Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:36
Oeh je was me net voor haha ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:02
Razer schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 21:40:
Mark Moons 2 minuten geleden:

"We weten van Desire HD sensor af en we nemen het zeer serieus! Morgen meer..."

http://twitter.com/#!/markmoons
Goed nieuws.
Lijkt er op dat er morgen een persverklaring naar buiten gegooid word als ik dat zo lees.. of misschien een oplossing? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Mijn god, het leeft dus toch! Ben benieuwd of er morgen dan echt wat komt...

Voor veel mensen moet er immers voor vrijdag toch echt duidelijkheid zijn, want voor de first buyers die het toestel afgelopen vrijdag gekocht hebben is aanstaande vrijdag de 7 dagen omruil termijn voorbij. Tot vrijdag kan er dus zonder problemen geretourneerd worden, daarna moet je maar hopen op coulance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378578

dit is een fout van htc (die ze blijkbaar ook erkennen) dus lijkt mij dat je wel op een beetje coulance kan rekenen..

ook denk ik dat het geen zin heeft om htc te gaan stalken met klacht berichten (1 melding is goed, maar ga niet een mail sturen, bellen, een tweet versturen enz) ze erkennen de fout en er wordt aan gewerkt, dus laat ze lekker hun werk doen...

(overigens zal ik zaterdag ofzo wel anders praten, want krijg als het goed is morgen mijn HD en dan zou hij zaterdag of zondag stuk zijn.... wel raar dat ik nu al loop te plannen waarneer mijn nog niet ontvangen mobiel stuk zal gaan maarja als hij eenmaal werkt is het denk ik/ hoop ik een meesterlijk apparaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desp
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-06 15:36
Ik heb de desire vanaf zaterdag 16/10.
Op dag 2 kreeg ik problemen met de prox sensor en met de trilfunctie.
Nu heb ik sinds gisteren(dag4) geen problemen meer met de prox sensor en werkt de trilfunctie vaker dan eerst = niet altijd.
Ik heb geen instellingen veranderd, geen reset uitgevoerd(behalve op dag 2), dus dit kan geen invloed gehad hebben. Raaaaaaaaaaaar.

Ervaart iemand dit ook zo?

Offt/ trilfunctie: soms doet hij het soms niet. Als hij het niet doet hoor je wel een hapergeluidje als je je oor op de telefoon legt. Misschien toch verstandig om hier wel mee terug te gaan.

Edit: had ik het nou maar niet gepost want nu heb net even gebeld en het probleem is weer terug. Heb wel in de afgelopen 24 uur tijd regelmatig gebeld zonder een probleem te hebben... brrrr

[ Voor 13% gewijzigd door desp op 20-10-2010 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-04 16:51
OK, dit klinkt HEEL vaag, ik weet het.

Maar als je even blaast op de sensor, dan werkt alles weer!

Dit naar aanleiding van een post op XDA, geloofde het eerst niet, maar ben nu overtuigd.

Vraag me af wat het dan is, stof, of de condens in je adem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:48
Je moet eerst mentos pepermuntje eten, en dan binnen 2 minuten 3 keer blazen in een hoek van 30 graden naar de sensor! Dan doet ie t!

On... ik hoop dat HTC iets standvastiger antwoord heeft ;)

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
philipperosier schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 22:52:
Je moet eerst mentos pepermuntje eten, en dan binnen 2 minuten 3 keer blazen in een hoek van 30 graden naar de sensor! Dan doet ie t!

On... ik hoop dat HTC iets standvastiger antwoord heeft ;)
Dat was ook ongeveer mijn reactie op de user die het voorstelde op het XDA forum... Ik verklaarde hem voor gek, maar toen ik het zelf teste werkte mijn DHD weer perfect! Ik ben compleet flabbergasted dat zo iets simpels het probleem (voor hoe lang?) oplost.

Zie ook http://forum.xda-develope...read.php?t=811285&page=33

[ Voor 5% gewijzigd door LeonM op 20-10-2010 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

leest het net op het forum idd...
als het stof is, is het een design fout(dit lijkt mij onwaarschijnlijk want dan zou het ook moeten zitten bij de prototypes die zijn getest)
condens.... tja daar kan ik niets op verzinnen (behalve dan dat het condens een kleine druppel wordt die als een vergrootglas op de sensor gaat zitten en al het licht uit de kamer tot een bundel de sensor in stuurt die dan wel genoeg volt/LUX krijgt, maar dit lijkt mij ver gezocht)

iemand op het xda forum speculeerde al dat htc misschien een background-update heeft gedaan, maar lijkt mij dat moons dit wel had bevestigd

ik zou zeggen doe je tel voor de bladblazer (geen condens alleen lucht) en kijken of het dan werkt :P weet je in iedergeval of het lucht is of de waterdruppeltjes.

we morgen wel wat htc erover heeft te zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
Er komen nu achter elkaar meldingen binnen op XDA dat de DHD's weer werken... het lijkt er dan toch op dat er een geautomatiseerde update heeft plaats gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71269

Dit klinkt misschien een beetje raar maar heb net 4 keer hard geblazen tegen de sensor en het probleem lijkt bij mij opgelost. Eerst maar eens kijken hoe dit morgenochtend (bij daglicht) is.

Wellicht niet nuttig maar toch ter info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
LeonM schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 23:01:
Er komen nu achter elkaar meldingen binnen op XDA dat de DHD's weer werken... het lijkt er dan toch op dat er een geautomatiseerde update heeft plaats gevonden...
Ik wacht op de mass-post hier op GOT met telefoons die weer werken nu :9 :9 :9 :9 :9 ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Er is inderdaad OF een sliet OTA update geweest OF het blazen in de proximity sensor heeft effect voor langere tijd, want ik heb op dit moment het probleem opeens niet meer... Scherm gaat uit aan het oor en weer aan als je hem van het oor afhaalt... Geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-06 20:21
StormingSoul schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 23:06:
[...]

Ik wacht op de mass-post hier op GOT met telefoons die weer werken nu :9 :9 :9 :9 :9 ???
lees dit er maar op naar, positieve posts genoeg ;) http://forum.xda-develope...read.php?t=811285&page=34

lijkt haast wel op een update op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
ITS AMAZING! GREAT! OUTSTANDING! WONDERFULL!

(ff die tuup van iphone nadoen weet je wel)

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enclave
  • Laatst online: 15:37
Kan inderdaad condens zijn als je je oor tegen je telefoon zet. Bij mij doet hij het inmiddels ook. Al ben ik bang dat hij ook snel weer niet zal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
deding schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 23:10:
[...]

lees dit er maar op naar, positieve posts genoeg ;) http://forum.xda-develope...read.php?t=811285&page=34

lijkt haast wel op een update op afstand.
Ja zit het inderdaad door te spitten.. en zie htc al helemaal dubbel liggen met al die mafkezen die tegen hun telefoon zitten te blazen met pepermuntjes in hun mond op dat forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iemand misschien een tweet naar mark moons sturen?

met een tekst als:
we waren tegen onze DHD's aan het blazen en ze doen het nu weer... is hier een update geweest of hebben we allemaal een hele zuivere stem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
@ XDA
LeonM1234 ||| Today, 10:10 PM
Reports about DHD's suddenly working are coming in on other forums as well... Sure looks like a silent update...
Blijven blazen jongens :P :P 8)7 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Soullancer op 20-10-2010 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
Hehe, blijdschap alom :P Maar de volgende quote is wel erg waar:
No blowing here. Just started working. I'm quite enjoying this.
At least until someone comes and spoils the fun by saying theirs has broken again. Will probably be me! heh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esak
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-08-2024
Ik zie ook een aantal meldingen van mensen dat hij het opeens weer deed zonder dat ze in hun sensor hebben staan blazen. Lijkt dus op een stille update :).

Straks komt er weer een nieuw probleem: Water schade :P (condens).

Edit: Leonm was me voor :( :P.

[ Voor 26% gewijzigd door esak op 20-10-2010 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
Tweakers hier die het zelfde ervaren?

Of is iedereen nu druk met bellen nu alles weer werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71269

Vreemd verhaal dat alles ineens weer werkt bij 't merendeel van de users hier. Zou er dan echt een update zijn geweest?! Is het niet zo dat je hier akkoord voor moet geven?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Laatst online: 22:08

The_Worst

Unox

Blijkbaar hebben ze de prioriteit van de update verhoogt, indien ze er meerdere hebben, waardoor deze zonder tussenkomst kon worden geïnstalleerd.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esak
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-08-2024
Ik heb softwarenummer: 1.28.405.1. Heb jullie ook hetzelfde? Ik weet helaas niet meer welk nummer ik had toen ik de telefoon net binnen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:48
StormingSoul schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 23:20:
Tweakers hier die het zelfde ervaren?

Of is iedereen nu druk met bellen nu alles weer werkt :P
Heb het net geprobeerd: eerst bellen --> telefoon tegen oor --> telefoon weg: scherm blijft zwart
Ik blaas: hij doet het weer!

Nog een paar keer geprobeerd, daarna ook succesvol. Ben echter bang dat als het probleem zo makkelijk te verhelpen is, het ook zo weer terug is..

Ik ben in ieder geval nog niet tevreden.

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-09-2024
offtopic:
Brb buying mentos shares

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-04 13:00
Oke, grappig. Ja, de mijne deed het de laatste paar uur vandaag ook weer. Ik heb niet geblazen, maar ik heb hem wel een paar keer tegen een hele felle lamp gehouden, wie weet ... blazen of licht, het is allemaal een pot nat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traders
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-05 07:17
Probleem opgelost.Hoe? Dat weet ik niet. Silent update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Silent update zou inderdaad kunnen, het zou wel erg praktisch zijn om zulke updates te kunnen forceren zonder tussenkomt van gebruikers, zo weet je zeker dat iedereen de update ontvangt. Een update op internet plaatsen zal door heel veel mensen toch niet gevonden worden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:54
Tsurany schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 09:19:
Silent update zou inderdaad kunnen, het zou wel erg praktisch zijn om zulke updates te kunnen forceren zonder tussenkomt van gebruikers, zo weet je zeker dat iedereen de update ontvangt. Een update op internet plaatsen zal door heel veel mensen toch niet gevonden worden.
Ik ben hier persoonlijk geen voorstander van, dat een fabrikant zomaar iets wijzigt aan jouw software zonder expliciete toestemming. Wie weet ontstaan er andere problemen en dan weet je helemaal niet vanwaar ze komen. Ik krijg liever een melding als er een update beschikbaar is, zodat ik zelf kan beslissen of ik hem wil of niet. Dit zegt ook wel iets over de beveiliging van het toestel...

Daar komt nog eens bij dat mensen zonder een internet connectie (ookal is dit percentage miniem aangezien het om een smartphone gaat) de update niet zullen ontvangen.

Los van bovenstaande ben ik blij dat de problemen verholpen zijn. Ik hoop wel dat ze nog met een officiële mededeling komen.

[ Voor 8% gewijzigd door Largamelion op 21-10-2010 10:08 ]

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:34
Tsurany schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 09:19:
Mogen ze uberhaupt wel zomaar zonder toestemming van de eigenaar zoiets doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:58
Ja dat mogen ze waarschijnlijk doen. Door de aankoop van het toestel, ga je akkoord met de voorwaarden en waarschijnlijk staat daar gewoon in dat ze zonder problemen silent updates mogen doen.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
demo31051987 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 09:53:
Ja dat mogen ze waarschijnlijk doen. Door de aankoop van het toestel, ga je akkoord met de voorwaarden en waarschijnlijk staat daar gewoon in dat ze zonder problemen silent updates mogen doen.
Klopt, sterker nog: je MOET akkoord gaan met de voorwaarden wanneer je je telefoon voor het eerst opstart.

Mijn telefoon doet het nog steeds, zonder blazen schudden of een dansje te doen. Wat mij betreft staat het vast: er is een silent update uitgevoerd, en daarmee is het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:34
Is er een manier om het te testen?
Hard-reset uitvoeren en internet uitschakelen bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:48
Largamelion schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 09:43:
[...]
Los van bovenstaande ben ik blij dat de problemen verholpen zijn. Ik hoop wel dat ze nog met een officiële mededeling komen.
Hoho, ik moest nog steeds blazen in mijn sensor.. Aangezien ik niet van plan ben dit elke paar uur / dag / week (?) te blijven doen verwacht ik nog een oplossing..

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Largamelion schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 09:43:
[...]
Ik ben hier persoonlijk geen voorstander van, dat een fabrikant zomaar iets wijzigt aan jouw software zonder expliciete toestemming. Wie weet ontstaan er andere problemen en dan weet je helemaal niet vanwaar ze komen. Ik krijg liever een melding als er een update beschikbaar is, zodat ik zelf kan beslissen of ik hem wil of niet. Dit zegt ook wel iets over de beveiliging van het toestel...
Het blijft een discutabel punt maar in dit geval heiligt voor mij het doel de middelen.
Daar komt nog eens bij dat mensen zonder een internet connectie (ookal is dit percentage miniem aangezien het om een smartphone gaat) de update niet zullen ontvangen.
Dat klopt, maar dat hou je sowieso altijd vrees ik.
Dat denk ik wel, maar pas als het zeker opgelost is of de oplossing in zicht is, ze willen nu geen half ware berichten de wereld in te helpen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Grappig hoe websites, topics en comments langs elkaar heen lopen. Er zijn nog genoeg mensen waarbij het probleem er nog steeds is, omdat ze niet weten dat 'blazen' de oplossing is. Hoezeer het er ook op lijkt, waarschijnlijk is er geen stille OTA update geweest. Ook HTC's Mark Moons twittert er niks over, terwijl ie wel twittert over het probleem in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
Ik wacht geduldig op het eerste bericht van iemand die een wind op het toestel heeft gelaten waardoor de trilfunctie weer naar behoren functioneert. >:)

[ Voor 4% gewijzigd door AmonTobin op 21-10-2010 12:30 . Reden: sinaasappel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desp
Mijne doet het nog niet hoor ;) als ik 1233 bel gelijk scherm uit en je kan blazen wat je wil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Heb je mentos in je mond of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desp
Edit: ik kom er op terug, waarschijnlijk blies ik niet hard genoeg maar hij lijkt zich weer te gedragen zoals het hoort. Echter niet geheel soepel, soms komt het scherm wat laat terug maja.

*geblazen zonder mentos ;)

@AmonTobin
Trilfunctie is idd bagger, maar heb er nog maar weinig mensen over horen klagen. Trilfeedback slaat pas na diverse aanrakingen aan en soms zelfs helemaal niet. Brrr

[ Voor 74% gewijzigd door desp op 21-10-2010 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
desp schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 13:09:
[...]

Edit: ik kom er op terug, waarschijnlijk blies ik niet hard genoeg maar hij lijkt zich weer te gedragen zoals het hoort. Echter niet geheel soepel, soms komt het scherm wat laat terug maja.

*geblazen zonder mentos ;)

@AmonTobin
Trilfunctie is idd bagger, maar heb er nog maar weinig mensen over horen klagen. Trilfeedback slaat pas na diverse aanrakingen aan en soms zelfs helemaal niet. Brrr
Lijkt me gewoon een defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
@AmonTobin
Mwa, ik heb er zelf geen last van hoor. Maar las dat anderen er schijnbaar wel problemen mee hebben.

Ik vind het gewoon humor hebben dat mensen na het blazen op hun toestel (al dan wel of niet m.b.v. Mentos), constateren dat het probleem verholpen is (wat ongetwijfeld ook echt zo zal zijn..maar het blijft grappig). Ik kon het vervolgens niet laten om daar met een uiterst flauw grapje (lees: poging tot) verder op in te gaan. :9

Ik had ook nog willen vragen of dropmentos ook volstaat, omdat ik die lekkerder vind, maar 2 flauwe grappen in 1 post leek me iets te veel van het goede..

[ Voor 11% gewijzigd door AmonTobin op 21-10-2010 14:52 . Reden: mango ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traders
josr76 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 09:18:
Probleem opgelost.Hoe? Dat weet ik niet. Silent update?
Vanmorgen was het probleem opgelost, nu gaat bij bellen het scherm weer op zwart en is het dood.

Kortom: misschien heeft het om wat voor reden tijdelijk gewerkt.

Ook zijn de versienummers van de software niet omhoog, dus ik geloof niet dat er een update is gepusht

[ Voor 5% gewijzigd door traders op 21-10-2010 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traders
Mark Moons heeft volgens Twitter zelf ook een HTC Desire, dus die zal binnenkort ook niet meer fatsoenlijk kunnen bellen:

"Na een paar dagen UK terug op kantoor en eindelijk zelf ook aan de #htc #desirehd!"

http://twitter.com/markmoons/status/28008384345

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoon3x
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:04
Sinds vandaag ook het bekende probleem. Gisteren nog nergens last van maar vandaag bij 4 gesprekken problemen. Blazen werkt inderdaad wel maar om dat nou de oplossing te noemen... Maar hopen dat htc snel met een update komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 10-06 02:12
Krijg steeds meer het idee dat het een warmte verhaal is.... Blazen koelt de sensor af.....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT
  • Laatst online: 10-06 08:54

BramT

Rule #1

Bullet NL schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 19:31:
Krijg steeds meer het idee dat het een warmte verhaal is.... Blazen koelt de sensor af.....
Nou nee, blazen brengt whatever je aan het blazen bent naar de temperatuur van de lucht van je adem. Aangezien het buiten nooit zo heel gek warm is zal je adem eigenlijk altijd warmer zijn.

Dat blazen/wind op je huid altijd kouder voelt komt door het vocht/zweet op je huid wat (veel) sneller verdampt als de lucht er sneller langs gaat. Verdampen onttrekt warmte aan je omgeving. Steek je arm uit het raam van een auto en deze voelt kouder naarmate je harder gaat rijden. Steek een temperatuurmeter uit het raam en deze geeft gewoon de buitentemperatuur aan, ongeacht je snelheid.

Maar goed, zo ver je stukje natuurkunde.

Ik volg dit topic aandachtig aangezien ik ook op het punt sta er 1 te bestellen... vind dit nogal vaag allemaal.

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299404

Ik wil er zelf ook eentje kopen maar ik wacht liever tot dat er een fix is.
Ik dacht dat Mark Moons vandaag met meer informatie zou komen ?

Markt Moons: We weten van Desire HD sensor af en we nemen het zeer serieus! Morgen meer...

Dus Vandaag !!

[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 299404 op 21-10-2010 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Ja nou mooi niet dus. Moons laat niks weten. Wordt een beetje schandalig verhaal dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traders
Weet iemand het emailadres van Mark Moons, of de emailadres conventie binnen HTC (NL)? Want ook ik begin het irritant te vinden dat we niks horen.

Hebben die CoolBlue/Smartphoneshop telefoons hier nu ook last van? Zij zijn toch ook begonnen met uitleveren? Kan een CoolBlue HTC HDer even de versienummers posten?

Het probleem is dat dit probleem vaag is. Het functioneert een aantal dagen goed, dan weer niet. Een zaklamp erop schijnen brengt de telefoon weer tot leven tot de volgende call. Blazen werkt inderdaad ook, en bij mij lost dit het probleem op althans tot nu toe, want over een paar dagen zal het wel weer raak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:16

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Mijn tweet richting Mark Moons gister, nadat hij Androidworld complimenteerde dat er ook nog journalisten zijn die eerst bronnen checken.

Afbeeldingslocatie: http://img842.imageshack.us/img842/313/schermafbeelding2010102.png

Wilde ik jullie niet onthouden (A), en nee geen reactie natuurlijk.

Was het trouwens ook niet de meneer Moons die ineens Froyo voor de Desire beloofde ? En vervolgens moesten we nog een week wachten ofzo

[ Voor 32% gewijzigd door N1ckk op 22-10-2010 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Aan de ene kant wil ik hem niet continu lastigvallen met tweets, maar aan de andere kant heb ik zoiets van; dat risico loop je nou eenmaal als je op twitter gaat zitten en je naast directeur ook gaat gedragen als woordvoerder. Vind het ronduit bespottelijk dat ie negatieve maar goed en vriendelijk geformuleerde tweets omtrent de Desire HD volledig negeert, maar positieve beantwoord. Dit siert hem niet.

Tevens had ie gewoon niet bekend moeten maken dat we gisteren meer zouden horen, want gisteren hebben we helemaal NIETS van HTC of hemzelf vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traders
Heeft er al iemand contact opgenomen met Vodafone? Ik heb in ieder geval een mailtje gestuurd naar de klantenservice. Zal wel weer zo'n standaard antwoord terugkrijgen, maar als maar genoeg mensen daar gaan klagen, misschien gaat er dan een lichtje branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traders
joblamie schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 08:42:
Vind het ronduit bespottelijk dat ie negatieve maar goed en vriendelijk geformuleerde tweets omtrent de Desire HD volledig negeert, maar positieve beantwoord. Dit siert hem niet.
Inderdaad, ik snap best dat hij niet in details kan ingaan via twitter, of op individuele gevallen, maar bij zo'n generiek probleem kan hij wel aangeven 'we zijn ermee bezig', 'wordt aan gewerkt' ofzo iets. Dat heeft ie wel gedaan maar een beetje magertjes en...
Tevens had ie gewoon niet bekend moeten maken dat we gisteren meer zouden horen, want gisteren hebben we helemaal NIETS van HTC of hemzelf vernomen.
dat dus. Als je A zegt moet je ook B zeggen, desnoods 'sorry we hebben nog een paar dagen meer nodig', maar niks laten weten is 'dodelijk'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Jullie vallen hem nu wel aan maar hij mag zulke statements echt niet maken zonder goedkeuring van HTC hoofdkantoor. Wie weet is hem daar ook wel zwijgen opgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Tsurany schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:05:
Jullie vallen hem nu wel aan maar hij mag zulke statements echt niet maken zonder goedkeuring van HTC hoofdkantoor. Wie weet is hem daar ook wel zwijgen opgelegd.
Nogmaals: dan moet ie ook niet melden dat ie gisteren met meer nieuws zou komen. Als je A zegt, moet je ook B zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
joblamie schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:08:
[...]

Nogmaals: dan moet ie ook niet melden dat ie gisteren met meer nieuws zou komen. Als je A zegt, moet je ook B zeggen.
Tja, het gene wat in eerste instantie nieuws bleek te zijn kan altijd weer zijn herroepen, waardoor het probleem er nog steeds is. En jah, dat gaat hij jou natuurlijk niet vertellen.

Natuurlijk is het vervelend dat jij als gebruiker/klant een probleem hebt, Natuurlijk wil je dit zo snel mogelijk op gelost zien worden, Natuurlijk vindt jij dat dit eigenlijk gisteren had moeten gebeuren.

Maar...... Bekijk het eens vanaf de kant van een bedrijf.... Je moet eerst een bepaalde hoeveelheid problemen hebben om echt te kunnen spreken van een probleem. Daarna moet het reproduceerbaar zijn. Zal overleg moeten worden gevoerd met Taiwan enz enz.

Het is te simpel om te zeggen dat het ff is opgelost..... Mark Moons had waarscheinlijk goed nieuws, maar is daar waarscheinlijk op terug moeten komen.

Wie A zegt hoeft helemaal niet direct B te zeggen, wat vaak hebt voor persoonlijke rust is de dingen in het juiste perspectief te zien. En zoals al is geschreven, Twitter is niet echt een medium op officiele persberichten te sturen.

[ Voor 10% gewijzigd door Bullet NL op 22-10-2010 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-05 15:33
ik heb gehoord dat de levering van de DHD is uitgesteld vanwege de proximity sensor probleem. Of dit echt waar is weet ik niet (geruchten...), zowel dan is HTC er mee bezig.

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
JerX schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:23:
ik heb gehoord dat de levering van de DHD is uitgesteld vanwege de proximity sensor probleem. Of dit echt waar is weet ik niet (geruchten...), zowel dan is HTC er mee bezig.
Telfort/kpn schijnt dit de wereld in te brengen. Het is alleen niet duideijk alsof HTC of toch KPN/Hi/Telfort de toestelen tegenhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traders
Bullet NL schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:24:
Telfort/kpn schijnt dit de wereld in te brengen. Het is alleen niet duideijk alsof HTC of toch KPN/Hi/Telfort de toestelen tegenhoud.
Waarom verkoopt Vodafone nog steeds deze telefoon? Moeten ze voorraden wegwerken? Wat heb je daar nu aan als je al die telefoons weer terugkrijgt, en een hoop ontevreden klanten krijgt? Nou ja een voordeel heeft het wel: je hebt dan al wel wat abo's verkocht.

Maar wat is de businesscase voor Smartphoneshop/CoolBlue om hier mee door te gaan (zij hebben minder belang bij abos)? Ook voorraad wegwerken?

[ Voor 12% gewijzigd door traders op 22-10-2010 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 14:49
josr76 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 08:20:
Weet iemand het emailadres van Mark Moons, of de emailadres conventie binnen HTC (NL)? Want ook ik begin het irritant te vinden dat we niks horen.
Om iemand persoonlijk te gaan lastig vallen is ook geen stijl, HTC heeft aangegeven dat ze er mee bezig zijn. Geef het wat tijd of breng je telefoon terug, maar ga niet de indruk wekken dat je iemand persoonlijk wilt gaan lastig vallen, schiet je niks mee op.
Hebben die CoolBlue/Smartphoneshop telefoons hier nu ook last van? Zij zijn toch ook begonnen met uitleveren? Kan een CoolBlue HTC HDer even de versienummers posten?
Mijn Coolblue DHD heeft er nog geen last van gehad, maar lang niet iedereen lijkt het te hebben. De versienummers zijn exact hetzelfde als de Vodafone toestellen, dat is al meerdere malen bevestigd. Zoek anders even een paar pagina's terug in dit topic, daar heb ik zelf toevallig de versienummers geplaatst van m'n Coolblue DHD's.

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-05 21:40

robertwebbe

Robert Webbe

Bij BelCompany zit de volgende versie:

Android-versie: 2.2

Smalbandversie: 12.28a.60.140eU_26.03.02.08_M

Kernelversie: 2.6.32.21-g5ed1769
htc-kernel@u18000-Build-149 #1
Mon Oct 4 22:57:34 CST 2010

Build-nummer: 1.28.405.1 CL266215 release keys

Software nummer: 1.28.405.1

Browserversie: WebKit 3.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374153

Hier ook geprobeerd, geen update gehad maar blazen op de sensor verhelpt het probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traders
Anoniem: 374153 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:51:
Hier ook geprobeerd, geen update gehad maar blazen op de sensor verhelpt het probleem...
Dit helpt maar even. Het probleem komt vanzelf terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Ik begin een beetje misselijk te worden van de mensen die het opnemen voor HTC, bah.
Ik weet niet hoe vaak ik het moet herhalen, maar je kan niet EN op twitter zitten EN niet bestookt worden met vragen. Op het moment dat je zakelijk begint te twitteren weet je waar je aan begint, dan krijg je een cursus hoe je je moet gedragen op Twitter, etc. Hou in hemelsnaam op met hielenlikkerij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 349916

Mark Moons heeft aangegeven dat het probleem met de sensor bekend is bij HTC en dat ze er mee bezig zijn. Probleem zal mogelijk niet binnen 1 dag op te lossen zijn en mensen zullen dus geduld moeten hebben.

Mark Moons had alleen niet moeten zeggen "Morgen meer" en vervolgens geen bericht meer plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fryelectro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-05 12:34
ik zal dan toch maar even wachten met er een te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
joblamie schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:15:
Ik begin een beetje misselijk te worden van de mensen die het opnemen voor HTC, bah.
Ik weet niet hoe vaak ik het moet herhalen, maar je kan niet EN op twitter zitten EN niet bestookt worden met vragen. Op het moment dat je zakelijk begint te twitteren weet je waar je aan begint, dan krijg je een cursus hoe je je moet gedragen op Twitter, etc. Hou in hemelsnaam op met hielenlikkerij.
Hielenlikkerij lijkt mij een beetje overdreven, men probeert hier alleen duidelijk te maken dat zoiets nu eenmaal niet in 1 dag is opgelost. Weet jij veel hoe dit probleem in elkaar steekt, misschien zit het veel ingewikkelder dan wij allemaal denken.

Aan de andere kant, het probleem is inmiddels erkent door HTC als ik het goed begrijp. Een fix is er blijkbaar niet met een paar dagen. Zoiets moet geanalyseerd en verbeterd worden, dan komt er een testtraject waarin men zeker wil zijn dat het goed gefixed is (om verdere problemen uit te sluiten).

Mark Moons' aanpak was misschien niet slim door te zeggen dat er nieuws volgt en vervolgens niks te melden, maar hij is uiteraard ook gebonden aan wat hij wel/niet mag zeggen. HTC is een Taiwanees bedrijf en naar wat ik begrijp zijn Aziatische bedrijven niet erg happig op het argeloos afgeven van statements.

Heb gewoon nog even geduld in plaats van gefrustreerd te zitten reageren op een forum. Software en hardware zijn tegenwoordig nu eenmaal gecompliceerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
M-Opensource schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:03:
[...]

Hielenlikkerij lijkt mij een beetje overdreven, men probeert hier alleen duidelijk te maken dat zoiets nu eenmaal niet in 1 dag is opgelost. Weet jij veel hoe dit probleem in elkaar steekt, misschien zit het veel ingewikkelder dan wij allemaal denken.

Aan de andere kant, het probleem is inmiddels erkent door HTC als ik het goed begrijp. Een fix is er blijkbaar niet met een paar dagen. Zoiets moet geanalyseerd en verbeterd worden, dan komt er een testtraject waarin men zeker wil zijn dat het goed gefixed is (om verdere problemen uit te sluiten).

Mark Moons' aanpak was misschien niet slim door te zeggen dat er nieuws volgt en vervolgens niks te melden, maar hij is uiteraard ook gebonden aan wat hij wel/niet mag zeggen. HTC is een Taiwanees bedrijf en naar wat ik begrijp zijn Aziatische bedrijven niet erg happig op het argeloos afgeven van statements.

Heb gewoon nog even geduld in plaats van gefrustreerd te zitten reageren op een forum. Software en hardware zijn tegenwoordig nu eenmaal gecompliceerd :)
Het is natuurlijk een kleine moeite om iets te twitteren als 'Sorry, ik was een beetje voorbarig. Maar wees gerust, er wordt aan gewerkt'. Ik snap best dat dit een probleem kan zijn dat niet in 2 dagen op te lossen is, maar ik vind het gewoon onbeschoft om je klanten op deze manier te negeren.

Maar goed, volgens mij was Moons ook al niet zo lekker bezig tijdens die Desire update naar 2.2 die maar niet kwam, dus wellicht is de man gewoon lichtelijk autistisch ofzo.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traders
Heeft hier iemand zijn toestel geruild binnen 7 dagen? Heeft dit zin, en wat zijn de procedures van HTC/Vodafone? Levert zo'n DOA-procedure meteen een nieuw toestel op? Moet ik ook de Franse gebruiksaanwizjing inleveren, want volgens mij heb ik die weggegooid. Kortom: wat zijn de procedures, en heeft het nut om tijd te besteden om terug te gaan naar de winkel?

EDIT: Ik heb wel ergens gelezen (XDA?) dat iemand het toestel geruild had, en gewoon weer hetzelfde probleem had. Omdat je bij DOA waarschijnlijk een ander toestel terugkrijgt uit dezelfde batch (waar zo te zien allemaal problemen mee zijn) heeft dit weinig nut.

Wat doen jullie?

[ Voor 28% gewijzigd door traders op 22-10-2010 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
josr76 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:22:
Heeft hier iemand zijn toestel geruild binnen 7 dagen? Heeft dit zin, en wat zijn de procedures van HTC/Vodafone? Levert zo'n DOA-procedure meteen een nieuw toestel op? Moet ik ook de Franse gebruiksaanwizjing inleveren, want volgens mij heb ik die weggegooid. Kortom: wat zijn de procedures, en heeft het nut om tijd te besteden om terug te gaan naar de winkel?

EDIT: Ik heb wel ergens gelezen (XDA?) dat iemand het toestel geruild had, en gewoon weer hetzelfde probleem had. Omdat je bij DOA waarschijnlijk een ander toestel terugkrijgt uit dezelfde batch (waar zo te zien allemaal problemen mee zijn) heeft dit weinig nut.

Wat doen jullie?
ik hou 'm lekker, zie niet in waarom een nieuw toestel uit dezelfde batch beter zou zijn.. dusja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Bijna iedereen die het toestel omruilde had met het nieuw verkregen toestel na 48 uur hetzelfde probleem. Omruilen heeft dus niet zoveel zin. Wel is de wettelijk vastgelegde termijn om een product terug te brengen 7 dagen, dus als HTC vandaag voor 16.00 uur niet met een verklaring komt ben ik genoodzaakt het toestel retour te brengen en geld terug te vragen bij Vodafone. Neem aan dat honderden first buyers dit gaan doen vandaag, omdat het nu 7 dagen geleden is.

[ Voor 19% gewijzigd door joblamie op 22-10-2010 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Same here, ik wacht even op de update. Bovendien heb ik in de 4 dagen dat ik 'm heb nog maar 1 keer dit probleem gehad. Dus ik zie geen nood om 'm terug te brengen. Toestel is te leuk om 'm niet te hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchrevenge
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:06
HTC raadde mij aan om het apparaat terug te sturen als DOA via Vodafone. Zij hebben mijn gegevens wel geregistreerd dat ik het probleem woensdag heb gemeld. Mocht Vodafone moeilijk gaan doen dan over die periode heb ik met HTC de afspraak dat zij contact opnemen met Vodafone.

Tot op heden heb ik hem nog niet terug gestuurd. Volgens mij is het nog steeds een software bug en ik wacht eerst op een statement van HTC. Als het echt een masaal probleem is (gezien dat er zoveel klachten zijn) lijkt mij niet dat Vodafone / HTC lastig gaat doen over een periode van 7 dagen die is verstreken. Zij MOETEN een deugdelijk product leveren wat de normale functies van een smartphone ondersteund. Dat binnen de garantieperiode van 2(?) jaar.

Ik wil gewoon mijn telefoon niet missen, het is voor de rest een super apparaat! Voor een paar dagen / weken kan ik wel leven met het blazen tegen de sensor. Ik raad wel aan om het probleem van je telefoon te melden bij HTC.

Eventueel een antwoord op je andere vraag: Ja, een DOA moet altijd compleet in de verpakking terug, dus ook met alle kabels / boekjes. Als het echt een probleem met de telefoon is kun je vast op iets coulance rekenen. Een andere mogelijkheid is (maar weet niet of dat via de onlineshop van Vodafone kan) is het boekje uit de nieuwe doos halen en die in de oude verpakking te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traders
Dutchrevenge schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:40:
Ik wil gewoon mijn telefoon niet missen,
DOA is toch oude inleveren, gelijk nieuwe meekrijgen? (mits op voorraad, waarschijnlijk uit dezelfde corrupte batch)

Maar inderdaad, doordat dit probleem massaal voorkomt is het of het software probleem en dan volgt een update en dan hebben alle toestellen het, of is het een hardware probleem en volgt een recall voor bepaalde serienummer ranges.

Heeft HTC al ooit gerecalld? Misschien passen ze het 'gaan-piepen-recall' toe. Dus geen officiele recall, maar gaan wachten totdat mensen gaan klagen en dan snel die apparaten switchen.

[ Voor 5% gewijzigd door traders op 22-10-2010 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Dutchrevenge schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:40:Tot op heden heb ik hem nog niet terug gestuurd. Volgens mij is het nog steeds een software bug en ik wacht eerst op een statement van HTC.
Lijkt me sterk dat je een software probleem oplost door te blazen op een sensor.

Mogelijks is het een hardware probleem en is HTC nu aan het beraadslagen of ze de toestellen terugroepen. Ik hoop uiteraard van niet, want dan moet ik nog minstens een maand wachten.

[ Voor 21% gewijzigd door Largamelion op 22-10-2010 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traders
Largamelion schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:52:
[...]
Mogelijks is het een hardware probleem en is HTC nu aan het beraadslagen of ze de toestellen terugroepen. Ik hoop uiteraard van niet, want dan moet ik nog minstens een maand wachten.
Ja wat wil je dan? Geen recall en blijven zitten met een telefoon waar ieder telefoongesprek een verassing is of je moet gaan blazen, met je zaklamp aan de gang moet of het accu klepje open moet slopen?

Waarom zou dit 1 maand gaan duren?

- HTC vindt de bug
- HTC past productie aan vanaf serienummer X
- HTC roept serienummer <x op voor recall
- Klant ruilt telefoon bij de winkel voor eentje met serienummer >=X

Of dit:

T-Mobile confirms recall of HTC Wildfire, unofficially

[ Voor 10% gewijzigd door traders op 22-10-2010 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
josr76 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:58:
[...]Waarom zou dit 1 maand gaan duren?

- HTC vindt de bug
- HTC past productie aan vanaf serienummer X
- HTC roept serienummer <x op voor recall
- Klant ruilt telefoon bij de winkel voor eentje met serienummer >=X
Denk jij echt dat dit op een week of twee kan? Lijkt me sterk... Ze moeten eerst de bug vinden, dan een oplossing zoeken (andere sensor/aanpassing sensor/geen sensor meer), massaproductie aanpassen en toestellen opnieuw versturen naar de leveranciers.

[ Voor 19% gewijzigd door Largamelion op 22-10-2010 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Vergeet niet dat de bug al sinds dag 2 bekend was. Dag 2 was vrijdag 15 oktober. Het toestel gaat vandaag voor de 8e dag op rij over de toonbank. Dus we zitten al zowat aan die 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299404

Largamelion schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:09:
[...]
Denk jij echt dat dit op een week of twee kan? Lijkt me sterk... Ze moeten eerst de bug vinden, dan een oplossing zoeken (andere sensor/aanpassing sensor/geen sensor meer), massaproductie aanpassen en toestellen opnieuw versturen naar de leveranciers.
Mischien is het maar een software bug, positief blijven allemaal
Ik vind het wel jammer dat Mark Moons niks kan vetellen aan ons, wie weet eind van de dag nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchrevenge
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:06
Net toch maar even gebeld met Vodafone. De service is in ieder geval dramatisch.. 3x een ander nummer moeten bellen voordat ik toch eindelijk een man aan de telefoon had die mij nauwelijks kon helpen..

Hij gaf aan dat ik maar langs een Vodafone winkel moet gaan en dat zij hem dan op moeten sturen ter reparatie. Gezien dat ik mijn telefoon nog maar sinds maandag heb is het volgens mij toch echt een DOA. Hij zei dat DOA alleen op de dag zelf geldt, wat volgens mij totale onzin is aangezien het toch echt binnen de terourtermijn is van 7 dagen. Ik moest maar naar de Vodafone winkel en daar gaan overleggen..

Ik wacht tot maandag af en anders ga ik maandag middag maar langs de Vodafone winkel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Ieder ondeugdelijk product mag je retourneren. Ook telefoons. Winkeliers hebben vaak nogal de neiging hun eigen regeltjes te verzinnen, maar feit is dat ook winkeliers gebonden zijn aan wettelijke regelgeving. DOA of niet; dat heeft er niks mee te maken. Ondeugdelijk is ondeugdelijk.

[ Voor 19% gewijzigd door joblamie op 22-10-2010 12:41 . Reden: Verhaal iets aangepast ivm onjuistheden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traders
Het onderstaande bericht werd net gepost op XDA Forum.

Weet niet of het waar is. Dit kan ook een mening zijn van een klantenservice-sufferd. Verder kan Vodafone ook alle redenen hebben om klanten koest te houden, anders staat iedereen vandaag of morgen weer met die telefoon in de winkel.
Bericht op XDA
Vodafone just confirmed to me in an email that the proxy sensor issue is definitely software, so handsets wont need to be sent back.

"Dear Matt,

The error is with the software so it will be a FOTA update.

Sincerely,
Jason
HTC"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Natuurlijk mag je retourneren, dat is niet meer dan logisch. Vraag is echter of je recht hebt op een nieuwe telefoon die je direct dient te krijgen of dat je gewoon moet wachten tot ze hem hebben opgestuurd ter reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traders
Worden mobieltjes tegenwoordig nog gerepareerd dan? Ik neem aan dat repareren bestaat uit: vervang of de behuizing, of het scherm, of toetsenbord, of de printplaat of een combinatie. Foutzoeken in de electronica zelf is ondoenlijk (mininaturisatie en complexiteit) en kost te veel geld qua loonkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 380439

Ik was op de XDA forums aan het lezen en dit bericht kwam voorbij:

''[i]Originally Posted by fubofo
Here is the URL to my youtube video. Looks like others have beaten me to it but I will post anyway lol

YouTube: HTC Desire HD proximity sensor test

Could the problem be with maybe dirt/dust/scratches on the lense of your sensors ? That would answer:
-instant blackout as soon as call is made
-dodgy sensor readings
-issue arising after a few days
(also perhaps screen not coming back on if sensor is not reading that the object has moved away???)
''

Dus misschien toch simpeler dan wij allemaal denken?!
ook gaan de geruchten over een mysterieus stille update?!

Ben nu wel blij dat ik hem via hi heb besteld en dat het allemaal wat langer duurt. Meer kans op een beter werkend toestel(hoop ik)

Ik moet zeggen dat ik wel geschrokken ben dat er weer een HTC toestel niet goed functioneerd na uitlevering. Ik heb het toen gehad met de HD2( het massale sms probleem).
Wel raar dat na het zovaak uitstellen van de leveringdata, omdat google nog niet klaar was met testen, dat dit dan weer boven komt drijven. Laten we hopen op het beste.

Peace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111759

Anoniem: 380439 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:50:
Ik was op de XDA forums aan het lezen en dit bericht kwam voorbij:
.......
Ik moet zeggen dat ik wel geschrokken ben dat er weer een HTC toestel niet goed functioneerd na uitlevering. Ik heb het toen gehad met de HD2( het massale sms probleem).
Wel raar dat na het zovaak uitstellen van de leveringdata, omdat google nog niet klaar was met testen, dat dit dan weer boven komt drijven. Laten we hopen op het beste.

Peace
Inderdaad, het lijkt me dat er toch wel ooit door iemand van HTC met zo'n toestel gebeld is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
josr76 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:00:
Het onderstaande bericht werd net gepost op XDA Forum.

Weet niet of het waar is. Dit kan ook een mening zijn van een klantenservice-sufferd. Verder kan Vodafone ook alle redenen hebben om klanten koest te houden, anders staat iedereen vandaag of morgen weer met die telefoon in de winkel.

[...]
Je Quote staat volgens mij duidelijk dat het een HTC medewerker betreft, een Forward mail dus van HTC naar Vodafone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 380439

Dat lijkt me ook idd. Er is nog maar 1 partij die duidelijkheid kan geven en dat is HTC zelf. Afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
vind het vreemd dat ik nog geen problemen ondervindt.. heb de telefoon sinds dinsdag middag 15.30u. Inkomend en uitgaand gebeld, no problems so far..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379438

joblamie schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:15:
Ik begrijp niet dat jij niet inziet dat twitter bedoelt is voor 1 richtingsverkeer. Je denkt toch niet dat elke twitteraar (zeker de manager van HTC benelux niet) de moeite neemt om te gaan reageren op alle tweets die aan hem geadresseerd worden? Twitter heeft niet voor niets 'volgers', precies zoals het woord volgers bedoelt, namelijk vooral lezen wat iemand te zeggen heeft en er mee doen wat je wilt. Laat hem eerst maar bezighouden met intern de boel aansturen om het probleem op te lossen in plaats van tweets te beantwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
Anoniem: 379438 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:34:
[...]

Ik begrijp niet dat jij niet inziet dat twitter bedoelt is voor 1 richtingsverkeer. Je denkt toch niet dat elke twitteraar (zeker de manager van HTC benelux niet) de moeite neemt om te gaan reageren op alle tweets die aan hem geadresseerd worden? Twitter heeft niet voor niets 'volgers', precies zoals het woord volgers bedoelt, namelijk vooral lezen wat iemand te zeggen heeft en er mee doen wat je wilt. Laat hem eerst maar bezighouden met intern de boel aansturen om het probleem op te lossen in plaats van tweets te beantwoorden!
Electronische communicatie die bedoeld is als éénrichtingsverkeer? We zitten in 2010, niet in 1978...

Ontopic: Ik blijf benieuwd of dit een hardware of software probleem zal blijken te zijn. In elk geval dank aan alle early adopters _/-\o_

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
Antaresje schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:47:
[...]
.. In elk geval dank aan alle early adopters _/-\o_
[/sarcasme] :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Anoniem: 379438 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:34:
[...]
Ik begrijp niet dat jij niet inziet dat twitter bedoelt is voor 1 richtingsverkeer.
lol jij snapt dus duidelijk niet wat twitteren inhoudt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
Dank in de zin dat ik blij ben even gewacht te hebben met bestellen. Dankzij de echte early adopters weet ik nu dat ik beter even kan wachten totdat dit probleem opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 362484

Ik had even een vraag ivm dat retourneren. Ben van belgie, maar ik geloof dat dit gewoon europese wetgeving is en in belgie hetzelfde dus...

Op de site van pdashop staat er dat je dit kan binnen de termijn en je geld terug vragen maar dat je toestel wel niet gebruikt mag zijn (en dus ongeopend).

Dat lijkt me eigenlijk vaag, want om bv een DOA te ontdekken moet je het toch gebruiken he?

Ik zou liever mijn geld terug hebben en dan zie ik wel wat ik ga doen. Dus kan ik dit doen, mijn gebruikt toestel (3 dagen) terug sturen en geld terug vragen? Op de site zeggen ze enkel ongebruikte toestellen komen hier mee in aanmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathan23
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-06 22:11

Leviathan23

I am the proof....

zit een beetje te lezen hier en heb zelf ook hier last van.....wat is nu wijsheid? wachten op software of retouneren???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Leviathan23 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:10:
zit een beetje te lezen hier en heb zelf ook hier last van.....wat is nu wijsheid? wachten op software of retouneren???
Nou HTC heeft niks meer laten weten vandaag, zijn nu een week verder. Ik ga niet langer wachten.
Toestel kan dus retour naar Vodafone; geld terug.

[ Voor 61% gewijzigd door joblamie op 22-10-2010 16:15 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste