[Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen

Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:54

3DDude

I void warranty's

Zo topic leeft nog steeds zie ik :)

Inmiddels voorlopig (komende jaren) zal ik het moeten doen met *wel zie signature :P*

Maar zal dit topic wel goed blijven volgen op ontwikkelingen en of er nog een keer degelijke schermen komen in laptops.

Ik bedoel ze kunnen 2560*1600 op een Galaxy tab 11.6 inch doen dadelijk.. Dus waarom niet bij een laptop...?
(het zal wel aan ons high res schermen fanaten liggen :P)

Ik ben vooral benieuwd naar de ontwikkelingen met die nieuwe asus Zenbooks ofzo:)

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:20
Ik hoop eigenlijk dat er weer laptops gaan komen met 16:10 of liever nog 4:3 schermen, als ze de schermen voor tablets toch al hebben liggen in die verhouding moet het ook wel mogelijk zijn om deze weer in laptops te gaan monteren zoals vroeger. Nu moet je daar een macbook voor kopen, maar gezien ze bij Apple wel vaker nageaapt wordt hoop ik dat de rest van de notebookfabrikanten ze op dit gebied maar eens gaat na-apen.

[ Voor 19% gewijzigd door Bastard op 11-12-2011 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fabrikanten zijn idd koning in na-apen. Behalve in de 2 dingen die ik belangrijk vind: een lange accuduur, en een goed scherm :X

Bijvoorbeeld de xps 14z. Een regelrechte macbook klook, behalve het scherm...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2011 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:20
Accuduur vind ik voortaan eigenlijk redelijk prima in consumentenlaptops (al ligt dat niet aan de gemonteerde accu's), tenminste, de n53sv die ik heb heeft een redelijke crappy accu en met een ssd drin haal ik rond de 4.5 uur op de accu (tekstverwerken, matlabben enz), voor mij lang genoeg, ik zit zelden >2 uur zonder stopcontact in de buurt. Ik had alleen liever die hardware en voor ruwweg dezelfde prijs in de behuizing+scherm van een IBM T42/macbook pro 13" oid gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door Bastard op 11-12-2011 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:04
Het is toch absurd dat enkele jaren geleden gewoon hogere resolutie schermen te koop waren dan nu. Ik zit nu te typen op een 1400x1050 IPS scherm op een 5,5 jaar oude laptop! 5,5 jaar verder en zelfs tablets en smartphones hebben een hogere resolutie, PPI en betere LCD technologie dan de gemiddelde 15.6" laptop. 1366x768 TN is toch om te huilen :'(. Dat is net iets breder dan CRT schermen (1024x768) van de vorige eeuw.

Mijn hoop ligt min of meer bij Apple. Zij hebben het geld en faciliteiten om in navolging van de ipad/iphone schermen ook eventueel retina displays te maken voor hun laptops. Zul je net zien dat als Apple met 16:10 retina displays komen voor hun macbook pro redesign, dat al die andere fabrikanten als een kip zonder kop achter aanlopen. Zoals ze dat al vaker doen met bijvoorbeeld de tablet en ultrabook. En corrigeer me als het fout is, maar waren de macbook pro's ook niet een van de eerste die een uitzonderlijk lange accuduur hadden?
http://www.anandtech.com/...battery-life-to-die-for/4

Waarom moeten we steeds wachten op Apple voordat er innovaties gebeuren in de computerwereld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk was sony eerder met een of ander onbekend ding. Sony is is bijna altijd de eerste ergens mee.. Helaas maken ze de bewuste notebook dan veel te duur

En natuurlijk is 4 uur in principe genoeg, maar als ze dat nu kunnen opkrikken naar het dubbele, dan ben ik echt wel bereid daarvoor te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 09:33
Verwijderd schreef op zondag 11 december 2011 @ 11:34:
Waarschijnlijk was sony eerder met een of ander onbekend ding. Sony is is bijna altijd de eerste ergens mee.. Helaas maken ze de bewuste notebook dan veel te duur

En natuurlijk is 4 uur in principe genoeg, maar als ze dat nu kunnen opkrikken naar het dubbele, dan ben ik echt wel bereid daarvoor te betalen.
En vervolgens denkt Apple: 'Dat kunnen wij ook! Maar dan maken we het product nog veel duurder :D ' :P .

Ik snap het ook niet. Tablets hebben een hogere resolutie dan de meeste laptops, zelfs 4 inch telefoons krijgen al 720p schermen :X . Ik ben nu al ongeveer 3 maanden opzoek naar een vervanger voor mijn huidige laptop (Compal HL90, oud maar prima ding verder!) en heb een paar eisen:

- Minimaal 1600x900 14 - 15.6 inch scherm (liever zelfs 1080 pixels want 900 pixels is al een verlaging van wat ik nu heb....)
- Goed scherm!!
- Niet te zwaar, groot en log
- Bovengemiddelde GPU omdat ik ook wat games wil spelen (Skyrim, Anno 2070 en BF3 op medium-high settings ben ik blij)
- Plaats voor HDD én SSD (HDD dan in plaats van een DVD-brander, die heb ik nu ook nooit gebruikt :/. After market oplossing vind ik prima.)
- Maximaal €1200

Dan kom je uit bij de Dell XPS15, Sony Vaio SE en Samsung Series 7. Echter hebben alle laptops hun nadelen waardoor geen van allen voldoet: de XPS15 heeft een te zwakke videokaart (540m), de Vaio SE heeft een gemiddeld scherm (rood wordt bijvoorbeeld oranje) en ook een te zwakke videokaart (AMD 6630m) en de Samsung heeft al helemaal een verdomd slecht scherm.

Ik heb geen desktop PC dus ik wil echt een krachtige laptop met goed scherm, maar deze zijn echt niet te vinden gewoon :F .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt ook nog de BTO 15CL35. Ik vind het persoonlijk een waardeloze notebook om verschillende redenen, imo geef je alleen maar features op voor een betere grafische kaart wat ik onzin vind, maar misschien vind jij het wel iets.
In het kort, matige accuduur, slechte toetsenbordlayout, waardeloze speakers en (persoonlijk) geen displayport.

En de SE heeft een slecht scherm, bron? Het is geen wide-gamut, ja, maar dat kan je echt niet verwachten.

En je vergeet ook de onlangs geintroduceerde productreview: HP Pavilion dv6-6b41ed review door Y.Y.Eagle. Imo min of meer de enige optie als de GPU in de xps niet voldoet.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2011 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-01-2022

Y.Y.Eagle

Black&White

Cubic X schreef op zondag 11 december 2011 @ 12:57:
[...]

En vervolgens denkt Apple: 'Dat kunnen wij ook! Maar dan maken we het product nog veel duurder :D ' :P .

Ik snap het ook niet. Tablets hebben een hogere resolutie dan de meeste laptops, zelfs 4 inch telefoons krijgen al 720p schermen :X . Ik ben nu al ongeveer 3 maanden opzoek naar een vervanger voor mijn huidige laptop (Compal HL90, oud maar prima ding verder!) en heb een paar eisen:

- Minimaal 1600x900 14 - 15.6 inch scherm (liever zelfs 1080 pixels want 900 pixels is al een verlaging van wat ik nu heb....)
- Goed scherm!!
- Niet te zwaar, groot en log
- Bovengemiddelde GPU omdat ik ook wat games wil spelen (Skyrim, Anno 2070 en BF3 op medium-high settings ben ik blij)
- Plaats voor HDD én SSD (HDD dan in plaats van een DVD-brander, die heb ik nu ook nooit gebruikt :/. After market oplossing vind ik prima.)
- Maximaal €1200

Dan kom je uit bij de Dell XPS15, Sony Vaio SE en Samsung Series 7. Echter hebben alle laptops hun nadelen waardoor geen van allen voldoet: de XPS15 heeft een te zwakke videokaart (540m), de Vaio SE heeft een gemiddeld scherm (rood wordt bijvoorbeeld oranje) en ook een te zwakke videokaart (AMD 6630m) en de Samsung heeft al helemaal een verdomd slecht scherm.

Ik heb geen desktop PC dus ik wil echt een krachtige laptop met goed scherm, maar deze zijn echt niet te vinden gewoon :F .
Als alles voor je afvalt dan is misschien de HP Pavilion dv6-6b41ed iets voor je? 1080p scherm, 6770m 2gb videokaart, i7, 8 gb werkgeheugen en de mobiliteit is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 09:33
Verwijderd schreef op zondag 11 december 2011 @ 13:15:
Je hebt ook nog de BTO 15CL35. Ik vind het persoonlijk een waardeloze notebook om verschillende redenen, imo geef je alleen maar features op voor een betere grafische kaart wat ik onzin vind, maar misschien vind jij het wel iets.
In het kort, matige accuduur, slechte toetsenbordlayout, waardeloze speakers en (persoonlijk) geen displayport.

En de SE heeft een slecht scherm, bron? Het is geen wide-gamut, ja, maar dat kan je echt niet verwachten.

En je vergeet ook de onlangs geintroduceerde productreview: HP Pavilion dv6-6b41ed review door Y.Y.Eagle. Imo min of meer de enige optie als de GPU in de xps niet voldoet.
Nouja, de GPU vind ik wel belangrijk maar aan de andere kant is het ook een laptop en voor €1200 besef ik ook wel dat ik geen high-end gamesysteem krijg. Mobiliteit is dus ook belangrijk (lange accuduur, laag gewicht, etc.)! Ik wil minstens een laptop met een GPU die beter presteert dan mijn huidige 9600M GT.

Op notebookreview.com valt regelmatig te lezen dat de SE last heeft van verkeerde kleurweergave, rood wordt dus oranje en dergelijke. Hoe erg het precies is kan ik uiteraard niet zeggen, misschien is het alleen bij een bepaalde batch. De SE vind ik persoonlijk wel de mooiste laptops die ik heb genoemd. Ik twijfel alleen aan de 6630m of die echt veel beter is dan de 9600M.

De DV6-6b41ed ken ik wel ja, maar dat is een HP en volgens mij wilde HP stoppen met notebooks? Dat geeft mij niet echt een goed en vertrouwd gevoel. Daarnaast is HP echt slecht als het op betrouwbaarheid aankomt, 25.6% van de HP notebooks is na drie jaar dood*1 (zelfs 16% na twee jaar). Aangezien ik er ook wat op wil gamen en de laptop dus zwaar belast, verwacht ik niet dat de DV6 het twee jaar gaat uithouden.... :X . Als ik daarnaast reviews lees van de Dv6 dan zijn ze weinig positief over de bouwkwaliteit en het toetsenbord.

*1: http://www.engadget.com/2...and-toshiba-win-hp-fails/
http://www.electronista.c...tudy.has.apple.4th.place/

[ Voor 7% gewijzigd door Cubic X op 11-12-2011 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben het ermee eens dat HP niet het meest betrouwbare merk is.. Maar iedere keer dat iemand zegt 'Deze notebook is slecht, want het is een $merk' doet mijn hart pijn.

Ik ken maar 2 merken waar het enigzins zin heeft om af te gaan om het merk: apple, en thinkpad. Om voor de hand liggende redenen.
Dat onderzoek komt uit 2009, gaat over laptops die zijn verkocht in 2006, en apart zij verzekerd bij specifiek deze verzekeringmaatschappij. Ik weet niet hoe vaak ik deze cijfers al onderuit heb gehaald, maar dit moet toch zeker de 10e keer zijn..

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2011 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-01-2022

Y.Y.Eagle

Black&White

Ik denk dat geluk een belangrijke factor is. De ene doet met dezelfde HP 5 jaar en de ander maar 2 jaar. Ligt natuurlijk ook aan hoe je het gebruikt. Een jongen uit mijn klas heeft al 4 jaar dezelfde HP en dat ding werkt nog steeds prima. Natuurlijk moet je zelf een goed gevoel hebben bij een bepaald merk. Als jij dat niet hebt met HP kun je het beter niet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 12:30
wat voor scherm heeft die hp dv6-6b41ed dan nu eigenlijk? (srgb, argb, helderheid etc) Via m'n standaard referenties (notebookcheck, anandtech en Monitorassetmanager tabel) kan ik tot nu toe niets vinden. Misschien hebben jullie andere bronnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij staat wel in de monitor asset manager tabel.

60% NTSC
220cd/m
700:1 constrast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
ok bedankt, vast verkeerd gezocht. ik kan alleen de dv6t en niet de dv6-6b41.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In principe hebben alle dv6-jes met een mat 1080p scherm hetzelfde scherm. De rest van het typenr doet er niet veel toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep

Acties:
  • 0 Henk 'm!
220.75 ppi, dat is nog eens een fatsoenlijke pixeldichtheid voor een laptop. Dat zijn 7553 pixels / cm². Als het ook nog eens een IPS-paneel is, zou ik zo maar eens voor een Apple kunnen gaan.

EDIT: het staat nu ook op de voorpagina: nieuws: Gerucht: MacBook Pro krijgt 2880x1800-beeldscherm

[ Voor 34% gewijzigd door Kid Jansen op 14-12-2011 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Uit het artikel:
Intel waarschuwde notebookfabrikanten op de IDF in september al dat ze volgend jaar moeten gaan inspelen op de behoefte aan hogere resoluties als ze willen bijblijven
Komt er dan eindelijk een resolutie "rage"? En moet weer Apple zijn die er als "eerste" mee begint? Naja, in ieder geval als het komt ben ik al blij. Nog een interessant stukje uit het artikel
Ook zouden ultrabooks van onder andere Asus en Acer een resolutie van 1920x1080 pixels krijgen.
Interessant. Zouden dat de 15" varianten zijn? Waar hier en daar geruchten over zijn. Zouden ze al "binnenkort" (nog voor de release van de nieuwe Ivy bridge cpu's) nog verkrijgbaar worden?

Had bijna Dell Inspiron 14z + scherm gehaald, maar misschien dat ik nog even ga wachten... :P

[ Voor 10% gewijzigd door Regeneration op 14-12-2011 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je wacht nu wel erg lang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Elke keer weer hopen dat de "perfecte" notebook voor mij nu toch echt gaat komen... :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind de SE wel redelijk ideaal.. Maar perfect is anders. Mijn perfecte notebook bestaat ook niet, maar de xps 15 komt aardig in de buurt. Toch zijn er van die punten waarbij ik denk dat ik er op achteruit ga. Dat is altijd jammer.

• janvanmil
Regeneration schreef op woensdag 14 december 2011 @ 23:18:
Elke keer weer hopen dat de "perfecte" notebook voor mij nu toch echt gaat komen... :P
De 'perfecte' notebook zoek ik al zolang naar. Dit begint er eindelijk op te lijken! :D

Edit: Zijn er trouwens 13/14inch notebooks beschikbaar met een vergelijkbaar scherm als een macbook pro 13, maar dan mat en met fatsoenlijke cpu en gpu? Ik ken de sony vaio z, maar zijn er ook andere?

Van de opties in de startpost heeft alleen de vaio z een fatsoenlijk beeldscherm. De ntcs percentages, helderheid en contrast van de andere opties valt erg tegen.

[ Voor 38% gewijzigd door janvanmil op 15-12-2011 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nieuws: Tweakers krijgen Android 4.0 werkend op budgettablet Bart Smit
... 199 euro te koop ...
...een 9,7"-ips-scherm met een resolutie van 1024x768 pixels...
;(
janvanmil schreef op donderdag 15 december 2011 @ 10:03:
[...]

De 'perfecte' notebook zoek ik al zolang naar. Dit begint er eindelijk op te lijken! :D

Edit: Zijn er trouwens 13/14inch notebooks beschikbaar met een vergelijkbaar scherm als een macbook pro 13, maar dan mat en met fatsoenlijke cpu en gpu? Ik ken de sony vaio z, maar zijn er ook andere?

Van de opties in de startpost heeft alleen de vaio z een fatsoenlijk beeldscherm. De ntcs percentages, helderheid en contrast van de andere opties valt erg tegen.
Lenovo thinkpad X220. Punt. Dat ding is geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:38
Die inderdaad, 12,5" IPS :) Ik had 'm bijna gekocht, maar ik heb me weten te overtuigen dat ik graag nog even wacht op een X220 met Ivy Bridge voor de verbeterde graphics die ik best wel flink gebruik.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jongens. We hebben weer eens wat leuks:

nieuws: Eerste foto's van Acer's nieuwe A700-tablet verschijnen
Een Russisch blog heeft een exemplaar van Acers aankomende Android-tablet A700 weten te bemachtigen en enkele foto's van het apparaat online gezet. De tablet heeft een Tegra 3-soc en een 10,1"-scherm met een resolutie van 1920x1200 pixels.
Diezelfde ppi omgerekend naar 15.6" zou 3000*1700 zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
er staat een review van de HP 8560w (zonder dreamcolorscherm) op notebookcheck:

http://www.notebookcheck....0EA-Notebook.67994.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-CM11
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-06-2024
En dan iemand anders een troll noemen :') Doe maar niet...

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2012 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-CM11
Eerst een heel vaag probleem schetsen om dan Apple laptops op te hemelen, hoe noem jij dat dan?

Te beginnen met valse statements natuurlijk:
Het is toch absurd dat enkele jaren geleden gewoon hogere resolutie schermen te koop waren dan nu.

[ Voor 45% gewijzigd door T-CM11 op 05-01-2012 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat noem ik een reactie waar ik het grotendeels mee eens ben... Ik heb persoonlijk de pest aan apple, maar kan niet ontkennen dat als er een bedrijf is wat voor verandering kan zorgen, het apple is. Of sony. Maar dat bedrijf vind ik nog erger dan apple..

en nee, daarmee bedoel ik niet dat apple dingen uitvind. Maar dat zij diegenen zijn die dat naar het grote publiek brengen. daar slagen de concepten van andere bedrijven niet vaak in.
T-CM11 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:17:

[...]
Dat is niet vals. Dat is gewoon waar. Als je het daar niet mee eens ben mag je mij een plek wijzen waar ik mijn 1200p 15" laptop of 12" laptop kan kopen met een hogere verticale resolutie dan 900. 5 jaar geleden kon dat gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
T-CM11 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:17:
Het is gewoon waar hoor:

Oude resolutieNieuwe resolutieRatio nieuwe resolutie / oude resolutie
1920x12001920x10800.900
1680x10501600x9000.816
1440x900
1280x800
1366x7680.809
1.025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-CM11
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:34:
Dat noem ik een reactie waar ik het grotendeels mee eens ben... Ik heb persoonlijk de pest aan apple, maar kan niet ontkennen dat als er een bedrijf is wat voor verandering kan zorgen, het apple is. Of sony. Maar dat bedrijf vind ik nog erger dan apple..

en nee, daarmee bedoel ik niet dat apple dingen uitvind. Maar dat zij diegenen zijn die dat naar het grote publiek brengen. daar slagen de concepten van andere bedrijven niet vaak in.

[...]

Dat is niet vals. Dat is gewoon waar. Als je het daar niet mee eens ben mag je mij een plek wijzen waar ik mijn 1200p 15" laptop of 12" laptop kan kopen met een hogere verticale resolutie dan 900. 5 jaar geleden kon dat gewoon.
1200P? Waar heb je dat zien staan?
1920x1200 is overal aan 't verdwijnen - Apple of niet.
Misschien bedoel je 1080P? Veel merken hebben laptops met zo'n scherm (al dan niet allemaal), configureerbaar of niet. Hoeveel voorbeelden moet ik zo geven? (XPS 15 is al een voorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog nooit iemand in 2 posts zich zo gigantisch horen tegenspreken... Eerst zeg je dat het niet waar is dat je vroeger hogere resoluties kon krijgen dan nu, en nu vertel je dat (een van die hoge resoluties) 1200p aan het verdwijnen is. Dat is dus exact het tegenovergestelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
T-CM11 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:46:
1200P? Waar heb je dat zien staan?
1920x1200 is overal aan 't verdwijnen - Apple of niet.
Misschien bedoel je 1080P? Veel merken hebben laptops met zo'n scherm (al dan niet allemaal), configureerbaar of niet. Hoeveel voorbeelden moet ik zo geven? (XPS 15 is al een voorbeeld)
Hij zegt toch ook een paar jaar geleden...

Buiten dat krijg je de 17" MacBook Pro nog steeds standaard met een 1920x1200 scherm:
De MacBook Pro is voorzien van een beeldscherm met een hoge resolutie van 1920 x 1200 pixels met led-achtergrondverlichting. Als u veel belang hecht aan de kleurweergave van afbeeldingen, foto's en video's, is het standaardscherm met glanzende toplaag een goede keuze. Optioneel kunt u een ontspiegeld beeldscherm nemen.
Glanzend en ontspiegeld
Op het breedbeeldscherm met glanzende toplaag zijn de kleuren van afbeeldingen, foto’s en video’s levendiger en is het zwart zwarter, ideaal wanneer u dvd-films bekijkt. U kunt echter ook kiezen voor het standaardbreedbeeldscherm met ontspiegelende laag als u meer van matte kleuren houdt.

Belangrijke opmerking:
De werkelijke grootte van het beeldscherm (17 inch diagonaal) is voor beide modellen gelijk. Het ontspiegelde scherm heeft een zilveren frame (rand) rond de display.

[ Voor 15% gewijzigd door Kid Jansen op 05-01-2012 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-CM11
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:49:
Ik heb nog nooit iemand in 2 posts zich zo gigantisch horen tegenspreken... Eerst zeg je dat het niet waar is dat je vroeger hogere resoluties kon krijgen dan nu, en nu vertel je dat (een van die hoge resoluties) 1200p aan het verdwijnen is. Dat is dus exact het tegenovergestelde.
1920*1080 IS een hogere resolutie dan 1400x1050.
JIJ hebt mijn origineel bericht verwijderd zodat niemand nog weet waarop ik reageerde.
Op dit dus:
Het is toch absurd dat enkele jaren geleden gewoon hogere resolutie schermen te koop waren dan nu. Ik zit nu te typen op een 1400x1050 IPS scherm op een 5,5 jaar oude laptop! 5,5 jaar verder en zelfs tablets en smartphones hebben een hogere resolutie, PPI en betere LCD technologie dan de gemiddelde 15.6" laptop. 1366x768 TN is toch om te huilen :'(. Dat is net iets breder dan CRT schermen (1024x768) van de vorige eeuw.
En ik geloof er niets van dat de 17'' schermen van Apple een poging zijn om tegen de 16:9 trend in te gaan.
Het zal eerder een kosten/baten/doelgroep reden hebben. Dat zal ook wel veranderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De reden waarom Apple het doet is mij ook niet bekend, maar Apple krijgt veel lof voor het feit dat zij als enige nog nieuwe laptops 16:10 schermen geven.

Ik kan me niet voorstellen dat het goedkoper voor ze is, want ze zijn de enige die nog 16:10 panelen gebruiken. Het lijkt mij dat ze veel goedkoper "vergelijkbare" 16:9 panelen kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-CM11
http://www.tomshardware.c...-screen-display,7659.html
Het wordt steeds duurder, dus Apple zal ook wel mee omschakelen.
Is 16:10 echt nog die premium waard die je ervoor betaalt?

En ja, ik heb ook liever 16:10, maar zo'n drama vind ik dat nu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De 'premium' is 5%. Schaalvoordelen van de grote productie van 16:9 panelen even buiten beschouwing gelaten. dat kan je nauwelijks een premium noemen. Dat is 1 euro op een goedkoop scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
T-CM11 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:57:
[...]

1920*1080 IS een hogere resolutie dan 1400x1050.
JIJ hebt mijn origineel bericht verwijderd zodat niemand nog weet waarop ik reageerde.
Op dit dus:

[...]
En 1400x1050 is weer een hogere resolutie dan 1366x768. Dat doet nog niks af aan mijn statement dat er vroeger schermen te koop waren met een hogere resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-CM11
-

[ Voor 114% gewijzigd door T-CM11 op 30-08-2012 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De prijs wordt bepaald door de hoeveelheid panelen die je uit een stuk kan snijden. Een 16:10 paneel heeft 5% meer oppervlakte dan een 16:9 paneel met gelijke groote (in inch) en gelijke pixeldichtheid.

In de praktijk krijg je de evolutie van 15.4 naar 15.6 en van 17 naar 17.3 waardoor het verschil nog kleiner wordt.
T-CM11 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:24:
Het is juist de massaproductie die panelen goedkoper maakt. Anders konden we allemaal al grote OLED's kopen.
Juist.. Maar ik denk dat een bedrijf als apple voldoende 16:10 producten verkoopt om niet te veel last te hebben van de schaalproductie.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2012 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-CM11
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:26:

[...]

Juist.. Maar ik denk dat een bedrijf als apple voldoende 16:10 producten verkoopt om niet te veel last te hebben van de schaalproductie.
Dat blijft maar een gok. Het kan evengoed dat ze die "last" verrekenen in de prijs.
Maar als er een betrouwbare bron is die beweert dat ze er inderdaad geen last van hebben wil ik dat best geloven.
Waarom zijn anders alle business laptops nu ook 16:9? Verkopen die niet meer dan een Mb Pro 15/17?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Acer's next-gen, quad-core Iconia Tab introduced at CES 2012 with a 1080p display
Zo. En nu niet de hele CES aan een stuk door tablets met 1080p / 1440p schermen aankondigen, zonder aan laptops te denken. hé? ;)

edit: T.net artikel ook online: nieuws: Eerste glimp van Acers Android-tablet met Tegra 3 getoond

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2012 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
Het is eindelijk zover :'). Tablets krijgen een hogere resolutie dan laptops.
Acer Iconia Tab A700 1920x1200
Timeline Ultra 14 & 15 1366x768
Je zou bijna het scherm van de tablet eruit slopen en in je laptop bouwen. Dan heb je ook nog eens een IPS scherm 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door AquaSheep op 10-01-2012 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
Na de hoop op een betaalbaar 15 inch argb-1080p mat scherm te hebben opgegeven, ben ik nu op zoek naar een laptop met een goed, mat 15 (of 14inch) inch scherm wat iig het srgb spectrum omvat (1080p of net iets minder). Welke laptops komen dan in aanmerking?

ik kom op dit moment niet verder dan de dell e6520, maar die heeft dan weer zo'n brakke gpu (nvs 4200M). De hp 8560p komt ook niet verder dan een radeon hd 6470m gpu. (en beide zijn net boven het budget).

hebben jullie nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk: nieuws: Lenovo kondigt vouwbare Windows 8-notebooktablet 'Yoga' aan
Een.. soort van laptop met 13", 900p scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik liep laatst door de mediamarkt en het lijkt de goede kant op te gaan met laptop schermen, ik zag er steeds meer welke voorzien waren van een mat scherm. Nu enkel nog de resolutie en het paneel type :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mat/glans kan mij eerlijk gezegd weinig schelen. Ik heb liever glans, de andere helft heeft liever mat. Simpel.

Oh kijk, een LED scherm: nieuws: Sony toont 'Crystal Led'-display op CES
Dus geen TFT-met-led-achtergrondverlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
die ideapad yoga is helemaal nog niet zo verkeerd.
niet al te duur vergeleken met wat er op de markt is $1300
goedkoopste laptop met 900 pixels in de hoogte in de pricewatch is een oudere macbookair voor €950 en verder met de lenovo t410 allemaal vanaf €1200. ..... oeps vergeten 1600x900 aan te klikken er zijn er dus veel meer.

IPS scherm wat die andere allemaal niet hebben een zo te zien wat groter touchpad alla de mac's voor mij best een verkoop argument

Als ze de aansluitingen nu niet zo hebben ingekrompen als bij de macbook air, niet zo heet wordt als een macbookpro, stil en kleiner dan een hp probook 6465b dan hebben ze wat mij betreft mijn volgende laptop gemaakt.
Al moet ik mijzelf wel nog even overtuigen dat een goed scherm 4 tot 600 € duurder is, die probook is er al voor €750.
Die probook heeft vindt ik te weinig meerwaarde hebben tov van mijn huidige macbook. Wel een goede vervanger als ik mijn macbook niet meer kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
janvanmil schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 09:05:
Na de hoop op een betaalbaar 15 inch argb-1080p mat scherm te hebben opgegeven, ben ik nu op zoek naar een laptop met een goed, mat 15 (of 14inch) inch scherm wat iig het srgb spectrum omvat (1080p of net iets minder). Welke laptops komen dan in aanmerking?

ik kom op dit moment niet verder dan de dell e6520, maar die heeft dan weer zo'n brakke gpu (nvs 4200M). De hp 8560p komt ook niet verder dan een radeon hd 6470m gpu. (en beide zijn net boven het budget).

hebben jullie nog tips?
pricewatch: HP Pavilion dv6-6b41ed heeft een mat scherm, 700:1 contrast en 60% gamut.
Verder weet ik het niet, De N53 heeft een mat scherm, maar echt een fan ben ik er nog niet van.. En de bto's vind ik ook niet geweldig, al zit er wel een mat scherm op (zelfde type als de xps 15, 95% gamut).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Mafketel schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 11:20:
Als ze de aansluitingen nu niet zo hebben ingekrompen als bij de macbook air, niet zo heet wordt als een macbookpro, stil en kleiner dan een hp probook 6465b dan hebben ze wat mij betreft mijn volgende laptop gemaakt.
Is de Sony SE niet iets? Misschien iets te groot? Maar wel 1920 x 1080, 2 kg, standard voltage CPU's, "normale" poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 19:07:
[...]

pricewatch: HP Pavilion dv6-6b41ed heeft een mat scherm, 700:1 contrast en 60% gamut.
Verder weet ik het niet, De N53 heeft een mat scherm, maar echt een fan ben ik er nog niet van.. En de bto's vind ik ook niet geweldig, al zit er wel een mat scherm op (zelfde type als de xps 15, 95% gamut).
Bedankt Darkstone,

Ik heb nog even wat gezocht op het 1080p scherm van de Dell e6520, hetzelfde scherm zit in de M4600 met een fatsoenlijke gpu. Helaas word het dan alleen maar duurder en zwaarder. Het 1600*900 scherm uit de HP 8560p zit volgens mij nergens anders in.

Ik weet dat een goede gpu van belang is voor bijvoorbeeld Cad en games, maar hoe zit dat met lightroom of arcgis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen idee. Google it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
goed plan 8) _/-\o_ sorry!

Het blijft toch vaag dat er zo weinig schermen zijn die een NTCS color gamut van 65-70% of meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
Regeneration schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 19:51:
[...]

Is de Sony SE niet iets? Misschien iets te groot? Maar wel 1920 x 1080, 2 kg, standard voltage CPU's, "normale" poorten.
Ik kan hem even niet volgen, wat maakt de viao se inhemelsnaam een compacte laptop, in vergelijking met een 13 inch laptop?
In de viao se zit ook geen ips scherm en mouse pad is best wel klein en een stuk duurder dan die probook.

Dat van die color gamut vindt je vreemd, begrijpelijk. Maar de markt vind een 17 inch 1366x768 ook nog normaal.

[ Voor 9% gewijzigd door Mafketel op 11-01-2012 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mafketel schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:05:
[...]

Ik kan hem even niet volgen, wat maakt de viao se inhemelsnaam een compacte laptop, in vergelijking met een 13 inch laptop?
De SE weegt 2.0kg. Dat is minder dan minstens de helft van de 13" laptops. Het gewicht is veel belangrijker dan de groote van het scherm imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Als ik de plaatjes zo vergelijk is de trackpad van de Sony SE grofweg net zo groot als die HP 6465b alleen heeft die er nog 2 extra muisknoppen boven zitten. Plus je hebt op de Sony wel een numeriek cijferblok zitten, opties tot (flink) snellere CPU's, een verlicht toetsenbord, een hogere resolutie (daar gaat het topic over) met WEL een IPS type paneel. De kijkhoek is bijna 180 graden zonder kleurverschil, dat kan gewoon niet met TN. Dat de kleur-echtheid niet helemaal perfect is, tja ik gok dat het HP scherm zelfs slechter is. Daarnaast is de HP een hele centimeter dikker waardoor het waarschijnlijk aanvoelt als een lekker zwaar blokje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof er geen reet van dat het een IPS scherm is totdat iemand een close-up van het scherm maakt om dat te bevestigen. Het is gewoon TN, maar een erg goede. Afhankelijk van je eisen beter of slechter dan het xps 15 paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
Als ik nu licht had gezegd .... ja en ik ben het er mee eens dat gewicht belangrijk is, maar van iets groter dan een a4tje naar iets kleiner dan een a3tje gaan een hoop tassen toch protesteren. En persoonlijk denk ik dat een iets grotere stap naar 17 of 18" voor echt meer werkruimte en ongeveer de grootte van een A3.
Nu kun je altijd een grotere tas kopen.... maar 13" is toch echt wel zo'n beetje de max die in een tanktas past om maar een voorbeeldje te noemen.

Het hp scherm is wat mij betreft ook niet goed genoeg, maar gezien budget en wat mogelijk en de rest van de eisen denk ik dat voor een oude macbook vervanger die probook nog zo slecht niet is. Maar daar doel ik op vervanger als de macbook niet meer bruikbaar is.

Daarom is die ideapad nou wel interessant als ze de prijs een beetje beperken, het is na die belachelijk dure x200 overigens van dezelfde fabrikant, de enige laptop met kans op een goed scherm.

[ Voor 33% gewijzigd door Mafketel op 11-01-2012 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mafketel schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:51:
En persoonlijk denk ik dat een iets grotere stap naar 17 of 18" voor echt meer werkruimte en ongeveer de grootte van een A3.
een 17" of 18" heeft niet meer werkruimte. Het gaat puur om de resolutie, de groote van het scherm is (in 99% van de gevallen) volstrekt irrelevant.

En je moet helaas kiezen. 15" met 1920*1080, of 13" 1366*768p. Een goede middenweg ontbreekt op dit moment. Met 768p kan je gewoon te weinig, zie de reden van dit topic :P

Ja je kan de macbook air nemen (1440*900), maar dat is het dan wel. De Ux31 van asus is geen goed alternatief imo. Je zou ook een maandje kunnen wachten op de ultrabook van dell (er is beloofd dat er en beter scherm in komt...) maar dat is niet zeker. En ik haat het om mensen aan te raden om te wachten op een gok.
Mafketel schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:51:
Daarom is die ideapad nou wel interessant als ze de prijs een beetje beperken, het is na die belachelijk dure x200 overigens van dezelfde fabrikant, de enige laptop met kans op een goed scherm.
De X220 is werkelijk ridicuul goed geprijsd. Het is dat hij niet in dit land te krijgen is, anders zou ik weinig anders aanraden dan X220'jes.
Als je de kans hebt om zo'n ding op te pikken in de VS, zeker doen. Dat ding is geweldig.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2012 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
Sick Nick schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:45:
Als ik de plaatjes zo vergelijk is de trackpad van de Sony SE grofweg net zo groot als die HP 6465b alleen heeft die er nog 2 extra muisknoppen boven zitten. Plus je hebt op de Sony wel een numeriek cijferblok zitten, opties tot (flink) snellere CPU's, een verlicht toetsenbord, een hogere resolutie (daar gaat het topic over) met WEL een IPS type paneel. De kijkhoek is bijna 180 graden zonder kleurverschil, dat kan gewoon niet met TN. Dat de kleur-echtheid niet helemaal perfect is, tja ik gok dat het HP scherm zelfs slechter is. Daarnaast is de HP een hele centimeter dikker waardoor het waarschijnlijk aanvoelt als een lekker zwaar blokje :P
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:47:
Ik geloof er geen reet van dat het een IPS scherm is totdat iemand een close-up van het scherm maakt om dat te bevestigen. Het is gewoon TN, maar een erg goede. Afhankelijk van je eisen beter of slechter dan het xps 15 paneel.
Een ips? Ik geloof er ook niks van, zeker niet na de beoordeling van Notebookcheck .

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/67a4e77373.jpg

Of heb jij misschien meer informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Ik heb gewoon wat foto's gemaakt, dan kunnen de experts er over oordelen:

Eerst m'n HP LP2475w scherm (IPS)

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/4uamu0.jpg

VAIO SE

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/kf5qbc.jpg

VAIO Z21

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2ynnuk1.jpg

Kleurbalans is de weg kwijt maar goed, het blijft een simpele compact camera aangezien m'n dSLR thuis ligt. De pixels kan je er prima op zien lijkt me, zijn 100% crops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is niet duidelijk genoeg. Als je door http://www.tftcentral.co...._technologies_content.htm heen bladert krijg je een idee van de verschillen. bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/1320938296.jpeg
Dat is niet te zien met een normale cam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Ik vrees idd dat ik dat zelfs met m'n dSLR niet zo scherp ga krijgen zonder macro lens, extenders, tubes en gigantische setup :P Maar goed, als de kijkhoek de 180 graden is zoals op de SE, wat voor paneel zou het dan nog kunnen zijn? De Z is goed qua kijkhoeken maar niet zo goed. Qua kleur is de Z dan weer wel veel beter.

[ Voor 43% gewijzigd door Sick Nick op 11-01-2012 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan ook vanaf de zijkant nog prima op mijn scherm kijken. Weinig color shift. verticale kijkhoek is wel tres braque.
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.com/uploads/pics/black_87.jpg

Standaard schermpje ter vergelijking:
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/bd50fc42e4.jpg
Notice met name de extreem brakke zwartwaarden onder een hoek. De laptop van mijn ouders heeft dat ook, onder een hoek van 5° kan je nauwelijks spreken van zwart.... Maargoed. Onder een vrij extreme hoek hou ik zwart, maar met een rode (verticaal) of groenblauwe tint. Niet te zien op de foto's hoor.

SE:
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.com/typo3temp/pics/99c4edb6f3.jpg

Horizontaal doet 'mijn' paneel het beter. Notice de balk helemaal links. Verticaal is een ander verhaal. Ik gok gewoon op TN, maar sharp (weer zo'n gok) heeft vast wat truuks uitgehaald om de verticale kijkhoek te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Ik weet 1000000% zeker dat de SE geen iPS paneel bevat. Maar het is alsnog een erg indrukwekkende en goede alternatief voor een ips paneel. Zoals darkstone al zegt, het is een verdomd goede TN paneel en het zou eigenlijk geen argument mogen zijn om de SE niet te nemen. Zeker als je het gaat vergelijken met de huidige concurrerende modellen waarmee de SE vergeleken kan worden. De enigste die op gelijke voeten is op beeldscherm resolutie, kwaliteit en prijssegment, is de xps 15, die lekker goedkoop is voor de specs en een veel beter gpu aanbied, maar wel weer een stuk dikker is, en zwaarder is en waarvan ik persoonlijk de touchpad ook flink wat minder vind (ligt niet aan de xps, de se heeft gewoon een erg grote en goede touchpad.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind de GPU een minder punt dan de dualcore. Neem bijvoorbeeld Camaro79 in "[NBBG aanschaf] Multimedianotebook april 2011".
user zoekt een laptop met mat scherm om mee te videobewerken... Dan denk ik niet dat er ook maar iets bestaat wat aan zijn wensen voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-07 16:23
om nog even terug te komen op mafketel, is het niet misschien handig om op de samsung series 9 te wachten, daar zit een 13,3 inch 1600 x 900 scherm in en is de dunste netbook (ultrabook) op het moment. het schijnt ook een erg goed scherm te zijn maar die zal wel rond de 1200 euro kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:57:
[...]een 17" of 18" heeft niet meer werkruimte. Het gaat puur om de resolutie, de groote van het scherm is (in 99% van de gevallen) volstrekt irrelevant.
Daarom heb je ook laptops met 1920*1200 schermen .... alleen die zijn helemaal niet te betalen
En je moet helaas kiezen. 15" met 1920*1080, of 13" 1366*768p
1280*800 is net te doen maar er zijn nu weer een paar 14" en 13" op de markt die 1600x900 hebben gelukkig
. Een goede middenweg ontbreekt op dit moment. Met 768p kan je gewoon te weinig, zie de reden van dit topic :P
Ik dacht eigenlijk dat het topic begonnen was voor die rampzalige volledige switch naar 768 hoogte pixels
[...]
De X220 is werkelijk ridicuul goed geprijsd. Het is dat hij niet in dit land te krijgen is, anders zou ik weinig anders aanraden dan X220'jes.
Als je de kans hebt om zo'n ding op te pikken in de VS, zeker doen. Dat ding is geweldig.
Die prijs van de x220 had ik even wat hoger ingeschat idd maar dan nog als je blauwtand het goede scherm en een quad i5 erin wil hebben gaat toch ook rap naar zo'n ideapad yoga toe qua prijs en je zit nog steeds met de niet acceptabele 768 hoogte pixels.

dat se scherm is trouwens beter dan ik dacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Knap dat je er een quad i5 in weet te klussen aangezien dat een desktop CPU is :P De mobiele i5 is dual core ;) De x220 is alleen interessant vanwege de goede schermkwaliteit, voor de rest is ie redelijk dik en zwaar als je er een fatsoenlijke accu in neemt (de 9 cells). Ik zou er zelf niet op kunnen werken vanwege de beperkte resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mafketel schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 16:53:
[...]
Daarom heb je ook laptops met 1920*1200 schermen .... alleen die zijn helemaal niet te betalen

[...]
Zei je daar laptops? Ik ken er namelijk nog maar een, de MBP 17"
Ik dacht eigenlijk dat het topic begonnen was voor die rampzalige volledige switch naar 768 hoogte pixels
Grotendeels. 800p vs 768p boeit mij eigenlijk nauwelijks.
Die prijs van de x220 had ik even wat hoger ingeschat idd maar dan nog als je blauwtand het goede scherm en een quad i5 erin wil hebben gaat toch ook rap naar zo'n ideapad yoga toe qua prijs en je zit nog steeds met de niet acceptabele 768 hoogte pixels.
De prijs is nog lager dan jij denkt. $800, en dan heb je een erg goede, ips, i5, 80GB ssd of 9-cel batterij als ik het me goed herriner.
Sick Nick schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 17:12:
De x220 is alleen interessant vanwege de goede schermkwaliteit, voor de rest is ie redelijk dik en zwaar als je er een fatsoenlijke accu in neemt (de 9 cells). Ik zou er zelf niet op kunnen werken vanwege de beperkte resolutie.
Thinkpad bouwkwaliteit, IPS, goed toetsenbord, lange accuduur, zelfs met 6 cel, 1.54kg met 6-cel batterij (geen idee wat de andere cijfers zijn).
De resolutie is inderdaad beperkt, maar dat is dan ook het enige wat ik kan bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Laatst online: 13:51
Dell is zijn laatste voorraden Precision M6500 workstation class laptops aan het dumpen maar helaas alleen nog maar met het 1440x900 scherm.
Zou het mogelijk zelf een los 1920x1200 scherm te kopen op b.v. eBay en dit te wisselen of komt er meer bij kijken (aanstuur elektronica oid)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
M6500? Maar dat is toch de vorige generatie? Waarom zou je die willen? De processoren van deze generatie zijn -voor het werk waar je zo'n ding wilt aanschaffen- erg verouderd.

En ja, dat kan. Als je de juiste kabel hebt. Of die er standaard op zit? Ik heb geen idee. Maar ik zie niet waarom je die gok zou wagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
System components
Intel Core i5-2430M Processor (2.4GHz, 3MB L3, 1333MHz FSB)
turbo van i5 is echt wel wat waard... en idd geen 4 core my bad...
Genuine Windows 7 Home Premium 64
12.5" Premium HD (1366x768) LED Backlit Display, Mobile Broadband Ready, 2x2 Antenna
de niet premium $50minder
4 GB DDR3 - 1333MHz (1 DIMM)
No Fingerprint Reader
720p HD Camera
320 GB Hard Disk Drive, 5400rpm
No Micro Solid State Drive
ThinkPad Battery 29+ (6 cell)
Country Pack North America with Line cord & 65W AC adapter
Bluetooth 3.0
Intel Centrino Advanced-N 6205 (2x2 AGN)
Integrated Mobile Broadband - Upgradable
Total $1,069.00
start prijs $899

128gb ssd ipv deze schijf is nog een extra $220 allemaal ex salestax natuurlijk.

en ja dat is idd nog geen $1300 maar 768 pixels hoog is echt te weinig

laptops ... was de elitebook 8740 uit een snelle pricewatch vinkje zetten .... maar die is wat oud tegenwoordig en wordt de 8760 idd met hd of minder uitgeleverd. more my bad ...

Anyway, ondanks dat mijn scherm niet meer 100% het plastik gebroken maar niet in de verlengde garantie heb vervangen en het een oudere macbook is moet ik eerlijk gezegd bekennen met wat er nu op de markt is ik geen € wil uitgeven om een andere te kopen.
En die 9 serie van samsung zou daar een ips scherm in komen? ik geloof het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bv: http://forum.notebookrevi...ice-x220.html#post8090243

Punt is, al die bedrijven hebben nog wazigere kortingssystemen dan dell in nederland.. En bij dell heb je get geluk dat je die handige sheet van mij hebt, in US is het nog 10x zo erg.

En, inderdaad. Er is niet enorm veel op de markt, ook in het 15.6" segment. De xps 15 is erg goed, maar betalen? Dan pak ik mijn trusty studio 15 maar op, voldoet voor 99% van wat ik ermee doe, en als ik nu iets koop ga ik me gegarandeerd over 2 jaar voor de kop slaan omdat er geen thunderbolt op zit voor externe gfx kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 21:59:
M6500? Maar dat is toch de vorige generatie? Waarom zou je die willen? De processoren van deze generatie zijn -voor het werk waar je zo'n ding wilt aanschaffen- erg verouderd.

En ja, dat kan. Als je de juiste kabel hebt. Of die er standaard op zit? Ik heb geen idee. Maar ik zie niet waarom je die gok zou wagen?
Dat idd de vorige generatie maar ook de laatste generatie waar een 1920x1200 in leverbaar was. De M6600 heeft maximaal een 1920x1080 scherm. Ik denk dus dat de scherm wissel truc daar niet op uit te voeren is.
Gezien de dump prijzen bij Dell kost een M6500 je zo'n €1000,- minder dan een M6600 (afhankelijk van de configuratie natuurlijk).
Voor mijn toepassingen is de processor generatie van de M6500 snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.anandtech.com/show/5437/the-best-of-ces-2012
I hope we’re nearing the inflection point where consumers will start asking for better laptop displays. When all the tablets at Best Buy are WUXGA, QXGA, or even QHD/QWXGA, advertising a laptop as having a 720p panel ought to present problems for Joe Sixpack. I also hope that Windows 8 will revamp the handling of high DPI displays; Windows 7 does a bit better than Vista, and both are a big step up from XP, but I still routinely encounter applications that don’t scale with DPI settings. When such applications are written with the assumption that everything runs at 96 DPI—and worse, when they have a fixed window size—the result is text that overruns the viewable area and buttons that are unclickable. I’d guess Metro apps will all scale nicely with DPI settings, but we’ll have to see how many apps (and users) eschew Metro on desktops and laptops and stick with the familiar desktop interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:47:
Om nog even terug te komen op het Sony Vaio SE met IPS scherm. Op Anandtech staat het volgende "Sony was using the SE to show their Media Gallery 2.0 software, but that wasn’t nearly as impressive to us as the 15.5” 1080p IPS display. (I’m always a sucker for a good display!) The word on the web is that the display isn’t full sRGB on the color gamut, but then there are many laptops that fall into that category and they don’t come with a 1080p IPS panel"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag het, maar ik geloof er nog steeds weinig van.

Bekijk ook eens de review van de X220 van notebookcheck. De kijkhoeken van dat IPS scherm zijn nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
janvanmil schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 10:57:
[...]

Om nog even terug te komen op het Sony Vaio SE met IPS scherm. Op Anandtech staat het volgende "Sony was using the SE to show their Media Gallery 2.0 software, but that wasn’t nearly as impressive to us as the 15.5” 1080p IPS display. (I’m always a sucker for a good display!) The word on the web is that the display isn’t full sRGB on the color gamut, but then there are many laptops that fall into that category and they don’t come with a 1080p IPS panel"
Notebookcheck.net geeft aan dat de update van de SE met het ips scherm vanaf begin februari geleverd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
was gisteren bij de mediamarkt dus even naar dat se scherm gekeken ... idd ik ben onder de indruk mooi scherm vergeleken met de rest wat er stond.
Wat wel erg hinderlijk was, waren de tl balken in het plafond, en dat voor een ontspiegeld scherm? Daar hadden andere laptops minder last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
janvanmil schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 09:21:
[...]

Notebookcheck.net geeft aan dat de update van de SE met het ips scherm vanaf begin februari geleverd gaat worden.
Ik ben benieuwd of dat scherm ook apart beschikbaar gaat worden. Mss dat ik het scherm van mijn N53SV er wel door vervang dan. Dat gaat toch werken? Het is ook een 1080p scherm.

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
All VAIO S and E notebooks will reportedly receive faster Sandy Bridge CPUs. Moreover, customers will be provided with new Hybrid Graphics options (on the S Series) in form of an AMD Radeon HD 6470M (512MB VRAM) or AMD Radeon HD 6630M (1GB VRAM). The 15-inch VAIO S will presumably be equipped with an IPS (for improved viewing) Full HD widescreen display that has a native resolution of 1920-by-1080 pixels. The 13-inch and the 15-inch S Series laptops will be available in early February priced at $799.99 and $979.99, respectively.
Ik betwijfel overigens of het scherm verandert.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2012 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-07 16:23
ik heb eens een vraagje over het 1080p scherm van de dell xps 15, die heeft een hele hoge gamut maar heeft dat ongeveer hetzelfde effect als bij een amoled scherm op bijv. de galaxys S2? ik bedoel daarmee of het scherm enorm oververzadigde kleuren heeft zoals op amoled of dat het een realistische kleur weergave heeft zoals op een goede lcd tv (ik vind sommige oled tv schermen ook al te verzadigd)

[ Voor 7% gewijzigd door lucjuh8 op 27-01-2012 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oversaturization is zeker een issue. Maar niet eentje die je niet kan oplossen door aan wat slidder te rommelen. Het is niet dat er een alternatief is, buiten de SE, qua schermkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een 'gratis' http://www.notebookcheck....1CU-Notebook.35518.0.html voor mijn neus.

Specs van het scherm zijn goed. Beter dan mn studio. Maar:
van het hogere contrast merk ik helemaal niets.
Het scherm heeft een bright pixel..
De maximale helderheid is erg laag. Ik kan makkelijk op max. helderheid werken op dit tijdstip. Dat moet je met mn studio niet doen..
Het scherm heeft verschrikkelijke blacklit bleeding. Je kan het net niet zien met een witte pagina.
De kijkhoeken zijn wat minder dan mn studio. Scheelt niet veel.

Het grappige was dat dit scherm vaak voorkomt in clevo's, en vaak beweren mensen dan dat-ie beter is dan <insert hier concurrent> vanwege de hogere contrastwaarde. Dat is dus helemaal verkeerd.

Edit: suprise! Een engineer sample GPU. Waarom kom ik die dingen toch telkens weer tegen in clevo's? :X

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2012 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Ik lees hier en daar wat aanwijzingen dat Apple > 1920x1200 schermen zal gaan gebruiken (evenals de iPad 3 die waarschijnlijk ook een 2x zo hoge resolutie zal krijgen).
Heeft iemand al meer concrete aanwijzingen gezien, eventueel ook plannen van andere merken?

Zijn er ook al Ultrabook achtige aankondigingen gedaan in het 16"+ formaat met hoge resolutie (fulltime HD) schermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Had op mijn ouwe laptop (Dell D820) een resolutie van 1680x1050 met een mat scherm.. tsjonge jonge wat mooi was dat.. het ergste was dat ik het pas ging waarderen toen er een acer (@$*(%%!!) in huis kwam met een resolutie van 1280x800..

Heb nu een HP 8540W met een reso van 1600x900 en een prachtig scherm al zeg ik het zelf,..

Het enige waar ik spijt van heb is dat ik toch niet voor de (veels te dure) Dreamcolor Display (IPS 1080p) ben gegaan :(

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PeterPan schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 21:14:
Ik lees hier en daar wat aanwijzingen dat Apple > 1920x1200 schermen zal gaan gebruiken (evenals de iPad 3 die waarschijnlijk ook een 2x zo hoge resolutie zal krijgen).
Heeft iemand al meer concrete aanwijzingen gezien, eventueel ook plannen van andere merken?

Zijn er ook al Ultrabook achtige aankondigingen gedaan in het 16"+ formaat met hoge resolutie (fulltime HD) schermen?
Volgens mij alleen de samsung, die niet naar NL zou komen volgens Regeneration.[quote]
GS88 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 21:41:
Had op mijn ouwe laptop (Dell D820) een resolutie van 1680x1050 met een mat scherm.. tsjonge jonge wat mooi was dat.. het ergste was dat ik het pas ging waarderen toen er een acer (@$*(%%!!) in huis kwam met een resolutie van 1280x800..

Heb nu een HP 8540W met een reso van 1600x900 en een prachtig scherm al zeg ik het zelf,..

Het enige waar ik spijt van heb is dat ik toch niet voor de (veels te dure) Dreamcolor Display (IPS 1080p) ben gegaan :(
Tsja :P

Ik merk overigens wel een duidelijke trend. 2 jaar geleden zat ik iedereen te overtuigen dat je een 1080p scherm moet hebben :+ . Nu staat dat al in het eisenlijstje van veel mensen. Het leeft wel een beetje onder de mensen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2012 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 21:45:
[...]

Volgens mij alleen de samsung, die niet naar NL zou komen volgens Regeneration.
Oh, heb je daar misschien een link naar, ik kan zo snel even niets vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Heel fijn, dank u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Mijn bron over dat de 15" Samsung 9 series niet naar Nederland komt:
reviews: Samsungs ultraportable-topmodel: de Series 9
Samsung toonde op de CES een 13,3"- en 15,6"-versie, maar aangezien dit laatste model niet in Nederland uitkomt, laten we die voor wat het is en richten we ons op de 13,3"-notebook.
Ook heel jammer dat de resolutie van de 15" gelijk is aan de 13" 1600 x 900 wordt (zie Wikipedia: Ultrabook)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
PeterPan schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 21:52:
Dell is zijn laatste voorraden Precision M6500 workstation class laptops aan het dumpen maar helaas alleen nog maar met het 1440x900 scherm.
Ik heb te lang lopen twijfelen en nu is de M6500 dan echt van de Dell site verdwenen, maar nog maar sinds deze week volgens mij.
Is het misschien nog mogelijk om met wat url tovenarij deze toch nog te voorschijn te toveren op de site?

Edit: heb wel dit gevonden:
http://www.dell.com/nl/be...ion-m6500/pd?sc_err=noocs
Echt niet meer online te bestellen :(
Misschien toch nog even bellen met mijn account manager, misschien gaan de laatste exemplaren nu echt voor dumpprijzen weg.

[ Voor 21% gewijzigd door PeterPan op 18-02-2012 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg het niet voor elkaar iig... Je kan altijd nog bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de US site van sony staat iets hoopvols: http://store.sony.com/web...1666409467#specifications

Misschien dat ze toch standaard IPS panelen gaan bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik heb zelf net een nieuwe HP ProBook 6560b deze zijn ook 1600x900 (mits je de uitvoering neemt met Ati 512mb gpu, die met een standaard intel gpu zijn low-res)

Ben erg blij met het scherm, mooie resolutie voor een 15"enorm scherp en erg helder.beeld, geen idee of het een IPS paneel is maar het laptop scherm is aardig helderder dan het HP 23" tft scherm wat ernaast staat.

Verder ook nog een laptop met stevige en erg mooie afwerking (alu behuizing).

Die SSD schijven zijn ook een uitkomst windows booten dik onder de 20s _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Chaoss op 29-02-2012 11:39 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Chaoss schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:38:
Ik heb zelf net een nieuwe HP ProBook 6560b deze zijn ook 1600x900 (mits je de uitvoering neemt met Ati 512mb gpu, die met een standaard intel gpu zijn low-res)

Ben erg blij met het scherm, mooie resolutie voor een 15"enorm scherp en erg helder.beeld, geen idee of het een IPS paneel is maar het laptop scherm is aardig helderder dan het HP 23" tft scherm wat ernaast staat.

Verder ook nog een laptop met stevige en erg mooie afwerking (alu behuizing).

Die SSD schijven zijn ook een uitkomst windows booten dik onder de 20s _/-\o_
Over het algemeen zijn IPS schermen juist minder helderder dan een normale tft display. Voordelen van IPS is dat de kleuren accuracy beter is, de kijkhoeken veel beter zijn en de color gamut ook stukken beter is.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste

Let op:
Je bijdrage leveren aan de notebook panel database? dat kan hier:

[Oproep] Screenies MonitorAssetManager voor panelDB laptops