Tweakblogs onder de maat

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 11.054 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Luuk1983 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:17:
[...]

Klopt ja, ik heb er al lange tijd 10 ingesteld, dan gaan de posts niet zo snel uit de tracker en mis je veel minder blogs.
Hij heeft 't over het aantal regels van de inhoud van de blogpost ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:23

Rhapsody

In Metal We Trust

Redneckerz schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:02:
[...]

hmm...daar kan ik het niet mee eens zijn.

het is waar dat tweakblogs een eigen URL heeft, en dat vindt ik persoonlijk ook erg netjes. het gegeven blijft echter (maar dat is misschien persoonlijk) dat ik Tweakblogs associeer met Tweakers.net. dat daarnaast het beheer hiervan ook op Tweakers plaatsvinden doet mij persoonlijk denken dat het bij elkaar hoort.

en in dat licht gezien zijn de vele 1 regel blogs niet bevorderlijk voor Tweakers zelf. het 1 houdt het ander in stand.
Persoonlijk ben ik van mening dat je blogs en tweakers los moet zien van elkaar.
Klagen over wat iemand blogt is in mijn ogen ook nutteloos. Als hij/zij dat wil bloggen; prima. Het is echter aan mij/jou om daar je tijd aan te besteden. Wat dat betreft zou een favorieten-lijst handig kunnen zijn.

Verder vond ik de reactie van moto-moi in "Tweakblogs zinloos" op aangeven van bobwarley, erg goed.

Eisen stellen aan blogposts (min. regels, onderwerp etc etc) kan gewoon niet. Wat wel zou kunnen is het aanbieden van functionaliteit om bijvoorbeeld favorieten te kunnen markeren.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:16:
Hoe wil je een rating hangen aan nieuwe blogs? Op basis van welke gegevens weet je een nieuw blog al te beoordelen.Het is toch niet zo lastig om voor jezelf te bepalen wie je wel en niet wil volgen? Klik niet op de mensen die je niet wil volgen en je hebt je scheiding gemaakt. En doe zo nu en dan is gek en klik op een nieuw blog, of kijk of iemand zijn blog interressant is geworden, zo niet kijk je er niet meer naar.
Er moet natuurlijk een onderscheid worden gemaakt tussen wat mensen bedoelen. Ik bedoel dat ik het fijn zou vinden als de tracker persoonlijk is in te delen, dus dat ik voor mij en mij alleen bepaalde blogs kan verbergen of juist highlighten in de tracker.
Rhapsody schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:24:
Verder vond ik de reactie van moto-moi in "Tweakblogs zinloos" op aangeven van bobwarley, erg goed.
Ik niet. Er kan wel steeds "op blogger.com lees je ook niet alles" worden geroepen om er maar niets aan te hoeven doen, maar we zitten hier niet op blogger.com. Nogmaals, een favorietenlijst en blacklist voor de tracker zouden mij heel blij maken.

[ Voor 23% gewijzigd door CodeCaster op 22-10-2010 10:31 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CodeCaster schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:28:
[...]

Er moet natuurlijk een onderscheid worden gemaakt tussen wat mensen bedoelen. Ik bedoel dat ik het fijn zou vinden als de tracker persoonlijk is in te delen, dus dat ik voor mij en mij alleen bepaalde blogs kan verbergen of juist highlighten in de tracker.
Dat zou idd een mooie optie zijn voor Tweakers om in te voeren voor abbo gebruikers. Als je betaalt kan je de persoonlijke voorkeuren instellen voor het blog gedeelte. Nieuwe blogs, favo blogs, update blogs etc. De rest moet maar gokken waar ze op terecht komen en of ze het willen blijven volgen. Dat zou heel web 2.0 zijn zeg maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik niet. Er kan wel steeds "op blogger.com lees je ook niet alles" worden geroepen om er maar niets aan te hoeven doen, maar we zitten hier niet op blogger.com.
Dan zet je gewoon die tracker uit, want dan heb je hetzelfde gedrag als op blogger.com waar je niet over klaagt.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Als ik ook 1 ding mag zeggen. Hier ben ik niet zo blij mee. Hij zal vast wel gelijk hebben dat ik er een rotzooi van maak, maar dan hoeft hij dat in een reactie onder bijna elke blog te zetten:
quote: url
Door wimjongil, donderdag 21 oktober 2010 15:34

Als ze bobwarley en fotografie999 verwijderen zijn we al een flink eind de goede kant op .

[ Voor 3% gewijzigd door fotografie999 op 22-10-2010 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redneckerz schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:02:
[...]

hmm...daar kan ik het niet mee eens zijn.

het is waar dat tweakblogs een eigen URL heeft, en dat vindt ik persoonlijk ook erg netjes. het gegeven blijft echter (maar dat is misschien persoonlijk) dat ik Tweakblogs associeer met Tweakers.net. dat daarnaast het beheer hiervan ook op Tweakers plaatsvinden doet mij persoonlijk denken dat het bij elkaar hoort.

en in dat licht gezien zijn de vele 1 regel blogs niet bevorderlijk voor Tweakers zelf. het 1 houdt het ander in stand.
Ah, jij bent het die steeds op hoge poten naar HQ belt als zijn TweakDSL verbinding eruit ligt - daar zit ook het woord "Tweak" in, nietwaar :+

Maarrem, volgens mij zijn zowel de voorstanders als de tegenstanders van het zien van de blogs als onderdeel van T.net het eens - dat standpunt is dus ook niet zo relevant: een persoonlijke favorites / blocklist wordt door beiden als welkom genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-08 23:46

Redneckerz

A place to be.

Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:46:
[...]

Ah, jij bent het die steeds op hoge poten naar HQ belt als zijn TweakDSL verbinding eruit ligt - daar zit ook het woord "Tweak" in, nietwaar :+

Maarrem, volgens mij zijn zowel de voorstanders als de tegenstanders van het zien van de blogs als onderdeel van T.net het eens - dat standpunt is dus ook niet zo relevant: een persoonlijke favorites / blocklist wordt door beiden als welkom genoemd.
ja, want ik associeer het met Tweakers. ;)

ik ben ook voor een persoonlijke fav en blocklist. hiermee kan je wat meer druk uitoefenen op lastige users, en je kan de betere blogs dus apart bewaren.

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
Zoals iemand anders al een keer voorstelde in dit topic: laat de blognaam (of bloggernaam) zien als je hovert over de blogtitel in de tracker en ik denk dat daar veel mensen al blij mee zijn.

Als je dan bijvoorbeeld bobwarley z'n blogs niks vindt en je ziet dat de laatste blog in de tracker zijn naam in de tooltip heeft, dan lees je het niet, simpel :Y)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

moto-moi schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:43:
[...]

Dan zet je gewoon die tracker uit, want dan heb je hetzelfde gedrag als op blogger.com waar je niet over klaagt.
Ja of je zet tweakblogs gewoon weer offline, dan heb je dit hele gezeur ook niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Ik niet. Er kan wel steeds "op blogger.com lees je ook niet alles" worden geroepen om er maar niets aan te hoeven doen, maar we zitten hier niet op blogger.com. Nogmaals, een favorietenlijst en blacklist voor de tracker zouden mij heel blij maken.
Maar die features zijn toch ook niet van de baan? Ze krijgen alleen geen superhoge prioriteit waarschijnlijk. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
CodeCaster schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:50:
[...]

Ja of je zet tweakblogs gewoon weer offline, dan heb je dit hele gezeur ook niet :D
Ik ben zelf een aardige zeikerd, maar als ik jou bezig zie denk ik geregeld "man zeur eens niet zo :/ "...

Jij vindt Tweakblogs niks? Dan schakel jij het uit; waar meer dan 1000 mensen iets lezen/gebruiken zullen er altijd minimaal 10 zeuren (waarbij jij eigenlijk al voor 10 telt :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Mute schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:52:
[...]

Ik ben zelf een aardige zeikerd, maar als ik jou bezig zie denk ik geregeld "man zeur eens niet zo :/ "...

Jij vindt Tweakblogs niks? Dan schakel jij het uit; waar meer dan 1000 mensen iets lezen/gebruiken zullen er altijd minimaal 10 zeuren (waarbij jij eigenlijk al voor 10 telt :+).
Ik zou zeggen: schrijf er een blog over :P

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

moto-moi schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:43:
Punt van in ieder geval mij is niet dat we de blogs niet willen lezen, dat willen we juist wel. Anders werd er niet gezeurd maar werd gewoon de tracker genegeerd ;)

Na 20x een voor-mij-niet-interessante link in de tracker te zien, loont het de moeite niet meer om toch te kijken naar de paar die wel interessant zijn. Dat geldt ook voor blogger.com (daar ga ik echt niet browsen op zoek naar wat leuks). Het community-gevoel van T.net zou bij mij iig nog wat groter zijn als ik ook nieuwe bloggers zou zien. En dat vind ik nu de moeite niet wegens kaf/koren...

Eigenlijk een beetje zoals hier op het forum in de AT o.a. de voor mij niet-interessante HK en de Fotografie-hoofdgroep zijn verborgen (terwijl het voor anderen zeer interessant is!), zou ik bepaalde bloggers net zo lief ook niet in een overzicht zien omdat dan de 'Tweakers.net-ervaring' per saldo hoger wordt.

Samenvatting: zonder forumfilter was ActiveTopics voor mij niet nuttig, zonder blogger-filter is de tracker voor mij zinloos en in beide gevallen is mijn T.net-ervaring beter met -persoonlijk- filter ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Mute schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:52:
[...]

Dank je. Ik vind jou ook lief hoor. Heb je concrete voorbeelden? Mag in een DM.
Jij vindt Tweakblogs niks? Dan schakel jij het uit; waar meer dan 1000 mensen iets lezen/gebruiken zullen er altijd minimaal 10 zeuren
Waar haal je dat vandaan? Ik vind het een superservice, ik vind het megageil dat we als bloggers in de tracker komen te staan (honderden hits gegarandeerd) maar als er ook maar één ding vanuit veel mensen wordt gevraagd dan is dat een filtermogelijkheid voor diezelfde tracker, om per blog te kunnen kiezen of je hem wil zien. Het enige wat ik met mijn reactie bedoel aan te geven is dat ik de ontzettend koele reactie niet zo fijn vind.

Ja, ik weet dat devtijd schaars is, dat tweakblogs een gratis dienst is waar je geen eisen aan mag stellen en dat nee ook echt nee is, maar kom niet met rare vergelijkingen met andere websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-09 17:34

rob_erwt

What does this button do?

CodeCaster schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:50:
[...]

Geen optie want wij leven van gezeur van onze gebruikers. Anders zou het ook maar saai worden... :P

Wat mij betreft verandert er niets aan de bestaande tracker. Deze is bedoelt om iedereen een kans te geven om zijn (al dan niet lange, als dan niet goede) epistels even onder de aandacht te brengen. Dat is het voordeel waarom je je weblog zou moeten onderbrengen bij de tweakblogs.

Echter, nu ik jullie allemaal boven op de kast heb, zie ik er wel wat in de mogelijkeheid te bieden om een lijstje met favoriete weblogs te laten maken. Of beter nog: een blacklist, aangezien ik denk dat er uiteindelijk meer blogs zijn die je wel wilt zien dan niet. :) Hiervan kun je dan een rss feed in de custom rss feeds in je tracker plaatsen. Als je je echt mateloos stoort aan de originele tracker, kun je die dan verder uitschakelen.

Natuurlijk kun je ook in de weer met custom css zoals Wiethoofd liet zien, maar ik snap dat dat voor sommige mensen wat te hoog gegrepen is (nep-tweakers... :P)

Verder ben ik het eens met de mensen die niet meer mod-bemoeienis willen. De tweakblogs hebben we bewust gecreeërd als platform naast de fp en GoT waar mensen (binnen de AV) hun gang kunnen gaan. Klaar. Deze scheiding gaat zelfs zo ver dat de modjes op dit moment niet eens in kunnen grijpen, ze hebben er simpel weg de rechten niet voor. Daar zal altijd Zeef of een devver aan te pas moeten komen. Wat mij betreft gaat daar ook geen verandering in komen.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:06

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

RobIII schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 17:45:
Here's an idea: Als de tracker nou eens gewoon de blogposts van de laatste X uur / dagen laat zien? Dan staat iedereen er altijd even lang in en wordt dus niemand "weggedrukt". Dit in tegenstelling tot de (standaard) laatste 3; blog je iets leuks en iets waar je uren werk in steekt en er komen een paar van die "test" blogs achter aan dan ben je je bezoekers kwijt. Daar heb je geen/minder last van als de tracker gewoon een bepaalde tijdspanne hanteert.
En dan krijg je een enorme tracker voor de tweakblogs die qua ruimtegebruik en het nut van de content niet in verhouding staat tot de andere trackers. Dat is dus geen optie.

De beste oplossing is mijn inziens om een ratingsysteem in te voeren vergelijkbaar met de productreviews. We maken dan twee trackers, eentje voor alle tweakblogs en eentje gefilterd op bijv. minimaal drie sterren. Deze variant wordt de standaard tweakblogstracker. Er zullen ongetwijfeld users zijn die de inhoud eindeloos willen customizen, bijv. op aantal sterren of beste posts binnen een bepaalde periode, maar dat lijkt me veel gedoe om te realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
fotografie999 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:45:
Als ik ook 1 ding mag zeggen. Hier ben ik niet zo blij mee. Hij zal vast wel gelijk hebben dat ik er een rotzooi van maak, maar dan hoeft hij dat in een reactie onder bijna elke blog te zetten:

[...]
Bijna elke blog? Lol. Dat roep je toch echt over jezelf af door o.a. compleet offtopic te gaan. Net ook weer. Doe's nie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Femme schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:10:
De beste oplossing is mijn inziens om een ratingsysteem in te voeren vergelijkbaar met de productreviews. We maken dan twee trackers, eentje voor alle tweakblogs en eentje gefilterd op bijv. minimaal drie sterren.
Je haalt me de woorden uit de mond; iets dergelijks had ik vannacht ook bedacht. En wil je die rating dan op basis van de (de gemiddelde score) van de blogger in kwestie of op basis van blogpost?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

RobIII schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:16:
[...]

Je haalt me de woorden uit de mond; iets dergelijks had ik vannacht ook bedacht. En wil je die rating dan op basis van de (de gemiddelde score) van de blogger in kwestie of op basis van blogpost?
ik zou zeggen op basis van blogpost, dan heeft iedereen gelijke kans. op basis van user kan het gebeuren dat deze lager wordt gerated als deze bekend staat als troll. en aangezien net is aangegeven dat Tweakblogs als een seperaat iets moet worden gezien, moet ook een troll een kans krijgen. (ook al besef ik wel dat ik daarmee elke trol in de kaart speel, maar misschien ben ik wel te optimistich over trolls ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:51

crisp

Devver

Pixelated

RobIII schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:16:
[...]

Ik zou het op basis van blogpost doen vanaf een minimaal aantal beoordelen, en eventueel een tijdslimiet zolang het minimaal aantal beoordelingen nog niet is gehaald.

Verder weet ik niet of je wel met ster-waarderingen moet werken, misschien is enkel een knopje 'Dit is een goede post' wel beter.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Nu online
crisp schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:27:
Verder weet ik niet of je wel met ster-waarderingen moet werken, misschien is enkel een knopje 'Dit is een goede post' wel beter.
Iets in de trant van 'vind je deze post nuttig' en dan zo'n groene duim omhoog en een rode duim omlaag ofzo :) Dat kom je veel vaker tegen.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Luuk1983 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:28:
[...]

Iets in de trant van 'vind je deze post nuttig' en dan zo'n groene duim omhoog en een rode duim omlaag ofzo :) Dat kom je veel vaker tegen.
Ik ben eigenlijk geen voorstander van negatieve beoordelingen, vandaar dat ik ook niet veel voel voor ster-waarderingen of voor rode duimpjes; dat levert ook altijd weer gezeik op...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Maak gewoon een feature waarin je zelf bepaalde bloggers kunt "blokkeren" zodat hun blogs niet meer voorkomen in de tracker.

[ Voor 14% gewijzigd door Gamebuster op 22-10-2010 11:31 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Gamebuster schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:31:
Maak gewoon een feature waarin je zelf bepaalde bloggers kunt "blokkeren" zodat hun blogs niet meer voorkomen in de tracker.
Of je leest 't topic even ;) :z

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Femme schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:10:
[...]

En dan krijg je een enorme tracker voor de tweakblogs die qua ruimtegebruik en het nut van de content niet in verhouding staat tot de andere trackers. Dat is dus geen optie.

De beste oplossing is mijn inziens om een ratingsysteem in te voeren vergelijkbaar met de productreviews. We maken dan twee trackers, eentje voor alle tweakblogs en eentje gefilterd op bijv. minimaal drie sterren. Deze variant wordt de standaard tweakblogstracker. Er zullen ongetwijfeld users zijn die de inhoud eindeloos willen customizen, bijv. op aantal sterren of beste posts binnen een bepaalde periode, maar dat lijkt me veel gedoe om te realiseren.
Ik denk eigenlijk niet dat zo'n ratingsysteem gaat werken. Volgens mij krijg je dan op een gegeven moment modden om het modden. (en dan vooral in negatieve zin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Gamebuster schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:31:
Inderdaad. Ik wil helemaal niet dat de site mij gaat vertellen wat ik interessant moet vinden omdat anderen het interessant vinden. Wat ik wil is dat ik bepaalde bloggers compleet kan negeren. Zo was er een bepaalde blogger die elke dag wel een blogpost maakte over een of andere obscure game, waarbij die blogpost in een tweet had gepast. Dat vind ik niks, maar dat wil niet zeggen dat anderen het ook maar niks moeten vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Rhapsody schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:53:
[...]
Ik denk eigenlijk niet dat zo'n ratingsysteem gaat werken. Volgens mij krijg je dan op een gegeven moment modden om het modden. (en dan vooral in negatieve zin).
Vandaar ook mijn voorstel om alleen beoordelen in positieve zin mogelijk te maken:
crisp schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:27:
[...]
crisp schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:30:
[...]
Ik ben eigenlijk geen voorstander van negatieve beoordelingen, vandaar dat ik ook niet veel voel voor ster-waarderingen of voor rode duimpjes; dat levert ook altijd weer gezeik op...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
crisp schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:30:
[...]

Iets beoordelen zonder negatief te mogen zijn is wel vrij lastig anders :P

Of je moet met 'aanraders' gaan werken. Dus zeg maar het groene duimpje, zonder het rode duimpje. Dat als er minimaal [x] mensen een blogpost hebben aangeduid als 'Aanrader', dat 'ie dan in de goede tracker komt te staan, samen met andere blogposts met veel 'Aanrader'-clicks.

Als mensen het niks vinden (of gewoon geen aanrader), dan doen ze 'm niet aanraden en dat is niet gelijk negatief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Mute schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:58:
[...]

Iets beoordelen zonder negatief te mogen zijn is wel vrij lastig anders :P

Of je moet met 'aanraders' gaan werken. Dus zeg maar het groene duimpje, zonder het rode duimpje. Dat als er minimaal [x] mensen een blogpost hebben aangeduid als 'Aanrader', dat 'ie dan in de goede tracker komt te staan, samen met andere blogposts met veel 'Aanrader'-clicks.

Als mensen het niks vinden (of gewoon geen aanrader), dan doen ze 'm niet aanraden en dat is niet gelijk negatief :)
heb je wel het gevaar dat oppervlakkige blogs het risico lopen om veel ''Aanraderclicks'' te krijgen en dus zo toch in de premiumtracker komen te staan.
want dat gaat dus dan zeker gebeuren.
dat heb je ook met het duimpjes systeem.

er moet dus een manier zijn waarop je kan voorkomen dat oppervlakkige blogs het schoppen tot een ''must-read''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dat is altijd het gevaar bij de massa :P Maar het zorgt er wel voor dat de absolute crap minder aandacht krijgt en daar is het nu voornamelijk om te doen.

En oppervlakkig hoeft niet per se slecht te zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

crisp schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:58:
[...]

Vandaar ook mijn voorstel om alleen beoordelen in positieve zin mogelijk te maken:

[...]

[...]
:) Mij lijkt 'favorieten' en wellicht dan toch 'blacklist' het beste.

De Tweakblogs hoofdpagina / tracken laat dan alle blogs zien;
- m.u.v. de blacklist
- favorieten krijgen een geel sterretje ervoor.

Op die manier kan iedere tweaker zelf bepalen wat hij/zij wel of niet wilt zien.

[ Voor 8% gewijzigd door Rhapsody op 22-10-2010 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Redneckerz schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:01:
[...]

heb je wel het gevaar dat oppervlakkige blogs het risico lopen om veel ''Aanraderclicks'' te krijgen en dus zo toch in de premiumtracker komen te staan.
want dat gaat dus dan zeker gebeuren.
dat heb je ook met het duimpjes systeem.

er moet dus een manier zijn waarop je kan voorkomen dat oppervlakkige blogs het schoppen tot een ''must-read''.
Waarom zouden oppervlakkige blogs meer 'aanrader' kliks krijgen dan echt goede blogposts?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Mute schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:03:
Dat is altijd het gevaar bij de massa :P Maar het zorgt er wel voor dat de absolute crap minder aandacht krijgt en daar is het nu voornamelijk om te doen.

En oppervlakkig hoeft niet per se slecht te zijn natuurlijk.
natuurlijk niet. maar ik hecht meer waarde aan een diepgaande blog dan aan een oppervlakkige.
crisp schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:04:
[...]

Waarom zouden oppervlakkige blogs meer 'aanrader' kliks krijgen dan echt goede blogposts?
omdat de blog in kwestie misschien gewoon een lollig youtube filmpje is, of een link naar niks, of etc...
omdat zulke blogs tegen het zere been van mensen is die wel zinnige dingen willen vertellen, zal je dan ook veel aanrader clicks krijgen van mensen die vinden dat er toch ''niet zo serieus'' moet worden gedaan rondom de oppervlakkige blog in kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Redneckerz schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:07:
[...]
omdat de blog in kwestie misschien gewoon een lollig youtube filmpje is, of een link naar niks, of etc...
omdat zulke blogs tegen het zere been van mensen is die wel zinnige dingen willen vertellen, zal je dan ook veel aanrader clicks krijgen van mensen die vinden dat er toch ''niet zo serieus'' moet worden gedaan rondom de oppervlakkige blog in kwestie.
Ik denk niet dat die mensen in de absolute meerderheid zijn, en als dat wel zo is dan krijgen ze wat ze verdienen... (en helaas moet een minderheid dan lijden onder de oppervlakkigheid van de meerderheid - dat is in onze maatschappij helaas niet anders).

[ Voor 10% gewijzigd door crisp op 22-10-2010 12:12 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

De vraag moet zijn: waarom moet ik een interessant blog over een niche-onderwerp missen omdat niet genoeg mensen het interessant noemen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Volgens mij is een default tracker voor niet ingelogde gebruikers met alle blogs er in nog steeds wenselijk, als je eenmaal ingelogd bent lijkt het me dat je blacklist netjes de bloggers die je niet wilt lezen er uitfiltert. Nieuwe bloggers komen dus automatisch in je tracker te staan omdat deze niet op je blacklist staan.

Daarnaast een 'ik waardeer deze blogpost' knop om op de tweakblogs.net index een lijst met 'top blogposts' die niet alleen gebaseerd is op het aantal views in een korte periode bij te werken zou de betere blogposts ook uit moeten lichten. Eventueel de score die hieraan hangt aan de tracker tooltip meegeven zodat je eventueel daaraan al kunt zien of een blogpost überhaupt het lezen waard is.

Mocht het voor de tweakblogs werken om items fatsoenlijk te filteren dan kan dit ook toegepast worden op nieuwsitems/tags waar je geen fan van bent. De grote schare mensen die de appleverbergingsregels nu gebruikt kan dit beamen.

Rhapsody schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:03:
- favorieten krijgen een geel sterretje ervoor.
Bij gebrek aan een default klein geel sterretje de rode uit de PW maar even gepakt:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
#tracker-weblogs a[href*="crisp.tweakblogs.net"] span.caption {
    padding-left: 11px;
    margin-left: -5px;
    background: url(http://tweakimg.net/g/pw/score/score_1.gif) no-repeat left top;
}

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Wiethoofd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:58:
Mocht het voor de tweakblogs werken om items fatsoenlijk te filteren dan kan dit ook toegepast worden op nieuwsitems/tags waar je geen fan van bent. De grote schare mensen die de appleverbergingsregels nu gebruikt kan dit beamen
daar kreeg ik verrassend veel positieve reacties over :X
[...]Waarom zouden oppervlakkige blogs meer 'aanrader' kliks krijgen dan echt goede blogposts?
Als ik puur naar de hits kijk, lijkt daar wel een structuur in te zitten;
- gemiddeld krijgt een blog 2K views (afhankelijk van de duur dat die in de tracker staat)
- blogs met pakkende kop (sexueel) hebben meestal 3-4K hits
- blogs met bekende/herhalende kop, krijgen meestal 1K hits (ik post geregeld de PSN update, die is niet voor iedereen boeiend, vaste groep 700-1000 viewers)

offtopic:
@nme; NS trouble :X O-)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Bij gebrek aan een default klein geel sterretje de rode uit de PW maar even gepakt:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
}
Dan liever een groene. :+
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
#tracker-weblogs a[href*="crisp.tweakblogs.net"] {
   background: url(http://tweakimg.net/g/pw/score/score_4.gif) no-repeat 40px 3px;
}

margin-left: 16px;
    padding-left: 3px;
    background: #4e4e4e;
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

[...]

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
}
Maar om nu voor elke blog een css aanpassing te maken, is mij wat teveel werk. Maar het doet wel hetzelfde; alleen voor jou, je eigen voorkeuren highlighten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Rhapsody schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:30:
Maar om nu voor elke blog een css aanpassing te maken, is mij wat teveel werk. Maar het doet wel hetzelfde; alleen voor jou, je eigen voorkeuren highlighten :-)
Als jij een blacklist wilt hebben zul je die ook af en toe bij moeten werken, in het geval van de CSS is het copy/paste en de naam van de blog aanpassen waar je met een blacklist een vinkje zou moeten zetten....

offtopic:
@NMe, die met het groene sterretje van 4 gaat niet lekker icm m'n witte tracker :P Em maar even uitgeknipt >>score_1_green

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 16:37

mux

99% efficient!

Wow, ik wist niet dat er zulke negatieve emoties zijn over tweakblogs. Ik ga mijn duit even in het zakje doen, want mijn mening hoor ik bijna niet hier (ik heb de neiging afwijkende meningen te hebben, geloof ik).

Allereerst zeggen allerlei mensen hier dat onze lieve modjes ook maar eens de tweakblogs onder handen moeten nemen. Categorisch mee oneens. Blogs zijn bij uitstek dat plekje waar je zelf mag lopen zwammen en helemaal zelf verantwoordelijk bent voor het goede verloop. De reden dat ik op tweakblogs zit is omdat mijn site zodanig obscuur en nutteloos is dat als ik er iets op zet, niemand het ooit zal lezen (I dare you, find it!). Tweakblogs is een plekje op het internet waar andere mensen ook nog eens komen. Als je alleen maar hoeft te zwammen; zet het ergens op een donker hoekje van het internet. Wil je tegen wildvreemden zwammen, nou, dan is tweakblogs een prima optie. Wil je tegen technisch georienteerde mensen zwammen, dan is het een uitstekende plek. Nothing more. Je bent IMO zelf dan ook gewoon van A tot Z verantwoordelijk.

Volgende punt dat daarop inhaakt: kutreacties. Hier geldt wederom IMO dat je zelf verantwoordelijk bent voor de reacties die je krijgt. In mijn blog Eén reden waarom death metal geweldig is kun je werkelijk van honderd kilometer afstand gewoon zien aankomen dat mensen gaan zeggen:
- flame@titel (als ik niet had gewild dat dit gebeurde, had ik wel gezegd 'mijn ideeën over death metal' ofzo):
quote: Mike Post
Je titel 'Eén reden waarom death metal geweldig is' en vervolgens het volgende schrijven?
- flame @ mijn mening, wederom, je weet dondersgoed van tevoren dat je dit te verduren krijgt met een andere mening. Een reactie als dit is nog bijzonder netjes verwoord:
quote: DRaakje
En daar verloor je mij als lezer, waarde oordeel over smaak. Wie ben jij om dat te vinden.
en daarom zag ik ook geen reden om hem te verwijderen. Sterker nog, ik heb meermalen onaardige of onwelgevallige reacties gekregen en nog nooit heb ik een reactie weggehaald of gemodereerd. Het zijn allemaal reacties die het sentiment van de reactie op het blog goed weerspiegelden.

Om kort te gaan: elke keer als ik een blog schrijf weet ik eigenlijk van tevoren wel wat er gaat komen. Ik schrijf mezelf geen waarzeggerskrachten toe, dit is gewoon een andere manier van zeggen: mensen behandelen jou zoals jij hen behandelt. In andere blogs zie ik dat eigenlijk hetzelfde terug. Als je crap produceert, krijg je crap terug. Ik zie nauwelijks spam/flamegedrag zonder reden.

En dan het mooiste, het aantal views. Kom op mensen, zijn jullie echt aandachtshoeren? He crisp, maak tweakblogs zo dat zoveel mogelijk mensen op MIJJJJJ klikken! Ik ben het beste!!!! Kijk maar, heel veel mensen hebben op 'LIKE' geklikt, dus ik moet wel een goed persoon zijn! Het lijkt youtube wel, daar roept iedereen aan het einde van hun filmpjes ook dat je op 'like' moet klikken en moet subscriben. Boeiend. Als je echt interessante dingen te vertellen hebt, en moeite in je blog steekt, vinden mensen je heus wel. Door twee blogs die ik heb geschreven ben ik gelinkt op meerdere (niet heel boeiende) sites, en heb ik kennisgemaakt met een paar interessante mensen. De echt interessante mensen op de tweakblogs (en op andere plekken in VR en RL) krijgen nog veel meer aandacht, niet doordat ze een 'like' knop, of een del.icio.us-link, of een hoeveelheid reclame produceren, maar doordat ze consistent nuttige, leuke en goede content produceren. Het aantal views is dan niet eens toonaangevend, de blogs waar ik externe aandacht door heb gekregen hadden een bijzonder gemiddelde 3k en 2k hits.

(ik schrijf een hoop 'ik' en betrek allerlei dingen op mij, niet omdat ik mezelf nou zo bijzonder interessant vind, maar omdat ik alleen mezelf als referentie heb, ik heb nog nooit met iemand anders over blogs gesproken en dit soort info uitgewisseld)

Dus... dat is mijn duit in het zakje. Ik heb expres concrete motivatie bij mijn punten gezet om te tonen dat mijn mening op zijn minst anekdotisch gemotiveerd is, en waarom ik ook negatieve of ongewenste reacties nuttig vind (namelijk: ze zeggen meestal net zoveel over jezelf als over de trol/flamer/hater).

-----------------

Dat gezegd hebbende weet ik uit het forum wel dat er mensen zijn waar gewoon echt niks mee te beginnen is. Ik zeg niet dat dat niet voorkomt, alleen dat veel klachten die hier worden geuit IMO volledig voorspelbaar waren. Echte spam komt ook best wel eens voor, het is handig als mods op twaekers.net dat wél zouden kunnen verwijderen of de schrijver van de blog er met een knopje op kan worden geattendeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Laatst zag ik op flabber.nl een leuke feature; zij laten de lezers hun artikelen 'taggen' volgens vooraf bepaalde categorieën. Op die manier weet je (een beetje) wat je kunt verwachten al vore je een bepaald artikel opent.

Bij bijv. amazon zie je 'mensen die artikel X kochten, hebben ook intresse in artike Y'. Wanneer je die twee functies combineert in samenwerking met een zoek functie komen lezers sneller in contact met verwante artikelen.

voorbeeld; http://www.flabber.nl/linkdump/tekst/hallo-6519

[ Voor 28% gewijzigd door himlims_ op 22-10-2010 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

maar even serieus, mooi geschreven. ik heb lang getwijfeld of ik zelf wel wil bloggen, aangezien ik al een degelijke site heb, maar dit trekt mij misschien toch over de streep.

en er zijn ook niet heel veel Tweakblogs, op het aantal te zien.

dus misschien waag ik er mij ook aan. ik heb best wel wat dingen die misschien erg nuttig zijn voor de rest van de NL:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ssj3gohan schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:55:
Volgende punt dat daarop inhaakt: kutreacties.
Inderdaad. De grootste schreeuwers over de kwaliteit posten telkens weer zelf de meest kansloze reacties bij iedere post.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2010 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

....voorzichtig..... een blogger is zelf verantwoordelijk voor de inhoud van zijn blog en reacties. nu heb je sommige users die zich herhaaldelijk (negatief) uitlaten op dezelfde blogs. Wat als de blogger nou users kan bannen op zijn blog :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:16:
[...]

Inderdaad. De grootste schreeuwers over de kwaliteit posten telkens weer zelf de meest kansloze reacties bij iedere post.
Grappig dat je dat zegt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Bannen is geen optie. Laat dan een dokter langskomen ofzo. Dat klinkt dan immers meer als een conflict tussen users.

@bobwarley: ik zou het niet zo scherp stellen, maar dat komt wel neer op wat ik zei :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
[...]

Af en toe vind ik het wel grappig z'n kutreactie, Heb ik weer een reden om daar weer een reden om daarop een kutreactie te geven. Bij mij houd het dan vanzelf op(je moet niet alles wat ze zeggen als een aanval zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

[...]

de ironie druipt ervan af. :')

*mompelt over eerst in spiegel kijken voor je oordeelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Deathscythehell schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 16:55:
Dus jij linkt het feit dat Coltrui al tijden niet gepost heeft aan het feit dat er zoveel bagger blogs zijn?
Laat me het bewijs maar eens zien dan? Voor zover ik weet was zijn laatste bericht dat hij niet zoveel zou kunnen posten omdat hij dus aan een boekwerk bezig was, na aanraden van zijn leespubliek...
Jejking schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 18:22:
Voor zover jij weet is het dat, voor zover ik het weet is het dit. En daar ga jij me op afrekenen? Toedeledoki.
Van Coltrui zijn blog:
Ahoi gij daar. Lang geleden, ik weet het, maar er is aanleiding toe. Een aantal van u opperde immers om eens wat schrijfsels te bundelen en na lang nadenken en overwegen, heb ik dan ook besloten om er eens werk van te maken.
Het nadeel is echter wel dat de nieuwe pennenvruchten voorlopig niet hier worden neergepoot - u begrijpt dat ik niet enkel met oude stukjes kan gaan leuren.

Ondertussen mag u - indien u weten wil hoe het de bekendste sprookjesfiguren vergaan is - zich in stilte ledig houden met onderstaande onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:26

Aapje

Opel-beun
himlims_ schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:36:
....voorzichtig..... een blogger is zelf verantwoordelijk voor de inhoud van zijn blog en reacties. nu heb je sommige users die zich herhaaldelijk (negatief) uitlaten op dezelfde blogs. Wat als de blogger nou users kan bannen op zijn blog :X
Je moest eens weten hoevaak ik mensen wil bannen op mijn blog... Ik post voornamelijk over m'n opeltjes. Krijg constant van die Opel-bashers langs. Betweters heb ik graag langs, ga ik graag de discussies mee aan. Maar mensen die effe 3 woorden droppen en 't merk zitten te bashen... No tnx.

Daarom wilde ik een manier hebben om de reacties vooraf te screenen of users te bannen.

Er zijn namelijk zat mensen die mijn blog wel leuk vinden om te lezen/bekijken ook al zijn het 9/10 keer puur posts met foto's erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als lezers bloggers kunnen "filteren" is het wel zo eerlijk als bloggers ook lezers kunnen "filteren" vanwege onzinnige (reply)posts/oneliners. Een 'remove' knopje is daarvoor onvoldoende imho; ik wil bepaalde lezers gewoon niet meer op m'n blog hebben; omdat ze vreselijk irritant kunnen zijn (vgl. hierboven m.b.t. z'n Opel-ervaringen). Het is schitterend om te zien hoe sommige mensen over de inhoud van posts kunnen klagen en vervolgens zelf de meest inhoudloze replies gaan lopen posten. Als het je niet boeit dan lees je het gewoon niet, maar ga dan vervolgens niet zelf de boel lopen verzieken.

Pas als repliers hun gedrag verbeteren vind ik dat er aandacht kan komen om te bloggers te filteren.

En verder is het een onzinnige discussie: je hoeft niet alles te lezen. Zet gewoon de username voor de titel van de post in de tracker. Dat is een simpele oplossing. Dat hele rating gebeuren is zwaar overdreven. Daarmee voorkom je geen slechte replies: mensen gaan het toch lezen en afkraken. Mensen zijn van nature benieuwd dus als een blog heel slecht scoort gaan mensen toch ff kijken waarom dat is.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2010 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Verwijderd schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 10:20:
Pas als bloggers hun gedrag verbeteren vind ik dat er aandacht kan komen om repliers te filteren.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik denk dat het beste resultaat gehaald zal worden wanneer zowel de blogs als de reacties aangepakt worden. Sommige blogs zijn echt beneden alle niveau of zelfs ronduit kwetsend. Hetzelfde geldt voor de reacties.

Overal op T.net worden reacties en posts (waar een blog mee te vergelijken is) gemod en worden mensen gewezen op waar de streep ligt mbt het toelaatbare. De blogs lijken helaas een stuk niemandsland waar alles geoorloofd is wat betreft posts en reacties. Eerder werd al aangegeven dat er eigenlijk niet gemod / ingegrepen zou worden aangezien men de blog een "eigen stuk" vind. Daar zou ik eerst eens wat aan doen.

Tweakblogs zijn inderdaad wel min of meer een eigen stukje maar het blijft T.net. Het grote aantal slechte blogs en bijbehorende aantal slechte reacties heeft er in ieder geval voor mij voor gezorgd dat ik mijn eigen blog heb verwijderd en de blog sectie nauwelijks nog bezoek.

Je zou zelfs kunnen stellen dat de blogs in de huidige vorm niet passen bij de kwaliteit die T.net wil nastreven (imho).

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij schrijven in eerste instantie voor onszelf. Tof als zo'n post ook jou aanspreekt en anders pech voor jou. Dat is geen vrijbrief om maar te ranten en te doen. Als we reacties uitzetten zijn ook gelijk de poppen aan het dansen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2010 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 10:42:
[...]

Wij schrijven in eerste instantie voor onszelf. Tof als zo'n post ook jou aanspreekt en anders pech voor jou. Dat is geen vrijbrief om maar te ranten en te doen.
Leuk gesteld maar volgens mij schrijft elke blogger juist om aandacht te krijgen en om iets te delen. Anders kun je net zo goed voor jezelf een stukje in notepad maken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 10:45:
[...]

Leuk gesteld maar volgens mij schrijft elke blogger juist om aandacht te krijgen en om iets te delen. Anders kun je net zo goed voor jezelf een stukje in notepad maken toch?
Daarom staat er ook in 1e instantie. In 2e instantie: Tof als zo'n post ook jou aanspreekt en anders pech voor jou. Bijvoorbeeld een nieuwsposter verschilt hiervan omdat deze in 1e instantie voor zijn lezers schrijft en dus allerlei afwegingen moet maken (is het wel/niet interessant, hoe moet ik het objectief formuleren etc).
Leuk gesteld maar volgens mij schrijft elke blogger juist om aandacht te krijgen en om iets te delen
Dat klopt ook wel, maar niet zoals bv een nieuwsposter doet. De teksten zijn in 1e instantie voor onszelf.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2010 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

Bor de Wollef schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 10:41:

Overal op T.net worden reacties en posts (waar een blog mee te vergelijken is) gemod en worden mensen gewezen op waar de streep ligt mbt het toelaatbare. De blogs lijken helaas een stuk niemandsland waar alles geoorloofd is wat betreft posts en reacties.
Fout, daar gelden nog steeds onze algemene voorwaarden, maar de Tweakers Huiskamer regels ofzo gelden daar inderdaad niet.
Eerder werd al aangegeven dat er eigenlijk niet gemod / ingegrepen zou worden aangezien men de blog een "eigen stuk" vind. Daar zou ik eerst eens wat aan doen.
Dat is een bewuste keuze, en we zijn niet van plan om die keuze te wijzigen.
Je zou zelfs kunnen stellen dat de blogs in de huidige vorm niet passen bij de kwaliteit die T.net wil nastreven (imho).
Wie zegt dat we kwaliteit willen nastreven op de blogs? Het is gewoon een stukje eigen expressie voor onze gebruikers die we toevallig faciliteren. We doen geen eisen mbt. kwaliteit of kwantiteit. Dat levert soms pareltjes op (crisp, Aapje, deadgrunt) en af en toe troep (vul zelf maar in ). Daar doe je weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

moto-moi schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 10:58:
[...]

Dat is een bewuste keuze, en we zijn niet van plan om die keuze te wijzigen.
Als je niet wilt ingrijpen zal er niets veranderen en kun je hooguit het filteren aan de gebruikers overlaten.
Wie zegt dat we kwaliteit willen nastreven op de blogs?
Laat ik het anders (en hard) stellen: op een paar blogs na vinden veel mensen die ik heb gehoord en waarvan ik de reacties heb gelezen de blogs een aanfluiting en slecht voor het imago van T.net. Degingreerdende posts en reacties / kwetsende zaken etc. De vraag die ik stel is of je dit wel wilt. Het idee achter de blogs snap ik best: binden van gebruikers, aantrekken nieuw volk, etc. Het jammere is dat het een behoorlijk neven effect lijkt te hebben.

Regelmatig komt er een topic voorbij waarin de blogs weer centraal staan op een meer of minder negatieve manier. Dat geeft toch een signaal af lijkt mij. Zeker nu blijkt dat blogposters hier ook niet helemaal blij zijn met het stukje niemandsland gezien het niveau van veel reacties.

Natuurlijk zijn er ook echt leuke / kwalitatief goede blogs (waarvoor hulde!) maar die sneeuwen nu snel onder.

[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 23-10-2010 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga stoppen met deze discussie omdat het weer op hetzelfde als de vorige TS neerkomt. Dus tot slot: overdrijven en dramatiseren is ook een vak. Tweakblogs bestaat al sinds 2007. De ene maand is de kwaliteit wat hoger dan de ander. Als T.net-bezoeker heb je geen enkele verplichtingen met Tweakblogs. Behalve een tracker wordt je er vrijwel niet mee geconfronteerd.

Het zijn (telkens) dezelfde discussies die eens om de zoveel tijd weer bovenkomen: "de kwaliteit op GoT" of "de kwaliteit op de FP/modsysteem", "Fanboys/Apple op de FP", "de onvriendelijkheid van modjes, "het niveau in de HK" etc. Nothing's perfect. En hoe meer aandacht je er aanbesteedt hoe erger het allemaal overkomt.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2010 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 11:16:
Het zijn (telkens) dezelfde discussies die eens om de zoveel tijd weer bovenkomen: "de kwaliteit op GoT" of "de kwaliteit op de FP/modsysteem", "Fanboys/Apple op de FP", "de onvriendelijkheid van modjes, "het niveau in de HK" etc. Nothing's perfect. En hoe meer aandacht je er aanbesteedt hoe erger het allemaal overkomt.
Kortom niets doen is in alle gevallen beter :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 11:16:
Ik ga stoppen met deze discussie omdat het weer op hetzelfde als de vorige TS neerkomt. Dus tot slot: overdrijven en dramatiseren is ook een vak. Tweakblogs bestaat al sinds 2007. De ene maand is de kwaliteit wat hoger dan de ander. Als T.net-bezoeker heb je geen enkele verplichtingen met Tweakblogs. Behalve een tracker wordt je er vrijwel niet mee geconfronteerd.

Niets is perfect? Blijkbaar is het ook niet goed, gezien de stroom reacties hier en de onvrede die er op TB heerst. Ja, laten we vooral alles bagatelliseren, dat heeft echt heel veel zin. Wat een non-argumenten, er zijn genoeg mensen die er last van hebben dus als je het daar niet mee eens bent, prima maar dan gaan wij verder met de discussie en jij stopt er blijkbaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-09 17:34

rob_erwt

What does this button do?

Bor de Wollef schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 11:08:
Als je niet wilt ingrijpen zal er niets veranderen en kun je hooguit het filteren aan de gebruikers overlaten.
We hebben toch ook niet gezegd dat we daar niet naar willen kijken? Het enige dat we zeggen is dat er mod-technisch niets gaat gebeuren vanuit T.net, maar tools ontwikkelen voor blog eigenaren is zeker een mogelijkheid. En dat is, wat mij betreft, waar hierover gediscussieerd kan worden.
Laat ik het anders (en hard) stellen: op een paar blogs na vinden veel mensen die ik heb gehoord en waarvan ik de reacties heb gelezen de blogs een aanfluiting en slecht voor het imago van T.net. Degingreerdende posts en reacties / kwetsende zaken etc. De vraag die ik stel is of je dit wel wilt. Het idee achter de blogs snap ik best: binden van gebruikers, aantrekken nieuw volk, etc. Het jammere is dat het een behoorlijk neven effect lijkt te hebben.
We ontkennen absoluut niet dat er nog best het een en ander getweaked kan worden aan de tweakblogs. En we (als devvers in ieder geval) staan er ook zeker positief tegenover wat tools ontwikkelen. Maar feit is ook dat de Tweakblogs nu eenmaal niet zo hoog op de prioriteitenlijst staan. Mede daardoor is er tot nu toe niet zo heel veel aan gebeurd (als zijn er zeker wel hier en daar wat fixjes gedaan) en ik kan ook niet beloven dat er naar aanleiding van dit topic op stel en sprong dingen gewijzigd gaan worden. Maar dat betekent niet dat we jullie input verder niet waarderen over wat de verbeteringen kunnen zijn. Die hebben we graag zelfs: als er dan wat tijd vrij is, weten we ook waar we dat in kunnen stoppen. :)

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Laat ik het anders (en hard) stellen: op een paar blogs na vinden veel mensen die ik heb gehoord en waarvan ik de reacties heb gelezen de blogs een aanfluiting en slecht voor het imago van T.net.
Onzin. Hoe kan het slecht zijn voor het imago van Tweakers.net als iemand mensen een mager blog schrijven? Er staat zelfs geen logo van T.net op, alleen een paar linkjes en tekstverwijzingen... Er wordt niets illegaals besproken, er staat geen porno op. Verder staan er hooguit blogs die je niet interessant vindt. Guess what, internet is verzadigd met spullen die je niet interessant vindt, die moet je gewoon niet willen lezen.

Blogs zijn een open platform en wat voor de een interessant is, is dat voor de ander niet. En in tegenstelling tot het forum zijn blogs geen discussieplatform, wat betekent dat iedereen zelf mag weten wat hij er post. Verdere kwaliteitscontrole is censuur, en daar heeft niemand hier zin in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

NMe schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 14:25:
[...]

Onzin. Hoe kan het slecht zijn voor het imago van Tweakers.net als iemand mensen een mager blog schrijven?
Slecht voor het imago als in elkaar uitschelden, met modder gooien, kwetsende zaken posten etc. Dat is waar ik op doel: niet op oninteressante blogs of blogs met slechts een enkel filmpje.

De oplossing voor oninteressante blogs is natuurlijk makkelijk: niet lezen en de tracker niet gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door Bor op 23-10-2010 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Dat moddergegooi voornamelijk is wel (erg) storend, ik kan me voorstellen dat dat wel weggemodereerd mag worden. Maar met een simpele report-knop is dat volgens mij wel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

ssj3gohan schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:41:
Dat moddergegooi voornamelijk is wel (erg) storend, ik kan me voorstellen dat dat wel weggemodereerd mag worden. Maar met een simpele report-knop is dat volgens mij wel opgelost.
Met een simpele report knop kun je inderdaad wat oplossen maar het is de vraag bij wie de reports terecht moeten komen: bij de blog eigenaar of iemand vanuit de crew? In het laatste geval zal er actief gemodereerd moeten worden terwijl men de blogs nu juist min of meer als los staand "eigen" stuk ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Had op de devtrack al een feature request gedaan om mensen te bannen van je eigen blog. Hieruit kwam ACM met het idee: Screenen van reacties voor je ze publiceert op je eigen blog.

Hierdoor kan je trollers e.d. gewoon blokkeren van het verzieken van je blog.

Soort gelijk systeem heeft Wordpress ook.

Het screenen kan ook op anonieme gebriukers/reacties. Dus eigenlijk de beste oplossing voor deze hele discussie. Maargoe wanneer de devvers tijd hebben om dit te maken is een 2de :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Dat is IMO aan de devvers. Ze geven zelf aan - rob_erwt hierboven en crisp wat eerder - dat de tweakblogs in hun huidige vorm niet 'af' zijn en dat er nog wat aan versleuteld kan worden. Er zijn volgens mij meer (integratie-)features waar sommige devvers nog niet blij mee zijn. Zodra dat wordt aangepakt kan ook worden beslist of de overkoepelende FP/V&A/Forum-reportfunctie ook in tweakblogs wordt ingebouwd, of dat het voorlopig nog even los wordt gehouden en enkel de blogeigenaar wordt ingelicht in het geval van problemen. Het zorgt natuurlijk voor extra worload op de admins als alle klachten linea recta naar hun toe gaan.

Even in het oplossingsgericht denken blijvend: de simpelste optie is waarschijnlijk een report-knop inbouwen en deze 1 op 1 met de admin-forumtools te integreren, maar dan met "tweakblogs report:" voor elke melding. Vervolgens beoordelen de admins of de workload hiermee te hoog is, of dat het acceptabel is. Workload te hoog: we smijten de verantwoordelijkheid helemaal op de blogschrijvers en in het allerergste geval kan een dokter langskomen. Workload acceptabel: devvers kunnen verder met betere integratie van tweakblogs user reports en admin-tools.

-----------------------------

Dit gezegd hebbende blijf ik het me afvragen hoe erg de situatie nou is. Hebben we hier te maken met een paar mondige klagers, of met een algemene consensus dat tweakblogs ver onder niveau is en een beschamend hoekje is van tweakers? Is het gerechtvaardigd om gestructureerd naar een oplossing te zoeken en hier een hogere prio aan te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Mensen laten bannen van een blog door de blog eigenaren vind ik vrij ver gaan persoonlijk. Het screenen van reacties levert mogelijkheid voor het toepassen van censuur. De kans bestaat dat men alleen nog maar positieve reacties zal toelaten en dat het reageren op blogs minder interessant zal lijken gezien je van te voren niet weet of jouw reactie wel geplaatst gaat worden.

Beide ideeën zijn interessant maar beide zijn niet ideaal. Je ontneemt met dit soort maatregelen ook de mensen die bv in een blog aangehaald of genoemd worden een kans om te reageren.

Ik ben geen voorstander.
Dit gezegd hebbende blijf ik het me afvragen hoe erg de situatie nou is. Hebben we hier te maken met een paar mondige klagers, of met een algemene consensus dat tweakblogs ver onder niveau is en een beschamend hoekje is van tweakers?
Beide denk ik :P

Er zijn over de tweakblogs al eerder topics van soortgelijke strekking als dit topic geopend welke je met de search wel zal moeten kunnen vinden.

[ Voor 26% gewijzigd door Bor op 23-10-2010 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Ik stel voor dat bloggers zelf verantwoordelijk zijn voor reacties op zijn/haar blog. Dus geef gewoon de bloggers een extra tool zodat ze eerst kunnen checken of de reacties wel 'lief' genoeg zijn, en zet ze dan pas erop...

@Bor de wolf hierboven: Je kan nu toch ook reacties verwijderen? Dat is ook een vorm van censuur. Ik verwijder op dit moment alle bashers per direct van m'n blog af.

[ Voor 27% gewijzigd door Aapje op 23-10-2010 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Aapje schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:01:
Ik stel voor dat bloggers zelf verantwoordelijk zijn voor reacties op zijn/haar blog. Dus geef gewoon de bloggers een extra tool zodat ze eerst kunnen checken of de reacties wel 'lief' genoeg zijn, en zet ze dan pas erop...
Dat riekt zoals ik al aangaf naar censuur. Ik heb zelf ook ooit de fout gemaakt om een reactie te verwijderen wat achteraf gewoon niet slim / handig was.

Er zit een nuance verschil tussen achteraf verwijderen of iemand de mogelijkheid ontnemen überhaupt als reactie weergegeven te worden.

[ Voor 24% gewijzigd door Bor op 23-10-2010 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Even ten overvloede: bannen gaat mij ook te ver, en zelfs berichten verwijderen vind ik al te ver gaan. Onzichtbaar maken leek mij eerlijk gezegd beter. Alleen dat het nu al bestaat wil niet zeggen dat het wenselijk is.

[ Voor 18% gewijzigd door mux op 23-10-2010 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Ik zie geen probleem bij censuur. Ik wil immers ook geen trollers en gezeik zien op de voorpagina, dat is ook censuur. Dus wat wil je ermee?

Het is geen V&A feedback.... Daar wil je wel negatieve reacties en positieve ontvangen. Maar op mijn blog wil ik liever alleen positieve reacties.

De "oooh je auto rot toch wel weg" of "je auto valt uit elkaar" reacties bij mij verwijder ik direct. Zijn zinloze reacties die alleen maar kwetsend bedoeld zijn.

Effe voor de duidelijkheid: aapje.tweakblogs.net staat MIJN naam op. Dus MIJN blog. Ik wil de vrijheid hebben om te kiezen wat ik op MIJN blog zet.

Als het niet MIJN blog zou zijn, zou ik per direct stoppen met tweakblog en ga ik wel verder op http://corsa-a.nl/

[ Voor 22% gewijzigd door Aapje op 23-10-2010 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Aapje schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:05:
Ik zie geen probleem bij censuur. Ik wil immers ook geen trollers en gezeik zien op de voorpagina, dat is ook censuur. Dus wat wil je ermee?
Op de frontpage kennen we een moderatiesysteem die werkt op basis van de input van een groot aantal gebruikers (verschil 1). Reacties worden daar zelden verwijderd (alleen bij grove overschreiding van een grens) en komen doorgaans hooguit op -1; die posts zijn nog gewoon zichtbaar (verschil 2). Een beoordelingssysteem als de moderatie op de frontpage is in mijn ogen totaal wat anders dan cencuur.

Als je geen negatieve reacties / feedback (letwel: ik doel hier niet op modder gegooi etc maar op posts die kritisch een blog beoordelen of er kritisch op reageren) op een blog wenst kun je beter stoppen met bloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Laatst online: 02:01

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

ssj3gohan schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:59:
Zodra dat wordt aangepakt kan ook worden beslist of de overkoepelende FP/V&A/Forum-reportfunctie ook in tweakblogs wordt ingebouwd, of dat het voorlopig nog even los wordt gehouden en enkel de blogeigenaar wordt ingelicht in het geval van problemen. Het zorgt natuurlijk voor extra worload op de admins als alle klachten linea recta naar hun toe gaan.
Waarom zouden klachten over blogs naar ons moeten gaan? Indien een blogpost of reactie tegen de AV in gaat weten jullie allemaal LA/SeM te vinden. Verder hoeven wij toch niet in blogs in te grijpen? Als een reactie niet tegen de AV in gaat, kan de blogeigenaar het verder prima zelf afhandelen. Ik begrijp echt niet waarom je ons met die taak wil opzadelen.

Daarbij vraag ik me af wat je bereikt met report knoppen. Er zullen vast een paar azijnzeikerds zijn die elke blogpost die hun niet interesseert, niet voldoet aan hun eigen idee van een kwaliteitspost of weet ik wat gaan reporten. Zitten wij vervolgens met een hele bult aan reports die we allemaal moeten gaan behandelen.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
@Bor de wollef

Dus omdat ik geen kritiek maar leuke reacties wil op mijn blog? Moet ik stoppen? Mja sorry hoor... Gaat beetje te ver.

Ik blog deels voor mezelf en om mensen die het interesseren te laten mee kijken met wat ik doe in m'n vrijetijd. Daar hoef ik niet van die klepzeikers te hebben die mij vertellen wat ik beter kan doen met m'n tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Aapje schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:11:
@Bor de wollef

Dus omdat ik geen kritiek maar leuke reacties wil op mijn blog? Moet ik stoppen? Mja sorry hoor... Gaat beetje te ver.
Nee, als je zo ver wilt gaan om censuur toe te passen omdat iemand niet direct een blogpost bejubeld of het totaal met je eens is kun je beter stoppen.

Natuurlijk wil iedereen leuke reacties op blogs maar zo lang er meningen / eigen gemaakte zaken etc gaat plaatsen zul je altijd reacties krijgen van mensen die het niet met je eens zijn. Daar is toch ook niets mis mee mits de reacties gewoon netjes zijn?

Ga je nette maar kritische posts van mensen verwijderen dan schiet je imho het doel voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Bor de Wollef schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:16:
[...]

Nee, als je zo ver wilt gaan om censuur toe te passen omdat iemand niet direct een blogpost bejubeld of het totaal met je eens is kun je beter stoppen.

Natuurlijk wil iedereen leuke reacties op blogs maar zo lang er meningen / eigen gemaakte zaken etc gaat plaatsen zul je altijd reacties krijgen van mensen die het niet met je eens zijn. Daar is toch ook niets mis mee mits de reacties gewoon netjes zijn?

Ga je nette maar kritische posts van mensen verwijderen dan schiet je imho het doel voorbij.
Welk doel heeft mijn blog dan? Vertel mij dat eens??? Jij stelt nu zelf een doel bij een blog, daar ga jij vanuit dat ik dat zelfde doel moet hebben.

Ik hoef niet kritiek te hebben op wat ik op een dag doe. Ik deel alleen erop mee wat ik die dag gedaan heb, en laat daarmee zien aan mensen die het wel boeien wat ik doe.

Zit geen doel-achter mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Aapje schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:11:
@Bor de wollef

Ik blog deels voor mezelf en om mensen die het interesseren te laten mee kijken met wat ik doe in m'n vrijetijd. Daar hoef ik niet van die klepzeikers te hebben die mij vertellen wat ik beter kan doen met m'n tijd.
Om de reacties als "Stond er niks beters in de straat?" op jouw blog dat JamesB's Opel was gestolen heb ik harder moeten lachen dan om de blog zelf. Is het nou zo moeilijk te begrijpen dat mensen over sommige dingen anders denken dan jij?

Edit@bovenstaande: als jij je blog wil gebruiken als veredelde twitter staat dat je vrij, maar bedenk dan ook gewoon dat er mensen op komen die niet geïnteresseerd zijn in jouw leven. Niets mis mee, en ik praat de reacties ook niet goed, maar ook op zo'n manier reageren is gewoon een vorm van humor. Kaasplank, mcdronkz en Spesh zijn hier heel goed in bijvoorbeeld.

[ Voor 20% gewijzigd door CodeCaster op 23-10-2010 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
CodeCaster schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:20:
[...]

Om de reacties als "Stond er niks beters in de straat?" op jouw blog dat JamesB's Opel was gestolen heb ik harder moeten lachen dan om de blog zelf. Is het nou zo moeilijk te begrijpen dat mensen over sommige dingen anders denken dan jij?
Ik moest daarop ook lachen ja. Maar heb later besloten gezien reacties gingen over: Laat 't ding maar gestolen worden toch een kut auto... e.d.

Heb ik besloten: alle reacties dan maar eraf. Had zelf die reactie in de eerste instantie ook laten staan :)

@offtopic: reacties van mcdronkz verwijder ik tegenwoordig per direct. Die bashed alleen maar bij mij...

[ Voor 8% gewijzigd door Aapje op 23-10-2010 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Aapje schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:20:
[...]

Welk doel heeft mijn blog dan? Vertel mij dat eens??? Jij stelt nu zelf een doel bij een blog, daar ga jij vanuit dat ik dat zelfde doel moet hebben.

Ik hoef niet kritiek te hebben op wat ik op een dag doe. Ik deel alleen erop mee wat ik die dag gedaan heb, en laat daarmee zien aan mensen die het wel boeien wat ik doe.

Zit geen doel-achter mijn blog.
Ik heb het niet over een doel van jouw blog maar over het zorgen van een betere en vooral interessantere omgeving voor bloggers en blog lezers / reageerders. Je kijkt imho veel te veel naar puur en alleen jouw eigen blog ipv naar het grotere geheel en het in de TS geschetste probleem.

Ik zou ook graag een mogelijkheid zien om de blogs weer interessant en leuk om te bezoeken te maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 23-10-2010 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

MueR schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:10:
[...]

Waarom zouden klachten over blogs naar ons moeten gaan? Indien een blogpost of reactie tegen de AV in gaat weten jullie allemaal LA/SeM te vinden. Verder hoeven wij toch niet in blogs in te grijpen? Als een reactie niet tegen de AV in gaat, kan de blogeigenaar het verder prima zelf afhandelen. Ik begrijp echt niet waarom je ons met die taak wil opzadelen.

Daarbij vraag ik me af wat je bereikt met report knoppen. Er zullen vast een paar azijnzeikerds zijn die elke blogpost die hun niet interesseert, niet voldoet aan hun eigen idee van een kwaliteitspost of weet ik wat gaan reporten. Zitten wij vervolgens met een hele bult aan reports die we allemaal moeten gaan behandelen.
Het was maar een idee. Die report-knop kan ook naar SeM/LA doorverwijzen, zoals op de FP de feedback-knop ook doorverwijst naar GR. Klinkt het nu beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

ssj3gohan schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:28:
Het was maar een idee. Die report-knop kan ook naar SeM/LA doorverwijzen, zoals op de FP de feedback-knop ook doorverwijst naar GR. Klinkt het nu beter?
Nee, want dan leg je de verantwoordelijkheid alsnog bij ons neer. Waarom moeten wij als crew daar tussen gaan zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Bor de Wollef schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:26:
[...]

Ik heb het niet over een doel van jouw blog maar over het zorgen van een betere en vooral interessantere omgeving voor bloggers en blog lezers / reageerders. Je kijkt imho veel te veel naar puur en alleen jouw eigen blog ipv naar het grotere geheel en het in de TS geschetste probleem.

Ik zou ook graag een mogelijkheid zien om de blogs weer interessant en leuk om te bezoeken te maken.
Aapjes *@#@#' blog!: APK! \o/ FTW! Stelde geen fuck voor :P

Weet niet of je gekeken hebt op mijn blog, maar ik laat kritische reacties staan als ze niet kwetsend zijn. En ga zelf ook vaak de discussie aan...

Ik stel met de reacties in mijn vorige posts ook zeker niet mijn persoonlijke situatie aan..

Probleem is meer, het tweakblogs idee is een stukkie blogspace aanbieden aan users van T.net. Wat ze erop zetten is hun eigen zaak. Ik vind dat de reacties hier ook bij horen. Het is je eigen stukkie webspace. Dus zorg zelf maar dat het binnen de perken blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Aapje schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:32:
[...]

Aapjes *@#@#' blog!: APK! \o/ FTW! Stelde geen fuck voor :P

Weet niet of je gekeken hebt op mijn blog, maar ik laat kritische reacties staan als ze niet kwetsend zijn. En ga zelf ook vaak de discussie aan...

Ik stel met de reacties in mijn vorige posts ook zeker niet mijn persoonlijke situatie aan..
Ik heb de blog kort gelezen en ben weer verder gegaan omdat ik het zelf niet echt interessant vond. Ik snap de irritaties aan de soms erg slechte replies. Ik denk dat je ook wel inzien dat een oplossing zo generiek mogelijk moet zijn: toepasbaar op alle blogs. Ik snap dat jij kritische maar wel nette reacties niet zou tegenhouden maar ik vrees dat een groot deel dat wel zal doen.

edit:
Nu ik het lees erg veel "ik ik ik" maar de bedoeling is juist algemeen

[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 23-10-2010 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Daarom zeg ik, de optie geven aan bloggers om reacties eerst te screenen. Wellicht PER blogpost.

Heb namelijk ook een aantal programmeer (asp classic) blogposts staan waar ik een discussie mee wilde opwekken.

Wil bij sommige blogposts geen discussies krijgen, maar gewoon leuke reacties. Het blijft natuurlijk een soort veredelde twitter bij mij zoals CodeCaster mooi zei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Aapje schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:46:
Daarom zeg ik, de optie geven aan bloggers om reacties eerst te screenen.
Waarmee je weer terug bent bij een reactie van mij eerder: je geeft de blog eigenaar de mogelijkheid om een selecte groep gebruikers monddood te maken / censuur toe te passen per user. Dat is imho geen positieve ontwikkeling.

We focussen nu erg op de blog eigenaars. De TS lijkt meer over de lezers te gaan; hoe zie je daar de oplossing voor bij het screenen van posts?

[ Voor 15% gewijzigd door Bor op 23-10-2010 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

Bor de Wollef schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:09:
Op de frontpage kennen we een moderatiesysteem die werkt op basis van de input van een groot aantal gebruikers (verschil 1). Reacties worden daar zelden verwijderd (alleen bij grove overschreiding van een grens) en komen doorgaans hooguit op -1; die posts zijn nog gewoon zichtbaar (verschil 2).
-2 is ook gewoon een optie hoor, dan is de reactie gewoon verwijderd. Dat kun je opvatten als censuur. Maar als dat censuur is, dan is het weghalen van graffiti door de NS ook censuur 8)7

Het beoordelen van elke reactie leggen bij de crew is in ieder geval iets wat we niet gaan doen, teveel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

MueR schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:31:
[...]

Nee, want dan leg je de verantwoordelijkheid alsnog bij ons neer. Waarom moeten wij als crew daar tussen gaan zitten?
Omdat je dan de verantwoordelijkheid bij een derde partij neerlegt, en zo users niet ongeremd andere users kan laten pesten door
1) banrechten te introduceren
2) users reacties volledig te laten verwijderen
3) users het recht volledig te ontnemen om content te consumeren of erop te reageren, op basis van een geisoleerde reactie

Als je m'n posts leest zie je dat ik allereerst niet zo geloof in de zwaarte van de problemen. Maar als je het moderatiesysteem wilt uitbreiden moet je een vorm van onafhankelijke moderator in het leven roepen, en het gemakkelijkst is hiervoor de bestaande bron t.net-moderatoren aan te boren. Dit direct op de reporthoop gooien is blijkbaar geen optie voor jou. Vervolgens draag je aan dat SeM en LA reeds worden gebruikt voor dit soort problemen, maar er is geen protocol of andere vorm van structuur om klachten in goede banen te leiden. Nou, dan doen we dat toch? Een centraal feedback/klachtentopic met een linkje vanuit de tweakblogs.

Nog een andere optie is een nieuwe klasse mods in het leven te roepen. Wat vind je daar dan van? TweakBlog ProMods ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:35
Tja, wat al eerder genoemd is: de blogs zijn ruimte voor individuele tweakers om zelf in te vullen. Wat mij betreft moet dat helemaal (binnen de alg. voorwaarden) vrij blijven - het zal mij een rotzorg zijn of iemand z'n kat over het toetsenbord laat lopen en dat post op z'n blog.

Mijn grootste ergernis is dat *alle* blogs in de tracker voorbij komen terwijl er toch wel bloggers zijn die voor mij oninteressante blogs schrijven. Dat kan een generatiekloof zijn (ben al wat jaren van school af, dus middelbare school problematiek interesseert mij niet zo), onderwerp (mensen die een verhaal schrijven bijvoorbeeld. Als ik een boek wil lezen pak ik een boek) of fanboys, voor wel onderwerp dan ook.

Maar nogmaals - tweakers.net en de mods moeten zich wat mij betreft verre houden van de inhoud van die blogs. Echter zou ik graag meer controle hebben over de inhoud van de blog tracker op de frontpage: blacklists (auteurs die je niet in de tracker wil zien), whitelists (auteurs die langer bovenaan blijven staan) zou voor mij al een geweldige verbetering zijn.

Ik ben wel benieuwd of dat voor iedereen het enige punt van ergernis is: oninteressante blogs in de tracker.

[ Voor 4% gewijzigd door vanaalten op 23-10-2010 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

ssj3gohan schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 17:27:
Omdat je dan de verantwoordelijkheid bij een derde partij neerlegt, en zo users niet ongeremd andere users kan laten pesten
Als ik besluit jou te pesten door al je reacties op mijn blogposts te verwijderen is dat toch mijn keuze? Ik kan me haast niet voorstellen dat banrechten weggegeven gaan worden, dus dat laat ik even buiten beschouwing. Als ik me zo puberaal opstel om je posts te trashen, dan kom je toch niet meer? Dan is mijn blog gewoon niet de moeite waard voor je.
Maar als je het moderatiesysteem wilt uitbreiden moet je een vorm van onafhankelijke moderator in het leven roepen, en het gemakkelijkst is hiervoor de bestaande bron t.net-moderatoren aan te boren. Dit direct op de reporthoop gooien is blijkbaar geen optie voor jou.
Klopt. Ik heb er helemaal geen zin in om tientallen kinderachtige reacties op een blogpost te moeten verwijderen. Er is namelijk al een moderator op die blogpost: de schrijver.
Vervolgens draag je aan dat SeM en LA reeds worden gebruikt voor dit soort problemen, maar er is geen protocol of andere vorm van structuur om klachten in goede banen te leiden.
Dat is er wel. Indien een blogpost of reactie daarop tegen de AV in gaat, wordt het aangepakt door de crew. Alles behalve dat is ter beoordeling van de blogger. Lijkt me duidelijk?
Nog een andere optie is een nieuwe klasse mods in het leven te roepen. Wat vind je daar dan van? TweakBlog ProMods ;)
He ja, dat zal lekker werken. Dan krijgen we ineens een hoop klachten over de (al dan niet vermeende) partijdigheid van een stel "pro mods", waar de crew weer wordt aangekeken op hun acties. Het is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Ik kan nu wel proberen tegen je in te gaan maar uiteindelijk ben ik het met je eens. Ik probeerde alleen een oplossing aan te dragen voor de klagers hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bor de Wollef schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:38:
[...]

Slecht voor het imago als in elkaar uitschelden, met modder gooien, kwetsende zaken posten etc. Dat is waar ik op doel: niet op oninteressante blogs of blogs met slechts een enkel filmpje.
Die posts kan de eigenaar van het blog zelf verwijderen. Als hij ze laat staan zit hij er blijkbaar niet zo mee. Ik zie het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

ssj3gohan schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 17:46:
Ik kan nu wel proberen tegen je in te gaan maar uiteindelijk ben ik het met je eens. Ik probeerde alleen een oplossing aan te dragen voor de klagers hier ;)
Weet ik :) De beste oplossing voor de klagers is gewoon een azijn-arm dieet. De door diverse mensen genoemde blacklist om blogs uit je eigen tracker te weren is ook nuttig, evenals de "like button".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

vanaalten schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 17:28:
Ik ben wel benieuwd of dat voor iedereen het enige punt van ergernis is: oninteressante blogs in de tracker.
Voor mij is het niet zozeer een ergernis. Maar ik kan me voorstellen dat je in de tracker alleen blogs wilt die je hebt geselecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

moto-moi schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 17:26:
[...]

-2 is ook gewoon een optie hoor, dan is de reactie gewoon verwijderd.
Yep, daarom staat er ook dat posts zelden worden verwijderd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 07:16

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Tja als mede Tweakblogmaker en lezer moet ik me ook maar even bemoeien. Op zich kan ik me niet storen aan de meeste blogs/reacties. Waar ik me wel aan stoor zijn die echte baggerposts, zoals een tijdje terug dat er vier keer dezelfde post door vier verschillende mensen werd gemaakt. Ook de FiPo's/onzinstarts mogen wegblijven, maar er zijn natuurlijk ook prachtig mooie oneliners die wél leuk zijn. Maar om dat nu helemaal met mods te gaan bekrachtigen vind ik niet nodig. Zoveel bagger is er toch niet.

Een tweede punt is dat er dan een controversieel onderwerp gepost word en dat het dan op slot gegooid wordt. Blogs zijn juist leuke plekken om te discussieren. In mijn blog heb ik nu een heel boeiend gesprek over de kwaliteiten en minpunten van het hedendaagse rekenonderwijs. Geniaal toch? En de kritiek die ik krijg van mensen kan ik weer gebruiken voor mijn eigen ontwikkeling.

Wat ik persoonlijk misschien zou waarderen is het toevoegen van tags/categorieen zodat je makkelijker blogs/posts kan vinden binnen het interessegebied.

Ik hoef geen 'rating' systeem, ik zie aan de kwaliteit van de reacties prima of mijn werk gewaardeerd wordt.

Moet er écht wat veranderen? Nee. Ik verwacht dat zodra er meer kwaliteit gepost wordt, mensen ook sneller gemotiveerd zullen zijn om zelf te verbeteren. Als je als enige met prut staat tussen een paar giga goede posts, dan schaam je toch je ogen uit je kop?

[ Voor 8% gewijzigd door sebastius op 24-10-2010 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09 16:21
Iemand maakt een blogpost over zijn verjaardag. Vervolgens komt de volgende reactie uit de lucht vallen:

Door FiXeR.nl, maandag 25 oktober 2010 15:12
flikker toch op, kutjong met je censuur.. als ik hier boeiend wil neerzetten dan mag ik dat. Je bent een rapper/dichter ofzoiets toch, dan weet je hopelijk wat het vrije woord is.
loser.
Dhr. FiXeR.nl mag van mij gerust een tijdelijke ban krijgen. Ik wordt er gewoon misselijk van hoe hij zo tekeer durft te gaan.

Nu mogen de blogs wel van een wat hoger niveau zijn. Maar dit soort reactes dient gewoon meer actie te krijgen dan een verwijdering.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.