Nuttig..
[ Voor 100% gewijzigd door Equator op 26-10-2010 07:26 ]
[ Voor 100% gewijzigd door Equator op 26-10-2010 07:26 ]
Verwijderd
De blogger kan gewoon in het admin-panel de reactie verwijderen, vervolgens een DM sturen met het verzoek zulke posts achterwege te laten. Mocht het nou vaker voorkomen en echt buiten normale omgangsvormen gaan, dat kun je dan altijd een modje er op afsturen.wheez50 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 19:07:
Iemand maakt een blogpost over zijn verjaardag. Vervolgens komt de volgende reactie uit de lucht vallen:
Door FiXeR.nl, maandag 25 oktober 2010 15:12
[...]
Dhr. FiXeR.nl mag van mij gerust een tijdelijke ban krijgen. Ik wordt er gewoon misselijk van hoe hij zo tekeer durft te gaan.
Nu mogen de blogs wel van een wat hoger niveau zijn. Maar dit soort reactes dient gewoon meer actie te krijgen dan een verwijdering.
Om vervolgens nul op je rekest te krijgen.... Er zijn meer users waarvan het bekend is dat ze trollen of buitengewoon onbeschoft reageren op tweakblogs, maar de verantwoordelijkheid om de reacties te verwijderen en de user er op aan te spreken blijft bij de bloghouder liggen....Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 19:15:
Mocht het nou vaker voorkomen en echt buiten normale omgangsvormen gaan, dat kun je dan altijd een modje er op afsturen.
Verwijderd
Ik ben ook voor meer opties voor bloggers hoor (zie Verwijderd in "Tweakblogs onder de maat" ). Maar tot die tijd (mocht het ooit komen) kun je zelf ook al het nodige doen, dat wou ik alleen even aangeven.Wiethoofd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 19:17:
[...]
Om vervolgens nul op je rekest te krijgen.... Er zijn meer users waarvan het bekend is dat ze trollen of buitengewoon onbeschoft reageren op tweakblogs, maar de verantwoordelijkheid om de reacties te verwijderen en de user er op aan te spreken blijft bij de bloghouder liggen....
Bij herhaling en erg grof taalgebruik willen we best wel nog eens wat aanpakken hoor. Zonder namen te noemen kan ik zelfs zeggen dat dat afgelopen week nog is gebeurd.Wiethoofd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 19:17:
[...]
Om vervolgens nul op je rekest te krijgen.... Er zijn meer users waarvan het bekend is dat ze trollen of buitengewoon onbeschoft reageren op tweakblogs, maar de verantwoordelijkheid om de reacties te verwijderen en de user er op aan te spreken blijft bij de bloghouder liggen....
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.
Normaal heb ik hier ook een hekel aan.Redneckerz schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 20:59:
nog zon mooie:
Door T.net user FiXeR.nl, maandag 25 oktober 2010 16:19
Tweakblogs zijn gewoon de manier om lekker te trollen. :-) Normaal heb ik hier ook een hekel aan. Maar nu heb ik gewoon even lekker zin om mannetjes zoals MicGlou op de kast te jagen.
Verhalen over mij en andere: Wat krijgen we nou....
sommige users verliezen toch echt alle realiteit uit het oog wanneer ze Tweakblogs.net intikken
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Zit je nou ff je eigen blog te promoten hierLuuk1983 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 22:27:
Omdat jullie allemaal dalijk nog gaan huilen () heb ik speciaal voor jullie een kwaliteitsblog gepost:
Luuk's blog: Blu-ray afspelen
En morgen heb ik er nog één in de planning staan. En vooruit, ik zal de trollreacties niet verwijderen
Rhapsody schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 22:39:
[...]
Zit je nou ff je eigen blog te promoten hier
[ Voor 23% gewijzigd door Luuk1983 op 25-10-2010 22:58 . Reden: Typo ]
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Laten we in een algemeen beleidstopic maar niet teveel ingaan op specifieke gevallen. In dit geval zal ik morgen even uitzoeken wat we hieraan kunnen doen (ik beloof niksRedneckerz schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 20:59:
nog zon mooie:
Door T.net user FiXeR.nl, maandag 25 oktober 2010 16:19
<spammode>Luuk1983 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 22:27:
En morgen heb ik er nog één in de planning staan
[ Voor 14% gewijzigd door Kixtart op 29-10-2010 07:30 . Reden: Evil URL removal :+ ]
Hehe, dat snap ik uiteraard, dit was ook de laatste hoorNMe schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:39:
Laat dat spammen maar zitten... Een keertje in het heetst van de strijd is nog wel best maar het wordt wat als iedereen hier zijn blogs komt spammen...
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Verwijderd
[ Voor 20% gewijzigd door Wiethoofd op 31-10-2010 16:54 . Reden: Moest nog even naar m'n punt toewerken ]
[ Voor 19% gewijzigd door CodeCaster op 31-10-2010 16:53 ]
Verwijderd
It's not a bug, it's a featureWiethoofd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 16:53:
TRRoads, 1 flaw in je systeem: je gaat uit van een vast aantal lezers (welke via de tweakblogs frontpage blogs leest of een vaste blogger volgen of alle blogs lezen _en_ stemmen). De grootste exposure heb je als blogger namelijk via de tracker. Geen tracker-entry resulteert in een velen malen lager aantal lezers. Mocht je dan dus wel een 'OK'-blog geschreven hebben na je eerder uit de tracker gewerkt te hebben dan is de kans dus zeer klein dat je weer terugkomt in de tracker.
Verwijderd
Ik ben niet zo'n voorstander van naming and shaming - maar los liever zaken met een user eerst persoonlijk op en als dat niet lukt via een modje.Ik denk sowieso dat het een goed idee is om ergens een topic te openen, waarin iedereen die merkt dat er trollende reacties worden geplaatst op zijn/haar blog de desbetreffende user meldt. Dan kan de rest kijken of de user ook bij anderen bezig is, en eventueel kunnen Adjes dan ingrijpen?
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2010 17:03 ]
Laten we vooral even niet groepsacties tegen andere gebruikers gaan organiseren...kronolith schreef op maandag 08 november 2010 @ 16:58:
Mijn vraag aan jullie: is deze user alleen maar uit om Defensie de grond in te rampestampen of hebben jullie ook last van 'm? Zo ja, moeten we er maar eens wat aan doen
Weten ze wel gelijk dat het totaal niet gewaardeerd wordt wat ze doenNMe schreef op maandag 08 november 2010 @ 17:06:
[...]
Laten we vooral even niet groepsacties tegen andere gebruikers gaan organiseren...
Als je dermate last hebt van een gebruiker dat het simpelweg verwijderen van zijn posts het probleem niet oplost, dan kun je een topic maken in Schop een Modje en dan zien we wel of wij er iets aan kunnen/willen doen. Wij verzamelen de klachten over zo'n gebruiker wel, dat hoeven jullie niet samen in een topic te doen.Sowieso niet omdat je daar alleen maar meer gezeik mee krijgt omdat de mensen waarover je klaagt dat ook kunnen lezen.
Dat weten ze ook als wij ze aanspreken of als jij ze een DM stuurt. Daar is geen laffe groepsaanval voor nodig.kronolith schreef op maandag 08 november 2010 @ 17:08:
[...]
Weten ze wel gelijk dat het totaal niet gewaardeerd wordt wat ze doen
Ik wacht af wat er wordt teruggestuurd!NMe schreef op maandag 08 november 2010 @ 17:10:
[...]
Dat weten ze ook als wij ze aanspreken of als jij ze een DM stuurt. Daar is geen laffe groepsaanval voor nodig.
[ Voor 56% gewijzigd door kronolith op 08-11-2010 17:38 ]
Verwijderd
De oplossing zou technisch vrij simpel zijn: zorg voor de optie dat reacties pas na toestemming geplaatst kunnen worden. Of hiervoor tijd en geld beschikbaar is onder Tweakers is natuurlijk een 2e. Overigens: als je er last van hebt: je bent vrij om ergens anders een weblog te starten, er bestaan alternatieven genoeg.NMe schreef op maandag 08 november 2010 @ 17:51:
Alle "macht" die je hebt is het verwijderen van posts, en dat is pas achteraf mogelijk, net als wanneer je niet van tevoren zou weten dat ik een troll ben.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2010 18:16 ]
Met welk doel? Nogmaals, je kan er niks preventief aan doen. Wij wel, jij niet. Jij hebt alleen een deleteknopje. Je hebt er dus niks aan om te weten dat iemand een troll is, want het enige dat je met die wetenschap kan doen is de situatie verergeren door contact op te nemen met die persoon zonder dat daar een directe aanleiding voor was. En als er wél een directe aanleiding was, dan hoef je niet te weten dat hij vaker trollt.kronolith schreef op maandag 08 november 2010 @ 18:13:
Tja, d'r zitten 2 kanten aan natuurlijk, NMe. Mensen zullen anders reageren, maar aan de andere kant zullen ze wel alles een beetje beter in de gaten gaan zitten houden.
Je weet dat trollen juist om het uitlokken van reacties gaat en je dus juist de troll aan het voeren bent door hem aan te spreken zonder dat je verder iets aan hem kan doen? Dus nogmaals: gewoon melding maken bij ons en dan doen wij er wel wat aan als dat nodig is. Wij kunnen bans uitdelen als het echt dermate bont wordt dat er écht veel last ondervonden wordt.Als ik weet dat je een troll bent, kan ik je er op aanspreken (al is dat meer de verantwoordelijkheid van Adjes) en je natuurlijk in de gaten houden. Volgens mij is dan de lol van de troll () er wel redelijk af.
Dat vertraagt de discussie wel heel erg natuurlijk. Is een beetje een doodsteek voor je eigen blog als je zoiets aanzet, helaas.Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 18:15:
[...]
De oplossing zou technisch vrij simpel zijn: zorg voor de optie dat reacties pas na toestemming geplaatst kunnen worden.
Het is niet zo heel makkelijk om reclameruimte te verkopen op een plek die vergeleken met de rest van de site weinig bekeken wordt. Tegen de tijd dat je op die manier de kostprijs van het programmeerwerk (en de fictieve kosten van het niet beschikbaar hebben van je devver voor zaken die wél direct geld opleveren) eruit hebt ben je wel even verder. Waarmee ik niet wil zeggen dat de Tweakblogs nooit nieuwe features gaan krijgen, alleen dat jouw suggestie de kosten niet wegstreept maar hooguit wat verzacht.Van mij mag er best een beetje reclame (geen take-overs/pop-ups) op de blogs, als daarmee wat extra uurtjes voor programmeerwerk enkel en alleen voor tweakblogs gefinanceerd kan worden.
[ Voor 29% gewijzigd door NMe op 08-11-2010 18:23 ]
Dat is al geopperd. Dat werkt censuur in de hand.Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 18:15:
[...]
De oplossing zou technisch vrij simpel zijn: zorg voor de optie dat reacties pas na toestemming geplaatst kunnen worden.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Dat ook inderdaad, al is dat natuurlijk iets waar je zelf voor kiest. Als je je gebruikers blijft censureren blijven ze op den duur vanzelf weg. Dat geldt ook voor mijn argument: als de discussie te traag gaat, blijven gebruikers vanzelf weg van je blog. Het is dus wel een oplossing voor het hier gestelde probleem, maar tegelijkertijd introduceert het voor de meeste blogs die die oplossing toepassen een nieuw probleem.Bor de Wollef schreef op maandag 08 november 2010 @ 18:20:
[...]
Dat is al geopperd. Dat werkt censuur in de hand.
Jij blijft maar hameren op de reacties terwijl het in dit topic aangekaarte probleem juist de blogs zijn.Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 18:15:
[...]
De oplossing zou technisch vrij simpel zijn: zorg voor de optie dat reacties pas na toestemming geplaatst kunnen worden. Of hiervoor tijd en geld beschikbaar is onder Tweakers is natuurlijk een 2e. Overigens: als je er last van hebt: je bent vrij om ergens anders een weblog te starten, er bestaan alternatieven genoeg.
Van mij mag er best een beetje reclame (geen take-overs/pop-ups) op de blogs, als daarmee wat extra uurtjes voor programmeerwerk enkel en alleen voor tweakblogs gefinanceerd kan worden.
[ Voor 7% gewijzigd door CodeCaster op 08-11-2010 18:44 ]
Verwijderd
Jij weet niet waar je het over hebt Codecaster. Je gokt maar wat. Dat is dus helemaal de reden niet.En hoe mensen over je denken verandert niet van de ene op de andere dag, en ook niet door het aanpassen van de url van je blog.
Moet je eens kijken hoeveel kutreacties er geplaatst worden en moderaties nodig zijn bij de frontpage artikelen, terwijl daar veel tijd en moeite in wordt gestoken. Dat zegt dus niets. Anders zouden we die modjes ook niet nodig hebben.CodeCaster schreef op maandag 08 november 2010 @ 18:42:
[...]
Het is heel simpel: kutblogs krijgen kutreacties. Wil je leuke reacties dan zul je moeite moeten stoppen in leuke blogs.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2010 18:52 ]
Ik weet precies waar ik het over heb. En zonder in details te treden, er is verschillende malen aangegeven (in reacties op topics, blogs en DM's) dat simpel gezegd blogs met één regel, één plaatje of één filmpje en eventueel een uitlokkende zinsnede vaak ongewenst zijn bij "de lezer". Nu weet ik wel dat sommige mensen voor zichzelf bloggen, maar dan zeg ik: open kladblok en ga daar in zitten tikken.Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 18:45:
[...]
Jij weet niet waar je het over hebt Codecaster. Je gokt maar wat. Dat is dus helemaal de reden niet.
Ik heb het over blogs. Het is verder alleen maar een constatering van mijn kant. Ik verkondig geen absolute waarheden en praat ook zeker wangedrag niet goed.Moet je eens kijken hoeveel kutreacties er geplaatst worden en moderaties nodig zijn bij de frontpage artikelen, terwijl daar veel tijd en moeite in wordt gestoken. Dat zegt dus niets. Anders zouden we die modjes ook niet nodig hebben.
[ Voor 8% gewijzigd door CodeCaster op 08-11-2010 19:08 ]
Verwijderd
Nee dat is de reden dus niet. Hoe vaak je het ook herhaald, dat maakt het nog geen waarheid.CodeCaster schreef op maandag 08 november 2010 @ 19:06:
Resumerend, er is op een bepaald moment een browser-addon of weet ik wat uitgebracht door een medeblogger waar jouw en Sanders blog in een zwarte lijst stond voorgeprogrammeerd. Heel flauw, dat hoef ik hopelijk niet te zeggen, maar het geeft wel iets aan.
Dát bedoel ik met dat je hoe mensen over een blog denken niet kan veranderen door simpelweg de url te veranderen.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2010 19:12 ]
Verwijderd
Maar Tweakblogs zou niet meer leuk zijn als die niet vrij promiment met een tracker op de FP verscheen.Coltrui schreef op maandag 08 november 2010 @ 20:19:
Kortom, als iedereen nu zijn of haar tweakblog eens gaat beschouwen als losstaand van T.Net, zijn we al een heel eind, denk ik.
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2010 20:23 ]
Ligt dat dan de tracker of aan de blogs?Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 20:22:
[...]
Maar Tweakblogs zou niet meer leuik zijn als die niet vrij promiment met een tracker op de FP verscheen.
Verwijderd
Aan beiden. Het is niet of-of. Dus dat maakt m'n argument niet minder sterk.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2010 20:25 ]
Toch wel. Zoals gezegd, zolang men favorieten kan bijhouden of er een systeem is als RSS, hoeft een blog geen nadeel te ondervinden van andere blogs. Dat is nu net het hele punt. Als je enkel gelezen wordt omdat je in de tracker staat, tsja... Lijkt mij een ijzersterk argument.Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 20:24:
[...]
Aan beiden. Het is niet of-of. Dus dat maakt m'n argument nog niet minder sterk.
Dus diensten als Blogger of producten als WordPress zijn per definitie niet leuk?Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 20:22:
[...]
Maar Tweakblogs zou niet meer leuk zijn als die niet vrij promiment met een tracker op de FP verscheen.
Verwijderd
Je leest niet goed.NMe schreef op maandag 08 november 2010 @ 21:07:
[...]
Dus diensten als Blogger of producten als WordPress zijn per definitie niet leuk?
Overschat je nu niet het aantal mensen dat een RSS-reader gebruikt?Coltrui schreef op maandag 08 november 2010 @ 20:26:
[...]
Toch wel. Zoals gezegd, zolang men favorieten kan bijhouden of er een systeem is als RSS, hoeft een blog geen nadeel te ondervinden van andere blogs. Dat is nu net het hele punt. Als je enkel gelezen wordt omdat je in de tracker staat, tsja... Lijkt mij een ijzersterk argument.
Dat kan best.CodeCaster schreef op maandag 08 november 2010 @ 21:09:
[...]
Overschat je nu niet het aantal mensen dat een RSS-reader gebruikt?
[ Voor 4% gewijzigd door Coltrui op 08-11-2010 21:23 ]
Volgens mij zal het er alleen maar leuker van worden omdat je geen voordeel meer hebt aan [18+] tags etc voor blogs van een enkele regel om maar aandacht te vragen. Die blogs zullen dan ook sneller verdwijnen. Een tracker past ook niet helemaal bij "een blog schrijf je voor jezelf" wat ik hier meerdere keren lees (wat imho overigens gewoon onzin is).Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 20:22:
[...]
Maar Tweakblogs zou niet meer leuk zijn als die niet vrij promiment met een tracker op de FP verscheen.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Jawel. Jij zegt dat Tweakblogs niet meer leuk zouden zijn zonder vermelding in de tracker op de FP. Extrapoleer ik dat naar Blogger, dan is daar niet een vergelijkbaar overzicht in een pagina die door veel mensen bekeken wordt. En in het geval van WordPress, dat je zelf moet hosten, is dat nog erger: je moet eerst een succesvolle site hebben voordat je op die site je blog kunt promoten. In het verlengde van jouw stelling dat Tweakblogs niet meer leuk zouden zijn zonder de extra exposure die de tracker biedt zijn die andere oplossingen dus ook niet leuk. Ik denk dat dat wat kort door de bocht is.
Nee hoor en ze hebben ook een "tracker"NMe schreef op maandag 08 november 2010 @ 23:35:
En in het geval van WordPress, dat je zelf moet hosten
[ Voor 35% gewijzigd door RobIII op 08-11-2010 23:48 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Verwijderd
Ik ken een aantal blogs die behoorlijk wat views halen anders hoor. Ik heb regelmatig meer views dan een frontpage-artikel, maar daar staat toch wel reclame bij.NMe schreef op maandag 08 november 2010 @ 18:19:
[...]
Het is niet zo heel makkelijk om reclameruimte te verkopen op een plek die vergeleken met de rest van de site weinig bekeken wordt.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2010 17:22 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Verwijderd
Ach.Slapstick schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 20:06:
Hersenspinsels: Voetbalvandalisme .
En het niveau is weer een stap achteruit,
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2011 20:19 ]
ik moet zeggen dat ik het met je eens ben, misschien ook maar gelijk de layout aanpassen of op niveau indelen. zodat de kwaliteit van de blogs gewaarborgd blijft.Jejking schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 15:07:
Het gezwam op Tweakblogs hangt me de keel uit en ik ben niet de enige. Jaja, zie hier het understatement van 2010. Wat er aan massaal kansloze regeltjes tekst staat, is niet normaal meer. "Ja, lees het dan niet.", dat is geen argument meer omdat het de leukere blogs wegdrukt in de rankings. Sterker nog, het weerhoudt een aantal tweakers van posten. Waar is Coltrui bijvoorbeeld?
Ook werken niet-levensvatbare blogs agressie en dito reacties a la Fok in de hand, zo niet flames en trolls:
Shownieuws: Feiten zijn geen trolls
Ik stem voor een aanpak van dit gerommel met iets als:
- Rate my blog (CodeCaster heeft er een mooi stukje code voor). Zak je in de ratings, dan is je blog minder zichtbaar.
- Blogs, sorteren op datum/populariteit/ABC.
- Ignore poster-knop.
Meer ideeën zijn welkom, een discussie uiteraard ook.
Verwijderd
Ach ja joh. Heel Tweakers lijkt wel onder de maat te zijn tegenwoordig.julian19haas schreef op maandag 31 januari 2011 @ 21:26:
[...]
zodat de kwaliteit van de blogs gewaarborgd blijft.
Tweakers.net is niet meer wat het geweest is...Wat is het toch met tweakers.net de laatste tijd? Vroegah stonden er veel interessante artikelen op de front page (...)
Tegenwoordig lijkt t.net meer op een reclamebord dan iets anders
Brainstormen over de opzet van GoTik vind GoT echt zwaar achterblijven in de ontwikkelingen. Gelukkig gaat het om de nieuwssite en niet het forum anders had ik niet gestemd
Verloedering van V&A(...) Helaas moet ik constateren dat gedurende de jaren het 'niveau' van V&A nogal is gedaald.
Advertenties irritant!Het word me nou echt eens te gek hoor! ALSJEBLIEFT, KAP EENS MET DIE ONZIN! Voorzie deze reclame dan in elk geval van een duidelijk zichtbaar kruisje waarmee deze direct te sluiten is mocht ik als gebruiker dat willen.
[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2011 21:54 ]
[ Voor 89% gewijzigd door NMe op 02-02-2011 22:07 ]
♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat
qft, ik klik op dat soort suffe dingen ook nooit door, maar het is niet iets waar we iets aan gaan doen, het voldoet tenslotte gewoon aan de algemene voorwaarden, dus mag het op de tweakblogs.Jejking schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 10:54:
ik vind het ordinair hits trekken.
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Mwa, waarom zou het ordinair hits trekken zijnJejking schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 10:54:
ik vind het ordinair hits trekken.
Het bewijst helemaal niks, want het gaat hier om een specifieke bloggermux schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 10:53:
Het bewijst meer dat Tweakblogs niet als volwassen medium wordt gezien maar meer als halve fb/twitter announce-dienst.
[ Voor 8% gewijzigd door BtM909 op 08-02-2011 11:23 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Nou, wat een kwaliteitsdegradatie. We hebben het hier over een kwaliteitspost die developers uithelpt maar omdat hij niet direct op Tweakblogs zelf is gepost is het ineens kwaliteitsdegradatie? Als je wil klagen over blogposts van krap een zinnetje, best. Denk dat zelfs de meesten zich daar nog wel in kunnen vinden ook. Maar dit? Zeuren om niks als je het mij vraagt.Jejking schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 11:21:
Dan zou ik serieus eens overwegen om iets te gaan doen aan de AV als je ziet dat zulke zaken nu steeds iets normaler worden gevonden. Dáár krijg je nou kwaliteitsdegradatie van, met dat soort inconsistenties.
blog het, de; o en m -s (verk van) weblogmux schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 10:53:
Het bewijst meer dat Tweakblogs niet als volwassen medium wordt gezien maar meer als halve fb/twitter announce-dienst.
Om de simpele reden dat je door moet klikken om de rest te kunnen lezen. Behalve dat het irritant is, levert dat hits op. FeitBtM909 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 11:22:
[...]
Mwa, waarom zou het ordinair hits trekken zijn
Ik denk van nietOf de bezoekers nou op deze of op melp.nl komenSterker nog, ik denk dat er minder mensen doorklikken als ze zien dat het een andere site is vs. dat de tekst direct op de blog zou staan.
Er zijn er meer, meervoud.Het bewijst helemaal niks, want het gaat hier om een specifieke blogger
Trek het maar weer krom. Ik heb het over de gedachte erachter, niet over de inhoud. TB's als i3 @ 8.5w verdienen m'n heilig respect, het is af, het is lang, het is netjes, het is leuk en O JA... het staat in zijn gehéél op de site. Als dat laatste punt niet zo was geweest, (lees meer op site X) dan had ik toch een goed twijfelmomen gehad.NMe schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 11:25:
[...]
Nou, wat een kwaliteitsdegradatie. We hebben het hier over een kwaliteitspost die developers uithelpt maar omdat hij niet direct op Tweakblogs zelf is gepost is het ineens kwaliteitsdegradatie? Als je wil klagen over blogposts van krap een zinnetje, best. Denk dat zelfs de meesten zich daar nog wel in kunnen vinden ook. Maar dit? Zeuren om niks als je het mij vraagt.
Kunnen we ook even een keer verder denken dan de gebruikelijke oneliners? Dit gaat om content, niet de meest simpele workaround en symptoombestrijding. Dank.himlims_ schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 11:27:
[...]
Boeit het je niet? Interreseerd het je niet, 1x klikken en je bent weg van de pagina.
[ Voor 11% gewijzigd door Jejking op 08-02-2011 11:44 ]
Ik trek niks krom. Je loopt hier te klagen dat het allemaal wel erg spammerig is terwijl het gewoon een goede, inhoudelijke post is. Who cares dat 'ie niet op deze site staat? De inhoud is goed en leerzaam, en als hij gewoon op TweakBlogs zelf had gestaan had er niemand geklaagd, maar nu is het omdat het een linkje is ineens een probleem?Jejking schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 11:41:
[...]
Trek het maar weer krom. Ik heb het over de gedachte erachter, niet over de inhoud. TB's als i3 @ 8.5w verdienen m'n heilig respect, het is af, het is lang, het is netjes, het is leuk en O JA... het staat in zijn gehéél op de site. Als dat laatste punt niet zo was geweest, (lees meer op site X) dan had ik toch een goed twijfelmomen gehad.
ach *kuch* postte gister(?) zelf een forum-achtige post. Om vervolgens hier mensen te bekritiseren over de inhoud van hun blogNMe schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 11:46:
[...]Ik trek niks krom. Je loopt hier te klagen dat het allemaal wel erg spammerig is terwijl het gewoon een goede, inhoudelijke post is. Who cares dat 'ie niet op deze site staat? De inhoud is goed en leerzaam, en als hij gewoon op TweakBlogs zelf had gestaan had er niemand geklaagd, maar nu is het omdat het een linkje is ineens een probleem?
zou super zijnZullen we maar een complete modforce op TweakBlogs zetten die alles dat niet iedereen interessant vindt direct verwijdert? Want stel je voor dat je zelf even moet filteren.
[ Voor 3% gewijzigd door himlims_ op 08-02-2011 11:51 ]
Hoor je mij zeggen dat het geen inhoudelijke post is dan? Pennenstrijd FTL, veel plezier daarmee in je eentje, niet mijn ding. Het linkje is inderdaad het probleem, doorverwijzen vind ik gewoon not done en anderen ook. Wat bv. mux zegt, met als enig verschil dat het hier een goede post van 140+ tekens betreft.NMe schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 11:46:
[...]
Ik trek niks krom. Je loopt hier te klagen dat het allemaal wel erg spammerig is terwijl het gewoon een goede, inhoudelijke post is. Who cares dat 'ie niet op deze site staat? De inhoud is goed en leerzaam, en als hij gewoon op TweakBlogs zelf had gestaan had er niemand geklaagd, maar nu is het omdat het een linkje is ineens een probleem?
Zullen we maar een complete modforce op TweakBlogs zetten die alles dat niet iedereen interessant vindt direct verwijdert? Want stel je voor dat je zelf even moet filteren.
himlims_ schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 11:50:
[...]
ach *kuch* postte gister(?) zelf een forum-achtige post. Om vervolgens hier mensen te bekritiseren over de inhoud van hun blog
Maar dat is het hem juist, zijn blogs zijn wel interessant. Maar persoonlijk hou ik de discussie liever centraal en dus op tweakblog, zodat ik die kan delen met mijn medetweakers en deze ook hier kan opvolgen.NMe schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 11:21:
So what? Hij kan het ook niet posten, mis je die boeiende post helemaal. Word je daar beter van? Ik niet in elk geval...
♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat
Dus jij denkt dat 100% van degene die op de blog komt doorklikt?Jejking schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 11:41:
[...]
Om de simpele reden dat je door moet klikken om de rest te kunnen lezen. Behalve dat het irritant is, levert dat hits op. Feit
[...]
Ik denk van niet
Ok, dat stuk heb ik gemist. De vraag is dan hoe groot dat aandeel is... Ik vind dat soort generalisaties namelijk erg kort door de bocht.[...]
Er zijn er meer, meervoud.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Toch valt er voor die 23789 keer wel wat te zeggen. Diverse bloggers worden verweten 'matige/slechte' posts te plaatsen. Maar de lezer mag ook wel wat flexibeler zijn. (als in: niet bij iedere post gaan klagen)Jejking schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 12:22:
@NMe, ja, laten we alle inhoudelijke discussie de grond inboren en killen met iets wat pas 23789 keer aangehaald is in dit topic. Daar kom je ver mee. Ik ben meer van het principe voorkomen is beter dan genezen. (deels @ Rhapsody).
[ Voor 3% gewijzigd door Rhapsody op 08-02-2011 12:29 ]
Ja. En er is al eerder aangegeven dat er wordt nagedacht over het bieden van extra tools om vooraf zelf blogs te kunnen blokkeren. Kun je lekker drm blokkeren als je je stoort aan dit soort dingen. Echter is dat er nu nog niet en zul je handmatig moeten filteren en als je per ongeluk een blog opent dat je niet leuk vindt, dan klik je het weg. Wij hebben echt nul komma nul intentie om blogs die aan de AV voldoen te gaan censureren, en zeker niet als ze inhoudelijk goed zijn.Jejking schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 12:22:
@NMe, ja, laten we alle inhoudelijke discussie de grond inboren en killen met iets wat pas 23789 keer aangehaald is in dit topic. Daar kom je ver mee. Ik ben meer van het principe voorkomen is beter dan genezen. (deels @ Rhapsody).
[ Voor 12% gewijzigd door NMe op 08-02-2011 12:31 ]
IStealYourGun:
Eventjes een vraagje: hoe staan de meningen tegenover deze blog?
drm's tweakblog: PHPUnit style dataProvider in Python unit test
Op zich zijn de artikels wel Tweakblog waardig, maar sinds hij een eigen website heeft plaatst hij hier enkel nog een intro stukje met dan een link naar zijn persoonlijke website.
mux:
Ik zal jullie even uit de droom helpen. Ik was oorspronkelijk helemaal niet van plan om te crossposten op tweakblogs.net. Ik kreeg van lezers van mijn blog het verzoek om te blijven posten op tweakblogs.net, omdat men het jammer zou vinden mijn posts te missen, aangezien men over het algemeen de kwaliteit kon waarderen. Ik doe dat dus niet om hits te trekken (wat kan mij die hits nou verrotten als de bezoekers de content niet willen lezenJejking:
(...) ik vind het ordinair hits trekken.
[ Voor 0% gewijzigd door drm op 08-02-2011 22:55 . Reden: typo ]
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Meer zeuren, misschien dat er dan sneller wordt gedevt? Dat is toch hoe het werkt? Meer zeuren=blije devvers?NMe schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 12:30:
[...]
Zeg nou zelf, wat wil je met deze klacht bereiken anders dan de toezeggingen die al gedaan zijn om ergens in de toekomst te kijken naar een filtermogelijkheid, als/wanneer de devtijd vrijkomt?
[ Voor 13% gewijzigd door mux op 08-02-2011 23:53 ]
[ Voor 19% gewijzigd door IStealYourGun op 08-02-2011 23:48 ]
Ik dacht bijna dat je het serieus bedoelde.mux schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 23:04:
Meer zeuren, misschien dat er dan sneller wordt gedevt? Dat is toch hoe het werkt? Meer zeuren=blije devvers?
nee?...
Mja, stiekem vraag je dat natuurlijk niet als je verwacht dat iedereen het prima vindt.IStealYourGun schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 23:48:
Ik wou gewoon eens de algemene mening horen van mensen.
Verwijderd
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2011 19:13 ]
Things are cheaper for a reason
Verwijderd
Het is mijn eigen blog. Ik schrijf op wat ik zelf leuk vindt. Dat mag daar namelijk maar vrijwel nergens anders op T.net. Ik heb zo nu en dan goeie exclusives (zoals de T.net koop-smartphone-os-wijzer), zo nu en dan goeie filmpjes, en zo nu en dan een goed artikel, en ik krijg regelmatig via DM positieve reacties. Ik gebruik mijn tweakblog niet om heel Tweakers.net te bereiken, maar alleen een kleine selecte beperkte groep van Tweakers: en zij weten het wel te waarderen. Waarom dan mijn blog afnemen? Veel Tweakers.net zitten ook op sites als Dumpert.nl en zo waar bij een link ook alleen maar naar een filmpje + 1 regel tekst leidt, toch vinden ze het leuk!Sloeber schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 19:17:
En @bobwarley: Heel typerend dat jij degene bent die het gezeik vind. Jouw blogs zijn doorgaans gewoon niks, en dat kan dan niet duidelijk gemaakt worden, omdat je de reacties uitzet. En je weet zelf ook wel waarom je ze uitzet, omdat je dan met de feiten geconfronteert wordt. Jouw blog over de grootste mislukkelingen van consoles was leuk om te lezen, en dat weet je zelf ook wel. Maar de rest, en dát weet je zelf ook. En doe er dan wat aan.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2011 19:28 ]
Ten eerste vind ik filmpjes alleen posten, zonder dat er mogelijkheid is tot discussie (in de vorm van reacties toestaan) gewoon niet nodig. Dan kunnen geïnteresseerden, zoals jij ze beschrijft ook gewoon even een bezoekje aan youtube brengen...Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 19:22:
[...]
Het is mijn eigen blog. Ik schrijf op wat ik zelf leuk vindt. Dat mag daar namelijk maar vrijwel nergens anders op T.net. Ik heb zo nu en dan goeie exclusives (zoals de T.net koop-smartphone-os-wijzer), zo nu en dan goeie filmpjes, en zo nu en dan een goed artikel, en ik krijg regelmatig via DM positieve reacties. Ik gebruik mijn tweakblog niet om heel Tweakers.net te bereiken, maar alleen een kleine selecte beperkte groep van Tweakers: en zij weten het wel te waarderen. Waarom dan mijn blog afnemen? Veel Tweakers.net zitten ook op sites als Dumpert.nl en zo waar bij een link ook alleen maar naar een filmpje + 1 regel tekst leidt, toch vinden ze het leuk!
Things are cheaper for a reason
Verwijderd
Dat komt alleen maar omdat een pre-moderatiesysteem op reacties ontbreekt in het huidige tweakblogs. Zodra dat mogelijk is kun je gewoon weer reageren en discussiëren, zolang het on-topic is.Sloeber schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 19:50:
[...]
Ten eerste vind ik filmpjes alleen posten, zonder dat er mogelijkheid is tot discussie (in de vorm van reacties toestaan) gewoon niet nodig. Dan kunnen geïnteresseerden, zoals jij ze beschrijft ook gewoon even een bezoekje aan youtube brengen...
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2011 20:18 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq