@vetluis, heb 1 keer iets van grijze vlekjes op wasgoed gehad.
ik zag het alleen op witte kleding (ondegoed, dus niet eens echt een grote ramp) en ik vraag me af of dat vetluis is, of is het niet gewoon "het weer" dat er in komt? kun je last van krijgen als wasgoed nat in de mand gegooid wordt? die vlekjes krijg ik er in iedergeval niet uit met wassen. ik was altijd op 30 graden, en niet teveel wasmiddel.
ik heb wel eens een stinkende wasmachine gehad.. al moest je er dan wel met je kop in, en goed opsnuiven en er op letten. de rubbers waren ook vies, en die heb ik toen schoon gemaakt, een keertje op 90 graden wassen, en daarnaa geen last meer van gehad.
ik op de grijze vlekken na, vraag ik me af wat er erg is aan vetluis, en ik vraag me ook af of het ( op de velkjes na dan) niet eerder zoiets is waar je pas last van hebt als je weet dat het bestaat, en de wasmachine ervan gaat tinken, en dus dat als de wasmachine stinkt, je dus ernstig last hebt van vetluis. terwijl je het anders niet eens in de gaten had gehad.
ik doe ongeveer 1 keer per week de was, soms wat vaker als ik verschillende soorten was doe (wit / bont/ donker/ nette kleren/ veel beddengoed, of jassen) whatever.
vroeger stond ie in de douche van 4 m2, koud, in een flatgebouw van bijna 40 jaar oud, en nu op zolder ( die niet echt koud of vochtig wordt, huis is nog maar net 4 jaar oud)
ik probeer de verschillende soorten was een beetje appart te sparen tot ik een hele wasmachine kan vullen. ik doe dan de was als de machine mooi vol kan.
helaas is het "doel" van de was doen bij mijn vriendin eerder "de wasmand leeg houden" waardoor je wel heel vaak, en niet erg efficient de was aan het doen bent.....