Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //
Verwijderd
Bron hiervoor?madmaxnl schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:34:
[...]
Nee, ik bedoel dat er twee versies van Cayman komen. Namelijk een 1Gb versie en een 2Gb versie. AMD verbindt hier geen specifieke functies aan maar AMD gaat er vanuit dat de 1Gb versies alleen gebruikt gaan worden in een singel GPU opstelling en dat de 2Gb versies gebruikt gaan worden voor CF en of Eyefinity.
Het is dus niet zo dat de 1Gb versie geen Eyefinity en of CF mogelijkheid heeft, het zal je alleen in beiden gevallen in veel games een geheugen bottelnek opleveren. De benchmarks zullen dit t.z.t. wel laten zien.
AMD en of de AIBs doen dit om zo op de kosten te besparen. De 2Gb zal bij een enkelen kaart weinig tot geen nut hebben waardoor mensen die een enkelen kaart "te veel" betalen. Waarbij 1Gb goedkoper is en het zelfde presteert. De enige situatie waarin je veel verschil gaat zien is in CF en of Eyefinity.
Volgens mij is dit namelijk wat JIJ denkt, maar je brengt het als een voldongen feit...
Overigens denk ik ook dat er een 1GB en een 2Gb versie komen, maar het is wel zo fijn om mening en feit gescheiden te houden.
[ Voor 5% gewijzigd door Gurneyhck op 27-10-2010 16:46 ]
Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly
Helaas niet. Hopelijk komt X-bit of, Computerbase een keer met een in depth review.Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 16:31:
Ik vind MLAA er heel goed uitzien. Is er al ergens een review die IQ van MLAA versus SSAA en MSAA vergelijkt met de invloed op de performance?
Niet op voorraad.
Tuurlijk, wie zoekt zal scenarios vinden waarbij meer dan 1 GB gewenst is. Wel zie ik dan steeds weer bij zulke tests die het nut van extra geheugen moeten aantonen dat je dan al op dusdanig lage framerates zit dat het ook met die kaart met extra geheugen nog niet soepel zal spelen en dat je dan waarschijnlijk gewoon je settings lager gaat zetten. Met de rekenkracht van de huidige videokaarten is 1 GB gewoon prima om een goede balans te vinden, ik zou dan ook niet honderd euro meer uit willen geven voor de luxe 2GB kaarten.madmaxnl schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:34:
[...]
Hier is dus duidelijk te zien dat twee keer HD5970 te kort heeft aan 1Gb per GPU waar een HD5970 met 2Gb per GPU gehakt maakt van de HD5970. Ja de HD5970 4Gb is 850Mghz en de HD5970 2Gb is 725Mghz maar zelfs als je dit verschil in clock frequentie lineair zou schalen is dus te zien dat er een geheugen bottelnek optreed. In het geval van Eyefinity+CF is 2Gb noodzakelijk in mijn ogen, er zijn maar weinig benches die dit aantonen zoals deze:
[afbeelding]
Bron
Bron
Goud is geen geld
Verwijderd
775Mhz -> 1025Mhz
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2010 19:55 ]
En bijna 20% extra in 3DMark not bad
Voltage verhoging valt nog mee. Stock is 1.15 HD6870 heeft 1.2. Deze oc is met 1.3 gedaan.
[ Voor 13% gewijzigd door Astennu op 27-10-2010 20:13 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Geen idee of ik de slides van wiki mag geloven, maar daar lijkt het erop dat de low-budget kaarten (Caicos) deze maand nog gaan komen. Echter, heb ik ze ook nog niet voorbij zien komenjeroen-v schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 20:19:
Is er ook al wat bekend over de low-budget kaarten uit de 6xxx-serie? Ik moet gewoon een simpel kaartje hebben voor mijn HTPC. HD5450 zou kunnen maar wellicht heeft de 6xxx-variant interessante vernieuwingen.
Sinds gister draai ik catalyst 10.10 op een ati Radeon 4890 @ 940/1100. Het viel mij vandaag op dat in Medal of Honor ik soms paarsachtige textures krijg. Bijvoorbeeld in een waterplas of als ik naar de wolken kijk. Nu lees ik op internet iets over dat cat. 10.10 voor een pink tint kan zorgen o.i.d. en dat dat met EDID uit kan. Ik kan echter geen EDID vinden in mijn drivers. Heb trouwens ook sinds vandaag mijn geheugen op 1100 gezet. Lijkt gewoon goed te werken, maar kan dit voor die kleuren zorgen? Op stock krijg ik ze ook. Moet ik terug naar wat ik hiervoor draaide (10.5)?

Heb je de colour reset geprobeert?Sj44k13 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 20:34:
Hoi allemaal,
Sinds gister draai ik catalyst 10.10 op een ati Radeon 4890 @ 940/1100. Het viel mij vandaag op dat in Medal of Honor ik soms paarsachtige textures krijg. Bijvoorbeeld in een waterplas of als ik naar de wolken kijk. Nu lees ik op internet iets over dat cat. 10.10 voor een pink tint kan zorgen o.i.d. en dat dat met EDID uit kan. Ik kan echter geen EDID vinden in mijn drivers. Heb trouwens ook sinds vandaag mijn geheugen op 1100 gezet. Lijkt gewoon goed te werken, maar kan dit voor die kleuren zorgen? Op stock krijg ik ze ook. Moet ik terug naar wat ik hiervoor draaide (10.5)?
[afbeelding]

Ik heb die hele optie niet... Probeer nu de hotfix.karstnl schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 20:41:
[...]
Heb je de colour reset geprobeert?
[afbeelding]
Edit: zelfde probleem. Kan het aan de lucht liggen die 'paars' is?
[ Voor 11% gewijzigd door Cobiwan op 27-10-2010 20:58 ]
Heb je hotfix 10.10a of 10.10c geprobeerd? Hotfix 10.10c zou de pinktint juist moeten verhelpen volgens de changelog.Sj44k13 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 20:47:
[...]
Ik heb die hele optie niet... Probeer nu de hotfix.
Edit: zelfde probleem. Kan het aan de lucht liggen die 'paars' is?
Edit: download link van AMD is dood en kan alleen maar heel traag alternatief vinden
[ Voor 55% gewijzigd door Cobiwan op 27-10-2010 21:06 ]
Zie dat nergens vermeld staan en het is dus niet zo want ik heb er nog steeds last van.Cooperator schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 21:00:
[...]
Heb je hotfix 10.10a of 10.10c geprobeerd? Hotfix 10.10c zou de pinktint juist moeten verhelpen volgens de changelog.
Klopt, heb je gelijk in. Ik had het echter wel ergens gelezen. Blijkt dat ik dat heb gelezen op Rage3D. Zie link en dan naar beneden scrollen naar artikel: AMD Catalyst 10.10c - More HD 6800 Performance Tweaks, OpenGL 4.1 + WMV9/VC-1 DriverBull schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 21:06:
[...]
Zie dat nergens vermeld staan en het is dus niet zo want ik heb er nog steeds last van.
Oct 26, 2010 at 08:07 PM by caveman-jim
Daar staat: "Also included is a new hardware driver for Windows 7, to GPU accelerate WMV9 and VC-1 media (i.e. WMV-HD and BluRay) in all native Windows playback applications. The pink tint problem also appears to be gone."
Maar goed, als het nog niet verholpen is, dan hebben ze daar geluk gehad ofzo.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Hier een albumpje met foto's waar je moet klikken, omdat ik las dat er weer eens mensen waren die het niet konden vinden. Als ze het maar niet wagen te beweren dat ATI drivers veel slechter zijn t.o.v. nVidia
Voorheen had ik dus een 4870x2
ik haalde ongeveer de volgende results met 3dmark vantage ( uit mijn hoofd ) ben de link naar vantage kwijt )
4870x2 165** gpu score
6870 155** gpu score
dus ongeveer 1k lager
Overal in games lijkt de 6870 een stabielere fps te halen dan me oude 4870x2 ( in ieder geval minder frame drops )
ben benieuwd wat de 69** serie gaat doen

6850@850/1200 is trouwens geen probleem @stock voltage
[ Voor 29% gewijzigd door Bullus op 28-10-2010 02:27 ]
|2600k|Asus 290|
Antilles is in de drivers opgenomen, is in de officiele slides vermeld en benoemd als een dual gpu kaart met 2 cayman gpu's. De kans lijkt me dus erg groot dat Antilles gewoon zal worden gelanceerd, ergens nadat Cayman op de markt is gekomen.Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 01:54:
Hoe groot is de kans dat er geen dual card komt van de 6xxx generatie?
Ja. Zoek wat reviews op die een HD5870 testen met een C2D en een willekeurige Quad (C2Q, Phenom II, i5 / i7) en zie hoe het daar de bottleneck is. Haal daar enkele procenten vanaf en je hebt een betrouwbare richtlijn voor de HD6870GotG schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 08:14:
vraag mij af in hoeverre een core 2 duo aan 3.6Ghz een beperkende factor is in combinatie met een HD6870, iemand een idee?
http://www.chiphell.com/f...ad&tid=132818&from=portal
Kan prima. Snelle cpu is helemaal niet nodig voor games. Over het algemeen zijn de meeste games GPU limited. 3.6 GHz dual is voor games van vandaag de dag genoeg.GotG schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 08:14:
vraag mij af in hoeverre een core 2 duo aan 3.6Ghz een beperkende factor is in combinatie met een HD6870, iemand een idee?
Beter een 5850 met een 2.6 GHz dual core dan een 5750 met een 5 GHz core i7.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
XBit Labs heeft daar een geweldig artikel over
En 900 MHz @ de core?Bullus schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 00:58:
Zag in CCC dat er ook een optie staat om de powerplay uit te zetten (met CFX)![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
6850@850/1200 is trouwens geen probleem @stock voltage
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Gezien de nieuwsberichten dat de cayman samples inmiddels aangekomen zijn bij de board partners verwacht ik dat we binnenkort wel weer wat leaks zullen zien.
AMD kennende inderdaad.Lord Maximus schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 08:57:
Ik dacht dat dit het Nieuws topic was en niet het ervaringen topic....
Gezien de nieuwsberichten dat de cayman samples inmiddels aangekomen zijn bij de board partners verwacht ik dat we binnenkort wel weer wat leaks zullen zien.
Mensen, nogmaals het verzoek om het *kuch*nieuws*kuch* van je aankopen en OC prestaties of de nierstenen van de hond in een AMD HD6800 ervaringen topic te posten.
Eerste review die ik zag van een 6850 en 6870 in crossfire, of hadden andere sites dit ook al gedaan?
http://tbreak.com/tech/2010/10/msi-r6870-and-r6850-review/4/
Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen
Zie TS, daar staan er nog een paar in.neliz schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 09:13:
[...]
Eerste review die ik zag van een 6850 en 6870 in crossfire, of hadden andere sites dit ook al gedaan?
http://tbreak.com/tech/2010/10/msi-r6870-and-r6850-review/4/
Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly
http://www.megaupload.com/?d=625CFY0V
weet niet of deze werkt dus gebruik op eigen risico
Bron: http://fudzilla.com/graphics/item/20651-cayman-is-sampledThis chip looks like AMD’s Fermi but at the same time, we hope that it won’t go trough the same destiny and that it can stay on time for November 20ish launch.
Fudo doelt o.a. op afmeting en warmteontwikkeling.
Fud lijkt de enige te zijn die nog niet wist dat Cayman eraan kwam? Hij zegt het ook nog eens verkeerd...neliz schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 10:47:
[...]
Fudo doelt o.a. op afmeting en warmteontwikkeling.
Und, ik zie nergens speculaas over een mogelijke lengte van de kaart?Fudo schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 17:39:
They got us all here, as they were always saying that 6800 is an upgrade to 5800 architecutre, not telling us that there is 6900 series with much more power, just around the corner.
[ Voor 3% gewijzigd door Fid3lity op 28-10-2010 11:05 ]
Sowieso smellt dat artikel, nVidia-minded meuk. Meteen roepen dat het een Fermi-kloon wordt, luid en warm... wat een BS. Waar baseren ze dat op? Een paar dagen geleden was er ook een vage verwijzing naar GTX580 of whatever dat dan weer wordt. Ze (Fuad) presenteren het alsof die kaart voor de deur staat. Noooooou... ik denk dat ik wel weet wie die codenaam heeft laten lekken en met welke bedoeling.spNk schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 11:03:
Een single gpu met de afmeting van fermi? Dat is vast dikke bullshit, AMD is niet dom.
Fudo praat over tienduizenden tot misschien wel 100.000 Barts GPUs bijvoorbeeld, AMD praat echter over miljoenen Barts GPUs voor het komende kwartaal.Jejking schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 11:19:
[...]
Sowieso smellt dat artikel, nVidia-minded meuk. Meteen roepen dat het een Fermi-kloon wordt, luid en warm... wat een BS. Waar baseren ze dat op? Een paar dagen geleden was er ook een vage verwijzing naar GTX580 of whatever dat dan weer wordt. Ze (Fuad) presenteren het alsof die kaart voor de deur staat. Noooooou... ik denk dat ik wel weet wie die codenaam heeft laten lekken en met welke bedoeling.
Sowieso houdt dat argument geen steek als je het hebt over Antilles, als je het zo bedoelt tenminste
oh .. haha.. wie zou hem dat verteld hebben..Astennu schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 11:35:
Fuad noemt de Cayman keer op keer 5970ook in dat nieuwe artiekel over Cayman = the new R300.
Verwijderd
Wat ik me wel een beetje afvraag hoe ze de Antilles binnen de 300watt willen houden als er twee cayman gpu's op zouden zitten... De Barts XT zit op een TDP van 151watt en de Cayman zou grof weg tussen de 200 en 250 watt zitten (of althans, cayman Pro <225watt en cayman XT <300watt is het laatst dat ik voorbij heb zien komen...)dahakon schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 05:45:
[...]
Antilles is in de drivers opgenomen, is in de officiele slides vermeld en benoemd als een dual gpu kaart met 2 cayman gpu's. De kans lijkt me dus erg groot dat Antilles gewoon zal worden gelanceerd, ergens nadat Cayman op de markt is gekomen.
Mocht de Antilles wel Cayman gpu's hebben, dan zullen die wel redelijk kreuper moeten zijn om het wattage binnen de perken te houden, dus bijv. een cayman Pro (HD6950), maar dan nog verder teruggebracht, of mis ik iets?
(los van het feit dat 1 pcb minder stroom nodig heeft dan twee losse kaarten, maar daar vang je het verschil niet mee op.)
Voltage en kloksnelheid een pak lager instellen zal de TDP direct doen inkrimpen als een balzak onder een koude douche, dus het lijkt mij perfect mogelijk. Performance/Watt stijgt bij het naar beneden halen van de kloksnelheid en voltages, dus lijkt het mij dat zo'n dual-GPU nog steeds significant beter zal presteren dan een enkele full blown cayman chip. Natuurlijk niet 2x zo snel, maar zoals bij de HD5970 zou het makkelijk moeten kunnen zijn om te settings wat hoger te plaatsen.Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 11:52:
[...]
Wat ik me wel een beetje afvraag hoe ze de Antilles binnen de 300watt willen houden als er twee cayman gpu's op zouden zitten... De Barts XT zit op een TDP van 151watt en de Cayman zou grof weg tussen de 200 en 250 watt zitten (of althans, cayman Pro <225watt en cayman XT <300watt is het laatst dat ik voorbij heb zien komen...)
Mocht de Antilles wel Cayman gpu's hebben, dan zullen die wel redelijk kreuper moeten zijn om het wattage binnen de perken te houden, dus bijv. een cayman Pro (HD6950), maar dan nog verder teruggebracht, of mis ik iets?
(los van het feit dat 1 pcb minder stroom nodig heeft dan twee losse kaarten, maar daar vang je het verschil niet mee op.)
Zijn er al speculaties over de maximale TDP van de koeling op zo'n dual-gpu kaart? Had de HD5970 geen koeler die voor 400W ontworpen was?
[ Voor 38% gewijzigd door RuddyMysterious op 28-10-2010 12:01 ]
Verwijderd
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2010 12:19 ]
Antwoord op je vraag: JaDevilsProphet schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:00:
[...]
Voltage en kloksnelheid een pak lager instellen zal de TDP direct doen inkrimpen als een balzak onder een koude douche, dus het lijkt mij perfect mogelijk. Performance/Watt stijgt bij het naar beneden halen van de kloksnelheid en voltages, dus lijkt het mij dat zo'n dual-GPU nog steeds significant beter zal presteren dan een enkele full blown cayman chip. Natuurlijk niet 2x zo snel, maar zoals bij de HD5970 zou het makkelijk moeten kunnen zijn om te settings wat hoger te plaatsen.
Zijn er al speculaties over de maximale TDP van de koeling op zo'n dual-gpu kaart? Had de HD5970 geen koeler die voor 400W ontworpen was?
En je hebt idd. gelijk over voltage verlagen. Voor de HD5970 hebben ze ook speciaal de beste cores eruit gepikt zodat ze op een laag voltage toch nog een hoge coresnelheid kunnen bereiken.
edit:
Toen ik mijn HD5970 kocht een jaar geleden heb ik er 510euro voor betaald, voor een HD5870 moest ik toen 350 betalen (die van 300-320 zijn héél lang niet leverbaar geweest voor die prijs). Dus dat verschil viel/valt wel mee.Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:17:
Ik vraag me dan af of de Antilles wel zo interessant wordt, want dan gaat het er op lijken dat de prijs/performance nog slechter wordt als de huidige HD5970 welke natuurlijk ook vergeleken met de losse Cypress kaarten relatief duur was/is voor wat ie aan snelheid biedt. Of ze moeten 'm nu iets anders prijzen t.o.v. de cayman kaarten, dus minder hoog vergeleken met de HD5970 die praktisch het dubbele van een HD5870 kostte en presteerde als een HD5850 in CF...
edit2: nu ligt het verschil op 200 euro tussen de goedkoopste HD5870 en HD5970 volgens de pricewatch. Je moet ook niet vergeten dat zulke high-end producten niet lineair schalen prijs/performance.
[ Voor 34% gewijzigd door Gurneyhck op 28-10-2010 12:23 ]
Het mooie van kunstmatig teruggeschroefde voltages en kloksnelheden is dat de tweaker ze vrij eenvoudig weer naar tenmiste de oorspronkelijke waardes (en hoger) brengt. Ook bij de HD5970 zag je al dat men er eigenlijk vanuit ging dat die kaart een OC mee zou krijgen als je hem thuis had draaien.Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:17:
Ik vraag me dan af of de Antilles wel zo interessant wordt, want dan gaat het er op lijken dat de prijs/performance nog slechter wordt als de huidige HD5970 welke natuurlijk ook vergeleken met de losse Cypress kaarten relatief duur was/is voor wat ie aan snelheid biedt. Of ze moeten 'm nu iets anders prijzen t.o.v. de cayman kaarten, dus minder hoog vergeleken met de HD5970 die praktisch het dubbele van een HD5870 kostte en presteerde als een HD5850 in CF...
Verwijderd
De HD5870 heeft een TDP van 188watt en deze hebben ze dus door voltage en clocks verlagingen op één pcb met twee stuks onder de 300watt gekregen. Als de HD6970 een TDP heeft van bijv. 230watt, dan gaat ze dat moeilijk lukken met alleen voltage en clocks naar benden gooien...
Dan denk ik eerder dat ze twee keer een HD6950 (cypress cayman pro) moeten gebruiken welke ook minder shaders heeft en die omlaag clocken anders zie ik het als wel een zeer lastige taak!
Enfin, we zullen het wel zien...
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2010 13:12 . Reden: uhh, cayman ja.... ]
Verwijderd
Maar dan zou ie nog bruter worden dan dit
Dik twee kilo LOL.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2010 15:44 . Reden: toevoeging ]
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
ASUS met z'n ARES, MSI met z'n HD5870 Lightning, Zotac met de komende GTX460x2 hebben allemaal 2 8-pins (hell, de ARES heeft nog een 6-pins extra-The_Mask- schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:27:
Je kan hem dan alleen niet verkopen als officiële PCI-e kaart, er mag dus geen PCI-e op de doos komen te staan en denk dat veel fabrikanten hier wel problemen mee hebben daarom zal AMD of nVidia het normaal gesproken ook niet doen.

Oeps, daar staat tóch PCI-e op
Verder, de markt voor dit soort kaarten is zó enorm klein. Lijkt me dus niet relevant om daar zo'n limiet aan te hangen. De mensen die dit soort kaarten kopen weten héél goed wat ze doen.
Dat ze het doen zegt niet zoveelBlue-Tiger schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:37:
Oeps, daar staat tóch PCI-e op
Verder, de markt voor dit soort kaarten is zó enorm klein. Lijkt me dus niet relevant om daar zo'n limiet aan te hangen. De mensen die dit soort kaarten kopen weten héél goed wat ze doen.
Maar lees maar kaart mag niet meer dan 300 Watt verbruiken
http://www.pcisig.com/home/
AMD Nieuwsdiscussie
Ja zeg moet ik lid worden en documentje uitprinten en buuuuuh-The_Mask- schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:42:
[...]
Dat ze het doen zegt niet zoveel
Maar lees maar kaart mag niet meer dan 300 Watt verbruiken
http://www.pcisig.com/home/
Geen zin in!
[ Voor 21% gewijzigd door -The_Mask- op 28-10-2010 19:19 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Gelukkig heb ik het erg druk met werk zodat het snel de 20e is en ik zo'n XT geval kan gaan bestellen.
Iemand nog een 5870 kopen
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Verwijderd
lijkt met onlogisch om dan te lanceren, ik gok de week erop ergens
De meest genoemde datum was rond Thanksgiving maar zag net hier ergens de 20e. Niet gecheckt wat voor dag dat wasVerwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 19:29:
20 november = zaterdag
PC Specs
Het zou in ieder geval logisch zijn dat ze voor vrijdag 26 november in de winkels liggen. Black Friday in the USA is over het algemeen een belangrijke dag voor consumentenverkopen.Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 19:29:
20 november = zaterdag
Omdat er een 8-pins en een 6-pins connector op zit?-The_Mask- schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 19:19:
Cayman XT zit net over de 225 Watt heen, dat weet ik wel zeker.
Ze kunnen natuurlijk ook gewoon kiezen voor een 8-pins connector terwijl het verbruik (iets) onder de 225 watt is, om zeker te zijn dat er geen connectoren uitfikken omdat ze tegen hun max draaien.

Volgens mij kunt je dan geen MoH etc online doenmeljor schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 11:51:
ja, bij iedere 6000 kaart krijg je een coupon waarmee je games kan downloaden op de piratebay
[ Voor 44% gewijzigd door Stefanovic45 op 29-10-2010 12:15 ]
wat is de "nieuwste versie" volgens jou?pimjai schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:17:
ik heb de OP doorgelezen, en las daar over MLAA, nou wil ik dat graag aanzetten, maar kan de optie niet vinden in catalyst. Ik heb gewoon de nieuwste versie gedownload, en gebruik een radeon HD6870. iemand een idee?
duidelijk zijn!, zeg in het vervolg: "Ik heb op game.amd.com Catalyst 10.10 gedownload"
"laatste versie" is alleen van toepassing op jou, op dat tijdstip met de kennis die je hebt.
Voor mij betekend "nieuwstee versie" hoogstwaarschijnlijk iets heel anders dan voor jou en al helemaal als ik die vraag pas over 2 maanden lees.
Ja, dit wordt ook het vragen stellen heropvoedingstopic. In dat licht bezien is het een hele mooie vraag voor in een HD6800 ervaringentopic.
Van de game.amd site krijg je alleen 10.10 en je moet zelf even naar 10.10c zoeken aldaar. heb je die release al, kijk eens onder het kopje "all" als je daar ook niet de AF verbeteringen in hebt zitten draai je sowieso niet 10.10a.
[ Voor 41% gewijzigd door neliz op 29-10-2010 12:24 ]
Q1 2011 voorlopig.Baptiste88 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:55:
Weet er iemand wanneer de budget kaarten van de 6000 series verschijnen?
http://event.msi.com/vga/...erburnerSetup210Beta2.zip
Ondanks de bovenstaande [MODBREAK].... Dankjewel voor de tip!StefanvanGelder schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:14:
Dat komt omdat dat waarschijnlijk het limiet van CCC is, Afterburner houd zich daar aan. Je kunt het wel aanzetten door deze waarde op 1 te zetten:
[afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door Lumics op 29-10-2010 15:16 ]
Ik dacht dat ze de hele HD6xxx lineup dit jaar nog wilden uitbrengen. Dacht dat ergens gelezen / gezien te hebben. Al vond ik het wel kort om zo veel kaarten uit te brengen.
ok, moest inderdaad 10.10c nog instaleren, bedanktneliz schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:18:
[...]
Van de game.amd site krijg je alleen 10.10 en je moet zelf even naar 10.10c zoeken aldaar. heb je die release al, kijk eens onder het kopje "all" als je daar ook niet de AF verbeteringen in hebt zitten draai je sowieso niet 10.10a.
Ik meende ook ergens gelezen te hebben dat Caicos(low-end) ook al klaar stond...Astennu schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:17:
[...]
Ik dacht dat ze de hele HD6xxx lineup dit jaar nog wilden uitbrengen. Dacht dat ergens gelezen / gezien te hebben. Al vond ik het wel kort om zo veel kaarten uit te brengen.
(Jah, er was toch ook een foto van op chiphell?)

Van turks heb ik nog niets gelezen.
AMD Nieuwsdiscussie
toont erg veel gelijkenissen met 5870.

Is het niet handiger het huidige Radeon 5 topic te hernoemen naar "Radeon" zodat alle kaarten daar besproken kunnen worden?Edmin schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:21:
[modbreak]Heqt lijkt erop dat het tijd wordt voor een HD6800 of HD6000 ervaringentopic. Als iemand zich geroepen voelt het te openen, graag. Hier horen je ervaringen en OC resultaten iig niet thuis.[/modbreak]
Tenzij daar niet alles op staat is ie wel iets cleaner dan de 5870.neliz schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 19:00:
pcb shot verschijnt.
[afbeelding]
Kan ook geregeld worden, moet toch nieuw topic starten, zal dan volgende week de TS aanpassen. Vergeet het steeds weerOlaf van der Spek schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 19:02:
[...]
Is het niet handiger het huidige Radeon 5 topic te hernoemen naar "Radeon" zodat alle kaarten daar besproken kunnen worden?

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

AMD Nieuwsdiscussie
Gerucht: Cayman gaat standaard wel over 2GB geheugen beschikken.
Waarschijnlijkheidsfactor: 75%

A new slide from Chiphell (and we remember how they had accurate, and inaccurate info on Barts) shows some basic information about the new generation AMD HD 6900 series graphics cards, codenamed 'Cayman' from the Northern Islands series.
Showing two models, the HD 6970 (Cayman XT) and HD 6950 (Cayman Pro) with differing maximum board powers, the big reveal is possibly a new architecture design vs. Barts, and the Evergreen series; VLIW4.
Currently, AMD's DirectX 11/OpenGL 4.x graphics processors use a VLIW5 or Vec5 design, comprised of four 'STREAM' cores and one special function STREAM core, inside a thread processor. Read more about Bart's architecture, here.
As well as indicating 225W and 300W maximum board power (a reference to dual 6-pin PCI-E power connectors, and a 6-pin + 8-pin power connector) designs, the slide indicates double geometry processing vs. the previous generation. It's unclear if that refers to Cypress, or Hemlock; while HD 6970 and HD 6950 is the replacement for the HD 5800 series in terms of improved performance, it's numerical numbering scheme is causing a little confusion.
While retaining the AMD HD 6800's series native dual mini-DisplayPort 1.2 / HDMI 1.4 / dual DVI output configuration, onboard frame buffer is specified as 2GB. This is similar to the AMD Eyefinity 6 HD 5870's, which feature 6 display capability and 2GB of FB, also. AMD's adoption of DisplayPort 1.2 allows any card with dual DP outputs to be Eyefinity 6 capable.
The board schematic shows a large chip, as expected without a process node change to deliver smaller transistors but still see a performance increase. There appear to be 8 power phases, likely 6 for the GPU, 1 for the memory controller and one for the memory itself. Unlike the HD 6800 series, dual crossfire finger connectors are shown, for Tri-CrossfireX.
http://www.rage3d.com/board/showthread.php?threadid=33970194
Niet op voorraad.
[ Voor 15% gewijzigd door edward2 op 29-10-2010 20:26 ]
Niet op voorraad.
Ze hebben een aantal goede kaarten die weinig stroom verbruiken (5770/5850/5870/6850/6870) en toch leuke performance geven, maar er zijn mensen die voor nVidia gaan omdat stroom hun niets uitmaakt. Gezien ze daardoor niet de hele market in handen hebben (It Must Be Green-mensen zul je overigens nooit echt aantrekken) gaan ze nog maar eens een keer een mega-chip maken, puur omdat de concurrentie alleen maar zo'n chips heeft (in de high-end) en ze nu niet veel keus hebben door de cancel van 32nm. Dan zouden ze echt de low-end, mid-range & high-end gebieden bezetten.
[ Voor 6% gewijzigd door Paprika op 29-10-2010 20:23 ]
Uhm, eerste "leaked" slides van de 6870 stond ook op <225W en dat werd uiteindelijk 151W.edward2 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 20:16:
Ik vermoed dat AMD voor de kill gaat met de HD6970. Als ze hun gebruikelijke perf/watt blijven hanteren met deze architectuur, zou het me niets verbazen als deze de GTX580 voorbij gaat in perf. want dat ding verbruikt 300W vast niet zonder reden
<300W zegt helemaal niets.
Nee, ik ik realiseer me nu dat het de max board power is en niet de TDP.neliz schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 20:55:
[...]
Uhm, eerste "leaked" slides van de 6870 stond ook op <225W en dat werd uiteindelijk 151W.
<300W zegt helemaal niets.
Niet op voorraad.
Lijkt me overigens dezelfde pcb ? (mounting holes en grootte)neliz schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 19:00:
pcb shot verschijnt.
[afbeelding]

edit:
Nvm, 2 mounting holes matchen niet (6890 heeft er 1 meer zelfs).
[ Voor 21% gewijzigd door Paprika op 29-10-2010 21:21 ]
Verwijderd
Dit topic is gesloten.