Nou me 2e spel als Utrecht lukte ook niet zo goed. Burgundy was te groot geworden en me Allied Frankrijk daarintegen alleen maar kleiner. Me 3e spel van het weekend gestart met Utrecht. Ik had al snel Gelre en Munster, Osnabruck. Burgundy was al snel vervallen en Oostenrijk kreeg al de gebieden. Zelf paar gebieden nog in Duistaland overgenomen. Maar om Nederland ye stichten had ik toch Holland en Breda en Zeeland nodig van Oostenrijk. Oorlog met Oostenrijk begonnen met aan de ene kant Utrecht, Frankrijk, Venice aan de andere kant Oostenrijk, Castille en Aragon. Na een lange oorlog uiteindelijk kunnen winnen. Met een groot aandeel daarin voor Frankrijk. Nu Nederland kunnen stichten. Leuk dat ik nu als Replubic met een beetje monarchie ook Royal Marriage kan sluiten. Ben nu alleen door het oorlog voeren te laat begonnen met koloniseren..SerealKiller schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 18:55:
[...]
Utrecht start met een CB op Gelre.. je kan dus direct binnenvallen. Zorg dat (voor je unpaused) vriendjes wordt met Frankrijk en Oostenrijk eventueel zelfs een alliance. Tevens kun je je relatie verbeteren met Friesland (die kun je later vassalizen of binnenvallen).
Je doel is om zo spoedig mogelijk burgundy binnen te vallen, maar pak GEEN provinces die frankrijk wilt hebben.. Frankrijk moet je best buddy blijven, heb je issues met oostenrijk, probeer dan spanje als vriendje te krijgen.
Trade income is je doel, dus Barques bouwen en tradebuildings in je provinces. Speel hiervoor dus me je national focus. Je mag grof lenen voor mercenaries, dat geld verdien je naderhand met bakken terug.
@SerealKiller
Wat bedoel je met National Focus? Kan niet echt iets vinden.
Nog een vraagje wat zijn nuttige ideas? doe nu meestal diplomatiek als eerst en daarna trade. Merk nog niet echt veel verschil erin.
Laatste vraagje zijn de DLC's een echte toevoeging?