Het is exact 37,5km enkele reis. Met de EV zou ik dit net heen en weer kunnen redden als ik op kantoor dat ding de hele dag aan de lader leg. Als ik naar een afspraak moet, dan onderbreek ik 1) de laadcyclus en 2) ik verbruik de accu die ik ook nodig heb om weer thuis te komen. Om op kantoor komen al een halve lading kost, kan mijn afspraak niet verder dan 20km van kantoor zijn. Helaas ben je dan hier nog steeds nergens. Ook niet aan het einde van de dag, want dan kom je wellicht niet meer thuis omdat hij niet op tijd geladen kan worden. Gevolg is dat je dat ding alleen maar aan de walstroom ziet liggen als een soort smartphone die het max 3 uur uit kan houden.mcDavid schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 12:24:
[...]
37 minuten valt dan ook niet onder een "lange afstand"
overigens wordt reizen met de trein vaak een stuk sneller als je met je (elektrische) auto naar een groot station in de buurt rijdt (waar je die natuurlijk weer op de laadplaats zet) en dan een snelle intercity pakt. In dat stukje zit namelijk vaak het meeste tijdverlies (lopen naar de bushalte, bus pakken die nog 3 woonwijken door moet slingeren, lang wachten op je overstap op de trein).
Snellader hebben we hier niet, ding moet 4-5 jaar mee gaan. Een drop van 10% in capaciteit is al teveel.
Er zijn veel plekken waar de trein niet komt. Voor een trein ga ik exact de verkeerde kant op (Zuid Hollandse eilanden).
Sidenote: ik ben gelukkig niet uitverkoren om met dat ding te rijden.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.