Onjuist. Het een ziekte noemen betekent dat het behandeld moet worden, en ook dat men de mensen die homoseksueel zijn moet mijden (want ziekte kan wel eens besmettelijk zijn). Het is het ontkennen van geaardheid.
De reden waarom "homosexualiteit is een ziekte" wordt veroordeeld is niet omdat het technisch onjuist is maar omdat die opmerking niet uit onverdachte hoek komt. Weinig mensen zullen "homosexualiteit is een ziekte" als een oproep tot begrip en compassie zien, en met goede redenen.
Dat is niet de reden, maar een extra reden.
Je hebt geen apart onderwijs nodig als je tot de mainstream behoort en de ideologie van die mainstream aanhangt.
Sinds wanneer is religie niet meer mainstream?
Ik denk niet dat je begrijpt wat Wendy bedoelt

. Het gaat erom dat je Downsyndroom, blindheid en doofheid, en homoseksualiteit in hetzelfde kader plaatst. Dat lijkt me nogal tendentieus, vergelijkbaar met religie, paranoia, schizofrenie en waanzin als vergelijkbare categorieen zien

.
Ik heb oprecht geen idee wat homosexualiteit precies is, waar het door veroorzaakt wordt, en wat ik ervan moet vinden. Als jij zegt dat het aan een gen ligt, vind ik dat prima.
Moet je er wat over vinden?

Rekcor schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 16:20:
Nog een mening. Volgens hen heeft het namelijk alles met normen en waarden te maken, maar wel andere normen en waarden dan jij. Daarnaast zijn zij van mening dat 'angst' niet altijd verkeerd is (vgl. angst voor vuur), en dat haat (=bijv. tegen zaken die mensen kapot maken) soms heel goed kan zijn.
Je kunt alles proberen te reduceren tot meningen, maar meningen zijn niet gelijk. Het verschil zit hem in de onderbouwing, rationaliteit en onafhankelijkheid. Meningen gebaseerd op cirkelredeneringen (zoals religie) zijn zwakke meningen. Maar dat zal je dan wel weer een mening vinden, alleen onderbouw je die niet waarmee die mening verwaarloosbaar is.
Ik stel ook niet dat het geclaimd wordt in deze discussie, maar dat het een mening is. Een paar honderd jaren waren 'we' een hele andere mening toegedaan: Afrikanen werden gezien als minderwaardig, je had onderscheid tussen de adel en het gewone voetvolk, etc. Gelukkig zijn die tijden nu voorbij, maar dat terzijde.
Erfenissen van religie, niet iets om trots op te zijn...
Je begrijpt me verkeerd. Dat het een mening is, is zelf een mening. Andere mensen (religieuze idioten) zijn van mening dat het helemaal geen mening is, maar een absolute waarde.
Het verschil zit hem weer in de onderbouwing. Die is er niet bij de religieuze idioten, voorbij hun dogma's.
In een context waar religie volgens jouw mening geen excuus is voor bepaald gedrag.
Mag ik hieruit opmaken dat religie een excuus is voor bepaald gedrag? Zo van "ze weten niet beter"?
De grap is dat mijn ouders zulke 'religieuze idioten' zijn, dat ik op zo'n vreselijk orthodoxe school heb gezeten, dat ik me nog steeds tussen die 'religieuze idioten' begeef, maar dat ik me helemaal niet herken in het beeld wat jij schetst. Sterker nog, ik probeer mijn kinderen precies zo op te voeden als jij beschrijft.
Volgens mij maak je een karikatuur van iets.
Is dat niet juist het trieste? Dat je jezelf niet herkend in die beschrijving? Dat is dan juist het ultieme succes ervan. En daarmee is er weer een generatie die kansen mist.
[
Voor 62% gewijzigd door
gambieter op 24-01-2012 17:15
]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.