Ik zelf en meer Desire HD bezitters hebben problemen met de proximity sensor, ik heb hierover een topic lopen op het XDA developers forum, naar aanleiding van deze reactie in het DHD topic heb ik besloten hier op GoT ook een apart topic te openen.
Wat gebeurd er?
Wanneer je een gesprek start, detecteert het toestel onterecht dat het tegen het hoofd wordt gehouden, en locked het scherm, en daarmee ook alle knoppen. De enige manier om het toestel weer te unlocken, is de batterij verwijderen en opnieuw opstarten. Als je via USB je DHD met een computer verbind, komt het scherm weer tot leven. - Wekrt niet Hou je DHD voor een felle lamp, en hij komt weer tot leven (zolang je hem voor de lamp houd)
Wanneer je gebeld word, is het probleem precies andersom, dan detecteert de sensor het hoofd van de beller juist niet, en ga je dus met je oor ongewenst knoppen indrukken.
Is dit een software of hardware bug?
Dat is tot nu toe nog onbekend.
Hoeveel toestellen hebben dit probleem?
Ik heb mijn DHD omgewisseld voor een andere vanwege dit probleem, het 2e toestel deed het in de winkel nog prima, maar begon ook snel dit probleem te tonen. Inmiddels zijn er op GoT ook enkele meldingen verschenen, en op XDA developers staat de teller momenteel op 5 meldingen.
Wat kan ik eraan doen?
Het probleem treed niet op wanneer de headset is aangesloten. Ook unlocked je DHD wanneer je de headset inplugd tijdens een gesprek.
Bel in ieder geval met HTC Nederland 020-715-7310 en meld je probleem, hoe meer meldingen, hoe sneller HTC er op kan/zal reageren.
Wat gebeurd er?
Wanneer je een gesprek start, detecteert het toestel onterecht dat het tegen het hoofd wordt gehouden, en locked het scherm, en daarmee ook alle knoppen. De enige manier om het toestel weer te unlocken, is de batterij verwijderen en opnieuw opstarten. Als je via USB je DHD met een computer verbind, komt het scherm weer tot leven. - Wekrt niet Hou je DHD voor een felle lamp, en hij komt weer tot leven (zolang je hem voor de lamp houd)
Wanneer je gebeld word, is het probleem precies andersom, dan detecteert de sensor het hoofd van de beller juist niet, en ga je dus met je oor ongewenst knoppen indrukken.
Is dit een software of hardware bug?
Dat is tot nu toe nog onbekend.
Hoeveel toestellen hebben dit probleem?
Ik heb mijn DHD omgewisseld voor een andere vanwege dit probleem, het 2e toestel deed het in de winkel nog prima, maar begon ook snel dit probleem te tonen. Inmiddels zijn er op GoT ook enkele meldingen verschenen, en op XDA developers staat de teller momenteel op 5 meldingen.
Wat kan ik eraan doen?
Dit is getest, maar blijkt lang niet altijd te werken.Stokstaart schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 16:50:
Ik heb er ook last van.. Wat je kunt doen om de batterij niet te hoeven verwijderen is de telefoon aansluiten op de computer met de datakabel.. Het scherm springt aan en alles werkt weer..
Dit is getest, en werkt! Het probleem ligt dus wellicht niet bij de proximity sensor, maar in de lichtsensor.tiesvts schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 17:25:
Je moet eens proberen als hij tijdens bellen uit is gegaan om hem van je oor af te halen en echt recht in een felle lamp te houden...bij mij ging hij dan wel weer aan..maar je moest hem bijna tegen de lamp aanhouden..
Het probleem treed niet op wanneer de headset is aangesloten. Ook unlocked je DHD wanneer je de headset inplugd tijdens een gesprek.
Bel in ieder geval met HTC Nederland 020-715-7310 en meld je probleem, hoe meer meldingen, hoe sneller HTC er op kan/zal reageren.
[ Voor 44% gewijzigd door LeonM op 20-10-2010 22:59 ]