Ik vind de economie van de grond krijgen ook lastig, maar heb met een tiental herstarts het volgende redelijk voor elkaar:
1. Crown control boven de 25% houden (o.a. door Legitimacy op 100 te houden en de Sociatal Value Centralization langzaam te vergroten)
2. Control in Zuid- en Noord-holland zo hoog mogelijk houden + daar wegen bouwen.
3. Veel Marketplaces te bouwen waarmee je je eigen Trade Capacity in je trade market vergroot. Trade is bij mij vooral gericht op productie van Fine Cloth, met import van Wool uit London
4. Voedselproductie met Privileges (w.o. Agricultural Agrivation bij Crown privileges) en Advances te verhogen + Livestock RGO in Amsterdam te vergroten (geeft meeste voedsel per eenheid).
Misschien heb je er wat aan. Ik heb nauwelijks voedseltekorten gezien eigenlijk, wel 2 keer een burgeroorlog met de Nobles.
Zojuist zelf Duchy of the Netherlands gevormd, al in 1369 (

):
Het probleem is nu dat al die provincies geïntegreerd moeten worden, wat ontzettend veel tijd kost. Daarnaast blijft Control daar vrij laag (waarschijnlijk omdat ze nog niet geïntegreerd zijn) waardoor ik het lastig vind om goede keuzes te maken. Wegen bouwen buiten Noord- en Zuid-Holland lijkt op dit moment weinig zin te hebben, maar ik weet niet goed wat de juiste strategie is voor die provincies. Verkrijgen van Prestige is ook een dingetje.
[
Voor 12% gewijzigd door
Justinn1988 op 14-11-2025 13:22
]