antonboonstra schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 09:24:
[...]
Hoe kom je aan 205MWh? Ik tel zo'n 195 MWh. Hierin zitten al de schattingen van jouw installaties (zo'n 11 MWh), alleen nog niet de 4(?)MWh van eric-pvt. Blijven we nog steeds nét onder de 200 MWh schoon geproduceerde elektriciteit door GoT-leden! Wel een feestje waard toch?

Kippig zonnigtiepje
Heb ff zitten turen naar de spreadsheets die ik rond middernacht heb gedownload.
193.900 kWh GoT-lijst
11.000 kWh PPV d'r bij opgeteld (toen afgeschat)
maakt 204.900 kWh.
Dat is nog zonder eric-pvt's spullie wat 'ie nog even in fysiek gemeten kWh op "moet" (mag) geven.
Op de "niet-GoT" lijst had ik rond middernacht 88.703 kWh staan.
Maakt totaal 293.603 kWh, dus 294 MWh.
Ik denk dat ik voor die "9" een "nul" heb gelezen (oogjes waren vet verpest door die stadswarmte sh*t), en heb afgerond naar "205". Sorry. Ik zal mezelf gaan kastijden.
Dus dat valt weer mee beste mensen. (er is inmiddels alweer wat grut bijgekomen, maar volgende update denk ik pas vannacht, tenzij de 300 kWp wordt doorbroken, dan misschien ff melding).
Stadswarmte bagger gisteren weg gestuurd, dat was weer heftig. Brrrrrr.
New data for Anton
Meteen maar even van de gelegenheid misbruik maken,
the results for zonnigtype tot en met eind september 2011:
( A ) 372 Wp plat dak vier hoog huurapp. complex ZuidZuidOost 3.888 kWh (aan het net 13-3-2000)
( B ) 648 Wp plat dak vier hoog huurapp. complex ZuidZuidOost 5.946 kWh (aan het net 12-10-2001)
( C ) 216 Wp plat dak vier hoog huurapp. complex Zuid 847 kWh (aan het net 14-8-2007)
( D ) 100 Wp plat dak vier hoog huurapp. complex ZuidZuidWest 159 kWh (aan het net 19-4-2010)
(totaal alle modules tm. eind sep. 2011: 10.840 kWh; dat was trouwens gisteravond alweer 10.895 kWh).
Tevens data voor de "subsidie kolom":
( A ) NOVEM subs. (onbekend) plus Fl. 1.000 gemeente (EUR 454)
( B ) EPR/EPA subs. Fl. 4.625 overheid (EUR 2.099)
( C ) 2e hands overgenomen panelen "categorie ( B )"
( D ) gift, alleen frame betaald
(NB: daar heb ik heel erg hard voor gewerkt, mind you, "dat waren andere tijden"...)
Wil je die data s.v.p. inkloppen voor me?
Dank!
** edit ** Inmiddels geschied! Rappe jongen die Anton...
Gezamenlijk etend aan Anton denken...
Sommigen hebben nog wat tegoed van me. Een gezamenlijke appeltaarten consumptie bijeenkomst. Ik zou jullie natuurlijk allemaal willen uitnodigen, maar we hebben beperkte capaciteit hier. En mijn partner moet toch al permanent lijden onder mijn zonnestroom verdwazing, dus die wil ik niet nog verder op de kast jagen (wie weet gaat ze die dag wel haar heil anders zoeken, de lieve meid).
Dus een "select" groepje. De grootste "rechten" hebben "natuurlijk" de eerst inzenders van hun data via Anton's formulier. De "pioniers" zogezegd, die hun nek hebben uitgestoken voor dit zoveelste doldwaze elektronische avontuur. Ik wil dan ook de mensen die
nu op de
lijst(en) staan (prioriteit: GoT leden/contribuanten) oproepen een mail naar me te sturen met verzoek: "ik heb belangstelling voor een gezamenlijk appeltaart eten bij zonnigtype". Ik zit te denken aan een groepje van 15-20 mensen maximaal, meer is niet te behappen hier. Maar dat hangt verder ook af van de inzendingen, mag natuurlijk ook met een kleiner groepje (dan is er voor een ieder wellicht een groter stuk appeltaart...

).
Onderling moeten we dan maar proberen tot een datum te komen, maar dat wil ik liefst per mail regelen.
De "plechtige" bijeenkomst zal in Leiden plaatsvinden, universiteitsstad tussen Den Haag en Amsterdam in Zuid Holland. De taart(en) zal/zullen uiteraard biologische ingrediënten bevatten, en op "gesaldeerde zonnestroom" (zeg maar de elektra die wij de hele zomer lang volautomatisch op het net hebben laten zetten en met de elektrische oven "terug ga halen", tenzij het extreem zonnig is) worden gebakken. Rest van de details gaat per mail.
Doen? Doen! En wel via info at polderpvpuntnl (aan elkaar geschreven en de bekende tekens op de goede plek).
Anton is al dan niet fictief eregast (je bent uiteraard in fysieke vorm meer dan welkom), maar daar verzinnen we vast wel wat op.
Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)