Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 14:48
Slash500 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:37:
De mijne doet nu wel vreemd gaat op zwart komt er niet meer uit behalve als ik op de power knop klik :s
Ben nu bezig om de boel te resetten naar fabrieksinstellingen en dan weer de patch er overheen gooien.
Dit heeft dus niet geholpen helaas.
Iemand nog tips of moet ik hiervoor terug naar de winkel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ukk200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-12-2022
ukk200 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:59:
Als ik nog even voor het slotje wat mag melden over de update :)

Gisteren laat in de avond de update gedaan en het proximity probleem is opgelost. Echter, sindsdien start hij eens in de 10 minuten opnieuw op, wat uiteraard heel vervelend is. Tijdens het laden herstart hij niet uit zichzelf, en ook wanneer ik ermee 'speel' (hoelang ik er ook mee speel), maar zodra ik er 10 minuten niks mee doe is het weer raak. Niemand anders met dit probleem? Factory reset doen? Wacht liever nog even af, heb de phone al zo gepersonaliseerd dat ik geen zin heb dat weer te moeten doen :)
Dank!
Kleine update:
1 uur na de factory reset was het weer zover.. Toen ik keek naar welke versie erop stond, zag ik dat het nog steeds de 1.32 versie is en hij dus niet is teruggegaan naar de 1.28 versie. Is dat niet de bedoeling na een hard reset? Verder downloadde de Market automatisch alles wat ik al voor de reset had, dus misschien dat het daar iets mee te maken kan hebben dat het probleem niet is verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoon3x
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-09 20:56
Bij mij gaat het scherm helemaal niet meer uit tijdens het bellen sinds de update. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Qoon3x schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:31:
Bij mij gaat het scherm helemaal niet meer uit tijdens het bellen sinds de update. Meer mensen hier last van?
Ja een aantal mensen waaronder ikzelf hebben dit probleem. Bij het ene telefoontje gaat het scherm niet meer aan, behalve met de powerknop. En bij het andere telefoontje blijft het scherm juist de hele tijd aan tijdens het telefoneren. Problemen zijn dus zeker nog niet bij iedereen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoon3x
joblamie schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:44:
[...]

Ja een aantal mensen waaronder ikzelf hebben dit probleem. Bij het ene telefoontje gaat het scherm niet meer aan, behalve met de powerknop. En bij het andere telefoontje blijft het scherm juist de hele tijd aan tijdens het telefoneren. Problemen zijn dus zeker nog niet bij iedereen opgelost.
Pfff balen dit...

Heb net nog even wat getest en het scherm blijft aan. Met de aan/uit knop kan ik dan handmatig uitzetten en aanzetten. Verre an ideaal dus...

Hopen op nog een update dan maar? Of terugroep actie voor die eerste batch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qoon3x schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:51:
[...]

Pfff balen dit...

Heb net nog even wat getest en het scherm blijft aan. Met de aan/uit knop kan ik dan handmatig uitzetten en aanzetten. Verre an ideaal dus...

Hopen op nog een update dan maar? Of terugroep actie voor die eerste batch.
Toestel ruilen, want Mark Moons zegt zelf dat de eerste batch problemen hebben en ik denk dat de eerste batch wel op is nu, en dat je mischien een tweede batch toestel krijgt waar het allemaal goed moet werken (want veel mensen hebben er geen last meer van omdat het een nieuwe batch is denk ik dan he)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
Dutchrevenge schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:17:
Net toch maar even gebeld met Vodafone. De service is in ieder geval dramatisch.. 3x een ander nummer moeten bellen voordat ik toch eindelijk een man aan de telefoon had die mij nauwelijks kon helpen..

Hij gaf aan dat ik maar langs een Vodafone winkel moet gaan en dat zij hem dan op moeten sturen ter reparatie. Gezien dat ik mijn telefoon nog maar sinds maandag heb is het volgens mij toch echt een DOA. Hij zei dat DOA alleen op de dag zelf geldt, wat volgens mij totale onzin is aangezien het toch echt binnen de terourtermijn is van 7 dagen. Ik moest maar naar de Vodafone winkel en daar gaan overleggen..

Ik wacht tot maandag af en anders ga ik maandag middag maar langs de Vodafone winkel..
Ik heb dat ook wel eens gehad maar krijg gewoon een nieuw toestel mee. Dat opsturen naar de fabrikant is zijn zaak. Ik heb mijn toestel bij hem gekocht en niet bij de fabrikant. Ik eis dan ook altijd meteen een vervangend toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
Largamelion schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 19:35:
[...]
Dat artikel gaat over nieuwe versies van Android, heeft niets met deze situatie te maken.

Hier kopen mensen een telefoon waarvan de hoofdfunctie niet goed werkt, namelijk bellen. Logisch dat er onvrede is niet? Zeker als het over een toestel van 500 euro gaat. Dat bedrag betaal je immers niet om een bèta tester te zijn.

Op onafgewerkte games wordt er meer dan genoeg geklaagd, lees jij geen game forums mss? Daar gaat het er veel erger aan toe.

Maar goed, laten we hier niet over beginnen discussiëren, het belangrijkste is dat de update er is en uiteindelijk nog snel ook. Laten we hopen dat hij de problemen oplost.
excuses voor mijn ondoordachte reactie...

[ Voor 31% gewijzigd door MartijnAbel op 26-10-2010 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
Bij mij doet hij het nu de ene keer wel de andere keer niet.
Wel heel vreemd hou het nog wel in de gaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 14:03

Ch3cker

Testlab Teamlead
MartijnAbel schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 18:00:
[...]

het onderliggend idee is exact hetzelfde...
mensen mogen graag het internet als klaagmuur gebruiken, terwijl als ze in de winkel staan ze poeslief zijn...
dat is al jaren zo en zal ook nog wel even zo blijven gezien de mentaliteit van menig koper :P

maar inderdaad, we gaan de discussie ook niet aan, vind het alleen altijd lachwekkend dat mensen gelijk hun klaagzang klaar hebben mocht er ook maar een minpuntje te vinden zijn...
Dat vind je lachwekkend? Als iets niet goed functioneert, dan moet dat opgelost worden. Dat iemand dan hier post wat er niet goed is, en mensen hier elkaar proberen te helpen om problemen op te lossen, lijkt me niet meer dan logisch. Ga je commentaar lekker ergens anders spammen ofzo man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Op andere fora blijkt dat de problemen die ik al eerder beschreef bij veel andere mensen ook aanwezig zijn:

1. Het scherm blijft aan en gaat pas uit als je het toestel aan het oor houdt. Zoals het hoort dus. Maar haal ik het toestel van mijn oor AF, dan blijft het scherm uit en moet ik op de aan/uit knop drukken om hem aan te krijgen. Irritant als je snel wilt ophangen.

2. Het scherm blijft aan, ook als je hem bij je oor houdt. Dit betekent dat je in theorie met je oor per ongeluk het gesprek kunt afbreken.

Ik weet niet hoeveel verschillende batches er in omloop zijn geweest, maar de update van HTC geeft dus bij een aantal mensen gewoon weer nieuwe problemen. Dus er zijn 3 soorten groepen:

- Desire HD bezitters die sowieso geen problemen hadden
- Desire HD bezitters met proximity probleem volledig opgelost
- Desire HD bezitters met proximity probleem nog steeds niet opgelost (wel iets andere proximity problemen dan vóór de update)

De HTC update dekt dus niet alle Desire HD's. Benieuwd wat HTC hieraan gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
Heb zelf ook zitten testen.
In het donker gaat het scherm niet uit of hij gaat uit en gaat dan niet meer aan.
Oplossing is dan dit dmv het aan/uit knop weer aan te zetten.
In normaal licht doet alles gewoon hoe het normaal gesproken zou moeten werken.

Dus ben benieuwd of er nog een update komt.
Of dat ik me toestel toch moet inruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slash500 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 20:00:
Heb zelf ook zitten testen.
In het donker gaat het scherm niet uit of hij gaat uit en gaat dan niet meer aan.
Oplossing is dan dit dmv het aan/uit knop weer aan te zetten.
In normaal licht doet alles gewoon hoe het normaal gesproken zou moeten werken.

Dus ben benieuwd of er nog een update komt.
Of dat ik me toestel toch moet inruilen.
Het kan zijn dat er mischien nog een update komt en dat het dan wel 100% goed werkt maar,
Ik zal zeggen inruilen
Want mischien heeft jou winkel al een tweede batch binnen en als jij hem dan gaat inruilen voor een nieuwe DHD dan heb je er mischien geen last meer van omdat het dan mischien een niewe batch is

Dus ik zal zeggen zeker proberen

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2010 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Laatst online: 17-09 20:50
[...]

mensen mogen graag het internet als klaagmuur gebruiken, terwijl als ze in de winkel staan ze poeslief zijn...
dat is al jaren zo en zal ook nog wel even zo blijven gezien de mentaliteit van menig koper :P

maar inderdaad, we gaan de discussie ook niet aan, vind het alleen altijd lachwekkend dat mensen gelijk hun klaagzang klaar hebben mocht er ook maar een minpuntje te vinden zijn...
Als een product niet werkt dan heb je absoluut het recht om te klagen. Het is een telefoon en wat kan hij niet, juist, bellen...

Zelfde als met de SE Xperia X1. Voor mij nooit meer een SE. Een toestel van 750 euro, ijzersterk, letterlijk, maar dan zo'n ongelovelijke ontwerpblunder maken door het punt waar het meeste druk op komt zo dun te maken als een haartje en het gewoon ook niet oplossen door al die tijd 8)7 . Daarna moeilijk doen om het ook nog toe te geven... Ik heb mijn telefoon een keer teruggebracht, Niet gerepareerd.. Waarom? Omdat ik een custom ROM had. Of is de X1 soms een Transformer en probeert hij met een andere firmware zich te veranderen in een auto en krijg ik daarom scheuren 8)7 Ik heb het maar gelaten voor wat het was, want tsja, ik was ergens ook wel fout. Op dat punt was ik ook niet kinderachtig, al vind ik de reden van SE alsnog erg zwak. Daarom, geen SE meer.

Of wat dacht je van jullie eigen Vodafone 360 Samsung M1 dingen. Die jullie, gelukkig, gestaakt hebben. Wat een ondingen zeg. Wordt je gebeld, krijg je dat pas te zien nadat de ander de voicemail er al voor heeft. Kun je dus terugbellen. Of wat dacht je van een minuut wachten voor je je mail kan lezen. En zo weet ik er nog wel meer. Diep triest.

En ook altijd lachwekkend, de Vodafone in Drachten. Kom je daar samen met je zusje om een nieuwe telefoon voor dr te halen. Vanwege mijn ervaring met software en consumentenelektronica raadde ik een HTC Legend aan omdat Android een bewezen platform is. Maargoed, de Vodafone in Drachten beveelde dus die 360 aan, die ze uiteindelijk nog nam ook, helaas. Nee, geweldig jongens! En dan mij voor gek verklaren dat ik een custom ROM Windows Mobile 6.5.5 van XDA op mijn Xperia toch best te doen vind. O-)

Het feit dat jullie het blijkbaar normaal vinden om producten die niet af zijn op de markt te brengen is erg kwalijk en volkomen terecht dat mensen daar over klagen. Bugs blijven er altijd wel, maar over het algemeen hoort een product gewoon goed werken. Zeker op de punten waar hij voor bedoeld is.

Dus, volgende keer zal ik iig niet poeslief zijn. En dit is geen aanval op jou, Vodafone Drachten of whatsoever, maar het is wel even iets wat er bij mij uit moet. Jou uitspraken ten aanzien van je directe klanten, waar jij uiteindelijk je brood mee verdient, schieten bij mij in het verkeerde keelgat.

En ik ben het helemaal eens met het artikel op AAP, maar dat gaat slechts om upgrades. Ook met Android 1.6 of 2.1 kunnen die toestellen normaal functioneren. Daarbij zou een upgrade enkel een extra bonus zijn boven datgeen waar je in principe voor hebt betaald. Maar zoals aangegeven, een apparaat dat zijn taak niet uit kan voeren is simpelweg defect en dient gemaakt te worden. Je mag toch ook van een navigatiesysteem verwachten dat hij je naar huis kan navigeren via de snelste route?

[ Voor 43% gewijzigd door GENETX op 23-10-2010 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:05
[...]

Wow, moet toch wel zeggen dat ik het verrassend vind zoiets te lezen...

In dit geval is het niet een onredelijk iets waar met om klaagt. Waar het in dat artikel waar je het over hebt gaat om een upgrade naar een ander OS, waar mensen inderdaad te veeleisend en onredelijk kunnen zijn, gaat het in dit geval om basis functionaliteit. Als mensen 500 euro neerleggen voor een toestel mag je toch verwachten dat het doet waar het voor gemaakt is? Als deze basisfunctionaliteit niet naar behoren werkt met alle gevolgen van dien (niet kunnen bellen/toestel kunnen gebruiken, eventueel restarten/andere trucjes) heb je toch recht van klagen lijkt me.

Wanneer er dan zo op gereageerd wordt schiet dat helemaal in het verkeerde keelgat. Internet is nou eenmaal een laagdrempelig iets. Mensen gaan vaak eerst daar naar oplossingen zoeken voor ze naar een winkel gaan. Ook omdat je via de winkel je toestel vaak meteen in kan leveren en voor weken kwijt bent, als ze uberhaupt al enig idee hebben waar je het over hebt! Je moet de extremen filteren en dan overhouden waar het over gaat en dat is in dit geval een serieus issue...

Geen enkele telefoon is zonder problemen, hoewel het ene probleem groter is dan het andere... Maar hoe dergelijke dingen afgehandeld worden tekent een maatschappij en als daar zo minachtend over gedaan wordt als deze post lijkt te laten zien is dat echt een stevig minpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij als ik hem ergens neerleg en ik wil er weer mee aan de gang is het scherm gelocked and kan ik hem alleen aanzetten door de aan en uit knop. verder heb ik nog geen dingen opgemerkt. ik heb hem dan ook nog maar 1 dag. is dit normaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten00
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:26
Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 05:16:
bij mij als ik hem ergens neerleg en ik wil er weer mee aan de gang is het scherm gelocked and kan ik hem alleen aanzetten door de aan en uit knop. verder heb ik nog geen dingen opgemerkt. ik heb hem dan ook nog maar 1 dag. is dit normaal ?
Ja, de telefoon zet zichzelf gewoon op schermblokkering na een minuut inactiviteit, of minder/meer als je de instelling veranderd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ongebruikte DHD naar de PDAshop ( Coolblue ) terug gestuurd met de volgende problemen, het scherm ging van homescreen naar applicatie scherm en weer terug dit achter elkaar zonder dat ik het scherm ook maar aanraakte en daarbij trilde hij ook voordurend ook reageerde het scherm erg slecht of niet op de vinger bediening, eerst had ik de klantenservice daar overgebeld en die adviseerde mij om het toestel een harde reset te geven dit meerdere malen gedaan maar loste helaas niks op, wel vreemd voor een toestel wat net uit de doos was gehaald en die niet eens was gebruikt nu maar weer wachten waneer er een andere DHD naar me toe wordt opgetuurd :'(

Zijn er mischien ook andere met zulk gelijke problemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoon3x
Ben even bezig geweest met wat testen en een harde reset en ik heb resultaat:

Voor de update:
Telefoon deed het de eerste dag prima. Daarna ging het scherm niet meer aan tijdens het bellen.

Na de update:
Scherm ging helemaal niet meer uit bij het bellen. Of het nou in een donkere kamer was of in een lichte, niks werkte.

Nu heb ik mijn telefoon gereset en de telefoon werkt nu zoals hij moet werken. Het scherm gaat uit als ik het bij mijn oor heb en gaat weer aan als ik het voor me hou. De nieuwe update staat er direct ook op (1.32...)

Nu hoop ik niet dat de telefoon het nu weer maar een dag doet en dan niet meer. Hierover zal ik jullie op de hoogte houden. Bij telefoons waarbij het scherm dus niet meer uitgaat na de update lijkt een reset dus te werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Qoon3x op 24-10-2010 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Laatst online: 16-09 19:12
Hoe reset jij hem dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoon3x
Instellingen - SD en telefoongeheugen en dan terugzetten naar fabrieksinstellingen selecteren.

Na flink wat testgesprekken in donkere en lichte ruimtes, gebeld worden en zelf bellen doet hij het nog steeds goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn telefoon heeft het tot gisteren foutloos gedaan (sinds woe in huis).
Update vrijdagavond geinstalleerd.
Nu vandaag voor het eerst problemen met de sensor. na een belletje wilde ik ophangen en bleef het scherm dus op zwart. de powerknop deed het scherm wel weer opleven, echter bij het maken van een nieuw telefoontje ging het scherm helemaal niet meer uit. Telefoon even helemaal uitgezet (dus niet op sleep maar echt uit), opnieuw ging het scherm niet uit na belletje. Blazen in de sensor en floep, het scherm ging weer aan. nu lijkt ie het (tijdelijk) weer te doen.
Wel balen, ik leek de dans te zijn ontsprongen maar nu toch gaat ie moeilijk doen....
En die fix heeft dus niet alle problemen opgelost... (maar goed dat wisten we allang natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
Qoon3x schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 14:49:
[...]

Instellingen - SD en telefoongeheugen en dan terugzetten naar fabrieksinstellingen selecteren.

Na flink wat testgesprekken in donkere en lichte ruimtes, gebeld worden en zelf bellen doet hij het nog steeds goed.
Ik heb wat testjes gedaan mijn sensor werkt wel gewoon maar niet goed. Als ik gewoon in mijn kamer iemand bel dan blijft het scherm aanstaan. Als ik iemand bel en een volledig donkere kamer inloop gaat het scherm wel uit als ik dan vervolgens weer naar een lichte kamer loop dan gaat hij niet aan (moet ik idd ff op de uitknop drukken).

Ik heb mijn telefoon sinds donderdag, ik ga denk ik wel melding maken bij vodafone zodat ze weten dat ik wel geklaagd heb en als het probleem niet opgelost word dat ik dan nog ergens recht op heb.

Wat denken jullie dat verstandig is?

edit: Waar zit die sensor eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten00
jostefa schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 15:09:
[...]

Ik heb wat testjes gedaan mijn sensor werkt wel gewoon maar niet goed. Als ik gewoon in mijn kamer iemand bel dan blijft het scherm aanstaan. Als ik iemand bel en een volledig donkere kamer inloop gaat het scherm wel uit als ik dan vervolgens weer naar een lichte kamer loop dan gaat hij niet aan (moet ik idd ff op de uitknop drukken).

Ik heb mijn telefoon sinds donderdag, ik ga denk ik wel melding maken bij vodafone zodat ze weten dat ik wel geklaagd heb en als het probleem niet opgelost word dat ik dan nog ergens recht op heb.

Wat denken jullie dat verstandig is?

edit: Waar zit die sensor eigenlijk?
Het is het kleine bolletje dat rechts naast de grille van de luidspreker zit, de luidspreker op de voorkant welteverstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
Gdvrdgdvr..nu heb ik het ook! Scherm gaat soms wel uit, maar komt pas aan na het drukken op de powerknop. En soms gaat het scherm helemaal niet uit. Lekker waardeloos zo. Hoe moeilijk kan het nou zijn?!

Ik zal wel even een factory reset uitvoeren. Vervelende daarvan is echter dat ik mijn indeling van screens/widgets weer opnieuw kan gaan instellen.. :(

[ Voor 0% gewijzigd door AmonTobin op 24-10-2010 22:08 . Reden: rotte peren ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmonTobin schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 22:08:
Gdvrdgdvr..nu heb ik het ook! Scherm gaat soms wel uit, maar komt pas aan na het drukken op de powerknop. En soms gaat het scherm helemaal niet uit. Lekker waardeloos zo. Hoe moeilijk kan het nou zijn?!

Ik zal wel even een factory reset uitvoeren. Vervelende daarvan is echter dat ik mijn indeling van screens/widgets weer opnieuw kan gaan instellen.. :(
Ik hoor graag of het dan wel goed werkt
Ik hoop dat HTC binnenkort weer met een update gaat komen, en dat het dan wel goed werkt

Hoe groot is de eerste batch wel niet ?
Vriend van mij had hem donderdag gekocht en hij had er ook last van (na een dagje gebruik al), gelijk terug naar de winkel en geld terug
Toen bij een ander winkel gekocht,... raad eens,.... nergens last van (hij heeft hem sinds vrijdag)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2010 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 21:05
Again, als je problemen houd (heeft htc ook gevraagd)

Neem contact op met de HTC Klantenservice!

Dan kunnen ze weer inventariseren en een update uitbrengen.
Nummer staat hier in het topic, emailen kan ook. Vermeld wel dat je de update al uitgevoerd hebt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahma01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-10-2011
ik heb een desire hd bij vodafone telefonisch besteld, kan nog 1-2w duren, voordat hij geleverd wordt. ik heb alle dhd forums vanaf het begin aandachtig gevolgd. Ik heb de indruk dat veel personen die aanvankelijk geen probleem hadden met de proximity sensor, uit voorzorg de update hebben geinstalleerd, baat het niet dan schaad het niet. Echter enkele melden hier dat ze na de update opeens wel problemen kregen.

Wat is jullie advies, zeker voor een toestel uit de latere batches die dit sensor probleem hopelijk niet heeft: update meteen installeren of afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 11:39
Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 22:19:
[...]

Ik hoop dat HTC binnenkort weer met een update gaat komen, en dat het dan wel goed werkt

Hoe groot is de eerste batch wel niet ?
Vriend van mij had hem donderdag gekocht en hij had er ook last van (na een dagje gebruik al), gelijk terug naar de winkel en geld terug
Toen bij een ander winkel gekocht,... raad eens,.... nergens last van (hij heeft hem sinds vrijdag)
heb de mijne sinds dinsdag, en zowel voor de update als na de update geen problemen.. over de batches valt dus niets te zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 22:19:
[...]
Net de factory reset uitgevoerd en voor het moment is het probleem verholpen. Echter, ik vermoed dat het slechts een tempfix is. Ik zal zoals StormingSoul aangeeft contact opnemen met HTC en mijn situatie voorleggen.
ahma01 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 22:34:
ik heb een desire hd bij vodafone telefonisch besteld, kan nog 1-2w duren, voordat hij geleverd wordt. ik heb alle dhd forums vanaf het begin aandachtig gevolgd. Ik heb de indruk dat veel personen die aanvankelijk geen probleem hadden met de proximity sensor, uit voorzorg de update hebben geinstalleerd, baat het niet dan schaad het niet. Echter enkele melden hier dat ze na de update opeens wel problemen kregen.

Wat is jullie advies, zeker voor een toestel uit de latere batches die dit sensor probleem hopelijk niet heeft: update meteen installeren of afwachten.
De update kan veel meer bevatten dan slechts het oplossen van het sensor probleem. Het kan natuurlijk zijn dat een update weer andere issue's introduceert, maar over het algemeen is het devies toch om je toestel up-to-date te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brentnl schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 22:35:
[...]

heb de mijne sinds dinsdag, en zowel voor de update als na de update geen problemen.. over de batches valt dus niets te zeggen
Uhm oke, van waar heb jij hem gekocht als ik dat mag weten
want ik ga hem ook deze week halen (los toestel), ik kan hem nergens los vinden ja behalve internet site maar ik bedoel winkel

En verder als je nog last hebt van de sensor bel/mail HTC dan komt er echt wel een oplossing

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2010 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
  • Laatst online: 16-09 11:39
Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 23:07:
[...]
Uhm oke, van waar heb jij hem gekocht als ik dat mag weten
want ik ga hem ook deze week halen (los toestel), ik kan hem nergens los vinden ja behalve internet site maar ik bedoel winkel
..
Vodafone Webshop. los toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikzelf heb een DHD van coolblue met serienr beginnend met HT0AFR. Totaal geen problemen met de prox.sensor of traagheid o.i.d. Wel problemen met het binnenhalen van MMS berichten (waarover de fix schrijft en het dus zou moeten oplossen).
Omdat hier eerder wordt geschreven dat niet iedereen een fix heeft na het installeren van de update, twijfel ik ernstig of ik de update zal installeren op een verder goed werkend toestel! Zeker ook het uitvoeren van een factory-reset heb ik een hekel aan, omdat je dan weer al je instellingen kunt gaan toepassen!
Heeft iemand suggesties, wat zouden jullie in deze situatie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou de telefoon gewoon updaten. Zowieso heb je garantie op je toestel, dus waarom zou je het laten?
Ooit zul je toch naar een hogere firware gaan updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
Heb nu geblaast in de sensor en nu lijkt het weer goed te werken hou het wel in de gaten en anders bel ik HTC wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

ik had tot afgelopen zaterdag geen problemen (5 dagen gebruikt). Daarna zelfde proximity probleem als iedereen: scherm blijft zwart en ontwaakt alleen bij fel licht. Na de update:
Scherm blijft bij bellen aan, waardoor je met je oor dingen ' indruk' .
Of
Scherm gaat bij bellen uit en blijft uit, alleen te wekken met aan/uit knop.

Wat te doen:
Factory reset proberen
Wachten op nieuwe software
telefoon terugbrengen naar vodafone

Wat adviseren jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 19:52:
Hoi,

ik had tot afgelopen zaterdag geen problemen (5 dagen gebruikt). Daarna zelfde proximity probleem als iedereen: scherm blijft zwart en ontwaakt alleen bij fel licht. Na de update:
Scherm blijft bij bellen aan, waardoor je met je oor dingen ' indruk' .
Of
Scherm gaat bij bellen uit en blijft uit, alleen te wekken met aan/uit knop.

Wat te doen:
Factory reset proberen
Wachten op nieuwe software
telefoon terugbrengen naar vodafone

Wat adviseren jullie?
Belle Belle Belle En ...Belle naar htc!
Factory reset en blazen.

..Terug brengen als je zelf het op het punt staat om je telefoon het raam uit te gooien en bovenstaande niet werkt (en niet kunt wachten op een volgende update).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Ik neem hierbij mijn eerder gemaakte uitspraken terug, aangezien het nooit de intentie geweest is om mensen een verkeerd idee te geven of aanvallend te reageren richting de mensen en klanten van vodafone.
mijn oprechte excuses hiervoor.

mocht ik toch opmerkingen gemaakt hebben die mensen in het verkeerde keelgat geschoten zijn, dan bied ik daar dus ook mijn oprechte excuses voor aan, dat is nooit en te nimmer mijn intentie geweest.

bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Laatst online: 17-09 20:50
Dat siert je enorm! En excuses worden natuurlijk aanvaard.

Ik begrijp ook wel dat jij wss een paar dagen wat vervelende klachten hebt gehad mbt de Desire HD en dan ook nog eens die irritatie op GoT leest. Het enige wat ik HTC kwalijk neem is dan ook de stilte. Openheid over de gang van zaken was genoeg geweest. Jammer dat ze dat hebben verzuimd. Dat is echter niet iets waar jij wat aan kon doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
dankjewel Genetix, daar ben ik blij om...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_vd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2023
Na een aantal dagen zojuist ook het sensor probleem. Telefoon bleef zwart.
Update naar 1.32.405.3 heeft als gevolg dat het scherm helemaal niet meer uit gaat tijdens bellen.

Dat wordt weer bellen naar:
HTC Nederland 020-715-7310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik volg dit topic al vanaf het begin, want dit issue weerhoudt mij ervan een DHD te halen. Is het al uitgesloten dat het vuil in de sensor is? Het lijkt er op dat de sensor 'open' is (tenminste vnaf de web plaatjes, ik heb geen DHD). Misschien hoopt er stof op in de sensor waardoor deze niet meer werkt. Misschien dat daarom blazen ook een tijdje werkt. Wellicht is een stukje plakband over de sensor een oplossing?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonoskar schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 18:17:
Ik volg dit topic al vanaf het begin, want dit issue weerhoudt mij ervan een DHD te halen. Is het al uitgesloten dat het vuil in de sensor is? Het lijkt er op dat de sensor 'open' is (tenminste vnaf de web plaatjes, ik heb geen DHD). Misschien hoopt er stof op in de sensor waardoor deze niet meer werkt. Misschien dat daarom blazen ook een tijdje werkt. Wellicht is een stukje plakband over de sensor een oplossing?
Is mischien mogelijk. maar ik heb liever dat HTC met een goede update gaat komen of het is gewoon een hardware fout dat kan ook nog he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_vd
zonoskar schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 18:17:
Ik heb na de software update de zwart scherm bug bij bepaalde nummers altijd en bij bepaalde nummers blijft mijn beeldscherm altijd aan tijdens bellen. Dit sluit uit dat het stof gerelateerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na mijn melding van zondag dat ik wat probleme had gekregen, heb ik nergens meer last van gehad sindsdien. Dat blazen heeft denk ik goed geholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 15-09 21:23
Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 23:33:
Na mijn melding van zondag dat ik wat probleme had gekregen, heb ik nergens meer last van gehad sindsdien. Dat blazen heeft denk ik goed geholpen!
Heb je de firmware update ook op je telefoon draaien?

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt me wel op dat sinds de update er minder gepost wordt in deze thread. Ik krijg dus wel het idee dat de update bij een hoop mensen wel geholpen heeft. Probleem is echter dat je deze mensen meestal niet meer hoort.

Ik zou wel eens willen weten hoeveel % er nu een goed toestel heeft en hoeveel een slecht toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-07 12:04

Kajel

Development in Style

Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 08:56:
Het valt me wel op dat sinds de update er minder gepost wordt in deze thread. Ik krijg dus wel het idee dat de update bij een hoop mensen wel geholpen heeft. Probleem is echter dat je deze mensen meestal niet meer hoort.

Ik zou wel eens willen weten hoeveel % er nu een goed toestel heeft en hoeveel een slecht toestel.
Helemaal waar! Vaak is het zo dat een Vocal Minority vooral van zich laat horen bij problemen, en mensen die tevreden zijn, hebben vaak de behoefte niet om dat op een forum te laten weten. Dus ik denk dat procentueel gezien het aantal probleem gevallen, zeker na de update, wel meevalt.
Daarmee wil ik de problematiek natuurlijk niet bagatelliseren, want HTC hoort, zeker voor die prijs, gewoon een goed product af te leveren, waarin zeker zulke basis functionaliteit gewoon goed werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin

Ik heb ondertussen zat posts gezien van mensen die op de dag van aankoop meldden dat ze nergens last van hadden, maar ik ben benieuwd of dat na 5 - 7 dagen nog steeds het geval is. Ik zou graag willen weten of er uberhaupt iemand is die dat toestel meer dan 5 dagen in gebruik heeft waarbij de proximity sensor nog 100% functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga de Desire HD 5 november halen. Ik laat hem testen in de winkel al hoeft dit geen garantie te zijn dat het toestel later geen problemen gaat vertonen. Mocht dit wel het geval zijn, dat zal ik zeker HTC blijven bellen tot ik tevreden ben met het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
AmonTobin schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 09:13:
[...]

Ik heb ondertussen zat posts gezien van mensen die op de dag van aankoop meldden dat ze nergens last van hadden, maar ik ben benieuwd of dat na 5 - 7 dagen nog steeds het geval is. Ik zou graag willen weten of er uberhaupt iemand is die dat toestel meer dan 5 dagen in gebruik heeft waarbij de proximity sensor nog 100% functioneert.
Heb het toestel nu ander halve week in huis en heb geen enkel probleem. Niet met de proximity sensor, maar ook niets met iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenPol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 23:23
[...]Ik heb ondertussen zat posts gezien van mensen die op de dag van aankoop meldden dat ze nergens last van hadden, maar ik ben benieuwd of dat na 5 - 7 dagen nog steeds het geval is. Ik zou graag willen weten of er uberhaupt iemand is die dat toestel meer dan 5 dagen in gebruik heeft waarbij de proximity sensor nog 100% functioneert.
Ik heb mijn toestel vorige week maandag gehaald bij Vodafone Groningen. Geen enkel probleem gehad tot dus ver. Update wel meegenomen. Uiteindelijk moet je toch over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
Bullet NL schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 10:18:
[...]

Heb het toestel nu ander halve week in huis en heb geen enkel probleem. Niet met de proximity sensor, maar ook niets met iets anders.
Kijk toch eens! Ze bestaan echt! ;)
Waar heb je hem gekocht? Vodafone winkel/webshop, of ergens anders?

edit:
MaartenPol schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 10:42:
[...]
Ik heb mijn toestel vorige week maandag gehaald bij Vodafone Groningen. Geen enkel probleem gehad tot dus ver. Update wel meegenomen. Uiteindelijk moet je toch over.
En nog een gelukkige! Nou, das iig positief dan. :)

[ Voor 32% gewijzigd door AmonTobin op 27-10-2010 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten00
[...]

Ook hier werkt hij echt zonder problemen. Het valt me wel op dat die sensor vrij ver naar de zijkant geplaatst is, dus als je de speaker midden op je oor houd, zal de sensor net naast je oor vallen waardoor je scherm niet uitgaat. Ik denk dat dit ook het geval is bij veel mensen waarbij het scherm niet meer uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
AmonTobin schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 10:43:
[...]

Kijk toch eens! Ze bestaan echt! ;)

Waar heb je hem gekocht? Vodafone winkel/webshop, of ergens anders?
Vodafone, telefonische verlenging. Maar er zijn veel meer mensen die geen problemen hebben. Mijn zwager, niet actief op Tweakers, heeft hem bij de Vodafone winkel in Groningen gekocht, ook hij heeft geen problemen.

Vriend van mij woont in Almere, heeft het toestel bij de Vodafone winkel in zijn woonplaats gekocht, ook hij heeft geen enkel probleem.

Het is met een forum als dit vaak zou dat mensen die negatief zijn heel hard schreeuwen, hierdoor kan je een vertekend beeld van de realiteit krijgen. Natuurlijk, het is vervelend wanneer mensen problemen hebben of krijgen met hun gadjet, maar je moet alles wel in het juiste perspectief zetten.

Persoonlijk heb ik wat moeite met mensen die al op voorbaad klagen, zoals ook al in dit topic valt te lezen.
Natuurlijk, je product moet gewoon werken, maar aan de andere kant, opvoorhand klagen...... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
Bullet NL schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 11:16:
[...]

Vodafone, telefonische verlenging. Maar er zijn veel meer mensen die geen problemen hebben. Mijn zwager, niet actief op Tweakers, heeft hem bij de Vodafone winkel in Groningen gekocht, ook hij heeft geen problemen.

Vriend van mij woont in Almere, heeft het toestel bij de Vodafone winkel in zijn woonplaats gekocht, ook hij heeft geen enkel probleem.

Het is met een forum als dit vaak zou dat mensen die negatief zijn heel hard schreeuwen, hierdoor kan je een vertekend beeld van de realiteit krijgen. Natuurlijk, het is vervelend wanneer mensen problemen hebben of krijgen met hun gadjet, maar je moet alles wel in het juiste perspectief zetten.

Persoonlijk heb ik wat moeite met mensen die al op voorbaad klagen, zoals ook al in dit topic valt te lezen.
Natuurlijk, je product moet gewoon werken, maar aan de andere kant, opvoorhand klagen...... :?
Oh, ik ben bekend met het concept hoor. Maar ik ging grotendeels uit van persoonlijke ervaringen (en natuurlijk ook de meldingen op de fora). Zo gaf de Vodafone winkelier mij aan dat van de 6 verkochte DHD's, er 5 teruggebracht waren met het welbekende sensor probleem, niet zo'n heel mooi gemiddelde. Daarnaast gaf de HTC support medewerker aan dat ze enorm (!) veel telefoontjes hebben gekregen over dit euvel. Ook geeft de update van afgelopen vrijdag aan dat er toch wel serieus wat aan de hand is. Voor een paar schreeuwerige forumleden gaat HTC die moeite echt niet doen.

Wat jij zegt klopt natuurlijk, maar de andere kant van de medaille mag je ook niet vergeten. Weet je het nog? De Xbox 360 RROD? In het begin was dat volgens MS nog geen 5% faillure-rate en werd de issue ook weggewuifd als 'overtrokken online community response'. Ik denk dat we allemaal wel weten hoe dit uiteindelijk is gelopen. Ik zeg niet dat hetzelfde het geval is met de DHD, maar je kan en mag het zeker niet uitsluiten.

Overigens ben ik aan m'n 4de Xbox 360 toe en denk er niet aan om deze weg te doen, dus zo'n issue weerhoudt mij er niet van om alsnog van een product te genieten. Maar daarnaast ben ik ook niet blind voor de obvious tekortkomingen/mankementen.

[ Voor 6% gewijzigd door AmonTobin op 27-10-2010 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_vd
Agreed Amon.

En Kajel, ik mag dan wat problemen hebben, ik ben nog steeds zeer tevreden met mijn keuze voor deze telefoon :).

Heb ook het idee dat HTC adequaat reageert op de meldingen dus ik wacht een eventuele volgende update gewoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
AmonTobin schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 12:24:

Oh, ik ben bekend met het concept hoor. Maar ik ging grotendeels uit van persoonlijke ervaringen (en natuurlijk ook de meldingen op de fora). Zo gaf de Vodafone winkelier mij aan dat van de 6 verkochte DHD's, er 5 teruggebracht waren met het welbekende sensor probleem, niet zo'n heel mooi gemiddelde. Daarnaast gaf de HTC support medewerker aan dat ze enorm (!) veel telefoontjes hebben gekregen over dit euvel. Ook geeft de update van afgelopen vrijdag aan dat er toch wel serieus wat aan de hand is. Voor een paar schreeuwerige forumleden gaat HTC die moeite echt niet doen.
Tja, wanneer een HTC support medewerker tig keer de zelfde klanten aan de telefoon krijgt, idd dan hebben ze veel telefoon.... Dit soort info is zeer relatief.....

Betreffende die schreeuwierige forum leden, Dit zijn vaak early adapters, deze mensen zijn ook vaak actief binnen verschillende fora, sommigen houden zelfs fansites bij. HTC is dus zeker gevoelig voor deze kritieken, omdat dit type scheeuwers wel degelijk mee werkt aan een beeldvorming van een bepaalde telefoon.
Wat jij zegt klopt natuurlijk, maar de andere kant van de medaille mag je ook niet vergeten. Weet je het nog? De Xbox 360 RROD? In het begin was dat volgens MS nog geen 5% faillure-rate en werd de issue ook weggewuifd als 'overtrokken online community response'. Ik denk dat we allemaal wel weten hoe dit uiteindelijk is gelopen. Ik zeg niet dat hetzelfde het geval is met de DHD, maar je kan en mag het zeker niet uitsluiten.

Overigens ben ik aan m'n 4de Xbox 360 toe en denk er niet aan om deze weg te doen, dus zo'n issue weerhoudt mij er niet van om alsnog van een product te genieten. Maar daarnaast ben ik ook niet blind voor de obvious tekortkomingen/mankementen.
Nee, natuurlijk mag je het niet uitsluiten, dat doe ik ook helemaal nergens. Echter om een echt waarde oordeel te kunnen vellen dien je het wel over een wat langere termijn en met meer klanten te bekijken.

Betreffende de Xbox360, Microsoft heeft niet voor niets zo lang gewacht met haar oplossing. Ze willen eerst een goede inschatting kunnen maken van de grote van het probleem. Ik was vermoedelijk 1 van de eerste met een xbox 360 gekocht op 3 dec. iets voor de launce, hij heeft het tot 2008 uit gehouden, daarna een RROD, is ook allemaal keurig opgelost. Heb nu mijn 2e nieuwe, een Slim omdat ik tegen de maximale schrijfruimte (20Gb) op het oude model aanliep.
In vergelijking met MS heeft HTC het probleem relatief snel erkend en al dan niet een fix voor uitgebracht. Mocht je nu nog steeds problemen hebben, gewoon met HTC contact op nemen.

Tot nu toe doen ze het heel behoorlijk......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
Mwa, ik denk dat je de impact van forumlieden wat overschat, maar goed.

Daarnaast is het aantal meldingen van issues zodanig dat ik me niet kan voorstellen dat deze niet ruim boven de geaccepteerde 4-5% faillure-rate zit. Dus het lijkt me duidelijk dat er iets 'out of the ordinary' is en verdient derhalve speciale aandacht.

Ook ben ik van mening dan deze issues in de eerste plaats niet aanwezig mogen zijn en dat de communicatie van HTC naar haar klanten toe vooral de eerste week onder de maat was. Natuurlijk snap ik dat fouten nu eenmaal gemaakt worden, maar communicatie is in zo'n geval alles en daar heeft HTC mijns inziens geen voldoende gescoord (af en toe een generieke tweet van Moons volstaat simpelweg niet). Dus 'behoorlijk' is niet de omschrijving die ik zou gebruiken.

Waar MS mijns inziens de fout in ging was het aanvankelijk simpelweg wegwuifen van het probleem als zijnde 'jullie zijn maar een stelletje zeikerds, er is niets aan de hand' en met regelrechte leugens te komen over faillure-rates. Om later met een statement te komen als "Ya know, things break". Dat schiet dan bij mij in het verkeerde keelgat. Dus ja, in dat opzicht kun je beter gewoon melden dat je het aan het onderzoeken bent en z.s.m. een response geeft, of helemaal niets zeggen. Dan heeft HTC het tot noch toe beter gedaan idd..

[ Voor 4% gewijzigd door AmonTobin op 27-10-2010 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwii
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-08 16:59
Ik wil de DHD eigenlijk direct hebben, maar ben een beetje bang dat ik problemen krijg met het toestel. Wat zouden jullie aanraden; Gewoon nu kopen of wachten op betere berichten of een eventuele nieuwe batch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Kiwii schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 14:41:
Ik wil de DHD eigenlijk direct hebben, maar ben een beetje bang dat ik problemen krijg met het toestel. Wat zouden jullie aanraden; Gewoon nu kopen of wachten op betere berichten of een eventuele nieuwe batch?
Problemen? Er was eigenlijk maar een probleem, de proximity sensor, HTC heeft nieuwe software vrij gegeven waarbij dit probleem opgelost zou moeten zijn. Heb je dan nog problemen neem dan contact op met HTC of je verkopende partij. Het probleem is erkend, mocht je problemen houden dan kan je hem als defect terug sturen.

Zoals ik al schreef, het is niet zo dat alle DHD's problemen hebben gehad! Kijk maar eens terug naar de users met problemen in dit topic. Vaak zie je de zelfde naam voorbij komen. Nu is dit niet erg, maar ook geen reëel beeld van de werkelijkheid.

Wil je zeker zijn van behoorlijke service, ga naar een winkel toe waarbij je het toestel zelf vast kan houden, je kan dan altijd contoleren op zichtbare makementen, vraag als de beste winkelmedewerker je toestel wil installeren op moment dat jullie qua alles er uit zijn gekomen. Maak duidelijk en zeg heb dat je iets gelezen hebt van een proximity sensor probleem. Dat je weet wanneer het toestel naar de software upgrade nog problemen geeft je mogelijk gewoon te maken hebt met een echt defect. Vraag hoe de winkel hier op reageert, desnoods dat jij van hen verwacht dat je binnen een redelijke termijn, omdat je dit vooraf hebt aangegeven, op dat moment een ander toestel wil.

Gaan ze akkoord, dan heb je een soort van afspraak waar je op kan terug vallen.
Gaan ze niet akkoord, zoek je lekker een andere winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwii
  • Laatst online: 29-08 16:59
Bullet NL schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:49:
[...]

Problemen? Er was eigenlijk maar een probleem, de proximity sensor, HTC heeft nieuwe software vrij gegeven waarbij dit probleem opgelost zou moeten zijn. Heb je dan nog problemen neem dan contact op met HTC of je verkopende partij. Het probleem is erkend, mocht je problemen houden dan kan je hem als defect terug sturen.

Zoals ik al schreef, het is niet zo dat alle DHD's problemen hebben gehad! Kijk maar eens terug naar de users met problemen in dit topic. Vaak zie je de zelfde naam voorbij komen. Nu is dit niet erg, maar ook geen reëel beeld van de werkelijkheid.

Wil je zeker zijn van behoorlijke service, ga naar een winkel toe waarbij je het toestel zelf vast kan houden, je kan dan altijd contoleren op zichtbare makementen, vraag als de beste winkelmedewerker je toestel wil installeren op moment dat jullie qua alles er uit zijn gekomen. Maak duidelijk en zeg heb dat je iets gelezen hebt van een proximity sensor probleem. Dat je weet wanneer het toestel naar de software upgrade nog problemen geeft je mogelijk gewoon te maken hebt met een echt defect. Vraag hoe de winkel hier op reageert, desnoods dat jij van hen verwacht dat je binnen een redelijke termijn, omdat je dit vooraf hebt aangegeven, op dat moment een ander toestel wil.

Gaan ze akkoord, dan heb je een soort van afspraak waar je op kan terug vallen.
Gaan ze niet akkoord, zoek je lekker een andere winkel.
Dat is zo. Wachten op een nieuwe batch maakt misschien ook niet veel verschil. Misschien vanmiddag nog even langs de winkel, nog even overwegen! Bedankt voor je antwoord in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Kiwii schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:51:
[...]

Dat is zo. Wachten op een nieuwe batch maakt misschien ook niet veel verschil. Misschien vanmiddag nog even langs de winkel, nog even overwegen! Bedankt voor je antwoord in ieder geval.
Ik verwacht niet dat het uit maakt. Het enige wat misschien uit gaat maken wanneer je gaat wachten is dat de update die HTC de afgelopen week heeft vrijgegeven al standaard geinstalleerd is op je toestel.
En wanneer je het toestel nu haalt moet je dit waarscheinlijk zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gister heb ik ook de HDH. Ik heb geen enkele problemen met de proximity sensor !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 17:35:
Sinds gister heb ik ook de HDH. Ik heb geen enkele problemen met de proximity sensor !
De HDH? Volgens mij moet die nog uitkomen :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 17:44:
[...]
De HDH? Volgens mij moet die nog uitkomen :+ ;)
Scherp kerel ;) Moet natuurlijk DHD zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 19:37:
[...]

Scherp kerel ;) Moet natuurlijk DHD zijn.
Tenzij je H(TC)D(esire)H(D) bedoelt maar dat is nogal ver gezocht.

Ik krijg mijn DHD ergens tussen 3 en 15 november van Belnu.nl. Ik neem aan dat dan in ieder geval al de volgende batch is en er geen problemen mee zijn aangezien er werd gezegd dat het probleem alleen in een klein gedeelte van de eerste batch aanwezig was.

Ik houd jullie uiteraard op de hoogte zodra ik em heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 08:22

Ik denk dat veel personen (net als ik) er gewoon een beetje klaar mee zijn sinds de patch. Ik dacht echt dat de patch het probleem zou oplossen, maar in plaats daarvan lijkt bij mij de sensor gewoon uit te staan.

Ik kan nog steeds niet normaal bellen met mijn DHD, maar blijven klagen op een topic helpt niet echt.

Ik ga in ieder geval de factory reset even proberen (lang leve automatische sync en herinstallatie van software!) als dat (tijdelijk) helpt, is mijn vermoeden van een fout in de zelfcalibratie wel weer bevestigd...

[ Voor 0% gewijzigd door LeonM op 28-10-2010 09:24 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortel1
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-06 20:08
Heb de DHD vanaf zaterdag de 23e (wel meteen de update erop gezet).
Ik heb nergens last van tot nu toe hij werkt perfect en ik ben zeer tevreden.
Zou inderdaad nu wel eens een poll willen zien wat de klacht verhouding is nu hij steeds meer verkocht is.

p.s. Vodafon online besteld.

“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Helix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 15:00
Ik had DHD de 22ste gehaald bij de Vodafon winkel in Oosterhout. Eerste twee drie dagen prima kunnen bellen afgelopen maandag/dinsdag begonnen de problemen.

Na de update bleef het scherm in ongeveer de helft van de gevallen aan tijdens het bellen. Dit werd woensdag progressief erger tot op het moment dat het scherm gewoon bij elk gesprek aan bleef staan.

Gisteren heb ik met zo'n aerosol spuitbus (waar je toetsenboren mee schoonspuit enzo) direct in de sensor gespoten en meteen daarna ging het scherm bij elk gesprek netjes uit. Dus rara?

Misschien is het gewoon coincidence maar ik vond het wel meldbaar.

Doesn't expecting the unexpected make the unexpected become the expected?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchrevenge
  • Laatst online: 12-09 23:19
Misschien heeft een nieuwe batch wel een echt hardware probleem. Het is allemaal speculeren.

Ik had last van de proximity failure, maar dat is voor mij opgelost door de firmware update.

De DHD is voor mij het beste toestel wat ik ooit heb gehad. Hij werkt super op alle dingen waarvoor ik hem gebruik. Ik zou iedereen aanraden om de DHD te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 00:20:
[...]

Heb je de firmware update ook op je telefoon draaien?
die van vrijdagavond bedoel je? Die heb ik geinstalleerd ja. ik had voor die update nooit problemen gehad trouwens. Maar nu dus ook niet meer gelukkig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout1976
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-08-2024
We hebben het steeds over de nieuwe batch.

Het woordenboek zegt: batch:
hoeveelheid van een product die in één keer geproduceerd wordt '
Gevonden op http://anw.inl.nl/article/batch

Maar hoe weet je dat je een toestel uit de 2e of andere batch hebt?
Is dat te zien in je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Dat is aan het serienummer af te lezen, echter moet er wel bekend zijn wel serie nummer bij welke batch hoort.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout1976
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-08-2024
Tsurany schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 11:59:
Dat is aan het serienummer af te lezen, echter moet er wel bekend zijn wel serie nummer bij welke batch hoort.
En hoe kom je daar achter?
Ik zit te wachten op een vertraagde levering via Vodafone.
Hoop dat ik een 2e batch heb die mogelijk niet de bekende problemen heeft.
Ook al kun je je afvragen of ze dat in zo'n korte tijd het probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Allemaal
Ik heb een probleem met de radio.
Als ik hem aan zet doet hij het goed,sluitje hem af en start hem weer op dan heb ik alleen maar ruis.
Als ik dan de telefoon opnieuw opstart is het weer goed.
Hebben meedere mensen hier ook last van.
Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-05 22:11
Heb je hem dan al opnieuw laten scannen? Ga eens naar menu en zoek daar even naar opnieuw scannen, dat zou je probleem moeten verhelpen. Als je je sinds de oorspronkelijke scan verplaatst kan er ruis optreden, dat is nu eenmaal zo met radio's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vinnieminnie schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 01:30:
Heb je hem dan al opnieuw laten scannen? Ga eens naar menu en zoek daar even naar opnieuw scannen, dat zou je probleem moeten verhelpen. Als je je sinds de oorspronkelijke scan verplaatst kan er ruis optreden, dat is nu eenmaal zo met radio's.
Ik heb gedaan wat je zei maar dat geen resutaalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 14:03

Ch3cker

Testlab Teamlead
Verwijderd schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 05:55:
[...]

Ik heb gedaan wat je zei maar dat geen resutaalt
Dit topic gaat specifiek over de problemen m.b.t. de proximity sensor. Andere problemen / ervaringen met het toestel kan je in het algemene HTC Desire HD topic melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazzMatazz
  • Laatst online: 28-06 08:57
Ik krijg het idee dat het stiller wordt rondom het proximity sensor probleem. Ik vroeg mij af of mensen die de DHD minder dan, zeg, 1 tot 1,5 week (maar langer dan een paar dagen) in bezit hebben nog problemen hebben. Zo niet, dan zou dat er op kunnen wijzen dat er een nieuwe batch in de markt is gezet die het probleem niet (meer) heeft.

Ik weet dat mensen die niet tevreden zijn eerder hun weg naar dit forum vinden dan mensen die tevreden zijn, maar ik doe toch een oproep aan de doelgroep die ik hierboven beschreef om hun ervaringen te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ukk200
JazzMatazz schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 21:34:
Ik krijg het idee dat het stiller wordt rondom het proximity sensor probleem. Ik vroeg mij af of mensen die de DHD minder dan, zeg, 1 tot 1,5 week (maar langer dan een paar dagen) in bezit hebben nog problemen hebben. Zo niet, dan zou dat er op kunnen wijzen dat er een nieuwe batch in de markt is gezet die het probleem niet (meer) heeft.

Ik weet dat mensen die niet tevreden zijn eerder hun weg naar dit forum vinden dan mensen die tevreden zijn, maar ik doe toch een oproep aan de doelgroep die ik hierboven beschreef om hun ervaringen te delen.
Mijn tweede DHD moet nog worden bezorgd, al heb ik mijn eerste niet geretourneerd om het bekende proximity probleem, maar doordat hij zichzelf elke 10 minuten herstartte :)

Als ik mijn tweede binnen heb en er een weekje voorbij is, laat ik wel weten of het proximity (of elk ander) probleem zich voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
ukk200 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 21:58:
[...]

Mijn tweede DHD moet nog worden bezorgd, al heb ik mijn eerste niet geretourneerd om het bekende proximity probleem, maar doordat hij zichzelf elke 10 minuten herstartte :)

Als ik mijn tweede binnen heb en er een weekje voorbij is, laat ik wel weten of het proximity (of elk ander) probleem zich voordoet.
Zijn meer berichten waarbij blijkt dat de simkaart de boosdoender is bij restartende foons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Ik heb geen van de in deze thread beschreven problemen zelf ondervonden. Ik heb hem bij Vodafone vandaan.
Iedereen zit hem in deze thread nogal te spacen vanwege het hoge aantal defecte mobieltjes, maar ze vergeten dat de mensen waarbij hij wel goed werkt hier waarschijnlijk niet posten.
Ik zeg niet dat het geen groot probleem is voor de mensen die het hebben, maar wel dat lang niet alle gebruikers hier last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flumer
  • Laatst online: 30-08 15:14
Ik heb de DHD sinds 27 okt. Bij twee telefoongesprekken het zwarte scherm gekregen. Na de update blijft het scherm echter bijna altijd gewoon aanstaan zodat ik hem met mijn oor per ongeluk kan bedienen. Is dit bij iedereen zo of hoort de telefoon echt altijd uit te gaan als je belt?

Wat moet ik nu doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Dit topic eens doorlezen, dan kan je op de eerste vraag een antwoord krijgen en voor de tweede vraag wat tips.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
vinnieminnie schreef op maandag 01 november 2010 @ 07:34:
Ik heb geen van de in deze thread beschreven problemen zelf ondervonden. Ik heb hem bij Vodafone vandaan.
Iedereen zit hem in deze thread nogal te spacen vanwege het hoge aantal defecte mobieltjes, maar ze vergeten dat de mensen waarbij hij wel goed werkt hier waarschijnlijk niet posten.
Ik zeg niet dat het geen groot probleem is voor de mensen die het hebben, maar wel dat lang niet alle gebruikers hier last van hebben.
Heb er ook geen last van. Denk inderdaad dat de meeste die zich hier melden hier ook last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-09 13:39
Ik heb nog geen probleem ondervonden. Niet voor en niet na de update. Ik heb het toestel nu een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ukk200
StormingSoul schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 23:16:
[...]

Zijn meer berichten waarbij blijkt dat de simkaart de boosdoender is bij restartende foons
Heb ik inderdaad gelezen, maar helaas was de telefoon toen al teruggestuurd.. Mocht het bij de volgende ook zo zijn, weet ik tenminste dat ik langs de Vodafone shop kan gaan voor een nieuwe sim-kaart ipv de DHD weer retour :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colors
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-07 08:46
Er schijnt weer een nieuwe update te zijn

Verbeterde controle via het scherm.
Verhoogde performance van de YouTube client.

Laaste versie was 1.32.405.3
Nieuwe versie is 1.32.405.6

Mischien dat de sensor nu wel goed gaat werken

[ Voor 33% gewijzigd door Colors op 02-11-2010 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Hmm, ik kan die update niet vinden via wifi. Iemand had hetzelfde probleem in het "Desire HD" topic, maar kon hem wel vinden via zijn mobiele netwerk. Mijn abonnement is helaas nog niet ingegaan, dus ik zie alleen de 1.32.405.3_R.

Deze heb ik nog niet gedownload, aangezien mijn mobieltje momenteel naar behoren werkt.

[ Voor 16% gewijzigd door vinnieminnie op 02-11-2010 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
Voor de nieuwe OTA update. (voor bovenstaande replies, misschien even idee om te updaten en te rebooten dan? 1.132.405.6)

op XDA wordt verteld dat er in de benchmarks een stijging is te zien van de scores naar 2045, en de lag weg is. Ook lijkt proximity sensor probleem weer verbeterd te zijn. Dat schijnt dus de better control te wezen :9
I did notice a little better performance after the latest update, thought it was fine before but now feels like the phone is fully awake Tested benchmarks and a nice boost, im happy Those small lags i felt before seams to be gone to, nice.

Never had a problem with proximitything, so i cant say but i guess they fixed it. Wow HTC does a great job of taking care of us, i feel more secure now and may well stay with HTC in the future if they keep this good service.

[ Voor 78% gewijzigd door Soullancer op 02-11-2010 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Ik bedenk me net dat ik nog niet heb geupdate naar 1.32.405.3_R. Is het misschien een opbouwende update en zal ik die dus eerst moeten installeren, voordat ik 1.32.405.6 installeer?

Edit: Jep, dat was het probleem. Ik zit momenteel ook op 1.32.405.6. Ik had geen van de problemen die in dit topic worden beschreven, maar ik heb het idee dat hij nu net even iets soepeler loopt.

[ Voor 35% gewijzigd door vinnieminnie op 03-11-2010 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
  • Laatst online: 12-09 20:20
Nou hartstikke leuk allemaal.

Ik had nooit last dacht ik. Ik kreeg het toestel toen de update beschikbaar was. Nu beide updates erop.

Ik merk echter:

Scherm blijft zwart, op aanknop drukken verhelpt het probleem.

Vermoedelijk constateer ik: Indrukken scherm met oor/wang terwijl het scherm zwart is. Hangt dan gesprek op. Super hinderlijk.

Dit is overigens misschien 2/50 keer voorgekomen. :)

Nog meer mensen?!

[ Voor 7% gewijzigd door Jamievanm op 07-11-2010 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-09 19:28
Jamievanm schreef op zondag 07 november 2010 @ 23:03:
Nou hartstikke leuk allemaal.

Ik had nooit last dacht ik. Ik kreeg het toestel toen de update beschikbaar was. Nu beide updates erop.

Ik merk echter:

Scherm blijft zwart, op aanknop drukken verhelpt het probleem.

Vermoedelijk constateer ik: Indrukken scherm met oor/wang terwijl het scherm zwart is. Hangt dan gesprek op. Super hinderlijk.

Dit is overigens misschien 2/50 keer voorgekomen. :)

Nog meer mensen?!
Ja bij mij is het proximityprobleem ook nog steeds niet verholpen. Had last voor de 1e update, erna en nu ook weer na de 2e update. Ik kijk nog even de kat uit de boom. Als HTC er niet in slaagt binnen nu en ca. een maand een oplossing te bedenken ga ik aan de bel trekken bij ze.

Misschien moeten we collectief een klacht indienen bij HTC (bedoel dan de mensen die nog steeds last hebben)? Of op zijn minst inventariseren hoeveel mensen er nog steeds last van hebben..

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Als ik mijn oordopjes in het toestel heb gaat hij niet uit, maar als ik niks heb ingeplugd kan ik zonder problemen bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
  • Laatst online: 12-09 20:20
Stokstaart, laten we beginnen met jou klachtomschrijving.

• jostefa
Stokstaart schreef op maandag 08 november 2010 @ 10:08:
[...]

Ja bij mij is het proximityprobleem ook nog steeds niet verholpen. Had last voor de 1e update, erna en nu ook weer na de 2e update. Ik kijk nog even de kat uit de boom. Als HTC er niet in slaagt binnen nu en ca. een maand een oplossing te bedenken ga ik aan de bel trekken bij ze.

Misschien moeten we collectief een klacht indienen bij HTC (bedoel dan de mensen die nog steeds last hebben)? Of op zijn minst inventariseren hoeveel mensen er nog steeds last van hebben..
Ik heb er ook last van gehad, wanneer ik heel hard blies tegen die grill aan de bovenkant dan was het weg. Het is nu nooit meer terug gekomen ;)

• hansham
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
het was dus een klontje oorsmeer.

Verwijderd

Gatverdamme, moet je daarvoor een topic uit de sloot trekken? :F :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Laatst online: 21:32

Gaitman

The Real One

Ik zag toevallig dit topic voorbij komen. Ik heb dit probleem ook. En heb er verder eigenlijk nooit wat mee gedaan. Zijn er nog tweakers die na aanleiding van dit probleem gerantie hebben geclaimd?
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste