Volgens mycom bevat de duurdere inderdaad windows 7 'pr' en de goedkopere 'hp'. Dat klopt dus.
@dark
is dit wat ? http://www.sony.be/lang/nl/product/vn-s-series/vpc-se1c5e
zo'n sony vaio met fullhd scherm .. wat is de kwaliteit van zo'n scherm of zeg jij > is net als die populaire asus een net niet verhaal?
is dit wat ? http://www.sony.be/lang/nl/product/vn-s-series/vpc-se1c5e
zo'n sony vaio met fullhd scherm .. wat is de kwaliteit van zo'n scherm of zeg jij > is net als die populaire asus een net niet verhaal?
Be nice, You Assholes :)
Ik heb werkelijk geen idee. Het is wachten op een review.
En als je het scherm van de asus niet voldoende vind, neem dan de xps 15. De sony zou ik alleen aanraden als je waarde hecht aan een laag gewicht en daar ook voor wil betalen: een xps 15 met i7, 1080p kost €662.
En als je het scherm van de asus niet voldoende vind, neem dan de xps 15. De sony zou ik alleen aanraden als je waarde hecht aan een laag gewicht en daar ook voor wil betalen: een xps 15 met i7, 1080p kost €662.
HP is eindelijke gekomen met Full HD schermen bij haar Pavilion serie.
HP Pavilion DV6-6b41ed:
- 8GB werkgeheugen
- i7 2670QM
- 750GB HDD
- 15,6-inch FULL HD ontspiegeld LED-scherm 1920 x 1080
- Intel 802.11 b/g/n; Bluetooth met WiDi
Link
HP Pavilion DV6-6b41ed:
- 8GB werkgeheugen
- i7 2670QM
- 750GB HDD
- 15,6-inch FULL HD ontspiegeld LED-scherm 1920 x 1080
- Intel 802.11 b/g/n; Bluetooth met WiDi
Link
Al maanden. Maar nog niet in NL. Het gekste is dat er al die maanden nog geen enkele review is geweest...
In andere landen, klopt ja. Maar nu is die officieel in Nederland. Ben ook benieuwd naar reviews.
HP is meestal kloten.Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:35:
Al maanden. Maar nog niet in NL. Het gekste is dat er al die maanden nog geen enkele review is geweest...
Gisteren bij de Media Markt Arena even met de Sony Vaio SE gespeeld. Ik de indruk die ik kreeg was toch goed, beter dan ik van ervaringen op notebookreview forum soms lees.
Zo is de bouwkwaliteit goed te noemen. Het scherm is inderdaad wat meer flexibel: vast pakken in de twee bovenhoeken en dan tegen elkaar in bewegen of scherm dichtklappen en in het midden indrukken, maar ook andere notebooks (met een twee keer dikker scherm) hebben dit. Aan een van de zijkanten het scherm openklappen lijkt me dan ook geen probleem. Hoewel het aan te raden is om het scherm in het midden open te doen, maar dat geldt voor elke notebook. Daarnaast was er bij de keyboard wel wat flex te merken als ik hard zat te drukken, maar echt een probleem bij het typen is dit volgens mij niet, dit heb ik niet zo uitgebreid kunnen testen. Het toetsenbord was overigens wel backlit. Ik heb verder op meerdere andere plekken van de behuizing (hard) zitten drukken en de notebook gaf geen krimp.
Ik heb ook even de touchpad knoppen zitten proberen, ze zijn wat groot en klikken niet overall even goed. Dat vind ik toch wel een minpuntje, aangezien ik geen externe muis steeds wil meenemen. Ook snap ik niet zo goed waarom ze de knoppen zo groot hebben gemaakt terwijl ze niet overal even goed klikken, had ze dan kleiner gemaakt waar ze wel overal goed klikken zou ik zeggen. Verder leggen ze een korte afstand af met een duidelijk klik, dat vind ik dan wel weer prettig. Van sommigen (notebookreview forum) zeiden dat de klik heel luid was, maar dat vond ik wel meevallen. Niet echt meer dan een standaard computer muis. Maar ok de MM is ook niet zo stil als een bibliotheek natuurlijk.
De touchpad is mooi groot, maar had zelfs iets groter gekund. Ze hebben het toetsenbord namelijk heel erg "hoog" geplaatst (meer richting het scherm dus), waardoor er eigenlijk heel veel ruimte onder het toetsenbord is. De touchpad heb ik niet zo goed kunnen testen omdat er een of andere Media Markt reclame aan het lopen was op de notebook. Volgens de ervaringen (notebookreview forum) is het matig, maar het is een Synaptic touchpad en met de drivers van Synaptic zelf zou het beter gaan.
Zoals al vaker gezegd is de schermkwaliteit beter dan bij de meeste andere notebooks, maar ik heb verder niet kunnen achterhalen wat het type was. Ik had het Monitor Asset Manager progje mee op een stickje maar de notebook was een Media Markt reclame aan het tonen. Vragen aan een medewerker kwam ik ook niet verder aangezien die naar de Sony website ging en zei dat Sony het niet specificeert. Het scherm kon overigens ongeveer voor 135° open.
Ook heb ik even naar de warmte gekeken. Hoewel de notebook niets zwaar aan het lopen was voor onbekende tijd, was de gehele bovenkant niet echt merkbaar warm. De onderkant van de achterkant, waar de HDD en batterij zit is ook niet warm. Alleen het bovengedeelte van de achterkant is wel wat warm. Ik ben ook wel benieuwd waarom ze precies bij de scharnier de opening hebben voor de warmte, als je de notebook gebruikt is het scherm opengeklapt en blokkeert de scharnier dus gedeeltelijk deze luchtopening. Niet echt handig lijkt me.
Tot slot het gewicht, die is echt heel laag voor dit formaat. Er stond een 13" SB naast en dit voelde eigenlijk zelfs zwaarder. Misschien komt dat omdat je van een kleinere notebook verwacht dat deze lichter is.
Enige wat ik liefst nog had gezien was een gecentraliseerd toetsenbord zonder numbpad dus en daarbij de gerelateerde compacter design. Meer het idee van bijvoorbeeld Samsung 7 serie, met dunne randen om het scherm en kleinere afmetingen (maar die heeft niet zo'n laag gewicht en "slechts" 1600 x 900 resolutie). Al met al heeft de Sony SE me wel iets positiever indruk gegeven dan op Notebookreview forum door sommigen wordt beweerd.
Zo is de bouwkwaliteit goed te noemen. Het scherm is inderdaad wat meer flexibel: vast pakken in de twee bovenhoeken en dan tegen elkaar in bewegen of scherm dichtklappen en in het midden indrukken, maar ook andere notebooks (met een twee keer dikker scherm) hebben dit. Aan een van de zijkanten het scherm openklappen lijkt me dan ook geen probleem. Hoewel het aan te raden is om het scherm in het midden open te doen, maar dat geldt voor elke notebook. Daarnaast was er bij de keyboard wel wat flex te merken als ik hard zat te drukken, maar echt een probleem bij het typen is dit volgens mij niet, dit heb ik niet zo uitgebreid kunnen testen. Het toetsenbord was overigens wel backlit. Ik heb verder op meerdere andere plekken van de behuizing (hard) zitten drukken en de notebook gaf geen krimp.
Ik heb ook even de touchpad knoppen zitten proberen, ze zijn wat groot en klikken niet overall even goed. Dat vind ik toch wel een minpuntje, aangezien ik geen externe muis steeds wil meenemen. Ook snap ik niet zo goed waarom ze de knoppen zo groot hebben gemaakt terwijl ze niet overal even goed klikken, had ze dan kleiner gemaakt waar ze wel overal goed klikken zou ik zeggen. Verder leggen ze een korte afstand af met een duidelijk klik, dat vind ik dan wel weer prettig. Van sommigen (notebookreview forum) zeiden dat de klik heel luid was, maar dat vond ik wel meevallen. Niet echt meer dan een standaard computer muis. Maar ok de MM is ook niet zo stil als een bibliotheek natuurlijk.
De touchpad is mooi groot, maar had zelfs iets groter gekund. Ze hebben het toetsenbord namelijk heel erg "hoog" geplaatst (meer richting het scherm dus), waardoor er eigenlijk heel veel ruimte onder het toetsenbord is. De touchpad heb ik niet zo goed kunnen testen omdat er een of andere Media Markt reclame aan het lopen was op de notebook. Volgens de ervaringen (notebookreview forum) is het matig, maar het is een Synaptic touchpad en met de drivers van Synaptic zelf zou het beter gaan.
Zoals al vaker gezegd is de schermkwaliteit beter dan bij de meeste andere notebooks, maar ik heb verder niet kunnen achterhalen wat het type was. Ik had het Monitor Asset Manager progje mee op een stickje maar de notebook was een Media Markt reclame aan het tonen. Vragen aan een medewerker kwam ik ook niet verder aangezien die naar de Sony website ging en zei dat Sony het niet specificeert. Het scherm kon overigens ongeveer voor 135° open.
Ook heb ik even naar de warmte gekeken. Hoewel de notebook niets zwaar aan het lopen was voor onbekende tijd, was de gehele bovenkant niet echt merkbaar warm. De onderkant van de achterkant, waar de HDD en batterij zit is ook niet warm. Alleen het bovengedeelte van de achterkant is wel wat warm. Ik ben ook wel benieuwd waarom ze precies bij de scharnier de opening hebben voor de warmte, als je de notebook gebruikt is het scherm opengeklapt en blokkeert de scharnier dus gedeeltelijk deze luchtopening. Niet echt handig lijkt me.
Tot slot het gewicht, die is echt heel laag voor dit formaat. Er stond een 13" SB naast en dit voelde eigenlijk zelfs zwaarder. Misschien komt dat omdat je van een kleinere notebook verwacht dat deze lichter is.
Enige wat ik liefst nog had gezien was een gecentraliseerd toetsenbord zonder numbpad dus en daarbij de gerelateerde compacter design. Meer het idee van bijvoorbeeld Samsung 7 serie, met dunne randen om het scherm en kleinere afmetingen (maar die heeft niet zo'n laag gewicht en "slechts" 1600 x 900 resolutie). Al met al heeft de Sony SE me wel iets positiever indruk gegeven dan op Notebookreview forum door sommigen wordt beweerd.
Dat is dan jammer...Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 16:48:
Monitor asset manager werkt niet met sony's. Sony heeft die mogelijkheid geblokkeerd.
Iemand op notebookreview forum heeft het scherm van de SE gemeten en vergeleken met de XPS 15 FHD scherm:
Later heeft diegene nog een uitgebreidere reactie geplaatst.
- Viewing angles: Sony is better hands down. The Dell panel seems to have pretty good viewing angles for TN, but it is TN.
- Contrast ratio: Sony is somewhat better at about 670:1 (source: personal measurement) versus 570:1 for the Dell (source: notebookcheck.net).
- Max brightness: Sony is a bit brighter at 305 cd/m^2 versus 265 for the Dell. However, both max brightness numbers are in the range I would consider eye-stabbing. Unless you're working outdoors, both screens should be plenty bright.
- Color gamut: The Dell has a wide gamut whereas the Sony looks like it has about a 70% gamut (haven't done the exact calculation yet). If you work with color-managed applications a lot, the Dell would be better. If you don't, and dislike oversaturated colors in non-color-managed applications, then the narrower gamut would be better.
- Color accuracy: The Sony screen doesn't seem as accurate as my desktop monitor, but to explain this fully will take a separate writeup.
Dat is erg nice, zeker in combinatie met de mat/glossy coating. Als ik mocht kiezen weet ik nog niet zeker welke ik de beste zou vinden, deze, of het xps 15 scherm.
Hoeveel kost hij als ik vragen mag?Regeneration schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 16:42:
Gisteren bij de Media Markt Arena even met de Sony Vaio SE gespeeld.
En wat zijn de specificaties? Om welke SE gaat het: SE1M1E/SE1J1E/ of iets anders?
[ Voor 11% gewijzigd door Agent 47 op 18-10-2011 19:26 ]
Hoe kom je met die specs op die prijs uit?Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 08:12:
Ik heb werkelijk geen idee. Het is wachten op een review.
Ik kom zelfs met veel mindere specs al veel duurder uit met het 1080p scherm namelijk dus ik zal wel iets verkeerd doen en trucje missen.
Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7"
Met haalmeeruitjekaart actie en 10% kortingsbon. Je vraagt je vast af waarom mijn laptop te koop staat. Daarom
Met haalmeeruitjekaart actie en 10% kortingsbon. Je vraagt je vast af waarom mijn laptop te koop staat. Daarom
Volgens mij kostte hij 1099 euro en ging ik er vanuit dat het pricewatch: Sony Vaio VPCSE1J1E (Zilver) model was. Ik heb hier eigenlijk niet zo goed op gelet, want mijn reden was meer te kijken hoe de bouwkwaliteit, het gewicht, het toetsenbord enz. was.Energon schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:25:
[...]
Hoeveel kost hij als ik vragen mag?
En wat zijn de specificaties? Om welke SE gaat het: SE1M1E/SE1J1E/ of iets anders?
Prima, ik ga binnenkort zelf eens kijken, heb ik toch al wat vergelijkingsmateriaalRegeneration schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 00:20:
[...]
Volgens mij kostte hij 1099 euro en ging ik er vanuit dat het pricewatch: Sony Vaio VPCSE1J1E (Zilver) model was. Ik heb hier eigenlijk niet zo goed op gelet, want mijn reden was meer te kijken hoe de bouwkwaliteit, het gewicht, het toetsenbord enz. was.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen? Vanmiddag even wezen kijken bij de Mediamarkt, maar de SE stond er niet. wel de SB versie, maar persoonlijk vond ik hem niet stevig aanvoelen. En de opmerking over het touchpad klopt. Die buttons zijn waardeloos, maar die (behalve de rechter) gebruik ik toch niet.Energon schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 00:26:
[...]
Prima, ik ga binnenkort zelf eens kijken, heb ik toch al wat vergelijkingsmateriaal.
Het meest storend vond ik het scherm, wat niet stevig aanvoelde en gewoon bewoog als je de laptop bewoog. Ik ben een Thinkpad gewend, met stevige, gefixeerde schermen, maar dit voelde echt niet solide.
Ik twijfel of ik deze wil nemen. Nog wel een tip: via sony.nl bestellen, met een 5% kortingsbon + de Mastercard actie van 6,5% levert toch ongeveer 100€ korting op.
Ik vind het echt meevallen als ik naar vergelijkbare notebook kijk hebben ze allemaal hetzelfde. Voor uitgebreidere ervaring zie mijn eerdere reactie. De (betere) Thinkpad modellen is natuurlijk van een andere segment.Mangeloos schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:26:
[...]
Het meest storend vond ik het scherm, wat niet stevig aanvoelde en gewoon bewoog als je de laptop bewoog. Ik ben een Thinkpad gewend, met stevige, gefixeerde schermen, maar dit voelde echt niet solide.
Ik vind de Sony SE een flinke stap in een goede richting, namelijk relatief hoge resolutie (1920 x 1080) en aardige schermkwaliteit i.c.m. relatief een zeer laag gewicht (~ 2kg) zeker voor een 15,x" i.c.m. een betaalbare prijs van < 1000 euro.
Mag ik vragen hoe je aan die 5% kortingsbon komt?Ik twijfel of ik deze wil nemen. Nog wel een tip: via sony.nl bestellen, met een 5% kortingsbon + de Mastercard actie van 6,5% levert toch ongeveer 100€ korting op.
zie: http://www.actiecode.nl/acties/actie/sony-kortingRegeneration schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 14:33:
[...]
Mag ik vragen hoe je aan die 5% kortingsbon komt?
De kortingscode is: ACTIECODE1011
invoeren als je gaat afrekenen. Als je student bent kun je 7% korting krijgen, moet je even op de Sony website kijken voor de meest recente code.
De L520 van Lenovo zit in hetzelfde prijssegment (~750€), lijkt wat degelijker (heb hem niet vast gehad), heeft geen extra GPU en schermres is 1600x900. Vind deze binnen het segment waar de SE in zit..Regeneration schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 14:33:
[...]
Ik vind het echt meevallen als ik naar vergelijkbare notebook kijk hebben ze allemaal hetzelfde. Voor uitgebreidere ervaring zie mijn eerdere reactie. De (betere) Thinkpad modellen is natuurlijk van een andere segment.
Maar de hoge waarderingen van de displays van de Sony doen mij twijfelen aan de kwaliteit van het scherm van de L520.
[ Voor 44% gewijzigd door Mangeloos op 23-10-2011 18:31 ]
Die lenovo weegt 2,6 kilo, niet echt een vergelijking voor minder dan 2.0 voor de sony natuurlijk
Ok bedankt.Mangeloos schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 18:25:
[...]
zie: http://www.actiecode.nl/acties/actie/sony-korting
De kortingscode is: ACTIECODE1011
invoeren als je gaat afrekenen. Als je student bent kun je 7% korting krijgen, moet je even op de Sony website kijken voor de meest recente code.
De schermresolutie van 1600 x 900 vind ik wel flink minder dan 1920 x 1080. De 1920 x 1080 is een 44% hogere resolutie dan 1600 x 900. Bovendien is het opgegeven gewicht van de Lenovo L520 2,6 kg. En voordat ik een foto of andere verificatie van de notebook op een weegschaal heb gezien, zal het best nog eens wat hoger kunnen zijn. Van de Sony SE is deze wel aanwezig:[...]
De L520 van Lenovo zit in hetzelfde prijssegment (~750€), lijkt wat degelijker (heb hem niet vast gehad), heeft geen extra GPU en schermres is 1600x900. Vind deze binnen het segment waar de SE in zit..
Maar de hoge waarderingen van de displays van de Sony doen mij twijfelen aan de kwaliteit van het scherm van de L520.

Dus twee van de drie genoemde criteria zijn bij de Lenovo duidelijk minder dan de Sony. Dus naar mijn mening is de Lenovo niet te vergelijken met de Sony. Helaas wellicht, want ik zie graag meer van dergelijke notebooks.
Ik denk eerder lager. De W520, de krachtigere broer weegt 2.6LG volgens notebookcheck met quadro 2000M (en bijbehorende koeling) en een 9-cel batterij. Daarbij komt natuurlijk de lenovo degelijkheid.
Met een resolutie van 900p zou ik hem overigens niet eens overwegen.
Het scherm van de Vaio SE is toch wel goed te noemen? Het is jammer dat er slechts een 6630M (met DDR3) geheugen inzit, anders was dit zeker een optie voor mij. Ik zit te wachten op een 13.3 - 15.6 (liever kleiner dan 15 inch, maar die hebben vaak een mindere GPU) inch notebook met minimaal 1600x900 pixels, een vlotte GPU (zoals de 6750M met GDDR5) en goed scherm. Ik hoop dat de Samsung Series 7 dit kan leveren...maar de eerste berichten lijken anders te suggererenVerwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 18:54:
Ik denk eerder lager. De W520, de krachtigere broer weegt 2.6LG volgens notebookcheck met quadro 2000M (en bijbehorende koeling) en een 9-cel batterij. Daarbij komt natuurlijk de lenovo degelijkheid.
[ Voor 4% gewijzigd door Cubic X op 23-10-2011 20:07 ]
De L520 weegt wel 2.602kg volgns notetebookcheck:
http://www.notebookcheck....3GE-Notebook.54102.0.html
De W520 2.7kg. Maar daar gaat nog wat vanaf als je een minder zware config kiest.
http://www.notebookcheck....520-Notebook.53220.0.html
http://www.notebookcheck....3GE-Notebook.54102.0.html
De W520 2.7kg. Maar daar gaat nog wat vanaf als je een minder zware config kiest.
http://www.notebookcheck....520-Notebook.53220.0.html
Zekers. Ik weet nog niet welke ik beter zou vinden. het SE scherm, of het xps 15 scherm. Wide gamut is geweldig, tenzij je fotograaf bent zonder fatsoenlijke calibratie set. Dan bied de SE een vrij vergelijkbaar scherm (minder gamut, meer kijkhoeken)Cubic X schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 20:05:
[...]
Het scherm van de Vaio SE is toch wel goed te noemen?
Just my two cents, maar persoonlijk vind ik de ASUS Zenbook en met name de 13.3 inch versie erg goed smoelen en specs om
van te worden . Kost wel wat (vanaf 1149 euries), maar dan haal je imho wel iets moois in huis.
Nu nog mijn baas zover krijgen dat ik mijn Vista lappie van vier jaar oud, met de Zenbook kan/mag vervangen. Dat is pas een uitdaging.

Nu nog mijn baas zover krijgen dat ik mijn Vista lappie van vier jaar oud, met de Zenbook kan/mag vervangen. Dat is pas een uitdaging.

De Sony SE heeft een nieuwe aanbieding op de Sony website: "gratis" RAM upgrade van 4 GB naar 8 GB. Dit lijkt me een betere actie dan de vorige: HDD upgrade van 320 GB RPM => 500 GB 7200 RPM. De HDD zou ik zelf namelijk toch vervangen voor een SSD.
Welke 15,x inch heeft een mat full-hd scherm met een scherm met een goede kleur representatie (na calibratie). Ik ben ondertussen uit de droom dat er een fantastisch scherm (mat) beschikbaar komt voor een aanvaardbaar bedrag. Daardoor ben ik op zoek naar een 15,x inch mat full hd scherm met een goed kleur representatie waarbij ik dan een goed los scherm ga gebruiken voor het echte kleur kritische werk. Is er iets wat tussen de xps 15 (glossy) en de mainstream zit?
De sony SE en misschien de BTO 15cl35 verder weet ik niet direct iets, de meeste laptops staan ook in de TS.
Houd er rekening mee dat de xps 15 een wide-gamut scherm bevat. Als je niet weet wat dat betekent, zoek het even op.
edit: bedoel je met 'kleur representatie' nu dat het kleurbereik zo groot mogeijk moet zij, of dat de delta-e klein moet zijn
Het kan namelijk allebei.
Houd er rekening mee dat de xps 15 een wide-gamut scherm bevat. Als je niet weet wat dat betekent, zoek het even op.
edit: bedoel je met 'kleur representatie' nu dat het kleurbereik zo groot mogeijk moet zij, of dat de delta-e klein moet zijn
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2011 09:09 ]
Bedankt!Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 08:45:
De sony SE en misschien de BTO 15cl35 verder weet ik niet direct iets, de meeste laptops staan ook in de TS.
edit: bedoel je met 'kleur representatie' nu dat het kleurbereik zo groot mogeijk moet zij, of dat de delta-e klein moet zijnHet kan namelijk allebei.
Met kleur representatie bedoel ik de combinatie van de delta-e en het kleurbereik. Ik ben dus opzoek naar de perfecte combinatie van een lage delta-e, een groot mogelijk kleurbereid en mat. Het scherm van de xps 15 is goed behalve dat die voor mij te glossy is. Vandaar dat ik eventueel een stapje terug wil doen en voor een wat minder scherm maar wel mat wil gaan.
Ik ben erg benieuwd naar meer informatie over de Sony SE, maar daar is, als ik het goed lees, nog weinig over bekend. ik weet verder niet wat ik van de BTO (www.bto.nl bedoel je?) moet vinden, ik ken het namelijk merk niet. Maar wel aan te raden? (ps: is dat toevallig hetzelfde scherm als uit de xps 15?)
In de BTO kan hetzelfde glossy scherm configureren, of een mat scherm met verder dezelfde specificaties. Dezelfde als in de W520.
Ik vind het een vrij matige laptop (brak toetsenborslayout/accu imo), maar je hebt niet veel keus. Als alternatief kan je een xps 15 nemen en daar datzelfde scherm in duwen. Kost 200 pond. incl kabel. Een B156HW01 v4. v7 is de identieke glosse versie die in de xps 15 zit.
Ik vind het een vrij matige laptop (brak toetsenborslayout/accu imo), maar je hebt niet veel keus. Als alternatief kan je een xps 15 nemen en daar datzelfde scherm in duwen. Kost 200 pond. incl kabel. Een B156HW01 v4. v7 is de identieke glosse versie die in de xps 15 zit.
Als je niet zoveel moeite hebt met een wat oudere laptop.
Kan je ook nog een 2e hands Dell M6300 overwegen.
Heb er zelf 1 weten te scoren voor 300euro.
Met uiteraard een 1920x1200 scherm en een 3600M quadro kaart.
Nadeel is wel de T7250 cpu en 2GB ram, maar die heb ik opgeschroeft naar een T8300ES en 3GB.
Tevens de seagate 7200.4 vervangen voor een Seagate XT
Kan elk recent spel nog hiermee spelen.
Voor geinterreseerden kwam ik in mijn zoektoch ook nog een Clevo M570RU tegen.
Deze is tevens 17" met een 1200p scherm en heeft een 8800M GTX aan boord.
Nadeel was wel het schanier wat het aan het begeven was.
Maar als je handig bent, moet de 250euro aanschaf echt een koopje zijn.
Was tegelijkertijd rond met deze verkoper als die met de M6300.
http://link.marktplaats.nl/499425297
Kan je ook nog een 2e hands Dell M6300 overwegen.
Heb er zelf 1 weten te scoren voor 300euro.
Met uiteraard een 1920x1200 scherm en een 3600M quadro kaart.
Nadeel is wel de T7250 cpu en 2GB ram, maar die heb ik opgeschroeft naar een T8300ES en 3GB.
Tevens de seagate 7200.4 vervangen voor een Seagate XT
Kan elk recent spel nog hiermee spelen.
Voor geinterreseerden kwam ik in mijn zoektoch ook nog een Clevo M570RU tegen.
Deze is tevens 17" met een 1200p scherm en heeft een 8800M GTX aan boord.
Nadeel was wel het schanier wat het aan het begeven was.
Maar als je handig bent, moet de 250euro aanschaf echt een koopje zijn.
Was tegelijkertijd rond met deze verkoper als die met de M6300.
http://link.marktplaats.nl/499425297
[ Voor 3% gewijzigd door Sinned123 op 05-11-2011 07:33 ]
GTX8800 = faal. Je hebt geen idee hoe vaak die dingen falen, en ITT tot een dell of asus heb je geen onbeperkte garantie op dat ding.
Niet aan beginnen.
Niet aan beginnen.
De dell precision m6600 kan nu worden uitgerust met een IPS-scherm :-) meer dan 500euro extra!; bling bling ping ping
Oh wist ik niet.Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 11:09:
GTX8800 = faal. Je hebt geen idee hoe vaak die dingen falen, en ITT tot een dell of asus heb je geen onbeperkte garantie op dat ding.
Niet aan beginnen.
Is de Quadro 3600M het zelfde lot beschoren?
De kaart is immers gebasseerd om de 8800.
Alle 8xxx kaarten, ja. De kans dat zo'n ding kapot gaat is enorm. Alleen kopen van merken die daar fatsoenlijke garantie op verlenen. Van dell weet is dat ze tot maximaal 5 jaar na aanschaf nog een monteur langssturen (gratis of voor €39.. ik weet het niet zeker meer). Een clevo (zonder garantie?) en merken als sony moet je vermijden.
Is die mastercard actie nog geldig? En kan je het combineren met die 5% kortingsbon?Mangeloos schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:26:
[...]
Ik ben benieuwd naar je ervaringen? Vanmiddag even wezen kijken bij de Mediamarkt, maar de SE stond er niet. wel de SB versie, maar persoonlijk vond ik hem niet stevig aanvoelen. En de opmerking over het touchpad klopt. Die buttons zijn waardeloos, maar die (behalve de rechter) gebruik ik toch niet.
Ik twijfel of ik deze wil nemen. Nog wel een tip: via sony.nl bestellen, met een 5% kortingsbon + de Mastercard actie van 6,5% levert toch ongeveer 100€ korting op.
Want je kan bijvoorbeeld niet de studenten korting combineren met de 5% kortingsbon
Ik denk erover om een notebook aan te schaffen en ik ben de HP dv6 6b41ed tegengekomen, alle specs zien er goed uit en hij is met een full hd scherm. Het grootste probleem is dat er niks te vinden is over het scherm, is er hier iemand die er meer vanaf weet zoals contrast, gamut en helderheid. Of denken jullie dat het scherm van de asus x5qsf beter is want dat is eigenlijk mijn andere optie.
Het X5Q scherm is niet al te best. Een waarom is de X5Q de enige andere optie? Vanwege het matte scherm?
Anyway, de HP is al maaanden te koop in de VS, en er is nog altijd geen review verschenen. Dit doet mij denken dat het scherm niet al te best is, maar dat kan ik niet bevestigen. Ik heb het maar even gevraagd aan iemand met deze laptop.
Anyway, de HP is al maaanden te koop in de VS, en er is nog altijd geen review verschenen. Dit doet mij denken dat het scherm niet al te best is, maar dat kan ik niet bevestigen. Ik heb het maar even gevraagd aan iemand met deze laptop.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2011 00:02 ]
de HP dv6 en de Asus x5qsf zijn eigenlijk de twee enige opties voor mij, ik wil een full HD mat scherm een goede video kaart en een beter dan gemiddeld geluid (B&O, Beats) ik weet dat de Dell xps15 beter geluid heeft en goedkoper te krijgen is maar die heeft een veel minder goede video kaart en een glossy scherm.
Je kan er zelf een scherm in zetten:
http://kuzotronic.com/pro...52b-FHD-Cable-Bundle.html
Dat is de enige reputabele site die ze verkoopt. 95% gamut, mat.
Of een matte folie nemen, maar daar ben ik persoonlijk geen fan van...
http://kuzotronic.com/pro...52b-FHD-Cable-Bundle.html
Dat is de enige reputabele site die ze verkoopt. 95% gamut, mat.
Of een matte folie nemen, maar daar ben ik persoonlijk geen fan van...
als je de Dell bedoelt is het probleem van de video kaart nog niet opgelost en dan kom je waarschijnlijk nog goedkoper uit met de HP. en eigenlijk vind ik de dell wat te groot en te dik.
Toevallig is de xps 15 gemiddeld precies even dik als de N55 volgens reviews. De eerste loopt alleen spits af (daarom zeg ik, gemiddeld). Hoe dik de HP is weet ik bij gebrek aan reviews niet (en ik vertrouw de HP site niet echt)
ik weet wel dat de n55 even dik is als de Dell maar HP is wel wat dunner en vind ik persoonlijk ook wat mooier. mijn eerste optie is nog steeds de HP maar als dat scherm minder goed is dan de Asus ga ik waarschijnlijk die nemen maar ik kan nu geen beslissing nemen omdat er nog niks bekend is over het scherm van de HP.
Het scherm van de sony se serie blijkt inderdaad bovengemiddeld goed te zijn.
http://www.notebookcheck....E-B-Notebook.65417.0.html
(Is in het Duits)
De HP-dv6 6b41ed lijkt mij ook interessant. Het is jammer dat er geen reviews beschikbaar zijn. Maar ik neem aan dat het scherm toch niet zo slecht kan zijn? Anders binnekort ff mediamarkt bellen en kijken of dit model te bezichtigen is in hun winkel.
http://www.notebookcheck....E-B-Notebook.65417.0.html
(Is in het Duits)
De HP-dv6 6b41ed lijkt mij ook interessant. Het is jammer dat er geen reviews beschikbaar zijn. Maar ik neem aan dat het scherm toch niet zo slecht kan zijn? Anders binnekort ff mediamarkt bellen en kijken of dit model te bezichtigen is in hun winkel.
Sony SE review van Notebookcheck DE met o.a. i7 2640M en HD 6630M. Paar dingen die o.a. voor mij interessant waren:
- 2.033 kg, dus toch iets meer dan anderen zeggen. Wat zou verschil kunnen verklaren?
- Netzteil: 0.323 kg, ik had toch op iets minder gehoopt.
- Zou luidruchtig kunnen zijn tijdens zware belasting en ook erg warm worden. Mogelijk dat dit deels te maken heeft met de i7 2640M en de HD 6630M. Persoonlijk zou ik meer geïnteresseerd zijn wat de temperaturen zijn bij normaal office werkt en internet gedurende meerdere uren. Loopt de temperatuur namelijk langzaam op, of kan hij de temperatuur goed op een bepaald niveau houden in de compacte behuizing.
- De accu is wel verrassend laag met 2:40 uur met internetten, veel gebruikers in Notebookreview forum melden iets tussen de 4 en de 5 uur. Hoewel dat laatste alsnog niet veel is, is het al een stuk beter dan de 2:40.
En voor de eventuele liefhebbers de Insprion 14z (NL) is te koop, als je iets relatief goedkoop (v.a. 499 euro) en licht (~ 2 kg) zoekt en zelf een hogere resolutie paneel in wil bouwen. Let wel op, dit model wordt momenteel enkel geleverd met de 6 cell accu die iets uitsteekt.
- 2.033 kg, dus toch iets meer dan anderen zeggen. Wat zou verschil kunnen verklaren?
- Zou luidruchtig kunnen zijn tijdens zware belasting en ook erg warm worden. Mogelijk dat dit deels te maken heeft met de i7 2640M en de HD 6630M. Persoonlijk zou ik meer geïnteresseerd zijn wat de temperaturen zijn bij normaal office werkt en internet gedurende meerdere uren. Loopt de temperatuur namelijk langzaam op, of kan hij de temperatuur goed op een bepaald niveau houden in de compacte behuizing.
- De accu is wel verrassend laag met 2:40 uur met internetten, veel gebruikers in Notebookreview forum melden iets tussen de 4 en de 5 uur. Hoewel dat laatste alsnog niet veel is, is het al een stuk beter dan de 2:40.
En voor de eventuele liefhebbers de Insprion 14z (NL) is te koop, als je iets relatief goedkoop (v.a. 499 euro) en licht (~ 2 kg) zoekt en zelf een hogere resolutie paneel in wil bouwen. Let wel op, dit model wordt momenteel enkel geleverd met de 6 cell accu die iets uitsteekt.
[ Voor 16% gewijzigd door Regeneration op 07-11-2011 22:40 ]
Meer RAM?Regeneration schreef op maandag 07 november 2011 @ 22:31:
Sony SE review van Notebookcheck DE met o.a. i7 2640M en HD 6630M. Paar dingen die o.a. voor mij interessant waren:
Staat er ook bij. Idle temp is laag.- 2.033 kg, dus toch iets meer dan anderen zeggen. Wat zou verschil kunnen verklaren?
Ik zie notebookcheck vaker fouten maken op dit gebied...- De accu is wel verrassend laag met 2:40 uur met internetten, veel gebruikers in Notebookreview forum melden iets tussen de 4 en de 5 uur. Hoewel dat laatste alsnog niet veel is, is het al een stuk beter dan de 2:40.
Bedoelen ze daar niet mee dat wanneer je niets doet met de computer de temperaturen laag blijven? Mijn Duits is niet heel goed.Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 22:36:
[...] Staat er ook bij. Idle temp is laag.
Hier een video van een mat 1080p scherm van HP.
YouTube: HP DV6T 1080P Display
YouTube: HP DV6T 1080P Display
Wat ik meer interessant vind is de kwaliteit van het scherm. Als ik het goed begrijp zijn het contrast en de zwart waarden goed, alleen de dekking van de argb valt dan weer een beetje tegen.Regeneration schreef op maandag 07 november 2011 @ 22:31:

Zou dat genoeg zijn voor basic fotobewerkingen met een optimaal los scherm voor thuis?
Basic foto bewerking kan al met een 1366x768 prutscherm. Met die Sony gaat het beter.
Het scherm is gewoon goed. De kijkhoeken schijnen beter te zijn da dat van de xps 15. Welke het beste is hangt ervan af wat je precies doet.
Het scherm in inderdaad goed, maar dat was ik al eerder van op de hoogte.janvanmil schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 09:31:
[...]
Wat ik meer interessant vind is de kwaliteit van het scherm. Als ik het goed begrijp zijn het contrast en de zwart waarden goed, alleen de dekking van de argb valt dan weer een beetje tegen.
[afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door Regeneration op 08-11-2011 22:01 ]
De review is nu ook in het engels beschikbaar op notebookcheck.net. Dit is toch wat duidelijker dan door google vertaald duitsRegeneration schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 22:00:
[...]
Het scherm in inderdaad goed, maar dat was ik al eerder van op de hoogte.Hier gaf ik meer de punten aan die me nog niet zo duidelijk waren of anders zijn dan eerdere berichten. Maar wat ik wel heb gegrepen is dat de rood weergave meer naar oranje neigt. Hoe erg je dit vind hangt erg vanaf wat je wil gaan doen, zoals Darkstone ook zegt.
Deze passage valt me echter een beetje tegen:
"The color spectrum, particularly important for professional users, however hashes high praise: The screen clearly fails sRGB. The screen has a surplus in the magenta range."
Qua specs en prijs leek de SE op het eerste gezicht geschikt alternatief (met eindelijk en niet-glanzend scherm), maar ook hier is weer het kleurenspectrum de deal breaker.
Is het dan echt zo moeilijk of duur om een laptop met een fatsoenlijk kleurbereik te maken? Sony heeft toch ook zo'n Premium display (o.a. in Vaio F?) dat wel het volledige spectrum zou kunnen weergeven?
Dat zijn CCFL schermen. Het is onmogelijk om met een LED scherm een gamut boven de pak-m-beet 70% te krijgen, tenzij je de patenten van beeldschermfabrikant AUO bezit. Maar dat verbruikt 50% meer stroom, en afaik handelt sony alleen met sharp panelen.
Ik weet overigens niet of dat nog wel klopt.. de Z heeft ook >80% gamut, en dat is zeker geen ccfl paneel denk ik.
Ik weet overigens niet of dat nog wel klopt.. de Z heeft ook >80% gamut, en dat is zeker geen ccfl paneel denk ik.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2011 12:12 ]
Alle huidige F modellen hebben (incl het 3D model en de non-3D premium schermen) LED verlichting, CCFL zit in geen enkele moderne VAIO.
En die moderne vaio's hebben ook geen wide-gamut scherm, de F series niet althans. De vorige generatie wel, daar doelde ik op.
Ook het Premium scherm niet, dat bijvoorbeeld te configureren is op de F-serie?Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:38:
En die moderne vaio's hebben ook geen wide-gamut scherm, de F series niet althans. De vorige generatie wel, daar doelde ik op.
[ Voor 2% gewijzigd door janvanmil op 10-11-2011 16:09 . Reden: Leestekens ;) ]
Als ik http://www.notebookcheck....-3D-Notebook.51940.0.html goed aflees gaat die richting de 80%. Wat erg hoog is, ik heb tot nu toe maar 1 LED paneel gezien wat de 72% overschrijd, de oude apple cinema display, dia haalt 82% volgens het datasheet. Ik had er nog niet op gerekend dat die techniek ook al in notebooks zat. (nu ja, één notebook).
Engadget is in ieder geval wel tevreden over de Sony F, op wat kleinigheidjes na.
http://www.engadget.com/2...-series-review-late-2011/the F's LED backlit display boasts sharp, vibrant colors and excellent horizontal viewing angles.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Engadget en schermen.. Het is idd een goed scherm vanwege de erg goede kijkhoeken, de zwartwaarde is wel minder volgens notebookcheck.
Bij gebrek aan een beter topic hier maar even. Ik las wat interessants in het artikel nieuws: 'Meer dan kwart van Apple-notebooks is nu MacBook Air', namelijk:
Ik twijfel namelijk nog over de Sony SE, met name over de afmetingen (lengte en breedte) en dat die hoogstwaarschijnlijk net niet in mijn huidige rugtas past en het niet gecentraliseerd toetsenbord.
Ik ben reuze benieuwd vooral dan naar de Windows fabrikanten. Wellicht Sony SE alternatieven? Ik hoop op:In maart 2012 zou Apple een dunne 15"-notebook willen uitbrengen. Leveranciers zouden de eerste onderdelen al hebben geleverd. [...]
Fabrikanten zouden nu de eerste onderdelen voor een dunne 15"-notebook aan Apple geleverd hebben, bericht Digitimes. Het zou gaan om een beperkte hoeveelheid onderdelen en de verwachting zou zijn dat de eerste laptops op zijn vroegst in maart 2012 uitkomen, waarbij nog onduidelijk is of dat in de Air- of Pro-lijn zal zijn. Asus en Acer zouden begin volgend jaar ook met dunne 15"-concurrenten komen.
- Hoge resolutie scherm (om maar toch iets van ontopic te zijn
) ≥ 1920 x 1080 (16:9), heel misschien ≥ 1920 x 1200 (16:10, bij Apple modellen?) en in mijn dromen ≥ 1920 x 1440 (4:3 ofzo)
- laag gewicht, ≤ 1,76 kg?
- Compact design, natuurlijk heb je de beperking van het scherm, maar probeer door zo dun mogelijke omranding de notebook zo compact mogelijk te houden. Met als doel dat het wat makkelijker in een (rug)tas past.
- Gecentraliseerd toetsenbord (of hier in ieder geval de mogelijkheid voor).
- Hoef geen optische drive, bespaard gewicht maar vooral interne ruimte, wat kan leiden tot betere intern design.
- Gebruik van standaard voltage cpu's, maar ik ben bang vooral bang dat dit niet gaat gebeuren...
- Hoef niet per se een discrete GPU.
- Accuduur > 5 uur onder licht tot matige belasting.
- Groot touchpad met aparte muisknoppen, liefst 3 aparte knoppen waarbij de middelste de middenklik is, die mis ik nu namelijk best wel. De ingestelde tapzone linksbovenin het touchpad werkt naar mijn mening toch wat minder makkelijk dat een fysieke knop.
[ Voor 4% gewijzigd door Regeneration op 15-11-2011 13:43 ]
Wat mag het kosten? Ik denk dat de Sny SE voorlopig de enige (betaalbare) optie is. Je kan toch een andere rugtas kopen?
[ Voor 72% gewijzigd door Fiber op 15-11-2011 13:57 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Die was ik nog vergeten inderdaad. Ik dacht aan < 1000 euro. De meeste van mijn punten zullen volgens mij niet meer kosten met zich mee brengen of zelfs juist minder.Fiber schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 13:55:
Wat mag het kosten?
Dat is het ook. Ik wacht het nog rustig even af. Gezien de ervaring met de andere Sony modellen op de Sony website laten ze de prijs van de notebooks wel eens tijdelijk flink dalen (tot wel 100 euro) zonder dit echt duidelijk te maken dat het een actie betreft of iets degelijks. Als dat gebeurd dan wordt het wel erg verleidelijk. Een nieuwe rugtas komen is dan inderdaad niet zo'n probleem, maar mochten er betere alternatieven al aangekondigd worden dan zou dat eventueel het wachten waard kunnen zijn en dan scheelt me dat weer een nieuwe rugtas kopen.Ik denk dat de Sny SE voorlopig de enige (betaalbare) optie is. Je kan toch een andere rugtas kopen?
Dan vallen dus alle dure (zakelijke) modellen van Lenovo, Dell, HP, etc. al af en ook de Sony Z is veel duurder. Ik vrees dat je erg veeleisend bent maar wellicht hebben anderen betere ideeën...
nou.. pricewatch is daar anders best duidelijk in.
Is het niet het gewicht dan is het wel de prijs. Ergens zul je moeten toegeven op het moment.
Afwachten wat de toekomst gaat brengen dus. Regeneration had toch een Vaio F11? Of was het toch een XPS 16?
Is het niet het gewicht dan is het wel de prijs. Ergens zul je moeten toegeven op het moment.
Afwachten wat de toekomst gaat brengen dus. Regeneration had toch een Vaio F11? Of was het toch een XPS 16?
Veeleisend zou ik het zelf niet willen noemen, maar blijkbaar wel een uitzondering. Laat ik de punten even afgaan uitgaande van de Sony SE die voor rond de 935 euro momenteel te krijgen is op de Sony website.Fiber schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 14:12:
Dan vallen dus alle dure (zakelijke) modellen van Lenovo, Dell, HP, etc. al af en ook de Sony Z is veel duurder. Ik vrees dat je erg veeleisend bent maar wellicht hebben anderen betere ideeën...
- Resolutie 1920 x 1080, dat is opzich het beste wat je momenteel kan krijgen op een 15.x" uitgaande van 16:9 ratio. Geen extra kosten dus.
- De Sony Vaio SE is al slechts 2.0 kg daar zou wellicht is af kunnen (zie onderstaande punten)
- Geen optische drive => lager gewicht, compacter design, kosten besparing(?)
- Geen dedicated gpu => kosten besparing, minder warmte, betere verspreiding interne onderdelen => nogmaals minder warmte, gewicht besparing (denk aan minder fans, compacter design enz.)
- Gecentraliseerd toetsenbord zonder numpad t.o.v toetsenbord + numpad, gelijke kosten misschien zelfs iets goedkoper.
- Standaard voltage CPU's t.o.v. ulv CPU's, kostenbesparing (overigens geld dit niet voor de Sony Vaio SE, want die heeft al standaard voltage CPU's)
- Accuduur, > 5 uur. De Sony haalt 4-5 uur bij licht gebruikt, kosten zijn afhankelijk hoeveel er in geïnvesteerd wordt. Vermoed dat een tientje meer bij een goede accu van > 10 uur bij licht gebruik. Een grotere batterij zal wel iets meer ruimte nodig hebben, maar doordat o.a, de optische station weg is en geen dedicated GPU wordt gebruikt moet dit geen probleem zijn. Ook zal dit het gewicht wel iets laten toenemen. Desondanks denk ik dat netto de notebook nog steeds compacter kan zijn (vooral doelend op lengte en breedte) en ook nog steeds netto een lager gewicht kan hebben dan de SE.
- Groot touchpad die zijn er al, geen extra kosten
- Aparte muisknoppen t.o.v.muisknoppen in touchpad, geen extra kosten
- Extra muisknop voor middenklik, dit bestaat al bij de vele zakelijke notebooks, denk dat het maximaal iets van een euro'tje extra kost als het al meer kost. Maar dit hoeft geen dealbreaker te zijn.
Ik wil dus liever niet toegeven, dan houd ik het maar uit met mijn huidige notebook. Ik snap dat het erg moeilijk is om een notebook 100% op je wensen aan te sluiten. De Sony SE komt daar dicht bij bijvoorbeeld bij het niet gecentraliseerde toetsenbord ben ik bang dat ik na een paar maanden me daar flink aan ga ergeren.guapper schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 14:19:
nou.. pricewatch is daar anders best duidelijk in.
Geen van beide.Afwachten wat de toekomst gaat brengen dus. Regeneration had toch een Vaio F11? Of was het toch een XPS 16?
[ Voor 37% gewijzigd door Regeneration op 15-11-2011 19:09 ]
Wellicht moet je gewoon alvast gaan sparen voor de volgende generatie Apple MBP en daar dan eventueel Windows opzetten...
Dat lijkt mij ook het beste, gewoon even wachten op de nieuwe generatie, mits je dit nog wil/kan tenminste.
Want als je niet zeker bent dan zou ik al niet tot aanschaf over gaan, zonde van het geld.
Want als je niet zeker bent dan zou ik al niet tot aanschaf over gaan, zonde van het geld.
[ Voor 30% gewijzigd door pino85 op 15-11-2011 14:51 ]
Liefhebber van Tweakers
Precies, ik ben dan ook erg benieuwd wat dat gaat brengen.
Maar verlies je dan niet veel op gewicht en de prijs?Fiber schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 14:45:
Wellicht moet je gewoon alvast gaan sparen voor de volgende generatie Apple MBP en daar dan eventueel Windows opzetten...
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
Prijs waarschijnlijk wel, vandaar dat sparen. Gewicht en overige specs zal aardig in de buurt van de eisen gesteld door Regeneration gaan komen verwacht ik.
Je doelt waarschijnlijk op de nieuwe dunne Macbook 15", toch? Het is volgens het artikel inderdaad nog onduidelijk of dit onder de Air of Pro lijn gaat vallen.Fiber schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 14:56:
Prijs waarschijnlijk wel, vandaar dat sparen. Gewicht en overige specs zal aardig in de buurt van de eisen gesteld door Regeneration gaan komen verwacht ik.
[ Voor 10% gewijzigd door Regeneration op 15-11-2011 14:58 ]
Nieuwe HP ENVY 15 aangekondigd:
http://www.engadget.com/2...es-the-envy-15-17-and-17/
15.6 inch, 1920x1080 en IPS
. Wel glossy scherm en een design sterk geinspireerd op de macbook pro
.
Hopelijk beginnen de laptop fabrikanten te begrijpen dat er vraag is naar hoge resolutie en fatsoenlijke schermen?
15.6 inch, 1920x1080 en IPS
Hopelijk beginnen de laptop fabrikanten te begrijpen dat er vraag is naar hoge resolutie en fatsoenlijke schermen?
Dat zal wel geweldig zijn !, nu nog de optie de glare te vewijderen en ik ben helemaal tevredenAquaSheep schreef op woensdag 16 november 2011 @ 13:04:
Nieuwe HP ENVY 15 aangekondigd:
15.6 inch, 1920x1080 en IPS. Wel glossy scherm en een design sterk geinspireerd op de macbook pro
.
Dat moet wel de kutste plek voor een power button zijn die ik ooit heb gezien. Precies op die plek pak ik min laptop altijd beet.
Dat is niet de power button, maar één of ander audio ding.Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 13:44:
Dat moet wel de kutste plek voor een power button zijn die ik ooit heb gezien. Precies op die plek pak ik min laptop altijd beet.
EDIT: Ah een Beats volumeknop. Nutteloos en lelijk.
[ Voor 8% gewijzigd door -DarkShadow- op 16-11-2011 13:47 ]
Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop
Beats ja... Als ik goed geluid wil koop ik wel een xps 15. No way dat ze betere speakers in de envy krijgen zonder hem een stuk dikker te maken.
Mooie laptop die Envy 15, jammer dat het een HP is en er waarschijnlijk een brakke GPU inzit.
Dat hele beats is een foute marketing truuk. Ook de zogenaamde beats oordopjes zijn zo zwaar overpriced en zo brak in bouwkwaliteit...Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 13:48:
Beats ja... Als ik goed geluid wil koop ik wel een xps 15. No way dat ze betere speakers in de envy krijgen zonder hem een stuk dikker te maken.

Ik vind het een hele mooie laptops maar gezien de prijsstelling van de vorige envy 14/envy 17 modellen denk ik niet dat deze laptop een "concurrerende" prijs kan krijgen. Voor 15 inch met mooie bang for bucks verhouding + epic display moet je financieel gewoon sowieso kiezen voor de xps15 op dit moment.
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
Er is een topic over de nieuwe generatie HP Envy laptops De nieuwe HP Envy 15 en 17
ga daar maar naartoe als je het over de nieuwe HP envy laptops wil hebben
[ Voor 6% gewijzigd door lucjuh8 op 16-11-2011 22:08 ]
hoe bedoel je schaamteloze zelfpromotie.lucjuh8 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 19:37:
ik heb net een topic aangemaakt over de nieuwe generatie HP Envy laptops De nieuwe HP Envy 15 en 17
niet echt schaamteloos zou ik zeggen, maar gewoon een manier om het hier meer on-topic te houden.
Het is hier prima on-topic hoor. We gaan niet voor elke aankondiging een nieuw topic aanmaken.. Zo ontbreekt er voor de geruchten van de xps 14/17z en SE laptops tot nu toe een apart topic. Dit topic is een beetje een kroeg aan het worden.
/me weet zich in te houden dit topic te hernoemen naar 'High-res kroeg - verenig u!'
/me weet zich in te houden dit topic te hernoemen naar 'High-res kroeg - verenig u!'
Sinds eergisteren heb ik een Vaio SE (I5, 6630m, 8GB). Prachtig apparaat, lekker licht en mooi scherm... Maar nu bevat datzelfde scherm helaas een dode pixel. Twijfel of ik hem ga (of kan) terugsturen. Iemand anders ervaringen daarmee?
Als het hier dan een kroeg moet worden laten we dan wel ontopic blijven en geen laptops meer promoten die minder dan 800 pixels in de hoogte hebben, ook niet een 10"
Ik heb het idee dat dit topic steeds meer naar klein en licht gaat, wat voor een laptop niet verkeerd is, maar topic is toch echt de belabberde resoluties van een jaar terug. En in dat jaar is er een hoop veranderd .... ten slechte
je kunt nu al bijna geen laptop meer zien zonder 1366x768, waar het vorig jaar nog 1280x800 was.
Deprimerend gewoon.
p.s. al moet ik wel zeggen dat ik hier nu heel even een viao vpcsb heb staan en ik mij minder aan het scherm heb geërgerd dan ik dacht ..... maar is ook alleen maar om de traagheid te verhelpen niet om op te werken.
Ik heb het idee dat dit topic steeds meer naar klein en licht gaat, wat voor een laptop niet verkeerd is, maar topic is toch echt de belabberde resoluties van een jaar terug. En in dat jaar is er een hoop veranderd .... ten slechte
Deprimerend gewoon.
p.s. al moet ik wel zeggen dat ik hier nu heel even een viao vpcsb heb staan en ik mij minder aan het scherm heb geërgerd dan ik dacht ..... maar is ook alleen maar om de traagheid te verhelpen niet om op te werken.
Ik had het ook al in [Oproep] Screenies MonitorAssetManager voor panelDB laptops gezet, maar ik denk dat het hier eigenlijk nog beter op z'n plaats is. Ik heb gisteravond eindelijk de typenummers van de DreamColor panelen in de HP EliteBook mobile workstations gevonden.
15" models
8540w, 16:9, 1920x1080, DC2 generation, model number LP156WF3-SLB1
8560w, 16:9, 1920x1080, DC2 generation, model number LP156WF3-SLB1, LP156WF3-SLB3
17" models
8730w, 16:10, 1920x1200, DC1 generation, model number LP171WU5-TLB1
8740w, 16:10, 1920x1200, DC2 generation, model number LP171WU8-SLB1
8760w, 16:9, 1920x1080, DC2 generation, model number LP173WF3-SLB2, LP173WF3-SLB3
Van de LP156WF3-SLB1 en LP171WU5-TLB1 heb ik ook de datasheets gevonden en daaruit blijkt dat het inderdaad de DreamColor panelen zijn. Van de 8760w weet ik ook zeker dat LP173WF3-SLB2 klopt, want ik heb laatst een 8760w open getrokken die mij was toegezonden door HP om te reviewen.
15" models
8540w, 16:9, 1920x1080, DC2 generation, model number LP156WF3-SLB1
8560w, 16:9, 1920x1080, DC2 generation, model number LP156WF3-SLB1, LP156WF3-SLB3
17" models
8730w, 16:10, 1920x1200, DC1 generation, model number LP171WU5-TLB1
8740w, 16:10, 1920x1200, DC2 generation, model number LP171WU8-SLB1
8760w, 16:9, 1920x1080, DC2 generation, model number LP173WF3-SLB2, LP173WF3-SLB3
Van de LP156WF3-SLB1 en LP171WU5-TLB1 heb ik ook de datasheets gevonden en daaruit blijkt dat het inderdaad de DreamColor panelen zijn. Van de 8760w weet ik ook zeker dat LP173WF3-SLB2 klopt, want ik heb laatst een 8760w open getrokken die mij was toegezonden door HP om te reviewen.
Ben bang dat dat wel de uitkomst wordt. Dode pixel op redelijk centrale plek van het scherm stoort me net te veel. Zeker bij een laptop van meer dan 1000 euro en waar je onder andere voor kiest vanwege een goed scherm met een hoge resolutie...
Je kan het ook melden aan sony, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat ze er iets aan gaan doen.. bovendien loop je dan de kans dat ze moeilijk gaan doen over de wet kopen op afstand.
Kan via inloggen op sony.nl binnen 30 dagen kosteloos de laptop retour sturen. Kan daarbij kiezen tussen een vervangend item of het volledige aankoopbedrag terug laten storten. Staat volgens mij nog los van het faulty pixel policy van sony. (waarbij in het geval van een 1080p scherm liefst 10 dode pixels geaccepteerd zou zijn...)
M'n Vaio SE met dode pixel is vandaag opgehaald en heb nu toch gekozen voor een iets andere configuratie. De huidige actie bestaat uit gratis sheet batttery in plaats van gratis geheugenupgrade, vind ik toch een mooiere deal en voor 20 euro zet ik er zelf wel 4gb bij. Daarnaast neem ik nu de standaard GPU, omdat ik eigenlijk nooit games speel. Hou ik mooi budget over om op zoek te gaan naar een SSD + caddy
Ik lees net op de frontpage dat volgens geruchten Samsung een (IPS?) scherm van 11.6" met 2560x1600 gaat gebruiken. Het is toch belachelijk dat zelfs tablets van ~€500 een beter scherm krijgen dan laptops van ~€1000. Zelfs de nieuwe HP Envy 15 komt standaard met een resolutie van 1366x768
, maar kan wel geupgraded worden naar 1920x1080.
reviews: Archos 101 G9: voor een duppie op de eerste rang?, de €250 tablet, heeft een beter scherm dan in 99% van de laptops. Dat is helemaal belachelijk, maar ik heb nog niets gevonden om dat die luie fabrikanten duidelijk te maken...
Het is trouwens mogelijk een pentile scherm, wat betekent dat je effectief 1/4e (1280*800) van de pixels hebt... Lang leve de marketing.
Het is trouwens mogelijk een pentile scherm, wat betekent dat je effectief 1/4e (1280*800) van de pixels hebt... Lang leve de marketing.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2011 00:57 ]
Ik durf het amper te vragen (want het is vast een negatief antwoord
), maar hoe is het (1080p) scherm van de dv6-6b41ed? Ik kan er namelijk weinig over vinden. Ik ben helemaal niet blij met HP als hardware producent, maar zij zijn momenteel de enige die een 1080p scherm in een 15.6 inch laptop stoppen met nette GPU (6770m).
Een B156hw01 v3. Identiek aan http://www.anandtech.com/...00-clevos-w150hr-tested/6 maar met een lagere maximale helderheid. Van ongeveer 210 cd/m, wat erg jammer is.
Voor de rest een prima ding.
Voor de rest een prima ding.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2011 21:02 ]
Leuk om te weten, De Sony SE, heeft nu een gratis sheet battery en een ssd kortings (50%) actie.
Is er iemand die er trouwens al wat gebruiks ervaringen over kan delen op dat dooie pixel verhaal na dan?
Ben zelf overigens geintresseerd voor een nieuwe laptop erbij om mee te nemen naar me school (Hoge resolutie is must en Vaio Z21 is me gewoon iets te duur) want me m15x gaat niet zo makkelijk en licht in me broekzak
...
Is er iemand die er trouwens al wat gebruiks ervaringen over kan delen op dat dooie pixel verhaal na dan?
Ben zelf overigens geintresseerd voor een nieuwe laptop erbij om mee te nemen naar me school (Hoge resolutie is must en Vaio Z21 is me gewoon iets te duur) want me m15x gaat niet zo makkelijk en licht in me broekzak
Let op:
Je bijdrage leveren aan de notebook panel database? dat kan hier:
[Oproep] Screenies MonitorAssetManager voor panelDB laptops
Je bijdrage leveren aan de notebook panel database? dat kan hier:
[Oproep] Screenies MonitorAssetManager voor panelDB laptops