For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Das dan helaas jammer, maar kostte ook bijna niks samen. Het ging me om de sigma flitser die ik ging kopen. De lensen wou die ook vanaf. Die krijgen nu een mooi 'sta' plekje op de kast.Universal Creations schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 20:00:
Dan gaat het niet lukken. Zelf met een Canon was dit niet zomaar gelukt zonder de hele mount van de lens te vervangen. Daarnaast is Nikon niet echt handig voor alternatieve objectieven, vanwege de flinke register afstand.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Ben voorzichtig met dat soort uitspraken, aangezien mensen wel gekkere dingen doen binnen de fotografie. Let maar op, als er een betaalbare fullframe ILC komt, hoeveel fotografen dan hun dslr de deur uit doen.crimescene schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 19:26:
Die kans is o%, aangezien ik tevreden ben met mijn D5100 en twee lenzen en flitser(die overigens meer in de tas zitten dan eruit)
Momenteel zijn de ILC's nog voornamelijk concurrent van de budget-modellen en die prijzen zijn volgens mij echt niet gestegen (gemiddeld genomen).hab2000 schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 20:20:
Je ziet het nog niet direct terug dat de prijzen van spiegelreflexlenzen zakken door de concurentie van ILC's. Zowel tweedehands of nieuw. Sterker nog, de nieuwe worden steeds duurder lijkt het.
Ik heb het volgende gekocht (even wat snelle foto's):Verwijderd schreef op zondag 01 april 2012 @ 15:26:
Voor een veel te lage prijs ook nog?

DSCF1524.jpg by Leevmeister, on Flickr
Wat zien we allemaal op de foto:
4x Schneider Kreuznach Xenon 17mm f/0.95 (Obj.-Typ.: XN 0,95/17) met motorized Iris
2x Schneider Kreuznach Xenon 25mm f/0.95 (Obj.-Typ.: Xenon 0,95/25 CP 100)
Canon TV Zoom Lens J8x11 11.5-90mm 1:2.1
Som Berthiot Paris Tele-Cinor F=75 1:2.5
Nog even close-up van een van de nieuwe xenon 25mm 0.95 lenzen:

DSCF1525.jpg by Leevmeister, on Flickr
Zoals je ziet is de 25mm lens ook gemotoriseerd, maar niet zoals de 50mm 0.95 die ik ook heb.
Dit is echt een externe motor op de normale lens zoals je hem ook zonder motor kan vinden en is ook volledig verwijderbaar. De 17mm lensjes zullen wel iets lastiger worden denk ik.
En tja, wat het mij in totaal heeft gekost? Te weinig, that's all i'll say
[ Voor 10% gewijzigd door Leevmeister op 01-04-2012 17:32 ]
Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2
Ik dacht dat C-mount wel op een ILC te krijgen zijn met een fourthird sensor. Op een Pentax Q en Nikon 1 moet het volgens mij helemaal goed gaan.
Ik mag het hopen, gaan de prijzen omlaagUniversal Creations schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 20:11:
[...]
Ben voorzichtig met dat soort uitspraken, aangezien mensen wel gekkere dingen doen binnen de fotografie. Let maar op, als er een betaalbare fullframe ILC komt, hoeveel fotografen dan hun dslr de deur uit doen.
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Qua beeldcirkel zal het goed gaan, maar de IQ zal waarschijnlijk dramatisch zijn.Universal Creations schreef op zondag 01 april 2012 @ 23:01:
Op een Pentax Q en Nikon 1 moet het volgens mij helemaal goed gaan.
Maar goed, een f/0.95 lens koop je ook niet voor de ultieme scherpte...
[ Voor 8% gewijzigd door Aham brahmasmi op 02-04-2012 09:32 ]
- tussen 14 en 20mm
- filtermaat maximaal 72mm
- geschikt voor Nikon (hoeft geen autofocus te zijn)
- gewoon goed scherp vanaf F5.6 ofzo
- goedkoop
Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes
En wat versta je onder goedkoop?
Deze bestaat bijvoorbeeld ook met een Nikon vatting: http://www.pentaxforums.c...ina-sl-17-17mm-f-3-5.html om maar een voorbeeld te noemen.
[ Voor 4% gewijzigd door jw ole ole op 09-04-2012 23:15 ]
Nikkor AF-S DX 18-55mm f/3.5-5.6G VR in bulk kost 80 euro.KappuhH schreef op maandag 09 april 2012 @ 19:27:
Iemand een tip voor een lensje met de volgende specificaties:
- tussen 14 en 20mm
- filtermaat maximaal 72mm
- geschikt voor Nikon (hoeft geen autofocus te zijn)
- gewoon goed scherp vanaf F5.6 ofzo
- goedkoop
Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2
c-mount via adapter idd. Verkoop je wat spul toevallig? Aangezien je 4x dezelfde lens hebtUniversal Creations schreef op zondag 01 april 2012 @ 23:01:
Nope. Beeldcirkel is veel te klein en de lens gaat volgens mij te ver de camera in.
Ik dacht dat C-mount wel op een ILC te krijgen zijn met een fourthird sensor. Op een Pentax Q en Nikon 1 moet het volgens mij helemaal goed gaan.
Gepassioneerd Landschapsfotograaf
Deze lens had ik inderdaad al gevonden, maar is heel erg moeilijk te vinden.jw ole ole schreef op maandag 09 april 2012 @ 23:05:
Mja, wat versta je onder goed scherp?
En wat versta je onder goedkoop?
Deze bestaat bijvoorbeeld ook met een Nikon vatting: http://www.pentaxforums.c...ina-sl-17-17mm-f-3-5.html om maar een voorbeeld te noemen.
De kitlens is een optie voor als ik verder niks vind. Maar heb liever een uwa prime.
Maar goed, tja als je een crop hebt.. gewoon een kitlens vasttapen. Dan zou ik niet lastig doen. Of een tamron 17-50 met 2.8. De tokina 17mm is ook wel leuk, ik heb de atx pro versie gehad, leuk ding.

(Scheider-Kreuznach 17mm F/0.95)
C-mount, 2/3" beeldcirkel dus op een DSLR gaat lastig worden, dus misschien maar eens kijken naar een M4/3, Pentax Q of Nikon 1
Verder ben ik ook heel benieuwd hoe het ding presteert op mijn nachtkijker
[ Voor 4% gewijzigd door citruspers op 10-04-2012 23:42 ]
Verwijderd
Ah, daarom wilde leevmeister niks zeggen over de prijs.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2012 18:10 ]
De 58mm f/1.4 Voigtlander SL is trouwens gebaseerd op de Topcor, ook qua uiterlijk.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q
Om daar op te kunnen antwoorden moet je wel wat meer informatie geven als mount, camera, budget.Cornelisjuh schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 09:12:
Iemand nog suggesties voor een leuk, alternatief macro objectief ?
Nu is de 100 ZE zeiss een heel leuk altenatief, maar de pentax SMC-100mm macro ook.
Leica MM + Sony A9
Wat oudere lenzen zijn vaak gewoon qua scherpte OK, en als ik dan iets van een 100 f2.8 prime kan vinden zou dat natuurlijk geweldig zijn
i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q
Verwijderd
Nee, een of andere Poolse muzikant had hem op eBay Duitsland gezet omdat hij geen tijd meer had voor zijn fotografie-hobby. Ik heb hem toen gemaild of hij het voor dat bedrag inclusief verzending naar NL zou willen doen (ik moest toch mailen omdat het op DLD-only stond) en daar ging hij mee akkoord.Spotmatic schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 08:49:
Gefeliciteerd! Ik zoek al een hele tijd naar die Topcor, maar probeer dat niet op eBay te doen. Gezien het "Beseler" opschrift heb je de zaak in de USA gekocht?
De rechter finder heb ik daarna idd wel uit de VS gehaald.
Totaal heeft het me nog niet gekost wat normaliter een Topcor 58mm f/1.4 zou opbrengen door de land-restrictie die hij bij de veiling erop knalde, waarschijnlijk geeneens moedwillig.

Heel fijn dat soort koopjescitruspers schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:42:
Mooie Vivitar 135 F/2.8 M42 gescoord voor 3 euro op een rommelmarktje vandaag. Het is de Komine versie, dus optisch een van de betere
[afbeelding]
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Waar herken je dat Komine aan als ik vragen mag?citruspers schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:42:
Mooie Vivitar 135 F/2.8 M42 gescoord voor 3 euro op een rommelmarktje vandaag. Het is de Komine versie, dus optisch een van de betere
[afbeelding]
I make things.
PS: ja ik weet het, zit veel stof op

[ Voor 6% gewijzigd door adros op 23-04-2012 16:42 ]
Gepassioneerd Landschapsfotograaf
Verwijderd

Ik had nog een onderdeel met Exakta-flanges liggen van een Orestegor 300mm f/4-adapter, en kwam tot de conclusie dat de achterste ring van de Tele Megor precies op dezelfde afstand zat als waar de Exakta-mount zou moeten komen wanneer ik het laatste gedeelte van de Tele Megor af zou halen. Na redelijk wat moeite om bepaalde onderdelen van elkaar te krijgen is het uiteindelijk zonder schade gelukt (dus omkeerbaar), en heb ik een volledig werkende Exakta-versie van de Tele Megor 150mm f/4. Fullframe.
Het enige dat ik niet direct kan verklaren: de grootte. Ik weet dat je met lensdesigns (retrofocus, spiegel) objectieven korter of langer kan maken, maar dit is geen spiegellens en toch haalt hij de 12cm geeneens tot de sensor/film. Zit ik gewoonweg niet goed genoeg in de theorie en is dit verklaarbaar? De Trioplan zit wel op de lengte die je zou verwachten.
Vond deze tussen de lensen van me opa, en heb nog geen lens in dit bereik
Hij is in ieder geval beter dan een uitsnede met een 18-55, en ook nog eens redelijk lichtsterk (al is het maar de vraag of hij dat ook daadwerkelijk haalt).
Hier mijn koninginnedag aankoop, een Chinon 200mm F/3.5, M42 versie:

Fijne bouwkwaliteit, en de beeldkwaliteit is prima, zelfs wijd open.
Het leuke aan deze lens is ook dat hij nog tot zo'n 15-17 meter wil scherpstellen met een M42 adapter zonder glas.

50mm Asahi F1.7 lens by Martijnvdueren, on Flickr

135mm Asahi F3.5 lens by Martijnvdueren, on Flickr
http://www.xbmcfreak.nl/
Ticking away, the moments that make up a dull day
Ha leuk! Ikzelf heb twee maanden geleden de nex 5n gekocht en heb ook een aantal oude Minolta lenzen.Erhnam schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 14:08:
Leuk topic. Ik heb zelf net een Sony NEX-5N besteld en ben nu aan het bieden op een aantal Minolta lenzen. Zodra ik wat binnen heb zal ik wat posten.
Ik hoop dat je deze pagina kent, en lijst met alle manual Minolta's: http://minolta.eazypix.de/lenses/body_li.html
Ik heb zelf
-de 50mm f1.7 MD (aanrader, kost bijna niets en is een van mijn favorieten!)
-de 135mm f2.8 MD tele rokkor (vind hem lekker in de hand liggen, heeft een uitschuifbare metalen zonnekap!)
-de 35-70 f3.5 MD (met macro modus, plastic zonnekap
-de 70-210 f4 MD (Super lens, scherp, macro modus, ook parfocaal! Het scherpstellen en zoomen doe je met dezelfde ring, door deze te draaien en te schuiven, werkt heerlijk! en komt met een degelijke metalen zonnekap)
Daarnaast heb ik ook een 28mm Industar 69, hier ben ik minder over te spreken, deze lens is super klein, maar mijn exemplaar is erg soft, gelukkig heb ik er maar 13 euro voor betaald. (voor de rest van de lenzen heb ik overigens tussen de 15 en 50 euro betaald op ebay).
Hier is een plaatje te vinden van mijn gear.
[ Voor 7% gewijzigd door Stevie-P op 01-06-2012 14:04 ]
Idd, en hij kan ook behoorlijk scherpe foto's maken, hoop dit exemplaar ook. Het is ook wel dat ik oude lenzen best sexy vind :-pWormaap schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 00:56:
Als ik zo de gangbare prijzen op eBay bekijk lijkt het er wel op. Wel een gave lens, en 20 diafragmabladen is helemaal te gek!
Een zo goed als puntgave Zenit E in een luxe koffer met een oude flitser plus een soort "pistoolgreep" met schroefdraad. Weet niet echt wat het is. Lijkt alsof de camera erin geschroefd moet worden.
Bij de camera zaten:
Een Industar 50-2 3.5/50, een leuk pannekoek lensje. Werkt nog prima.
Een Auto-Revuenon 135mm brandpunt, 55mm diameter lens. Dit is een klein zorgenkindje: Er zit schimmel(?) op de 2de lens van voor (gelige puntjes), een spiraalvormige kras in de coating (zichtbaar door de zoeker) en het diafragma hapert soms.
Andere lensen die nog rondslingeren:
Helios 44M-4 2/58: Oud en versleten, wel mijn favoriete lens: lichtgevoelig en eigenlijk altijd goed. Scherpstellen gaat slecht omdat hij soms "schuift", diafragma blijft soms hangen op maximaal dicht.
Tele-Vivitar 300mm 1:5.6: Fijne telelens, erg zwaar. Geen echte M42 draad, het draad op de lens is net 1 of 2mm groter. Door de adapter die erbij zit, klopt de afstand niet helemaal meer. Geen krassen en werkt nog prima.
Kenlock AUTO TELE CONVERTER 2X: tja, wat kun je erover vertellen? Schroef 'm voor je objectief en klaar.
Helios 44-2 2/58: Iets minder modern dan de 44M-4, en niet gecoat. Heeft soms last van dezelfde probleempjes en iemand is zo slim geweest de diafragmabladen in de olie te zetten, Grote voordeel is wel dat deze geen diafragmapin heeft, en dus te gebruiken is op de Zenit-E.
Luxon Auto Zoom 70-210 1: 4.0-5.6: leuk zoomlensje, werkt nog prima.
En verderheb ik ergens nog een 210mm elektrische lens liggen uit Oost-Duitsland, en een wat kleinere zoomlens van Luxon.
Ik gebruik(te) ze vooral op mijn Zenit 12XP. Heeft al een erg lang leven achter de rug, veel slijtage sporen, ook intern waar de film langsglijdt. Werkt nog wel prima, al trilt soms het schroefdraad waar de lens ingaat los, waardoor het sluiterspiegeltje blijft hangen. En de batterijen voor de lichtmeter zijn op.
Alternatief genoeg of niet?
People as things, that’s where it starts.
Ik denk dat het gebruikt is/wordt voor portretfotografie. Het lijkt een soort extra grip waardoor de camera nét iets beter in de hand ligt dan gewoon los. Er zit ook een ding op waar je je flitser kan opzetten. En aan de onderkant zit schroefdraad voor een statief. Vanmiddag of vanavond post ik wel foto's.
People as things, that’s where it starts.
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
Zitten er nog risico's aan voor mijn camera bijvoorbeeld ?
To do or not to do...
Ik koop eigenlijk nooit via Ebay, de betalingsmogelijkheden zoals Ideal ontbreken en paypal doe ik niets mee.Snuurtje schreef op zondag 03 juni 2012 @ 00:43:
chipje op je adapter, koop die van big_is op ebay, die zijn perfect. Bij lenzen let op soepele focusring, goed werkend diafragma, zowel manueel als automatisch (dmv pinnetje indrukken). en dan kijk door de lens heen, check het front en backglas op onzuiverheden. Als je verder wilt gaan schijn er met een zaklamp door, om haze te checken, al maakt een beetje niet uit. maar belangrijker check hoe die fotos maakt op jouw cam. Maak fotos van contrastrijke objecten, en met wat tegenlicht. check dan op fringing en lens flare. De lenzen zullen hierbij sowieso slechter presteren dan moderne lenzen, maar met wat ervaring zie je wel verschil tussen een topper of een prutslens.
Is die adapter niet gewoon in Nederland te krijgen en wat kost deze eigenlijk ?
In ieder geval bedankt voor je antwoorden.
To do or not to do...
To do or not to do...
Flickr | Olympus E-M1 + E-M10
hier een linkje
Sjekster,
Wat is redelijk geprijst en lichtsterk voor jou?
Zelf zweer ik bij het compacte formaat van de nikkor 20mm f/2.8 AIS, die is rond de 200 a 250e meestal. De AF-D versie ook (makkelijker te vinden) en die is optisch gelijkwaardig.
http://www.ebay.com/itm/A...rs_ET&hash=item1c12abce04
Thanks ! die gaat ook gewoon op een 60D neem ik aan ?Snuurtje schreef op zondag 03 juni 2012 @ 20:46:
Pak deze maar iew, stukje goedkoper, en ze zijn allemaal hetzelfde, alleen er moet af confirm op zitten.
http://www.ebay.com/itm/A...rs_ET&hash=item1c12abce04
To do or not to do...
Hm vreemd jouw link gaf eerder precies dezelfde zwarte versie als mij aan. Nu zie ik een zilveren versie. Ja op alle canon DSLRS iew, ze zetten alleen cameranamen in de titel voor de vindbaarheid.Milo. schreef op zondag 03 juni 2012 @ 20:53:
Klopt, het enige verschil dat ik zo 1 2 3 kan zien is de chip, de chip uit mijn linkje is zelf te programmeren, de goedkopere versie is reeds voorgeprogrammeerd en kan derhalve niet meer worden aangepast.
Bedankt voor de linkjes (beiden) en alle hulp.
To do or not to do...
Als ik zo rondkijk is er behalve de sigma 20mm 1.8 weinig rond die lichtsterkte. Dus ik zal waarschijnlijk rond de 2.8 moeten zoeken? 200 euro is an sich nog te behappen, maar indien het een manual focus lens betreft geef ik toch liever stuk minder uit. Zijn er behalve die Nikkor nog andere opties?Milo. schreef op zondag 03 juni 2012 @ 20:45:
iew,
hier een linkje
Sjekster,
Wat is redelijk geprijst en lichtsterk voor jou?
Zelf zweer ik bij het compacte formaat van de nikkor 20mm f/2.8 AIS, die is rond de 200 a 250e meestal. De AF-D versie ook (makkelijker te vinden) en die is optisch gelijkwaardig.
Voor de rest zijn er weinig (geen?) alternatieve 20mm lenzen die lichtsterker zijn dan f/2.8.
Trager heb je er wel een stel. Waaronder nog een Zuiko 21mm, de 21/3.5. En een Voigtländer Skopar 20/3.5.
Dat is wel een heel ander bereik. In dat bereik zijn er ook leuke MF lenzen, zoals bijvoorbeeld de Samyang 14/2.8.Milo. schreef op zondag 03 juni 2012 @ 22:24:
Hehe tja, das natuurlijk ook een optie, maar dan zou ik nog even doorsparen voor een tokina 11-16.
Die russische bak ombouwen kan prima, maar is imo wel wat zonde.
Weet iemand of je die ook kun scoren voor een EOS systeem?
De tricker wordt wel even knutselen, maar dat kan wel:
haha linkje?citruspers schreef op zondag 03 juni 2012 @ 23:00:
Een van onze F&V tweakers is al een keer in de krant gekomen omdat hij "met een geweer rondliep" (wat dus gewoon een statief was), dus ik zou wel een beetje oppassen als je met een photosniper gaat paraderen
Edit, neem aan deze: http://www.hartvannederla...aangezien-voor-crimineel/
Wie is dat dan? (qua username)
[ Voor 18% gewijzigd door Snuurtje op 03-06-2012 23:05 ]
Met wat knutselwerk moet het inderdaad lukken. Mooie combinatie.jw ole ole schreef op zondag 03 juni 2012 @ 22:59:
De photosniper heeft een M42 vatting, dus een M42 naar Canon EOS adapter ertussen zou dat moeten kunnen.
De tricker wordt wel even knutselen, maar dat kan wel:[video]
zojuist mijn eerste m42 op de kop getikt een Helios 44M, 2/58mm.
Ben nog in de markt voor een Tokina 28mm f2.8 M42 en de Enna Revuenon 135mm f2.8 M42 gewoon om eens uit te proberen voor de fun. En om het een beetje meer naar het analoge te trekken ga ik morgen een Canonet 28 ophalen en ben ik nog een QL 17 in de gaten aan het houden op eBay.
Heb geen idee of het allemaal wat is, maar voor een paar prikkies wil ik die gok wel wagen om te zien wat het resultaat zal zijn. Als het allemaal binnen is zal ik wel wat foto's neerzetten
Het is wel een cool speeltje...
Haha, was dat een van de tweakers?? Daar had ik indertijd een hilarisch nieuwsbericht over gelezen, wat eindigde met iets als: "de geschrokken man kreeg op het politiebureau een kopje koffie voor de schrik." Och wat heb ik zitten lachen toencitruspers schreef op zondag 03 juni 2012 @ 23:00:
Een van onze F&V tweakers is al een keer in de krant gekomen omdat hij "met een geweer rondliep" (wat dus gewoon een statief was), dus ik zou wel een beetje oppassen als je met een photosniper gaat paraderen

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Eindelijk mn nieuwe M42 adaptertje binnen. Lensje is heerlijk. Erg blij met de scherpte, en de bokeh doet t ook goed. Dit is mn zusje op F4. Scherpte ligt hier wel wat achter de ogen helaas, maar je kan goed zien wat ie kan.Snuurtje schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 15:16:
Lens porn! mn eerste fatsoenlijke M42 lens!
[afbeelding]
IMG_8003.jpg by Martijnvdueren, on Flickr

[ Voor 6% gewijzigd door Snuurtje op 13-06-2012 16:36 ]

Recentelijk een Panagor 28 f/2.8 wide angle lens gekocht samen met een Panagor 135 f/2.8 met PK mount. Voor de prijs kon ik het niet laten en voldoet wel prima als een secundair manual focus setje om mee te spelen voor video en foto op M4/3. Links is de wide angle via een adapter aangesloten zodat die gemount kan worden op mijn Panasonic camera.
Om het setje compleet te maken ben ik eventueel nog op zoek naar de Panagor 55 f/2.8 macro. Deze zou dan dienst uit kunnen maken als portret & macro lens, sinds de cropfactor op M4/3 2 is in tegenstelling tot APS-C sensor based camera's. Iemand ervaringen met deze lens? Eventueel ook bekend als de Vivitar, Komine en Kino 55 f/2.8 macro.
[ Voor 4% gewijzigd door k5052 op 20-06-2012 22:25 . Reden: thumbnail gemaakt ]
Nice! Heb hem ook, voor 70 euro, geniaal ding. Op Ebay zijn ze allemaal veel duurder.Snuurtje schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 18:07:
ebay staan er wel veel, maar allemaal ruim boven de 100 dollar. Ik heb de laatste van MP, voor slechts 75 euro. Maar hou mp in de gaten, degene waar ik m van kocht was een verzamelaar en had er nog 2 liggen. Kan maar zo dat ie er nog 1 op zet.

Duck by M3taal, on Flickr
Ook @ f4
Joejoe!
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm
Laatst een foto van de maan gemaakt met mijn 70-200 F4L maar toch een beetje te weinig mm's.
Bij de Arm op de Oudegracht stond weer een vitrine vol met spul en daar stond voor het luttele bedrag van €7,50 een Tokina RMC 80-200 f/4 + 2x Panagor teleconverter, Olympus mount. Da's natuurlijk weinig geld voor 400mm.
OM naar EOS adapter maar gelijk besteld, gaan we kijken wat hier mee te doen is. Ik verwacht natuurlijk geen top performance van een enigszins budgetmodel lens + teleconverter maar voor het geld kan er weinig mis gaan.
Er liggen bij de Arm Oudegracht naast de Tivoli sowieso nog twee 135mm f/2.8 lenzen voor vergelijkbare bedragen, dus sla je slag!
een Minolta AF 28-80 f/5.6
en Minolta AF 70-210 f/5.6
Ik heb zelf een Canon 550D.. Voor wat ik ervan begrijp in dit topic is het niet eenvoudig om deze op mijn EF-mount te krijgen of bestaat er wel iets van een adapter voor?
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."