Same here. It jarates me off.Pykow schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 19:59:
[...]
BTW heeft iemand nog meer problemen met steam ?
Steam update , krijg steeds de melding dat ik geen loadout heb of dat ik geen VAC connectie heb
Nieuwe speler hier, (steam-id biologicalchronicler), ik heb het spel nu voor een paar weken en het bevalt me
. Ik heb nog maar 2 keer meegespeeld als medic, ik bak er nog weinig van, maar tenminste meer dan wanneer ik zou aanvallen. Hebben jullie nog tips voor beginnelingen? Zou ik op prijs stellen en hopelijk zal er ook wat van te merken zijn in game.
Alvast bedankt en hopelijk tot op het slagveld!
wiki.teamfortress.com staan super handige tips die je kan gebruiken.MinecrafterII schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 20:47:
Nieuwe speler hier, (steam-id biologicalchronicler), ik heb het spel nu voor een paar weken en het bevalt me. Ik heb nog maar 2 keer meegespeeld als medic, ik bak er nog weinig van, maar tenminste meer dan wanneer ik zou aanvallen. Hebben jullie nog tips voor beginnelingen? Zou ik op prijs stellen en hopelijk zal er ook wat van te merken zijn in game.
Daarnaast is google je groote vriend
en gewoon de Got server joinen
mooie instap server als je F2P bent of nieuw. Zitten paar spelers die je wel wat tips kunnen geven.
[ Voor 12% gewijzigd door Pykow op 16-07-2011 21:45 ]
Angelo NL / Global Cargo VTC
Verwijzen naar de wiki is weliswaar verstandig maar het komt een beetje neer op "zoek het maar uit". Er is zoveel te vertellen. Eerste vraag, welke class speel je op dit moment? Dan kan ik wel een paar pointers geven in combinatie met wat handige links naar youtube.Pykow schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 21:17:
[...]
wiki.teamfortress.com staan super handige tips die je kan gebruiken.
Daarnaast is google je groote vriend
Algemene tips :
1) kijk om je heen en wees je bewust van je omgeving,
2) Je kan stickies kapot schieten
3) Als er een uber/kritz aankomt zoek dekking! Enige die wat kunnen uitrichten zijn, pyro's, demoman en soldiers die goed kunnen jugglen.
4) Teleports zijn belangrijker dan je denkt als engineer
P.S
Ligt het aan mij of zijn alle officiële Valve servers nu uit de lucht?
[ Voor 4% gewijzigd door CapTVK op 16-07-2011 21:47 ]
TF2 GoT http://www.teamfortress.eu
Ey... wie heeft me gebanned 
Niet leuk..
Hoe kom ik er weer in?
Niet leuk..
Hoe kom ik er weer in?
Noobmeter WoT: Froekie
Ban of kick ? Steam heeft wat problemenPhreak schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 21:47:
Niet leuk..
Hoe kom ik er weer in?
Vaag..Kroket killed krikke.donne with tf_projectile_rocket. (crit)
[GoT] Phreak killed CiPHER with shotgun_primary.
Disconnect: Kicked by Console : You have been voted off.
Disconnect: Kicked by Console : You have been voted off.
] reconnect
Unknown command "reconnect"
] retry
Commencing connection retry to 93.190.139.115:27015
Connecting to 93.190.139.115:27015...
You have been banned from this server.
Hoe kom ik er weer op? (als ik nog welkom ben)
Ik zit nu te kijken en zie dat je voor 15 min gebanned ben.
Door wie werd je gekicked? of was het een algemene vote? Want bij een votekick kunnen mensen inderdaad ook even niet op de server.
p.s. Heb je net van de lijst gehaald. Happy gaming.
Door wie werd je gekicked? of was het een algemene vote? Want bij een votekick kunnen mensen inderdaad ook even niet op de server.
p.s. Heb je net van de lijst gehaald. Happy gaming.
[ Voor 15% gewijzigd door CapTVK op 16-07-2011 21:59 ]
Ok dan wacht ik wel ff en dan kom ik straks wel weer terug.
Zijn jullie even 15 min verlost van m'n mes
Zijn jullie even 15 min verlost van m'n mes
Verwijderd
Er was iemand bij de tegenpartij die opeens gekicked werd. De vote werd ingezet door zo'n fanatiekeling volgens mij.
Mijn newbie tips.
- Gebruik de flamer of heavy en press W+m1.
- Vlam iedereen die je ziet, zit wel eens een gratis spy kill bij.
Mijn flamer heeft de backburner die doet 10% meer damage en krijgt extra crits als je iemand in de rug vlamt, ten koste van de 2de functie (die ik toch niet snap)
Mijn newbie tips.
- Gebruik de flamer of heavy en press W+m1.
- Vlam iedereen die je ziet, zit wel eens een gratis spy kill bij.
Mijn flamer heeft de backburner die doet 10% meer damage en krijgt extra crits als je iemand in de rug vlamt, ten koste van de 2de functie (die ik toch niet snap)
Nog een newbie tip:
Als je payload speelt, en het defending team bent. Ben je vrijwel nutteloos als scout.. Tenzij je echt steengoed bent.
http://tf2wiki.net/wiki/Backburner.
Als je trouwens leert om te gaan met de compression blast ga je veel minder vaak dood, en kan je makkelijker kills maken. Tegenwoordig is mijn techniek gewoon lekker standaard:
Brand -> Duw iemand in een hoekje met compression blast -> Axtinquish the hell out of em.*
Ikzelf ben nu helemaal weg van de degreaser ICM de Axtinguisher. Gezien ik een groot PL fanaat ben, zitten er ook geregeld maps bij waar ik iemand zonder moeite van de rand kan duwen. Met de backburner gaat dat wat lastig, gezien ik dan met 4 schoten door m'n ammo heen ben.
*Edit: Blijkbaar heeft dit zelfs een speciale naam
Als je payload speelt, en het defending team bent. Ben je vrijwel nutteloos als scout.. Tenzij je echt steengoed bent.
Je krijgt geen "Extra" crits als je iemand in z'n rug vlamt. ALLE hits worden dan criticals.Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 22:18:
http://tf2wiki.net/wiki/Backburner.
Als je trouwens leert om te gaan met de compression blast ga je veel minder vaak dood, en kan je makkelijker kills maken. Tegenwoordig is mijn techniek gewoon lekker standaard:
Brand -> Duw iemand in een hoekje met compression blast -> Axtinquish the hell out of em.*
Ikzelf ben nu helemaal weg van de degreaser ICM de Axtinguisher. Gezien ik een groot PL fanaat ben, zitten er ook geregeld maps bij waar ik iemand zonder moeite van de rand kan duwen. Met de backburner gaat dat wat lastig, gezien ik dan met 4 schoten door m'n ammo heen ben.
*Edit: Blijkbaar heeft dit zelfs een speciale naam
Puff and Sting
[ Voor 92% gewijzigd door D4NG3R op 16-07-2011 22:41 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Zit net nog naar charity actie met Robin erin te kijken. De high five animatie die we eerder hadden gezien gaat er ook inkomen.
http://www.martndemus.nl/tf2/
Een kans om Robin Walker's RL in actie te zien.
[ Voor 15% gewijzigd door CapTVK op 16-07-2011 23:00 ]
Verwijderd
Op de payload maps met veel ruimte (dus niet badwater en goldrush) kan je echt veel kills maken als scout. Vooral geen pyro spelen op PL maps, dat is echt 100% zinloos. Behalve als je in het andere team zit, dan kan ik die gratis kills wel gebruiken.D4NG3R schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 22:35:
Nog een newbie tip:
Die liberty launcher is trouwens echt overpowered. Heb ~75% accuracy met dat ding, en dan spy check ik ook nog wel eens
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2011 01:11 ]
Verwijderd
http://www.justin.tv/martndemus/b/290346208CapTVK schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 22:58:
Zit net nog naar charity actie met Robin erin te kijken. De high five animatie die we eerder hadden gezien gaat er ook inkomen.![]()
VALVE ROCKET LAUNCHER
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2011 01:38 ]
Pyro? Lol ik sta vrijwel altijd top ranking op PL, en ik speel grofweg 70% van mijn tijd als pyro, en de rest als sniper.Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 01:10:
[...]
Op de payload maps met veel ruimte (dus niet badwater en goldrush) kan je echt veel kills maken als scout. Vooral geen pyro spelen op PL maps, dat is echt 100% zinloos. Behalve als je in het andere team zit, dan kan ik die gratis kills wel gebruiken.
Verwijderd
http://www.dutch-esports....=playerinfo&player=112878D4NG3R schreef op zondag 17 juli 2011 @ 05:32:
[...]
Pyro? Lol ik sta vrijwel altijd top ranking op PL, en ik speel grofweg 70% van mijn tijd als pyro, en de rest als sniper.
Neem aan dat jij dit bent? Je weet dat een demo/soldier speler zo'n 4.5x zoveel kills per minuut eruit gooit? En zo'n 8 keer meer kills maakt zonder dood te gaan? Dead people can't block.
Het blijft schattig, die pyro's die denken dat ze credit zijn voor team
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2011 12:47 ]
Iemand deed een kickvote.Phreak schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 21:47:
Niet leuk..
Hoe kom ik er weer in?
Was wel vreemd, want heb geen stemming gezien. Zag alleen het resultaat in de chat.
Dat is veranderd in een update; de backburner heeft nu ook de 2de functie; Compression Blast.Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 22:18:
Daarmee geef je een stoot lucht. Je kunt er vijanden mee wegduwen. Bijvoorbeeld in een clif, of van een rand af. Of ubers mee hinderen.
Maar je kunt er ook vijandige projectielen mee 'reflecten', terugkaatsen. Daarmee worden het friendly projectielen waarmee je de vijand weer kunt hitten. Werkt op bijv. rockets van soldier, pipebombs van demo, arrows van sniper en flares van pyros. Zoek youtube er maar eens op na.
Op de backburner kost het wel veel ammo.
[ Voor 58% gewijzigd door frickY op 17-07-2011 13:00 ]
Verwijderd
Team Fortress 2 ftw,
Heb het op zo'n 351 uur gespeeld staan, had het dan ookal voordat het F2P werd voor 20 euro's gekocht, zeer veslavend spel
Heb het op zo'n 351 uur gespeeld staan, had het dan ookal voordat het F2P werd voor 20 euro's gekocht, zeer veslavend spel
Verwijderd
Zolang je meer kills maakt dan dat je doodgaat en af en toe wat tactische besluiten maakt ben je al snel credit toch. Of tellen we opportunity costs ook mee?Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 12:29:
[...]
http://www.dutch-esports....=playerinfo&player=112878
Neem aan dat jij dit bent? Je weet dat een demo/soldier speler zo'n 4.5x zoveel kills per minuut eruit gooit? En zo'n 8 keer meer kills maakt zonder dood te gaan? Dead people can't block.
Het blijft schattig, die pyro's die denken dat ze credit zijn voor team. Bij het karretje staan en duwen levert veel punten op, maar echt extreem nuttig is het niet als er niet iemand is die de tegenstanders wegmaait..
Wie kan mij helpen. Omdat m'n oude config teveel troep inzat, binds enzo heb ik een nieuwe aangemaakt. Alleen sinds ik die nieuwe config gebruikt is alles langzamer.
Ik heb het ingame getest door de configs in te laden. Bij de oude config is alles veel sneller, dan de nieuwe config.
idee?
edit: gebruik nu weer de oude config. Weet niet waar het aan ligt.
Ik heb het ingame getest door de configs in te laden. Bij de oude config is alles veel sneller, dan de nieuwe config.
idee?
edit: gebruik nu weer de oude config. Weet niet waar het aan ligt.
[ Voor 10% gewijzigd door Cabo op 17-07-2011 16:06 ]
Verwijderd
Meer kills dan deaths is niet zo interessant, het gaat om het aantal kills per minute. Oftewel hoe efficient je bent in het wegwerken van tegenstanders. Daarnaast is een pyro alleen maar goed tegen spies, en dat is nou niet een target met een hoge prioriteit.Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 15:56:
[...]
Zolang je meer kills maakt dan dat je doodgaat en af en toe wat tactische besluiten maakt ben je al snel credit toch. Of tellen we opportunity costs ook mee?
Meer fun dan kills of deaths, daar doe ik het toch nog steeds voor

Pyro kills zijn funny. Met name waarbij je tegenstanders de afgrond inblaast.
Comp is anders maar alleen al voor de amusements waarde is 't het waard pyro te spelen.
@Cabo,
Welke graphic config gebruik je? Een van Chris FPS configs?
Edit: merkte vandaag zelf ook dat het spel niet helemaal vlot loopt. Net alsof de framerate inzakte?
@Cabo,
Edit: merkte vandaag zelf ook dat het spel niet helemaal vlot loopt. Net alsof de framerate inzakte?
[ Voor 17% gewijzigd door CapTVK op 17-07-2011 18:43 ]
Verwijderd
Ik vond het toch leuker toen de compression blast veel moeilijker was. De range is vergroot. Vroeger moest je echt ontzettend accuraat zijn met je compression blast. Nu kan je bijna spammen.
Vanilla Tf2 ftw.
Vanilla Tf2 ftw.
Heb juist ook maar eens even ingelogd op de TF2 got server. Is wel fun, merk alleen dat een mic mss wel handig zou zijn! Ben nu niet zo een geweldige speler, maar dan kan ik tenminste wat fatsoenlijke teamplay doen!
Toch weer een leuke sessie gehad op Dustbowl met een paar mooie hoogtepunten. Een hele mooie defense bij stage 3 uiteindelijk. Zwaar spamfest natuurlijk, maar goed...Jammer dat die ninjacap op het eind niet lukte maar wel mooi geprobeerd.

[ Voor 8% gewijzigd door CapTVK op 17-07-2011 18:47 ]
Plus met de blast kan je brandende teammatties blussen. Ook prettig om te weten eh?frickY schreef op zondag 17 juli 2011 @ 12:55:
[...]
Iemand deed een kickvote.
Was wel vreemd, want heb geen stemming gezien. Zag alleen het resultaat in de chat.
[...]
Dat is veranderd in een update; de backburner heeft nu ook de 2de functie; Compression Blast.
Daarmee geef je een stoot lucht. Je kunt er vijanden mee wegduwen. Bijvoorbeeld in een clif, of van een rand af. Of ubers mee hinderen.
Maar je kunt er ook vijandige projectielen mee 'reflecten', terugkaatsen. Daarmee worden het friendly projectielen waarmee je de vijand weer kunt hitten. Werkt op bijv. rockets van soldier, pipebombs van demo, arrows van sniper en flares van pyros. Zoek youtube er maar eens op na.
Op de backburner kost het wel veel ammo.
Geen idee. Ik gebruik m'n config al 3 jaar ofzo. En in die jaren is het vervuild geraakt, dus wilde opnieuw beginnen. Maar het is gewoon traag...CapTVK schreef op zondag 17 juli 2011 @ 16:46:
@Cabo,
Ik heb sinds ik weer ben gaan spelen last van freezes (spel staat dan stil voor 1-2 seconden), enig verschil met vroeger is dat ik nu Chris' FPS config gebruik i.p.v. Quantum's.CapTVK schreef op zondag 17 juli 2011 @ 16:46:
Pyro kills zijn funny. Met name waarbij je tegenstanders de afgrond inblaast.Comp is anders maar alleen al voor de amusements waarde is 't het waard pyro te spelen.
@Cabo,
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Heb in geen eeuwen meer op de GoT server gespeeld, dus die stats zijn zwaar outdated.Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 12:29:
[...]
http://www.dutch-esports....=playerinfo&player=112878
Ik heb heel wat gezeik gehad om mijn config verwijderd te krijgen. Simpelweg deleten of overschrijven werkt niet, zodra je TF2 start wordt hij vanuit het cloud terug gezet.Cabo schreef op zondag 17 juli 2011 @ 20:49:
Geen idee. Ik gebruik m'n config al 3 jaar ofzo. En in die jaren is het vervuild geraakt, dus wilde opnieuw beginnen. Maar het is gewoon traag...
Moest dat op 3 verschillende plekken uitzetten om eindelijk mijn nieuwe (de default) config terug te krijgen. Weet je zeker dat je uberhaupt je oude wel kwijt bent?
-Autoconfig in je launch option zetten.
de map 'TF' verwijderen.
Alle cloud opties uitzetten (STEAM instellingen) als die nog aanstaat.
Game starten.
Game afsluiten
-Autoconfig uit de launch options.
- FPS config in de CFG folder plaatsen.
- DXlevel 95 toevoegen aan launch options
-Game starten
De configs die ik gebruik stel ik via de site tf2mate in
de map 'TF' verwijderen.
Alle cloud opties uitzetten (STEAM instellingen) als die nog aanstaat.
Game starten.
Game afsluiten
-Autoconfig uit de launch options.
- FPS config in de CFG folder plaatsen.
- DXlevel 95 toevoegen aan launch options
-Game starten
De configs die ik gebruik stel ik via de site tf2mate in
Verwijderd
Veranderd niets aan mijn argument.D4NG3R schreef op zondag 17 juli 2011 @ 23:04:
[...]
Heb in geen eeuwen meer op de GoT server gespeeld, dus die stats zijn zwaar outdated.
Welk argument? Het ligt geheel aan de speler hoeveel kills er worden gemaakt. Ik heb soldiers gezien nog geen 1 kill per uur maken, ik ken er ook genoeg die er bijna elke seconde eentje neerknaller. Exact hetzelfde kan ik over pyro's zeggen..
Pas sinds kort speel ik trouwens intensief als pyro of sniper
Liggend aan hoe je speelt kan je uit vrijwel elke class een groot voordeel voor je Team halen. Demo ben ik niet heel goed in, en soldier vind ik geen drol aan. Echter heb ik als pyro de grootste lol, al heb ik niet de beste K/D ratio. Ik zit vaker in het winnende team als in het verliezende team, en ik sta ook vaak genoeg in de top 3.
De laatste tijd speel ik veel in Lethalzone servers (Payload met name):
[ Voor 16% gewijzigd door D4NG3R op 18-07-2011 07:15 ]
+1CapTVK schreef op zondag 17 juli 2011 @ 16:46:
Pyro kills zijn funny. Met name waarbij je tegenstanders de afgrond inblaast.Comp is anders maar alleen al voor de amusements waarde is 't het waard pyro te spelen.
Pyro is een geweldige class om te kloten en om verwarring/chaos te zaaien. Vooral op servers met nieuwe spelers is het leuk om in een groep te springen en ze even allemaal van een vuurtje te voorzien. De meeste nieuwelingen schrikken zich kapot en trekken een sprintje. Ervaren spelers weten dat een beetje vuur niet direct dodelijk is, maar beginners gaan in paniek op zoek naar een medic of healthpack.
Als je vervolgens nog een paar spelers aan de kant airblast blijft er van het groepje weinig over en kan je team de resten bij elkaar vegen. Het is tenslotte makkelijker om in paniek rondrennende losse targets om te blazen dan een heel team om te moeten leggen
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Verwijderd
Grappig die stats. Kijk mijn skil er eens op vooruit gaan 
http://www.dutch-esports....=playerinfo&player=208681
Ik gister van die earbuds geruild tegen 1 van mijn strange weapons met iemand. Nu ben ik al twee keer benaderd om die dingen te ruilen tegen hoedjes en weet ik veel wat allemaal. Zijn die krengen zoveel waard?
Verwijderd
Hoe groot is de kans dat je als unregged manco shop user zonder premium account oid een zeldzaam item krijgt?
Anders gezegd kan ik zonder al te veel zorgen items deleten/gebruiken.
Anders gezegd kan ik zonder al te veel zorgen items deleten/gebruiken.
Items, behalve crates, zou ik niet deleten. Je hebt plek zat om een groot aantal op te sparen, en als de ruimte beperkt wordt craft je ze naar metal.
Metal kun je gebruiken om andere items te craften (wel opletten dat je niet andere benodigde ingrediënten naar metal craft).
Metal kun je gebruiken om andere items te craften (wel opletten dat je niet andere benodigde ingrediënten naar metal craft).
Verwijderd
Mja, dat bedoel ik dus. 0.7 kills/kpd en maar 0.55 kills per minuut. Niet echt een credit for team. Is geen probleem voor de rest, er zijn gelukkig op de meeste servers nog wel 1 of 2 man te vinden die hun hand er niet voor omdraaien om 6-12 man binnen luttele seconden de respawntimer laten inspecteren.D4NG3R schreef op maandag 18 juli 2011 @ 07:08:
[...]
Welk argument? Het ligt geheel aan de speler hoeveel kills er worden gemaakt. Ik heb soldiers gezien nog geen 1 kill per uur maken, ik ken er ook genoeg die er bijna elke seconde eentje neerknaller. Exact hetzelfde kan ik over pyro's zeggen..
Pas sinds kort speel ik trouwens intensief als pyro of sniper.. Daarvoor speelde ik gewoon mixed, net wat het team nodig was. Extra medic nodig? -> Ik ga wel medic. Last van engies? -> Ik ga wel spy of Demo.
Liggend aan hoe je speelt kan je uit vrijwel elke class een groot voordeel voor je Team halen. Demo ben ik niet heel goed in, en soldier vind ik geen drol aan. Echter heb ik als pyro de grootste lol, al heb ik niet de beste K/D ratio. Ik zit vaker in het winnende team als in het verliezende team, en ik sta ook vaak genoeg in de top 3.
De laatste tijd speel ik veel in Lethalzone servers (Payload met name):
[afbeelding]

Even zonder dollen of grappen. 2 medics, 10 pyro/engi/sniper/heavy tegen 2 medics and bijv waster en mij winnen wij nog. Als je die 10 random classes vervangt door soldiers en demo's waarschijnlijk niet meer
Verwijderd
Dit wil ik zien. Ik doe wel mee als flamer.Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 12:17:
[...]
Even zonder dollen of grappen. 2 medics, 10 pyro/engi/sniper/heavy tegen 2 medics and bijv waster en mij winnen wij nog. Als je die 10 random classes vervangt door soldiers en demo's waarschijnlijk niet meer.
Moet er wel een methode zijn om auto scramble oid uit te zetten.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2011 12:35 ]
Het enige wat volgens mij telt tijdens het spelen van een spelletje is dat je er lol in hebt. Als mensen meer lol hebben in het spelen van pyro dan soldier of demo waarom zouden ze dan wisselen. Het is niet voor niks een public server. Pub servers gaan in mijn ogen om de lol.Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 12:17:
[...]
Mja, dat bedoel ik dus. 0.7 kills/kpd en maar 0.55 kills per minuut. Niet echt een credit for team. Is geen probleem voor de rest, er zijn gelukkig op de meeste servers nog wel 1 of 2 man te vinden die hun hand er niet voor omdraaien om 6-12 man binnen luttele seconden de respawntimer laten inspecteren.
[afbeelding]
[afbeelding]
Even zonder dollen of grappen. 2 medics, 10 pyro/engi/sniper/heavy tegen 2 medics and bijv waster en mij winnen wij nog. Als je die 10 random classes vervangt door soldiers en demo's waarschijnlijk niet meer.
Ik wil wel medic zijn voor Koeitje.Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 12:34:
[...]
Dit wil ik zien. Ik doe wel mee als flamer.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Verwijderd
Ik kwam jou laatst tegen 1op1. Ging wel lekker voor me. Kwam ik je vervolgens tegen toen het wat drukker was. Kreeg ik de ene headshot na de andere.
Verwijderd
Natuurlijk. Ik zeg ook niet dat ze geen pyro mogen spelen. Ik zeg alleen dat ze eens moeten stoppen met denken dat ze nuttig zijnUlyssesNL schreef op maandag 18 juli 2011 @ 12:35:
[...]
Het enige wat volgens mij telt tijdens het spelen van een spelletje is dat je er lol in hebt. Als mensen meer lol hebben in het spelen van pyro dan soldier of demo waarom zouden ze dan wisselen. Het is niet voor niks een public server. Pub servers gaan in mijn ogen om de lol.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2011 12:56 ]
Hij heeft waarschijnlijk nog gelijk ook, aangezien er altijd een crit uit zijn stickylauncher komt als hij nodig isVerwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 12:34:
[...]
Dit wil ik zien. Ik doe wel mee als flamer.
Verwijderd
Natuurlijk. Hoe meer damage je doet hoe groter de kans op een crit is.SaURoN schreef op maandag 18 juli 2011 @ 12:54:
[...]
Hij heeft waarschijnlijk nog gelijk ook, aangezien er altijd een crit uit zijn stickylauncher komt als hij nodig is
Dat weet ik nog wel, jij was pyro en ik was scout. Ik zat een beetje rond te rennen terwijl ik wachtte op meer mensen, stats werken pas vanaf 4 players dus vandaar dat ik niet serieus speelde.Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 12:38:
[...]
Ik kwam jou laatst tegen 1op1. Ging wel lekker voor me. Kwam ik je vervolgens tegen toen het wat drukker was. Kreeg ik de ene headshot na de andere.
Als je veel damage doet binnen 20 seconden kan je crit chance met ranged weapons oplopen tot wel 12% dan heb je met 8 stickies toch wel gauw kans op een crit sticky.SaURoN schreef op maandag 18 juli 2011 @ 12:54:
[...]
Hij heeft waarschijnlijk nog gelijk ook, aangezien er altijd een crit uit zijn stickylauncher komt als hij nodig is
Je verwart skill met score.Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 09:26:
Grappig die stats. Kijk mijn skil er eens op vooruit gaan
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Verwijderd
Klopt. Het draait om kills per minute (behalve voor medics, daarbij gaat het om assists/healing/ubers per minuut), en dan het liefst de kills in een korte tijdspanne.Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:03:
Leuk, een K/D discussie over een spel die daar eigenlijk niet om draait
Of bedoel je hats?!? Dat is natuurlijk het primaire doel.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2011 13:10 ]
Dan heb je zo veel soldier/demospam dat er niks tegen in te brengen is.Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 12:17:
[...]
Als je die 10 random classes vervangt door soldiers en demo's waarschijnlijk niet meer.
Pyro is inderdaad geen moordmachine, maar voor iemand die weet wat zijn taak is als pyro is het toch wel een geniale class die zeker meerwaarde heeft in een team.
Verwijderd
Ik spam niet.okkiwokki schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:08:
[...]
Dan heb je zo veel soldier/demospam dat er niks tegen in te brengen is.
Pyro is een onrust maker, niets meer niets minder... t'hoort bij het mentale spelletje om teamplay te verstoren.
> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
Je schiet wel behoorlijk irritant dat er bijna niets te reflecten valt, ik kill wel jouw teammaten met jouw rakketten.
Ik vond het wel zo leuk dat viqun's maatje flink zat te balen van de detonator. heerlijk tegen snipers.
Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.
Nou ja, meerwaarde... Iedereen kan wel spychecken, en als je geblust wil worden heb ik toch liever een medic. En laat dat nou net de twee dingen zijn waar de meeste pyro's NIET mee bezig zijn.okkiwokki schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:08:
maar voor iemand die weet wat zijn taak is als pyro is het toch wel een geniale class die zeker meerwaarde heeft in een team.
Verwijderd
Durf zelfs te stellen dat een gemiddelde soldier of demo meer spies killed and een gemiddelde pyro.Shabbaman schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:13:
[...]
Nou ja, meerwaarde... Iedereen kan wel spychecken, en als je geblust wil worden heb ik toch liever een medic. En laat dat nou net de twee dingen zijn waar de meeste pyro's NIET mee bezig zijn.
1400 damage zonder reload doet dat toch iets beter. Maar ze zijn wel handig als menselijk schild.glashio schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:11:
Pyro is een onrust maker, niets meer niets minder... t'hoort bij het mentale spelletje om teamplay te verstoren.
Natuurlijk time ik mijn rockets. Of gebruik ik mijn shotgun. Ga toch geen reflecte rockets koppenkKaltUu schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:12:
[...]
Je schiet wel behoorlijk irritant dat er bijna niets te reflecten valt, ik kill wel jouw teammaten met jouw rakketten.
Ik vond het wel zo leuk dat viqun's maatje flink zat te balen van de detonator. heerlijk tegen snipers.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2011 13:16 ]
Inderdaad, ik heb al zo vaak meegemaakt dat pyro's i.p.v. je blussen, nog eens extra gaan vlammen als ze zien dat je in de fik staat.Shabbaman schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:13:
[...]
Nou ja, meerwaarde... Iedereen kan wel spychecken, en als je geblust wil worden heb ik toch liever een medic. En laat dat nou net de twee dingen zijn waar de meeste pyro's NIET mee bezig zijn.
Spy checken != aan spy killen.Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:15:
[...]
Durf zelfs te stellen dat een gemiddelde soldier of demo meer spies killed and een gemiddelde pyro.
[...]
Een pyro hoeft de spies niet te killen, enkel in de fik te steken, zodat de rest van het team ziet dat "daar" een spy loopt, die dood moet!
Maar als je een spy in de fik hebt gezet, dan kan je hem toch net zo goed meteen afmaken?
Verwijderd
Je kan ook zien dat er een spy loopt zonder vlammen. Daarnaast heeft een soldier/demo een ranged wapen, wat 101239012903812908390 keer beter is als een spy richting een teammate ziet lopen. Een brandende spy (als je 'm op tijd kan bereiken) kan nog steeds backstabben, een vliegende spy heeft daar wat meer moeite mee.chrisO schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:20:
[...]
Spy checken != aan spy killen.
Een pyro hoeft de spies niet te killen, enkel in de fik te steken, zodat de rest van het team ziet dat "daar" een spy loopt, die dood moet!
Even een quiz.
In welke situatie is de kans dat de blauwe medic het overleeft groter?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2011 13:27 ]
Die situatieschets.

Toch ben ik het in deze zeker wel met koeitje eens. Als ik richting het gevecht loop en ik weet dat er een dispenser is of een ammo crate in de buurt schiet ik simpel gezegt op iedere teammate die ik zie. Je wil niet weten hoeveel spies je dan killed. Als ik cabo niet meereken wordt ik ook bijzonder weinig gebackstabbed.chrisO schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:20:
[...]
Spy checken != aan spy killen.
Ik dacht eerst dat de spy een heavy moest voorstellen

Hoe vaak spam je raketten op/in de buurt van senties/dispencers/etc... van je eigen team om te kijken of er een spy in de buurt is? Doet een goede pyro dit niet iets effectiever dan een soldier?Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:23:
[...]
Je kan ook zien dat er een spy loopt zonder vlammen. Daarnaast heeft een soldier/demo een ranged wapen, wat 101239012903812908390 keer beter is als een spy richting een teammate ziet lopen. Een brandende spy (als je 'm op tijd kan bereiken) kan nog steeds backstabben, een vliegende spy heeft daar wat meer moeite mee.
als soldier heb je alle 4 je rockets nodig om 4 buildings ( die niet naast elkaar staan te checken ) als pyro 30-40 ammo....dan heb je als pyro zijnde nog 160-170 ammo over de de spy te roosteren, als soldier mag je dan reloaden of wisselen van wapen...
En wat doe je als de spy voor je neus staat? schiet je dan ook je zelf (1/2) naar de maan? als Pyro tenminste niet...
[ Voor 6% gewijzigd door chrisO op 18-07-2011 13:35 ]
Verwijderd
Leuk die klasse discussie's, om me er maar even in te mengen.... stel nou dat ik als demoman geen idee heb wat ik moet doen, ik schiet wat in het rond en heb een enkele lucky kill, maar als pyro weet ik een beetje waar ik moet flanken en hoe ik chaos creëer. Dan kan ik toch beter pyro blijven spelen en ben ik meer credit to team...!
Je zult dan toch een keer demo/soldier moeten spelen om er beter in te worden.
Hoe kun je nu als demo niet weten wat te doen maar wel als pyro flanken. Het enige wat je moeten weten is waar je vijand is en hoe je hem moet raken. Ben je bijna dood ga je health halen of medic zoeken.
Of ben ik nu te zwart-wit.
Verwijderd
Je hoeft niet te schieten op je eigen sentries/dispensers om de simpele reden dat spies (en de engi de ze gebouwd heeft) er niet doorheen kunnen lopen. Als je een friendly demo tegen een building ziet botsen weet je dat het een spy is. Hetzelfde geld natuurlijk voor botsingen van teammates met de spy. Daarnaast decloaken alleen domme spies recht op de sentry farm. Overigens is het zelfs zonder dat nog makkelijk om te spychecken. 1 rocket is genoeg. Spies rennen dan meestal gelijk weg, en weet je dat het bingo is. Slimmere spies doen net of ze niet geraakt werden, maar aangezien teammates meestal even schieten om te laten zien dat ze friendly zijn heeft dat meestal ook geen effect. Daarnaast opereren spies achter de linies, dus je komt ze zelden tegen als er ook andere tegenstanders zijn, het reload argument gaat dan ook niet op. En als laatste: shotgun kan je ook makkelijk 480dmg mee doenchrisO schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:33:
[...]
Hoe vaak spam je raketten op/in de buurt van senties/dispencers/etc... van je eigen team om te kijken of er een spy in de buurt is? Doet een goede pyro dit niet iets effectiever dan een soldier?
als soldier heb je alle 4 je rockets nodig om 4 buildings ( die niet naast elkaar staan te checken ) als pyro 30-40 ammo....dan heb je als pyro zijnde nog 160-170 ammo over de de spy te roosteren, als soldier mag je dan reloaden of wisselen van wapen...
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2011 13:39 ]
En wat nu als de spy is omgelopen en achter de sentry farm staat? stab..sab...sab.... en het is dag Engineer, Sentry gun etc..leuk als je dan als soldier nog even de Spy de lucht in lanceert, maar die sentrygun komt daar echt niet mee terug?Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:38:
[...]
Je hoeft niet te schieten op je eigen sentries/dispensers om de simpele reden dat spies (en de engi de ze gebouwd heeft) er niet doorheen kunnen lopen. Als je een friendly demo tegen een building ziet botsen weet je dat het een spy is. Hetzelfde geld natuurlijk voor botsingen van teammates met de spy. Daarnaast decloaken alleen domme spies recht op de sentry farm. Overigens is het zelfs zonder dat nog makkelijk om te spychecken. 1 rocket is genoeg. Spies rennen dan meestal gelijk weg, en weet je dat het bingo is. Slimmere spies doen net of ze niet geraakt werden, maar aangezien teammates meestal even schieten om te laten zien dat ze friendly zijn heeft dat meestal ook geen effect. Daarnaast opereren spies achter de linies, dus je komt ze zelden tegen als er ook andere tegenstanders zijn, het reload argument gaat dan ook niet op. En als laatste: shotgun kan je ook makkelijk 480dmg mee doen. Spy in mijn gezicht? Met een medic aan mn reet schiet ik gewoon, en anders shotgun/shovel/bottle.
En wat doe je als soldier uberhaubt in de buurt van een sentrygun/sentryfarm ( tenzij het die van de tegenstander is)...soldiers horen thuis op het front!
Pyros horen ook niet enkel rond te hangen bij een sentrygun/farm dus dat argument werkt twee kanten op.chrisO schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:45:
[...]
En wat nu als de spy is omgelopen en achter de sentry farm staat? stab..sab...sab.... en het is dag Engineer, Sentry gun etc..leuk als je dan als soldier nog even de Spy de lucht in lanceert, maar die sentrygun komt daar echt niet mee terug?
En wat doe je als soldier uberhaubt in de buurt van een sentrygun/sentryfarm ( tenzij het die van de tegenstander is)...soldiers horen thuis op het front!
En waarom zou een pyro dan wel in de buurt van een sentry moeten zijn?
Even iets anders: hoewel castle4 een leuke map is, merk ik dat vaak de server erdoor leegloopt als er niet een groepje regulars zijn die blijven.
Even iets anders: hoewel castle4 een leuke map is, merk ik dat vaak de server erdoor leegloopt als er niet een groepje regulars zijn die blijven.
Verwijderd
Ik speel af en toe pyro om chaos te creëren bij de tegenstand, vooral wanneer je weet dat ze met de hele groep op dezelfde locatie zitten/komen.
Ook al is een een kamikaze actie, meestal krijg ik er wel een paar (halve) kills van (omdat een heavy of soldier de boel afmaakt).
Daarnaast moet je gewoon spelen wat je ligt en wat er in het team nodig is. Als je ziet dat er al 6 snipers rondrennen is het onnodig om zelf ook als sniper te gaan, ook al is het je beste class. Hetzelfde geld voor heavies... speel dan even als medic om de heavies te helpen
Ook al is een een kamikaze actie, meestal krijg ik er wel een paar (halve) kills van (omdat een heavy of soldier de boel afmaakt).
Daarnaast moet je gewoon spelen wat je ligt en wat er in het team nodig is. Als je ziet dat er al 6 snipers rondrennen is het onnodig om zelf ook als sniper te gaan, ook al is het je beste class. Hetzelfde geld voor heavies... speel dan even als medic om de heavies te helpen
Earbuds zijn het meeste waard van allemaal.UlyssesNL schreef op maandag 18 juli 2011 @ 10:59:
Ik gister van die earbuds geruild tegen 1 van mijn strange weapons met iemand. Nu ben ik al twee keer benaderd om die dingen te ruilen tegen hoedjes en weet ik veel wat allemaal. Zijn die krengen zoveel waard?
14 keys (iedere key is 2.33 Refined) totaal dus 32 refined metal
Dat zijn dus ook weer 10 hats of meer.
een strange wapen is niet meer waard dan 1 refined metal.
met 2 buds kan je al ene low quality Unusual hat krijgen.
Thx for the infoPykow schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:51:
[...]
Earbuds zijn het meeste waard van allemaal.
14 keys (iedere key is 2.33 Refined) totaal dus 32 refined metal
Dat zijn dus ook weer 10 hats of meer.
een strange wapen is niet meer waard dan 1 refined metal.
met 2 buds kan je al ene low quality Unusual hat krijgen.
Dan heb ik dus een goede ruil gedaan
Gisteren heb ik ook een leuke ruil gedaan: 1 refined metal voor Vintage Foster's Facade.
Crate Unbox Loot Simulator: http://stripedypaper.webs.com/uncrateomatic.htm
Misschien om te checken op spies....? De meeste engineers zullen je erg dankbaar zijn, als je wat flames rond spuwt en een gecloaked spy in lichterlaaie zet of een spy verkleed als engineer ontmaskerd voordat hij onrust kan stoken.g0tanks schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:47:
En waarom zou een pyro dan wel in de buurt van een sentry moeten zijn?
[...]
En natuurlijk kan je als soldier 10 spies killen met 4 rockets als ze op een kluitje staan en je weet wie de spies zijn of waar ze gecloaked lopen, maar als pyro pik je ze er toch iets makkelijker/sneller uit.
maar natuurlijk zal iemand die denkt dat alle klassen inferieur zijn aan de demoman/soldier dat nooit toegeven.
Het is ook meer dat de andere classes enorm veel sterker zijn (geworden) en de pyro een beetje achteraan blijft hangen. Ja hij is vervelend, maar qua killing power blijft hij achter op vrijwel elke andere class.
1 of 2 pyro's kan prima in een team, meer dan dat is een beetje waardeloos, hetzelfde geldt voor spy en sniper overigens.
1 of 2 pyro's kan prima in een team, meer dan dat is een beetje waardeloos, hetzelfde geldt voor spy en sniper overigens.
Overigens vind ik sniper de meest superieure class.
Is alleen voor OS X spelers jaUlyssesNL schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:54:
[...]
Thx for the info
Dan heb ik dus een goede ruil gedaanik hou ze voorlopig nog wel even in mijn bezit dan. Het is ook wel mijn coolste item in het misc slot.
g0tanks schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:04:
Overigens vind ik sniper de meest superieure class.
Zolang er maar een limit 2 voor die classes is vind ik het primaTheJVH schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:09:
Spy is veruit de beste class.
Ik speel met Linux en Windows dus ik vind het wel best
Verwijderd
Die spy moet eerst door de smalle chokes komen. Daarnaast zijn sentries vlak achter de frontlinie. Ook ga ik soms ook dood en loop ik er vanuit de spawn weer langs.chrisO schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:45:
[...]
En wat nu als de spy is omgelopen en achter de sentry farm staat? stab..sab...sab.... en het is dag Engineer, Sentry gun etc..leuk als je dan als soldier nog even de Spy de lucht in lanceert, maar die sentrygun komt daar echt niet mee terug?
Engineers kunnen ook gewoon spychecken. Dat is het enige, naast het wacken op hun sentry, wat ze moeten dan als al hun gebouwen staan. Shotgun killed een spy in 2 schoten.chrisO schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:59:
[...]
Misschien om te checken op spies....? De meeste engineers zullen je erg dankbaar zijn, als je wat flames rond spuwt en een gecloaked spy in lichterlaaie zet of een spy verkleed als engineer ontmaskerd voordat hij onrust kan stoken.
En natuurlijk kan je als soldier 10 spies killen met 4 rockets als ze op een kluitje staan en je weet wie de spies zijn of waar ze gecloaked lopen, maar als pyro pik je ze er toch iets makkelijker/sneller uit.
maar natuurlijk zal iemand die denkt dat alle klassen inferieur zijn aan de demoman/soldier dat nooit toegeven.
Spies en snipers zijn nuttiger dan pyro's. Die 2 klasses kunnen namelijk makkelijker de belangrijke picks behalen: medics, engi's (hoofdschot!) en soldiers/demo's.
Als aanvallende classe heeft de pyro mi weinig nut (meer). Bij defence op een A/D of pl-map kan een pyro bij een sentrynest van behoorlijke waarde zijn. Icm de homewrecker, goed spychecken (alhoewel een beetje engie dat ook zou moeten kunnen), maar vooral het wegblasten van spam en ubers bij de sentries kan er voor zorgen dat de verdediging een stuk sterker wordt. Als een pyro dat doet is hij van een behoorlijke waarde voor het team, ook al heeft ie een kpd en kills/minute van 0.
Precies. En de zogenaamde skill is gelijk aan je score.
Verwijderd
Hoe dan ook mijn skills zijn de afgelopen tijd verbeterd, wat te zien is aan mijn scoreShabbaman schreef op maandag 18 juli 2011 @ 15:06:
[...]
Precies. En de zogenaamde skill is gelijk aan je score.
Mijn prestaties in bed zijn de afgelopen tijd ook verbeterd, wat te zien is aan mijn vrouw.Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 15:10:
[...]
Hoe dan ook mijn skills zijn de afgelopen tijd verbeterd, wat te zien is aan mijn score

Misschien moet je je eens verdiepen in hoe die score is opgebouwd
Dat maakt mij de beste TF2 speler van jullie allemaal.Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 15:10:
[...]
Hoe dan ook mijn skills zijn de afgelopen tijd verbeterd, wat te zien is aan mijn score

Verwijderd
Na de reset op de oude GoT server was ik ook ineens weer een nubcake
. Ik zou willen dat ik zo goed was als g0tanks
.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2011 15:26 ]
Verwijderd
Ben zelf ook inderdaad bezig te oefenen als demo hoor, ik speel meestal gewoon de klasse in het team waar er weinig van zijn om zo (hopelijk) in alles een beetje skills te krijgen. Ik gaf maar een situatie om de discussie te voedeng0tanks schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:35:
Je zult dan toch een keer demo/soldier moeten spelen om er beter in te worden.
Verwijderd
Idd ze straalt helemaal. Je hebt goed je best gedaan.Notna schreef op maandag 18 juli 2011 @ 15:13:
[...]
Mijn prestaties in bed zijn de afgelopen tijd ook verbeterd, wat te zien is aan mijn vrouw.
Dit topic is gesloten.
Let op:
De gegevens van de tweakers server kun je hier vinden. Vragen hierover kunnen dus achterwege gelaten worden!
Het verhandelen van items is hier niet toegestaan.
De gegevens van de tweakers server kun je hier vinden. Vragen hierover kunnen dus achterwege gelaten worden!
Het verhandelen van items is hier niet toegestaan.