Toon posts:

Die ellendige reclame Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1
Acties:

• MauvL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-01 12:11
Sinds enige tijd verschijnt over mijn standaard startpagina, tweakers.net, heel irritant een reclame die de halve pagina bedekt.
Net weer: Vodafone. En dan: zoek het kruisje om het te sluiten. Vaak klik ik op een onderwerp precies op het moment dat de reclame verschijnt, dus hoppa: weer een tabblad erbij en doorgeplopt naar de adverteerder. Zoiets als: net op het moment dat ik de kwal op het strand wil wegschoppen wil iemand anders 'm met de schep doormidden slaan.

Jammer toch. Ik snap wel dat reclame-inkomsten belangrijk zijn, maar ik vind het al mooi als het in de header weggewerkt zit of in één van de sidebars.

Mijn vraag aan de redactie: levert deze irri-vorm van reclame nou extra inkomsten op?
Mijn vraag aan de medetweakuurders: hoeveel mensen worden door deze plop-over reclame getriggerd om het geadverteerde product nader te bestuderen?

Dank dat ik even mijn hart mocht luchten.

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-01 11:49
MauvL schreef op donderdag 08 april 2010 @ 16:05:
Mijn vraag aan de redactie: levert deze irri-vorm van reclame nou extra inkomsten op?
Ja, want zoals jij zelf zegt, mensen klikken er per ongeluk op als het tevoorschijn komt.
Mijn vraag aan de medetweakuurders: hoeveel mensen worden door deze plop-over reclame getriggerd om het geadverteerde product nader te bestuderen?
Ik niet. Je bent niet de enige die geirriteerd raakt door dit soort reclames. En vaak ook nog bewegend/met video's....blergh...

Ik klik vaak genoeg op advertenties als het interessant is, maar absoluut niet als het irriteert.

Copy.com

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:36
Reclame vind ik zelf niet zo heel erg, maar wat de TS al zegt, de reclame die ineens groter wordt of zo midden in beeld springt is wel ongelooflijk iri.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-03 22:37

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Absoluut, anders deden we het niet. We tonen dit soort uitingen wel met beleid. Je zou 'm dus niet bij elk bezoek en elke dag moeten kunnen zien, maar slechts een beperkt aantal keer.
sariel schreef op donderdag 08 april 2010 @ 16:07:
[...]

Ja, want zoals jij zelf zegt, mensen klikken er per ongeluk op als het tevoorschijn komt.
Het aantal keer dat er op wordt geklikt maakt helemaal niets uit. Advertentiecampagnes worden op basis van aantal vertoningen verkocht.

[Voor 31% gewijzigd door Wilbert de Vries op 08-04-2010 16:30]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik niet in elk geval. Ik word eerder getriggerd om de instellingen van m'n flashplugin eens nader te bekijken en deze gewoon te blocken. Ik moet alleen nog bedenken hoe ik dat in IE per site kan doen zonder dat ik gezeur krijg bij iedere pageview dat er flash nodig is :P

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:43
Met een abbo heb je nergens last van ;)

[Voor 9% gewijzigd door denyos op 08-04-2010 16:39]

Strava

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

denyos schreef op donderdag 08 april 2010 @ 16:39:
Met een abbo heb je nergens last van ;)
Ik vind een abo te duur als je kijkt wat je er tegenwoordig voor krijgt. Alles wat ik wil hebben zit al in de karmastore.
Voor die paar flashdingen die ik nog niet gewoon mentaal geblockt heb ga ik geen €15 betalen. Googleads vind ik prima, die zie ik immers toch al niet meer, maar flashdingen zijn gewoon irritant.

• EnzoMatrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-03-2020

EnzoMatrix

Kruisje

Terw_Dan schreef op donderdag 08 april 2010 @ 16:41:
[...]

Ik vind een abo te duur als je kijkt wat je er tegenwoordig voor krijgt. Alles wat ik wil hebben zit al in de karmastore.
Voor die paar flashdingen die ik nog niet gewoon mentaal geblockt heb ga ik geen €15 betalen. Googleads vind ik prima, die zie ik immers toch al niet meer, maar flashdingen zijn gewoon irritant.
En dat soort dingen moet je vooral terugkoppelen :) gaan ze nog meer verzinnen wat nog irritanter gaat worden zodat je oog er wel op valt....

Carry on people, nothing to see here!

Enzo Blogt. Diablo 3| "It's possible that you stepped into a time displacement machine during a nexus moment in a quantum field."

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als ze nog irritanter aan de slag gaan dan blijven mensen vanzelf wel weg, dat lijkt me ook niet handig ;)
En als ik geen flashbanners zie omdat ik flash uit heb staan, dan krijgt iemand anders ze wel te zien, dus die views worden dan toch wel gehaald.

• MauvL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-01 12:11
Wilbert de Vries schreef op donderdag 08 april 2010 @ 16:29:
[...]

Absoluut, anders deden we het niet. We tonen dit soort uitingen wel met beleid. Je zou 'm dus niet bij elk bezoek en elke dag moeten kunnen zien, maar slechts een beperkt aantal keer.
Nou zit ik, zoals vandaag, gemiddeld drie keer opnieuw op TN, resp. mijn laptop, dan de pc op het werk en vervolgens nog eens mijn desktop thuis. Op basis van verlopen cookies zeker?
Hoe dan ook: 't was toch minstens 3 keer vandaag (gevoelswaarneming 5 keer)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:27

crisp

Devver

Pixelated

MauvL schreef op donderdag 08 april 2010 @ 18:51:
[...]

Op basis van verlopen cookies zeker?
Caps worden inderdaad op basis van het (doubleclick) cookie geregeld, daar is helaas niet echt een ander alternatief voor.

Intentionally left blank

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee