Ik heb nu een paar weken een NEX-C3, en kan nu eindelijk de Minolta Rokkor 28/2.8 en 45/2 goed gebruiken. De optische prestaties vallen mij reuze mee voor het geld. De volledige foto's zijn klikbaar voor een 100% crop.

Rokkor 45/2 @ f/2
100% crop van het midden:
Wijd open is de scherpte van de 45/2 niet super en ook is er soms vrij weinig contrast zoals in het voorbeeld hierboven. Ook de bokeh is wat druk:
Omdat de lens maar 5 diafragmabladen heeft zie je al snel hoekige bokeh bij het afstoppen, vooral op f/2.8 heeft het een rare vorm. De scherpte verbetert enorm op f/2.8, wanneer de scherpte maximaal is weet ik niet precies maar op f/5.6 is het iig genoeg voor de 16 MP van de NEX.

Rokkor 45/2 @f/5.6 of f/8, weet het niet meer.
De 28/2.8 doet het wat scherpte betreft ook prima, zelf op f/2.8 is de scherpte al heel behoorlijk:

Rokkor 28/2.8 @ f/2.8
De hoeveelheid CA is bij beide lenzen vrij beperkt, iig niet storend. Waar ze wel last van hebben is flare, vooral de 45/2 doet het niet zo goed tegen de zon in. Ook als de zon net buiten het frame is zie je de invloed wel terug op de foto door flare of contrastverlies.