Tweakblogs onder de maat

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 11.051 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:54

Rhapsody

In Metal We Trust

Redneckerz schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 20:59:
nog zon mooie:

Door T.net user FiXeR.nl, maandag 25 oktober 2010 16:19
Tweakblogs zijn gewoon de manier om lekker te trollen. :-) Normaal heb ik hier ook een hekel aan. Maar nu heb ik gewoon even lekker zin om mannetjes zoals MicGlou op de kast te jagen.

Verhalen over mij en andere: Wat krijgen we nou....

sommige users verliezen toch echt alle realiteit uit het oog wanneer ze Tweakblogs.net intikken :(
Normaal heb ik hier ook een hekel aan.

...

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:41
Omdat jullie allemaal dalijk nog gaan huilen ( :P ) heb ik speciaal voor jullie een kwaliteitsblog gepost:

Luuk's blog: Blu-ray afspelen

En morgen heb ik er nog één in de planning staan. En vooruit, ik zal de trollreacties niet verwijderen ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Luuk1983 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 22:27:
Omdat jullie allemaal dalijk nog gaan huilen ( :P ) heb ik speciaal voor jullie een kwaliteitsblog gepost:

Luuk's blog: Blu-ray afspelen

En morgen heb ik er nog één in de planning staan. En vooruit, ik zal de trollreacties niet verwijderen ;)
Zit je nou ff je eigen blog te promoten hier :P

Over die trolls; daar is toch zo'n mooi zinnetje voor; don't feed the troll ofzo? Lijkt mij de enige optie die werkt; geen aandacht besteden. Helaas moet iedereen dat dan ook doen en dat is wel eens lastig, zo blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Rhapsody schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 22:39:
[...]
Zit je nou ff je eigen blog te promoten hier :P
O-)

Aangezien ik snel uit de tracker gedonderd zal worden door kwalitatief mindere posts moet ik wel ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Luuk1983 op 25-10-2010 22:58 . Reden: Typo ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Redneckerz schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 20:59:
nog zon mooie:

Door T.net user FiXeR.nl, maandag 25 oktober 2010 16:19
Laten we in een algemeen beleidstopic maar niet teveel ingaan op specifieke gevallen. In dit geval zal ik morgen even uitzoeken wat we hieraan kunnen doen (ik beloof niks ;)), en wat betreft andere posters verwijs ik iedereen graag even door naar Schop een Modje, waar we iets beter met klachten aan de gang kunnen. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Luuk1983 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 22:27:
En morgen heb ik er nog één in de planning staan
<spammode>
Speciaal voor jullie: Luuk's blog: GB / GiB: harddisk ruimtecrisis
</spammode>

[ Voor 14% gewijzigd door Kixtart op 29-10-2010 07:30 . Reden: Evil URL removal :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Laat dat spammen maar zitten... Een keertje in het heetst van de strijd is nog wel best maar het wordt wat als iedereen hier zijn blogs komt spammen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
NMe schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:39:
Laat dat spammen maar zitten... Een keertje in het heetst van de strijd is nog wel best maar het wordt wat als iedereen hier zijn blogs komt spammen...
Hehe, dat snap ik uiteraard, dit was ook de laatste hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:49

Plasma_Wolf

Student

Tja, als we Tweakblogsposts gaan spammen wordt dit een nieuwe tracker. Daar schieten we weinig mee op.

Het melden van constante trolls bij "Schop een Modje" lijkt mij een heel goed idee. Ik heb er een paar gehad en die zijn intussen verwijderd. Ik zou echter wel graag een methode willen zien, in de privésectie van Tweakblogs, hoe vaak je een reactie van een bepaalde user hebt verwijderd.

Soms is er een enkeling die na één verwijdering nooit meer terug is te zien, daar ben je direct van af. Zodra er spammers over censuur komen, lijkt het me dat je de namen wel onthoudt, maar ik zit meer met de vraag wat we gaan doen met de irritante trolls die eens in de week zo'n oneliner plaatsen. Ik vergeet de namen in zo'n geval. Een lijstje is dan een mooie uitkomst lijkt me.

Een soort regel van 5 keer een trollreply geplaatst -> pm, gaat het dan door -> SeM. Makkelijk te bekijken met een lijst van accounts waarachter het aantal door jou verwijderde reacties staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Geautomatiseerd PM's sturen of topics aanmaken in SeM op basis van vinkjes die een tweakblogschrijver kan zetten lijkt me ook weer geen goed idee. Diezelfde idioten die lopen te trollen omdat het leuk is gaan dan blogs schrijven als troll om dan iedereen die reageert te markeren als troll.

Verder: als namen niet irritant genoeg zijn om te onthouden, dan zijn ze blijkbaar ook niet zo héél vervelend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:49

Plasma_Wolf

Student

Ik heb het ook niet over geautomatiseerd pms sturen of topics aanmaken. Enkel een regel voor de bloggers om op te volgen. Juist om ervoor te zorgen dat er niet bij de eerste de beste reactie een waslijst aan topics in SeM komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Lijkt me onzinnig om daar hard regels voor op te gaan stellen, sowieso omdat juist dit soort zaken echt een gevoelskwestie zijn. Iedereen hier heeft een gezond stel hersenen (hoop ik :+) dus kan ook iedereen voor zichzelf wel bepalen wanneer er een grens bereikt is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:16

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Meteen een vraagje (indirect gerelateerd aan de kwaliteit): Wat maakt een post een 'populaire post' zodat ie in de middelste kolom komt? Zijn dat views, replies of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Naar mijn observeringen: het aantal views bepaalt voornamelijk de score, met een penalty op leeftijd. Volgens mij tellen de views de eerste drie dagen nog vol mee, daarna neemt de "score per view" per dag af en zak je naar onderen in de ranglijst.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben toch wel voor een dit is OK en dit is niet OK systeem waarmee blogs door de hele community snel verborgen kunnen worden voor het grote publiek. Zo krijgen aandachttrekkers niet meer de aandacht en zullen ze het snel opgeven. Dan is de keuze: Of niet meer bloggen, of inhoudelijk meerwaarde bieden.

Eventueel gekoppeld aan een score per blogger. Als iemand te vaak een niet OK krijgt zakt ie onder een bepaald niveau waardoor z'n blogs standaard niet in de tracker komen en men eerst een aantal keer dit is OK moet stemmen om weer terug op het basisniveau te komen.

De details zijn nog iets ingewikkeld, maar een dergelijk systeem lijkt me ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

TRRoads, 1 flaw in je systeem: je gaat uit van een vast aantal lezers (welke via de tweakblogs frontpage blogs leest of een vaste blogger volgen of alle blogs lezen _en_ stemmen). De grootste exposure heb je als blogger namelijk via de tracker. Geen tracker-entry resulteert in een velen malen lager aantal lezers. Mocht je dan dus wel een 'OK'-blog geschreven hebben na je eerder uit de tracker gewerkt te hebben dan is de kans dus zeer klein dat je weer terugkomt in de tracker.

[ Voor 20% gewijzigd door Wiethoofd op 31-10-2010 16:54 . Reden: Moest nog even naar m'n punt toewerken ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Over de negatieve beoordeling: crisp in "Tweakblogs onder de maat" ;)

[ Voor 19% gewijzigd door CodeCaster op 31-10-2010 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Mja, het is niet alsof dezelfde eikels die nu scriptjes gebruiken om meer views te krijgen anders niet massaal negatief zouden stemmen op alle andere blogs om zo hoger in het lijstje te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wiethoofd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 16:53:
TRRoads, 1 flaw in je systeem: je gaat uit van een vast aantal lezers (welke via de tweakblogs frontpage blogs leest of een vaste blogger volgen of alle blogs lezen _en_ stemmen). De grootste exposure heb je als blogger namelijk via de tracker. Geen tracker-entry resulteert in een velen malen lager aantal lezers. Mocht je dan dus wel een 'OK'-blog geschreven hebben na je eerder uit de tracker gewerkt te hebben dan is de kans dus zeer klein dat je weer terugkomt in de tracker.
It's not a bug, it's a feature ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:19

kronolith

[EDIT]

Om even terug te komen op trollende lezers; [Verwijderde gebruiker] heeft bij m'n laatste 2 posts verscheidene trollende reacties geplaatst. Zit er over te denken om ze te verwijderen, maar het probleem is dat mensen al gereageerd hebben op z'n reacties. Zit hier totaal niet op te wachten, heb hem ook al een DM gestuurd naar hem (nog niks terug gekregen ofcourse.... :/ ).

Mijn vraag aan jullie: is deze user alleen maar uit om Defensie de grond in te rampestampen of hebben jullie ook last van 'm? Zo ja, moeten we er maar eens wat aan doen >:)

Ik denk sowieso dat het een goed idee is om ergens een topic te openen, waarin iedereen die merkt dat er trollende reacties worden geplaatst op zijn/haar blog de desbetreffende user meldt. Dan kan de rest kijken of de user ook bij anderen bezig is, en eventueel kunnen Adjes dan ingrijpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon zijn posts verwijderen via de admin-panel. Stuur hem een DM om niet meer te reageren, omdat je toch z'n reacties zult verwijderen - en dus zinloze moeite is. Probeer dat eerst eens!
Ik denk sowieso dat het een goed idee is om ergens een topic te openen, waarin iedereen die merkt dat er trollende reacties worden geplaatst op zijn/haar blog de desbetreffende user meldt. Dan kan de rest kijken of de user ook bij anderen bezig is, en eventueel kunnen Adjes dan ingrijpen?
Ik ben niet zo'n voorstander van naming and shaming - maar los liever zaken met een user eerst persoonlijk op en als dat niet lukt via een modje.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2010 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 16:37

mux

99% efficient!

Lees z'n blog eens, het is een tweaker met een hele schare aan problemen. Hij lijkt het niet kwaad te bedoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

kronolith schreef op maandag 08 november 2010 @ 16:58:
Mijn vraag aan jullie: is deze user alleen maar uit om Defensie de grond in te rampestampen of hebben jullie ook last van 'm? Zo ja, moeten we er maar eens wat aan doen >:)
Laten we vooral even niet groepsacties tegen andere gebruikers gaan organiseren...

Als je dermate last hebt van een gebruiker dat het simpelweg verwijderen van zijn posts het probleem niet oplost, dan kun je een topic maken in Schop een Modje en dan zien we wel of wij er iets aan kunnen/willen doen. Wij verzamelen de klachten over zo'n gebruiker wel, dat hoeven jullie niet samen in een topic te doen. ;) Sowieso niet omdat je daar alleen maar meer gezeik mee krijgt omdat de mensen waarover je klaagt dat ook kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith

kronolith

[EDIT]

NMe schreef op maandag 08 november 2010 @ 17:06:
[...]

Laten we vooral even niet groepsacties tegen andere gebruikers gaan organiseren...

Als je dermate last hebt van een gebruiker dat het simpelweg verwijderen van zijn posts het probleem niet oplost, dan kun je een topic maken in Schop een Modje en dan zien we wel of wij er iets aan kunnen/willen doen. Wij verzamelen de klachten over zo'n gebruiker wel, dat hoeven jullie niet samen in een topic te doen. ;) Sowieso niet omdat je daar alleen maar meer gezeik mee krijgt omdat de mensen waarover je klaagt dat ook kunnen lezen.
Weten ze wel gelijk dat het totaal niet gewaardeerd wordt wat ze doen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

kronolith schreef op maandag 08 november 2010 @ 17:08:
[...]

Weten ze wel gelijk dat het totaal niet gewaardeerd wordt wat ze doen O-)
Dat weten ze ook als wij ze aanspreken of als jij ze een DM stuurt. Daar is geen laffe groepsaanval voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith

kronolith

[EDIT]

NMe schreef op maandag 08 november 2010 @ 17:10:
[...]

Dat weten ze ook als wij ze aanspreken of als jij ze een DM stuurt. Daar is geen laffe groepsaanval voor nodig.
Ik wacht af wat er wordt teruggestuurd!

Ik doel ook niet op een laffe groepsaanval, ik bedoel meer dat andere bloggers de desbetreffende users ook even een beetje in de gaten houden.

EDIT: Lijkt erop dat SeekerNL zich weer aan de regeltjes gaat houden. Als dat zo is hoor je mij niet meer!

Toch blijf ik voorstander voor een systeem dat op de 1 of andere manier bloggers op de hoogte stelt van trollende/misdragende gebruikers.

Misschien door een apart forum te openen waar alleen mensen met een blog op kunnen, zodat andere mensen dit niet kunnen lezen.

Mensen die zelf een blog hebben en dan alsnog trollen zijn sowieso ;w

[ Voor 56% gewijzigd door kronolith op 08-11-2010 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Mensen waarschuwen over mensen die zich misdragen leveren een self-fulfilling prophecy op, niet meer. Mensen hebben zich misdragen, dus gaan anderen anders tegen hun reageren, dus gaan die mensen zich weer meer misdragen omdat er niet normaal tegen ze gedaan wordt.

Wat wou je precies doen als je weet dat ik een troll ben op andermans blog? Wat ga jij anders tegen mij doen dan wat je tegen andere gebruikers doet? Alle "macht" die je hebt is het verwijderen van posts, en dat is pas achteraf mogelijk, net als wanneer je niet van tevoren zou weten dat ik een troll ben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith

kronolith

[EDIT]

Tja, d'r zitten 2 kanten aan natuurlijk, NMe. Mensen zullen anders reageren, maar aan de andere kant zullen ze wel alles een beetje beter in de gaten gaan zitten houden.

Als ik weet dat je een troll bent, kan ik je er op aanspreken (al is dat meer de verantwoordelijkheid van Adjes) en je natuurlijk in de gaten houden. Volgens mij is dan de lol van de troll ( :+ ) er wel redelijk af.

Zoals gezegd: er zitten inderdaad 2 kanten aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op maandag 08 november 2010 @ 17:51:
Alle "macht" die je hebt is het verwijderen van posts, en dat is pas achteraf mogelijk, net als wanneer je niet van tevoren zou weten dat ik een troll ben. :)
De oplossing zou technisch vrij simpel zijn: zorg voor de optie dat reacties pas na toestemming geplaatst kunnen worden. Of hiervoor tijd en geld beschikbaar is onder Tweakers is natuurlijk een 2e. Overigens: als je er last van hebt: je bent vrij om ergens anders een weblog te starten, er bestaan alternatieven genoeg.

Van mij mag er best een beetje reclame (geen take-overs/pop-ups) op de blogs, als daarmee wat extra uurtjes voor programmeerwerk enkel en alleen voor tweakblogs gefinanceerd kan worden.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2010 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

kronolith schreef op maandag 08 november 2010 @ 18:13:
Tja, d'r zitten 2 kanten aan natuurlijk, NMe. Mensen zullen anders reageren, maar aan de andere kant zullen ze wel alles een beetje beter in de gaten gaan zitten houden.
Met welk doel? Nogmaals, je kan er niks preventief aan doen. Wij wel, jij niet. Jij hebt alleen een deleteknopje. Je hebt er dus niks aan om te weten dat iemand een troll is, want het enige dat je met die wetenschap kan doen is de situatie verergeren door contact op te nemen met die persoon zonder dat daar een directe aanleiding voor was. En als er wél een directe aanleiding was, dan hoef je niet te weten dat hij vaker trollt.
Als ik weet dat je een troll bent, kan ik je er op aanspreken (al is dat meer de verantwoordelijkheid van Adjes) en je natuurlijk in de gaten houden. Volgens mij is dan de lol van de troll ( :+ ) er wel redelijk af.
Je weet dat trollen juist om het uitlokken van reacties gaat en je dus juist de troll aan het voeren bent door hem aan te spreken zonder dat je verder iets aan hem kan doen? Dus nogmaals: gewoon melding maken bij ons en dan doen wij er wel wat aan als dat nodig is. Wij kunnen bans uitdelen als het echt dermate bont wordt dat er écht veel last ondervonden wordt. ;)
Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 18:15:
[...]

De oplossing zou technisch vrij simpel zijn: zorg voor de optie dat reacties pas na toestemming geplaatst kunnen worden.
Dat vertraagt de discussie wel heel erg natuurlijk. Is een beetje een doodsteek voor je eigen blog als je zoiets aanzet, helaas.
Van mij mag er best een beetje reclame (geen take-overs/pop-ups) op de blogs, als daarmee wat extra uurtjes voor programmeerwerk enkel en alleen voor tweakblogs gefinanceerd kan worden.
Het is niet zo heel makkelijk om reclameruimte te verkopen op een plek die vergeleken met de rest van de site weinig bekeken wordt. Tegen de tijd dat je op die manier de kostprijs van het programmeerwerk (en de fictieve kosten van het niet beschikbaar hebben van je devver voor zaken die wél direct geld opleveren) eruit hebt ben je wel even verder. Waarmee ik niet wil zeggen dat de Tweakblogs nooit nieuwe features gaan krijgen, alleen dat jouw suggestie de kosten niet wegstreept maar hooguit wat verzacht. :)

[ Voor 29% gewijzigd door NMe op 08-11-2010 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

[...]

De oplossing zou technisch vrij simpel zijn: zorg voor de optie dat reacties pas na toestemming geplaatst kunnen worden.
Dat is al geopperd. Dat werkt censuur in de hand.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bor de Wollef schreef op maandag 08 november 2010 @ 18:20:
[...]

Dat is al geopperd. Dat werkt censuur in de hand.
Dat ook inderdaad, al is dat natuurlijk iets waar je zelf voor kiest. Als je je gebruikers blijft censureren blijven ze op den duur vanzelf weg. Dat geldt ook voor mijn argument: als de discussie te traag gaat, blijven gebruikers vanzelf weg van je blog. Het is dus wel een oplossing voor het hier gestelde probleem, maar tegelijkertijd introduceert het voor de meeste blogs die die oplossing toepassen een nieuw probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

[...]

De oplossing zou technisch vrij simpel zijn: zorg voor de optie dat reacties pas na toestemming geplaatst kunnen worden. Of hiervoor tijd en geld beschikbaar is onder Tweakers is natuurlijk een 2e. Overigens: als je er last van hebt: je bent vrij om ergens anders een weblog te starten, er bestaan alternatieven genoeg.

Jij blijft maar hameren op de reacties terwijl het in dit topic aangekaarte probleem juist de blogs zijn.

Het is heel simpel: kutblogs krijgen kutreacties. Wil je leuke reacties dan zul je moeite moeten stoppen in het schrijven van leuke blogs.

En hoe mensen over je denken verandert niet van de ene op de andere dag, en ook niet door het aanpassen van de url van je blog.

[ Voor 7% gewijzigd door CodeCaster op 08-11-2010 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hoe mensen over je denken verandert niet van de ene op de andere dag, en ook niet door het aanpassen van de url van je blog.
Jij weet niet waar je het over hebt Codecaster. Je gokt maar wat. Dat is dus helemaal de reden niet.
CodeCaster schreef op maandag 08 november 2010 @ 18:42:
[...]
Het is heel simpel: kutblogs krijgen kutreacties. Wil je leuke reacties dan zul je moeite moeten stoppen in leuke blogs.
Moet je eens kijken hoeveel kutreacties er geplaatst worden en moderaties nodig zijn bij de frontpage artikelen, terwijl daar veel tijd en moeite in wordt gestoken. Dat zegt dus niets. Anders zouden we die modjes ook niet nodig hebben.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2010 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 18:45:
[...]

Jij weet niet waar je het over hebt Codecaster. Je gokt maar wat. Dat is dus helemaal de reden niet.
Ik weet precies waar ik het over heb. En zonder in details te treden, er is verschillende malen aangegeven (in reacties op topics, blogs en DM's) dat simpel gezegd blogs met één regel, één plaatje of één filmpje en eventueel een uitlokkende zinsnede vaak ongewenst zijn bij "de lezer". Nu weet ik wel dat sommige mensen voor zichzelf bloggen, maar dan zeg ik: open kladblok en ga daar in zitten tikken.

Resumerend, er is op een bepaald moment een browser-addon of weet ik wat uitgebracht door een medeblogger waar jouw en Sanders blog in een zwarte lijst stond voorgeprogrammeerd. Heel flauw, dat hoef ik hopelijk niet te zeggen, maar het geeft wel iets aan.

Dát bedoel ik met dat je hoe mensen over een blog denken niet kan veranderen door simpelweg de url te veranderen. Als je af wil van het imago van éénregelige blogposts met een filmpje zul je heel wat meer moeten doen dan dat, en nogmaals, dat lijk je de laatste tijd aan het doen zijn dus ga zo door zou ik zeggen. d:)b
Moet je eens kijken hoeveel kutreacties er geplaatst worden en moderaties nodig zijn bij de frontpage artikelen, terwijl daar veel tijd en moeite in wordt gestoken. Dat zegt dus niets. Anders zouden we die modjes ook niet nodig hebben.
Ik heb het over blogs. Het is verder alleen maar een constatering van mijn kant. Ik verkondig geen absolute waarheden en praat ook zeker wangedrag niet goed.

[ Voor 8% gewijzigd door CodeCaster op 08-11-2010 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CodeCaster schreef op maandag 08 november 2010 @ 19:06:

Resumerend, er is op een bepaald moment een browser-addon of weet ik wat uitgebracht door een medeblogger waar jouw en Sanders blog in een zwarte lijst stond voorgeprogrammeerd. Heel flauw, dat hoef ik hopelijk niet te zeggen, maar het geeft wel iets aan.

Dát bedoel ik met dat je hoe mensen over een blog denken niet kan veranderen door simpelweg de url te veranderen.
Nee dat is de reden dus niet. Hoe vaak je het ook herhaald, dat maakt het nog geen waarheid.
Je kan er ook gewoon naar vragen hoor voor je iets post, in plaats van dingen te suggereren die niet waar zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2010 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Als ik toegeef dat ik mogelijk ongelijk heb op dat gedeelte van m'n post, wil je dan de rest ook lezen en weer mee ontopic gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Stel je hebt je eigen domein met daarop een blog, wel, dan sta je er alleen voor qua moderatie. Mag ik aan de voorstanders van 'ingrijpen door de crew/middelen om trolls tegen te gaan' vragen waarom dat hier anders zou moeten zijn? Je krijgt een gratis, reclameloos blogplatform en dan zou het vuile werk nog moeten opgeknapt worden door derden?

Dito voor 'de kutblogs'. Zijn die een probleem? Het hele internet staat vol diarree. Het feit dat die spreekwoordelijke kutblogs 'your few minutes of fame' in de tracker verpesten is jammer - ook ik heb me er aan geërgerd - maar als je even doordenkt: hier krijg je die few minutes. Heb je een eigen domein, zal je die zélf moeten gaan verdienen. En ergens klopt dit. Een leuke weblog - mits er RSS of aanverwant abonneringssysteem voorhanden is - kan en mag niet afhangen van de tracker.

Kortom, als iedereen nu zijn of haar tweakblog eens gaat beschouwen als losstaand van T.Net, zijn we al een heel eind, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coltrui schreef op maandag 08 november 2010 @ 20:19:

Kortom, als iedereen nu zijn of haar tweakblog eens gaat beschouwen als losstaand van T.Net, zijn we al een heel eind, denk ik.
Maar Tweakblogs zou niet meer leuk zijn als die niet vrij promiment met een tracker op de FP verscheen.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2010 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 20:22:
[...]

Maar Tweakblogs zou niet meer leuik zijn als die niet vrij promiment met een tracker op de FP verscheen.
Ligt dat dan de tracker of aan de blogs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coltrui schreef op maandag 08 november 2010 @ 20:23:
[...]

Ligt dat dan de tracker of aan de blogs?
Aan beiden. Het is niet of-of. Dus dat maakt m'n argument niet minder sterk.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2010 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 20:24:
[...]

Aan beiden. Het is niet of-of. Dus dat maakt m'n argument nog niet minder sterk.
Toch wel. Zoals gezegd, zolang men favorieten kan bijhouden of er een systeem is als RSS, hoeft een blog geen nadeel te ondervinden van andere blogs. Dat is nu net het hele punt. Als je enkel gelezen wordt omdat je in de tracker staat, tsja... Lijkt mij een ijzersterk argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Maar Tweakblogs zou niet meer leuk zijn als die niet vrij promiment met een tracker op de FP verscheen.
Dus diensten als Blogger of producten als WordPress zijn per definitie niet leuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op maandag 08 november 2010 @ 21:07:
[...]

Dus diensten als Blogger of producten als WordPress zijn per definitie niet leuk?
Je leest niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Coltrui schreef op maandag 08 november 2010 @ 20:26:
[...]

Toch wel. Zoals gezegd, zolang men favorieten kan bijhouden of er een systeem is als RSS, hoeft een blog geen nadeel te ondervinden van andere blogs. Dat is nu net het hele punt. Als je enkel gelezen wordt omdat je in de tracker staat, tsja... Lijkt mij een ijzersterk argument.
Overschat je nu niet het aantal mensen dat een RSS-reader gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

CodeCaster schreef op maandag 08 november 2010 @ 21:09:
[...]

Overschat je nu niet het aantal mensen dat een RSS-reader gebruikt?
Dat kan best. :) Punt is en blijft dat je niet van die tracker - die toch voor geen meter deugt aangezien jouw inspanning sneller gaat ondersneeuwen, naarmate er blogeigenaars (goede of minder goede!) bijkomen - mag afhangen en dat er een hoop drukbelezen blogs zijn, die het zonder tracker en losstaand van een community of portalsysteem zeer goed doen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Coltrui op 08-11-2010 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

[...]

Volgens mij zal het er alleen maar leuker van worden omdat je geen voordeel meer hebt aan [18+] tags etc voor blogs van een enkele regel om maar aandacht te vragen. Die blogs zullen dan ook sneller verdwijnen. Een tracker past ook niet helemaal bij "een blog schrijf je voor jezelf" wat ik hier meerdere keren lees (wat imho overigens gewoon onzin is).

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Jawel. Jij zegt dat Tweakblogs niet meer leuk zouden zijn zonder vermelding in de tracker op de FP. Extrapoleer ik dat naar Blogger, dan is daar niet een vergelijkbaar overzicht in een pagina die door veel mensen bekeken wordt. En in het geval van WordPress, dat je zelf moet hosten, is dat nog erger: je moet eerst een succesvolle site hebben voordat je op die site je blog kunt promoten. In het verlengde van jouw stelling dat Tweakblogs niet meer leuk zouden zijn zonder de extra exposure die de tracker biedt zijn die andere oplossingen dus ook niet leuk. Ik denk dat dat wat kort door de bocht is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
NMe schreef op maandag 08 november 2010 @ 23:35:
En in het geval van WordPress, dat je zelf moet hosten
Nee hoor en ze hebben ook een "tracker" ;) (die blogger overigens ook biedt maar niet veel bekijks zal trekken :P maar daar zijn weer andere sites op gebaseerd; wat die aan "views" doen weet ik niet)
/mierenneuker out :+

[ Voor 35% gewijzigd door RobIII op 08-11-2010 23:48 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Mja, mijn punt is een beetje dat die trackers niet naast nieuwscontent staan die mensen trekt. Deze blogdiensten worden bezocht door mensen die blogs willen lezen terwijl Tweakblogs ook mensen aantrekt die een leuke titel naast een nieuwsartikel zien staan. Ik onderken dan ook graag dat dat een grote meerwaarde is boven andere diensten, maar tegelijkertijd denk ik ook niet dat het het enige onderscheidende puntje is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op maandag 08 november 2010 @ 18:19:

[...]

Het is niet zo heel makkelijk om reclameruimte te verkopen op een plek die vergeleken met de rest van de site weinig bekeken wordt.
Ik ken een aantal blogs die behoorlijk wat views halen anders hoor. Ik heb regelmatig meer views dan een frontpage-artikel, maar daar staat toch wel reclame bij.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2010 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je kan natuurlijk ook gewoon niet willen lezen wat er staat natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slapstick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 12:10

Slapstick

Me, myself or I

Hersenspinsels: Voetbalvandalisme .

En het niveau is weer een stap achteruit, ach is het verboden om op het forum een enquête te spammen voor school. Dan doen we het toch gewoon op een tweakblog? Natuurlijk volgens de regels is het strekt legaal, maar dit lijkt me allerminst het doel waarvoor tweakblogs ooit is opgericht.

/ei

:TweakBlog:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Nou, hier zie ik nou werkelijk helemaal geen probleem in. Ik ben ook niet kapot van de onelinerblogs of dump-een-youtube-filmpje-blogs maar dit moet prima kunnen IMHO.

We moeten ook niet op elke slak zout gaan leggen lijkt me ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach.

Je bent niet verplicht andere kwaliteitsblogs dan de mijne te lezen :D

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2011 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zolang er geen wetten en huisregels overtreden worden zie ik geen probleem. Laten we ook vooral niet elke keer als je een post ziet die je om wat voor reden dan ook niet bevalt dit topic gaan schoppen. Het heeft gewoon geen zin (en is nogal stijlloos) om hier specifieke blogpostings en gebruikers te gaan bekritiseren. Als er een structureel probleem is kun je dat hier aankaarten, maar posts als dit moeten IMO gewoon kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julian19haas
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-08 22:49
Jejking schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 15:07:
Het gezwam op Tweakblogs hangt me de keel uit en ik ben niet de enige. Jaja, zie hier het understatement van 2010. Wat er aan massaal kansloze regeltjes tekst staat, is niet normaal meer. "Ja, lees het dan niet.", dat is geen argument meer omdat het de leukere blogs wegdrukt in de rankings. Sterker nog, het weerhoudt een aantal tweakers van posten. Waar is Coltrui bijvoorbeeld?

Ook werken niet-levensvatbare blogs agressie en dito reacties a la Fok in de hand, zo niet flames en trolls:
Shownieuws: Feiten zijn geen trolls

Ik stem voor een aanpak van dit gerommel met iets als:

- Rate my blog (CodeCaster heeft er een mooi stukje code voor). Zak je in de ratings, dan is je blog minder zichtbaar.
- Blogs, sorteren op datum/populariteit/ABC.
- Ignore poster-knop.

Meer ideeën zijn welkom, een discussie uiteraard ook.
ik moet zeggen dat ik het met je eens ben, misschien ook maar gelijk de layout aanpassen of op niveau indelen. zodat de kwaliteit van de blogs gewaarborgd blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

julian19haas schreef op maandag 31 januari 2011 @ 21:26:
[...]
zodat de kwaliteit van de blogs gewaarborgd blijft.
Ach ja joh. Heel Tweakers lijkt wel onder de maat te zijn tegenwoordig.
Wat is het toch met tweakers.net de laatste tijd? Vroegah stonden er veel interessante artikelen op de front page (...)
Tegenwoordig lijkt t.net meer op een reclamebord dan iets anders
Tweakers.net is niet meer wat het geweest is...
ik vind GoT echt zwaar achterblijven in de ontwikkelingen. Gelukkig gaat het om de nieuwssite en niet het forum anders had ik niet gestemd
Brainstormen over de opzet van GoT
(...) Helaas moet ik constateren dat gedurende de jaren het 'niveau' van V&A nogal is gedaald.
Verloedering van V&A
Het word me nou echt eens te gek hoor! ALSJEBLIEFT, KAP EENS MET DIE ONZIN! Voorzie deze reclame dan in elk geval van een duidelijk zichtbaar kruisje waarmee deze direct te sluiten is mocht ik als gebruiker dat willen.
Advertenties irritant!

Nou ik het vind het best wel een top site! Je kunt ook gewoon zo nu en dan eens wat bijdragen ipv alleen maar mee af te zeiken.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2011 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julian19haas
Flamen en trollen doe je maar elders.

[ Voor 89% gewijzigd door NMe op 02-02-2011 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julian19haas
[quote]Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 21:44:
[...]
Ach ja joh. Heel Tweakers lijkt wel onder de maat te zijn tegenwoordig.

zo bedoelde ik het nou ook weer niet :) maar ik denk dat het door een paar simpele aanpassingen wel te verbeteren is ja.
verder vind ik tweakers.net natuurlijk een leuke site. maar ik vind het jammer dat je die lijst van populaire blogs en nieuwe blogs niet terug kan lezen ( bijvoorbeeld door middel van een blog geschiedenis lijst) met daarin de blogs die niet meer in de lijsten populair of geüpdate of nieuw zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Eventjes een vraagje: hoe staan de meningen tegenover deze blog?
drm's tweakblog: PHPUnit style dataProvider in Python unit test

Op zich zijn de artikels wel Tweakblog waardig, maar sinds hij een eigen website heeft plaatst hij hier enkel nog een intro stukje met dan een link naar zijn persoonlijke website.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Het bewijst meer dat Tweakblogs niet als volwassen medium wordt gezien maar meer als halve fb/twitter announce-dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Dat deed iemand laatst ook al en dat was al de láátste waar je zoiets van zou verwachten. Ik zal hier geen namen gaan noemen hoor, maar imo is het een nobrainer, ik vind het ordinair hits trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Jejking schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 10:54:
ik vind het ordinair hits trekken.
qft, ik klik op dat soort suffe dingen ook nooit door, maar het is niet iets waar we iets aan gaan doen, het voldoet tenslotte gewoon aan de algemene voorwaarden, dus mag het op de tweakblogs.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

So what? Hij kan het ook niet posten, mis je die boeiende post helemaal. Word je daar beter van? Ik niet in elk geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Dan zou ik serieus eens overwegen om iets te gaan doen aan de AV als je ziet dat zulke zaken nu steeds iets normaler worden gevonden. Dáár krijg je nou kwaliteitsdegradatie van, met dat soort inconsistenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

ik vind het ordinair hits trekken.
Mwa, waarom zou het ordinair hits trekken zijn :?

Of de bezoekers nou op deze of op melp.nl komen :) Sterker nog, ik denk dat er minder mensen doorklikken als ze zien dat het een andere site is vs. dat de tekst direct op de blog zou staan.

Daarnaast kan ik me voorstellen dat drm, in dit geval, misschien wel meer functionaliteit wilt dan dat tweakblog aanbiedt (tagcloud, meer vrijheid over opmaak / templating en / of reactiemogelijkheden) en hij daarom gebruikt maakt van z'n eigen blogsoftware?

mux schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 10:53:
Het bewijst meer dat Tweakblogs niet als volwassen medium wordt gezien maar meer als halve fb/twitter announce-dienst.
Het bewijst helemaal niks, want het gaat hier om een specifieke blogger :)

[ Voor 8% gewijzigd door BtM909 op 08-02-2011 11:23 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Dat, samen met een aantal vergelijkbare blogs en 'de rest' die voor een goed gedeelte van lagere kwaliteit zijn dan het gemiddelde GoT-topic, bewijst (...)

Ik kan nog meer uitleg toevoegen, maar dit is waar het op neerkomt. En dat gaat niet verbeteren zonder een rating-systeem, subscriptions, whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Jejking schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 11:21:
Dan zou ik serieus eens overwegen om iets te gaan doen aan de AV als je ziet dat zulke zaken nu steeds iets normaler worden gevonden. Dáár krijg je nou kwaliteitsdegradatie van, met dat soort inconsistenties.
Nou, wat een kwaliteitsdegradatie. We hebben het hier over een kwaliteitspost die developers uithelpt maar omdat hij niet direct op Tweakblogs zelf is gepost is het ineens kwaliteitsdegradatie? Als je wil klagen over blogposts van krap een zinnetje, best. Denk dat zelfs de meesten zich daar nog wel in kunnen vinden ook. Maar dit? Zeuren om niks als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

mux schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 10:53:
blog het, de; o en m -s (verk van) weblog
De auteur, ook wel blogger genoemd, biedt in feite een logboek van informatie die hij wil delen met zijn publiek, de bezoekers van zijn weblog. Meestal gaat het dan om tekst, maar het kan ook om foto's (een fotoblog), video (vlog) of audio (podcast) gaan

Er zijn geen rules/richtlijnen etc. omtrent een blog - feit. Het is niets meer dan een digitaal dagboek (?) waar de auteur het nodig van acht het wereldkundig te maken. Of dat nu een oneliner is, een liefdesverklaring, cartoon, gesprek met je ex, topic-achtige post etc.

Boeit het je niet? Interreseerd het je niet, 1x klikken en je bent weg van de pagina.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
BtM909 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 11:22:
[...]

Mwa, waarom zou het ordinair hits trekken zijn :?
Om de simpele reden dat je door moet klikken om de rest te kunnen lezen. Behalve dat het irritant is, levert dat hits op. Feit :?
Of de bezoekers nou op deze of op melp.nl komen :) Sterker nog, ik denk dat er minder mensen doorklikken als ze zien dat het een andere site is vs. dat de tekst direct op de blog zou staan.
Ik denk van niet :)
Het bewijst helemaal niks, want het gaat hier om een specifieke blogger :)
Er zijn er meer, meervoud.
NMe schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 11:25:
[...]

Nou, wat een kwaliteitsdegradatie. We hebben het hier over een kwaliteitspost die developers uithelpt maar omdat hij niet direct op Tweakblogs zelf is gepost is het ineens kwaliteitsdegradatie? Als je wil klagen over blogposts van krap een zinnetje, best. Denk dat zelfs de meesten zich daar nog wel in kunnen vinden ook. Maar dit? Zeuren om niks als je het mij vraagt.
Trek het maar weer krom. Ik heb het over de gedachte erachter, niet over de inhoud. TB's als i3 @ 8.5w verdienen m'n heilig respect, het is af, het is lang, het is netjes, het is leuk en O JA... het staat in zijn gehéél op de site. Als dat laatste punt niet zo was geweest, (lees meer op site X) dan had ik toch een goed twijfelmomen gehad.
himlims_ schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 11:27:
[...]

Boeit het je niet? Interreseerd het je niet, 1x klikken en je bent weg van de pagina.
Kunnen we ook even een keer verder denken dan de gebruikelijke oneliners? Dit gaat om content, niet de meest simpele workaround en symptoombestrijding. Dank.

[ Voor 11% gewijzigd door Jejking op 08-02-2011 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Jejking schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 11:41:
[...]

Trek het maar weer krom. Ik heb het over de gedachte erachter, niet over de inhoud. TB's als i3 @ 8.5w verdienen m'n heilig respect, het is af, het is lang, het is netjes, het is leuk en O JA... het staat in zijn gehéél op de site. Als dat laatste punt niet zo was geweest, (lees meer op site X) dan had ik toch een goed twijfelmomen gehad.
Ik trek niks krom. Je loopt hier te klagen dat het allemaal wel erg spammerig is terwijl het gewoon een goede, inhoudelijke post is. Who cares dat 'ie niet op deze site staat? De inhoud is goed en leerzaam, en als hij gewoon op TweakBlogs zelf had gestaan had er niemand geklaagd, maar nu is het omdat het een linkje is ineens een probleem?

Zullen we maar een complete modforce op TweakBlogs zetten die alles dat niet iedereen interessant vindt direct verwijdert? Want stel je voor dat je zelf even moet filteren. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

NMe schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 11:46:
[...]Ik trek niks krom. Je loopt hier te klagen dat het allemaal wel erg spammerig is terwijl het gewoon een goede, inhoudelijke post is. Who cares dat 'ie niet op deze site staat? De inhoud is goed en leerzaam, en als hij gewoon op TweakBlogs zelf had gestaan had er niemand geklaagd, maar nu is het omdat het een linkje is ineens een probleem?
ach *kuch* postte gister(?) zelf een forum-achtige post. Om vervolgens hier mensen te bekritiseren over de inhoud van hun blog :N
Zullen we maar een complete modforce op TweakBlogs zetten die alles dat niet iedereen interessant vindt direct verwijdert? Want stel je voor dat je zelf even moet filteren. :X
zou super zijn :O censuur toepassen omdat mensen te lui zijn zelf te filteren of op vorige te klikken :F

:N het mooie van bloggen is; de vrijheid en ongebondenheid van regels.

[ Voor 3% gewijzigd door himlims_ op 08-02-2011 11:51 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
NMe schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 11:46:
[...]

Ik trek niks krom. Je loopt hier te klagen dat het allemaal wel erg spammerig is terwijl het gewoon een goede, inhoudelijke post is. Who cares dat 'ie niet op deze site staat? De inhoud is goed en leerzaam, en als hij gewoon op TweakBlogs zelf had gestaan had er niemand geklaagd, maar nu is het omdat het een linkje is ineens een probleem?

Hoor je mij zeggen dat het geen inhoudelijke post is dan? Pennenstrijd FTL, veel plezier daarmee in je eentje, niet mijn ding. Het linkje is inderdaad het probleem, doorverwijzen vind ik gewoon not done en anderen ook. Wat bv. mux zegt, met als enig verschil dat het hier een goede post van 140+ tekens betreft.

Don't get your panties in a twist, het gaat niet om interessantheid, het gaat om het dóórlinken.
himlims_ schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 11:50:
[...]
ach *kuch* postte gister(?) zelf een forum-achtige post. Om vervolgens hier mensen te bekritiseren over de inhoud van hun blog :N
_/-\o_ ;( himlims, master of ignorance 2011.

In de naam van Jezus van Nazareth, sta op en RTFP.

Afbeeldingslocatie: http://oi51.tinypic.com/2r20gv6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

NMe schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 11:21:
So what? Hij kan het ook niet posten, mis je die boeiende post helemaal. Word je daar beter van? Ik niet in elk geval...
Maar dat is het hem juist, zijn blogs zijn wel interessant. Maar persoonlijk hou ik de discussie liever centraal en dus op tweakblog, zodat ik die kan delen met mijn medetweakers en deze ook hier kan opvolgen.

Anderzijds is zijn link wel heel neutraal (er staat geen reclame op zijn website), maar mijn vrees is dat er andere mensen zijn manier zouden overnemen en voor je het weet heb je een linkdump in plaats van een blog.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
IStealYourGun, my man, that is exactly my point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

En wat dan nog? Dan lees je de blogs van die persoon niet. Doe niet zo moeilijk en laat mensen die hier geen moeite mee hebben asjeblieft gewoon dit soort posts lezen als ze die interessant vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Blijft toch grappig dat men denkt te moeten bepalen wat een ander op zijn/haar blog plaatst....

---
Het zal wel loslopen met zo'n linkdump. Er zijn nu eenmaal mensen die al een blog hebben en inderdaad Tweakblog gebruiken voor de extra bezoekers. Nou prima hoor. Ik stoor me meer aan de blogs met enkel een youtube filmpje; maar dan verlaat ik de pagina weer en is er niets aan de hand.

Mocht het straks daadwerkelijk een linkdump worden, dan kan Tweakers zelf altijd nog ingrijpen; als beheerder zijnde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

We hoeven niet onaardig tegen elkaar te worden, hoor. Zodra mensen woordenboekdefinities erbij gaan halen en elkaar voor gek gaan uitmaken moet je jezelf even afvragen waar je mee bezig bent.

Ja, blogs mogen elke content hebben die je wilt, met eventueel de AV als enige belemmering. Maar als iedereen prut gaat produceren (wat, frankly, nu gewoon gebeurt) is de motivatie om blogs te blijven volgen weg voor een hoop mensen. Dat zie je ook terug: tweakblogs groeit nauwelijks en geniet lang niet de views die het forum heeft. Dat komt doordat er geen manier is om het kaf van het koren te scheiden, en let's face it, op GoT doen de mods hard hun best om het niveau op peil te houden. Niks daarvan op tweakblogs. Dat wil niet zeggen dat er mods moeten komen, maar wel dat er een manier moet zijn om het kaf van het koren te scheiden.

En srsly, mensen. Dit is al de derde keer dat ik dit zeg, en de tiende keer dat dit voorbij komt in dit soort topics. We hebben het niet over die ene specifieke post, we hebben het over een trend en gebruiken specifieke posts om een trend te illustreren. Daar kun je het mee eens of oneens zijn, maar verval niet in definities en technicalities. Tweakblogs heeft een groot potentieel, hoe gaan we ervoor zorgen dat dit benut wordt en het geen linkdump wordt/blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
@NMe, ja, laten we alle inhoudelijke discussie de grond inboren en killen met iets wat pas 23789 keer aangehaald is in dit topic. Daar kom je ver mee. Ik ben meer van het principe voorkomen is beter dan genezen. (deels @ Rhapsody).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Jejking schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 11:41:
[...]

Om de simpele reden dat je door moet klikken om de rest te kunnen lezen. Behalve dat het irritant is, levert dat hits op. Feit :?

[...]

Ik denk van niet :)
Dus jij denkt dat 100% van degene die op de blog komt doorklikt? ;)
[...]

Er zijn er meer, meervoud.
Ok, dat stuk heb ik gemist. De vraag is dan hoe groot dat aandeel is... Ik vind dat soort generalisaties namelijk erg kort door de bocht.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Jejking schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 12:22:
@NMe, ja, laten we alle inhoudelijke discussie de grond inboren en killen met iets wat pas 23789 keer aangehaald is in dit topic. Daar kom je ver mee. Ik ben meer van het principe voorkomen is beter dan genezen. (deels @ Rhapsody).
Toch valt er voor die 23789 keer wel wat te zeggen. Diverse bloggers worden verweten 'matige/slechte' posts te plaatsen. Maar de lezer mag ook wel wat flexibeler zijn. (als in: niet bij iedere post gaan klagen)

Ondertussen weet iedereen wel zo'n beetje wat de interessante en minder goede blogs zijn. Maar juist doordat men aandacht blijft geven aan de minder goede blogposts (niet in de laatste plaats in dit topic) blijft het een probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door Rhapsody op 08-02-2011 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Jejking schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 12:22:
Ja. En er is al eerder aangegeven dat er wordt nagedacht over het bieden van extra tools om vooraf zelf blogs te kunnen blokkeren. Kun je lekker drm blokkeren als je je stoort aan dit soort dingen. Echter is dat er nu nog niet en zul je handmatig moeten filteren en als je per ongeluk een blog opent dat je niet leuk vindt, dan klik je het weg. Wij hebben echt nul komma nul intentie om blogs die aan de AV voldoen te gaan censureren, en zeker niet als ze inhoudelijk goed zijn.

Zeg nou zelf, wat wil je met deze klacht bereiken anders dan de toezeggingen die al gedaan zijn om ergens in de toekomst te kijken naar een filtermogelijkheid, als/wanneer de devtijd vrijkomt?

Daarnaast: het kan voor mijn part een miljoen keer aangehaald worden als dat blijkbaar nodig is om duidelijk te krijgen dat Tweakblogs niets met de content van de rest van de site te maken heeft en gewoon ruimte moet bieden aan mensen die wat dan ook met anderen willen delen.

[ Voor 12% gewijzigd door NMe op 08-02-2011 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:16

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd, op een enkele post na, de blogs gigantisch veel beter zijn. Er zijn een aantal onwijs gave projecten en posts gaande, zoals dat voedingproject van Mux, die dude van Funda (creator1988), de mooie verhalen van ColTrui, de comics van DeathGrunt, CodeCaster's gemixte posts, Wok's autoblog, Het achter de schermen van Silent Simon, MacWolf's iOS programmeerwerk en mijn afstudeerwerk.

Ja er zit een DRM tussen die direct linkt naar z'n eigen blog, en een bobwarley die voornamelijk een youtube dump draait, maar so what! Zonder mindere posts waardeer je de goede ook niet!

Ikzelf ben wel tevreden tegenwoordig. Je ziet dat de meeste baggeraars verbeterd of verdwenen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

IStealYourGun:
Eventjes een vraagje: hoe staan de meningen tegenover deze blog?
drm's tweakblog: PHPUnit style dataProvider in Python unit test
Op zich zijn de artikels wel Tweakblog waardig, maar sinds hij een eigen website heeft plaatst hij hier enkel nog een intro stukje met dan een link naar zijn persoonlijke website.
mux:
Jejking:
(...) ik vind het ordinair hits trekken.
Ik zal jullie even uit de droom helpen. Ik was oorspronkelijk helemaal niet van plan om te crossposten op tweakblogs.net. Ik kreeg van lezers van mijn blog het verzoek om te blijven posten op tweakblogs.net, omdat men het jammer zou vinden mijn posts te missen, aangezien men over het algemeen de kwaliteit kon waarderen. Ik doe dat dus niet om hits te trekken (wat kan mij die hits nou verrotten als de bezoekers de content niet willen lezen :Z) maar omdat ik verwacht dat er meer mensen zijn die wat ik post interessant vindt, en dat dat voornamelijk tweakers zijn.

Lees, ter ondersteuning de reacties op deze post en mijn toelichting op deze reactie op mijn profielpagina.

Om dit geneuzel toch nog een beetje tegemoet te komen zal ik de 'read more' linkjes vervangen door 'read the entire post on melp.nl'. Als je dan nog wat te klagen hebt, dan heb je pech, tenzij de regels aangescherpt worden.

[ Voor 0% gewijzigd door drm op 08-02-2011 22:55 . Reden: typo ]

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Fair enough, mijn oprechte excuses dat ik mee ben gegaan met IStealYourGun tendentieus heb gereageerd op IStealYourGun. Mijn excuses aan IStealYourGun dat ik hem meesleep in het complot :P Zo, nu moet iedereen toch weer blij zijn?
NMe schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 12:30:
[...]

Zeg nou zelf, wat wil je met deze klacht bereiken anders dan de toezeggingen die al gedaan zijn om ergens in de toekomst te kijken naar een filtermogelijkheid, als/wanneer de devtijd vrijkomt?
Meer zeuren, misschien dat er dan sneller wordt gedevt? Dat is toch hoe het werkt? Meer zeuren=blije devvers?

nee?...

[ Voor 13% gewijzigd door mux op 08-02-2011 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Hola, ik heb nooit beweert dat het zijn motivatie is om hits naar zijn website te lokken.
Als je wat verder leest dan zag je ook dat ik argumenteerde dat zijn website vrij neutraal was en wat mij betreft heb ik dan liever een "read more" linkje dan een "read the entire post on melp.nl" omdat het laatste net minder neutraal overkomt.

Ik wou gewoon eens de algemene mening horen van mensen. :X

[ Voor 19% gewijzigd door IStealYourGun op 08-02-2011 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

mux schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 23:04:
Meer zeuren, misschien dat er dan sneller wordt gedevt? Dat is toch hoe het werkt? Meer zeuren=blije devvers?

nee?...
Ik dacht bijna dat je het serieus bedoelde. :+
IStealYourGun schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 23:48:
Ik wou gewoon eens de algemene mening horen van mensen. :X
Mja, stiekem vraag je dat natuurlijk niet als je verwacht dat iedereen het prima vindt. :P Maar zoals altijd heeft dit verhaal dus twee kanten en wordt er vanuit twee kampen aan drm getrokken. Uiteindelijk komt dat toch gewoon weer neer op: bepaal zelf wat je boeiend vindt en lees de rest gewoon niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een gezeik weer. Als ik de op frontpage nieuwsartikelen tegenkom die voor mij niet interessant zijn (ondanks dat de titel me aansprak) ga ik toch ook niet telkens in GA roepen dat ik wil kunnen filteren op redacteur, onderwerp, titel, inhoud of een rating aan het artikel moet kunnen geven of zo.

Dat de helft van de artikelen op de frontpage van Tweakers.net mij niet aanspreken, daar heb ik geen moeite mee. Ik heb er gewoon mee leren leven. Dat kan jij ook gewoon leren.

En nee, niet ieder artikel is telkens van dezelfde hoge kwaliteit die we verwachten van redacteuren (hence: expertpanels zijn gekomen, reageren in reacties en posts erover in geachte redactie). Dan wel niet alle artikelen het "Tweakers"-gehalte zouden dragen.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2011 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:51

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

TS heeft gewoon gelijk klaar. Argumenten als, als je het niet leuk vindt lees je het mooi niet kan gewoon niet.

De reacties zijn juist goed om de blog te boordelen. En pesten heb je zelf in de hand. Don't feed the troll weet je nog?

Blogs die bijvoorbeeld gewoon gaan over iemands mening over een iPhone of iets dergelijks zit ik ook gewoon niet op te wachten, of die mening nou negatief of positief is.

Afleiding van tweakblog:

Tweak = Tweakers = Een gebruiker op tweakers = Een gebruiker op tweakers met een minimale karma van 10.000

Blog = weblog = log = dagboek = weblog = online dagboek.

Een dagboek is dan weer een stuk tekst dat gaat over jouw visie over het leven, over bepaalde gebeurtenissen in het leven, of iets noemenswaardigs wat je hebt meegemaakt.

Sommige mensen snappen dit principe of doen in ieder geval hun best hier een beetje aan te houden, maar anderen slaan de plank gewoon volledig mis.

Natuurlijk zijn mijn blogs ook geen literaire kunstwerken, maar ik deed tenminste mijn best..

En @bobwarley: Heel typerend dat jij degene bent die het gezeik vind. Jouw blogs zijn doorgaans gewoon niks, en dat kan dan niet duidelijk gemaakt worden, omdat je de reacties uitzet. En je weet zelf ook wel waarom je ze uitzet, omdat je dan met de feiten geconfronteert wordt. Jouw blog over de grootste mislukkelingen van consoles was leuk om te lezen, en dat weet je zelf ook wel. Maar de rest, en dát weet je zelf ook. En doe er dan wat aan.

Elke redacteur op t.net heeft wel een keer een slecht artikel, maar ze doen wel hun best terwijl bij jou 9/10 gewoon niks is.

Nu ga ik natuurlijk wel heel erg diep op jou in, en ik bedoel het allemaal niet zo slecht, maar maak gewoon een leuke blog en als je al bij jezelf denkt, tja, moet ik dit echt online zetten? Doe het dan ook niet.

En er zijn nog een stuk meer die matige blogs maken op tweakblogs hoor, maar jij viel mij op omdat je hier zo fel over reageert.

Things are cheaper for a reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sloeber schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 19:17:

En @bobwarley: Heel typerend dat jij degene bent die het gezeik vind. Jouw blogs zijn doorgaans gewoon niks, en dat kan dan niet duidelijk gemaakt worden, omdat je de reacties uitzet. En je weet zelf ook wel waarom je ze uitzet, omdat je dan met de feiten geconfronteert wordt. Jouw blog over de grootste mislukkelingen van consoles was leuk om te lezen, en dat weet je zelf ook wel. Maar de rest, en dát weet je zelf ook. En doe er dan wat aan.
Het is mijn eigen blog. Ik schrijf op wat ik zelf leuk vindt. Dat mag daar namelijk maar vrijwel nergens anders op T.net. Ik heb zo nu en dan goeie exclusives (zoals de T.net koop-smartphone-os-wijzer), zo nu en dan goeie filmpjes, en zo nu en dan een goed artikel, en ik krijg regelmatig via DM positieve reacties. Ik gebruik mijn tweakblog niet om heel Tweakers.net te bereiken, maar alleen een kleine selecte beperkte groep van Tweakers: en zij weten het wel te waarderen. Waarom dan mijn blog afnemen? Veel Tweakers.net zitten ook op sites als Dumpert.nl en zo waar bij een link ook alleen maar naar een filmpje + 1 regel tekst leidt, toch vinden ze het leuk!

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2011 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber

Sloeber

Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 19:22:
[...]

Het is mijn eigen blog. Ik schrijf op wat ik zelf leuk vindt. Dat mag daar namelijk maar vrijwel nergens anders op T.net. Ik heb zo nu en dan goeie exclusives (zoals de T.net koop-smartphone-os-wijzer), zo nu en dan goeie filmpjes, en zo nu en dan een goed artikel, en ik krijg regelmatig via DM positieve reacties. Ik gebruik mijn tweakblog niet om heel Tweakers.net te bereiken, maar alleen een kleine selecte beperkte groep van Tweakers: en zij weten het wel te waarderen. Waarom dan mijn blog afnemen? Veel Tweakers.net zitten ook op sites als Dumpert.nl en zo waar bij een link ook alleen maar naar een filmpje + 1 regel tekst leidt, toch vinden ze het leuk!
Ten eerste vind ik filmpjes alleen posten, zonder dat er mogelijkheid is tot discussie (in de vorm van reacties toestaan) gewoon niet nodig. Dan kunnen geïnteresseerden, zoals jij ze beschrijft ook gewoon even een bezoekje aan youtube brengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sloeber schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 19:50:
[...]

Ten eerste vind ik filmpjes alleen posten, zonder dat er mogelijkheid is tot discussie (in de vorm van reacties toestaan) gewoon niet nodig. Dan kunnen geïnteresseerden, zoals jij ze beschrijft ook gewoon even een bezoekje aan youtube brengen...
Dat komt alleen maar omdat een pre-moderatiesysteem op reacties ontbreekt in het huidige tweakblogs. Zodra dat mogelijk is kun je gewoon weer reageren en discussiëren, zolang het on-topic is.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2011 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber

Sloeber

Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 20:17:
[...]

Dat komt alleen maar omdat een pre-moderatiesysteem op reacties ontbreekt in het huidige tweakblogs. Zodra dat mogelijk is kun je gewoon weer reageren en discussiëren, zolang het on-topic is.
Je verwijdert zelf gewoon alle 'bobwarley je bent kut'' reply's. Jij bent de moderator op je blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sloeber schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 20:40:
[...]

Je verwijdert zelf gewoon alle 'bobwarley je bent kut'' reply's. Jij bent de moderator op je blog.
Nee dat is niet waar, je overdrijft. Ik pas nauwelijks censuur toe, behalve als het zwaar off-topic is.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2011 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat deed iemand laatst ook al en dat was al de láátste waar je zoiets van zou verwachten. Ik zal hier geen namen gaan noemen hoor, maar imo is het een nobrainer, ik vind het ordinair hits trekken.
Nah, je hebt wel het lef om in een DM te gaan zeuren dat mijn doorverwijsartikel faal is, maar hier durf je mij niet bij naam te noemen? Tweakblogs zijn op verschillende manieren te gebruiken. Hits trekken gaat het uiteindelijk toch om? Dat je je bezoekers iets kan bieden; hetzij een lach of een goed verhaal. Daar zijn genoeg verhalen bij die niet bij iedereen in de smaak valt, net zoals de manier waarop het gebeurt - "ordinaire hits trekken" zoals jij het noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber

Sloeber

Robin schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 21:02:
[...]

Nah, je hebt wel het lef om in een DM te gaan zeuren dat mijn doorverwijsartikel faal is, maar hier durf je mij niet bij naam te noemen? Tweakblogs zijn op verschillende manieren te gebruiken. Hits trekken gaat het uiteindelijk toch om? Dat je je bezoekers iets kan bieden; hetzij een lach of een goed verhaal. Daar zijn genoeg verhalen bij die niet bij iedereen in de smaak valt, net zoals de manier waarop het gebeurt - "ordinaire hits trekken" zoals jij het noemt.
Beetje raar dat je het lef hebben noemt. Ik denk eerder dat hij ervoor kiest jouw naam niet zo te schaden..

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Sloeber schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 19:17:
Blogs die bijvoorbeeld gewoon gaan over iemands mening over een iPhone of iets dergelijks zit ik ook gewoon niet op te wachten, of die mening nou negatief of positief is.
En wie ben jij om vervolgens voor een ander te bepalen dat zij er ook niet op zitten wachten? ;)

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Robin schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 21:02:
[...]

Nah, je hebt wel het lef om in een DM te gaan zeuren dat mijn doorverwijsartikel faal is, maar hier durf je mij niet bij naam te noemen?
Gedraag je eens als een moderator man in plaats van zulke crap uit te kramen en aan te vallen. Zeuren?
Ik vind het eerder een faal dat je lezers naar een andere site lokt voor een klein stukje en waar je plotseling wél kunt reageren. En ja, de pic zelf is een faal.
There you go. Ik ga niet strooien met Van Dale-linkjes voor het woord mening, als je twijfelt mag je het zelf opzoeken.

Durven? Serieus gast, ik dacht even dat je het meende. Het schandpaalfenomeen is hier al eens eerder besproken in LA, blijkt niet zo gewenst. DM, Direct Message, go figure. Heb je een probleem met me ofzo? Doe even normaal.
Tweakblogs zijn op verschillende manieren te gebruiken. Hits trekken gaat het uiteindelijk toch om? Dat je je bezoekers iets kan bieden; hetzij een lach of een goed verhaal. Daar zijn genoeg verhalen bij die niet bij iedereen in de smaak valt, net zoals de manier waarop het gebeurt - "ordinaire hits trekken" zoals jij het noemt.
Het risico is gewoon een stuk groter dat het de daadwerkelijke reden is omdat je het niet op redelijke wijze kunt controleren. Wees eens eerlijk, wie zou er zo naief zijn om dat toe te geven? 'Ha, ik ga voor cijfertjes'. Echt niet, dat gaat er bij mij gewoon niet in.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Genoeg gespeeld.

Alles is wel zo'n beetje gezegd. Het is bekend dat niet iedereen even blij is met de Tweakblogs. Het is ook bekend dat Tweakblogs momenteel even niet hoog op het prioriteitenlijstje staan wat betreft devtijd. Daarnaast is al keer op keer gezegd dat als iets je niet bevalt je het for the time being maar gewoon niet moet lezen. Meer wordt er op korte termijn niet gedaan, meer kán er op korte termijn niet gedaan worden.

Aangezien dit topic langzaamaan verwordt tot een flamefestijn doe ik het nu maar dicht. We runnen hier verdorie geen kleuterschool.

@Jejking: c'est le ton qui fait la musique. Je DM naar Robin was al één grote sneer en je laatste posts hier in dit topic zijn zonder uitzondering allemaal op aanvallende toon geschreven. Er is niemand die je op deze manier serieus gaat nemen. En dat is mijn mening. Aangezien je de betekenis van het woord zo goed kent heb je daar vast geen moeite mee.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.