Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-04 16:51
joblamie schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 09:19:
[...]

Nogmaals: Er bestaat geen VF Desire HD Black in Nederland. Alleen de brown.
Ben benieuwd of het sensor probleem alsnog bij je optreedt. Bij mij waren er de eerste 2 dagen ook geen problemen.
Ik wou eigenlijk heel verontwaardigd een post maken, dat mijn VF DHD weldegelijk zwart is. Maar nu ik hem heel goed inspecteer, merk ik inderdaad op dat hij een heel donkere bruine tint heeft.

Maar dat is mij nog nooit eerder opgevallen. Ik beschouw hem als nog gewoon zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145278

Lol ;) Ik sluit me hier bij aan al vind ik het geen tint bruin. Maar zwart ... hij is iig mooi :)
LeonM schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 09:55:
[...]

Ik wou eigenlijk heel verontwaardigd een post maken, dat mijn VF DHD weldegelijk zwart is. Maar nu ik hem heel goed inspecteer, merk ik inderdaad op dat hij een heel donkere bruine tint heeft.

Maar dat is mij nog nooit eerder opgevallen. Ik beschouw hem als nog gewoon zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:28

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Wel vreemd dat er nog geen reaktie vanuit HTC gekomen is, anders dan wat tweets. HTC moet een officieel statement naar buiten brengen en hopelijk iets beter dan 'je moet hem gewoon anders vasthouden'.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
LeonM schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 09:55:
[...]

Anoniem: 145278 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:03:
Lol ;) Ik sluit me hier bij aan al vind ik het geen tint bruin. Maar zwart ... hij is iig mooi :)
[...]
Ik bedoel er ook niks negatief mee natuurlijk :-) Puur dat het nou eenmaal een feit is dat er alleen bruine in omloop zijn momenteel, zoals bevestigd door Mark Moons. Ik zou ook voor zwart gekozen hebben als ik de keuze had, maar ben uiterst tevreden met het bruine exemplaar dat ik heb dat inderdaad erg veel op zwart/donkergrijs lijkt maar toch echt bruin is :-) Dus verontwaardiging is niet nodig :-D
zonoskar schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:10:
Wel vreemd dat er nog geen reaktie vanuit HTC gekomen is, anders dan wat tweets. HTC moet een officieel statement naar buiten brengen en hopelijk iets beter dan 'je moet hem gewoon anders vasthouden'.
Vind ook dat het wel erg lang duurt voordat HTC met een officiële verklaring komt. Mark Moons heeft voorafgaand en tijdens de launch veel op Twitter gezeten om het toestel te promoten, maar nu er problemen zijn is het opeens muisstil. Hij/HTC gebruikt Twitter dus alleen voor marketing doeleinden, maar zodra er support nodig is hoor je niks meer en is er radiostilte. Jammer.

[ Voor 10% gewijzigd door joblamie op 19-10-2010 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traders
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-05 07:17
Er had toch iemand een tweet gestuurd naar Mark Moons over dit probleem? Is er al meer info?

Iemand nog gebeld naar HTC? Ik heb ook gebeld (eind gistermiddag), maar ik zit lang naar muziekje te luisten, dus ik probeer het vanmiddag wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:32
josr76 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:22:
Er had toch iemand een tweet gestuurd naar Mark Moons over dit probleem? Is er al meer info?

Iemand nog gebeld naar HTC? Ik heb ook gebeld (eind gistermiddag), maar ik zit lang naar muziekje te luisten, dus ik probeer het vanmiddag wel weer.
Ik heb gisteravond naar HTC gebeld, probleem doorgegeven, inclusief IMEI, telefoonnummer en emailadres. Hij adviseerde me om de DHD hard te resetten en te kijken of het probleem dan nog steeds zou optreden. De medewerker raadde me aan om, indien dit niet werkte, terug te gaan naar de winkel..

Als ik zo de reacties lees krijg ik niet de indruk dat het probleem op te lossen is door een harde reset of omruilen van het toestel, dus ik hou m lekker bij me en wacht op een reactie / update van HTC..

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299404

HTC NL tweeted that they probably found the solution. The fix might come tomorrow..!

Zegt iemand,.. (XDA forum) Dus ben beniewd of het waar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mosmans
  • Laatst online: 07-04 19:56
Mischien goed nieuws, maar ben vanmorgen met mijn defecte hd naar de vodafone winkel gegaan en stond 5 minuten later buiten met een nieuwe WERKENDE hd :) mijn complimenten voor de snelle en nette service van vodafone.

Nu móet ik wel toegeven dat ik de functie nog steeds een beetje gevoelig vind aanvoelen en ben ook erg benieuwd of die het avonds blijft doen. Een software update lijkt me onvermijdelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Anoniem: 299404 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:58:
HTC NL tweeted that they probably found the solution. The fix might come tomorrow..!

Zegt iemand,.. (XDA forum) Dus ben beniewd of het waar is
Neehoor @HTC_NL heeft niks getweet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-06 14:59
joblamie schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:15:
[...]

Er wordt op XDA nu ook aangegeven dat het niet getweet is, maar dat het in een DM is gezonden. Klinkt nog niet erg betrouwbaar, maar we moeten maar gewoon afwachten.

Ik heb mijn Desire HD nog niet, maar volg dit nieuws wel op de voet. Ik heb hem besteld via Hi en hoop dat die binnenkort ook gaan leveren en er dan al iets meer bekend is over het sensor probleem.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Ergens las ik dat iemand het had over lijmresten op de sensor. Naar aanleiding daarvan heb ik zelf ook even gekeken van dichtbij en bij mij lijken er ook resten te zitten.

Als je in de Android Market de gratis applicatie 'Light Sensor' download en installeert, dan kun je de lichtsensor testen. In een normale omgeving zegt ie bij mij dat het indoor donker of zelfs 'no value' is. Houd ik hem tegen het raam of bij een lamp, dan zegt ie dat het bright outdoor is. Binnen is het echter echt niet donker, dus het lijkt erop dat de sensor onvoldoende zicht heeft. Dit ZOU kunnen komen door lijmresten, die volgens mij serieus op de sensor zitten als je goed kijkt. Ook als je er met een naald ofzo langs gaat dan voel je dat er lijm of iets anders op de sensor zit.

Ik zeg niet dat dit het probleem op zeker veroorzaakt, maar het zou er mee te maken kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 14:49
Ik heb sinds een uurtje m'n Desire HD binnen en ben even aan het testen, na goed 20 minuten lang bellen/gebeld worden lijkt m'n sensor het uitstekend te doen. Telefoon aan oor en weg is scherm, telefoon er vanaf en scherm springt gelijk aan.

Een ander iets om te checken, als het goed is wordt deze sensor ook gebruikt om beeldschermsterkte aan te passen, wanneer je dit op automatic hebt staan. Kijk eens of je scherm dimt als je je vinger voor de sensor houdt. Als ie daar ook slecht werkt lijkt het een algemener probleem.... niet?

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-06 12:44
Lightsensor != Proximity... download anders sensorlist van de market, hier staat de proximity sensor tussen. Kijk of die daar werkt. Overigens als hij updating zegt, gewoon je hand voor het toestel houden en weer weghalen, dit herhalen en kijken of het werkt. Als het werkt, is het een software matig probleem (Phone.apk).

Als het donker is wil je ook niet dat je telefoon denkt, laat ik het scherm uitzetten er zal wel een hoofd voor zitten... Ook al zou er wel een dergelijke implementatie verzonnen kunnen worden, de meeste fabrikanten hebben hier een sensor voor zitten, en gebruiken de lightsensor van de camera als... lightsensor (verschil, lightsensor zit aan de achterkant (camera), proximity aan voorkant).

[ Voor 37% gewijzigd door XiniX88 op 19-10-2010 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Laatst online: 19:32
irrelevant

[ Voor 98% gewijzigd door Stokstaart op 19-10-2010 12:54 ]

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

joblamie schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:15:
[...]

Ja dat klopt ook
maar diegene die het daar schrijft zergt dat hij een prive bericht heeft ontvangen
maarja we komen er wel snel achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
XiniX88 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:47:
Lightsensor != Proximity... download anders sensorlist van de market, hier staat de proximity sensor tussen. Kijk of die daar werkt. Overigens als hij updating zegt, gewoon je hand voor het toestel houden en weer weghalen, dit herhalen en kijken of het werkt. Als het werkt, is het een software matig probleem (Phone.apk).
Daar maak je een goed punt, maar het lijkt bij mij te werken met bellen. Ik zal zo eens die sensor-app checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-06 13:37

Ch3cker

Testlab Teamlead

Als het donker is wil je ook niet dat je telefoon denkt, laat ik het scherm uitzetten er zal wel een hoofd voor zitten... Ook al zou er wel een dergelijke implementatie verzonnen kunnen worden, de meeste fabrikanten hebben hier een sensor voor zitten, en gebruiken de lightsensor van de camera als... lightsensor (verschil, lightsensor zit aan de achterkant (camera), proximity aan voorkant).
De lichtsensor en prox. sensor zitten in één sensor bij de HD.

Zie :
LeonM schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 21:55:
Ik heb nog even wat verder gezocht, de DHD blijkt de CM3602 sensor te gebruiken van Capella Microsystems. Dit is de laatste tijd de standaard sensor voor HTC smartphones (de desire heeft m bijvoorbeeld ook).
De CM3602 is een proximity en lichtsensor in 1. Dit zou kunnen verklaren waarom de lichtsensor invloed heeft op het probleem.

[ Voor 23% gewijzigd door Ch3cker op 19-10-2010 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mosmans
  • Laatst online: 07-04 19:56

getest met me oude en de (werkende) nieuwe.

De oude bleef op very dark 40.000 staan en pitch dark. (ook in een verlichte kamer dus, pas bij een hallogeen lamp schoot die naar bright. en dan springt je scherm ook weer aan).

De nieuwe blijft op dark indoor hangen.(en nou zit ik wel binnen maar echt donker vind ik het ook niet..)
pas als ik echt in de buurt van een lamp kom schiet die omhoog.

Het ligt zo te zien dus echt aan de light sensor en neem aan dat ze dit softwarematig zo kunnen verhelpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traders
REACTIE VAN HTC (email reactie op vragen via webformulier):

Dear <snip>,

We are aware about this issue and working on the update at this moment to resolve this issue. Thank you for your patience.

To send a reply to this message or let me know I have successfully answered your question log in to our ContactUs site using your email address and your ticket number <snip>

Sincerely,

Antons

HTC

[ Voor 6% gewijzigd door traders op 19-10-2010 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-05 20:04

MethodP

baanaan

nice! Hopen dat ze gelijk de accuduur verhogen en de batterijklepjes verbeteren met deze softwareupdate :9 :')

[ Voor 4% gewijzigd door MethodP op 19-10-2010 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:09
MethodP schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:33:
nice! Hopen dat ze gelijk de accuduur verhogen en de batterijklepjes verbeteren met deze softwareupdate :9 :')
Als je dingen als Langzaam ladende foto's waar sommige mensen blijkbaar last van hebben, accuduur e.d.? In een software update verwerkt wilt zien, zou ik ook even een ticket bij support aanmaken! Wat ze niet weten, zullen ze ook niet nakijken en fixen, en hier op het forum gillen zal geen invloed hebben bij htc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Net even met Sensor List getest. Wanneer ik de proximity sensor open hebben de rode en witte lijn de 1.0 stand. Groen en blauw zijn 0.0

Als m'n duim binnen 5 cm van de sensor komt springen rood en wit op 0.0. Maar deze verspringen ook gelijk weer naar 1.0 wanneer ik m'n vinger weghaal. Lijkt het prima te doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379438

Ik hoop dat het aan de VF ROM ligt. Ikzelf heb bij coolblue besteld en kreeg bericht dat de telefoon verstuurd is. Zodra ik hem heb opgestart en ook problemen ondervind zal ik hier berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP
  • Laatst online: 07-05 20:04

MethodP

baanaan

StormingSoul schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:40:
[...]

Als je dingen als Langzaam ladende foto's waar sommige mensen blijkbaar last van hebben, accuduur e.d.? In een software update verwerkt wilt zien, zou ik ook even een ticket bij support aanmaken! Wat ze niet weten, zullen ze ook niet nakijken en fixen, en hier op het forum gillen zal geen invloed hebben bij htc ;)
Jaa, maar ik heb nog geen Desire HD.... :Y)

Zodra ik hem heb (*Kijkt boos naar Vodafone*) en ik (hopelijk geen *kopt op tafel*) fouten ondervind zal ik dit zeker doen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenshu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Denk niet dat dit ligt aan alleen Vodafone-toestellen, maar de aankomende batch daar ook last van heeft. Goed dat HTC dit gelijk oplost door middel van een software-update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 21:09
Tenshu schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:16:
Denk niet dat dit ligt aan alleen Vodafone-toestellen, maar de aankomende batch daar ook last van heeft. Goed dat HTC dit gelijk oplost door middel van een software-update.
Hi heeft zijn levering van 12-11 naar 22-10 naar 9-11 bijgesteld :P
Zij hopen dus op een betere batch zo te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-06 20:21
FunFair schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:54:
[...]

Hi heeft zijn levering van 12-11 naar 22-10 naar 9-11 bijgesteld :P
Zij hopen dus op een betere batch zo te zien :)
keep on dreamin' ;) Hi is gewoon net zo inconsequent met leverdata als al die andere aanbieders.. face it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.htcdesire-hd.n...e-htc-desire-hd/#more-522

Goed nieuws vandaag of morgen is er al een fix voor de sensor :D
Ben wel beneiwd of ze echt zo snel kunnen verbeteren

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 299404 op 19-10-2010 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-06 16:25
Anoniem: 299404 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:48:http://www.htcdesire-hd.n...e-htc-desire-hd/#more-522
Tja, het is een bericht zonder bronvermelding, lastig... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
Iedereen speculeert nu over instellingen/calibratie van de licht/proximity-sensor, maar hoe verklaar je dan dat ik (en volgens mij de meesten met dit probleem) dit probleem pas 3 dagen later kreeg? De eerste paar dagen werkte het perfect en dan plots..boem!..geen enkel gesprek meer tot stand kunnen brengen zonder dat het probleem zich voordoet.

Toch een beetje suspect..
Anoniem: 299404 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:48:
http://www.htcdesire-hd.n...e-htc-desire-hd/#more-522

Dat is lekker makkelijk, gewoon zomaar in het wild wat roepen en dan later een bron toevoegen dat naar dit topic verwijst. 8)7

[ Voor 37% gewijzigd door AmonTobin op 19-10-2010 19:22 . Reden: banaan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esak
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-08-2024
Ik heb die van mij vanmiddag gekregen. Tot nu toe werkt hij perfect.

Proximity sensor werkt zoals hij zou moeten.
Trilfunctie doet het zonder problemen.
Lag bij foto's heb ik geen last.
scrollen zonder lag.

Eigenlijk doet hij gewoon alles zoals hij dat zou moeten doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 02-06 00:55
AmonTobin schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 19:17:
Iedereen speculeert nu over instellingen/calibratie van de licht/proximity-sensor, maar hoe verklaar je dan dat ik (en volgens mij de meesten met dit probleem) dit probleem pas 3 dagen later kreeg? De eerste paar dagen werkte het perfect en dan plots..boem!..geen enkel gesprek meer tot stand kunnen brengen zonder dat het probleem zich voordoet.

Toch een beetje suspect..

[...]

Dat is lekker makkelijk, gewoon zomaar in het wild wat roepen en dan later een bron toevoegen dat naar dit topic verwijst. 8)7
De website www.htcdesire-hd.nl is gewoon van een ijverige tweaker......
Heeft niets met HTC zelf of gefundeerde nieuwsgaring te maken. Leuk om mee te nemen, maar feitelijk niet of nauwlijks onderbouwd.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
esak schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 19:32:

scrollen zonder lag.

Proximity krijg je vermoedelijk morgen of overmorgen pas last van. Meld het hier even als het zover is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

scrollen zonder lag.

Bij mij doet hij het ook al meer dan 24 uur zonder probleem.
Ik hoop dat het zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 352047

Even afkloppen, maar vanmiddag mijn DHD ontvangen en tot nu toe geen enkel probleem met sensor, scrollen door foto's of trilfunctie. Ook hier werkt alles perfect ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
mosmans schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:03:
Mischien goed nieuws, maar ben vanmorgen met mijn defecte hd naar de vodafone winkel gegaan en stond 5 minuten later buiten met een nieuwe WERKENDE hd :) mijn complimenten voor de snelle en nette service van vodafone.

Nu móet ik wel toegeven dat ik de functie nog steeds een beetje gevoelig vind aanvoelen en ben ook erg benieuwd of die het avonds blijft doen. Een software update lijkt me onvermijdelijk.
Inderdaad prima service van Vodafone, ik stond ook na 5 minuten weer buiten met een werkend toestel. Deze kreeg echter na een dag ook het zelfde probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Laatst online: 22:31
Doet de DHD niet een update in de achtergrond, waar deze bug in zit?
Lijkt mij enige -softwarematige- verklaring voor het falen na 3 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
Source90 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:03:
Doet de DHD niet een update in de achtergrond, waar deze bug in zit?
Lijkt mij enige -softwarematige- verklaring voor het falen na 3 dagen.
iemand zin om zijn nieuwe DHD een week te ontzien van internet? ;) Maar de gedachtengang is goed.. lijkt me stug als hardware na 1/2/3 dagen het ineens begeeft, bij alle telefoons.. maar software lijkt me net zo stug.

op xda zijn er wel mensen die aangeven dat de omgeving waarin ze zich begeven wel degelijk uitmaakt.. een fel verlichte omgeving zorgt voor minder problemen als een wat minder uitgelichte ruimte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techniq
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-11-2020
Nog een gevalletje van een falende proximitysensor... Echt belachelijk dit, hoop dat ze snel met een nieuwe update aankomen... DIT KAN ECHT NIET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Dit probleem krijgt veel te weinig aandacht in de media en op twitter.

Het toestel ligt al sinds vrijdagochtend in de winkel en sindsdien is er COMPLETE RADIOSTILTE bij HTC. Ik vind het ronduit belachelijk dat HTC zolang niks van zich laat horen. Ze hebben inmiddels maarliefst 5 dagen de tijd gehad om een officieel statement uit te brengen, maar al deze dagen laten ze gebruikers in onzekerheid.

Ik stel daarom voor dat iedereen @HTC_NL en @markmoons (Algemeen directeur HTC Benelux) op Twitter gaat benaderen over het feit dat er nog steeds geen verklaring is afgegeven door HTC. Er is veel te weinig aandacht voor dit probleem op Twitter, terwijl je juist daarmee de menigte bereikt en HTC. Ook kun je HTC direct mailen door dit formulier te gebruiken: http://www.htc.com/nl/about_htc_bymail.aspx

Laat zoveel mogelijk mensen het probleem melden, ook al is het al bekend bij HTC. Ze moeten veel meer achter hun broek worden aangezeten, want dit kan echt niet.

[ Voor 15% gewijzigd door joblamie op 20-10-2010 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PizzaMan79
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-05 16:37
Mensen, ik heb mijn post over de nadelen van de DHD ge-edit om het wat meer in perspectief te plaatsen:
PizzaMan79 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 17:40:
Ik heb op xda de tot nu toe gerapporteerde problemen even op een rijtje gezet en voor uw gemak post ik ze hier ook.
* proximity sensor / display off when calling
* battery cover difficult to open/close, fragile
* poor battery life
* vibration function defective
* watching pics slow (seems to get quicker after 1-2 days of usage)
* cover of sd/sim breaks easily if not opened as per instruction manual
* htcsense.com not yet fully operational, problems when changing password on the site (not able to also change it on handset)
* lag in pohotocamera
* difficult to remove sim (especalli micro sim in adapter)
* screen is LCD (in stead of SLCD which was widely reported)

Toch kijk ik enorm uit naar mijn unit :-)

(dubbelpost met DHD topic)

Edit: om dit in perspectief te plaatsen: Ik heb van de iPhone ooit zo'n lijstje gemaakt en dat bevatte zo'n 70 items. En dat zonder dat ik ooit een iPhone heb gehad! Verder (overgenomen van mijn xda post):
  • proximity/light sensor: note that it's actually one combined sensor (CM3602 sensor by Capella). It currently looks like a software problem, perhaps linked to facebook. So, that means it could be fixed with an update. For now it can be un-bricked by holding the DHD under a lamp or attaching the charger.
  • poor battery life: how about replacing them when empty? Works fine on my Touch HD
  • vibration function defective: not widely reported
  • watching pics slow: seems to get quicker after 1-2 days of usage
  • cover of sd/sim broke: the guy who broke his was perhaps a bit rough with it
  • htcsense.com not yet fully operational, problems when changing password on the site (not able to also change it on handset): temporary problem obviously
  • lag in pohotocamera: is it really more than on any other phone?
  • difficult to remove sim (especally micro sim in adapter): fortunately not something one does on a daily base
  • screen is LCD (in stead of SLCD which was widely reported): S stands for Sony/Samsung, not for Super. Also it is not a feature that allows your phone to do more things. It's just 8th gen LCD, which is a little better than 7th gen. It's still not clear if the DHD has 7th or 8th gen screen

[ Voor 3% gewijzigd door PizzaMan79 op 20-10-2010 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paledo
  • Laatst online: 28-02 10:33
joblamie schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 07:46:

Het toestel ligt al sinds vrijdagochtend in de winkel en sindsdien is er COMPLETE RADIOSTILTE bij HTC. Ik vind het ronduit belachelijk dat HTC zolang niks van zich laat horen. Ze hebben inmiddels maarliefst 5 dagen de tijd gehad om een officieel statement uit te brengen, maar al deze dagen laten ze gebruikers in onzekerheid.

Ik stel daarom voor dat iedereen @HTC_NL en @markmoons (Algemeen directeur HTC Benelux) op Twitter gaat benaderen over het feit dat er nog steeds geen verklaring is afgegeven door HTC. Er is veel te weinig aandacht voor dit probleem op Twitter, terwijl je juist daarmee de menigte bereikt en HTC. Ook kun je HTC direct mailen door dit formulier te gebruiken: http://www.htc.com/nl/about_htc_bymail.aspx

Laat zoveel mogelijk mensen het probleem melden, ook al is het al bekend bij HTC. Ze moeten veel meer achter hun broek worden aangezeten, want dit kan echt niet.
Vijf dagen hebben we het toch over inclusief een weekend? Ik vind het allemaal wel meevallen. Ik zie dat HTC wel degelijk en reactie geeft dat er gewerkt wordt aan een update. Om wereldwijd de melding te registreren en op basis daarvan bekijken waarom sommige wel en andere geen problemen hebben vind ik niet heel reg lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Paledo schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 08:17:
Ik zie dat HTC wel degelijk en reactie geeft dat er gewerkt wordt aan een update.
Waar dan? Er is nog geen enkele reactie. Het is volledig onbekend of er reeds gewerkt wordt aan een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traders
Inderdaad, als iedereen even actie onderneemt. Hier klagen helpt maar een beetje, je moet HTC gaan spammen en wel vandaag nog. Ik ben ook al bezig.

En kies meerdere kanalen tegelijk, dus zowel bellen, emailen en twitteren.

Bellen: 020-7157310
Email: http://www.htc.com/nl/about_htc_bymail.aspx
Twitter1: @HTC_NL
Twitter2: @markmoons

[ Voor 12% gewijzigd door traders op 20-10-2010 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traders
Paledo schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 08:17:
Ik zie dat HTC wel degelijk en reactie geeft dat er gewerkt wordt aan een update.
Heb jij al gemailt/getwittert/gebeld naar HTC? Doe het nu nog!

Er is helemaal geen officiele reactie. Ja ik heb een mailtje terug gekregen, dat ze bekend zijn met het probleem en dat ze werken aan een update, maar dat is dan ook alle informatie die ik heb gekregen.

Er is geen officieel nieuwsflash/persbericht/of whatever.

En de site: http://www.htcdesire-hd.nl/ is geen officiele HTC-site. Dus dat daar staat dat er binnen een paar dagen een update komt dat zegt niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:28

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik vind het ook gek dat er nog niks over dit probleem op de frontpage van tweakers staat. Ik heb gisteren een news-submit gedaan, maar nog niks. Ik weet niet hoe lang de death-grip problemen op de iPhone 4 er waren voordat dit op de FP stond en ik wil niet geen partijdigheid insinueren, maar het is toch vreemd.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-06 14:59
zonoskar schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 09:07:
Ik vind het ook gek dat er nog niks over dit probleem op de frontpage van tweakers staat. Ik heb gisteren een news-submit gedaan, maar nog niks. Ik weet niet hoe lang de death-grip problemen op de iPhone 4 er waren voordat dit op de FP stond en ik wil niet geen partijdigheid insinueren, maar het is toch vreemd.
Misschien proberen ze op de frontpage ook een reactie los te krijgen van HTC, maar wil dat ook nog niet lukken. Dit zou namelijk wel meer nieuwswaarde geven aan het item.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 380116

Heb hem gisterochtend ontvangen. Had het telefonsich besteld (VF verlenging). Vooralsnog werkt die bij mij, alleen ik heb geen 8gb kaart maar een 1gb!!??! Is het trouwens normaal dat er geen uitgebreide handleiding bij zit en dat er op de doos geen zegelsticker zit????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Ik heb een reactie van @HTC_NL:
als je een probleem hebt met het toestel kun je je het best melden bij onze helpdesk: 020 715 7310
Wat een dom antwoord. Maargoed, ook even allemaal de helpdesk bellen dan maar.

En ohja, androidplanet heeft er over geschreven: http://www.androidplanet....atsapp-in-android-market/

De informatie klopt alleen niet, e.e.a. is weer klakkeloos overgenomen van http://www.htcdesire-hd.nl

[ Voor 35% gewijzigd door joblamie op 20-10-2010 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
joblamie schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 07:46:

Je blaast nu wel heel hoog van de toren.
Ik heb liever dat een aantal dagen langer over een antwoord wat serieus is en een oplossing bied dan dat ze zomaar een antwoord de lucht in slingeren.

Natuurlijk heeft een deel van de abonnees dit probleem, ik zelf na 48 uur nog steeds niet, maar dat wil niet zeggen dat ze niet serieus met het probleem om gaan.

Twitter een een mooi medium, maar het heeft natuurlijk niets met een officieel persbericht te maken.

Geef ze gewoon even tijd, er komt vast een oplossing voor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freekdamen
  • Laatst online: 05-06 19:21
Anoniem: 380116 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 09:31:
Heb hem gisterochtend ontvangen. Had het telefonsich besteld (VF verlenging). Vooralsnog werkt die bij mij, alleen ik heb geen 8gb kaart maar een 1gb!!??! Is het trouwens normaal dat er geen uitgebreide handleiding bij zit en dat er op de doos geen zegelsticker zit????
Nee dat is niet normaal, die zegelsticker zit er namelijk altijd op. In de winkel wordt die er nog wel eens vanaf gehaald om klanten het toestel te showen, maar wanneer je deze via internet/telefonish koopt zou je verwachten dat deze er gewoon op zit. Tenzij het om een omgeruild toestel oid gaat maar dat kan ik me niet voorstellen bij een toestel dat nog geen week beschikbaar is.

Wat betreft de geheugenkaart en de handleiding. Handleidingen zijn tegenwoordig niet heel uitgebreid meer, dus dat kan kloppen. Als er een 8GB geheugenkaart bij zou zitten, maar je hebt maar een 1GB kaart gekregen (1GB lijkt me ook erg weinig...) dan lijkt het me dat iemand de doos dus heeft open gemaakt en de kaartjes heeft omgewisseld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379438

scrollen zonder lag.

Heb jij een VF toestel of via een andere manier bemachtigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Anoniem: 379438 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 10:55:
[...]

Er is geen verschil tussen een VF toestel en een die via een andere manier is geleverd. Ze zijn identiek aan elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
[...]
In een ander topic hebben we kunnen bevestigen dat de telefoons van verschillende leveranciers identiek zijn: http://gathering.tweakers...message/34880863#34880863

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenPol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:36
Anoniem: 380116 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 09:31:
Is het trouwens normaal dat er geen uitgebreide handleiding bij zit en dat er op de doos geen zegelsticker zit????
Sluit de HD aan op de pc, kies diskdrive. Je vind dan een PDF handleiding.

Ontopic: Maandagmiddag opgehaald, tot op heden geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esak
  • Laatst online: 02-08-2024
[...]

Gewoon via Vodafone.

Al moet ik zeggen dat ik de trilfunctie erg slap vind. Ik ben bang dat als ik gebeld wordt ik het niet eens merk. Is de tril kracht niet ergens in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
freekdamen schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 10:41:
[...]
Wat betreft de geheugenkaart en de handleiding. Handleidingen zijn tegenwoordig niet heel uitgebreid meer, dus dat kan kloppen. Als er een 8GB geheugenkaart bij zou zitten, maar je hebt maar een 1GB kaart gekregen (1GB lijkt me ook erg weinig...) dan lijkt het me dat iemand de doos dus heeft open gemaakt en de kaartjes heeft omgewisseld.
Waarom zou iemand dat doen? jat dan heel het kaartje, zoals bij mij is gebeurd.. ik denk trouwens niet dat het gejat is hoor, ik denk gewoon dat er bij het inpakken wat vergeten is bij mij. En moeite doen om een kaartje met een waarde van 15 euro te verhalen doe ik niet.. ben niet zo van het moraal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
bericht van HTC
Beste **PIEP**,

Dank voor uw e-mail aan HTC

De problemen die u aangeeft zijn inderdaad al enkele malen bij ons aangemeld.

Helaas hebben wij op dit moment nog geen passende oplossing maar wij adviseren klanten dan ook om te wachten op een software update die hopelijk (zowel voor ons als voor de klant) zo snel mogelijk beschikbaar komt.

Excuses voor het ongemak wat u op dit moment ondervindt aan het toestel,

Als u verdere vragen heeft, of u wilt laten weten dat uw probleem is opgelost, dan kunt u dat aan ons laten weten door naar de ContactUs te gaan en daar in te loggen met je e-mailadres en het volgende ticketnummer **PIEP**.

Met vriendelijke groet,

Nick

HTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traders
deding schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 11:16:
bericht van HTC
Helaas hebben wij op dit moment nog geen passende oplossing maar wij adviseren klanten dan ook om te wachten op een software update die hopelijk
Dit klinkt niet echt hoopgevend!!! Weten ze nu wel of niet wat het probleem of oplossing is?

[ Voor 8% gewijzigd door traders op 20-10-2010 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-06 23:04
Kan iemand die PDF met de handleiding al ergens posten ?

Kwestie van het wachten nuttig door te brengen :)

iRacing Profiel Racing, competing is in my blood....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Jimster21 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 11:37:
Kan iemand die PDF met de handleiding al ergens posten ?

Kwestie van het wachten nuttig door te brengen :)
Bijdeze, de HTC Desire HD UM is hier te downloaden.

http://www.megaupload.com/?d=7DKKHYZL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
Ik kreeg deze reactie op het youtube filmpje:
a way to get the screen back on,is to put it under a lamp.the more you do that, the easier it becomes. at first I needed a huge lamp,later on,a smaller lamp or another phone's light near the proximitysensor was enough.

*knip*
Als de waarneming van die gebruiker klopt, zit er een soort van zelf kalibrerend systeem in de DHD voor de lichtsensor. Als dat waar is, zou dit bevestigen dat het probleem zit in de kalibratie in de software. Dat zou goed nieuws zijn.

Op XDA-developers zijn ook meldingen van users die prima kunnen bellen in buitenlicht, maar niet binnen in een gebouw.

Afijn, HTC zal dit al lang weten, we wachten de patch geduldig af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Langzaam aan verschijnt het bericht inzake de proximity / light sensor nu eindelijk ook in de (internationale) media. Ook heeft de hoofdredacteur van AndroidPlanet.nl laten weten dat HTC vanmiddag op het verhaal terugkomt bij hem.

Mark Moons negeert ons overigens gewoon, want hij tweet zojuist iets totaal irrelevants.

'markmoons: Quick lunch @ Starbucks, T4 LHR'
http://www.twitter.com/markmoons/status/27925826184

[ Voor 29% gewijzigd door joblamie op 20-10-2010 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
joblamie schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 12:50:
Langzaam aan verschijnt het bericht inzake de proximity / light sensor nu eindelijk ook in de (internationale) media. Ook heeft de hoofdredacteur van AndroidPlanet.nl laten weten dat HTC vanmiddag op het verhaal terugkomt bij hem.

Mark Moons negeert ons overigens gewoon, want hij tweet zojuist iets totaal irrelevants.

Ik denk niet dat Mark Moons ons negeert, hij kan toch niet zomaar op eigen houtje een statement afgeven via Twitter? Dit soort problemen moeten toch eerst geanalyseerd worden voordat een bedrijf als HTC daar iets over zal roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jodi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:38

Jodi

No Matches Found

joblamie schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 12:50:

Natuurlijk reageert hij daar niet op; hij is directeur HTC Benelux, hij weegt zijn woorden op een gouden schaaltje als het over dit soort dingen gaat. Ga er maar vanuit dat hij de berichten echt wel heeft doorgespeeld naar mensen die er wat mee kunnen.

Normaal doen, daar word je pas echt gek van! :: I reject reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xprezzi
  • Laatst online: 07-08-2024
Ch3cker schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 22:25:
[...]

True that. Maar er hebben toch al 31 mensen gestemd op de optie failure proximity sensor.. Dat zegt toch echt wel iets.
Het zegt helemaal niets, want ik klikte erop om die poll te zien (ik dacht nl. ook zoveel % ja en zoveel % soms of nee) en vervolgens stem ik direct. En ik heb niet eens een Desire HD!

En ik zal niet de enige zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
esak schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 11:04:
[...]

Gewoon via Vodafone.

Al moet ik zeggen dat ik de trilfunctie erg slap vind. Ik ben bang dat als ik gebeld wordt ik het niet eens merk. Is de tril kracht niet ergens in te stellen?
Ben jij dan niet een van de gene die een hardware defect heeft in de trilfunctie? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
problemen:
HT0A4RX
HT0A3RX
HT0ADRX

geen problemen tot nu toe:
HT0A6RX

bron: xda

je kunt er (nog) niets uit concluderen, maar misschien dat we een logica ontdekken. Serial nummer vind je op de doos of op je telefoon ergens bij instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71269

Ik heb een Desire HD met SN: HTOA6RX en heb het probleem helaas ook, dus helaas hebben we hier nog geen houvast aan (of ik ben de uitzondering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
deding schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 16:40:
problemen:
HT0A4RX
HT0A3RX
HT0ADRX

HT0A6RX

bron: xda

je kunt er (nog) niets uit concluderen, maar misschien dat we een logica ontdekken. Serial nummer vind je op de doos of op je telefoon ergens bij instellingen.
Zou idd kunnen kloppen, ik heb een HT0A6RX en geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
problemen:
HT0A4RX
HT0A3RX
HT0ADRX
HT0A7RX

HT0A6RX

[ Voor 3% gewijzigd door joblamie op 20-10-2010 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
Ik heb HT0A7RX, problemen dus

edit: net te laat :P

[ Voor 29% gewijzigd door LeonM op 20-10-2010 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:30
joblamie schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 16:44:
HT0A6RX
Anoniem: 71269 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 16:43:
Ik heb een Desire HD met SN: HTOA6RX en heb het probleem helaas ook, dus helaas hebben we hier nog geen houvast aan (of ik ben de uitzondering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Laatst online: 28-04-2021
Ik herken dit probleem best wel, ook al heb ik een normale Desire.

Wat wel grappig is, dat het, na een paar maanden gebruik veel minder is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
nja dan zal er wel geen logica in zitten en heb ik tot nu toe (met HT0A6RX) nog even geluk. Zal bij mij morgen/overmogen wel opduiken. Ik heb in ieder geval al een 3,5mm plugje afgeknipt van een kapotte headphone, en die in mn portemonnee zitten, voor het geval dat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchrevenge
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-06 12:46
joblamie schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 16:44:
problemen:
HT0A4RX
HT0A3RX
HT0ADRX
HT0A7RX

HT0A6RX
Ah.. Ik ben dan de eerste. De HT0A6RX heb ik zojuist gemeld aan de HTC helpdesk..

Zij adviseren trouwens om terug te gaan naar Vodafone en om te wisselen... Het probleem was nog niet veel gemeld volgens deze medewerkster. Er was dus ook geen passende oplossing tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n13l6
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-05 10:53
Hebben jullie ook problemen met contacten toevoegen? Ik kan wel mensen toevoegen, maar dan krijg ik als er een sms binnen komt geen melding van wie deze is (ook al staat de afzender in de contactenlijst). Ook als ik contacten in een groep wil indelen zegt de telefoon dat er geen contacten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jodi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:38

Jodi

No Matches Found

Eindelijk "erkenning" voor de getroffen gebruikers: nieuws: HTC Desire HD-gebruikers klagen over problemen met sensors

;)

Normaal doen, daar word je pas echt gek van! :: I reject reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsepiels
  • Laatst online: 26-11-2015
Als zo ongeveer elk serienummer dit probleem heeft (ik heb het zelf ook), heeft het dan zin om je toestel om te ruilen bij Vodafone? Het nieuwe toestel heeft het probleem dan toch ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchrevenge
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-06 12:46
Ik ben het met je eens dat dat geen nut heeft. Voorlopig wacht ik nog maar even af of HTC met een statement komt of met een software update. Volgens mij is het gewoon een software bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Dutchrevenge schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 17:21:
Ik ben het met je eens dat dat geen nut heeft. Voorlopig wacht ik nog maar even af of HTC met een statement komt of met een software update. Volgens mij is het gewoon een software bug.
Ik controlleer mijn telefoon regelmatig op "dit" probleem. Ik heb echter nog niets gezien wat tot het probleem leid, ook vaak achter elkaar tijdens een gesprek van het oor en weer naar het oor houden zodat de sensor aan het werk moet maakt niets uit.

Hij doet het gewoon dus.

Ik heb een DHD vroeg uit de HT0A6RX serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enclave
  • Laatst online: 20:16
Net gebeld door htc.(Ik had het probleem al gemeld via klantenservice en zij hadden het probleem geëscaleerd). Werd mij verteld dat ik hem moet opsturen voor reparatie. Ze zei dat het naar alle waarschijnlijkheid twee weken ging duren.

Hier baal ik dus behoorlijk van!

Fyi: had tot vandaag geen problemen. Batch: HT0A6RX

[ Voor 31% gewijzigd door Enclave op 20-10-2010 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
Enclave schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 17:31:
Net contact gehad met htc. Werd mij verteld dat ik hem moet opsturen voor reparatie. Ze zei dat het naar alle waarschijnlijkheid twee weken ging duren.

Hier baal uil dus behoorlijk van!
Hier zou ik lekker mee wachten. Opsturen is een standaard reactie van de helpdesk.

Als het een softwareprobleem is, komt er een patch uit en hoef je je telefoon niet op te sturen.

Eerst maar even wachten op een officiele reactie van HTC, tot we weten of het software of hardware gerelateerd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HTOA7RX zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ja, erkenning? Volgens mij is dat stuk volledig gebaseerd op informatie uit dit topic, inclusief de post van een tweaker die contact had met de helpdesk van HTC.

Correct me if I am wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
LeonM schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 17:36:
[...]

Hier zou ik lekker mee wachten. Opsturen is een standaard reactie van de helpdesk.

Als het een softwareprobleem is, komt er een patch uit en hoef je je telefoon niet op te sturen.

Eerst maar even wachten op een officiele reactie van HTC, tot we weten of het software of hardware gerelateerd is...
Exact, goed advies.
HTC wil natuurlijk een aantal telefoons terug hebben om te kijken om welke productie series het gaat.
Gewoon even wachten, met de huidige druk kan HTC nooit echt lang (weken) op zich laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Als iedereen die geen problemen heeft zijn serienummer gaat noemen, vermeld er dan ook even bij hoelang je het toestel al hebt. Als je het toestel pas 1 dag hebt zegt dat namelijk niks omdat het bij vrijwel iedereen pas begon na 48 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
joblamie schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 17:42:
Als iedereen die geen problemen heeft zijn serienummer gaat noemen, vermeld er dan ook even bij hoelang je het toestel al hebt. Als je het toestel pas 1 dag hebt zegt dat namelijk niks omdat het bij vrijwel iedereen pas begon na 48 uur
S/N lijkt totaal geen invloed te hebben op het probleem, zoals ik ook op het XDA topic heb gepost. Van elke serie die tot nu toe op de markt is, is al tenminste 1 geval bekend.

Laten we hier nou geen opsomtopic van maken, daar hebben we niks aan. Laten we ons hier liever focussen op de aard van het probleem, een tijdelijke workaround/fix en de eventuele officiele patch van HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
LeonM schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 17:47:
[...]

S/N lijkt totaal geen invloed te hebben op het probleem, zoals ik ook op het XDA topic heb gepost. Van elke serie die tot nu toe op de markt is, is al tenminste 1 geval bekend.

Laten we hier nou geen opsomtopic van maken, daar hebben we niks aan. Laten we ons hier liever focussen op de aard van het probleem, een tijdelijke workaround/fix en de eventuele officiele patch van HTC.
Goed punt maar toch vind ik het interessant om te weten. Ik geloof namelijk oprecht dat er geen goed werkende exemplaren in omloop zijn. Dus daarom: laat maar weten als je al 5 dagen probleemloos belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Anoniem: 352047 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 17:40:
[...]

Nou ja, erkenning? Volgens mij is dat stuk volledig gebaseerd op informatie uit dit topic, inclusief de post van een tweaker die contact had met de helpdesk van HTC.

Correct me if I am wrong
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:01

Laguna

Connaisseur

Misschien een idee om een poll op te nemen in de OP om zo een idee te krijgen hoeveel mensen er daadwerkelijk last van hebben na een week gebruik?

[ Voor 5% gewijzigd door Laguna op 20-10-2010 18:00 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Laatst online: 23-09-2024
Laguna schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 17:59:
Misschien een idee om een poll op te nemen in de OP om zo een idee te krijgen hoeveel mensen er daadwerkelijk last van hebben na een week gebruik?
+1

Gewoon een poll met Ja en Nee. Geen andere onzinantwoorden.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
Jedi_Pimp schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 18:19:
[...]

+1

Gewoon een poll met Ja en Nee. Geen andere onzinantwoorden.
Ik zou dan eerder een poll voorstellen met:
Heb je proximity sensor problemen?
- Nee
- Ja, direct vanaf het begin
- Ja, na een paar dagen

Maargoed, wat schieten we op met een poll? Niks. Precies

[ Voor 3% gewijzigd door LeonM op 20-10-2010 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
Als je het probleem ondervind, Meld het ook bij HTC via de helpdesk of via de mail!!!!!

Ongeacht welk advies ze nu even tijdelijk geven (zoals back2store etc).
Komt er in ieder geval een inschatting van hoe groot het probleem is, en hoe groter hoe sneller ze ermee aan de gang gaan.

Als 1 op de 1000 het probleem bij htc meld schiet het nog niet erg hard op ofc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
  • Laatst online: 26-05 08:48
misschien een template maken die iedereen kan versturen?
scheelt weer typen voor de meeste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traders
Vanavond launch van de HTC Trophy van CoolBlue in Rotterdam. Is iemand daarbij? Kan iemand even een HTC-er aan zijn broek trekken?

Dit dus: http://www.pdashop.nl/htc7trophy

PDAshop.nl
Oudedijk 94
3061 AM Rotterdam

22.00 - 22.30 uur Start launch-event
22.30 - 23.00 uur Presentatie Windows Phone 7
23.00 - 23.30 uur Presentatie HTC 7 Trophy
23.30 - 23.55 uur Bekendmaking winnaar Twitter-actie
23.55 - 00.00 uur Uitreiking van 's werelds eerste HTC 7 Trophy
00.00 - 00.30 uur Uitlevering HTC 7 Trophy pre-orders (denk aan je orderbevestiging en legitimatiebewijs)
00.30 - 01.00 uur Einde launch-event

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:26
Jedi_Pimp schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 20:15:
Op xda heerst de gedachte dat het een softwarematig probleem is, en dat het met een update verholpen kan worden. Dat denken ze omdat ditzelfde probleem bij de normale Desire ook bij sommige mensen speelde.
Daarnaast is het ook raar dat de sensor bij LeonM de eerste dag wel werkte (2e toestel), en daarna niet meer.
We zullen het zien, een kennis van mij heeft inmiddels zijn tweede toestel die nu wel gewoon werkt.

Ik krijg mijn toestel maandag of dinsdag dus dan zal ik het ook laten weten ;).
hmm ik heb er nog geen bericht over gezien in het desire topic moet ik zeggen,
bij mijn desire heb ik het ook nog nooit meegemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
Dit verhaal heb ik op XDA developers geplaats.
A hardware problem:
A possible cause of a hardware problem could be the CM3602 not being properly mounted (either not correctly reflowed or positioned). In my experience as an electrical engineer, in most cases a malfunction appears immediately or not a at all. In rare cases it takes a while for the malfunction to appear (especially in cases of ESD damage). Since a lot of DHD owners complain about the problem appearing after a couple of hours/days of use, I highly doubt that the above scenario is the cause of the failure.

Another cause could be a serious design flaw in the electrical circuit, where the sensor voltage is to high for example. However, this is HIGHLY unlikely because these schematics are reviewed countless times before production starts.

A last but not least reason for a hardware failure in the sensor, is that a bad batch of sensors is used. The CM3602 is a very compact, highly complicated piece of CMOS technology. It is not unlikely that a complete batch is bad, however, semiconductor producers often test their products from the assembly line.

Conclusion: a hardware failure is possible, but unlikely.

A software problem:
Since we are XDA developers, we all know software can have seemingly unpredictable bugs. No matter how much testing is done, there is a very very high change you did not eliminate all bugs.

One reason why the device could fail to get a proper reading from the sensor, is due to bad calibration. Or, in the case of the DHD, bad dynamic calibrating. Dynamic calibration is often used to eliminate the need to calibrate every device in the factory. So, instead, you let the software calibrate the sensor all the time, by taking the average of X samples, and using that value as a reference.
A bug in this calibration code, or a faulty designed calibration algorithm can be the cause of software reading wrong values from a sensor.

It depends on how the software updates its sensor value (either by polling or interrupts), but in either case, a bug could cause the software not to update the sensor at all.

Even if the sensor calibration is correct, and the CPU reads the value from the sensor correctly, a bad pointer somewhere can still screw up the measurement results.

etc. etc. etc.

Conclusion: I highlighted a few possible software problems, as a XDA developer you know there are many more reasons the DHD software could be the cause of the behaviour. This is why, in my opinion, there is a bigger chance of this being a software bug, rather then a hardware bug.
Engelstalig technisch gebrabbel, ik weet het, maar we zijn imeers tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
tweet van mark moon htc:
We weten van Desire HD sensor af en we nemen het zeer serieus! Morgen meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:03
Mark Moons 2 minuten geleden:

"We weten van Desire HD sensor af en we nemen het zeer serieus! Morgen meer..."

http://twitter.com/#!/markmoons
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste