tomcatha schreef op woensdag 03 november 2010 @ 14:25:
Ik vraag me eigenlijk af of misschien de tdp voor pcie compliancy gaan verhogen. Gewoon vanwege de problemen met gaan naar een kleiner producieprocess. AMD heeft het op dit moment niet echt nodig maar ik denk dat nvidia het wel leuk zou vinden.
Ik besef ook dan dat er veel andere dingen ook moeten veranderd worden zodat ze beter bestand zijn tegen de hogere temperaturen en stroom verbruik.
Mwah, ze gaan dit soort zaken echt niet aanpassen omdat er bij de chip bakkers van gpu's ff wat moeilijkheden zijn bij bij de volgende stap na 40nm. (dus 32nm welke geannuleerd is...)
Daarbij zou nvidia er ook niet veel mee opschieten en geloof ik ook niet dat ze dit echt zouden willen. Want al zouden ze dan een kaart kunnen uitbrengen met een TDP van 400watt, wie wil dat hebben? Een paar overclockers die er niet om malen, daarna houdt het wel op, dus het is niet interessant. In de toekomst wordt performance per watt alleen maar belangrijker, dus een verhoging van de 300watt 'grens' is zeker niet nodig.
EDIT; @Soundstorm;
In August 2007, PCI-SIG announced that PCI Express 3.0 would carry a bit rate of 8 gigatransfers per second, and that it would be backwards compatible with existing PCIe implementions. At that time, it was also announced that the final specification for PCI Express 3.0 would be delayed until 2011,
Wikipedia: PCI Express
Enfin, off-topic
[
Voor 16% gewijzigd door
Verwijderd op 03-11-2010 14:56
]