate.c...paper-launch-gtx580-week/
Ik zou niet alles meteen geloven maar er zal vast veel waar zijn. Maar launch van de HD69xx is dus over 3 weken?
Logischerwijs wel; Black Friday (dag na Thanksgiving) valt dit jaar op 26 november, en dat is in de US-of-A een belangrijke verkoopdag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-07 02:45

SemiAccurate: Cayman chips turn up in the wild

Yes, you heard it right, some AIBs have Cayman chips now, and if everything else holds true to form, they should be on the store shelves across the world in 2-4 weeks. The kits come with a Cayman and some 6Ghz GDDR5, so the memory clocks will end up between 5.5-6GHz.

Asus P8P67 EVO | i5 2500k (4.8 GHz) | Sapphire HD 7970 Vapor-X GHz Ed. | 8 GB DDR3 1600 | 1 TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Al enig nieuws over hoever de kaartjes te overklokken zijn met LN2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Er zijn amper performance leaks en jij wilt nu al LN2 info hebben?.... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Laatst online: 10-07 09:49
Paprika schreef op maandag 01 november 2010 @ 18:23:
Er zijn amper performance leaks en jij wilt nu al LN2 info hebben?.... :F
6870 misschien... }:O

edit: Ja dan is het een gekke vraag :Y

[ Voor 11% gewijzigd door Gurneyhck op 01-11-2010 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik bedoel die nieuwe chips die eraan komen zoals HD6970 enzo.. was dat zo'n gekke vraag dan? Da's toch nieuwswaardig? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Anoniem: 357365 schreef op maandag 01 november 2010 @ 18:59:
Ik bedoel die nieuwe chips die eraan komen zoals HD6970 enzo.. was dat zo'n gekke vraag dan? Da's toch nieuwswaardig? 8)7
Daar reageerde hij toch ook op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Anoniem: 357365 schreef op maandag 01 november 2010 @ 18:59:
Gezien de enoooooooooooorme hoeveelheden info die er al beschikbaar zijn over 69xx enzo, dan is dat geen gekke vraag nee.

[/sarcasme]
Je vraagt wel erg naar de bekende weg, niemand weet iets en zelfs als ze 't weten dan krijg jij 't niet te horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126513

Werelds schreef op maandag 01 november 2010 @ 12:59:
Logischerwijs wel; Black Friday (dag na Thanksgiving) valt dit jaar op 26 november, en dat is in de US-of-A een belangrijke verkoopdag ;)
Wat is niet een belangrijke verkoopdag in ze USA?
:+

GDDR5 6,0MHz , is ook niete slechte, lijkt me zo, gewoon el cheapo op 256-bit BCP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jejking schreef op maandag 01 november 2010 @ 19:21:
[...]

Gezien de enoooooooooooorme hoeveelheden info die er al beschikbaar zijn over 69xx enzo, dan is dat geen gekke vraag nee.

[/sarcasme]
Je vraagt wel erg naar de bekende weg, niemand weet iets en zelfs als ze 't weten dan krijg jij 't niet te horen :)
Ummm... waar heb je nou over? Volgens heb je iets teveel voorbeeld genomen aan die knakker in je plaatje als je snapt wat ik bedoel. Eerst zeg je dat ik naar bekende weg vraag, en nota bene in dezelfde zin zeg je dat niemand iets weet. Dat is me nogal een zelf-tegenspraak.
Anoniem: 126513 schreef op maandag 01 november 2010 @ 19:22:
[...]

GDDR5 6,0MHz , is ook niete slechte, lijkt me zo, gewoon el cheapo op 256-bit BCP.
En jij hebt volgens mij ook een djonko teveel gesmookt. Het is 6gHz en een PCB.. Kom op jongens, dit is toch niet het eerste discussietopic over videokaarten? Denk eerdat u post! :|

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 357365 op 01-11-2010 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Anoniem: 357365 schreef op maandag 01 november 2010 @ 19:24:
[...]

Ummm... waar heb je nou over? Volgens heb je iets teveel voorbeeld genomen aan die knakker in je plaatje als je snapt wat ik bedoel. Eerst zeg je dat ik naar bekende weg vraag, en nota bene in dezelfde zin zeg je dat niemand iets weet. Dat is me nogal een zelf-tegenspraak.
De bekende weg als in de standaard zin van de uitdrukking. Iedereen wil het wel weten maar niemand weet het, zo gaat dat nou eenmaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Begin dan eerst bij je zelf, jij vraagt naar OC resultaten van Cayman chips. Nee niet gewone OC resultaten, LN2 OC resultaten. We weten niet eens de clock snelheden en dat is nu net wat er wordt veranderd bij een OC...

"Al enig nieuws over hoever de kaartjes te overklokken zijn met LN2?"

Vandaar dat Jejking zegt dat jij naar de bekend weg vraagt want het antwoord op je vraag ligt voor de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Anoniem: 357365 schreef op maandag 01 november 2010 @ 19:24:
Eerst zeg je dat ik naar bekende weg vraag, en nota bene in dezelfde zin zeg je dat niemand iets weet. Dat is me nogal een zelf-tegenspraak.
Hoezo, het is toch algemeen bekend dat niemand iets weet?

Edit: spuit 11 *O*

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 01-11-2010 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

We zijn 't allemaal met elkaar eens zie ik. No offence though OOP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het werkt hier op de Gathering of Tweakers zo: er is iemand die niet de standaardopmerkingen maakt en ook nog relatief nieuw is en dan schieten alle gevestigde tweakers die altijd hun positie hebben gehouden met dezelfde opmerkingen en vragen in de stress. Dan schiet dat hele zootje ter hulp. Het is gewoon een dikke vette vriendjespolitiek hier. Ik ben dan misschien geen Neliz of Charlie of Fuad maar ik ben niet op m'n achterhoofd gevallen en kan zeker wel wat bijdragen in de discussie. Maarja, ik stel niet dezelfde vragen als iedereen anders en dan wordt je verdrukt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Vat het nou niet op als een persoonlijke aanval... Met een beetje reëel inzicht kun jij ook wel bedenken dat ze ons echt nog geen resultaten kunnen publiceren van overclocks op LN2 op kaarten die officieel nog niet eens gelanceerd zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Met ^^, zo is de case en niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Topicstarter
ff nieuws:

AMD heeft 61.9% van de discrete notebook graphics in handen

edit: holy s*** ik sta in hetzelfde rijtje als Charlie en Fuad! *O*

[ Voor 21% gewijzigd door neliz op 01-11-2010 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Laatst online: 10-07 12:54
Waar? :P

Afbeeldingslocatie: http://www.insidehw.com/images/stories/news/products/AMD/amd_caymanskus_slide_1.jpg

Geen idee of deze al langs geweest was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wanneer verloopt die NDA eigenlijk? Is dat wel bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spNk schreef op maandag 01 november 2010 @ 21:16:

Geen idee of deze al langs geweest was.
Al langsgeweest ;)
Anoniem: 172410 schreef op maandag 01 november 2010 @ 21:19:
Wanneer verloopt die NDA eigenlijk? Is dat wel bekend?
Nee, maar zal ergens tussen 15 en 25 november zijn normaal gesproken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-The_Mask- schreef op maandag 01 november 2010 @ 21:23:
Nee, maar zal ergens tussen 15 en 25 november zijn normaal gesproken.
Ugh, dan ga ik wel even wat anders verzinnen, dat is te lang om hijgerig op F5 te hangen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
neliz schreef op maandag 01 november 2010 @ 20:49:
ff nieuws:

AMD heeft 61.9% van de discrete notebook graphics in handen

edit: holy s*** ik sta in hetzelfde rijtje als Charlie en Fuad! *O*
Allemaal goed nieuws natuurlijk, maar als dit niet terug te zien is in de kwartaal cijfers dan schieten ze er weinig mee op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
Ik vraag me nu echt af, of er nu 1 of 2gb geheugen op de 69xx komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

yniezink schreef op maandag 01 november 2010 @ 23:19:
Hoogstwaarschijnlijk beide, maar dat is tot over 3 (?) weekjes nog even afwachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
Blue-Tiger schreef op maandag 01 november 2010 @ 23:22:
[...]

Hoogstwaarschijnlijk beide, maar dat is tot over 3 (?) weekjes nog even afwachten ;)
Moeilijk moeilijk xD Ben al op zoek naar een andere voeding om twee van die beestjes in crossfire te draaien. Wil alleen wel graag 2gb exemplaren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Corsair heeft goede voedingen voor Crossfire (4x 8-pin PCI-E die je kunt omzetten naar 6-pins).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

yniezink schreef op maandag 01 november 2010 @ 23:28:
[...]

Moeilijk moeilijk xD Ben al op zoek naar een andere voeding om twee van die beestjes in crossfire te draaien. Wil alleen wel graag 2gb exemplaren :D
De HX750 van Corsair (die ik zelf overigens ook heb) heeft dat (4x 8-pins, splittable naar 6-pins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
-knip-

Pm verstuurd :)

[ Voor 86% gewijzigd door yniezink op 01-11-2010 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-07 21:12

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Modbreak:Nieuwsdiscussie heren, dit is gewoon vissen naar advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-07 17:01
Anoniem: 357365 schreef op maandag 01 november 2010 @ 20:01:
Het werkt hier op de Gathering of Tweakers zo: er is iemand die niet de standaardopmerkingen maakt en ook nog relatief nieuw is en dan schieten alle gevestigde tweakers die altijd hun positie hebben gehouden met dezelfde opmerkingen en vragen in de stress. Dan schiet dat hele zootje ter hulp. Het is gewoon een dikke vette vriendjespolitiek hier. Ik ben dan misschien geen Neliz of Charlie of Fuad maar ik ben niet op m'n achterhoofd gevallen en kan zeker wel wat bijdragen in de discussie. Maarja, ik stel niet dezelfde vragen als iedereen anders en dan wordt je verdrukt..
Daar gaat het niet om. Vragen stellen doe je in volgorde.
Op tentamens heb je af en toe ook vragen opgedeeld in a, b en c.
Je moet eerst a weten om b te kunnen beantwoorden, en b weten om c te beantwoorden.
Je vraagt nu al naar c zonder dat a en b bekend zijn. Vind je het gek dat mensen dan :F
definitieve specs zijn nog niet eens uit en je vraagt al naar LN2 benchs.
Misschien is eerst specs, dan normale benchs, daarna eventueel LN2 een betere volgorde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

bladerash schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 01:10:
[...]

Daar gaat het niet om. Vragen stellen doe je in volgorde.
Op tentamens heb je af en toe ook vragen opgedeeld in a, b en c.
Je moet eerst a weten om b te kunnen beantwoorden, en b weten om c te beantwoorden.
Je vraagt nu al naar c zonder dat a en b bekend zijn. Vind je het gek dat mensen dan :F
definitieve specs zijn nog niet eens uit en je vraagt al naar LN2 benchs.
Misschien is eerst specs, dan normale benchs, daarna eventueel LN2 een betere volgorde?
Ik denk dat dat nu inmiddels wel duidelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06 10:45
Anoniem: 126513 schreef op maandag 01 november 2010 @ 19:22:
[...]

Hoe bedoel je El Cheapo? PCB is wel iets goedkoper om te maken tov een 512 Bit. Maar 6 GHz GDDR5 is wel een stuk duurder. Daarnaast wordt de memory controller veel complexer. Het schijnt nog erg moeilijk te zijn om hoge GDDR5 speeds te halen. Zowel AMD als nVidia hebben daar last van. En het is ook terug te zien in de OC resultaten van de huidige kaarten.
-The_Mask- schreef op maandag 01 november 2010 @ 20:57:
[...]

Weet niet of je daar blij mee moet zijn. :p
Neilz denk ik wel :) vooral Charlie is wel goed geinformeerd. FUAD roept volgens mij alles wat hij hoort zonder het te checken.
yniezink schreef op maandag 01 november 2010 @ 23:19:
Ik hoop dat ze de XT ook meteen in 2GB uitbrengen. Maar zo niet ga ik er niet op wachten. Dan maar eerst een 1GB kaart. Deze keer koop ik gewoon de eerste de beste die ik op voorraad zie :D

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
catalyst_10.10d_hotfix_win7_nov1.exe

edit;
Hotfix voor sommige spellen waar MLAA niet goed werkte.

[ Voor 15% gewijzigd door Bullus op 02-11-2010 16:07 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Gaat lekker met die driversets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Wellicht een kleine verklaring waarom de omzet van de AMD GPU tak toch is gestegen maar de winst van de AMD GPU tak niet zo. Ze pompen flink wat geld in betere drivers en hun relaties met devs(GE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Tweede moet CPU zijn gok ik? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:47
eventjes een totaal nieuwe techniek implementeren gaat niet zo heel makkelijk. Je komt zeker kinderziektes tegen. Goed dat ze het actief aanpakken, het is maar je het bekijkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Ja, net geinstalleerd die 10.10D met die MLAA ''hack'' maar nu is de tekst in steam overlay en xfire fucked up. In de games zelf is het gewoon normaal. Zo dit door MLAA filtering komen?

Edit: Yep, zodra je MLAA uitzet is dat probleem verholpen.

Echter is me 1 ding nog niet helder:

Afbeeldingslocatie: http://www.rage3d.com/reviews/video/amd_hd6870_hd6850_launch_review//pics/cat10.jpg

''AMD listened to this, and now offers a checkbox to disable surface format optimizations. Use this option if you are experiencing quality issues in a game and suspect that this is the problem; not many times will you find it solves the issue. Additionally, AMD combined the Catalyst AI and mipmaps detail level sliders, to make the new texture filtering quality slider. This offers performance, quality and high quality modes, with quality and surface format optimizations enabled by default. This will apply to HD 5000 series as well as HD 6000 series, to be introduced in the AMD Radeon HD 6000 launch driver due now, Catalyst 10.10.''

Als ik nu de hoogste image quality wil, moet ik die slider naar rechts zetten maar vink je dan enable surface format optimization aan of uit? In de tekst staat dat je het aan moet zetten als je beeld issues ervaart. Maar heeft het (posi/nega) impact op de performance/image quality?

[ Voor 66% gewijzigd door peakaboo op 02-11-2010 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Nee, hij bedoelt het zoals het er staat. Denk dat je over de woorden omzet & winst las ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Laatst online: 10-07 09:49
peakaboo schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:42:
[...]
Als ik nu de hoogste image quality wil, moet ik die slider naar rechts zetten maar vink je dan enable surface format optimization aan of uit? In de tekst staat dat je het aan moet zetten als je beeld issues ervaart. Maar heeft het (posi/nega) impact op de performance/image quality?
Slider naar rechts en vinkje weghalen, dus optimalisatie uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

HardOCP - AMD Morphological AA Performance and IQ Review
The Bottom Line

Morphological AA is the wave of the future. We believe that image quality enhancements of this nature are going to be the key to providing a better gameplay experience. The GPUs of today are powerful beasts, and it is no surprise to anyone that there is unused potential lurking within. Some are trying to expose that potential by forcing proprietary methods of using the GPU for accelerating physics in games. Others are using that same potential in the GPU to apply filters using industry standards that help one of the most annoying and image quality sucking facts about gaming, aliasing.

For the longest time polygon aliasing, transparency aliasing and shader aliasing has plagued us. What a novel idea, that we could take the entire image and apply something to it that would reduce this aliasing menace. The only improvement I can see is that game developers could use this technology inherently in their games; in the GPU pipeline process, so that the AMD drivers wouldn’t have to apply it on post. This could speed it up a great deal and really allow game developers to control the intensity and color and sharpness on edges. This is a welcomed new optional technology, and we look forward to exploring its performance on the Radeon HD 6900 series.

[ Voor 111% gewijzigd door Help!!!! op 02-11-2010 18:43 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Paprika schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:42:
[...]

Nee, hij bedoelt het zoals het er staat. Denk dat je over de woorden omzet & winst las ;).
Ah nee inderdaad, now it makes sence :)
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.