Een grote chip is helemaal niet zo slecht want dan hoeven ze maar weinig te veranderen als ze straks op het 28Nm productie procedé verder gaan. Cayman GPU op 28nm met architecturale verbeteringen ?Paprika schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 20:22:
Het idee lijkt een beetje zo van:
Ze hebben een aantal goede kaarten die weinig stroom verbruiken (5770/5850/5870/6850/6870) en toch leuke performance geven, maar er zijn mensen die voor nVidia gaan omdat stroom hun niets uitmaakt. Gezien ze daardoor niet de hele market in handen hebben (It Must Be Green-mensen zul je overigens nooit echt aantrekken) gaan ze nog maar eens een keer een mega-chip maken, puur omdat de concurrentie alleen maar zo'n chips heeft (in de high-end) en ze nu niet veel keus hebben door de cancel van 32nm. Dan zouden ze echt de low-end, mid-range & high-end gebieden bezetten.
(Southern Islands, refresh Evergreen (?) 28nm) Cayman is min of meer Evergreen in deze.)
Deze zal dan als HD78xx dienen, twee ervan gaan als HD79xx en de helft van Cayman is HD77xx.
Hey hey hey, naamgeving klopt. Er komt namelijk geen HD87xx productie procedé test kaartje.
(Want Hecatoncheires, new architecture (?) 28nm.)
HD77xx is 1/2 van Cayman dus ook de helft van de geheugen interface 128 bits dus. Net zoals HD4770, HD57xx en HD67xx.
Maar dit heb ik al eens gezegd. Heel veel lullen dan heb ik altijd wel wat goed
Eerst maar eens een HD6000 kaart aanschaffenAnoniem: 357365 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 22:27:
Jongens, ik wil graag een HD6000 ervaringentopic starten. Ik had er al een gestart, maar die werd gesloten omdat er te weinig informatie in de startposts staat. Nu staat al veel informatie over de HD6000 in deze thread's FP, dit wil ik natuurlijk niet allemaal kopieeren. De vraag is dus: wat voor informatie zou moeten komen in een FP van een ervaringtopic? Overkloktips voor de HD6800, temperaturen? Beschikbare modellen?

Alhoewel dat natuurlijk niet hoeft.
[ Voor 18% gewijzigd door madmaxnl op 29-10-2010 22:30 ]