Baan kwijt, help! Ik weet het niet meer! Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whuzz, weet je waar het mis gaat in deze discussie van ons? Jij gaat er ten onrechte vanuit dat ik probeer verantwoordelijkheid weg te schuiven op anderen, dat ik probeer iemand anders de schuld te geven.

Ik spreek niet over schuld... ik krijg echter de indruk dat jij dat wel aan het doen bent. Wat mij betreft is het gewoon een extreem nare samenloop van omstandigheden en meer niet. Een samenloop van omstandigheden waar ik het voorlopig mee heb te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 11:19
Kharay1977, ik neem aan dat het hier rond blijven hangen en je 'te verantwoorden' tegenover mensen die jouw situatie niet begrijpen ook niet positief werkt op je geestelijke gesteldheid.

Je bent duidelijk niet dom en van opgeven weet je volgens mij ook niet :P Laat de thread gewoon met rust en ga je eigen ding doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-09 15:13
Ik lees anders in Kharay1977's posts dat het allemaal niet aan hem ligt, dat hij een non-conformist is(werkgevers ruiken dat) en daarnaast geeft hij met 1500 sollicitaties die niet bijster succesvol waren ook nog advies aan anderen over de opbouw van een CV en motivatiebrief...

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saab schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 21:24:
Ik lees anders in Kharay1977's posts dat het allemaal niet aan hem ligt, dat hij een non-conformist is(werkgevers ruiken dat) en daarnaast geeft hij met 1500 sollicitaties die niet bijster succesvol waren ook nog advies aan anderen over de opbouw van een CV en motivatiebrief...
Er is een sterk verschil tussen niet helemaal en helemaal niet. Die nuance is misschien wat lastig te onderscheiden zonder het voordeel van klemtonen en dergelijke, zoals je ze zou kunnen overbrengen in verbale communicatie.

Dat neemt niet weg dat die nuance er zondermeer wél is. Sta er maar even bij stil, bij het concept nuance. Alvorens vage aantijgingen te bezigen.

In heel je treurige poging mij uit de tent te lokken is slechts één aanname correct - dat ik een non-conformist ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
Lees je eigen posts na of laat ze door iemand anders lezen en je zult tot de conclusie komen dat je excuses zoekt voor het feit dat je geen vaste baan hebt.

Je hint op een recessie die nog moet beginnen.

Je geeft een baan op bij NS Hispeed.

Je wilt niet verhuizen.

Je noemt jezelf non-conformistisch, nogmaals, werkgevers ruiken dat. Je kunt non conformistisch zijn als je je bewezen hebt, niet als je CV een gatenkaas is.

En jij geeft advies over de opbouw van een CV? Je kunt nooit 1500 relevante sollicitaties doen, in 3-5 jaar, dat kan gewoon niet. Dat zijn jouw woorden he, ik verzien ze niet.

Ik heb veel mensen gezien die ook met een handicap of beperkt functioneren een prima baan hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mabili schreef op maandag 05 september 2011 @ 17:39:
Ik zal BalusC eens via DM benaderen misschien dat hij ook nog goede tips heeft.
We hebben in iedergeval wel samen een IBM verleden :)
Hou je CV zo zakelijk mogelijk. Richt zoveel mogelijk op je sterke punten. De aanpassing ziet er al veel beter uit. In mijn CV heb ik mijn doofheid (ik ben volledig doof) enkel vermeld in een kort voetnootje van de sectie "Talen". Ik heb na de massaontslag bij IBM in 2005 (tijdens een enorme dotcom dip) een slechte periode gehad waarin ik in een half jaar ongeveer 100(!) bedrijven heb gemaild met elke keer een iets anders gevormde CV. Door deze trial'n'error heb ik geleerd dat je de meeste kans maakt als je het gewoon puur zakelijk houdt. Tijdens de sollicitatiegesprek komt het vanzelf wel naar voren, zodra ze er zelf over willen beginnen. Begin dan niet te stamelen, maar kom gewoon zelfverzekerd, zakelijk en met vol zelfvertrouwen over.

Ik heb zelf geen ervaring met het invullen van gaten in je carriere in je CV. Ik denk dat ik het wel gewoon zou vermelden, maar let wel op dat je het kort en zakelijk houdt. Probeer geen vorm van meelij te wekken. Datzelfde geldt voor de sollicitatiebrief.

Ik kan je GGMD van harte aanbevelen. Ik heb het zelf niet nodig gehad (ik kende het pas rond 2006, toen ik al werk had), maar mijn vrouw heeft voor GGMD in Almere gewerkt en zodoende heb ik kunnen meekijken wat ze allemaal doen. De maatschappelijke werkers van GGMD hebben echt veel ervaring met zaken zoals waar je nu tegenaan loopt. Ze kunnen je zeker wel advies geven en begeleiden bij het vinden van passend werk.

Veel succes! Als je nieuwe vragen hebt, post ze maar gewoon, hoe gek de vraag ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-09 19:48

Vidra

Vragen?

Je zou eens kunnen overwegen om je CV online te plaatsen - zonder je volledige naam, geboorte datum, BSN nummer en andere niet relevante informatie, met een linkje op dit forum zodat mede-GoT-ers - zinnige suggesties kunnen doen zodat je je CV kan 'opleuken' danwel layout technisch het e.e.a. kan wijzigen.

Daarnaast kunnen wij ook op basis van de inhoud tips geven om je CV te customizen voor een bepaalde sollicitatie - if needed.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Zorg ervoor dat je bezig blijft, ook zeer nuttig. Er is altijd vraag naar bijvoorbeeld vrijwilligers, het is beter dan thuis zitten niksen en staat goed op je CV dat je bent blijven werken - vooral dat je wilt werken. Daarbij levert het weer wat ervaring op die je mee kan nemen, zowel persoonlijk als om in aanmerking te komen voor functies. Wat extra contacten, juist als je werkzoekende bent, is ook niet verkeerd.
Wie goed doet die goed ontmoet. Boontje komt om zijn loontje. Karma. Whatever je het noemen wilt. Jij helpt mensen/dieren/.... en dat zorgt ervoor dat er vanzelf iemand is die ook wat voor jou wilt doen.
Dit hierboven, vrijwilligerswerk, heeft bij mij in ieder geval 1 sollicitatie rond gekregen omdat dat net iets meer inhoud gaf op de cv dan 'werlzoekende' of 'vakkenvuller'.

Gaten vooral niet melden. Kunnen ze wel halen uit de data dat je werkt(e) als het van belang is. Daarbij kun je dan iets moois zeggen als rondreis (of verzin eens iets) en daarom niet gemeld op de CV, in plaats van werkloos neer te zetten.

Je CV moet ook voor elke functie die je kan bedenken identiek zijn, je CV moet namelijk volledig zijn. Als je denkt iets te moeten veranderen dan is dat dus relevante werk-/ervaringsinformatie die mist op je CV.
Op een gegeven moment moeten werkgevers keuzes maken. Kandidaat 1 en 2 zijn beide geschikt. Dan gaan ze juist kijken naar die niet relevante informatie wie iets extra's of unieks kan toevoegen. Als je je CV niet volledig invult maar richt op een specifieke vacature, is de kans juist groter dat je erbuiten valt wanneer er meerdere geschikte kandidaten zijn.

Ook belangrijk dat je CV en sollicitatiebrief niet door elkaar haalt. Ik heb nog geen enkele sollicitatie meegemaakt (zowel bij selectie/gesprek meedoen als zelf ergens solliciteren) dat mensen enige aandacht gaven aan die brief. Nul komma nul.
Ga er dus vanuit dat ze die brief niet lezen - je CV moet laten zien wat je kan. Als er iets in je brief staat wat niet uit je CV te halen is (direct of indirect), mist dat onderdeel in je CV.
Aan de andere kant, je CV is niet je sollicitatiebrief. Houd het dus wel kort en bondig, het is een overzicht van je ervaring tenslotte en geen levensverhaal.

[ Voor 5% gewijzigd door Xanaroth op 12-09-2011 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saab schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 22:19:
Lees je eigen posts na of laat ze door iemand anders lezen en je zult tot de conclusie komen dat je excuses zoekt voor het feit dat je geen vaste baan hebt.

Je hint op een recessie die nog moet beginnen.

Je geeft een baan op bij NS Hispeed.

Je wilt niet verhuizen.

Je noemt jezelf non-conformistisch, nogmaals, werkgevers ruiken dat. Je kunt non conformistisch zijn als je je bewezen hebt, niet als je CV een gatenkaas is.

En jij geeft advies over de opbouw van een CV? Je kunt nooit 1500 relevante sollicitaties doen, in 3-5 jaar, dat kan gewoon niet. Dat zijn jouw woorden he, ik verzien ze niet.

Ik heb veel mensen gezien die ook met een handicap of beperkt functioneren een prima baan hadden.
Ik heb nergens gezegd dat ik 1500 sollicitatiepogingen in 3 - 5 jaar er op heb zitten. Die 1500 is over mijn hele arbeidsverleden. Beter lezen. Ik heb dat namelijk meerdere malen letterlijk aangegeven. Dus, leg mijn geen woorden in de mond die ik niet heb geuit. Je verzint ze dus wel.

In de afgelopen nagenoeg 3 jaar zijn het er ~650.

En, ik heb ook nooit gezegd dat ik volledig geen enkele schuld heb aan mijn situatie. Op tal van punten kun je zaken identificeren waar ik direct verantwoordelijk voor ben geweest. De hele situatie rond mijn been is origineel begonnen met een domme fout van mijzelf. Maar goed, dat neemt niet weg dat ik géén verantwoordelijkheid heb voor eventuele fysieke complicaties in de jaren erna, ik ben God niet, ik heb geen absolute controle over hemel, aarde en alles er tussenin.

En er is een verschrikkelijk groot verschil tussen niet willen en niet kunnen verhuizen. Ik heb potverdomme letterlijk aangegeven waarom het niet gaat. Het is, onder andere, een financiele kwestie. Leg mij niet weer woorden in de mond. Ik heb godverredomme gesolliciteerd op banen in het buitenland, notabene. Ik was zelfs daartoe bereid. Met name heb ik gesolliciteerd op een baan in Frankrijk, ik was zelfs bereid te verhuizen naar een land waarvan ik de taal niet of nauwelijks spreek -- mijn Frans is echt brak, maar goed, de betreffende organisatie is een grote internationale onderneming die Engels als voertaal kent.

Mijn non-conformisme is een eigenschap die nou eenmaal deel van mij uitmaakt. Dat wil niet zeggen dat ik alleen maar non-conformistisch ben, het wil niet zeggen dat ik in alles wat ik zeg of doe het naar voren komt. Mensen zijn niet zwart/wit, mensen zijn grijs, de hele wereld is grijs.

En over die recessie... even wel, he... we zijn de recessie van 2008 nooit echt te boven gekomen. Je kunt niet gaan zitten claimen dat de wereldeconomie sinds de recessie van 2008 een echte piek heeft gekend, dus, ik hint niet op een recessie die nog moet beginnen, ik hint op een recessie die nog jaren nodig zal hebben om zichzelf op te lossen. Of dat uiteindelijk de waarheid zal blijken te zijn, dat is iets dat we enkel en alleen achteraf met zekerheid kunnen vaststellen. Ik ben gewoon iets cynischer dan andere mensen over de veerkracht van de wereldeconomie op dit moment.

Enfin, al met al... je maakt aannames en legt mij woorden in de mond die ik nooit heb geuit en ik zou je willen verzoeken daar mee op te houden. Als je niet begrijpend kan lezen houdt er dan maar gewoon in het geheel mee op, daarmee voorkom je een hoop ellende.

Nogmaals, de wereld is grijs. Dat ik niet alle verantwoording op mij neem betekent niet dat ik geen enkele verantwoording erken. Maar het bekent dus ook niet dat alles mijn eigen schuld is. Dat is het namelijk per definitie niet. Het is per definitie onmogelijk dat het allemaal mijn verantwoordelijkheid is. Dat zou namelijk enkel en alleen kunnen als ik de enige partij was in het hele verhaal. En dat ben ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:24
Kharay, feit is wel dat in NL de vergrijzing toeslaat en we dadelijk alle handjes nodig hebben die we kunnen krijgen. Ook deze crisis zal ooit nog alleen in de geschiedenisboekjes staan, dus je kansen worden er alleen maar beter op. Bovendien heb je maar 1 baan nodig.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SkiFan schreef op maandag 12 september 2011 @ 14:51:
Kharay, feit is wel dat in NL de vergrijzing toeslaat en we dadelijk alle handjes nodig hebben die we kunnen krijgen. Ook deze crisis zal ooit nog alleen in de geschiedenisboekjes staan, dus je kansen worden er alleen maar beter op. Bovendien heb je maar 1 baan nodig.
Paar interessante punten, eigenlijk.

Maar, voor de volledigheid - het feit dat ik de discussie vol ben blijven houden heeft niets te maken met óf ik wel of niet door blijf solliciteren. Ik heb mijn keuze allang gemaakt. Nee, de enige reden dat ik mijn punt blijf verdedigen is omdat ik er gewoon slecht tegen kan dat mensen een verkeerd beeld van mij proberen te schetsen.

De keuze die ik heb gemaakt is dat ik de komende tijd op zoek ga naar bronnen van microinkomsten, om in ieder geval de meest serieuze inkomensgaten te dichten. En daarna ga ik mijn tijd besteden aan het doorontwikkelen van mijn webdienst en, te zijner tijd, zodra ik genoeg inspiratie heb opgedaan, het schrijven van mijn levenswerk.

Daarom had ik misschien ook maar beter niet de discussie aan moeten gaan, omdat het toch allemaal triviaal gelul is inmiddels. Daar ik allang heb besloten het spelletje niet meer te willen spelen.

Enfin... nogmaals, paar interessante punten die je noemt. Misschien dat iemand anders er moed uit kan scheppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:24
Je kunt beter op zoek gaan naar Macroinkomsten, daar gaan je gaten een stuk harder mee dicht. :)

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SkiFan schreef op maandag 12 september 2011 @ 15:54:
Je kunt beter op zoek gaan naar Macroinkomsten, daar gaan je gaten een stuk harder mee dicht. :)
Dat komt neer op een baan... en dat is dus het hele punt van de afgelopen discussie. ;)

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 14:18
Even een update:

Zoals ik al eerder had aangegeven vandaag een gesprek met de jobcoach van werkplein.

Haar eerste opmerking was dat de CV er goed verzorgd en netjes uitzag mijn dank dan ook aan Kharay1977 en andere tweakers die me daar veel advies in hebben gegeven danwel via de topic als via PM / mail ;)

Maar goed het komt er op neer ik heb nu ruim 12 jaar ervaring in de ICT van helpdekmedewerker / ict medewerker tot aan de functie systeembeheerder, Echter merk ik met solliciteren dat het heel lastig geworden om nog aan de bak te komen en dat merk ik ook mede door mijn gat van bijna 3 jaar op mijn CV en natuurlijk mijn leeftijd. Ik ben me er dan ook zeer van bewust dat ik weer onderaan moet beginnen.

Echter is mijn vandaag een begin voorstel gedaan waar nog wel een intakegesprek voor moet plaats vinden.

Aanmelden bij een bedrijf dat samenwerkt met UWV wat inhoud dat ik in 6 maanden tijd met behoud van WIA uitkering a 900,- p/m eerst 3 maanden ga leren waarbij binnen het traject MCTS Configuring Windows server 2008 (active directory), MCTS Configuring Exchange server, ITIL v3 foundation aanbod komen en vervolgens daar examen voor moet doen. Als deze 3 maanden voorbij zijn zou ik dan eerst 3 maanden stage moeten gaan lopen en tot slot zou ik dan voor een duur van 6 maanden als junior systeembeheerder aan de slag kunnen met een maandloon van 1800,-

Het is een opstap naar het reguliere werk maar waar ik alleen tegen opkijk is de zwaarte van de stof.
In 2000 heb ik de MCP opleiding gedaan en toen was het al aardig door het engelse stof heen bijten en op mijn tenen lopen maar toen was ik nog een stuk jonger mijn vraag is dus wat zouden jullie in deze situatie doen?

• Toasterlabs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-09 15:49
Gewoon proberen man... MSCTS examens op windows 2008 zijn eigenlijk een pak minder erg dan 2003 stof (imo). ITIL aan de andere kant is een hoop droge stof waar ze voornamelijk op de verwoording testen 9nou mijn ervaring!) Was het enigste examen dat ik ooit 2x heb moeten afleggen...

Trouwens, het eerste examen is altijd het moeilijkste gezien je daar terug in het "leren" moet komen... Die erna gaan makkelijker gaan.

Verwijderd

ik ben nieuw op dit forum, en heb geprobeerd dit topic een beetje door te lezen.
Ik ben een bouwkundig ingenieur, met vooral ervaring binnen de architectenbranche als ontwerper/projectleider.
Nu is deze branche het hardst getroffen door de financiële crisis die er heerst. Ik zie dan ook geen vacatures die dicht bij mijn profiel komen in de aankomende jaren.
Ik heb de beslissing genomen om mijn carrière een andere wending te geven omdat ik toch nog een aantal jaren moet werken. Ik ben reeds 36 jaar geworden en dat is toch al een moeilijke leeftijd om een switch te maken. Ik wil graag de IT in, en wil daar graag ook een avondopleiding/cursussen voor volgen.
Hoe zet ik mij het beste op markt binnen de ict? Met het behalen van een Hbo avondstudie IT of IT via de open universiteit. Of door het behalen van certificaten?
Het maken van applicaties/software lijkt mij het meest interessant.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 15:12:
Of door het behalen van certificaten?
Zondermeer ben je daarmee het best geholpen op korte termijn. (Deel)certificaten halen, daarmee aan de slag gaan en terwijl je werkt op basis daarvan je volgende (deel)certificaten halen. Dan kom je het meest direct aan de slag.

Op zich is een volwaardige studie natuurlijk ook een prima keuze maar daar zie je de resultaten pas over langere tijd van terug. Zuiver en alleen omdat een studie nu eenmaal een langere tijd in beslag neemt.

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 09:44

-_D_-

Polsbandje

Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 14:57:
Ik heb mijn keuze allang gemaakt. Nee, de enige reden dat ik mijn punt blijf verdedigen is omdat ik er gewoon slecht tegen kan dat mensen een verkeerd beeld van mij proberen te schetsen.
Wat mij betreft heb je dat zelf gedaan en blijf je dat doen met onderstaande teksten;
De keuze die ik heb gemaakt is dat ik de komende tijd op zoek ga naar bronnen van microinkomsten, om in ieder geval de meest serieuze inkomensgaten te dichten. En daarna ga ik mijn tijd besteden aan het doorontwikkelen van mijn webdienst en, te zijner tijd, zodra ik genoeg inspiratie heb opgedaan, het schrijven van mijn levenswerk.
Allemaal leuke plannen enzo, maar tot dusver heb je nog niets gedaan. Ik sluit me wat dat betreft aan bij wat meerdere personen zeggen. Ik ken je situatie niet goed genoeg, dat geef ik meteen toe, maar ik weet wel dat Nederland genoeg voorzieningen biedt om ook jou aan een baan te helpen, als je dat zelf tenminste ook wil. Maar je wil geen baan, je wil niet voor een baas werken... Tja dan houdt het een beetje op hè? Geef daar dan niet anderen de schuld van.

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Verwijderd

-_D_- schreef op woensdag 21 september 2011 @ 17:43:
[...]

Wat mij betreft heb je dat zelf gedaan en blijf je dat doen met onderstaande teksten;

[...]

Allemaal leuke plannen enzo, maar tot dusver heb je nog niets gedaan. Ik sluit me wat dat betreft aan bij wat meerdere personen zeggen. Ik ken je situatie niet goed genoeg, dat geef ik meteen toe, maar ik weet wel dat Nederland genoeg voorzieningen biedt om ook jou aan een baan te helpen, als je dat zelf tenminste ook wil. Maar je wil geen baan, je wil niet voor een baas werken... Tja dan houdt het een beetje op hè? Geef daar dan niet anderen de schuld van.
:F

Ik kan niet anders zeggen dan dat. Want, dan heb je het dus echt niet begrepen, als dat je uitlatingen erover zijn. Allereerst omdat je dus volslagen over mijn opmerkingen heen leest dat ik mijn eigen verantwoording niet naast mij neer leg en ten tweede omdat je notabene zelf toegeeft de situatie niet goed te kennen maar er vervolgens wel een oordeel over denkt te kunnen vellen.

Enfin... dit topic ging sowieso al niet meer over mij, wil je alsblieft dat onderwerp dus ook niet opnieuw oprakelen? Want ik ben echt niet meer geïnteresseerd in de kinderachtige en domme uitlatingen van een stel kleuters die niets anders kunnen dan gal spuwen en voor wie begrijpend lezen niet één brug maar zeker een half dozijn bruggen te ver is.

*knip*

[ Voor 0% gewijzigd door Brons op 22-09-2011 09:48 ]

• Saab
*knip*

Om nog even terug te komen op onze discussie onderling, inderdaad had ik slecht gelezen en schreef je dat je 600 sollitaties hebt gedaan ipv 1500 maar voor mij blijft dat hetzelfde hoor.

Sowieso praat je met de verkeerde, je geeft zelf grappig genoeg aan dat je met de gedachte hebt gespeeld om in Frankrijk te gaan werken; ik leg je in een aantal zinnen mijn carriere uit.

6 jaar geleden ben ik vanwege mijn Franse vriendin naar London verhuisd, Engels spreken was niet een heel groot probleem en ik had ook relatief snel een prima baan daar. Maar nu ben ik vorig jaar naar Frankrijk verhuisd en mijn Frans was op dat moment brugklas niveau aangezien ik altijd Engels spreek met mijn vriendin. In elk geval had ik vanaf dag 1 een baan waar ik weliswaar Nederlands kon spreken maar waar ik met mijn collega's overwegend Frans moest poekelen, die baan was niet in mijn metier, maar na 7 maanden heb ik wederom een prima baan waarin ik full time Frans spreek met collega's en klanten. Mijn Frans is nog steeds niet uitmuntend maar ik ben prima in staat om mij duidelijk te maken, ik heb ook tijdelijk genoegen genomen met een kleine studio maar alsjeblieft, handicaps genoeg voor mij.

Aan de ene kant kan het me niet schelen, jouw situatie, aan de andere kant wordt ik erg boos als jij zegt dat er geen mogelijkheden zijn. Die zijn er genoeg.

Jij praat over recessie? Ook in tijden van recessie zijn er vacatures, kijk maar eens rond. Een recessie is geen excuus om te zeggen dat er totaal geen vacatures meer zijn, complete onzin.
Die luxe heb ik niet. Er lopen legio erg goede opgeleide mensen rond hier op GoT en alwaar ik mij op tal van punten prima kan meten met zelfs de beste van hen ben ik gewoon een college dropout.
Dit soort zinnen, ben jij nou goed of niet? Kun je iets of helemaal niets?
Al was het maar omdat de meest opvallende referentie van de afgelopen 5 jaar, bol.com, een nogal vreemd beeld van mij probeerde te schetsen ooit, toen ik ze een keer als referentie opgaf. Een beeld waarin ik mijzelf absoluut niet kon herkennen.
Misschien kende ze je je beter bij Bol dan dat jij jezelf kent? Verklaar eens welk beeld men schetste?
Het OV in Nederland is van een dusdanig niveau dat ik vanuit mijn woonplaats (IJsselstein (UT)) zeer veel kan bereiken. Naar Utrecht is het slechts een halfuurtje en vanaf Utrecht kun je heel veel bereiken in minder dan drie kwartier.
Jij beweert dat er in Utrecht dus geen banen zijn te vinden die bij je passen? Ok, Utrecht is geen wereldstad maar er zitten wel veel bedrijven. Ja, je zegt het niet letterlijk maar je snapt denk ik wel wat ik bedoel.
Ik noem het in mijn CV natuurlijk ook niet letterlijk: halfjaartje hier, halfjaartje daar. Na veel feedback (ik heb duizenden sollicitaties verricht in mijn leven, geen geintje) is mijn CV nu sterk geoptimaliseerd en houdt een heel mooi midden tussen effectief en informatief.
Jouw CV is niet geoptimaliseerd, anders ontving je wel een uitnodiging. ;)
Zou je anders je CV eens hier willen posten, ben benieuwd naar je optimalisaties.

Ik kan nog veel meer van je quoten he, maar dit is wel zo genoeg. Je beweringen dat het niet of amper aan jezelf ligt snijden geen hout. Iemand anders tips geven op z'n CV is als een blinde die een bril aanmeet bij een slechtziende.

[ Voor 0% gewijzigd door Brons op 22-09-2011 09:49 ]

Verwijderd

Neem je het mij nu kwalijk dat ik enigszins gepikeerd ben?

Even situatie schetsen dan...

- Ruim 2.5 jaar werkloos, ruim 600 sollicitatiepogingen in die tijd, even zovele afwijzingen.
- Mede als gevolg daarvan maar ook door tal van andere persoonlijke zaken (waarvan sommige heel, heel diepgravend) loop ik rond met een depressie.
- Pogingen om dan maar voor mijzelf te beginnen, aangezien het vinden van een baan wat weinig succes kende, lopen ook nergens op uit. Door tal van omstandigheden.

En dan moet ik nog geduldig blijven als er hier iemand langs komt zeilen, even slechts de afgelopen 1 of 2 pagina's leest en zonder volledigheid van zaken te kennen een oordeel komt vellen? Ja, dus niet he. Sorry hoor, maar, ook ik ken wel een grens.
Saab schreef op woensdag 21 september 2011 @ 18:32:
Aan de ene kant kan het me niet schelen, jouw situatie, aan de andere kant wordt ik erg boos als jij zegt dat er geen mogelijkheden zijn. Die zijn er genoeg.
Is het nu echt zo moeilijk om te accepteren dat voor sommige mensen de optie is om te besluiten de energie ergens anders in te steken? Echt, is dat zo moeilijk om te accepteren. Even wel, jij hebt mijn leven niet geleefd, jij bent mij niet. Ik ben jou niet. Je kunt onze situaties niet zondermeer uitwisselen met elkaar. Wat op jouw situatie van toepassing is is niet per se van toepassing op de mijne en vice versa.

Waarmee ik bedoel te zeggen dat er zondermeer wel mogelijkheden zijn. Alleen, die mogelijkheden zijn voor mij andere mogelijkheden dan ze voor jou bleken te zijn. Of dan ze voor <insert random individual here> zullen zijn.
Jij praat over recessie? Ook in tijden van recessie zijn er vacatures, kijk maar eens rond. Een recessie is geen excuus om te zeggen dat er totaal geen vacatures meer zijn, complete onzin.
Ik heb ook nooit gezegd dat er geen vacatures zijn. Wat ik heb gezegd is dat in tijden van recessie de mentaliteit van de werkgevers een andere is dan tijdens periodes van economische hoogtij. Tijdens een recessie is met doorgaans voorzichtiger en voor welke redenen dan ook ben ik een iets groter risico dan andere mensen dat zijn. Door mijn fysieke situatie, door mijn arbeidsverleden, door mijn karakter. Etc, etc, etc, etc, etc. Net als dat iedere individuele situatie uniek is en op zichzelf staand geldt dat ook voor individuele aantrekkelijkheid voor een werkgever.

Waarvan je aan sommige factoren daarvan kunt werken en aan andere factoren bent gebonden. Nogmaals, mijn arbeidsverleden is wat het is en ik kan deze niet wijzigen, ik kan niet terug naar het verleden en zelfs al kon ik dat wel, dan zou ik waarschijnlijk alsnog dezelfde keuzes maken want iedere unieke situatie noopte gewoon tot betreffende keuze.
Dit soort zinnen, ben jij nou goed of niet? Kun je iets of helemaal niets?
Ik ben zondermeer wel goed en heb zondermeer een sterk potentieel. Ik kan zondermeer wel iets, ja. Maar, nogmaals en met klem - mijn CV schetst een beeld waar je mogelijkerwijs een andere conclusie uit zou kunnen trekken. Ja, ik ben verantwoordelijk voor mijn levensloop maar, en ik kan dit niet genoeg benadrukken, ik kan niet tijdreizen! Dus, kijken naar het verleden en verkeerde beslissingen daar aanwijzen, daar ben ik niet mee geholpen. Ik ken de beslissingen, ik heb ze zelf gemaakt.
Misschien kende ze je je beter bij Bol dan dat jij jezelf kent? Verklaar eens welk beeld men schetste?
8)7

Nee, bij bol.com kende men mij niet beter dan ik mijzelf ken. Waarom ik daar een beter over in de lach moet schieten... ach, ik heb daar welgeteld een jaar gewerkt. Ik was toen 29, toen ik die baan kreeg. Ik had toen al bijna 30 jaar voorsprong. ;)

Ik ken mijzelf heel goed en ben mij dus ook heel erg bewust van de wat meer... uitdagende karaktereigenschappen die ik heb. Met klem, voor de tig-duizendste keer... ik ken mijn eigen verantwoording. Willen we dat eindelijk een keer accepteren, mensen? If not... daar is het gat van de deur.

Het exacte beeld dat bol.com schetste is niet zo heel relevant, wie het deed is een heel stuk belangrijker. Een voormalig collega van mij die dat deed uit gevoelens van rancune omdat ik gedurende de tijd dat ik er werkte het "lef" had om het gewoon oneens te zijn met hem. En hij was gewoon direct collega van mij op dat moment, niet mijn meerdere of wat dan ook. Deed gewoon hetzelfde werk dat ik deed, op het niveau dat ik het deed. Maar, diverse malen kwam het toch tot een professioneel verschil van mening en dat heeft hij mij kennelijk nooit vergeven. Hij kon het verschil niet maken tussen een professioneel verschil van mening en een persoonlijk verschil van mening. Zijn falen, niet het mijne.

En ik heb zeer duidelijke en terechte argumenten waarop ik die conclusie baseer, dat het dus rancune was dat speelde. De details zal ik hier verder niet over uitwijden, het is niet ter zake doende inmiddels. De hele afdeling (bol.com CSS) is bij mijn weten inmiddels gewoon opgeheven namelijk.
Jij beweert dat er in Utrecht dus geen banen zijn te vinden die bij je passen? Ok, Utrecht is geen wereldstad maar er zitten wel veel bedrijven. Ja, je zegt het niet letterlijk maar je snapt denk ik wel wat ik bedoel.
Genoeg banen die bij mij passen... zeer weinig werkgevers die bij mij passen. Zie de 600+ afwijzingen.
De vorm is sterk geoptimaliseerd, de inhoud ervan kan ik niet verder optimaliseren, dan zou ik mijn leven opnieuw moeten leven. Ik ga niet veel vaker meer herhalen dat het op inhoud mis gaat en niet op vorm. Alsjeblieft accepteer dat nou eindelijk een keer van me, anders houd ik er echt mee op hoor, met dit gesprek dus.
Ik kan nog veel meer van je quoten he, maar dit is wel zo genoeg. Je beweringen dat het niet of amper aan jezelf ligt snijden geen hout. Iemand anders tips geven op z'n CV is als een blinde die een bril aanmeet bij een slechtziende.
Ik heb, potdomme, nooit maar dan ook nooit gezegd dat het niet of amper aan mij ligt. Leer nou eindelijk verdomme eens begrijpend lezen, er is godverredomme een verschil tussen helemaal niet en niet helemaal.

Ik heb gezegd dat het niet enkel aan mij ligt. Dat er tal van andere factoren spelen die mijn succes of gebrek daaraan bepalen. Het is toch gewoon vanzelfsprekend dat in tijden van economische hoogtij er meer vacatures zijn dan in tijden van (dreigende) economische recessie? En je moet erkennen dat ik niet in mijn eentje verantwoordelijk ben voor de economische toestand in de wereld, of deze nu goed of slecht is momenteel.

Echt, als de nuance die ik nu al voor de zoveelste keer probeer over te brengen alsnog niet overkomt, dan geef ik het echt op met je. Niets persoonlijks hoor, maar, ik begin het echt beu te worden. Nee, echt, met klem, niets persoonlijks, maar, ik heb al meer dan genoeg stress hierover zonder dat ik van een stel buitenstaanders allemaal volslagen onterechte verwijten moet aanhoren.

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 09:44

-_D_-

Polsbandje

Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 19:04:
Ik heb, potdomme, nooit maar dan ook nooit gezegd dat het niet of amper aan mij ligt. Leer nou eindelijk verdomme eens begrijpend lezen, er is godverredomme een verschil tussen helemaal niet en niet helemaal.
Tja zoals ik het lees ligt het toch voor het grootste deel aan jou. Dat is verder geen aanval, maar zaken als economische recessie spelen dan gewoon geen rol. Dat jij al 2,5 jaar werkloos thuis zit ligt niet aan de recessie. En dat je er dan toch over begint, terwijl het simpelweg niet relevant is, dat wekt de indruk dat je smoesjes verzint om de schuld niet bij jezelf te zoeken. Je zegt dat je dat wel doet, maar het lijkt er niet echt op als je dat doet. Snap je wat ik bedoel?
Nee, echt, met klem, niets persoonlijks, maar, ik heb al meer dan genoeg stress hierover zonder dat ik van een stel buitenstaanders allemaal volslagen onterechte verwijten moet aanhoren.
Sorry maar zo werkt het als je dingen op een openbaar forum schrijft.

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:20

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

En dan moet ik nog geduldig blijven als er hier iemand langs komt zeilen, even slechts de afgelopen 1 of 2 pagina's leest en zonder volledigheid van zaken te kennen een oordeel komt vellen? Ja, dus niet he. Sorry hoor, maar, ook ik ken wel een grens.
Wees dan de slimste en post die hele geschiedenis niet. Je taalgebruik helpt niet echt in het voorkomen van vervelende reacties. Wil je die niet? Post dan niet.

edit: Met D hierboven dus.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Even aanhaken hierzo, Kharay zal me nog wel kennen van eerder in dit topic gok ik ;)

@Kharay: je frustraties zijn begrijpelijk. Wees echter ook beducht op het feit dat iemand anders jouw woorden anders kan lezen als dat jij ze neerzet of bedoelt hebt. Dat geldt zowel hier op GoT, maar dus ook voor je CV.
je geeft aan dat je cv geoptimaliseerd is door de vele sollicitaties. Prima dat je dat zegt, maar als jij degene bent die geoptimaliseerd heeft (of denkt te hebben), dan kan het natuurlijk ook zijn dat je denk de juiste optimalisaties toegepast te hebben, maar zonder het te weten het omgekeerde bereikt te hebben.

Toegeven, 600 afwijzingen en heel lang thuis zitten zonder uitzicht is NIET leuk. Been there, done that, ik weet hoe ellendig je voelt. Echter: jou verbitterdheid (die je hier duidelijk laat zien, logisch, je wilt dingen van je afschrijven en je voelt je onbegrepen) kan er ook voor zorgen dat werkgevers je niet willen juist vanwege die verbitterdheid. Je geeft zelf al aan dat er maar weinig werkgevers bij je passen. Als je daar heel stellig in bent zeg ik: kijk eens in de spiegel en vraag je eens af waarom al die werkgevers je, los van je technische kennis of whatever, op persoonlijk vlak niet zouden zien zitten. Als in een gesprek blijkt dat jij vanwege je overkomen danwel persoonlijkheid moeilijk in te passen bent en er zijn meer kandidaten, ben je gebokt. Als je in een gesprek meteen zo opgevlogen en gepikeerd zou reageren als in je laatste posts, wist ik het als werkgever wel. Nofi, maar dan werd je het dus niet.

Wat ik maar bedoel te zeggen is: als jij denkt "ik ben goed, de rest is gek" en daarmee deels je hakken in het zand zet t.a.v. je persoonlijkheid, kun je nog wel 6 miljoen brieven schrijven, maar dan gaat dat niet werken. Kijk naar jezelf, zoek verbeterpunten op welk vlak dan ook, verbeter ze, en ga vooral door! :)

Edit: overigens ben ik ook ooit afgewezen omdat ik in een soll. gesprek nogal "geëmotioneerd / geagiteerd" had gesproken over de laatste klus die ik bij mijn ex-werkgever had gehad. Die was namelijk niks voor mij, maar ik moest er blijven zitten. De recruiter heeft dat gemerkt en gaf me letterlijk de tip "We merken dat je er nog erg mee omhoog zit. Wil je je volgende kans vergroten, praat er dan zo min mogelijk over en als je dat al doet, praat vakinhoudelijk en geef aan wat je sterke en zwakke punten waren, niet hoe je de klus zelf vond".

[ Voor 12% gewijzigd door The Eagle op 22-09-2011 00:54 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Mabili
-_D_- schreef op woensdag 21 september 2011 @ 17:43:
[...]

[...]

Hier sla je de plank toch echt voorledig mis!.
maar ik weet wel dat Nederland genoeg voorzieningen biedt om ook jou aan een baan te helpen, als je dat zelf tenminste ook wil. Maar je wil geen baan, je wil niet voor een baas werken... Tja dan houdt het een beetje op hè? Geef daar dan niet anderen de schuld van.
We leven niet meer in de jaren 90 maar anno 2011

Zal je een goed voorbeeld geven.

Was gisteren zelf bij een jobcoach van UWV werkplein en wat krijg je dan te horen..

De CV ziet er verzorgd uit alleen zijn het nu moeilijke tijden om u te helpen aan een baan en helaas heeft de regering besloten dat per 1 oktober eerst de geldkraan voor ww voorzieningen waaronder reintegratie dicht gaan (budget is op) en voor de mensen die in de WIA zitten is nog maar zeer beperkt budget over om hulp te bieden bij het vinden van een baan het word dus voor UWV werkplein heel moeilijk mensen nog aan het werk te krijgen met de juiste begeleiding..

Wat ik hier dus mee wil aangeven ben je wel afhankelijk van enige begeleiding dan zijn dit slechte tijden maar inderdaad dat ligt niet aan de recessie maar meer aan het feit hoe hard Den Haag bezuinigd.

Maar wat ik ook belangrijk vind is hoe groot is je eigen inzet en creativiteit bij het vinden van een baan.

[ Voor 18% gewijzigd door Mabili op 22-09-2011 01:34 ]

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:17

Stewie!

Keen must die!

[...]
Mee eens. Wij hebben vrijwel continu vacatures ivm uitbreiding van het team en van tijd tot tijd echt moeite om de vacatures te vullen.

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 12:27

Brons

Fail!

Modbreak:Voor sommige posters in het topic lijken de emoties wat hoog op te lopen. Let aub op je eigen taalgebruik of neem anders even een time-out van dit topic.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Mabili schreef op donderdag 22 september 2011 @ 01:15:
[...]

Wat ik hier dus mee wil aangeven ben je wel afhankelijk van enige begeleiding dan zijn dit slechte tijden maar inderdaad dat ligt niet aan de recessie maar meer aan het feit hoe hard Den Haag bezuinigd.
Die potjes waren in 2009 al leeg. Heb toen ook wat gesprekken gehad bij het UWV. De ene week kreeg ik een voorstel waar ik over na moest denken de week erna ging het niet door omdat het geld op was.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Eigenlijk zijn er twee belangrijke aspecten bij het solliciteren. Pas je inhoudelijk qua kennis en ervaring bij een bepaalde baan. En pas je qua karakter en persoonlijkheid bij een organisatie of in een bepaalde baan.

Dat laatste is lastig te veranderen, maar kan wel. In ieder geval dat de scherpe kantjes eraf gaan, zodat de werkgever je een kans geeft en je de inhoud kunt laten zien.

Goede recruiters kunnen het tweede aspect al uit je CV/brief halen, laat staan dat ze je persoonlijk spreken.

• Saab

Het exacte beeld dat bol.com schetste is niet zo heel relevant, wie het deed is een heel stuk belangrijker. Een voormalig collega van mij die dat deed uit gevoelens van rancune omdat ik gedurende de tijd dat ik er werkte het "lef" had om het gewoon oneens te zijn met hem. En hij was gewoon direct collega van mij op dat moment, niet mijn meerdere of wat dan ook. Deed gewoon hetzelfde werk dat ik deed, op het niveau dat ik het deed. Maar, diverse malen kwam het toch tot een professioneel verschil van mening en dat heeft hij mij kennelijk nooit vergeven. Hij kon het verschil niet maken tussen een professioneel verschil van mening en een persoonlijk verschil van mening. Zijn falen, niet het mijne.

En ik heb zeer duidelijke en terechte argumenten waarop ik die conclusie baseer, dat het dus rancune was dat speelde. De details zal ik hier verder niet over uitwijden, het is niet ter zake doende inmiddels. De hele afdeling (bol.com CSS) is bij mijn weten inmiddels gewoon opgeheven namelijk.

Genoeg banen die bij mij passen... zeer weinig werkgevers die bij mij passen. Zie de 600+ afwijzingen.
"Zijn falen, niet de mijne..." Want jij faalt nooit...

"Zeer weinig werkgevers die bij mij passen..."

Ik ben gelukkig niet de enige die het opmerkt maar je legt het echt bij de ander neer en niet bij jezelf. En als ik tussen de regels lees, dat kan ik want ik heb zelf ook recruitement gedaan, dan heeft daar bij Bol.com meer gespeeld dan alleen een professioneel verschil van mening. Als jij daar slechts een jaar hebt gewerkt is het sowieso altijd een slecht idee om conflicten aan te gaan, maar dat zal wel met je non conformisme te maken hebben.

• jubeth
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:43

jubeth

%^)

Erg belangrijk detail. Porbeer hetzelfde NU nog eens voor elkaar te krijgen. Geef je weinig kans van slagen.
Dit argument heb ik ook menig maal te lezen en te horen gekregen, totdat men mijn CV zag. Niks mis mee. Waar het dan aan lag? Hele domme mensen bij de gemiddelde afdeling HR, gebrek aan arbeidsplaatsen, een omgekeerde groei van noodzakelijke arbeidsplaatsen, een monetair systeem dat aan haar stuiptrekkingen lijkt te overlijden, noem het maar op. Aan mijn CV heeft het niet gelegen. Tenzij je het hebt over glashard liegen, en dat bedoelt met optimaliseren. Zo kan ik 'gaten' die in mijn CV ontstaan zodra ik het samenvat/inkort voor 1 specifiek werkgebied natuurlijk nep opvullen met nooit verrichte werkzaamheden of nooit echt verkregen certificaten, maar het risico dat een werkgever dan bijv. iets gaat verwachten wat ik lastig waar kan maken is mij toch net wat te groot.
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 12:45:
[...]
En over die recessie... even wel, he... we zijn de recessie van 2008 nooit echt te boven gekomen. Je kunt niet gaan zitten claimen dat de wereldeconomie sinds de recessie van 2008 een echte piek heeft gekend, dus, ik hint niet op een recessie die nog moet beginnen, ik hint op een recessie die nog jaren nodig zal hebben om zichzelf op te lossen. Of dat uiteindelijk de waarheid zal blijken te zijn, dat is iets dat we enkel en alleen achteraf met zekerheid kunnen vaststellen. Ik ben gewoon iets cynischer dan andere mensen over de veerkracht van de wereldeconomie op dit moment.
Dat zie je heel goed, het is mijns inziens ook helemaal geen recessie, maar een finale. Ik doel dan niet op the end of the world, maar wel op the end of the world as we know it. Niet langer gebaseerd op de waarde van geld, maar op meer realistische waarde. Dat is waarom we her en der revoluties zien opduiken. Het is niet meer (en niet nog veel langer) vol te houden om de ene helft van de planeet keihard tegen een hongerloontje uit te buiten om de andere helft zich te kunnen laten bedruipen in weelde. Wij staan wat dat betreft allemaal aan de kant waar het voorbij is met het freewheelen. Dit gaat -gelukkig- nog veel harder vallen voor degenen die in al hun doen en laten afhankelijk zijn van geld, diegenen die veel van geld houden, die de macht van geld gebruiken. Voor de rijken zal het straks een stuk lastiger zijn als die munt ineens niets meer waard is, en als al dat bezit niet meer beschermd kan worden omdat de muur omver wordt gelopen door de grote meerderheid aan (virtueel) armeren.

Ik kijk er naar uit, in ieder geval, naar de tijd dat de waarde van geld vervalt, en dat mensen ineens op basis van iets heel anders zichzelf zullen moeten plaatsen tussen de rest, want de werkelijke waarde van een mens is natuurlijk helemaal niet te bepalen aan de hand van de dikte van zijn/haar bankrekening. De mensen die hier zitten weten alvast een stuk beter hoe dat voelt, die weten zich wel te redden in de vrije natuur.

[ Voor 0% gewijzigd door jubeth op 24-09-2011 22:33 . Reden: added link ]

• Saab
jubeth schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 22:18:
[...]
quote]

Erg belangrijk detail. Porbeer hetzelfde NU nog eens voor elkaar te krijgen. Geef je weinig kans van slagen.
Lees de hele alinea anders even. Dan lees je dat ik precies hetzelfde vorig jaar heb gedaan en dat ik sinds 8 maanden een vast contract heb bij een IT service provider. Gezien de reacties die ik kreeg en nog steeds krijg voel ik die recessie niet zo hard. Het is een kwestie van willen en doorzetten.
[

[...]
Dit argument heb ik ook menig maal te lezen en te horen gekregen, totdat men mijn CV zag. Niks mis mee. Waar het dan aan lag? Hele domme mensen bij de gemiddelde afdeling HR, gebrek aan arbeidsplaatsen, een omgekeerde groei van noodzakelijke arbeidsplaatsen, een monetair systeem dat aan haar stuiptrekkingen lijkt te overlijden, noem het maar op. Aan mijn CV heeft het niet gelegen. Tenzij je het hebt over glashard liegen, en dat bedoelt met optimaliseren. Zo kan ik 'gaten' die in mijn CV ontstaan zodra ik het samenvat/inkort voor 1 specifiek werkgebied natuurlijk nep opvullen met nooit verrichte werkzaamheden of nooit echt verkregen certificaten, maar het risico dat een werkgever dan bijv. iets gaat verwachten wat ik lastig waar kan maken is mij toch net wat te groot.
Klopt ja, HR mensen zijn per definitie heel dom inderdaad. ;) Ik begrijp er geen hol van wat het monetair systeem daar mee te maken heeft.
Ok, misschien heb ik wel een stevig cv, mag ook wel na zo'n 15 jaar IT maar er is reeds aangegeven hoe je gaten kunt verhullen. Je hoeft niet te liegen over je comptences maar je moet wel snugger met je CV omgaan. In mijn optiek is een CV ook niet een statisch iets maar blijf je dat veranderen en moet je ook voor iedere sollicitatie de punten die men zoekt eruit laten springen.

[...]
Dat zie je heel goed, het is mijns inziens ook helemaal geen recessie, maar een finale. Ik doel dan niet op the end of the world, maar wel op the end of the world as we know it. Niet langer gebaseerd op de waarde van geld, maar op meer realistische waarde. Dat is waarom we her en der revoluties zien opduiken. Het is niet meer (en niet nog veel langer) vol te houden om de ene helft van de planeet keihard tegen een hongerloontje uit te buiten om de andere helft zich te kunnen laten bedruipen in weelde. Wij staan wat dat betreft allemaal aan de kant waar het voorbij is met het freewheelen. Dit gaat -gelukkig- nog veel harder vallen voor degenen die in al hun doen en laten afhankelijk zijn van geld, diegenen die veel van geld houden, die de macht van geld gebruiken. Voor de rijken zal het straks een stuk lastiger zijn als die munt ineens niets meer waard is, en als al dat bezit niet meer beschermd kan worden omdat de muur omver wordt gelopen door de grote meerderheid aan (virtueel) armeren.
Ik kijk er naar uit, in ieder geval, naar de tijd dat de waarde van geld vervalt, en dat mensen ineens op basis van iets heel anders zichzelf zullen moeten plaatsen tussen de rest, want de werkelijke waarde van een mens is natuurlijk helemaal niet te bepalen aan de hand van de dikte van zijn/haar bankrekening. De mensen die hier zitten weten alvast een stuk beter hoe dat voelt, die weten zich wel te redden in de vrije natuur.
Mja, heel naief gedacht allemaal maar je dicht een te grote waarde aan geld toe, uiteindelijk is het een ruilmiddel die ervoor zorgt dat je de waarde van een goed of dienst kunt uitdrukken. Vroeger deden we het met kraaltjes en later met goud maar het lijkt me niet handig om daar naar terug te keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
jubeth schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 22:18:
[...]Ik kijk er naar uit, in ieder geval, naar de tijd dat de waarde van geld vervalt,
Eerder in je rant schrijf je dat mensen aan de andere kant van de wereld van een hongerloontje moeten rondkomen, hoe kom je er bij om dan ook bovenstaande te schrijven? Je ziet er dus naar uit om zelf van een hongerloontje rond te komen? :?

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jubeth
  • Laatst online: 19:43

jubeth

%^)

PZOOO schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 07:02:
[...]

Eerder in je rant schrijf je dat mensen aan de andere kant van de wereld van een hongerloontje moeten rondkomen, hoe kom je er bij om dan ook bovenstaande te schrijven? Je ziet er dus naar uit om zelf van een hongerloontje rond te komen? :?
1. Het was geen 'rant'.
2. In een systeem waarbinnen geld de dienst uit maakt bestaat geen andere mogelijkheid dan spreken over een geldelijke beloning. De link die jij maakt tussen een hongerloontje en een wereld zonder geldelijke waarde heb ik niet gemaakt.
3. YouTube: The Zeitgeist Movement: LA Townhall | Aug 28th '11 Part 1 of 3 \[ PETER JOSEPH INTRODUCTION ] - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Na al een paar jaar mijn profiel bij nationalevaturebank en monsterboard bij te houden merk ik toch dat het de laatste tijd steeds lastiger word je goed te verkopen laat staan je CV onder de aandacht te brengen bij potentiële werkgevers. Nu zit ik toch even met een vraag die ik graag aan jullie wil stellen.

Als je een CV aanmaakt vraagt de nationalevaturebank en monsterboard ook om een CV titel.
Nu twijfel ik sterk aan mijn CV titel en is dus de vraag zou het anders kunnen?

In mijn CV Titel geef ik eigenlijk aan wat ik graag zou willen en ik hou dan rekening met mijn ervaring en kennis.

Ik heb nu minimaal 12 jaar ervaring in de ICT waaronder helpdesk 1e / 2e lijns, Werkplekbeheer, Netwerkbeheer, Systeembeheer. Met een aantal certificaten die helaas verouderd zijn zoals de MCP voor NT4.0 die ik in 2000 heb behaald.

Dit heb ik nu staan:
Zeer ervaren ICT medewerker met werkplekbeheer ambities zoekt uitdaging binnen de regio Noord Holland.

Maar zou dit beter klinken?
Breed inzetbaar ICT talent met werkplekbeheer ambities is op zoek naar veelzijdige ICT functie!

Weten jullie misschien een betere titel of hebben jullie nog andere tips?
Tot slot hoe kan je een CV beter onder de aandacht brengen bij vacaturesites?

[ Voor 4% gewijzigd door Mabili op 16-10-2011 02:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Als j nog steds geen ban hebt zu je kunnen gaan demonstreren in admsterdam!

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 18:40
Mabili schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 02:10:
Na al een paar jaar mijn profiel bij nationalevaturebank en monsterboard bij te houden merk ik toch dat het de laatste tijd steeds lastiger word je goed te verkopen laat staan je CV onder de aandacht te brengen bij potentiële werkgevers. Nu zit ik toch even met een vraag die ik graag aan jullie wil stellen.

Als je een CV aanmaakt vraagt de nationalevaturebank en monsterboard ook om een CV titel.

In mijn CV Titel geef ik eigenlijk aan wat ik graag zou willen en ik hou dan rekening met mijn ervaring en kennis.

Ik heb nu minimaal 12 jaar ervaring in de ICT waaronder helpdesk 1e / 2e lijns, Werkplekbeheer, Netwerkbeheer, Systeembeheer. Met een aantal certificaten die helaas verouderd zijn zoals de MCP voor NT4.0 die ik in 2000 heb behaald.

Dit heb ik nu staan:
Zeer ervaren ICT medewerker met werkplekbeheer ambities zoekt uitdaging binnen de regio Noord Holland.

Breed inzetbaar ICT talent met werkplekbeheer ambities is op zoek naar veelzijdige ICT functie!

Talent is een ander woord voor iemand met weinig ervaring.
Ik denk dat het je woord "ervaren" er beter in kan laten.
Of gewoon "met 12 jaar ervaring".

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Dan laat ik het woord talent weg. :)
Klinkt dit beter?
Ervaren ICT medewerker met ruim 12 jaar ervaring zoekt nieuwe uitdaging!

Maar wat is het tegenwoordig lastig om ergens op gesprek te komen.
Je solliciteert bij diverse bedrijven en 8 van de 10 keer laten ze dan niets van zich horen en geven geen reactie terug. Dan bel je zelf en krijg je te horen uw CV ziet er heel goed uit en de selectie ronde is nog bezig u hoort nog van ons om vervolgens niets meer te horen. Best moeilijk om de moed op dit moment er dan nog in te houden.

[ Voor 12% gewijzigd door Mabili op 16-10-2011 03:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-10 16:38

SeatRider

Hips don't lie

Persoonlijk vind ik "werkplek ambities" een beetje raar overkomen. Lijkt me dat je met 12 jaar ervaring vast wel een werkplek mag beheren, dus als je dat na al die tijd nog steeds ambieert is er ergens iets niet goed gegaan. Moraal van het verhaal: Systeem/-werkplekbeheerder met 12 jaar ervaring zoekt nieuwe uitdaging.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Mabili schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 03:11:
Dan laat ik het woord talent weg. :)
Klinkt dit beter?
Ervaren ICT medewerker met ruim 12 jaar ervaring zoekt nieuwe uitdaging!

Maar wat is het tegenwoordig lastig om ergens op gesprek te komen.
Je solliciteert bij diverse bedrijven en 8 van de 10 keer laten ze dan niets van zich horen en geven geen reactie terug. Dan bel je zelf en krijg je te horen uw CV ziet er heel goed uit en de selectie ronde is nog bezig u hoort nog van ons om vervolgens niets meer te horen. Best moeilijk om de moed op dit moment er dan nog in te houden.
Is dat bij detacheerders? Er zijn ook bedrijven die advertenties zetten, maar niet echt op zoek zijn naar mensen. Het gaat er dan om dat ze je in hun bestand hebben of om een signaal naar buiten te sturen dat het goed met het bedrijf gaat.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Mabili schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 02:10:

Dit heb ik nu staan:

Zet gewoon neer wat je bent:
ICTer met 12 jaar werkervaring zoekt nieuwe uitdaging.

Dan is, zonder dat ze je CV in moeten duiken, alles direct duidelijk.

Verder moet je je CV elke week 1x updaten (desnoods spatie weghalen/terugzetten) - elke update laat je weer naar boven springen zodat je vaker word gezien/opgemerkt. Raad zelf aan 1week+1dag. De meesten kijken altijd op dezelfde dag (ritme waarin ze alle bronnen langs lopen), dus als je altijd woensdags update zal diegene die op altijd op dinsdag gaat kijken jou waarschijnlijk niet snel zien.
Haal trouwens ook beperkingen weg. Iets als 'noord holland' is specifiek, misschien is er wel een fantastische baan net in Leiden/Almere etc. Je kan altijd zeggen 'nee sorry, die plek vind ik te ver weg' maar laat je tenminste zien dat je open staat voor alles.

Als je als ICTer weinig word gevraagd of niks hoort na sollicitaties op een functie, dan is er een grote kans dat je informatie vol zitten met fouten (in algemene zin: spellingsfouten, tegenstrijdigheden, onderdelen die missen, eisen die je stelt..) waardoor je direct de prullenbak in gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Iedereen bedankt voor de nuttige tips!
Ik ga hier direct mee aan de slag.

Als ik zo naar mijn CV kijk en navraag doe bij bedrijven die mijn CV hebben ontvangen is er niets mis met de invulling alleen loop ik helaas tegen een paar punten aan waaronder mijn leeftijd (39) en het ontbreken van een aantal certificaten. Maar daar word aan gewerkt en binnenkort begin ik met mijn MCTS certificaten reeks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saab schreef op donderdag 22 september 2011 @ 20:54:
[...]

"Zijn falen, niet de mijne..." Want jij faalt nooit...

"Zeer weinig werkgevers die bij mij passen..."

Ik ben gelukkig niet de enige die het opmerkt maar je legt het echt bij de ander neer en niet bij jezelf. En als ik tussen de regels lees, dat kan ik want ik heb zelf ook recruitement gedaan, dan heeft daar bij Bol.com meer gespeeld dan alleen een professioneel verschil van mening. Als jij daar slechts een jaar hebt gewerkt is het sowieso altijd een slecht idee om conflicten aan te gaan, maar dat zal wel met je non conformisme te maken hebben.
Begrijpend lezen en nuance zijn ver te zoeken in je redenering, als ik zo vrij mag zijn en dat vind ik dan weer een kwalijke zaak voor iemand die claimed actief te zijn geweest in de recruitment maar het is wel meteen een bevestiging van wat ik al wist en wat ik nu al maandenlang probeer over te brengen - dat het niet enkel aan mij ligt, per definitie kan dat ook niet.

Want, voor de allerlaatste maal dan en hierna ben ik echt meer dan klaar met het aangaan van welke discussie dan ook met de mensen hier op Tweakers.net - ik ben niet de enige mens in de wereld, ik ben ook God niet en ik ben al helemaal niet verantwoordelijk voor de huidige stand van de economie.

Het is daarom dat niet alleen ik verantwoordelijk kan worden gehouden voor mijn situatie. En, voor de allerlaatste keer - dat betekent niet dat ik mij verschoon van verantwoordelijkheid. Per definitie ben ook ik inderdaad verantwoordelijk maar niet enkel ik.

End of line.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-10 21:09
Lol, ga anders even 2,5 maanden later de discussie weer aan.

Niet vervelend bedoeld, maar je kunt je wellicht voorstellen welk beeld je hier uitstraalt met je toon en felle manier van discussieren. Komt niet over als het prototype fijne, makkelijke collega die met iedereen door 1 deur kan ;)

Vertel anders liever hoe de job hunt verder verlopen is. Schreef je niet in het Skyrim topic dat je iets in de gaming industrie (of competitie?) ging doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
Sowieso, beetje mijn topic kapen voor geruzie....

Bij deze maar het verzoek om het topic te sluiten.....

* Naboo heeft al enige tijd een baan

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 18:35:
dat het niet enkel aan mij ligt, per definitie kan dat ook niet.
Los daarvan... Jij bent wel de enige die er iets aan kan doen of veranderen.....
Lullig, maar zo zit de wereld in elkaar. Ik kan niet de wereld veranderen, slechts mijzelf in de hoop dat anderen mijn voorbeeld volgen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 13:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

In ieder geval gefeliciteerd met je nieuwe baan, Naboo. Alles naar tevredenheid daar?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-10 16:37

Jeroen V

yadda yadda yadda

Naboo schreef op woensdag 14 december 2011 @ 22:43:
Sowieso, beetje mijn topic kapen voor geruzie....

Bij deze maar het verzoek om het topic te sluiten.....

* Naboo heeft al enige tijd een baan
Hartstikke fijn! Gefeliciteerd en veel succes met je nieuwe baan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 15:56

MrN

Om het topic weer serieus te krijgen, iemand die me kan helpen bij c.v. optimalisatie?
Uiteraard niet in dit topic maar anoniem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hoor. PM maar als je dat wilt. Is een onderdeel van m'n werk.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2011 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-10 12:52

ralpje

Deugpopje

Waarom niet - desnoods geanonimiseerd - gewoon op het forum? Dan hebben anderen er ook nog iets aan ;)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
Mx. Alba schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 10:03:
In ieder geval gefeliciteerd met je nieuwe baan, Naboo. Alles naar tevredenheid daar?
Ik ben wel tevreden ja. Ok, ik krijg onderbetaald, maar goed, dat wist ik van te voren. Het is altijd beter dan werkloos thuis zitten.
Echter doet mijn leidinggevende een beetje vaag over het contract. Want ja, eind januari zijn de zes maanden uitzendbureau voorbij en zou bij goed functioneren de boel automatisch overgaan naar een jaarcontract.
Toen ik hier naar vroeg, kreeg ik een vaag en nietszeggend antwoord. Hierdoor zie ik mij genoodzaakt uit voorzorg te solliciteren naar wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junk01
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-06-2014
Wendy, ik heb je een pb'tje gestuurd.

Ik zit niet in de situatie als de topic poster, maar ik ben wel al 10 maanden aan het solliciteren, ook op banen buiten mijn beroep en vak kennis, zonder dat het geleidt heeft tot een betaalde baan.

Misschien heb ik wel hulp nodig als het aankomt op mijn cv of misschien ook wel mijn sollicitatie brief.

Alvast bedankt,

Junk01.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het ontvangen. Moet eerlijk bekennen er wel meerdere heb ontvangen, zal mijn best doen om iedereen zo'n spoedig mogelijk mijn eventuele feedback te geven! :? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:10
Naboo schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 12:02:
[...]

Ik ben wel tevreden ja. Ok, ik krijg onderbetaald, maar goed, dat wist ik van te voren. Het is altijd beter dan werkloos thuis zitten.
Echter doet mijn leidinggevende een beetje vaag over het contract. Want ja, eind januari zijn de zes maanden uitzendbureau voorbij en zou bij goed functioneren de boel automatisch overgaan naar een jaarcontract.
Toen ik hier naar vroeg, kreeg ik een vaag en nietszeggend antwoord. Hierdoor zie ik mij genoodzaakt uit voorzorg te solliciteren naar wat anders.
Tja, dat is de "ellende" van oproepkracht zijn.

Ik zit er zelf ook in. Door omstandigheden baan kwijt geraakt en zit nu in de productie. Op zich wel een leuk baantje en een leuk bedrijf, leuke collega's ook en de ploegendiensten betalen lekker, maar geen vastigheid. Maar goed dit weet je van tevoren. Immers, je werkt op oproepbasis.

Ik heb de afgelopen 4 maanden bijna full-time gewerkt maar helaas is er nu een rustperiode en geen opdrachten dus alle inleners eruit. Waarschijnlijk houdt dit aan tot april volgend jaar. Maar de baas is wel tevreden over het huidige clubje (sommige zitten er al een paar jaar) dus als het weer aantrekt, heb je grote kans dat ie ons weer neemt.

Maar gelukkig zijn er nog twee andere klanten met opdrachten waar we voorlopig kunnen werken. We moeten alleen nog een intakegesprek regelen en je moet wat tests doen maar het is wel voor langere tijd. Het is alleen wat verder weg qua locatie maar we gaan carpoolen en we krijgen reiskostenvergoeding.

Maar ze vroegen ook wie evt. terug zou willen naar de oude baas als er weer werk was en ik heb ja gezegd. Vind het een fijn bedrijf en baas was altijd tevreden over me (verkoos mij vaak boven andere inleners) en het is in mijn stad dus ik kan ernaar toe fietsen. Ook niet geheel onbelangrijk!

Maar goed, ik hoop dat we na oud en nieuw een beetje snel antwoord hebben van dat andere bedrijf zodat we z.s.m. weer aan de slag kunnen.

En voor het salaris hoef ik het niet te doen want ik heb maar een MBO diploma en altijd in de detailhandel gewerkt dus overal waar ik zou starten, zou het minimumloon zijn. Net zoveel als een oproepkracht dus. Alleen met productie krijg je dus ook toeslagen voor die ploegendiensten, wat weer lekker is. Tenzij je een gezin ofzo hebt maar dat heb ik (gelukkig/helaas?) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
Ik ben geen oproepkracht, maar gewoon full-time uitzendkracht. Ben in het verleden al een keer genaaid door een werkgever, door met allemaal slappe excuses te komen om geen contract te geven. En ik zie de bui bij deze werkgever helaas weer hangen.
De eerste paar maanden was hij vol lof over mij en de afgelopen maand komt hij echt met hele kleine dingen aanzetten als negatieve punten.
Dus ik ga lekker op zoek naar wat anders.... Al is het alleen al voor het feit dat ik bij andere werkgevers met dezelfde functies al zie dat het basis salaris hoger is dan wat ik nu verdien.... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junk01
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 12:45:
Heb het ontvangen. Moet eerlijk bekennen er wel meerdere heb ontvangen, zal mijn best doen om iedereen zo'n spoedig mogelijk mijn eventuele feedback te geven! :? :9
Als je me een mail adres geeft, kan ik het door sturen.

Met de feedback kun je wat tijd nemen. Ik denk dat er pas midden januari, weer nieuwe vacatures komen waar ik serieus op kan reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, fijn dat ik de tijd mag nemen... ;-)

Ik heb je vanmiddag al een DM gestuurd met mijn mail adres, ik zie het allemaal wel verschijnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junk01
Mail en pb is verstuurd.

alvast bedankt.

Junk01.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 12:27

Brons

Fail!

Ik wil jullie graag vragen om weer on-topic te gaan in dit topic. Problemen die eventueel vergelijkbaar zijn met die van de TS kunnen best in een eigen topic besproken worden.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste