PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Hoe heb je die inhemelsnaam gevonden? ik heb net zitten te koekeloeren en alleen op de pagina zelf van die laptop wordt ips genoemd. Je kunt dat niet als bto optie bestellen.Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2012 @ 20:24:
Op de US site van sony staat iets hoopvols: http://store.sony.com/web...1666409467#specifications
Misschien dat ze toch standaard IPS panelen gaan bevatten.
Samen met de opmerking van darkstone dat sony ook de 13" van ips zou voorzien en een mogelijke stopover in de states, maakt het een en ander interessant. Moet ik wel meer dan 5 uur in Houston zijn... met openbaar vervoer duurt het gewoon 2 uur om bij de dichtstbijzijnde winkel te komen.
Ik heb ook bij de sa modellen gekeken op de usa site maar daar staat nergens ips bij.
En nog wat anders die samsung 900x3a eerst aangekondigd met 1600x900 scherm .... maar hier in nl alleen te krijgen met de tenenkrommende 1366 x 768 ook al betaal je er €1350 voor.
En ik? Ik twijfel nog. Had je nog een ander antwoord verwacht.
Als deze dan nog wel verkrijgbaar is. En we weten van de Sony website, ze kunnen in korte tijd hele rare dingen doen met de prijzen...Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 19:53:
Interesting. Ik zeg het niet graag, maar sony heeft zich alvast verzekerd van een positie in de NBBG de aankomende maand

Ik ben benieuwd hoe laptopfabrikanten gaan reageren op het feit dat een 9.7" scherm een hogere resolutie heeft dan hun verzameling devices...
Waarschijnlijk 'niet'. Is toch een andere markt.Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:05:
[...]
Ik ben benieuwd hoe laptopfabrikanten gaan reageren op het feit dat een 9.7" scherm een hogere resolutie heeft dan hun verzameling devices...
Als Apple zelf nou eens een MBA 11.6 met een 2048x1536 IPS scherm op de markt zou brengen...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Het voordeel van een extreem hoge resolutie is dat je zelf kan bepalen hoe groot de text wordt. De text die je nu leest is standaard 7px hoog. Dat is extreem weinig. Zoom een beetje uit, en het is niet meer om aan te zien. Als je inzoomt wordt de text scherper.Chaoss schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:15:
tjah werkt dat nog fijn? ik vindt 1600x900 op een 15,4" notebook al naadje... ik merk dat ik al dichter naar het scherm kruip omdat alles zo klein wordt... iedereen wil altijd maar een superhoge resolutie maar er is imho wel een grens waarbij het omslaat in onpraktisch klein.
Nu raad ik vooral 1080p aan omdat de text kleiner wordt, als we straks standaard 4k hebben, dan kan je zelf kiezen hoe groot de text en ui elementen worden, zonder in te boeten op kwaliteit. Precies wat je nu op de ipad hebt. (en al langer hebt op de iphone en samsung note, en nog meer).
Dat is dus (wederom) incorrect. Hogere resolutie geeft een scherper beeld en hoeft niet inherent te zijn aan kleine lettertjes.Chaoss schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:15:
tjah werkt dat nog fijn? ik vindt 1600x900 op een 15,4" notebook al naadje... ik merk dat ik al dichter naar het scherm kruip omdat alles zo klein wordt... iedereen wil altijd maar een superhoge resolutie maar er is imho wel een grens waarbij het omslaat in onpraktisch klein.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Duidelijk te zien wat resolutie onafhankelijk is, en wat niet.
Qua DPI-scaling laat windows wat steken vallen. In linux is dat beter, als ik een klasgenoot mag geloven zijn de moderne window managers zo goed als resolutie onafhankelijk.
Edit: even geprobeerd met mijn windows installatie, gaat vrij hard over de zeik...

Maar dat was te verwachten. Ten eerste heb ik mijn userchrome.css helemaal overhoop gegooid, en ten tweede heb ik in windows de groote van bijna alles aangepast (borders? 3 pixels is zat). Het was te verwachten dat dat niet helemaal lekker gaat. Met standaard instellingen schijnt het prima te werken.
Edit: weer terug op 100 dpi, alle font sizes helemaal verkracht. Goed gedaan microsoft

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2012 22:48 ]

Dit alles van ervaringen van minimaal 2 tot 10 jaar terug.
Windows sinds 95, met veel overredings kracht, is het mogelijk om in de ui een nette schaling te krijgen.
Blijf af van de dpi schaling
Enige probleem blijft een paar fixend size popup windows en een paar eigenwijze 3dparty ontwikkelaars.
Xorg , linux prompt , X11 Kunnen al netjes schalen vanaf '95 toen ik het voor het eerst probeerde. En zijn dat niet verleerd.
OsX vanaf tiger, je kon in tiger de fonts groter maken zoals in windows met die dpi instelling maar dat lijkt inmiddels verdwenen.
Nu kun je met plus en min altijd je tekst en plaatjes groter en kleiner maken maar geen vaste instelling meer. Of je moet tinkertool gebruiken die een ui aan de verschillende instellingen geeft. Dit heb ik met mijn eerste tiger install gedaan op mijn 13" 1280x800 scherm om de ondersteunende elementen van ui een stuk kleiner te maken.
Dus apple heeft het eigenlijk alleen maar slechter gemaakt

Conclusie die ik uiteindelijk heb getrokken..... boneheaded developers make low resolution screens that cannot show any colors and to still have a pleasing ui the os developers make candy color ui's in unadjustable sizes.
Moet toegeven dat ik het onder win 7 nog niet uitgebreid getest heb, maar onder Vista was het instellen van een groter lettertype niet bepaald mooi, de layout wordt dan op meerdere plaatsen verknoeid of je krijgt woorden/titels die lelijk afgebroken worden. En dan heb je nog de software die je buiten windos om zelf moet instellen of simpel weg niet kunt instellen op een ander lettertype.
http://www.slashgear.com/...3A+slashgear+%28SlashGear
the 13.3-inch and the 11.6-inch, will be 350 nit bright or 350 nit depending on if you choose IPS or LCD. If you choose the IPS display you’ll also have 1920 x 1080 pixel resolution – that being on either model.
*kuch* HP Envy 15 IPS Radiance scherm *kuch*Anything that can go wrong will go wrong
Ik hoop natuurlijk van niet, want het totaalplaatje van de Asus UX31A is om van te smullen
Nu alleen nog op de mainstream laptops van 14-17" meer 1920x1080 IPS schermen.
morgen hoop ik hem te kunnen installeren en mn reactie geven.
toch wel een vraagje: heeft de igp het nou veel zwaarder bij het browsen(oa scrollen)?
mn huidige igp(965 Express) is al niet zo denderend...
ora et labora
Doet het dat zonder problemen op een extern scherm van hogere resolutie? Zo kan je het ook te weten komen.mrc4nl schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 22:24:
ik heb voor mn huidige 800P 15.4 inch laptop een 1200P scherm gekocht.
morgen hoop ik hem te kunnen installeren en mn reactie geven.
toch wel een vraagje: heeft de igp het nou veel zwaarder bij het browsen(oa scrollen)?
mn huidige igp(965 Express) is al niet zo denderend...
nu je het zegt:1080 YT filmpjes op een externe monitor waren geen probleem dus t zal wel meevallen.SemperEgo schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 22:37:
[...]
Doet het dat zonder problemen op een extern scherm van hogere resolutie? Zo kan je het ook te weten komen.
De CPU doet het meeste werk, word ook geupgrade van 2.1 naar 2.5 GHZ.
[ Voor 5% gewijzigd door mrc4nl op 13-03-2012 22:44 ]
ora et labora
Tk55 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 12:12:
[...]
Denk je niet dat Apple dit zelf voor elkaar krijgt bij de nieuwe MBP's? Zelf denk ik, en hoop ik vooral dat dit gebeurt.
Ik las net dit: SXForce in 'nieuws: 'Apple is productie nieuwe, dunnere MacBook Pro's begonnen''. Dus wellicht toch dat Apple met hogere resolutie van 2880 x 1800 panelen komt in de komende MBP/MBA modellen? Uiteraard zie ik dat graag, maar ik betwijfel het.Regeneration schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 13:06:
[...]
Iphone 4 met een hoog resolutie scherm kwam in zomer van 2010 en nu in voorjaar 2012 komt de hoog resolutie scherm van de Ipad. Dus ik verwacht het dit jaar ook nog niet van Apple in de MBP / MBA. De MBP 15" kan al optioneel worden uitgerust met 1680x1050. Ik verwacht wel dat er een 15" MBA komt met (optioneel) dezelfde 1680x1050 resolutie. Maar 1680x1050 in een 15,4" heeft "slechts" een dpi van ~129 terwijl de Ipad opvolger een dpi van ~264 heeft. Ok, als je dan rekening houd met het formaat en de Iphone dpi van 330 in een 3,5" meeneemt, kan je berekenen dat er per inch van het schermformaat er ~10,645 dpi eraf gaat. Dan zou een 15,4" alsnog 330-((15,4-3,5)x10,645) = 203 dpi moeten hebben. Dat zou een resolutie van ~ 2720x1700 (16:10) betekenen.
[ Voor 3% gewijzigd door Regeneration op 17-03-2012 23:14 ]
En dan doel ik vooral op de schermprijzen:
1
2
| Ipad 2 9.7" 1024 × 768 $57 Ipad 3 9.7" 2048 × 1536 $87 |
Oftewel slechts 30 dollar meer voor een 4x zo hoge resolutie... Dus bij een notebook van $ 750 is dit slechts 4% extra... Dus weer is te zien dat fabrikanten de hoge kostprijs van een hogere resolutie scherm jammer genoeg flink overdrijven.
[ Voor 4% gewijzigd door Regeneration op 18-03-2012 16:52 ]
LG launches new A540-T/D 3D notebook, adds A540-P IPS model

Idd, waar blijven de 4K resoluties
Zit langzamerhand toch te twijfelen of ik voor mijn volgende laptop (ultrabook!
Rotterdam

anyway we zijn weer bij de originele svga resolutie beland samen met de 768 hoogte...
Ik kan mij herinneren dat ik nog op een cga scherm windows 95 heb gedraaid(was wat lastig kwa drivers en niet altijd alle knopjes kunnen aanklikken) wanneer zouden we daar naar teruggaan?As for snapped apps: the size for a "snapped" app is always 320 pixels wide, ... 1024 pixel minimum width for regular Metro apps.
superdure geheugenchips om meer dan 800x600 resolutie te hebben.
je kan de pixels amper onderscheiden,en alles nog steeds prima leesbaar.
had ik eerder moeten doen.
ora et labora
http://www.anandtech.com/...aptop-for-under-a-grand/1
Ben al tijden op zoek naar een goede 13 inch laptop-achtige met 900p scherm (minstens). Helaas MOET ik er VGA op hebben (of DVI zodat ik met een verloop aan de slag kan). Ik moet hem regelmatig aan een beamer hangen en de meeste congres centra zijn nou nog niet bepaald ingesteld op HDMI/DVI.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
HDMI / dvi? De meeste laptops hebben hdmi + vga, wat voor ultrabooks meestal het waardeloze mini-vga + minihdmi is.. idealiter wil je gewoon een mini displayport. Die kan je met een passief verloopje naar bijna alles converteren.PaT schreef op donderdag 12 april 2012 @ 07:30:
Van die Lenovo ben ik toch wel heel benieuwd wat dat nu in de praktijk gaat brengen.
Ben al tijden op zoek naar een goede 13 inch laptop-achtige met 900p scherm (minstens). Helaas MOET ik er VGA op hebben (of DVI zodat ik met een verloop aan de slag kan). Ik moet hem regelmatig aan een beamer hangen en de meeste congres centra zijn nou nog niet bepaald ingesteld op HDMI/DVI.

Maar waarom is mini-vga waardeloos? Dat is behalve het verloopstekkertje toch gewoon hetzelfde als standaard vga?
Overigens: nieuws: Intel toont slider-ultrabook met Windows 8
A.u.b. met 900p scherm... Dan vind ik het ook wel een heel interessant concept.
[ Voor 68% gewijzigd door PaT op 12-04-2012 19:03 ]
Dat klopt. Maar als je toch al met verloopjes gaat klooien. Stop er dan ^@!%!# gewoon mini displayport op. Het voordeel van mini-vga en mini-hdmi ten opzichte van DP begrijp ik echt niet. Ik zie zelfs alleen maar nadelen.PaT schreef op donderdag 12 april 2012 @ 19:02:
Maar waarom is mini-vga waardeloos? Dat is behalve het verloopstekkertje toch gewoon hetzelfde als standaard vga?
Mijn MBP 13" van 2010 stuurt keurig audio mee over de mDP. Of dit volgens specificaties is, of iets wat Apple er zelf in heeft gestopt, weet ik echter niet.PaT schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 07:37:
Over displayport kon toch geen audio? Of is dat ook alleen maar iets van de eerste versies/implementaties?
De DisplayPort standaard ondersteunt gewoon audio doorgave, het zijn alleen vaak de losse beeldschermen die geen audio weergave over DisplayPort ondersteunen, maar alleen over HDMI. Ook is de geluidskaart niet altijd gekoppeld aan de DisplayPort aansluiting bij laptops.PaT schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 07:37:
Over displayport kon toch geen audio? Of is dat ook alleen maar iets van de eerste versies/implementaties?
Verder geven veel converters ook geen audio door, dus als je van je (m)DP aansluiting een DVI of HDMI maakt is de kans nog groter dat je geen audio doorgave meer hebt.
Beide notebooks hebben echter een 17,3"-scherm, met een resolutie van 1366x768 pixels, wat erg weinig is voor een multimedianotebook.

En een Nvidea 640m met 2(!!!)GB vram...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
[ Voor 17% gewijzigd door pino85 op 13-04-2012 15:04 ]
Liefhebber van Tweakers
Agreed, 1366x768 op 17.3" geeft een pixelpitch van 0.2797 mm, dat komt neer op een lineaire pixeldichtheid van 90.95 ppi. Dat is dus nog minder dan de 94.07 ppi die je hebt met 1920x1200 op 24" en dat is al niet bepaald een wonder op gebied van pixeldichtheid. Zeker voor een laptop is 91 ppi gewoon onacceptabel...
[ Voor 79% gewijzigd door Kid Jansen op 13-04-2012 15:22 ]
Maar daar heb je tenminste nog full hd en 3d... Dus dat compenseert het weer...Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 14:56:
Je kan al een jaar lang de XPS 17 krijgen met 3GB vram. Zo overkill als maar kan.
2GB bij HD+ is gewoon wtf...
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
Als er nou een DisplayPort 1.2 aansluiting aan had gehangen was die 3 GB misschien nog nuttig geweest. De AMD Radeon HD7000 desktop kaarten kunnen op één DP1.2 aansluiting 6x 2560x1600 stereoscopic 3D + HD Audio.
De meeste HP laptops hebben een displayport en als je een HP scherm hebt met speakers dan werken die ook prima via de displayport, tzou raar zijn als de merken achter de displayport zich zelf niet aan hun standaard zouden houden.Kid Jansen schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 10:21:
[...]
De DisplayPort standaard ondersteunt gewoon audio doorgave, het zijn alleen vaak de losse beeldschermen die geen audio weergave over DisplayPort ondersteunen, maar alleen over HDMI. Ook is de geluidskaart niet altijd gekoppeld aan de DisplayPort aansluiting bij laptops.
Verder geven veel converters ook geen audio door, dus als je van je (m)DP aansluiting een DVI of HDMI maakt is de kans nog groter dat je geen audio doorgave meer hebt.
Ben vandaag ook maar even langs de lokale Paradigit gegaan. Ze hadden nog 1 15.5" Vaio SE liggen. Met een reepje ram erbij voor E825 een mooie laptop. Wel even wennen na een jaar met een netbook (1024x600) te hebben rondgelopen. Binnenkort een SSD erin, en ik ben voor de komende tijd weer klaarmrmrmr schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 09:11:
[...]
Nu weer moeilijk verkrijgbaar. Bij Paradigit kun je heb nog vinden, inclusief de sheet battery, voor de lagere prijs.
Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon
Kheb alleen ervaring met de zakelijke series HP Probook en Elitebook... de echte laptops zeg maarVerwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 23:09:
De meeste hp laptops? De pavilons, of zeg maar alles onder de €1200, heeft alleen vga en hdmi. Als je goedkoop displayport wil kom je bij dell uit: die bied dat al voor de helft van de prijs. Maar dan weer niet op zakelijke laptops.
[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 14-04-2012 12:59 ]
De fabrikant meldt in staat te zijn 32"-schermen met een resolutie van 3840x2160 voor monitoren te produceren, maar ook 10"-lcd's met een 2560x1600-resolutie.
It's about time.
hoge dpi zijn natuurlijk heel fijn, maar maar niet erg geschikt voor windows.
alles word kleiner, ook de knopjes. je moet dus beschikken over een muis met grote accuraatheid want anders klik je mis. 1600P op 10 inch lijkt me niet te doen.
maar de vooruitgang is toe te prijzen. als alle fabrikanten nou gewoon hogere resoluties zouden toepassen.
word er vanzelf op die standaard aangepast. dus ook websites, en windows (programma's)
ora et labora
Momenteel is Windows inderdaad niet heel geschikt voor hele hoge dpi, maar je hoeft toch ook niet zulke lage resoluties te gebruiken als 1366 x 768 op een 15" (~100 dpi), laat staan bij een 17.3" (~91 dpi)? Een resolutie van in ieder geval 1600 x 900 is prima te doen op een 13.3" (~138 dpi) en 1920 x 1080 bij een 15.6" (~141 dpi), maar het aanbod hiervan is al erg beperkt.mrc4nl schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 17:17:
[...]
hoge dpi zijn natuurlijk heel fijn, maar maar niet erg geschikt voor windows.
alles word kleiner, ook de knopjes. je moet dus beschikken over een muis met grote accuraatheid want anders klik je mis. 1600P op 10 inch lijkt me niet te doen.
Precies. Ik hoop dat dit nu eens echt doorbreekt.maar de vooruitgang is toe te prijzen. als alle fabrikanten nou gewoon hogere resoluties zouden toepassen.
word er vanzelf op die standaard aangepast. dus ook websites, en windows (programma's)
Een Dell Inspiron 15R met roze backcover (
Ik denk dat we nog een paar jaar moeten wachten totdat een hoge resolutie echt standaard wordt in het hogere prijssegment, laat staan het budgetsegment.
XPS15 als je veel specs wilt.Exorcist schreef op maandag 23 april 2012 @ 13:13:
Ik dacht dat 1680x1050 of 1600x900 wel aardig gangbaar zou zijn op 15,4/6" laptops? Ik zoek een vervangende laptop voor mijn vriendin, daar ze nu een te grote 1920x1200 HP laptop heeft, 17". Ze wilt een 15,6" max. panel, maar ik wil dan wel een redelijke resolutie. Echter is alles dat ik vind 1366x768, dat vind ik wel aardig laag.
Een Dell Inspiron 15R met roze backcover () valt binnen het budget (700 Euro), maar de specs zijn dan niet echt om over naar huis te schrijven.
Vaio SE als je een slanke laptop wil met een extreem lage gewicht, tevens ook met gratis sheet battery voor een langere accuduur.
Allebei koning op het beeldscherm van het moment.. XPS": 15" Full HD WLED scherm met het beste kleuren weergave... (Beter voor photoshop)
Vaio SE: 15" Full HD IPS scherm met betere kijkhoeken, hogere helderheid, daarnaast ook half ontspiegeld waardoor er minder lichtweerkaatsing is. Alsnog ook heel erg sterk in de kleuren weergave. (niet zoals het WLED paneel van de Dell), Begint wel jammer genoeg bij 799 maar is zelfs dan alsnog dik en dwars zijn geld waard
Voor de rest heb je nog de Asus N53, N55 series... Waar ik zelf niet over te spreken ben vanwege het hoge gewicht en belachelijk brakke toetsenbord.. Tevens is de constructie ook erg ingewikkeld voor als je bijvoorbeeld je hdd of ram wilt verwisselen.

Ik denk alleen de HP zakelijke laptops.. ik kom ze iig tegen op de ProBooks en de EliteBooks.Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 23:09:
De meeste hp laptops? De pavilons, of zeg maar alles onder de €1200, heeft alleen vga en hdmi. Als je goedkoop displayport wil kom je bij dell uit: die bied dat al voor de helft van de prijs. Maar dan weer niet op zakelijke laptops.
oa. de 8540W en soms vind ik 't toch wel een beetje jammer dat er niet HDMI in zit. Zou van mij zelfs ipv één van de usbslots mogen (zitten er 5 op!).
Rotterdam
Een XPS kan, wel wat overdreven voor haar wensen. Heb zelf een XPS17 L702 en uitermate over te spreken. De roze backcover kan dan niet, maar is geen eisVinand schreef op maandag 23 april 2012 @ 14:08:
[...]
XPS15 als je veel specs wilt.
Vaio SE als je een slanke laptop wil met een extreem lage gewicht, tevens ook met gratis sheet battery voor een langere accuduur.
Allebei koning op het beeldscherm van het moment.. XPS": 15" Full HD WLED scherm met het beste kleuren weergave... (Beter voor photoshop)
Vaio SE: 15" Full HD IPS scherm met betere kijkhoeken, hogere helderheid, daarnaast ook half ontspiegeld waardoor er minder lichtweerkaatsing is. Alsnog ook heel erg sterk in de kleuren weergave. (niet zoals het WLED paneel van de Dell), Begint wel jammer genoeg bij 799 maar is zelfs dan alsnog dik en dwars zijn geld waard
Voor de rest heb je nog de Asus N53, N55 series... Waar ik zelf niet over te spreken ben vanwege het hoge gewicht en belachelijk brakke toetsenbord.. Tevens is de constructie ook erg ingewikkeld voor als je bijvoorbeeld je hdd of ram wilt verwisselen.Ook is het scherm van de N53 erg matig...
Ja, anders maar een 1366x768 scherm. Maakt haar niet uit (en films kijkt ze er niet op), maar vind het wel opvallend. We hebben al jaren 1680x1050 Lenovo laptops in huis, en nu is het aanbod schaars.Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 13:39:
Voor iets meer heb je de XPS 15 met een 1080p scherm en een i7. Maar de rest van het aanbod is niet om over naar huis te schrijven imo..
Ik denk dat we nog een paar jaar moeten wachten totdat een hoge resolutie echt standaard wordt in het hogere prijssegment, laat staan het budgetsegment.
[ Voor 18% gewijzigd door Exorcist op 23-04-2012 18:20 ]
Als je voor de Sony Vaio gaat in het roze dan heb je het waarschijnlijk over de CA serie: Ik zeg, NIET KOPEN! er komt binnenkort een nieuwe serie van uit, die niet alleen veel mooier en slanker is, maar ook een veel betere gpu en accuduur gaat krijgen. nieuws: Sony kondigt Vaio E 14P-notebook aanExorcist schreef op maandag 23 april 2012 @ 18:19:
[...]
Een XPS kan, wel wat overdreven voor haar wensen. Heb zelf een XPS17 L702 en uitermate over te spreken. De roze backcover kan dan niet, maar is geen eis. Sony Vaio heb ik ook gezien, een 14" met 1600x900 scherm en goede specs, wel duurder dan een Dell..maar wel in het roze. Ze heeft nu een HP 8710W overigens.
[...]
Ja, anders maar een 1366x768 scherm. Maakt haar niet uit (en films kijkt ze er niet op), maar vind het wel opvallend. We hebben al jaren 1680x1050 Lenovo laptops in huis, en nu is het aanbod schaars.
Tevens vind ik alsnog als je een goed scherm als argument neemt, dat je zelfs dan nog de Vaio SE eens goed moet gaan bekijken.
De hudige e serie is inderdaad een dieptepunt. En dan voornamelijk de nvidea 410 die gebruikt word...Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 22:14:
Ik heb de budget sony's ook altijd enorm twijfelachtig gevonden. De E serie is op zijn zachts gezegd een ramp, en ik heb nooit de indruk gehad dat de C serie veel beter is. Ja, kleurtjes. Maar dat is dan ook het enige argument wat ik heb gehoord.
Enigste waar ik over lovend kan zijn bij de E serie is dat de bouwkwaliteit wel redelijk goed in orde is. Ik merk wel dat scharnieren en engineering wel redelijk stevig in orde is. Gewoon netjes afgewerkt en geen gluren en brakke engineering bij bijvoorbeeld de hp dv/g series..en ook geen toetsenbord flex... Alsnog zijn de prijzen van de vaio"s voor de e serie redelijk uit belans ten opzichte van de rest van hun line up. Ze zullen waarschijnlijk wel erg dikke marges draaien op hun E series.
De C serie heeft tevens tobo verlichting. (Yeeey
Dat is een lekkere pixeldichtheid, 1920x1080 @ 11.6" komt neer op een pixelpitch van 0.1334 mm. De lineaire pixeldichtheid is dan 190.5 ppi.Zowel de 13,3"- als de 11,6"-Zenbook Prime wordt met een mat 1920x1080-ips-paneel geleverd.
dit is iets waar mensen wel blij van kunnen worden, een mooi 1080p IPS scherm kan nooit kwaad.
ook schijnt het dat de nieuwe dv6 ook een IPS scherm heeft, maar dit is nog niet bevestigd. van foto's heb ik gezien dat de kijkhoeken wel erg goed zijn, geen kleurverschuiving of iets dergelijks.
Lijkt me een goede zet, 1080p als optie net als de Zenbooks en Sony Z.
Ook zijn er de nodige geruchten over de komst van dunnere MacBook Pro's, waarvan het 13,3"-model een resolutie van 2560x1600 zou krijgen.
Ik lees nu net op de website van sony.nl dat de VAIO S13A een 1600*900 dpi VAIO Display Premium zou hebben. Dit lijkt hetzelfde scherm als de (basisversie van de) Vaio Z heeft. De combinatie van dit scherm, een i5 of i7, de 640m en max 12 gb in een 13 inch vorm lijkt zeer interessant. (http://www.sony.nl/product/vn-s-series/svs13a1w9e)lucjuh8 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 18:00:
nieuws: Sony voorziet Vaio S van ips-scherm met 1080p-paneel
dit is iets waar mensen wel blij van kunnen worden, een mooi 1080p IPS scherm kan nooit kwaad.
ook schijnt het dat de nieuwe dv6 ook een IPS scherm heeft, maar dit is nog niet bevestigd. van foto's heb ik gezien dat de kijkhoeken wel erg goed zijn, geen kleurverschuiving of iets dergelijks.
Heeft er al iemand meer informatie over dit scherm?
Jammer dat het niet werkt zoals bij windows dat je meer ruimte kwijt bent. Als je de presentatie goed gevolgd hebt dan is het enigste echte doel wat je hierbij krijgt dat je geen pixels meer ziet op het scherm.Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 19:32:
De zenbook nu al verouderd: De MBP komt met 2880*1600 pixels. Nu nog in windows notebooks...
Ik vraag me af wat er zou gebeuren als je windows erop zet..
Maar alsnog belachelijk duur...
2880x1800...Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 19:32:
De zenbook nu al verouderd: De MBP komt met 2880*1600 pixels. Nu nog in windows notebooks...
Leuk fotoshoppen enzo....
Vanaf 2280 Euro, Veel geld maar de prijs per pixel valt nog best mee...
[ Voor 13% gewijzigd door Fiber op 11-06-2012 21:55 ]
Dan krijg je dus 1280*800.. Dat is dus kut.Vinand schreef op maandag 11 juni 2012 @ 21:50:
[...]
Jammer dat het niet werkt zoals bij windows dat je meer ruimte kwijt bent. Als je de presentatie goed gevolgd hebt dan is het enigste echte doel wat je hierbij krijgt dat je geen pixels meer ziet op het scherm.
En er is geen mogelijkheid om de grootte naar eigen wensen in te stellen? Want dit zijn echt koeienletters, zelfs 1680*1050 is weg meen ik...
Persoonlijk zou ik 13" met 13" vergelijken. Dat wint Asus dus dik van Apple. IPS 1920x1080 vs. TN 1440x900.Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 19:32:
Hoe duur wordt dat ding?Philflow schreef op maandag 11 juni 2012 @ 21:56:
[...]
Persoonlijk zou ik 13" met 13" vergelijken. Dat wint Asus dus dik van Apple. IPS 1920x1080 vs. TN 1440x900.
Die nieuwe Zenbook...Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 22:04:
'dat ding' =?
Nette prijzen. Zeker als je dit gaat vergelijken met die Sony Vaio Z van een paar jaar terug.Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 22:13:
1099 a 1199 verwacht ik. Met i5, 1080p, 128GB ssd. De prijzen waren al uitgelekt op notebookcheck, maar de link ben ik even kwijt.
Apple werkt in zijn geheel op basis van vector bestanden en images...Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 21:56:
[...]
Dan krijg je dus 1280*800.. Dat is dus kut.
En er is geen mogelijkheid om de grootte naar eigen wensen in te stellen? Want dit zijn echt koeienletters, zelfs 1680*1050 is weg meen ik...
Maar wat gebeurd er eigenlijk als je er windows op gooit? zou die dan wel alle pixels op werkruimte kunnen benutten?
[ Voor 7% gewijzigd door Vinand op 11-06-2012 22:22 ]
Toch wel grappig, die 2880x1800 is meer pixels dan de beste 30 inch monitoren uit de pricewatch. Die gaan niet verder dan 2560x1600...Fiber schreef op maandag 11 juni 2012 @ 21:53:
[...]
2880x1800...![]()
Leuk fotoshoppen enzo....
Vanaf 2280 Euro, Veel geld maar de prijs per pixel valt nog best mee...
er zijn geloof ik wel extra software tooltjes voor, maar daar zitten ook nog wat haken en ogen aan...
Nu wordt het wel tijd om de dpi settings onder de motorkap van lion te gaan zoeken .... daar zou je dan wel netjes je scherm mee moeten kunnen aanpassen.

Met Windows 8 voor de deur komen er als het goed is meer laptops met hogere ('retina') resoluties. Waarschijnlijk zullen er dan ook wel monitoren komen met (nóg) hogere resoluties.Fiber schreef op maandag 11 juni 2012 @ 22:23:
[...]
Toch wel grappig, die 2880x1800 is meer pixels dan de beste 30 inch monitoren uit de pricewatch. Die gaan niet verder dan 2560x1600...Wordt het bijna zinloos om een externe monitor bij je laptop te kopen.
Rotterdam
GS88 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 22:34:
[...]
Met Windows 8 voor de deur komen er als het goed is meer laptops met hogere ('retina') resoluties. Waarschijnlijk zullen er dan ook wel monitoren komen met (nóg) hogere resoluties.

Als Windows nou eens min resolutie zou eisen, zal het stukken sneller gaan.
ora et labora
Je bijdrage leveren aan de notebook panel database? dat kan hier:
[Oproep] Screenies MonitorAssetManager voor panelDB laptops