Toon posts:

Advertenties irritant! Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1
Acties:
  • 4.174 views

• ravenamp
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-03 17:20
Dat er op de site geadverteerd moet worden om de boel rendabel te houden begrijp ik als geen ander, maar de reclame die ik het afgelopen jaar op tweakers voorbij heb zien komen word alsmaar irritanter. Zojuist probeer ik in de pricewatch iets op te zoeken komt er in het midden van mijn beeld iets tevoorschijn, waar ik direct naarstig op zoek ga naar een kruisje die ik niet kan vinden. Waar de reclame uberhaupt over ging heb ik niet eens meegekregen. Het voelt een beetje als vogelpoep op mijn voorruit en de ruitenwisser doet het niet.
Een poosje geleden veranderde de achtergrond van de site in een grote blauwe explosie-achtig iets (Van EA geloof ik), de hele site werd hier moddertraag van!

Het word me nou echt eens te gek hoor! ALSJEBLIEFT, KAP EENS MET DIE ONZIN! Voorzie deze reclame dan in elk geval van een duidelijk zichtbaar kruisje waarmee deze direct te sluiten is mocht ik als gebruiker dat willen.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:42
Schaf een bannervrij abbonement aan?
http://tweakers.net/aboshop
Kost je 15 euro voor 1 jaar.. dat beetje heb je toch zeker wel over als je nooit meer reclame wilt!

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• JaWSnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-02 09:01
Ben het er ook wel mee eens, maar het is gelukkig niet zo erg als op Fok. Daar ben ik toen weg gegaan om al die reclame. Soms paginagroot en dan leek het net gewoon de pagina maar dan was het een plaatje van de pagina.

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Daar kunnen wij als developers weinig aan doen, Lieve Devvers -> Geachte Redactie

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

ravenamp schreef op maandag 10 mei 2010 @ 09:01:
Zojuist probeer ik in de pricewatch iets op te zoeken komt er in het midden van mijn beeld iets tevoorschijn, waar ik direct naarstig op zoek ga naar een kruisje die ik niet kan vinden.
Natuurlijk is het ook handig dat als je iets wilt reporten, je weet over welk item je het precies hebt. Mocht er een bug zijn dan is het tenminste duidelijk wie waar moet zoeken :)

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Koop dan gewoon een reclame vrij abonnement. Altijd overal voor niks op de eerste rang willen zitten :/
Ik vind het niet meer dan normaal dat er geld gegenereerd dient te worden om deze top website in de lucht te kunnen houden.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-03 22:37

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
ravenamp schreef op maandag 10 mei 2010 @ 09:01:
Dat er op de site geadverteerd moet worden om de boel rendabel te houden begrijp ik als geen ander, maar de reclame die ik het afgelopen jaar op tweakers voorbij heb zien komen word alsmaar irritanter. Zojuist probeer ik in de pricewatch iets op te zoeken komt er in het midden van mijn beeld iets tevoorschijn, waar ik direct naarstig op zoek ga naar een kruisje die ik niet kan vinden. Waar de reclame uberhaupt over ging heb ik niet eens meegekregen. Het voelt een beetje als vogelpoep op mijn voorruit en de ruitenwisser doet het niet.
Een poosje geleden veranderde de achtergrond van de site in een grote blauwe explosie-achtig iets (Van EA geloof ik), de hele site werd hier moddertraag van!

Het word me nou echt eens te gek hoor! ALSJEBLIEFT, KAP EENS MET DIE ONZIN! Voorzie deze reclame dan in elk geval van een duidelijk zichtbaar kruisje waarmee deze direct te sluiten is mocht ik als gebruiker dat willen.
Elke uiting wordt getest en zou voorzien moeten zijn van een sluitkruisje. Als deze ontbreekt, hoor ik het graag (met screenshot of aanduiding om welke uiting het ging). In dat geval gaat ie namelijk meteen uit.

• D4NG3R
^ Die reclame met dat oma'tje wat een "Stout SMS'je" -of zoiets- verstuurt heeft geen kruisje.. en gaat pas weg nadat hij klaar is met spelen.

Getest op: Firefox, IE en Chrome.

[Voor 15% gewijzigd door D4NG3R op 10-05-2010 10:34]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die flashreclames die je scherm helemaal vullen zijn extreem irritant en vertrager je systeem behoorlijk (zeker als je op een trager bakkie werkt, zoals ik op mijn Celeron 723). Ik snap dat ze vast wel wat geld opleveren, maar de performance van de site keldert dramatisch dat het hier onbruikbaar is.
Daarom heb ik de flashplugin gewoon disabled (dmv flashtoggle voor IE8). Ik zie die reclames hier nooit, omdat ik vanaf t.net gewoon geen flash toelaat. In dat geval krijg je gewoon een googlead of bannertje (al dan niet animated) te zien. En die zijn bij lange na niet irritant.

• Capi
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-03 10:38
Je kan uiteraard ook een adblocker installeren.
Firefox heeft Adblock Plus.

Uiteraard is het wel zo netjes om gewoon een advertentie vrij abonnement aan te schaffen.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:12
Dat kan je 'uiteraard' wel doen ja Capi, maar als men er hier achterkomt dat je dat doet, dan is het voor Tweakers.net uiteraard ook toegestaan om je van een ban te voorzien.

Flash uitzetten/blokkeren is wat anders dan een hele adblocker installeren.

[Voor 20% gewijzigd door Hahn op 10-05-2010 17:23]

The devil is in the details.

• EnzoMatrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-03-2020

EnzoMatrix

Kruisje

Capi schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:21:
Je kan uiteraard ook een adblocker installeren.
Firefox heeft Adblock Plus.

Uiteraard is het wel zo netjes om gewoon een advertentie vrij abonnement aan te schaffen.
En dat word weer niet gewaardeerd. Tweakers moet ook verdienen uiteraard. Als dat nog niet gesnapt word dan volg ik het niet meer.

Enzo Blogt. Diablo 3| "It's possible that you stepped into a time displacement machine during a nexus moment in a quantum field."

90710

Op een kwalitatief goede site mag de reclame de gewone functionaliteit van de site onder géén voorwaarden belemmeren. Gebeurt dit wel verliest de site zijn kwaliteit. En ik denk dat je dat als "Website van het Jaar" niet wil.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:01

Compizfox

Bait for wenchmarks

EnzoMatrix schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:24:
[...]

En dat word weer niet gewaardeerd. Tweakers moet ook verdienen uiteraard. Als dat nog niet gesnapt word dan volg ik het niet meer.
Net of mensen die een adblocker installeren, anders op die ads gaan klikken. Of krijgt Tweakers per view betaald? Tegenwoordig gaat het alleen nog maar per klik toch, dacht ik?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Worran
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
is mij ook al opgevallen , maar ik dacht zeg maar niks.....

reclame is niet erg , maar naar mijn mening is dit geen reclame meer, als ik iets wil zien ,dan wil ik ook de keuze hebben om dat vrijwillig te doen , en niet dat ik nog niet eens meer de pagina kan sluiten doordat de reclame mijn hele pagina ondersneeuwt

het is een beetje jammer dat tweakers.net af en toe bedekt wordt met reclame , zoals laatst bij heavy rain

het moet niet te gek worden natuurlijk, daarom gebruik ik wel een adblokker ,als je het nou leuk vind of niet.

always under construction

• EnzoMatrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-03-2020

EnzoMatrix

Kruisje

90710 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:27:
Op een kwalitatief goede site mag de reclame de gewone functionaliteit van de site onder géén voorwaarden belemmeren. Gebeurt dit wel verliest de site zijn kwaliteit. En ik denk dat je dat als "Website van het Jaar" niet wil.
Of misschien moeten mensen niet gaan klagen als de reclame er voor zorgt dat de website van het jaar kan blijven bestaan. Om de content zo te houden dat het hoogwaardig is, moet je toch wat resources hebben. En alles kost nu eenmaal geld. Wel zich groen en geel ergeren, maar om van de stress af te zijn 15 euro te doneren is dan weer te veel gevraagd.

Enzo Blogt. Diablo 3| "It's possible that you stepped into a time displacement machine during a nexus moment in a quantum field."

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:12
Compizfox schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:30:
[...]

Net of mensen die een adblocker installeren, anders op die ads gaan klikken. Of krijgt Tweakers per view betaald? Tegenwoordig gaat het alleen nog maar per klik toch, dacht ik?
Nee, gaat per view.

The devil is in the details.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

soms zitten de sluitkruisjes ook links, het is alleen vervelend als de reclame later laad dan de pagina, daardoor verspringt hij en klik je op de advertentie :(

90710

EnzoMatrix schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:33:
[...]

Of misschien moeten mensen niet gaan klagen als de reclame er voor zorgt dat de website van het jaar kan blijven bestaan. Om de content zo te houden dat het hoogwaardig is, moet je toch wat resources hebben. En alles kost nu eenmaal geld. Wel zich groen en geel ergeren, maar om van de stress af te zijn 15 euro te doneren is dan weer te veel gevraagd.
Ik heb die 15 euro al gedoneerd. Daar gaat het me ook niet om. Het is hoe nieuwe bezoekers de site beoordelen. Waar ik voor deze irritante reclames kwamen (dit is niet de eerste keer) Tweakers zonder twijfel de beste en meest gebruikersvriendelijke website noemde, moet ik toch zeggen dat Tweakers er op achteruit gaat.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:00

Touchdomex

Meisje!

Wilbert de Vries schreef op maandag 10 mei 2010 @ 10:25:
[...]

Elke uiting wordt getest en zou voorzien moeten zijn van een sluitkruisje. Als deze ontbreekt, hoor ik het graag (met screenshot of aanduiding om welke uiting het ging). In dat geval gaat ie namelijk meteen uit.
Daarentegen is een flashbanner aanzich niet zo erg...

Maar als ze uit de banner komen en je daar alsnog op moet klikken vind ik het storend...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-03 13:05

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Compizfox schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:30:
[...]

Bij de grotere spelers (als in: niet een random hobbyclubje met Google ads) krijg je per impressie betaald. Geen views is in dat geval geen centen. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:27

crisp

Devver

Pixelated

brilsmurfffje schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:34:
soms zitten de sluitkruisjes ook links, het is alleen vervelend als de reclame later laad dan de pagina, daardoor verspringt hij en klik je op de advertentie :(
Het alternatief is ook vervelend: de kans dat je meerdere seconden tegen een bijna lege pagina zit aan te kijken omdat er een adserver is die traag reageert. Overigens zijn we wel bezig om te kijken naar manieren om eerder te detecteren dat er een banner moet worden geladen om zo de ruimte alvast te reserveren.
Worran schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:32:
[...]
het is een beetje jammer dat tweakers.net af en toe bedekt wordt met reclame , zoals laatst bij heavy rain
Die zat vziw niet over de content...

Intentionally left blank

• Worran
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
nee, erachter , een aanzienlijke verbetering indd....

ik vraag me dan af, is het echt zo hard nodig , of zijn er andere invloeden van een niet te nader te noemen 2e partij.

het is tenslotte een bedrijf geworden wat winst moet brengen

always under construction

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-02 20:32
En ze halen die winst niet uit een volledig gratis website :P

Ik heb geen leuke ondertitel.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Worran schreef op maandag 10 mei 2010 @ 18:00:
nee, erachter , een aanzienlijke verbetering indd....

ik vraag me dan af, is het echt zo hard nodig , of zijn er andere invloeden van een niet te nader te noemen 2e partij.

het is tenslotte een bedrijf geworden wat winst moet brengen
Ach, daar komen die insinuaties weer... VNU heeft er niets mee te maken. Tweakers.net was al afhankelijk van reclames ver voordat VNU in the picture kwam. Dat het nu met de financiële crisis even wat zal rotter zijn om geld binnen te harken zal iedereen wel begrijpen, lijkt me.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het is mij niet echt opgevallen. Ja een tijdje geleden had de hele frontpage een ander design wat het scrollen traag maakte, maar verder zie ik altijd alleen maar Google Adds.

Uitingen met een kruisje zie ik nooit. Zijn die altijd in flash? (dan zal het daar wel door komen)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• F.West98
  • Laatst online: 13:52

F.West98

Alweer 14 jaar hier

ik heb af en toe ook een ING reclame, maar stoor me er niet aan. In IE had ik een flashblokker, die in totaal in 2 maanden 1000! ads had geblokt. Die Ads door Google let ik niet eens op. Ik stoor me er neit echt aan omdat ik wel vaker reclame zooi heb, waardoor een online spel vreselijk traag wordt, mijn hele computer wordt dan traag!

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Marzman
  • Niet online

Marzman

F.West98 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 20:28:
ik heb af en toe ook een ING reclame, maar stoor me er niet aan. In IE had ik een flashblokker, die in totaal in 2 maanden 1000! ads had geblokt. Die Ads door Google let ik niet eens op. Ik stoor me er neit echt aan omdat ik wel vaker reclame zooi heb, waardoor een online spel vreselijk traag wordt, mijn hele computer wordt dan traag!
Ik stoor me ook niet aan de Google adds, anders zou ik ook geen Gmail gebruiken ;)

/▌

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Worran schreef op maandag 10 mei 2010 @ 18:00:
ik vraag me dan af, is het echt zo hard nodig
Sja, je begrijpt, neem ik aan, wel dat de medewerkers van Tweakers.net het niet alleen maar doen omdat we het zo leuk vinden om voor Tweakers.net te mogen werken? :)

Zie hier een overzichtje van een deel van de medewerkers die rechtstreeks met Tweakers.net te maken hebben, zo uit mijn hoofd kom ik al op 25 full-time banen en dan nog mensen die part-time/free-lance of voor meerdere onderdelen van vnumedia werken. Die hebben naast loon ook een werkplek nodig in een kantoorgebouw. En daarnaast hebben we natuurlijk nog allerlei andere kosten zoals voor de techniek achter de site (bijv servers en switches).

Hebben we dan die banners nodig? Geen idee, ik weet ook niet wat onze uitgaven en inkomsten zijn, alleen maar ruwe getallen. Maar adsense levert in ieder geval niet erg veel op vergeleken met andere banner-uitingen (mag natuurlijk ook wel gezien de verschillen in zichtbaarheid/storendheid). 't Zou me niet verbazen als daar meer dan een factor 10 verschil in zit en om dan maar 10x zoveel adsense-banners te plaatsen... dat gaat jullie vast ook wat ver :)

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Sja, je begrijpt, neem ik aan, wel dat de medewerkers van Tweakers.net het niet alleen maar doen omdat we het zo leuk vinden om voor Tweakers.net te mogen werken?
Natuurlijk, maar pas wel op dat je het niet overvoert. Teveel irritante reclame kan ook gebruikers weg jagen. Ik zelf kijk bijvoorbeeld nooit meer een film op SBS6 omdat ik de reclame uitingen niet trek. Dat gevaar houd je.
Niet dat dat van toepassing is op tweakers. Zelden dat tweakers doorslaat met reclame uitingen,dus vooral doorgaan met het kritisch kijken naar de eigen reclames :-)

• ravenamp
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-03 17:20
Niet iedereen heeft op ieder moment geld over om een reclame-vrij abbo aan te schaffen. Misschien doe ik dat nog wel eens, want ik heb bijzonder veel respect voor de mensen die deze site in de lucht houden en de kwaliteit zo hoog houden, maar op dit moment zijn mijn uitgaven al hoog genoeg. In dat geval maak ik dus een bewuste keuze om de advertenties op de koop toe te nemen. Het feit dat ik nu even niet dat geld er voor over heb betekend nog niet meteen dat ik zonder protesteren de bijzonder irritante advertenties maar zomaar moet accepteren.

Nouja, het is dus niet zo dat ik tegen reclame en banners ben. Zoals ik al zei begrijp ik als geen ander dat de reclame waarschijnlijk noodzakelijk is om (extra) inkomsten te genereren. Niets mis mee maar in dit geval heb ik het over een niet weg te klikken flash-banner die precies in het gezichtsveld verscheen terwijl ik haast had iets op te zoeken. Dat maakte deze specifieke reclame bijzonder opdringerig en irritant. Zodanig dat ik onmiddelijk op zoek ging naar het kruisje en niet eens heb gezien waar de reclame over ging. Gebruikers worden op deze manier ge-irriteerd en de reclame boodschap is niet overgebracht. Dat lijkt mij niet het doel van reclame?

[Voor 16% gewijzigd door ravenamp op 18-05-2010 10:08]

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

ravenamp schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 09:59:
Niets mis mee maar in dit geval heb ik het over een niet weg te klikken flash-banner die precies in het gezichtsveld verscheen terwijl ik haast had iets op te zoeken. Dat maakte deze specifieke reclame bijzonder opdringerig en irritant. Zodanig dat ik onmiddelijk op zoek ging naar het kruisje en niet eens heb gezien waar de reclame over ging. Gebruikers worden op deze manier ge-irriteerd en de reclame boodschap is niet overgebracht. Dat lijkt mij niet het doel van reclame?
Een dergelijke overlappende reclame hoort inderdaad weg te klikken zijn. We zouden dan ook graag screenshots zien als dat niet het geval was, zodat we de adverteerder er op kunnen wijzen om de uiting aan te passen. Vaak zit er wel een kruis, maar valt die zodanig weg op onze content dat je hem alsnog niet (snel) ziet.

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:01
Ik stoor me mateloos aan de reclame die je weg moet klikken.
Jammer dat het zo moet.

• thijsje66
Wat wil je dan? Betalen om Tweakers.net te mogen bezoeken? Mij maakt het eigenlijk niet eens zoveel uit, die ene banner zal mij echt een worst wezen :)

• mainecoon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-03 15:57
ik denk dat die reclame gedaan is om die 15 euri per jaar te innen (harken).
dit is toch een vorm van pressie
jammer

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-03 16:56

Snake

Los Angeles, CA, USA

mainecoon schreef op maandag 31 mei 2010 @ 19:00:
jammer
Ik word zo ziek van dit soort uitingen. Kijk eens hoeveel developers hier rond lopen, dat kost nu eenmaal geld. Denk je dat 'Lieve Devvers' zou bestaan op een forum wat alleen kostendekkend is. Zo werkt het niet. Als jij gaat werken krijg je x loon. Je baas vraagt wel aan de klant x * 50% ofzo. Om kostendekkend te zijn, en omdat een gezond bedrijf winstgevend moet zijn.
thijsje66 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 18:24:
Wat wil je dan? Betalen om Tweakers.net te mogen bezoeken? Mij maakt het eigenlijk niet eens zoveel uit, die ene banner zal mij echt een worst wezen :)
Dan mis je veel bezoekers hoor :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

mainecoon schreef op maandag 31 mei 2010 @ 19:00:
jammer
He shit, het kwaadaardige plan van het management is alweer doorzien. Moeten ze wéér een andere manier verzinnen om alle users te kunnen pesten! :(

Kom op nou, waarom wordt er toch altijd weer aangenomen dat we erop uit zijn om onze users weg te jagen. Denk je nou echt dat het management niet weet dat je je users moet koesteren en ze zeker niet tegen je in het harnas moet jagen? De advertenties zijn er, zeker in dit economische klimaat gewoon om geld te verdienen. Ze zijn geen onderdeel van een evil scheme om iedereen aan een abo te krijgen.

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Hoe harder je het ontkent, hoe meer ze het gaan geloven. Mods, ik zou het opgeven om 't uit te leggen want bij sommige mensen blijf je tegen een muur aanl0llen.

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Ben benieuwd hoe dat soort mensen uberhaubt een krant / tijdschrift lezen, gaan ze dan eerst alle advertenties eruit knippen (belachelijk.. je betaalt ergens voor en ze stoppen er reclame in!)?
Welkom in de echte wereld jongens, geld is noding om Tweakers.net online te houden en deze reclames zijn een mooie manier om de content gratis te houden; het alternatief zal een stuk minder aantrekkelijk zijn.

• D4NG3R
Beginnen we nou ookal met user-pestende complottheorieën?

Als je een website + server hebt, kost dit geld om te onderhouden/upgraden. Dit geld komt (onderanderen) vanuit de advertenties.

Als jij deze advertenties niet meer wilt moet je betalen, de 15 euro die je betaald is er gewoon puur om de 15 euro die ze dan missen aan ads terug te krijgen!

[Voor 80% gewijzigd door D4NG3R op 01-06-2010 13:45]

• Mental
D4NG3R NL schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 13:41:
[...]

Is het hele idee van betalen juist niet om advertenties tegen te gaan..

Bij tweakers.net ook? je kan een bannervrij abbo afsluiten voor 15 euro per jaar. Maar bij een krant betaal je, maar behoud je wel reclame's.. beetje dubbele wereld ;w maarja, zo gaat dat nou eenmaal..

Geld, Geld, Geld.............. :(
Ik denk toch dat je daar iets anders naar moet kijken; hoe duur is de krant als er geen advertenties instaan?
Bij Tweakers.net heb je nog de mogelijkheid om te betalen voor advertentieloze content; bij een krant niet.

• D4NG3R
K had mn post allang edited.. had er nogmaal over nagedacht en kwam op dezelfde gedachten als jouw uit.

Maar toch... bijna heel NL leest de krant s'morgens, ze kosten 150 euro per jaar per persoon.. en kunnen dan niet zonder ads?

En weer post ik zonder eerst na te denken.. er zijn natuurlijk meerdere kranten in NL :F

[Voor 17% gewijzigd door D4NG3R op 01-06-2010 13:48]

• bstard
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-01 07:52

bstard

---------------

Reclames, natuurlijk. Website verpestende reclames, nee. Neem nu die voetbal flash meuk die 't halve scherm in beslag neemt zodra je muishovert, constant blijft wiebelen en niet is weg te klikken. Als het doel van Tweakers is om een bepaalde doelgroep te informeren vrees ik dat zulke reclame uittingen averechts werken.

Blub

• Mental
Zo heel veel input is er anders niet in dit topic; denk dat veel mensen het gewoon niet interesseert of er reclame staat of niet, dat is redelijk algemeen geaccepteerd inmiddels.

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-03 21:10
Ach ja, advertenties... Tweakers.net kan het ook zoals SBS Shownieuws gaan doen, waar je voor een zak geld een item in de uitzending kunt kopen. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik heb dan liever zichtbare, duidelijk van content te onderscheiden advertenties en een onafhankelijke, integere redactie die zelf bepaalt wat er wordt gepubliceerd. Er moet toch op de een of andere manier geld worden verdiend.
D4NG3R NL schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 13:41:
Als je een website + server hebt, kost dit geld om te onderhouden/upgraden. Dit geld komt (onderanderen) vanuit de advertenties.
Ik gok dat de personeelkosten nog hoger liggen dan het onderhoud/aanschaffen van hardware...

Ik ben helemaal geen stagiair

• thijsje66
Er kan denk ik wel een slotje op dit topic. Conclusie is duidelijk, en er wordt alleen maar gezeurd.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

bstard schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 14:24:
Reclames, natuurlijk. Website verpestende reclames, nee. Neem nu die voetbal flash meuk die 't halve scherm in beslag neemt zodra je muishovert, constant blijft wiebelen en niet is weg te klikken. Als het doel van Tweakers is om een bepaalde doelgroep te informeren vrees ik dat zulke reclame uittingen averechts werken.
Lees dit nog eens:
Wilbert de Vries schreef op maandag 10 mei 2010 @ 10:25:
[...]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mental schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 13:40:
Ben benieuwd hoe dat soort mensen uberhaubt een krant / tijdschrift lezen, gaan ze dan eerst alle advertenties eruit knippen (belachelijk.. je betaalt ergens voor en ze stoppen er reclame in!)?
[...]
Staan in kranten de advertenties ook over te content heen dan? 8)7

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• mainecoon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-03 15:57
al bouwen ze die hele site vol met reclame
als het maar de soort is die ik niet hoef weg te klikken
het in your face shit soort

• Tyoi
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-02 07:54

Tyoi

Beddytear

Ik wil even laten weten dat ik, net zoals blijkt menig ander, de advertenties erg irritant vindt en mij wegjagen van de site :( :X . Ik vindt dit zeer kwalijk en ik hoop dat hier snel mee opgehouden wordt.

Helaas is dit gedrag ook al te zien op nu.nl...

Edit: Gaat mij inderdaad ook om het 'in your face gehalte'. Beetje normale reclame secties/blokken zijn geen probleem en vaak op tweakers zelf interessant.

[Voor 23% gewijzigd door Tyoi op 03-06-2010 12:55]

1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.

• D4NG3R
GWX schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 16:09:
Ach ja, advertenties... Tweakers.net kan het ook zoals SBS Shownieuws gaan doen, waar je voor een zak geld een item in de uitzending kunt kopen. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik heb dan liever zichtbare, duidelijk van content te onderscheiden advertenties en een onafhankelijke, integere redactie die zelf bepaalt wat er wordt gepubliceerd. Er moet toch op de een of andere manier geld worden verdiend.

[...]

Ik gok dat de personeelkosten nog hoger liggen dan het onderhoud/aanschaffen van hardware...
"Kost dit geld om te onderhouden"
Onderhoud word gepleegt door personeel, wat dus geld kost ;)

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:43
Als iedereen nou eens ging klagen bij het juiste adres (De reclamebureaus en de advertentieuitgevers), dat heeft veel meer effect dan klagen bij een website die advertenties moeten tonen om te blijven voortbestaan. De uitingen die geplaatst worden is voor de meeste een doorn in het oog; zo ook voor t.net (ga ik vanuit). Maar dit komt gewoon omdat het eigenlijk geaccepteerd is (Behalve door een kleine groep).

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Tyoi schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 12:52:
Ik wil even laten weten dat ik, net zoals blijkt menig ander, de advertenties erg irritant vindt en mij wegjagen van de site :( :X . Ik vindt dit zeer kwalijk en ik hoop dat hier snel mee opgehouden wordt.

Helaas is dit gedrag ook al te zien op nu.nl...

Edit: Gaat mij inderdaad ook om het 'in your face gehalte'. Beetje normale reclame secties/blokken zijn geen probleem en vaak op tweakers zelf interessant.
Ik begrijp best dat je je ergert aan de advertenties, dat doe ik zelf ook, maar voor een luttele € 15 hoef je ze nooit meer te zien. Ik stoor mij er nog niet zodanig aan dat ik een abonnement heb genomen, maar zodra er (nog) meer/vaker van die flash/popup/inyourface reclame uitingen komen zal ik dat zeker doen. Het bedrag wat er voor gevraagd wordt is ook heel redelijk vind ik dan...

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-03 21:10
D4NG3R NL schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 12:57:
[...]

"Kost dit geld om te onderhouden"
Onderhoud word gepleegt door personeel, wat dus geld kost ;)
Ja, maar bij Tweakers.net werken meer mensen: redactie, pricewatch...

Ik ben helemaal geen stagiair

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:20
Op zich heb ik niets tegen zo nu en dan een advertentie, maar als ik dezelfde advertentie meerdere malen op een dag gedurende een aantal dagen voor mijn neus krijg, dan begint het toch wel erg irritant te worden, zeker als je deze niet zomaar weg kunt klikken.

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Welke?

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-03 22:01

mjl

Ugh

Inderdaad mateloos irritante reclames. k reeg net zelfs een reclame om me oren waarbij ik vermaand werd dat ik toch wel moest oppassen voor cyber criminelen, en het kruisje: ja die bewoog telkens opzij van de cursor, dus helemaal afkijken die spam (notabene op een tweakers site ... nutteloos dus).

En dan die reclame met die oranje sjaaltjes, die heb ik vandaag ondertussen al 10x gezien...

-------

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:20
Hoe WK ready ben jij, ik had net die irritante kutreclame weer voor de zoveelste keer. :(

Misschien moet ik maar niet meer op de frontpage komen tot na aanvang van het WK.

• JaWSnl
Ok nou mag iemand mij vertellen waar hij/zij een kruisje ziet op de volgende reclame:
Reclame

En nee, skip video doet dat niet. De reclame zit ook gewoon buiten mn normale scherm (scroll-balken) en de reclame zit recht door de titel van het artikel.

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:27

crisp

Devver

Pixelated

JaWSnl schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 09:37:
Ok nou mag iemand mij vertellen waar hij/zij een kruisje ziet op de volgende reclame:
Reclame

En nee, skip video doet dat niet. De reclame zit ook gewoon buiten mn normale scherm (scroll-balken) en de reclame zit recht door de titel van het artikel.
Die wordt volledig verkeerd gepositioneerd. Ik heb er een mailtje over gestuurd.

Intentionally left blank

• JaWSnl
Achzo, dit is geen popup? Dan staat ie idd gewoon alleen verkeerd :P

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
ff mezelf quoten uit een ander topic over advertenties :P
Marv schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 10:55:
[...]

Ik heb zelf een soort blinde vlek voor banners op de "standaard plekken".. ik zie ze niet meer (misschien wel in m'n onderbewustzijn? :P).

Advertenties zoals deze hebben wel even m'n aandacht... ze leveren ook wel wat op voor tweakers.net, aangezien ik 1 op de 3 keer te snel op 't kruisje wil klikken en ik ernaast zit, dus een adclick genereer. :+
Ik neem aan dat 90% (waarschijnlijk meer) van de tweakers zo'n blinde vlek heeft. Logisch gevolg is dat de advertenties vervelender worden. Het runnen van een site als tweakers kost nou eenmaal geld.

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Die Google adds lees ik toch wel, kan ook niet anders ze staan recht boven de quick reply. En soms klik ik er ook op als het de aandacht trekt. Ik denk ook dat die Google Adds in tekst bij de doelgroep van Tweakers het beste werken. Ik denk niet dat ze het meeste opleveren, omdat er buiten de doelgroep ook veel random mensen via zoekmachines bij Tweakers uitkomen en van mijn eigen site weet ik wel dat dit ook de mensen zijn die het meeste klikken op banners (want zij moeten hun blinde vlek nog creeeren ;) )

/▌

• JaWSnl
crisp schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 09:43:
[...]

Die wordt volledig verkeerd gepositioneerd. Ik heb er een mailtje over gestuurd.
Hetzelfde verhaal geldt nog steeds, de reclame zit nog steeds door de titel heen. Waar zou dat gereport moeten worden?

• F.West98
  • Laatst online: 13:52

F.West98

Alweer 14 jaar hier

de reclame van ASML, niet weg te krijgen, na F5 blijft ie ook...
Ik kan nergens klikken op de pagina...

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Control-F5?

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-03 10:49
Die XS4ALL-reclame linksboven is super-irritant! Er staat iets over mouse-over maar het verwachte gedrag (inklappen) gebeurt niet. Waarom geen cookie zodat we niet keer op keer dat rotding tegenkomen?

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:00

Touchdomex

Meisje!

torp schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 14:23:
Die XS4ALL-reclame linksboven is super-irritant! Er staat iets over mouse-over maar het verwachte gedrag (inklappen) gebeurt niet. Waarom geen cookie zodat we niet keer op keer dat rotding tegenkomen?
Foto?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• torp

Ik geloof dat-ie alleen op de Pricewatch staat.

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-03 08:40
Welke browser & plugins gebruiken jullie?

Ik heb hem zelf niet linksboven in mijn pagina staan. Gewoon netjes bij de rectangle...

- Ah, kunnen reproduceren. Zat op de verkeerde pagina :+ thanks voor het melden. Dit is uiteraard niet de bedoeling

[Voor 30% gewijzigd door Misha op 30-05-2012 14:53]

• torp
oOo

• arjankoole
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-03 19:56
Dat soort ads zijn wel de reden, naast soms die fullpage ads die in de layout integreren dat ik een banner vrij abo genomen heb. Dat had ik eerder moeten doen. Ik hoop dat de tent dan nog steeds voldoende aan me verdiend <3

• larsiano
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-08-2013

larsiano

-=XTRA=-

Er is nu weer z'n XS4ALL reclame op de FP actief die als je netjes op het kruisje drukt toch maar even een nieuwe pagina wenst te openen :X Misschien een foutje van een onoplettende (noob) front-page medewerker of het is een manier om XS4ALL & Tnet belachelijk te maken tot op het niveau van z'n Chineese spam site zonder gêne?

Tnet doe er wat aan !

2408WFP + 2x1908FP, i7 950 + EK Supreme, Asus Rampage III Black Edition, 3x2GB Corsair, GTX590, 2 x 120GB Vertex Turbo (RAID0 @ Higpoint3520), 850W Antec W.C.PSU, Termaltake Tenor, 2xZalman Reserator, Steelpad 4S + G5, AW-TaxtX, LG Blu/HD

• Misha
Doorgegeven en ik schop dit topic even naar LD :)

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:56
larsiano schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 03:22:
Misschien een foutje van een onoplettende (noob) front-page medewerker of het is een manier om XS4ALL & Tnet belachelijk te maken tot op het niveau van z'n Chineese spam site zonder gêne?

Tnet doe er wat aan !
Iets vriendelijker mag ook wel...

• Tjappie
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-03 20:48
larsiano schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 03:22:
Er is nu weer z'n XS4ALL reclame op de FP actief die als je netjes op het kruisje drukt toch maar even een nieuwe pagina wenst te openen :X Misschien een foutje van een onoplettende (noob) front-page medewerker of het is een manier om XS4ALL & Tnet belachelijk te maken tot op het niveau van z'n Chineese spam site zonder gêne?

Tnet doe er wat aan !
Thanks voor de call

Vanmorgen bovenstaande issue naar het mediabureau gestuurd.
Het bureau had achter de third party tag na een dubbele (niet goed werkende) uiting gezet.
Excuses namens het bureau 8)

• larsiano
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-08-2013

larsiano

-=XTRA=-

Bedankt Tjappie & bureau voor de oplossing

@Mel (not my unckle): Enige woord wat je misschien niet leuk vind is noob. Maar vergeet niet dat dit een money making module is die via mijn klicks geld in het laatje brengt van Tnet. door commercialisering van de hele website. verder bedankt voor je input!

2408WFP + 2x1908FP, i7 950 + EK Supreme, Asus Rampage III Black Edition, 3x2GB Corsair, GTX590, 2 x 120GB Vertex Turbo (RAID0 @ Higpoint3520), 850W Antec W.C.PSU, Termaltake Tenor, 2xZalman Reserator, Steelpad 4S + G5, AW-TaxtX, LG Blu/HD

• Misha
Ik denk dat het vooral de toon en de incriminatie over de Chinese spam site is waar men over kan vallen :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee