Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-04 16:51
Ik zelf en meer Desire HD bezitters hebben problemen met de proximity sensor, ik heb hierover een topic lopen op het XDA developers forum, naar aanleiding van deze reactie in het DHD topic heb ik besloten hier op GoT ook een apart topic te openen.

Wat gebeurd er?

Wanneer je een gesprek start, detecteert het toestel onterecht dat het tegen het hoofd wordt gehouden, en locked het scherm, en daarmee ook alle knoppen. De enige manier om het toestel weer te unlocken, is de batterij verwijderen en opnieuw opstarten. Als je via USB je DHD met een computer verbind, komt het scherm weer tot leven. - Wekrt niet Hou je DHD voor een felle lamp, en hij komt weer tot leven (zolang je hem voor de lamp houd)

Wanneer je gebeld word, is het probleem precies andersom, dan detecteert de sensor het hoofd van de beller juist niet, en ga je dus met je oor ongewenst knoppen indrukken.

Is dit een software of hardware bug?
Dat is tot nu toe nog onbekend.

Hoeveel toestellen hebben dit probleem?
Ik heb mijn DHD omgewisseld voor een andere vanwege dit probleem, het 2e toestel deed het in de winkel nog prima, maar begon ook snel dit probleem te tonen. Inmiddels zijn er op GoT ook enkele meldingen verschenen, en op XDA developers staat de teller momenteel op 5 meldingen.

Wat kan ik eraan doen?
Stokstaart schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 16:50:
Ik heb er ook last van.. Wat je kunt doen om de batterij niet te hoeven verwijderen is de telefoon aansluiten op de computer met de datakabel.. Het scherm springt aan en alles werkt weer..
Dit is getest, maar blijkt lang niet altijd te werken.
tiesvts schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 17:25:
Je moet eens proberen als hij tijdens bellen uit is gegaan om hem van je oor af te halen en echt recht in een felle lamp te houden...bij mij ging hij dan wel weer aan..maar je moest hem bijna tegen de lamp aanhouden..
Dit is getest, en werkt! Het probleem ligt dus wellicht niet bij de proximity sensor, maar in de lichtsensor.

Het probleem treed niet op wanneer de headset is aangesloten. Ook unlocked je DHD wanneer je de headset inplugd tijdens een gesprek.

Bel in ieder geval met HTC Nederland 020-715-7310 en meld je probleem, hoe meer meldingen, hoe sneller HTC er op kan/zal reageren.

[ Voor 44% gewijzigd door LeonM op 20-10-2010 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-09-2024
Op xda heerst de gedachte dat het een softwarematig probleem is, en dat het met een update verholpen kan worden. Dat denken ze omdat ditzelfde probleem bij de normale Desire ook bij sommige mensen speelde.
Daarnaast is het ook raar dat de sensor bij LeonM de eerste dag wel werkte (2e toestel), en daarna niet meer.
We zullen het zien, een kennis van mij heeft inmiddels zijn tweede toestel die nu wel gewoon werkt.

Ik krijg mijn toestel maandag of dinsdag dus dan zal ik het ook laten weten ;).

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartOtten
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-06 11:43
Volgens mij kunnen de early-adopters dus over 2 maanden massaal naar de winkel om een 'echt' exemplaar te krijgen. Ben er zelf ook 1 van maar heb geleerd van mijn Xperia X1. De eerste batch daarvan was ook %^&*&^%%%^&* dus als dat bij de DHD ook zo is dan ga ik zeker ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:32
BartOtten schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 00:50:
Volgens mij kunnen de early-adopters dus over 2 maanden massaal naar de winkel om een 'echt' exemplaar te krijgen. Ben er zelf ook 1 van maar heb geleerd van mijn Xperia X1. De eerste batch daarvan was ook %^&*&^%%%^&* dus als dat bij de DHD ook zo is dan ga ik zeker ruilen.
Grote onzin, X1 1e batch HD2 1e batch... 0 problemen mee gehad.

Ik denk dat deze issue softwarematig op te lossen is.
De Iphone 4 had ook zo'n dergelijke issue, was ook m.b.v. software update opgelost.

Iemand had opgemerkt, wellicht gebeurt dit alleen bij de zwarte DHD's. Ik kan dit niet bevestigen, maar ik zie hier in de video wel een donkere DHD. De prototype DHD's waren zilverachtig van kleur, wellicht dat ze daarom dat probleem niet hadden en door HTC niet is opgemerkt. Meestal gaat zo'n telefoon toch tussen 3/6 maanden getest worden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
Arghh, ik heb het nu opeens ook! Behoorlijk irritant, vooral ook omdat dat %#$%& klepje voor de battery zo moeilijk te verwijderen/plaatsen is. Vanmiddag maar terug naar de Vodafone winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
Ik heb vanochtend contact gehad met HTC nederland, de helpdesk medewerker heeft "een notitie gemaakt" en mij geadviseerd bij vodafone mijn toestel om te wisselen (wel uitgelegd dat dit al mijn 2e toestel is).

Ik zeg: iedereen die dit probleem heeft even bellen met HTC nederland via 020-715-7310. Hoe meer meldingen, hoe sneller ze ermee aan de slag zullen gaan.

Meldingen op XDA dev forum beginnen inmiddels ook op te lopen. Gelukkig ben ik dus niet de enige :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Jedi_Pimp schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 20:15:
Op xda heerst de gedachte dat het een softwarematig probleem is, en dat het met een update verholpen kan worden. Dat denken ze omdat ditzelfde probleem bij de normale Desire ook bij sommige mensen speelde.
Daarnaast is het ook raar dat de sensor bij LeonM de eerste dag wel werkte (2e toestel), en daarna niet meer.
We zullen het zien, een kennis van mij heeft inmiddels zijn tweede toestel die nu wel gewoon werkt.

Ik krijg mijn toestel maandag of dinsdag dus dan zal ik het ook laten weten ;).
Heb hem binnen en (nog) geen problemen. Ik houd jullie op de hoogte.

En zoals Leon zegt, idd bellen en op xda posten ;)

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 14:30
Wat een gedoe allemaal.. Het maakt mijn keuze niet makkelijker :(
Binnen een week wil ik de knoop doorgehakt hebben. Het zou de DHD worden, maar ik lees over zo veel failures van tweakers :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Oh shit ik zeg net in het levertijden topic dat men het moet melden in het algemene desire HD topic. Ik wist niet van het bestaan van dit topic af, excuus.

Maargoed, ik heb het probleem dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huisje89
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-06 14:03
Leuk, mijn huidige toestel is een LG waar dit probleem dus ook in zit. Ben ik blij (dacht ik blij te zijn) dat ik deze week eindelijk de Desire HD kreeg waarmee ik van dit gezeur af zou zijn. Ga ik dus de eerste tijd gewoon verder met deze vervelende eigenschap (bug) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 00:55
is het mogelijk om de proximity sensor software matig uit te zetten?
Heeft een factory reset ook kunnen helpen?

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinosys
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-12-2023
niet iedereen heeft dit probleem, huisje89. Misschien heb je net als ik mazzel, en doet ie het perfect =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PizzaMan79
  • Laatst online: 09-05 16:37
Deja vu: mijn Touch HD had ook problemen met de sensor. gelukkig waren die snel softwarematig verholpen. Toen ik dat probleem had kon ik het display wel weer aankrijgen door op de aan/uit knop te drukken. Maar dat gaat bij jullie niet helpen he?

Ben ineens wat minder rouwig dat ik hem nog niet binnen heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesvts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-06 08:48
Ik heb dit ook gehad op mijn Desire (de "gewone simpele..." ,ik neem aan dat dat hetzelfde werkt als bij de HD..)
Toestel ging tijdens een gesprek netjes uit zoals het hoort...om vervolgens met geen mogelijkheid weer aan te gaan..

Mijn telefoon is toen door htc gerepareerd..er is iets hardwarematigs vervangen..sindsdien geen last meer van gehad..
Dus ik zeg dat het iets hardware matigs is...

[ Voor 5% gewijzigd door tiesvts op 18-10-2010 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:26

FeaR

In GoT we trust

Xmoo schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 01:09:
[...]
Iemand had opgemerkt, wellicht gebeurt dit alleen bij de zwarte DHD's. Ik kan dit niet bevestigen, maar ik zie hier in de video wel een donkere DHD.
Er is maar één kleur HTC Desire HD.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huisje89
  • Laatst online: 06-06 14:03
Dinosys schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 16:37:
niet iedereen heeft dit probleem, huisje89. Misschien heb je net als ik mazzel, en doet ie het perfect =)
Ik hoop het :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:32
Ik heb er ook last van.. Wat je kunt doen om de batterij niet te hoeven verwijderen is de telefoon aansluiten op de computer met de datakabel.. Het scherm springt aan en alles werkt weer..

edit: bij mij is het trouwens niet zoals omschreven door TS. Als ik bel gaat het scherm uit (zoals hoort) maar als ik vervolgens de telefoon van mn oor haal gaat het scherm niet meer aan.

[ Voor 33% gewijzigd door Stokstaart op 18-10-2010 16:53 ]

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
FeaR1986 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 16:41:
[...]

Er is maar één kleur HTC Desire HD.
In nederland wel, maar volgens mij is zwart niet de default kleur, op XDA developers en Youtube vraagt iedereen mij om foto's van de "bijzondere" kleur.... (gek, want als je gewoon googled op DHD krijg je alleen zwarte plaatjes te zien...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
Stokstaart schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 16:50:
Goede tip Stokstaart, ik heb het even getest en het werkt inderdaad! Ik heb je meteen gequote in de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
Weten we eigenlijk wel zeker dat het een sensor probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
dhhdante schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 16:53:
Weten we eigenlijk wel zeker dat het een sensor probleem is?
Zoals in de startpost gemeld, of het een hardware of software probleem is, is niet bekend, het is in ieder geval duidelijk dat de prox sensor niet correct werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desp
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-06 15:36
Ik heb m sinds 1,5 dag en heb er sinds gister last van. kan gewoon niet meer bellen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6220

Ook hier een Vodafone toestel met hetzelfde probleem.
Toestel is vandaag geleverd, bij bellen springt scherm uit en kan ook niet meer aan.
HTC gebeld, medewerker heeft het probleem genoteerd.

Ik wacht een aantal dagen af, als er deze week geen update komt vanuit HTC of Vodafone stuur ik het toestel retour. (kan binnen 7 werkdagen bij koop op afstand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesvts
LeonM schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 16:52:
[...]

Goede tip Stokstaart, ik heb het even getest en het werkt inderdaad! Ik heb je meteen gequote in de startpost.
jij hebt altijd een pc bij je onderweg???
Dan noem ik de telefoon niet echt een "mobiel" meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
  • Laatst online: 07-06 20:21
LeonM schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 16:56:
[...]

Zoals in de startpost gemeld, of het een hardware of software probleem is, is niet bekend, het is in ieder geval duidelijk dat de prox sensor niet correct werkt.
als het door middel van de usb kabel weer aan gaat lijkt het mij geen hardware probleem.. blijkbaar krijgt de telefoon dan een signaal waardoor het scherm alsnog aangaat en de proximity sensor gereset wordt.

Verder staat op XDA iemand die dezelfde failure ervaart, maar NIET als hij een headset gebruikt om te bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traders
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-05 07:17
Hetzelfde probleem hier verder fantastische telefoon maar jammer dat je er niet mee kunt bellen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

deding schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 17:06:
[...]

als het door middel van de usb kabel weer aan gaat lijkt het mij geen hardware probleem.. blijkbaar krijgt de telefoon dan een signaal waardoor het scherm alsnog aangaat en de proximity sensor gereset wordt.

Verder staat op XDA iemand die dezelfde failure ervaart, maar NIET als hij een headset gebruikt om te bellen...
Idd, dat lijkt mij dus ook. Neemt niet weg dat die proximity sensor onterecht detecteert dat mijn hoofd in de buurt van het toestel is. Even afwachten en alle problemen melden bij HTC.

Ik vraag me overigens af of ook niet-vodafone toestellen hetzelfde probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Kan iemand kijken wat een DHD met het probleem doet wanneer je met het toestel belt terwijl hij is aangesloten op een lader?

Of dat er een Bleurooth oortje/carkit is gekoppelt?

(met dit soort testen kan je het probleem steeds kleiner maken waardoor HTC misschien sneller de goede richting in wordt gedrukt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Bullet NL schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 17:13:
Kan iemand kijken wat een DHD met het probleem doet wanneer je met het toestel belt terwijl hij is aangesloten op een lader?

(met dit soort testen kan je het probleem steeds kleiner maken waardoor HTC misschien sneller de goede richting in wordt gedrukt.)
Als de oplader er al aanzit terwijl je wordt gebeld en je neemt op, ook dán doet het probleem zich voor. Om het scherm dan weer aan te krijgen moet je eerst de oplaadstekker uit je telefoon trekken en er dan weer in doen. Dan gaat het scherm weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bullet NL schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 17:13:

Aangesloten op een lader hetzelfde probleem.
Hoewel ik erbij moet zeggen dat het beeld soms na 3 seconden uitgaat en soms wanneer ik het toestel bij mijn hoofd houd. Wanneer in een gesprek het beeldscherm uitgaat krijg ik 'm iig niet meer aan zonder de usb kabel te gebruiken (met optie dataverbinding, alleen laden is niet voldoende).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesvts
Je moet eens proberen als hij tijdens bellen uit is gegaan om hem van je oor af te halen en echt recht in een felle lamp te houden...bij mij ging hij dan wel weer aan..maar je moest hem bijna tegen de lamp aanhouden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:32
tiesvts schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 17:06:
[...]

jij hebt altijd een pc bij je onderweg???
Dan noem ik de telefoon niet echt een "mobiel" meer...
We hebben het hier ook niet over een definitieve oplossing he.. Maar goed, je hóeft het niet te doen..
Ik ben geen HTC-medewerker die jouw probleem moet oplossen..

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesvts
Stokstaart schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 17:25:
[...]

We hebben het hier ook niet over een definitieve oplossing he.. Maar goed, je hóeft het niet te doen..
Ik ben geen HTC-medewerker die jouw probleem moet oplossen..
ik heb ook geen probleem meer...na het vervangen van een onderdeel waren de klachten over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FurY_84
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-07-2021
Ik denk dat dit gewoon de eerste batch is van Vodafone, met allemaal mankementen.. Die hebben gewoon ergens een container gevonden ofzo ;-) De rest heeft dat probleem hopelijk niet :P Hmm Maar wel echt een raar probleem. Hoe is dat toen opgelost bij andere telefoons met hetzelfde probleem? Ik las iets over iets hardware matig vervangen (mag toch hopen dat HTC van fouten leert, maar goed..) voor de rest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-04 11:44
Laat ik beginnen met te zeggen dat ik het uitermate vervelend vind voor iedereen die dit probleem heeft.
Met deze info moet het toch mogelijk zijn voor HTC om dit snel en goed op te lossen.
Het zet natuurlijk wel vraagtekens bij de uitleverprocedure...dit is niet zo maar een foutje...maar had toch opgemerkt moeten worden VOOR het toestel op de markt kwam.

Ik hoop dat het snel en uitgebreid naar de juiste kanalen gaat zodat er een behoorlijke partij herrie over gemaakt wordt. Laten we hopen dat HTC snel met een oplossing komt...succes allemaal...ik wacht nog op mijn HTC windows Phone 7...

Ik zal daarnaa meehelpen via Twitter en andere kanalen!

[ Voor 4% gewijzigd door JudgeTreve op 18-10-2010 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
[...]

ik heb ook geen probleem meer...na het vervangen van een onderdeel waren de klachten over...
We hebben het hier over een probleem bij de Desire HD, niet het zelfde probleem bij een gewone Desire....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed bezig!
Ik krijg mijn toestel inderdaad ook weer aan met een 60W peertje. Voor even, zodra ik hem verder dan 10cm van de lamp houd springt hij weer uit.

Lichtgevoeligheid van de sensor lijkt slecht afgesteld.
HTC, doe eens fixen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesvts
Bullet NL schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 17:30:
[...]

We hebben het hier over een probleem bij de Desire HD, niet het zelfde probleem bij een gewone Desire....
Dat had ik door...maar de symptomen zijn hetzelfde..en ik neem aan dat htc in de "gewone simpele" desire dezelfde sensor zet als in de HD??
Daarom meld ik hoe het probleem bij mij opgelost is... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tiesvts schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 17:32:
[...]
en ik neem aan dat htc in de "gewone simpele" desire dezelfde sensor zet als in de HD??
The mother of all fuckups.
Hup, terug naar je eigen topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesvts
Anoniem: 6220 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 17:34:
[...]

The mother of all fuckups.
Hup, terug naar je eigen topic ;)
ben al weg..... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
  • Laatst online: 07-06 20:21
JudgeTreve schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 17:29:
...
..ik wacht nog op mijn HTC windows Phone 7...
...
ook HTC w7 kampt met dat probleem ;) http://www.techeye.net/mo...windows-phone-bug-spotted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PizzaMan79
  • Laatst online: 09-05 16:37
Ik heb op xda de tot nu toe gerapporteerde problemen even op een rijtje gezet en voor uw gemak post ik ze hier ook.
* proximity sensor / display off when calling
* battery cover difficult to open/close, fragile
* poor battery life
* vibration function defective
* watching pics slow (seems to get quicker after 1-2 days of usage)
* cover of sd/sim breaks easily if not opened as per instruction manual
* htcsense.com not yet fully operational, problems when changing password on the site (not able to also change it on handset)
* lag in pohotocamera
* difficult to remove sim (especalli micro sim in adapter)
* screen is LCD (in stead of SLCD which was widely reported)

Toch kijk ik enorm uit naar mijn unit :-)

(dubbelpost met DHD topic)

Edit: om dit in perspectief te plaatsen: Ik heb van de iPhone ooit zo'n lijstje gemaakt en dat bevatte zo'n 70 items. En dat zonder dat ik ooit een iPhone heb gehad! Verder (overgenomen van mijn xda post):
  • proximity/light sensor: note that it's actually one combined sensor (CM3602 sensor by Capella). It currently looks like a software problem, perhaps linked to facebook. So, that means it could be fixed with an update. For now it can be un-bricked by holding the DHD under a lamp or attaching the charger.
  • poor battery life: how about replacing them when empty? Works fine on my Touch HD
  • vibration function defective: not widely reported
  • watching pics slow: seems to get quicker after 1-2 days of usage
  • cover of sd/sim broke: the guy who broke his was perhaps a bit rough with it
  • htcsense.com not yet fully operational, problems when changing password on the site (not able to also change it on handset): temporary problem obviously
  • lag in pohotocamera: is it really more than on any other phone?
  • difficult to remove sim (especally micro sim in adapter): fortunately not something one does on a daily base
  • screen is LCD (in stead of SLCD which was widely reported): S stands for Sony/Samsung, not for Super. Also it is not a feature that allows your phone to do more things. It's just 8th gen LCD, which is a little better than 7th gen. It's still not clear if the DHD has 7th or 8th gen screen

[ Voor 54% gewijzigd door PizzaMan79 op 20-10-2010 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
PizzaMan79 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 17:40:
Ik heb op xda de tot nu toe gerapporteerde problemen even op een rijtje gezet en voor uw gemak post ik ze hier ook.
* proximity sensor / display off when calling
* battery cover difficult to open/close, fragile
* poor battery life
* vibration function defective
* watching pics slow (seems to get quicker after 1-2 days of usage)
* cover of sd/sim breaks easily if not opened as per instruction manual
* htcsense.com not yet fully operational, problems when changing password on the site (not able to also change it on handset)
* lag in pohotocamera
* difficult to remove sim (especalli micro sim in adapter)
* screen is LCD (in stead of SLCD which was widely reported)

Toch kijk ik enorm uit naar mijn unit :-)

(dubbelpost met DHD topic)
uh...dit is wel veel voor een nieuw toestel...ik krijg bijna schrik voor mijn HD7.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
Kom net terug van de Vodafone winkel (Alphen aan den Rijn). De verkoper wist mij te vertellen dat het grootste deel van de door hun verkochte toestellen al is geretourneerd met dezelfde klacht.

De verkoper heeft een email gestuurd naar het VF kantoor met de vraag dit te rapporteren aan HTC.

We wachten geduldig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
LeonM schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 18:04:
Kom net terug van de Vodafone winkel (Alphen aan den Rijn). De verkoper wist mij te vertellen dat het grootste deel van de door hun verkochte toestellen al is geretourneerd met dezelfde klacht.

De verkoper heeft een email gestuurd naar het VF kantoor met de vraag dit te rapporteren aan HTC.

We wachten geduldig af.
OK interessant, want de mijne komt uit hetzelfde filiaal. Heb overwogen hem vandaag te retourneren, maar omdat ik opmerkte dat veel meer mensen de problemen ervaren verwacht ik dat het niet zoveel zin heeft om het toestel om te ruilen. Mocht er niet snel een verklaring komen van HTC dan wissel ik hem alsnog om, maar ik hoop natuurlijk dat ze aangeven binnen 48 uur met een update te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
De aap komt voor mij nu een beetje uit de mouw. Het lijkt erop dat het probleem met de lichtsensor te maken heeft, en niet zozeer met de proximity sensor. Wanneer ik in een helder verlichte ruimte sta, lijkt de DHD correct te werken. Ik ga dit morgen nog maals bij daglicht testen.

Hopelijk is het niks anders dan een kwestie van de lichtsensor calibreren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
LeonM schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 18:21:
De aap komt voor mij nu een beetje uit de mouw. Het lijkt erop dat het probleem met de lichtsensor te maken heeft, en niet zozeer met de proximity sensor. Wanneer ik in een helder verlichte ruimte sta, lijkt de DHD correct te werken. Ik ga dit morgen nog maals bij daglicht testen.

Ik constateer ook dat het thuis minder vaak voorkomt dan op mijn werk. Je zou weleens gelijk kunnen hebben. Interessante constatering in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LeonM schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 18:21:

Wat heeft de lichtsensor eigenlijk te maken met het aan- of uitzetten van je scherm tijdens een telefoongesprek?
Of hebben ze bij HTC per abuis de lichtsensor op de aansluiting van de proximitysensor aangesloten? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 21:09
Ik heb de volgende email gestuurd naar Hi. Hopelijk kunnen zij meer vertellen.
Beste heer/mevrouw,

Binnenkort komt het nieuwe toestel de Desire HD uit. Deze heb ik reeds besteld bij de Hi shop met verlengen.

Op internet (Desire HD proximity sensor problemen) komen berichten naar voren dat de versie die Vodafone uitlevert problemen vertoont met de sensor. Symptomen zijn dat het beeld uitgaat, maar niet meer aangaat bij het bellen naar iemand, met gevolg dat de batterij verwijdert moet worden.

Zouden jullie kunnen testen/aangeven of de versie die Hi uit zal leveren hier ook problemen mee heeft?

Met vriendelijke groet,
...
Ze zouden binnen 24 uur antwoord moeten geven volgens de autoresponse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
FunFair schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 18:38:
Ik heb de volgende email gestuurd naar Hi. Hopelijk kunnen zij meer vertellen.

[...]

Ze zouden binnen 24 uur antwoord moeten geven volgens de autoresponse
Denk je nu echt dat ze gaan vertellen dat met hun toestellen ook problemen zijn? Beetje na de bekende weg vragen.

Wanneer een standaard unbranded toestel welke alleen maar via Vodafone is geleverd het probleem (kan) hebben ligt het in de lijn van de verwachting dat een toestel wat via een andere manier is geleverd last heeft van de zelfde hebbelijk of onhebbelijkheden.
Als het echt een structureel probleem is dan hebben de alle in Nederland aanwezig DHD’s dit probleem. Mogelijk dat het met een software update opgelost kan worden. Wanneer het een hardware probleem is, nou… dan heeft HTC een behoorlijk probleem met dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
Bullet NL schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 19:30:
[...]

Denk je nu echt dat ze gaan vertellen dat met hun toestellen ook problemen zijn? Beetje na de bekende weg vragen.

Wanneer een standaard unbranded toestel welke alleen maar via Vodafone is geleverd het probleem (kan) hebben ligt het in de lijn van de verwachting dat een toestel wat via een andere manier is geleverd last heeft van de zelfde hebbelijk of onhebbelijkheden.
Als het echt een structureel probleem is dan hebben de alle in Nederland aanwezig DHD’s dit probleem. Mogelijk dat het met een software update opgelost kan worden. Wanneer het een hardware probleem is, nou… dan heeft HTC een behoorlijk probleem met dit toestel.
Wel vreemd dat de HD7 het ook lijkt te hebben...Android (Desire HD)...Windows Phone 7...
en het mechanisme is niet nieuw...waarom nu ineens deze trammelant...Weird! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
JudgeTreve schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 19:43:
[...]

Wel vreemd dat de HD7 het ook lijkt te hebben...Android (Desire HD)...Windows Phone 7...
en het mechanisme is niet nieuw...waarom nu ineens deze trammelant...Weird! :'(
Hebben de HD7 en de DHD niet het zelfde scherm? Misschien dat het wel scherm gerelateerd is.
Mocht dit idd het geval zijn dat voorzie ik dat de HD7 later op de markt komt.

[ Voor 9% gewijzigd door Bullet NL op 18-10-2010 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
Bullet NL schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 19:46:
[...]

Hebben de HD7 en de DHD niet het zelfde scherm? Misschien dat het wel scherm gerelateerd is.
Mocht dit idd het geval zijn dat voorzie ik dat de HD7 later op de markt komt.
Dat zou heel goed kunnen! Of dat door de grote van het scherm de sensor misschien gedeeltelijk is afgeschermd door de behuizing en daarom de zaak niet goed kan waarnemen...
Ik zelf zit te wachten op de Trophy en de HD7...hoop dat die eerste zich niet ook in het rijtje aansluit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379947

Ook ik heb hetzelfde probleem. Ik zie dat er mensen zijn die het toestel omgeruild hebben en alsnog het probleem hadden na 1 of 2 dagen. Ik vraag me af of er ook mensen zijn die het toestel geruild hebben en van de problemen af zijn?

Overigens, is de headset inpluggen een hele goede oplossing om op te hangen als je gesprek is afgelopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Wat mij betreft is de beste tip tot nu toe: toestel in fel licht houden. Dan gaat het scherm weer aan en kun je hem unlocken en bij de lichtbron weghalen. Veel gekker moet het niet worden maar het werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
Quote van het XDA developers forum:
I've been tweeting with the head of HTC Netherlands and he's looking into it. I've sent him the software and build numbers and a YouTube clip of the problem. He reacted extremely fast, so it seems they're right on it. It's possible it has something to do with the Vodafone build...
Lijkt me goed nieuws dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379950

mm, mijn vodafone dhd kan ik deze week ophalen. Ben benieuwd of het dan gefixt is.
Bij de opmerkingen uit het xda forum stond ook dat het scherm geen slcd was maar lcd. Is er iemand die dat kan bevestigen? Ik dacht toch echt dat het slcd zou zijn..
Voor de batterijduur ga ik maar eens kijken naar de basic dhd topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esak
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-08-2024
Misschien helpt het om de uitgelekte DHD rom er op te zetten. Die is dus niet van Vodafone. Als dit het oplost is het in ieder geval softwarematig en kan het gemakkelijk opgelost worden :).
Ik krijg mijn DHD morgen en ik denk dat ik ook hetzelfde probleem ga krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
esak schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 20:28:
Misschien helpt het om de uitgelekte DHD rom er op te zetten. Die is dus niet van Vodafone. Als dit het oplost is het in ieder geval softwarematig en kan het gemakkelijk opgelost worden :).
Ik krijg mijn DHD morgen en ik denk dat ik ook hetzelfde probleem ga krijgen.
Wat je eigenlijk schrijft is dat er mogelijk een custom Vodafone rom op zit, dit geloof ik niet. Ook omdat Vodafone mij heeft verteld dat het toestel volledig gelijk is aan elk ander in Nederland verkochte DHD, incl. de vrije retail handel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
Bullet NL schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 20:30:
[...]

Wat je eigenlijk schrijft is dat er mogelijk een custom Vodafone rom op zit, dit geloof ik niet. Ook omdat Vodafone mij heeft verteld dat het toestel volledig gelijk is aan elk ander in Nederland verkochte DHD, incl. de vrije retail handel.
Klopt, het gerucht dat alleen Nederlandse VF gebruikers last hebben van deze bug is ook niet waar (lees zelfs op androidworld dat er Britse gebruikers zijn met problemen). Wat wel zo kan zijn, is dat VF een wat oudere ROM versie heeft, omdat zij immers een van de eerste waren die het toestel verkochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-06 13:37

Ch3cker

Testlab Teamlead
Zie de POLL in het HTC Desire HD topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esak
Bullet NL schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 20:30:
[...]

Kijk is 3 reacties boven:

I've been tweeting with the head of HTC Netherlands and he's looking into it. I've sent him the software and build numbers and a YouTube clip of the problem. He reacted extremely fast, so it seems they're right on it. It's possible it has something to do with the Vodafone build...

"t. It's possible it has something to do with the Vodafone build.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
LeonM schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 18:04:

We wachten geduldig af.
Ik heb er vanmiddag ook m'n DHD omgeruild ivm het sensor probleem, maar ik heb het vermoeden dat ik er over een paar dagen weer sta. Maar goed, afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ries1973
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-01 12:20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Beetje een slechte poll. Je moet er een hebben met twee antwoorden: Ja, problemen met prox. sensor of Nee, geen problemen met prox. sensor.

Dan krijg je een veel beter inzicht imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halilg85
  • Laatst online: 17-03 07:43
Ik heb vandaag mijn 2e DHD gehaald bij VF, maar ook deze geeft dezelfde problemen. Weer gaat hij uit zodra ik wil bellen. Ik ga hem morgen terug brengen en vraag mijn geld terug. Ik koop hem misschien later maar eerst moeten deze problemen opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
halilg85 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 21:12:
Ik heb vandaag mijn 2e DHD gehaald bij VF, maar ook deze geeft dezelfde problemen. Weer gaat hij uit zodra ik wil bellen. Ik ga hem morgen terug brengen en vraag mijn geld terug. Ik koop hem misschien later maar eerst moeten deze problemen opgelost zijn.
Dit zullen vele mensen gaan doen als HTC niet snel met een verklaring komt. En dan zitten ze met een hoop gebruikte toestellen opgescheept. Vind de radiostilte van HTC niet echt handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 336199

Anoniem: 379947 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 19:58:

Overigens, is de headset inpluggen een hele goede oplossing om op te hangen als je gesprek is afgelopen :)
Gaat het scherm dan ook weer aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
Anoniem: 336199 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 21:28:
[...]

Gaat het scherm dan ook weer aan?
Ja. Als je een headset inplugd, of de DHD bij een felle lamp houd, gaat het scherm aan en kun je het gesprek beëindigen. Wanneer het gesprek eenmaal beëindigd is, blijft het scherm gewoon weer aan.

Ik heb overigens een tooltje gedownload om de sensor informatie uit te lezen (Sensorviewer van Fullmono), en daarmee zie ik ook dat de prox sensor altijd 0.0cm aangeeft, wanneer je er een felle lamp op zet geeft hij 1.0cm aan. Ik weet niet of de tool nou de waarde verkeerd uitleest, of dat de sensor nou zijn werk niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379678

hmmm.. zat em al aardig te knijpen of ik nou een enorme miskoop heb gedaan, en moet em nota bene nog krijgen...
maar als het tijdelijk te fixen is door headset te gebruiken totdat er een definitieve software fix is gedaan, dan kan ik rustig gaan slapen vanavond....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-05 22:11
Lijkt me dat de lichtsensor niet goed gekalibreerd is, of sowieso zijn werk niet goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
Ik heb nog even wat verder gezocht, de DHD blijkt de CM3602 sensor te gebruiken van Capella Microsystems. Dit is de laatste tijd de standaard sensor voor HTC smartphones (de desire heeft m bijvoorbeeld ook).
De CM3602 is een proximity en lichtsensor in 1. Dit zou kunnen verklaren waarom de lichtsensor invloed heeft op het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379678

trouwens, ietswat offtopic - maar zit de headset er ook bij geleverd of moet je een eigen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
Er zitten een (crappy) oortjes bij heb ik gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-04 22:41
The story continues:

Ook ik heb last van een falende proximity sensor waardoor het toestel op zwart gaat en niet meer aan gaat, tenzij deze aan de oplader wordt aangesloten.
ECHTER...
Dit geldt niet als ik naar een vast telefoonnummer bel (thuis 040) die wel in de contactenlijst staat, de telefoon gaat dan helemaal NIET op zwart, dus gewoon een verlicht scherm naast je oor. Dit telefoonnummer is niet gekoppeld aan een facebook account, alle andere wel. Als ik het nummer vervolgens intik op de keypad, dan wordt de telefoon wel meteen zwart.

Het lijkt me dus echt een software probleem.

Aangezien je helemaal geen contact meer krijgt met de telefoon resulteert dit dus ook dat je de verbinding niet meer kunt verbreken, ook niet als je een voicemail aan de lijn krijgt en dus alleen nog de accu er uit kunt halen.

Baseband: 12.28a.60.140eU_26.03.02.08_M
Kernel Version 2.6.32.21-g5ed1756
Build number:1.28.405.1 CL266215 release-keys

De truck om hem bij de lamp te houden werkt wel... maar breng hem morgenvroeg toch echt terug...

[ Voor 14% gewijzigd door Checkeys op 18-10-2010 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartOtten
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-06 11:43
Xmoo schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 01:09:
[...]
Grote onzin, X1 1e batch HD2 1e batch... 0 problemen mee gehad.
nieuws: Sony Ericsson erkent probleem met haarscheurtjes Xperia X1

Is het onzin omdat jij er geen last van gehad hebt of omdat Sony Ericsson het toegegeven heeft? Hmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker

Ch3cker

Testlab Teamlead
Jedi_Pimp schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 21:06:
[...]

Beetje een slechte poll. Je moet er een hebben met twee antwoorden: Ja, problemen met prox. sensor of Nee, geen problemen met prox. sensor.

Dan krijg je een veel beter inzicht imo.
True that. Maar er hebben toch al 31 mensen gestemd op de optie failure proximity sensor.. Dat zegt toch echt wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mosmans
  • Laatst online: 07-04 19:56
ten eerste: wat een geweldige phone. heb hem sinds zaterdag en moet zeggen. ben echt erg onder de indruk!
Tuurlijk zijn er wat minpuntjes maar die hebben al mijn telefoons tot nu toe wel in zekere mate gehad.

Ook de batterij stand vind ik persoonlijk reuze meevallen als ik het vergelijk met andere telefoons? (die zaten toch al constant aan de lader. dat hoort er (helaas) tegenwoordig gewoon bij).

Maar helaas heb ik ook dit probleem en als ik het zo lees heeft iedereen? dit probleem?

Anders hoor ik het graag en ga ik hem morgen bij vodafone omruilen!..ik ken helaas zelf persoonlijk geen verdere desire hd gebruiker :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esak
Checkeys schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 22:21:
The story continues:

Ook ik heb last van een falende proximity sensor waardoor het toestel op zwart gaat en niet meer aan gaat, tenzij deze aan de oplader wordt aangesloten.
ECHTER...
Dit geldt niet als ik naar een vast telefoonnummer bel (thuis 040) die wel in de contactenlijst staat, de telefoon gaat dan helemaal niet op zwart, dit telefoonnummer is niet gekoppeld aan een facebook account, alle andere wel. Als ik het nummer vervolgens intik op de keypad, dan wordt de telefoon wel meteen zwart.

Aangezien je helemaal geen contact meer krijgt met de telefoon resulteert dit dus ook dat je de verbinding niet meer kunt verbreken, ook niet als je een voicemail aan de lijn krijgt en dus alleen nog de accu er uit kunt halen.
Gaat de telefoon dan wel op zwart als je je hand er voor houd of hem bij je oor hebt? Anders doet het zijn werk nog niet goed (dan beëindig je het gesprek per ongeluk met je oor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker

Ch3cker

Testlab Teamlead
[..]de telefoon gaat dan helemaal niet op zwart [..]
Wat bedoel je hiermee? Gaat de telefoon dan helemaal niet op zwart als je m bij je gezicht houd, of werkt ie dan gewoon wél goed ?

Yeah. Vergeten te F5'en.. O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Ch3cker op 18-10-2010 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mosmans
bij mij gaat die gewoon op zwart hoor als ik naar vaste nummers bel (3 x getest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
Ch3cker schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 22:28:
[...]

Wat bedoel je hiermee? Gaat de telefoon dan helemaal niet op zwart als je m bij je gezicht houd, of werkt ie dan gewoon wél goed ?

Yeah. Vergeten te F5'en.. O-)
Nee hij gaat dan helemaal NIET op zwart.. Het is dan gewoon een grote lichtbalk bij je oor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker

Ch3cker

Testlab Teamlead
Checkeys schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 22:32:
[...]

Nee hij gaat dan helemaal NIET op zwart.. Het is dan gewoon een grote lichtbalk bij je oor....
OK. Dus dan nog een paar dingen :

1. Als je een 06 nummer zonder gekoppeld facebook account belt, gaat ie dan nog steeds op zwart?
2. Als je het 040 nummer aan een facebook account koppelt, gaat ie dan wel op zwart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mosmans
Ch3cker schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 22:41:
[...]

OK. Dus dan nog een paar dingen :

1. Als je een 06 nummer zonder gekoppeld facebook account belt, gaat ie dan nog steeds op zwart?
2. Als je het 040 nummer aan een facebook account koppelt, gaat ie dan wel op zwart?
wat bedoel je met gekoppelt aan facebook? je contacten koppel je toch met google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
Wel goedkoop van HTC om zo de User Acceptance Test uit te laten voeren :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker

Ch3cker

Testlab Teamlead
mosmans schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 22:46:
[...]

wat bedoel je met gekoppelt aan facebook? je contacten koppel je toch met google?
Dit :
The story continues:

ECHTER...
Dit geldt niet als ik naar een vast telefoonnummer bel (thuis 040) die wel in de contactenlijst staat, de telefoon gaat dan helemaal NIET op zwart, dus gewoon een verlicht scherm naast je oor. Dit telefoonnummer is niet gekoppeld aan een facebook account, alle andere wel. Als ik het nummer vervolgens intik op de keypad, dan wordt de telefoon wel meteen zwart.

Baseband: 12.28a.60.140eU_26.03.02.08_M
Kernel Version 2.6.32.21-g5ed1756
Build number:1.28.405.1 CL266215 release-keys

De truck om hem bij de lamp te houden werkt wel... maar breng hem morgenvroeg toch echt terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
Ik heb alles inmiddels in het doosje zitten en mijn simkaart zit weer in mn trage vertrouwde G1.. dus testjes moeten jullie helaas zelf uitvoeren.

Kunnen jullie mij wel vertellen hoe ik de HTC HD factory reset, zodat vodafone niet al mijn info heeft??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mosmans
Ik ga morgen iig gewoon terug naar de winkel. Ze geven me eerst maar is even 1 nieuwe . als die het ook doet wacht ik geduldig op een softwareupdate. doet die het wel ben ik ook blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mosmans
Checkeys schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 22:54:
Ik heb alles inmiddels in het doosje zitten en mijn simkaart zit weer in mn trage vertrouwde G1.. dus testjes moeten jullie helaas zelf uitvoeren.

Kunnen jullie mij wel vertellen hoe ik de HTC HD factory reset, zodat vodafone niet al mijn info heeft??
instellingen - > sd- en telefoon geheugen - fabrieksinstellingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
mosmans schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 22:57:
[...]

instellingen - > sd- en telefoon geheugen - fabrieksinstellingen ;)
Daar had ik dus al 3x overheen gekeken, thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178947

Gisteren mij Desire HD gehaald, en vanochtend ook het probleem met de sensor :-(

Alleen als ie aan de usb poort hangt geen probleem, want dan werkt blijkbaar de sensor niet.

Nou lekker dan !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Is het nu al uit te sluiten of het aan de Vodafone-ROM ligt (al dan niet i.c.m. koppeling aan een facebook-account)? Of is er geen eigen Vodafone-ROM? Ik koop hem binnenkort bij een zakelijke niet-provider-gebonden leverancier dus ben wel benieuwd of ik het probleem daar ook kan verwachten.

In de UK is het toestel toch al langer uit? Daar heb ik niets over dit probleem vernomen.

[ Voor 7% gewijzigd door aardbeix15 op 19-10-2010 07:05 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
aardbeix15 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 07:04:
In de UK is het toestel toch al langer uit? Daar heb ik niets over dit probleem vernomen.
Nee, in Nederland was het toestel als eerste uit, afgelopen vrijdag. Daarna (gisteren) is het toestel pas uitgekomen in de UK. Ook daar hebben gebruikers al aangegeven last te hebben van het sensor probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisAB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-04 20:19
Het vreemde is dat niet iedereen er last van heeft of dat moet nog komen. Ik ga hem hopelijk zaterdag ophalen, toestel is voor iemand anders maar ben erg benieuwd of degene ook last krijgt dat het scherm op zwart gaat tijdens het bellen.. Hoop snel op een fix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145278

Tot nu toe hier geen probleem met de Proximity sensor. Heb hem express sinds gistermiddag extra veel gebruikt, eerst aan de lader en daarna gewoon los. Zowel in het licht als in het donker nog geen enkel probleem met de prox sensor kunnen ontdekken.

Het is een VF Desire HD Black. Verlengt via VF Loyalty en heb een niet branded simlockvrij toestel gehad.

SB.ver. 12.28a.60.140eU_26.03.02.08_M

KL.ver. 2.6.32.21-g5ed1796

Build. 1.28.405.1 cl266215

Sw. 1.28.405.1

Wel al een bucketload aan apps geinstalleerd. (ook een taskkiller en lookout. Geen battery saver)
Wel G-mail koppeling.
Geen facebook of andere social-networks

Mocht de status nog veranderen horen jullie dit uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Nogmaals: Er bestaat geen VF Desire HD Black in Nederland. Alleen de brown.
Ben benieuwd of het sensor probleem alsnog bij je optreedt. Bij mij waren er de eerste 2 dagen ook geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is dat ik mijn bon hier niet op mijn werk op waar duidelijk op staat dat het een Desire HD BK is.
en brown schrijf je toch volgens mij zonder K ??? Als ik hem hier naast de Hero van mij collega houd en naast mijn eigen Desire dan is ie duidelijk niet bruin. Zwart is ook een groot woord maar toch. Maargoed of ie je hem nou zwart of bruin noemt wellicht is de code waarmee die is geleverd later wel een aanwijzing naar welke toestellen er wel en niet problemen hebben.
joblamie schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 09:19:
[...]

Nogmaals: Er bestaat geen VF Desire HD Black in Nederland. Alleen de brown.
Ben benieuwd of het sensor probleem alsnog bij je optreedt. Bij mij waren er de eerste 2 dagen ook geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-06 23:13
Eff voor de zekerheid: jullie gebruiken geen "anti-kras film" op jullie telefoon (of de plastic laag waar hij in verpakt is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
@baddon schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 09:32:
Eff voor de zekerheid: jullie gebruiken geen "anti-kras film" op jullie telefoon (of de plastic laag waar hij in verpakt is)?
Nee, ik niet in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij de Desire HD zit de Prox/licht sensor boven het scherm en niet erin zoals bij de normale Desire. Ik ehrken wel de gedachtengand achter deze vraag ;) Ik twijfel wel hoezeer er "lijm" op de sensor lijkt te zitten.
@baddon schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 09:32:
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste