Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
Waarom een deel 2? Mijn vorige deel, is al ruim een jaar niet in gereageerd, is off-topic gegaan en er zijn wat dingen veranderd. Echter is mijn situatie terug.

Toen ik bijna 3 jaar geleden het vorige deel opende, zat er een WW uitkering aan te komen.
Deze WW uitkering heeft uiteindelijk 9 maanden geduurd. Gelukkig kwam er een vacature voorbij waar ik werd aangenomen. Uiteraard tegen een veel lager salaris dan voorheen, maar goed, het was financieel haalbaar en ik was tenminste weer aan het werk.

Nu ben ik vorig jaar oktober met een mes in mijn rug daar weggestuurd (uitzendbureau he? lekker makkelijk).
Mijn moeder was op de ICU terechtgekomen is ook bijna overleden, gelukkig wel hersteld. Deze ICU situatie heeft een week of 4 geduurd. Tijdens deze periode had mijn directeur gezegd; Joh, doe wat je moet doen, als je komt dan kom je, als je thuis blijft, ook prima.

Na deze periode had ik eindelijk eens mijn "zomervakantie" genomen. Want ja, tijdens de zomermaanden was de bezetting zo kut geregeld dat ik zelfs werkzaamheden van andere afdelingen moest overnemen, plus dat ik overuren zat te maken, omdat ik het niet vind kunnen dat de klant de dupe wordt van slecht management.

Anyway, na deze vakantie kon ik maandag gewoon lekker de hele dag werken en de dinsdag werd ik weggestuurd omdat ik niet meer gemotiveerd zou zijn. :') Ja, want als je moeder op sterven ligt op de ICU en je hoofd dus met andere dingen bezig is, dat is een goede reden om je er lekker uit te trappen. Daar werk je dus overuren voor (uit vrije wil en vaak niet eens doorbetaald, nee ik ben inderdaad NIET gemotiveerd)
Dat ik later van klanten hoor dat er nu 2 stagiaires terug voor zijn gekomen die amper een woord Nederlands spreken, laat staan ervaring in het vak hebben, maakte wel weer duidelijk dat het een goedkoop excuus was ivm kostenbesparing.

Anyway, ik zit inmiddels al 5 maanden thuis en heb alle cliches van het werkende volk wel gehoord. "Er is toch werk zat?" "Je moet je auto verkopen!" En allemaal van dat soort onzin.
Want ja, er is wel werk, maar salaris dat geboden wordt is in deze tijden van crisis gewoon lager dan mijn WW uitkering. En mijn uitkering is niet eens voldoende om van te kunnen leven.
En voordat jullie het cliche "dan moet je je uitgavenpatroon aanpassen" of "dan moet je overbodige dingen stopzetten" gaan roepen, doe het niet. Want A. er valt nergens op te bezuinigen, want ja, dat had ik zelf al bedacht. Sowieso ben ik niet het type dat overbodige meuk koopt enzo. en B. alle overbodige "contract" dingen heb ik al jaren niet meer.

Redenen van afwijzing:
* je bent te duur (uhu, ik ben alweer bereid om NOG meer in te leveren en ben nog te duur)
* je past niet in het profiel (terwijl ik netjes alle vinkjes kan aanvinken bij de eisen)
* je hebt te weinig ervaring (terwijl ik precies in het gewenste 1-3 jaar ervaring vakje pas)
* je woont te ver weg (ja want Lelystad is ook zooooo ver weg van Amsterdam)
* we denken niet dat je de dagelijkse reistijd volhoud (wederom Lelystad-Amsterdam)

1 keer gehad dat zo'n uitzendbureau smurf belde voor afwijzing met een kutexcuus. Toen ik hem confronteerde met het feit van zijn onzin smoes, kwam de aap uit de mouw dat ze iemand goedkoper hadden aangenomen zonder enige ervaring.

Dit zijn de dingen waar ik tegenaan loop met solliciteren. Zwaar frustrerend, dus dan denk je; ik ga voor mijzelf beginnen. Iets waar ik al lang over nadenk. Maar dan krijg je te maken met de misselijkmakende regeltjes van het UWV. Zoals gezegd, mijn WW is niet toereikend, maar zodra ik voor mijzelf begin, dan pikken ze meteen 29% in of als je het laat korten dmv van uren, dan heb je daar zeker in de beginfase flink last van.

Ander aspect waar je tegenaan loopt als je voor jezelf wilt beginnen: mijn kredietbehoefte om te starten is klein. 2500 tot max. 5000,- euro. En wat zeggen ze dan bij de bank: "Sorry meneer, uw kredietbehoefte is te klein, dat kost ONS geld, dus u hoeft uw bedrijfsplan niet op te sturen, want we doen er toch niks mee." Dit is letterlijk gezegd door de ABN Amro.

Anyway, om tot de topic titel te komen; het is gewoon op. Alle buffers zijn op. Verkoop het huis dan zal je denken.... Ja, uiteraard. Laten wij het huis gaan verkopen om nog eens 20.000 euro extra het schip in te gaan.

Begrijp mij niet verkeerd, maar ik snap wel waarom er in Spanje zoveel zelfmoorden zijn.

Mijn hypotheekbank, ING, heeft die prachtige reclame met: als u uw baan kwijtraakt dan kan u een rente pauze krijgen. Bel je ze op; sorry, maar daar komt u niet voor in aanmerking. "waarom niet?" tja, zo zijn nu eenmaal de regels. Regels die dus nergens aan je uitgelegd worden.

Het is toch wel grappig dat banken die zelf de boel zover hebben laten komen, met staatsgeld overeind zijn gehouden, je nu gewoon overal als een baksteen laten vallen.

Het is zwaar, zwaar frustrerend dat wanneer je iets van je leven wilt maken, als je wilt werken voor je centen, je wordt tegengewerkt door van alles, terwijl je tegelijkertijd weet dat er een paar huizen verderop een uitkeringsfraudeur woont die nog even zwart bijklust en dat daar geen reet aan gedaan wordt.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jureon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-06-2023
Is het absoluut geen optie om weer te weken in de financiële sector (aangezien je daar 10+ jaar ervaring hebt)? Had je er ook al aan gedacht om een HBO studie te volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb ook al een aantal jaar dat het tegenzit. Ben afgekeurd tegelzetter en daarna van het ene baantje naar het andere baantje gegaan. Toen toch maar een opleiding (MBO4)gaan volgen. Deze heb ik goed afgerond en ben toen gaan solliciteren maar kon nergens aan de bak komen. Ik bleek nog recht op studiefinanciering te hebben dus toch maar weer verder leren (HBO), bevalt me op zich wel goed maar heb natuurlijk geen cent te makken. Straks als ik de opleiding af heb ben ik natuurlijk weer 10 jaar te oud en zal het ook weer moeilijk worden om een baan te vinden. Ik focus me er nu dus helemaal op om straks vanuit de school voor mezelf te beginnen.

[ Voor 5% gewijzigd door Ernemmer op 24-02-2013 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-07 17:17
Is het salaris wat je verlangt wel realistisch dan, als je vaak wordt afgewezen omdat je te duur bent? Dat je dat hoge salaris ooit verdiend hebt hoeft nog niet te betekenen dat dat salaris ook marktconform is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-07 18:09
Naboo schreef op zondag 24 februari 2013 @ 18:07:
ik ga voor mijzelf beginnen. Iets waar ik al lang over nadenk. Maar dan krijg je te maken met de misselijkmakende regeltjes van het UWV. Zoals gezegd, mijn WW is niet toereikend, maar zodra ik voor mijzelf begin, dan pikken ze meteen 29% in of als je het laat korten dmv van uren, dan heb je daar zeker in de beginfase flink last van.
Waarom houd je dit tegen dan? Als je voor jezelf wil beginnen, en iets voor jezelf kan opbouwen dan doe je dat toch? Het is beter om iets om handen te hebben dan niets. Daarnaast vult het je CV gat en kom je misschien met klanten in aanraking die je waarderen en je mogelijk willen aannemen (afhankelijk van wat je voor jezelf wil gaan doen natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
@Het Fantoom
Om Naboo voor te zijn...
Alsjeblieft niet die onzin over een "marktconform" salaris. Vandaag de dag betekent marktconform voor een groot deel van de werkgevers minimumloon, liefst daaronder en indien mogelijk een gratis stagiaire.

@Jasper
Hij zegt het zelf al, hij kan al nauwelijks rondkomen van de WW, hoe moet hij dan zelf iets gaan doen?

[ Voor 6% gewijzigd door Shamalamadindon op 24-02-2013 18:26 ]

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
Gtsaklop schreef op zondag 24 februari 2013 @ 18:21:
Is het absoluut geen optie om weer te weken in de financiële sector (aangezien je daar 10+ jaar ervaring hebt)? Had je er ook al aan gedacht om een HBO studie te volgen?
Van welk geld moet ik op dit moment een HBO opleiding betalen? ;)
Er zijn weinig vacatures in de financiële branche. Tenzij je stagiair bent. Buiten de financiële branche is het standaard antwoord; geen ervaring in onze branche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
Leo1010 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 18:25:
@Het Fantoom
Om Naboo voor te zijn...
Alsjeblieft niet die onzin over een "marktconform" salaris. Vandaag de dag betekent marktconform voor een groot deel van de werkgevers minimumloon, liefst daaronder en indien mogelijk een gratis stagiaire.

@Jasper
Hij zegt het zelf al, hij kan al nauwelijks rondkomen van de WW, hoe moet hij dan zelf iets gaan doen?
Bedankt voor de support. :)
Dat marktconform salaris is een cliché die ik vergeten was te noemen.

Ik heb mijn laatste baan aangenomen tegen 700 euro per maand minder. Geen 13e maand meer en een niet dekkende reiskosten vergoeding.
Nu bieden ze nog lager....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-07 18:09
Leo1010 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 18:25:

@Jasper
Dat ligt eraan wat je wil gaan doen. Als je een eigen winkel oid wil beginnen, gaat dat niet werken nee. Maar er zijn genoeg dingen die je zonder investering kan doen. Alles wat je met een computer kan, kan hij doen. Webdesign, webdevelopment, webapp-startup, klantenservice, online marketing voor bedrijven, etc.

Alles is online te leren als je het niet kan, daar heb je alleen tijd voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:46

Onbekend

...

Met een w.w. is het vaak lastig rondkomen, en met 33 jaar ben je nog niet echt oud dus het salaris zal ook wel meevallen.
Maar misschien als financiëel persoon in een totaal andere branche gaan solliciteren?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-06 07:47
Ander aspect waar je tegenaan loopt als je voor jezelf wilt beginnen: mijn kredietbehoefte om te starten is klein. 2500 tot max. 5000,- euro. En wat zeggen ze dan bij de bank: "Sorry meneer, uw kredietbehoefte is te klein, dat kost ONS geld, dus u hoeft uw bedrijfsplan niet op te sturen, want we doen er toch niks mee." Dit is letterlijk gezegd door de ABN Amro.
Hoe vervelend het ook klinkt, je legt de schuld van de misère bij een ander neer. Deels zal dit ook wel het geval zijn, maar je kunt er ook zelf wat van maken. Met je 33 jaar sta je nog aan het begin van je carrière.

Juist het antwoord van de bank moet je aan het denken zetten. Het klinkt vreemd dat je kredietbehoefte te laag is voor de bank om in te investeren, maar een eigen bedrijf opzetten is er vól voor gaan of helemaal niet. En met 5000 euro een eigen bedrijf opzetten is leuk voor er naast, maar qua risico ligt het allemaal bij de bank.
Je kredietbehoefte is niet 5000 euro, maar waarschijnlijk iets van €60000 + €5000. Een jaarsalaris plus de investeringskosten.

Veel mensen lopen met het idee om voor zichzelf te beginnen, maar écht risico lopen willen ze niet. Leuk voor ernaast dus. Je zit nu in een situatie waar je weinig anders dan je huis hebt te verliezen, maar dat is misschien juist het risico dat je moet hebben om je eigen bedrijf op te gaan zetten. Slaag je niet, ben je je huis kwijt. Een flinke stok achter de deur, bij wijze van spreken.

Mocht je het over een heel andere boeg willen gooien: opleidingen zijn ook gratis te volgen. Coursera is een platform, waar universiteiten van over de hele wereld gratis colleges geven in allerlei verschillende onderwerpen.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:20
Wat voor functie zoek je en wat voor salaris denk je dat daarbij hoort?

Ik ben zelf werkzaam in de financiele hoek en ben benieuwd of je verwachtingen realistisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
Ik word een beetje moe van de ben je wel realistisch discussie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Arthas schreef op zondag 24 februari 2013 @ 19:11:
[...]
Je kredietbehoefte is niet 5000 euro, maar waarschijnlijk iets van €60000 + €5000. Een jaarsalaris plus de investeringskosten.
Dat is dus 4600 euro maand (en vakantiegeld). Dat lijkt me toch een fors salaris, is bijna 2x modaal. Als je dan bij een andere werkgever 700 euro in moet leveren verdien je nog steeds meer dan voldoende imo.
Naboo schreef op zondag 24 februari 2013 @ 19:26:
Je kunt toch wel aangeven welk salaris je verwacht? Voor 2500 euro kun je overal aan de slag lijkt me maar 5000 lijkt me niet realistisch.

[ Voor 26% gewijzigd door Het Fantoom op 24-02-2013 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Ik ben een beetje moe van mensen die iedereen de schuld geven en niet naar zichzelf kijken. Wat wil je bereiken met dit topic?
Kan je wellicht aangeven wat je laatste functie was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:46
Naboo schreef op zondag 24 februari 2013 @ 19:26:
Wat is dan je doel met dit topic?

- Je wilt niet praten over het aanpassen van je uitgavenpatroon
- Je wilt niet praten over wat je verwachtingen zijn
- Je wilt niet inleveren op salaris (dan blijf je liever uitkering vangen)
- Je wilt geen risico lopen

Wat wil je wél met dit topic? Alleen maar mopperen dat het allemaal niet eerlijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
Anakha schreef op zondag 24 februari 2013 @ 19:34:
[...]

Wat is dan je doel met dit topic?

- Je wilt niet praten over het aanpassen van je uitgavenpatroon
- Je wilt niet praten over wat je verwachtingen zijn
- Je wilt niet inleveren op salaris (dan blijf je liever uitkering vangen)
- Je wilt geen risico lopen

Wat wil je wél met dit topic? Alleen maar mopperen dat het allemaal niet eerlijk is?
Heb je het wel goed gelezen? Lijkt mij niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Vat dan even samen wat je wil bereiken, blijkbaar komt het niet helemaal over.

En ben heel benieuwd naar je laatste functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Anakha schreef op zondag 24 februari 2013 @ 19:34:
[...]
Dat weet hij dus niet meer (zie de titel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:01
Anyway, om tot de topic titel te komen; het is gewoon op. Alle buffers zijn op. Verkoop het huis dan zal je denken.... Ja, uiteraard. Laten wij het huis gaan verkopen om nog eens 20.000 euro extra het schip in te gaan.

[...]

Mijn hypotheekbank, ING, heeft die prachtige reclame met: als u uw baan kwijtraakt dan kan u een rente pauze krijgen. Bel je ze op; sorry, maar daar komt u niet voor in aanmerking. "waarom niet?" tja, zo zijn nu eenmaal de regels. Regels die dus nergens aan je uitgelegd worden.
De voorwaarden staan toch gewoon op http://www.ing.nl/particu...lingen-voor-uw-hypotheek/ ? :)

Als je onder NHG gefinancieerd hebt dan kun je er nog voor kiezen de boel te laten klappen op een gegeven moment. Schrijf je wel alvast in een aantal steden in voor een sociale huurwoning.

"marktconform" is overigens volstrekt irrelevant. Het is namelijk een term die van toepassing is als je een keuze danwel onderhandelingspositie hebt. WW is eindig en daarna is het ook over met enige keuze in het salaris.

Wat ik eigenlijk nog wel het meest mis aan dit topic is een vraag. En daarbij dan ook nog enigszins de bereidheid wat te proberen of ergens voor open te staan. Zonder nadere argumenten opties dichtgooien of niet toe willen lichten hindert de discussie en daarmee het vinden van een oplossing.

Wellicht moet je in een aantal scenarios gaan denken. Een van die scenarios zou kunnen zijn om tegen een minimumloon (voorbeeld) een rustig leventje te gaan leiden in een huurhuis. Dit is eigenlijk het makkelijke scenario, want het is de uitkomst als de WW afloopt en het huis niet langer betaald kan worden.

Een ander scenario is werk op niveau tegen een hoger salaris en behoud van de woning. Hiervoor zal topicstarter toch echt zelf wat moeten doen want met wijzen naar anderen kom je er niet. Het begint met het stellen van een realistisch doel.

Tussenvormen zijn ook mogelijk waaronder bijvoorbeeld het krijgen van een huisgenoot. Dat kan een vriendin zijn, maar ook gewoon iemand aan wie je een kamer verhuurt om een deel van de hypotheek mee te betalen. Nadeel is dat dat heel slecht te combineren is met eventueel toekomstige bijstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
Het Fantoom schreef op zondag 24 februari 2013 @ 19:31:
[...]

Dat is dus 4600 euro maand (en vakantiegeld). Dat lijkt me toch een fors salaris, is bijna 2x modaal. [...].
Ja, en? Dacht je dat het opstarten van een nieuw bedrijf dat na 3 jaar ook nog steeds bestaat en voldoende oplevert van de TS om van te leven, gelijk in jaar 0 al volledig kostendekkend is? Je hoopt het wel maar dat doet het 9 van 10 keer niet en je zult met je bedrijf toch door moeten.

En wat te denken van verzekeringen (ziektekosten, aansprakelijkheid etc.), huisvesting, reclamekosten, etc?

Het gaat hier om kredietbehoefte, niet om het genoemde salaris. €5000 is niet realistisch voor de bank, omdat ze hebben geleerd van ervaringen uit het verleden. Die 5000 euro verdwijnt gewoon, wanneer het bedrijfje failliet gaat. €65000 is veel realistischer, omdat het veel meer risico oplevert voor de starter. Waarschijnlijk met onder garantstelling van een huis. Die starter zal dus waarschijnlijk zich veel meer in zetten voor de voortgang van het bedrijf.

[ Voor 3% gewijzigd door Arthas op 24-02-2013 19:53 ]

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:58

Barrycade

Through the...

Nu ga ik er vanuit dat je in persoon iemand anders bent dan diegene die zo stekelig van zich afschrijft en reageert. Ik hoop het ook, want anders zie ik wel de reden van de tegenwind die je hebt in je leven.

Ik snap dat je gefrustreerd raakt, maar wees er van zeker dat dat niet van je afstraalt op de momenten die er toe doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het Fantoom schreef op zondag 24 februari 2013 @ 19:31:
Dat is dus 4600 euro maand (en vakantiegeld). Dat lijkt me toch een fors salaris, is bijna 2x modaal. Als je dan bij een andere werkgever 700 euro in moet leveren verdien je nog steeds meer dan voldoende imo.
Werkgeverslasten, premies, pensioen etc? Uberhaupt lijkt me 5000 euro erg weinig voor investeringen voor een eigen bedrijfje, ik ben wel benieuwd wat de begroting eigenlijk zou dekken :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Dit zijn de dingen waar ik tegenaan loop met solliciteren. Zwaar frustrerend, dus dan denk je; ik ga voor mijzelf beginnen. Iets waar ik al lang over nadenk. Maar dan krijg je te maken met de misselijkmakende regeltjes van het UWV. Zoals gezegd, mijn WW is niet toereikend, maar zodra ik voor mijzelf begin, dan pikken ze meteen 29% in of als je het laat korten dmv van uren, dan heb je daar zeker in de beginfase flink last van.
Uehm... Als je voor jezelf gaat beginnen is het toch juist heel 'mooi' dat UWV dat nog ten dele sponsort? Stel je kunt ergens uurtje factuurtje aan het werk, dan kom je al heel snel in een situatie dat je die hele WW niet meer nodig hebt, wat wil je nog meer?

Of wil je een ander soort onderneming beginnen?
Wel eerlijk verhaal. Voor zo'n lage kredietbehoefte (tot 50K ofzo) moet je eens kijken naar microkredieten. In feite is 2500 ~ 5000 wel dusdanig laag dat je dat eigenlijk zelf zou moeten hebben, maar ik begrijp het ook wel als je ondertussen zelf niks meer in kas hebt. Maar dan niemand in je omgeving die jou dat geld kan lenen? Zoveel is het ook weer niet.
Het is wel een simpel rekensommetje. Ik weet niet wat je huidige hypotheeklasten zijn, maar het kan per saldo 'goedkoper' zijn om dan maar 20K restschuld voor lief te nemen, maar uiteindelijk wel een goedkoper huis, zodat je ook wat kunt sparen weer.
Het is zwaar, zwaar frustrerend dat wanneer je iets van je leven wilt maken, als je wilt werken voor je centen, je wordt tegengewerkt door van alles, terwijl je tegelijkertijd weet dat er een paar huizen verderop een uitkeringsfraudeur woont die nog even zwart bijklust en dat daar geen reet aan gedaan wordt.
Niemand werkt je tegen. In dit land ligt het geld letterlijk op straat. Of je nu wel of niet volgens de regeltjes werkt. Je moet alleen de lef, tijd en moeite erin steken om iets te starten waar je geld mee kunt verdienen. Opties genoeg. Punt is dat de meeste mensen dat niet willen (angst voor het onbekende) en liever de gebaande paden bewandelen. En er dus een normale 9 tot 5 baan op willen nahouden, in het vakgebied waarmee ze bekend zijn.

Met alle begrip voor je situatie, maar ik denk dat je er niet veel beter op wordt door alleen aan te geven hoe slecht je huidige situatie is. En nee, je hebt natuurlijk niet vrijwillig gekozen voor je werkloosheid, maar je bent wel aan het roer voor wat betreft alle stappen die je daarna hebt gezet. Een 'baan' is slechts één van de manieren om geld te verdienen.

Nu ken ik je niet, weet niet wat je hebt gedaan en wat je kunt, maar er is toch altijd wel ruimte om creatief om te gaan met je kennis en dat om te zetten in geld? Behalve solliciteren naar een nieuwe baan, wat heb je nog meer ondernomen om geld te verdienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Een bedrijf starten is risicovol. Als je nu al met een maandelijks tekort zit kun je je dat niet permitteren, heel misschien tenzij je iets gaat doen waarvoor geen investeringen nodig zijn *en* dat vanaf het begin genoeg geld binnen brengt (om je maandlasten te betalen). Lees: iets met software, maar dat veronderstelt dat je jezelf goed kunt verkopen (dus al een netwerk hebt) en alles zelf kunt, want personeel aannemen is wel het laatste dat je nu wilt.

Reality check: als ik bij de bank werkte en iemand kwam met een plan om een bedrijf te starten maar heeft geen 2500 euro (want je komt om dit te lenen), en denkt dat dit een realistische schatting is van wat nodig is om een bedrijf op te zetten, ik zou al in m'n mentale excuus-van-de-dag kalender zitten bladeren zodra dit duidelijk begon te worden. Wat ik als bankmedewerker hoor: je wilt 5k lenen en de kans is gezien de situatie >90% dat we dat geld nooit terug zien. Dat is gewoon objectief bezien: de meeste eenmanszaken worden sowieso al niks, maar een slechtere uitgangspositie dan deze kan bijna niet, 't is niks persoonlijks, maar: next!

Een baan vinden lijkt voor het moment de betere optie. Als dat eenmaal lukt, een paar jaar geld opzij zetten en dan wellicht voor zelf beginnen, als dat iets is wat je altijd al graag wilde. En als het dat niet is, sowieso niet aan beginnen.

Durf je je CV te linken (evt. topic verplaatsen naar SG, is wat minder publiek)? Of zit je daar niet op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:08

mr_petit

opperprutser

Wilke schreef op zondag 24 februari 2013 @ 22:29:
Wat ik als bankmedewerker hoor: je wilt 5k lenen en de kans is gezien de situatie >90% dat we dat geld nooit terug zien. Dat is gewoon objectief bezien: de meeste eenmanszaken worden sowieso al niks, maar een slechtere uitgangspositie dan deze kan bijna niet, 't is niks persoonlijks, maar: next!
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Iemand die privé gezien z'n zaken financieel goed managed heeft vanuit z'n basisloon al een spaarpotje van 3 maanden oid opgebouwd om onvoorziene uitgaven te dekken, dus iemand die voor zichzelf begint zal minimaal dat bedrag en bij voorkeur een veelvoud daarvan zelf in z'n avontuur moeten stoppen.
En voor een lening moet er denk ik ook wel een onderpand zijn. Je eigen huis of wellicht het bedrijfspand wat je koopt (ik begrijp dat je dat niet van 5k doet maar ik bedoel dat ze dat meer structureel willen zien)

Nu weet ik niet hoe het met je familie zit (behalve dat je moeder heel ziek is geweest), maar kan je daar niet zo'n laag bedrag lospeuteren?
Eigenlijk is de hamvraag: zie je het wel zitten om voor jezelf te beginnen? Denk je voldoende klandizie te krijgen?

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-05 22:23
(...heel veel tekst...)
Redenen van afwijzing:
* je bent te duur (uhu, ik ben alweer bereid om NOG meer in te leveren en ben nog te duur)
* je past niet in het profiel (terwijl ik netjes alle vinkjes kan aanvinken bij de eisen)
* je hebt te weinig ervaring (terwijl ik precies in het gewenste 1-3 jaar ervaring vakje pas)
* je woont te ver weg (ja want Lelystad is ook zooooo ver weg van Amsterdam)
* we denken niet dat je de dagelijkse reistijd volhoud (wederom Lelystad-Amsterdam)

1 keer gehad dat zo'n uitzendbureau smurf belde voor afwijzing met een kutexcuus. Toen ik hem confronteerde met het feit van zijn onzin smoes, kwam de aap uit de mouw dat ze iemand goedkoper hadden aangenomen zonder enige ervaring.
Bedenk dat zo'n uitzendbureau vaak de echte reden niet kan vertellen. Als je bent afgewezen wegens leeftijd, geslacht, afkomst, geaardheid enz. dan mogen ze dat niet zeggen dus dan draaien ze er omheen, en je zal nooit weten of ze de echte reden vertellen.
Los daarvan, probeer het meteen los te laten en ga verder met de volgende. Verhaal halen bij zo'n uitzendbureau is een verloren strijd.
Als je je daardoor laat afstoppen dan ben je geen ondernemer. Je kan zelf wel bedenken dat de UWV pas veel later zal ontdekken dat je voor jezelf bent begonnen, en als ze dan geld terug gaan eisen ben je nog veel verder. Plus, hoe lang heb je nog recht op WW?
Als je naar een bank stapt met een ondernemingsplan van 40 kantjes, dan kan je zelf wel bedenken dat iemand dat zal moeten doorlezen en beoordelen. Dat kost een bank echt geen twee tientjes, daar gaan honderden Euros in zitten, geld dat ze nooit terugverdienen met de rente die jij gaat betalen. Ofwel, ik vind het heel logisch dat een bank dat niet doet.
Het is toch wel grappig dat banken die zelf de boel zover hebben laten komen, met staatsgeld overeind zijn gehouden, je nu gewoon overal als een baksteen laten vallen.
Als je het goed hebt gevolgd dan begrijp je dat de banken teveel risico namen bij het uitlenen van geld - teveel debiteuren konden hun schulden aan de bank niet terugbetalen, en hun onderpanden bleken minder waard dan gedacht. Nu vraag je dat banken ook aan jou geld uitlenen. Welke zekerheden heb je een bank te bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46694

Wel eens gekeken naar Schiphol?
Online zijn er diverse sites met veel vacatures die Schiphol gerelateerd zijn. Wellicht dat een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258387

Hoe vervelend het ook klinkt, je legt de schuld van de misère bij een ander neer. Deels zal dit ook wel het geval zijn, maar je kunt er ook zelf wat van maken. Met je 33 jaar sta je nog aan het begin van je carrière.
Dat vind jij misschien, maar de meeste werkgevers zoeken in de huidige tijd 2 dingen. Jonge en goedkope krachten en flexibiliteit. Dan ben je met 33 jaar dus wel echt te oud. De meeste mensen van 33 jaar zijn al een aantal jaren actief op de arbeidsmarkt en hebben dus bepaalde " rechten" opgebouwd die ze graag willen meenemen naar een nieuwe werkgever. Logisch, maar het is op dit moment een werkgeversmarkt en dus gewoon niet haalbaar.
Juist het antwoord van de bank moet je aan het denken zetten. Het klinkt vreemd dat je kredietbehoefte te laag is voor de bank om in te investeren, maar een eigen bedrijf opzetten is er vól voor gaan of helemaal niet. En met 5000 euro een eigen bedrijf opzetten is leuk voor er naast, maar qua risico ligt het allemaal bij de bank.
Jij gaat er hier vanuit dat hij een jaar lang weinig tot geen omzet heeft. Misschien dat het de eerste 2 maanden wat lastiger is, maar daarna zal er toch echt omzet gedraaid moeten worden. Al was het niet voor de belastingdienst die na een jaar gewoon de stekker eruit trekt als er geen activiteiten zijn.
Als hij voorlopig alleen zijn rekeningen zou kunnen betalen heeft hij helemaal geen 60.000euro nodig maar misschien 10 tot 15 duizend euro. En daar is een stuk makkelijker aan te komen met een paar opdrachten en startersaftrek. :)
Veel mensen lopen met het idee om voor zichzelf te beginnen, maar écht risico lopen willen ze niet. Leuk voor ernaast dus. Je zit nu in een situatie waar je weinig anders dan je huis hebt te verliezen, maar dat is misschien juist het risico dat je moet hebben om je eigen bedrijf op te gaan zetten. Slaag je niet, ben je je huis kwijt. Een flinke stok achter de deur, bij wijze van spreken.
Ondernemen is altijd risico's nemen. Wil je dat niet dan moet je er ook gewoon niet aan beginnen. Als TS recht heeft op een uitkering kan hij altijd nog kijken of hij in overleg met het UWV een onderneming mag starten met behoud van uitkering. De regels zijn nu wel veranderd, maar misschien dat het een uitkomst is. Wil je je huis niet op het spel zetten dan kun je voor ongeveer 1000 euro aan notariskosten een BV opzetten. Alleen bij enorm falen ben je dan nog persoonlijk aansprakelijk
Mocht je het over een heel andere boeg willen gooien: opleidingen zijn ook gratis te volgen. Coursera is een platform, waar universiteiten van over de hele wereld gratis colleges geven in allerlei verschillende onderwerpen.
Ik ben benieuwd hoeveel waarde zo'n certificaat heeft op de arbeidsmarkt. Het enige voordeel is misschien dat TS laat zien dat hij bezig is, maar als ik het zo lees heeft hij geld nodig en geen kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
Anoniem: 258387 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 21:41:
[...]

Dat vind jij misschien, maar de meeste werkgevers zoeken in de huidige tijd 2 dingen. Jonge en goedkope krachten en flexibiliteit. Dan ben je met 33 jaar dus wel echt te oud. De meeste mensen van 33 jaar zijn al een aantal jaren actief op de arbeidsmarkt en hebben dus bepaalde " rechten" opgebouwd die ze graag willen meenemen naar een nieuwe werkgever. Logisch, maar het is op dit moment een werkgeversmarkt en dus gewoon niet haalbaar.
En dat is dus volledig afhankelijk van welke branche je in zit. Iemand van 33 jaar mag misschien als oud gezien worden in een supermarkt (of blijkbaar in de financiele branche), in het reguliere bedrijfsleven is hij net bezig. In een technische functie waar normaal gesproken iets meer dan alleen een diploma gevraagd wordt, is iemand van 24 en net van HBO/WO gewoon een kostenpost. Zo iemand moet nog opgeleid worden, zowel in het bedrijf als in het bedrijfsleven zelf. De 33 jarige heeft al ervaring daarin.

Flexibiliteit is puur aan de persoon. Sommigen zijn zo flexibel als een eikenhouten deur, anderen weer als een elastiek.
Jij gaat er hier vanuit dat hij een jaar lang weinig tot geen omzet heeft. Misschien dat het de eerste 2 maanden wat lastiger is, maar daarna zal er toch echt omzet gedraaid moeten worden. Al was het niet voor de belastingdienst die na een jaar gewoon de stekker eruit trekt als er geen activiteiten zijn.
Als hij voorlopig alleen zijn rekeningen zou kunnen betalen heeft hij helemaal geen 60.000euro nodig maar misschien 10 tot 15 duizend euro. En daar is een stuk makkelijker aan te komen met een paar opdrachten en startersaftrek. :)
Ik ga er inderdaad van uit dat er weinig omzet gedraaid wordt in het eerste jaar. Sterker nog, alle winst, die gemaakt wordt, moet terugvloeien in het bedrijf en toch moet er een inkomen uit komen.
De hoogte van het benodigde kapitaal ligt natuurlijk aan het bedrijf dat opgestart wordt. Als er productiemachines gekocht moeten worden, dan is zelfs 60000 vaak nog te weinig. Mijn voorbeeld ging eigenlijk dan ook meer om het bedrag van 5k, dat gewoon niet realistisch is voor een starter.
Ondernemen is altijd risico's nemen. Wil je dat niet dan moet je er ook gewoon niet aan beginnen. [...]
d:)b Vooral die tweede zin. Daarom zijn de meeste mensen geen ondernemer maar werknemer.
Ik ben benieuwd hoeveel waarde zo'n certificaat heeft op de arbeidsmarkt. Het enige voordeel is misschien dat TS laat zien dat hij bezig is, maar als ik het zo lees heeft hij geld nodig en geen kennis.
Zo'n certificaat heeft geen tot weinig waarde, maar het geeft je wel kennis. Kennis die je in je leven misschien op een andere manier kunt toepassen. En het lijkt wel leuk in de woonkamer, zo'n certificaat van de University of Columbia of Cambridge University aan de muur. Ze zijn namelijk wel gewoon geldig en geregistreerd.

Dat de TS geld nodig heeft is wel duidelijk, maar ik heb ook het gevoel dat de TS vooral kwaad is op alles en iedereen, behalve zichzelf. Als dat zich ook uitstraalt naar eventueel toekomstige werkgevers dan krijgt hij een hele harde kluif te verwerken. Eerst moet hij inzien dat hij degene is, die de keuzes in zijn leven maakt en niet een ander. Zodra dat het geval is, komt er een verwerkingsperiode waarin die negatieve mentaliteit omgebouwd moet worden naar een positief iets. Hierin zou dus die nieuwe kennis een rol kunnen spelen.
Want er zijn maar weinig bedrijven die iemand met een negatieve instelling in dienst nemen. Zeker als ze de keuze uit vele anderen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Hou het serieus en ontopic svp.

[ Voor 95% gewijzigd door SmartDoDo op 25-02-2013 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:35

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter, ik zie het hier niet terug maar ik neem aan dat je al eens naar http://www.rijksoverheid....nd-voor-zelfstandigen-bbz hebt gekeken? De Bbz is bij uitstek bedoeld om als zelfstandige aan de slag te kunnen gaan in een situatie zoals die van jou. Ook kredietverlening om een eigen bedrijf op te starten is mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
Rukapul schreef op zondag 24 februari 2013 @ 19:41:
[...]

De voorwaarden staan toch gewoon op http://www.ing.nl/particu...lingen-voor-uw-hypotheek/ ? :)

Als je onder NHG gefinancieerd hebt dan kun je er nog voor kiezen de boel te laten klappen op een gegeven moment. Schrijf je wel alvast in een aantal steden in voor een sociale huurwoning.

"marktconform" is overigens volstrekt irrelevant. Het is namelijk een term die van toepassing is als je een keuze danwel onderhandelingspositie hebt. WW is eindig en daarna is het ook over met enige keuze in het salaris.

Wat ik eigenlijk nog wel het meest mis aan dit topic is een vraag. En daarbij dan ook nog enigszins de bereidheid wat te proberen of ergens voor open te staan. Zonder nadere argumenten opties dichtgooien of niet toe willen lichten hindert de discussie en daarmee het vinden van een oplossing.

Wellicht moet je in een aantal scenarios gaan denken. Een van die scenarios zou kunnen zijn om tegen een minimumloon (voorbeeld) een rustig leventje te gaan leiden in een huurhuis. Dit is eigenlijk het makkelijke scenario, want het is de uitkomst als de WW afloopt en het huis niet langer betaald kan worden.

Een ander scenario is werk op niveau tegen een hoger salaris en behoud van de woning. Hiervoor zal topicstarter toch echt zelf wat moeten doen want met wijzen naar anderen kom je er niet. Het begint met het stellen van een realistisch doel.

Tussenvormen zijn ook mogelijk waaronder bijvoorbeeld het krijgen van een huisgenoot. Dat kan een vriendin zijn, maar ook gewoon iemand aan wie je een kamer verhuurt om een deel van de hypotheek mee te betalen. Nadeel is dat dat heel slecht te combineren is met eventueel toekomstige bijstand.
Helaas geen NHG en huurhuizen zijn duurder dan mijn huidige hypotheeklast. Een overstap naar een huurhuis is financieel geen optie.
Ja tenzij ik in een pauperwijk met tokkies ga wonen in een stad ver van waar ik nu woon. Deze optie is reeds uitgebreid onderzocht.

Kamer verhuren... Mja, niemand zoekt een kamer in Lelystad ;)

Om te reageren op diverse posts;
- Schiphol, zeker naar gekeken, geen nut - woon te ver weg (in hun ogen)
- bbz heb ik geen recht op, ik zit in de WW... Als ik voor mijzelf begin pikt UWV direct 29% af. Nog voordat ik ook maar een cent verdient heb. Dit kan ik helaas niet missen.
- ik heb zelf al zo'n 5000 euro in mijn onderneming gestoken, hoezo is dan 5000,- dan een probleem.
Ter verduidelijking: bedrijfsplan is er al een tijd. Heb nu het laatste stukje nodig om daadwerkelijk te kunnen beginnen.
- ouders om geld vragen; geen optie. Mijn vader zijn pensioen wordt flink gekort en daarnaast zal een deel van zijn geld gebruikt worden om mijn broer te helpen zodra de scheiding van zijn ex rond is.
- ja ik ben in het echt anders dan ik hier nu postte en reageerde. Dit topic is mede bedoeld om frustraties kwijt te kunnen. Met de gezondheid van mijn moeder en de ziekte van mijn schoonzus kan ik mijn "leed" daar niet droppen. Zowel mijn moeder als schoonzus worden beiden langzaam gesloopt door kanker. En omdat ons geweldige zorgstelsel niet meer alle medicijnen vergoed hebben zij naast hun eigen zorgen ook het geld hard nodig.

Ik sta er dus letterlijk helemaal alleen voor. Niet allen qua geld, maar ook qua uitlaatklep. De paar goede vrienden die ik heb, hebben totaal geen idee hoe het is om in deze situatie te zitten. 1 vraagt gewoon rustig of we uiteten zullen gaan en reageert geïrriteerd als ik zeg dat ik daar geen geld voor heb.

Ik heb sowieso gemerkt dat werkende mensen echt heel makkelijk denken. Ik zag hier ook een reactie van; werk zat, geld ligt op straat... Nou, dat valt vies tegen.

Ik heb uitzendbureaus gebeld en gezegd; kan mij niet schelen wat voor werk, als het X bedrag per uur verdient wil ik direct beginnen. Waarop zij antwoorden; je kan op onze site kijken en als je iets vindt, dan reageer je maar via de site.

Maar goed, ik ben volop bezig met dingen voor een eigen bedrijf. Officieel moet ik nu al WW inleveren, want ook deze niet declareerbare uren worden meegerekend. Nou fuck hun.
Morgen mijn ondernemersplan aanpassen, kredietbehoefte verhogen richting 25.000 euro met wat leugens er in waarvoor het nodig is (want dat kreeg ik als advies van de ABN :') ) en dan gaan met die banaan.
Heb wat gesprekken gepland staan met business partners en heb al potentiële klanten. Dan maar illegaal beginnen met mijn bedrijf, maar fuck it, ik wil aan de slag. Ik wil werken, UWV moet juist blij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:35

SmartDoDo

Woeptiedoe

Naboo schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 02:44:
[...]
Maar goed, ik ben volop bezig met dingen voor een eigen bedrijf. Officieel moet ik nu al WW inleveren, want ook deze niet declareerbare uren worden meegerekend. Nou fuck hun.
Morgen mijn ondernemersplan aanpassen, kredietbehoefte verhogen richting 25.000 euro met wat leugens er in waarvoor het nodig is (want dat kreeg ik als advies van de ABN :') ) en dan gaan met die banaan.
Heb wat gesprekken gepland staan met business partners en heb al potentiële klanten. Dan maar illegaal beginnen met mijn bedrijf, maar fuck it, ik wil aan de slag. Ik wil werken, UWV moet juist blij zijn.
Je weet dat sociale zekerheidsfraude tegenwoordig wordt beloond met boetes die even hoog zijn als het gefraudeerde bedrag? En dat als je pech hebt, je ook gelijk je WW-uitkering stopt en mag terugbetalen? Ik vermeld het maar even om te voorkomen dat je er hier over komt klagen als het moment eenmaal daar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Ik heb zo mijn twijfels of een bank überhaupt het bedrag gaat verstrekken.

Indien er geen potentiële klanten zijn, geen vermogen om er tegenover te plaatsen(al dan niet in de vorm van activa), niemand die garant staat en ook nog een hypotheek openstaat,
dan kan het een heel mooi plan zijn, maar de kans is vervolgens miniem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoowgii
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-06 19:42
http://www.uwv.nl/Particu..._voor/eerste_stappen.aspx

http://www.uwv.nl/Particu...cier_ik_mijn_bedrijf.aspx

http://www.uwv.nl/Particu...oud_WW_als_voorschot.aspx

Dat laatste waar je al aan refereerde kun je ook lezen als: jij weet zeker dat je zometeen inkomsten gaat verwerven met jouw zaak. Jij laat je ondernemingsplan nog eens gratis nalezen door de UWV, eventueel helpen ze je bij krediet (vast niet), en krijgt vervolgens nog 26 weken -29% WW als je gewoon werk voor je bedrijf doet en hopelijk dus ook inkomsten gaat verwerven!..
Dan doe je het netjes volgens de regels? Of zie ik iets over het hoofd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
SmartDoDo schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 06:54:
[...]
Je weet dat sociale zekerheidsfraude tegenwoordig wordt beloond met boetes die even hoog zijn als het gefraudeerde bedrag? En dat als je pech hebt, je ook gelijk je WW-uitkering stopt en mag terugbetalen? Ik vermeld het maar even om te voorkomen dat je er hier over komt klagen als het moment eenmaal daar is.
Daar ben ik mij van bewust. Enige waar het mij om gaat is het voorbereidend werk wat zij direct willen korten. Ik snap die regel niet. Het is toch juist prettig als je van te voren eerst informeert bij potentiele klanten? Zonder hun geen inkomen.
Zodra een bank zegt; wij hebben vertrouwen in je, zal ook direct een telefoontje naar het UWV gaan.

Ik voldoe nog steeds aan mijn sollicitatieplicht en heb ook volgende week gewoon netjes een gesprek (eindelijk weer eens).
Ik vind het alleen belachelijk dat je direct 29% gekort wordt als je puur aan het inventariseren bent. Gaat natuurlijk nergens over. Zonder inventarisatie weet je niet eens of een eigen bedrijf haalbaar is.

Vorig jaar kon je rustig aan de slag en werd je niet gekort. Die naheffing kwam pas zodra je daadwerkelijk begonnen was. Tuurlijk voor hun is dat omslachtiger, maar met de nieuwe maatregel stimuleer je mensen niet echt om voor jezelf te beginnen natuurlijk. 8)7
Hoowgii schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 18:41:
http://www.uwv.nl/Particu..._voor/eerste_stappen.aspx

http://www.uwv.nl/Particu...cier_ik_mijn_bedrijf.aspx

http://www.uwv.nl/Particu...oud_WW_als_voorschot.aspx

Dat laatste waar je al aan refereerde kun je ook lezen als: jij weet zeker dat je zometeen inkomsten gaat verwerven met jouw zaak. Jij laat je ondernemingsplan nog eens gratis nalezen door de UWV, eventueel helpen ze je bij krediet (vast niet), en krijgt vervolgens nog 26 weken -29% WW als je gewoon werk voor je bedrijf doet en hopelijk dus ook inkomsten gaat verwerven!..
Dan doe je het netjes volgens de regels? Of zie ik iets over het hoofd..
Dat klopt, maar ik bedoelde dus bovenstaande situatie.
Excuus als dat niet geheel duidelijk is overgekomen.

[ Voor 27% gewijzigd door Naboo op 26-02-2013 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Wat voor soort bedrijf wil je beginnen? Welke investeringen moet je daarbij doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:24

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik nodig je uit voor 'n (gratis) budgetcoachingsgesprek. Gezien mijn kennis en ervaring, óók met hypotheken, kan ik wellicht wat voor je betekenen.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zitten geen andere vliegvelden in de buurt? Zijn er zoveel in Nederland.

Op een vliegveld is altijd werk namelijk, bediening of schoonmaakklusjes you name it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Laatst online: 08:11
U Schiphol en je woont te ver weg wacht even!!

Ik woon in Zoetermeer, en dat is 49 km ongveer van Schiphol.. Ik heb er ook gewerkt.. ik heb zelfs in Amsterdam gewerkt. Lelystad is 66 km.. Dat is echt niet het argument geweest dat je afgewezen bent.. Mensen die bij schiphol werken komen uit utrecht amsterdam den haag en rotterdam.. en omstreken..

ga bij detacheerders kijken.. Je auto kan dan ook de deur uit aangezien je vaak dan ook een auto van de zaak kan krijgen. Mijn detacheerder zit in nieuwegein en heeft klanten in de randstad maar ook daarbuiten. Hij heeft onlangs een opdracht moeten afzeggen omdat hij niemand kon vinden die naar heerenveen kon komen. Dat had ook voor jou een mogelijkheid kunnen wezen.

Ik kan natuurlijk je CV niet en mijn werkgever is opzoek naar nieuw personeel.. Stuur anders je CV naar me via DM kan je mijn e-mail adress opvragen. En hij zou je dan best kunnen plaatsen in en rond amsterdam wat denk ik voor jou best te doen zou kunnen zijn. Maar nogmaals geen idee wat je ervaring is en waar je naar opzoek bent.

BTW...
In Feb 2012 precies te zijn 27 Feb kreeg ik te horen dat mijn contract niet verlengt zou worden. Ik had dat jaar ook geen vakantie nog genomen. Dus per 1 maart op straat en kreeg na 4 weken een WW. Maar binnen 2 weken had ik weer een goede baan. Ik heb toen bewust gezecht dat ik eind april wilde starten. Dus nog even genieten van de rust en vrijetijd na een jaar voor niets me uit de naad te hebben gewerkt.. Jun aan de slag gegaan Hellaas was het niet mijn ding. en heb gevraagd om door hun mijn contract in de proeftijd te laten ontbinden. Ik kreeg weer WW. weliswaar 2 weken want half jul ben ik bij mijn huidige werkgever gestart.. had in Maart iets van 20 Sol gesprekken en op 70% zou ik kunnen worden aangenomen. enkele zaten ver weg wat. Andere dicht bij.

Keuze voor mijn huidige werkgever. Hij heeft momenteel voldoende werk in mijn woon gebied. Max 50 Km enkele reis. en de arbeids voorwaarde zoals vaste aanstelling na 3 maanden :) bonus op basis van je uurtarief elke maand uitgekeerd. Persoonlijk budget Einde van het jaar krijg je wat overblijft van het budget dit uitgekeerd (bruto) dus eigenlijk ook een bonus. en andere zaken..

Dus ja. Ik snap idd niet wat het probleem is om in de IT werk te zoeken. bouwvakkers en productie medewerkers zijn er genoeg in nederland maar (goede) ITers zijn nog steeds vrij schaars...

[ Voor 38% gewijzigd door To_Tall op 27-02-2013 13:17 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Laatst online: 08:11
Anoniem: 46694 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 12:52:
Zitten geen andere vliegvelden in de buurt? Zijn er zoveel in Nederland.

Op een vliegveld is altijd werk namelijk, bediening of schoonmaakklusjes you name it.
Ja.. Maar kantoorpanden ook toch? Heb je niet specefiek een vliegveld voor nodig. Hell zelfs een bouwkeet waar henk de betonwerker elke 2 uur naar binnen loopt met zijn bagger schoenen worden schoongemaakt.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vliegvelden zijn veel leukere omgevingen om te werken dan saaie kantoorpanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 12:08

Dutch_guy

WYSIWYG

Kijk eens op freelance.nl of je niet ergens een leuke klus voor wat langere tijd kan vinden. Dan kan je in die tijd meteen je eigen business opzetten.

Ondernemen met hulp van het UWV, ik vind het altijd een beetje twijfelachtig. Doe je het dan om "veilig" te zijn en uit nood of wil je wel echt ondernemer zijn?

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
maar dan ben je ondertussen ook als zelfstandige bezig (als freelancer voor iemand anders)
of in't zwart en dan komt je WW wellicht ook in gevaar zodra ze het weten ...

Langs de andere zijde is het natuurlijk een mooie tijd- en CV-opvuller

[ Voor 18% gewijzigd door soulrider op 27-02-2013 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 12:08

Dutch_guy

WYSIWYG

Ik dacht meer dat je kijkt voor klussen van 6+ maanden. Klus aannemen, afscheid nemen van UWV, en in die tijd je eigen business opzetten.

Pay peanuts get monkeys !

Pagina: 1