Toon posts:

Tweakblogs onder de maat

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 10.550 views

• Jejking
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Het gezwam op Tweakblogs hangt me de keel uit en ik ben niet de enige. Jaja, zie hier het understatement van 2010. Wat er aan massaal kansloze regeltjes tekst staat, is niet normaal meer. "Ja, lees het dan niet.", dat is geen argument meer omdat het de leukere blogs wegdrukt in de rankings. Sterker nog, het weerhoudt een aantal tweakers van posten. Waar is Coltrui bijvoorbeeld?

Ook werken niet-levensvatbare blogs agressie en dito reacties a la Fok in de hand, zo niet flames en trolls:
Shownieuws: Feiten zijn geen trolls

Ik stem voor een aanpak van dit gerommel met iets als:

- Rate my blog (CodeCaster heeft er een mooi stukje code voor). Zak je in de ratings, dan is je blog minder zichtbaar.
- Blogs, sorteren op datum/populariteit/ABC.
- Ignore poster-knop.

Meer ideeën zijn welkom, een discussie uiteraard ook.

[Voor 19% gewijzigd door Jejking op 21-10-2010 15:11]

• rob_erwt
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 18:42

rob_erwt

What does this button do?

Hoewel ik het in de basis met je eens ben dat er een boel bagger voorbij komt op de tweakblogs, is het misschien goed om wel het volgende ook even in je achterhoofd te houden: je hoeft niet alle tweakblogs te lezen. Op sites als Livejournal, Blogger of Wordpress.com lees je ook niet alles wat er voorbij komt, alleen de blogs die je interesseren. Een van de manieren is bijvoorbeeld via de afzonderlijke RSS feeds van de betreffende tweakblogs.

Dat gezegd hebbende: ik lees ook (vrijwel) alle tweakblogs (al heeft dat ook te maken met mijn functie waarschijnlijk :P) dus ik snap je punt wel degelijk. Om even mee te brainstormen: wellicht is het een idee om op de tweakblog homepage (en/of in de tracker op de site) een soort 'favorieten' op te geven: tweakblogs die je volgt verschijnen in dat lijstje en de rest kan je gewoon negeren.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Functiedescriptie was...? :P

Kijk, dat gaat ergens over en is een goed idee. Wie biedt er meer? :)

Misschien is dit idee wat:
Simpelweg een mouse-over op Tweakers.net met daarin de naam v.d. auteur is voldoende.
Wat ik interpreteer als bij de titel van de weblog zelf om de auteur te vermelden.

Een reactie uit de Tweakblog (even beetje adverteren voor deze issue, hoe meer zielen, hoe meer vreugd):
Hoe irritant ook, blogs zijn er om je mening te geven. Een ratingsysteem zou ervoor zorgen dat blogs die over bepaalde 'gevoelige' tweaker onderwerpen gaan weggestemd worden omdat mensen het er niet mee eens zijn. Blogs zijn er JUIST als tegenhanger van nieuwsberichten en dergelijke waarin je je mening mag geven en waarbij alles door de beugel kan.

Ik snap je punt en ik ben het op zich met je eens dat een hoop bloggers kansloze, korte blogs schrijven waar echt niemand wat aan heeft. Maar ja, waar leg je de grens dan? Het komt er toch op neer: lees het dan niet.

[Voor 11% gewijzigd door Jejking op 21-10-2010 15:38]

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Favorieten is nu al te doen, via RSS. Maar dan mis je nieuw volk. Juist met alleen al in de tracker rechts links een /ignore-knop zou ik iig heel blij zijn, dan zou ik ze weer eens gaan lezen :o

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• ChojinZ
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 16:05
Waar ik me veel meer aan stoor zijn de reactie's.
Sommige tweakers gaan echt ver en maken zich keer op keer schuldig aan digitaal pesten. Als ik af en toe zie hoeveel stront sommige bloggers over zich heen krijgen dan verbaasd het mij echt dat Tweakers niet ingrijpt.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• rob_erwt

rob_erwt

Pff.. Ik heb de tweakblogs ooit in elkaar geklust, dus ik beschouw het nog steeds als een soort kindje. En je kinderen hou je in de gaten. :P

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
F_J_K schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 15:39:
Favorieten is nu al te doen, via RSS. Maar dan mis je nieuw volk. Juist met alleen al in de tracker rechts links een /ignore-knop zou ik iig heel blij zijn, dan zou ik ze weer eens gaan lezen :o
+1.

RSS zelf is leuk maar lang niet alle Tweakers weten hoe het werkt. Zou ik persoonlijk niet als oplossing presenteren voor dit probleem. Uiteraard, lees dan niet, maar toch... het is wel irritant. Dat is m'n steekwoord op GoT maar hier ook serieus van toepassing.

• Wiethoofd
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 08-08 00:26
ChojinZ schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 15:41:
Als ik af en toe zie hoeveel stront sommige bloggers over zich heen krijgen dan verbaasd het mij echt dat Tweakers niets ingrijpt.
Dat is eerder aangekaart en dit gebeurt niet omdat de bloghouder zelf de knopjes heeft om reacties te trashen. Pas als het beleidsoverschreidende reacties (of blogposts) worden wordt er pas vanuit tweakers.net iets aan gedaan.

Verder heb ik met een simpel stukje CSS m'n favoriete bloggers gehighlight in de tracker.
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
/* Tweakblog crewentries highlighten */
#utracker li a[href*="crisp.tweakblogs"], #utracker li a[href*="rob-erwt.tweakblogs"] {
    color: #BF0A30 !important;
}
/* Tweakblogentries van leuke bloggers highlighten */
#utracker li a[href*="codecaster.tweakblogs"], #utracker li a[href*="coltrui.tweakblogs"] {
    color: #0F3DAE !important;
}

Verbergen is net zo makkelijk te doen, eventueel op de #utracker.foldout weer je verbergingsregel opheffen om toch te kunnen zien wat er eventueel geblogged is.

@ Jejking, je haalt nu met je eigen blog hetzelfde uit als wat loewie1984 probeerde met de V&A toestanden

En buiten RSS is er ook een @tweakblogs om te volgen..

[Voor 3% gewijzigd door Wiethoofd op 21-10-2010 15:47]

Wiethoofds meuk en 'overige'

• Blokker_1999
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 19:27

Blokker_1999

Full steam ahead

Ik vind het zelf ook meer en meer problematisch te vinden. Sommige blogs negeer ik gewoon. Als je met je muis over de url gaat zie je in de statusbalk al wie de eigenaar is van de blog. Andere vallen ook op (zoals deathgrunt en microse). Maar het enorme aantal aan zowat nutteloze blogpostings de laatste weken haalt het plezier van blogs te volgen gewoon totaal onderuit. En er zijn zovele posters dat het moeilijk is om ze soms uit elkaar te houden.

Het nadeel met het aanmaken van een whitelist of een favorieten lijstje is dat je nieuwe blogs of blogs van mensen die weinig posten sneller zult missen. Een persoonlijke blacklist is dus een betere oplossing.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• -RetroX-
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

-RetroX-

Los Alcoholicos

Tweakblogs heeft een behoorlijke update nodig. Een "ignore"/"exclude this user from the frontpage" is erg wenselijk. Voor blogposters is een "blacklist user for commenting" optie erg wenselijk. Daarbij zou het toezicht van VNU/T.net mods wel verbeterd kunnen worden.

wellicht zijn er nog wel betere oplossingen denkbaar: please do.... zoals het nu gaat gaat het niet ;)

Los Alcoholicos || Distributed Proofreaders || Zonder Gedoe Online .nl

• Luuk1983
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22:32
Jejking schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 15:37:
Een reactie uit de Tweakblog (even beetje adverteren voor deze issue, hoe meer zielen, hoe meer vreugd):
W00t, ik word gequote! :*)
Sommige tweakers gaan echt ver en maken zich keer op keer schuldig aan digitaal pesten. Als ik af en toe zie hoeveel stront sommige bloggers over zich heen krijgen dan verbaasd het mij echt dat Tweakers niet ingrijpt.
Das inderdaad een punt. Het ratingsysteem van de reacties op de frontpage zou volgens mij ook niet misstaan in de reacties op een blogpost. Reguleren is het goede woord. Ik vind overigens dat je reacties helemaal niet uit moet kunnen zetten. Een blog zonder reactiemogelijk is geen blog naar mijn mening. Een blog is om je mening te geven en te discussiëren. Als niemand kan reageren heb je er ook niks aan.
Blokker_1999 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 15:47:
Het nadeel met het aanmaken van een whitelist of een favorieten lijstje is dat je nieuwe blogs of blogs van mensen die weinig posten sneller zult missen. Een persoonlijke blacklist is dus een betere oplossing.
Dat vind ik een erg sterk punt :)

[Voor 14% gewijzigd door Luuk1983 op 21-10-2010 15:50]

AMD Ryzen 7 3700X | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI GTX1080 Gaming X | Kingston KC2000 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | Fractal Define C TG | Scythe Mugen 5 | Seasonic Focus Plus Gold 650 | HTC Vive

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Wiethoofd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 15:46:

Verbergen is net zo makkelijk te doen, eventueel op de #utracker.foldout weer je verbergingsregel opheffen om toch te kunnen zien wat er eventueel geblogged is.
Moeilijk, moeilijk, moeilijk. Niet iedereen zit zo diep in de materie. Dus: eenvoudig... knopjes.

Edit: of blacklists. Zijn goede mogelijkheden, allemaal om het gedrag van en op TB in de hand te houden. Waarom zou TB niet dezelfde aandacht of iig iets meer verdienen? Rob_Erwt z'n kindje krijgt te weinig aandacht, vandaar dit spreekwoordelijke belletje naar de 'Kindertelefoon' ;)

@ Jejking, je haalt nu met je eigen blog hetzelfde uit als wat loewie1984 probeerde met de V&A toestanden
Niets mis mee. Pas als er niemand reageert, kan je je afvragen of je er daadwerkelijk naast zat.

[Voor 17% gewijzigd door Jejking op 21-10-2010 15:54]

• Muskalade
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 25-08 11:26
Is het misschien niet handig om een minimaal aantal regels/woorden of iets dergelijks aan een blog te hangen?
Want nu komen er "blogs" voorbij met 1 of 2 zinnen, wat ik nou niet echt een blog kan noemen.

• MrVegeta
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 22:25

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

En ik maar zo mijn best doen met mijn blog :'(

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• CodeCaster
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

👌👀 good shit ✔💯

Misbruik(?) van Tweakblogs, wildgroei tweakblogs
moto-moi schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 13:04:
[...]

Er is geen 'beoogd gebruik' van de Tweakblogs, als mensen graag dat soort postings willen doen, dan houden we ze niet tegen.

[...]

Nee, daar ben je niet de enige in, maar het verbieden van blogs met te weinig woorden/teveel plaatjes/teveel filmpjes is ook niet onze bedoeling. :)
moto-moi schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:52:
Onzin, enige wat je daarmee bereikt is dat mensen later een blog zullen openen, of al voor die tijd weg zullen zijn.

Anyways, ik roep het nog maar eens we gaan geen kwaliteitseisen stellen aan de tweakblogs.
moto-moi schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:00:
Naja, anyways. Je gaat ook niet alle blogs lezen op wordpress.com of facebook of noem een willekeurige andere weblogshostingssite. We zijn niet van plan om censuur toe te gaan passen, als mensen troep willen posten, dan mogen ze dat daar.
Ik blijf bij wat ik gezegd heb:
[...] Het heeft vrijwel geen zin meer om moeite in een post te stoppen, want binnen een halve dag zijn er al drie stukken bagger geschreven waardoor je voor mensen met een standaardtracker niet meer op de frontpage staat en de broodnodige exposure mist.

Ik ga geen twee uur zitten zwoegen op een stuk tekst dat vijfhonderd hits krijgt...
Ik gun iedereen zijn plekje op tweakblogs want het wordt mij net zo hard gegund, maar ik zie een drastische daling in hits per blog sinds mei (wat ook logisch is aangezien er steeds meer mensen een blog openen) terwijl ik en blijkbaar velen met mij in deze nieuwe blogs weinig verhalen hebben gezien die op z'n minst interessant, informatief of grappig zijn te noemen.

Je ziet dat steeds meer gebruikers, die eerder ook de mening "dan lees je het toch niet" waren toebedeeld, nu steeds regelmatiger hun frustraties onder nietszeggende blogs posten. Een whitelist is denk ik geen oplossing hiervoor, omdat je dan nieuwe berichten mist, maar een "starred" of anderszins beter zichtbaar gemaakte lijst met favorieten en een blacklist zullen wat mij betreft wonderen doen.

[Voor 9% gewijzigd door CodeCaster op 21-10-2010 15:55]

As always, we are nailed to a cross of our own construction.

• Airdack
  • Laatst online: 23-09 15:19
Één iemand ging ook echt te ver, ene mcdronkz, en hij is ook gewoon hard aangepakt. De rest van de reacties kan volgens mij, zolang er niet gescholden of gedreigd wordt, nog gezien worden als grapje. Hoewel ik toe moet geven dat ik sommige reacties inderdaad ook van een niveau vind dat nog stukken onder het niveau van de slechtste blog ligt!

En ik zie verder het probleem niet zo. Er is een lijstje met meest gelezen (meest populaire) blogs, als je hierin kijkt kom je praktisch alleen maar interessante tegen?

Gamen op een laptop is best ok .... echt

• crisp
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23:03

crisp

Devver

Pixelated

-RetroX- schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 15:48:
Daarbij zou het toezicht van VNU/T.net mods wel verbeterd kunnen worden.
Nee, de tweakblogs vallen opzettelijk buiten het werkgebied van de moderators; het is aan de tweakbloghouder zelf om z'n straatje schoon te houden.
Luuk1983 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 15:49:
[...]
Das inderdaad een punt. Het ratingsysteem van de reacties op de frontpage zou volgens mij ook niet misstaan in de reacties op een blogpost. Reguleren is het goede woord. Ik vind overigens dat je reacties helemaal niet uit moet kunnen zetten. Een blog zonder reactiemogelijk is geen blog naar mijn mening. Een blog is om je mening te geven en te discussiëren. Als niemand kan reageren heb je er ook niks aan.
Ook hier geldt dat wij een tweakbloghouder niet de wet gaan voorschrijven (op de zaken genoemd in de algemene voorwaarden van Tweakers.net na).

Intentionally left blank

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Muskalade schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 15:52:
Is het misschien niet handig om een minimaal aantal regels/woorden of iets dergelijks aan een blog te hangen?
Want nu komen er "blogs" voorbij met 1 of 2 zinnen, wat ik nou niet echt een blog kan noemen.
Slecht idee. Kwaliteit hoor je niet op lengte te beoordelen :)

• i-chat
  • Registratie: maart 2005
  • Niet online
@wiethoofd - dat kan wel zijn, maar dat zegt toch wel iets,

dit is geen nieuw onderwerp, maar het blijft hardnekkkig terugkomen, blijkbaar speelt het dus nog steeds en dat zegt iets over deze community als je het mij vraagt.

ik zou ook veel liever ignore knopjes zien in de tracker, dat geld voor tweakbloags net zo zeer als voor vraag&aanbod als voor nieuws of meuk. heel tnet werkt al een hele lange tijd met tags, nu alleen nog zorgen dat je ze kunt blockeren zodat andere blogs langer in je tracker staan opt-out werkt gewoon in dit systeem veel beter (voor nieuwe bloggers) dan opt-in.

en uiteindelijk garandeer ik dat het trollen een stuk minder wordt.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

👌👀 good shit ✔💯

Airdack schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 15:54:
[...]

Één iemand ging ook echt te ver, ene mcdronkz, en hij is ook gewoon hard aangepakt.
Hoezo ging hij te ver, door op cynische manier de mening van een grote groep mensen te verwoorden? Ik vond zijn reacties doorgaans leuker om te lezen dan de blogs waar ze onder waren geplaatst...

• Escovan
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 26-08 21:50

Escovan

Gerehabiliteerd

Dit is idd ook voor mij reden om nog niet een nieuwe blog te schrijven, ik bedenk nog even iets origineels zodat mensen me willen volgen en het niet uit maakt of ik nu in dat lijstje op de frontpage sta.

Speel op de bal! Niet op de man :-)

• ChojinZ
Wiethoofd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 15:46:
[...]

Dat is eerder aangekaart en dit gebeurt niet omdat de bloghouder zelf de knopjes heeft om reacties te trashen. Pas als het beleidsoverschreidende reacties (of blogposts) worden wordt er pas vanuit tweakers.net iets aan gedaan.
Ik snap dat je het moddereren zoveel mogelijk aan de blogger zelf wilt overlaten. Het is immers zijn blog. Maar de meeste bloggers zijn niet in staat om de reactie's 24/7 te monitoren. Er bestaat dus de kans dat, wanneer de blogger even niet aanwezig is, er discussie's ontstaan en dat deze vervolgens uit de hand lopen.

Overigens vraag ik me af wat dan die "beleidsoverschreidende" reactie's zijn. Mijns inziens vallen treiterijen hier ook onder. In mijn beleving wordt daar echter niets aan gedaan (MicroSE anyone? ).

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• ieperlingetje
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 10-09 20:03
Jejking schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 15:55:
[...]

Slecht idee. Kwaliteit hoor je niet op lengte te beoordelen :)
Maar het kan wel het grootste deel van de troep tegenhouden. Sommige blogberichten zijn amper 4 regels.

Andere mogelijkheid is om het vereiste aantal karmapunten te verhogen, alleen wat doe je dan met de huidige blogs?

[Voor 16% gewijzigd door ieperlingetje op 21-10-2010 16:04]

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

De gedichtjes van Nico (van De wereld draait door) zijn ook maar 4 regels maar die heeft een eigen gedeelte in een show waar miljoen nederlanders naar kijken...

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

👌👀 good shit ✔💯

ieperlingetje schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 16:03:
[...]

Maar het kan wel het grootste deel van de troep tegenhouden. Sommige blogberichten zijn amper 4 regels.
Ja, ik zie het al voor me:
[url=#]Nokia brengt N10 uit met Symbian^4D[/]. Nu met nog slechtere camera zeker?
Zoooo en dan nu nog een paar puntjes om de blog vol te maken!
................
..............
.............
...........
.........
......
...
..
.

• Wiethoofd
Andere mogelijkheid is om het vereiste aantal karmapunten te verhogen, alleen wat doe je dan met de huidige blogs?
[suggestie] benodigde karma tweakblog & fotoalbum omwisselen << is al een keer voorgesteld

Wat wel zou kunnen is naar mate je actiever bent je in een korte periode de mogelijkheid krijgt meerdere blogposts te plaatsen, dus 5k karma om de blogfeature te activeren en vervolgens 500 punten binnen een bepaalde periode om een nieuwe blogpost te mogen plaatsen >:)

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
[...]

Daar ga je al. Muskalade zegt 2 regels, jij zegt 4. Waar leg je de grens voor 'kwaliteit'? Stel je voor, een grens van 4 regels. Typ je er vijf met rommel, ben je er alsnog door. Niet de oplossing, imho.
Huidige blogs laten staan. Ik zou niet per definitie een demotivatiebeleid willen voeren als iemand echt wat te melden heeft. Dat werkt alleen maar tegen je, volgens mij.

[Voor 7% gewijzigd door Jejking op 21-10-2010 16:08]

• Luuk1983
ChojinZ schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 15:58:
Overigens vraag ik me af wat dan die "beleidsoverschreidende" reactie's zijn. Mijns inziens vallen treiterijen hier ook onder. In mijn beleving wordt daar echter niets aan gedaan (MicroSE anyone? ).
Bij de MicroSE blogs heeft Sander daar de volledige controle over de reacties. Hij kan ze verwijderen als posts hem niet aanstaan, maar in plaats van dat te doen gaat hij overal tegenin en kan geen kritiek hebben. Dat dingen daar 'uit de hand lopen' ligt voornamelijk bij hem. En die paar mensen die echt daar alleen maar komen om te klooien, daarvan kunnen de reacties simpelweg van weggehaald worden. En daarbij, als je inhoudelijk en opbouwend kritisch bent dan kan Sander daar ook niet tegen.

Ik zie niet in waarom een mod daar in zou moeten grijpen. Sander heeft zelf de controle en maakt daar geen gebruik van. Nou dan gaan op een gegeven moment de reacties op slot (wat hij al eens gedaan heeft). Vervolgens zet hij ze later weer aan. Dus hij doet het zichzelf aan.

AMD Ryzen 7 3700X | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI GTX1080 Gaming X | Kingston KC2000 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | Fractal Define C TG | Scythe Mugen 5 | Seasonic Focus Plus Gold 650 | HTC Vive

• wheez50
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 22:58
In het geval van Sander/MicroSE heb je helemaal gelijk. Het is een ontopic blog waarbij echt soms ver wordt gegaan. Maar even ver wordt gegaan in antwoord op BobWarley en zijn symbian/nokia-haat. Wat moet je daar dan mee?

Ik probeer elke blog te lezen. Al skip ik inmiddels de vervolgverhalen. Maar dankzij een kwaliteitsverlies (waar ikzelf blijkbaar ook schuldig aan ben?) wordt dat steeds minder interessant. Ik zou sommige blogs dan ook graag van mijn frontpagetracker zien verdwijnen.

• Carpento
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21:34
Jejking schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 15:07:
Het gezwam op Tweakblogs hangt me de keel uit en ik ben niet de enige. Jaja, zie hier het understatement van 2010. Wat er aan massaal kansloze regeltjes tekst staat, is niet normaal meer. "Ja, lees het dan niet.", dat is geen argument meer omdat het de leukere blogs wegdrukt in de rankings. Sterker nog, het weerhoudt een aantal tweakers van posten. Waar is Coltrui bijvoorbeeld?
Dat jij jezelf dwingt om Tweakblogs te willen lezen omdat er weleens iets leuks staat is toch geen argument om het mindere te weren ?

Ik lees nooit Tweakblogs en erger me dus nergens aan wat dat betreft. Jij wilt alleen de krenten uit de pap vissen, en dat mocht van je moeder vroeger ook niet :+

• ieperlingetje
Over het niveau van sommige reacties op tweakblogs, ik denk dat het ook niet altijd in je voordeel is om reacties te verwijderen. Men zou daar dan beter een user block opzetten.

• rob_erwt

rob_erwt

ChojinZ schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 15:58:
Ik snap dat je het moddereren zoveel mogelijk aan de blogger zelf wilt overlaten. Het is immers zijn blog. Maar de meeste bloggers zijn niet in staat om de reactie's 24/7 te monitoren. Er bestaat dus de kans dat, wanneer de blogger even niet aanwezig is, er discussie's ontstaan en dat deze vervolgens uit de hand lopen.
Dat geldt ook voor ander (al dan niet commerciële) weblog services en voor persoonlijk gehoste weblogs. Dat is inherent aan een stukje van het web dat een gebruiker in eigen beheer heeft.
Het beleid kun je nalezen in http://tweakers.net/voorwaarden en daar dan vooral paragraaf 4 en verder (vooral 4.6). Dit geldt zowel voor de blogs zelf als voor de reacties. Bij de reacties ligt dan nog steeds de verantwoordelijkheid bij de blog eigenaar zelf. Deze kan de reacties naar eigen inzicht verwijderen.

Wat betreft MicroSE: daar werd (en wordt) idd bijzonder hard gereageerd, iets wat mij wel eens tegen de borst stuit. Maar Sander is tot nu prima in staat geweest om zelf te modereren waar nodig en ik heb geen reacties gezien die echt tegen de genoemde voorwaarden ingingen.

• Luuk1983
Als ik de reacties zo lees kom ik tot de volgende conclusie(s), even los van de invulling daarvan:

Tweakers wil zich expliciet zo min mogelijk met blogs inhoudelijk bezighouden, behalve als het de algemene voorwaarden schend. Dit kan me voorstellen.

De blogger moet een aantal tools tot zijn beschikking hebben, zoals het kunnen verwijderen van berichten, het blocken van users van zijn blog en dergelijke. Volgens mij kunnen de meeste dingen al.

De bezoekers willen meerdere mogelijkheden hebben om bepaalde blogs te kunnen negeren.

• ChojinZ
Luuk1983 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 16:08:
[...]

Bij de MicroSE blogs heeft Sander daar de volledige controle over de reacties. Hij kan ze verwijderen als posts hem niet aanstaan, maar in plaats van dat te doen gaat hij overal tegenin en kan geen kritiek hebben. Dat dingen daar 'uit de hand lopen' ligt voornamelijk bij hem. En die paar mensen die echt daar alleen maar komen om te klooien, daarvan kunnen de reacties simpelweg van weggehaald worden. En daarbij, als je inhoudelijk en opbouwend kritisch bent dan kan Sander daar ook niet tegen.

Ik zie niet in waarom een mod daar in zou moeten grijpen. Sander heeft zelf de controle en maakt daar geen gebruik van. Nou dan gaan op een gegeven moment de reacties op slot (wat hij al eens gedaan heeft). Vervolgens zet hij ze later weer aan. Dus hij doet het zichzelf aan.
Zoals ik al eerder zij: Een blogger kan nooit zijn blog 24/7 in de gaten houden. Hij hoeft maar even niet aanwezig te zijn en de discussie's zijn weer uit de hand aan het lopen en het kwaad is al geschied..

Daarnaast zie je ook in de MicroSE blogjes dat bepaalde mensen direct lullige dingen plaatsen zonder ook maar eerst een gesprek aan te gaan over de inhoud van de blog. Sterker nog: sommige tweakers komen daar maar voor 1 ding: Sander in de grond trappen.

Als je zijn laatste blog leest zie je dat een aantal personen meteen beginnen met het plaatsten van kut opmerkingen die totaal geen verband hebben met zijn blog...

• -RetroX-
  • Niet online

-RetroX-

Los Alcoholicos

crisp schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 15:54:
[...]

Nee, de tweakblogs vallen opzettelijk buiten het werkgebied van de moderators; het is aan de tweakbloghouder zelf om z'n straatje schoon te houden.
Ja, dus.... en hoe verbeterd deze houding de kwaliteit van de tweakblogs? Soms moeten zaken tegen het licht gehouden worden. Dat nu geen actief toezicht wordt gehouden betekend niet dat het niet wenselijk zou zijn. Maar ik ben benieuwd naar jouw oplossing, als moderator, mbt dit issue.

Los Alcoholicos || Distributed Proofreaders || Zonder Gedoe Online .nl

• kronolith
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22:37

kronolith

[EDIT]

Luuk1983 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 16:20:
Als ik de reacties zo lees kom ik tot de volgende conclusie(s), even los van de invulling daarvan:

Tweakers wil zich expliciet zo min mogelijk met blogs inhoudelijk bezighouden, behalve als het de algemene voorwaarden schend. Dit kan me voorstellen.

De blogger moet een aantal tools tot zijn beschikking hebben, zoals het kunnen verwijderen van berichten, het blocken van users van zijn blog en dergelijke. Volgens mij kunnen de meeste dingen al.

De bezoekers willen meerdere mogelijkheden hebben om bepaalde blogs te kunnen negeren.
Dat is volgens mij wel in een notendop wat er gezegd is hier ja.

Ik vind de user block optie wel een goede. Gedraag je je niet? Dan hoef je hier niet meer te komen 8)

• Luuk1983
ChojinZ schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 16:30:
Daarnaast zie je ook in de MicroSE blogjes dat bepaalde mensen direct lullige dingen plaatsen zonder ook maar eerst een gesprek aan te gaan over de inhoud van de blog. Sterker nog: sommige tweakers komen daar maar voor 1 ding: Sander in de grond trappen.
Ik wil de absoluut niet goedpraten, begrijp me goed. Maaaarrrr.... (er is altijd een maar, is het niet ;)) dat heeft wel te maken met de houding van Sander in de vorige blogs.

• IStealYourGun
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 13:22

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Persoonlijk ben ik ook een voorstander van een rate feature op de blogposts. Afhankelijk van die rating (in tijd) en je eigen voorkeur zie je die dan links op de frontpage. Dat is niet alleen handig voor de bezoeker, maar ook voor de schrijvers, zo kan je zien of er een post aanslaat of niet.

Het nadeel is wel dat het mogelijk ook fout word gebruikt. Mensen zouden de blog negatief kunnen beoordelen vanwege de inhoud dat zij niet interessant vinden en niet vanwege de kwaliteit. Simpel voorbeeld is deathgrunt. Mensen zouden die een negatieve score kunnen geven omdat ze de grap niet leuk vinden, terwijl zoiets subjectief is.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• himlims_
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Het gezwam op Tweakblogs hangt me de keel uit

Aldus onze topic-starter :X

maar goed, je hebt wel een punt, maar ik vind dat de algehele sfeer op t.net hard achteruit gaat.Bij de blogposts komt het wat nadrukkelijker na voren omdat de blogger zelf verantwoordelijk wordt gehouden over de blogs.

Afgezien daarvan is de blogfeature maar voor 30% klaar :+ ... je kunt niet zoeken, je kunt niet filteren, je kunt geen voorkeur aangeven, je kunt niet taggen etc. het is neit volledig. Merk nu al dat diverse 'oud gediende' afhaken bij t.net en duidelijk minder actief worden. Ben benieuwd hoe 't er in 2012 uit ziet, maar dat terzijde.

Wat er verbeterd kan worden;
• Karma omhoog voor starten blog (maar is dat een werkelijke oplossing? ik denk 't niet)
• Ratings!! dat zou enorm helpen
• Voorkeur aangeven als lezer welke blogs onder de aandacht komen
• Zoeken/categorie etc. enige wat nu telt is de tracker, uit de tracker :w blog
• facebook achtige feature; 'vind leuk' koppelen aan gallery van users en direct op blogs
• Post-blog knopje direct koppelen aan karma, wil je een nieuw bericht posten, kost 't je 1K karma bijv.
• 'followers lijstje' welke door wiethoofd,coltrui,codecaster wordt gebruikt.

Censuur/modden etc. zou ik liever niet zien. Blogger kan zelf reacties verwijderen, maar zwaar kwetsende uitspraken of bedreigingen zouden wel consequenties moeten hebben voor $user binnen t.net zelf.

[Voor 78% gewijzigd door himlims_ op 21-10-2010 16:48]

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
RootGamer.com ☆ LINUX GAMES
🔧 Steam
RootGamer_com · Æ Origin HollandHards · Ʊplay HollandHards

• Rhapsody
  • Registratie: oktober 2002
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Gewoon een kwestie van niet lezen en niet reageren. Ik zie het probleem niet zo. Als iedereen dat doet 'sterven' de saaie blogs vanzelf toch?

Wat voor de een vermakelijk is, is voor de ander 'onder het niveau' (zeker hier op tweakers heb ik wel eens het idee).

• kronolith

kronolith

[EDIT]

Luuk1983 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 16:34:
[...]

Ik wil de absoluut niet goedpraten, begrijp me goed. Maaaarrrr.... (er is altijd een maar, is het niet ;)) dat heeft wel te maken met de houding van Sander in de vorige blogs.
Hij is inderdaad zelf wel 1 van de "daders" hiervan ja. Als hij vanaf nu begint om met terugwerkende kracht alle negatieve reacties te verwijderen, is de lol eraf en is hij waarschijnlijk in no time van de trollers af. Maar in plaats van dat te doen, gaat hij er tegenin. En ja: dat is natuurlijk precies wat ze willen bereiken!

• Luuk1983
Ik zal vanavond even een kwalitatief tweaker-gerelateerde blog schrijven om de slechte blogs te compenseren ;)

De lol is er door de vele blogs een beetje vanaf, dat moet ik wel zeggen. Omdat je heel snel uit de tracker verdwijnt is er soms weinig tijd om hits te krijgen en bijbehorend commentaar te ontvangen. Dat bedoel ik niet onder het mom van 'kijk mijn blog eens goed zijn', maar ik vind van mijzelf dat ik redelijk goede blogs schrijf (voorbeeldje ;)) en ik wacht dan meestal met smart op reacties van mensen en hun reacties en eventueel andere inzichten. Zodra je uit de tracker bent krijg je simpelweg veel minder bezoekers, dat is een feit. En dat is op zich wel jammer.

[Voor 6% gewijzigd door Luuk1983 op 21-10-2010 16:43]

• kronolith

kronolith

[EDIT]

Luuk1983 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 16:42:
Ik zal vanavond even een kwalitatief tweaker-gerelateerde blog schrijven om de slechte blogs te compenseren ;)

De lol is er door de vele blogs een beetje vanaf, dat moet ik wel zeggen. Omdat je heel snel uit de tracker verdwijnt is er soms weinig tijd om hits te krijgen en bijbehorend commentaar te ontvangen. Dat bedoel ik niet onder het mom van 'kijk mijn blog eens goed zijn', maar ik vind van mijzelf dat ik redelijk goede blogs schrijf (voorbeeldje ;)) en ik wacht dan meestal met smart op reacties van mensen en hun reacties en eventueel andere inzichten. Zodra je uit de tracker bent krijg je simpelweg veel minder bezoekers, dat is een feit. En dat is op zich wel jammer.
So true.... De eerste 1500 views heb je zo binnen, zodra je uit de tracker bent, gaan de views ineens een heel stuk minder snel omhoog (lees: bijna niet meer). Misschien dat hier ook meteen wat aan gedaan kan worden :)

• Rhapsody
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

kronolith schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 16:38:
[...]

Hij is inderdaad zelf wel 1 van de "daders" hiervan ja. Als hij vanaf nu begint om met terugwerkende kracht alle negatieve reacties te verwijderen, is de lol eraf en is hij waarschijnlijk in no time van de trollers af. Maar in plaats van dat te doen, gaat hij er tegenin. En ja: dat is natuurlijk precies wat ze willen bereiken!
Hij had er niet op in moeten gaan, maar de reacties verwijderen is natuurlijk 'voer' voor de bashers. (en ja ik heb me er ook 'schuldig' aan gemaakt en sta er ook nog volledig achter)

imho is het fout om kwaliteit te gaan eisen van bloggers. Zeker als het niet meetbare kwaliteit is. Wel zouden een aantal features toegevoegd kunnen worden om het gebruik te vereenvoudigen die tegelijkertijd de frustraties van menigeen weg kan nemen. (favorites, zoeken)
Wat mij betreft wordt er hier dus geklaagd over de kwaliteit terwijl je beter met ideeen zou kunnen komen voor nieuwe features.
Dus: ik zou graag een soort van 'favoriete blogs'-lijst vast kunnen leggen om interessante blogs te kunnen volgen.
In plaats van: ik wil een block-functie om al die irritante, van ondermaatse kwaliteit, blogs te kunnen blokkeren.

• ieperlingetje
Voor de tracker zou men eigenlijk moeten sorteren volgens een beter algoritme, iets zoals de populaire posts dat je op de tweakblogs hoofdpagina vindt, maar misschien de factor aantal views daarin weglaten en de weergave van de post in de tracker afhankelijk maken van voorgaande blogberichten. Waarschijnlijk wat complex om te implementeren, maar ik denk dat dat een goed alternatief zou zijn.

• NMe
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 14:38

NMe

Quia Ego Sic Dico.

ChojinZ schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 16:30:
[...]

Zoals ik al eerder zij: Een blogger kan nooit zijn blog 24/7 in de gaten houden. Hij hoeft maar even niet aanwezig te zijn en de discussie's zijn weer uit de hand aan het lopen en het kwaad is al geschied..
Moet Tweakers er dan maar tijd en geld in stoppen die ook gestopt kan worden in andere dingen die concreet meer opleveren? :)
Sommige mensen doen daar inderdaad een lullig verhaal, zonder meer. Heeft helaas wel te maken met de manier waarop hij in eerdere blogs omging met opbouwende kritiek van meer ervaren mensen (door de reactiemogelijkheid uit te zetten). Blogs zijn niet zozeer éénrichtingsverkeer als mensen vaak lijken te denken. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Naarmate het aantal blogs groeit is het voor de bloglurker idd handig om een faciliteit te hebben om ze te ordenen /categoriseren. Dus wmb is een ignoreknopje en eens nadenken over andere weergaven zo gek nog niet.

Qua beleid: het ingezette vrij platform beleid is me veel waard. Het zou erg jammer zijn om daar een modforce op te moeten zetten. Je gooit dan het kind met het badwater weg.

offtopic:
zullen we ons niet laten verleiden om de discussie over specifieke personen/blogs/reacties te voeren?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• p@dd0
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 31-08 17:31

p@dd0

psychonaut

Na aanleiding van dit topic voor het eerst op de tweakblogs geweest...

Mij lijkt het simpel, je reageert met je t.net account dus t.net maakt de reacties mogelijk. Als bezoekers van t.net zich storen aan andere bezoekers van t.net, is het aan t.net om het mogelijk te maken dat dit voorkomen wordt.

Het mooiste zou zijn koppeling met karma ofzo. Geef bezoekers de mogelijkheid om reacties te modden en meer in deze stijl. ;)

Eigenlijk gewoon een bevestiging van himlims_ in "Tweakblogs onder de maat"

[Voor 11% gewijzigd door p@dd0 op 21-10-2010 16:55. Reden: Eerst lezen dan posten...]

Amantes amentes
--
Be inspired!

• Xaverius
  • Nu online

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Ik heb de tweakblogs in het begin even in de gaten gehouden maar door de vele onzin die soms te vinden is doe ik al geen moeite meer om een interessante blog te vinden. De kans dat ik wat interessants mis is kleiner dan de kans dat ik op een tweakblog uitkom die de moeite niet waard is.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• himlims_
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Lustucru schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 16:49:
Qua beleid: het ingezette vrij platform beleid is me veel waard. Het zou erg jammer zijn om daar een modforce op te moeten zetten. Je gooit dan het kind met het badwater weg.
volledig mee eens, iedereen moet kunnen bloggen wat hij/zij wil. Of dat nu een 1liner is, een youtube filmpje, een smeuig verhaal, of een onbegrijpelijke chatlog.

dat is juist het 'mooie' van bloggen; iedereen kan alles schrijven zoals men zelf wenst - ongeacht of het grote publiek daar blij van wordt

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
RootGamer.com ☆ LINUX GAMES
🔧 Steam
RootGamer_com · Æ Origin HollandHards · Ʊplay HollandHards

• ScytheNL
  • Laatst online: 27-03-2020

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Sterker nog, het weerhoudt een aantal tweakers van posten. Waar is Coltrui bijvoorbeeld?
Dus jij linkt het feit dat Coltrui al tijden niet gepost heeft aan het feit dat er zoveel bagger blogs zijn?
Laat me het bewijs maar eens zien dan? Voor zover ik weet was zijn laatste bericht dat hij niet zoveel zou kunnen posten omdat hij dus aan een boekwerk bezig was, na aanraden van zijn leespubliek...

Overigens heb je zelf dus ook weer een bagger blog aan gemaakt terwijl je al een draadje had lopen op GoT.
hypocrisie op z'n best zullen we maar zeggen. Sommige mensen denken echt dat ze alwetend en almogend zijn maar eerlijk gezegd wordt ik er een beetje heel erg moe van. Je opent een blog, leest een beetje, weet dat het bagger is en gaat weer verder. Is het wel wat dan kun je die favven of wat dan ook.

*zucht*

• moto-moi
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

kronolith schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 16:46:
So true.... De eerste 1500 views heb je zo binnen, zodra je uit de tracker bent, gaan de views ineens een heel stuk minder snel omhoog (lees: bijna niet meer). Misschien dat hier ook meteen wat aan gedaan kan worden :)
Die tracker is gewoon een bonus, dat er blijkbaar nauwelijks mensen van buitenaf op de index of een rss feed lezen van een individuele blog, daar kunnen wij vrij weinig aan doen lijkt me :?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

p@dd0 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 16:50:
Mij lijkt het simpel, je reageert met je t.net account dus t.net maakt de reacties mogelijk. Als bezoekers van t.net zich storen aan andere bezoekers van t.net, is het aan t.net om het mogelijk te maken dat dit voorkomen wordt.
Dat heeft T.net ook gedaan, je kan als blogeigenaar zelf ongewenste reacties verwijderen. ;)

Ik ben het ermee eens dat er best een ignorefeature bij mag komen; sterker nog, ik zou dat héél graag zien aangezien ik nu gewoon geen plezier heb aan het lezen van tweakblogs. Maar afgezien van technische mogelijkheden bieden vind ik niet dat T.net hier iets aan moet gaan doen. Modden mogen de eigenaars van blogs zelf doen wat mij betreft. :)

• MuddyMagical
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 19:28
Naarmate het aantal blogs groeit is het voor de bloglurker idd handig om een faciliteit te hebben om ze te ordenen /categoriseren. Dus wmb is een ignoreknopje en eens nadenken over andere weergaven zo gek nog niet.

offtopic:
zullen we ons niet laten verleiden om de discussie over specifieke personen/blogs/reacties te voeren?
Dat vrije platform vind ik ook nog steeds heel apart.

Er word elke keer herhaalt dat de Tweakblogs een stukje zijn waar de gebruiker zijn eigen verhaal kwijt kan en de controle heeft. Maar het wordt wel volledig geintegreerd met T.net en GoT waardoor T.net er toch voor verantwoordelijk is. Daarnaast is het niet duidelijk gescheiden van T.net. Hierdoor word de sfeer die heerst op Tweakblogs ook de sfeer van T.net.
Of je modereert je website met alles erop en eraan, of je doet dat niet. Maar je kan niet het forum wel in bedwang houden en de blogs niet onder het motto 'het is een apart stukje van de site'.

404 error.

• moto-moi

moto-moi

MuddyMagical schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 17:02:
Er word elke keer herhaalt dat de Tweakblogs een stukje zijn waar de gebruiker zijn eigen verhaal kwijt kan en de controle heeft. Maar het wordt wel volledig geintegreerd met T.net en GoT waardoor T.net er toch voor verantwoordelijk is. Daarnaast is het niet duidelijk gescheiden van T.net. Hierdoor word de sfeer die heerst op Tweakblogs ook de sfeer van T.net.
Eh, nee, dat zie je fout :) Enige wat er als binding tussen t.net en tweakblogs is, is het feit dat er users van t.net kunnen reageren, maar als anoniem reageren aangezet wordt, kunnen ook mensen van buitenaf reageren. Andere punt waarop er iets van een binding blijkt, is het feit dat we een tracker standaard weergeven. Voor de rest staat het compleet los.
Of je modereert je website met alles erop en eraan, of je doet dat niet. Maar je kan niet het forum wel in bedwang houden en de blogs niet onder het motto 'het is een apart stukje van de site'.
Wij doen dat dus bewust niet mbt. de tweakblogs, de users mogen dat lekker zelf regelen. (Net zoals we dat doen bij de Direct messages). In beide gevallen hebben we voor zover ik weet ook altijd adequaat gereageerd op klachten van gebruikers?

• ChojinZ
rob_erwt schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 16:18:
[...]

Dat geldt ook voor ander (al dan niet commerciële) weblog services en voor persoonlijk gehoste weblogs. Dat is inherent aan een stukje van het web dat een gebruiker in eigen beheer heeft.
True, daar heb je een goed punt. Maar zoals het nu gaat, werkt het blijkbaar ook niet. Dat blijkt wel uit dit topic.
rob_erwt schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 16:18:
[...]

Wat betreft MicroSE: daar werd (en wordt) idd bijzonder hard gereageerd, iets wat mij wel eens tegen de borst stuit. Maar Sander is tot nu prima in staat geweest om zelf te modereren waar nodig en ik heb geen reacties gezien die echt tegen de genoemde voorwaarden ingingen.
Persoonlijk vond ik daar toch wat beledigende opmerkingen tussen staan. Maargoed, je kan je afvragen wat beledigen is. Waar jij om kan lachen wordt ik wellicht boos om.
NMe schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 16:49:
[...]

Moet Tweakers er dan maar tijd en geld in stoppen die ook gestopt kan worden in andere dingen die concreet meer opleveren? :)
denken. :)
Ja, dat is wel optie! :)
Jullie bieden immers het platform aan. Een platform wat redelijk wat kritiek krijgt (blijkt ook wel uit de reactie's in dit topic). Dan vind ik ook dat jullie actie moeten ondernemen. Modereren is 1 van die optie's. Maar uiteraard zijn er ook andere mogelijkheden.
NMe schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 16:49:
[...]

Sommige mensen doen daar inderdaad een lullig verhaal, zonder meer. Heeft helaas wel te maken met de manier waarop hij in eerdere blogs omging met opbouwende kritiek van meer ervaren mensen (door de reactiemogelijkheid uit te zetten). Blogs zijn niet zozeer éénrichtingsverkeer als mensen vaak lijken te denken. :)
kronolith schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 16:38:
[...]

Luuk1983 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 16:34:
[...]

Maw. Sander moet zijn gedrag aanpassen zodat hij niet meer getreiterd en gebashed wordt?
Kom op zeg... Ja, Sander kan heel koppig zijn. En met zijn manier van discussieren ben ik het ook niet altijd eens. Maar dat mag natuurlijk nooit een reden zijn om iemand te treiteren en belachelijk te maken!

• p@dd0
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 31-08 17:31

p@dd0

psychonaut

NMe schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 17:00:
[...]

Dat heeft T.net ook gedaan, je kan als blogeigenaar zelf ongewenste reacties verwijderen. ;)
Niet helemaal dus. De bloglezende bezoeker moet de eigen hersenen kraken om reacties die onder de maat zijn te negeren.
NMe schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 17:00:
Ik ben het ermee eens dat er best een ignorefeature bij mag komen; sterker nog, ik zou dat héél graag zien aangezien ik nu gewoon geen plezier heb aan het lezen van tweakblogs. Maar afgezien van technische mogelijkheden bieden vind ik niet dat T.net hier iets aan moet gaan doen. Modden mogen de eigenaars van blogs zelf doen wat mij betreft. :)
Tja, je hebt modden en modden. Ik kan mij voorstellen dat een eigenaar bepaalde reacties wil verbergen/verwijderen. Mijn voorkeur zou echt naar verbergen gaan. Dit zodat de bloglezende bezoeker zelf het niveau van de reacties kan instellen.

Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren!

Amantes amentes
--
Be inspired!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

p@dd0 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 17:24:
[...]

Niet helemaal dus. De bloglezende bezoeker moet de eigen hersenen kraken om reacties die onder de maat zijn te negeren.
Blogposts zijn veel minder snel ongewenst dan de reacties erop. Wel zijn ze snel "onder de maat" zoals je zelf zegt, maar dat is een persoonlijke lijn die je trekt. De enige manier om daarmee om te gaan is door persoonlijke whitelist/blacklists aan te houden, zoals hierboven al geopperd wordt. Ik vind niet dat daarop gemodereerd moet worden door wie dan ook, ik bepaal zelf wel of ik een blog wel of niet interessant vind. :)

• moto-moi

moto-moi

p@dd0 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 17:24:
Datzelfde probleem heb je ook als er wel moderatoren opgezet zouden worden zoals op ons forum.
Tja, je hebt modden en modden. Ik kan mij voorstellen dat een eigenaar bepaalde reacties wil verbergen/verwijderen. Mijn voorkeur zou echt naar verbergen gaan. Dit zodat de bloglezende bezoeker zelf het niveau van de reacties kan instellen.
overal waar er gemod kan worden op onze site, bestaat er ook de mogelijkheid om reacties te trashen, sowieso gaat de vorm van modereren waar je nu op doelt, zoals op de fp dus, niet werken omdat het niet aan de lezer/powermods is om te zien of een reactie hout snijdt, maar aan die van de blogeigenaar.

We sluiten tenslotte geen enkel onderwerp uit (afgezien van een paar die met onze algemene voorwaarden botsen), en verwachten dus ook niet dat er mensen altijd zullen zijn die en willen modden en verstand van het behandelde onderwerp hebben.

• deathgrunt
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
Interessante discussie... Ik blog zelf bijna dagelijks, maar wat ik daar tegelijk "jammer" aan vind is dat de blogs vóór of ná mij direct worden weggedrukt in het tracker-overzicht;

Standaard zie je er maar drie staan, en als ik net een posting openbaar, weet ik dat de blogs voor mij een plek naar beneden schuiven... soms denk ik zelfs "laat ik maar niet bloggen", om de andere blogs ook een kans te geven.

Maar goed, als iedereen elkaar voorrang gaat geven, krijg je natuurlijk een status-quo waarbinnen niemand meer iets publiceert...

[Voor 74% gewijzigd door deathgrunt op 21-10-2010 20:23]

• Carpento
-RetroX- schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 16:31:
[...]

Ja, dus.... en hoe verbeterd deze houding de kwaliteit van de tweakblogs?
Da's waarschijnlijk heel simpel: als Tweakers er mankracht in zou moeten steken op die manier waren er uberhaupt nooit Tweakblogs gekomen ;) Wat je nu krijgt is een bonus :p

Stiekem is dit topic best een compliment naar Tweakers: het niveau ligt overal hoog, dat willen we dus op de Tweakblogs ook :p

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:50

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Here's an idea: Als de tracker nou eens gewoon de blogposts van de laatste X uur / dagen laat zien? Dan staat iedereen er altijd even lang in en wordt dus niemand "weggedrukt". Dit in tegenstelling tot de (standaard) laatste 3; blog je iets leuks en iets waar je uren werk in steekt en er komen een paar van die "test" blogs achter aan dan ben je je bezoekers kwijt. Daar heb je geen/minder last van als de tracker gewoon een bepaalde tijdspanne hanteert.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• Robin
  • Niet online
De vrijheid die je hebt bij de Tweakblogs heeft zijn voor- en nadelen. Je hebt meer vrijheid om een entry te schrijven voor je Tweakblog dan bij het posten van een topic/reactie op het forum. Diezelfde vrijheid zorgt er ook voor dat er soms bagger in Tweakblogs wordt gepost, die de lol voor de rest verpest - en daar vallen reacties op de blogs ook onder. Het is bij wijze van een cirkel waar je het zoete niet kunt hebben zonder het zure.

Er zijn meerdere oplossingen om de kwaliteit van Tweakblogs omhoog te krikken, maar wat ik eerlijk gezegd mis is een 'neigborhood watch' binnen de Tweakblogs zelf; hier worden veel en hard gediscussieerd over hoe de Tweakblogs voor de buitenwereld nog beter kan, maar met een vorm van zelfregulatie kan mijn inziens de kwaliteit van blogs nog beter worden. Een weblogartikel dat door jullie als onvoldoende wordt beschouwd, staat al snel vol van verwensingen van afkeur - terwijl je eerder verwacht dat zulke artikels juist geen aandacht krijgen.

• TRRoads
  • Laatst online: 13-03-2011
Maar hoe is er ruimte voor een blog als die van Sander dan? Op zich is het niet tegen de regels, maar niemand heeft er behoefte aan. Als men dan de discussie aan gaat doet ie daar gewoon helemaal niets mee. Een paar keer is niet erg, maar het is nu al een jaar ofzo continu hetzelfde verhaal.

Dat is best lastig reguleren?

En dan hebben we het niet alleen over trolls en flames (al zijn die er ook), maar ook over constructieve posts van bijvoorbeeld Rob de 3e.

• MueR
  • Laatst online: 24-09 17:44

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

TRRoads schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 18:01:
Maar hoe is er ruimte voor een blog als die van Sander dan? Op zich is het niet tegen de regels, maar niemand heeft er behoefte aan.
Hij heeft er schijnbaar behoefte aan, wie ben jij om hem dat te weigeren? En wie ben jij om voor anderen te dicteren dat ze er geen behoefte aan hebben.

[Voor 11% gewijzigd door MueR op 21-10-2010 18:09]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95. Doei doei!

• moto-moi

moto-moi

RobIII schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 17:45:
Here's an idea: Als de tracker nou eens gewoon de blogposts van de laatste X uur / dagen laat zien? Dan staat iedereen er altijd even lang in en wordt dus niemand "weggedrukt". Dit in tegenstelling tot de (standaard) laatste 3; blog je iets leuks en iets waar je uren werk in steekt en er komen een paar van die "test" blogs achter aan dan ben je je bezoekers kwijt. Daar heb je geen/minder last van als de tracker gewoon een bepaalde tijdspanne hanteert.
Vroeger stond er geen limiet op het aantal blogpostings van 1 persoon die erin kwamen, dat had als nadeel dat als iemand tig postings per dag typed (and that happens) dat de lijst dan volstaat, wat klachten opleverde.
Verder, om de lijst geen max te geven lijkt me geen goed idee, sommige dagen wordt er meer geblogged en als er dan (bijvoorbeeld) 20 in die lijst staan, is dat volgens mij best storend.

Het beste alternatief wat ik zie is gewoon die tracker trashen, maarja, dan zijn wel de blogposters hun gratis exposure kwijt waar ze blijkbaar recht op denken te hebben.

• Rhapsody
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

MueR schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 18:08:
[...]

Hij heeft er schijnbaar behoefte aan, wie ben jij om hem dat te weigeren? En wie ben jij om voor anderen te dicteren dat ze er geen behoefte aan hebben.
Juist, en wie is de lezende tweaker om bepaalde eisen te stellen aan andermans blog?

Ik heb ook geen behoefte aan Sanders tooltje, maar als hij wil bloggen prima; en dat ie dat op tweakblogs wilt doen is ook prima. ik hoef het niet te lezen namelijk.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Mijn eerste blog een 10tal dagen geleden scoorde 2000 views in 2 dagen, mijn laatst blog van gister zit op 50 views. Nu weet ik niet of dat komt omdat ze saai zijn, mensen niet aanspreekt of dat het komt omdat deze alweer uit de lijst is geduwd maar het is wel wat vervelend. Ik zou niet weten hoeveel mensen mijn stukjes nou daadwerkelijk lezen, abonnees zou ik leuk vinden of dat lezers een +1 kunnen geven zodat je daar wat inzicht in krijgt.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

👌👀 good shit ✔💯

MueR schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 18:08:
[...]

Met die "dan lees je het toch niet"-insteek hebben we nou wel gehad, hè? :) Het gaat hier in dit topic over kwaliteitsverbetering, en volgens mij is het nog steeds de massa die de kwaliteit bepaalt, en niet de enkeling.

Ik kan me er zelf niet zo meer aan storen (behalve wanneer het gepost wordt na een blog waar ik veel werk in heb gestoken, en om eerlijk te zijn probeer ik dat bij iedere post), maar ik kan me na al die tijd nog steeds niet voorstellen dat iemand zit te wachten op een blogpost waarvan de inhoud neerkomt op "Vind je het hier gezellig? Dat is het zeker! Ik heb de inlogbutton groter gemaakt en nu is het versie 1.0.1.8 Alpha.".

Dat de bewuste poster plezier heeft in software schrijven: prima. Maar zijn blogs gaan niet over software schrijven, ze gaan over een stuk software wat wellicht door een handvol mensen wordt gebruikt en is zodoende voor de massa niet interessant.

• Plasma_Wolf
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16:14
Ik moet zeggen dat ik het op het gebied van reacties het eens ben. Soms lees ik simpele oneliners na een best goed geschreven stukje waarvan je weet dat het een overduidelijke flame is. Het is echter inderdaad aan de blogger zelf om deze reacties te verwijderen. Doet hij/zij dat niet, is het misschien een goed idee voor anderen om een PM te sturen, als de oneliner storend is.

Hierbij moeten we wel voorzichtig zijn. Je kunt het niet maken om na één minuut na de geposte flame een pm te sturen om te vertellen wat je ervan vindt. De blogger kan voor een dag weg zijn van Tweakers (ook al zal de meerderheid elke dag de site bezoeken).

De Tweakblogs worden nu geordend en getoond op posting tijd en ik wil dit wel graag zo houden. Om de lijst onderhevig te maken aan een rating system waar de tweakers zelf op kunnen stemmen lijkt me geen goed idee. We hebben het in deze topic over de kwaliteit van de blogs en ik ben er zeker van dat als we zo'n rating system invoeren, we vervolgens klachten gaan krijgen over de ratings.

Het is te makkelijk om een blog met 1 ster te beoordelen als die persoon je al langere tijd niet aanstaat enkel en alleen vanwege het onderwerp van de blogs. Gezien het feit dat we met z'n allen onze mening geven via de blogs, is het moeilijker te modereren dan de reacties in de nieuwsartikelen. Het laatste gaat op feitelijke juistheid, goede onderbouwing als het gaat om goede posts en first posts, flames en oneliners als het gaat om slechte.

Bij een blog is het een heel ander verhaal, blogs kunnen bestaan uit oneliners en kunnen neigen naar flames, maar als dat de intentie is van de poster, vind ik dat dat moet kunnen. De poster moet daarna echter niet vreemd opkijken als er een verhitte discussie ontstaat. In debatten kan het precies zo gaan, er is daar niet altijd sprake van perfect doordachte redes, het tegenovergestelde komt volgens mij meer voor. Zoiets moet in een blog ook kunnen.

Dat is dus de reden waarom een blog naar mijn idee niet in een "top tien lijst" van goede blogs van de afgelopen week moet komen, het modereren is te veel van meningen afhankelijk.

Een favorietenlijst die per tweaker afzonderlijk gemaakt kan worden lijkt me wel een heel goed plan. Iets waar je met twee klikken van de frontpage bij moet kunnen Op die manier houd je een goed overzicht van de dingen die je wel wilt lezen. Op die manier heb je geen last van het feit dat er tegenwoordig elke dag 5 nieuwe posts staan.

Een ignore list is dan ook handig, zodat de blogs die je niet wil lezen er niet bij komen te staan. Uiteraard moet daarbij wel de consequentie komen dat je er niet meer kunt posten, anders wordt het misschien een nieuwe flamewar. Die lijst wordt dan ook de enige toegangsweg tot de blogs, voor het geval dat je ze toch wil lezen. Het kan zijn dat het na een tijdje best wel meevalt met de blogs, dan moeten ze eraf kunnen, maar voeg daarbij wel een extra tijd toe waarin er niet gereageerd kan worden op het blog, bijvoorbeeld een paar maanden.

• Rhapsody
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

CodeCaster schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 18:15:
Dat de bewuste poster plezier heeft in software schrijven: prima. Maar zijn blogs gaan niet over software schrijven, ze gaan over een stuk software wat wellicht door een handvol mensen wordt gebruikt en is zodoende voor de massa niet interessant.
Inhoud hoeft toch niets te zeggen over de kwaliteit?

• Wiethoofd
MrVegeta schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 18:13:
Ik zou niet weten hoeveel mensen mijn stukjes nou daadwerkelijk lezen,
Je hebt de mogelijkheid om Google Analytics te gebruiken.

offtopic:
Ik blijf vinden dat een tweakblog geen karmastore feature had moeten worden of op z'n minst een wat duurder betaalde, dan moet er op z'n minst voor betaald worden of veel tijd+moeite in worden gestopt om meuk te mogen posten

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Wat een eer, je hebt er zelfs een screenshot van gemaakt! :+

De :+ was je niet opgevallen? Ik had hem er maar expliciet bijgezet, de vorige keer dat ik dat niet deed brak je half GoT en de modforce af om je gelijk te halen. Selectief geheugen zeker :X

Je haalt in de rest van je posts hier goede punten aan. Alleen kom ik terug op blogmoderatie voor de onderwerpen zelf, ik denk dat meningmodden dan toeslaat.
Deathscythehell schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 16:55:
[...]

Dus jij linkt het feit dat Coltrui al tijden niet gepost heeft aan het feit dat er zoveel bagger blogs zijn?
Laat me het bewijs maar eens zien dan? Voor zover ik weet was zijn laatste bericht dat hij niet zoveel zou kunnen posten omdat hij dus aan een boekwerk bezig was, na aanraden van zijn leespubliek...
Voor zover jij weet is het dat, voor zover ik het weet is het dit. En daar ga jij me op afrekenen? Toedeledoki.
Overigens heb je zelf dus ook weer een bagger blog aan gemaakt terwijl je al een draadje had lopen op GoT.
hypocrisie op z'n best zullen we maar zeggen. Sommige mensen denken echt dat ze alwetend en almogend zijn maar eerlijk gezegd wordt ik er een beetje heel erg moe van. Je opent een blog, leest een beetje, weet dat het bagger is en gaat weer verder. Is het wel wat dan kun je die favven of wat dan ook.

*zucht*
Jouw achternaam is zeker ook geen Einstein? Het is overduidelijk niet bij je opgekomen dat dit misschien wel gedaan was omdat Tweakblog-bezoekers niet per definitie GoT-bezoekers zijn en al helemáál niet het klachtenforum van LA geregeld doornemen. Lijkt me handig om ze uit te nodigen voor een discussie, niet?

*zucht*

Modforce erbuiten? Agreed. Maar ik vind wel dat er steviger opgetreden moet worden tegen abuse. Reaguurders die in Tweakblogs op het randje zitten, hebben op GoT al een /mbr te pakken. Het is net als op Tweakers, je hebt je er te gedragen. Voor reacties op de blogs zou ik moderatie mogelijk toch wel invoeren als je het toch bij de users wilt neerleggen.
RobIII schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 17:45:
d:)b
TRRoads schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 18:01:
Maar hoe is er ruimte voor een blog als die van Sander dan? Op zich is het niet tegen de regels, maar niemand heeft er behoefte aan. Als men dan de discussie aan gaat doet ie daar gewoon helemaal niets mee. Een paar keer is niet erg, maar het is nu al een jaar ofzo continu hetzelfde verhaal.

Dat is best lastig reguleren?

En dan hebben we het niet alleen over trolls en flames (al zijn die er ook), maar ook over constructieve posts van bijvoorbeeld Rob de 3e.
Mja, we trekken 't wel heel erg op het specifieke geval van de MicroSE-blogs. Hij moet lekker zelf weten waar 'ie het over heeft, vind ik. Maar zullen we het weer over het algemene idee hebben ipv unieke zaken? Dank :)

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:50

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

moto-moi schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 18:11:
Het beste alternatief wat ik zie is gewoon die tracker trashen, maarja, dan zijn wel de blogposters hun gratis exposure kwijt waar ze blijkbaar recht op denken te hebben.
Ik weet niet hoe anderen er over denken, maar ik denk er geen recht op te hebben. Ik denk echter wél dat als m'n blog items in 't verleden (want zo actief ben ik momenteel niet) niet in de tracker hadden gestaan dat ik bar weinig tot geen views had gehad. Voor een beginnend blogger die geen vast publiek heeft die middels RSS feeds of andere methoden het blog volgen is het verrekte lastig om aan exposure te komen. Een blog als dat van crisp, coltrui of weet-ik-het had ik in ieder geval zonder tracker nooit ontdekt/gevonden tenzij ik er door iemand op gewezen zou zijn. En dat terwijl ik met regelmaat pareltjes van blogs ontdek dankzij de tracker (maar helaas dus ook met grote regelmaat op kwalitatief mindere blogs stuit).

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• YellowOnline
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 27-06 20:15

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Sorry om deze thread kort te hijacken, maar ik vind geen dedicated forum voor TweakBlogs: ondersteunen de blogs eigenlijk alle features van GoT, dwz. ook de code-tags?

Ontopic: ik had al even een blogje en heb het héél snel verwijderd gezien het aantal trolls.

Intel i7 8700K | G.Skill SniperX 3200MHz 2x8GB | MSI Z370 PC Pro | Gainward GTX 1070 | Fractal Design Define XL | LG BH10LS30 | Cherry MX Red | Logitech G500 | Thermaltake Smart M850W | Logitech X-530 | LG 34UM58 | Samsung EVO 500GB | 2x Seagate 4TB

• Wiethoofd
YellowOnline schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 18:24:
Sorry om deze thread kort te hijacken, maar ik vind geen dedicated forum voor TweakBlogs
Voorheen was dat dus ABO :Y)
ondersteunen de blogs eigenlijk alle features van GoT, dwz. ook de code-tags?
Nee, code-tags wel, maar geen spoiler, alle uitlijningen van objecten, lijsten, overzichtje

• bobwarley
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
Wat er aan massaal kansloze regeltjes tekst staat
Jij wilt toch ook niet Twitter verbieden om dat er kansloze oneliners staan? Wat ik daar allemaal wel niet voorbij zie komen. Je favoriete Tweakblogs kun je gewoon bookmarken hoor, om ze te volgen.

En sommige mensen maken er een groter drama van dan het is. Ik kan me eigenlijk eerder ergeren aan crappy advertenties op de frontpage die ik helemaal niet wil zien of v&a vraagprijzen die buiten proporties zijn, in plaats van 'foute' tweakblog-posts.

En je kunt overal wel een troll inlezen als je wilt.

[Voor 47% gewijzigd door bobwarley op 21-10-2010 18:39]

Op WP7 kun je niet eens eigen mp3s als ringtone instellen, how smart is that??

• moto-moi

moto-moi

RobIII schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 18:23:
Ik weet niet hoe anderen er over denken, maar ik denk er geen recht op te hebben. Ik denk echter wél dat als m'n blog items in 't verleden (want zo actief ben ik momenteel niet) niet in de tracker hadden gestaan dat ik bar weinig tot geen views had gehad. Voor een beginnend blogger die geen vast publiek heeft die middels RSS feeds of andere methoden het blog volgen is het verrekte lastig om aan exposure te komen. Een blog als dat van crisp, coltrui of weet-ik-het had ik in ieder geval zonder tracker nooit ontdekt/gevonden tenzij ik er door iemand op gewezen zou zijn. En dat terwijl ik met regelmaat pareltjes van blogs ontdek dankzij de tracker (maar helaas dus ook met grote regelmaat op kwalitatief mindere blogs stuit).
Dat is dus het grootste probleem, hoe gaat een gebruiker zorgen dat zijn blogs gelezen worden. Ik vind de tracker ook wel een leuk stukje 'gratis advertentie ruimte', maar zoals je hier al leest, denken mensen op andere manieren niet aan views te kunnen komen ofzo. Ik weet niet precies hoe een myspace.com, wordpress.com etc dat regelen, maar het lijkt me sterk dat die ergens een tracker hebben waar al hun blogoutput voorbij komt.
Je zou een tracker kunnen maken waarin alleen de pareltjes staan, maar dan meot je ten eerste iemand zo gek krijgen om dat consequent te doen en ten tweede: wat zijn de pareltjes :? Ik vind de tweakblog van crisp erg boeiend, maar vind het ook wel eens leuk om de tekeningen van deathgrunt te zien. Dat zal vast niet voor iedereen gelden.
Dus blijf ik bij m'n originele mening: trashen die tracker. Misschien dat de redactie vaker een blog in de schijnwerpers wil zetten door ze in het 'Hot op GoT' gedeelte te pushen.

• Rob
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
ChojinZ schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 17:16:
[...]
Jullie bieden immers het platform aan. Een platform wat redelijk wat kritiek krijgt (blijkt ook wel uit de reactie's in dit topic). Dan vind ik ook dat jullie actie moeten ondernemen. Modereren is 1 van die optie's. Maar uiteraard zijn er ook andere mogelijkheden.
Jouw hostingprovider biedt jou ook een platform om een website op te zetten, maar die gaan niet je site mee lopen aanpassen.

Als je een Tweakblog start, dan doe je dat zelf en ben je zelf verantwoordelijk.
Maar zoals je zelf op je eigen site via bijvoorbeeld een .htaccess mensen kunt weigeren qua POST requests, vind ik dat het bij de tweakblogs ook mogelijk moet kunnen zijn om bepaalde gebruikers te weren.
Er zijn echt gebruikers die alleen maar op de Tweakblogs zitten te trollen.

Een wens die ik voor de tracker heb is dat er niet meerdere blogs van 1 gebruiker te zien is.
Stel ik post 2 blogs achter elkaar, dan zou alleen de laatste blog te zien moeten zijn. Dit voorkomt in ieder geval spammerij wat laatst voorkwam.
Maw. Sander moet zijn gedrag aanpassen zodat hij niet meer getreiterd en gebashed wordt?
Kom op zeg... Ja, Sander kan heel koppig zijn. En met zijn manier van discussieren ben ik het ook niet altijd eens. Maar dat mag natuurlijk nooit een reden zijn om iemand te treiteren en belachelijk te maken!
offtopic:
Sander moet zijn instelling wel veranderen. Als hij IRL ook zo reageert en hij verkoopt later een stuk software aan een klant, dan gaat het goed mis. Elk stukje kritiek, ook goed bedoelde kritiek, ziet hij als een persoonlijke aanval

[Voor 0% gewijzigd door Lustucru op 21-10-2010 20:17. Reden: offtopic tags]

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

👌👀 good shit ✔💯

Rob schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 18:41:
Een wens die ik voor de tracker heb is dat er niet meerdere blogs van 1 gebruiker te zien is.
Stel ik post 2 blogs achter elkaar, dan zou alleen de laatste blog te zien moeten zijn. Dit voorkomt in ieder geval spammerij wat laatst voorkwam.
Dat is nu al zo hoor :) Die vier blogs die na elkaar stonden, ik weet niet meer wat het was, kwamen van vier verschillende bloggers.
bobwarley schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 18:27:
[...]

Jij wilt toch ook niet Twitter verbieden om dat er kansloze oneliners staan? Wat ik daar allemaal wel niet voorbij zie komen.
Ah, het "je hebt geen honger, je hebt trek, de kindertjes in Afrika hebben honger"-argument. We hebben het hier niet over Twitter, het gaat over Tweakblogs, blogs (verhalen) van Tweakers (bovengemiddeld intelligente personen met een voorliefde voor alles met een stekker). Ik verwacht verhalen die grappig, interessant of ontroerend zijn. Als ik de bevooroordeelde verhalen van macrumors.com of nokiasucks.com wil lezen ga ik daar wel heen. En ik spreek niet voor mezelf, maar voor een hele groep mensen die zich ergert aan de inhoudsloze posts. En ja, inhoud staat wel gelijk aan kwaliteit.
En sommige mensen maken er een groter drama van dan het is.
En sommige mensen maken er een kleiner drama van dan het is, om het goed te kunnen praten dat ze zelf geen moeite steken in het schrijven van blogs maar gewoon (zinnen uit) nieuwsartikelen copypasten.
Ik kan me eigenlijk eerder ergeren aan crappy advertenties op de frontpage die ik helemaal niet wil zien
Dan neem je een abo.

[Voor 20% gewijzigd door CodeCaster op 21-10-2010 19:00]

• bobwarley
  • Niet online
CodeCaster schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 18:43:

[...]

Dan neem je een abo.

[...]

Dan koop je het niet
Dan lees je het niet.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zelf weten, maar ga dan niet mekkeren dat Tweakers.net advertenties heeft, want tenzij jij meebetaalt aan de hoge operatiekosten is daarover klagen nogal zielig eigenlijk.

90710

Rob schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 18:41:
[...]

offtopic:
Sander moet zijn instelling wel veranderen. Als hij IRL ook zo reageert en hij verkoopt later een stuk software aan een klant, dan gaat het goed mis. Elk stukje kritiek, ook goed bedoelde kritiek, ziet hij als een persoonlijke aanval
offtopic:
Hoe goed je je kritiek bedoelt maakt vrijwel weinig uit als je het niet één keer maar acht miljoen keer roept. En je moet eens leren om met een simpel "Nee" genoeg te nemen. Dus als ik eens op een vraag met "Nee" antwoord, is dit niet omdat ik dom / idioot of gek ben, nee, dan is dat omdat ik hetgeen wat jij zegt niet wil. Heel simpel.

Daarbij is MicroSE Software, hoe klein het ook is, échte software wat in het echte leven bruikbaar is. Er is alleen één verschil met het klant/verkoper verhaal: ik verkoop geen software, je kan het gewoon gratis en voor niks van mijn site downloaden. Als je het niet wil, even goede vrienden, maar loop dan niet zo te zieken/zeiken.

On topic:
Ik zie inderdaad veel nietzeggende blogs, maar zulke blogs zijn vaak ook erg grappig en leuk om te lezen. Het hoeft niet allemaal zo serieus. Persoonlijk ben ik tegen een rating-systeem en lijkt het me beter dat een Blogger wat meer mod-rechten heeft op zijn blog.

offtopic:
@Admin-edit, misschien handiger om een topicwaarschuwing in te stellen?

[Voor 32% gewijzigd door 90710 op 21-10-2010 20:22]

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

moto-moi schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 18:38:
[...]Je zou een tracker kunnen maken waarin alleen de pareltjes staan, maar dan meot je ten eerste iemand zo gek krijgen om dat consequent te doen en ten tweede: wat zijn de pareltjes :?
Geen idee of het lastig is te implementeren, maar een persoonlijke pareltjeslijst zou dan ideaal zijn. :) Een soortement advanced I like & I ignoreknop, met gevolgen voor de weergave in de persoonlijke tracker. Zou je zelfs nog uitkunnen breiden tot iets als 'wat RobIII leuk vindt wil ik ook zien, of juist het tegenovergestelde: wat RobIII leuk vindt hoef je mij niet te tonen. })

Btw & nogmaals: persoonlijke bloggers en/of hun blogs staan hier niet ter discussie. Dus svp die offtopic discussie achterwege laten.

[Voor 10% gewijzigd door Lustucru op 21-10-2010 20:16]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Slapstick
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 23-09 12:55

Slapstick

Me, myself or I

MrVegeta schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 18:13:
Mijn eerste blog een 10tal dagen geleden scoorde 2000 views in 2 dagen, mijn laatst blog van gister zit op 50 views. Nu weet ik niet of dat komt omdat ze saai zijn, mensen niet aanspreekt of dat het komt omdat deze alweer uit de lijst is geduwd maar het is wel wat vervelend. Ik zou niet weten hoeveel mensen mijn stukjes nou daadwerkelijk lezen, abonnees zou ik leuk vinden of dat lezers een +1 kunnen geven zodat je daar wat inzicht in krijgt.
Dat komt omdat er veel blogs na je gepost zijn waardoor deze niet lang in de tracker gestaan heeft.

:TweakBlog:

• Carpento
CodeCaster schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 18:43:
Ah, het "je hebt geen honger, je hebt trek, de kindertjes in Afrika hebben honger"-argument. We hebben het hier niet over Twitter, het gaat over Tweakblogs, blogs (verhalen) van Tweakers (bovengemiddeld intelligente personen met een voorliefde voor alles met een stekker). Ik verwacht verhalen die grappig, interessant of ontroerend zijn.
Waarom verwacht je dat ? Waarom niet realistisch zijn en bedenken dat er op élke blog kaf en koren te vinden is ? Wat maakt Tweakblogs daarin anders ? Het feit dat Tweakers -volgens jou !- bovengemiddeld intelligent zijn ?

• Blokker_1999
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 19:27

Blokker_1999

Full steam ahead

Rhapsody schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 16:38:
Gewoon een kwestie van niet lezen en niet reageren. Ik zie het probleem niet zo. Als iedereen dat doet 'sterven' de saaie blogs vanzelf toch?

Wat voor de een vermakelijk is, is voor de ander 'onder het niveau' (zeker hier op tweakers heb ik wel eens het idee).
Hoe kan je weten of een blog/blogger de moeite waard is als je de blogs niet leest? Daarmee komen we terug bij het begin van deze discussie. Blogs/bloggers die je zelf nutteloos vind moet je kunnen negeren/uit je tracker kunnen gooien.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• bobwarley
  • Niet online
Blokker_1999 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 07:32:
[...]

Hoe kan je weten of een blog/blogger de moeite waard is als je de blogs niet leest? Daarmee komen we terug bij het begin van deze discussie. Blogs/bloggers die je zelf nutteloos vind moet je kunnen negeren/uit je tracker kunnen gooien.
Tweakblogs zinloos

en ihbz: moto-moi in "Tweakblogs zinloos"

[Voor 8% gewijzigd door bobwarley op 22-10-2010 07:55]

• Floppus
  • Laatst online: 14-09 11:52

Floppus

Adviseur

Customer Experience matters

Pfff, de 'vroeger was alles beter'-topics zijn ook niet meer wat ze geweest zijn :/

Ze zijn er wel hoor, dus wie de schoen past trekke hem aan, maar het valt me ook hier weer op dat sommigen het nodig vinden vooral niet mee te denken naar een oplossing, en alleen maar opperen dat wij er zorg voor moeten dragen dat alles wat zij als individu niet fijn vinden voor ze weg moeten nemen. Zo werkt het leven niet, en zo werkt het hier niet. Als je vindt dat er iets beter kan, kom dan met concrete haalbare punten, en overweeg ook serieus wat de investering is ten overstaande van de behaalde daadwerkelijk verbetering. Devtijd en geld kan maar één keer uitgegeven worden :)

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• IStealYourGun
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 13:22

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Viel me trouwens op dat het gisteren een zeer actieve dag was op de tweakerblogs :-p

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• Redneckerz
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 23-09 19:24

Redneckerz

A place to be.

Airdack schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 15:54:
Één iemand ging ook echt te ver, ene mcdronkz.
maar dat is dan ook een user die ik de ''Intellitroll'' noem, een trol die niet kansloos spamt over hoe geweldig iets is, maar die een ieder bericht aanpakt en zwaar uitvergroot tot overdreven proporties. sommige users zien dit niet als een troll, maar als een grap, en dat is nu net wat de Intellitroll wil. in realiteit is deze trol soort misschien nog wel gevaarlijker dan de obvious troll, omdat hij zich niet als zodanig gedraagt. ergo, als je niet beter wist, dan zou je gewoon kunnen lezen dat mcdronkz kritiek levert. dat is het grote gevaar van zon trol, hij valt niet op.

OT:
ik heb ook Tweakblog XS, maar ik heb nog niets getypt. ik ben van mening dat een blog over iets moet gaan, en niet een simpele link en de tekst: ''en discussieer'' moet hebben. dat bevordert de discussie niet.
wat ik altijd leuk vindt aan blogposts is als een geschiedenis van iets vertellen, bijv van Operating Systems, of muziek programma's. ze zijn intressant om te lezen en je leert er ook nog iets van. dat voor mij zou een blog moeten voorstellen.
bobwarley schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 18:27:
En sommige mensen maken er een groter drama van dan het is. Ik kan me eigenlijk eerder ergeren aan crappy advertenties op de frontpage die ik helemaal niet wil zien of v&a vraagprijzen die buiten proporties zijn, in plaats van 'foute' tweakblog-posts.
tja, dan zul je moeten dokken. reclame is ergerlijk, maar daar zijn we toch al geconditioneerd aan. trollen zijn nog iets waar we niet aan wennen, en dus is het hinderlijk.

en blogposts zoals jij die maken zijn ook imo niet veel soeps.
En je kunt overal wel een troll inlezen als je wilt.
nee, dat kunnen we niet. we kunnen wel kenmerken herkennen die je aan trollen kan toeschrijven.
90710 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 20:13:
Ik zie inderdaad veel nietzeggende blogs, maar zulke blogs zijn vaak ook erg grappig en leuk om te lezen. Het hoeft niet allemaal zo serieus. Persoonlijk ben ik tegen een rating-systeem en lijkt het me beter dat een Blogger wat meer mod-rechten heeft op zijn blog.
ik vind dat Tweakers meer zorg zou moeten dragen voor zijn blogfeature. het imago van Tweakers is dat moderatie en kwaliteit vrij hoog is. de Tweakblogs halen dat eronderuit, als iedereen maar kul-blogs gaat posten. het moet dus wel degelijk zo serieus, want het is iets wat bij Tweakers behoort.

en persoonlijk vindt ik kul blogs met alleen maar een link vooral vervelend, want echt moeite ervoor doen doe je niet..

Ik maak wel eens matige foto's. Die plaats ik hier: Instagram

• Luuk1983
Redneckerz schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:43:
ik vind dat Tweakers meer zorg zou moeten dragen voor zijn blogfeature. het imago van Tweakers is dat moderatie en kwaliteit vrij hoog is. de Tweakblogs halen dat eronderuit, als iedereen maar kul-blogs gaat posten. het moet dus wel degelijk zo serieus, want het is iets wat bij Tweakers behoort.
Blogs zijn als tegenhanger van gereguleerde kwaliteitsonderdelen zoals frontpage en dergelijke bedoeld. Blogs zijn per definitie plekken om je mening te geven, onzin te posten en dergelijke. Dat JIJ bepaalde dingen niet wil lezen maakt niks uit: het idee van een blog is dat iedereen wat kan schrijven, of jij dat nou leuk vind of niet.

• 238498
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 15-08-2014
Nutteloze discussie: Waarom lees je een blog die je niet wil volgen en slecht vind? Je gaat toch ook niet naar je ISP om te vragen om websites te blocken/removen omdat ze slecht zijn. Dan ga je gewoon niet meer naar die site. Alsof je verplicht bent om te reageren op slechte blogs of zijn er mensen met een dermate klikverslaving die gewoon moeten klikken op alles wat ze zien?

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Luuk1983 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:48:
[...]

Blogs zijn als tegenhanger van gereguleerde kwaliteitsonderdelen zoals frontpage en dergelijke bedoeld. Blogs zijn per definitie plekken om je mening te geven, onzin te posten en dergelijke. Dat JIJ bepaalde dingen niet wil lezen maakt niks uit: het idee van een blog is dat iedereen wat kan schrijven, of jij dat nou leuk vind of niet.
dan zou Tweakblogs ook geen onderdeel van Tweakers moeten wezen, niet?
want dat iedereen wat wil tikken: no problem. maar dat moet niet onder de ''Tweakers'' vlag vallen dan.

• Luuk1983
Redneckerz schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:51:
dan zou Tweakblogs ook geen onderdeel van Tweakers moeten wezen, niet?
want dat iedereen wat wil tikken: no problem. maar dat moet niet onder de ''Tweakers'' vlag vallen dan.
Volgens mij valt het wel mee, behalve dat de laatste blogs in de tracker staan en het beheer hier op tweakers staat heeft tweakblog een aparte URL en opent in een apart venster. Wat mij betreft staat het behoorlijk 'los' van tweakers. Ik kan het fout hebben, maar ik denk dat de meeste mensen best snappen dat een blog een persoonlijke mening is van iemand.

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Luuk1983 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:54:
[...]

Volgens mij valt het wel mee, behalve dat de laatste blogs in de tracker staan en het beheer hier op tweakers staat heeft tweakblog een aparte URL en opent in een apart venster. Wat mij betreft staat het behoorlijk 'los' van tweakers. Ik kan het fout hebben, maar ik denk dat de meeste mensen best snappen dat een blog een persoonlijke mening is van iemand.
hmm...daar kan ik het niet mee eens zijn.

het is waar dat tweakblogs een eigen URL heeft, en dat vindt ik persoonlijk ook erg netjes. het gegeven blijft echter (maar dat is misschien persoonlijk) dat ik Tweakblogs associeer met Tweakers.net. dat daarnaast het beheer hiervan ook op Tweakers plaatsvinden doet mij persoonlijk denken dat het bij elkaar hoort.

en in dat licht gezien zijn de vele 1 regel blogs niet bevorderlijk voor Tweakers zelf. het 1 houdt het ander in stand.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

👌👀 good shit ✔💯

Spreek voor jezelf. Wil je niet met een dergelijke dooddoener alle discussie de grond in stampen? Dat dit verschillende malen in verschillende topics en blogs terugkomt geeft toch wel aan dat het in ieder geval voor sommige mensen wel een issue is?
Waarom lees je een blog die je niet wil volgen en slecht vind? Je gaat toch ook niet naar je ISP om te vragen om websites te blocken/removen omdat ze slecht zijn. Dan ga je gewoon niet meer naar die site. Alsof je verplicht bent om te reageren op slechte blogs of zijn er mensen met een dermate klikverslaving die gewoon moeten klikken op alles wat ze zien?
Het gaat erom dat je links of rechts van de site een tracker hebt, waarin de nieuwste blogs worden opgenomen. Bij sommige posters weet je gewoon dat de blog wel, of juist niet interessant is. Het enige waar hier om gevraagd wordt is de mogelijkheid om onderscheid te maken hiertussen.

• bobwarley
  • Niet online
Je kan ook in de tracker het aantal regels laten weergeven van de post, zo kan je oneliners skippen.

• 238498
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 15-08-2014
CodeCaster schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:05:
[...]
Spreek voor jezelf. Wil je niet met een dergelijke dooddoener alle discussie de grond in stampen? Dat dit verschillende malen in verschillende topics en blogs terugkomt geeft toch wel aan dat het in ieder geval voor sommige mensen wel een issue is?
Ik spreek ook voor mezelf, Of mag je alleen meedoen als je meeklaagt over blogs? Of moet ik hier een apart topic voor openen?
Het gaat erom dat je links of rechts van de site een tracker hebt, waarin de nieuwste blogs worden opgenomen. Bij sommige posters weet je gewoon dat de blog wel, of juist niet interessant is. Het enige waar hier om gevraagd wordt is de mogelijkheid om onderscheid te maken hiertussen.
Hoe wil je een rating hangen aan nieuwe blogs? Op basis van welke gegevens weet je een nieuw blog al te beoordelen.Het is toch niet zo lastig om voor jezelf te bepalen wie je wel en niet wil volgen? Klik niet op de mensen die je niet wil volgen en je hebt je scheiding gemaakt. En doe zo nu en dan is gek en klik op een nieuw blog, of kijk of iemand zijn blog interressant is geworden, zo niet kijk je er niet meer naar.

• Luuk1983
bobwarley schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:11:
Je kan ook in de tracker het aantal regels laten weergeven van de post, zo kan je oneliners skippen.
Klopt ja, ik heb er al lange tijd 10 ingesteld, dan gaan de posts niet zo snel uit de tracker en mis je veel minder blogs.

We hebben het hier gehad over dat de 'tracker' eigenlijk vooral een soort extra gratis reclame is, maar niet de enige manier waarop je bezoekers trekt. Ik persoonlijk moet zeggen dat ik blogs op tweakers echt puur ALLEEN maar via de tracker bezoek. Ik zal nooit uit mezelf naar de tweakblogs homepage gaan. Ook heb ik geen bookmarks van populaire bloggers. Maar door de 10 regels die ik in de tracker heb mis ik eigenlijk niks.

Maar de conclusie is dat de tracker heel belangrijk is voor bezoekers en het dus jammer is als er door slechte blogs goede blogs er snel uitgeduwd worden.

[Voor 46% gewijzigd door Luuk1983 op 22-10-2010 10:20]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee