Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRR
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 11:04

PRR

Ik heb de instelling dat als je aan een Ironman game begint, je deze ook volhoud en niet bij elke tegenslag opnieuw begint. :)

Een kleine update. Had lebensraum nodig, dus heb Swiss aangevallen, gedeelte gecored en de rest gevassilized (Naples had een provincie te pakken gekregen :( ) Austria was pissed want die had ook claims dus heeft alliantie opgezegd. Dat gaf ruimte voor een alliante met Engeland. Die me meteen in een oorlog met France betrokken. Kon een mogelijkheid zijn om Ancona te pakken te krijgen. Alleen die wankers bleven dus mooi op hun eiland zitten en ik werd afgeslacht. Dag Ancona, en ook dag Nice en Wallis. Nu maar weer wachten. Ik hoop maar dat France en Austria hun alliantie verbreken en Austria mij dan weer in genade in de armen sluit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0cter
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-02-2023
PRR schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 15:14:
Ik heb de instelling dat als je aan een Ironman game begint, je deze ook volhoud en niet bij elke tegenslag opnieuw begint. :)

Een kleine update. Had lebensraum nodig, dus heb Swiss aangevallen, gedeelte gecored en de rest gevassilized (Naples had een provincie te pakken gekregen :( ) Austria was pissed want die had ook claims dus heeft alliantie opgezegd. Dat gaf ruimte voor een alliante met Engeland. Die me meteen in een oorlog met France betrokken. Kon een mogelijkheid zijn om Ancona te pakken te krijgen. Alleen die wankers bleven dus mooi op hun eiland zitten en ik werd afgeslacht. Dag Ancona, en ook dag Nice en Wallis. Nu maar weer wachten. Ik hoop maar dat France en Austria hun alliantie verbreken en Austria mij dan weer in genade in de armen sluit ;)
Ik gaf ook alleen een aantal opties :) (allicht is opnieuw starten en Frankrijk snel slopen een optie als je dit spel nog eens opnieuw start), Engeland is idd een tricky ally ook al is met de laatste grote patch de naval AI beter geworden --> ze zijn nog steeds niet heel goed in een grote 'naval landing' a la D-Day. Nu is het ff de wonden likken en proberen wat groter te groeien voordat je Frankrijk opnieuw aanvalt.

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nieuwe expansion:

- A deep Nation Designer gives you new starting options for your games, including national ideas and custom monarchs
- Experience the new Nahuatl, Inti and Mayan religions with blood sacrifices or Sun Worship
- Send your conquistadors to hunt for the Seven Cities of Gold, or your explorer on exploration missions around the world
- Gold Fleets can traffic New World wealth back to Europe, and be targeted by your privateer fleets
- Use your trade fleets to hunt dangerous pirates
- Maintain good relations with the Pope so you can get a corner of the world to call your own in the Treaty of Tordesillas

[ Voor 83% gewijzigd door anandus op 20-01-2015 15:11 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-08 15:56

bstard

---------------

Leuk maar niet heel erg spannend imo. Denk dat 9/10 potjes geen verschil zullen merken of deze DLC nu aan of uit staat. Mss wel eens dan die Aztecs archie gaan proberen.

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Mesoamerica is ook niet mijn ding.
Ik denk dat een van de grootste dingen in de DLC de nation designer zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nation Designer zal inderdaad wel de feature worden die het meest gebruikt wordt. Ben ook wel benieuwd naar hoe ze het Verdrag van Tordesillas gaan uitwerken, in de basis een heel interessant idee (de paus geeft je een deel van de wereld, je moet het alleen nog wel zelf koloniseren). Misschien dat je dan een speciale casus belli krijgt tegen mensen die in 'jouw' deel van de wereld een kolonie stichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:25
http://forum.paradoxplaza...97fae559dc133e823102bde48

Eerste dev diary. Dat meso amerika doom gedoe klinkt zo gamey, gewoon om ze wat interessant te maken.

Minder micro'en bij exploration klinkt wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-08 09:26
Grootste minpunt in mijn ogen tot nu toe is dat de first world explorer 100prestige keikgt. Tweede 10.

En de optie om auto te laten explorer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard

bstard

---------------

Ik zit nu met Oosterijk midden in de 30 jarige oorlig, athans, zo'n religious conflict in de (mijn) HRE. Heb al flink zitten google'en, maar ik moet dus wachten tot die piepperts mij de oorlog verklaren of op een event waar die meuk verdwijnt? Ik mag nml geen imperial reformations doorvoeren nu. Heb die bende al twee platgespampt, ladingen HRE members weer catholiek gemaakt uit min of meer vrije wil, maar die protestant league blijft maar hangen.

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
je moet even kijken bij casulties, geloof dat er 5 casulties als austria zijn. En als je daar over hoverd zie je ook wat je meot doen om het op te lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard

bstard

---------------

badboyqxy schreef op maandag 26 januari 2015 @ 16:36:
je moet even kijken bij casulties, geloof dat er 5 casulties als austria zijn. En als je daar over hoverd zie je ook wat je meot doen om het op te lossen
Casulties? Ik kan niets vinden waar ik kan hoveren en extra info over die league kan vinden. Zit dat ergens in 't HRE scherm? Daar staan de twee relie leagues, maar kan geen info vinden.

Afbeeldingslocatie: http://cloud-4.steamusercontent.com/ugc/38613606874668152/D32769B0728A85BF26A1F37AF00A418F3F823414/
Uit frustratie maar eens France mensonterend op haar donder gegeven met de vriendjes hehe

* Edit * Ben eruit: is kwestie van wachten op de Diet of Wien, eventje dat na zo'n 35 na starten van de relie leagues komt. Ik kreeg 'm pas na een kleine 100 jaar. HRE united, en daarna maar gestopt, werd beetje saai alles steamrollen.
Afbeeldingslocatie: http://cloud-4.steamusercontent.com/ugc/38613790515147541/7753D1F2A68D791F177D29E2709509862E4E54E1/

[ Voor 21% gewijzigd door bstard op 28-01-2015 09:44 ]

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0cter
bstard schreef op maandag 26 januari 2015 @ 14:50:
Ik zit nu met Oosterijk midden in de 30 jarige oorlig, athans, zo'n religious conflict in de (mijn) HRE. Heb al flink zitten google'en, maar ik moet dus wachten tot die piepperts mij de oorlog verklaren of op een event waar die meuk verdwijnt? Ik mag nml geen imperial reformations doorvoeren nu. Heb die bende al twee platgespampt, ladingen HRE members weer catholiek gemaakt uit min of meer vrije wil, maar die protestant league blijft maar hangen.
In een religious conlfict heb je volgens mij ook een speciaal 'wargoal' wat je kunt selecteren in de peace-deal --> iets van enforce religious supremacy (50% warscore) als je dit als emperer enforced dan eindig je hiermee de religious leagues. Als je het enforced als protestant prince dan moet je 2x winnen om protestant de dominant religion te maken.

zie ook dev diary 7 van art of war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/vstbwi0zh/236850_screenshots_2015_01_28_00001.jpg

Dit is mijn potje als polen
Ben begonnen met mijzelf deel te maken van hre
ondertussen is austria afgezet als emperer en is bohemia dit geworden.
Net oorlog tegen ottenamen gewonnen, helaas trok austria zich net te vroeg terug dus slechts 1 provence ervan gekregen

[ Voor 17% gewijzigd door badboyqxy op 28-01-2015 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard

bstard

---------------

d0cter schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 10:56:
[...]

In een religious conlfict heb je volgens mij ook een speciaal 'wargoal' wat je kunt selecteren in de peace-deal --> iets van enforce religious supremacy (50% warscore) als je dit als emperer enforced dan eindig je hiermee de religious leagues. Als je het enforced als protestant prince dan moet je 2x winnen om protestant de dominant religion te maken.

zie ook dev diary 7 van art of war
Probleem is dat je als Emperor automatisch bij de catholic league komt, en alleen de reformed league zo'n fractie oorlog kan starten.

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0cter
Oh ok ik dacht de je als emperor ook zo'n oorlog kunt verklaren. Maar het probleem was dat je geen reforms kunt doorvoeren zolang de league wars nog niet gevochten zijn?

hmm laatste keer dat ik in de HRE als emperor speelde had ik de reforms al zo ver dat iedereen mijn vassal was tegen de tijd dat de reformation voorbij kwam, dus dit probleem heb ik nog nooit heb gehad. En als protestant brandenburg heb ik gewoon zelf de oorlog verklaard en toen protestant als dominante religion gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard

bstard

---------------

d0cter schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 18:20:
Oh ok ik dacht de je als emperor ook zo'n oorlog kunt verklaren. Maar het probleem was dat je geen reforms kunt doorvoeren zolang de league wars nog niet gevochten zijn?

hmm laatste keer dat ik in de HRE als emperor speelde had ik de reforms al zo ver dat iedereen mijn vassal was tegen de tijd dat de reformation voorbij kwam, dus dit probleem heb ik nog nooit heb gehad. En als protestant brandenburg heb ik gewoon zelf de oorlog verklaard en toen protestant als dominante religion gemaakt.
Jah idd, het is een soort dead-lock situatie als je de emp. bent en nog niet ver genoeg bent met de reforms. Daarna kan je in no-time die reformed en prostestant landjes 'demand religious reform' doen, en zit je in een jaartje met een unified HRE. Vreemde aan die 30years war is dat er niets duidelijk is, het is afwachten wat er gaat komen. Geen opties, geen voorwaarden, geen mogelijkheden. Beetje jammer, kan me voorstellen dat het event een stuk leuker is als je bij de reformed laugue komt.

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Laatst online: 07-09 09:29

Steffy

Ayreonaut

Ik ben afgelopen weekend begonnen met Oostenrijk en ik had een droomstart waarop je normaal alleen kunt hopen maar wat altijd alleen de AI overkomt. Ik was gewoon begonnen zoals je dat als Austria altijd doet, alliance met Hongarije en verder sprokkelen bij wat andere grote landen en wat electors zodat je stabiele positie hebt en je kunt verweren tegen Frankrijk en Bourgondië. Zomaar ineens uit het niets in 1447, 'The King Burgundy dies' zonder allies en royal marriages. Dus ik kreeg ineens bijna al hun gebieden er bij. Fantastisch natuurlijk want ik was plotsklaps verre weg het sterkste land van Europa geworden. Maar alsof het nog niet gek genoeg was in 1455 kreeg ik Hungary in een PU en die zou ik later integreren. Spanje die mijn Ally was kreeg later Aragon en Napels via de 'Iberian Wedding' en ik kreeg bijna later ook Spanje nog in een PU maar dat ging helaas net niet door. Echter is de rol van Frankrijk zeer beperkt geworden in Europa omdat ik later ook nog Polen er bij kreeg als ally met Litouwen in een PU die later de Commonwealth werd. Heel Europa wordt door slechts 3 landen gedomineerd maar vooral door mij. Ik beheers heel midden en west Europa en ik klap Frankrijk af en toe even als ze lastig zijn. Nu ga ik me richten op de Balkan en Bohemen. In ieder geval een fantastische game de eerste 150 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
http://forum.paradoxplaza...EU4-1.10-Full-Patch-Notes

Patch notes voor El Dorado.

"MP: Faster savegame transfers" is blijkbaar al een free feature... Nu worden ze toch wel echt wanhopig om die lijst even lang te laten lijken als de betalende features.... "Added dynamic tricolors for revolutionary countries" is ook niet echt iets dat je game radicaal gaat veranderen....
Ach, wees ten minste blij dat ze een game nog zo lang na de release blijven ondersteunen met nieuwe content. Dat is bij veel andere uitgevers wel anders. Als je bijvoorbeeld naar CK2 kijkt, dan is dat nu bijna een nieuwe game in vergelijking met toen het spel uit kwam.

• AntiChrist7
Chris7 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 14:22:
Ach, wees ten minste blij dat ze een game nog zo lang na de release blijven ondersteunen met nieuwe content. Dat is bij veel andere uitgevers wel anders. Als je bijvoorbeeld naar CK2 kijkt, dan is dat nu bijna een nieuwe game in vergelijking met toen het spel uit kwam.
Alleen als je 120euro op tafel legt voor alle gameplay dlc..

Bovendien is een nieuwe game sterk overdreven. Meeste van wat zogezegd nieuw is, zijn gewoon gewijzigd mechanics (bijvoorbeeld rebels in ck2, of personal unions in eu4), om er nog maar van te zwijgen dat er sommigen gewoon achter een paywall gaan (je kon twee jaar lang gewoon op jacht gaan in ck2, nu heb je er dlc voor nodig)

En ik wil die nation designer helemaal niet. Maar ik krijg geen keus omdat het gebundeld is met iets wat er totaal van losstaat....

[ Voor 34% gewijzigd door AntiChrist7 op 26-02-2015 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard

bstard

---------------

Nah dan koop je 't niet en leach je mee op de free patches. Vandaag 't traditionele hotfixje. Lijkt verder wel leuke dlc, al nog niet veel gespeeld ofc. En me Ottoblob 1.9.2 gefuckt toen ik niet oplette en dit blijkbaar niet met 1.10 samen werkt.

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:33

Shabbaman

Got love?

AntiChrist7 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 14:41:
Nu worden ze toch wel echt wanhopig om die lijst even lang te laten lijken als de betalende features....
De patch notes beginnen met de betaalde "expansion features", maar na het kopje "free features" staat nog een behoorlijk lange lijst met gratis content (ok, voor een groot deel bugfixes van dingen die ze zelf kapot hebben gemaakt, maar goed...). Maakt het ontbreken van de nieuwe DLC het bestaande spel minder speelbaar? Het antwoord is nee. Wil je het niet, dan koop je het niet.

Los daarvan: DLC diarree, dat wel.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Minder speelbaar zou er nog aan mankeren... Maar je ziet nu toch een groot stuk gameplay verdwijnen achter een tweemaandelijkse paywall. Start eens zonder dlc aan te vinken en je zal het wel merken, zeker bij CK2.

Het begint bijna op WoW te lijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirJMO
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-11-2024
Dan moet je wel eerlijk kijken naar de lijst DLC van EU4, want veel is muziek, unit models en art. (DLC zonder invloed).
Eigenlijk heb je maar 1 DLC echt nodig, art of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
AntiChrist7 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 17:54:
[...] achter een tweemaandelijkse paywall.
Da's een beetje overdreven. Er zijn 4 5 gameplay-DLC. En hoe oud is EU4? 2 jaar?
Daarnaast zijn er enorm vaak sales waarbij je DLC voor een habbekrats kan krijgen. Zeker als je eventjes wacht:
Res Publica: €1,24
Wealth of Nations: €1,39
Conquest of Paradise: €1,38

De recentere DLC zijn duurder, maar zullen ook wel zakken in prijs, geduld en het is zo duur als bovenstaande.
Art of War: €7,42
El Dorado: €7,75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
anandus schreef op maandag 02 maart 2015 @ 14:54:
[...]
Da's een beetje overdreven. Er zijn 4 5 gameplay-DLC. En hoe oud is EU4? 2 jaar?
Daarnaast zijn er enorm vaak sales waarbij je DLC voor een habbekrats kan krijgen. Zeker als je eventjes wacht:
Res Publica: €1,24
Wealth of Nations: €1,39
Conquest of Paradise: €1,38

De recentere DLC zijn duurder, maar zullen ook wel zakken in prijs, geduld en het is zo duur als bovenstaande.
Art of War: €7,42
El Dorado: €7,75
Tegen dan zijn er al 3 nieuwe expansies.....

Ik wil gewoon eens de game spelen zoals de makers het bedoeld hebben, zonder mijn nier te moeten leveren, of 6 maanden te moeten wachten. Dat is al veel gevraagd....En ik word nu eenmaal niet zo snel gepamperd door "we hebben wat achievements en kleurtjes toegevoegd, helemaal gratis!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:42
Zonder DLC is het ook een prima speelbare game, dan speel je hem toch zo of zonder de meest recente expansie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:51
Er komt een nieuwe dlc genaamd:

Common Sense

Hij komt op 9 juni.

Hier wat informatie over de dlc

New Expansion Adds Depth to Religion and Government

STOCKHOLM – May 08, 2015 – Thomas Paine’s Common Sense was the best selling pamphlet of Revolutionary America. Paradox’s Common Sense won’t tear down the pretensions of monarchy like Paine’s did, but it will give Europa Universalis IV new tools so players can manage the growth of their domains. With a focus on the art of ruling and national improvement, Common Sense adds depth to domestic rule and adds a number of major changes to diplomacy.

The most significant modification in Common Sense is the new provincial development system. Building space in a province is now limited by its terrain and Development Value. The more developed a province is, the greater wealth and power you can squeeze out of it. By spending monarch points, you can now customize your trading hubs or make great recruiting centers. Fewer, more powerful buildings means that every decision about construction has greater importance – if you want a manufactory and have no building slots in Champagne, what will you destroy?

This teaser video highlights another important feature: parliamentary rule.

Other major features include:
  • Parliaments: The English crown and other constitutional systems of government can now use their flexible system to pass laws through parliaments
  • National Churches: Protestant kingdoms can customize their new faith and make it a true partner to the throne.
  • New Religious Systems: Buddhism and Protestantism both get fresh coats of faith-based paint
  • New Options For Subject States: Once just tiny money faucets, recent expansions have made vassals and colonial nations more useful. Common Sense gives you new tools to exploit them or keep them in line
  • Government Ranks: As you invest in the development of your nation, you can climb from a small duchy to a major empire, unlocking new benefits.
  • New Government mechanics: Theocracies will have new actions and mechanics to highlight their unique character, and the Holy Roman Empire can create Free Cities
As always, Common Sense will be accompanied by a host of free updates and improvements - including some significant changes to the map of Europe.

Common Sense will be available on major digital platforms on June 9, 2015.

Ik heb er alleen nog geen afbeeldingen van gevonden. Maar wat ze toevoegen heeft naar mijn mening wel veel waarde voor de gameplay.

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redeta schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:50:
Er komt een nieuwe dlc genaamd:

Common Sense

[...]

Ik heb er alleen nog geen afbeeldingen van gevonden. Maar wat ze toevoegen heeft naar mijn mening wel veel waarde voor de gameplay.
Op het forum staan alle dev diaries van de nieuwe expansion + de gratis patch die er aan komt. Belooft zeker heel wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
gratis patch? Ik heb bij mijn weten nog nooit moeten betalen voor een patch., bij geen enkele game. Dus dat vind ik niet echt een verkoopfeature

Had erop gerekend om in de summer sale el dorado en art of war te kopen en terug eens te beginnen met een complete game, maar tzal weer njet zijn. Kzal wat plaats vrijhouden in 2017.

en het zal ongetwijfeld heel wat zijn, maar de expansies zijn zeker niet meer dan één derde (15euro op 40= 37.5%) waard zoals ze nu verkocht worden. Daarvoor verandert er niet genoeg. Moesten ze nu als Civ gewoon twee grote expansies uitbrengen, was hun verkoop nog groter geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

AntiChrist7 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 18:04:
gratis patch? Ik heb bij mijn weten nog nooit moeten betalen voor een patch., bij geen enkele game.
Napoleon's Ambition, In Nomine, Heir to the Throne en Divine Wind waren betaalde patches, en die waren stuk voor stuk 20 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Shabbaman schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 19:51:
[...]

Napoleon's Ambition, In Nomine, Heir to the Throne en Divine Wind waren betaalde patches, en die waren stuk voor stuk 20 euro.
Als een patch een naam heeft is het een expansie.

Als je een expansie moet hebben om een patch te kunnen krijgen, dan is dat een smerige schandalige bussines die praktisch niemand doet of deed. In de acht jaar dat ik mijn steam account heb, heb ik nog nooit gelezen "deze patch (aka wat rommelen in de files, want dat ddoen ze met een patch) krijg je als je dit koopt". Dat zij er vanaf gestapt zijn is totaal niet lovenswaardig. Je game updaten/onderhouden, en nieuwe content in een dlc gieten, is totaal iets anders. (al loopt dat nu ook fameus de spuigaten uit, je moet eens alle gameplay elementen van U4 die achter een betalende muur zitten oplijsten vanuit de patch notes,)

Wat een naam allemaal kan doen... Zet gratis voor iets en mensen gaan uit hun dak....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Het is niet lovenswaardig dat Paradox gestopt is met het laten betalen voor patches?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shabbaman schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 23:21:
Het is niet lovenswaardig dat Paradox gestopt is met het laten betalen voor patches?
Dit is niet het geval, zo te zien ontstaat er wat verwarring over de term patch die ik gebruik. Wat Paradox Dev Studio al een tijdje doet is naast reguliere DLC's die nieuwe content en features brengen naar een game tegelijk met een DLC een (gratis) update/patch uitbrengen. Die updates zijn natuurlijk deels om de game te onderhouden (dus bevatten bugfixes), maar wat nu het mooie van PDS is dat ze vaak ook nieuwe content in de gratis update stoppen.

De 'patches' die je noemt voor EU3 (NA, IN, HttT, DW) zijn allemaal expansies of DLC's (die term was toen nog niet zo in zwang geloof ik, maar het komt op hetzelfde neer). Wat ik bedoel zijn de updates die je via Steam download en die om de zoveel tijd binnenkomen (natuurlijk niet alleen tegelijk met een DLC, tussendoor zijn er ook updates met voornamelijk bugfixes).

Dit updatebeleid voeren ze al heel lang bij Crusader Kings II, en als je kijkt hoe die game eruit zag toen die uit kwam (2012) en hoe die er nu uit ziet (zonder een enkele DLC's, enkel de 'gratis patches'), dan is het zowat een heel andere game geworden met veel meer features en een heel ander uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Dat weet ik. Ik zie het probleem ook niet zo. Ja, DLC als American Dream, dat is een probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Waarom is dat een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Shabbaman schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 23:21:
Omdat haast niemand dat ooit deed, laten betalen voor patches. Net zoals heel veel bedrijven ook regelmatig gratis content naar buiten brachten voor bestaane games. Toegegeven, niet zoveel als paradox doet, maar er zijn dan ook weinig bedrijven die zoveel dlc uitbrengen...

Als ik als enige elke week tegen je voordeur plas, is het dan lovenswaardig wanneer ik het niet meer doe?

[ Voor 4% gewijzigd door AntiChrist7 op 13-05-2015 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard

bstard

---------------

Is gelukkig ook haast niemand hele tijd aan 't pieppen ;)

Gaat super DLC+patch worden lijkt 't. Mss 1.12 niet, maar 1.12.1 wel. Heb nog nooit zo uitgekeken naar EU4 DLC als nu.

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
Ik heb de dev diaries gelezen en ik denk dat dit wel een van de beste dlc wordt.
Kerk systeem bij boedhisme en protestanten veranderd. Ze laten meer zien hoe berekeningen met force/naval limit en loot er uit ziet. En nog wat van die dingen die erg handig zijn.
Ook kan je veel meer met de HRE. Zoals Electors voor Imperial Authority verwijderen.
Je kan free cities maken. Soort van subject voor de HRE Emperor. En nog veel meer.
Hier de link naar alle dev diaries en map changes:
https://forum.paradoxplaz...developer-diaries.849893/

[ Voor 14% gewijzigd door Emryte op 13-05-2015 16:53 ]

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard

bstard

---------------

Komt CS nu morgen? If so even steam updates regelen, wil deze Bourgondy wel afmaken, zoals France is afgemaakt ;)

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Gaat de patch savegames breken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
Ik weet niet of de patch savegames breekt. Maar ik heb savegames van 1.9 die het nu nog zelfs doen.
Het zal er wel vanaf hangen.

En misschien is het een idee om een goede openings topic te maken.

[ Voor 21% gewijzigd door Emryte op 08-06-2015 14:44 ]

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broc85
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-09 17:24
Hij zal zeker de save-game breken aangezien de map is aangepast met meer provincies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
Grrrr ben je op 40% van de achievements komen er nog eens 25 bij

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard

bstard

---------------

Redeta schreef op maandag 08 juni 2015 @ 18:44:
Grrrr ben je op 40% van de achievements komen er nog eens 25 bij
Zet 100% maar uit je hoofd bij dit spel hehe. En die saves gaan 3x breken: map updates, buildings rework/ fortresses en nieuwe stats bij diverse governments.

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
bstard schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:38:
[...]

Zet 100% maar uit je hoofd bij dit spel hehe. En die saves gaan 3x breken: map updates, buildings rework/ fortresses en nieuwe stats bij diverse governments.
Er is alleen wel een voordeel. Ik heb nog niet alle makkelijke gehaald

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie
  • Laatst online: 19:42

Soullie

Planeshift

Ik ben echt benieuwd of het nieuwe forten verhaal. Opms niet een beetje gaat naaien.

Verder kijk ik trouwens wel uit naar deze expansion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
De trailer is nog niet gepost, zie ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
Bug gevonden voor een achievement. Start als Hungary in Ironman mode en wacht een paar dagen. Achievement binnen. Het gaat over de achievement One family to rule them all. Is namelijk een nieuwe achievement

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soullie schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:38:
Ik ben echt benieuwd of het nieuwe forten verhaal. Opms niet een beetje gaat naaien.

Verder kijk ik trouwens wel uit naar deze expansion.
Nee, want elke hoofdstad heeft een extra, gratis fort level dat niks kost. Deze heeft alleen geen zone of control. Maar OPM's kunnen dus niet binnen een maand veroverd worden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
Het fort systeem is wel handig alleen je moet eerst het fort veroveren. En dan de omgeving die dat fort beschermt er om heen. Anders krijg je problemen.

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redeta schreef op maandag 08 juni 2015 @ 14:42:

En misschien is het een idee om een goede openings topic te maken.
Goed idee, daar dacht ik al langer aan. De originele TS _Anvil_ heeft mij toegevoegd als mede-auteur, dus heb ik een begin gemaakt met een nieuwe topicstart.

Mocht iemand een goed idee hebben om deze te verbeteren, stuur me dan een DM, dan kan ik je toevoegen als mede-auteur :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

OP ziet er goed uit, maar je maakt er zo wel een EU4 topic van en dat was het niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shabbaman schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 06:56:
OP ziet er goed uit, maar je maakt er zo wel een EU4 topic van en dat was het niet ;)
Mja, op zich leek het me logisch ook wat meer info over EU4 toe te voegen omdat dat de laatste game is - en het in dit topic nu vrijwel alleen maar over EU4 gaat. Ik heb EU3 ook aan het topic gekoppeld omdat die in het eerste deel van het topic is besproken. Maar je hebt wel gelijk, ik zal ook wat info over EU3 toevoegen.

Edit: done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Wellicht nog een stukje tijdlijn? CK ervoor, Vicky erna. Op zich heeft het geen ruk met EU te maken, maar de OP is toch voor mensen die er niks van weten. Dan is een stukje context denk ik wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard

bstard

---------------

Nog geen tijd gehad te spelen, maar wel weer een traditionele revolt op forums zo te zien over de corring / annexing costs :D

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
bstard schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 12:50:
Nog geen tijd gehad te spelen, maar wel weer een traditionele revolt op forums zo te zien over de corring / annexing costs :D
Dat gaat weer 50 military power kosten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shabbaman schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 12:48:
Wellicht nog een stukje tijdlijn? CK ervoor, Vicky erna. Op zich heeft het geen ruk met EU te maken, maar de OP is toch voor mensen die er niks van weten. Dan is een stukje context denk ik wel leuk.
Ja, dat kan inderdaad wel, en met EU4 heb je natuurlijk ook de officiële CK2 converter, voor als je een megacampaign wil spelen. Als ik tijd heb zal ik 't toevoegen.
bstard schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 12:50:
Ja, en het antwoord van de lead developer in een thread vol boze spelers die vragen of de coring cost omlaag kan:
no
:P

Vandaag heeft 'ie het wel genuanceerd, overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
mooie openingspost gemaakt Chris7. Ik wil anders ook wel helpen als mede auteur als dat nog nodig is. En we moeten naar mijn mening meer laten zien wat de dlc's inhouden.

En het vervelende is nu dat ik common sense MOET kopen. Anders werkt development niet

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard

bstard

---------------

Redeta schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 16:14:
mooie openingspost gemaakt Chris7. Ik wil anders ook wel helpen als mede auteur als dat nog nodig is. En we moeten naar mijn mening meer laten zien wat de dlc's inhouden.

En het vervelende is nu dat ik common sense MOET kopen. Anders werkt development niet
Of je gaat retour naar 1.11. Zit erover te denken voor nu. Kan ik nog een campaign afmaken, en wachten op de fixes die wel gaan komen. 1.12 zonder CS is niet echt speelbaar lijkt 't.

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
Het is wel speelbaar. Alleen ik blijf bij 1.12. Dan maar geen buildings ook goed

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotoriousBAS
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 00:44
Ik heb 1.12 maar kan gewoon bouwen, ik heb geen patchnotes gelezen (op het werk geblockt en thuis druk met gamen) maar ik mis dus iets?

Gisteren One night in Paris vrij eenvoudig gehaald (1460 ofzo) dus helemaal blij. Wat heb ik die vaak herstart als mijn plannen in 1 oorlog weer helemaal in elkaar vielen :)

Voor de Iron price nog maar eens terug naar 1.11 want Denemarken zonder zijn PU's gaat echt Engeland niet veroveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie

Soullie

Planeshift

Mij bevalt het development aspect erg goed.

Ik mis wel mijn unique buildings :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
En hoe zit het nou met development. Want ik heb de dlc niet en hoe werkt dat dan?

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard

bstard

---------------

1.12 zonder DLC kan je geen development doen afaik, dus ga je vreselijk veel inleveren op je AI buren die dat wel doen. Vandaar mijn eerdere opmerking dat 1.12 zonder dlc niet gaat werken. Of gebruiken die het dan ook niet?
Redeta schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 13:48:
En hoe zit het nou met development. Want ik heb de dlc niet en hoe werkt dat dan?
Dan krijg je een nieuw tabje waar je ADM punten kan investeren in een prov.

[ Voor 55% gewijzigd door bstard op 11-06-2015 16:01 ]

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
bstard schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 15:59:
1.12 zonder DLC kan je geen development doen afaik, dus ga je vreselijk veel inleveren op je AI buren die dat wel doen. Vandaar mijn eerdere opmerking dat 1.12 zonder dlc niet gaat werken. Of gebruiken die het dan ook niet?

[...]

Dan krijg je een nieuw tabje waar je ADM punten kan investeren in een prov.
Dus nog maar eens de game zes maanden uitstellen omdat ik niet continue dlc wil kopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard

bstard

---------------

AntiChrist7 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 16:23:
[...]Dus nog maar eens de game zes maanden uitstellen omdat ik niet continue dlc wil kopen....
Ik denk dat ik je dit keer gelijk ga geven, onbegrijpelijk dat dit aan de DLC is gekoppeld. Van het weekend eens proberen met een MP sessie, gehost door iemand die wel alle DLC heeft. Eens kijken wat er nu werkelijk aan de hand is.

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Laatst online: 07-09 09:29

Steffy

Ayreonaut

Redeta schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 13:48:
Het werkt wel alleen kun je niet kiezen om je provincies te ontwikkelen. Als je een event krijgt die je één basetax geeft dan werkt die mechanic wel maar je kunt alleen geen monarchpoints in de ontwikkeling stoppen waar je dat bij de DLC wel kunt doen. Je bent dus sterk afhankelijk van toeval zonder die DLC. Overigens is het best duur en ontwikkel je niet veel, heb je een 5/5/5 of hoger als king dan is het wel te doen maar heb je een superslechte king dan heb je weinig over en doe je er niks mee. Ontwikkelen is nogal duur. Het is wel zo dat je door klein te blijven best sterk kunt worden omdat je meer punten overhoud om je te ontwikkelen, als je groot wordt is ontwikkelen erg duur en doe je dat vrijwel niet of alleen bij een handje vol core provincies. Ik denk dat als je blijft uitbreiden en je voor een groot rijk gaat je de mechanic niet mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
Steffy schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 16:07:
[...]

Het werkt wel alleen kun je niet kiezen om je provincies te ontwikkelen. Als je een event krijgt die je één basetax geeft dan werkt die mechanic wel maar je kunt alleen geen monarchpoints in de ontwikkeling stoppen waar je dat bij de DLC wel kunt doen. Je bent dus sterk afhankelijk van toeval zonder die DLC. Overigens is het best duur en ontwikkel je niet veel, heb je een 5/5/5 of hoger als king dan is het wel te doen maar heb je een superslechte king dan heb je weinig over en doe je er niks mee. Ontwikkelen is nogal duur. Het is wel zo dat je door klein te blijven best sterk kunt worden omdat je meer punten overhoud om je te ontwikkelen, als je groot wordt is ontwikkelen erg duur en doe je dat vrijwel niet of alleen bij een handje vol core provincies. Ik denk dat als je blijft uitbreiden en je voor een groot rijk gaat je de mechanic niet mist.
Eindelijk begrijp ik nu hoe dat systeem in elkaar zit.

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Je verwacht het niet, maar... er komt nieuwe DLC ;)

https://forum.paradoxplaz...ossacks-announced.886903/

Volgens mij is dat filmpje een verwijzing naar: https://nl.wikipedia.org/...e_Turkse_sultan_een_brief
For centuries, the European steppes were dominated by a unique warrior culture. The Cossacks were fiercely independent soldiers, and some of the elite cavalry of Poland and Russia through early-modern history.

The Cossacks, the newest expansion to Paradox Development Studios’ best-selling historical grand strategy game Europa Universalis IV, pay homage to these legendarily proud people with a ton of new features that enhance the diplomatic game and give you new things to tend to during peacetime. The Cossacks will come to digital retailers and the Paradox store in late 2015.

The central new mechanic is the Estate system. You can assign control of your provinces to local factions – priests, nobles, or even Cossacks! – sacrificing some income in the name of lower unrest, more manpower or cheaper cavalry. You must keep an eye these Estates, though! If they get too strong, they may make a move on your throne. If they feel neglected, they may interfere with efficient governance.

Other features include:

- New Diplomatic Options: Let the world know what you think of your neighbors by setting a public attitude to foreign powers.
- Tell The World What You Want: Designate neighboring provinces as “places of interest”, build trust with other nations, and entice allies with the promise of land for their support.
- Tengri: Tengri is now a Syncretic faith, allowing it to tolerate a secondary religion as if it were a national faith.
- Horde Unity and Razing: Nomadic nations now must pay attention the horde unity of their tribes – a unity that can only be maintained by the occasional pillaging
- Improved Culture Change: You can now restore a previous culture to a converted province, or convert a province you hold to a culture that is not your own.
- Native Policies: Set your policy for colonial encounters with natives. Are you focused on quick subjugation, peaceful growth or trading advantages?
- Improved Espionage: New spy actions allow you to study the technology of more advanced countries and prod your rivals’ subjects towards independence.

And, as always, even if you don’t buy The Cossacks, its release will be accompanied with a free major content update for all Europa Universalis IV players.
Over Estates was er onlangs nog een dev diary: https://forum.paradoxplaz...015.884554/#post-20023246

Trouwens, is het geen idee om in de OP links te plaatsen naar de dev diaries? Ik wil best een overzichtje maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shabbaman schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 15:31:
Je verwacht het niet, maar... er komt nieuwe DLC ;)

[video]

https://forum.paradoxplaz...ossacks-announced.886903/

Volgens mij is dat filmpje een verwijzing naar: https://nl.wikipedia.org/...e_Turkse_sultan_een_brief

[...]

Over Estates was er onlangs nog een dev diary: https://forum.paradoxplaz...015.884554/#post-20023246
Estates mechanic ziet er wel goed uit, zorgt voor meer interactie tijdens vredestijd, iets waaraan nog weleens gebrek is in EU4 :). Nieuw naamgeving op de kaart is ook een leuke toevoeging, net als de advanced culture change (niet meer alles naar je primary culture!) en de mogelijkheid om je heir een eigen naam te geven.

Er zitten veel dingen bij die niet direct met de gameplay te maken hebben, maar die de game wel weer een stukje leuker maken.
Trouwens, is het geen idee om in de OP links te plaatsen naar de dev diaries? Ik wil best een overzichtje maken.
Op de Paradox site staat al een overzicht van alle dev diaries voor The Cossacks. Deze heb ik nu even toegevoegd als linkje voor de uitbreiding in de TS. Al zou het misschien wel wat prominenter kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:43
Laatst een keer het complete pakketje gekocht voor een euro of 17 bij Humble Bundle, maar ik kom er maar niet in... Heeft iemand een step-by-step guide/walkthrough (beetje up to date) waar de basics uitgelegd worden? (en dan het liefst in de stijl van "klik nu hier, zie dat en klik nu daar op" zegmaar). Heb al hele Wiki's doorgelezen, maar da's allemaal redelijk algemene theoretische stuff waar ik na 3 zinnen de draad al kwijt ben :+)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Dit is een introductie door een van de betere casters:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
Zin in deze dlc. Laat het spel namelijk nu vooral links liggen, omdat je niet veel kan doen in vredestijd. Heb het wel bijna 300 uur gespeeld, maar dat komt doordat ik met Polen de wereld probeerde te veroveren.

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Er is al verschillende DLC langsgekomen die gericht is op vredestijd, maar ik snap wel als je zegt dat je dat nog wat saai vindt. Zeker als je Polen bent en je niet bezighoudt met kolonialisme...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
Dat is het nou juist. Met sommige landen heb je genoeg te doen en bij andere landen bijna niks

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:38
Siebsel schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:26:
Laatst een keer het complete pakketje gekocht voor een euro of 17 bij Humble Bundle, maar ik kom er maar niet in... Heeft iemand een step-by-step guide/walkthrough (beetje up to date) waar de basics uitgelegd worden? (en dan het liefst in de stijl van "klik nu hier, zie dat en klik nu daar op" zegmaar). Heb al hele Wiki's doorgelezen, maar da's allemaal redelijk algemene theoretische stuff waar ik na 3 zinnen de draad al kwijt ben :+)
Op Youtube zijn wel goede "Let's Play" video's te vinden. Het probleem is alleen dat die vaak zijn gemaakt toen het spel net uit kwam, dus zonder alle patches en DLC.

Persoonlijk vind ik Portugal wel een goed land om mee te beginnen. Richt zich vooral op kolonisatie, zolang je vriendjes met Castille / Spanje blijft. En je hebt geen last van de HRE enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

EU4 wordt toch wel wat... vreemd. Ik heb nu landjes in Indonesie en India die westernized zijn en hun buren protectorates maken. Een Frankrijk geallieerd met buurman Savoy (omvang: Savoy+Milan+Genua+Zwitserland) en Urbino (de rest van noord-Italie). Dus de reden dat Frankrijk niet blobt... z'n eigen bondgenoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
spel bevat na de update wel veel bugs
niet alleen ben je soms je gui kwijt, maar ook kun je soms meer troepen in je schepen proppen

http://postimg.org/image/w0mrir88t/

vind ook dat er soms vreemde alliances gevormd worden door het favor systeem en als frankrijk direct je oorlog starten met engeland is bijvoorbeeld tegenwoordig een zeer onlogische keuze geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-08 20:37
De laatste update is inderdaad qua diplomacy gezien een gigantische ramp in mijn ogen.
Op sommige momenten mag je nog niet niezen of je hebt nu coalities van al je buren + far far beyond tegen u ..
Op andere momenten kon ik als Savoy (juist reis naar Turijn gemaakt .. ) gemakkelijk heel Zwitserland .. Provence .. Milaan inpalmen en vriendjes worden met zowel France, Austria, Castille en Hungary ..

(Voor de niet zo'n ervaren HRE/Italië spelers .. indien je dus de agressie laag genoeg houdt is er dus geen enkel land dat je kan stoppen .. ook al ben je een minor player .. alle grote landen zijn namelijk je alliantie genoten!)

Oh en tegenwoordig zie ik bijna altijd Frankrijk afzien . Austria soms een supermacht worden .. soms niet .. Maar dé echte machthebber in m'n laatste 4 games is nu ... Burgundy .. je weet wel dat Hertogdom dat pretendeerde een koninkrijk te zijn .. theeft vaak (samen met z'n vassals) meer provincies na 50 jaar dan frankrijk :")

Theeft her wel voor gezorgd dat ik als ottomaans rijk plots heel snel m'n sultan of rum achievement kon scoren. Ipv 1 grote europese alliantie (welke ik kon verwachten) werden plots alle andere landen m'n alliantie genoten wanneer ik Lithounen binnen viel... totaal niet logisch.
Idem toen ik Spanje te grazen nam om Cordoba in te palmen (oh yeah .. unify Islam achievement .. bugged =__=).
Blijkbaar vind de AI het nu leuk en schattig om 1 voor 1 afgeslacht te worden.

Tzou me niet verbazen dat al die balance issues weer zijn zoals de laatste patch: alles is in balance zolang je de laatste patch gekocht hebt waardoor de estates?? of andere updates ervoor zorgen dat het diplomacy systeem weer optimaal loopt.
Laatste patches niet gekocht ? Pech
(Voorlaatste grote update zorgde er bijvoorbeeld dat de AI wel provincies kon upgraden maar jij als human player niet .. touch luck .. moet je maar common sense aanschaffen)
Eigenlijk viel dat nog mee omdat alle AI's hetzelfde voordeel hebben, en de human player aggressief genoeg kan spelen.
Nu lijkt het meer dat sommige staten afzien van de nieuwe updates .. en andere niet .. dit gebalanceerd werd maar die balancering voor iedereen was ook diegene die niet de update aangeschaft heeft :/

PS: Eerste keer dat ik zoveel hotfixes achter elkaar zag verschijnen .. ook eerste keer dat ik zo snel na een grote content update aan het spelen was ..

PS2: beste AI move ever .. Frankrijk met mij als Alliantie genoot (onvrijwillig meegetrokken) vs Austria en bondgenoten .. Geeft zich over .. verliest een hoop provincies.. gaat de volgende dag al een alliantie aan met Austria (+200 diplomacy ?? wtf ??) en valt samen met Austria m'n resterende provincies binnen .. wat een geluk dat ik France loyaal bleef. |:(
Most funny fact after that ? .. France bleef m'n alliantie genoot nadat ik capituleerde en Austria wou direct mij een alliantie aanbieden :F.
Kortom wil je snel snel een alliantie met een grootmacht .. vergeet improve relationschip .. ga der mee in oorlog .. verlies en laat de alliantie voorstellen binnenstromen >:)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
Dat is inderdaad best wel vaag. Heb het nog niet gespeeld, maar misschien door die nieuwe dlc is dat gebeurd. Dat de AI niet meer weet wat hij moet doen.

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Ik heb EU4 niet meer gespeeld sinds de release van Cossacks, maar ik las wel een dev diary waarin wordt aangekondigd dat er toch weer het een en ander anders uitpakt dan verwacht en daarom aangepast wordt: https://forum.paradoxplaz...-january-7th-2016.901211/

inb4 claims dat er weer eens ongeteste zooi uitgebracht wordt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-08 20:37
Shabbaman schreef op maandag 11 januari 2016 @ 19:33:
Ik heb EU4 niet meer gespeeld sinds de release van Cossacks, maar ik las wel een dev diary waarin wordt aangekondigd dat er toch weer het een en ander anders uitpakt dan verwacht en daarom aangepast wordt: https://forum.paradoxplaz...-january-7th-2016.901211/

inb4 claims dat er weer eens ongeteste zooi uitgebracht wordt :+
Het probleem is gewoonweg dat als je speelt via Steam bv dat standaard de patching aan staat .. en per keer je eens een weekend of een avond vrij hebt je een totaal ander spel speelt ..
Niet alleen dat. Het voelt soms (zoals de laatste weken) écht aan alsof je de beta speelt van een spel en niet een release waardige ..
Temeer je de maanden ervoor juist gewoon was om tegen verstandige AI's te spelen.
Bijvoorbeeld van deze laatste patch heb ik tot nu toe geen enkel voordeel gezien, maar speel je plots in een rare surreële wereld. Dan ben je beter af zonder gok ik. Maar als je iron man speelt met steam cloud kan je niet echt meer terug ..

*Lightdestroyer vraagt zich eigenlijk gewoon af of er devs zijn die hun eigen spel wel eens spelen/testen.. en indien wel of die dat doen met de laatste paar dlc's disabled.
Denk dat ze dan al veel dlc content direct zouden blokkeren voordat ze uitkwamen :D

Wellicht dat veteraan spelers standaard de patching in steam disabled hebben?
Misschien dat ik beter na het uitspelen van mijn huidige game EU terug draai naar voor de Common sense dlc?
Is dat mogelijk? Indien niet ben je beter af om alles illegaal te downloaden |:(

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Ja, je kun teruggaan naar de vorige versies in Steam. Dat kun je doen door in je library naar het spel te gaan, en dan Properties -> Beta programs. Of iets wat daar op lijkt in ieder geval, ik heb hier geen Steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Je kan wel terug naar vorige versies, maar het is sowieso wel handig om in Steam automatisch updaten uit te zetten. Voor Ironman schiet je daar volgens mij alleen niets mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shabbaman schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 20:24:
Je kan wel terug naar vorige versies, maar het is sowieso wel handig om in Steam automatisch updaten uit te zetten. Voor Ironman schiet je daar volgens mij alleen niets mee op.
In oudere versies kan je nog steeds achievements halen. Het staat er bij als het voor een versie niet mogelijk is (dat zijn dan de heel oude versies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
Merk het zelf nu ook ben nu in oorlog met Burgundy als Gelre alleen daarvoor zag ik Burgundy oorlogen van Frankrijk winnen. En er zijn nog meer van die voorbeelden.

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieVeenman
  • Laatst online: 09-01-2019

DieVeenman

.NET Gekkie

Nu bezig met een leuke run als Granada voor de Re-Reconquista achievement waarbij het gehele Iberiaanse land moet veroveren als Granada (a.k.a. dat kleine wite zuid-Spaanse landje waar Castile een missie voor krijgt om te veroveren (en tevens het enige Islamitische land in Europa op dat moment wat ook weer voor de nodige complicaties zorgt))

Ik ben uitgeweken naar Marokko nadat zij met Portugal in oorlog waren zo kon ik hun volledig veroveren, liet ik Tafilalt als aparte natie gaan (heeft 1 provincie met goud) om Marokko financieel te onderdrukken om vervolgens als de wapenstilstand afgelopen is de rest ervan op te nemen in het grote Granadese rijk en met een beetje geluk daarna Tafilalt over te nemen als vazal!

Als ik vanavond thuis ben even een paar foto's plaatsen hier van de huidige stand van zaken als iemand geïnteresseerd is? :)

“Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebranddeboer
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15-12-2023
ja lijkt me tof om te zien! Ben momenteel zelf met Genua bezig, erg leuk om te spelen omdat je alle kanten op kunt en veel missies krijgt waarbij je important centres of trade kan overnemen. Mede door de die missies was is de eerste kolonisator en heb ik de beste plekjes van europa :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieVeenman

DieVeenman

.NET Gekkie

wiebranddeboer schreef op maandag 01 februari 2016 @ 23:00:
ja lijkt me tof om te zien! Ben momenteel zelf met Genua bezig, erg leuk om te spelen omdat je alle kanten op kunt en veel missies krijgt waarbij je important centres of trade kan overnemen. Mede door de die missies was is de eerste kolonisator en heb ik de beste plekjes van europa :D.
Hoewel ik afgelopen week druk bezig ben geweest om ervoor te zorgen dat Granada overleefd is het toch niet gelukt.

Wel een leuke andere playthrough gestart met Aragon met als doel een trade empire te maken (CQ casus belli tegen Provence op Provence voor kracht in de Genoa trade) node en dan rond 1500 meer richting Italië als Castile/Frankrijk mij niet aanvalt, en dan richting het oosten of Noord Afrika en dan richting West/Zuid Afrika of Zuid-Amerika hmmm..

AAR:
EU4 Aragon
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/iz7HFPMEi2LV4N99IqCm7eyB/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/2PqX1NtTduormMkYnlIq46gY/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ZUkClF5lWlKfc7Iz652pTxem/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/xGPcwY3SDgqMuD704YgWj2hZ/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/DsLehxLW1puQHj2Ngxwqz4pi/thumb.jpg

Wat zou vervolgens een goede plek zijn om te expanden? Ik gok of Noord-Italië of Noord-Afrika, of misschien meer richting het Ottomaanse rijk/Crimea om daar mijn trade emporium uit te breiden. Advies?

P.S. Tlemcen is nu een katholiek vazal wachtende tot de liberty desire laag genoeg is om hem te annexeren. :D

[ Voor 45% gewijzigd door DieVeenman op 09-02-2016 00:04 ]

“Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroga
  • Registratie: Juli 2004
Momenteel bezig met een Zwitserland campaign.
Geen idee waarom maar ik dacht is misschien wel leuk. Ben aan het kijken om die 100 provincies achievement te doen is, zonder kust provincies.
Lekker verdedigen in de bergen.

De HRE is en blijft een probleem behalve als je vriendjes bent met de emperor.
Ben onzin oorlogen aan het verklaren om onder het demand unlawful territory uit te komen. :F

Wat een vreemd mechanisme, maar zonder is het bijna onmogelijk om in de HRE te spelen.
Dan is het namelijk 4 provincies pakken -100 opinion met iedereen...
Ben al protestants dus sowieso vinden mensen mij niet erg aardig.

Er is weinig over van Frankrijk, helaas heeft voornamelijk Burgundy er land bijgekregen.
Castile is enorm sterk met PU Aragon, Napels en een heel aantal provincies van Frankrijk.

Rest loopt op rolletjes, nu alle landen naar protestant converteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie

Soullie

Planeshift

Beste in HRE is expanden door vassals imho.

Kijken of je niet een dood land kunt restoren (1 province), en de oorlog erna voor reconquest mbt dat lands cores.
Is extreem minder AE.

Zodra je groot genoeg bent, en je met de grote jongens (france / poland / austria / spain) of een combo daarvan geallied bent kun je iets minder voorzichtig zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 21:03

l0n3w012ph

AlphaW0lf

http://www.wargamer.com/n...alis-set-to-expand-again/

Main Features

Sailors: Coastal provinces provide the manpower you need to man your warships.
Naval Missions: New mission system makes it easier to send your fleets to a region, and expect them to survive.
Barbary Pirates: North African Muslim states can raid the coastlines of their neighbors for gold and sailors.
Trade Leagues: Merchant Republics can create trade leagues for mutual defense and mutual profit.
Condottieri: Nations can rent their armies out to fight in other people’s wars, earning valuable coin for the realm

Nice :)

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, Mare Nostrum ziet er goed uit, de dev diaries zijn nog bezig. Overigens zitten de sailors in de gratis patch (1.16).
Kroga schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 15:05:
Momenteel bezig met een Zwitserland campaign.
Geen idee waarom maar ik dacht is misschien wel leuk. Ben aan het kijken om die 100 provincies achievement te doen is, zonder kust provincies.
Lekker verdedigen in de bergen.

De HRE is en blijft een probleem behalve als je vriendjes bent met de emperor.
Ben onzin oorlogen aan het verklaren om onder het demand unlawful territory uit te komen. :F

Wat een vreemd mechanisme, maar zonder is het bijna onmogelijk om in de HRE te spelen.
Dan is het namelijk 4 provincies pakken -100 opinion met iedereen...
Ben al protestants dus sowieso vinden mensen mij niet erg aardig.

Er is weinig over van Frankrijk, helaas heeft voornamelijk Burgundy er land bijgekregen.
Castile is enorm sterk met PU Aragon, Napels en een heel aantal provincies van Frankrijk.

Rest loopt op rolletjes, nu alle landen naar protestant converteren.
Het is niet zo dat de emperor je gelijk de oorlog verklaart als je het teruggeven van land weigert. Als je niet al te klein bent kan dat prima, dan moet het je alleen niet uitmaken dat de emperor je niet mag. Alliantie sluiten met een ander groot land en je hebt volgens mij er vrij weinig last van :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroga
Chris7 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 10:16:
Ja, Mare Nostrum ziet er goed uit, de dev diaries zijn nog bezig. Overigens zitten de sailors in de gratis patch (1.16).

[...]

Het is niet zo dat de emperor je gelijk de oorlog verklaart als je het teruggeven van land weigert. Als je niet al te klein bent kan dat prima, dan moet het je alleen niet uitmaken dat de emperor je niet mag. Alliantie sluiten met een ander groot land en je hebt volgens mij er vrij weinig last van :).
Inmiddels een provincie of 57 met nog 150 jaar te gaan. Met de administrative effeciency, diplo en humanist ideas moet het wel lukken denk ik. Scheelt een hoop AE. Inmiddels veranderd van een republiek naar een monarchy. Nu hopen op emperor en geen regency council.

Spanje zat in een coalitie tegen mij terwijl ik 0 AE met hem had. 8)7

Het rijk loopt van Zuid Frankrijk, Noord Italië, Noord Frankrijk, Frankfurt ongeveer.
Hoop Spanje te kunnen verslaan en vervolgens daar veel uitbreiden zodat de AE in de empire laag blijft.

Heb wel al een grens met de grote Ottomans, die zitten al in Oostenrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Quill18 doet op dit moment een Tutorial for Beginners op Youtube. Tip als je het spel (of bepaalde aspecten ervan) nog niet begrijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieVeenman

DieVeenman

.NET Gekkie

https://forum.paradoxplaz...y-31st-march-2016.916870/

Mare Nostrum release date: 5 april.

EN we kunnen eindelijk de Roman Empire vormen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroga
Mare Nostrum is weer een leuke aanvulling op het geheel.

Even gespeeld als genoa om bekender te worden met de hele trade leagues.
De extra trade power helpt wel veel.

De verandering van het farbriceren van cores is wel even wennen.
Je kan niet gepakt worden als je een spy netwerk aan het opbouwen bent tenzij je boven de 25 komt.
Dit zorgt ervoor dat je nooit gepakt wordt als je claims wil krijgen.

Als je nu aan de middellandse zee zit wordt je continue geraid door Tunesië...
Zodra je wat extra boten inzet om je trade te beschermen is weer alles ok.

Maar of het echt 15 euro waard is voor de gemiddelde speler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kroga schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 13:19:
Mare Nostrum is weer een leuke aanvulling op het geheel.

Even gespeeld als genoa om bekender te worden met de hele trade leagues.
De extra trade power helpt wel veel.

De verandering van het farbriceren van cores is wel even wennen.
Je kan niet gepakt worden als je een spy netwerk aan het opbouwen bent tenzij je boven de 25 komt.
Dit zorgt ervoor dat je nooit gepakt wordt als je claims wil krijgen.

Als je nu aan de middellandse zee zit wordt je continue geraid door Tunesië...
Zodra je wat extra boten inzet om je trade te beschermen is weer alles ok.

Maar of het echt 15 euro waard is voor de gemiddelde speler...
Ik ben een enorme EU4 fan (379 uur sinds 2013) maar voor de 1 of andere reden heb ik vanaf Cossacks niet meer gespeeld of DLC's gekocht.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste